• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:37
Negakinu schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:52:
Ik heb zo'n Stadia Pro/Chromocase bundle gekocht voor 22 euro en die is net bezorgd. Ik kocht hem alleen nogal in een opwelling, want ik heb geen idee wat ik er eigenlijk mee moet/kan.

Weet iemand een leuke toepassing ervoor, voor iemand die al een RTX game pc en consoles heeft? Of voegt het dan weinig toe en kan ik hem beter met kerstmis cadeau doen aan iemand? :D
Haha, als je in dit forum post dan raden we je natuurlijk van harte aan om die ChromeCast in je TV te pluggen, je controller aan te melden en te starten met je gratis maand Stadia Pro. Happy gaming!!
Ik heb zo'n Stadia Pro/Chromosoomkoelkast bundle gekocht voor 22 euro en die is net bezorgd. Ik kocht hem alleen nogal in een opwelling, want ik heb geen idee wat ik er eigenlijk mee moet/kan.

Weet iemand een leuke toepassing ervoor, voor iemand die al een RTX game pc en consoles heeft? Of voegt het dan weinig toe en kan ik hem beter met kerstmis cadeau doen aan iemand? :D
Mocht je m kwijt willen zijn er genoeg kapers op de kust denk ik haha!
Maar goed, als je t mij vraagt: als je alles al hebt zou ik dit ook willen hebben en willen testen. Ik zou zeggen hang die Chromecast eens met een internetkabel erop aan de tv en test eens een spelletje. Ben dan wel benieuwd wat je gevoel/indruk is van wat (misschien) de toekomst is haha!
Ik heb zo'n Stadia Pro/Chromosoomkoelkast bundle gekocht voor 22 euro en die is net bezorgd. Ik kocht hem alleen nogal in een opwelling, want ik heb geen idee wat ik er eigenlijk mee moet/kan.

Eerst eens even je grats pro maand opmaken, eventueel gratis drie maanden er bij met die actie, alle pro games claimen en spelen en dan kijken of je er iemand blij mee kan maken of dat je niet stiekem al gewent bent aan het gemak van Stadi :P :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 14:44
Net mijn €22 Stadia binnen dus meteen aan de slag; App gedownload, en account aangemaakt.
Laatste stap moet ik een Stadia Pro trial van 1 maand nemen.

Dit terwijl ik juist had gezien dat ik, icm mijn Youtube Premium, 3 maanden gratis zou moeten kunnen krijgen.
Geen idee waar ik de fout in ben gegaan, maar wellicht aandachtspuntje voor alle anderen die ook een account gaan aanmaken.

//edit
Het is me wel gelukt via deze Lenovo actie. Nu in totaal 4 maanden gratis.

[ Voor 17% gewijzigd door frickY op 03-12-2021 20:37 ]

@Tweakjur komt er eigenlijk een game recentie van Chorus?

@frickY is je Stadia acount hetzelfde account als je YTpremium account?

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:19

Tweakjur

Redacteur
Jasphur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:22:
@Tweakjur komt er eigenlijk een game recentie van Chorus?
Staat niet in de planning. Maar als ik klaar ben met Halo ga ik nog een round-up maken waarin nog wel ruimte is, dus wie weet kan die mee. Is het leuk? (of is dat juist wat je wil weten)

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Tweakjur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:29:
[...]

Staat niet in de planning. Maar als ik klaar ben met Halo ga ik nog een round-up maken waarin nog wel ruimte is, dus wie weet kan die mee. Is het leuk? (of is dat juist wat je wil weten)
Het is niet mijn genre, maar hoor er echt alleen maar goede verhalen over. Voor elk platform waarop het uitkomt. Het genre, space dog fighter?, was denk ik een groot gemis in de game wereld

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008

Tweakjur

Redacteur
Jasphur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:31:
[...]

Het is niet mijn genre, maar hoor er echt alleen maar goede verhalen over. Voor elk platform waarop het uitkomt. Het genre, space dog fighter?, was denk ik een groot gemis in de game wereld
Agreed. Ok, zet em op de shortlist. Anderen nog suggesties? Moet wel recent zijn en liefst niet te obscuur. Stadia krijgt door het jaar heen vrij weinig aandacht dus in de decemberround-up moet ik er vast wel een of twee games in kunnen fietsen.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Tweakjur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:33:
[...]

Agreed. Ok, zet em op de shortlist. Anderen nog suggesties? Moet wel recent zijn en liefst niet te obscuur. Stadia krijgt door het jaar heen vrij weinig aandacht dus in de decemberround-up moet ik er vast wel een of twee games in kunnen fietsen.
Als ik nog een tip mag geven :P dan Wavetale.
Is nu nog een Stadia timed exclusive, komt begin aankomend jaar naar andere platforms

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 14:44
Jasphur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:22:
@frickY is je Stadia acount hetzelfde account als je YTpremium account?
Nee, maar die is wel gedeeld via Google Family. Al vernoed ik dat het te maken kan hebben met dat ik Premium op een nep adres in India heb (omdat schappelijkere prijs)

[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 03-12-2021 19:40 ]

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 20:50
Marktplaats wordt nu overspoeld met première editions met vraagprijzen rond de 50 euro. Jammer dat de scalpers Stadia ook hebben gevonden :(

Vandaag mijn PE ontvangen en blij mee. Nu 1 controller erbij die ik voor onderweg ga meenemen in mijn laptop tas.

Stadia / PSN : whenheco

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
Yes voor mijn vrienden de premiere edition binnen gehad. Alleen maar vier van de zes... Meer mensen dit gehad? Op de track en trace staat dat de levering is afgerond. Bij google staat dat er geleverd wordt tussen 3-6 dec..
Maar ff afwachten en anders maandag maar de klantenservice mailen? Hoe kan ik het beste contact opnemen?

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis0162 op 03-12-2021 20:11 ]

Dennis0162 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:06:
Yes voor mijn vrienden de premiere edition binnen gehad. Alleen maar vier van de zes... Meer mensen dit gehad? Op de track en trace staat dat de levering is afgerond. Bij google staat dat er geleverd wordt tussen 3-6 dec..
Maar ff afwachten en anders maandag maar de klantenservice mailen? Hoe kan ik het beste contact opnemen?
Bellen werkt bij mij vaak wel goed als t om google producten gaat!
Tweakjur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:33:
[...]

Erg tof! Als je echt tijd over hebt (ik acht die kans klein ;) ) is t ook leuk om eens wat stadiagames te testen waarin state share verwerkt zit. Bv bij humankind is dit best leuk weggewerkt. Dus meer over een feature? Maar ben erg benieuwd wat je van chorus gaat vinden, staat hier toch wel op een wishlist ;)

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:03
frickY schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:37:
[...]

Nee, maar die is wel gedeeld via Google Family. Al vernoed ik dat het te maken kan hebben met dat ik Premium op een nep adres in India heb (omdat schappelijkere prijs)
Hier ook vandaag stadia account aangemaakt. Heb ook YouTube pro via India, dus slechts 1 maand gratis. Maar er is nog een optie:
https://gaming.lenovo.com...on-us!-(Still-available!)

Een reactie achterlaten in dit topic levert je een code voor 3 maanden pro op. Deze heb ik net ontvangen en geredeemed. Nu dus 4 maanden gratis :). Duurt wel een paar dagen voor je reactie krijgt

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-01 18:47
madcon schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:53:
Marktplaats wordt nu overspoeld met première editions met vraagprijzen rond de 50 euro. Jammer dat de scalpers Stadia ook hebben gevonden :(

Vandaag mijn PE ontvangen en blij mee. Nu 1 controller erbij die ik voor onderweg ga meenemen in mijn laptop tas.
Ik heb hem ook ontvangen vandaag. Ik moet wel zeggen dat het voor iemand die eigenlijk nooit op consoles gamet wel erg wennen is met zo'n controller.

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:12
exponential schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:45:
[...]

Hier ook vandaag stadia account aangemaakt. Heb ook YouTube pro via India, dus slechts 1 maand gratis. Maar er is nog een optie:
https://gaming.lenovo.com...on-us!-(Still-available!)

Een reactie achterlaten in dit topic levert je een code voor 3 maanden pro op. Deze heb ik net ontvangen en geredeemed. Nu dus 4 maanden gratis :). Duurt wel een paar dagen voor je reactie krijgt
Ik heb net de code aangevraagd, hoe lang moest je ongeveer wachten?

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
G33st schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:30:
[...]

Ik heb net de code aangevraagd, hoe lang moest je ongeveer wachten?
Wat al eerder gezegd is, duurt een paar dagen.
Staat volgens mij ook in de topic header dat alle code aanvragen handmatig per dm beantwoord worden.
Dus geef ze ff een dag of 3.

Je krijgt vanzelf een melding (email) dat je een dm hebt ontvangen

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:11
Ook gezwicht voor de 22 euro deal en vandaag ontvangen en geïnstalleerd, gelijk 3 maanden gratis omdat ik gewoon normaal betaal voor YouTube premium.

Ik moet zeggen de eerste indruk is heel positief. Sowieso had ik verwacht dat ik alleen de pro games van deze maand had kunnen claimen maar ik kon nog een heel stuk terug, heb nou al gelijk 44 games in mijn library! Dat is een goede deal en wel slim van Google want daar is het platform in één klap een stuk interessanter mee.

Ben begonnen met Ys VIII, want die wou ik eigenlijk nog altijd eens proberen want Ys VII is een van mijn all time favourites. De game is heel anders dan de oudere Ys games, maar het draait top op stadia. Nou is het ook niet de meest veeleisende game, maar volgens mij wel een waarbij je het wel gelijk zou merken als er teveel latency zou zijn. En dat is niet zo. Als ik er op let door te springen en te kijken wanneer de animatie begint dan denk ik wel de kleine vertraging te zien, maar in combat nergens last van. Ik gebruik overigens wel de Chromecast ultra met netwerkkabel.

Nou heb ik al een pc, en een Xbox series x, en een switch, en een PS4 pro, en een Wii u (ja ook daar nog ongespeelde games voor liggen :z), dus denk niet dat ik lid ga blijven na de drie maanden, 10 euro per maand is wat duur als het niet je main platform is... Maar voor wie gewoon af en toe wat wil gamen en nog geen hardware heeft is dit eigenlijk een no brainer op basis van de eerste ervaring. Ga nog wel wat andere games uitproberen ook, maar so far so good!

Edit: net ook nog 3 maanden via Lenovo toegevoegd, heb nu pro tot 3 juni _/-\o_
Overigens niet via dat topic waar hierboven naar gelinkt werd, ik heb de stappen hier gevolgd:
https://nl.pepper.com/share-deal/205932

[ Voor 6% gewijzigd door Finraziel op 03-12-2021 22:44 ]

Gamertag: FinrazielNL

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 20:50
Finraziel schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:32:

...
Nou heb ik al een pc, en een Xbox series x, en een switch, en een PS4 pro, en een Wii u (ja ook daar nog ongespeelde games voor liggen :z), dus denk niet dat ik lid ga blijven na de drie maanden, 10 euro per maand is wat duur als het niet je main platform is... Maar voor wie gewoon af en toe wat wil gamen en nog geen hardware heeft is dit eigenlijk een no brainer op basis van de eerste ervaring. Ga nog wel wat andere games uitproberen ook, maar so far so good!

Edit: net ook nog 3 maanden via Lenovo toegevoegd, heb nu pro tot 3 juni _/-\o_
Overigens niet via dat topic waar hierboven naar gelinkt werd, ik heb de stappen hier gevolgd:
https://nl.pepper.com/share-deal/205932
Maar als je pro afloopt kun je nog gewoon gebruik maken van stadia :) Alleen kun je de pro spellen niet meer spelen. Geen reden om Stadia meteen overboord te gooien als de gratis pro periode afloopt dus. Ik hoop natuurlijk dat het gewoon blijft bevallen. Zelf gebruik ik Stadia naast de ps5.

Stadia / PSN : whenheco

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-01 07:36
Waarom hebben ze zo weinig games?
Dit platform is toch een droom voor elke uitgever?
Elk spel moet opnieuw aangekocht worden

• Finraziel
  • Laatst online: 09:11
madcon schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:57:
[...]

Maar als je pro afloopt kun je nog gewoon gebruik maken van stadia :) Alleen kun je de pro spellen niet meer spelen. Geen reden om Stadia meteen overboord te gooien als de gratis pro periode afloopt dus. Ik hoop natuurlijk dat het gewoon blijft bevallen. Zelf gebruik ik Stadia naast de ps5.
Nee klopt, maar zonder games valt er weinig te spelen hè :+ (mja Destiny 2 of zo misschien)
Heb nog wel de 10 euro discount staan. Geen idee hoe vaak stadia nog aan sales doet, wellicht als er nog wat goeds komt dat ik ook nog wel wat koop maar ik ga denk ik niet ineens veel geld uitgeven aan games hier.

Gamertag: FinrazielNL

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:25
Finraziel schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:38:
[...]

Nee klopt, maar zonder games valt er weinig te spelen hè :+ (mja Destiny 2 of zo misschien)
Heb nog wel de 10 euro discount staan. Geen idee hoe vaak stadia nog aan sales doet, wellicht als er nog wat goeds komt dat ik ook nog wel wat koop maar ik ga denk ik niet ineens veel geld uitgeven aan games hier.
Er zijn heel regelmatig steengoede sales! Dus ik zou zeker even afwachten.
Finraziel schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:38:
[...]

Zeker als je tot juni pro bent heb je grote kans op sales waarbij je extra pro korting krijgt. Koop je gewoon een game of 2 en dan kun je in juni zonder maandelijkse kosten (wel op 1080p) verder genieten ;) ben wel jaloers op je consolevoorraad btw!
revengeyo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:22:
Dit platform is toch een droom voor elke uitgever?
Elk spel moet opnieuw aangekocht worden
Het is een relatief nieuw platform natuurlijk. Elk spel moeten aankopen is best logisch dan. Zou je switchen van pc-gaming naar PlayStation zul je ook games opnieuw moeten kopen. Overigens zijn er dit jaar weer ruim 100 games bijgekomen, dus qua snelheid zit t wel goed. Nu nog de nieuwe AAA's, want zoals je zegt: dit moet de droom zijn van elke uitgever ;)
revengeyo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:22:
Daar zijn de meningen en ideeen over verdeeld.

Sommige zeggen dat Stadia in 2019 te vroeg was en uitgevers zagen(zien?) cloud gaming niet als een serieus platform. Hier is ondertussen wel een kanteling in gekomen. Zie ook steeds meer het nieuws op de T.net FP over GForceNow en Xlcloud (geef Luna ook eens aandacht, Tweakers :P en oja PSnow hebben we ook nog en ik zal er vast nog een paar vergeten)

Andere zeggen weer dat games porten naar Stadia te moeilijk zou zijn en daarom veeeeel te veel geld kost. Hier heeft Stadia ondertussen hard aan gewerkt en diverse tooling voor op gezet. Het zou nu voor ontwikkelaars veel makkelijker moeten zijn.

Weer andere zullen zeggen dat Stadia er niet actief achteraan gegaan is en dat ze nu de trein gemist hebben en een slecht imago hebben bij uitgevers door wazige deals te hebben gemaakt. (Bijvoorbeeld het gerucht dat Stadia miljoenen heeft betaald voor RDR2 en dat voor andere games van dat kaliber niet zou willen hebben doen)

Denk dat we de echte rede waarom er relatief weinig trippel A games op Stadia staan alleen maar naar kunnen raden.

• G33st
madcon schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:57:
[...]

Ik ben zelf niet echt een gamer. Heb wel diverse consoles gehad, maar vaak als ik een nieuwe game kocht, belande deze al vrij snel in de kast.

Gisteren voor het eerst stadia kunnen proberen. En eigenlijk is het voor mij echt top. Met de gratis PRO diverse spellen ‘even’ kunnen spelen, waarbij voornamelijk Wreckfest en Bomberman mij echt bevielen. Ook even Destiny 2 gespeeld, maar ik ben gewoon niet gemaakt voor dat geschiet.

Met Stadia pro, hoef ik dus in de toekomst geen spellen meer te kopen die vrijwel onaangeraakt in de kast belanden, omdat ze eigenlijk toch niet wat voor mij zijn.
Ik kan op de avonden dat ik gewoon even wil gamen, het PRO abbo weer aanzetten en heb daarmee meteen keuze uit heel veel spellen.

Top!

Voor nu, ik kan voor 22 euro 4 maanden lang een grote bak met spellen spelen 👌🏻👌🏻

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03:33

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Ik heb sinds gisteren ook de 22 euro deal binnen en alles werkt hartstikke mooi zo. Ik heb al Geforce Now, maar wil graag Red Dead Redemption 2 gaan spelen. Met 60 euro vind ik die wel erg aan de prijs, al kan je hem dus wel altijd blijven spelen.

Ik zit er nu aan te denken om een apart Google account aan te maken voor m'n Stadia aankopen. Dan link ik de aanschaf niet aan m'n persoonlijke Google account, en kan ik m'n library eventueel ook uitlenen aan vrienden bijvoorbeeld.
En dan nog even super el cheapo: als ik dan toch een apart account ga aanmaken, weet iemand of ik die als US account kan opzetten? Als het goed is is RDR2 daar momenteel $30, dus dat zou flink wat schelen... :D

Verwijderd

Moet zeggen, Stadia valt niet tegen. Al is mijn internet ook wel ideaal.

Het is dat ik al een gigantische backlog op pc en Switch heb, anders wist ik het wel...
-Tim- schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:02:
Ik heb sinds gisteren ook de 22 euro deal binnen en alles werkt hartstikke mooi zo. Ik heb al Geforce Now, maar wil graag Red Dead Redemption 2 gaan spelen. Met 60 euro vind ik die wel erg aan de prijs, al kan je hem dus wel altijd blijven spelen.

Ik zit er nu aan te denken om een apart Google account aan te maken voor m'n Stadia aankopen. Dan link ik de aanschaf niet aan m'n persoonlijke Google account, en kan ik m'n library eventueel ook uitlenen aan vrienden bijvoorbeeld.
En dan nog even super el cheapo: als ik dan toch een apart account ga aanmaken, weet iemand of ik die als US account kan opzetten? Als het goed is is RDR2 daar momenteel $30, dus dat zou flink wat schelen... :D
Volgens mij zij de deals overal tegelijk, is het geen pro aanbieding? Check voor de zekerheid even deze site voor alle prijzen :)

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
-Tim- schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:02:
RDR2 was 30 met Black Friday, kans is groot dat die aanbieding in de eindejaarssale ook weer voorbij komt.

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03:33

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

@Ht87 ik had inderdaad https://stadiadb.app/ gechecked, daaruit (en uit een Reddit topic) leidde ik af dat ie in de US goedkoper is. Al zou ie volgens die site ook €30 moeten zijn nu in NL... Dat zal dan wel de Black Friday prijs zijn die @Sempy noemt. Denk dat ik in beide gevallen dan net achter het net vis helaas. Ik zal eens kijken of ik het kan volhouden tot een eventuele eindejaarssale :)

• Marzman
  • Niet online
-Tim- schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:22:
@Ht87 ik had inderdaad https://stadiadb.app/ gechecked, daaruit (en uit een Reddit topic) leidde ik af dat ie in de US goedkoper is. Al zou ie volgens die site ook €30 moeten zijn nu in NL... Dat zal dan wel de Black Friday prijs zijn die @Sempy noemt. Denk dat ik in beide gevallen dan net achter het net vis helaas. Ik zal eens kijken of ik het kan volhouden tot een eventuele eindejaarssale :)
De meeste aanbiedingen waren vanwege het tweejarig bestaan van Google (dus al voor black friday) en tot 3 december. Dus ik denk dat je net te laat bent ja :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

-Tim- schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:22:
Let overigens goed op bij die site, de ene is de actuele prijs en de andere de laagste prijs die hij ooit is geweest. Dus niet waarvoor hij verkrijgbaar is ergens. Fingers crossed voor de kerst/oudejaars!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003

vhal

ಠ_ಠ

Hmm, ik vind het concept wel mooi hoor, streaming gamen. Maar eerlijk gezegd kan ik uit het huidige Pro aanbod niet echt iets kiezen wat mij wel leuk lijkt. Dirt5 speelde wel lekker weg maar Grime vond ik vooralsnog maar een vage platform. De controller vond ik ook wel iets "goedkoop" aanvoelen maar desondanks zie ik wel potentie in het concept. Nu de games nog... :+

Wel 3 maanden extra aan Pro geregeld via Lenovo, wie weet wat de komende maanden nog komt

[ Voor 11% gewijzigd door vhal op 04-12-2021 15:14 ]

Strava

Ik zou de pro games echt als extraatje zien. Ik koop nog steeds de games die ik wil spelen en betaal voor 4k en 5.1 geluid. Veel pro games blijken overigens leuker te zijn dan van te voren vermoed!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik meen in dit topic gelezen te hebben over een promotie (3 maanden pro) i.c.m. Google One. Kan het nu alleen niet meer terugvinden. Het staat in ieder geval op https://support.google.com/stadia/answer/10066786?hl=nl-NL . Geldig tot eind dit jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door erwn op 04-12-2021 15:39 ]

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:42
Leuk om alle positieve reacties te lezen van nieuwe instroom!

• Dennis0162
Weet eigenlijk iemand hoe het zit met de refeal a friend. ik had eerst gelezen dat als een vriend zich aanmeldt via je persoonlijke link je 1 maand gratis pro krijgt. Maar kan dat in stadia zelf niet echt duidelijk vinden.

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:34
Donderdag binnen, maar vandaag geïnstalleerd en wat gespeeld met de 5 jarige kleine. Valt me echt niet tegen. De PRO grote mensen spellen zal ik eens aanzwengelen al zal dat meer aan de tieners hier in huis besteed zijn. Die vinden alles prima. Even op de telefoon gespeeld met de controller. Ook wel geinig.

Even twee vragen omdat ik nu te lui ben om het op te zoeken.

1. 1 maandje gratis Pro en daarna betaald. Hou je altijd alle Pro spellen die je hebt geclaimd? Ook als je Pro opzegt?
2. Hoe gebruik je Xbox controllers op tv? Bedraad/draadloos?

Sowieso schrijf je zo!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:01
Jasphur schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:16:
Als ik nog een tip mag geven :P dan Wavetale.
Is nu nog een Stadia timed exclusive, komt begin aankomend jaar naar andere platforms
Ik sluit me hier volmondig bij aan. Vond Wavetale een erg leuke kleinere (indie) game welke ik deze week met veel plezier heb uitgespeeld!

Inmiddels ben ik aan de nieuwe Pro game Foreclosed begonnen en die vind ik eigenlijk ook wel erg leuk! Nog meer Foreclosed spelers hier? :)
nadroJ schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:57:
Even twee vragen omdat ik nu even te lui ben om het op te zoeken

1. 1 maandje gratis Pro en daarna betaald. Hou je altijd alle Pro spellen die je hebt geclaimd? Ook als je Pro opzegt?
2. Hoe gebruik je Xbox controllers op tv? Bedraad/draadloos?
Pro games die je claimed worden aan je account gekoppeld. Zolang je Pro hebt kun je ze gratis spelen. Zeg je Pro (tijdelijk) op, dan kun je ze niet spelen, maar ze blijven wel aan je account gekoppeld. Zodra je op een latere datum Pro weer activeert zijn ze weer beschikbaar.

Je kunt volgens mij een Xbox controller (bekabeld?) op je mobiel aansluiten zodat je mobiel de communicatie tussen de controller en de Google servers afhandelt.

[ Voor 42% gewijzigd door Haay op 04-12-2021 17:59 ]

• erwn
  • Niet online
nadroJ schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:57:
Donderdag binnen, maar vandaag geïnstalleerd en wat gespeeld met de 5 jarige kleine. Valt me echt niet tegen.
Welk spel hebben jullie samen gespeeld?

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:31
Ook donderdag de controller ontvangen en vandaag even wat gespeeld. Ik ben in ieder geval niet geschikt om auto te rijden met een controller en moet me al helemaal niet op een Moto GP wagen. Marquez staat bekend om zijn valpartijen, maar ik kon geen bocht houden.

Ben wel benieuwd of en hoeveel ik het ga gebruiken. Het werkt in ieder geval wel redelijk logisch / simpel.

LOETKE

• G33st
Haay schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:57:
[...]

Ik sluit me hier volmondig bij aan. Vond Wavetale een erg leuke kleinere (indie) game welke ik deze week met veel plezier heb uitgespeeld!

Inmiddels ben ik aan de nieuwe Pro game Foreclosed begonnen en die vind ik eigenlijk ook wel erg leuk! Nog meer Foreclosed spelers hier? :)

[...]

Pro games die je claimed worden aan je account gekoppeld. Zolang je Pro hebt kun je ze gratis spelen. Zeg je Pro (tijdelijk) op, dan kun je ze niet spelen, maar ze blijven wel aan je account gekoppeld. Zodra je op een latere datum Pro weer activeert zijn ze weer beschikbaar.

Je kunt volgens mij een Xbox controller (bekabeld?) op je mobiel aansluiten zodat je mobiel de communicatie tussen de controller en de Google servers afhandelt.
Na het lezen van deze post ook Wavetale opgestart en uitgespeeld. Leuke game!

• RoCoStr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-01 08:01
Korte game begrijp ik?

• nadroJ
erwn schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 18:54:
[...]

Welk spel hebben jullie samen gespeeld?
Paw Patrol Mighty Pups - Save Adventure Bay en Cake Bash.
Met de kleine echt goed te doen. Cake Bash vereist wel wat oefening.

Sowieso schrijf je zo!

• 12345j
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-01-2022
Vraagje, ik zie nu The JackBox Party Pack op Stadia. Dit spel is natuurlijk ideaal in corona tijd om met familie of vrienden op afstand een leuk spel te doen. Dit heb ik wel eens met Steam versie gedaan, dan deel ik het scherm bv via MS Teams.

Nu vroeg ik me af, stel ik start het op Stadia, kan ik het dan via YouTube streamen? Wat voor een vertraging moet ik dan verwachten? Ik denk dat 1 max 2 seconden nog wel acceptabel kan zijn. Heeft iemand hier een idee van? Iemand dit eerder geprobeerd? In theorie zou de vertraging juist minimaal kunnen zijn lijkt me (aangezien ikzelf feitelijk naar dezelfde stream kijk, maar dan via Stadia direct IPV YouTube)

[ Voor 13% gewijzigd door 12345j op 05-12-2021 11:56 ]

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:37
Als je alle cinematics en side-quests skipt ben je er zo doorheen. Dit is wat mij betreft een spel dat je moet beleven, genieten van de verhalen, omgeving en characters.

Maar goed, ook dan ben je geen 24 uur onderweg.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:57
Ik heb er zo’n 5,5 uur over gedaan,niet gerushed maar wel vooral de main quest gespeeld. Als ik een quest had met ‘search brother of x’ of ‘search the wedding ring’ dan heb ik wel op zo’n eiland wat extra gesprongen etc om te zien of ik hem vond, maar zo niet, dan wel weer gewoon doorgegaan met de main quest, want geen idee waar het dan verder moest zoeken :+

• AfroBob
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-10-2025
12345j schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:21:
Nu vroeg ik me af, stel ik start het op Stadia, kan ik het dan via YouTube streamen? Wat voor een vertraging moet ik dan verwachten? Ik denk dat 1 max 2 seconden nog wel acceptabel kan zijn. Heeft iemand hier een idee van? Iemand dit eerder geprobeerd? In theorie zou de vertraging juist minimaal kunnen zijn lijkt me (aangezien ikzelf feitelijk naar dezelfde stream kijk, maar dan via Stadia direct IPV YouTube)
Dat is helaas niet hoe het werkt, de stream die Stadia maakt voor jou wordt eerst doorgestuurd naar de YT servers om vanuit daar gecomprimeerd te worden voor de niet-native resoluties die aangeboden worden en om vanuit die servers de stream over (mogelijk) de hele wereld te verspreiden. Het is niet zo dat Stadia direct de stream naar iedereen die kijkt stuurt.

Dit uit zich in een redelijk grote latency, zelf net even getest en ik had rond de 10-20seconden vertraging tussen de Stadia en YT stream op de native 4k resolutie (andere resoluties hebben dezelfde vertraging).

Je kan natuurlijk wel net als bij steam je scherm delen via teams.

Edit: hier een filmpje van het resultaat: https://streamable.com/4eeruo
De YT stream is absoluut niet low latency.

[ Voor 5% gewijzigd door AfroBob op 05-12-2021 12:39 ]

• 12345j
AfroBob schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:31:
[...]

Dat is helaas niet hoe het werkt, de stream die Stadia maakt voor jou wordt eerst doorgestuurd naar de YT servers om vanuit daar gecomprimeerd te worden voor de niet-native resoluties die aangeboden worden en om vanuit die servers de stream over (mogelijk) de hele wereld te verspreiden. Het is niet zo dat Stadia direct de stream naar iedereen die kijkt stuurt.

Dit uit zich in een redelijk grote latency, zelf net even getest en ik had rond de 11seconden vertraging tussen de Stadia en YT stream op de native 4k resolutie (andere resoluties hebben dezelfde vertraging).

Dat is jammer, in dat geval zal ik het bij de Steam versie houden voor nu.

• Estylicious
Heeft er iemand ervaring met Gigantosaurus of Blaze en de Monsterwielen met jonge kinderen in splitscreen?
Estylicious schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:55:
Heeft er iemand ervaring met Gigantosaurus of Blaze en de Monsterwielen met jonge kinderen in splitscreen?
Oh over gigantosaurus luister ik ff mee, m'n zoontje is gek van de serie op Netflix!

• 12345j
AfroBob schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:31:
[...]

Dit uit zich in een redelijk grote latency, zelf net even getest en ik had rond de 10-20seconden vertraging tussen de Stadia en YT stream op de native 4k resolutie (andere resoluties hebben dezelfde vertraging).

Edit: hier een filmpje van het resultaat: https://streamable.com/4eeruo
De YT stream is absoluut niet low latency.
Oef filmpje is wel veel vertraging zichtbaar ja.
Ik las hier zo snel iets over een 'low latency' instelling. Maar als ik het zo zie zal day vast ook niet richting iets bruikbaars gaan:

https://community.stadia....udio-Stadia-not/m-p/50673

• AfroBob
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-10-2025
12345j schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:11:
Ik las hier zo snel iets over een 'low latency' instelling.
Dat is helaas niet bruikbaar met de stadia directe stream, die instelling kan je gebruiken als je een eigen encoder gebruikt, zoals OBS.

• 12345j
Heeft iemand ervaring met Farming Sim 22? Hoe draait het spel? En kun je met Stadia ook een multiplayer server hosten? (Ben benieuwd of een dergelijke server dan stabiel draait)

• Marzman
  • Niet online
Vanavond moest mijn vrouw werken, dus ik dacht mooi kan ik een paar uurtjes Cyberpunk spelen (als ze er is gaat ze zeker sfeer bedervend commentaar leveren op dit spel :p ). Ik heb nog nooit zo vaak mijn mening zo vaak veranderd over een spel in een paar uur spelen :)

- Het ziet er wel mooi uit allemaal zeg.
- eerste missies zjin tof, niet te moeilijk
- Nightcity ziet er tof uit
- Wat een irritante bediening, waar moet ik heen, hoe moet ik hacken
- ah, ik moet een geel puntje volgen en rechtsboven staat wat ik moet doen :p
- de schietmissies speel ik toch maar in de browser met mijn muis, ik vind het te moeilijk met de controller
- oei, ik heb spijt van die keuze in het gesprek, nou ja we gaan maar door
- oh, er is een map
- ik snap niks van de map, veel te druk met die kleuren
- zou ik mijn geld nog terug kunnen vragen of zit ik al over de twee uur in Stadia?
- ja dat was duidelijk een verkeerde keuze
spoiler:
- wat nu al op het einde? Ik had mijn geld terug moeten vragen
- heh, nou ben ik opeens weer iemand anders. Wat stom, echt een klotespel dit
- huh dat is de arm van de speler die ik eerst was.
- wtf, wat een goed verhaal, goed dat ik mijn geld niet terug heb gevraagd :p

Morgenavond moet mijn vrouw ook werken, dan speel ik verder ;)

/▌

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:56:
Vanavond moest mijn vrouw werken, dus ik dacht mooi kan ik een paar uurtjes Cyberpunk spelen (als ze er is gaat ze zeker sfeer bedervend commentaar leveren op dit spel :p ). Ik heb nog nooit zo vaak mijn mening zo vaak veranderd over een spel in een paar uur spelen :)

- Het ziet er wel mooi uit allemaal zeg.
- eerste missies zjin tof, niet te moeilijk
- Nightcity ziet er tof uit
- Wat een irritante bediening, waar moet ik heen, hoe moet ik hacken
- ah, ik moet een geel puntje volgen en rechtsboven staat wat ik moet doen :p
- de schietmissies speel ik toch maar in de browser met mijn muis, ik vind het te moeilijk met de controller
- oh, er is een map
- ik snap niks van de map, veel te druk met die kleuren
- zou ik mijn geld nog terug kunnen vragen of zit ik al over de twee uur in Stadia?
- ja dat was duidelijk een verkeerde keuze
spoiler:
- wat nu al op het einde? Ik had mijn geld terug moeten vragen
- heh, nou ben ik opeens weer iemand anders. Wat stom, echt een klotespel dit
- huh dat is de arm van de speler die ik eerst was.
- wtf, wat een goed verhaal, goed dat ik mijn geld niet terug heb gevraagd :p

Morgenavond moet mijn vrouw ook werken, dan speel ik verder ;)
Hehe, ik had hetzelfde een jaar geleden. Zat al vrij snel nog ergens in het begin vast in een missie die me na een paar keer proberen niet lukte (je moest uit een gebouw ontsnappen volgens mij). De savegame startte in die missie en kon ook niet meer met een andere savegame oid terug naar een moment voor die missie. Heb het spel sindsdien ook niet meer gespeeld...

(Voor mij ook een vergelijkbare situatie dat ik alleen pas kan spelen als de kinderen op bed liggen etc. Heb dan niet meer zoveel geduld om in de spaarzame vrije tijd die ik nog heb een of andere suffe missie tig keer te proberen, waarbij ik niet zeker weet of het aan mij ligt of aan brakke controls. Misschien dat ik het nog eens een kans geeft met muis/tobo).

Achterliggende reden dat ik CP had gekocht is dat ik hoopte dat het een soort GTA was waarbij je ook volop mogelijkheden hebt om relaxed rond te cruisen en ad hoc missies te doen. Dat lijkt het niet te zijn, getuige het 'vastzitten' in een savegame waarbij je de missie moet halen. Ik had liever gehad dat ze gewoon alle oude GTA's op stadia hadden gezet ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Palomar op 06-12-2021 06:39 ]

Gerucht over een nieuwe Bioshock welke gemaakt zou zijn met de Unreal 5 engine... fingers crossed op een Stadia release dan? :D

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-01 09:47
Omdat ik heel vaak Stadia gebruik, was ik even vergeten hoe gemakkelijk en stil het wel is. Ook de 4K die smooth loopt bij heel wat games op Stadia, word je snel gewoon

Ik heb de GTA Def. Ed. gekocht op pc omdat die (tot nu toe) niet naar Stadia gekomen is. Mijn pc (i7 8700k en 5700XT) trekt dit wel goed, maar jeetje, hoe luid een GPU kan ronken, was ik sinds Stadia écht helemaal vergeten. Mijn koptelefoon met noise cancellation gaat dan steevast aan. .

Wel jammer dat de Stadia controller geen al te goeie support heeft voor games op Rockstar launcher en Uplay. Steam heb ik nog niet getest

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:01
Ik heb vrijwel alle side-quests in Wavetale gedaan. Misschien 1 of hooguit 2 gemist. Er zijn ook nog vier challenges waarbij je een parcours binnen een bepaalde tijd moet halen. Dat heb ik één keer geprobeerd, en vervolgens laten zitten.

In totaal heb ik de game in 7½ uur uitgespeeld. :)

Een ander kort spelletje dat ik met veel plezier heb uitgespeeld is Epistory - Typing Chronicles. Dit moet je wel op een PC in browser spelen, omdat je met een toetsenbord snel woorden moet typen. Heb dit in 7 uur uitgespeeld.

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-01 17:03
Ht87 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:17:
[...]

Mocht je m kwijt willen zijn er genoeg kapers op de kust denk ik haha!
Maar goed, als je t mij vraagt: als je alles al hebt zou ik dit ook willen hebben en willen testen. Ik zou zeggen hang die Chromecast eens met een internetkabel erop aan de tv en test eens een spelletje. Ben dan wel benieuwd wat je gevoel/indruk is van wat (misschien) de toekomst is haha!
Dit weekend heb ik hem voor het eerst geprobeerd, en wat me opviel is dat het beter werkt dan ik had verwacht. :) Het duurde even voor ik alles aan de gang had, maar na een half uurtje klooien heb ik wat games gespeeld en het viel niet tegen. Best een fijne controller ook!

Het valt me wel op dat er toch best wat compressie op het beeld zit, maar dat is natuurlijk logisch. Als ik iets als Mafia3 of Control vergelijk op Stadia tussen hoe het spel er uit ziet op mijn gaming PC, dan zie je heel duidelijke color banding en video compressie in het beeld (getest op een 65" OLED). Echter, ik kan me goed voorstellen dat als je dit vergelijk niet kunt maken het je veel minder opvalt.

Wat ik wel echt jammer vind, is dat je je Steam library niet kunt koppelen. Ik ga spellen echt niet twee keer kopen, zeker gezien de prijzen op Stadia hoog zijn, dus ik denk niet dat het na mijn 3 maanden gratis Pro veel nut voor mij zal hebben het te blijven gebruiken.

too old, too cold

@Negakinu Daar waar diensten als GFnow vooral verlengstukken zijn van je PC, is Stadia echt een ander platform. Vergelijk het met dat je je games uit je Steam lib ook niet kan spelen op een Switch of PS5. Ik vind zelf de prijzen voor de games prima, zeker met de PRO kortingen. Maar ik ben dan ook geen Steam sales gewent aangezien ik altijd op consoles heb gegamed.

Negakinu schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:15:
[...]

Dit weekend heb ik hem voor het eerst geprobeerd, en wat me opviel is dat het beter werkt dan ik had verwacht. :) Het duurde even voor ik alles aan de gang had, maar na een half uurtje klooien heb ik wat games gespeeld en het viel niet tegen. Best een fijne controller ook!

Het valt me wel op dat er toch best wat compressie op het beeld zit, maar dat is natuurlijk logisch. Als ik iets als Mafia3 of Control vergelijk op Stadia tussen hoe het spel er uit ziet op mijn gaming PC, dan zie je heel duidelijke color banding en video compressie in het beeld (getest op een 65" OLED). Echter, ik kan me goed voorstellen dat als je dit vergelijk niet kunt maken het je veel minder opvalt.

Wat ik wel echt jammer vind, is dat je je Steam library niet kunt koppelen. Ik ga spellen echt niet twee keer kopen, zeker gezien de prijzen op Stadia hoog zijn, dus ik denk niet dat het na mijn 3 maanden gratis Pro veel nut voor mij zal hebben het te blijven gebruiken.
Het wordt interessant denk ik bij nieuwe games die op alle platforms uitkomen. Stel dat je een game krijgt die je, naast op je tv, graag op je telefoon of tablet zou willen kunnen spelen. Bijvoorbeeld een toekomstige Humankind ofzo. Daar ligt straks de meerwaarde denk ik, snel en makkelijk, met cross-over saven helemaal leuk.

• Jonkar
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09-2022
Negakinu schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:15:
[...]

Ik ga spellen echt niet twee keer kopen, zeker gezien de prijzen op Stadia hoog zijn, dus ik denk niet dat het na mijn 3 maanden gratis Pro veel nut voor mij zal hebben het te blijven gebruiken.
Stadia heeft ook gewoon sales, soms flinke sales ook. Ik ben zelf ook geen voorstander van spellen twee keer kopen of voor de volle pond (Oké, enige uitzondering was Star Wars Jedi: Fallen Order)
Ik weet niet wat Bugbear gedaan heeft met Wreckfest, maar de laadschermen lopen én niet meer vast én zijn soms zo snel (zeker het laadscherm terug naar het hoofdmenu) dat ik ze niet eens meer zie. Meer mensen dit zo ervaren?

• Estylicious
Jasphur schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:02:
Ik weet niet wat Bugbear gedaan heeft met Wreckfest, maar de laadschermen lopen én niet meer vast én zijn soms zo snel (zeker het laadscherm terug naar het hoofdmenu) dat ik ze niet eens meer zie. Meer mensen dit zo ervaren?
Ik hoop het! Met opzet niet opgestart nog vanwege de slechte ervaringen hier.
Estylicious schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:11:
[...]

Ik hoop het! Met opzet niet opgestart nog vanwege de slechte ervaringen hier.
Even testen dan?! :o

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:35
Chicken Police - Paint it RED! is nu beschikbaar. Ziet er interessant uit. Zie ook de trailer op Youtube.

• Marzman
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:50:
@Negakinu Daar waar diensten als GFnow vooral verlengstukken zijn van je PC, is Stadia echt een ander platform. Vergelijk het met dat je je games uit je Steam lib ook niet kan spelen op een Switch of PS5. Ik vind zelf de prijzen voor de games prima, zeker met de PRO kortingen. Maar ik ben dan ook geen Steam sales gewent aangezien ik altijd op consoles heb gegamed.
Hoewel ik het met je eens ben dat de opzet anders is, is het in de praktijk tegen elkaar aan gegroeid in functionaliteit.

- beiden zijn steaming
- beiden kunnen in de brower worden gespeeld
- beiden kunnen op een Android tv of Chromecast met Google tv worden gespeeld
- beiden kunnen met toetsenbord en muis of met een controller worden gespeeld
- beiden hebben een beperktere gratis veriant (al hebben ze dat beiden anders ingevuld en vind ik de gratis variant van Stadia beter bruikbaar)

Voordeel van Gforce Now zijn de licenties uit de Steam (en Epic) database die je zo kunt gebruiken, voordeel van Google Stadia is de licenties (je moet ze dan wel appart voor Stadia kopen, maar ze zullen daardoor ook niet zo maar verdwijnen zoals bij Steam wel eens gebeurd).

Spellen koop ik het liefste op Stadia bij gelijke prijs, maar dubbel kopen zal ik spellen niet zo snel zo lang mijn 5 euro abonnement bij Gforce Now loopt.

/▌

• nadroJ
Ben nu op m'n werk en thuis willen ze even spelen. Dat wil niet lukken als ze de controllers aanzetten (uiteraard op het juiste tv input kanaal). Moet ik thuis zijn en met mijn mobiel op wifi? Ik heb het account gelinkt aan de CCU, dus ik zou verwachten van niet?

Sowieso schrijf je zo!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01 22:59
nadroJ schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:31:
Ben nu op m'n werk en thuis willen ze even spelen. Dat wil niet lukken als ze de controllers aanzetten (uiteraard op het juiste tv input kanaal). Moet ik thuis zijn en met mijn mobiel op wifi? Ik heb het account gelinkt aan de CCU, dus ik zou verwachten van niet?
Nee dat is niet nodig, ze moeten waarschijnlijk wel eerst een toetsencombinatie invoeren voordat ze kunnen beginnen.

https://support.google.com/stadia/answer/9605175?hl=nl

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:47
nadroJ schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:31:
Bij de Stadia controller niet, als je een andere controller gebruikt wel. Chromecast Ultra verbindt niet rechtstreeks met je controller, alles gaat via wifi.

• 12345j
Let op dat je de controller aanzet de knop kort indrukt tot enkel tril signaal, zodat stadia meteen start op de TV waar hij als laatst gekoppeld was.

Lang ingedrukt houden tot 2e tril signaal ontkoppeld de controller en moet je dus de code van het scherm invoeren.

[ Voor 9% gewijzigd door 12345j op 06-12-2021 17:43 ]

• nadroJ
12345j schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:42:
Let op dat je de controller aanzet de knop kort indrukt tot enkel tril signaal, zodat stadia meteen start op de TV waar hij als laatst gekoppeld was.

Lang ingedrukt houden tot 2e tril signaal ontkoppeld de controller en moet je dus de code van het scherm invoeren.
Denk dat het hier misgaat. thanks!

Sowieso schrijf je zo!

• nadroJ
renzo4000 schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:37:
[...]

Nee dat is niet nodig, ze moeten waarschijnlijk wel eerst een toetsencombinatie invoeren voordat ze kunnen beginnen.

https://support.google.com/stadia/answer/9605175?hl=nl
thanks, hoefde niet afgelopen dagen. Dus ik heb die combinatie code vh homescreen gehaald.

Sowieso schrijf je zo!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:20
De aanbieding van 22 euro in november vandaag eindelijk binnen.

Eerste indruk, werkt echt fantastisch.
Fijne controller
Setup vrij eenvoudig.
Games, tsja... de meeste heb ik al op andere condoles e.d. dus daar oordeel ik net over.

Voor die twee tientjes blij mee :) Gelijk de domme tv boven ook wat smarter gemaakt.
Net een sessie van anderhalf uur Wreckfest gehad en in tegenstelling tot vorige week speelt het spel op 4K nu echt subliem!

Laden gaat super snel en loopt niet meer vast, framerate is niet meer variabel en lijkt nu gewoon fixed 30 of misschien wel 45 frames en besturing lijkt ook aangepast, althans, het lijkt wat subtieler te werken. Maar de rem, gas en koppeling zijn nog steeds 0/1 ipv hoevee je de trigger inknijpt.

Maar overal echt een top port. Denk mn nieuwe voorbeeld game als ik Stadia aan iemand laat zien. Dat was AC Valhalla :P

Maar goed. Nu eerst AC Black Flag uitspelen.

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:06
Goed om dat te horen, mijn pakket was dit weekend ook eindelijk binnen en direct uitgeprobeerd.

Paw Patrol super voor de kinderen, maar toen ik Wreckfest wou proberen, liep het 2 vd 3 keer vast.

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:25
Jasphur schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:35:
Net een sessie van anderhalf uur Wreckfest gehad en in tegenstelling tot vorige week speelt het spel op 4K nu echt subliem!

Laden gaat super snel en loopt niet meer vast, framerate is niet meer variabel en lijkt nu gewoon fixed 30 of misschien wel 45 frames en besturing lijkt ook aangepast, althans, het lijkt wat subtieler te werken. Maar de rem, gas en koppeling zijn nog steeds 0/1 ipv hoevee je de trigger inknijpt.

Maar overal echt een top port. Denk mn nieuwe voorbeeld game als ik Stadia aan iemand laat zien. Dat was AC Valhalla :P

Maar goed. Nu eerst AC Black Flag uitspelen.
Chill! Ben benieuwd, ga het snel eens testen. Dat gasgeven/remmen schijnt opgepakt te worden door de devs, ergens op reddit gelezen maar geen zin om de bron te zoeken. Dus bron: read it on Reddit :)

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:38
Even een vraagje? ik heb een code track en trace van Google gekregen > DHL hoe of waar kan ik zoeken wat de status is? Als ik op de track code klik of zoek op dhl site kan er geen info worden gevonden?

[ Voor 20% gewijzigd door MrOsman op 07-12-2021 02:16 ]

• Maxustiti
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03-2025
MrOsman schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 01:56:
Even een vraagje ik heb track en trace van Google gekregen DHL hoe of waar kan ik zoeken wat de status is? Als ik erop klik of dhl track gebruik kan er geen info worden gevonden met de track code wat ik heb gekregen??
Ik heb precies hetzelfde sinds vorige week vrijdag. Het zou zomaar kunnen dat het aan DHL ligt. Ik heb bij hun wel vaker last dat tracking niet klopt en veel te laat wordt bijgewerkt.

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:38
Maxustiti schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 02:14:
[...]

Ik heb precies hetzelfde sinds vorige week vrijdag. Het zou zomaar kunnen dat het aan DHL ligt. Ik heb bij hun wel vaker last dat tracking niet klopt en veel te laat wordt bijgewerkt.
Hmm vervelend nu heb ik geen idee waar mijn pakket is

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik had ook gedoe met DHL, mijn Stadia Premiere editie die ik gratis kreeg bij FIFA is nooit aangekomen, iets met een probleem met adres dat Google had doorgegeven. Heeft meer dan een maand geduurd, maar de oplossing is wel fijn, ik krijg 79,99 teruggestort :)
Nu nog even wachten op een mooie nieuwe deal voor de controller.

• Marzman
  • Niet online
@MrOsman als je de code net gehad hebt kan het gewoon nog bij Google liggen te wachten tot dhl het ophaalt.

/▌

• erwn
  • Niet online
MrOsman schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 01:56:
Even een vraagje? ik heb een code track en trace van Google gekregen > DHL hoe of waar kan ik zoeken wat de status is? Als ik op de track code klik of zoek op dhl site kan er geen info worden gevonden?
Na een tijdje verschijnt daar wel informatie. Je kunt eventueel ook zelf die T&T-code met postcode invullen op dhl.nl. Ik kreeg hem gister binnen nadat hij met de bezorger op pad was, terug naar depot, weer op pad met andere tijdsindicatie en dan ergens na die tijdsindicatie bij de buren werd bezorgd terwijl ik thuis was.

Gisteravond meteen aangesloten en ik ben er blij mee. Even Mafia III gespeeld om een eerste indruk te krijgen. Daar heb ik ooit nog een verre voorloper van gespeeld. Was wel wennen aan de controller. Vroeger altijd met PC gespeeld en nog vroeger met NES / Gameboy.

Leek allemaal soepel en snel te werken. Chromecast installeren wijst zichzelf natuurlijk en leidt je goed door het koppelen van controller. Ik was wel bezorgd dat mijn internet (50 mbps glas) niet snel genoeg zou zijn, maar heb daar niets in gemerkt. Gelukkig kon ik de CCU direct met een netwerkkabel aansluiten.

Heeft iemand toevallig ook ervaring met 50 mbps? Het zit boven het minimum dat Google noemt, maar las meestal hogere snelheden hier.

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:58
MrOsman schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 02:17:
[...]

Hmm vervelend nu heb ik geen idee waar mijn pakket is
Hier hetzelfde, als ik erop door click dan een fout melding, zou vandaag of gisteren bezorgd worden, kon zo maar zo zijn dat ze opeens voor de deur staan..

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:58
erwn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:39:
[...]

Heeft iemand toevallig ook ervaring met 50 mbps? Het zit boven het minimum dat Google noemt, maar las meestal hogere snelheden hier.
Ik tot vorige week dinsdag op 50 mbit gezeten, sindsdien verhoogd.
Maar die 50 was bij mij voor Stadia altijd genoeg hoor, ook voor 4k.
Maar ik was dan altijd wel de enige die gebruik maakte van de verbinding ,ik denk als er nog iemand Netflix kijkt of iets anders dat het dan wat krap wordt..

• Marzman
  • Niet online
Op 100/10 werkt het in elk geval prima, ik had 400/40 maar heb gedowngrade omdat het niet echt nodig was. In januari gaat het naar 150/20. Ik heb een tijdje gratis pro gehad en toen had ik ook 100/10 :) (nu speel ik wel zonder pro dus op een lagere resolutie).

Alleen op mijn laptop krijg ik soms meldingen, maar dat is door de wifi.

[ Voor 42% gewijzigd door Marzman op 07-12-2021 07:53 ]

/▌

Goedemorgen! Hierbij een topic speciaal voor de levertijden:

[Stadia] Premier Edition levertijden & beschikbaarheid topic

Is er een moderator die dit topic in de TW wil zetten en misschien bovenstaande posts wil verplaatsen?

[ Voor 26% gewijzigd door Jasphur op 07-12-2021 08:37 ]

erwn schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:39:
[...]
.

Die netwerkkabel die er op zit is echt het verschil! Ik heb, toen ik nog ADSL had, ook 50 mbit gehad. Dat ging prima totdat mijn vrouw iets wilde streamen... Met google wifi kan ik instellen dat stadia prioriteit krijgt, dat is wel ideaal, ging de stream bij mijn vrouw ineens stuk brakker >:)
Tegenwoordig met kabelinternet nooit meer een issue gehad, dus een beetje overcapaciteit is wel lekker.

[ Voor 8% gewijzigd door Ht87 op 07-12-2021 08:19 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Admin Softe Goederen
Jasphur schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:07:
Goedemorgen! Hierbij een topic speciaal voor de levertijden:

[Stadia] Premier Edition levertijden & beschikbaarheid topic

Is er een moderator die dit topic in de TW wil zetten en misschien bovenstaande posts wil verplaatsen?
Uiteraard :)

TW is aangepast, verplaatsen van posts moet ik straks even naar kijken als ik iets meer tijd heb :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:06
Gisterenavond snel 3 races gereden in Wreckfest, helaas bij het laden van een 4e event weer vast op 99%-100% . Niks aan te doen zeker, gewoon game afsluiten en opnieuw beginnen dan? CCU is via ethernet verbonden.

• Dennis0162
h1ttent1t schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:32:
Gisterenavond snel 3 races gereden in Wreckfest, helaas bij het laden van een 4e event weer vast op 99%-100% . Niks aan te doen zeker, gewoon game afsluiten en opnieuw beginnen dan? CCU is via ethernet verbonden.
Ik denk dat dit gewoon met de port van de game heeft te maken. Mafia III heeft hier ook last van.

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:13

Wvr

h1ttent1t schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:32:
ik heb hier ook veel last van 8)7
Weird! Ik had er vorige week veel last van en nu helemaal niet meer... Vervelend dat de game vastloopt bij jullie.

• Dennis0162
Jasphur schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:52:
Weird! Ik had er vorige week veel last van en nu helemaal niet meer... Vervelend dat de game vastloopt bij jullie.
Zou het dan te maken hebben op welke server je landt? Dat nog niet alles de nieuwste versie heeft?
Dennis0162 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:54:
[...]

Zou het dan te maken hebben op welke server je landt? Dat nog niet alles de nieuwste versie heeft?
Dat zou zeker kunnen, maar een update uitrol die langer dan een dag duurt lijkt mij stug. Maar wie weet!

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-01 15:07
Zijn er mensen die Fifa 22 spelen of 21 hebben gespeeld?
Merk je dat er snel een match komt online of duurt het lang omdat er minder spelers zijn?
ajaxalex schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:21:
Zijn er mensen die Fifa 22 spelen of 21 hebben gespeeld?
Merk je dat er snel een match komt online of duurt het lang omdat er minder spelers zijn?
Iets langer dan op consoles, maar over t algemeen wel een match voor een losse game.
Ik speel overigens veruit t meeste met 2 controllers tegen elkaar op de bank hoor! Geen ervaring met fut ofzo.
Pagina: 1 ... 131 ... 192 Laatste

Let op:
De stekker ging er op 18 januari 2023 uit.

Converteer je Stadia controller naar Bluetooth met de browsertool:
https://stadia.google.com/controller/

(Beschikbaar tot 31 december 2023)

Mooi overzicht van alternatieven: https://hackmd.io/@christopherklay/BkWVFJlNj
Topics voor alternatieven voor Stadia:
> Het grote cloud gaming topic
> [NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie
> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
> [PS+] Playstation Plus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord