Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Is de game niet met muis en toetsenbord te spelen dan?
Edit: ik zit op een laptop
[ Voor 7% gewijzigd door Vortigen op 15-01-2022 13:31 ]
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
https://community.stadia....se-doesn-t-work/m-p/34426
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Aaaaw wat jammerJasphur schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:49:
Correct. De Stadia versie van PUBG ondersteund sinds 6 oktober geen k+m. Zie link waarom:
https://community.stadia....se-doesn-t-work/m-p/34426
Shooters kan ik echt niet met een controller doen, maar zo te lezen verkiezen de meesten dat juist wel
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Op zich wel jammer dat ze dan in de menu’s ook geen keyboard/mouse input meer accepteren trouwensVortigen schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:51:
[...]
Aaaaw wat jammer
Shooters kan ik echt niet met een controller doen, maar zo te lezen verkiezen de meesten dat juist wel
Momenteel Assassin Greed Odyssey (46u) #3Linksquest schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:36:
Welke games spelen jullie momenteel op de Stadia, ik heb Cake Bash en Wreckfest tot nu toe het meeste gespeeld
Meeste uren zit nog steeds in:
#1 Dragon Quest x1 (132u)
#2 The division 2 (94u)
#4 PGA Tour 2K21 (18u)
Gewoon omdat het lekker tussendoor kan. 1 level is +/- 15 minuten.
Die heb ik nog niet gespeeld, me een keer in verdiepenThe_Woesh schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:09:
All orcs must die 3
Gewoon omdat het lekker tussendoor kan. 1 level is +/- 15 minuten.
Paar strikes gedaan en het bevalt prima.
Af en toe Wreckfest maar heb ook een savegame op de PS4 waar ik een stuk verder mee ben.
Af en toe Wavetale gewoon voor de afwisseling
Edit
Username "kokoris" toegevoegd aan de lijst.
Voeg maar toe als je af en toe in de avond Destiny speelt oid
[ Voor 22% gewijzigd door Stef120 op 16-01-2022 14:41 ]
Eens kijken in mijn Stadia statistieken welke games ik het meeste uren in gestopt heb...Linksquest schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:36:
Welke games spelen jullie momenteel op de Stadia, ik heb Cake Bash en Wreckfest tot nu toe het meeste gespeeld
- Ghost Recon Breakpoint ... 98 uur (min of meer uitgespeeld)
- Sniper Elite 4 ... 51 uur (min of meer uitgespeeld)
- Far Cry 5 ... 30 uur (nog heleboel te doen)
- Immortals Fenyx Rising ... 27 uur (moet ik ook weer eens oppakken)
- Control Ultimate Edition ... bijna 19 uur (bijna uitgespeeld)
- Pixeljunk Raiders ... 17 uur
- Cyberpunk 2077 ... 11 uur (moet ik weer eens mee verder gaan!)
- Submerged Hidden Depths ... 10½ uur (uitgespeeld)
- Everspace ... 10½ uur (leuk voor ff tussendoor een rondje spelen)
- Trine 4 ... 9½ uur
- Wavetale ... 7½ uur (uitgespeeld)
- Foreclosed ... bijna 6 uur (uitgespeeld)
- Little Nightmares II ... bijna 6 uur (wil ik wel uitspelen)
Games die ik even bekeken heb en nog echt wil spelen:
- Star Wars Jedi Fallen Order
- Tomb Raider Definitive Edition
- Mafia III Definitive Edition
- AC Odyssey
- Destroy All Humans!
Oeh.. die zou ik ook wel willen. Maar helaas.Haay schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:31:
[...]
Games die ik even bekeken heb en nog echt wil spelen:
- Star Wars Jedi Fallen Order
- Tomb Raider Definitive Edition
Ik heb net Mafia III uitgespeeld. Nu begonnen aan Hitman. De kinderen hebben Paw Patrol uitgespeeld. Ik heb verder alleen een beetje Wreckfest en Figment gespeeld.
Als je in Mafia opnieuw begint, ben je dan je oude voortgang kwijt of heb je meerdere "save games"?
Octopath Traveler voor de langere sessies en Wreckfest en The Crew2 voor even tussendoorLinksquest schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:36:
Verwijderd
Wreckfest ook hier. Maar ik krijg een hoop visual artifacts als ik met de Roadslayer GT rij. Meer mensen hier last van?Linksquest schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:36:
Typische defecte videokaart artifacts (strepen/kleuren)
Verwijderd
Dat zal wel niet mogen. Plus dat je stadia account ook meteen aan al ke andere google shit vastzit, gmail, drive etc.Limbeckx schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:12:
Weet er iemand trouwens of het legaal is om je stadia account door te verkopen. Heb een account met Disco Elysium, Cyberpunk en Assasins Creed: Odessey erop en nog veel meer pro claims en vroeg me af of dat ooit door verkoopbaar zou zijn.
Dat is bij mij niet zo omdat m'n primaire account gsuite en je daar geen stadia aan kon koppelen. Maar ik verwacht ook niet dat het zal mogen.Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:16:
[...]
Dat zal wel niet mogen. Plus dat je stadia account ook meteen aan al ke andere google shit vastzit, gmail, drive etc.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Cyberpunk 10 uur
Tomb Raider 8 uur
Little nightmares II 6 uur
Bg3 6 uur
Super bomberman 5 uur
Ik denk dat ik een beetje last heb van FOMO , ik zou maar een week geen platinum halen bij een weekly summit in The Crew 2
Stadia was beter....
Past denk bij het known issue voor diezelfde artifacts in photomodus. Wordt aangewerkt, maar is dus niet opgelost met de laatste update.Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:15:
[...]
Wreckfest ook hier. Maar ik krijg een hoop visual artifacts als ik met de Roadslayer GT rij. Meer mensen hier last van?
Typische defecte videokaart artifacts (strepen/kleuren)
Bugs kunnje direct naar Bigbear mailen of via Twitter
Ik zie op bol.com toevallig een aanbieding van €11,47. Redelijke reviews.
Iemand hier ervaring mee?
Die van orzly is echt heel fijn!Stef120 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:27:
Heeft er iemand nog tips voor een stadia mount voor je mobiele telefoon?
Ik zie op bol.com toevallig een aanbieding van €11,47. Redelijke reviews.
Iemand hier ervaring mee?
Thanx, kwam hem inderdaad tegen tijdens een topic search.
Is de meerprijs wel waard zo te zien. Deze is echt op maat gemaakt
Lees dit eens door: https://stadia.google.com/tos?hl=nlLimbeckx schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:12:
Weet er iemand trouwens of het legaal is om je stadia account door te verkopen. Heb een account met Disco Elysium, Cyberpunk en Assasins Creed: Odessey erop en nog veel meer pro claims en vroeg me af of dat ooit door verkoopbaar zou zijn.
Combineer dat met de "pakkans" en maak je beslissing.
Maar ik denk niet dat je daar veel voor zult krijgen.
Je kan wel iemand voor een vrienden prijsje toevoegen tot je google family.Limbeckx schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:17:
[...]
Dat is bij mij niet zo omdat m'n primaire account gsuite en je daar geen stadia aan kon koppelen. Maar ik verwacht ook niet dat het zal mogen.
Hij/zij kan dan alle games spelen die je deelt, alleen niet gelijktijdig.
Haha in de topic search kan t wel zijn dat de helft van de positieve opmerkingen van mijzelf zijnStef120 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:35:
[...]
Thanx, kwam hem inderdaad tegen tijdens een topic search.
Is de meerprijs wel waard zo te zien. Deze is echt op maat gemaakt
Maar idd, past perfect en is goed afstelbaar!
Mijn tijd gaat momenteel trouwens op aan AC Black Flag; prima vermaak! Heb op een blauwe maandag wel eens een level of twee van een Assassins Creed gespeeld, maar nu dus de eerste keer volledig. Vind het zelfs leuk om af en toe de vloot op missie te sturen.
Momenteel iets minder actief door andere console, maar de mogelijkheid om ff snel een game tussendoor te pakken blijft ideaal!
The Eder Scrolls online 200 uur
AC Odyssee 200 uur
FF 15 70 uur
De poedel prijs gaat naar Little Nightmares II met 2 seconden. Schijnbaar heb ik die ooit eens als Pro game opgestart.
Momenteel ben ik bezig met Bloodstained.
Niet m'n bedoeling te flamen. Iedereen heeft andere wensen...
Nou kun je in de browser van de Xbox schijnbaar prima stadia spelen, win-winLimbeckx schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:41:
Hier toch ook een Xbox series x gehaald. Omdat ondanks dat het zo snel een game in springen geweldig is, ik toch heel regelmatig moeite heb met een game vinden op stadia die mij lang geleden genoeg kan bekoren.
Niet m'n bedoeling te flamen. Iedereen heeft andere wensen...
Controller en Orzly houder en ik kan Cyberpunk ''meenemen de bank op'' als vrouwlief liever iets op TV wilt kijken dan mee kijken hoe ik zit te gamen.
Uiteindelijk is dit de toekomst. Moeten alleen nog wat meer grote titels bij!
Mooi in een notendop de kwaliteit en aandachtspunt van Stadia! Dat gemak is t idd helemaal!Dubrillion schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:45:
Sinds vorige maand ook echt begonnen met Stadia.
Controller en Orzly houder en ik kan Cyberpunk ''meenemen de bank op'' als vrouwlief liever iets op TV wilt kijken dan mee kijken hoe ik zit te gamen.
Uiteindelijk is dit de toekomst. Moeten alleen nog wat meer grote titels bij!
Erg fijne houder, en nog steeds helemaal weg van Stadia.
Gisteren weer een paar uurtjes Farcry 5 gespeeld. Daarna nog even Rayman legends.
Elke avond word er wel ff gespeeld, spellen zijn snel opgestart en lopen soepel.
Soms op de tablet aan de eetkamer, dan weer op de bank op de tv, dan vanuit bed op de tv.
Of op de telefoon op de wc
Meest gespeelde games, Farcry 5 en Rayman legends, beiden zo'n 40 uur.
Deze heb ik om die reden aan de ethernet kabel gehangen.
De router staat 4 meter verder op, dus tot voorheen is streamen prima via de WiFi.
Maar door Stadia toch aan de kabel gehangen. Werkt vlekkeloos!
4K en 5.1 surround sound Cyberpunk spelen zonder gedonder of een Game PC die zoveel geluid maakt met de fans dat het geluid een stuk harder moet. Ik wil nog niet defintief overstappen, want we weten hoe Google is met projectjes die niet helemaal groots omarmt worden....
Omdenken: want we weten hoe Google is met projectjes die een betaalde dienst zijnDubrillion schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:14:
...want we weten hoe Google is met projectjes die niet helemaal groots omarmt worden....
Welke projectjes bedoel je? Google Apps en Youtube Premium?Jasphur schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:27:
[...]
Omdenken: want we weten hoe Google is met projectjes die een betaalde dienst zijn
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Die, maar ook Google Play Pass, Nest Aware, Google Fi, GSuite/GoogleWorkspace en nog wat andere zakelijke diensten.Marzman schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:45:
[...]
Welke 'projectjes' bedoel je? Google Apps en Youtube Premium?
Uiteraard is een deel van deze diensten ooit ge-rebrand, maar Google blijft met betaalde diensten gewoon doorgaan en support leveren. Uiteraard is dit geen garantie dat Google door blijft gaan met Stadia, maar zinnetjes zoals "We weten hoe Google is met diensten....", "Kijk eens naar de graveyard en zeg dan nog eens dat je toekomst ziet in Stadia" word ik een beetje moe van
/▌
Dar zou de belofte van gameplay zien op YouTube en meteen mee of na kunnen spelen wel mooi waar kunnen maken. Daar zit echt toekomst in denk ik.Marzman schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:15:
Ja klopt, kan best dat het over een paar jaar Youtube Games heet
Afwachten maar!
Dat kan alHt87 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:19:
[...]
Dar zou de belofte van gameplay zien op YouTube en meteen mee of na kunnen spelen wel mooi waar kunnen maken. Daar zit echt toekomst in denk ik.
Afwachten maar!
Klopt, maar het idee was een trailer te laten zien en dan iedereen zelf die dat stukje kan spelen. Via state share kan er al veel idd. Maar stadia geïntegreerd in YouTube moet nog een stapje maken, al is t al wel op weg!Jasphur schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:28:
[...]
Dat kan alje kan direct streamen naar YT en je kan in de live comments/chat een state share link of een direct play link plaatsen. Zit je er meteen in.
Ja, maar als ze het integreren is dat ook betere marketing. Iedereen kent Youtube, als het daar wat groter staat. Maar dat kan alleen als Stadia niet te succesvol is op dat moment anders gaan ze weer boetes krijgen van allerlei organisaties.Jasphur schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:28:
[...]
Dat kan alje kan direct streamen naar YT en je kan in de live comments/chat een state share link of een direct play link plaatsen. Zit je er meteen in.
/▌
Haha! Staat niet bovenaan, mocht er maar 3! Of gen 2 valt er misschien wel onder!Jasphur schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:01:
@Ht87 en @Marzman hebben jullie dit ook als 1 van jullie wensen opgegeven?
Belangrijker is de game library en meerjarenplan!
/▌
Fyi; de ethernetpoort is max 100 Mbit. Wat op zich wel genoeg is voor Stadia uiteraard maar ik heb zelf betere resultaten via Wifi 6 raar-maar-waarDubrillion schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:14:
Sinds kort is er ook een dedicated Stadia app op WebOS 6.0 van mijn TV.
Deze heb ik om die reden aan de ethernet kabel gehangen.
Ik heb een Gigabit-LAN --> USB adapter in mijn LG OLED TV gestopt. De USB poort is dan wel USB 2.0 en geen 3.0, maar toch haal ik hiermee wel zo'n 270 Mbit/s ipv de max. 100 Mbit/s via de ethernetpoort.Didiervu schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:44:
Fyi; de ethernetpoort is max 100 Mbit. Wat op zich wel genoeg is voor Stadia uiteraard maar ik heb zelf betere resultaten via Wifi 6 raar-maar-waar
Ik heb hier ook nog even zitten over twijfelen... Zou je een linkje hebben naar de USB adapter? + welke model TV? Ik haal via de wifi ongeveer 300 maar kabeltje blijft wel stabieler uiteraardHaay schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:56:
[...]
Ik heb een Gigabit-LAN --> USB adapter in mijn LG OLED TV gestopt. De USB poort is dan wel USB 2.0 en geen 3.0, maar toch haal ik hiermee wel zo'n 270 Mbit/s ipv de max. 100 Mbit/s via de ethernetpoort.Sneller en stabieler dan via WiFi.
Ik heb deze gekocht: https://www.amazon.nl/dp/B00BBD7NFUDidiervu schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:30:
Ik heb hier ook nog even zitten over twijfelen... Zou je een linkje hebben naar de USB adapter? + welke model TV? Ik haal via de wifi ongeveer 300 maar kabeltje blijft wel stabieler uiteraard.
Mijn TV is de LG OLED C9.
Via de Netflix app op de LG kun je de bandbreedte van je internet verbinding op de TV testen.
Thx! Ja, met de Netflix app kom ik gemiddeld op 280 uit via wifi. Dus wellicht dat snelheid hetzelfde zal blijven maar voornamelijk de stabiliteit is van belang voor Stadia (overigens maar zelden problemen hoor nuHaay schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:56:
[...]
Ik heb deze gekocht: https://www.amazon.nl/dp/B00BBD7NFU
Mijn TV is de LG OLED C9.
Via de Netflix app op de LG kun je de bandbreedte van je internet verbinding op de TV testen.
Man man man, hoeveel zou de tv duurder worden als een gigabit ethernet poort in zou zitten. De wereld is gewoon nog niet klaar voor Stadia.Haay schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:56:
[...]
Ik heb een Gigabit-LAN --> USB adapter in mijn LG OLED TV gestopt. De USB poort is dan wel USB 2.0 en geen 3.0, maar toch haal ik hiermee wel zo'n 270 Mbit/s ipv de max. 100 Mbit/s via de ethernetpoort.Sneller en stabieler dan via WiFi.
Ook had ik de afgelopen 10 jaar al afgekunnen met een monitor zonder enige andere functie dan beeld en geluid. Tuner van ziggo (al vier versleten in het leven van mijn tv), eerst 2 HTPCs en nu mijn 2e chromecast. Alles wat de tv zelf kan zit alleen maar in de weg.
Stadia was beter....
Tijd voor advertenties en wazige reclame clips ala PlayStation 2
Stel dat het tien euro kost, maal 40 mijoen tv's per jaar. Ik zou het wel wetenartificial_sun schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:15:
[...]
Man man man, hoeveel zou de tv duurder worden als een gigabit ethernet poort in zou zitten. De wereld is gewoon nog niet klaar voor Stadia.
Ook had ik de afgelopen 10 jaar al afgekunnen met een monitor zonder enige andere functie dan beeld en geluid. Tuner van ziggo (al vier versleten in het leven van mijn tv), eerst 2 HTPCs en nu mijn 2e chromecast. Alles wat de tv zelf kan zit alleen maar in de weg.
Er zal nu wel meer rekening mee worden gehouden nu de stadia app beschikbaar is voor tv's. Daarvoor was het niet nodig (en eigenlijk is het nog steeds niet nodig).
/▌
Handig om te wetenHt87 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:22:
[...]
Nou kun je in de browser van de Xbox schijnbaar prima stadia spelen, win-win
Maar de Stadia App loopt alleen helaas niet op elke TV vloeiend, dat is wel jammer.Marzman schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:42:
[...]
Stel dat het tien euro kost, maal 40 mijoen tv's per jaar. Ik zou het wel weten
Er zal nu wel meer rekening mee worden gehouden nu de stadia app beschikbaar is voor tv's. Daarvoor was het niet nodig (en eigenlijk is het nog steeds niet nodig).
Als je vanuit de Family Library dezelfde game tegelijkertijd wilt spelen, dan nee, dat kan niet. Als je dochter game ( A ) op de TV speelt kun jij echter prima game ( B ) op de laptop spelen.nickdw7 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:40:
Wij hebben met ons gezin één stadia controller. Is het een optie dat mijn dochter bijvoorbeeld op de TV speelt en ik op de laptop? Vooralsnog lukt het met niet, maar misschien doe ik iets verkeerd...
Met een ander account denk ik?Haay schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:46:
[...]
Als je vanuit de Family Library dezelfde game tegelijkertijd wilt spelen, dan nee, dat kan niet. Als je dochter game ( A ) op de TV speelt kun jij echter prima game ( B ) op de laptop spelen.
Want als ik een gezinslid toevoeg moet ik voor dat gezinslid ook 10eu per maand betalen.
[ Voor 11% gewijzigd door nickdw7 op 17-01-2022 17:49 ]
Alleen als je alletwee een Stadia account hebt. Als je dan in een familie groep zit kan je kroost ook jou spellen spelen. Alleen niet tegelijk.nickdw7 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:40:
Wij hebben met ons gezin één stadia controller. Is het een optie dat mijn dochter bijvoorbeeld op de TV speelt en ik op de laptop? Vooralsnog lukt het met niet, maar misschien doe ik iets verkeerd...
Ja, maar pro games kun je denk ik ook delennickdw7 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:47:
[...]
Met een ander account denk ik?
Want als ik een gezinslid toevoeg moet ik voor dat gezinslid ook 10eu per maand betalen.
Stadia was beter....
We hebben één Stadia account, dus wordt 'm niet!artificial_sun schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:50:
[...]
Alleen als je alletwee een Stadia account hebt. Als je dan in een familie groep zit kan je kroost ook jou spellen spelen. Alleen niet tegelijk.
Tweede account aanmaken met dezelfde CC en dan Family Payment ristricties aan zettennickdw7 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:51:
[...]
We hebben één Stadia account, dus wordt 'm niet!
Edit. En natuurlijk family sharing
[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 17-01-2022 17:55 ]
Extraction listed with a launch time for Stadia in Asia & Oceania. Im pretty sure Stadia isn't supported in any countries in these territories 👀 #stadia #extraction pic.twitter.com/ogGa2Z3wLh
— Xbox Nation (@Xbox_Nati0n) 17 januari 2022
Twitter en Reddit gaan in ieder geval los met complottenLinksquest schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:38:
Lijkt me een bewuste poster / plaatje, maar inderdaad wie weet.
Even de aankomende dagen in de gaten houden.
Overall vibe is wel dat Ubi gewoon een foutje heeft gemaakt.
[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 18-01-2022 08:09 ]
Ik heb voor mezelf Stadia Pro. Mijn kinderen hebben beiden een gratis Stadia account aangemaakt (zonder betaal methode erop) en ik heb ze via Family verbonden zodat zij mijn Pro games ook kunnen spelen.nickdw7 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:47:
Met een ander account denk ik?
Gratis account aanmaken zonder betaalmethode werkt via het openen van de link naar een gratis game op Stadia, bv. naar Super Bomberman R Online.
Ik heb een Chromecast Google TV en ik merk met of zonder deze adapter weinig verschil om eerlijk te zijn. Ik merk het voornamelijk in Plex bij 4K streams met een hoge bitrate (sommige Remuxes tikken bij mij 100 Mbit/s aan), die loopt echt vloeiend op ethernet. Echter had ik voorheen alles op de 2.4 GHz staan, met mijn 5 GHz (UniFi setup met AP-Pro) loopt dat ook als een tierelier. Dus ik heb het nu nog wel via ethernet verbonden voor de stabiliteit en standaard rond de 300 Mbit/s i.p.v. dips op de WiFi.Didiervu schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:33:
[...]
Thx! Ja, met de Netflix app kom ik gemiddeld op 280 uit via wifi. Dus wellicht dat snelheid hetzelfde zal blijven maar voornamelijk de stabiliteit is van belang voor Stadia (overigens maar zelden problemen hoor nu)
Denk dat Stadia dus ook een zeer mooi platform is voor de 'af en toe' gamer.
Ai. De concurrentie is nu toch echt aardig aan de weg aan het timmeren. Begin inmiddels toch te twijfelen of het wel zo'n vertandinge keuze was van Google om hun eigen gamestudio te sluiten. Op deze manier leiden er nog maar weinig gamewegen naar Stadia. Niet dat Activision-Blizzard nu games op Stadia uitbracht, maar de kans wordt nu nog kleiner.
Bah, monopolygedoe
Het sluiten van de eigen studio werd door velen meteen al gezien als een domme zet. Ik zie zelf weinig toekomstperspectief voor Stadia en dat is eigen schuld dikke bult. Geen goede games regelen, eigen studio sluiten... De concurrentie laat zien hoe het wél moet.Tuktop schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:07:
nieuws: Microsoft wil Activision-Blizzard overnemen voor 68,7 miljard dollar
Ai. De concurrentie is nu toch echt aardig aan de weg aan het timmeren. Begin inmiddels toch te twijfelen of het wel zo'n vertandinge keuze was van Google om hun eigen gamestudio te sluiten. Op deze manier leiden er nog maar weinig gamewegen naar Stadia. Niet dat Activision-Blizzard nu games op Stadia uitbracht, maar de kans wordt nu nog kleiner.
Bah, monopolygedoe
Tenzij Google dit jaar ontzettend veel AAA games gaat lanceren met een day 1 release. En wat studios opkoopt. Lijkt ijdele hoop.
Erg jammer, want Stadia is technisch gezien ongeevenaard. Maar dit voordeel gaat snel verdwijnen denk ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Jonkar op 18-01-2022 16:10 ]
Verwachting is dat ze bij Microsoft veel meer bezig zijn met de verkoop van de gamepass en dat die op termijn veel duurder zal worden (grijze workarounds daargelaten).
Wat dit doet voor Stadia? Geen idee. Zit ik er mee? Nee.
Ergste wat er kan gebeuren is dat Stadia er mee stopt en dat ik naar een ander platform moet. Potentieel zie ik Google de techniek nog wel verkopen aan Microsoft en blijft Stadia op de zijlijn nog bestaan, maar zonder nieuwe games. (zo goed als dood dus, maar ze bieden support van de al bestaande gebruikers.)
Overigens ben ik sowieso erg tegen het gamepass principe, de casual gamer heeft er geen baat bij als dit over een tijdje de enige vorm van cloud gaming abbo is.
Ze kunnen gewoon een spelontwikkelaar uitkopen als ze exclusieve content willen. Of contracten zo afsluiten (zoals bij tv) met een zak geld.Jonkar schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:09:
[...]
Het sluiten van de eigen studio werd door velen meteen al gezien als een domme zet. Ik zie zelf weinig toekomstperspectief voor Stadia en dat is eigen schuld dikke bult. Geen goede games regelen, eigen studio sluiten... De concurrentie laat zien hoe het wél moet.
Tenzij Google dit jaar ontzettend veel AAA games gaat lanceren met een day 1 release. En wat studios opkoopt. Lijkt ijdele hoop.
Erg jammer, want Stadia is technisch gezien ongeevenaard. Maar dit voordeel gaat snel verdwijnen denk ik.
/▌
Daar zijn overigens genoeg geruchten over geweest in het verleden bedenk ik me!
[ Voor 40% gewijzigd door Ht87 op 18-01-2022 16:55 ]
Sooo I reached out to Ubisoft. Sorry but it seems the Asia/Oceania listing on the Rainbow Six Extraction was indeed an error on the Ubisoft side. #Stadia
— Tartan Troot 🏴 (@TartanTroot) 18 januari 2022
Het lastige is dat ze de resultaten hebben gezien van miljoenen pompen in games als Cyberpunk (wat een triple-A had moeten zijn) en RDR2. Dus dan is het simpelweg geld verbranden als je zomaar een studio overkoopt voor miljarden en dat weinig oplevert. Grote kans dat die studio’s ook helemaal leeglopen. Veel developers zullen geen zin hebben om te werken aan games die weinig mensen zullen spelen. Microsoft heeft die fout in het begin ook gemaakt. Die kochten Rare(die hit na hit uitbrachten op Nintendo platforms) met veel bombarie over en daarna bleef er niks van over.Marzman schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:49:
[...]
Ze kunnen gewoon een spelontwikkelaar uitkopen als ze exclusieve content willen. Of contracten zo afsluiten (zoals bij tv) met een zak geld.
Voor Microsoft zal Activision-Blizzard natuurlijk veel meer waard zijn dan voor Google. Die hebben een veel grotere afzetmarkt.
Verwacht eerder dat er games eerder uitkomen op Stadia en dus eerder te spelen zijn dan op andere platforms. Of dat games naar Stadia komen voor het gebruik van Channels.
Denk dat de exclusiviteit voor Stadia vooral zit in de features. Dus een bepaalde feature is Stadia only en een spel dat is uitgekomen op meerdere platforms heeft dan bijvoorbeeld die feature, en dat maakt die game uniek voor Stadia. Als die feature dan dusdanig gaaf is zou je daarmee gebruikers naar het Stadia platform kunnen trekken. Niet zo krachtig als hele games, maar het zou kunnen werken.
Mja, net als bij games, moeten die features wel komen
`
Wel weer zonde, hoewel ik me ook afvraag of die game ook echt wat gaat worden. Heb hem het geluk dat hij dag 1 op Game Pass komt, en ga hem zeker proberen, maar of hij net zo leuk is betwijfel ik.
Ik hoop met je mee. Het ingewikkelde daarin is wel dat er maar weinig onafhankelijke studio's en publishers blijven. Daarmee kan het theoretisch steeds moeilijker worden voor Stadia om uberhaubt games op het platform te krijgen. Laat staan exclusieve functies...Jasphur schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:46:
Ik heb eerlijk gezegd de hoop op Stadia exclusive content wel een klein beetje opgegeven![]()
Verwacht eerder dat er games eerder uitkomen op Stadia en dus eerder te spelen zijn dan op andere platforms. Of dat games naar Stadia komen voor het gebruik van Channels.
Denk dat de exclusiviteit voor Stadia vooral zit in de features. Dus een bepaalde feature is Stadia only en een spel dat is uitgekomen op meerdere platforms heeft dan bijvoorbeeld die feature, en dat maakt die game uniek voor Stadia. Als die feature dan dusdanig gaaf is zou je daarmee gebruikers naar het Stadia platform kunnen trekken. Niet zo krachtig als hele games, maar het zou kunnen werken.
Humankind had een behoorlijke stadia exclusive via state share. Daar waren sterren te verdienen die niet op andere platforms beschikbaar waren.Jasphur schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:46:
Ik heb eerlijk gezegd de hoop op Stadia exclusive content wel een klein beetje opgegeven![]()
Nadeel is alleen dat geen enkele reviewer de stadia versie speelt, dus totaal niet bekend, los van de stadia community updates ben ik t nergens tegengekomen.
Edit: dat zou google perfect kunnen oplossen door reviewversies eerder uit te brengen voor gameredacteuren. Zou goed zijn voor de bekendheid van t platform ook.
[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 19-01-2022 09:24 ]
Verwacht dat meer platforms hier last van gaan krijgen. Blijven we ook in de cloud straks alleen nog maar met Microsoft en Sony zitten. Weet even niet zo goed wat Nintendo gaat doen (al weet @Ht87 dat misschien welLimbeckx schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:15:
[...]
Ik hoop met je mee. Het ingewikkelde daarin is wel dat er maar weinig onafhankelijke studio's en publishers blijven. Daarmee kan het theoretisch steeds moeilijker worden voor Stadia om uberhaubt games op het platform te krijgen. Laat staan exclusieve functies...
Denk dat Nintendo altijd zijn eigen ding blijft doen. Die gebruikers zijn zo loyaal en de typische Nintendo games zijn ook echt op de hardware van Nintendo gemaakt. De joy-con besturing etc bijvoorbeeld.Jasphur schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:24:
[...]
Verwacht dat meer platforms hier last van gaan krijgen. Blijven we ook in de cloud straks alleen nog maar met Microsoft en Sony zitten. Weet even niet zo goed wat Nintendo gaat doen (al weet @Ht87 dat misschien wel![]()
)
Maar, "Mario Odyssey 2, powered by stadia" (white label idee) zou best kunnen werken denk ik!
Rare lui daar bij Google. Hebben ze een goed nieuw product doen ze er weinig mee.
Het is natuurlijk niet aan Google om (p)review codes uit te gevenHt87 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:20:
[...]
Humankind had een behoorlijke stadia exclusive via state share. Daar waren sterren te verdienen die niet op andere platforms beschikbaar waren.
Nadeel is alleen dat geen enkele reviewer de stadia versie speelt, dus totaal niet bekend, los van de stadia community updates ben ik t nergens tegengekomen.
Edit: dat zou google perfect kunnen oplossen door reviewversies eerder uit te brengen voor gameredacteuren. Zou goed zijn voor de bekendheid van t platform ook.
Ok, daar gaat het niet om, nee marketing doen ze niet veel. Maar van Facebook zie ik ook weinig Marketing. Microsoft, Sony, Nintendo doen dat wel maar dat zijn bedrijven uit een ander tijdperk eigenlijk.
[ Voor 47% gewijzigd door Marzman op 19-01-2022 10:13 ]
/▌
Doet me een beetje denk aan de Playstation Vita, ook geen marketing voor.The_Woesh schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:10:
Mwa... ik denk niet dat ze niet veel doen, ze doen niet veel marketing. Dat is wat anders, maar mkt doet google heel weinig. Zie jij advertenties voor Gmail? Youtube? Of search? Marketing zijn ze altijd schaars mee.
Maar dit schiet me net te binnen, Onlive is ook een soort Stadia concept geweest, maar die heeft het niet gered omdat het te vroeg voor zijn tijd was. Deze techniek heeft Sony is 2015 overgenomen, of ze die nu gebruiken voor Playstation Now geen idee.
En als we nog een stap verder terug kijken dan komen we bij Phantom uit, deze deed dan niet streamen, maar de game downloaden.
[ Voor 13% gewijzigd door Linksquest op 19-01-2022 10:31 ]
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Kwam er pas halverwege 2021 achter dat Stadia überhaupt bestond, terwijl ik wel gewoon de andere services van Google gebruik. Een klein beetje meer reclame zou ze goed doen lijkt meThe_Woesh schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:10:
Mwa... ik denk niet dat ze niet veel doen, ze doen niet veel marketing. Dat is wat anders, maar mkt doet google heel weinig. Zie jij advertenties voor Gmail? Youtube? Of search? Marketing zijn ze altijd schaars mee.
Want?Albert020 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:02:
Toch wel schandalig dat GTA nog steeds niet op Stadia te spelen is !
Ik speel het spel zelf niet, maar ik zie eigenlijk geen issues als ik even een web-search doDirtyBird schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:00:
Meer mensen afgelopen dagen last van zeer weinig animal spawns in red dead online?
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |