Denk dat we t met z'n allen eens zijn dat we graag meer keuze in topgames willen. Dat is gewoon nog niet zo. Tot die tijd ben je op library gebied beter uit bij de Sony's en Microsofts van deze wereld. Maar de grote vraag is (en daarom het jaar van de waarheid), wat als die library uitbreidt? Is t dan interessant voor t brede publiek? Of zal Stadia altijd de gaming-light blijven voor mensen die gewoon casual gamen (ook een gerichte doelgroep, maar dan is de library over de doelgroep genomen minder interessant).
Probeer dan de ShadowCast van Genki eens. Goedkoper dan menig andere videocaptureLinksquest schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:05:
[...]
Oke, ik stream altijd via Twitch, maar bedankt voor het delen.
Mijn stiekeme droom is dat PSnow doorheeft dat ze het niet gaan halen en daarom Stadia als whitelabel koopt en hetzelfde model als Stadia gebruiken. PRO voor wat gratis games en de rest kopenHt87 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:52:
Denk dat we t met z'n allen eens zijn dat we graag meer keuze in topgames willen. Dat is gewoon nog niet zo. Tot die tijd ben je op library gebied beter uit bij de Sony's en Microsofts van deze wereld. Maar de grote vraag is (en daarom het jaar van de waarheid), wat als die library uitbreidt? Is t dan interessant voor t brede publiek? Of zal Stadia altijd de gaming-light blijven voor mensen die gewoon casual gamen (ook een gerichte doelgroep, maar dan is de library over de doelgroep genomen minder interessant).
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Waarom zou psNow het niet kunnen redden? Zelfs als ze het niet redden denk ik dat Sony eigenwijs genoeg is om games alsnog niet uit te brengen op andere stream dienstenJasphur schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:09:
[...]
Mijn stiekeme droom is dat PSnow doorheeft dat ze het niet gaan halen en daarom Stadia als whitelabel koopt en hetzelfde model als Stadia gebruiken. PRO voor wat gratis games en de rest kopenDan stap ik meteen over.
1: het is een droomTweakwondo schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:07:
[...]
Waarom zou psNow het niet kunnen redden? Zelfs als ze het niet redden denk ik dat Sony eigenwijs genoeg is om games als niet uit te brengen op andere stream diensten
2: Technisch loopt PSnow nog wel een beetje achter. Als ze willen inlopen op de rest dan moeten ze een snelle sprong maken. Dat kunnen ze doen door Stadia in te kopen als whitelabel, maar inderdaad. Japanse trots, zullen niet zo snel Amerikaanse tech inkopen.
Alsnog bedoel je? Dat denk ik ook wel, ze brengen ook films uit op meerdere platforms. Maar volgens mij is de Playstation een van hun belangrijkste productenTweakwondo schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:07:
[...]
Waarom zou psNow het niet kunnen redden? Zelfs als ze het niet redden denk ik dat Sony eigenwijs genoeg is om games als niet uit te brengen op andere stream diensten
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Alsnog inderdaad. Ik had het al aangepast en kreeg letterlijk op moment van "verzend" jou reactieMarzman schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:30:
[...]
Alsnog bedoel je? Dat denk ik ook wel, ze brengen ook films uit op meerdere platforms. Maar volgens mij is de Playstation een van hun belangrijkste producten
Ik vind het al bijzonder dat Sony games uitbrengt op de Pc had ik ook nooit gedacht. Maar wel oude titels inderdaad en beperkt, wellicht dat dit veranderd.
PS Now heb ik ooit geprobeerd op de PC en het was een drama. Max 720p/30fps? ik vond het maar niets.. hoop dat het beter werkt op de consoles zelfJasphur schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:19:
[...]
1: het is een droom![]()
2: Technisch loopt PSnow nog wel een beetje achter. Als ze willen inlopen op de rest dan moeten ze een snelle sprong maken. Dat kunnen ze doen door Stadia in te kopen als whitelabel, maar inderdaad. Japanse trots, zullen niet zo snel Amerikaanse tech inkopen.
Vorig jaar was AC: Origins elke maand in de aanbieding. Hoe groot is de kans dat dit voor 2022 weer het geval is?
https://stadiadb.app/deta...4c514a019dddd4d848bec0b9p
50 procent (het is wel in de aanbieding, of het is niet in de aanbiedingnickdw7 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:52:
Vorig jaar was AC: Origins elke maand in de aanbieding. Hoe groot is de kans dat dit voor 2022 weer het geval is?
/▌
100%. Ubisoft gooit vrij vaak hun AC games in de aanbiedingnickdw7 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:52:
Top, dan wacht ik nog effe. Zal denk in januari wel weer in de sale gaan?Jasphur schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:25:
[...]
100%. Ubisoft gooit vrij vaak hun AC games in de aanbieding
Voor deze vraag zie post:nickdw7 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:39:
[...]
Top, dan wacht ik nog effe. Zal denk in januari wel weer in de sale gaan?
Marzman in "[Google Stadia] Algemene ervaringen topic"
Hundred Days support Direct Touch! De update is live!
#Stadia folks i have news! Hundred Days - winemaking simulator patch 1.3.0 with DIRECT TOUCH IS OUT NOW!
— Yves Hohler (@YvesHohler) 10 januari 2022
If you like what you see and whant to share with Friends and fammily please use this link will help a ton! 1/2https://t.co/FGZIn6f0jh pic.twitter.com/b7F5wGqGlB
We went an extra miles for you and included a special settings that will change the UI to a more friendly mobile! #Stadia #Google 2/2 pic.twitter.com/26AQ9UMTJq
— Yves Hohler (@YvesHohler) 10 januari 2022
Done. https://stadia.google.com...b7-4b4e-b6dc-826d468b3f0cJasphur schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:11:
He-ho! Voordeel van Stadia, je staat vrij snel hoog boven aan de ranglijst
Tis dat ik geen tijd meer heb vandaag, anders had ik het nog wel even geprobeerd om op 1 te komen.
https://stadia.google.com...db-4453-9c33-a23f5bb6ae9a
Haha cool!! Zo had ik bij Hitman 3 een level waarbij ik in de top 10 stond na afloop, die ga ik nog s opzoeken voor internetfaam
Zeker, is ook echt voor iedereen anders, zoals ik het al zij vind het concept leuk, alleen mis ik gewoon exclusieve games.Jasphur schreef op maandag 10 januari 2022 @ 07:44:
[...]
Zoals je zelf al aangeeft is dat heel persoonlijk. Ik had hiervoor alleen maar een PS met PSplus dus een aantal games waren niet meer nieuw voor mij, maar een heleboel wel. Mijn hoofd Stadia gebruiksvoorwerp is een 4K tv en daar ziet 1080 er gewoon karig uit. Dus 120 euro per jaar is een prima deal voor hogere beeldkwaliteit. Ik heb geen PS5 dus ik kan (minimaal) vier jaar Stadia pro nemen en dan pas zou een PS5 goedkoper zijn, even los van de games. Dus voor mij heeft Stadia pro zeker een meerwaarde, zeker die gratis games die er bij komen. En wie weet hoe extreem de Stadia hardware is over vier jaar en zijn ze misschien een PS5 qua graphics voorbij, had ik een PS5pro moeten kopen…
Als je de games niet in de aanbieding koopt zijn de games over het algemeen iets duurder, maar tijdens kortingsdagen zijn ze zeker niet (heel veel) duurder. Nou kan ik en wil ik niet in jouw portomonee kijken, maar als een game op Stadia 10 euro duurder is dan op een fysiek schijfje of in een Epic store oid, dan zit ik daar niet zo mee. Zeker niet als ik eerst nog hardware moet kopen om die goedkopere versie uberhaupt te kunnen spelen. Dus eigenlijk ben ik dan alsnog goedkoper uit via Stadia.
Als ik in mijn bubbel kijk, ken ik heel veel mensen die of een oudere PS of Xbox hebben staan of een game pc die 10 jaar geleden top of the bill was. Een flink aantal daarvan zijn overgestapt naar Stadia en spelen er regelmatig. Ik hoor niemand klagen over de prijs van games of dat PRO zo duur is. Alleen…
Met exclusives en grote titels ben ik het wel met je eens, maar dat begint ondertussen een beetje een oud verhaal te worden. Helaas.
Edit: ik lees nu pas goed dat je via een externe verkoper goedkoper gamepass kan kopen. Dus eigenlijk zolang je dat kan doen is gamepass goedkoop. Want voor gamen in de cloud moet je Gamepass ultimate a 15 dollar per maand nemen. Anders is het alleen console of PC a 10 dollar per maand. Met bij elk abbo het risico dat er games verdwijnen.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ben ondertussen al een tijdje StadiaPro lid en idd. ik word toch ook hier-en-daar een bepaald gemis gewaar...Linksquest schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 01:29:
[...]
Zeker, is ook echt voor iedereen anders, zoals ik het al zij vind het concept leuk, alleen mis ik gewoon exclusieve games.
Niet zozeer naar exclusives maar eerder de nogal karige studio/developer aanwezigheid op het platform. Naar mijn gevoel heb ik nog iets teveel heimwee naar m'n gaminglaptop.... bepaalde dingen zie ik nooit naar Stadia komen, vaak exclusives van andere platformen natuurlijk, maar andere dingen, van kleinere studios bvb. lijken me perfect mogelijk en misschien komt dat ook nog maar voorlopig bvb. nog even geen The Long Dark op Stadia... om er ééntje te noemen waarvoor ik nog naar m'n laptop grijp... (terwijl die eigenlijk EOL is, batterij kapot, fan blaast als een Boeing,...)
Dat gezegd: ik vind m'n pro lidmaatschap het nog steeds waard omdat ik wel veel nieuwe dingen ontdek (overlaatst nog: Chorus) die ik echt top vind en ik gebruik het ook quasi dagelijks, t.o.v. die laptop, dat was telkens ik wou gamen de keuze maken: óf het 3 kilo zware ding op m'n schoot pakken in de zetel mét stroomdraad... of aan m'n tafel op een stoel gaan rechtopzitten voor een paar uur... (neen, geen gamingstoel hier, YourMom gamet in de woonkamer en heeft een vrouw.
Het gebruiksgemak is top...voor mij gaat er niks boven het gemak om, wanneer vrouw haar serie wil kijken, m'n game vanop TV naadloos verder te zetten op m'n simpele -totaal niet gaming- tablet terwijl ik gewoon op de bank blijf zitten,... zalig.
[ Voor 11% gewijzigd door PinusRigida op 12-01-2022 13:37 ]
Vanavond ga ik Stadia aan een vriend laten zien, eens kijken wat hij ervan vind 
Binnenkort, als ik eens wat meer ermee gespeeld heb zal ik die beloofde review nog schrijven
Binnenkort, als ik eens wat meer ermee gespeeld heb zal ik die beloofde review nog schrijven
Meer algemeen, hoe pakt Stadia Ray-Tracing aan?
Ik ken er niet veel van maar ik weet dat het veel processing power gebruikt, ik weet ook dat Google de hardware waarop Stadiagames draaien, op orde heeft, maar biedt RT dan zoveel grafische meerwaarde, en zo ja: zijn er voorbeelden op Stadia waarop ik het effect duidelijk kan zien?
Ik heb gisteren in Doom Eternal me wat vergapen aan die Ballista met het speciale chroom jasje, specifiek om RayTracing te highlighten maar... ik vond het wat underwhelming eerlijk gezegd.
Ik ken er niet veel van maar ik weet dat het veel processing power gebruikt, ik weet ook dat Google de hardware waarop Stadiagames draaien, op orde heeft, maar biedt RT dan zoveel grafische meerwaarde, en zo ja: zijn er voorbeelden op Stadia waarop ik het effect duidelijk kan zien?
Ik heb gisteren in Doom Eternal me wat vergapen aan die Ballista met het speciale chroom jasje, specifiek om RayTracing te highlighten maar... ik vond het wat underwhelming eerlijk gezegd.
Volgens mij ondersteunt google nog geen RT, zou wel echt moeten gaan gebeuren imo, ben benieuwd hoe google zich gaat positioneren tov PS5 en de seriesX.PinusRigida schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:39:
Meer algemeen, hoe pakt Stadia Ray-Tracing aan?
Klopt, de GPU in de Stadia blades schijnt op de Vega 56-architectuur gebaseerd te zijn en die biedt geen hardwarematige ondersteuning voor raytracing. Dat zul je dus momenteel niet op Stadia terugzien. Af en toe komen softwarematige truukjes zoals screen space reflection overigens best aardig in de buurt.Ht87 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:52:
[...]
Volgens mij ondersteunt google nog geen RT, zou wel echt moeten gaan gebeuren imo, ben benieuwd hoe google zich gaat positioneren tov PS5 en de seriesX.
De hardware-upgrade is nu wel echt overdue inderdaad, wat mij betreft niet per se voor raytracing maar vooral om meer spellen op 4K60 te krijgen met grafische settins vergelijkbaar met high op PC, en wellicht alvast wat voorbereiding voor nog hogere framerates bij een lagere resolutie/grafische setting.
Nieuw bericht van Stadia.
PUBG vanaf morgen (12 jan) op Stadia voor zover ik begrijp.
https://community.stadia....t-to-hear-from/ba-p/75022
Cool! Verder beetje karige update maar er staat wel dat ze "things into gear gaan kicken dit jaar", ben benieuwd! Er staat trouwens ook een link naar een survey, zeker even invullen!nickdw7 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:25:
Nieuw bericht van Stadia.
Jammer dat de games op stadia relatief duur zijn vergeleken met andere platforms, zelfs de oudere games.
Ik heb weinig echt AAA games en heb nu wel een zooitje van Pro maar daar zit niet veel interessants in voor mij. Voorheen had stadia best aardig wat aanbiedingen. Ik heb een lange tijd stadia niet meer gespeeld maar sinds kort dus weer sinds mijn tv de app native draait. Ben niet zo een fan van meerdere multi media systemen. M'n pc is aangesloten via hdmi op m'n tv en heb een best prima gaming pc maar stadia biedt toch wel het gemak van snel opstarten en vooral geluidloos (pc kan uitblijven dus geen fans hoorbaar), dat vind ik een grote plus punt
dan maar weer wachten op betere deals want 60/70 euro betalen voor een game terwijl je hem kan krijgen voor nog geen 30 op andere platforms is nogal een verschil. Toch wel een nadeel van games alleen maar op de lock in store kunnen kopen
Ik heb weinig echt AAA games en heb nu wel een zooitje van Pro maar daar zit niet veel interessants in voor mij. Voorheen had stadia best aardig wat aanbiedingen. Ik heb een lange tijd stadia niet meer gespeeld maar sinds kort dus weer sinds mijn tv de app native draait. Ben niet zo een fan van meerdere multi media systemen. M'n pc is aangesloten via hdmi op m'n tv en heb een best prima gaming pc maar stadia biedt toch wel het gemak van snel opstarten en vooral geluidloos (pc kan uitblijven dus geen fans hoorbaar), dat vind ik een grote plus punt
dan maar weer wachten op betere deals want 60/70 euro betalen voor een game terwijl je hem kan krijgen voor nog geen 30 op andere platforms is nogal een verschil. Toch wel een nadeel van games alleen maar op de lock in store kunnen kopen
[ Voor 4% gewijzigd door Tweakwondo op 11-01-2022 19:39 ]
Good catch! Heb mijn wensen ingediendTuktop schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:27:
[...]
Er staat trouwens ook een link naar een survey, zeker even invullen!
Dat is inderdaad een nadeel. Gelukkig zijn er nog altijd regelmatig hele goede sales. Een aantal games is op momenten zelfs goedkoper dan op andere platforms.Tweakwondo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:38:
Voor het geval je het nog niet wist: op https://stadiadb.app/ kun je de sales-historie per game, huidige sales (momenteel heel karig/weinig) en de Lowest Recorded Price inzien.
Ook maar even ingevuld idd!Tuktop schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:27:
[...]
Cool! Verder beetje karige update maar er staat wel dat ze "things into gear gaan kicken dit jaar", ben benieuwd! Er staat trouwens ook een link naar een survey, zeker even invullen!
Persoonlijk vind ik dat iedereen die hier “op/ of aanmerkingen “ heeft over Stadia de survey moet invullen.
/moraalridder
Dus ik ga dat ook maar even doen
Thanks for the heads up
Edit: hier de link van de survey
https://docs.google.com/f...X26bFxe2tslZlGkw/viewform
/moraalridder
Dus ik ga dat ook maar even doen
Thanks for the heads up
Edit: hier de link van de survey
https://docs.google.com/f...X26bFxe2tslZlGkw/viewform
[ Voor 26% gewijzigd door streamnl op 11-01-2022 20:27 ]
Zou Google hebben meegeholpen?
Nieuwe Lunix Kernel update
Nieuwe Lunix Kernel update
Linux Kernel 5.16 Released – And Gamers Will Love It
https://www.omgubuntu.co....x-kernel-5-16-release/amp
[ Voor 23% gewijzigd door Jasphur op 11-01-2022 21:00 ]
Ik heb ‘more AAA games’ ingevuld. Ik denk dat 95% dit invult. Zo mogen aan de bak dus 😂
1) more AAA games
2) additional pro slim abo (only 4k, HDR, 5.1 sound, no free games), at lower cost
2) additional pro slim abo (only 4k, HDR, 5.1 sound, no free games), at lower cost
Ik kon nergens opkomen, ik had tijdens het invullen het idee dat ze bedoelden verbeterpunten voor hun blogstreamnl schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:38:
1) more AAA games on launch date
2) steering wheel/seat
/▌
Dit dus! Stadia loopt als een zonnetje, maar ik wil dirt, grid en wreckfest gewoon met mijn stuur kunnen spelen.streamnl schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:38:
2) steering wheel/seat
streamnl schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:38:
2) steering wheel/seat
En jullie derde wens houden jullie geheim?Rob Voets schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 05:59:
1) more AAA games
Ik had:
1: Roadmap 2022
2: More triple A games
3: Poke EA/Codemaster to finally update Dirt5 YearOne edition!!!
1) AAA-games on launch date
2) clarity about roadmap for upcoming years
3) launching Stadia gen 2
2) clarity about roadmap for upcoming years
3) launching Stadia gen 2
Ander nadeel nadat het relatief duur is dat als de stekker eruit gaat heb je niks meer.Tweakwondo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:38:
Jammer dat de games op stadia relatief duur zijn vergeleken met andere platforms, zelfs de oudere games.
Maar zo zou het ook zijn als Sony of Microsoft ermee kapt
Want de games (ook op disk) kan alleen Nintendo zonder download speelbaar houden
@Ht87
"launching Stadia gen 2"
Ik zie liever bij jouw punt 1: current gen games die naar Stadia komen met alle pracht en praal, dan is het vanzelf duidelijk dat "Gen2" live is
Of is "Gen2" een overhaul van Stadia zelf, als in: andere abbo-vorm, andere UI, etc?
"launching Stadia gen 2"
Ik zie liever bij jouw punt 1: current gen games die naar Stadia komen met alle pracht en praal, dan is het vanzelf duidelijk dat "Gen2" live is
Of is "Gen2" een overhaul van Stadia zelf, als in: andere abbo-vorm, andere UI, etc?
[ Voor 22% gewijzigd door Jasphur op 12-01-2022 08:28 ]
Zouden ze het niet gewoon op de achtergrond updaten als dit nodig is voor games en backwards compatible houden?
/▌
Dat verwacht ik welMarzman schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:29:
Zouden ze het niet gewoon op de achtergrond updaten als dit nodig is voor games en backwards compatible houden?
Voor GFN heeft het meer zin om te vertellen welke "kaart" ze gebruiken, want dat kan de consument tenminste vergelijken met andere GF producten
[ Voor 26% gewijzigd door Jasphur op 12-01-2022 08:33 ]
Heb in de afgelopen tijd stadia aan 2 mensen laten zien. Beide hebben de nodige game uren gemaakt op de Playstation. Moet zeggen dat de reactie eigenlijk altijd positief is. Met een stadia controller is het in bepaalde games (racing) moeilijk om onderscheid te maken tussen lokaal en cloudgaming
Maar ik denk niet dat stadia een goed alternatief is voor die PS5/PS4. De meeste van mijn vrienden spelen alleen maar FIFA en dan is de ervaring op Stadia slecht zeker in multiplayer.
Maar ik denk niet dat stadia een goed alternatief is voor die PS5/PS4. De meeste van mijn vrienden spelen alleen maar FIFA en dan is de ervaring op Stadia slecht zeker in multiplayer.
Dat laatste punt zit waarschijnlijk puur op het aantal spelers dat ik actief is op Stadia. Op het moment dat je cross-play zou hebben, doet dat er totaal niet meer toe en kun je zelfs met vrienden op de PS4/PS5 spelen. Alleen jammer dat er in de praktijk relatief weinig spellen dit ondersteunen.lasharor schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:35:
Heb in de afgelopen tijd stadia aan 2 mensen laten zien. Beide hebben de nodige game uren gemaakt op de Playstation. Moet zeggen dat de reactie eigenlijk altijd positief is. Met een stadia controller is het in bepaalde games (racing) moeilijk om onderscheid te maken tussen lokaal en cloudgaming
Ik denk dat cross-play inderdaad best veel zal uitmaken. Maar, er is wat mij betreft ook daadwerkelijk een verschil in gameplay. Je merkt beter toch dat er een verschil is tussen een console en stadia.Xilion schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:39:
[...]
Dat laatste punt zit waarschijnlijk puur op het aantal spelers dat ik actief is op Stadia. Op het moment dat je cross-play zou hebben, doet dat er totaal niet meer toe en kun je zelfs met vrienden op de PS4/PS5 spelen. Alleen jammer dat er in de praktijk relatief weinig spellen dit ondersteunen.
Net zoals ik bijvoorbeeld richten in Destiny/The Division best uitdagend vind ik Stadia terwijl ik daar op een console echt geen problemen mee heb.
Dat laatste is denk ik een kwestie van wennen. Zolang je heen en weer blijft switchen tussen PS5 <-> Stadia zul je blijven merken dat er een minimale delay zit in je input.lasharor schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:44:
[...]
Ik denk dat cross-play inderdaad best veel zal uitmaken. Maar, er is wat mij betreft ook daadwerkelijk een verschil in gameplay. Je merkt beter toch dat er een verschil is tussen een console en stadia.
Net zoals ik bijvoorbeeld richten in Destiny/The Division best uitdagend vind ik Stadia terwijl ik daar op een console echt geen problemen mee heb.
Als je alleen nog maar speelt op Stadia denk ik dat je daar aan went en het op een gegeven moment niet meer 'merkt'.
Ik denk dat het om miliseconden gaat. Miliseconden die op mij met mijn 46 jaar en beetje gametijd niet merk.
Op een hogere resolutie in Dirt 5 was het 5 a 6 seconden, dat merkte ik wel
(dat was niet te doen)
Op een hogere resolutie in Dirt 5 was het 5 a 6 seconden, dat merkte ik wel
[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 12-01-2022 09:02 ]
/▌
Ja debiel is dat. Echt zo pissed op EA/Codemasters dat ze niet updaten!!Marzman schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:01:
Ik denk dat het om miliseconden gaat. Miliseconden die op mij met mijn 46 jaar en beetje gametijd niet merk.
Op een hogere resolutie in Dirt 5 was het 5 a 6 seconden, dat merkte ik wel(dat was niet te doen)
Ik las dat AC Ezio trilogy naar de switch komt. Hopelijk is Stadia de volgende stap. Ik wil gewoon naar Firenze
Stadia was beter....
Ik las op DriveTribe een lijstje van racegames die dit jaar uitkomen, maar bij geen enkele werd Stadia genoemd als platform.
F1 2020 is wel op Stadia maar F1 2021 dan weer niet. Geen idee waarom.RobNemoo schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:19:
Ik las op DriveTribe een lijstje van racegames die dit jaar uitkomen, maar bij geen enkele werd Stadia genoemd als platform.
Ik hoop dat Grid Legends ook nog op Stadia komt maar ben erg bezorgd nu ik dit lees.
Football Manager was ooit ook op Stadia maar is van dat platform vertrokken....
Stadia is echt heel fijn bedacht maar qua games.... waarom lukt het nou toch niet partij aan X-Box en Playstation te bieden. Jammer....
Is F12020 aangekondigd lang van tevoren?MKMosselman schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:23:
[...]
F1 2020 is wel op Stadia maar F1 2021 dan weer niet. Geen idee waarom.
Grid legends hoop ik ook op.
Edit, met 2020 was dat in april bekend, dus het kan op zich nog
rachidfinge schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:03:
Voor wie het nog niet had gezien: Codemasters heeft vandaag bekendgemaakt dat F1 2020 uitkomt op Stadia.
https://www.codemasters.c...m-on-the-grid-in-f1-2020/
[ Voor 46% gewijzigd door Marzman op 12-01-2022 09:52 ]
/▌
Ubisoft is wel een fan van Stadia, grote kans denk ik!artificial_sun schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:14:
Ik las dat AC Ezio trilogy naar de switch komt. Hopelijk is Stadia de volgende stap. Ik wil gewoon naar Firenze
Ik vraag me wel eens af of er ook nadelen zitten aan het uitbrengen van een spel voor Stadia (buiten eventuele aanpassingen aan het spel om het daar te kunnen draaien). Kan er zelf geen verzinnen, wat mij dan het idee geeft dat er schijnbaar (relatief) veel werk zit in het beschikbaar maken op Stadia.MKMosselman schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:23:
[...]
F1 2020 is wel op Stadia maar F1 2021 dan weer niet. Geen idee waarom.
Ik hoop dat Grid Legends ook nog op Stadia komt maar ben erg bezorgd nu ik dit lees.
Football Manager was ooit ook op Stadia maar is van dat platform vertrokken....
Stadia is echt heel fijn bedacht maar qua games.... waarom lukt het nou toch niet partij aan X-Box en Playstation te bieden. Jammer....
Het grote probleem met cross-play tussen Stadia en andere consoles is dat je bij Stadia games kunt spelen met zowel controller als met muis+keyboard. Dat is volgens mij ook de reden dat er niet of nauwelijks cross-play bestaat tussen PC en consoles. Met muis+keyboard ben je gewoon sneller met mikken, tenzij er in de console versie een "snap to target" (aimbot) optie bestaat. Daar hebben PC-spelers dan een oneerlijk voordeel t.o.v. console-spelers.Xilion schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:39:
Dat laatste punt zit waarschijnlijk puur op het aantal spelers dat ik actief is op Stadia. Op het moment dat je cross-play zou hebben, doet dat er totaal niet meer toe en kun je zelfs met vrienden op de PS4/PS5 spelen. Alleen jammer dat er in de praktijk relatief weinig spellen dit ondersteunen.
Voor race games zou dat overigens niet spelen, omdat analoge sticks daar fijner zijn dan keyboard besturing. Daar zou cross-play tussen Stadia en PS/XBOX dus wel moeten kunnen.
Wat nieuwe games die in 2022 uitkomen betreft zie ik vrijwel geen vermelding van Stadia en dat is wel zorgwekkend. Zo komt dit jaar de nieuwe Sniper Elite 5 game uit, maar in de trailer wordt Stadia niet genoemd. Terwijl Sniper Elite 4 wel op Stadia beschikbaar is. Nu heb ik mezelf enorm vermaakt met die game op Stadia, en nog wel gratis ook omdat het tijdelijk via Pro te claimen was. Maar mogelijk vielen de inkomsten van de game op Stadia dusdanig tegen dat de makers geen zin hebben om deel 5 nog naar Stadia te porten.
Het is vaak gebeurd dat Stadia pas later werd toegevoegd aan de lijst, maar toch. Inderdaad niet tof.
Klopt al zit ik daar zelf niet mee als de games inderdaad niet voor al te veel gekocht zijn en ik ze heb uitgespeeld. De risico blijft aanwezig maar ik denk dat wanneer google de stekker eruit trekt dat de games voorlopig nog wel speelbaar zijn maar geen nieuwe games meer gekocht kunnen worden of iets in die trend.Starscreamer schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:15:
[...]
Ander nadeel nadat het relatief duur is dat als de stekker eruit gaat heb je niks meer.
Maar zo zou het ook zijn als Sony of Microsoft ermee kapt![]()
Want de games (ook op disk) kan alleen Nintendo zonder download speelbaar houden
Ik hoop dat stadia zijn diensten blijft uitbreiden en zoals vele aangeven ook hun hardware upgraden voor een betere ervaring
Niet te veel zorgen over makenHaay schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Wat nieuwe games die in 2022 uitkomen betreft zie ik vrijwel geen vermelding van Stadia en dat is wel zorgwekkend. Zo komt dit jaar de nieuwe Sniper Elite 5 game uit, maar in de trailer wordt Stadia niet genoemd. Terwijl Sniper Elite 4 wel op Stadia beschikbaar is. Nu heb ik mezelf enorm vermaakt met die game op Stadia, en nog wel gratis ook omdat het tijdelijk via Pro te claimen was. Maar mogelijk vielen de inkomsten van de game op Stadia dusdanig tegen dat de makers geen zin hebben om deel 5 nog naar Stadia te porten.
Luna staat er vaak ook niet bij en voor xCloud en PSnow gebruikers is het soms een nog grotere teleurstelling dat de game wel uitkomt voor de console maar niet (vanzelfsprekend) voor de cloud versie van XB of PS
Daar maak ik me ook niet zo druk om. Als ik kijk naar oude spellen op Steam speel ik die ook nooit meer (en Steam kan evengoed stoppen al is dat onwaarschijnlijk).Tweakwondo schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:04:
[...]
Klopt al zit ik daar zelf niet mee als de games inderdaad niet voor al te veel gekocht zijn en ik ze heb uitgespeeld. De risico blijft aanwezig maar ik denk dat wanneer google de stekker eruit trekt dat de games voorlopig nog wel speelbaar zijn maar geen nieuwe games meer gekocht kunnen worden of iets in die trend.
Ik hoop dat stadia zijn diensten blijft uitbreiden en zoals vele aangeven ook hun hardware upgraden voor een betere ervaring
/▌
Misschien denk ik te simpel, maar dan zou het een kwestie zijn van keyboard+muis niet toe te staan als je gebruik wilt maken van cross-play.Haay schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Het grote probleem met cross-play tussen Stadia en andere consoles is dat je bij Stadia games kunt spelen met zowel controller als met muis+keyboard. Dat is volgens mij ook de reden dat er niet of nauwelijks cross-play bestaat tussen PC en consoles. Met muis+keyboard ben je gewoon sneller met mikken, tenzij er in de console versie een "snap to target" (aimbot) optie bestaat. Daar hebben PC-spelers dan een oneerlijk voordeel t.o.v. console-spelers.
Dat laatste vraag ik me dus bij af of je altijd iets moet porten naar Stadia of zo je bij de ontwikkeling van een nieuw spel er rekening mee kunnen houden en zonder al te veel moeite het spel ook beschikbaar kunnen maken op Stadia.Haay schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Anderzijds zit daar misschien wel een mogelijkheid voor Google, lever maar gewoon een Xbox of PlayStation spel aan en wij converteren deze wel naar Stadia.
Niemand doet het denk ik, maar op een Playstation kun je toch ook gewoon een toetsenbord en muis aansluiten?Xilion schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:28:
[...]
Misschien denk ik te simpel, maar dan zou het een kwestie zijn van keyboard+muis niet toe te staan als je gebruik wilt maken van cross-play.
/▌
Nou Gen 2 is wat mij betreft echt grote hardware update om mee te komen met wat nu current gen is.Jasphur schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:16:
@Ht87
"launching Stadia gen 2"
Maar nu je t zegt, misschien ook wel nieuwe controller met bewegingssensor, touchpad etc. Ik denk dat de ps5 controller een nieuwe standaard heeft neergezet, probeer maar s in de buurt te komen de komende jaren.
Maar laten we starten met de hardware in de servers
En toch he... op de switch kan ik gewoon Two Point Hospital en The witcher 3 spelen. 2 spellen die niet zouden misstaan op Stadia. Zeker Two Point Hospital zou met keyboard en muis en met de uitstekende controller-ondersteuning perfect zijn.Jasphur schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:19:
[...]
Niet te veel zorgen over maken![]()
Luna staat er vaak ook niet bij en voor xCloud en PSnow gebruikers is het soms een nog grotere teleurstelling dat de game wel uitkomt voor de console maar niet (vanzelfsprekend) voor de cloud versie van XB of PS
Vind ik ook! De controller is wat mij betreft ongeëvenaard wat betreft comfort en looks, minpunten zijn de batterijduur en missende next-gen features. Maar toch denk ik dat dat soort features een beetje novelty zijn en dat de daadwerkelijke impact op je gameplay-ervaring relatief klein is. Denk dat steering wheel support belangrijker is, op controller-gebied, voor Stadia.Ht87 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:16:
[...]
Nou Gen 2 is wat mij betreft echt grote hardware update om mee te komen met wat nu current gen is.
Maar nu je t zegt, misschien ook wel nieuwe controller met bewegingssensor, touchpad etc. Ik denk dat de ps5 controller een nieuwe standaard heeft neergezet, probeer maar s in de buurt te komen de komende jaren.
Maar laten we starten met de hardware in de servers
De PS5 controller is inderdaad qua features erg slick, heb de testgame met die soort van minions ermee gedaan, was wel lachen. Jammer dat 'ie eruit ziet als een soort van futuristische ruimteloempia (net als de PS5 zelf).
Zou eigenlijk echt wel weer eens een racegame willen doen met stuur en pedalen!
Een ontwikkelaar zal nooit de broncode van hun game aan Google leveren om die te porteren naar Stadia (Linux).Xilion schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:28:
Dat laatste vraag ik me dus bij af of je altijd iets moet porten naar Stadia of zo je bij de ontwikkeling van een nieuw spel er rekening mee kunnen houden en zonder al te veel moeite het spel ook beschikbaar kunnen maken op Stadia.
Anderzijds zit daar misschien wel een mogelijkheid voor Google, lever maar gewoon een Xbox of PlayStation spel aan en wij converteren deze wel naar Stadia.
Wordt aan gewerkt en er zijn bedrijven die games porten.Haay schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:59:
[...]
Een ontwikkelaar zal nooit de broncode van hun game aan Google leveren om die te porteren naar Stadia (Linux).Maar als Google de conversie tooling zo eenvoudig en gebruiksvriendelijk maakt dat het een fluitje van een cent is om de game naar Stadia te porteren dan lijkt het mij een no-brainer voor publishers om games ook naar Stadia te brengen. Alleen niet als verkopen op Stadia een kannibaliserend effect heeft op verkopen op andere platformen en ze daardoor minder verdienen natuurlijk. Uiteindelijk gaat het game publishers alleen maar om winst maximalisatie, en niet om zo veel mogelijk gamers blij te maken.
Wat ik (hier) nog niet gezien heb als wens, heb er zelf ook niet aan gedacht eerlijk gezegd, is de wens om Stadia beschikbaar te maken in meer landen. Zoals India en Brazilië. Meer gamers op het platform maakt het leuker voor de multiplayer, maar ook sneller aantrekkelijker voor uitgevers om hun games naar Stadia te brengen.
Het moeten wel landen zijn met goed internet voor Stadia, maar het is vast geen harde eis want ze bieden het ook aan in de VS 
In India zitten ze denk ik allemaal op mobieltjes.
In India zitten ze denk ik allemaal op mobieltjes.
[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 12-01-2022 12:35 ]
/▌
Aan de servers zal het niet liggen voor Azië
/f/image/5WJmIh4zwxwGZJHXACYoLhL5.png?f=fotoalbum_large)
Brazilië:
/f/image/hsW1uIsr5ewfWK2ImdWXxQme.png?f=fotoalbum_large)
https://cloud.google.com/about/locations#asia-pacific
Het zal eerder denk ik te maken hebben met de breedband infra naar mensen hun huizen toe ofzo...
/f/image/5WJmIh4zwxwGZJHXACYoLhL5.png?f=fotoalbum_large)
Brazilië:
/f/image/hsW1uIsr5ewfWK2ImdWXxQme.png?f=fotoalbum_large)
https://cloud.google.com/about/locations#asia-pacific
Het zal eerder denk ik te maken hebben met de breedband infra naar mensen hun huizen toe ofzo...
[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 12-01-2022 12:50 ]
Bij mij is het dan weer sinds de 360 geleden dat ik op de Xbox gamede maar voor zover ik me herinner waren nieuwe games vergelijkbaar van prijs, ook rond de 60 euro voor de meest recente AAA games.Tweakwondo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:38:
Idd. wachten op betere deals, prijszakkingen bij Stadia gebeuren m.i. wel redelijk vlot maar dat is misschien perceptie: ik zit er echt niet mee in om een jaartje te wachten om de nieuwste (op dat moment niet meer natuurlijk) games te spelen wanneer ze 70% of meer korting hebben.
Ik weet nog dat ik Doom Eternal via Steam toch duurder heb binnengehaald dan voor de 14 euro (dacht ik?)onlangs op Stadia... Maar ja: da's ook weer geen nieuwe game natuurlijk...
...en ja, helaas... sommige games betaal ik 2x... niet echt slim maar ja... 't is dat of het is weer zware en luide laptop bovenhalen.
[ Voor 4% gewijzigd door PinusRigida op 12-01-2022 13:49 ]
Don't have the exact date but been told by Codemasters PR that Dirt 5 on Stadia will be patched in early February. It will contain everything between patch 4.02 and 6.03 and also the Wild Spirits, Supersize and the Red Bull Revolutions content packs. #Stadia
— Tartan Troot 🏴 (@TartanTroot) 12 januari 2022
Dit was wel gecommuniceerd door Stadia idd. Zou zeker een grote meerwaarde zijn, in ieder geval bij een paar verschillende games om een goede indruk te krijgen. Het liefst ook een AAA of bekende game, dat zou best een goede testcase kunnen zijn voor mensen die het willen proberen.The_Woesh schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:42:
nieuwe feature?
Als dit straks naar alle games komt heeft dit wel echt meerwaarde. Niks demo of trial, gewoon de full game om te proberen.
[Afbeelding]
Zeker, maar dan moeten ze ook die idiote Pro Trial-barriere weghalen. Als potentiële gebruiker mag je nu eerst je betaalgegevens invullen en een gratis maand met automatische verlenging activeren.Ht87 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:53:
[...]
Dit was wel gecommuniceerd door Stadia idd. Zou zeker een grote meerwaarde zijn, in ieder geval bij een paar verschillende games om een goede indruk te krijgen. Het liefst ook een AAA of bekende game, dat zou best een goede testcase kunnen zijn voor mensen die het willen proberen.
Met een directe gamelink kom je daar wel langs maar ik snap echt niet waarom dit niet toegankelijker is, zeker in deze fase waarin alle nieuwe gebruikers welkom zijn.
Die automatische verlenging kun je direct daarna weer uitschakelen en kun je gewoon netjes je maand afmaken, zeker niet praktisch, maar tegenover Apple (die meteen bij opzegging hem meteen stopzet, ongeacht de dagen die je nog heb) nog altijd beter.Tuktop schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:59:
[...]
Zeker, maar dan moeten ze ook die idiote Pro Trial-barriere weghalen. Als potentiële gebruiker mag je nu eerst je betaalgegevens invullen en een gratis maand met automatische verlenging activeren.
Net PUBG gespeeld. Was echt top! Heerlijk smooth en alles verliep prima.
Wat mij betreft de eerste AA(A) game van dit jaar! 👍🏼
Wat mij betreft de eerste AA(A) game van dit jaar! 👍🏼
Ja zag die nu gratis was overal, hoe zit het met de microtransacties? Net als bij andere schiet spellen alleen pakjes enzo of ook een pay to win modaal?
Nee geen pay to win. Je kunt outfits kopen enzo. Fortnite verdienmodel.
Dan ga ik hem ook eens proberen, tot nu toe pas 2 games fanatiek gespeeld op Stadia 😝
PUBG laat ik even liggen... m'n dagen/nachten zijn nu al te kort.
Ken er alles van, hier ook gewoon tijd te kort door zieke collega's en onderbezetting.
Ben sinds tijdje weer aan het gamen. Wat is het toch fijn om gewoon de controller te kunnen pakken en klaar. Erg tof spel trouwens Disco Elysium. Wil eigenlijk ook eindelijk eens aan RDR2 beginnen maar spel is nog steeds 60 euro. Kannonen
Had je 9 dagen geleden moeten inloggen en de game moeten kopenLimbeckx schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:44:
Ben sinds tijdje weer aan het gamen. Wat is het toch fijn om gewoon de controller te kunnen pakken en klaar. Erg tof spel trouwens Disco Elysium. Wil eigenlijk ook eindelijk eens aan RDR2 beginnen maar spel is nog steeds 60 euro. Kannonen
https://stadiadb.app/deta...b6161477188923408085528a1
Toen was die 30 euro. Laagste wat die ooit op Stadia is geweest
NooooooJasphur schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:52:
[...]
Had je 9 dagen geleden moeten inloggen en de game moeten kopen
Wat een verschil met €19,00 voor de Xbox versie.Jasphur schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:52:
[...]
Had je 9 dagen geleden moeten inloggen en de game moeten kopen
Rockstar bepaald de pricing been ik aan of doet Stadia/Xbox dat?Linksquest schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:49:
[...]
Wat een verschil met €19,00 voor de Xbox versie.
Iemand die rdr2 heeft en disco Elysium wil spelen? Of Cyperpunk of Assasin Creed Oddesey? Wellicht kunnen we tijdelijk een familie vormen...
2 jaar terug vond ik t de volle prijs nog wel waard, nu moet hij wel echt zakken. Op zich komt hij nu wel vaker in de sale dan voorheen, dat scheelt!
Take2 bepaald inderdaad, niet Stadia. Maar Stadia bepaald wel de afdracht en de uitgever past natuurlijk de prijs daar op aan. Afdracht is momenteel 85/15, met de 15% voor StadiaLimbeckx schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:05:
[...]
Rockstar bepaald de pricing been ik aan of doet Stadia/Xbox dat?
Iemand die rdr2 heeft en disco Elysium wil spelen? Of Cyperpunk of Assasin Creed Oddesey? Wellicht kunnen we tijdelijk een familie vormen...
[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 14-01-2022 19:52 ]
Prijs wat ik noemde was wel Fysiek en niet Digitaal, moet ik er misschien wel even bij vermelden
Vandaag de hele dag PUBG gespeeld op stadia. maar wat loopt dit top zeg?!
Nauwelijks laadtijden, lekker soepel en geen lag.
Als al "dit soort games" zo soepel kunnen werken op stadia, zouden ze echt serieus werk moeten maken om zaken als Warzone, GTA online en World of Tanks/ships enz binnen te halen. Het zou stadia een stuk meer gebruikswaarde hebben. Alleen al voor het gemak.
Als al "dit soort games" zo soepel kunnen werken op stadia, zouden ze echt serieus werk moeten maken om zaken als Warzone, GTA online en World of Tanks/ships enz binnen te halen. Het zou stadia een stuk meer gebruikswaarde hebben. Alleen al voor het gemak.
Om het nog maar niet te hebben over het ontbreken van cheaters. Maar die zullen vanzelf komen zodra Stadia populairder wordtAlphaWierie schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:22:
Vandaag de hele dag PUBG gespeeld op stadia. maar wat loopt dit top zeg?!
Hoe zouden cheaters via Stadia iets kunnen doen? Los van exploits kan er geen software of mods worden geïnstalleerd toch?Jasphur schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 08:39:
[...]
Om het nog maar niet te hebben over het ontbreken van cheaters. Maar die zullen vanzelf komen zodra Stadia populairder wordt
Schermhulp, pixeldetectie, input manipulatie via een browser extention of een overlay app oid. Over het algemeen vind ik cheaters behoorlijk creatief en vindingrijk.Ht87 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Hoe zouden cheaters via Stadia iets kunnen doen? Los van exploits kan er geen software of mods worden geïnstalleerd toch?
Haha oke, genoeg mogelijkheden dus. Ik weet duidelijk te weinig van cheaten (was ook nooit een echte online gamer).Jasphur schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 09:53:
[...]
Schermhulp, pixeldetectie, input manipulatie via een browser extention of een overlay app oid. Over het algemeen vind ik cheaters behoorlijk creatief en vindingrijk.
Kies maar:
Red Dead 2
AC: Origins
AC: Ody
Red Dead 2
AC: Origins
AC: Ody
Kies naar voor wat?
Ik denk erover disco elysium te kopen, maar ik speel enkel op tv en telefoon. Hele reden van stadia is voor mij dat ik mijn vrije gametijd niet hoef door te brengen in mn thuiskantoor.
Is dit een beetje te doen met de tekstgrootte?
Is dit een beetje te doen met de tekstgrootte?
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Van de drie, Odyssey. Maar alleen maar omdat ik RDR2 nooit heb gespeeld omdat ik het genre niks vind.
@DirtyBird kijk even of je op de schermen waarop je wilt spelen gameplay videos kan streamen. Dan weet je het snel genoeg denk ik. Of anders kopen, minder dan 2 uur spelen en refund aanvragen.
[ Voor 29% gewijzigd door Jasphur op 15-01-2022 10:44 ]
Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
/f/image/6oQ6SUNoVUJrTqsbwt0rElgz.png?f=fotoalbum_large)