Every Game has A Story, Only One is A Legend.
https://androidworld.nl/n...straks-mogelijk-stopgezet
Alles voor de kliks!Linksquest schreef op maandag 7 februari 2022 @ 01:53:
Kreeg net dit artikel door gestuurd, jammer dat sommige websites nu voor paniek aan het zorgen zijn onder mensen die hem net gekocht hebben.
Aan jou de taak die personen hierheen te verwijzenLinksquest schreef op maandag 7 februari 2022 @ 01:53:
Kreeg net dit artikel door gestuurd, jammer dat sommige websites nu voor paniek aan het zorgen zijn onder mensen die hem net gekocht hebben.
Of die video van Sunny te laten zien
Daarnaast, morgen mogen we weer een nieuwe ThisWeekOnStadia(TWOS) verwachten. Laten we hopen dat ze daar met wat tof nieuws aan komen zetten
[ Voor 14% gewijzigd door Jasphur op 07-02-2022 08:26 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Pas op dat je niet de reputatie krijgd dat jij degenen bent die alleen maar gamed in de baas zijn tijd.Jasphur schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:51:
Op het werk hebben ze ook lucht gekregen van het artikel en ik als "Stadia-lover" word dan ook overspoelt met vragen wat ik er van vind
Bij mij op de zaak is Stadia netjes geblokkeerd 😅The_Woesh schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:13:
[...]
Pas op dat je niet de reputatie krijgd dat jij degenen bent die alleen maar gamed in de baas zijn tijd.
Niks wat een VPN niet oplost natuurlijk 😁
Dat zou betekenen dat mijn werk niet leuk isThe_Woesh schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:13:
[...]
Pas op dat je niet de reputatie krijgd dat jij degenen bent die alleen maar gamed in de baas zijn tijd.
maar thanks voor de heads up
Eigenlijk is dan alleen een game als Reigns dan nog wel speelbaar.
Contrast aanpassen van het spel maakt het er niet beter op, het lijkt alsof er een grijze laag over alle zwarte elementen zit, vermoedelijk dat dit een trade-off is met de VP9 codec?
Volgens mij moet je dat instellen bij Mafia in het begin van het spel (meestal iets met een logo dat 'net zichtbaar' moet zijn.Vegazz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:33:
Ik merk met Stadia dat het contrast, met name in erg donkere scenes van games (o.a. Mafia 3) erg flets is, waardoor donkere ruimtes soms letterlijk tasten in het donker wordt.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Klopt, de brightness valt nog aan te passen achteraf in de settings. Maar dat maakt de situatie alleen maar erger, helaas.Marzman schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:36:
[...]
Volgens mij moet je dat instellen bij Mafia in het begin van het spel (meestal iets met een logo dat 'net zichtbaar' moet zijn.
Kllinkt als 'black crush' en dit is denk ik ook een gevolg van de compressie die gebruikt wordt om de gameplay als videostream naar onze schermen te streamen.Vegazz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:33:
Ik merk met Stadia dat het contrast, met name in erg donkere scenes van games (o.a. Mafia 3) erg flets is, waardoor donkere ruimtes soms letterlijk tasten in het donker wordt.
Contrast aanpassen van het spel maakt het er niet beter op, het lijkt alsof er een grijze laag over alle zwarte elementen zit, vermoedelijk dat dit een trade-off is met de VP9 codec?
Speel je met het gratis 1080p of het Pro 4K abonnement? Wel of geen HDR beschikbaar hebben kan ook nog wel uitmaken.
Als je via een extern apparaat speelt aangesloten op een HDMI poort controleer dan of de HDMI/RGB range correct staat ingesteld op jouw TV en het apparaat. Deze instelling kan je doorgaans vinden bij de video instellingen.Vegazz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:33:
Als deze twee niet dezelfde range gebruiken dan gebruiken ze een andere min/max waarde voor zwart en wit waardoor beelden te donker of te flets ogen.
Ik schrok ook, maar gelukkig de deal van €22,22 plus 3 maanden gratis pro die deze maand verloopt kunnen binnenharken. Qua geld valt het dus voor mij zeker te overzien. Jouw collega heeft zeker wel volle mep betaald? Zo ja, dan is dat inderdaad zuur.Linksquest schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 06:09:
Ik schrok toch wel van dat nieuws, niet alleen heb ik pas een Stadia gekocht, maar ook tot gisteren toe dit bij collega's aanbevolen, waarvan gisteren ook een collega dit product heeft gekocht. Ik hoop dat dit concept gewoon blijft zoals het nu is, want begon er net goed in te komen.
Het is opzich een prima iets dat Stadia maar als Google er geen heil inziet laat ze dan in iedergeval duidelijk zijn. Ik juich samengaan met Steam wel toe.... zou het werkbaar zijn met de games die dat platform aanbied ook naar Stadia toe te brengen?
Mafia 3 heeft geen 4k support, wel HDR. Ik speel het voornamelijk via Mac.Haay schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:24:
[...]
Kllinkt als 'black crush' en dit is denk ik ook een gevolg van de compressie die gebruikt wordt om de gameplay als videostream naar onze schermen te streamen.
Speel je met het gratis 1080p of het Pro 4K abonnement? Wel of geen HDR beschikbaar hebben kan ook nog wel uitmaken.
Mijn gevoel zegt ook dat het vooral compressie gerelateerd is.
'Google wil Stadia opdoeken en omvormen tot Stream, een service voor derden'MKMosselman schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:08:
[...]
...Ik juich samengaan met Steam wel toe.... zou het werkbaar zijn met de games die dat platform aanbied ook naar Stadia toe te brengen?
https://tweakers.net/nieu...-service-voor-derden.html
Er is volgens mij geen sprake van samengaan met steam.
[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 07-02-2022 14:54 ]
Ja, inclusief een extra controller, hij is bijna €150,00 kwijt, dus hoop dat het gewoon door gaat, maar zoals meerdere al hier zeggen en Google ook zelf heeft aangegeven gaan ze gewoon door en zal de techniek achter Stadia ook voor andere partijen gebruikt worden.MKMosselman schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:08:
[...]
Ik schrok ook, maar gelukkig de deal van €22,22 plus 3 maanden gratis pro die deze maand verloopt kunnen binnenharken. Qua geld valt het dus voor mij zeker te overzien. Jouw collega heeft zeker wel volle mep betaald? Zo ja, dan is dat inderdaad zuur.
Op dat soort nieuw berichten heeft Google zelf ook al gereageerd, mede tweakers poste deze tweet al eerder.W1ck1e schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:54:
[...]
'Google wil Stadia opdoeken en omvormen tot Stream, een service voor derden'
https://tweakers.net/nieu...-service-voor-derden.html
Er is volgens mij geen sprake van samengaan met steam.
https://mobile.twitter.co.../1489758125192216579?s=21
Heb hem de officiële Twitter bericht doorgestuurd.Jasphur schreef op maandag 7 februari 2022 @ 07:56:
[...]
Aan jou de taak die personen hierheen te verwijzen![]()
Of die video van Sunny te laten zien
Daarnaast, morgen mogen we weer een nieuwe ThisWeekOnStadia(TWOS) verwachten. Laten we hopen dat ze daar met wat tof nieuws aan komen zetten
Wel op het allereind van de eerste episode (bij de vuurtoren) opeens een dialoog waarbij er geen gesproken tekst is (alleen muziekje en ondertiteling), maar ach...
En in begin van diezelfde eerste episode bleef linksboven een tekst 'you cannot rewind any more' of zo bleef hangen tot het volgende laadpunt.
Dus een klein beetje buggy, maar mag de pret niet drukken
Google heeft zelf al gezegd dat het niet gaat verdwijnen.MKMosselman schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:08:
[...]
Ik schrok ook, maar gelukkig de deal van €22,22 plus 3 maanden gratis pro die deze maand verloopt kunnen binnenharken. Qua geld valt het dus voor mij zeker te overzien. Jouw collega heeft zeker wel volle mep betaald? Zo ja, dan is dat inderdaad zuur.
Het is opzich een prima iets dat Stadia maar als Google er geen heil inziet laat ze dan in iedergeval duidelijk zijn. Ik juich samengaan met Steam wel toe.... zou het werkbaar zijn met de games die dat platform aanbied ook naar Stadia toe te brengen?
/▌
Top, ga ik proberen over een maandje als mijn pro afgelopen isJasphur schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:45:
Heb het nog niet gecontrolleerd maar de grote, lang verwachte Dirt 5 update staat live!
/▌
Ik heb gisteren even gespeeld, maar merkte helaas geen verschilJasphur schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:45:
Heb het nog niet gecontrolleerd maar de grote, lang verwachte Dirt 5 update staat live!
In de graphics, ik ook niet. Had wel het idee dat het wat stabieler speelde en ik had geen vastloper in een uurtje spelen in 4K. Qua content was het zeker wel geupdated. Heb er wat nieuwe seizoenen bij en het menu ziet er anders uit.Linksquest schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 05:16:
[...]
Ik heb gisteren even gespeeld, maar merkte helaas geen verschil
Moest je wel door nieuwe terms and agreements scrollen en had je de verplichte keuze of je cross-play aan/uit wilde zetten?
Side note: ik heb zelf de year one edition van Dirt5
Dat was volgens mij enkel een gerucht op basis van wat CSS-code op de website, maar dat werd ook meteen afgedaan als een mogelijke standaard nieuwspagina waar die code in zit. Jammer wel, lijkt me echt een mooie game.Ht87 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:46:
Hogwarts Legacy komt (vermoedelijk) uit in september. Was ik de enige die echt dacht dat er ook een stadia release voor stond gepland? Zie dat nu nergens meer staan namelijk...
Dat zal t zijn geweest idd. Heel erg zonde, een van de grote AAA games dit jaar. En denk ook echt een mega knaller aangezien de fanbase van Harry Potter erg groot is. Echt zonde.RobNemoo schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:03:
[...]
Dat was volgens mij enkel een gerucht op basis van wat CSS-code op de website, maar dat werd ook meteen afgedaan als een mogelijke standaard nieuwspagina waar die code in zit. Jammer wel, lijkt me echt een mooie game.
pricewatch: Creative Sound BlasterX G6
Ja via optisch maar wat voor 5.1 set heb je? Want optisch is vrij beperkt met 5.1 kwaliteitThe_Woesh schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:57:
Even een vraag: ik game met mijn werk laptop, (dell Latiude 5520) als ik deze externe geluidskaat koop, kan ik dan een 5.1 set aansluiten en 5.1 geluid op stadia hebben?
Kijkende naar de specificaties van dat ding betwijfel ik een beetje of het gaat werken, daar staat namelijk dat de maximale kanaaluitvoer stereo is. Dat ding heeft wel een optische uitgang maar om 5.1 geluid over een optische uitgang te krijgen moet het geluid geëncodeerd zijn in Dolby Digital of DTS omdat de bandbreedte van een toslink kabel beperkt is en geen 5.1 PCM signaal kan transporteren.The_Woesh schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:57:
Even een vraag: ik game met mijn werk laptop, (dell Latiude 5520) als ik deze externe geluidskaat koop, kan ik dan een 5.1 set aansluiten en 5.1 geluid op stadia hebben?
Echter zie ik op de productpagina geen vermelding van Dolby Digital Live of DTS Connect ondersteuning, de software die (op Windows) verantwoordelijk is voor het realtime encoderen van surround geluid dat Stadia uitstuurt, een surround PCM signaal geëncodeerd met opus. Mocht je een linux distro gebruiken dan kun je gebruik maken van de a52 plugin voor ALSA/pulseaudio om zo het geluid realtime te encoderen naar Dolby Digital signaal. Dit werkt in de praktijk prima zolang een spel ondersteuning heeft voor surround geluid (lang niet elk spel doet dit).
Moet ik kopen, maar inderdaad moet er 1 zijn met optische ingang.Amdwarrior schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:21:
[...]
Ja via optisch maar wat voor 5.1 set heb je? Want optisch is vrij beperkt met 5.1 kwaliteit
Ik heb gewoon windows, en ook eens geen admin rechten. Daarom is stadia ook een uitkomstJorick schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:57:
[...]
Kijkende naar de specificaties van dat ding betwijfel ik een beetje of het gaat werken, daar staat namelijk dat de maximale kanaaluitvoer stereo is. Dat ding heeft wel een optische uitgang maar om 5.1 geluid over een optische uitgang te krijgen moet het geluid geëncodeerd zijn in Dolby Digital of DTS omdat de bandbreedte van een toslink kabel beperkt is en geen 5.1 PCM signaal kan transporteren.
Echter zie ik op de productpagina geen vermelding van Dolby Digital Live of DTS Connect ondersteuning, de software die (op Windows) verantwoordelijk is voor het realtime encoderen van surround geluid dat Stadia uitstuurt, een surround PCM signaal geëncodeerd met opus. Mocht je een linux distro gebruiken dan kun je gebruik maken van de a52 plugin voor ALSA/pulseaudio om zo het geluid realtime te encoderen naar Dolby Digital signaal. Dit werkt in de praktijk prima zolang een spel ondersteuning heeft voor surround geluid (lang niet elk spel doet dit).
maar goed, volgens de site dan informatique:
Ik ging ervanuit dat ik dus zelfs 7.1 via optish kan sturen? Overigens stond deze boven by de pricewatch, ik heb niet heel veel verder gekeken. Ik heb thuis ook een Dell docking en daar kan ik dan op aansluiten. Verder heb ik weinig verstand van audio formaten maar omdat ik hoor dat sommige problemen hebben met de CCU en TV voor 5.1 geluid (heb ik niet) dacht ik het kan geen kwaad om het te vragen voordat ik iets koop dat niet werkt met Stadia.Indrukwekkend Surroundgeluid En Nauwkeurige Positionering
Met ondersteuning voor Dolby Digital decodering en 7.1 virtuele surround sound, reproduceert de Sound BlasterX G6 voetstappen van tegenstanders, geweerschoten en andere audiosignalen met opmerkelijke nauwkeurigheid.
edit: het valt mij op dat er "virtueel 7.1" staat. is dat gewoon een marketing term voor stereo met een sausje?
Als ik optisch zie staan denk ik niet dat 5.1 ondersteund wordt door stadia, volgens mij is PCM daar niet compatibel mee, maar ik ben geen expert..
De geluidsinstellingen gecheckt maar bij stereo zie ik off staan (kan ik niet selecteren). Ik laat het dan maar op automatisch staan. Ik check wel of het niet op 5.1 staat.
Mijn geluid gaat via de aux uit naar mijn Sonos play 5. Geluid in de TV- is ook zo ingesteld. Wanneer ik geen geluid heb en een koptelefoon erin steek dan heb ik wel gelijk geluid.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Aangezien het soms wel werkt en soms weer niet, weet ik even niet waar ik het kan zoeken.
Begrijp ik het goed dat je een boxenset gaat kopen en tevens een geluidskaart zoekt om je laptop(?) op je nieuwe set aan te sluiten?The_Woesh schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:16:
[...]
Moet ik kopen, maar inderdaad moet er 1 zijn met optische ingang.
Goed om te vermelden want dat zou beteken dat het gebruik van een functie als Dolby Digital Live of DTS Connect is uitgesloten omdat dit vereist dat je software/stuurprogramma's moet installeren.[...]
Ik heb gewoon windows, en ook eens geen admin rechten. Daarom is stadia ook een uitkomst, en heb ik privé geen PC/laptop nodig.
De crux zit hem inderdaad in het woordje virtueel. Als ik de specificaties goed lees zend de geluidskaart in alle gevallen een stereo signaal uit en wordt er d.m.v. softwaretrucjes de indruk gewekt dat het om surround geluid gaat.maar goed, volgens de site dan informatique:
[...]
Ik ging ervanuit dat ik dus zelfs 7.1 via optish kan sturen? Overigens stond deze boven by de pricewatch, ik heb niet heel veel verder gekeken. Ik heb thuis ook een Dell docking en daar kan ik dan op aansluiten. Verder heb ik weinig verstand van audio formaten maar omdat ik hoor dat sommige problemen hebben met de CCU en TV voor 5.1 geluid (heb ik niet) dacht ik het kan geen kwaad om het te vragen voordat ik iets koop dat niet werkt met Stadia.
edit: het valt mij op dat er "virtueel 7.1" staat. is dat gewoon een marketing term voor stereo met een sausje?
In jouw geval zou je kunnen kijken naar het iets duurdere broertje van de X G6, de pricewatch: Creative Sound Blaster Labs X3. Deze heeft analoge 7.1 uitgangen en kans tevens het geluid realtime encoderen naar Dolby Digital (enkel in Windows) om 5.1 geluid over toslink uit te sturen.
Meest optimaal zou zijn om je laptop via HDMI aan te sluiten op je soundset/receiver en van daaruit een kabel naar je tv/monitor te laten lopen. Op die manier kan de laptop de meerkanaals PCM-stream afkomstig van Stadia een-op-een doorzetten naar je reciever die het vervolgens netjes decodeert van een digitaal signaal naar een analoog signaal. Voordeel is dat dit in de meeste gevallen gewoon werkt omdat de meeste soundsets/receivers prima overweg kunnen met meerkanaals PCM, Dolby en DTS signalen over HDMI. De vreemde eend is Sonos, die doet enkel stereo PCM over HDMI en geen meerkanaals PCM (geen idee waarom). Er zullen vast nog wel meer exotische apparaten te vinden zijn met dezelfde beperking maar heel gebruikelijk is het niet.
Een andere mogelijkheid is om je laptop via HDMI aan te sluiten op je tv en dan van daaruit het geluid door te sturen naar je receiver, bijvoorbeeld door een HDMI- (ARC of eARC) of toslinkkabel naar je soundset te trekken. Je tv is dan verantwoordelijk voor het doorsturen van het inkomende audio signaal. In de meeste gevallen is dit geen probleem met uitzondering van meerkanaals PCM. Via toslink gaat niet vanwege de beperking in bandbreedte en via HDMI kan dit enkel mits je apparatuur ondersteuning voor eARC heeft.
Blijkbaar nog heel veel problemen in het spel zelf, geen Stadia probleem. Lees net de review van de game op Gamer.nl, scoort erg slecht.sewer schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:40:
Na 'before the storm' met allerlei hangers elke halve uur, gisteren/vandaag episode 1 van het originele 'life is strange' gespeeld, die heeft dat probleem nietWel soms kleine hickups, maar niet hinderlijk.
Wel op het allereind van de eerste episode (bij de vuurtoren) opeens een dialoog waarbij er geen gesproken tekst is (alleen muziekje en ondertiteling), maar ach...
En in begin van diezelfde eerste episode bleef linksboven een tekst 'you cannot rewind any more' of zo bleef hangen tot het volgende laadpunt.
https://gamer.nl/artikele...eer-kapot-dan-je-lief-is/
Rest assured patches are being worked on for all released platforms! We will be able to share more about the roadmap over the next few days.
— Life is Strange (@LifeIsStrange) 7 februari 2022
correct, eigenlijk zoch ik een boxset en kwam erachter dat de laptop alleen een stereo jack heeft.Jorick schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:04:
[...]
Begrijp ik het goed dat je een boxenset gaat kopen en tevens een geluidskaart zoekt om je laptop(?) op je nieuwe set aan te sluiten?
valt mee hoor, ik krijg wel de meeste dingen geïnstaleerd. Zeker als het om stuurprogramma's gaat. Even een ticket maken en komt het goed.[...]
Goed om te vermelden want dat zou beteken dat het gebruik van een functie als Dolby Digital Live of DTS Connect is uitgesloten omdat dit vereist dat je software/stuurprogramma's moet installeren.
[...]
lijkt mij inderdaad beterDe crux zit hem inderdaad in het woordje virtueel. Als ik de specificaties goed lees zend de geluidskaart in alle gevallen een stereo signaal uit en wordt er d.m.v. softwaretrucjes de indruk gewekt dat het om surround geluid gaat.
In jouw geval zou je kunnen kijken naar het iets duurdere broertje van de X G6, de pricewatch: Creative Sound Blaster Labs X3. Deze heeft analoge 7.1 uitgangen en kans tevens het geluid realtime encoderen naar Dolby Digital (enkel in Windows) om 5.1 geluid over toslink uit te sturen.
Beneden heb ik A/V receiver, CCU en 4K TV, daar werkt alles prima. Wel heb ik daar 2.1 maar dat is bewuste keuze omdat ik meer van de full range front speakers ben dan de standard 5.1 setjes. Het ging mij specifiek om van de kantoorkamer ook mer een gamekamer te maken. Omdat ik daar toch alleen werk of game en geen films kijk, dacht ik nu aan 5.1 setje kopen. Vandaar de vraag.Meest optimaal zou zijn om je laptop via HDMI aan te sluiten op je soundset/receiver en van daaruit een kabel naar je tv/monitor te laten lopen. Op die manier kan de laptop de meerkanaals PCM-stream afkomstig van Stadia een-op-een doorzetten naar je reciever die het vervolgens netjes decodeert van een digitaal signaal naar een analoog signaal. Voordeel is dat dit in de meeste gevallen gewoon werkt omdat de meeste soundsets/receivers prima overweg kunnen met meerkanaals PCM, Dolby en DTS signalen over HDMI. De vreemde eend is Sonos, die doet enkel stereo PCM over HDMI en geen meerkanaals PCM (geen idee waarom). Er zullen vast nog wel meer exotische apparaten te vinden zijn met dezelfde beperking maar heel gebruikelijk is het niet.
Een andere mogelijkheid is om je laptop via HDMI aan te sluiten op je tv en dan van daaruit het geluid door te sturen naar je receiver, bijvoorbeeld door een HDMI- (ARC of eARC) of toslinkkabel naar je soundset te trekken. Je tv is dan verantwoordelijk voor het doorsturen van het inkomende audio signaal. In de meeste gevallen is dit geen probleem met uitzondering van meerkanaals PCM. Via toslink gaat niet vanwege de beperking in bandbreedte en via HDMI kan dit enkel mits je apparatuur ondersteuning voor eARC heeft.
A/V receiver + speakers leek mij te duur, vandaar dat ik naar de geluidskaart keek. Maar misschien niet zo'n gek id.
Toen ik mijn Chrome Cast Ultra in mijn LG (OLED 55C9) had zitten had ik hetzelfde probleem als jij ook hebt, met geluid. Dit speelt alleen wanneer je een PRO abonnement hebt waarbij games die 5.1 geluid hebben ook daadwerkelijk dit geluid doorsturen. Blijkbaar is de LG TV niet in staat dat PCM 5.1 geluid ongewijzigd via HDMI ARC naar een AV Surround receiver te sturen. In ieder geval, het is mij niet gelukt...webber87 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:42:
Al veel problemen rondom geluid bij Stadia maar ik heb mijn probleem nog niet voorbij zien komen. Ik heb een LG G1 TV gekocht en daar zit Stadia in. Het werkt prima maar ik heb soms geen geluid, en soms weer wel...Wat soms helpt om Stadia te sluiten, dan weer opnieuw op te starten en dan een spel selecteren. Vaak heb ik wel geluid in het Stadia menu, maar zodra ik een spel opstart dan valt het weg.
De geluidsinstellingen gecheckt maar bij stereo zie ik off staan (kan ik niet selecteren). Ik laat het dan maar op automatisch staan. Ik check wel of het niet op 5.1 staat.
Mijn geluid gaat via de aux uit naar mijn Sonos play 5. Geluid in de TV- is ook zo ingesteld. Wanneer ik geen geluid heb en een koptelefoon erin steek dan heb ik wel gelijk geluid.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Aangezien het soms wel werkt en soms weer niet, weet ik even niet waar ik het kan zoeken.
Nadat ik de CCU in mijn AV receiver had geplugd werkte 5.1 geluid wel probleemloos.
Ik snap dat je op jouw LG TV de Stadia app wilt gebruiken, dus dan heb je de optie niet om de CCU in je receiver te steken. Het enige wat je kunt doen is hopen dat Stadia op termijn met een update komt waarbij je als PRO gebruiker ervoor kunt kiezen om alles in Stereo te spelen, OF dat Stadia met een update komt om geluid als Dolby Digital 5.1 door te krijgen ipv. PCM 5.1.
Ik had het ook bij de vuurtoren. Een beetje jammer, maar ik speel wel doorsewer schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:40:
Na 'before the storm' met allerlei hangers elke halve uur, gisteren/vandaag episode 1 van het originele 'life is strange' gespeeld, die heeft dat probleem nietWel soms kleine hickups, maar niet hinderlijk.
Het spel is wel goed met hints en het afbakenen van de omgeving waar je iets moet doen. Want die adventures dat je de hele wereld over kan en ergens iets vergeten bent maar niet weet wat die ben ik wel beu
/▌
Dat ondertitel probleem heb ik dus nu ook in episode 2, zeer irritant. Maar zo te zien blijft dat dan aanhouden t/m episode 5, dan kap ik wel even met het spel mee en wacht ik op de fix.Linksquest schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:30:
Blijkbaar nog heel veel problemen in het spel zelf, geen Stadia probleem. Lees net de review van de game op Gamer.nl, scoort erg slecht.
https://gamer.nl/artikele...eer-kapot-dan-je-lief-is/
Erg vreemd dat dit ze dit niet gezien hebben in hun tests, is wel erg slordig. Die andere visuele problemen snap ik nog wel, maar hier heeft dus geen enkele tester de subs aangehad toen ze erdoorheen liepen...
Dank voor je reactie! Ik heb trouwens een PRO inderdaad maar ik stuur het geluid niet door via ARC. Ik stuur het geluid via de TV uit naar de aux uitgang. En daar zit weer een Sonos play 5 op aangesloten via de Line-in.Haay schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:49:
[...]
Toen ik mijn Chrome Cast Ultra in mijn LG (OLED 55C9) had zitten had ik hetzelfde probleem als jij ook hebt, met geluid. Dit speelt alleen wanneer je een PRO abonnement hebt waarbij games die 5.1 geluid hebben ook daadwerkelijk dit geluid doorsturen. Blijkbaar is de LG TV niet in staat dat PCM 5.1 geluid ongewijzigd via HDMI ARC naar een AV Surround receiver te sturen. In ieder geval, het is mij niet gelukt...
Nadat ik de CCU in mijn AV receiver had geplugd werkte 5.1 geluid wel probleemloos.
Ik snap dat je op jouw LG TV de Stadia app wilt gebruiken, dus dan heb je de optie niet om de CCU in je receiver te steken. Het enige wat je kunt doen is hopen dat Stadia op termijn met een update komt waarbij je als PRO gebruiker ervoor kunt kiezen om alles in Stereo te spelen, OF dat Stadia met een update komt om geluid als Dolby Digital 5.1 door te krijgen ipv. PCM 5.1.
Ik zou nog even kunnen testen als ik het ook heb als ik het geluid direct via de TV-afspeel. Ik heb dit eerder wel kort getest maar volgens mij had ik toen hetzelfde.
Ik kan trouwens ook nog wel even testen door de play 5 middels aux op de Stadia-controller te pluggen. Via een normale hoofdtelefoon werkt dat dusver altijd. Mocht het geluid dan ook (soms wel/soms niet) werken, dan zal het in de combinatie Stadia / Sonos / LG ergens niet lekker werken..
Tja, als de game alleen door Amerikanen is getest dan snap ik dat wel. Die lui hebben over het algemeen een grote hekel aan ondertitels.sewer schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:54:
Erg vreemd dat dit ze dit niet gezien hebben in hun tests, is wel erg slordig. Die andere visuele problemen snap ik nog wel, maar hier heeft dus geen enkele tester de subs aangehad toen ze erdoorheen liepen...
Aux uitgang kan volgens mij per definitie alleen stereo geluid doorgeven. Maar de Stadia app op je LG stuurt eerst wel PCM 5.1 geluid naar het geluidsverwerkingsproces van de LG TV, welke dat vervolgens niet goed kan verwerken.webber87 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:57:
Dank voor je reactie! Ik heb trouwens een PRO inderdaad maar ik stuur het geluid niet door via ARC. Ik stuur het geluid via de TV uit naar de aux uitgang. En daar zit weer een Sonos play 5 op aangesloten via de Line-in.
Ik zou nog even kunnen testen als ik het ook heb als ik het geluid direct via de TV-afspeel. Ik heb dit eerder wel kort getest maar volgens mij had ik toen hetzelfde.
Ik kan trouwens ook nog wel even testen door de play 5 middels aux op de Stadia-controller te pluggen. Via een normale hoofdtelefoon werkt dat dusver altijd. Mocht het geluid dan ook (soms wel/soms niet) werken, dan zal het in de combinatie Stadia / Sonos / LG ergens niet lekker werken..
Wanneer je een koptelefoon op je Stadia-controller inplugt geeft Stadia automatisch Stereo geluid door. Dus het heeft op zich ook geen zin om je Sonos dan op je controller aan te sluiten. Dan blijf je stereo geluid houden.
Ja omdat de hele wereld Engels praat in hun films. Italianen spreken engels met een italiaans accent tegen andere italianen, russen spreken engels met een russisch accent tegen andere russen. En dan nog van die kleurenfilters er over, Mexico is altijd geel, rusland altijd grijsblauw, Nederland superdonker binnen en alles oud en versleten.Haay schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:58:
[...]
Tja, als de game alleen door Amerikanen is getest dan snap ik dat wel. Die lui hebben over het algemeen een grote hekel aan ondertitels.
/▌
/▌
A/V receiver met losse speakers wordt inderdaad al snel prijzig en helaas liggen de 5.1 setjes voor de pc ook niet meer voor het oprapen. Snelle blik in de pricewatch geeft vijf resultaten en geen van hen heeft een HDMI-ingang dus een externe geluidskaart is nodig als je surround geluid wil.The_Woesh schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:36:
[...]
correct, eigenlijk zoch ik een boxset en kwam erachter dat de laptop alleen een stereo jack heeft.
[...]
valt mee hoor, ik krijg wel de meeste dingen geïnstaleerd. Zeker als het om stuurprogramma's gaat. Even een ticket maken en komt het goed.
[...]
lijkt mij inderdaad beter
[...]
Beneden heb ik A/V receiver, CCU en 4K TV, daar werkt alles prima. Wel heb ik daar 2.1 maar dat is bewuste keuze omdat ik meer van de full range front speakers ben dan de standard 5.1 setjes. Het ging mij specifiek om van de kantoorkamer ook mer een gamekamer te maken. Omdat ik daar toch alleen werk of game en geen films kijk, dacht ik nu aan 5.1 setje kopen. Vandaar de vraag.
A/V receiver + speakers leek mij te duur, vandaar dat ik naar de geluidskaart keek. Maar misschien niet zo'n gek id.
Helaas is gamen met een headset de norm geworden omdat de focus naar online is verschoven en daarmee is surround geluid in spellen een beetje uit de gratie geraakt is mijn indruk. De focus ligt nu meer op positional audio en HRTF en dat soort fratsen wat makkelijker en goedkoper te doen is met headphones/headsets.
Ongecomprimeerde meerkanaals audio over HDMI ARC werkt inderdaad niet omdat de beschikbare bandbreedte dat niet toelaat. Onderstaande plaatje somt het mooi op. Stadia heeft op dit moment enkel ondersteuning voor stereo & meerkanaals ongecomprimeerde audio (LPCM).Haay schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:49:
[...]
Toen ik mijn Chrome Cast Ultra in mijn LG (OLED 55C9) had zitten had ik hetzelfde probleem als jij ook hebt, met geluid. Dit speelt alleen wanneer je een PRO abonnement hebt waarbij games die 5.1 geluid hebben ook daadwerkelijk dit geluid doorsturen. Blijkbaar is de LG TV niet in staat dat PCM 5.1 geluid ongewijzigd via HDMI ARC naar een AV Surround receiver te sturen. In ieder geval, het is mij niet gelukt...
Je kunt nu toch al switchen tussen surround of stereo geluid (mits het spel beide ondersteunt)? Eind vorig jaar waren er hints dat ondersteuning voor Dolby surround eraan zit te komen. Hopelijk dan wel gelijk voor alle apparaten en apps, niet enkel voor de CCU.Ik snap dat je op jouw LG TV de Stadia app wilt gebruiken, dus dan heb je de optie niet om de CCU in je receiver te steken. Het enige wat je kunt doen is hopen dat Stadia op termijn met een update komt waarbij je als PRO gebruiker ervoor kunt kiezen om alles in Stereo te spelen, OF dat Stadia met een update komt om geluid als Dolby Digital 5.1 door te krijgen ipv. PCM 5.1.
Is gewoon jammer, want het origineel was zo geweldig, vond nu al een remake zo wie zo wel snel, vooral omdat deze ook op het systeem uitkomt waar het origineel al op uitgekomen is.sewer schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:54:
[...]
Dat ondertitel probleem heb ik dus nu ook in episode 2, zeer irritant. Maar zo te zien blijft dat dan aanhouden t/m episode 5, dan kap ik wel even met het spel mee en wacht ik op de fix.
Misschien was het gewoon toeval en maakt het niet uit maar ik blijf even via deze manier gamen
P.s. als je in Chrome op de drie puntjes rechts bovenaan klikt zie je een optie "Stadia installeren".
Dan wordt er een icoontje op je bureaublad gezet om direct naar Stadia te gaan.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Is dat icoontje de progressive web app?Vortigen schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:49:
Ik heb de laatste paar keer gespeeld via de progressive web app van Stadia en dat ging een stuk soepeler dan direct via Chrome.
Misschien was het gewoon toeval en maakt het niet uit maar ik blijf even via deze manier gamen
P.s. als je in Chrome op de drie puntjes rechts bovenaan klikt zie je een optie "Stadia installeren".
/▌
Had ik ook! Kwam denk ik doordat ik allerlei extension heb draaien die de streaming stabiliteit rakenVortigen schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:49:
Ik heb de laatste paar keer gespeeld via de progressive web app van Stadia en dat ging een stuk soepeler dan direct via Chrome.
Haay schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:15:
[...]
Gisteren ook weer een stuk Life is Strange gespeeld. Inmiddels seizoen 1 en seizoen 2 voltooid.
spoiler:Helaas kon ik Kate niet ompraten om van het dak af te stappen en sprong ze toch. Maar ook tragiek hoor bij het leven.
Ik weet dat ik met een walk-through haar wel had kunnen redden, maar ik speel het liever door 'blind' de keuzes te maken die mij het beste lijken en dan de gevolgen daarvan te ervaren.
Dit is wel goed uitgewerkt zeg, een beetje zoals de interactieve films en series van Netflix maar dan beter. Jammer van de foutjes in de ondertiteling en het geluid soms, want het is echt mooi gedaan met de beelden en de muziek in de scenes.
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 09-02-2022 10:51 ]
/▌
Ja en nee, de sfeer en auto's en races zjin tof, maar de besturing van die andere games vind ik beter (zelfs Dirt5wian schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:40:
Ik hou wel van Arcade racen en heb wreckFest, Grid en Dirt5 al. Voegt The Crew 2 echt iets toe of kan ik die 10 euro beter besteden?
/▌
Ja
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Dat maakt deze games uniek, dat als je hem nog eens speelt, en je dan iets andere keuzes maakt, je een beetje een andere draai in het verhaal krijgt.Marzman schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:49:
[...]
spoiler:Ik had de toenadering wel gezocht op de juiste momenten, maar ik heb de verkeerde keuze gemaakt op het dak (ik dacht ook dat het de beste keuze was), net een stuk dat je niet opnieuw kan doen. Maar misschien is het verhaal juist mooier zo.
Dit is wel goed uitgewerkt zeg, een beetje zoals de interactieve films en series van Netflix maar dan beter. Jammer van de foutjes in de ondertiteling en het geluid soms, want het is echt mooi gedaan met de beelden en de muziek in de scenes.
Mocht je het nog niet gespeeld hebben, dan raad ik je detroit become human en heavy rain aan.Marzman schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:49:
[...]
spoiler:Ik had de toenadering wel gezocht op de juiste momenten, maar ik heb de verkeerde keuze gemaakt op het dak (ik dacht ook dat het de beste keuze was), net een stuk dat je niet opnieuw kan doen. Maar misschien is het verhaal juist mooier zo.
Wat een fantastisch spellen waren dat. Beide iets van 4 keer volledig doorlopen en het verhaal was echt totaal anders elke keer.
De walking dead story games zijn ook wel leuk, maar zijn wel behoorlijk scripted.
[ Voor 4% gewijzigd door AlphaWierie op 09-02-2022 15:22 ]
Ja echt top games. Until Dawn mag ook echt in dat rijtje! Van mij mogen er wel meer van dat soort games komen, ideaal voor op Stadia ook!AlphaWierie schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:21:
[...]
Mocht je het nog niet gespeeld hebben, dan raad ik je detroit become human en heavy rain aan.
Wat een fantastisch spellen waren dat. Beide iets van 4 keer volledig doorlopen en het verhaal was echt totaal anders elke keer.
De walking dead story games zijn ook wel leuk, maar zijn wel behoorlijk scripted.
Overigens wel een intrigerende game, het origineel heb ik nooit gespeeld.
Vanavond episode 3 uitgespeeld, het wordt nog intrigerender. Ik heb het origineel ook nooit gespeeld, het verhaal op zich zou ik waarschijnlijk ook nooit geprobeerd hebben als het niet in pro kwam met de high school omgeving. Ik hoop dat ik het spel af krijg anders is dit wel de moeite een extra maandje pro te nemenvhal schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:16:
Iemand zei het al maar die ondertiteling bug vanaf episode 2 in LiS is wel jammer hoor. Zit je net lekker in de game, krijg je dit
Overigens wel een intrigerende game, het origineel heb ik nooit gespeeld.
/▌
Maar verder zou ik het ook niet weten.
probeer dit eens. Werkte by mij toen ik gekke klachten had.gamepartyshop schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:22:
Hoi mensen weer een vraagje . ik speel stadia op mijn Google tv Chromecast inmiddels werkt het niet meer goed er word telkens aangegeven dat ik een slechte verbinding heb en de games draaien ook voor geen meter . ik heb het geprobeerd met bekabelde verbinding en met wifi maar het zelfde probleem . Dit is vreemd zeker gezien het perfect werkt op mijn tablet en pixel telefoon . Maar als ik mijn Chromecast aan mijn tv boven aansluit werkt het direct perfect met exact dezelfde setup en een grotere afstand van mijn Router . heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? alvast bedankt
heb ik ook al geprobeerd helpt helaas niet .The_Woesh schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:55:
[...]
probeer dit eens. Werkte by mij toen ik gekke klachten had.
Ik heb een gelijkaardig probleem. Dit was initieel niet zo, maar lijkt ineens verergerd te zijn. Bekabeld heb ik zelfs nog meer haperingen en vastlopers dan via wifi. Mijn access point zit op 1.5m afstand van de chromecast. Tot nu toe heb ik nog geen oplossing gevonden.gamepartyshop schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:22:
Hoi mensen weer een vraagje . ik speel stadia op mijn Google tv Chromecast inmiddels werkt het niet meer goed er word telkens aangegeven dat ik een slechte verbinding heb en de games draaien ook voor geen meter . ik heb het geprobeerd met bekabelde verbinding en met wifi maar het zelfde probleem . Dit is vreemd zeker gezien het perfect werkt op mijn tablet en pixel telefoon . Maar als ik mijn Chromecast aan mijn tv boven aansluit werkt het direct perfect met exact dezelfde setup en een grotere afstand van mijn Router . heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? alvast bedankt
Anders zou ik alles een keer resetten (als in stroom er af en terug er op), ook je wifirouter, kabelmodem etc.
/▌
exact dezelfde chromecast heeft boven geen enkel probleem zelfs niet de framedrops waar ik eerder in dit forum beschreven had die ik op mijn tv beneden had.Marzman schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:21:
En dezelfde chromecast heeft op een andere plek geen problemen of wordt er iets anders bedoeld met 'dezelfde setup'?
Anders zou ik alles een keer resetten (als in stroom er af en terug er op), ook je wifirouter, kabelmodem etc.
ik heb ook alles geprobeerd maar niets helpt. en het is zo vreemd als ik boven test meters van mijn router af zou je een slechter resultaat verwachten maar het is beter . ik heb al zitten denken dat er op een of andere manier storing komt van andere apparaten of dat er storing is door de stroom adapter van andere apparatuur.SonnyBBQ schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:01:
[...]
Ik heb een gelijkaardig probleem. Dit was initieel niet zo, maar lijkt ineens verergerd te zijn. Bekabeld heb ik zelfs nog meer haperingen en vastlopers dan via wifi. Mijn access point zit op 1.5m afstand van de chromecast. Tot nu toe heb ik nog geen oplossing gevonden.
https://games.withgoogle.com/reports/
Wat voor TV heb je benenden als ik vragen mag? Misschien dat die een conflict maakt, TV ook al eens uitgeschakeld, van de stroom 5 minuten en dan weer opnieuw ingestoken en geprobeerd?gamepartyshop schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:22:
Dat was dus ook geen game ervaring want na 1 rondje in wreckfest begon het gestotter. Niets hielp om de verbinding te verbeteren. Weet dus niet of het iets algemeens is van stadia in de afgelopen periode (sindsdien zelf niet meer gecheckt)
LOETKE
[ Voor 6% gewijzigd door Ht87 op 11-02-2022 07:13 ]
Er is gisteren een patch live gezetvhal schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 06:52:
Inmiddels ben ik aangeland in episode 3 van LIS. Her en der zie je nog wel van die texture bugs maar het lijkt er op dat de ondertiteling nu wel goed werkt. Anders werkt het ook als je de taal verandert naar een andere taal en weer terug.
https://www.chroniclesofs...ion-patch-plans-detailed/
ik heb een sony 4k android tv model 2019 nog iets . het moet ook wel aan die stomme tv liggen het probleem is begonnen toen ik de stadia app probeerde op mijn android tv en dat werkt totaal niet . ik ga het proberen met die 5 minuten bedankt .Linksquest schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:08:
[...]
Wat voor TV heb je benenden als ik vragen mag? Misschien dat die een conflict maakt, TV ook al eens uitgeschakeld, van de stroom 5 minuten en dan weer opnieuw ingestoken en geprobeerd?
Hmm ik heb het ook op een Sony tv, denk wel een model uit 2017 ofzo. Heb het ook nog niet geprobeerd op een ander apparaat hoe het daar gaat. Morgen maar eens checken wat die dan doet.gamepartyshop schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:13:
[...]
ik heb een sony 4k android tv model 2019 nog iets . het moet ook wel aan die stomme tv liggen het probleem is begonnen toen ik de stadia app probeerde op mijn android tv en dat werkt totaal niet . ik ga het proberen met die 5 minuten bedankt .
LOETKE
Nice, kan bevestigen dat de ondertitels in episode 2 weer werkenJasphur schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:14:
[...]
Er is gisteren een patch live gezet
https://www.chroniclesofs...ion-patch-plans-detailed/
Hier ook een Sony TV, de app werkt bij mij ook niet, maar als ik de externe Chrome cast gebruik doet hij het wel.gamepartyshop schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:13:
[...]
ik heb een sony 4k android tv model 2019 nog iets . het moet ook wel aan die stomme tv liggen het probleem is begonnen toen ik de stadia app probeerde op mijn android tv en dat werkt totaal niet . ik ga het proberen met die 5 minuten bedankt .
Ik heb deze TV: productreview: Sony KD-49XF8096 Zwart review door Linksquest
En ik heb deze bundel met de Chrome cast. YouTube: Google Stadia Premiere Edition - Unboxing
LOETKE
Houd ons op de hoogte als je wilt, had het graag vandaag even bij mij willen testen maar moest alweer eerder beginnen met werken.RudyL schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:35:
Ik had het eerst ook via de app, waarbij ik na contact met Stadia support ben overgeschakeld op de ChromeCast Ultra. Dat werkte perfect, o.a. 7 uur figment & 11 uur moto gp zonder enige hapering. Ik hoop maar dat het eenmalig een dramatische server of iets dergelijks was. Morgen maar eens kijken of de verbinding dan wel beter is.
ik heb een Chromecast Google Tv jammer genoeg heb ik geen Chromecast ultra om eens mee te testen .Linksquest schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:29:
[...]
Hier ook een Sony TV, de app werkt bij mij ook niet, maar als ik de externe Chrome cast gebruik doet hij het wel.
Ik heb deze TV: productreview: Sony KD-49XF8096 Zwart review door Linksquest
En ik heb deze bundel met de Chrome cast. YouTube: Google Stadia Premiere Edition - Unboxing
Weet niet of je ook nog een controller zoekt, maar op zowel Tweakers als op marktplaats staan heel veel van die Premiere edities, die versie wat ik net deelde. Misschien dat je daar een goedkopere optie vind.gamepartyshop schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:14:
[...]
ik heb een Chromecast Google Tv jammer genoeg heb ik geen Chromecast ultra om eens mee te testen .
bedankt voor de tip ik zal het eens in de gaten houden . ik speel momenteel met een dualschock 4 controller en dan via de telefoon bridge functie met stadia. met direct verbinden Bluetooth is dat totaal onspeelbaar die verbinding met een CC Googlte tv is om te janken maar dat is meer iets voor een ander topic.Linksquest schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:24:
[...]
Weet niet of je ook nog een controller zoekt, maar op zowel Tweakers als op marktplaats staan heel veel van die Premiere edities, die versie wat ik net deelde. Misschien dat je daar een goedkopere optie vind.
Als niemand het weet, niet reageren, dan vervuilt het topic niet
Jezus wat een score. Ik ben in dat level al blij dat we brons halen!Tuktop schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:26:
Jongens heel even semi-offtopic: Merek's Market, co-op, level 3 (Staff Room). Level waar je alleen potten en staffs moet maken, met die tafel die heen en weer gaat over een blokkade tussen de twee spelers. Hoe halen we goud!? We komen er telkens net niet! Hoogste tot nu toe is 464,19.
Als niemand het weet, niet reageren, dan vervuilt het topic niet
En waarom zou het bespreken van games offtopic zijn?
Stadia gaat in 2022 sowieso 100 games uitgeven en zie hun meest recente posts op social, waarin ze uitleggen dat het voor game-ontwikkelaars makkelijker wordt om op Stadia games uit te geven.
Best is yet to come
/▌
Vanmorgen even gekeken naar de chromecast setup en het leek alsof die verbinding had met mijn 2.4Ghz wifi netwerk. Even die setup verwijderd en Chromecast opnieuw ingesteld op mijn 5ghz wifi netwerk. Verbinding is uitstekend en geen enkele lag gehad op wreckfast (1 baantje gereden) en ook niet op Merek's Market (50 minuten, geinige game).Linksquest schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:41:
[...]
Houd ons op de hoogte als je wilt, had het graag vandaag even bij mij willen testen maar moest alweer eerder beginnen met werken.
Dus zit nu of op een andere betere server, of het opnieuw instellen van Chromecast ultra deed de trick.
Nu nog even nadenken of ik voor twee tientjes madden ga aankopen. NFL is heerlijk om te kijken, maar met Madden nog geen enkele ervaring en lijkt me toch wel eens leuk om te spelen.
LOETKE
Ik heb wel het begin van het einde gevoel, al sinds launch. Maar dan niet van Stadia. Het begin van het einde van de console en dikke gamecomputers. Zal wel een aantal duren jaren en er zal wel een niche markt blijven, net als voor de dvd spelers.Marzman schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:19:
Het begin van het einde gevoel heb ik ook niet echt. Je ziet dat wel veel in artikelen, maar dat lijkt me ook deels sensatie. Het clickbait verdienmodel(niet dat ik Tweakers daar van beschuldig, maar ze kunnen er wel door zijn beinvloed).
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |