Ik heb ook voor t eerst een maandje zonder gedaan, ik heb een switch gekocht en stop daar even tijd in. Maar moet zeggen dat ik de gratis tier van Stadia ook prima vind werken hoor, zeker op de chromebook merk ik niet zoveel verschil in kwaliteit omdat die toch geen 4k ondersteunt.JDFS schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:18:
Ik heb voor het eerst (Founder) Stadia Pro even niet laten doorlopen. Ik merk dat ik er de laatste tijd iets te weinig gebruik van maak - speelde op het laatst alleen nog maar AC Odyssey omdat Valhalla ook uit is - om het voor mijzelf 'waard' te vinden. In plaats daarvan heb ik nu even een maandje Kobo Plus om wat luisterboeken en e-books te proberen
Vraag over family sharing.
Overigens zie ik op account 2 slechts bij een klein aantal spellen 'Gedeeld door gezin'.
Bijvoorbeeld bij nieuwe Darkside Detective (a fumble in the dark) zie ik wel 'Gedeeld door gezin'.
Heb ik een te hoge verwachting of doe ik iets verkeerd?
- Account 1: hoofdaccount met pro
- Account 2: family account (je moest activeren met een maand gratis pro, deze meteen opgezegd, maar nu nog pro dus).
- Doel: als de kinderen spelen, wil ik soms ook spelen. Darkside Detective vooral nu nog op de pc met de muis.
- Verwachting: met een tweede account en family sharing op account 1 kan ik verder met Darkside Detective op account 2
- Family sharing ingesteld op account 1, alle games
Overigens zie ik op account 2 slechts bij een klein aantal spellen 'Gedeeld door gezin'.
Bijvoorbeeld bij nieuwe Darkside Detective (a fumble in the dark) zie ik wel 'Gedeeld door gezin'.
Sowieso schrijf je zo!
Toch geen UniFi spul he? Sinds ik van het bestaan afweet, verhuisd ben naar een nieuw huis EN in de meterkast ruimte had voor een diep 19" rack heb ik daar heel veel geld tegenaan gesmeten. Nu nog een USG Pro, maar wellicht in de toekomst UDM Pro nu ze hebben opgelost hoe je KPN IPTV werkend krijgtHt87 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:40:
[...]
Ik heb ook voor t eerst een maandje zonder gedaan, ik heb een switch gekocht en stop daar even tijd in. Maar moet zeggen dat ik de gratis tier van Stadia ook prima vind werken hoor, zeker op de chromebook merk ik niet zoveel verschil in kwaliteit omdat die toch geen 4k ondersteunt.
Hehehe, ik heb van een Japans merk, denk dat ik t ook kwijt moet in de meterkast, de loodgieter moet daar ook altijd zijn.JDFS schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:11:
[...]
Toch geen UniFi spul he? Sinds ik van het bestaan afweet, verhuisd ben naar een nieuw huis EN in de meterkast ruimte had voor een diep 19" rack heb ik daar heel veel geld tegenaan gesmeten. Nu nog een USG Pro, maar wellicht in de toekomst UDM Pro nu ze hebben opgelost hoe je KPN IPTV werkend krijgt
Alle base games die je op account 1 hebt (dus exclusief DLC) kun je spelen op account 2. Niet tegelijkertijd, tenzij je op allebei de accounts een licentie hebt. De progress per game is account-gebonden.nadroJ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:46:
Vraag over family sharing.Nu zie ik op account 2 bij Darkside Detective alleen 'Pro' staan en niet 'Gedeeld door gezin'.
- Account 1: hoofdaccount met pro
- Account 2: family account (je moest activeren met een maand gratis pro, deze meteen opgezegd, maar nu nog pro dus).
- Doel: als de kinderen spelen, wil ik soms ook spelen. Darkside Detective vooral nu nog op de pc met de muis.
- Verwachting: met een tweede account en family sharing op account 1 kan ik verder met Darkside Detective op account 2
- Family sharing ingesteld op account 1, alle games
Als account 2 voor de kids is, kan het zijn dat een deel van de games niet getoond word vanwege de leeftijdsclassificatie van sommige games.
[ Voor 3% gewijzigd door Tuktop op 05-01-2022 14:19 ]
Ok ik begin oud te worden... Je bedoelt natuurlijk de Nintendo Switch... Ik dacht aan een netwerkswitch (geloof me, daar kun je ook zoet mee zijnHt87 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:15:
[...]
Hehehe, ik heb van een Japans merk, denk dat ik t ook kwijt moet in de meterkast, de loodgieter moet daar ook altijd zijn.
Of Sony, of hadden die alleen een loodgieter in hun dromen?JDFS schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:28:
[...]
Ok ik begin oud te worden... Je bedoelt natuurlijk de Nintendo Switch... Ik dacht aan een netwerkswitch (geloof me, daar kun je ook zoet mee zijn)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik dacht al.. Waar heeft die het in godsnaam over?JDFS schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:28:
[...]
Ok ik begin oud te worden... Je bedoelt natuurlijk de Nintendo Switch... Ik dacht aan een netwerkswitch (geloof me, daar kun je ook zoet mee zijn)
Net een switch nog te leen gekregen en vind het op zich wel interessant. OLED model gekocht? Lijkt me een mooie combo: Switch + StadiaHt87 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:40:
[...]
Ik heb ook voor t eerst een maandje zonder gedaan, ik heb een switch gekocht en stop daar even tijd in.
[ Voor 35% gewijzigd door jmignolet op 05-01-2022 14:44 ]
Nee ik heb gekozen voor de 2019 versie. Er zijn wat bronnen die melden dat er een soort Switch pro aan zit te komen, wie weet is dat een leuke upgrade ooit.jmignolet schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:43:
[...]
Ik dacht al.. Waar heeft die het in godsnaam over?
[...]
Net een switch nog te leen gekregen en vind het op zich wel interessant. OLED model gekocht? Lijkt me een mooie combo: Switch + Stadia
Maar inderdaad, de combi met Stadia is fijn. Lang getwijfeld of er een xbox series s bijkwam, maar dan zit ik eigenlijk dezelfde type games te spelen.
Nu nog een chrome browser in de switch, dat zou vet zijn.
Haha, ik dacht dat ik juist getrolld werd, mooi!JDFS schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:28:
[...]
Ik heb in de meterkast een simpele switch van TP-Link in huis, hangt achter de google nest wifi router. Ideaal!
Weet iemand of spellen opnieuw in de aanbieding gaan ?
Zover ik weet gebeurt dit wel ja. Wanneer dit weer gebeurt blijft natuurlijk de vraagW1ck1e schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:58:
Grote sales gaan meestal op feestdagen of seizoenen (de lente-sale, thanksgiving, kerst, verjaardag google etc).W1ck1e schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:58:
Tussendoor met regelmaat sales van losse uitgevers, zo is er regelmatig een ubisoft sale of een indie-sale.
Dank je wel (beiden). dan zal ik moet opletten en beter nadenken of ik een spel wil kopen.
https://stadiadb.app/W1ck1e schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:02:
Dank je wel (beiden). dan zal ik moet opletten en beter nadenken of ik een spel wil kopen.
Is al vaker genoemd hier, maar hiermee kan je een beetje inschatten wanneer de nieuwe acties komen.
Afgelopen jaar zat er een ritme in de grootste acties, aan het einde van elk kwartaal. Dikke kans dat dat dit jaar weer gebeurd met tussendoor wat kleine uitgever specifieke sales (zoals eerder al gezegd inderdaad)W1ck1e schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:02:
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Na een lange chat met de Chromecast helpdesk en daarna de stadia helpdesk kan ik mijn première set terugsturen. Gelukkig stuurt Google alvast een nieuwe set op.
Ik dacht wel te kunnen leven met een flikkerende balk van een paar pixels breed, maar in donkere scènes (bij zowel Stadia als het casten van andere media) stoort het toch behoorlijk.
Ik dacht wel te kunnen leven met een flikkerende balk van een paar pixels breed, maar in donkere scènes (bij zowel Stadia als het casten van andere media) stoort het toch behoorlijk.
Flickr PSN ID= cheironnl
Ze hebben in Wreckfest de throttle en brake input geupdated. Heerlijk!
Ik heb online het probleem dat ik op het moment van starten terug naar N wordt gezet en niet goed wegkom.Jasphur schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:49:
Ook als ik zelf direct naar 1 schakel kom ik nauwelijks vooruit en word ik door achterliggers opweg geholpen.
Is dit mogelijk ook gefixed?
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Het lijkt me belangrijker dat ze eens zorgen dat dat spel niet steeds blijft hangen...Jasphur schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:49:
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
@DirtyBird geen idee. Rij altijd op de automaat 
@Exar hmm, heb daar al een hele tijd geen last meer van gehad
@Exar hmm, heb daar al een hele tijd geen last meer van gehad
Ik wil graag AC: Origins spelen, heb dus net de Sale gemist…
Kan ik via ubisoft de pc versie kopen (12€) en daar vervolgens via het linken van Ubisoft aan stadia de game alsnog spelen? Geen zin om 70€ voor de originele Stadia prijs te kopen…
Iemand een creatieve oplossing?
Kan ik via ubisoft de pc versie kopen (12€) en daar vervolgens via het linken van Ubisoft aan stadia de game alsnog spelen? Geen zin om 70€ voor de originele Stadia prijs te kopen…
Je kunt beter een maandje Ubisoft+ (de versie incl cloud gaming) nemen denk ik. Dan kun je op alle platforms inclusief Stadia spelen. Een gekochte pc game kun je niet op stadia spelen, net zoals je niet een pc game op PlayStation kunt spelen, het zijn andere platforms.nickdw7 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:19:
Ik wil graag AC: Origins spelen, heb dus net de Sale gemist…
Savegames zijn wel overdraagbaar via Ubisoft geloof ik trouwens!
[ Voor 4% gewijzigd door Ht87 op 05-01-2022 19:35 ]
Of gewoon tijdje wachten. Zal zeker wel weer in een sale voorbij komen. Hij is goed trouwens, erg van genoten.
https://stadia.google.com...72-46c0-afdb-46bee32e760a
https://stadia.google.com...72-46c0-afdb-46bee32e760a
Thanks, dus progress op account 2 gaat sowieso niet lukken. Goed om te weten. DLC?Tuktop schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:18:
[...]
Alle base games die je op account 1 hebt (dus exclusief DLC) kun je spelen op account 2. Niet tegelijkertijd, tenzij je op allebei de accounts een licentie hebt. De progress per game is account-gebonden.
Als account 2 voor de kids is, kan het zijn dat een deel van de games niet getoond word vanwege de leeftijdsclassificatie van sommige games.
Account 2 is overigens geen kinderaccount. Vind het wel gek dat ik maar bij een aantal spellen Gedeeld door gezin zie staan. Mogelijk verandert het als mijn 1e maand pro op account 2 afgelopen is. Ik wacht rustig af. het ging me vooral om progress, maar als dat niet kan zal ik verder niet heel veel gebruik maken van account 2.
Sowieso schrijf je zo!
DLC = downloadable content, dus uitbreidingen voor games. Die kun je niet delen met je family.nadroJ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:59:
[...]
Thanks, dus progress op account 2 gaat sowieso niet lukken. Goed om te weten. DLC?
Account 2 is overigens geen kinderaccount. Vind het wel gek dat ik maar bij een aantal spellen Gedeeld door gezin zie staan. Mogelijk verandert het als mijn 1e maand pro op account 2 afgelopen is. Ik wacht rustig af. het ging me vooral om progress, maar als dat niet kan zal ik verder niet heel veel gebruik maken van account 2.
Hoe het precies zit met family en zelf toegang tot Pro en wat je dan ziet, weet ik niet. Maar hoe dan ook kun je dus alle spellen waar account 1 toegang toe heeft, spelen op account 2. Ook de spellen waar account 1 toegang toe heeft d.m.v. Pro, terwijl account 2 geen Pro heeft.
Alle addons (DLC is een beetje een foute term bij Stadia) die ik heb zijn gewoon gedeeld met de familie, echter zijn er ook mensen (op Reddit) die zeggen dat zij geen addons kunnen delen. Wat de reden is dat je wel of niet addons kan delen is nogsteeds onduidelijk en support heeft er ook geen reden voor. Een poll die ik had gezet op de Reddit gaf aan dat er meer mensen wel konden delen dan niet:Tuktop schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:17:
[...]
DLC = downloadable content, dus uitbreidingen voor games. Die kun je niet delen met je family.
https://www.reddit.com/r/...share_dlcaddon_content_on
Ook als het gaat om dezelfde games met addons gaat, op dezelfde manier gekocht verschillen de resultaten. Het lijkt er op dat je er beter van uit kan gaan dat je niet kan delen en dan verrast worden als het wel kan.
Zelf deel ik rdr2 ultimate, BL3 ultimate, RE8 met preorder bonus, AC Valhalla met season pack en Immortals Fenyx Rising met season pack zonder problemen.
Mooi dat het opgelost is, zou er zelf ook gek van worden als ik dat de heledag zou zien.cheiron schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:42:
Na een lange chat met de Chromecast helpdesk en daarna de stadia helpdesk kan ik mijn première set terugsturen. Gelukkig stuurt Google alvast een nieuwe set op.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Addons is inderdaad een beter woord ervoor!AfroBob schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 01:18:
[...]
Alle addons (DLC is een beetje een foute term bij Stadia) die ik heb zijn gewoon gedeeld met de familie, echter zijn er ook mensen (op Reddit) die zeggen dat zij geen addons kunnen delen. Wat de reden is dat je wel of niet addons kan delen is nogsteeds onduidelijk en support heeft er ook geen reden voor. Een poll die ik had gezet op de Reddit gaf aan dat er meer mensen wel konden delen dan niet:
https://www.reddit.com/r/...share_dlcaddon_content_on
Ook als het gaat om dezelfde games met addons gaat, op dezelfde manier gekocht verschillen de resultaten. Het lijkt er op dat je er beter van uit kan gaan dat je niet kan delen en dan verrast worden als het wel kan.
Zelf deel ik rdr2 ultimate, BL3 ultimate, RE8 met preorder bonus, AC Valhalla met season pack en Immortals Fenyx Rising met season pack zonder problemen.
Wat cool dat je die onder bepaalde omstandigheden toch kunt delen, maar jammer dat het onduidelijk is wanneer wel en wanneer niet. Hopelijk zorgt het contact dat je met het Stadia team had ervoor dat ze daar wat duidelijker over gaan worden. Hoewel Google een vrij slome organisatie is...
In de release notes wordt niet gesproken over Stadia; http://community.bugbearg...-tournament-update.16931/ maar winterFest is wel beschikbaar voor ons en dat issue met de 0/1 gas/rem is opgelost. Dus er lijkt wel degelijk een update te zijn geweest. Dus wie weet geldt: Game no longer crashes for certain users after finishing a tournament event. ook voor Stadia.Exar schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 17:30:
[...]
Het lijkt me belangrijker dat ze eens zorgen dat dat spel niet steeds blijft hangen...
Het build nummer komt overigens niet overeen in Stadia. Daar staat: 282517
Ik kan overigens sowieso niks vinden over Stadia in het BugBear forum.
Heb Bugbear om de Stadia release notes gevraagd op Twitter
[ Voor 28% gewijzigd door Jasphur op 06-01-2022 13:02 ]
Huh, wat vind je die dan? Als ik in de Stadia app kijk onder Stadia Pro-Games en sorteer van nieuw naar oud dan staat bij mij al weken Wreckfest bovenaan en vind ik niet die lijst die jij hier toont.Linksquest schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:21:
[...]
Yes inderdaad,
- Darksiders III
- DreamWorks Dragons: Dawn of New Riders
- Bloodstainend: Ritual of the Night
- The Darkside Detective: A Fumble in the Dark
- Shantae: Risky's Revenge - Director's Cut
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Ik ben ook erg onder de indruk van wat Stadia op m'n 65 inch OLED tovert. Ik speel AC: Valhalla en de beelden in met name Engeland zijn echt prachtig (die kleuren, lichteffecten, details in bomen en grassen).
De stabiliteit is ook top, heb in die 6 weken dat ik speel nog maar 1x een vastloper gehad (daar leek het op), verder speelt echt super vloeiend. Ik speel via de CC Ultra, verbonden via een 5Ghz Wifi verbinding.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Je moet volgens mij naar de store https://stadia.google.com/store , en dan een beetje omlaag scrollen naar de pro games (vrij ver in het begin, na 'on sale' en 'new releases'), daar dan 'see all' klikken. Dan kun je de games claimen die je zelf nog niet in je pro-verzameling hebt.
De games zijn niet nieuwJunkO schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:25:
[...]
Huh, wat vind je die dan? Als ik in de Stadia app kijk onder Stadia Pro-Games en sorteer van nieuw naar oud dan staat bij mij al weken Wreckfest bovenaan en vind ik niet die lijst die jij hier toont.
Sorteren van nieuw naar oud gaat niet over wanneer ze in PRO gekomen zijn, maar datum van release op Stadia. Stukje naar onder scrollen dus
Even door de lijst heen scrollen denk ik. Van nieuw naar oud is volgens mij de verschijningsdatum van de game.JunkO schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:25:
[...]
Huh, wat vind je die dan? Als ik in de Stadia app kijk onder Stadia Pro-Games en sorteer van nieuw naar oud dan staat bij mij al weken Wreckfest bovenaan en vind ik niet die lijst die jij hier toont.
edit: haha we zeggen gelijktijdig hetzelfde volgens mij
[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 06-01-2022 13:47 ]
Als je even tussen de pro games kijkt en gewoon scrolt, dan vallen deze games op als niet geclaimd.JunkO schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:25:
[...]
Bedankt voor jullie reactie, ik dacht dat die sortering anders werkte.Linksquest schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:59:
[...]
Als je even tussen de pro games kijkt en gewoon scrolt, dan vallen deze games op als niet geclaimd.
Waarom zou je niet alles claimen? Voor een beter overzicht? Ik claim sowieso altijd alles wat gratis is (ook bij Epic heb ik al 100 spellen die ik nooit speelJunkO schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:04:
[...]
Bedankt voor jullie reactie, ik dacht dat die sortering anders werkte.Ik ben echter niet iemand die alle Pro games standaard claimt, dus dan wordt het wel lastig om te zien welke ze nieuw toe hebben gevoegd telkens.
/▌
Wekenlang de site in de gaten gehouden - 22,22€ - niet op voorraadMKMosselman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:32:
[...]
Tja... voor die €22,22 aanschafprijs was het een no brainer omdat je ook nog eens €10 tegoed kreeg om iets aan te schaffen en er was nog wel een code voor 3 maanden pro te testen.... Redelijk lekker spelende controller en dus een mooie Chromecast Ultra in het pakket die op zeker ook voor andere doeleinde fijn speelgoed is en die normaal als 3x zoveel kost.
Nu al dagen prima op voorraad ... 79.99€ - ja, dahg
"ga je moeder in de maling nemen!"
Het lijkt mij behoorlijk irritant om bij het opstarten eerst een lijst van 100+ spellen door te moeten spitten om het spel te spelen dat je wil. Ik zoek voor mezelf de spellen uit die me leuk lijken, de rest interesseert me niet en wil ik dus ook helemaal niet tegen komen.Marzman schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:07:
[...]
Waarom zou je niet alles claimen? Voor een beter overzicht? Ik claim sowieso altijd alles wat gratis is (ook bij Epic heb ik al 100 spellen die ik nooit speel)
Dit deed ik bij PS online ook, alles claimen.JunkO schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:10:
[...]
Het lijkt mij behoorlijk irritant om bij het opstarten eerst een lijst van 100+ spellen door te moeten spitten om het spel te spelen dat je wil. Ik zoek voor mezelf de spellen uit die me leuk lijken, de rest interesseert me niet en wil ik dus ook helemaal niet te
gen komen.
Je weet nooit of er ooit eens een moment komt dat jij / iemand anders het wil spelen
Zo kom je ook eens wat anders tegen, wat je nooit zou verwachten
Ja hier ook, maar ook met Xbox Live en Playstation Plus.Marzman schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:07:
[...]
Waarom zou je niet alles claimen? Voor een beter overzicht? Ik claim sowieso altijd alles wat gratis is (ook bij Epic heb ik al 100 spellen die ik nooit speel)
Ze staan wel in volgorde van spelen, dus je moet alleen die hele lijst door als je van onderaf begintJunkO schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:10:
[...]
Het lijkt mij behoorlijk irritant om bij het opstarten eerst een lijst van 100+ spellen door te moeten spitten om het spel te spelen dat je wil. Ik zoek voor mezelf de spellen uit die me leuk lijken, de rest interesseert me niet en wil ik dus ook helemaal niet tegen komen.
/▌
Ik verdedig google niet heel vaak, maar ze hebben in de voorwaarden wel altijd over een 'actievoorraad', dus denk dat die wel op is haha. Zijn ook allemaal premier edition met september 2019 als productiedatum, denk dat de oude voorraad weg moestFreshMaker schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:10:
[...]
Wekenlang de site in de gaten gehouden - 22,22€ - niet op voorraad
Nu al dagen prima op voorraad ... 79.99€ - ja, dahgof zoals ze hier ook wel zeggen
Ik gebruik de interface niet, alleen mn top drie games en dat is drie clicksJunkO schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:10:
[...]
Het lijkt mij behoorlijk irritant om bij het opstarten eerst een lijst van 100+ spellen door te moeten spitten om het spel te spelen dat je wil. Ik zoek voor mezelf de spellen uit die me leuk lijken, de rest interesseert me niet en wil ik dus ook helemaal niet tegen komen.
Tip voor diegene die niet door lijst willen scrollen en een CCU hebben: Je kan games ook starten met stemcommando.
"Hey Google, start Destiny 2 op woonkamer"
Noot: Wel even opletten dat je 'start' en niet 'speel' gebruikt, want anders gaat hij 9 van de 10 keer iets via Spotify of Youtube afspelen.
"Hey Google, start Destiny 2 op woonkamer"
Noot: Wel even opletten dat je 'start' en niet 'speel' gebruikt, want anders gaat hij 9 van de 10 keer iets via Spotify of Youtube afspelen.
De eerste die ik besteld had werd opeens geanuleerd, was wat fout gegaan kreeg ik als melding, en af en toe eens gekeken en ik zag hem toen weer op voorraad, toen nog eens probeerd en daarna ook netjes binnen gekregen. Ik heb ook vrienden hem geadviseert, eentje ervan 1 dag later gekeken en heeft hem gewoon gekocht. Niet om Google te verdedigen, maar wel om je een indruk te geven dat ze goed op voorraad waren.FreshMaker schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:10:
[...]
Wekenlang de site in de gaten gehouden - 22,22€ - niet op voorraad
Nu al dagen prima op voorraad ... 79.99€ - ja, dahgof zoals ze hier ook wel zeggen
Ik heb hem ook gewoon binnen gekregen. Zolang de voorraad strekt is natuurlijk zolang de marketingafdeling budget heeft. Dat was bij eerdere acties hetzelfde.
/▌
Ik snap het ook wel, alleen ga ik er geen 80€ voor wegleggen ..Marzman schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:07:
Ik heb hem ook gewoon binnen gekregen. Zolang de voorraad strekt is natuurlijk zolang de marketingafdeling budget heeft. Dat was bij eerdere acties hetzelfde.
Ik heb ook zon Steambox-stream-ding
Destijds ook ineens 25$, en door een combiactie maar 15$
Verder prima apparaatje, al is het nu outdated natuurlijk.
Hier ging het ons om de controller, de Chromecasts hebben we de CC+TV al overal inzitten
Ja die steamcontroller daar was ik destijds te laat bij, die had ik wel besteld maar werd geannuleerdFreshMaker schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:47:
[...]
Ik snap het ook wel, alleen ga ik er geen 80€ voor wegleggen ..
Hier ging het ons om de controller, de Chromecasts hebben we de CC+TV al overal inzitten
/▌
Dan kun je best eens op de V&A kijken op tweakers, best veel mensen die juist voor 22 euro een CCU wilden hebben en de controller willen verkopen.FreshMaker schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:47:
[...]
Ja ik heb ook vaak gekeken op de Premier Edition website, helaas nooit voorraad.FreshMaker schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:47:
[...]
Nu bij V&A een gekocht voor 35 euro. Prima deal, die 13 euro gun ik een medetweaker wel voor het f5'en...
Is inderdaad een nette prijs die €35,-
Ik kwam net op me telefoon een artikel tegen over dat wij gamers wel klaar zijn voor Streaming games, maar Google dat nog niet is, hoe denken jullie hierover?
Ik heb dat artikel ook gezien (in mijn Google feed notabeneLinksquest schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:10:
Ik kwam net op me telefoon een artikel tegen over dat wij gamers wel klaar zijn voor Streaming games, maar Google dat nog niet is, hoe denken jullie hierover?
/▌
Weet welke je bedoelt. Artikel sloeg de spijker op zijn kop vind ik.Linksquest schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:10:
De techniek werkt dusdanig goed waardoor iedereen behalve hardcore PC gamers er voldoende aan zou moeten hebben.
Het probleem is games en met het sluiten van de eigen first party studio heeft Google deels het eigen graf van Stadia gegraven. Iedere partij (Nintendo, Xbox, Sony en zelfs Epic en Steam) is begonnen met exclusives en zo groot geworden. Google heeft niets, behalve wat nietszeggende indie games die je op de PS5 of Xbox niet eens op zou merken.
Ik hoop nog steeds dat Stadia een groot succes wordt, want het is voor mij het fijnste platform. 2022 gaat het jaar van de waarheid worden. Ik vermoed namelijk dat we, behalve Ubisoft games, geen AAA day 1 releases gaan krijgen. Als dat zo is, is het over en uit denk ik. Dan ga ik volledig over op mijn PS5. Want zonder games heb je ook niets aan een platform, hoe geweldig dan ook.
En zelfs als ze games gaan krijgen, gaat Stadia het moeilijk krijgen. Sony komt met een GamePass variant. Ik verwacht dat Microsoft dit jaar ook op Smart TV's gaat werken, met een eigen TV stick komt en gekochte games zal laten streamen en Amazon Luna zal dit jaar vast naar Europa komen.
ik hoop dat ik het mis heb, maar verwacht persoonlijk dat dit een teleurstellend jaar gaat worden voor Stadia. Maar, het voordeel van cloud gamen is wel dat het niet uitmaakt, je kan meerdere diensten zonder hoge kosten gebruiken.
Onderschat de groep mensen die graag willen gamen, maar niet elke maand veel willen betalen voor iets dat ze niet gebruiken omdat ze maar heel weinig gamen niet.Jonkar schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:59:
[...]
Weet welke je bedoelt. Artikel sloeg de spijker op zijn kop vind ik.
De techniek werkt dusdanig goed waardoor iedereen behalve hardcore PC gamers er voldoende aan zou moeten hebben.
Het probleem is games en met het sluiten van de eigen first party studio heeft Google deels het eigen graf van Stadia gegraven. Iedere partij (Nintendo, Xbox, Sony en zelfs Epic en Steam) is begonnen met exclusives en zo groot geworden. Google heeft niets, behalve wat nietszeggende indie games die je op de PS5 of Xbox niet eens op zou merken.
Ik hoop nog steeds dat Stadia een groot succes wordt, want het is voor mij het fijnste platform. 2022 gaat het jaar van de waarheid worden. Ik vermoed namelijk dat we, behalve Ubisoft games, geen AAA day 1 releases gaan krijgen. Als dat zo is, is het over en uit denk ik. Dan ga ik volledig over op mijn PS5. Want zonder games heb je ook niets aan een platform, hoe geweldig dan ook.
En zelfs als ze games gaan krijgen, gaat Stadia het moeilijk krijgen. Sony komt met een GamePass variant. Ik verwacht dat Microsoft dit jaar ook op Smart TV's gaat werken, met een eigen TV stick komt en gekochte games zal laten streamen en Amazon Luna zal dit jaar vast naar Europa komen.
ik hoop dat ik het mis heb, maar verwacht persoonlijk dat dit een teleurstellend jaar gaat worden voor Stadia. Maar, het voordeel van cloud gamen is wel dat het niet uitmaakt, je kan meerdere diensten zonder hoge kosten gebruiken.
Netflix like subscriptions gaan voor een grote groep niet werken. Zie ik ook een pagina of twee terug in dit topic. Casual gamers kopen een game en doen daar soms langer dan een maand over om die uit te spelen.
Om dan al die tijd te betalen voor andere games die je toch niet speelt is op lange termijn erg duur.
Daarnaast heeft TakeTwo (je weet wel die van GTA) al aangegeven niks te voelen voor het toevoegen van hun spellen in Netflix-achtige constructies en kijk naar wat Ubisoft doet met hun Ubisoft+. Het aanbod versnippert inmens snel en je zit snel vast aan meerdere abbo's of je moet steeds switchen. Maar dan kun je niet spontaan even een keertje AC spelen, want dat zit dan niet in je huidige actieve abbo oid.
Het artikel zegt zeker dingen die de vinger op de zere plek legt, en ik ben het met je eens dat 2022 het jaar van de Cloud Gaming gaat worden (zeker als de console/graphicskaarten tekort aanhoudt). Maar ik zie Stadia misschien nog wel eens goed uit de verf komen juist door hun aanbod constructie van kopen=eigendom
edit: en wat je zegt, liever inderdaad keuze dan maar twee spelers en die alleen maar Netflix modellen aanbieden
Google heeft ook niet echt het maken van content als bedrijfsmodel
Waarschijnlijk kopen ze gewoon iets op als ze denken dat ze een exclusive nodig gaan hebben (doet Epic dat trouwens niet ook ? )
/▌
Ik kan het niet zien, want ik heb de game al gekocht. Maar Dirt5 schijn in de aanbieding te zijn tot 5 januari 2023
voor 23 euro. Kan iemand dit bevestigen?
Artikel in kwestie trouwens: https://www.androidpolice.com/google-stadia-2022-review/
Opinie stuk btw
Opinie stuk btw
Yep, voor €23,09 (Aanbieding eindigt op 5 jan. 2023 08:59:00)Jasphur schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:44:
Ik kan het niet zien, want ik heb de game al gekocht. Maar Dirt5 schijn in de aanbieding te zijn tot 5 januari 2023voor 23 euro. Kan iemand dit bevestigen?
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Denk ook dat cloud gaming dit jaar z’n opmars gaat maken. Hopelijk met Stadia als voorloper… maarja de vraag blijft wel: doet Google er nog wat aan? Of laten ze het voor wat het is? Gezien het stoppen van hun eigen gamedevelopment lijkt de ambitie wat weg te zakken.
Google werkt vooral aan het laagdrempeliger maken van hun platform, door enerzijds het courtage naar beneden te halen en anderzijds de werklast voor het 'porten' te reduceren. Met de ambitie om dat laatste zo goed als nul te laten zijn. Stadia als een "service" is daarmee één van de ingestoken koersen.
Als het "porten" weinig tot niets meer om handen heeft, dan staat een AAA niet ver meer weg, is de weg naar een ander deel van de player-base open en kan het zomaar eens hard gaan. Ook prof gamers kijken al met een schuin oog naar cloud gaming, want de mogelijkheid tot cheaten is daar zo goed als nul.
De tijd gaat het leren en tot die tijd heb ik waarschijnlijk nog een backlog!
Als het "porten" weinig tot niets meer om handen heeft, dan staat een AAA niet ver meer weg, is de weg naar een ander deel van de player-base open en kan het zomaar eens hard gaan. Ook prof gamers kijken al met een schuin oog naar cloud gaming, want de mogelijkheid tot cheaten is daar zo goed als nul.
De tijd gaat het leren en tot die tijd heb ik waarschijnlijk nog een backlog!
Interessant! Heb je daar ook een bron van? :-)RoCoStr schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:01:
Google werkt vooral aan het laagdrempeliger maken van hun platform, door enerzijds het courtage naar beneden te halen en anderzijds de werklast voor het 'porten' te reduceren. Met de ambitie om dat laatste zo goed als nul te laten zijn. Stadia als een "service" is daarmee één van de ingestoken koersen.
Toen Google hun Stadia gamestudio aloot zeiden ze dat ze Stadia als whitelabel willen gaan inzetten = Stadia as a Servicenickdw7 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:18:
[...]
Interessant! Heb je daar ook een bron van? :-)
Mbt de afdracht en porting tooling tool kun je even Googlen naar Google for game developpers summit van 2021. In de eerste presentatie werd dit verteld.
Zit nu even snel op Tweakers, zal als ik tijd heb de linkjes plaatsen.
Classic google, verzinnen iets goeds en gooien er dan met de pet naar.nickdw7 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:48:
Denk ook dat cloud gaming dit jaar z’n opmars gaat maken. Hopelijk met Stadia als voorloper… maarja de vraag blijft wel: doet Google er nog wat aan? Of laten ze het voor wat het is? Gezien het stoppen van hun eigen gamedevelopment lijkt de ambitie wat weg te zakken.
Ja echt hè, Gmail, Search, YouTube, Maps, Photos, Android, Drive, One, Docs. Wat een gegooi met pettenvinno86 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:20:
[...]
Classic google, verzinnen iets goeds en gooien er dan met de pet naar.
De meeste projecten waar ze met de pet naar gooien werden opgenomen in andere (bestaande) diensten of waren altijd al kleine/experimententele diensten.
Het is denk ik een noodzakelijk kwaad bij innovatie. Je kunt niet altijd meteen goede ontwikkelen, op het goede moment.
Stadia zit wat dat betreft nog in limbo maar denk dat ook Google zich wel realiseert dat het te vroeg is om nu een conclusie te trekken.
Het is jammer voor google dat cyberpunk als spel voor veel gamers niet leuk genoeg bevonden werd. De performance op de PS4 en Xbone waren beroerd en de nieuwe consoles slecht leverbaar. Toen was opeens stadia een van de beste keuzes om t spel te spelen. Als dat spel waanzinnig goed ontvangen zou zijn qua inhoud (los van de speelbaarheid) zou Stadia beter op de kaart zijn gekomen denk ik, zo heb je soms pech en geluk. Als de pro gamers stadia gaan gebruiken ivm bijna niet te cheaten zoals @Jasphur zegt kan t snel gaan als dan ook de jeugd instapt. Jaar van de waarheid misschien!
@nickdw7
Afdracht:
YouTube: Stadia Keynote
Porting tool:
YouTube: Less time porting and certing, more time creating
Stadia as a Service/whitelabel:
https://9to5google.com/20...te-label-job-listing/amp/
https://chromeunboxed.com...ite-label-cloud-streaming
Afdracht:
Porting tool:
He-ho! Voordeel van Stadia, je staat vrij snel hoog boven aan de ranglijst 
Tis dat ik geen tijd meer heb vandaag, anders had ik het nog wel even geprobeerd om op 1 te komen.
https://stadia.google.com...db-4453-9c33-a23f5bb6ae9a
Tis dat ik geen tijd meer heb vandaag, anders had ik het nog wel even geprobeerd om op 1 te komen.
https://stadia.google.com...db-4453-9c33-a23f5bb6ae9a
Wil niet meteen zeggen met de Pet erna, maar ik had hem mensen aanbevolen maar die willen hem niet omdat bepaalde games, Battlefield o.a. er niet op te krijgen is.vinno86 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:20:
[...]
Classic google, verzinnen iets goeds en gooien er dan met de pet naar.
Ik heb een vraag over Red Dead Redemption op Stadia.
Een familielid heeft het liever Duits gesproken dan Engels, maar met geen mogelijkheid kan ik de gesproken taal op Duits krijgen?
Terwijl dat wel bij aankoop stond vermeld?
Kijk ik nou ergens zo overheen, maar zie het niet staan bij de instellingen?
Een familielid heeft het liever Duits gesproken dan Engels, maar met geen mogelijkheid kan ik de gesproken taal op Duits krijgen?
Volgens mij houdt Stadia de taal van het bijbehorende Google account aan. Staat die ingesteld op Duits?Daejji schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:26:
Ik heb een vraag over Red Dead Redemption op Stadia.
@Daejji Als de CCU wordt gebruikt kun je daarvan de taal instellen via de Home-app, Stadia zal die taal volgen.
Toffe info!! Nog even geduldig wachten dus. Hoop dat ze in Q1 van dit jaar al wat grote stappen kunnen zetten.Jasphur schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:20:
@nickdw7
Afdracht:
Porting tool:
Ik wil graag AC: Origins spelen, maar die is nu niet in de sale. Zat ook net effe op deze database pagina te kijken en zie dat 'ie vorig jaar het hele jaar in de aanbieding is geweest.
Nog even wachten dus? Kans is groot dat die sales ook dit jaar weer zijn?
Ik zou afwachten ja. Komen vaak AC's voorbij in de aanbieding.nickdw7 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:53:
Ik wil graag AC: Origins spelen, maar die is nu niet in de sale. Zat ook net effe op deze database pagina te kijken en zie dat 'ie vorig jaar het hele jaar in de aanbieding is geweest.
Beetje jammer dat het geluid met koptelefoon over slechts 1 van de 2 controllers gaat met een potje Fifa met m'n zoon. Wilde allebei met een koptelefoon spelen, maar dat werkt dus niet.
Sowieso schrijf je zo!
Ik had em voor 16 euro gekocht op stadia paar dagen geleden, wil je hem nog goedkoper ?nickdw7 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:53:
Ik geloofde in eerste instantie niet dat dit niet zou werken maar zojuist getest en inderdaad: slechts 1 koptelefoon ontvangt de audiostream!nadroJ schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:42:
Beetje jammer dat het geluid met koptelefoon over slechts 1 van de 2 controllers gaat met een potje Fifa met m'n zoon. Wilde allebei met een koptelefoon spelen, maar dat werkt dus niet.
Best wel karig. Ik had verwacht dat je dan toch tenminste hetzelfde audiosignaal zou ontvangen.
Zeker iets om als feedback door te geven via de Stadia app, dat heb ik zojuist gedaan in elk geval.
Good find!
Misschien een stomme vraag, als ik mijn game sessie zou willen livestreamen, kan ik dat net als bij de Xbox en Playstation zonder apart kasje of gaat dat niet en moet ik zo iets als een Elgato gebruiken op de TV?
https://support.google.com/stadia/answer/9825342?hl=nlLinksquest schreef op zondag 9 januari 2022 @ 03:13:
Misschien een stomme vraag, als ik mijn game sessie zou willen livestreamen, kan ik dat net als bij de Xbox en Playstation zonder apart kasje of gaat dat niet en moet ik zo iets als een Elgato gebruiken op de TV?
Je kunt live gameplay en commentaar met anderen over de hele wereld delen door je Stadia-games te livestreamen op YouTube. Als je livestream is afgelopen, heb je toegang tot de video van je stream op je YouTube-kanaal om statistieken te bekijken en je content met vrienden te delen.
...
Je kunt op 2 manieren livestreamen:
Rechtstreeks streamen naar YouTube: Start een eenvoudige livestream van een game vanaf stadia.com naar YouTube. Je kunt functies zoals Crowd Play en Crowd Choice gebruiken als je games streamt die deze functies ondersteunen.
Streamsoftware gebruiken: Gebruik software van derden (zoals OBS) om te streamen van stadia.com naar YouTube, inclusief support voor webcams.
[ Voor 23% gewijzigd door Exocet op 09-01-2022 07:23 ]
Met een schokkende opinie inderdaad
Het plaatst Stadia wel bewust in een negatief daglicht, iedere keer dat het er naar refereert. Zo wordt de gratis optie totaal genegeerd en hamert diegene enkel op "je moet soms tot wel 60 euro voor een game betalen ook!". Sorry, maar dan laat je bewust feiten buiten beschouwing....
Wat ik wel steun en hier ook door meerdere aangegeven wordt, is het ontbreken van een groter game-aanbod. Niet de indy games, hoe leuk ze soms ook zijn, maar de klappers, de AAA's.
Als andere partijen het qua techniek en laagdrempeligheid weten bij te trekken, maar wel de bibliotheek hebben, dan is het een lastige strijd. Maar die is nog niet gestreden.
Wat ik wel steun en hier ook door meerdere aangegeven wordt, is het ontbreken van een groter game-aanbod. Niet de indy games, hoe leuk ze soms ook zijn, maar de klappers, de AAA's.
Als andere partijen het qua techniek en laagdrempeligheid weten bij te trekken, maar wel de bibliotheek hebben, dan is het een lastige strijd. Maar die is nog niet gestreden.
Het maakt mij eerlijk gezegd geen fluit uit wie het #1 platform uiteindelijk word.Estylicious schreef op zondag 9 januari 2022 @ 07:43:
https://mashable.com/arti...gaming-stadia-geforce-now
Leuk artikel met schokkende conclusie.
Of dat nou stadia, Luna of MS en Sony weer zijn.. harde concurrentie is alleen maar goed voor de ontwikkeling.
Het zou juist een slechte zaak zijn als MS en Sony niet mee gingen doen.
Heel erg geschreven met het idee dat een Netflix model dé manier van cloud gaming zou moeten zijn. Daar voel ik persoonlijk weinig voor. Leuk geschreven stuk, maar redelijk populistisch.Estylicious schreef op zondag 9 januari 2022 @ 07:43:
https://mashable.com/arti...gaming-stadia-geforce-now
Leuk artikel met schokkende conclusie.
We gaan het meemaken
Totdat Stadia er niet meer consumenten is gewoon lekker genieten en gamen. Als het moment daar is zien we we weer verder
[ Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 09-01-2022 11:05 ]
Google support succesvolle producten inderdaad erg goed en lang, maar het lastige is wel dat ze daar enorm data driven zijn en succes ook zo meten.Tuktop schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:30:
[...]
Ja echt hè, Gmail, Search, YouTube, Maps, Photos, Android, Drive, One, Docs. Wat een gegooi met petten
De meeste projecten waar ze met de pet naar gooien werden opgenomen in andere (bestaande) diensten of waren altijd al kleine/experimententele diensten.
Het is denk ik een noodzakelijk kwaad bij innovatie. Je kunt niet altijd meteen goede ontwikkelen, op het goede moment.
Stadia zit wat dat betreft nog in limbo maar denk dat ook Google zich wel realiseert dat het te vroeg is om nu een conclusie te trekken.
Los van de techniek en de emoties of het een leuke dienst is, is Stadia voor de rest qua alle metrics natuurlijk simpelweg een flop en de potentie wordt ook steeds minder. Moet je eens bij upcoming games kijken...
Waar je die conclusie vandaan haalt weet ik niet (welke metrics bedoel je?) maar de metrics die ik zie:BarôZZa schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:47:
[...]
Google support succesvolle producten inderdaad erg goed en lang, maar het lastige is wel dat ze daar enorm data driven zijn en succes ook zo meten.
Los van de techniek en de emoties of het een leuke dienst is, is Stadia voor de rest qua alle metrics natuurlijk simpelweg een flop en de potentie wordt ook steeds minder. Moet je eens bij upcoming games kijken...
https://www.stadiastats.c...le=games&derivative=false
https://www.stadiastats.c...erboards&derivative=false
https://www.stadiastats.c...nstagram&derivative=false
https://www.stadiastats.c...ownloads&derivative=false
https://www.stadiastats.c...e=reddit&derivative=false
etc. laten vooral gestage groei zien. Je ziet ook goed dat de concurrentie op een aantal vlakken Stadia voorbij gaat. Zo is de Xbox Game Pass app download op de Play Store onlangs echt geexplodeerd! Concurrentie is echter in de basis niet verkeerd, het is wel te hopen dat Stadia een stapje bijzet in de zin van game library en grafische performance.
Probeer eens multiplayer in een game zonder cross-play. Of kijk naar het aantal triple-A games. Of de aankomende. Playerbase is gewoon minimaal. Verkoopcijfers van titels als RDR1 en Cyberpunk schijnen ook enorm tegen te vallen.Tuktop schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:09:
[...]
Waar je die conclusie vandaan haalt weet ik niet (welke metrics bedoel je?) maar de metrics die ik zie:
https://www.stadiastats.c...le=games&derivative=false
https://www.stadiastats.c...erboards&derivative=false
https://www.stadiastats.c...nstagram&derivative=false
https://www.stadiastats.c...ownloads&derivative=false
https://www.stadiastats.c...e=reddit&derivative=false
etc. laten vooral gestage groei zien. Je ziet ook goed dat de concurrentie op een aantal vlakken Stadia voorbij gaat. Zo is de Xbox Game Pass app download op de Play Store onlangs echt geexplodeerd! Concurrentie is echter in de basis niet verkeerd, het is wel te hopen dat Stadia een stapje bijzet in de zin van game library en grafische performance.
Als ze slim zijn stoppen ze ook met 4K en HDR achter een paywall te zetten. Dat moet de default zijn.
Schijnen enorm tegen te vallen... is dat een aanname?BarôZZa schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:14:
[...]
Probeer eens multiplayer in een game zonder cross-play. Of kijk naar het aantal triple-A games. Of de aankomende. Playerbase is gewoon minimaal. Verkoopcijfers van titels als RDR1 en Cyberpunk schijnen ook enorm tegen te vallen.
Als ze slim zijn stoppen ze ook met 4K en HDR achter een paywall te zetten. Dat moet de default zijn.
Als je kijkt naar de leaderboard metrics zie je daar toch echt ook aardige groei. Hoe die zich verhouden tot bijv. Luna weet ik niet. Je kunt ze helaas niet goed vergelijken met bijv. GFN want dat zijn 'gewoon' PC-games dus ik denk dat die op leaderboards als PC worden genoteerd. Stadia heeft crossplay wel nodig als nieuw platform en gelukkig hebben een aantal belangrijke games dat. Het is te hopen dat nieuwe releases dat ook krijgen.
4K en HDR gratis aanbieden gaat wel erg ver, dan heb je praktisch een gratis console. PS en Xbox bieden hun consoles ook niet gratis aan. Om concurrerend te zijn hoeft Stadia niet gratis te zijn. De toegevoegde waarde van een cloud platform moet wat mij betreft voor een wat grotere doelgroep interessant worden, dus inderdaad met name meer AAA-games en betere grafische kwaliteit/framerate. Het gebruiksgemak van Stadia is ongeevenaard. Voor mij persoonlijk hoeven er trouwens geen AAA-games naar Stadia te komen want de recente AAA-games zijn zo ontzettend bland en repetitive. Ik heb liever een goede indie
[ Voor 11% gewijzigd door Tuktop op 09-01-2022 12:22 ]
Oke, ik stream altijd via Twitch, maar bedankt voor het delen.
Benieuwd of providers in Nederland er nou wat van merken dat cloud gaming een opmars maakt. 4K HDR met surround trekt nogal wat bandbreedte volgens mij 
Kan oplopen tot 20GB per uur.
Kan oplopen tot 20GB per uur.
Ja dat is inderdaad wel een goede vraag, stel je voor dat je onverwachts stichting brein aan de deur hebt staan omdat ze denken dat je volop illegale content het downloaden bent 😝🙈
https://kotaku.com/report...redemption-2-a-1846367180Tuktop schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:19:
[...]
Schijnen enorm tegen te vallen... is dat een aanname?
https://gamerant.com/cd-p...erpunk-2077-stadia-sales/
Volgens mij leeft Stadia echt totaal niet. In dit topic is het altijd rustig, Youtube video's over Stadia hebben een paar duizend views. Zelfs video's van het officiële kanaal:Als je kijkt naar de leaderboard metrics zie je daar toch echt ook aardige groei. Hoe die zich verhouden tot bijv. Luna weet ik niet. Je kunt ze helaas niet goed vergelijken met bijv. GFN want dat zijn 'gewoon' PC-games dus ik denk dat die op leaderboards als PC worden genoteerd. Stadia heeft crossplay wel nodig als nieuw platform en gelukkig hebben een aantal belangrijke games dat. Het is te hopen dat nieuwe releases dat ook krijgen.
https://www.youtube.com/c/GoogleStadia/videos
Het is echt extreem weinig. Mijn privé Youtube account met troep video's heeft 7.5% van het totaal aantal views dat het Stadia account heeft
Volgens mij moeten ze wel ver gaan om de concurrentie aan te kunnen. Daarnaast is een streaming dienst natuurlijk niet hetzelfde als een console bezitten. 4K is tegenwoordig geen luxe meer, maar bijna de standaard. Op Youtube is dat ook niks speciaals. Bovendien is het bij Stadia bijna noodzaak omdat de 1080p stream echt belabberd is. Dat ziet er gewoon minder goed uit dan een OG PS4 uit 2013: blurry en vol compressie artifacts. Op de tv vind ik het lelijker dan de Switch.4K en HDR gratis aanbieden gaat wel erg ver, dan heb je praktisch een gratis console. PS en Xbox bieden hun consoles ook niet gratis aan. Om concurrerend te zijn hoeft Stadia niet gratis te zijn. De toegevoegde waarde van een cloud platform moet wat mij betreft voor een wat grotere doelgroep interessant worden, dus inderdaad met name meer AAA-games en betere grafische kwaliteit/framerate. Het gebruiksgemak van Stadia is ongeevenaard. Voor mij persoonlijk hoeven er trouwens geen AAA-games naar Stadia te komen want de recente AAA-games zijn zo ontzettend bland en repetitive. Ik heb liever een goede indiemaar begrijp dat je daar de grote doelgroep niet mee bereikt.
Ik heb geen idee over welke triple-A's jij het hebt, maar ik vermaak me best met Nintendo games, Shin Megami Tensei V, Doom Eternal, Yakuza/Judgment etc.
Als ze zich op indies focussen, dan moet het nog veel laagdrempeliger. Wie gaat er 10 euro per maand betalen om een 2D pixel-art indie game in 4K te spelen
Wat ik nog wel zie gebeuren is als ze net zoals Google Music in de toekomst opgaan in Youtube. Youtube is het toonbeeld van hoe toegankelijk game streaming zou moeten zijn voor de gemiddelde gebruiker.
Ik zie Stadia liever slagen dan falen, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren als ze zo door blijven gaan als de afgelopen jaren. Dat is niet houdbaar.
Zelf ben ik alweer wat maanden gestopt met Pro omdat er gewoon te weinig op uitkomt dat ik de moeite vind om te spelen. Misschien in de toekomst weer of zodra ik Judgment verder oppak.
@BarôZZa
Verder wel met je eens hoor.
Reminder dat ze onlangs pas hun tweede verjaardag hebben gevierdIk zie Stadia liever slagen dan falen, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren als ze zo door blijven gaan als de afgelopen jaren
Verder wel met je eens hoor.
Dit topic rustig? Zelfs de redacteuren van Tweakers benoemen dat hier juist stadia wel een levendig forum heeft. Heb nu al moeite om alles bij te lezen
. Maar goed, zoals eerder gezegd: Jaar van de waarheid voor Stadia en gamestreaming in zijn algemeenheid denk ik.
[ Voor 8% gewijzigd door Ht87 op 09-01-2022 22:00 ]
Ben het met een hoop dingen niet eens, met een aantal overigens (deels) wel, maar in hou de discussie graag hierbij, denk dat we teveel van mening verschillen en dat is jammer voor dit topic. To each their own!BarôZZa schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:55:
[...]
https://kotaku.com/report...redemption-2-a-1846367180
https://gamerant.com/cd-p...erpunk-2077-stadia-sales/
[...]
Volgens mij leeft Stadia echt totaal niet. In dit topic is het altijd rustig, Youtube video's over Stadia hebben een paar duizend views. Zelfs video's van het officiële kanaal:
https://www.youtube.com/c/GoogleStadia/videos
Het is echt extreem weinig. Mijn privé Youtube account met troep video's heeft 7.5% van het totaal aantal views dat het Stadia account heeft.
[...]
Volgens mij moeten ze wel ver gaan om de concurrentie aan te kunnen. Daarnaast is een streaming dienst natuurlijk niet hetzelfde als een console bezitten. 4K is tegenwoordig geen luxe meer, maar bijna de standaard. Op Youtube is dat ook niks speciaals. Bovendien is het bij Stadia bijna noodzaak omdat de 1080p stream echt belabberd is. Dat ziet er gewoon minder goed uit dan een OG PS4 uit 2013: blurry en vol compressie artifacts. Op de tv vind ik het lelijker dan de Switch.
Ik heb geen idee over welke triple-A's jij het hebt, maar ik vermaak me best met Nintendo games, Shin Megami Tensei V, Doom Eternal, Yakuza/Judgment etc.
Als ze zich op indies focussen, dan moet het nog veel laagdrempeliger. Wie gaat er 10 euro per maand betalen om een 2D pixel-art indie game in 4K te spelen?
Wat ik nog wel zie gebeuren is als ze net zoals Google Music in de toekomst opgaan in Youtube. Youtube is het toonbeeld van hoe toegankelijk game streaming zou moeten zijn voor de gemiddelde gebruiker.
Ik zie Stadia liever slagen dan falen, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren als ze zo door blijven gaan als de afgelopen jaren. Dat is niet houdbaar.
Zelf ben ik alweer wat maanden gestopt met Pro omdat er gewoon te weinig op uitkomt dat ik de moeite vind om te spelen. Misschien in de toekomst weer of zodra ik Judgment verder oppak.
Ik persoonlijk vind het idee zeker leuk en het werkt best goed, je ziet gelukkig ook nu met het nieuws dat de Stadia app met de nieuwe Samsung TV komt, dat er meer aandacht voor de service komt. Maar buiten dat zie ik ook geen echte meerwaarde om bijvoorbeeld een Pro abonnement te houden, want de meeste games die daar op uit komen heb ik al ook gratis gekregen via Xbox Live, Playstation Plus of via de Epic Game Store of andere gratis PC game actie. Naast dat zijn de games vaak duurder dan elders en heeft het geen exclusieve games waardoor je ook echt naar de service getrokken word.
Naast dat missen ze ook gewoon te veel titels die erg populair zijn (ook al speel ik ze niet) zoals Call of Duty Warzone, Fortnite, Rocket League, Splitgate enzovoorts.
Weet niet hoe jullie erover denken, maar ik denk persoonlijk ook dat de €10,00 per maand voor het pro te duur is, zeker is gamen in 4K met deze optie leuk, maar onder de streep gaat het om de games en als ik bijvoorbeeld al een abonnement via een externe verkoper van €68,00 een Xbox Game Pass Ultimate kan krijgen voor een jaar, dan haal ik daar persoonlijk veel meer voordeel uit dan met de €120,00 voor Stadia Pro.
Naast dat missen ze ook gewoon te veel titels die erg populair zijn (ook al speel ik ze niet) zoals Call of Duty Warzone, Fortnite, Rocket League, Splitgate enzovoorts.
Weet niet hoe jullie erover denken, maar ik denk persoonlijk ook dat de €10,00 per maand voor het pro te duur is, zeker is gamen in 4K met deze optie leuk, maar onder de streep gaat het om de games en als ik bijvoorbeeld al een abonnement via een externe verkoper van €68,00 een Xbox Game Pass Ultimate kan krijgen voor een jaar, dan haal ik daar persoonlijk veel meer voordeel uit dan met de €120,00 voor Stadia Pro.
Zoals je zelf al aangeeft is dat heel persoonlijk. Ik had hiervoor alleen maar een PS met PSplus dus een aantal games waren niet meer nieuw voor mij, maar een heleboel wel. Mijn hoofd Stadia gebruiksvoorwerp is een 4K tv en daar ziet 1080 er gewoon karig uit. Dus 120 euro per jaar is een prima deal voor hogere beeldkwaliteit. Ik heb geen PS5 dus ik kan (minimaal) vier jaar Stadia pro nemen en dan pas zou een PS5 goedkoper zijn, even los van de games. Dus voor mij heeft Stadia pro zeker een meerwaarde, zeker die gratis games die er bij komen. En wie weet hoe extreem de Stadia hardware is over vier jaar en zijn ze misschien een PS5 qua graphics voorbij, had ik een PS5pro moeten kopen…Linksquest schreef op maandag 10 januari 2022 @ 00:43:
Ik persoonlijk vind het idee zeker leuk en het werkt best goed, je ziet gelukkig ook nu met het nieuws dat de Stadia app met de nieuwe Samsung TV komt, dat er meer aandacht voor de service komt. Maar buiten dat zie ik ook geen echte meerwaarde om bijvoorbeeld een Pro abonnement te houden, want de meeste games die daar op uit komen heb ik al ook gratis gekregen via Xbox Live, Playstation Plus of via de Epic Game Store of andere gratis PC game actie. Naast dat zijn de games vaak duurder dan elders en heeft het geen exclusieve games waardoor je ook echt naar de service getrokken word.
Als je de games niet in de aanbieding koopt zijn de games over het algemeen iets duurder, maar tijdens kortingsdagen zijn ze zeker niet (heel veel) duurder. Nou kan ik en wil ik niet in jouw portomonee kijken, maar als een game op Stadia 10 euro duurder is dan op een fysiek schijfje of in een Epic store oid, dan zit ik daar niet zo mee. Zeker niet als ik eerst nog hardware moet kopen om die goedkopere versie uberhaupt te kunnen spelen. Dus eigenlijk ben ik dan alsnog goedkoper uit via Stadia.
Als ik in mijn bubbel kijk, ken ik heel veel mensen die of een oudere PS of Xbox hebben staan of een game pc die 10 jaar geleden top of the bill was. Een flink aantal daarvan zijn overgestapt naar Stadia en spelen er regelmatig. Ik hoor niemand klagen over de prijs van games of dat PRO zo duur is. Alleen…
Met exclusives en grote titels ben ik het wel met je eens, maar dat begint ondertussen een beetje een oud verhaal te worden. Helaas.
Edit: ik lees nu pas goed dat je via een externe verkoper goedkoper gamepass kan kopen. Dus eigenlijk zolang je dat kan doen is gamepass goedkoop. Want voor gamen in de cloud moet je Gamepass ultimate a 15 dollar per maand nemen. Anders is het alleen console of PC a 10 dollar per maand. Met bij elk abbo het risico dat er games verdwijnen.
[ Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 10-01-2022 07:51 ]
Die tien euro per maand is het voor mij niet waard. Ik heb Stadia al weer twee weken niet aangeraakt, ik heb gewoon te weinig tijd om spellen in een abonnementsmodel te spelen (ook omdat ik ook series op Netflix kijk en ik kan mijn vrije tijd maar een keer besteden en het gamen is ook niet echt te multitasken wat bij Netflix nog wel lukt). En @Linksquest maakt een goed punt als hij het vergelijkt met een Gamepass (ook al is dat een grijze gamepass voor een andere markt waarschijnlijk, zoals de Turkse Netflix
)
De 4K resolutie gebruik ik ook niet, ik mis vooral HDR.
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 10-01-2022 08:33 . Reden: het woordje niet ontbrak :p ]
/▌
nja hij vergelijkt een abbo voor een hogere beeldkwaliteit en surround, korting op games en elke maand minimaal 3 gratis games met een abbo voor alleen maar games voor op diverse platforms (GP Ultimate)Marzman schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:16:
Die tien euro per maand is het voor mij niet waard. Ik heb Stadia al weer twee weken niet aangeraakt, ik heb gewoon te weinig tijd om spellen in een abonnementsmodel te spelen (ook omdat ik ook series op Netflix kijk en ik kan mijn vrije tijd maar een keer besteden en het gamen is ook niet echt te multitasken wat bij Netflix nog wel lukt). En @Linksquest maakt een goed punt als hij het vergelijkt met een Gamepass (ook al is dat een grijze gamepass voor een andere markt waarschijnlijk, zoals de Turkse Netflix)
Helemaal appels met appels vergelijken is het niet, maar ik snap wel waar de vergelijking vandaan komt. Bij GP krijg je gewoon standaard de hoogst mogelijk resolutie beschikbaar: wat op dit moment up to 1080/60 is.
Dus als je het normale pad bewandeld is xCloud 15 dollar per maand voor 1080/60 zonder hdr, maar heb je wel kneiter veel games.
Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |