• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:18
nickdw7 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:02:
Ik merk dat als ik op Stadia aan het spelen ben en mijn vrouw kijkt TV (streaming via App) dan begint Stadia direct te haperen. Hoe snel is jullie internet?

Ik heb Internet Basis van Tele2
Downloadsnelheid: 60 Mb/s
Uploadsnelheid: 29 Mb/s

Wat is het verschil met 50mbps glasvezel bijvoorbeeld t.o.v. 'normaal' internet?
Ik had ooit 50 mbit/s van Ziggo en inderdaad, als ik Stadia speelde en m'n vriendin startte Netflix, dan was het tijdens het bufferen even janken op Stadia. 60 mbit/s is net wat krap denk ik, zeker als er een 4K stream bij komt kijken.
Sinds een tijd heb ik 250/25 en nooit meer een haper op Stadia ervaren!

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-01 14:39
Zinloos1 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:55:
[...]

Ik wacht nog even op een mooie aanbieding van dit spel, maar heb hem inderdaad ook voor de pc. Is het zo dat je met je save game van origin verder kan spelen op stadia als ik hem straks koop?
Dan kan ik alvast een beginnetje maken, niet zo'n trek om alles opnieuw te moeten doen.

Ik merk dat op de bank een spelletje spelen zo veel lekkerder is nu ik wat ouder word dan mezelf in een kamertje op te sluiten.
Volgens mij kun je save games niet overdragen.

Je tweede statement ben ik het helemaal mee eens!
Ik merk dat als ik op Stadia aan het spelen ben en mijn vrouw kijkt TV (streaming via App) dan begint Stadia direct te haperen. Hoe snel is jullie internet?

Wat is het verschil met 50mbps glasvezel bijvoorbeeld t.o.v. 'normaal' internet?
Met 60 Mbit kun je prima Stadia gebruiken, alleen tegelijk streamen van beeld wordt krap. Ik heb zelf in t begin vergelijkbaar gezeten via een adsl lijn. Stadia gebruikt in 4k zo'n 45 mbit, een Netflix film in 4k gebruikt zo'n 25. Een telefoon die tussendoor gebruikt wordt, updates op de achtergrond etc: je voelt m al, het is dringen bij t modem ;) je kunt de kwaliteit van de Stadia stream terugschakelen in de app of op de tv, dat moet schelen. Ook kun je in sommige routers voorrang verlenen aan de ene applicatie (mijn router geeft stadia prioriteit waardoor de Netflix stream destijds omlaag ging in kwaliteit).
Ik heb zelf nu een 300mbit download via de Ziggo kabel, nu nergens meer last van :)

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:35
Toch wel heel tevreden met die Stadia. Beste aankoop van 2020 so far. Had gisteren een vrije avond, netflix wel uitgespeeld ondertussen. Eindelijk AC Odyssey aangeschaft. Voor 7,50 (10 euro korting) is het goedkoper dan een avondje het café bezoeken 😜

Denk voor beide streamingdiensten tegelijk in 4K, 60Mb/s te weinig is.

Ik haal zelf 1000/1000 via glas binnen. Maar volgens mij zou 100down al genoeg moeten om voor beide 4K te kunnen streamen. Nog belangrijker (voor Stadia) is om een stabiele verbinding te hebben met zo min mogelijk package loss.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Google komt met gaming Chromebooks. Bij deze site denken ze aan toepassingen voor Steam games, ik denk eerder optimalisatie voor Stadia. Chromebooks hebben qua hardware toch nooit de power om lokaal die kwaliteit te leveren?
Ik heb op een beurs ooit de pixel slate pixelbook gezien, dat was ook een bruut ding qua beeld en look/feel, wie weet die richting op.

[ Voor 4% gewijzigd door Ht87 op 29-01-2022 16:27 ]

• Tuktop
Ht87 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:56:
Google komt met gaming Chromebooks. Bij deze site denken ze aan toepassingen voor Steam games, ik denk eerder optimalisatie voor Stadia. Chromebooks hebben qua hardware toch nooit de power om lokaal die kwaliteit te leveren?
Ik heb op een beurs ooit de pixel slate gezien, dat was ook een bruut ding qua beeld en look/feel, wie weet die richting op.
Volgens mij is het met name een Chromebook met RGB-verlichting onder het toetsenbord :)
Lijkt me dat ze inderdaad meer op streaming zijn gericht, los van de hardwarepower draaien de meeste games uberhaubt niet op ChromeOS dus het lijkt me stug dat ze inzetten op native...

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:51
Tuktop schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:18:
[...]

Volgens mij is het met name een Chromebook met RGB-verlichting onder het toetsenbord :)
Lijkt me dat ze inderdaad meer op streaming zijn gericht, los van de hardwarepower draaien de meeste games uberhaubt niet op ChromeOS dus het lijkt me stug dat ze inzetten op native...
Er draaien wel android apps op. Wellicht richten ze daarop, naast streaming.

• Tuktop
Rob Voets schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:35:
[...]

Er draaien wel android apps op. Wellicht richten ze daarop, naast streaming.
Dat is redelijk dramatisch. Ik een net-iets-meer-dan-instap-Chromebook met een i3 10110U en 8GB ram, maar daar draait Hearthstone niet eens op. Ook andere apps die ik installeer vanuit de Play Store zijn erg karig; je moet ze in Phone of Tablet-modus draaien of in een soort experimentele 'resizable window'-modus maar dat ziet er vaak niet uit qua interface. Die ervaring zou dan nog wel moeten verbeteren.

Stadia draait overigens natuurlijk uiteraard als een zonnetje erop :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tuktop op 29-01-2022 16:41 ]

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-01 07:29
Tuktop schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:29:
[...]

Ik had ooit 50 mbit/s van Ziggo en inderdaad, als ik Stadia speelde en m'n vriendin startte Netflix, dan was het tijdens het bufferen even janken op Stadia. 60 mbit/s is net wat krap denk ik, zeker als er een 4K stream bij komt kijken.
Sinds een tijd heb ik 250/25 en nooit meer een haper op Stadia ervaren!
Exact, ik had ook 50Mb/s en dat werkte helemaal perfect. Alleen heel even bij het bufferen van Netflix merkte ik een beetje hapering.

Maar zeker geen continu hapering zoals hierboven beschreven wordt.

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:52
Ik merkte vandaag na een uurtje of wat spelen dat t begon te haperen.
Er werd ook tegelijkertijd gekeken naar een stream op Disney+ maar de haperingen begonnen dus pas later.

De oplossing was om Chrome af te sluiten en weer opnieuw op te starten.
We zitten hier op een 300/30 lijn van Ziggo met 0% packet loss dus dat zal het wel niet zijn.
Zou de Chrome browser "vol" kunnen lopen ofzo?
Of misschien dat Stadia zelf even "herstart" moest worden?

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01 07:05

artificial_sun

Mazda Rx7

@Vortigen waarschijnlijk was hij iets aan het indexeren oid. Vaak wordt geadviseerd op incognito te spelen

Stadia was beter....

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-01 14:29

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb wel soms als ik bijvoorbeeld het spel even op pauze zet en ik dan verder speel, dat hij dan 2 seconden hapert, maar voor de rest loopt het goed.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Linksquest schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:59:
Ik heb wel soms als ik bijvoorbeeld het spel even op pauze zet en ik dan verder speel, dat hij dan 2 seconden hapert, maar voor de rest loopt het goed.
In Control? Dat is een bug helaas :P

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ja in control inderdaad 😝

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 09:05
Ik zag nog geen lijstje voor februari :
New Stadia Pro games for February 2022:
Life is Strange Remastered Collection
Cosmic Star Heroine
Nanotale - Typing Chronicles
Merek's Market
One Hand Clapping
Phogs

• Tuktop
grolle schreef op zondag 30 januari 2022 @ 23:37:

[...]
Je kunt er vrij zeker van zijn dat die elke laatste dinsdag van de maand rond 19.01u hier te vinden is hoor :)

• grolle
Tuktop schreef op maandag 31 januari 2022 @ 00:06:
[...]

Je kunt er vrij zeker van zijn dat die elke laatste dinsdag van de maand rond 19.01u hier te vinden is hoor :)
Pfff, en ik had zelfs nog gezocht of het lijstje er al stond. Soms heb ik ook gewoon piep in mijn ogen

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

[...]
@Jasphur had deze op dinsdag 25 januari 2022 om 19:06 toevallig al gedeeld ;) Maar zeker, soms komt er een gesprek doorheen in een topic en is het een paar pagina's terug al gedeeld worden, helemaal niet erg, beter een keer te veel dan helemaal niet ;)

Maar er zitten zeker toffe titels tussen, welke ga jij eerst proberen?

[ Voor 26% gewijzigd door Linksquest op 31-01-2022 05:48 ]

• grolle
Ik ben zelf wel benieuwd naar Life is Strange Remastered Collection. En de kids heb ik Phogs zie spelen op de Xbox dus die gaat het ook goed doen
Ik ben nog wel even bezig met Octopath Traveler, Darkside Detective, The Crew, Wreckfest en so on. Dus zoals ongeveer elke maand komen de PRO games gewoon op de backlog terecht :P maar indien tijd zal voor mij ook Life Is Strange hoog in de lijst met eerst op te pakken games staan.

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar sinds ik ben overgestapt naar Stadia heb ik eigenlijk veel meer te gamen dan toen ik nog Playstation met Playstation+ had...

• artificial_sun
  • Laatst online: 19-01 07:05

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik speelde eigenlijk alleen Baldur's Gate en Neverwinter Nights 2 in de afgelopen jaren.

En toen kwam de aankondiging van Baldur's Gate 3, en die kwam voor Stadia.

En toen kwam de Cyberpunk-premier actie.

En toen kwamen er allemaal goede aanbiedingen...

Ik ben maar gestopt met Pro, speelde toch alleen gekochte spellen.

Stadia was beter....

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
artificial_sun schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:42:
Ik speelde eigenlijk alleen Baldur's Gate en Neverwinter Nights 2 in de afgelopen jaren.

En toen kwam de aankondiging van Baldur's Gate 3, en die kwam voor Stadia.

En toen kwam de Cyberpunk-premier actie.

En toen kwamen er allemaal goede aanbiedingen...

Ik ben maar gestopt met Pro, speelde toch alleen gekochte spellen.
Ik merk het nu in mijn drie maanden gratis pro, een paar spellen geprobeerd maar ik speel nog steeds alleen mijn gekochte spellen :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Vandaag is Final Fantasy VII 25 jaar oud... waardoor ik mij nog veel oude voel :P Maar damn, wat zou een shadow drop van FFVII HD Remake mooi zijn vandaag!

[ Voor 23% gewijzigd door Jasphur op 31-01-2022 09:13 . Reden: HD Remaster was nooit een officiele game ]

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 11:01

[...]
Ik ga toch maar die Pro eraf halen.

Sowieso al maanden niet gespeeld...
Nu 2 maanden zonder pro, maar moet zeggen dat life is strange wel typisch een type spel is waar ik van hou. Filmisch verhaal met keuzes. (Ik was ook groot fan van until dawn en heavy rain)
Best sterke line up wat dat betreft deze maand.

[ Voor 2% gewijzigd door Ht87 op 31-01-2022 09:37 . Reden: Typo ]

• grolle
Ik heb een beetje het zelfde, ik speel meestal gekochte games. Alleen de tv in de woonkamer is 4K. Daarnaast veel op een 11 inch Chromebook en af en toe op pc (1080p). Soms ook nog wel eens op de telefoon. Dus 4k is leuk, maar zeker niet een heel belangrijke voorwaarde.

Kwa Pro wissel ik een beetje, waarschijnlijk start ik weer over een paar dagen zodat ik overloop heb naar Maart. Zo kan ik de games van februari en Maart claimen. Als ik dan actief een Pro game speel laat ik het door lopen, anders zet ik het uit.

Ik heb nog 8 gekochte games in de backlog. Ik ben niet zo'n goede gamer dus ik doe er wat lager over ;-)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Life is Strange is echt een top game, ik heb alleen True Colors nog niet gespeeld.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:12:
Vandaag is Final Fantasy VII 25 jaar oud... waardoor ik mij nog veel oude voel :P Maar damn, wat zou een shadow drop van FFVII HD Remake mooi zijn vandaag!
25 al weer.
Mijn eerste "echte" spel wat ik kocht voor mijn pc. En ook het eerste spel waardoor ik mijn pc ging upgraden.
Dan is Stadia toch wel prettiger :+

Meer dan ik dacht...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dam, wat gaat de tijd hard, weet nog goed toen deze game uit kwam, ik had deze zelf toen nog niet, maar wel bij mijn buurjongen toen gezien, word oud :D

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11-2025
Wouw AC: Origins wat een geweldig spel (op Stadia)!!

Soms betrap ik mezelf erop dat ik gewoon doelloos rondloop om die prachtige graphics te aanschouwen. Ongekend wat vet!!

• Estylicious
nickdw7 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:36:
Wouw AC: Origins wat een geweldig spel (op Stadia)!!

Soms betrap ik mezelf erop dat ik gewoon doelloos rondloop om die prachtige graphics te aanschouwen. Ongekend wat vet!!
Het is echt een heel mooi spel. Ik heb mij ook heel goed mee vermaakt!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb hem ook gespeeld, aardige game, maar blijf Brotherhood om een of andere reden de beste vinden, gevold door deel 2 en dan deel 3.

Moet zelf alleen nog Odyssey en Valhalla nog spelen, waarvan ik Odyssey nog voor de PS4 heb liggen.

Ik ben volgens mij een van de weinigen die AC Syndicate het tofst vind. :P

Jasphur schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:41:
Dat was wel tof met die broer/zus wissel, ik vond die ook erg tof.
Voor mij blijft black flag veruit de tofste om te spelen, maar is Assassin's Creed Brotherhood (de ezio verhaallijn) t beste qua story.

• Estylicious
Eigenlijk is Origins de enige die ik ooit gespeeld heb. Black Flag, Odessey en Valhalla nog in de backlog 8)7

• nickdw7
Denk je niet dat als je één Assasin’s Creed game heb gespeeld, dat je ze allemaal heb gespeeld? Missies blijven ongeveer hetzelfde, is alleen vaak een ander sausje overheen gegooid.
nickdw7 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:18:
Denk je niet dat als je één Assasin’s Creed game heb gespeeld, dat je ze allemaal heb gespeeld? Missies blijven ongeveer hetzelfde, is alleen vaak een ander sausje overheen gegooid.
Een beetje, net zoals elke Ubisoft game redelijk t zelfde stramien volgt. De games die hier als favoriet genoemd worden (syndicate, black flag, Ezio-trilogie) brachten stuk voor stuk nieuwe spel-elementen in de game (black flag varen, Ezio-trilogie aansturen van andere Assassin's en Syndicat broer/zus keuze) en dat maakt erg goed om te herinneren. Ook hadden zij echt die Assassin's vibe in zich die de nieuwere delen minder hebben. De oudere games hadden een duidelijke link met het heden en die lijn is voor mij totaal niet meer interessant in de delen vanaf origins.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Voor de Bungie fans onder ons, Sony PlayStation heeft Bungie opgekocht voor 3.6 Miljard dollar.

nieuws: Sony betaalt 3,6 miljard dollar voor overname Destiny-studio Bungie

Linksquest schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:28:
Voor de Bungie fans onder ons, Sony PlayStation heeft Bungie opgekocht voor 3.6 Miljard dollar.

nieuws: Sony betaalt 3,6 miljard dollar voor overname Destiny-studio Bungie
Kijk aan, een antwoord op Microsoft na hun record aankoop. Nou google, trek die portemonnee maar en koop rockstar maar op.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ubisoft of Square Enix misschien een optie 😝

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
Waarom kiezen als je het vermogen hebt om beide te kopen...:)

• Marzman
  • Niet online
Ht87 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:30:
[...]

Kijk aan, een antwoord op Microsoft na hun record aankoop. Nou google, trek die portemonnee maar en koop rockstar maar op.
Of Epic ;)

/▌

Maakt niet uit wat Google voor een grote uitgever/dev opkoopt. Zodra de naam Google er bij komt te staan laten mensen het toch wel vallen/wantrouwen ze het, want Google :P

Overigens duurt zo’n opkoping echt maanden dus als ze nu moeten beginnen zijn ze wel erg laat

Jasphur schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:46:
Maakt niet uit wat Google voor een grote uitgever/dev opkoopt. Zodra de naam Google er bij komt te staan laten mensen het toch wel vallen/wantrouwen ze het, want Google :P

Overigens duurt zo’n opkoping echt maanden dus als ze nu moeten beginnen zijn ze wel erg laat
Ik denk dat best wat mensen bereid zijn Stadia in huis te halen als GTA 6 als exclusive erop zou komen ;)

Serieuzer: ben benieuwd hoe een vergadering van Stadia over dit nieuws gaat. Hoe zouden ze zichzelf positioneren voor de nieuwe generatie games. Wat een versplintering met het opkomen van al die game uitgevers.
Ht87 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:01:
[...]

Ik denk dat best wat mensen bereid zijn Stadia in huis te halen als GTA 6 als exclusive erop zou komen ;)

Serieuzer: ben benieuwd hoe een vergadering van Stadia over dit nieuws gaat. Hoe zouden ze zichzelf positioneren voor de nieuwe generatie games. Wat een versplintering met het opkomen van al die game uitgevers.
Mwah. Ze zullen het een keer als agendapunt laten voorbij komen. Maar denk dat ze eerder naar manieren zoeken hoe ze de Stadia techniek kunnen verkopen

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-01 23:05
Jasphur schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:41:
Nog mee bezig op PC 8)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:46:

Wat is nog echt veilig, de een wilt niks van Google, de ander niks van Facebook/Meta en weer een ander niks van Microsoft. Ik vind dat iedereen vrij moet zijn om te pakken wat hij wilt, alleen met al dat opkopen word je wel wat beperkter aan keuze met games, vooral als het op langer termijn allemaal exclusief gaat worden.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:34
Hhhm, we kunnen de games claimen, maar geen life is strange helaas.

edit:
Ah wacht, bij de game zelf: Pre-order and play instantly when it's expected to launch on 1 Feb 2022, at 18:00. The release date might change

[ Voor 53% gewijzigd door sewer op 01-02-2022 09:54 ]

sewer schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:02:
Hhhm, we kunnen de games claimen, maar geen life of strange helaas.

edit:
Ah wacht, bij de game zelf: Pre-order and play instantly when it's expected to launch on 1 Feb 2022, at 18:00. The release date might change
Geduld :) Komt er aan. Vanavond om 6 uur
The Life is Strange Remastered Collection release times in most major time zones are:

9 AM PST (Los Angeles).
10 AM MST (Colorado).
12 PM EST (New York).
2 PM BRT (Sao Paulo).
5 PM GMT (London).
6 PM CET (Berlin).
8 PM MSK (Moscow).
February 2, 1 AM SGT (Singapore).
February 2, 4 AM AEDT (Sydney).

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Was net ook al stiekem het kijken, maar verwachte al dat het vanavond pas was, EPIC heeft dat ook aan zich :D

@sewer Je bent niet de enige met die vraag haha. Redelijk wat Stadia gebruikers in paniek :P :+

• streamnl
  • Niet online
Toch wel slim van Google om enkele RPG's vrij te geven.

Daar ben je (mits leuk) toch wel meerdere maanden zoet mee, waardoor je langer een PRO account zal hebben.

Meer dan ik dacht...

• Marzman
  • Niet online
life is strange heb je geen maanden voor nodig denk ik, ik las (hier op de frontpage) iets van 25 uur voor twee delen?

/▌

• streamnl
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:21:
life is strange heb je geen maanden voor nodig denk ik, ik las (hier op de frontpage) iets van 25 uur voor twee delen?
25 uur gametime?
Dat heb ik tegenwoordig wel 2 maanden voor nodig :+

Meer dan ik dacht...

streamnl schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:09:

Daar ben je (mits leuk) toch wel meerdere maanden zoet mee, waardoor je langer een PRO account zal hebben.
Van mij mag pro jaarabonnement voor leuke prijs om mensen te binden :9
Ht87 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:06:
[...]

Van mij mag pro jaarabonnement voor leuke prijs om mensen te binden :9
Ik weet niet hoe vaak het al als tip aan Stadia gegeven is, maar je kan ze op Twitter erg goed benaderen met dit soort dingen :P

Jasphur schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:25:
[...]

Ik weet niet hoe vaak het al als tip aan Stadia gegeven is, maar je kan ze op Twitter erg goed benaderen met dit soort dingen :P
Ja mijn reacties op Twitter zijn meestal in de trant van:
"Thanks for your message, we take that as feedback, we don't have anything to share at this point, follow our socials for any updates"

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Marzman schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:21:
Life is Strange 1 is meen ik ongeveer 10 tot 12 uur, is lang geleden dat ik hem heb uitgespeeld maar meen ongeveer 2 tot maximaal 3 uur per Episode.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54
streamnl schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:09:
Ik ben sinds een week nu Moonlighter aan het spelen als PRO game en hoe beter ik het spelletje door krijg hoe leuker ik het vind. :) Erg leuk om als sessie even tussendoor te spelen.

• streamnl
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:58:
[...]

Ik ben sinds een week nu Moonlighter aan het spelen als PRO game en hoe beter ik het spelletje door krijg hoe leuker ik het vind. :) Erg leuk om als sessie even tussendoor te spelen.
Ik ken hem niet. Al staat ie wel in mijn geclaimed lijstje. Thanks for the tip.
Zal het een kans geven.

Meer dan ik dacht...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Zoals beloofd, een deel van de mijn beloofde review staat nu op Tweakers, heb voor nu de controller al beoordeeld, ik zal de service zelf nog apart beoordelen en dan ook hier delen ;)

productreview: Google Stadia Controller review door Linksquest

18:00 uur geweest. Life is Strange is te claimen voor PRO leden

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb alle games net geclaimd, heerlijk om straks, als ik tijd heb en met Control o.a. klaar ben, om de Life is Strange games nog eens te spelen :D

Merk registratie voor Stadia in Australië. Zoals onlangs ook in Brazillië.

[Twitter: https://twitter.com/nohinn/status/1488598247430049796?s=21]

• nickdw7
Ben volgens mij echt de enige die Life is Strange echt niks interesseert 😂

• streamnl
  • Niet online
Geen idee. Nog niet gespeeld.
Ben wel erg benieuwd

Meer dan ik dacht...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

nickdw7 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:10:
Je zult vast niet de enige zijn, maar denk wel een van de weinige 😝

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-01 07:29
nickdw7 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:10:
Ik heb hem maar eens geprobeerd.

Chapter 1 uit. Best wel prima, hou wel van spellen wat haast als een film speelt (net zoals Lost Words).

Ben alleen niet iemand die afbuigt van het hoofddoel, en als er staat 'deze acties hebben gevolgen', dan denk ik, achja, daar kan ik mee leven 8) en ga vrolijk verder.

• grolle
Met welke Life is Strange "moet" ik beginnen?

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

grolle schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 07:53:
Met welke Life is Strange "moet" ik beginnen?
Mijn advies, begin met Before the Storm, want dat speelt zich voor deel 1 af, is wel als 2de uitgekomen maar op verhaal gebied kun je die beter eerst spelen. Mocht je Before the Storm als 2de spelen, dan is dat ook niet erg.

Leuk weetje, zet het wel voor de zekerheid onder spoiler

spoiler:
Men vraagt op deel 2 (staat nu even los van die gratis Life is Strange) vragen ze wat voor keuze je op het einde hebt gemaakt, dat heeft weer invloed op bepaalde hoofdstukken van deel 2.

[ Voor 5% gewijzigd door Linksquest op 02-02-2022 07:58 ]

Playstation NOW heeft de GTA remaster in het aanbod zitten...

• Estylicious
Jasphur schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:16:
Playstation NOW heeft de GTA remaster in het aanbod zitten...
Alle reviews lezende dan denk ik dat ik blij ben dat we die overslaan. Ik houd het wel bij m'n herinneringen en ga bezig met nieuwe ervaringen.

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:42
Wat ik nog wel een mooie toevoeging zou vinden aan Stadia: Android games kunnen spelen op Stadia.
Ik heb ooit wat van die LEGO games gekocht voor Android, en het zou natuurlijk mooi zijn als je die ook aan je Stadia libary kan toevoegen en kan spelen op je TV.
Estylicious schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:12:
[...]

Alle reviews lezende dan denk ik dat ik blij ben dat we die overslaan. Ik houd het wel bij m'n herinneringen en ga bezig met nieuwe ervaringen.
Is ook, maar als het een PRO game wordt dan ga ik het toch zeker een keer proberen :P Zijn al flink wat updates geweest op de game.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik zou het vet vinden als Google Stadia The Angry Video Game Nerd Adventures 1 en 2 Deluxe zou krijgen, zou echt vet zijn deze daar eens op te spelen. Misschien Screenweave Media maar eens aanschrijven 😝

• Finraziel
  • Laatst online: 22:24
Linksquest schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 07:57:
[...]

Mijn advies, begin met Before the Storm, want dat speelt zich voor deel 1 af, is wel als 2de uitgekomen maar op verhaal gebied kun je die beter eerst spelen. Mocht je Before the Storm als 2de spelen, dan is dat ook niet erg.

Leuk weetje, zet het wel voor de zekerheid onder spoiler

spoiler:
Men vraagt op deel 2 (staat nu even los van die gratis Life is Strange) vragen ze wat voor keuze je op het einde hebt gemaakt, dat heeft weer invloed op bepaalde hoofdstukken van deel 2.
Hier ben ik het heel erg niet mee eens...
Volgens mij heeft before the storm echt veel meer impact als je 1 al gespeeld hebt. Bovendien heb je in BtS geen power waardoor de game wellicht wat saaier over kan komen voor een nieuwe speler als je nog niet invested bent in de karakters. En 1 gaat niet uit van enige voorkennis, dus wellicht dat het zelfs de flow van dat verhaal wat aantast als je een bepaald karakter al kent.
Maar goed, dat zou natuurlijk net zo'n discussiepunt kunnen zijn als de optimale volgorde om de Star Wars films in te kijken O-)

Overigens heb ik zelf deel 1 opnieuw gespeeld na BtS omdat ik ineens niet meer kon leven met mijn originele keuze aan het einde van die game :+

Gamertag: FinrazielNL

Jaaa okay het is geen wedstrijd :+ maar toch: pluspuntje voor Stadia :)

Als je Control en the Falconeer hebt geclaimd tijdens PRO, dan kun je ze gewoon blijven spelen in de cloud zolang je abbo loopt. Gamepass leden binnenkort niet meer

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 02-02-2022 16:02 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Stadia Pro kan je beter vergelijken met XBLG en PS+, bij alle drie de diensten behoudt jij toegang tot geclaimde games zolang jij een actief abonnement hebt (ookal stop je tussentijds).

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-01 14:43
Hmm, kerel heeft een punt maar ik denk dat men hier opnieuw de bal in misla over de kwaliteit van games. Ja Google kan plots 40+ games toevoegen op 8 maand tijd, maar de kwaliteit van die games zijn ook niet om naar huis te schrijven.

De AAA games die men steeds opnoemt zijn ook op het platform vanaf het begin (CP2077, AC, RDR2), buiten hier en daar heb je nog eens een Control die plots verschijnt en dat is wel een leuke verrassing. Maar die zijn jammer genoeg zeldzaam.

Moet wel zeggen, ik heb net een potje RDR2 gespeeld en dat liep prima. Hier en daar wat artifacts tijdens het paardrijden maar niets super storend. Maar toch denk ik in mezelf: verdomme, er moeten echt meer AAA games komen. Want met een Fast and Furious als hoogtepunt van de maand .. Daar word ik niet echt vrolijk van. :)
AAA games staan voor mij niet perse gelijk aan betere kwaliteit. Ik heb in geen jaren zo vaak genoten van indie games die wel degelijk van goede kwaliteit waren. Denk aan Thrine of Journey to the Salvage Planet.

Ik geef je verder wel gelijk hoor, zie ook graag meer games van grotere uitgevers/devs.

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:00

DirtyBird

Praktiserend denker

Jasphur schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:37:
AAA games staan voor mij niet perse gelijk aan betere kwaliteit. Ik heb in geen jaren zo vaak genoten van indie games die wel degelijk van goede kwaliteit waren. Denk aan Thrine of Journey to the Salvage Planet.

Ik geef je verder wel gelijk hoor, zie ook graag meer games van grotere uitgevers/devs.
Naast de inhoudelijke kwaliteit van de game helpt community ook. AAA games hebben doorgaans meer actieve spelers waardoor online beter wordt. Dat netwerk effect mag nog wel wat meer op stadia.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:34
Op jullie aanraden met before the storm begonnen, leuke game :) nog nooit zo’n game/interactieve film gespeeld. Maar de servers hebben het er zwaar mee, hakkelend beeld en 2x in een uur dat mijn netwerk down is (wat niet klopt, is op bekabelde shield en geen netwerkproblemen).

[ Voor 12% gewijzigd door sewer op 02-02-2022 20:55 ]

• gamepartyshop
  • Laatst online: 12-12-2023
Mensen ik heb een vraag. Ik gebruik op mijn Sony android 4k tv de Chromecast google tv. Als ik bijvoorbeeld Netflix , Videoland of VTM go kijk hapert het beeld iedere paar seconden een klein beetje. Exact ditzelfde probleem heb ik ook met mijn stadia app op de Chromecast. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en of ik dit op kan lossen?
gamepartyshop schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:15:
Mensen ik heb een vraag. Ik gebruik op mijn Sony android 4k tv de Chromecast google tv. Als ik bijvoorbeeld Netflix , Videoland of VTM go kijk hapert het beeld iedere paar seconden een klein beetje. Exact ditzelfde probleem heb ik ook met mijn stadia app op de Chromecast. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en of ik dit op kan lossen?
Is je Chromecast bedraad aangesloten? Of kan dat niet met de cc google tv?
Hoe werken je apps op de 4k tv zelf?
Ik denk dat we wat meer info nodig hebben rondom je setup van internet etc. Wel vervelend dat t hapert!

Edit: lijkt me dat er iets niet lekker werkt bij de Chromecast, of de verwerking van de codec van de tv zelf. Een gewone stream van Videoland moet het gewoon kunnen doen, ook met mindere wifi omdat een videostream kan bufferen.

[ Voor 22% gewijzigd door Ht87 op 02-02-2022 22:46 ]

• gamepartyshop
Ht87 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:31:
[...]

Is je Chromecast bedraad aangesloten? Of kan dat niet met de cc google tv?
Hoe werken je apps op de 4k tv zelf?
Ik denk dat we wat meer info nodig hebben rondom je setup van internet etc. Wel vervelend dat t hapert!
Vreemd genoeg bijvoorbeeld Netflix direct op mijn android tv vloeiend maar Disney direct op mijn tv hapert iedere paar seconden. Ik heb alles bedraad aangesloten met ethernet. De cc staat op 4k HDR 60hrz . Ik heb op zowel de tv zelf als de cc game mode aangezet.

Ik vermoed ook iets met de codec die niet lekker werkt. Ik had eerst een Nvidia shield en daar werkte stadia en GeForce now super op dezelfde tv .

[ Voor 11% gewijzigd door gamepartyshop op 02-02-2022 22:50 ]

gamepartyshop schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:46:
[...]

Vreemd genoeg bijvoorbeeld Netflix direct op mijn android tv vloeiend maar Disney direct op mijn tv hapert iedere paar seconden. Ik heb alles bedraad aangesloten met ethernet. De cc staat op 4k HDR 60hrz . Ik heb op zowel de tv zelf als de cc game mode aangezet.
Lijkt me dan aan de tv liggen als ook Disney direct hapert. Heeft je tv de laatste firmware update?

• gamepartyshop
Ht87 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:49:
[...]

Lijkt me dan aan de tv liggen als ook Disney direct hapert. Heeft je tv de laatste firmware update?
De tv heeft Android 9 wel de meest recente versie van Sony.
gamepartyshop schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:52:
[...]

De tv heeft Android 9 wel de meest recente versie van Sony.
Mijn kennis van Sony stopt ook hier moet ik eerlijk zeggen hoor, maar terug naar fabrieksinstellingen zou een optie kunnen zijn. Heeft t ooit wel goed gewerkt? Want dan is er misschien iets gewijzigd in huis tegelijkertijd met het beginnen van t haperen? Misschien hebben anderen hier nog ideeën :?

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Jasphur schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:37:

Mee eens, zo zijn er genoeg Indië Games die erg leuk kunnen zijn, zeker verdiend Stadia meer triple a titles, maar leuke indies kunnen ook vermakelijk zijn.

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-01 14:43
Linksquest schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 23:13:
[...]

Mee eens, zo zijn er genoeg Indië Games die erg leuk kunnen zijn, zeker verdiend Stadia meer triple a titles, maar leuke indies kunnen ook vermakelijk zijn.
Ik zeg niet dat Indie games het probleem zijn. Ze zijn wel het probleem als ze uit de meerderheid bestaan van het platform. Je kan niet verwachten dat mensen Stadia nemen voor die Indie games (die je overigens vaak gratis krijgt bij een Pro abbo). Je wilt net concurreren met de grote namen als Sony en Microsoft, dan redt je het niet.

Maar bon, dit is een discussie die heel vaak gevoerd wordt en ik wil ook de topic daarmee niet vervuilen. Maar zoals bovenstaande Youtube filmpjes posten lijkt me niet echt de moeite waard want ze zeggen vrijwel niets. :)

• Marzman
  • Niet online
jmignolet schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:41:
[...]

Ik zeg niet dat Indie games het probleem zijn. Ze zijn wel het probleem als ze uit de meerderheid bestaan van het platform. Je kan niet verwachten dat mensen Stadia nemen voor die Indie games (die je overigens vaak gratis krijgt bij een Pro abbo). Je wilt net concurreren met de grote namen als Sony en Microsoft, dan redt je het niet.

Maar bon, dit is een discussie die heel vaak gevoerd wordt en ik wil ook de topic daarmee niet vervuilen. Maar zoals bovenstaande Youtube filmpjes posten lijkt me niet echt de moeite waard want ze zeggen vrijwel niets. :)
Het kan prima denk ik, maar Sony en Microsoft doen het inderdaad niet. Nintendo doet het ook anders. Het ligt er een beetje aan wat je wil met je platform.

/▌

• nickdw7
Heeft iemand die metrics van stadia? Gebruikers e.d.? Zag dit een keer voorbij komen maar kan t niet meer vinden

• Marzman
  • Niet online
nickdw7 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:34:
Heeft iemand die metrics van stadia? Gebruikers e.d.? Zag dit een keer voorbij komen maar kan t niet meer vinden
Het is een gok, 2 miljoen gebruikers: https://allstadia.com/how...d%202.4%20million%20users.

/▌

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Toevallig heeft Tom Warren van de week dagelijkse speler activiteit geplaatst voor Destiny 2.

https://twitter.com/tomwarren/status/1488499142221512705
if you're wondering how big Destiny 2 is for Sony...

860,000 players played Destiny 2 yesterday, at a slow point in a season about to end later this month

• 275,000 on Xbox
• 355,000 on PlayStation
• 224,000 on Steam
• 5,390 on Stadia

• ikbenerniet
  • Laatst online: 00:40
Ik denk dat deze het best in de buurt komt van wat je zoekt: https://www.stadiastats.com/

• streamnl
  • Niet online
Vandaag (~25 min) Life is strange gespeeld.

Eerste indruk is heel erg positief. Voor mij persoonlijk een zelfde soort spel als 2K21.
2K21 speel ik graag als ik een hectische dag heb gehad.
Even de rem erop en ontspannen.

Dat gevoel heb ik nu ook bij Life is Strange.

Meer dan ik dacht...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Life is Strange vond ik persoonlijk een heel mooi verhaal hebben, heb van Before the Storm toen nog de Vinyl collection gekocht, deze is dat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e65lWcykn8rh3-3DhOAbn9XvdZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQncdC8lh1cLpU2s0F7YkDF9.jpg?f=fotoalbum_large

• Marzman
  • Niet online
Ik vind hem ook wel tof, jammer dat er al twee maanden om zijn van mijn drie maanden pro. Want voor de rest heb ik het weinig gebruikt en voornamelijk aangekochte spellen gespeeld :p

/▌

Pagina: 1 ... 145 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord