• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:33

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

DirtyBird schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:00:
Meer mensen afgelopen dagen last van zeer weinig animal spawns in red dead online?
Zelf speel ik hem niet, maar heb wel even voor je gekeken en kwam deze tip tegen van iemand die het zelfde probleem had.
Go on a mission....animals running free everywhere. Finish up and go hunting.....squat.
So many farms with npc’s feeding non existent animals. Once in a great while the animals respawn so when they do get everything you can.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:03
Omdat ze het al bijna 1/5 jaar aankondigen :?
Albert020 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:05:
[...]

Naar mijn weten is het vooral de community die dat loopt te roepen en te voorspellen en is er nog geen 1 keer een officieel bericht vanuit Rockstar of Take2 gekomen hier over :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:03
Jasphur schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:09:
[...]

Naar mijn weten is het vooral de community die dat loopt te roepen en te voorspellen en is er nog geen 1 keer een officieel bericht vanuit Rockstar of Take2 gekomen hier over :)
Blijf het een gemiste kans vinden..........

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Albert020 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:05:
[...]

10 weken? Ik heb die aankondiging ook gemist. Bedoel je die remasters? Volgens mij stond Stadia daar niet bij.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13
Ik weet er niets van, maar ik vind wel artikelen van augustus vorig jaar dat het zeker naar stadia komt

https://chromeunboxed.com...form%20%E2%80%93%20Stadia!

En daarin het artikel
https://kotaku.com/the-gt...-real-and-comi-1847474620 (die gaat over Switch, maar zoek in die pagina maar naar stadia)

Wellicht was het voorbarig, of er is iets gewijzigd in een half jaar tijd.

edit:
Zelf zou ik liever God of War zien, die sinds pas op de PC speelbaar is

[ Voor 7% gewijzigd door sewer op 19-01-2022 14:33 ]

• Marzman
  • Niet online
sewer schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:30:
Ik weet er niets van, maar ik vind wel artikelen van augustus vorig jaar dat het zeker naar stadia komt

https://chromeunboxed.com...form%20%E2%80%93%20Stadia!

En daarin het artikel
https://kotaku.com/the-gt...-real-and-comi-1847474620 (die gaat over Switch, maar zoek in die pagina maar naar stadia)

Wellicht was het voorbarig, of er is iets gewijzigd in een half jaar tijd.

edit:
Zelf zou ik liever God of War zien, die sinds pas op de PC speelbaar is
Ik zou het zelf ook graag willen, maar in het eerste artikel staat al meteen 'rumored', en in het tweede artikel 'appears to'.

/▌

Albert020 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:13:
[...]

Blijf het een gemiste kans vinden..........
Zeker!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:12
Jasphur schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:28:
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden behalve dan dat het echt om lomp veel geld gaat.
Verwachting is dat ze bij Microsoft veel meer bezig zijn met de verkoop van de gamepass en dat die op termijn veel duurder zal worden (grijze workarounds daargelaten).

Wat dit doet voor Stadia? Geen idee. Zit ik er mee? Nee.

Ergste wat er kan gebeuren is dat Stadia er mee stopt en dat ik naar een ander platform moet. Potentieel zie ik Google de techniek nog wel verkopen aan Microsoft en blijft Stadia op de zijlijn nog bestaan, maar zonder nieuwe games. (zo goed als dood dus, maar ze bieden support van de al bestaande gebruikers.)

Overigens ben ik sowieso erg tegen het gamepass principe, de casual gamer heeft er geen baat bij als dit over een tijdje de enige vorm van cloud gaming abbo is.
Ik vind gamepass geweldig, zie mezelf ook niet als casual gamer dus ik ben wel blij dat er ook gewoon een keer gedacht wordt aan de "gamer".
Als gamer krijg ik voor een 10 euro of minder een giga library om te spelen.
En nu dus nog meer!
Komt bij dat sony studios ook steeds meer titels uitbrengt voor PC dus ik ben erg blij met deze ontwikkelingen. Ook doet MS weinig aan de studios en laat ze vaak gewoon hun gang gaan.

Rare was best wel een vergeten kindje maar sea of thieves wat ze onder windows hebben uitgebracht is een toppertje, ook blijven ze netjes updaten zonder extra kosten.

Nu ben ik niet zo heel vast aan 1 platform, sterker nog eigenlijk heb ik ze allemaal en als de PS5 fatsoenlijk te krijgen is komt die er ook meteen, maar ik vind dat MS het helemaal niet verkeerd doet met Gamepass. Ze snijden zichzelf zelfs een beetje in de vingers omdat een xbox voor een pc gebruiker totaal overbodig is geworden, maarja op hardware maken sony en MS toch geen winst... Dus dan maar cashen op de licenses van games.

Voor 10 euro per maand heb je een lading content waar je U tegen zegt en het wordt als maar meer!

Als je echt bang bent voor prijsstijgingen dan stack je nu toch gewoon wat jaren op elkaar, kan met de huidige prijs al flink schelen met de juiste aanbiedingen.

En ben je casual gamer dan is een series S behoorlijk betaalbaar en kan je meteen voor 10 euro per maand het hele gezin voorzien van games.

Als stadia nu zou stoppen zoals je schetst ben ik wel benieuwd hoe kut dat is als je nu voor 200 euro aan titels (5 AAA titels) hebt gekocht? Dan was een series S met een abbo best een goed alternatief geweest, of zie ik iets over het hoofd?

• sewer
Volgens mij zie je niets over het hoofd en is gamepass een heel sterk product. Fijne van Stadia is natuurlijk dat het instant werkt op elke tv in je huis en ook tablet/phone als de tv bezet is. Als je dat belangrijk vindt moet je het vergelijken met xbox cloud gaming specifiek.
Een specifieke plek in huis waar een series s staat waar je elk spel eerst moet downloaden is in dat geval toch net iets anders imho.

Voor mij als casual gamer zonder steam library waarbij ik soms hele weken niet game en in andere goede weken tot 15u of zo, zie ik naast Stadia die gamepass ook als het meest aantrekkelijk, ja.

• kneusteun
En ik denk dat dat inderdaad the next big thing is, MS die aankondigd dat ze een app of iets gaan launchen voor smart tv's en budget laptops etc. en dan op stadia white label (maar MS doet denk ik om google heen) of de techniek kopiëren, kopiëren is namelijk vaak goedkoper dan zelf iets ontwikkelen.

Kijk bijvoorbeeld naar Amazon, pompen bakken met geld in de ontwikkeling van een mmorpg en volgens mij kunnen we al bijna met zekerheid zeggen dat dat aardig onder presteert. Dan is het "inkopen" van ip's ineens niet zo'n hele slechte strategie.

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:34
Ik heb een maandje Gamepass geprobeerd maar had toen niets dan ellende met inloggen. Stadia werkt probleemloos. Verder nadeel is dat je geen game library opbouwt. Een game die je speelt kan er zomaar ineens uitgehaald worden. Bij Stadia kun je kopen en claimen en dan blijft het speelbaar voor jou.
Ik ga ook zeker niet ontkennen dat Gamepass geen succes is. Geruchten gaan dat ze al 25 miljoen subscribers hebben, maar dit hele concept werkt eigenlijk alleen maar het beste als Microsoft game-developers blijft kopen, beetje zoals Netflix doet :)

Andere grote uitgevers zullen waarschijnlijk precies hetzelfde doen. Microsoft doet nu met gamepass wat Netflix een aantal jaar geleden al had gedaan. En kijk waar we nu zijn met die videostreamingdiensten, Hulu, Prima, Disney+, Netflix, Videoland en wat nog meer allemaal :P

Ik vrees gewoon dat Sony ook met een dergelijk model komt, Nintendo uiteindelijk ook wel en dan is tegen de tijd dat de PS6 en de volgende Xbox uitkomen alles alleen nog maar beschikbaar in de cloud. Ik vind dat ansich geen probleem, maar ik zou graag wel de optie willen hebben niet vast te zitten aan een abbo voor games. Een abbo voor meer functies prima. Maar mijn games wil ik los kunnen kopen. Simpel weg omdat ik de kosten van een dergelijk abbo er gewoon niet uithaal.

Ik voorzie gewoon dat je straks alleen maar keuze hebt uit 3 verschillende uitgevers met een Gamepass super mega ultra abbo voor 50 euro per maand, voor 8K/240, met dolby 7.2 surround en 3 gebruikers of rete goedkoop voor 15 euro maar dan heb je geen toegang tot first day release, alles is 1080/30 en met stereo. Ik heb daar als casual gamer gewoon geen trek in :P En dat als je games wilt kopen je alsnog een fysieke machine in huis moet halen.

Videostreamingdiensten zijn een mooi voorbeeld en daar waar series nog wat behapbaarder zijn dan games merk je gewoon dat er veel frustratie is over de beschikbaarheid van content. Ik vrees dat dat altijd zal blijven en dat is niet erg, zolang ik maar een keuze heb.

zo, dat was mijn rant :+
En misschien is het ook wel jaloezie naar een ieder die wel genoeg tijd heeft om veel te gamen en alles uit gamepass kan halen

Elke dienst zijn eigen doelgroep denk ik.
Ik heb wel op t punt gestaan om de series s te kopen in combinatie met gamepass. Puur om de hoeveelheid games en de zekerheid dat elke nieuwe AAA game op t platform uitkomt. Maar nu met Stadia heb ik ook een giga backlog aan de games die ik kocht (geclaimde games even buiten beschouwing). Ik denk dat ik als casual gamer met jong gezinsleven toch gewoon de fomo wat los moet laten. Daarom de combi Switch en Stadia, voor alles hier in huis wat wils.
Maar ik durf wel te stellen dat de ik van 10 jaar geleden 100% op gamepass zou zitten nu.

[ Voor 0% gewijzigd door Ht87 op 19-01-2022 15:56 . Reden: typo ]

• kneusteun
Rob Voets schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:33:
Ik heb een maandje Gamepass geprobeerd maar had toen niets dan ellende met inloggen. Stadia werkt probleemloos. Verder nadeel is dat je geen game library opbouwt. Een game die je speelt kan er zomaar ineens uitgehaald worden. Bij Stadia kun je kopen en claimen en dan blijft het speelbaar voor jou.
Nooit problemen met inloggen gehad, toevallig gister een account voor de vriendin aangemaakt en was simpel en eenvoudig, dus ik zeg niet dat het daarom makkelijk is maar jouw conclusie klinkt meer uit jouw ervaring.

Ook het verwijderen van games wordt vaak aangehaald, maar heb dit zelf ook nog niet ondervonden, ja er verdwijnen soms games, maar heb sinds begin nog niet gezien dat een game weg was die ik speelde, wordt vaak ook al ruim van tevoren aangegeven. Plus je kan de game bij gamepass net als stadia nog steeds kopen via gamepass met korting als je zou willen, dat is dus niet heel anders dan stadia.

Dus ik snap je punten niet helemaal. Dat inloggen zou kunnen, maar nog niet vaker ervaren of gehoord.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:31:
En ik denk dat dat inderdaad the next big thing is, MS die aankondigd dat ze een app of iets gaan launchen voor smart tv's en budget laptops etc. en dan op stadia white label (maar MS doet denk ik om google heen) of de techniek kopiëren, kopiëren is namelijk vaak goedkoper dan zelf iets ontwikkelen.

[...]
Volgens mij hebben ze dat al met Microsoft Cloud Gaming. Dat werkt in een browser of op je mobiel.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• kneusteun
Jasphur schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:51:
Ik ga ook zeker niet ontkennen dat Gamepass geen succes is. Geruchten gaan dat ze al 25 miljoen subscribers hebben, maar dit hele concept werkt eigenlijk alleen maar het beste als Microsoft game-developers blijft kopen, beetje zoals Netflix doet :)

Andere grote uitgevers zullen waarschijnlijk precies hetzelfde doen. Microsoft doet nu met gamepass wat Netflix een aantal jaar geleden al had gedaan. En kijk waar we nu zijn met die videostreamingdiensten, Hulu, Prima, Disney+, Netflix, Videoland en wat nog meer allemaal :P

Ik vrees gewoon dat Sony ook met een dergelijk model komt, Nintendo uiteindelijk ook wel en dan is tegen de tijd dat de PS6 en de volgende Xbox uitkomen alles alleen nog maar beschikbaar in de cloud. Ik vind dat ansich geen probleem, maar ik zou graag wel de optie willen hebben niet vast te zitten aan een abbo voor games. Een abbo voor meer functies prima. Maar mijn games wil ik los kunnen kopen. Simpel weg omdat ik de kosten van een dergelijk abbo er gewoon niet uithaal.

Ik voorzie gewoon dat je straks alleen maar keuze hebt uit 3 verschillende uitgevers met een Gamepass super mega ultra abbo voor 50 euro per maand, voor 8K/240, met dolby 7.2 surround en 3 gebruikers of rete goedkoop voor 15 euro maar dan heb je geen toegang tot first day release, alles is 1080/30 en met stereo. Ik heb daar als casual gamer gewoon geen trek in :P En dat als je games wilt kopen je alsnog een fysieke machine in huis moet halen.

Videostreamingdiensten zijn een mooi voorbeeld en daar waar series nog wat behapbaarder zijn dan games merk je gewoon dat er veel frustratie is over de beschikbaarheid van content. Ik vrees dat dat altijd zal blijven en dat is niet erg, zolang ik maar een keuze heb.

zo, dat was mijn rant :+
En misschien is het ook wel jaloezie naar een ieder die wel genoeg tijd heeft om veel te gamen en alles uit gamepass kan halen
Mijn ouders zeiden altijd "tijd moet je maken ;) " totale onzin, maar inderdaad toevallig ben ik een wat oudere gamer die nog best wel wat uren speelt, en ik zie vrienden om mij heen allemaal druk met kids en alles dus ja dan wordt het lastig om nog tijd te vinden.

En hoe pijnlijk ook, wij 30+ mensen (zelf 35+) moeten toegeven dat wij niet meer de main target group zijn... auw.

• kneusteun
Seroczynski schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:00:
[...]

Volgens mij hebben ze dat al met Microsoft Cloud Gaming. Dat werkt in een browser of op je mobiel.
Ja kopt, maar dat is met een computer of console, dat is nog niet op tv's of chromecast achtige devices toch?
Dat was wat ik bedoelde, meer richting stadia.
Want een series S is volgens mij nog steeds iets wat pas winst maakt als men een gamepass neemt of games koopt.

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:23
kneusteun schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:01:
[...]

En hoe pijnlijk ook, wij 30+ mensen (zelf 35+) moeten toegeven dat wij niet meer de main target group zijn... auw.
De groep 30-50 heeft meestal wel het meest te besteden. Voor commerciële bedrijven is dat vaak de meest lucratieve groep. Of het nou gaat om directe inkomsten of indirect via advertenties.

De jongere groep is erg belangrijk voor het imago en adoptie van een platform, maar die hebben toch een kleinere beurs en kijken naar de aanbiedingen.

Ik liet een keer stadia zien aan een collega. die bestellde gelijk 2 controllers en kocht cyberpunk, alles voor de volle prijs. Leek hem wel leuk. Zo zijn er heel veel in de oudere groep. Die groep is gewoon de cash cow voor mening bedrijf.

Wat dat betreft is gaming net de mode markt. De jongeren bepalen, de oudere betalen.

• kneusteun
The_Woesh schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:54:
[...]

De groep 30-50 heeft meestal wel het meest te besteden. Voor commerciële bedrijven is dat vaak de meest lucratieve groep. Of het nou gaat om directe inkomsten of indirect via advertenties.

De jongere groep is erg belangrijk voor het imago en adoptie van een platform, maar die hebben toch een kleinere beurs en kijken naar de aanbiedingen.

Ik liet een keer stadia zien aan een collega. die bestellde gelijk 2 controllers en kocht cyberpunk, alles voor de volle prijs. Leek hem wel leuk. zo zijn er heel veel in de oudere groep. Die groep is gewoon de cash cow voor mening bedrijf.

Wat dat betreft is gaming net de mode markt. De jongeren bepalen, de oudere betalen.
Denk dat je de spijker op de kop slaat.
Ik kan mij alle consoles veroorloven en een mega dikke game pc, en dus weinig tot niks te klagen.

De jeugd moet sparen voor een enkele console en elke game die 60 euro kost is een aanslag op de centen. Dus dan is een gamepass best fijn, eenmaal 10 euro per maand voor hele sloot aan games of 1 game per maand voor 6 tientjes.
Als iedereen gamepass heeft is de multiplayer ook meteen gefixed want je hebt allemaal dezelfde library, dus geen extra aankopen nodig.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:02:
[...]

Ja kopt, maar dat is met een computer of console, dat is nog niet op tv's of chromecast achtige devices toch?
Dat was wat ik bedoelde, meer richting stadia.
Want een series S is volgens mij nog steeds iets wat pas winst maakt als men een gamepass neemt of games koopt.
Volgens mij werkt het inderdaad niet op chromecast devices en soortgelijke. Alhoewel het wel op Android werk, dus wellicht? Ik heb het één keer in mijn browser geprobeerd maar dat was gewoon als test, verder niet naar gekeken.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-01 14:43
Goh, niet uithalen? Ik weet het niet. Gamepass kost pakweg 10 euro per maand en je hebt toegang tot enorm veel games. Ik denk dat je game van 60 euro een stuk duurder is 'om daar de kost van uit te halen'.

Dat is hetzelfde zeggen dat Netflix te duur is en je liever Blu Rays koopt van 30 euro. Kijk je ernaar, ben je er klaar mee en dan zit je met dat doosje nog in je kast.. Duur lijkt me.

Ik gebruik zelf Stadia, maar net zoals anderen, die gamepass ziet er zelf erg wel aantrekkelijk uit en wie zegt dat dat 'te duur' is of smoesjes verzinnen als 'ik heb het te druk, dus dat is te duur'. Maar dan wel Stadia Pro betalen voor het merendeels van het jaar. :p

• Marzman
  • Niet online
En dan gaan mensen klagen dat ze drie abonnementen moeten nemen om al hun games te spelen (zoals met Disney, Netflix, Amazon etc). Maar ze vergeten even dat ze drie consoles uitsparen, niet alles hoeven te spelen en ook kunnen rouleren ;)

/▌

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:59
Als ik heel eerlijk ben kan het me persoonlijk weinig schelen hoe de service heet waar ik op speel. Maar het oneindige gemak van gewoon een CC Ultra hangen aan een niet zo slimme TV en daarnaast het kunnen blijven spelen van spellen die je gekocht hebt zonder een maandelijks abonnement is toch wel uitmuntend. Dat zie ik de andere partijen op dit moment toch nog niet doen.

• kneusteun
Zinloos1 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:04:
Als ik heel eerlijk ben kan het me persoonlijk weinig schelen hoe de service heet waar ik op speel. Maar het oneindige gemak van gewoon een CC Ultra hangen aan een niet zo slimme TV en daarnaast het kunnen blijven spelen van spellen die je gekocht hebt zonder een maandelijks abonnement is toch wel uitmuntend. Dat zie ik de andere partijen op dit moment toch nog niet doen.
Dat is voor mij ook nog steeds de reden dat stadia wel tof is, maar ook meteen het gevaar gek genoeg.
Ze komen daarbij een beetje in de buurt van het vertrouwde "ik koop een game niet een dienst"

Maar de vraag is dan wel wat als de dienst verdwijnt? Dat is nog steeds een risico.
Natuurlijk is dat risico er ook bij bijvoorbeeld steam, als steam de stekker eruit trekt krijg je hetzelfde verhaal. Maar nu zie ik dat met steam nog niet zo snel gebeuren hoor.

Aan de andere kant is de dienst als gamepass weer tof omdat ik hierdoor spellen speel die ik anders niet gekocht had. Ik zie bijvoorbeeld dat een game gratis is bij gamepass dus ik probeer even of het wat is. (de ouderwetse demo eigenlijk.)

Only time will tell ben ik bang.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Rob Voets schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:33:
Jammer om te horen dat je alleen maar problemen had, je moet game pass deels ook echt zien als een Netflix dienst, net als bij Netflix bouw je daar inderdaad geen libary op. Dat gezegt, je hebt natuurlijk wel de 4 gratis Xbox Live Gold games die je ook nog eens kunt claimen, even ervan uitgaan dat je de console / ultimate hebt. Tevens kun je ook bij Game Pass kopen en vaak met nog exrtra korting. Mocht je in de toekomst nog eens de dienst gebruiken en problemen hebben, spreek me gerust aan, ik ben zelf vrijwilliger als een Xbox Ambassadors en probeer mensen altijd te helpen die eventueel problemen hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Linksquest op 20-01-2022 11:04 ]

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:34
Is het niet handiger om gamepass in het betreffende topic te bespreken?
@Marzman Nja, ik heb het over de tijd dat fysieke current-gen console sowieso niet meer bestaan. Dus dan bespaar je de kosten daar niet van. Tenzij je voor een last-gen gaat natuurlijk.

@jmignolet Een Gamepass abbo met Cloud erbij is 13 euro als ik mij niet vergis. En ik zie het snel duurder worden zodra er meer games bij zitten en 4k support in de cloud dienst zit. Vraag mij af of Microsoft met een los cloud abbo komt. En voordeel van Stadia pro abbo is vooral dat je het even kan stop zetten en je toch nog een game kan spelen.

overigens wordt Netflix hier behoorlijk veel gebruikt, als ik dat allemaal op blueray zou moeten kopen dan was ik vele honderden euros duurder uit dan die 15 euro per maand die het nu kost. Mbt gamen ben ik de enige in huis die gamet en ik doe soms een half jaar over een game...

[ Voor 20% gewijzigd door Jasphur op 20-01-2022 11:23 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Seroczynski schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:10:
[...]

Volgens mij werkt het inderdaad niet op chromecast devices en soortgelijke. Alhoewel het wel op Android werk, dus wellicht? Ik heb het één keer in mijn browser geprobeerd maar dat was gewoon als test, verder niet naar gekeken.
Momenteel zijn er Android apps, buiten de mobiele versie, alleen nog niet voor Android TV, maar die is wel in de maak. Verder heb je ook een App voor de PC, Xbox One en Series Consoles en kun je gebruik maken van de browser. Browser heb je ook helaas nodig als je gebruik wilt maken van de service op een Apple device.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Rob Voets schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:17:
Is het niet handiger om gamepass in het betreffende topic te bespreken?
Zeker, en ben zelf ook een liefhebber van Stadia, vind het super werken, maar zag je reactie en wilde alleen even reageren 8)7

Iemand RB6 als gespeeld?

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Siege of Extraction?

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:27
Jasphur schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:49:
[...]

Even los van je Stadia issue... Klopt het dat de Vigor 2132fvn een router is uit 2015? Ik heb bij mijn glasvezel abbo bij T-Mobile thuis een Zyxel T50 gekregen. Ik denk dat je eens kan vragen naar een nieuwe router, tenzij je dat zelf niet wilt. :P
Even een update omdat Jasphur zoveel oplossingen heeft aangedragen:

Zojuist is de Guidion monteur vertrokken die mijn Draytek Vigor heeft omgewisseld voor een mediaconverter + Zyxel T50. De speedtest met de retransmisson waardes is heel erg wisselend, soms 0%, dan weer 5%. Maar net even Stadia getest en die gaf eindelijk eens geen melding over de verbinding. Ik heb even 5 minuten Dirt 5 gespeeld en dat ging vloeiend :) Na afsluiten bedacht ik me zelfs dat ik over de WiFi heb gespeeld, dus so far so good!

Update: gisteren een paar uur gespeeld en ging prima. De verbinding is in orde. Ook de speelbaarheid is voor mij als casual gamer prima. Nu alleen nog afwachten hoe veel ik er gebruik van ga maken. Heb nu de gratis maanden pro tot juni en de games van december en januari geclaimd. Maar denk niet dat ik er geld in ga pompen zolang er beneden nog een Xbox met gamepass staat. Maar het platform is voor mij in ieder geval geslaagd en zou ik aanraden aan iemand die nog geen console heeft en niet weet of hij veel gaat gamen.

[ Voor 22% gewijzigd door kleinelievewolff op 21-01-2022 09:12 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Gister avond Control gespeeld, best een leuke game en liep best goed, ondanks dat mijn 4K TV (woonkamer TV, TV in mijn Gameroom is maar 1080p) maar 50hz is.

Kreeg zelfs de vraag toen ik een foto op Twitter deelde van Google de vraag wat ik ging spelen :D

• sewer
Control had wat puntjes, vooral dat het soms behoorlijk onduidelijk is waar je nu eigenlijk heen moet, maar echt een geweldige max payne achtige game, ja. Een van de beste actie/shooters die ik op Stadia gespeeld heb :)

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
sewer schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:46:
Control had wat puntjes, vooral dat het soms behoorlijk onduidelijk is waar je nu eigenlijk heen moet, maar echt een geweldige max payne achtige game, ja. Een van de beste actie/shooters die ik op Stadia gespeeld heb :)
Ah check, dank voor die Max Payne-vergelijking. Stond op m'n lijstje om nog te bekijken en nu heb ik een referentiekader.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Klopt, was gisteren ook al even het zoeken, en merkte ook als je weg loopt en dan terug komt op een bepaalde plek, dan opeens vijanden komen en je dan verder kunt, maar voor de rest loopt de game best lekker op de Stadia, merk alleen. weet even niet of het aan mijn TV ligt, dat de mond met de spraak een hele kleine vertraging heeft.

Het duurder even, maar op een gegeven ogenblik kende ik het pand redelijk uit mijn hoofd, begreep ik hoe ik de plattegrond moest aflezen en zag ik dat dat ding in je hoofd de wegwijst als je dichter bij je doel komt :P

Erg tof spel, moet alleen de Jukebox uitbreiding nog, maar dat werd mij zelfs met de 1 shot kill te lastig

Als er al een game perfect! was voor op je telefoon dan is het Darkside Detective wel. En...
De volgende release van DSD krijgt waarschijnlijk Direct Touch!!

Meer naar boven in de thread van de tweet

Jasphur schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:36:
Als er al een game perfect! was voor op je telefoon dan is het Darkside Detective wel. En...
De volgende release van DSD krijgt waarschijnlijk Direct Touch!!
[Twitter]
Meer naar boven in de thread van de tweet
Hilarische games zijn dat, en nog best een goede puzzel ook!

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11-2025
Kan iemand een realistische gok doen wanneer AC: Origins in de sale komt?
nickdw7 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:46:
Helaas, dan zou elke aanschaf een stuk makkelijker zijn als we dat konden voorspellen. Wel zijn de games van Ubisoft regelmatig in de aanbieding en is origins vrijwel altijd meegenomen.

• nickdw7
Ht87 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:04:
[...]

Helaas, dan zou elke aanschaf een stuk makkelijker zijn als we dat konden voorspellen. Wel zijn de games van Ubisoft regelmatig in de aanbieding en is origins vrijwel altijd meegenomen.
Met Pasen zal er wel weer een sale zijn. Dat is april. Maar vaak daarvoor ook nog wel toch? Vorig jaar was AC elke maand in de aanbieding op Stadia.
nickdw7 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Met Pasen zal er wel weer een sale zijn. Dat is april. Maar vaak daarvoor ook nog wel toch? Vorig jaar was AC elke maand in de aanbieding op Stadia.
Ja precies, slim om regelmatig na dinsdagen de store in de gaten te houden, vaak waren de sales gekoppeld aan community updates van Stadia. Die waren toen wekelijks, nu wat onregelmatiger. Meestal kun je om de paar weken wisselende aanbiedingen zien (bv per uitgever, of indiegames, of bij komende lancering van nieuw deel is de oude in de aanbieding etc). Vaak gerelateerd aan feestdagen, wisselende seizoenen of vakanties etc.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Even mijn glazen bol zoeken, moment 🤪

Zoek.....

Zoek.....

Zoek.....

Weet niet of Stadia aan de voorjaar sale doet, maar dat lijkt mij de eerst meest logische periode.

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:10
gezien de aanbiedinghistorie zou deze zomaar over een paar week weer in de aanbieding kunnen zijn

Je kan met deze app een notificatie krijgen als het spel in de aanbieding komt:
https://play.google.com/s...com.endeavour.stadiasales

• Didiervu
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-01 12:36
Zonet Stadia opgestart op mijn LG TV en de Stadia controller verbond automatisch! Geen code meer onthouden dus

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Netjes, hopelijk loopt alles ook lekker vloeiend, zelf vind ik het wel jammer dat mijn Sony TV problemen met de app heeft, start wel op en de app zelf loopt vloeiend, maar de games lopen van geen meter. Wie weet ooit met een update, maar had al van een mede tweaker gehoord dat het in mijn geval aan de TV processor zou liggen, maar ik blijf hopen :D

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:25
Linksquest schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:02:
Netjes, hopelijk loopt alles ook lekker vloeiend, zelf vind ik het wel jammer dat mijn Sony TV problemen met de app heeft, start wel op en de app zelf loopt vloeiend, maar de games lopen van geen meter. Wie weet ooit met een update, maar had al van een mede tweaker gehoord dat het in mijn geval aan de TV processor zou liggen, maar ik blijf hopen :D
Onderstaande al geprobeerd? (Even een schaamteloze quote van mezelf)
belly89 schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:19:
[...]

Hier exact hetzelfde. Onderstaande lost het wel op:
https://community.stadia....lems-discussion/m-p/63294

Echter vind ik het met de CCU toch nog net wat lekkerder lopen, dus alleen voor Stadia ook de CCU aan de TV hangen.
Heb nu zo’n dertig uur in Octopath Traveler zitten en heb eindelijk de battles een beetje goed onder de knie. Erg goede RPG. Wat minder goed verhaal (weinig echte diepgang tussen de hero’s), maar het battle systeem en de dungeons maken dat gebrek meeeeer dan goed

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

belly89 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:19:
[...]

Onderstaande al geprobeerd? (Even een schaamteloze quote van mezelf)

[...]
Maar eens kijken of Android 10 er al voor mijn tv is, draai nu nog op 9.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Nee, helaas, laatste update was op 26-05-2021, maar maakt niet uit, september ga ik voor de gameroom toch een gaming TV kopen, en kan me goed behelpen met de Chromecast.

• erwn
  • Niet online
Kun je op de CCU de accountselectie overslaan? Ik moet altijd de enige optie kiezen. Een zoekopdracht suggereert in ieder geval van niet.
erwn schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:59:
Kun je op de CCU de accountselectie overslaan? Ik moet altijd de enige optie kiezen. Een zoekopdracht suggereert in ieder geval van niet.
Nee denk dat je dat moet bevestigen omdat gamen op een andere CCU ook mogelijk is (ook bij iemand op bezoek). Op m'n telefoon hoef ik niet te bevestigen namelijk.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mrs Streamnl ging gisteravond even naar haar ouders en Streamnl had nog Metro Exodus liggen.

Stadia aan, lampen op dimstand, koptelefoon op (vind ik bij dit soort spellen beter) en starten maar.

Bij de intro (??) zat mijn hartslag al vrij snel, vrij hoog. Een vaag geluidje van iets wat loopt/kruipt/ademt/deur/ietswatvalt en mijn hartslag ging weer richting de 180 _O-

Daarna kan je weer even rustig spelen. Ik ben nu net van de trein afgestapt en mag (hopelijk) een open wereld in.

Het is geen darksouls game maar ook bij dit spel ben ik best vaak dood gegaan.

Ben benieuwd naar de rest. Eerste indruk is erg positief.

Meer dan ik dacht...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ben gisteren eens Saints Row 4 en Destinie 2 gaan proberen, Control leek me leuk maar na iets meer dan 2 uur spelen toch mee afgehaakt, niet helemaal mijn game en die blauw achtige filter eroverheen maakt het voor mij er niet echt beter op. Dat wilt niet zeggen dat Control slecht is, maar ik persoonlijk vind hem niks, dacht dat het een beetje te vergelijken was met Quantum Break, en die vond ik wel weer tof.

Maar goed, moet zeggen dat ik Destinie en Saints Row erg goed vond spelen op de Stadia, maar blijf het jammer vinden dat er geen exclusieve titels zijn, meeste titels heb ik al op PC, of op de console.

[ Voor 43% gewijzigd door Linksquest op 24-01-2022 08:40 ]

Linksquest schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:38:
Ben gisteren eens Saints Row 4 en Destinie 2 gaan proberen, Control leek me leuk maar na iets meer dan 2 uur spelen toch mee afgehaakt, niet helemaal mijn game en die blauw achtige filter eroverheen maakt het voor mij er niet echt beter op. Dat wilt niet zeggen dat Control slecht is, maar ik persoonlijk vind hem niks, dacht dat het een beetje te vergelijken was met Quantum Break, en die vond ik wel weer tof.

Maar goed, moet zeggen dat ik Destinie en Saints Row erg goed vond spelen op de Stadia, maar blijf het jammer vinden dat er geen exclusieve titels zijn, meeste titels heb ik al op PC, of op de console.
Crayta is volgens mij de enige exclusive?

Edit: wacht, zie ook dat hij bij epic games voor pc is, maar was wel een stadia exclusive volgens mij ooit.

[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 24-01-2022 08:44 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Die heb ik dan weer net niet, jammer.

Linksquest schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:43:
Die heb ik dan weer net niet, jammer.
De starters edition is gratis!

Link

[ Voor 26% gewijzigd door Ht87 op 24-01-2022 08:47 ]

Verwijderd

Ik zag hier een comment of twee over de Stadia app op TV, ik heb het 2021/2022 model van Philips (70PUS9006) en daar loopt stadia ook vrij bagger op. Jammer, want built-in is natuurlijk wel top tov de CCU nog aansluiten.

Hoop dat daar ook een update voor komt, maar ik zal ook de workarounds die ik in het gelinkte Sony topic zag eens op de Philips proberen. Mijn voornaamste probleem is dat het lijkt alsof er "input lag" is. Alles loopt een paar tienden seconden achter
Linksquest schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:38:

Wil je toch proberen over te halen even door te spelen met Control, het is echt een tof spel.

Vond het zelf ook helemaal niks in het begin maar dat kwam omdat ik steeds veel te snel dood ging. Maar toen vond ik de "one shot kill" optie en ja, dat is echt wel een heel laffe feature. Maar zo kun je echt veel meer van het verhaal genieten zonder al te vaak dood te gaan.

• erwn
  • Niet online
Haha, ik was gister ook aan het vechten met Control. Veel te vaak een trainingsmissie gedaan. Na een tijdje steeds net niet gehaald. Tot de annoying voice weer zei dat ik te laat was, terwijl ik met evade nog onder de deur gleed en de missie geüpdatet werd.

• Marzman
  • Niet online
Ik ben met al die spellen gestopt. 1,5 maand om van mijn drie maanden pro :p Ook Mafia heb ik na drie keer niet meer aangeraakt. Control heb ik ook geprobeerd en het idee is wel tof, maar ik moest ook te vaak opnieuw beginnen naar mijn zin.

Ik moet gewoon een beetje simpele spellen hebben RDR2 op makkelijke settings was tof, Cyberpunk is tof en freeroamspellen zijn tof maar die zitten niet in Stadia (ETS2, ATS, BeamNG) afgezien van The Crew 2 (die heb ik dan weer, maar de auto's hebben veel te veel grip) en Wreckfest (en die laatste heb ik op Steam).

Games van kleine ontwikkelaars zijn dan vaak ook tof door hun simpelheid. Thief Simulator bijvoorbeeld. Dat soort spellen lijken mij ook perfect voor Stadia trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 24-01-2022 10:11 ]

/▌

Verwijderd

Marzman schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:09:
Ik ben met al die spellen gestopt. 1,5 maand om van mijn drie maanden pro :p Ook Mafia heb ik na drie keer niet meer aangeraakt. Control heb ik ook geprobeerd en het idee is wel tof, maar ik moest ook te vaak opnieuw beginnen naar mijn zin.

Ik moet gewoon een beetje simpele spellen hebben RDR2 op makkelijke settings was tof, Cyberpunk is tof en freeroamspellen zijn tof maar die zitten niet in Stadia (ETS2, ATS, BeamNG) afgezien van The Crew 2 (die heb ik dan weer, maar de auto's hebben veel te veel grip) en Wreckfest (en die laatste heb ik op Steam).

Games van kleine ontwikkelaars zijn dan vaak ook tof door hun simpelheid. Thief Simulator bijvoorbeeld. Dat soort spellen lijken mij ook perfect voor Stadia trouwens.
Cyberpunk is wel beschikbaar op Stadia, maar niet "extragratis" in Stadia Pro

• Marzman
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:11:
[...]

Cyberpunk is wel beschikbaar op Stadia, maar niet "extragratis" in Stadia Pro
Dat heb ik een beetje omhandig geschreven, ik bedoelde die spellen tussen haakjes ermee. The Crew 2 is ook Freerom en Cyberpunk (al volg ik de verhaallijn) ook en die heb ik beiden op Stadia.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 24-01-2022 10:13 ]

/▌

Verwijderd

Marzman schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:12:
[...]

Dat heb ik een beetje omhandig geschreven, ik bedoelde die spellen tussen haakjes ermee. The Crew 2 is ook Freerom en Cyberpunk (al volg ik de verhaallijn) ook en die heb ik beiden op Stadia.
Ah, dat las ik dan inderdaad anders dan bedoelt. Duidelijk!

Speelt er hier iemand Wreckfest online op Stadia? Moet je daar een season pass voor hebben ofzo? Ik vind het frappant dat er altijd maar 1 server is met maar een paar mensen online in EU

• Marzman
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Speelt er hier iemand Wreckfest online op Stadia? Moet je daar een season pass voor hebben ofzo? Ik vind het frappant dat er altijd maar 1 server is met maar een paar mensen online in EU
Dat is het probleem met Stadia denk ik, ik heb RDR2 ook online een keer online geprobeerd en dan was er niemand of een andere persoon op de hele map.

Geeft wel aan hoe weinig users ze hebben.

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:36:
[...]

Wil je toch proberen over te halen even door te spelen met Control, het is echt een tof spel.

Vond het zelf ook helemaal niks in het begin maar dat kwam omdat ik steeds veel te snel dood ging. Maar toen vond ik de "one shot kill" optie en ja, dat is echt wel een heel laffe feature. Maar zo kun je echt veel meer van het verhaal genieten zonder al te vaak dood te gaan.
Nou, vooruit dan maar, maar alleen omdat jij het bent 😝🤪

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:17
[...]

Hier een paar keer Wreckfest geprobeerd maar het spel liep iedere keer vast/crashte en vervolgens was ik er wel klaar mee.
Marzman schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:21:
[...]

Dat is het probleem met Stadia denk ik, ik heb RDR2 ook online een keer online geprobeerd en dan was er niemand of een andere persoon op de hele map.

Geeft wel aan hoe weinig users ze hebben.
Denk niet dat jouw ervaring een realistische afspiegeling is van de werkelijk want ik heb de laatste tijd aardig wat RDO gedaan (jep, toch maar overstag gegaan) en er zijn altijd wel andere spelers in de lobby. Je kunt via het in-game menu zien welke spelers er in je lobby zitten. Op de kaart zie je ze niet tenzij ze in je nabije omgeving zijn dan zie je andere spelers als een blauwe of rode stip op je kaart. Heel sporadisch doe ik free-roam events of andere PvP activiteiten en dan zijn er ook altijd wel genoeg anderen aanwezig. Als je online graag met anderen wil spelen kun je het beste een (actieve) posse zoeken.

Aan de ene kant zou het niet slecht zijn als RDO op Stadia crossplay zou krijgen met consoles zodat er meer spelers zijn maar aan de andere kant ben ik blij dat ik nu geen last heb van cheaters. Dat is altijd al een achilleshiel geweest bij spellen van Rockstar maar op de pc loopt het de spuigaten uit. Helaas ben je op consoles ook niet langer meer veilig zag ik, ze weten nu ook te cheaten in GTA:O d.m.v. gejailbreakte consoles dus het zal een kwestie van tijd zijn dat het ook in RDO gaat gebeuren (behalve op Stadia :P).

• Marzman
  • Niet online
Jorick schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:21:
[...]

Hier een paar keer Wreckfest geprobeerd maar het spel liep iedere keer vast/crashte en vervolgens was ik er wel klaar mee.

[...]

Denk niet dat jouw ervaring een realistische afspiegeling is van de werkelijk want ik heb de laatste tijd aardig wat RDO gedaan (jep, toch maar overstag gegaan) en er zijn altijd wel andere spelers in de lobby.
Ik ben blij dat jij een andere ervaring hebt, dan is het misschien verbeterd. Ik heb het spel in april 2020 gekocht, toen het ik het zo ervaren. Daarna er niet meer naar gekeken (en spijt gehad want ik had een paar euro extra betaald voor de online) en de verhaallijn uitgespeeld.

Het spel was toen ook de volle prijs en de online-only aanbieding is ook van daarna.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 24-01-2022 12:26 ]

/▌

Verwijderd

Jorick schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:21:
[...]

Ja, dat gebeurde bij mij ook vaak in Career in het begin. In Multiplayer geen last van. Er zijn wel nog wat visuele bugs

• Jorick
Marzman schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:25:
[...]
Ik ben blij dat jij een andere ervaring hebt, dan is het misschien verbeterd. Ik heb het spel in april 2020 gekocht, toen het ik het zo ervaren. Daarna er niet meer naar gekeken (en spijt gehad want ik had een paar euro extra betaald voor de online) en de verhaallijn uitgespeeld.

Het spel was toen ook de volle prijs en de online-only aanbieding is ook van daarna.
Als je het mij vraagt is de singleplayer verhaal op zichzelf het geld al dubbel en dwars waard. Het online gedeelte krijg je erbij en kan leuk zijn afhankelijk van wat je erin zoekt. Puur voor PvP zou ik het niet aanraden maar met rollen als bounty hunter, collector, trader, naturalist en moonshiner kun je jezelf (of met een posse) wel vermaken al zullen anderen dit misschien als grindy/repetitief ervaren en er snel op uitgekeken raken.

Pluspunt van Stadia is dat je voor RDO niet maandelijks hoeft te betalen om online te kunnen spelen. Op de consoles heb je een PS+/Gold Live-abonnement nodig. Daar staat dan tegenover dat je op consoles RDO los kunt kopen voor €20 of zoiets maar helaas is die optie er niet voor Stadia.
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:15:
[...]

Ja, dat gebeurde bij mij ook vaak in Career in het begin. In Multiplayer geen last van. Er zijn wel nog wat visuele bugs
Dat was inderdaad in career dat ik de crashes had. Zal binnenkort de multiplayer nog eens een kans geven want het spel speelt op zich wel lekker weg, beetje vergelijkbaar met de demolition derbies in The Crew 2.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ht87 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:46:
[...]

De starters edition is gratis!

Link
Geclaimd 👍

• P_E_T_E_R
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-11-2025
Marzman schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:09:

In The Crew staan standaard alle assists aan zoals ABS, traction control en stability management. Als ik mij niet vergis kan je deze settings aanpassen via het upgrade menu van de desbetreffende auto.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik zie hier en daar van de webshops voorbij komen die Stadia codes voor 3 maanden Pro voor een paar Euro verkopen, staat wel trail bij, zal wel niet werken als je al Pro hebt lijkt me. Iemand hier ervaring mee?

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:20

artificial_sun

Mazda Rx7

@Linksquest die codes zijn gratis Lenovo codes, die ze dus verkopen. Als je al een dergelijke code gebruikt hebt kan het niet meer.

Stadia was beter....

• nickdw7
Ik heb Google One en daardoor 3 maanden trial. Zou voor mij wel werken dus?

• Marzman
  • Niet online
nickdw7 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:12:
Ik heb Google One en daardoor 3 maanden trial. Zou voor mij wel werken dus?
Probeer het gewoon met een code van Lenovo, duurt maar een paar dagen meestal :)

/▌

Jullie gedachten?

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

artificial_sun schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:36:
@Linksquest die codes zijn gratis Lenovo codes, die ze dus verkopen. Als je al een dergelijke code gebruikt hebt kan het niet meer.
Duidelijk, die heb ik toevallig al 😝

• Jorick
Dat Phil zijn argumenten weinig hout snijden. Activision Blizzard hebben ze gekocht met geld dat Microsoft met andere afdelingen heeft verdiend. Met enkel de inkomsten uit de xbox-divisie was dit nooit mogelijk geweest. Daarnaast betwijfel ik of het smijten met geld op de langere termijn kwalitatief goede spellen op gaat leveren, iets wat Sony en Nintendo tot op heden keer op keer bewijzen wel te kunnen. Dat hele Gamepass-model komt op mij over als kwantiteit over kwaliteit, alles om maar abonnementjes aan te smeren, concurrentie weg te drukken om vervolgens flink de prijzen op te schroeven.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik denk toch, en dan praat ik even als Gamer en niet als Xbox Ambassador, dat dit de toekomst gaat worden, ik heb zelf ook Game pass maar koop ook nog altijd fysieke games, games zoals Back4Blood ben ik blij dat ik die op Game Pass heb kunnen spelen en niet gekocht heb, leuk om een paar uur gespeeld te hebben en dat was het dan ook, zelfde heb ik het idee met die nieuwe rainbow six, lijkt me leuk om eens te spelen maar niet om in mijn collectie te hebben. Ik heb nu bijvoorbeeld HALO Infinite op Game Pass gespeeld maar die ga ik me naderhand nog fysiek halen, zelfde verhaal met Forza Horizon 5.

Maar als we goed kijken, zien we dit modaal al langer, Sony begon hier met hun PlayStation Plus voor de PlayStation 3 al mee, en meer partijen doen dit inmiddels, Epic bijvoorbeeld nu nog altijd gratis, maar op langer termijn moet het geld gaan opleveren. En je ziet het ook op Stadia al gebeuren met Ubisoft+ waarbij je een X aantal Ubisoft titles voor een bepaald bedrag per maand kunt spelen, maar uiteindelijk niet van jouw word.

Zeker Microsoft gooit nu met geld, maar ik ben bang dat die abonnement uiteindelijk het nieuwe game word, kijk maar al een beetje naar de film industrie waar we telkens nieuw streaming diensten zien en de prijzen best wel omhoog gaan.

We gaan het zien. Zoals met vele innovaties zullen er formats afvallen en formats winnen. Ik hoop oprecht dat er een dienst blijft bestaan die games te koop aanbiedt zoals Stadia nu doet. Ook al wordt dat dan maar de niche :P

Wat mij best wel opvalt is dat er maar zo weinig nieuws grote tech-nieuws site (hallo T.net :P) het zo weinig over cloud gaming in het algemeen hebben. We staan volgens mij echt op de rand van een grote verandering in de game-industrie met betrekken tot hoe wij games kunnen spelen. Los van het gamepass format. Ik weet dat het nieuws vaak niet zo'n breed publiek interesseert en dat het nieuws mbt cloud gaming echt heel snel verouderd door de snelle ontwikkeling, maar toch. Ik mis het :P

• Marzman
  • Niet online
reviews: Google Stadia een jaar later - De features, de gebruikers en het alt... , er zijn wel wat artikelen. Wat moet je er nog meer over schrijven? Er valt niks te Tweaken of te upgraden. Het is een beetje wachten op persberichten van Google zelf en of die interessant genoeg zijn ;)

/▌

Jasphur schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:28:
We gaan het zien. Zoals met vele innovaties zullen er formats afvallen en formats winnen. Ik hoop oprecht dat er een dienst blijft bestaan die games te koop aanbiedt zoals Stadia nu doet. Ook al wordt dat dan maar de niche :P

Wat mij best wel opvalt is dat er maar zo weinig nieuws grote tech-nieuws site (hallo T.net :P) het zo weinig over cloud gaming in het algemeen hebben. We staan volgens mij echt op de rand van een grote verandering in de game-industrie met betrekken tot hoe wij games kunnen spelen. Los van het gamepass format. Ik weet dat het nieuws vaak niet zo'n breed publiek interesseert en dat het nieuws mbt cloud gaming echt heel snel verouderd door de snelle ontwikkeling, maar toch. Ik mis het :P
Ik vond de verklaring van @Tweakjur wel reëel klinken. Er is vrijwel geen gameredacteur die op Stadia (of andere streamingsdienst) hoeft te spelen, allemaal PS5, Xbox series X, switch of gamepc voorhanden. Denk dat iets als Stadia totaal buiten de scope valt, niet dat ze niet geïnteresseerd zijn, maar waarom zou je? Wij op dit forum zijn precies de doelgroep van Stadia denk ik: geen zin in gedoe, geen zin om veel geld uit te geven aan hardware. (Uitzonderingen die alles hebben, ik kijk naar jou met gezonde dosis jaloezie @Linksquest ;) )

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Whahahha, je hoeft echt niet op mij jaloers te zijn man :D

Haha met een knipoog dan, maar het is relatief nieuw dat iemand die alles rondom gaming heeft ook Stadia gebruikt (ik chargeer beetje, maar ik heb t filmpje van je gameroom gezien :9). Maar jij gaf ook een manco aan: je hebt alles al op andere consoles, dus de noodzaak voor stadia is er niet, dat hebben de gameredacteuren op al die sites ook denk ik. Er komen geen exclusive games voor Stadia, maar misschien is er iets te halen met platform exclusives bij games, speciale uitbreiding of functies zeg maar.

Edit: misschien heeft google nog een paar miljoentjes over om uitgevers te paaien, haal verdorie the Witcher 3 remaster op je platform)

[ Voor 11% gewijzigd door Ht87 op 25-01-2022 08:56 ]

@Ht87 Dat stukje wat Tweakjur zei, daar ben ik het 100% mee eens hoor. Maar dat is het stukje game review, ik had het over het concept cloud gaming in het algemeen. De techniek, de features, de filosofie er achter etc etc

Misschien past dat wat minder in het game reviews straatje dan wat Tweakjur covert.

Ik zie het (in deze context) dus even los van elkaar: cloud gaming(Xcloud, Luna, PSnow, Stadia en hoe heet die ene ook alweer) in het algemeen en games. Los daarvan heb je nog de cloud diensten als GFnow en Shadow (en misschien nog wel meer), want ik weet nog steeds niet goed of ik die nou onder hetzelfde dakje als Stadia e.d. kan plaatsen :P Omdat ze zelf geen games aanbieden.

• streamnl
  • Niet online
Waar kan ik Life is Strange reeks mee vergelijken?

Het komt bij mij een beetje over zoals The Last of Us.
Dat het vooral een verhaallijn is die je kan volgen in een (semi) open wereld.

Meer dan ik dacht...

Jasphur schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:59:
@Ht87 Dat stukje wat Tweakjur zei, daar ben ik het 100% mee eens hoor. Maar dat is het stukje game review, ik had het over het concept cloud gaming in het algemeen. De techniek, de features, de filosofie er achter etc etc

Misschien past dat wat minder in het game reviews straatje dan wat Tweakjur covert.

Ik zie het (in deze context) dus even los van elkaar: cloud gaming(Xcloud, Luna, PSnow, Stadia en hoe heet die ene ook alweer) in het algemeen en games. Los daarvan heb je nog de cloud diensten als GFnow en Shadow (en misschien nog wel meer), want ik weet nog steeds niet goed of ik die nou onder hetzelfde dakje als Stadia e.d. kan plaatsen :P Omdat ze zelf geen games aanbieden.
Zeker mee eens, maar de ontwikkelingen van de service an sich verlopen ook wat stil. Het is niet zo dat google uitlegt hoe ze de komende jaren stadia gaan doorontwikkelen etc. Lastig voor een tech site om daar meerdere artikelen over te vullen.
Qua vergelijken met andere diensten: Steamdeck wordt wel interessant wat dat betreft, dat lijkt heel goed af te kijken wat nu zo lekker werkt bij Stadia, maar dan voor gamers die al een library hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Ht87 op 25-01-2022 09:04 ]

Ht87 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:03:
[...]

Zeker mee eens, maar de ontwikkelingen van de service an sich verlopen ook wat stil. Het is niet zo dat google uitlegt hoe ze de komende jaren stadia gaan doorontwikkelen etc. Lastig voor een tech site om daar meerdere artikelen over te vullen.
Qua vergelijken met andere diensten: Steamdeck wordt wel interessant wat dat betreft, dat lijkt heel goed af te kijken wat nu zo lekker werkt bij Stadia, maar dan voor gamers die al een library hebben.
ja, maar niet stil genoeg om zelden/nooit een artikel te plaatsen. 1 keer per maand een round up is goed te doen :P Er zijn content creaters die vrijwel elke dag minimaal 5 minuten (effectief) vol gepraat krijgen met Cloudgaming nieuws.

Jasphur schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:05:
[...]

ja, maar niet stil genoeg om zelden/nooit een artikel te plaatsen. 1 keer per maand een round up is goed te doen :P Er zijn content creaters die vrijwel elke dag minimaal 5 minuten (effectief) vol gepraat krijgen met Cloudgaming nieuws.
Ik voel een freelance baantje aankomen ;) :+

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:05:
[...]

Ze zullen misschien ook weinig tips krijgen ;)

/▌

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:37
[...]

Licht off-topic: Maar ik speel redelijk veel Wreckfest op de PS5 en daaruit kan ik wel concluderen dat het simpelweg niet heel veel meer gespeeld wordt. Met de PS5 kun je in PS4 en PS5 lobby's, maar als je in de ochtend online komt dan is er sowieso niet veel volk online. En s' avonds hebben we het over misschien 10 servers met meer dan 10 man erin. Dus die player base is gewoon heel dun. Ook wel weer leuk, veel bekende elke keer. :)
@Ht87 Als je wilt dat de kwaliteit van artikelen omlaag gaat, then I am your man!
@Marzman Die link weet ik goed te vinden ;)

Het is overigens vandaag weer tijd voor de TWOS blog post :) Verwacht geen gekke dingen en vooral dingen te lezen die we al weten. Hopelijk ook de bekend making van de PRO games in februari.

@streamnl Je speelt eigenlijk gewoon een film met (schijnbaar) vele alternatieve eindes. Heb de games zelf niet gespeeld, maar trekken mij wel :)

• streamnl
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:19:

@streamnl Je speelt eigenlijk gewoon een film met (schijnbaar) vele alternatieve eindes. Heb de games zelf niet gespeeld, maar trekken mij wel :)
Mij ook wel. Dan klopt mijn gevoel. Misschien toch een remaster deeltje aanschaffen.

Meer dan ik dacht...

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:19:
Een game als een film vind ik ook wel tof, eens naar kijken dan :) RDR2 vond ik ook al spelen als een film.

/▌

Ik vond destijds "until dawn" op de PS4 echt geweldig als we het over filmisch hebben. Is dat beetje de speelwijze?
Gameplay beelden van Life is Strange 2: YouTube: Life is Strange 2 Full Game Gameplay No Commentary
Het is een walkthrough dus spoilers :P

Pagina: 1 ... 143 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord