• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:04
streamnl schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:50:
Vandaag (~25 min) Life is strange gespeeld.

Eerste indruk is heel erg positief. Voor mij persoonlijk een zelfde soort spel als 2K21.
2K21 speel ik graag als ik een hectische dag heb gehad.
Even de rem erop en ontspannen.

Dat gevoel heb ik nu ook bij Life is Strange.
Gisteren ook weer een stuk Life is Strange gespeeld. Inmiddels seizoen 1 en seizoen 2 voltooid.
spoiler:
Helaas kon ik Kate niet ompraten om van het dak af te stappen en sprong ze toch. Maar ook tragiek hoor bij het leven.

Ik weet dat ik met een walk-through haar wel had kunnen redden, maar ik speel het liever door 'blind' de keuzes te maken die mij het beste lijken en dan de gevolgen daarvan te ervaren.

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:37
These are just a few of the 100+ games expected to arrive on Stadia this year from publishers big and small.
Oelala. Ben benieuwd :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik ga dit weekend waarschijnlijk aan Life is Strange beginnen. Denk toch maar eerst het origineel en dan de prequel? Ik zag twee tegenstrijdige meningen hierboven.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik ben ook met het origineel begonnen, het begint wel tof. Ik heb geen idee van het verhaal verder.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:38

JJJ

Life is Strange ben ik ook begonnen bij het origineel.
Wel heb ik bij Episode 2 dat de ondertiteling soms wegvalt. Ipv dat de gesproken tekst er staat staat er de string representatie van het stukje zoals hier.

[ Voor 6% gewijzigd door JJJ op 04-02-2022 10:10 ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:55
Geen problemen gehad met hakkelende beelden en melding dat de internet verbinding instabiel is? Ik ben bij 'before the storm' begonnen (zit nu in chapter 3), maar heb dat elk uur wel zeker 1 keer, soms 2. Oplossing (om progressie niet te verliezen) is verder gaan op ander device tot savepoint en dan op originele device helemaal uit stadia te gaan en weer opnieuw te connecten.

Verder niet heel belangrijk, amuseer me verder goed met de game. Je vraagt je wel eens af hoe het verhaal zou zijn gelopen bij sommige keybeslissingen, dan komen soms hele scenes die eigenlijk niet kunnen als ik de andere keuze gemaakt had :P

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:05
Bij mij loopt before the storm ook geregeld vast. Ik merk het vooral aan audio die volledig uit sync gaat en onverstaanbaar kraakt.

Zo slecht het nu draaide heb ik nog niet eerder mee gemaakt

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01 23:30
Is het geen Stadia probleem? Ik had eergisteren met Trials Rising dat het na een paar minuten steeds slechter ging lopen. Na een reset van mijn modem kon ik weer normaal spelen, tot het na 5-10 minuten weer ging haperen, etc.
kleinelievewolff schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:36:
Is het geen Stadia probleem? Ik had eergisteren met Trials Rising dat het na een paar minuten steeds slechter ging lopen. Na een reset van mijn modem kon ik weer normaal spelen, tot het na 5-10 minuten weer ging haperen, etc.
Er wordt al een tijdje geklaagd dat Stadia de laatste tijd steeds slechter loopt. Misschien zitten de servers te vol?

• Haay
JJJ schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:09:
Life is Strange ben ik ook begonnen bij het origineel.
Wel heb ik bij Episode 2 dat de ondertiteling soms wegvalt. Ipv dat de gesproken tekst er staat staat er de string representatie van het stukje zoals hier.
Ja, dat had ik bij Episode 2 ook! Uiteindelijk heb ik toen de ondertiteling maar uitgezet.
En in Episode 1 had ik bij bepaalde scenes aan het eind ook dat er geen gesproken conversatie was. Hoorde wel muziek spelen, en zag de conversatie via ondertiteling, maar hoorde geen stemmen spreken.

• grolle
Mijn pro abbo is afgelopen, maar dat van mijn vriendin is nog actief. Uiteraard staat Family share aan.
Het valt me op de ik haar Pro games wel kan spelen maar niet meer in 4k. Het valt me nu pas op, maar was dit altijd al zo?
grolle schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:26:
Mijn pro abbo is afgelopen, maar dat van mijn vriendin is nog actief. Uiteraard staat Family share aan.
Het valt me op de ik haar Pro games wel kan spelen maar niet meer in 4k. Het valt me nu pas op, maar was dit altijd al zo?
Niet op gelet, maar klinkt wel logisch. Een PRO subscription is in principe voor 4K met 5.1, de games zijn een mooie bijvangst (wel meer dan dat natuurlijk maar bij wijze van spreken). Dus als jij geen PRO meer hebt dan vind ik het niet meer dan logisch dat je de games niet in 4K kan spelen.

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:08
Volgens mij was dit altijd al zo. Alleen de Pro member profiteert van 4K en 5.1.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Word je net wakker van je nachtdienst, gemiste oproep van een collega die ik de Stadia had geadviseerd, hij had geen Paypal nog een Creditcard, dus hij kon hem niet bij Google bestellen. Ga hem maar zo voor hem bestellen, wil toch dat Google nieuwe members krijgt :*) 8) :+

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Linksquest schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:28:
Word je net wakker van je nachtdienst, gemiste oproep van een collega die ik de Stadia had geadviseerd, hij had geen Paypal nog een Creditcard, dus hij kon hem niet bij Google bestellen. Ga hem maar zo voor hem bestellen, wil toch dat Google nieuwe members krijgt :*) 8) :+
Volgens mij moet het via de android app wel lukken met play-tegoed (of iDeal, maar weet ik niet zeker).

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Haay schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:15:
[...]

Gisteren ook weer een stuk Life is Strange gespeeld. Inmiddels seizoen 1 en seizoen 2 voltooid.
spoiler:
Helaas kon ik Kate niet ompraten om van het dak af te stappen en sprong ze toch. Maar ook tragiek hoor bij het leven.

Ik weet dat ik met een walk-through haar wel had kunnen redden, maar ik speel het liever door 'blind' de keuzes te maken die mij het beste lijken en dan de gevolgen daarvan te ervaren.
Ik weet toen ik het de eerste keer speelde, even met betrekking tot je spoiler en ik net voor het gebeurde de game heb afgesloten om die scene opnieuw te kunnen doen, uit eindelijk is het me wel gelukt :D Maar je omschrijft het goed, die dingen gebeuren nu eenmaal.

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ht87 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:29:
[...]

Volgens mij moet het via de android app wel lukken met play-tegoed (of iDeal, maar weet ik niet zeker).
Vind het geen moeite, hij wilde toch graag dat ik hem kwam instellen en meteen een rondje met een game deed, wilde meteen een 2de controller dus doe het graag.

• Haay
grolle schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:26:
Ja, was altijd al zo. Ikzelf heb Pro en als ik mijn Pro games op de 4K OLED TV speel heb ik beschikking over 4K, HDR en 5.1 geluid. Wanneer mijn kinderen via Family Share dezelfde games op dezelfde TV onder hun eigen Stadia account spelen hebben ze 1080P resolutie en stereo geluid.
nickdw7 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:34:
Heeft iemand die metrics van stadia? Gebruikers e.d.? Zag dit een keer voorbij komen maar kan t niet meer vinden
Hier een diagram van de verkochte versies van 100Days: helaas geen absolute aantallen. En vergeet niet dat 100Days ook een PRO game is.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FKv-sqFXEAIoItl?format=png&name=small
bron

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 04-02-2022 14:52 ]

Jasphur schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:51:
[...]

Hier een diagram van de verkochte versies van 100Days: helaas geen absolute aantallen. En vergeet niet dat 100Days ook een PRO game is.
[Afbeelding]
bron
Lastig om in te schatten zonder absolute aantallen, stel dat hij in totaal 100x verkocht is ;)

Maar wel leuk in de comments onder de tweet dat de ontwikkelaars juist Stadia erg dankbaar zijn.
Ht87 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:04:
[...]

Lastig om in te schatten zonder absolute aantallen, stel dat hij in totaal 100x verkocht is ;)

Maar wel leuk in de comments onder de tweet dat de ontwikkelaars juist Stadia erg dankbaar zijn.
Geeft in ieder geval een beetje een kijkje over welk aandeel Stadia heeft in de verkoop van een indie.

Jasphur schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:13:
[...]

Geeft in ieder geval een beetje een kijkje over welk aandeel Stadia heeft in de verkoop van een indie.
Het percentage geclaimde zou ik er interessant bij vinden, dat geeft beetje aan hoeveel pro-accounts er zijn (ik neem namelijk aan dat die mensen allemaal alles claimen, deed ik wel iig ;))
Vraag het ze zou ik zeggen :P Ze reageren erg goed en vaak op Twitter. De devs van 100days

[ Voor 13% gewijzigd door Jasphur op 04-02-2022 15:26 ]

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik hou wel van Arcade racen en heb wreckFest, Grid en Dirt5 al. Voegt The Crew 2 echt iets toe of kan ik die 10 euro beter besteden?

[ Voor 4% gewijzigd door wian op 04-02-2022 18:41 ]

Hmmmz

[Twitter: https://twitter.com/nibellion/status/1489647817358520320?s=21]

[ Voor 32% gewijzigd door Jasphur op 04-02-2022 18:52 ]

wian schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:40:
Ik hou wel van Arcade racen en heb wreckFest, Grid en Dirt5 al. Voegt The Crew 2 echt iets toe of kan ik die 10 euro beter besteden?
The Crew 2 is mega arcade en biedt echt uren entertainment, hetzij een beetje eentonig. Ik speel het elke keer een uur, max anderhalf. Echt dikke prima voor zo tussendoor. Er zit een verhaal in, maar die is echt mega dun.

Mijn geld staat erop dat project stream de white label stadia is.
Ht87 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:06:
[...]

Mijn geld staat erop dat project stream de white label stadia is.
+1, maar wat gebeurd er met ons geliefde Stadia. Er zijn ondertussen ook al bronnen die vertellen dat Stadia gewoon naast Gstream blijft bestaan, maar dit vanuit Google gewoon minder prio heeft.

Anyway: PSnow op Gstream tech is voor mij een no-brainer. Dan stap ik over haha

Jasphur schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:16:
[...]

+1, maar wat gebeurd er met ons geliefde Stadia. Er zijn ondertussen ook al bronnen die vertellen dat Stadia gewoon naast Gstream blijft bestaan, maar dit vanuit Google gewoon minder prio heeft.

Anyway: PSnow op Gstream tech is voor mij een no-brainer. Dan stap ik over haha
Gstream op Nintendo switch en ik kom de deur niet meer uit :9~

De codenaam voor stadia was destijds toch ook "project stream' trouwens?

[ Voor 7% gewijzigd door Ht87 op 04-02-2022 19:28 ]

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07:29
Heel jammer, het is niet echt nieuws, we merken al langer (ongeveer een jaar) dat de investeringskraan voor Stadia ver dichtgedraaid is.

Ik blijf Stadia het komend jaar nog zeker veel gebruiken, maar zal niet meer heel snel een spel aanschaffen, en ondertussen langzaam kijken of er alternatieven op de markt komen. Microsoft maakt goede stappen, maar is nog geen volledig alternatief voor mij op dit moment. Maar wellicht over een jaar ofzo genoeg gerijpt zodat ik Stadia achter me kan laten.

Bah, google had echt goud in handen, heb een Windows Phone gevoel erbij. Super techniek, maar geen lange ademen en geen echte commitment.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:51
1234567y schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:32:
Heel jammer, het is niet echt nieuws, we merken al langer (ongeveer een jaar) dat de investeringskraan voor Stadia ver dichtgedraaid is.

Ik blijf Stadia het komend jaar nog zeker veel gebruiken, maar zal niet meer heel snel een spel aanschaffen, en ondertussen langzaam kijken of er alternatieven op de markt komen. Microsoft maakt goede stappen, maar is nog geen volledig alternatief voor mij op dit moment. Maar wellicht over een jaar ofzo genoeg gerijpt zodat ik Stadia achter me kan laten.

Bah, google had echt goud in handen, heb een Windows Phone gevoel erbij. Super techniek, maar geen lange ademen en geen echte commitment.
De stekker is er nog niet uitgetrokken ofzo hè.
Onlangs is nog aangekondigd dat er 100+ games gaan komen naar Stadia dit jaar, en er zijn momenteel 17 openstaande vacatures, direct of indirect voor Stadia (https://careers.google.co...lts/?distance=50&q=Stadia).
Tuktop schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:47:
[...]

Onlangs is nog aangekondigd dat er 100+ games gaan komen naar Stadia dit jaar, en er zijn momenteel 17 openstaande vacatures, direct of indirect voor Stadia (https://careers.google.co...lts/?distance=50&q=Stadia).
Eens, ik zie dat stream ook meer voor naast Stadia. Gstream naast Stadia zou ook die vacatures verklaren misschien. Maar google zou ook Stadia onder Stream kunnen plaatsen, net zoals het wel vaker producten samenvoegt.

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
Ik lees hier de afgelopen week vaker over stotters in de gameplay. Zojuist Doom Eternal weer even opgestart omdat ik de uitbreidingen nog in de backlog heb staan.

Had in een half uurtje toch vijf stotters te pakken van zeker een halve seconde....dat had ik gedurende de hele campaign niet eerder gehad. Enige gebruiker op het net, bedraad naar de CCU op de 4k tv. Hoop dat het de volgende keer wegblijft; kan niet de trend gaan worden!!

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik ervaar ook meer stotters

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-01 01:47
Ik merk het ook steeds vaker, mijn character blijft bijvoorbeeld draaien/lopen in Farcry5 terwijl ik mijn pookjes al losgelaten heb
[...]

Wel of geen stekker eruit, dit bericht is echt superfood voor iedereen die Stadia graag ziet falen. En hoewel ik erg positief ben over het voortbestaan van Stadia kan “inside-information” als dit niet echt hebben

Heb persoonlijk trouwens met The Vrew 2 en Octopath Traveler geen stutters

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:22:
[...]

Wel of geen stekker eruit, dit bericht is echt superfood voor iedereen die Stadia graag ziet falen. En hoewel ik erg positief ben over het voortbestaan van Stadia kan “inside-information” als dit niet echt hebben
Wel erg matig van Tweakers om met zo'n titel te komen om vervolgens over"mogelijk" en speculaties te praten. Pure clickbait

nieuws: 'Google wil Stadia opdoeken en omvormen tot Stream, een service voor ...

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:11
Exocet schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:46:
[...]

Wel erg matig van Tweakers om met zo'n titel te komen om vervolgens over"mogelijk" en speculaties te praten. Pure clickbait

nieuws: 'Google wil Stadia opdoeken en omvormen tot Stream, een service voor ...
Titel staat tussen aanhalingstekens, dus je weet al dat het om geruchten gaat. Overigens staan de reacties wel weer bol van de gebruikelijke negativiteit.
Tja, google doet zelf niet zo veel in de afgelopen 2 jaar om eea te ontkrachten natuurlijk. We gaan t zien! Ben al eerder positief verrast met vervolgstappen van google toen iedereen stadia dood verwachtte.
Ht87 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:06:
Tja, google doet zelf niet zo veel in de afgelopen 2 jaar om eea te ontkrachten natuurlijk. We gaan t zien! Ben al eerder positief verrast met vervolgstappen van google toen iedereen stadia dood verwachtte.
Dat en anders, prima tijd gehad. Niet al te veel geld aan gespendeerd, elke stuiver was het waard. Op naar het volgende platform. Blijf wel hopen dat Stadia het platform blijft natuurlijk

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07:29
[...]

Juist de communicatie vanuit google (en het afbouwen van de communicatie), is wat dit bericht onderstreept in mijn ogen.

Ik ben een groot fan, maar ik heb gezien hoe het destijds met Windows Phone ging. En dit lijkt er wel heel veel op. Ik blijf Stadia gebruiken, maar Google moet wel met investeringen van Microsoft proporties komen om mij te overtuigen dat ze een toekomst met Stadia op tafel hebben liggen.

Misschien kan Nintendo het overkopen van Google ;) nu Stadia toch een beetje in de uitverkoop staat.

[ Voor 6% gewijzigd door 1234567y op 04-02-2022 22:25 ]

• ikbenerniet
  • Laatst online: 18-01 23:50
Het gebeurt niet vaak dat Google/Stadia reageert op publieke berichtgevingen

https://mobile.twitter.co.../1489758125192216579?s=21

[ Voor 6% gewijzigd door ikbenerniet op 05-02-2022 02:05 ]

• Tuktop
  • Laatst online: 08:51
ikbenerniet schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 02:04:
Het gebeurt niet vaak dat Google/Stadia reageert op publieke berichtgevingen

https://mobile.twitter.co.../1489758125192216579?s=21
Ah thanks, goed gezien! Dat is wel enige geruststelling :)

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik schrok toch wel van dat nieuws, niet alleen heb ik pas een Stadia gekocht, maar ook tot gisteren toe dit bij collega's aanbevolen, waarvan gisteren ook een collega dit product heeft gekocht. Ik hoop dat dit concept gewoon blijft zoals het nu is, want begon er net goed in te komen.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor ons gezin is het gewoon ideaal, makkelijk overal te spelen, werkt snel en bijna altijd probleemloos. Family share betekent 1 keer kopen en iedereen kan het spelen.
De overige cloud gaming diensten hebben dit zeker niet allemaal of minder goed.

• grolle
Het officiële fb account heeft ook gereageerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtWqMh1BE83b1ZeIMUTBcWJMJRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ehjABgj3HZSr0l2s11EgyDSS.jpg?f=fotoalbum_large

Wat me trouwens wel opvalt is dat op positieve berichten die de nieuws feed van Tweakers halen nauwelijks wordt gereageerd en dat onder het bericht van gisteravond direct meer dan 100 reacties worden geplaatst...

Ik heb het idee dat er echt veel napraters en Google haters zijn die stadia nooit geprobeerd hebben.
Ok, eerlijk is eerlijk, ik/wij beginnen een beetje fanboy te worden
Niets zo leuk als iets kunnen affakkelen, zeker als t niet je eigen platform is blijkbaar.
Ach, toen google stopte met eigen studio's was dit hetzelfde.
Als je geschoren wordt moet je stilzitten en dus maar afwachten nu :) goed dat stadia met statement komt, maar eerlijk gezegd ontkrachten ze t nieuws niet echt. Sterker: ze werken aan de toekomst van Stadia en van cloud gaming. Dat kun je op meerdere manieren interpreteren. Ik denk dat ze snel met de plannen op de proppen moeten komen wat Stadia (al dan niet onderdeel van google stream) over 1, 2 en 5 jaar is.

Aanvulling: google stream kan juist voor ons Stadians een enorme aanvulling op het aanbod betekenen, afhankelijk hoe het ingeregeld gaat worden. Als Ubisoft als voorbeeld genomen wordt die op eigen site kan adverteren met Stadia als clouddienst zie ik best wat mogelijkheden links en rechts bij andere uitgevers.

[ Voor 24% gewijzigd door Ht87 op 05-02-2022 07:23 ]

• Marzman
  • Niet online
Linksquest schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 06:09:
Ik schrok toch wel van dat nieuws, niet alleen heb ik pas een Stadia gekocht, maar ook tot gisteren toe dit bij collega's aanbevolen, waarvan gisteren ook een collega dit product heeft gekocht. Ik hoop dat dit concept gewoon blijft zoals het nu is, want begon er net goed in te komen.
Lijkt me dat het gewoon blijft werken, een beetje als de Google Pixel enzo. Google gebruikt het om te laten zien wat er mogelijk is, maar niet echt om te concurreren.

Ik kan ook niet helemaal overzien hoe white label (Google Stream?) anders kan zijn (andere hardware? andere library? andere prijzen? of alleen een ander logo bij het laden?). Is daarom de Game Studio onbelangrijk? Als de gamestudio alleen maar een goede engine had gemaakt voor kleine spelontwikkelaars hadden ze al unieke indy-game content gehad. Maar misschien verwacht Google dat een Samsung dit gaat doen? (lijkt me dat Google dit beter kan, kijk naar de telefoonossen van Samsung, Huawei etc die ze geprobeerd hebben, dat is allemaal net niks).

/▌

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik zie het eerder positief. Stadia hoeft niet eens winstegevend te zijn onder de vleugels van Google Streaming. Dat geeft alleen maar nog meer vertrouwen voor de toekomst. Er komen binnenkort ook een aantal landen bij waar Stadia wordt uitgerold. Games wat mij betreft genoeg (misschien wel te veel met een gigantische backlog).

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:08
Rob Voets schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 07:25:
Ik zie het eerder positief. Stadia hoeft niet eens winstegevend te zijn onder de vleugels van Google Streaming. Dat geeft alleen maar nog meer vertrouwen voor de toekomst. Er komen binnenkort ook een aantal landen bij waar Stadia wordt uitgerold. Games wat mij betreft genoeg (misschien wel te veel met een gigantische backlog).
Denk ik ook, potentiële effecten van Stream kunnen een positieve spinoff hebben op Stadia. Laat ze het platform maar anders vormen en in verschillende richtingen ontwikkelen.

Ik heb komende jaar sowieso nog genoeg backlog O+

• Finraziel
  • Laatst online: 11:35
Ik begrijp eerlijk gezegd de link ook niet tussen 'Google gaat streaming games als white label aanbieden' naar 'stadia stopt en je raakt je games kwijt' die veel mensen maken. Als ze het gaan verkopen aan andere partijen dan blijft de infrastructuur dus allemaal staan en ze blijven investeren in de techniek er achter, er komen ook alleen maar meer games die technisch geschikt gemaakt worden als er meer afzetmarkt is... Waarom zouden ze stadia dan niet gewoon er naast laten draaien? Of in het ergste geval sluiten ze een deal en worden je games overgezet naar een van de afnemende diensten en staat er alleen een ander naampje op.

Gamertag: FinrazielNL

• Marzman
  • Niet online
Finraziel schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 07:48:
Ik begrijp eerlijk gezegd de link ook niet tussen 'Google gaat streaming games als white label aanbieden' naar 'stadia stopt en je raakt je games kwijt' die veel mensen maken. Als ze het gaan verkopen aan andere partijen dan blijft de infrastructuur dus allemaal staan en ze blijven investeren in de techniek er achter, er komen ook alleen maar meer games die technisch geschikt gemaakt worden als er meer afzetmarkt is... Waarom zouden ze stadia dan niet gewoon er naast laten draaien? Of in het ergste geval sluiten ze een deal en worden je games overgezet naar een van de afnemende diensten en staat er alleen een ander naampje op.
Nou ja, nog 20 procent van de medewerkers werkt aan Stadia, de rest aan Google Stream. Maar als Stadia de White labeldienst Google Stream gebruikt is dat misschien niet zo erg.

/▌

• nickdw7
  • Laatst online: 04-11-2025
Waar rook is, is vuur. Maar soms worden er bewust bommetje gedropt om de boel een beetje op te schudden.

Als Stadia zelf communiceert dat ze 2022 nog 100 games op het platform gaan zetten; dan vertrouw ik dat. We hoeven ons dit jaar nog geen ‘zorgen’ te maken.

Schuin ook kijken naar wat de concurrentie doet. Één ding is duidelijk: cloud gaming is de toekomst, dus ik verwacht dat er nog wel een aantal partijen komen met soortgelijke diensten. Wie weet zit we dat iets bij wat nog geschikter is voor ons, mocht Stadia doodbloeden.

We zullen zien. Vooralsnog genoeg games om te spelen op Stadia.

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:04
Ik vraag me af wat whitelabel in deze precies betekent. Ik zou het zelf juist top vinden als we er onze hardware straks op meer services kunnen werken. Stadia games zullen ze lijkt MD niet zomaar kunnen Killen, aangezien het een vorm van eigendom is.

• Marzman
  • Niet online
Zinloos1 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 08:48:
Ik vraag me af wat whitelabel in deze precies betekent. Ik zou het zelf juist top vinden als we er onze hardware straks op meer services kunnen werken. Stadia games zullen ze lijkt MD niet zomaar kunnen Killen, aangezien het een vorm van eigendom is.
Onder white label versta ik (maar het is misschien belangrijker wat Google vindt dat het is ;) ) dat je de naam Stadia nergens meer ziet, maar een andere merknaam. Bijvoorbeeld Samsung of LG (maar dat werkt momenteel niet zo).

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 05-02-2022 08:59 ]

/▌

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Hier een voorbeeld van een white label oplossing: https://www.theverge.com/...bel-peloton-bungie-capcom

Peloton is volgens mij wel een grote speler in de VS op fitness gebied.

• Marzman
  • Niet online
Rob Voets schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:16:
Hier een voorbeeld van een white label oplossing: https://www.theverge.com/...bel-peloton-bungie-capcom

Peloton is volgens mij wel een grote speler in de VS op fitness gebied.
Geen Stadia, maar dat wordt inderdaad wel gedaan. Daf heeft ook een virtual truck experience what eigenlijk een beperkte white label Euro Truck Simulator 2 is https://virtualexperience.daf.com/ . Maar dat is wel ontwikkeld door SCS (de gamestudio van ETS2, en een gamestudio is wat Google niet meer heeft).

/▌

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 19:07
Mooi, dit haalt de twijfel bij me weg om een stadia controller + Chromecast te kopen..

Dan houd ik het wel bij m'n huidige simpele setup, een Chromebook + oude x360 usb controller.

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-01 01:25
Tot er weer een uitverkoop komt van 22 euro ;)
grolle schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 07:13:

[Afbeelding]

Wat me trouwens wel opvalt is dat op positieve berichten die de nieuws feed van Tweakers halen nauwelijks wordt gereageerd en dat onder het bericht van gisteravond direct meer dan 100 reacties worden geplaatst...

Ik heb het idee dat er echt veel napraters en Google haters zijn die stadia nooit geprobeerd hebben.
“We know the proof is in the playing” als dit gaat om spelerscijfers dan ben ik stiekem erg benieuwd.

Maar super reactie van het Stadia team. Ik lag er gisteren nog eens over na te denken in bed. En ik vond dat gerucht gisteren zo tegenstrijdig met de geruchten rondom de Stadia release in Australië en Braillië Brazillië

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:05

artificial_sun

Mazda Rx7

vinno86 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:25:
Mooi, dit haalt de twijfel bij me weg om een stadia controller + Chromecast te kopen..

Dan houd ik het wel bij m'n huidige simpele setup, een Chromebook + oude x360 usb controller.
Ik speel ook met een oude x360 controller, werkt perfect. Maar daarnaast ook op de tv en met de gamesir x2 op mijn telefoon.

Ik verwacht dat er in april een stortvloed aan Stadia controllers op marktplaats komt. Van mensen die voor 22 euro ingestapt zijn , gratis pro hebben geprobeerd en als die verloopt de controller zonder cc ultra te koop komt.

Stadia was beter....

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
Jasphur schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:46:
[...]

“We know the proof is in the playing” als dit gaat om spelerscijfers dan ben ik stiekem erg benieuwd.

Maar super reactie van het Stadia team. Ik lag er gisteren nog eens over na te denken in bed. En ik vond dat gerucht gisteren zo tegenstrijdig met de geruchten rondom de Stadia release in Australië en Braillië
Goed om te lezen was toch wel ff schrikken :? 8)7

• Finraziel
  • Laatst online: 11:35
Jasphur schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 09:46:
En ik vond dat gerucht gisteren zo tegenstrijdig met de geruchten rondom de Stadia release in Australië en Braillië
Stadia in braille lijkt me wel een goede 1 april grap voor Google dit jaar :+

Gamertag: FinrazielNL

Word lachen als in de aankomende weken het nieuws wordt gedeeld dat Stadia beschikbaar komt in Mexico, Brazillië en Australië. Hopelijk plaats T.net dat nieuws ook en niet alleen sensatie artikelen :P

Hier een link naar het hele artikel zonder paywall. Dat is wel wat genuanceerder. Wel een stevige quote aan t eind:
"The Stadia cloud tech is great. The question is how to make that tech work for partner publishers that may not want to develop their own tech but also wish to have its own branded service," Mat Piscatella, an NPD analyst, said. "But the big questions are how many of those publishers will there be if and when cloud gets mass-market traction and how could the economics work?"

Current and former employees said the priority was now on proof-of-concept work for Google Stream and securing white-label deals. One estimated about 20% of the focus was on the consumer platform.
Het voorgevoel dat Stadia zocht naar manieren om t breder uit te rollen lijken dus gegrond, dit is dan een logische stap ipv het stoppen van Stadia. Deze nuance verkoopt wat minder in kliks op een artikel denk ik, maar is wel realistischer.

• Dennis0162
Ht87 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:18:
Hier een link naar het hele artikel zonder paywall. Dat is wel wat genuanceerder. Wel een stevige quote aan t eind:

[...]

Het voorgevoel dat Stadia zocht naar manieren om t breder uit te rollen lijken dus gegrond, dit is dan een logische stap ipv het stoppen van Stadia. Deze nuance verkoopt wat minder in kliks op een artikel denk ik, maar is wel realistischer.
Ik blijf het toch bijzonder vinden, als ze er zo van overtuigd zijn dat ze iets goeds in handen hebben, waarom dan niet zelf er vol in investeren en breed uitrollen?
Dennis0162 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:20:
[...]

Ik blijf het toch bijzonder vinden, als ze er zo van overtuigd zijn dat ze iets goeds in handen hebben, waarom dan niet zelf er vol in investeren en breed uitrollen?
Ik zou t ook graag zien zoals je t zegt, maar ik denk juist dat in het onder licentie verkopen van het product meer geld in t laatje brengt...

• loki504
  • Laatst online: 12:54
Dennis0162 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:20:
[...]

Omdat op deze manier je relatief veilig geld kan verdienen. Zonder extreem veel te investeren. Het probleem is dat de concurrentie extreem groot is in de cloudgamingmarkt.

Opboxen tegen Nvidia/MS/Sony/Amazon gaat best lastig worden zonder veel investeren. Maar als ze bv laagdrempelig EpicGames en Steam al hun games(dus niet een deel) kunnen aanbieden voor 5 a 10 euro p/m
Met een app die prima werkt heb je het goed voor elkaar. Wil je dat zelf regelen kost dat aardig wat geld. En het is een wereld waar ze niet bekend in zijn. Steam/Epic/MS/Sony wel.
De andere reden is bv Bethesda/Activision/Bungie kopen en die vol op de stadia exclusieve tour laten produceren.
Maar dat is een extreem groot financieel risico die Google niet wil lopen.

• Dennis0162
Sunny zet het ook weer mooi uiteen.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:32

[Afbeelding]

First time?
Wees blij dat betekent dat mensen kijken en stadia serieus nemen 😆
Kijk maar eens bij Xbox/ps5/Apple berichten.

• ikbenerniet
  • Laatst online: 18-01 23:50
Enig puntje van zorg wat ik voorlopig heb, is dat white labeling voor versplintering zorgt.
Zie Batman: Arkham Knight, deze draait op Stadia maar is enkel als White Label via AT&T te spelen.

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Misschien snap ik het even niet door mijn nachtdienst, maar wat bedoel je precies met White Label?

Linksquest schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 14:13:
Misschien snap ik het even niet door mijn nachtdienst, maar wat bedoel je precies met White Label?
De techniek achter Stadia, laten we het Google Stream noemen, is voor Google interessant om te verkopen. Dat doen ze als white label. Dat heeft de kopende partij de mogelijkheid er hun eigen logo er op te plakken. Dat Google dit wilde doen met Stadia was begin vorig jaar al aangekondigd en ergens na de zomer vorig jaar kwam telecombedrijf AT&T met het nieuws dat hun klanten zonder downloaden en op alle devices Batman konden spelen. In de kleine letter stond toen “powered by Stadia” oid. Waardoor duidelijk werd dat Google Stream werd gebruikt door AT&T voor deze actie.

In principe kan elk bedrijf dit natuurlijk doen zelfs Tweakers.

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

A oke, beetje zoals het Chrome project dat Edge op de engine van Chrome draait, duidelijk. 😝

• pietervdc01
  • Laatst online: 11-11-2024
Beste,

Ik heb nu Gforce now, Stadia en Xbox gaming pass geprobeerd. Maar steeds heb ik hetzelfde probleem dat de resolutie echt ondermaats is.
Steeds merk ik op dat de settings op medium staan.
Ik heb een speedtest gedaan van Telenet zelf en hij gaf me meer dan voldoende download maar men upload is maar 15 Mpbs. Zou het daaraan kunnen liggen?
Ik heb verscheidene kabels geprobeerd, verschillende locaties in ons huis, op de laptop of men eigen pc. Maar niks hielp.
Zou het dan kunnen dat het aan men internetabonnement ligt? Ik heb Telenet One.
Ik geloof echt in cloudgaming en wil echt dat dit naar behoren werkt. Ik wil dit echt goed uitproberen.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. 😎🤘👍

Mvg

Pieter VDC

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

pietervdc01 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:47:
Beste,

Ik heb nu Gforce now, Stadia en Xbox gaming pass geprobeerd. Maar steeds heb ik hetzelfde probleem dat de resolutie echt ondermaats is.
Ik heb een speedtest gedaan van Telenet zelf en hij gaf me meer dan voldoende download maar men upload is maar 15 Mpbs. Zou het daaraan kunnen liggen?
Ik heb verscheidene kabels geprobeerd, verschillende locaties in ons huis, op de laptop of men eigen pc. Maar niks hielp.
Ik geloof echt in cloudgaming en wil echt dat dit naar behoren werkt. Ik wil dit echt goed uitproberen.

Mvg

Pieter VDC
Stadia vergt een minimale internetsnelheid van 25 tot 30 Mbps, met 30Mbps zou je 4K aan moeten kunnen, maar soms wilt dat niet 100% lopen en dan raden ze 1080p aan.

Er word hier niet over een upload snelheid gesproken, maar ik zelf heb 30 up, gemiddeld haal ik 32 up, net een test gedaan.

Linksquest schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 14:13:
White label wil zeggen dat een ander bedrijf een soort licentie op je product koopt waardoor ze t zelf mogen uitgeven onder een eigen naam.
Stel dat Netflix ook gamestreaming wil gaan doen maar zelf de techniek niet heeft. Dan kunnen ze de techniek van Stadia onder licentie kopen en dan uitbrengen als Netflix gaming ofzo. De techniek is dan stadia

Edit: sorry, late to the party, je had t antwoord al 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Ht87 op 05-02-2022 16:33 ]

Beste,

Mvg

Pieter VDC
Je zou nog eens kunnen testen in Chrome in een incognito venster, dan zijn er geen plugins die misschien eea kunnen beïnvloeden.
Welke download snelheid heb je? En zijn er meerdere (medium tot zware) gebruikers in huis die misschien tegelijk films kijken, YouTube gebruiken?
Gebruik je een eigen router naast t modem van Telenet?
Als je iets uitgebreider je setup deelt kunnen we misschien nog wat meer meedenken :)

• Haay
Wat ik wel een goede vergelijking vond over het "Stadia als White Label" is Android. Google is eigenaar van Android. Google ontwikkelt Android actief. Google heeft ook een eigen mobiele divisie die Pixel smartphones maakt waarop het pure Android getoond wordt. Tegelijkertijd wordt Android in licentie gebruikt door allerlei fabrikanten van smartphones en tablets om bovenop Android hun eigen schil / saus te creëren en het dus onder eigen vlag uit te brengen. En het aantal niet-Pixel smartphones waarop Android draait is gigantisch veel groter dan het aantal eigen Google Pixel telefoons. Maar toch is het voor Google wel nodig om die eigen tak in leven te houden.

Stadia zal mogelijk dezelfde weg volgen, waarbij Google z'n eigen Stadia omgeving beheert, door ontwikkelt, ook voor particulieren beschikbaar houdt, maar tegelijkertijd de technologie achter Stadia als een white label aan andere bedrijven in licentie geeft zodat die bedrijven hun eigen games streaming service kunnen opzetten. Dit kan voor Google best positief uitpakken. Ze krijgen inkomsten vanuit hun licentie deals, krijgen dan mogelijk ook games terug van die partijen om op Stadia uit te brengen, waarbij die bedrijven daar ook weer aan verdienen, en Google kan Stadia blijven ontwikkelen als proeftuin voor nieuwe features en technologieën.

Dit lijkt mij in analogie met Android best waarschijnlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Haay op 05-02-2022 17:33 ]

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:05

artificial_sun

Mazda Rx7

Even een reactie na een dag verwerken van het nieuws

80% van de streaming divisie van Google werkt aan de tech. En dat is nice, we hebben dan ook een super game ervaring. 20% werkt dus aan de Stadia app en webversie, en het binnenhalen van games voor op het platform. Dat verklaart wel waarom de app ontwikkeling soms stil lijkt te staan, zoals de zoekfunctie waar we eeuwen op moesten wachten en de vele wensen die er zijn. Ook verklaart het het gebrek aan nieuwe hardware. Wel maakt het wel weer bijzonder dat ze functies als het gebruik van je telefoon als "controller(s) to wifi" converter kunt gebruiken. Al kan dat natuurlijk ook van de tech afdeling af komen, anders zouden alle whitelabel afnemers zelf hardware moeten maken.

We hebben dus ook de afgelopen jaren maar voor 20% van de kosten hoeven dekken als Stadia gebruikers. Vandaar dat ik al maanden kan spelen zonder ook maar een cent uit te geven.

20% van de mensen doen 80% van het werk :+ (but not joking), hopelijk zitten er veel van die 20% in de Stadia tak.

Stadia was beter....

• Dennis0162
Ook een interessant artikel van de NOS (wel algemenere over abonnementsvorm en Cloud gaming) Maar wel goed om te zien dat Stadia ook wordt benoemt.

https://nos.nl/artikel/24...-om-het-netflixmodel-heen
Dennis0162 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:32:
Ook een interessant artikel van de NOS (wel algemenere over abonnementsvorm en Cloud gaming) Maar wel goed om te zien dat Stadia ook wordt benoemt.

https://nos.nl/artikel/24...-om-het-netflixmodel-heen
Zag hem ja. Goed artikel wel. Maar ironisch genoeg is The Falconeer 1 van de games die op de geruchten lijst staan met games die eind deze maand verdwijnen uit gamepass :P

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Stadia is door die stunt dat je hem voor €22,22 kon krijgen erg goed naar voren gekomen, maar ook mensen die hem heb laten zien zijn erg nieuwsgierig erover geworden.

• Marzman
  • Niet online
De vraag die ik daarbij heb is werkt de stadia controller om batman te spelen bij at&t? Of moet je dan een controller van hun hebben?

Het was maar 22 euro, maar toch ;)
artificial_sun schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:29:

20% van de mensen doen 80% van het werk :+ (but not joking), hopelijk zitten er veel van die 20% in de Stadia tak.
Oja de 80/20 regel. Dan hoeven we ons geen zorgen te maken. Ik speel ook maar 20 procent van de games dus als ze gewoon daar aan werken :+

[ Voor 52% gewijzigd door Marzman op 06-02-2022 06:18 ]

/▌

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Das inderdaad een hele goede vraag, ik zou denken als je via een Android OS of via de Chrome Cast de game zou starten, dat de controller het dan gewoon zou moeten snappen, maar dan praat ik over een theorie. Bedraad zou hij het via de PC, ga ik ook even van uit, gewoon moeten werken.

Verder kwam ik dit artikel nog tegen: https://9to5google.com/20...t-white-label-stadia-att/

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-01 14:43
Ik heb hier wel meer last van artifacts en poppende beelden. Anderen ook?
Zit op Chromecast Ultra te spelen, bekabeld. Mijn Pro abbo is verlopen op 4 februari en moet zeggen dat het sinds dan ook gestart is. Ik heb een 1080p TV, dus voor mij hoefde die Pro niet, maar het gaf me wel het gevoel dat alles beter liep.

Ik had toen echt een goede ervaring en was het heerlijk om RDR2 zo te spelen. Nu popt het gezicht van Arthur en andere personages en lijkt het alsof het naar 480p dropt van tijd tot tijd. Was midden in de dag ook, dus ik geloof dat het dan ook niet belastend is voor de servers.. Mja. Ik hoop dat dit echt niet komt omdat ik op de gratis versie van Stadia zit te spelen?

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 19:07
jmignolet schreef op zondag 6 februari 2022 @ 08:17:
Ik heb hier wel meer last van artifacts en poppende beelden. Anderen ook?
Zit op Chromecast Ultra te spelen, bekabeld. Mijn Pro abbo is verlopen op 4 februari en moet zeggen dat het sinds dan ook gestart is. Ik heb een 1080p TV, dus voor mij hoefde die Pro niet, maar het gaf me wel het gevoel dat alles beter liep.

Ik had toen echt een goede ervaring en was het heerlijk om RDR2 zo te spelen. Nu popt het gezicht van Arthur en andere personages en lijkt het alsof het naar 480p dropt van tijd tot tijd. Was midden in de dag ook, dus ik geloof dat het dan ook niet belastend is voor de servers.. Mja. Ik hoop dat dit echt niet komt omdat ik op de gratis versie van Stadia zit te spelen?
Heb een goeie tijd zonder problemen AC Origins kunnen spelen.. nu zitten er ineens al dagenlang veel haperingen in en wordt ik er regelmatig uitgebonjourd..

Heb wel Pro nog en krijg ook geen "slechte verbinding" melding.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:32
Jasphur schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:50:
[...]

Zag hem ja. Goed artikel wel. Maar ironisch genoeg is The Falconeer 1 van de games die op de geruchten lijst staan met games die eind deze maand verdwijnen uit gamepass :P
Geruchten lijst?
Staat gewoon duidelijk aangegeven dat ie 16 feb weg gaat ;)

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:25
Beste,

Ik heb nu Gforce now, Stadia en Xbox gaming pass geprobeerd. Maar steeds heb ik hetzelfde probleem dat de resolutie echt ondermaats is....

Mvg

Pieter VDC
Hier ook Telenet, maar nog met een oude Whoppa, met dus iets hogere snelheden (down/up). Het grootste verschil met jouw Telenet-setup is dat ik een modem-only heb zodat ik dus mijn intern netwerk volledig zelf onder controle heb. Stadia is gevoelig voor een minder goede wifi-setup.

Ik zou zeker eens je netwerkinstellingen op de Telenet-router goed nagaan. Zelf heb ik geen Telenet-router, en ik weet niet in hoeverre je daar iets kan veranderen, in de aard van QoS of zo.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:26
Gisteren m'n "Claw" ontvangen. Werkt prima en de review comments over krassen op de controller kan ik niet plaatsen. Handig om af en toe een potje Wreckfest op de bank te spelen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBFLzZAV5uxk1vfYb-SXfrJrSgU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFUvMzoF0PLgKKlxqZR7g5Je.jpg?f=fotoalbum_large

Mbt de artifacts: daar heb ik de afgelopen week ook last van. In AC Odyssey zat ik regelmatig tegen compleet paars/groene beelden aan te kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door cheiron op 06-02-2022 12:26 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Net even met de dame Merek’s market co-op gespeeld en dat was echt super. Aanrader voor deze regenachtige zondag

• pietervdc01
  • Laatst online: 11-11-2024
Linksquest schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:53:
[...]

Stadia vergt een minimale internetsnelheid van 25 tot 30 Mbps, met 30Mbps zou je 4K aan moeten kunnen, maar soms wilt dat niet 100% lopen en dan raden ze 1080p aan.

Er word hier niet over een upload snelheid gesproken, maar ik zelf heb 30 up, gemiddeld haal ik 32 up, net een test gedaan.
Mijn internetsnelheid qua download is 125 Mbps dus snel genoeg vermoed ik, maar upload is maar 12 a 15 Mbps. Dus dat is wat minder. Voor de rest geen zware verbruikers voor ons internet. En meestal als ik game, ben ik alleen thuis. Ook al ervoor gebeld naar Telenet zelf en zij hebben ook geen vermoeden.
Natuurlijk zeggen zij dat ik eens voor te testen een zwaarder abonnement moest nemen...
Maar ik wou eerst eens luisteren naar de echte expert onder jullie 😎😉👍
pietervdc01 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:44:
[...]

Mijn internetsnelheid qua download is 125 Mbps dus snel genoeg vermoed ik, maar upload is maar 12 a 15 Mbps. Dus dat is wat minder. Voor de rest geen zware verbruikers voor ons internet. En meestal als ik game, ben ik alleen thuis. Ook al ervoor gebeld naar Telenet zelf en zij hebben ook geen vermoeden.
Natuurlijk zeggen zij dat ik eens voor te testen een zwaarder abonnement moest nemen...
Maar ik wou eerst eens luisteren naar de echte expert onder jullie 😎😉👍
Je snelheden, ook je upload, is prima. Stadia vraagt vooral om een stabiele verbindig met zeer weinig tot geen package loss. Dus als je wel flink wat package loss hebt dan kan dat je problemen met Stadia veroorzaken. Ik vind dit zelf een fijne speed test: https://speed.measurementlab.net/

De retransmission is het percentage wat laag moet blijven. Als in bij voorkeur <1%. Als dit steevast hoog is kun je klagen bij je ISP. Zij kunnen daar wat aan doen.

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-01 22:20
Voor local coop spelers: vermaken ons hier met Trine 4.

Andere aanraders zijn welkom

• Linksquest
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Voor nu klaar met Control, niet uitgespeeld, maar wel mee gestopt, idee is leuk, maar de stijl en de gameplay is niet helemaal mijn ding, helaas, want heb me er toch 12 uur aan gegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUMAJr420E6M1hq6UmEPX7O2YT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RtOLS7Ch09bqUewnM23fFRfQ.jpg?f=fotoalbum_large

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:53:
[...]

Ja, dat had ik bij Episode 2 ook! Uiteindelijk heb ik toen de ondertiteling maar uitgezet.
En in Episode 1 had ik bij bepaalde scenes aan het eind ook dat er geen gesproken conversatie was. Hoorde wel muziek spelen, en zag de conversatie via ondertiteling, maar hoorde geen stemmen spreken.
Hier nu ook. Valt daar nog wat aan te doen? (@jjj)

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:38

JJJ

erwn schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:11:
[...]

Hier nu ook. Valt daar nog wat aan te doen? (@jjj)
Helaas, niet dat ik weet. Hopen op een fix vanuit de developer denk ik..
Pagina: 1 ... 146 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord