• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-01 15:07
Ht87 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:28:
[...]

Iets langer dan op consoles, maar over t algemeen wel een match voor een losse game.
Ik speel overigens veruit t meeste met 2 controllers tegen elkaar op de bank hoor! Geen ervaring met fut ofzo.
Thx, ik heb dan ook een extra controller(die ik nog moet koppelen) maar dan wacht ik even tot fifa mooi geprijst is en haal ik deze. Als het dan bevalt kan ik naar 23.

Qua lag minder last dan console/pc?
ajaxalex schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:34:
[...]

Thx, ik heb dan ook een extra controller(die ik nog moet koppelen) maar dan wacht ik even tot fifa mooi geprijst is en haal ik deze. Als het dan bevalt kan ik naar 23.

Qua lag minder last dan console/pc?
Moet wel zeggen dat mijn ervaring met FIFA 21 is hoor, van 22 begrijp ik dat t niet zo lekker speelt! Die port lijkt wat gehaaster gemaakt en heeft een mindere feel lees ik hier en op Reddit. Je kan overigens altijd binnen 2 uur na aankoop de koop terugdraaien, je krijgt dan je geld terug. Goede demo ;)
Voor de liefhebber. Het schijnt dat Far Cry 4 en Far Cry Primal een rating hebben gekregen voor Stadia

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:54
Hoe lang hebben jullie moeten wachten op die 3 maanden gratis via Lenovo?

Ik zit er een beetje op te wachten aangezien ik ooit blijkbaar eens mijn maand gratis Stadia Pro geactiveerd heb zonder echt te gebruiken.

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
SonnyBBQ schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:06:

Ik zit er een beetje op te wachten aangezien ik ooit blijkbaar eens mijn maand gratis Stadia Pro geactiveerd heb zonder echt te gebruiken.
Ik heb de link van Finraziel gevolgd. Die code krijg je meteen.
Finraziel schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:32:
Edit: net ook nog 3 maanden via Lenovo toegevoegd, heb nu pro tot 3 juni _/-\o_
Overigens niet via dat topic waar hierboven naar gelinkt werd, ik heb de stappen hier gevolgd:
https://nl.pepper.com/share-deal/205932
Heb daarmee Pro tot 6 juni. Zelf al 3 maanden via Google One.

[ Voor 4% gewijzigd door erwn op 07-12-2021 15:25 ]

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:36

Flipmo

OMG !!

SonnyBBQ schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:06:

geloof een dag of 4 a 5.
Wat hier al in het topic staat, je krijgt vanzelf een mail als ze je een DM gestuurd hebben :)

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:54
erwn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:25:
[...]

Ik heb de link van Finraziel gevolgd. Die code krijg je meteen.

[...]

Heb daarmee Pro tot 6 juni. Zelf al 3 maanden via Google One.
Bedankt, dit werkte ook onmiddellijk voor mij.
Flipmo schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:25:
[...]

geloof een dag of 4 a 5.
Wat hier al in het topic staat, je krijgt vanzelf een mail als ze je een DM gestuurd hebben :)
Ik ben al anderhalve week aan het wachten, daarmee...

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:36
Ik zat ook te wachten op de lenovo code voor 3 maanden.
Via Pepper een directe manier gevonden.

1. Registreer je op de Lenovo-site >> link
2. Bevestig je e-mail adres
3. Ga terug naar de link en klik op de knop "Claim"
4. Als je word doorgestuurd naar de Stadia-site en er gebeurt er niets, hoef je alleen maar de code van de URL (invite_code = XXXXXXX) te kopiëren en deze in te wisselen in Stadia onder 'Stadia-instellingen> Code inwisselen '.
5. Zeg direct weer op, dan blijft je 3 maanden gratis toegang geldig, maar geen kosten achteraf.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:07
driel24 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:47:

4. Als je word doorgestuurd naar de Stadia-site en er gebeurt er niets, hoef je alleen maar de code van de URL (invite_code = XXXXXXX) te kopiëren en deze in te wisselen in Stadia onder 'Stadia-instellingen> Code inwisselen '.
5. Zeg direct weer op, dan blijft je 3 maanden gratis toegang geldig, maar geen kosten achteraf.

***members only***
Thnx _/-\o_ _/-\o_

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:20
driel24 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:47:

***members only***
Gedaan, alleen het lukt me niet ....

[ Voor 13% gewijzigd door lifeguard op 07-12-2021 16:36 ]

lifeguard schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:22:
[...]

Gedaan, alleen lukte niet. Inloggen via de URL https://nl.pepper.com/visit/threadaddinfo/8966/329689 werkte wel :)

Stadia Pro
€ 9,99 per maand
Volgende betaling op 6 jan. 2022 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Lees ik t nu verkeerd? Dat betekent dat je over maandje gaat betalen toch? Lijkt me dat 3 maanden niet geactiveerd is dan?

• lifeguard
Ht87 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:28:
[...]

Lees ik t nu verkeerd? Dat betekent dat je over maandje gaat betalen toch? Lijkt me dat 3 maanden niet geactiveerd is dan?
Nee je leest het goed, het is helemaal niet gelukt :D

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:09
lifeguard schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:36:
[...]

Beetje ongeduldig? :+

Je kunt je gewoon aanmelden op die Lenovo site, en daar een bericht in de daarvoor bestemde thread op het forum plaatsen, en dan krijg je ergens binnen een week een PM met een code. Duurt even, maar je krijgt de code uiteindelijk wel.

Catch a smile out there!

lifeguard schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:36:
[...]

Haha aha, ik miste de sarcasmeknop denk ik :9

• lifeguard
Ht87 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:54:
[...]

Haha aha, ik miste de sarcasmeknop denk ik :9
Ik was ervan overtuigd dat het gelukt was. Ik was helaas te vroeg op vanmorgen om te beseffen dat we al in December leven.

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
erwn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:39:
[...]. Ik was wel bezorgd dat mijn internet (50 mbps glas) niet snel genoeg zou zijn, maar heb daar niets in gemerkt. Gelukkig kon ik de CCU direct met een netwerkkabel aansluiten.

Heeft iemand toevallig ook ervaring met 50 mbps? Het zit boven het minimum dat Google noemt, maar las meestal hogere snelheden hier.
50Mbit is echt genoeg. Zelf ook een jaar lang gebruik met Stadia. Gewoon 4K. Alleen wanneer m'n vriendin een nieuwe aflevering op Netflix starten en heel kleine hapering.

Nu heb ik 1000Mbit, en merk sowieso nauwelijks verschil in dagelijks gebruik.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:00
Glenfiddich schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:41:
[...]

Beetje ongeduldig? :+

Je kunt je gewoon aanmelden op die Lenovo site, en daar een bericht in de daarvoor bestemde thread op het forum plaatsen, en dan krijg je ergens binnen een week een PM met een code. Duurt even, maar je krijgt de code uiteindelijk wel.
Vreemd, toen ik naar de site van Lenovo ging, heb ik een account aangemaakt (via een wegwerp mailadres), en mijn gebruiksnaam ingevuld in het formulier. Toen kwam er de knop "Claim" te staan. Daarop klikken, je gaat naar stadia en viola, direct 3 maanden gratis.

• lifeguard
chrisborst schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:59:
[...]

Vreemd, toen ik naar de site van Lenovo ging, heb ik een account aangemaakt (via een wegwerp mailadres), en mijn gebruiksnaam ingevuld in het formulier. Toen kwam er de knop "Claim" te staan. Daarop klikken, je gaat naar stadia en viola, direct 3 maanden gratis.
Ik ga inderdaad naar Stadia na de Claim-button, maar daar blijft het dan bij :D

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:47
lifeguard schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:01:
[...]

Ik ga inderdaad naar Stadia na de Claim-button, maar daar blijft het dan bij :D
Als het goed is kun je in de URL de redeem-code zien, deze vervolgens zelf invullen in de app of de website.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb nu ook drie maanden pro via Lenovo. Ik dacht dat ik die in de begintijd al een keer ergens gehad had maar schijnbaar niet :p Misschien was het toen gewoon een maandje. Wel tof, kan ik Wreckfast spelen en Wine gaan maken ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 07-12-2021 19:37 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• AfroBob
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-10-2025
Er kan momenteel gestemd worden of Assasins Creed Valhalla of Far Cry 5 in de aanbieding moet op Stadia via twitter:
https://twitter.com/GoogleStadia/status/1468237787770101768

Volgens een mail gaat het om een prijs van £15 (heb de mail zelf niet gehad) :
https://www.reddit.com/r/...valhalla_vs_fc5_for_1499/

Far Cry5 gaat echter regelmatig voor minder dan dat in de uitverkoop op Stadia en is dus eigenlijk geen goede deal. AC:Valhalla voor 15 zou wel een hele goede deal zijn. Prijsgeschiedenis van FC5:
https://stadiadb.app/deta...11c54da8a9b3381be38255c7p

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
AfroBob schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:34:
Er kan momenteel gestemd worden of Assasins Creed Valhalla of Far Cry 5 in de aanbieding moet op Stadia via twitter:

Far Cry5 gaat echter regelmatig voor minder dan dat in de uitverkoop op Stadia en is dus eigenlijk geen goede deal. AC:Valhalla voor 15 zou wel een hele goede deal zijn. Prijsgeschiedenis van FC5:
Ik ben ook wat lui, maar nu heb ik een maandje gratis pro. Stel dat je een van deze games koopt en je pro abbo is afgelopen. Kan je zo'n game dan wel blijven spelen of is dat ook alleen maar mogelijk indien je een pro abbo hebt.

Zijn er bijvoorbeeld wisselende prijzen om een spel met pro abbo te kopen en zonder?

LOETKE

• AfroBob
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-10-2025
RudyL schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:41:
[...]

Ik ben ook wat lui, maar nu heb ik een maandje gratis pro. Stel dat je een van deze games koopt en je pro abbo is afgelopen. Kan je zo'n game dan wel blijven spelen of is dat ook alleen maar mogelijk indien je een pro abbo hebt.

Zijn er bijvoorbeeld wisselende prijzen om een spel met pro abbo te kopen en zonder?
Als je een spel koopt kan je die altijd spelen, ook zonder pro. Pro is alleen nodig om spellen boven 1080p resolutie te spelen. (En HDR en 5.1 geluid.) Ongeacht of je het spel koop voor de volle prijs, de standaard aanbiedingen of de pro aanbiedingen.

Alleen spellen die je via pro "gratis" claimed zijn niet te spelen als je (tijdelijk) geen pro hebt, zodra je weer pro neemt worden deze spellen ook weer beschikbaar (met je oude savegames ofcourse).
RudyL schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:41:
[...]

Om @AfroBob aan te vullen, pro discounts zijn deals die je alleen krijgt als je dus pro hebt. Dit kan zijn een extra korting op een game of een aanbieding die je niet krijgt op stadia basic.
http://stadiadb.app is de beste site om alles in te zien.
AfroBob schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:34:

Toch maar even gestemd op Valhalla. Voor 15 euro wil ik nog wel een game die ik ooit kan spelen (heb nog zoveel games liggen...)

• Marzman
  • Niet online
Ook even gestemd omdat ik de uitslag wilde zien. 70 procent is voor Valhalla, dus dat zal het ook wel worden :)

Gisterenavond wijnmaken en Ark geprobeerd. Wijn maken is niet mijn spel, ik snap het niet helemaal en het leek ook een beetje saai. Ook een beetje raar dat ze de tutorial niet ingame hebben gemaakt want misschien is het wel leuk als je het niet in een boek hoeft te lezen :p Wel jammer, want wijn maken lijkt me eigenlijk best interessant (echt wijn maken, los van het spel).

Ark was ook nog geen succes, het was me niet helemaal duidelijk wat ik moest doen en die Dino in het begin maakte me iedere keer dood.

Volgende keer maar gewoon Wreckfest gaan spelen. Dat racespel met die motoren lijkt me ook nog wel leuk om te proberen. Of misschien zit er nog een leuk puzzel adventure spel tussen waar je niet meteen dood gaat :p

/▌

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:18

BM

Admin Softe Goederen
Jasphur schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:07:
Goedemorgen! Hierbij een topic speciaal voor de levertijden:

[Stadia] Premier Edition levertijden & beschikbaarheid topic

Is er een moderator die dit topic in de TW wil zetten en misschien bovenstaande posts wil verplaatsen?
Ik wilde net de posts verplaatsen waar je het over had, maar ik denk dat ik dat beter niet doe. Als ik goed herinner komen die dan VOOR de Topic Start te staan, wat de boel er niet leesbaarder op maakt.

Zullen we afspreken dat ik ze laat staan, en dat we vanaf nu allemaal dat topic opzoeken als het over levertijden etc gaat? Denk dat dat uiteindelijk het handigste is.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Marzman
  • Niet online
Niet eens de white label dienst, zal wel goed zijn voor de bekendheid van Stadia. Ik ben wel benieuwd waar Samsung mee bezig is. Die laten het klinken alsof ze een eigen streaming dienst aan het bouwen zijn.

/▌

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:19

vhal

ಠ_ಠ

Tja vanaf webOS 5.0 dus effectief vallen alle LG tv's ouder dan 2020 buiten de boot. :/

Strava

• Jonkar
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09-2022
Marzman schreef op woensdag 8 december 2021 @ 07:59:
[...]

Niet eens de white label dienst, zal wel goed zijn voor de bekendheid van Stadia. Ik ben wel benieuwd waar Samsung mee bezig is. Die laten het klinken alsof ze een eigen streaming dienst aan het bouwen zijn.
Ik verwacht Stadia als white label techniek erachter en dan een eigen catalogus uitbrengen.
vhal schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:06:
[...]

Tja vanaf webOS 5.0 dus effectief vallen alle LG tv's ouder dan 2020 buiten de boot. :/
Zelfde als GFnow toch? Zal waarschijnlijk met de streaming codecs te maken hebben. Maar gelukkig zijn er nog 1001 andere manieren om Stadia te kunnen spelen. :P

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:57
Het argument dat veel gamers hebben tegen Stadia vervalt nu ook: Je hebt de games niet fysiek.

Ook andere games/consoles gaan naar volledig digitale distributie. Te beginnen met HALO

nieuws: Halo Infinite-schijf bevat niet de game, maar enkel een drm-check

Hier ook nog een code voor 3 maanden gratis, ik kom niet meer in aanmerking:
Members only:

[ Voor 16% gewijzigd door Sahi_NL op 08-12-2021 15:18 ]

• lifeguard
Sahi_NL schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:37:
Het argument dat veel gamers hebben tegen Stadia vervalt nu ook: Je hebt de games niet fysiek.

Ook andere games/consoles gaan naar volledig digitale distributie. Te beginnen met HALO

***members only***
Suuper. Ik heb je code gebruikt.
Via die URL en pepperactie lukte me niet.

Bedankt, en tof dat je hem wilde delen.

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03-2025

Overlegne

Calvé Pindabaas

Hier ook nog een code voor 3 maanden gratis PRO:
Members only:

[ Voor 23% gewijzigd door Overlegne op 08-12-2021 15:01 ]

• erwn
  • Niet online
Zijn er eigenlijk ook kinderspellen om lokaal met z'n drieën te spelen of is dat met maximaal twee spelers? Ik zag dat de Paw Patrol game uit Pro met twee spelers is.

Edit: mijn vraag is ook deels of een derde controller interessant is. Wat denken jullie? (Mits nog verkrijgbaar in aanbieding.)

[ Voor 28% gewijzigd door erwn op 08-12-2021 15:06 ]

• Roelos89
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:38
Overlegne schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:30:
Hier ook nog een code voor 3 maanden gratis PRO:
***members only***
Bedankt voor de code!
Het was even zoeken waar ik hem in moest vullen maar het is gelukt.

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:42
erwn schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:41:
Zijn er eigenlijk ook kinderspellen om lokaal met z'n drieën te spelen of is dat met maximaal twee spelers? Ik zag dat de Paw Patrol game uit Pro met twee spelers is.
Cake Bash!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:34
erwn schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:41:
Cake Bash kan lokaal tot 4. Verder moet ik nog kijken ook naar andere kinderspellen.

Sowieso schrijf je zo!

• Finraziel
  • Laatst online: 09:11
Sahi_NL schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:37:

***members only***
Hangt er wel vanaf waarom je de game fysiek wilde hebben. Gaat het om bv over 20 jaar nog kunnen spelen als de servers down zijn, dan heb je gelijk. Maar je kunt dat Halo schijfje wel nog verkopen of uitlenen.
Zelf boeit me dat overigens niet hoor, ik vind verkopen van games meestal veel te veel moeite. Maar er is dus nog wel een voordeel over.

Gamertag: FinrazielNL

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGGBqEQXoAMBaxQ?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGGRQzKXIAAUojP?format=jpg&name=large

[ Voor 33% gewijzigd door Jasphur op 08-12-2021 17:28 ]

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:47
Werkt op m'n A1 OLED minder soepel dan de Chromecast helaas. Meer gedropte frames. Je kan ook niet even van kanaal wisselen want dan moet je weer opnieuw starten. Controller bleef ook niet connected, koppelcode niet zichtbaar bij het starten. Het leek ook wat blurrier dan de Chromecast, maar kon niet goed direct vergelijken. Mogelijk dat het een andere codec gebruikt.

Menuutje liep wel soepeler dan op de Chromecast, die is altijd wat schokkerig.

Al met al niet echt ideaal, maar hopelijk pakken ze een keertje door. Doel moet denk ik zijn dat die app prominenter op de TV zichtbaar is. Controller + game gratis bij een tv doen en paar maanden premium.

• RudyL
Maakt het eigenlijk nog uit of je de bijgeleverde Chromecast gebruikt of de ingebouwde in de televisie?

LOETKE

• hcQd
  • Registratie: September 2009
RudyL schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:18:
Maakt het eigenlijk nog uit of je de bijgeleverde Chromecast gebruikt of de ingebouwde in de televisie?
De Chromecast Ultra is de enige chromecast waar Stadia op draait. Natuurlijk, als je een apparaat met Android TV hebt kun je daar de Statia-app op installeren en zonder chromecast spelen.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:10

DjVe

Hatsaflats!

RudyL schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:18:
Op mijn Philips OLED draait de stadia app op Android minder lekker dan op de Chromecast. Via HDMI springt de TV direct op Game modus, wat via de app niet kan. Ik speel lekker door op de Chromecast :)

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik kwam deze tegen op YouTube weet niet of hij al gedeeld is maar vond hem wel interessant zeker omdat er een mini roadmap wordt getoond voor Stadia!

• xz550
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-03-2025
Binnenkort slechts 1 dag in de aanbieding?

https://nl.pepper.com/aan...oor-nieuwe-klanten-220537
Dennis0162 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:50:
Ik kwam deze tegen op YouTube weet niet of hij al gedeeld is maar vond hem wel interessant zeker omdat er een mini roadmap wordt getoond voor Stadia!

[YouTube: Stadia Provides A MINI ROADMAP (More Games) | New Free 2 Play Shooter Coming Soon]
Sunny is erg leuk om te volgen. Hij kijkt ook naar Luna, Xcloud en GFnow.

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-01 21:07
Oeh dat is best een goede aanbieding! Maar heb nog zoveel wat ik moet spelen op stadia oops

[ Voor 7% gewijzigd door rwbk op 08-12-2021 20:55 ]

Ja die Valhalla ga ik echt niet laten liggen voor 15 euro, ik heb een week kerstvakantie, ik maak mezelf gewoon wijs dat ik dan m'n hele backlog ga inhalen :9

• Marzman
  • Niet online
4,99 is zeker die kortingscoupon af? (die wij allemaal al gebruikt hebben :p )

/▌

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-01 15:24

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Mijn Stadia premiere edition is gisteren binnen gekomen, sneller dan verwacht :9
The CCU koppelt in één keer goed met mijn 5ghz WIFI maar met de controller krijg ik het niet voor elkaar. De hele avond in de weer geweest, maar de controller wilt alleen maar met mijn 2,4ghz verbinding maken. Iemand nog tips, op Stadia fora en Reddit nog niks bruikbaars kunnen vinden.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Deacon schreef op donderdag 9 december 2021 @ 07:40:
Mijn Stadia premiere edition is gisteren binnen gekomen, sneller dan verwacht :9
The CCU koppelt in één keer goed met mijn 5ghz WIFI maar met de controller krijg ik het niet voor elkaar. De hele avond in de weer geweest, maar de controller wilt alleen maar met mijn 2,4ghz verbinding maken. Iemand nog tips, op Stadia fora en Reddit nog niks bruikbaars kunnen vinden.
Deze stappen al eens doorlopen?

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Vreemd, heb je misschien vreemde karakters ofzo in de Wifi staan. Misschien is het de beveiliging.

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De Stadia android app is aardig veranderd. Veel meer game categorieën (dezelfde games) en er is nu eindelijk een zoek functie.
Hebben de 5ghz en de 2,4ghz verschillende namen? Zo niet: de controller verbind dan volgens mij met de 2,4 omdat die dan meer bereik geeft. Op zich moet het met de controller op de 2,4 geen problemen geven volgens mij hoor. De CCU is belangrijker op 5ghz, bedraad is echter optimaal.

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-11-2025

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

Door de aanbieding van Google ook aan de Stadia gegaan, Wat een timing ook, de LG TV app voor Stadia is er en kan nu gamen op m'n CX zonder de chromecast nodig te hebben, werkt ook soepel en ervaar geen lag.

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

• Dufniall
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:04
Hier ook een nieuwe Stadia gebruiker. Tot nu toe enkele uren Control gespeeld, zowel via de Chromecast Ultra als op een iPad. En de eerste ervaringen zijn positief! Ik had niet gedacht dat het zo'n vlekkeloze ervaring zou zijn. Weinig tot geen haperingen, alleen even een stotter wanneer je uit het pauzemenu komt. Bijzonder om te zien dat ze dit soort graphics uit de cloud kunnen toveren. Van het weekend eens even proberen of het ook stand houdt met wat snellere games zoals Avicii Invector of GRID.

De controller bevalt ook goed, handig dat er een 3,5mm plug inzit zodat ik makkelijk via oortjes kan spelen, ook al zit het beeld op de TV. Even zoeken waar je welk volume moet instellen, want de eerste keer werden mijn oren redelijk opgeblazen via de controller hehe.

In de praktijk zal ik vooral "handheld" spelen, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een klem of houder zodat ik mijn telefoon aan de Stadia controller kan hangen. En liefst eentje die ook op de Steam controller past, zodat ik ook Steam Link kan gebruiken voor mijn andere PC games. Nu kwam ik deze tegen op Amazon:
HJD 2-pack. Iemand ervaringen met deze? Verder heeft Orzly een originele maar die lijkt alleen op de Stadia controller te passen, en is wat meer aan de prijs. Iemand hier tips of ervaringen?

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Gisteren de première set binnengekregen. Had ervoor al gespeeld met een PS4 controller op mijn Philips android tv en op de pc, en tablet ;)
Android tv draaide maffia 3 erg slecht op. Reageerde traag op bewegingen. Bij Wreckfest hetzelfde.
Alleen dirt 5 was er prima op te spelen.

Nu op de CCU met stadia controller draait het als een tiet. Erg soepel en beeld lijkt ook wel een stukje scherper.
Dufniall schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:13:
...

In de praktijk zal ik vooral "handheld" spelen, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een klem of houder zodat ik mijn telefoon aan de Stadia controller kan hangen. En liefst eentje die ook op de Steam controller past, zodat ik ook Steam Link kan gebruiken voor mijn andere PC games. Nu kwam ik deze tegen op Amazon:
HJD 2-pack. Iemand ervaringen met deze? Verder heeft Orzly een originele maar die lijkt alleen op de Stadia controller te passen, en is wat meer aan de prijs. Iemand hier tips of ervaringen?
Leuk om te lezen! Ik gebruik zelf de orzly, was destijds echt goedkoper (onder de 15 euro) haha, denk dat de vraag wat groter is momenteel. Hij is wel echt heel fijn, vooral het afstellen is ideaal en de gaten voor de oplader en 3,5mm passen allemaal precies.

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:06
Net de code van Lenovo ook binnen gekregen, nu 4 maand gratis Stadia, bedankt voor de tip jongens!

• RudyL
h1ttent1t schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:57:
Net de code van Lenovo ook binnen gekregen, nu 4 maand gratis Stadia, bedankt voor de tip jongens!
Welk moment had je hem aangevraagd? En je krijgt hem als PM of als mail?

LOETKE

Zou de code deals in een ander topic mogen? :P Dan sneeuwen de vragen mbt controller verbinden en andere ervaringen niet onder :D

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:57
Voor mij is Rayman Legends denk ik wel de game of the year voor mij (ok, game of the year 2013 ;)) Moet zeggen dat dit voor mij wel de eerste rayman is die ik ooit gespeeld heb.

Het lijkt een kiddieplatformer met blije wezentjes/kleuren, maar is gewoon een @%&#*-game (op een goede manier :+) en zit echt geniaal in elkaar in leveldesign en competities etc. Ik vind hem ook beter dan de Mario-games, die ik wel zo'n beetje allemaal gespeeld heb tot 2010 of zo. Maar het idee is vergelijkbaar, het is niet echt moeilijk als je gewoon het eind wilt halen, maar supermoeilijk als je de gouden trofee wilt halen en/of alle wezentjes wilt redden.

[ Voor 17% gewijzigd door sewer op 09-12-2021 10:35 ]

sewer schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:31:
Voor mij is Rayman Legends denk ik wel de game of the year voor mij (ok, game of the year 2013 ;)) Moet zeggen dat dit voor mij wel de eerste rayman is die ik ooit gespeeld heb.

Het lijkt een kiddieplatformer met blije wezentjes/kleuren, maar is gewoon een @%&#*-game (op een goede manier :+) en zit echt geniaal in elkaar in leveldesign en competities etc. Ik vind hem ook beter dan de Mario-games, die ik wel zo'n beetje allemaal gespeeld heb tot 2010 of zo. Maar het idee is vergelijkbaar, het is niet echt moeilijk als je gewoon het eind wilt halen, maar supermoeilijk als je de gouden trofee wilt halen en/of alle wezentjes wilt redden.
Het black betty level al gespeeld? oOo

• sewer
Haha, ja, die was vrij geniaal inderdaad :)

"Grappig" ook dat bij die invaded levels (goud is binnen 40 seconden, zilver binnen 50) ik bij een goede run steevast op '40,65' seconden ofzo kom. Frustrerend natuurlijk (al weet ik dan ook dat het de run ook niet perfect was), maar geeft wel aan hoe goed die levels allemaal ontworpen is.

[ Voor 84% gewijzigd door sewer op 09-12-2021 10:47 ]

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-01 17:03
Ik heb gisteren Figment gespeeld. Een action adventure met flink wat puzzels, die me doet denken aan een interactief Hieronymus Bosch schilderij. Ik had nog nooit van die game gehoord, maar voor ik het wist had ik er een paar uur ingestoken. Echt de moeite waard, alleen al voor de graphics en leuke dialogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeHwR4IEffS7pMcu3gFIGOvCEHk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LEjf6kmd8mhqvqQ0vtgxJ0yv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KM4_s5LjqZeDfBnO1dyDjzpgyfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9tyBfeT0rXQ3ZAXWgio03Gc7.jpg?f=fotoalbum_large

too old, too cold

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:43
De controller bevalt ook goed, handig dat er een 3,5mm plug inzit zodat ik makkelijk via oortjes kan spelen, ook al zit het beeld op de TV. Even zoeken waar je welk volume moet instellen, want de eerste keer werden mijn oren redelijk opgeblazen via de controller hehe.
Als je op de stadia knop drukt van de controller krijg je het menu in beeld. Hier heb je ook de volume instellingen :)

• sewer
Ik vond figment ook echt een mooie game, het is vooral level 1 waar ik wat twijfels bij had, maar de game werd per level steeds beter (qua gameplay, de levels zijn inderdaad over de hele game prachtig) :)

[ Voor 20% gewijzigd door sewer op 09-12-2021 10:51 ]

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-01 17:03
sewer schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:50:
Ik vond figment ook echt een mooie game, het is vooral level 1 waar ik wat twijfels bij had, maar de game werd per level steeds beter (qua gameplay, de levels zijn inderdaad over de hele game prachtig) :)
De dynamische muziek en het sound design in het algemeen zijn ook heel uniek. De muziek verandert constant, afhankelijk van de voorwerpen in het level die met de muziek "mee spelen". De muzikale thema's blijven ook constant gelijk, maar krijgen telkens een andere invulling en instrumentarium als de sfeer van het level verandert. Echt goed gedaan. Ook geweldig dat de "bazen" liedjes zingen terwijl ze je aanvallen! :D

too old, too cold

• erwn
  • Niet online
Dank voor alle tips. Heb de genoemde pro games alsnog geclaimd. Ik zag zo snel geen wish list o.i.d. voor andere games, of wel? In de Android app.

Claimen jullie eigenlijk ook alle pro games? Waarom wel/niet? Ik probeerde nu een selectie te maken van enkel games die mogelijk interessant zijn.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-01 11:40
erwn schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:23:
Dank voor alle tips. Heb de genoemde pro games alsnog geclaimd. Ik zag zo snel geen wish list o.i.d. voor andere games, of wel? In de Android app.

Claimen jullie eigenlijk ook alle pro games? Waarom wel/niet? Ik probeerde nu een selectie te maken van enkel games die mogelijk interessant zijn.
Waarom niet?

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:15
Ik ben bijna door Watch Dogs 2 heen. Zeer vermakelijk. Leuk om parodieën op Facebook, Google, Scientology etc. te hacken en kapot te maken. >:) >:) >:)
Nog 1,5 hoofdmissie en ik kan deze afstrepen op mijn veel te lange backlog..

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:15
Gewoon omdat het kan... :)

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-01 20:47
De stadia controller is wat eigenwijs met Dual Band wifi, het is een bekend probleem dat tussen banden gehopt wordt. Mocht je daar last van krijgen dan is het advies om 5ghz en 2.4ghz signalen een andere SSID te geven.
Hier ook een nieuwe Stadia gebruiker. Tot nu toe enkele uren Control gespeeld, zowel via de Chromecast Ultra als op een iPad. En de eerste ervaringen zijn positief! Ik had niet gedacht dat het zo'n vlekkeloze ervaring zou zijn. Weinig tot geen haperingen, alleen even een stotter wanneer je uit het pauzemenu komt. Bijzonder om te zien dat ze dit soort graphics uit de cloud kunnen toveren. Van het weekend eens even proberen of het ook stand houdt met wat snellere games zoals Avicii Invector of GRID.

Met een houder voor je telefoon bovenop je controller is het wel wennen met het extra gewicht, en je telefoon zit wat boven de knoppen die daardoor iets lastiger te vinden zijn.
Ik heb goede dingen gehoord over de Razer Kishi, dat lijkt me prettiger voor handheld gaming. Alleen die heeft wel weer een andere knoppen lay-out dan de Stadia controller.

Er is geen reden om games niet te claimen, eenmaal geclaimed kan je ze altijd blijven spelen, dus het is zonde om dat niet te doen.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:40

Ik claim gewoon alles, minder werk dan reviews checken welke ik wel/niet moet claimen. Bovendien is het met 2 pubers in huis onvoorspelbaar wat goede games zijn. RDR2 werd als ouwelullengame aan de kant geschoven en Cakebash en Human Fall Flat zijn het momenteel helemaal. ;)

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:27
Ik Claim ook altijd alles.
Ga zelf nooit geen indie games ofzo spelen.
Maar wie weet de kinderen straks wel.
Dan heb ik ze maar alvast. 8)
RvD86 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:51:
Ik Claim ook altijd alles.
Ga zelf nooit geen indie games ofzo spelen.
Maar wie weet de kinderen straks wel.
Dan heb ik ze maar alvast. 8)
Tip: pak toch eens een indie game op :P Vaak zijn het maar relatief korte spelen en net zo vaak zijn het erg leuke games en soms nog wel eens leuker dan een trippel A :D

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Same here, alles claimen wat er maar is.
Mijn dochter van 7 speelt voornamelijk roblox op haar tablet. Gisteren haar even laten spelen met de controller. Ze vond cakebash best leuk en ze kon best aardig mee overweg 😁

• RvD86
Jasphur schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:10:
[...]

Tip: pak toch eens een indie game op :P Vaak zijn het maar relatief korte spelen en net zo vaak zijn het erg leuke games en soms nog wel eens leuker dan een trippel A :D
Haha als ik echt een keer niks te doen heb en heel veel tijd over ga ik eens kijken ;)
Moet wel zeggen...Vroeger kocht ik ze gewoon nooit voor de Playstation.
Nu kan ik het natuurlijk wel gewoon uitproberen.
Heb laatst wel een keer die winemaker opgestart. (kwam hier vaak voorbij)
Maar was denk ik 5 min later alweer in een andere game bezig...

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:01
Ik claim gewoon alles en de meesten probeer ik wel om te zien of het was is. Kost me toch geen opslagruimte of downloadtijd tenslotte ;) Soms vind ik het niks, en soms is het een fijne verrassing wanneer ik onverwacht een gratis Pro spelletje tot het einde uitspeel.
Ik claim al sinds het begin alles. Leuke backlog aan games. Ik moet zeggen: er zitten wel regelmatig games tussen die t geld niet waard zijn, maar idd ook echt pareltjes. Ik heb me bijvoorbeeld heel erg vermaakt met 'the darkside detective' en me kapot gelachen om 'west of loathing'. Ook 'superhot' is binnen Stadia een culthit geworden. Super. Hot. Super. Hot.
Dus zeker alles claimen en gewoon proberen!
RvD86 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:46:
[...]

Haha als ik echt een keer niks te doen heb en heel veel tijd over ga ik eens kijken ;)
Moet wel zeggen...Vroeger kocht ik ze gewoon nooit voor de Playstation.
Nu kan ik het natuurlijk wel gewoon uitproberen.
Heb laatst wel een keer die winemaker opgestart. (kwam hier vaak voorbij)
Maar was denk ik 5 min later alweer in een andere game bezig...
ja, 100 days, is dan ook meteen niet je spannendste indie inderdaad haha. Maar Darkside Detective, WaveTale en Journey to the Salvage planet zijn voor mij persoonlijk echt aanraders :D

• 418O2
  • Registratie: November 2001
Ht87 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:34:
Ik claim al sinds het begin alles. Leuke backlog aan games. Ik moet zeggen: er zitten wel regelmatig games tussen die t geld niet waard zijn, maar idd ook echt pareltjes. Ik heb me bijvoorbeeld heel erg vermaakt met 'the darkside detective' en me kapot gelachen om 'west of loathing'. Ook 'superhot' is binnen Stadia een culthit geworden. Super. Hot. Super. Hot.
Dus zeker alles claimen en gewoon proberen!
Als je de kans ooit krijgt moet je super hot in VR spelen, dat is echt een hele vette ervaring

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:01
Ht87 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:34:
Ook 'superhot' is binnen Stadia een culthit geworden. Super. Hot. Super. Hot.
Super Hot had ik destijds via Kickstarter gesteund, dus had ik al op de PC. Maar zeker een leuke game. :)
Haay schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:45:
[...]

Super Hot had ik destijds via Kickstarter gesteund, dus had ik al op de PC. Maar zeker een leuke game. :)
Ook het vervolg al gespeeld? Is of was ook een pro game.

• RvD86
Jasphur schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:42:
[...]

ja, 100 days, is dan ook meteen niet je spannendste indie inderdaad haha. Maar Darkside Detective, WaveTale en Journey to the Salvage planet zijn voor mij persoonlijk echt aanraders :D
Zal het eens een keer gaan proberen.
Bedankt voor de tip
Over Darkside Detective gesproken, er komt een Kerst update aan :D

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:57
Voor alle Stadia Newbies: hier staat een manier beschreven hoe je in totaal 6 maanden gratis Stadia kunt krijgen (en 4 maanden YouTube Premium):

https://nl.pepper.com/share-deal/220668

Let op, dit werkt alleen in deze volgorde, niet als je de Lenovo deal al hebt geactiveerd.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
Sahi_NL schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:35:
Voor alle Stadia Newbies: hier staat een manier beschreven hoe je in totaal 6 maanden gratis Stadia kunt krijgen (en 4 maanden YouTube Premium):

https://nl.pepper.com/share-deal/220668

Let op, dit werkt alleen in deze volgorde, niet als je de Lenovo deal al hebt geactiveerd.
Thanks, ik ga het proberen. Had mijn Lenovo deal nog niet geactiveerd omdat het Stadia pakketje nog moet komen :)

Catch a smile out there!

Benieuwd of er nog iets over Stadia gemeld wordt bij de GameAwards

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-01 15:24

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Yes, alle guides gevolgd maar 5ghz wilt nog niet lukken
12345j schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:37:
Vreemd, heb je misschien vreemde karakters ofzo in de Wifi staan. Misschien is het de beveiliging.
Nee alleen letters geen vreemde karakters, wachtwoord van de 2,4 en de 5 zijn ook hetzelfde
Ht87 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:55:
Hebben de 5ghz en de 2,4ghz verschillende namen? Zo niet: de controller verbind dan volgens mij met de 2,4 omdat die dan meer bereik geeft. Op zich moet het met de controller op de 2,4 geen problemen geven volgens mij hoor. De CCU is belangrijker op 5ghz, bedraad is echter optimaal.
Nope, ook 2 verschillende SSIDs. Ik denk dat het met de band te maken heeft, ga het niet veranderen de rest van mijn devices werken allemaal uitstekend en ik ga niet over naar een DFS kanaal. Ik test het voorlopig wel op 2,4

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Deacon schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:23:
[...]

[...]

Nee alleen letters geen vreemde karakters, wachtwoord van de 2,4 en de 5 zijn ook hetzelfde

[...]

Nope, ook 2 verschillende SSIDs. Ik denk dat het met de band te maken heeft, ga het niet veranderen de rest van mijn devices werken allemaal uitstekend en ik ga niet over naar een DFS kanaal. Ik test het voorlopig wel op 2,4
Als 2,4 goed werkt, lekker doen idd. Maar ken je iemand die ook een controller heeft? Dan is even testen of die wel verbindt een optie. Want er zijn wel eens issues met controllers geweest. Je krijgt dan over het algemeen heel snel een nieuwe!
Ja, maar niks over Stadia tijdens de Game Awards. Wel over Luna en GFnow. Begint toch wel erg irritant te worden dat gebrek aan communicatie vanuit Google.

edit: mja, misschien verwachte ik te veel van een awards show hehe. Zo achteraf gezien en na een kop koffie kan ik mij eigenlijk best wel voorstellen dat dit niet het event is om roadmaps bekend te maken oid.

[ Voor 19% gewijzigd door Jasphur op 10-12-2021 08:07 ]

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
Deacon schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:23:
[...]

[...]

[...]

Heb je toevallig de nieuwe router van KPN? Ik heb bij een vriend van me hetzelfde probleem gehad (dat was wel een robotstofzuiger) Ik heb dan het signaal sterkte van de 5Ghz zo laag mogelijk gezet zodat ik zeker wist dat ik kon verbinden met de 2.4GHZ je zou daarna de sterkte weer omhoog kunnen zetten om te kijken of het blijft werken.

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:16
Lenvo code voor de eerste luie tweaker
Members only:

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:43
cctl01 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:08:
Lenvo code voor de eerste luie tweaker

***members only***
Dat was ik, Bedankt!! :)

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
Lenovo code voor de tweede luie tweaker:
Members only: code
Pagina: 1 ... 132 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord