Hier ook een nieuwe Stadia gebruiker. Tot nu toe enkele uren Control gespeeld, zowel via de Chromecast Ultra als op een iPad. En de eerste ervaringen zijn positief! Ik had niet gedacht dat het zo'n vlekkeloze ervaring zou zijn. Weinig tot geen haperingen, alleen even een stotter wanneer je uit het pauzemenu komt. Bijzonder om te zien dat ze dit soort graphics uit de cloud kunnen toveren. Van het weekend eens even proberen of het ook stand houdt met wat snellere games zoals Avicii Invector of GRID.
De controller bevalt ook goed, handig dat er een 3,5mm plug inzit zodat ik makkelijk via oortjes kan spelen, ook al zit het beeld op de TV. Even zoeken waar je welk volume moet instellen, want de eerste keer werden mijn oren redelijk opgeblazen via de controller hehe.
In de praktijk zal ik vooral "handheld" spelen, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een klem of houder zodat ik mijn telefoon aan de Stadia controller kan hangen. En liefst eentje die ook op de Steam controller past, zodat ik ook Steam Link kan gebruiken voor mijn andere PC games. Nu kwam ik deze tegen op Amazon:
HJD 2-pack. Iemand ervaringen met deze? Verder heeft
Orzly een originele maar die lijkt alleen op de Stadia controller te passen, en is wat meer aan de prijs. Iemand hier tips of ervaringen?