Nou eerlijk gezegd heb ik sinds eind vorig jaar wel voor t eerst echt twijfels over de houdbaarheid van Stadia. Niet qua techniek en speelplezier etc, maar omdat je als houder van een PS5 of seriesX een eind achteruit gaat als je veel van recente games houdt. Zoveel games die niet uitkomen vind ik wel zorgelijk. Ik speel niet superveel games per jaar, maar wil wel dan de keus hebben voor een goede/populaire. Ik ben dààrom juist wel benieuwd naar dat google stream. Kan wel eens de omslag in gamewereld worden.Rob Voets schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:29:
[...]
Ik heb wel het begin van het einde gevoel, al sinds launch. Maar dan niet van Stadia. Het begin van het einde van de console en dikke gamecomputers. Zal wel een aantal duren jaren en er zal wel een niche markt blijven, net als voor de dvd spelers.
We staan pas aan het begin hè. Het zal tijd nodig hebben.Ht87 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:34:
[...]
Nou eerlijk gezegd heb ik sinds eind vorig jaar wel voor t eerst echt twijfels over de houdbaarheid van Stadia. Niet qua techniek en speelplezier etc, maar omdat je als houder van een PS5 of seriesX een eind achteruit gaat als je veel van recente games houdt. Zoveel games die niet uitkomen vind ik wel zorgelijk. Ik speel niet superveel games per jaar, maar wil wel dan de keus hebben voor een goede/populaire. Ik ben dààrom juist wel benieuwd naar dat google stream. Kan wel eens de omslag in gamewereld worden.
We zijn echt pas aan het begin he. Uitgevers moeten nog een weg vinden in deze nieuwe platformen. Het kost misschien nog een jaar of vijf voordat de massa het ontdekt en daarna kan het snel gaan. Geef het een jaar of twintig en het fysiek gamen via een schijfje op een game pc/console zal het spelen van muziek op vinyl van nu worden. Althans, daar ben ik van overtuigd.Ht87 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:34:
[...]
Nou eerlijk gezegd heb ik sinds eind vorig jaar wel voor t eerst echt twijfels over de houdbaarheid van Stadia. Niet qua techniek en speelplezier etc, maar omdat je als houder van een PS5 of seriesX een eind achteruit gaat als je veel van recente games houdt. Zoveel games die niet uitkomen vind ik wel zorgelijk. Ik speel niet superveel games per jaar, maar wil wel dan de keus hebben voor een goede/populaire. Ik ben dààrom juist wel benieuwd naar dat google stream. Kan wel eens de omslag in gamewereld worden.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
De kwantiteit en kwaliteit is in het algemeen (dus ook op de nieuwe consoles) vrij matig als je het mij vraagt. Ja, Stadia heeft baat bij meer titels maar als je kijkt naar een AAA titels zoals Battlefield 2042 dan missen we daar weinig aan. Enige spellen waar ik dit jaar naar uitkijk zijn Gran Turismo 7 en Horizon Forbidden West. Op zich zou ik daar een PS5 voor willen kopen maar dat ding is nergens te koop voor een normaal bedrag. Het alternatief is dan maar om de spellen op de PS4 te spelen en er verder geen geld meer in te steken. Zelfde voor de pc, ik ga geen €600-€1000 spenderen aan een videokaart om incidenteel een spel te spelen. Daarom is Stadia een uitkomst.Ht87 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:34:
[...]
Hopelijk wordt de Steam Deck een succes want dat zou goed nieuws zijn voor proton. Ontwikkelaars en uitgevers zullen dan (hopelijk) meer spellen geschikt maken voor linux & proton en ook meer spellen van ondersteuning voor controllers voorzien. De stap om een game naar Stadia te brengen zal daarmee steeds kleiner worden, helemaal als Google proton naadloos in hun platform weet te integreren, iets waar ze sinds vorig jaar mee bezig zijn.
Ik denk dat je in deze tijd niet de luxe hebt om 'aan het begin te zitten'. De markt is snel en een imago van 'best leuk, maar rete onzeker of mijn favo game er op uit komt' is toch wel een ding. Begrijp me niet verkeerd, ik ben fan van Stadia, maar bv straks geen GTA VI krijgen oid is wel pijnlijk voor een platform waar je als gamer thuis wil voelen. Ik was destijds heel blij met de komst van cyberpunk, dat gaf ook meteen de kwaliteit van Stadia weer. Maar helaas flopte die, had ook wel veel gescheeld denk ik.
[ Voor 18% gewijzigd door Ht87 op 12-02-2022 13:24 ]
Cyberpunk was voor Stadia juist een mega succes. Maar denk dat cloudgaming een jaar geleden gewoon nog te onbekend wasHt87 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:23:
Ik denk dat je in deze tijd niet de luxe hebt om 'aan het begin te zitten'. De markt is snel en een imago van 'best leuk, maar rete onzeker of mijn favo game er op uit komt' is toch wel een ding. Begrijp me niet verkeerd, ik ben fan van Stadia, maar bv straks geen GTA VI krijgen oid is wel pijnlijk voor een platform waar je als gamer thuis wil voelen. Ik was destijds heel blij met de komst van cyberpunk, dat gaf ook meteen de kwaliteit van Stadia weer. Maar helaas flopte die, had ook wel veel gescheeld denk ik.
Ja dat bedoel ik, mega succes, maar de pech dat cyberpunk an sich slechte recensies kreeg bedoelde ik bij flop.Jasphur schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:47:
[...]
Cyberpunk was voor Stadia juist een mega succes. Maar denk dat cloudgaming een jaar geleden gewoon nog te onbekend was
Wat ik me afvraag: ik zit zo youtube video’s te kijken van 4K Nvidia RTX gameplay, maar haleluja wat is dat mooi zeg!! Gaan consoles (en cloud gaming) ooit qua graphics die gasten van Nvidia inhalen?
Verschil AC: Origins op bijv. Stadia vs RTX op PC is qua graphics wel ff een verschil hoor.
Ps. Ga sowieso niet een videokaart voor 700€ kopen.
Verschil AC: Origins op bijv. Stadia vs RTX op PC is qua graphics wel ff een verschil hoor.
Gelukkig is het nu opgelost, veel speel plezierRudyL schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:20:
[...]
Vanmorgen even gekeken naar de chromecast setup en het leek alsof die verbinding had met mijn 2.4Ghz wifi netwerk. Even die setup verwijderd en Chromecast opnieuw ingesteld op mijn 5ghz wifi netwerk. Verbinding is uitstekend en geen enkele lag gehad op wreckfast (1 baantje gereden) en ook niet op Merek's Market (50 minuten, geinige game).
Dus zit nu of op een andere betere server, of het opnieuw instellen van Chromecast ultra deed de trick.
Nu nog even nadenken of ik voor twee tientjes madden ga aankopen. NFL is heerlijk om te kijken, maar met Madden nog geen enkele ervaring en lijkt me toch wel eens leuk om te spelen.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Mijn collega, en ook zijn dochter, vandaag voorzien van hun stadia inclusief 3 maanden extra Stadia Pro, ze zijn er erg blij mee 😉
Dat van Ubisoft is inderdaad een heel mooi voorbeeld van hoe het kan, hopelijk gaat het huidige concept nog enige tijd lekker door.Ht87 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:45:
Net de Tweakers podcast over Stadia geluisterd, beetje t begin van t einde van Stadia is de boodschap van oa @Tweakjur die mooi meeleest in dit illustere hoekje van t forum. Ik denk eigenlijk dat dit einde best mee kan vallen en dat Stadia juist succesvoller kan worden door hun technologie door derden te laten gebruiken. Ik zie dan echt het Ubisoft model voor me, met Ubisoft+ abo kun je alle recente games van Ubisoft op stadia spelen. Als zo'n samenwerking met meer uitgevers gaat gebeuren en je bij de uitgevers een abo kunt afsluiten (bv 'bungie stream' ofzo) en al hun games binnen stadia eronder vallen. Dan heb je dus de keuze of je abonnementen afneemt om alleen die games te spelen, of dat je de losse games koopt en 'gewoon' op stadia speelt. Of zou dit teveel wishful thinking van mijn kant zijn? Bij echt white label inzetten zouden alle gemaakte beloftes van Google over games kopen op Stadia ('blijft altijd beschikbaar') weinig waard zijn. Afwachten maar!
Najah in zoverre dat je bij GeForce Now al een €15/maand abbo hebt waarbij je een equivalent van een RTX3080 hebt om op te gamen (met wat haken en ogen) dus 4k Ray Tracing in de cloud is er al! Het heeft alleen nog niet het gemak en gebruiksvriendelijkheid van Stadianickdw7 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:03:
Wat ik me afvraag: ik zit zo youtube video’s te kijken van 4K Nvidia RTX gameplay, maar haleluja wat is dat mooi zeg!! Gaan consoles (en cloud gaming) ooit qua graphics die gasten van Nvidia inhalen?
Ik heb het eerste deel inmiddels uitgespeeldLinksquest schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:56:
[...]
Life is Strange 1 is meen ik ongeveer 10 tot 12 uur, is lang geleden dat ik hem heb uitgespeeld maar meen ongeveer 2 tot maximaal 3 uur per Episode.
Ik zou ze ook in die volgorde spelen, het eerste verhaal is echt super, de tweede lijkt me wat meer een standaard high school filmscript verhaal en is meer een spin-off. Zonder het eerste deel had ik die misschien minder interessant gevonden (al zit ik pas in chapter 1, maar ik zie het een beetje als 'better call saul', een toffe serie maar ik zou toch eerst breaking bad aanraden om te kijken dan omdat die nog toffer is).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Geforce now op Stadia tech… dat zou toch wel ultiem zijn he
Inmiddels ben ik ook aanbeland in LIS episode 5 waarbij de ontknoping al begint. Her en der toch heb ik toch wat keuzes gemaakt in episode 4 die ik achteraf toch anders had willen doen, vokgens mij is het niet mogelijk om aparte savefiles te maken met Stadia. Wel ben ik benieuwd naar Before the Storm en hopelijk komt True Colors een keer in de aanbieding.
Verder wil ik nog even kwijt dat ik het concept cloudgaming wel erg fijn vind. Geen gezeik met herriemakende consoles of dat je maar op 1 plek in huis kan gamen. Dat de graphics mogelijk minder zijn (afhankelijk van het platform en abo) neem ik maar voor lief.
Verder wil ik nog even kwijt dat ik het concept cloudgaming wel erg fijn vind. Geen gezeik met herriemakende consoles of dat je maar op 1 plek in huis kan gamen. Dat de graphics mogelijk minder zijn (afhankelijk van het platform en abo) neem ik maar voor lief.
[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 13-02-2022 09:27 ]
Andersom lijkt mij gavernickdw7 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:23:
Geforce now op Stadia tech… dat zou toch wel ultiem zijn he
Het Stadia abbo model en het Stadia gebruiksgemak(interface, login, controller, erc) op GFnow tech
Vraag mij af hoe NVidea aan de chips voor die serverblades is gekomen. En ik vraag mij ook af wat Google Stream aan hardware eisen stelt. Kan mij voorstellen dat Google Stream gewoon de software levert met optioneel gaming servers bij Google Cloud?
Ben ook nog steeds super nieuwsgierig naar de reacties als Stadia aankondigd dat ze ook beschikbaar zijn in Mexico, Brazilië en Australië
Ben ook nog steeds super nieuwsgierig naar de reacties als Stadia aankondigd dat ze ook beschikbaar zijn in Mexico, Brazilië en Australië
Dat in combinatie met de uitrol op LG, Samsung and andere TVs met Chromecast is wel stevig.Jasphur schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:40:
Premere Edition werkt wel vlotter
twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS
De keuzes die ik in het eerste deel gemaakt heb daar sta ik wel achter. Ik heb wel in YouTube het andere einde ook even bekeken (er zijn twee hoofduitkomsten, maar en nog wat details in einden die verschillen. In episode 1 van before the storm heb ik ook een keuze gemaakt waar ik spijt van heb. Hopelijk heeft het een niet te grote impact op het verhaalvhal schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:24:
Inmiddels ben ik ook aanbeland in LIS episode 5 waarbij de ontknoping al begint. Her en der toch heb ik toch wat keuzes gemaakt in episode 4 die ik achteraf toch anders had willen doen, vokgens mij is het niet mogelijk om aparte savefiles te maken met Stadia. Wel ben ik benieuwd naar Before the Storm en hopelijk komt True Colors een keer in de aanbieding.
spoiler:
ik heb het geld gehouden ipv het aan de broer van mikey te geven.
/▌
Before the Storm vond ik zelf ook iets minder, maar nog altijd een waardige game, deel 2 vond ik ook weer iets minder, maar ook die was verder sterk genoeg. True Colors heb ik helaas nog niet gespeeld.Marzman schreef op zondag 13 februari 2022 @ 08:28:
[...]
Ik heb het eerste deel inmiddels uitgespeeldHet einde werd wel een beetje irritant, maar wouw, gisteren begonnen ook aan chapter 1 van before the storm (mijn vrouw was heel de dag werken
).
Ik zou ze ook in die volgorde spelen, het eerste verhaal is echt super, de tweede lijkt me wat meer een standaard high school filmscript verhaal en is meer een spin-off. Zonder het eerste deel had ik die misschien minder interessant gevonden (al zit ik pas in chapter 1, maar ik zie het een beetje als 'better call saul', een toffe serie maar ik zou toch eerst breaking bad aanraden om te kijken dan omdat die nog toffer is).
Ik wil me zelf deze zomer de LG EVO 42C2 kopen, die is aangekondigd maar nog niet op de markt, zou HDMI 2.1, OLED, Dolby Vision en 120Hz hebben.1lau schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:30:
[...]
Dat in combinatie met de uitrol op LG, Samsung and andere TVs met Chromecast is wel stevig.
Premere Edition werkt wel vlotter
Ben met before the storm begonnen, maar dat is ook prima hoor. Zit nu in ep3 van het origineel, enige verschil is dat ik het verhaal van Rachel en step-Dick al ken 
Tot nu toe vind ik eigenlijk before the storm leuker dan het origineel, maar komt wellicht ook wel omdat ik daar mee begonnen ben.
Tot nu toe vind ik eigenlijk before the storm leuker dan het origineel, maar komt wellicht ook wel omdat ik daar mee begonnen ben.
Dat zou heel goed kunnen, en komt natuurlijk ook op een smaak aan.sewer schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:38:
Ben met before the storm begonnen, maar dat is ook prima hoor. Zit nu in ep3 van het origineel, enige verschil is dat ik het verhaal van Rachel en step-Dick al ken
Vanochtend had ik toch wel wat verbindingsproblemen met het spelen, uiteindelijk werd het wel beter. LIS uitgespeeld en ik kan verder met Before the Storm. Overigens vond ik episode 5 wel wat minder dan de vorige maar her en der lees ik wel dat deze episode in de knel kwam qua planning.
spoiler:
uiteindelijk heb ik gekozen voor "sacrifice Chloe". Ik gunde haar wel een beter eind maar op een gegeven moment was ik er wel een beetje klaar mee om haar continue om haar uiteindelijke lot voor te zijn dan wel te voorkomen. Het ander eind had ik even op YT bekeken maar eerlijk gezegd vond ik dit einde wel heel erg mager itt het ander einde
Volgens mij is dat ook het 'goede einde'.vhal schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:29:
Vanochtend had ik toch wel wat verbindingsproblemen met het spelen, uiteindelijk werd het wel beter. LIS uitgespeeld en ik kan verder met Before the Storm. Overigens vond ik episode 5 wel wat minder dan de vorige maar her en der lees ik wel dat deze episode in de knel kwam qua planning.
spoiler:uiteindelijk heb ik gekozen voor "sacrifice Chloe". Ik gunde haar wel een beter eind maar op een gegeven moment was ik er wel een beetje klaar mee om haar continue om haar uiteindelijke lot voor te zijn dan wel te voorkomen. Het ander eind had ik even op YT bekeken maar eerlijk gezegd vond ik dit einde wel heel erg mager itt het ander einde
spoiler:
De hele stad opofferen om Cloe te redden ging me ook wat te ver. Toen ze euthanasie wilde doen heb ik haar nog laten leven (al lijkt dat weinig uit te maken want daarna ga je terug in de tijd en terug naar de andere tijdlijn.
/▌
spoiler:
en die keuze heeft naderhand effect op het verhaal van deel 2
Ik heb zelf beide eindes gezien, heeft alle 2 wel wat, en nee niet via YouTube maar via zelf te spelen.
ik heb nog tot begin maart pro, dus ik heb geen tijd om alle eindes te spelen
/▌
Ik heb tot eind april pro, maar ben er wel over het denken deze te verlengen, en anders tijdelijk stop te zetten als ik met iets anders druk bezig ben
Maar wil het wel blijven gebruiken de service.
Even een sidestep en een lans breken voor Bethesda.
Ik heb de afgelopen tijd weer Doom Eternal opgepakt door de eerste uitbreiding te spelen: the ancient gods part 1. Holy mack: gewoon nog een stapje moeilijker dan de base game!!
Ik speel weliswaar op ultra violence dus het kan makkelijker, maar vond de basegame al een slijtageslag!
Op de 4k OLED is het in ieder geval wel een fantastische game: wat een snelheid! Het is een upscaled 4k game, maar de kleuren spatten er van af met 60fps! Mijn vrouw zegt steeds na Dungeon poging nummer zoveel: "gaat het? Je puft helemaal!"
Wat een adrenalinepomper! Misschien niet iedereen zijn game, maar als je de uitdaging aan kunt blijven gaan, word je toch wel beloond!
Wat mij betreft is deze game voor Stadia toch ook wel een proof of concept!
Ik heb de afgelopen tijd weer Doom Eternal opgepakt door de eerste uitbreiding te spelen: the ancient gods part 1. Holy mack: gewoon nog een stapje moeilijker dan de base game!!
Ik speel weliswaar op ultra violence dus het kan makkelijker, maar vond de basegame al een slijtageslag!
Op de 4k OLED is het in ieder geval wel een fantastische game: wat een snelheid! Het is een upscaled 4k game, maar de kleuren spatten er van af met 60fps! Mijn vrouw zegt steeds na Dungeon poging nummer zoveel: "gaat het? Je puft helemaal!"
Wat een adrenalinepomper! Misschien niet iedereen zijn game, maar als je de uitdaging aan kunt blijven gaan, word je toch wel beloond!
Wat mij betreft is deze game voor Stadia toch ook wel een proof of concept!
[ Voor 5% gewijzigd door RoCoStr op 14-02-2022 19:40 ]
Echt een tof spel. Gewoon over overcooked natuurlijk.Jasphur schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:56:
[...]
Jezus wat een score. Ik ben in dat level al blij dat we brons halen!
En waarom zou het bespreken van games offtopic zijn?
Soms wel beetje onduidelijk wanneer je iets naar iemand toe gooit. We halen best wel lekkere score, maar in dat lvl ook nog geen goud
Wat ons iig dichtbij goud bracht zijn twee dingen: 1) links kan - los van de zweeftafel - ook hout klaarleggen voor rechts op de tafel helemaal onderaan (daar kun je ook direct mee beginnen in de eerste paar seconden want dan kun je verder toch niet zoveel), en 2) als links een hout op de zweeftafel legt, kan rechts daar gelijk een staff van craften en die meteen op de tafel terug leggen. Zo kan links ook een staf-zoekende klant bedienen. Links heeft in dit level minder te doen dus dat moet je optimaliseren denk ik.1234567y schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:13:
[...]
Echt een tof spel. Gewoon over overcooked natuurlijk.
Soms wel beetje onduidelijk wanneer je iets naar iemand toe gooit. We halen best wel lekkere score, maar in dat lvl ook nog geen goud
Weer twee leuke artikelen om te lezen op het Stadia developers blog
https://stadia.dev/intl/e...with-feature-development/
https://stadia.dev/intl/e...lop-anywhere-with-stadia/
https://stadia.dev/intl/e...with-feature-development/
https://stadia.dev/intl/e...lop-anywhere-with-stadia/
Had gisteren terugkoppeling gekregen van de collega voor wie ik het Stadia geregeld had, hij is er blij mee en zijn 2 dochters van 15 jaar oud hebben het ook beide goedgekeurd.
Er zijn weer nieuwe aanbiedingen oa. SW Jedi: Fallen Order.
En Dynasty Warriors 9 komt vandaag uit.
@Linksquest Mooi, top dat je Stadia omarmt hebt en zo'n goede ambassadeur bent.
En Dynasty Warriors 9 komt vandaag uit.
@Linksquest Mooi, top dat je Stadia omarmt hebt en zo'n goede ambassadeur bent.
Stadia was beter....
Dank voor de tip. Ik hoopte voor SW al op een goede aanbieding ter zijner tijd.artificial_sun schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:58:
Er zijn weer nieuwe aanbiedingen oa. SW Jedi: Fallen Order.
Mijn PC heeft het begeven en nu overweeg ik een Chromebox aan te schaffen, meer bepaald deze: https://www.bol.com/nl/nl...gb-128gb/9300000050909537 .
Zou dat gaan werken met Stadia? 4k hoeft hier niet op, want ik heb ook geen 4k scherm. Ik werk volledig in de cloud, dus een pc heb ik niet echt meer nodig.
Zou dat gaan werken met Stadia? 4k hoeft hier niet op, want ik heb ook geen 4k scherm. Ik werk volledig in de cloud, dus een pc heb ik niet echt meer nodig.
Ik zou niet weten waarom niet. Zelf speel ik regelmatig Stadia op m'n Chromebook, ook ChromeOS.Rob Voets schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:26:
Mijn PC heeft het begeven en nu overweeg ik een Chromebox aan te schaffen, meer bepaald deze: https://www.bol.com/nl/nl...gb-128gb/9300000050909537 .
Enige twijfelpunt zou zijn of de CPU snel genoeg is om de stream te decoden maar dat lijkt me wel, zeker als het de 1080P-stream betreft.
Edit: het enige apparaat waar ik Stadia niet op aan de praat kreeg (te langzaam), is m'n Dell XPS 1640 uit 2009. Die heeft een Intel Core 2 Duo CPU, de P8600.
[ Voor 10% gewijzigd door Tuktop op 15-02-2022 10:38 ]
Zou in theorie gewoon moeten werken. Je kunt het niet meer dan proberen en anders binnen 30 dagen terug sturen, dat is het mooie van Bol.com en Coolblue
Tof ding! Bij de beschrijving staat dat zelfs 4k wordt ondersteund door de grafische chip, dus denk dat een 4kstream dan zelfs moet lukken zou je t toch ooit willen. Ik voorzie geen problemen met Stadia eerlijk gezegd, je zou m zelfs aan je tv kunnen hangenRob Voets schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:26:
Dat is niet altijd direct te stellen maar in dit geval wel. Heb het even nagezocht en de Celeron 3865U processor heeft een Intel® HD Graphics 610 aan boord als iGPU, en die kan op haar beurt inderdaad hardwarematig VP9 decoden, wat nodig is om om de 4K Stadiastream te ontvangen.Ht87 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:36:
[...]
Tof ding! Bij de beschrijving staat dat zelfs 4k wordt ondersteund door de grafische chip, dus denk dat een 4kstream dan zelfs moet lukken zou je t toch ooit willen.
Bron: https://www.notebookcheck...s-and-Specs.257794.0.html
Bedankt, ik ga hem bestellen en laat weten hoe het werkt met Stadia.
Cyberpunk heeft ook op Stadia de patch ontvangen. Dezelfde als die de PC heeft ontvangen. En is ook nog eens in de aanbieding voor 30 euro.
Ik heb de game gratis bij mijn Xbox One X Cyberpunk Editie gekregen, 2x geprobeerd te spelen maar 2x door een Bug moeten stoppen, de next gen versie is nu uitgekomen en heb sinds 1 maand een Series X, dus hem binnenkort nog een keer de kans geven, vind het concept tof, maar op een of andere manier werd de game me niet gegund.
Maar heb wel gehoord toen de game uit kwam, dat hij het beste te spelen was op de Google Stadia, dat is ook echt iets waar ze trots op mogen zijn.
Maar heb wel gehoord toen de game uit kwam, dat hij het beste te spelen was op de Google Stadia, dat is ook echt iets waar ze trots op mogen zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Linksquest op 15-02-2022 19:33 ]
Toevallig al getest? Ik heb momenteel geen pro, dus geen mogelijkheid om eerlijk verschil te zien denk ik...Jasphur schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:13:
Cyberpunk heeft ook op Stadia de patch ontvangen. Dezelfde als die de PC heeft ontvangen. En is ook nog eens in de aanbieding voor 30 euro.
Speelde erg lekker toen ja, vond t de mooiste game op stadia, maar op de een of andere manier pakte t spel me niet. Beetje t doodse gevoel in de stad en zo. De patch zou dat moeten fixen geloof ik?Linksquest schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:33:
[ Voor 39% gewijzigd door Ht87 op 15-02-2022 19:46 ]
Graphics zijn voor Stadia niet aangepast in deze patch. Enkel voor de next-gen consoles.
Ik heb de game niet. Twijfel nog. Maar zag op twitter een paar screenshots. Vind het er erg goed uitzienHt87 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:44:
[...]
Toevallig al getest? Ik heb momenteel geen pro, dus geen mogelijkheid om eerlijk verschil te zien denk ik...
[...]
Speelde erg lekker toen ja, vond t de mooiste game op stadia, maar op de een of andere manier pakte t spel me niet. Beetje t doodse gevoel in de stad en zo. De patch zou dat moeten fixen geloof ik?
@RoCoStr heeft het er altijd al zo uitgezien dan? Nice!
Mooi nieuws, ik speel graag Cyberpunk dus deze verbeteringen zijn erg welkom. Vanavond eens aanzwengelen.
Er zijn naast Cyberpunk nog wel wat andere aardige games in de aanbieding die wellicht de moeite waard zijn.
Ik heb nog het tientje korting open staan, twijfel nog of Cyberpunk de moeite waard is qua spel voor die 20 euro of dat ik toch voor 35-10€ LIF True Colors haal.
Ik heb nog het tientje korting open staan, twijfel nog of Cyberpunk de moeite waard is qua spel voor die 20 euro of dat ik toch voor 35-10€ LIF True Colors haal.
[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 16-02-2022 07:30 ]
Lastige keuze tussen die 2, zou ik ook lastig vinden. Ik kan je alleen maar zeggen dat Cyberpunk me goed bevalt. Ik speel niet heel regelmatig en echt heel casual qua prestaties, maar ben er toch al lang zoet mee.vhal schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:30:
Er zijn naast Cyberpunk nog wel wat andere aardige games in de aanbieding die wellicht de moeite waard zijn.
Cyberpunk is echt prima spel.RobNemoo schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:20:
[...]
Lastige keuze tussen die 2, zou ik ook lastig vinden. Ik kan je alleen maar zeggen dat Cyberpunk me goed bevalt. Ik speel niet heel regelmatig en echt heel casual qua prestaties, maar ben er toch al lang zoet mee.
- Het RPG aspect vindt ik matig. Conversaties zijn redelijk lineair, en skills/stats deden mij weinig in het spel.
- ook combat is mwa, het werkt, maar het is naar mijn ervaring of heel makkelijk of te moeilijk.
- De main Story is zo gaaf om te spelen. Dat bovenstaande mij niet heel erg dwars zat. Het is ook tof om de stad te leren kennen.
[ Voor 3% gewijzigd door 1234567y op 16-02-2022 09:41 ]
Ik weet niet wat de speelduur van true colors is? De delen die nu in pro zitten vind ik super (leuker dan cyberpunk misschien), maar met 10 a 15 uur per deel ben je er wel mee klaar. In cyberpunk heb ik denk ik al meer uren zitten, dus dan zou ik toch voor die gaan.vhal schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:30:
edit: 12 uur, persoonlijk wacht ik dan of het in pro komt in de toekomst en neem ik dan wel weer een maandje pro. De herspeelbaarheid is ook niet zo groot (nou ja, net iets groter als bij een film ivm de keuzes).
[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 16-02-2022 18:04 ]
/▌
Er is wéér een mega sale bezig. Onderandere
AC Black Flag gold edition voor 9 euro, Rayman Legends voor 15 euro en RDR2 voor 30 euro (zonder PRO)
AC Black Flag gold edition voor 9 euro, Rayman Legends voor 15 euro en RDR2 voor 30 euro (zonder PRO)
[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 16-02-2022 19:14 ]
En Fifa22 voor 20,99 (Pro), lijkt me een goede aanbieding.
Alleen heb je bij Fifa denk ik last van geen cross-platform, of valt dat wel mee?
Iemand ervaring met Fifa op Stadia? Ik zit nog op Fifa 18 op de pc, had geen zin meer om elk jaar EA voor een kleine upgrade te belonen. Wellicht is de sprong van 18 naar 22 het wel waard?
Alleen heb je bij Fifa denk ik last van geen cross-platform, of valt dat wel mee?
Iemand ervaring met Fifa op Stadia? Ik zit nog op Fifa 18 op de pc, had geen zin meer om elk jaar EA voor een kleine upgrade te belonen. Wellicht is de sprong van 18 naar 22 het wel waard?
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Anders kopen, minder dan twee uur spelen binnen twee weken, en een eventuele refund aanvragenExar schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:12:
En Fifa22 voor 20,99 (Pro), lijkt me een goede aanbieding.
Leuke sale, vanavond of morgen eens kijken.
Jammer dat AC:Valhalla deze keer niet in de sale zit. Vorige keer net te laat besloten dat ik die wel eens in 4K wilde proberen. Overweeg nog Origins te halen, maar ik heb begrepen dat de meesten Valhalla wel leuker vinden? Odessey wel al gespeeld op de PC.
Die Lara Croft en Tomb Raider games voor een paar Euro is echt een leuke koop.
zekers! bij de vorige deal rise of the tomb raider gekocht.Linksquest schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:59:
Die Lara Croft en Tomb Raider games voor een paar Euro is echt een leuke koop.
Ga nu het vervolg halen, shadow of the tomb raider. Erg vermakelijke spellen waar je toch een flink aantal uur mee bezig bent
Het is dat ik ze al heb, maar ga zeker eens kijken wat er verder allemaal te krijgen is .
Hier zonet voor het eerst sinds een aantal maanden nog eens een game gekocht - RDR 2 ultimate edition in sale.
Op Xbox One X destijds nog gespeeld, maar het gemak om de game op verschillende schermen/ruimtes te kunnen spelen doorslaggevend. Ziet er toch allemaal net iets beter uit dan toen en vooral de stilte en snelle laadtijden zijn een plezier.
Op Xbox One X destijds nog gespeeld, maar het gemak om de game op verschillende schermen/ruimtes te kunnen spelen doorslaggevend. Ziet er toch allemaal net iets beter uit dan toen en vooral de stilte en snelle laadtijden zijn een plezier.
Ik ben inderdaad ook fan van de RDR2 port op stadia.
Daar zou ik graag een vervolg op zien!
Heel graag! Jammer genoeg lijkt Rockstar voorlopig niet geneigd om met Stadia in zee te gaan. Hopelijk binnenkort wat nieuwe content. Ik weet het, we zijn veel gewoon door Ubisoft!Ht87 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:11:
Ik ben inderdaad ook fan van de RDR2 port op stadia.
Ik had ook graag de GTA trilogy: the Definitive edition op Stadia gezien.Die op pc gekocht en een brommende GPU doet me huiveren om nog verder te gaan. Wat geniet ik van de stilte van Stadia
Is die Trilogie inmiddels een beetje speelbaar? Hoorde namelijk dat hij van geen meter liep.
Ik heb vandaag Mafia III nog eens een kans gegeven, maar deze game is in mijn ogen gewoon niet speelbaar op Stadia (Pro). Te lage resolutie, teveel compressie zichtbaar. Ziet er gewoon echt niet uit. Onvergelijkbaar met de Mafia games (definitive edition) native op de PC spelen.
Dan maar verder met Cyberpunk 2077, nu daar de 1.5 patch voor uit is.
Dan maar verder met Cyberpunk 2077, nu daar de 1.5 patch voor uit is.
Ik ben ook gestopt met Mafia III, ik ga maar weer verder met Cyberpunk ook
Ik ben alleen vergeten waarom ik het verhaal goed vond. Ik heb het spel iets te lang laten liggen.
/▌
Ik was nog helemaal niet ver in het verhaal. Nu pas op het punt waar Johnny in het hoofd van 'V' is.Marzman schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:11:
Ik ben ook gestopt met Mafia III, ik ga maar weer verder met Cyberpunk ookIk ben alleen vergeten waarom ik het verhaal goed vond. Ik heb het spel iets te lang laten liggen.
Ik heb Mafia 3 nog niet op Stadia geprobeerd, maar wel op de ps4, leuke game.
Ik speel op dit moment AC: Origins. Super toffe game. Ik overweeg om de volgende game te kopen: RDR2.
Ik hoor zoveel goeds over deze game, terwijl het me totaal niet trekt. Die hele style van het wilde westen. Het interesseert me niet ofzo.
Meer mensen die er zo in staan maar waar RDR2 toch verrast heeft?
Ik hoor zoveel goeds over deze game, terwijl het me totaal niet trekt. Die hele style van het wilde westen. Het interesseert me niet ofzo.
Het is een van de beste games van de afgelopen jaren imo. Het verhaal is onwijs sterk en er zitten memorabele missies tussen. Kalmte en rust zit ook veel in de game, rustig, sommigen noemen t traag, maar ik vind t meer een realistische weergave van hoe je zelf door de wereld zou rijden op je paard. Verwacht niet de gekte van gta dus vooral. Een aanrader is het YouTube kanaal van Jack Black (jablinski), hij heeft tijdens de eerste coronagolf een heel stuk gespeeld en geeft daar op zijn eigen manier commentaar op! Geeft een goed beeld van t spel.nickdw7 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:18:
Ik speel op dit moment AC: Origins. Super toffe game. Ik overweeg om de volgende game te kopen: RDR2.
Edit: link naar jablinski
[ Voor 3% gewijzigd door Ht87 op 17-02-2022 19:46 ]
Is imo idd heel slecht geoptimaliseerd voor pc. Een game als GTA 3 met wat opgesmukte graphics zou zo geen zware load mogen hebben.Linksquest schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:43:
Is die Trilogie inmiddels een beetje speelbaar? Hoorde namelijk dat hij van geen meter liep.
Ondertussen wel wat patches verder, maar heb het al even niet meer gespeeld, ik wacht wel wat af.
Back to stadia nu
Even over die pro aanbieding van bijvoorbeeld Fifa nu. Daarvan kan je gebruik maken als je nu Pro hebt en kan je blijven spelen als je Pro is afgelopen toch?
LOETKE
Zeker! Alleen niet meer op 4K en 5.1-geluid.RudyL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:15:
Even over die pro aanbieding van bijvoorbeeld Fifa nu. Daarvan kan je gebruik maken als je nu Pro hebt en kan je blijven spelen als je Pro is afgelopen toch?
Je krijgt gewoon korting op je aankoop, maar de game blijft gewoon van jouw, ook als je geen Pro meer hebt. Wel even een goede tip, als je nu een Game geclaimd heb met Pro, dus je hebt hem gratis zeg maar, en je koopt apart een DLC los erbij, dan blijft ook dan alleen de game tot beschikking zolang je Pro hebt, dus geen Pro, geen Game, of je moet je game weer los kopen.RudyL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:15:
Dit is wel een zorgwekkende ontwikkeling ...
https://www.reddit.com/r/...e_as_of_late_ccwgtv_4ktv/
Als dit veroorzaakt wordt doordat Stadia sinds 1 januari de bitrate van de 4K VP9 stream omlaaggeschroefd heeft, zoals wordt gesuggereerd, dan is dat geen goed teken.
Als dit veroorzaakt wordt doordat Stadia sinds 1 januari de bitrate van de 4K VP9 stream omlaaggeschroefd heeft, zoals wordt gesuggereerd, dan is dat geen goed teken.
Is me nog niet opgevallen, maar als je het ziet, gewoon rapporteren via de feedback-optie. Zou ook per locatie kunnen verschillen.Haay schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:04:
Dit is wel een zorgwekkende ontwikkeling ...
[ Voor 3% gewijzigd door Tuktop op 18-02-2022 09:08 ]
Mij is wel, net als op die foto opgevallen dat er bij Control een beetje die waas erin zit, maar bij andere games heb ik dat weer niet. zie de screenshots, eerste is Control en de andere Dirt 5
https://stadia.google.com...58-4348-8e5b-db235ad7f4fc
https://stadia.google.com...a9-4374-9a94-038ea705e8e3
Verschilt erg per game. Bij dirt 5 zit er een redelijke waas overheen maar bij the crew 2 en octopath trevaler helemaal niet.Linksquest schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:22:
Mij is wel, net als op die foto opgevallen dat er bij Control een beetje die waas erin zit, maar bij andere games heb ik dat weer niet. zie de screenshots, eerste is Control en de andere Dirt 5
Zou Google dan niet gewoon resources verdelen naar mate een game vaak of weinig gespeeld wordt? Games die vaker gespeeld worden en populair zijn op het moment dat die een betere bitrate krijgen en games die weinig gespeeld worden dus ook minder prio krijgen bij het toewijzen van resources?
Of ze zijn aan het voorbereiden op een extra tier in het abbo, Basis, Premium en Pro?
Of ze zijn aan het voorbereiden op een extra tier in het abbo, Basis, Premium en Pro?
Die waas zie ik ook bij Control, maar als je naar gameplay videos van Control op andere platforms (Xbox, PS) kijkt zie je die waas daar ook, dus dat zal wel in de game zelf zitten.Linksquest schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:22:
Bij Mafia III zie ik zowel een waas als compressie artifacts en lage resolutie. Dat is gewoon echt niet fijn spelen.
Laatst even The Falconeer gespeeld. Af en toe zie je wel even compressie artifacts, maar dat ziet er wel helder en scherp uit verder.
Ik speel overigens voornamelijk via de Stadia progressive app met Stadia Enhanced plugin enabled, op mijn PC (1440p scherm).
Je zou ook even de free trial van Control op de switch kunnen proberen of daar ook een waas te zien is.Linksquest schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:22:
Een drop in videokwaliteit hebben we al wel eens eerder gehad. En ook eentje mbt audio. Dat is uit eindelijk ook weer goed gekomen. Maar toegeven, dat dit zomaar kan is geen goed selling point voor cloudgaming.
Overigens is gisteren Lanebreak aangekondigd. De naam van de Google Stream tech whitelabeled voor Peloton.
https://www.theverge.com/...-video-game-fitness-bikes
Overigens is gisteren Lanebreak aangekondigd. De naam van de Google Stream tech whitelabeled voor Peloton.
https://www.theverge.com/...-video-game-fitness-bikes
Misschien zou Google wat opener moeten zijn met storingen. Dat Mafia 3 op een lagere resolutie is, komt dat niet doordat het een oudere game is?
Overigens was het mij nog niet opgevallen, maar ik speel ook niet op 4k.
Overigens was het mij nog niet opgevallen, maar ik speel ook niet op 4k.
[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 18-02-2022 11:15 ]
/▌
Er zijn weer €0 addons. Voor Zombie army en Dynasty Warriors 9.
Ik koop ze altijd, ook al heb ik de game nog niet.
Ik koop ze altijd, ook al heb ik de game nog niet.
Stadia was beter....
Refund voor Madden aangevraagd. Niet omdat het spel niet soepel liep, maar man man wat veel wat je moet doen en dan nog blijft het lastig. Denk dat ik dan meer heb aan Fifa om dat even te spelen dan snel verder gaan met Madden.
LOETKE
Ik vond t wel leuk om als 1 speler te spelen (be a pro), heb daardoor de sport destijds leren begrijpen haha!RudyL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:14:
Refund voor Madden aangevraagd. Niet omdat het spel niet soepel liep, maar man man wat veel wat je moet doen en dan nog blijft het lastig. Denk dat ik dan meer heb aan Fifa om dat even te spelen dan snel verder gaan met Madden.
Heb nu de franchise mode gespeeld. Die werd het meest aangeraden, maar dat kost dusdanig veel tijd dat lukt me nooit.Ht87 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:18:
[...]
Ik vond t wel leuk om als 1 speler te spelen (be a pro), heb daardoor de sport destijds leren begrijpen haha!
Het leren verdedigen, de juiste aanval. Geen idee waarom je bepaalde verdediging wel kiest etc etc. Het is Football Manager als je Championship Manager liefhebber bent. Het gewoon kijken van NFL veel leuker
LOETKE
Zojuist een uurtje Judgement gespeeld op mijn nieuwe Promethean Chromebox (Intel Celeron 5205U (1,9 GHz), 4 GB DDR4-2666, 128 GB Solid State Drive, Intel Graphics UHD 610) en het werkt perfect (1080P, ik heb geen 4k monitor). Geweldig toch dat je eerst een dikke pc nodig had om games te kunnen spelen en nu kunt volstaan met een eenvoudige chromebox van 245 euro. En ook nog eens stil, want als ik de PS4 van mijn zoon af en toe hoor loeien... Ik ben er blij mee.
Fijn dat je erg tevreden bent en op deze manier goedkoop top titels kunt spelen, zelf ook vaker mensen deze service aan het bevelen, ik hoop dat ze verder groeien en hierdoor meer titels gaan krijgen.Rob Voets schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:55:
Zojuist een uurtje Judgement gespeeld op mijn nieuwe Promethean Chromebox (Intel Celeron 5205U (1,9 GHz), 4 GB DDR4-2666, 128 GB Solid State Drive, Intel Graphics UHD 610) en het werkt perfect (1080P, ik heb geen 4k monitor). Geweldig toch dat je eerst een dikke pc nodig had om games te kunnen spelen en nu kunt volstaan met een eenvoudige chromebox van 245 euro. En ook nog eens stil, want als ik de PS4 van mijn zoon af en toe hoor loeien... Ik ben er blij mee.
Waarom niet een Chromecast van 35 euro? Wat doe je verder nog met zo'n Chromebox?Rob Voets schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:55:
Had net iemand die Stadia wel met EDGE kon spelen maar de games met Chrome niet kon openen, dat is wel apart toch?
https://www.reddit.com/r/...tm_source=share&context=3Jasphur schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:22:
Een drop in videokwaliteit hebben we al wel eens eerder gehad. En ook eentje mbt audio. Dat is uit eindelijk ook weer goed gekomen. Maar toegeven, dat dit zomaar kan is geen goed selling point voor cloudgaming.
Het is tevens vervanging van mijn pc (Dell met i7 processor 8,5 jaar oud). Op mijn tv heb ik een chromecast met Stadia, maar ik speel 95% op mijn pc.Knielen schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:20:
[...]
Waarom niet een Chromecast van 35 euro? Wat doe je verder nog met zo'n Chromebox?
Die redditpost is de reden dat we het er hier over hebben
/▌
Ik linkte naar de stickied reactie van u/ChrisFromGoogle (gisteren geplaatst). Blijkbaar was het een foutje en is het opgelost.Marzman schreef op zondag 20 februari 2022 @ 07:04:
[...]
Die redditpost is de reden dat we het er hier over hebbenHaay in "[Google Stadia] Algemene ervaringen topic"
[ Voor 7% gewijzigd door Tuktop op 20-02-2022 09:15 ]
Mereks market co-op op zondagochtend is niet mijn favoriete manier van wakker worden. Mijn god wat een stress test
Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.
Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/
(Beschikbaar tot 31 december 2023)
Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/MXmsQybuGli0HNnku4R8wAcE.jpg?f=fotoalbum_large)