• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:56

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik zie voor Stadia nog wel 2 voordelen over andere platformen:

-(P)review builds voor de media. Zo kan er nooit meer code uitlekken. En hebben ze op afstand controle over de game.

- competitieve games zonder cheaters

Stadia was beter....

Verwijderd

dehardstyler schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:19:
[...]

Licht off-topic: Maar ik speel redelijk veel Wreckfest op de PS5 en daaruit kan ik wel concluderen dat het simpelweg niet heel veel meer gespeeld wordt. Met de PS5 kun je in PS4 en PS5 lobby's, maar als je in de ochtend online komt dan is er sowieso niet veel volk online. En s' avonds hebben we het over misschien 10 servers met meer dan 10 man erin. Dus die player base is gewoon heel dun. Ook wel weer leuk, veel bekende elke keer. :)
Oh, thanks! Net een van de games waar ik me echt wel mee vermaak, maar online spelen met "bots" is toch een stuk minder intressant. Ik wil gewoon echte mensen van de weg af beuken en irriteren :+

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:47
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Oh, thanks! Net een van de games waar ik me echt wel mee vermaak, maar online spelen met "bots" is toch een stuk minder intressant. Ik wil gewoon echte mensen van de weg af beuken en irriteren :+
Ja volledig mee eens. Tegen AI is het gewoon volgas eerste bocht en je komt er als eerste uit, daarna hoef je alleen de race maar uit te rijden. :P
dehardstyler schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:02:
[...]

Ja volledig mee eens. Tegen AI is het gewoon volgas eerste bocht en je komt er als eerste uit, daarna hoef je alleen de race maar uit te rijden. :P
Probeer dat eens, maar dan op stand je 'expert' :P

[ Voor 35% gewijzigd door Jasphur op 25-01-2022 11:10 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:03:
[...]

Op de normale stand lukt die taktiek me al niet. Die bankstellen race in dat achtje kom ik niet doorheen :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• dehardstyler
  • Laatst online: 08:47
Jasphur schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:03:
[...]

Dat moet ik zeker eens doen dan, ik wist niet eens dat er verschillende modi zijn.
Marzman schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:10:
[...]

Op de normale stand lukt die taktiek me al niet. Die bankstellen race in dat achtje kom ik niet doorheen :p
Begrijpelijk, die bank is echt onbestuurbaar. :P
De botsauto is wel leuk.

[ Voor 37% gewijzigd door dehardstyler op 25-01-2022 11:23 ]

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

streamnl schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:59:
Waar kan ik Life is Strange reeks mee vergelijken?

Het komt bij mij een beetje over zoals The Last of Us.
Dat het vooral een verhaallijn is die je kan volgen in een (semi) open wereld.
Het is meer Detroit: become human dan tlou vind ik. Met een snufje firewatch qua pace.

Vind ik dan hè. :)

Wel een aanrader overigens, al is het wel even wennen in het begin.

Ben je iemand die cutscenes normaal gesproken meteen skipped en verhalen niet interessant vindt, niet aan beginnen. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Flagg schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Het is meer Detroit: become human dan tlou vind ik. Met een snufje firewatch qua pace.

Vind ik dan hè. :)

Wel een aanrader overigens, al is het wel even wennen in het begin.

Ben je iemand die cutscenes normaal gesproken meteen skipped en verhalen niet interessant vindt, niet aan beginnen. :)
Integendeel, daar kan ik echt van genieten. Tenminste, bij final fantasy.
Thanks

Meer dan ik dacht...

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

streamnl schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:19:
[...]

Integendeel, daar kan ik echt van genieten. Tenminste, bij final fantasy.
Thanks
Dan gaat het een best bijzondere ervaring worden denk ik. Het is echt in een league of it's own, om het in net Nederlands te zeggen. :P

Als je de pace van firewatch kan waarderen en het volledige gebrek aan combat en het verhalende van Detroit gaat het best lukken, final fantasy heb ik dan weer nooit gespeeld. :)

Maar ik ken mensen die het na een half uur afgesloten hebben en weer zijn gaan schieten. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Flagg op 25-01-2022 12:42 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Geen idee wat voor een summit dit is en hoe toonaangevend het niveau is, maar kijk eens bij de sponsoren onderaan de pagina en bij de consoles in het menu en de lijst met sprekers in de agenda: https://backtrace.io/brea...ual-game-developer-summit

En iemand van Stadia heeft er een tweet uit gegooid met dat ze nogal wat vacatures hebben open staan

• Marzman
  • Niet online
Flagg schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:39:
[...]

Dan gaat het een best bijzondere ervaring worden denk ik. Het is echt in een league of it's own, om het in net Nederlands te zeggen. :P

Als je de pace van firewatch kan waarderen en het volledige gebrek aan combat en het verhalende van Detroit gaat het best lukken, final fantasy heb ik dan weer nooit gespeeld. :)

Maar ik ken mensen die het na een half uur afgesloten hebben en weer zijn gaan schieten. :P
Klinkt wel tof dan, Mafia 3 ben ik mee gestopt omdat ik de schietmissies te moeiijk vond. Ik wilde gewoon op easy door het verhaal gaan.

De oudere delen staan ook op Stadia zag ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 25-01-2022 12:52 ]

/▌

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:45

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ht87 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:54:
Haha met een knipoog dan, maar het is relatief nieuw dat iemand die alles rondom gaming heeft ook Stadia gebruikt (ik chargeer beetje, maar ik heb t filmpje van je gameroom gezien :9). Maar jij gaf ook een manco aan: je hebt alles al op andere consoles, dus de noodzaak voor stadia is er niet, dat hebben de gameredacteuren op al die sites ook denk ik. Er komen geen exclusive games voor Stadia, maar misschien is er iets te halen met platform exclusives bij games, speciale uitbreiding of functies zeg maar.

Edit: misschien heeft google nog een paar miljoentjes over om uitgevers te paaien, haal verdorie the Witcher 3 remaster op je platform)
Toch heeft Stadia wel een plaatsje bij me, zo is mijn woonkamer console vrij en handig om even snel in te pluggen en daar ook te spelen, net als onder weg via de telefoon, alleen nog een keer een controller score voor de mobiel, maar mag van de baas (vrouw) tot eind februari even niks meer kopen, mede omdat ik nooit weet wat ik voor de verjaardag wil.

Maar heb al 2 collega's kennis laten maken met Stadia en ga zo meteen bij eentje op bezoek doe ook benieuwd erna is.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Een tweede (of derde) Stadia controller is een leuk verjaardagscadeau :)

Ik heb 1 controller gelinkt aan mn CCU voor snelle toegang en 1 controller hou ik "vrij' van gekoppelde apparaten zodat ik deze snel en makkelijk kan koppelen aan het device waar ik op wil spelen. Wil misschien nog een derde voor de multiplayer of op het werk. Even kijken of er weer een keer zo'n bundle actie komt.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 21:54
Marzman schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:51:
Klinkt wel tof dan, Mafia 3 ben ik mee gestopt omdat ik de schietmissies te moeiijk vond. Ik wilde gewoon op easy door het verhaal gaan.

De oudere delen staan ook op Stadia zag ik.
Mafia 3 heb ik alleen even kort gestart toen ik het net nieuw op Pro had gekregen, maar nog niet echt mee gespeeld. Vond de beeldkwaliteit op Stadia niet denderend, om eerlijk te zijn. Heb ooit in een ver verleden Mafia (1) en Mafia II op de PC helemaal uitgespeeld, en recentelijker Mafia II Definitive Edition op de PC (Steam) opnieuw uitgespeeld. Wat schietmissies betreft zijn die met muis+toetsenbord over het algemeen wel gemakkelijker door te spelen dan met een controller. Tenzij je, zoals in de game Control, in de opties gewoon kunt aanvinken dat de aim meteen op het hoofd springt, om gemakkelijk headshots te kunnen maken. Daarmee kon ik Control voor het verhaal uitspelen, ipv. gefrustreerd te raken omdat ik door teveel vijanden overweldigd word.

• Marzman
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:44:
[...]

Mafia 3 heb ik alleen even kort gestart toen ik het net nieuw op Pro had gekregen, maar nog niet echt mee gespeeld. Vond de beeldkwaliteit op Stadia niet denderend, om eerlijk te zijn. Heb ooit in een ver verleden Mafia (1) en Mafia II op de PC helemaal uitgespeeld, en recentelijker Mafia II Definitive Edition op de PC (Steam) opnieuw uitgespeeld. Wat schietmissies betreft zijn die met muis+toetsenbord over het algemeen wel gemakkelijker door te spelen dan met een controller. Tenzij je, zoals in de game Control, in de opties gewoon kunt aanvinken dat de aim meteen op het hoofd springt, om gemakkelijk headshots te kunnen maken. Daarmee kon ik Control voor het verhaal uitspelen, ipv. gefrustreerd te raken omdat ik door teveel vijanden overweldigd word.
Mafia 1 heb ik ooit gespeeld, maar dat is al weer bijna 20 jaar geleden. Ook toen heb ik het spel niet afgemaakt volgens mij :p

/▌

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:44:
Een tweede (of derde) Stadia controller is een leuk verjaardagscadeau :)

Ik heb 1 controller gelinkt aan mn CCU voor snelle toegang en 1 controller hou ik "vrij' van gekoppelde apparaten zodat ik deze snel en makkelijk kan koppelen aan het device waar ik op wil spelen. Wil misschien nog een derde voor de multiplayer of op het werk. Even kijken of er weer een keer zo'n bundle actie komt.
Zeker leuk idee, maar de vrouw had toevallig op mijn account bij bol.com besteld dus zag de Razer mobiele telefoon controller zien voorbij komen, dus dat word game op de nachtdiensten.

Maar de collega is onder de indruk, is nu al het kijken ook voor een Stadia te kopen 🤪

"Vulkan 1.3 and the Roadmap 2022 milestone bring many welcomed quality of life improvements for developers, such as dynamic rendering which eliminates the need for render pass and framebuffer objects and provides a more streamlined approach for rendering. We look forward to making these improvements available on Stadia,” said Hai Nguyen, senior staff technical solutions engineer for Google Stadia.
Vulkan 1.3 and Vulkan Roadmap

Met het risico dat ik in herhaling val en jullie me irritant vinden (;))

Waar is de stadia versie? Aanhaken is zo belangrijk..
Ubisoft heeft haar games in de aanbieding gezet. Dus ook Odyssey ;) de delixe versie is zelfs nu maar 25 euro ipv 100

Veel is met 50% korting te koop nu. Dus sla je slag als je eerdere sales had gemist

Edit: er is gewoon weer een mega sale live gezet! Veel games in de aanbieding!

[ Voor 29% gewijzigd door Jasphur op 25-01-2022 18:11 ]

nickdw7 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:46:
Kan iemand een realistische gok doen wanneer AC: Origins in de sale komt?
Nu dus ;)
Zo, de 3 Tomb raiders zijn ook echt spotgoedkoop. Voor nog geen 25 euro heb je ze alle 3.

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11-2025
Gelijk gekocht!!! 15€ hoppa 🤩🤩

• nickdw7
Dit houdt de fanbase weer blij!!

• nickdw7
Ben wel benieuwd.

Voor welke game gaan jullie in deze sale?
nickdw7 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:42:
Ben wel benieuwd.

Even niks. Heb nog te veel om te spelen :P

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-01 17:56
nickdw7 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:42:
Ben wel benieuwd.

Ik heb echt een zwak voor Doom. (kan wel zeggen dat ik fan ben vanaf het eerste uur)

Ik zit te kijken naar Doom Eternal.
Lekker onderuitgezakt op de bank een complete slaughtehouse ervan maken

Maar wat me irriteert is dat ik nou niet weet welke versie ik nodig heb.
Doom Eternal standard edition €19,79,- (bundel)
Of
Doom Eternal (campaign) €19.79,- (add on)

Het zal wel bij de uitleg staan maar ik kom er voor nu even niet uit. Vooral het "bundel" en "add on" snap ik gewoon niet.

Oh Doom 2019 is €4,99,- (no brainer) *O*
Flinke lijst met PRO games voor februari

Cosmic Star Heroine
Nanotale
Merek's Market
Phogs
One Hand Clapping
Life is Strange
Life is Strange: Before The Storm

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:07
Jasphur schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:06:

Cosmic Star Heroine
Nanotale
Merek's Market
Phogs
One Hand Clapping
Life is Strange
Lekker lijstje hoor! Leuk ook twee games die je kunt couch co-oppen!

• streamnl
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:06:

Cosmic Star Heroine
Nanotale
Merek's Market
Phogs
One Hand Clapping
Life is Strange
Dank je wel Google/stadia. Kan ik meteen checken of Life is Strange iets voor mij is.

Meer dan ik dacht...

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:11
7 games pro februari, waaronder Life is Strange remastered en Life is Strange Before the storm remastered.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Life is Strange is een top game, alle 2 helemaal grijs gespeeld.

Ik was bij de sale het kijken. Child of light is een echte aanrader, maar ook de volgende titels:
  • Immortal Fenix Rising
  • Resident Evil 7: Biohazer
  • Resident Evil 8: Village
  • Doom 2016
  • Doom Eternal
  • Tomraider Triligie (Reboot delen) --> werd al eerder hier genoemd :D
  • The Elder Scrolls Online
  • Wolfenstein Youngblood

Vanaf 1 februari zijn er 50 games te spelen/claimen bij een PRO abbo. Dat is best wel een bang voor je bucks…

En ja, gamepass is meer bang for buck I know :P

[ Voor 22% gewijzigd door Jasphur op 25-01-2022 20:56 ]

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:56

artificial_sun

Mazda Rx7

Zit ook te twijfelen of ik weer een maandje pro aan zal zetten, puur om mijn backlog te vullen en Ark en Dirt 5 te proberen ( commentaar van Nolan Sykes en James Pumphrey lijkt me alleen al lachen).

Ook maar eens een review van de F&F game kijken, misschien is dit de gehoopte mario kart kloon.

Stadia was beter....

• Harmen
  • Laatst online: 15:26

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jasphur schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:43:
Vanaf 1 februari zijn er 50 games te spelen/claimen bij een PRO abbo. Dat is best wel een bang voor je bucks…

Nice, zal ook wel een keer lekker zijn dat je games uit je library kan mikken. Die van mij is nu best wel vol aan het raken. Speel maar een paar games. :+

Whatever.

• nickdw7
artificial_sun schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:58:
Zit ook te twijfelen of ik weer een maandje pro aan zal zetten, puur om mijn backlog te vullen en Ark en Dirt 5 te proberen ( commentaar van Nolan Sykes en James Pumphrey lijkt me alleen al lachen).

Ook maar eens een review van de F&F game kijken, misschien is dit de gehoopte mario kart kloon.
De PRO games die je geclaimed heb zijn toch weg als je opzegd? Of eenmaal geclaimd, altijd hebbes? Ook als je geen PRO hebt?

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:08

DirtyBird

Praktiserend denker

nickdw7 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:19:
[...]

De PRO games die je geclaimed heb zijn toch weg als je opzegd? Of eenmaal geclaimd, altijd hebbes? Ook als je geen PRO hebt?
Ze blijven gekoppeld aan je account maar zijn alleen speelbaar met een actieve subscriptie

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• nickdw7
DirtyBird schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:21:
[...]

Ze blijven gekoppeld aan je account maar zijn alleen speelbaar met een actieve subscriptie
Oh prima! De PRO games zijn vooralsnog niet echt mijn ding. Gekochte PRO games (zoals AC: Origins) zijn wel speelbaar zonder actieve subscriptie?

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

nickdw7 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:26:
[...]

Oh prima! De PRO games zijn vooralsnog niet echt mijn ding. Gekochte PRO games (zoals AC: Origins) zijn wel speelbaar zonder actieve subscriptie?
Ja.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
Alweer sale....!!! Echt net AC: Black Flag uit...man man man :)

• streamnl
  • Niet online
Harmen schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:18:
[...]

Nice, zal ook wel een keer lekker zijn dat je games uit je library kan mikken. Die van mij is nu best wel vol aan het raken. Speel maar een paar games. :+
Ik begrijp nog steeds niet waarom dit niet mogelijk is.

Een dropdown/filter/iets waardoor je bijv. alleen je “favorieten” te zien krijgt.

Meer dan ik dacht...

• W1ck1e
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9_6M87kvmwJga6BJJf9fkmajfg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nqWnhUN8F81T6QnWPQj3vSoS.png?f=user_large
Dus beide afgebeelde spellen kan ik blijven spelen wanneer mijn pro account niet aktief is ?
Wat is dan bij gekochte spellen het verschil tussen "pro" en "niet pro" ?
W1ck1e schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:01:
[...]

[Afbeelding]
Dus beide afgebeelde spellen kan ik blijven spelen wanneer mijn pro account niet aktief is ?
Met pro heb je een betere prijs dan 'niet pro'. Maar gekocht blijft gekocht, dus altijd speelbaar.
De pro die je nu ziet betekent dus dat daar momenteel een aanbieding geldig is die alleen voor pro te doen is.

[ Voor 8% gewijzigd door Ht87 op 25-01-2022 22:19 ]

• Tuktop
[...]

[Afbeelding]
Het label Pro dat je daar ziet, geeft aan dat het een aanbiedingsprijs is die alleen geldt omdat je Pro hebt.
Een gekocht spel kun je altijd zowel met als zonder Pro spelen. Zonder Pro wel beperkt qua AV: max 1080P zonder HDR, en 2.0 geluid. Bij Pro gaat dat tot 4K met HDR en 5.1 geluid.

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

[...]

[Afbeelding]
Niks, met pro krijg je aanbiedingen die je zonder pro niet krijgt. Eenmaal gekocht is er geen verschil meer.
Let op: claimen is niet hetzelfde als kopen. Geclaimde spellen zijn alleen speelbaar met een actieve subscriptie.

Harmen schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:18:
[...]

Er wordt veel gezeurd om een ‘folder’ systeem. Hopelijk luistert Stadia snel :P

Met nieuwe PRO games gaan er ook PRO games uit per 1 februari (verwacht eigenlijk einde dag 31 januari).
  • Dirt 5
  • MotoGP20
Claim ze nu, dan kun je ze ook straks (met een PRO abbo) blijven spelen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Jasphur op 26-01-2022 08:20 ]

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Flipmo

OMG !!

Far cry 5 bijna uitgespeeld (alle missies etc gehaald)
De opvolger, Far cry new dawn is nu mooi in de aanbieding dus snel gekocht :)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:43:

Die collega had me gisteren gebeld en gaat met zijn nieuwe loon een Stadia kopen, vroeg me alleen of ik hem wilde komen instellen :D Hij ging dan ook Standaard voor Pro, dus heeft die meteen een mooie start.

Ik vind persoonlijk ook wel jammer dat Google niet bijvoorbeeld zegt van €80,00 per jaar voor Stadia, in plaats van iedereen maand, denk dat dit meer mensen zou trekken.

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Zo'n sale levert wel keuzes op of misschien vooral FOMO. Stadia was een probeersel om te zien of ik wilde gamen en dat blijkt een ja. Maar in welke vorm?

Zou ik bijvoorbeeld voor pro blijven betalen? Losse games kopen in sale? Hoe doen jullie dat?

Ik zag net Watch Dogs 2 voor €10 en toen vroeg ik me af of ik die in een maand zou uitspelen (of op uitgekeken zijn). Zo ja, dan zou een maand Pro misschien de betere deal zijn. Fijne van Pro is wel dat je straffeloos de Pro games kunt proberen. Als het niet leuk is, maakt het niets uit. (Ik zou ook wel die €80 / jaar voor pro willen betalen.)

Of misschien gewoon niet te veel over nadenken 🤷
erwn schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:04:
Zo'n sale levert wel keuzes op of misschien vooral FOMO. Stadia was een probeersel om te zien of ik wilde gamen en dat blijkt een ja. Maar in welke vorm?

Zou ik bijvoorbeeld voor pro blijven betalen? Losse games kopen in sale? Hoe doen jullie dat?

Ik zag net Watch Dogs 2 voor €10 en toen vroeg ik me af of ik die in een maand zou uitspelen (of op uitgekeken zijn). Zo ja, dan zou een maand Pro misschien de betere deal zijn. Fijne van Pro is wel dat je straffeloos de Pro games kunt proberen. Als het niet leuk is, maakt het niets uit. (Ik zou ook wel die €80 / jaar voor pro willen betalen.)

100% dat laatste, gewoon kopen wat je leuk vindt en binnen je budget valt. Gewoon lekker leven en genieten van het gamen :)

Ik blijf overigens voor PRO betalen, want: 4K HDR

Linksquest schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:51:
[...]

Die collega had me gisteren gebeld en gaat met zijn nieuwe loon een Stadia kopen, vroeg me alleen of ik hem wilde komen instellen :D Hij ging dan ook Standaard voor Pro, dus heeft die meteen een mooie start.

Ik vind persoonlijk ook wel jammer dat Google niet bijvoorbeeld zegt van €80,00 per jaar voor Stadia, in plaats van iedereen maand, denk dat dit meer mensen zou trekken.
Stadia instellen? :P Het is inderdaad niet perse plug 'n play, maar het scheelt niet veel. En zo'n jaar PRO abbo is inderdaad een goed idee. Weet alleen niet of 80 euro per jaar een realistisch bedrag is. Verwacht eerder dat als ze zoiets aanbieden ze dat doen bij een maandelijkse verhoging. Dus 120 euro per jaar of 12,50 per maand oid

• Tuktop
erwn schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:04:

Zelf denk ik er niet over na en dat tientje per maand kan ik wel hebben, zeker ook omdat ik een 4K tv en 4K scherm aan m'n pc heb hangen, dus dat vind ik het wel waard. Toegegeven, soms speel ik in een maand erg weinig Stadia dus in bepaalde maanden is het wat minder relevant, maar het feit dat ik steeds nieuwe spellen kan uitproberen (soms zitten er echt onverwachte leuke bij) vind ik ook wat waard.

• streamnl
  • Niet online
Ik betaal sinds Farming Simulatie 19 al voor PRO. Dat was mijn eerste “pro game”.
Speel ik elke maand? Nee. Heb ik 4K? Ook niet.

Ook heb ik enkele games gekocht als ze voor mijn gevoel spotgoedkoop waren.

Zou het goedkoper kunnen zijn als ik bewuster op mijn centen ga letten, ja waarschijnlijk wel.

Maar als ik ga tellen wat ik eerst kwijt was met een ps4 en games, dan ben ik nu vermoedelijk goedkoper uit. En ik speel meer verschillende games die ik eerst niet zou spelen.

Nadeel, ik kon mijn ps4 voor een goed bod kwijt op marktplaats en ik heb al mijn games kunnen verkopen. Dat kan nu niet. En… ook ik blijf het zeggen… ik mis de nieuwste AAA games

Meer dan ik dacht...

Jasphur schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:12:
[...]

Stadia instellen? :P Het is inderdaad niet perse plug 'n play, maar het scheelt niet veel. En zo'n jaar PRO abbo is inderdaad een goed idee. Weet alleen niet of 80 euro per jaar een realistisch bedrag is. Verwacht eerder dat als ze zoiets aanbieden ze dat doen bij een maandelijkse verhoging. Dus 120 euro per jaar of 12,50 per maand oid
Met google one scheelt t wel om per jaar te betalen. Voor google lijkt t ook interessant: je creëert een soort lock-in voor gebruikers. Daar mag best iets korting tegenover staan want je hebt een jaar zekerheid dat iemand blijft. Een of twee maanden gratis is dan niet ongebruikelijk (bij Deezer betaal ik met een jaarabonnement zelfs 25% minder)
Ht87 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:00:
[...]

Met google one scheelt t wel om per jaar te betalen. Voor google lijkt t ook interessant: je creëert een soort lock-in voor gebruikers. Daar mag best iets korting tegenover staan want je hebt een jaar zekerheid dat iemand blijft. Een of twee maanden gratis is dan niet ongebruikelijk (bij Deezer betaal ik met een jaarabonnement zelfs 25% minder)
Dat is toch wat ik zei :P

• Tuktop
Ja bij de huidige prijsstelling van 10 euro/maand zou ik 100,- euro/jaar verwachten, mochten ze een jaar-abo op Pro gaan aanbieden.

Denk niet dat de prijzen op korte termijn zullen gaan stijgen, daarvoor moet het game-aanbod eerst echt nog verder groeien. Gevoelsmatig zitten 'we' nu nog in de fase dat er zoveel mogelijk nieuwe gebruikers binnengehaald moeten worden; dus liever verlies draaien en de userbase vergroten, dan het verlies iets indammen met het risico prospects te weren.

[ Voor 3% gewijzigd door Tuktop op 26-01-2022 10:09 ]

nevermind, ik las verkeerd, dacht dat je van 125 naar 120 euro ging |:(
We zijn t eens ;)

• Haay
  • Laatst online: 19-01 21:54
Ik ben sinds de release van Cyberpunk 2077 een Stadia Pro gebruiker en het bevalt mij prima. Dat tientje per maand voor enkele gratis Pro games erbij, en 4K HDR + 5.1 surround (bij sommige games) maakt het voor mij wel waard. Ook op mijn 1440p scherm bij mijn PC maakt die beeldkwaliteit wel verschil, sowieso al vanwege de hogere bitrate die je bij Pro krijgt.

En ik heb me de afgelopen ruim een jaar uitstekend vermaakt met diverse games die ik via Pro heb gekregen en waar ik soms nog nooit zelfs maar van gehoord had. Dat is voor mij dat geld al waard. :)

Juist omdat ik vaak maar even een korte tijd beschikbaar heb om wat te spelen, en niet urenlang achter elkaar aan één game kan besteden, zijn veel indy games prettig om even een half uurtje ofzo tussendoor te spelen.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

[...]

Nee klopt, is inderdaad niet lastig, maar denk ook dat hij het gezellig vind dat ik dan meteen een avondje kom game :D

• Aartstyle
  • Laatst online: 14:26
[...]

Tenzij je met een iphone probeert je stadia account te koppelen aan je Chromecast ultra. Dat werkte dus niet. Had een Android device nodig om dit voor elkaar te boksen. Had dat ding bijna al weer teruggestuurd. haha
Aartstyle schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:53:
[...]

Tenzij je met een iphone probeert je stadia account te koppelen aan je Chromecast ultra. Dat werkte dus niet. Had een Android device nodig om dit voor elkaar te boksen. Had dat ding bijna al weer teruggestuurd. haha
Huh? Serieus? Heb nu twee keer met de Stadia app op mijn iPhone 12 mini gewoon in een poep en een scheet mijn account kunnen koppelen aan de CCU :P

• Aartstyle
  • Laatst online: 14:26
Jasphur schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:59:
[...]

Huh? Serieus? Heb nu twee keer met de Stadia app op mijn iPhone 12 mini gewoon in een poep en een scheet mijn account kunnen koppelen aan de CCU :P
Ja ik vond het ook vreemd. Ben er echt uren mee bezig geweest in het sinterklaasweekend.

Had alles alweer terug in de doos toen ik mij bedacht om het eens met een samsung tablet te proberen. En toen lukte het heel gemakkelijk.

Blijkbaar dus een incident, maar ik was me toch over de zeik :)

• streamnl
  • Niet online
Aartstyle schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:01:
[...]

Ja ik vond het ook vreemd. Ben er echt uren mee bezig geweest in het sinterklaasweekend.

Had alles alweer terug in de doos toen ik mij bedacht om het eens met een samsung tablet te proberen. En toen lukte het heel gemakkelijk.

Blijkbaar dus een incident, maar ik was me toch over de zeik :)
Idem.
Ik gebruik hiervoor een oude tablet die normaal op mijn rommelkamer ligt weg te stoffen.
iPhone SE (2de)
Ook Google home werkt niet lekker op mijn gsm.

Meer dan ik dacht...

Weird. Ook Google Home werkt bij mij vlekkeloos op dezelfde telefoon :P

• Stef120
  • Laatst online: 19-01 17:56
Poah pittig tempo hoor met Doom Eternal!

Level 1 gehaald op Hurt Me Plenty (2e moeilijkheidsgraad)
Maareh man wat een mayhem! 7(8)7 :P

Leuke toevoeging zijn de 2 per weapon te vinden upgrades die je direct kan wisselen. Het voegt er tactiek en strategie toe aan het spel.

Ik vind helemaal mooi maar moet wel ff een pauze nemen na een uurtje van dit (y)

• The_Woesh
  • Laatst online: 19-01 14:51
Misschien een beetje onderbelichte feature: streamen vanuit stadia.

Ik had nog nooit iets gestreamd in mijn leven, en ik heb er ook niet de behoefte aan. Maar ik zat door de settings te bladeren en je zet het zo aan. Niks voor nodig, gewoon out of the box.

Dus nieuwsgierigheid nam de overhand en een klein probeersel gedaan met All Orcs Must Die en het werkt uitstekend. 8) 8)

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
Stef120 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:57:
Poah pittig tempo hoor met Doom Eternal!
Ik vond het ook, zelfs direct nadat ik Doom had uitgespeeld. De leercurve is steiler inderdaad. Focus ligt ook veel meer op het vechten zelf. Het verhaal e.d. hebben daar onder te lijden gehad. Bij Doom vond ik de groei naar bad-ass slayer echt goed opgezet; aan het einde dacht ik eerder "kom maar op"! Bij Eternal heb ik, ondanks de groei, van begin tot eind het gevoel gehad te moeten knokken voor je leven!

Andere insteek, maar wat speelde die lekker zeg!! Heb de expansions nog in de backlog staan *O*

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Aartstyle schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:53:
[...]

Heb je misschien wat aan deze video?

[ Voor 11% gewijzigd door Linksquest op 26-01-2022 16:15 ]

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:09:
Ubisoft heeft haar games in de aanbieding gezet. Dus ook Odyssey ;) de delixe versie is zelfs nu maar 25 euro ipv 100

Veel is met 50% korting te koop nu. Dus sla je slag als je eerdere sales had gemist
Trials Rising gekocht deze sale :) Heerlijk spel, je moet een beetje balanseren op een motor, er zit toffe muziek in en ook wat humor (als je het level overleefd ga je toch steeds op een lompe manier dood :p )

Ik heb dit soort spel wel eens webbased gespeeld op het werk in een rustige periode. Maar deze is grafisch natuurlijk mooier en ook een stuk moeilijker.

/▌

Ja heb een eerdere versie van die game gespeeld via Playstation Plus. Erg leuk en goed moeilijk op het einde

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Hier ook, meen op de PlayStation Vita, leuk spel, maar vond Excite bike op de NES leuker 😝

• streamnl
  • Niet online
Ik vind Metro exodus echt gaaf.

+ heeft veel weg van Fallout
+ Rondlopen in een vergaande wereld met wazige mutanten.
+ Hier en daar bandieten in stealth dood maken met de hand. (Want weinig kogels)
+ Alles sprokkelen wat los en vast zit.
+ Je wordt niet ineens sterker als je iemand vermoord
+ voelt nu als een open wereld
+ je hoeft het verhaal niet meteen te volgen
+ de verhalen zijn goed als je met iemand praat/staat te luisteren

- zijn ze uitgepraat, dan krijg je de “silence dead”
- ?

Wordt straks nog kiezen als de volgende pro games komen wat ik ga spelen. Keuzestress :+

Meer dan ik dacht...

• streamnl
  • Niet online
Edit:

+ je hartslag gaat soms echt ineens naar +180

spoiler:
En ineens terwijl je het totaal niet verwacht, komt er zo’n ding tevoorschijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywLvRSYxMW-_a6HRmSbzC5tlG3M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nBbBadZqAIJ8JpXBxjNEeziu.png?f=fotoalbum_large

Dan ben ik nog niet in het huis wat erbij staat :')
Ik ben weer dood. Toch vaker saven 😅

Edit 2: oké nu kwam ie dus van een andere kant _O-
Wat een spel d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door streamnl op 26-01-2022 19:07 ]

Meer dan ik dacht...

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:45
streamnl schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:47:
Ik vind Metro exodus echt gaaf.

+ heeft veel weg van Fallout
+ Rondlopen in een vergaande wereld met wazige mutanten.
+ Hier en daar bandieten in stealth dood maken met de hand. (Want weinig kogels)
+ Alles sprokkelen wat los en vast zit.
+ Je wordt niet ineens sterker als je iemand vermoord
+ voelt nu als een open wereld
+ je hoeft het verhaal niet meteen te volgen
+ de verhalen zijn goed als je met iemand praat/staat te luisteren

- zijn ze uitgepraat, dan krijg je de “silence dead”
- ?

Wordt straks nog kiezen als de volgende pro games komen wat ik ga spelen. Keuzestress :+
Ik wacht nog steeds op een mooie aanbieding voor Exodus! :'(

Eerste twee delen waren heerlijk.

• streamnl
  • Niet online
Estylicious schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:51:
[...]

Ik wacht nog steeds op een mooie aanbieding voor Exodus! :'(

Eerste twee delen waren heerlijk.
Ik heb hem ooit geclaimed.

En als de eerste 2 delen van hetzelfde niveau is als dit, dan komen ze ook in mijn “nogtespelen “ lijstje.

Meer dan ik dacht...

• Marzman
  • Niet online
Nederland (of een versie ervan ;) ) zit ook in Trials Rising
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Re6U7HyYWpyYnRPNxogJ5tGI0_s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mV5AY1cquXwC9oaEfDrjYaq3.webp?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D83bsv8rw8W9e-QYY0O240eemoc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KeeAWaEYSW574o9msEaha76Z.webp?f=fotoalbum_large

/▌

• Tuktop
Marzman schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:59:
Nederland (of een versie ervan ;) ) zit ook in Trials Rising
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daar heb ik inderdaad kostelijk om gelachen.
Molens en kutweer, nailed it!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:10
Jasphur schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:09:

Edit: er is gewoon weer een mega sale live gezet! Veel games in de aanbieding!
Ik heb tijdens de kerst-sale de normale versie van Oyssey gekocht (hooked na de gratis week spelen..). Nu verschenen 2 weken terug toch opeens allerlei uitbreidingen (Fate of Atlantis/Tales of Greece) in de questline, en ik kan ze gewoon starten. Raar maar prima.

Flickr PSN ID= cheironnl

cheiron schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:23:
[...]

Ik heb tijdens de kerst-sale de normale versie van Oyssey gekocht (hooked na de gratis week spelen..). Nu verschenen 2 weken terug toch opeens allerlei uitbreidingen (Fate of Atlantis/Tales of Greece) in de questline, en ik kan ze gewoon starten. Raar mar prima.
Check even in je aankopenoverzicht of je niet toch een uitgebreidere versie hebt gekocht, mocht dat niet zo zijn dan inderdaad mooi meegenomen :D

Ik heb het met Dirt5 precies het tegenovergesteld. Ik heb de YearOne edition gekocht en wacht al een hele tijd om nieuwe content die op de consoles al lang en breed is verspreid. Maar ze hebben blijkbaar gezegd dat de update er in februari aankomt, dus fingers crossed.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:10
Jasphur schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:32:
[...]

Check even in je aankopenoverzicht of je niet toch een uitgebreidere versie hebt gekocht, mocht dat niet zo zijn dan inderdaad mooi meegenomen :D

Ik heb het met Dirt5 precies het tegenovergesteld. Ik heb de YearOne edition gekocht en wacht al een hele tijd om nieuwe content die op de consoles al lang en breed is verspreid. Maar ze hebben blijkbaar gezegd dat de update er in februari aankomt, dus fingers crossed.
Nee, het is echt de normale game geweest. Althans, dat blijkt uit de prijs en uit de omschrijving die alleen "AC: Odyssey" laat zien. Nou ja, ik klaag niet. Al was ik niet van plan om uitbreidingen aan te schaffen omdat de game een e-norme tijdsdrain is; wat is er ongelofelijk veel te doen en te zien.

Flickr PSN ID= cheironnl

Rainbow Six Extraction is gratis te spelen

Excuus. Het gaat om een demo van een bepaalde tijd. Lees dat het gaat om 2 uur.

[ Voor 56% gewijzigd door Jasphur op 27-01-2022 19:38 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb hem op Game Pass gedownload maar nog te lui geweest om hem te spelen :D

Ben inmiddels wel wat verder met control, kaart begint nu een klein beetje te wennen en nu ook ontdekt hoe ik me skills kan upgrade.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Misschien een stomme vraag, maar screenshots die je maakt met Stadia, waar kun je die terug zien?

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:02
Linksquest schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:24:
Misschien een stomme vraag, maar screenshots die je maakt met Stadia, waar kun je die terug zien?
In de stadia app op je telefoon en ik meen ook via een browser via stadia.com
Wie her en der de geruchtenmolen een beetje in de gaten heeft gehouden (hehe, schuldig) heeft kunnen lezen dat Stadia vermoedelijk bezig is met een lancering in Brazilië. Deze tweet doet weer een schepje boven op de geruchtenvoorraad

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:57
Omdat ik via Prime de game Star Wars Jedi Fallen Order gratis heb gekregen (op Origin) en ik die game ook al had gekocht op Stadia heb ik ze even vergeleken met elkaar.

Kort gezegd: de verschillen zijn niet zo heel erg groot.

Iets langer gezegd: de PC versie is ietsjes scherper - maar niet echt heel erg veel - bij Stadia ervaar ik een soort van lichte waas ofzo...moeilijk om te omschrijven. En het viel me op dat bij een cutscene je bij de PC versie iets meer detail meer kreeg.
Het was een klein dingetje. Een sith die met haar lightsaber een streep trekt over een muur. Bij de PC versie kleurt die streep rood en bij Stadia niet. Ik zag bij Stadia wel de schade die het deed maar dus zonder de rode kleur.

Een bijkomend voordeel voor mij is dat de Stadia versie soepeler loopt. Dat komt denk ik door mijn toch al wat oudere processor van zo'n 5 a 6 jaar oud ;)
Ik heb besloten om de game verder te spelen op Stadia omdat t mij dus net een wat betere ervaring geeft.

(p.s. ik heb wel weer een Pro abo genomen zodat ik op 1440p kan spelen aangezien ik dat ook deed op de PC versie en dat maakt dus wel een flink verschil t.o.v. 1080p)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Vortigen schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:45:
Iets langer gezegd: de PC versie is ietsjes scherper - maar niet echt heel erg veel - bij Stadia ervaar ik een soort van lichte waas ofzo...moeilijk om te omschrijven.
Klopt, is mij met Control opgevallen, een vriend van mij heeft hem op Xbox en daar het idee dat hij iets scherper is dan op Stadia, en inderdaad ook met die kleine blauwige waas. Maar voor de rest loopt hij net zo goed. Bij Games als Dirt 5 had ik daar weer geen last van, apart

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Mexflex1980 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:36:
[...]

In de stadia app op je telefoon en ik meen ook via een browser via stadia.com
Zal nog eens in de app kijken, in de browser vind ik ze niet terug.

• Marzman
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:08:
[...]

Zal nog eens in de app kijken, in de browser vind ik ze niet terug.
Bij mij staat het meteen op de eerste pagina, onder de library.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Glyk3lxFAbO_luQmqYM0owtFzIY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xon7ONRFZsVfWZDAPPDMTTQ5.png?f=fotoalbum_large

/▌

In de app staan ze op precies dezelfde plek :)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

In de app zie ik ze wel, top, nu even die per ongeluk gemaakte screenshots verwijderen 😝

Voor wie 15 minuten tijd heeft :)

En zoals vaker gezegd, Sunny is erg leuk om te volgen voor al het cloud gaming nieuws en analyzes.

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:54
Vortigen schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:45:
Omdat ik via Prime de game Star Wars Jedi Fallen Order gratis heb gekregen (op Origin) en ik die game ook al had gekocht op Stadia heb ik ze even vergeleken met elkaar.

Kort gezegd: de verschillen zijn niet zo heel erg groot.

Iets langer gezegd: de PC versie is ietsjes scherper - maar niet echt heel erg veel - bij Stadia ervaar ik een soort van lichte waas ofzo...moeilijk om te omschrijven. En het viel me op dat bij een cutscene je bij de PC versie iets meer detail meer kreeg.
Het was een klein dingetje. Een sith die met haar lightsaber een streep trekt over een muur. Bij de PC versie kleurt die streep rood en bij Stadia niet. Ik zag bij Stadia wel de schade die het deed maar dus zonder de rode kleur.

Een bijkomend voordeel voor mij is dat de Stadia versie soepeler loopt. Dat komt denk ik door mijn toch al wat oudere processor van zo'n 5 a 6 jaar oud ;)
Ik heb besloten om de game verder te spelen op Stadia omdat t mij dus net een wat betere ervaring geeft.

(p.s. ik heb wel weer een Pro abo genomen zodat ik op 1440p kan spelen aangezien ik dat ook deed op de PC versie en dat maakt dus wel een flink verschil t.o.v. 1080p)
Ik wacht nog even op een mooie aanbieding van dit spel, maar heb hem inderdaad ook voor de pc. Is het zo dat je met je save game van origin verder kan spelen op stadia als ik hem straks koop?
Dan kan ik alvast een beginnetje maken, niet zo'n trek om alles opnieuw te moeten doen.

Ik merk dat op de bank een spelletje spelen zo veel lekkerder is nu ik wat ouder word dan mezelf in een kamertje op te sluiten.
Zinloos1 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:55:
Ik merk dat op de bank een spelletje spelen zo veel lekkerder is nu ik wat ouder word dan mezelf in een kamertje op te sluiten.
Precies dit inderdaad. Ik heb nog wel een tussenvorm gevonden: vrouwlief kijkt tv, ik met schuin oog mee terwijl ik op de Chromebook (buigbaar, dus in principe grote tablet) een spelletje speel. Als ze dan naar bed gaat kan ik over naar de CCU, maar merk wel dat ik altijd even moet wennen na het schakelen, alsof de 'feel' dan even anders wordt, niet beter of slechter, maar anders ofzo.

• nickdw7
Ik merk dat als ik op Stadia aan het spelen ben en mijn vrouw kijkt TV (streaming via App) dan begint Stadia direct te haperen. Hoe snel is jullie internet?

Ik heb Internet Basis van Tele2
Downloadsnelheid: 60 Mb/s
Uploadsnelheid: 29 Mb/s

Wat is het verschil met 50mbps glasvezel bijvoorbeeld t.o.v. 'normaal' internet?

[ Voor 35% gewijzigd door nickdw7 op 29-01-2022 10:07 ]

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
Jasphur schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:54:
Voor wie 15 minuten tijd heeft :)

[YouTube: Xbox Says GOOGLE & AMAZON CAN DISRUPT GAMING | What Does The Activision Deal Mean For Stadia & Luna?]
En zoals vaker gezegd, Sunny is erg leuk om te volgen voor al het cloud gaming nieuws en analyzes.
Erg interessante video inderdaad! Stof om over na te denken.
Moet zeggen dat bij mij dan toch weer de vraag op komt of je het kan redden zonder eigen geproduceerde games. Zeker als je de strategie doordenkt voor komenden 5 tot 10 jaar. Wie weet herzien ze die keuze nog eens, laten we eerlijk zijn het budget hebben ze.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

nickdw7 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:02:
Ik merk dat als ik op Stadia aan het spelen ben en mijn vrouw kijkt TV (streaming via App) dan begint Stadia direct te haperen. Hoe snel is jullie internet?

Ik heb Internet Basis van Tele2
Downloadsnelheid: 60 Mb/s
Uploadsnelheid: 29 Mb/s

Wat is het verschil met 50mbps glasvezel bijvoorbeeld t.o.v. 'normaal' internet?
Ik heb Ziggo
Downloadsnelheid: 300 Mb/s
Uploadsnelheid: 30 Mb/s

• nickdw7
Linksquest schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Ik heb Ziggo
Downloadsnelheid: 300 Mb/s
Uploadsnelheid: 30 Mb/s
Wat zou een beetje goed moeten zijn voor Stadia + streaming? Hoe snel?

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Stadia vergt een minimale internetsnelheid van 25 tot 30 Mbps, met 30Mbps zou je 4K aan moeten kunnen, maar soms wilt dat niet 100% lopen en dan raden ze 1080p aan.

Pagina: 1 ... 144 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord