Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:53

spartacusNLD

This is Sparta!!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D18QjcaWsAYH-ZS.jpg:large

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Drunken_Bear schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:39:
[...]

dat vroeg ik me ook af. ik zit nu in Almere maar ik ga zo naar huis toe, in Amersfoort.
Ik weet wel dat het niveau 5 is ingesteld voor de hele provincie, dat zeiden ze op de livestream.
Maar vooralsnog moeten scholen, ziekenhuizen etc in de buurt van plaatst delict de deuren sluiten.
Zo erg is het niet hoor. Je kunt gewoon veilig naar de mooiste stad van Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:24

Agent47

I always close my contracts.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Laatst online: 11-10 20:48

Drunken_Bear

Pro Niksnut

"Er is momenteel in ieder geval één dader voortvluchtig, meldde Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Pieter-Jaap Aalbersberg om 13.15 uur op een persconferentie . "Het heeft nu alle prioriteit om deze dader op te sporen." Voor nu wordt een terroristisch misdrijf niet uitgesloten, maar er is nog veel onduidelijk. "Er is een ingewikkelde operatie aan de gang opzoek naar de verdachte. We vragen burgers alert te blijven en te luisteren naar de lokale autoriteiten."

Of er meerdere daders zijn is volgens hem nu nog onduidelijk. "Er is in ieder geval een opsporingsactie gaande naar één verdachte. Meer valt nu niet uit te sluiten."

Ik vraag me echt af wat dan de protocollen zijn van de politie. Wat zou hiervoor het draaiboek zijn, of zou het totale chaos wezen? Je zou er maar werken. Diep respect voor alle medewerkers aan deze operatie, in welke vorm ze dan ook meehelpen.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

Calamiteitenhospitaal is geopend, met... 200 bedden.

Zo veel mensen pasten er niet eens in die tram. Je kan het ook overdrijven. |:(

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 17:58
Pfoe, als de politie en antiterreureenheiden zo vlak bij je appartementencomplex (of zelfs hetzelfde complex) iets onder schot houden zou ik niet continue bij het raam gaan staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Viccers schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:43:
[...]

Pfoe, als de politie en antiterreureenheiden zo vlak bij je appartementencomplex (of zelfs hetzelfde complex) iets onder schot houden zou ik niet continue bij het raam gaan staan...
Al helemaal niet met een camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 10:11

JdM

Humbled

Stoney3K schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:43:

Wat denk je ervan dat ze mogelijk de omgeving rond die appartmenten zouden moeten leeghouden/maken en dat die bewoners opgevangen moeten worden? Zomaar een eerste idee hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 20:21
[...]

Dat is wss genomen van uit het rabobank gebouw wat daar op de hoek zit.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:08

Moeten ze dan maar het hospitaal openen, maar eerst 180 bedden weghalen?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 11:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Er kan altijd nog meer gebeuren dan wat er in de tram is gebeurd.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-10 20:27

Dat zijn gewoon procedures, liever dat ze het wel doen dan achteraf mensen niet kunnen behandelen vanwege te weinig plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 15:54

Het werkt als calamiteiten centrum - plek waar ze slachtoffers of betrokkenen (geen gewonden per se) kunnen helpen. Dus alles bij elkaar op 1 plek is handig in zo'n chaotische situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

[...]
Tjah.. als je ziet dat heel die wijk uitloopt om te gaan kijken. Zo gaat dat tegenwoordig. Precies het zelfde als mensen in de file gaan filmen als ze een ongeluk voorbij rijden 8)7

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo? Die bedden hoeven toch niet vol? Calamiteitenhospitaal is op dit soort incidenten ingericht en in een afgesloten deel van het UMCU. Is gewoon een goede standaardprocedure. Je kunt zo moeilijk X aantal zwaargewonden met schotwonden naar de eerste hulp brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Je weet nog niet wat er komen gaat? Hopelijk niks, maar met voortvluchtigen weet je maar nooit :/

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 18-03-2019 13:45 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is dit dezelfde woning die we zien op de Trumalaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Mx. Alba schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:37:
Wat ik zo verwarrend vind van die veiligheidsbulletins is dat "iedereen in Utrecht wordt aangeraden om binnen te blijven"... Bedoelen ze de stad Utrecht, de gemeente Utrecht of de provincie Utrecht? Ik zit hier in Amersfoort. Provincie Utrecht. Maar niet gemeente / stad Utrecht. Als ik zo naar buiten kijk, zie ik dat er hier in ieder geval niet echt gehoor wordt gegeven aan dat voorschrift.
Nou, ik zit in Veenendaal en heb net rustig nog even in het centrum gelopen om een hapje eten te halen.. lijkt me dat het voor stad Utrecht is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Die bedden staan er sowieso, dus als het hospitaal open gaat, is het met 200 bedden.
Dat het hospitaal open ging, is misschien (met de huidige, sporadische, feiten) overkill, maar kan een valide response zijn na een openbare schietpartij.
Daarnaast weet je niet op het moment van openen wat er nog gaat komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Fly-guy op 18-03-2019 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn protocollen die gevolgd moeten worden. Daarbij een goede oefening ook al is de aanleiding gewoon ruk.

Er wordt nu via social media en tv/radio van alles geroepen maar of dit zin heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Fly-guy schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:45:
[...]

Die bedden staan er sowieso, dus als het hospitaal open gaat, is het met 200 bedden.
Ah, dat had ik verkeerd begrepen, ik dacht dat het Rode Kruis op ground zero een tent uit de grond gestampt had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

spartacusNLD schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:44:
[...]

Tjah.. als je ziet dat heel die wijk uitloopt om te gaan kijken. Zo gaat dat tegenwoordig. Precies het zelfde als mensen in de file staan te file als ze een ongeluk voorbij rijden 8)7
Tegenwoordig? Is van alle tijden. Destijds met de vuurwerkramp in Enschede stonden ze ook allemaal vooraan.
Al verwacht ik dat het tegenwoordig nog wel een tikkeltje erger is want ik sluit niet uit dat menig tokkie toch voorbij de omheining wil om die mooie selfie te maken met de politie op de achtergrond... :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:30
Wat ik zo verwarrend vind van die veiligheidsbulletins is dat "iedereen in Utrecht wordt aangeraden om binnen te blijven"... Bedoelen ze de stad Utrecht, de gemeente Utrecht of de provincie Utrecht? Ik zit hier in Amersfoort. Provincie Utrecht. Maar niet gemeente / stad Utrecht. Als ik zo naar buiten kijk, zie ik dat er hier in ieder geval niet echt gehoor wordt gegeven aan dat voorschrift.
Net nog een rondje gelopen (Leusden) en zag ook een hele klas kinderen lopen (waarschijnlijk naar iets van een gymzaaltje) dus hele provincie denk ik niet dan. Natuurlijk een aanname maar lijkt mij dat je dat eerst uitzoekt voordat je met een hele klas kinderen de straat op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Bijzonder. Mijn zus mag/moet 14:15 haar dochtertje van school halen, maar iedereen moet binnen blijven van politie en gemeente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
HollowGamer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:45:
[...]

Nee, dit is langs de trambaan.
Die Trumanlaan grenst niet aan de tram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

HollowGamer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:45:
[...]

Volgens mij niet. In die straat ligt geen tramspoor. Ik denk dat dit het 24 Okt. plein is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

AW_Bos schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:47:
[...]

Volgens mij niet. In die straat ligt geen tramspoor. Ik denk dat dit het 24 Okt. plein is.
24 okt plein = tram
trumanlaan = waar de politie nu bezig is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Tjebakka schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:47:
Bijzonder. Mijn zus mag/moet 14:15 haar dochtertje van school halen, maar iedereen moet binnen blijven van politie en gemeente.
Tja, bel de school even op, of kijk wat hun te melden hebben. Ik vrees dat het voor haar overblijven wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 20:21
[...]

Dit is verder, voorbij het 5 mei plein net.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
Tenzij je direct mensen uit de omgeving kent of zelf uit de omgeving komt. Graag geen gebruik maken van ikbenveilig.nl. Hou de website vrij voor mensen die hem echt nodig hebben.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Drunken_Bear schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:43:
"Er is momenteel in ieder geval één dader voortvluchtig, meldde Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Pieter-Jaap Aalbersberg om 13.15 uur op een persconferentie . "Het heeft nu alle prioriteit om deze dader op te sporen." Voor nu wordt een terroristisch misdrijf niet uitgesloten, maar er is nog veel onduidelijk. "Er is een ingewikkelde operatie aan de gang opzoek naar de verdachte. We vragen burgers alert te blijven en te luisteren naar de lokale autoriteiten."

Of er meerdere daders zijn is volgens hem nu nog onduidelijk. "Er is in ieder geval een opsporingsactie gaande naar één verdachte. Meer valt nu niet uit te sluiten."

Ik vraag me echt af wat dan de protocollen zijn van de politie. Wat zou hiervoor het draaiboek zijn, of zou het totale chaos wezen? Je zou er maar werken. Diep respect voor alle medewerkers aan deze operatie, in welke vorm ze dan ook meehelpen.
Maar zonder signalement of foto kunnen we toch niet alart zijn?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:24

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is dat calamiteitenhospitaal niet het militair hospitaal van weleer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 12:14

Cis

[...]

Al helemaal niet met een camera.
Altijd handig, al die extra ogen. Zo hebben de terroristen tenminste kans om de situatie beter in te schatten en vluchtwegen te bedenken.
Het moet natuurlijk wel een eerlijke strijd blijven...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 19:35
Wel frappant dat iedereen maant tot rustig reageren en wachten op feiten en dan wel conclusies en meningen hebben over protocollen en groottes van veldhospitalen enzo. Je weet niet alles, hebt niet alle informatie, dus sterk oordelen over deze protocollen is niet echt gepast.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:24

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Collega liet net filmpje zien gemaakt door een familielid. Dit is waarschijnlijk een plaatje gemaakt uit het rabobankpand aan de beneluxlaan.

Lijkt ook te kloppen met het fietspad en zo.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 12:17

killercow

eth0

De politie vraagt mensen of geen foto's te delen omdat je daar mogelijk de dader(s) meer tipt over de aanwezigheid / configuratie van de agenten.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik kijk uit op Centraal, en zelfs hier wordt er geen gehoor aan gegeven ;). Deuren van ons pand (WTC) en het stadskantoor hiernaast worden wel dichtgedaan overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 18-03-2019 13:51 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

dfrenner schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:50:
[...]

Dat dus, er is een erg dunne grens tussen 'alert zijn' en 'spoken zien' waardoor iemand onverhoopt vals alarm gaat slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

dfrenner schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:50:
[...]

Iemand met een wapen op zak, of iemand die hard rent als in 'op de vlucht' of iemand die zich verstopt. Dat is al verdacht. Geen signalement voor nodig. Als het loos alarm is: Better safe than sorry

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 18-03-2019 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 11:01

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Kan zijn dat er gewoon bepaalde standaard procedure's gevolgd worden dat er gewoon in de procedure voorzien is in een noodhospitaal met 200 plaatsen dat men heel snel kan opbouwen.
Dat betekent gewoon dat die afloop uitgevoerd word, zoals men ook voorbereid heeft, ook als er vermoedelijk minder bedden nodig zullen zijn...
deels kan het zelfs handig zijn als 'semi-reeele' oefenings-situatie, waarin ook de procedure's uiteidnelijk getest worden en men kan merken waar ook eventuele haak-punten zijn.

Ik kan me nog herrineren dat er ongeveer 20-25 jaar terug een televisie-programma was waar men met bepaalde bekende politici zulke crisis-situaties simuleerde en je kon zien hoe het eraan toegaat in zo'n crisis-bestuurscentrum waar dan gepoogd wordt bv de informatiebanen maar ook logistiek te regelen en controleren.
aan het einde en deels halverwege kwamen dan ook een analyse door experts over wat er goed ging en wat fout was.
Schokkend was ook soms te zien hoe deze bestuurders zelf ook lang niet altijd werkelijk wisten waar ze mee bezig waren, en in paniek raakten of het overzicht verloren.

edit: dit programma https://www.trouw.nl/home...p-aan-amusement~a9d2422b/

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 18-03-2019 13:54 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

.oisyn schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:51:
[...]

Ik kijk uit op Centraal, en zelfs hier wordt er geen gehoor aan gegeven ;). Deuren van ons pand (WTC) en het stadskantoor hiernaast worden wel dichtgedaan overigens.
Er lopen/fietsen/rijden inderdaad nog mensen over het westplein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Even de locaties gezocht welke in tegenkwam in de liveblogs van NOS en het Parool.

Wat mij opvalt is dat de plek waar de rode Clio gevonden is uit de richting ligt van het plaats delict en waar men nu bezig is bij de woning.

https://www.google.nl/map....1055136!2d52.1019438!3e0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40

Actually... de capaciteit van de Utrechtse sneltrams is formeel 210-220 passagiers per tram. ca 60 zitplaatsen, de rest staand.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:19
Zometeen Utrecht centrum uit komen met de auto zal ook leuk zijn :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Om 14.30 persconferentie van premier Rutte
Om 14.30 uur volgt er een persconferentie van premier Rutte en minister van Justitie en Veiligheid Grapperhaus. - nos.nl

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 17:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tjebakka schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:47:
Ja, dat vind ik ook vreemd... Je moet binnen blijven, maar scholen gaan sluiten dus je moet je kinderen op halen of ze sturen kinderen onbeheerd de straat op... 8)7

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Beelden dat iemand wordt opgepakt in de wijk:

[Twitter: https://twitter.com/writherazazel/status/1107622649390342144]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
Piet_Piraat7 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:53:
Zometeen Utrecht centrum uit komen met de auto zal ook leuk zijn :p
Vaarwegen zijn nog open >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
Drunken_Bear schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:52:
Even de locaties gezocht welke in tegenkwam in de liveblogs van NOS en het Parool.

Wat mij opvalt is dat de plek waar de rode Clio gevonden is uit de richting ligt van het plaats delict en waar men nu bezig is bij de woning.

Was die al gevonden dan? Ik las alleen dat die nog gezocht werd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:16
"We gaan nog even naar Ron Fraser, die heeft ook geen nieuws"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Mx. Alba schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:54:
[...]

Ja, dat vind ik ook vreemd... Je moet binnen blijven, maar scholen gaan sluiten dus je moet je kinderen op halen of ze sturen kinderen onbeheerd de straat op... 8)7
Als zo'n school dat doet dan weet je in ieder geval dat je kinderen overgeplaatst gaat worden lijkt me.
Kan me niet voorstellen dat ze in zo'n situatie gewoon de dag vervolgen als of er niets is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ook in de randgemeenten speelt er veel: scholen sturen meerdere status-updates aan ouders en sport-trainingen worden afgelast. Voor mijn gevoel wat overdreven voor een schietpartij.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

of ze sturen kinderen onbeheerd de straat op... 8)7
Heb je daar bewijs van?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
spartacusNLD schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:54:

[Twitter]
Liep door de afzetting en werd gevloerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:36

[Twitter]
Ik moest even 2x kijken. Zag eerst alleen die bouwvakkers.. 8)7

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:00
[...]

Ben je nou echt zo naïef? Denk je serieus dat scholen kinderen zo de straat opsturen onder het mom van "wij gaan dicht"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Drunken_Bear schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:52:

Dat er gezocht wordt naar een rode Clio is naar mijn weten nooit officieel bekend gemaakt en berust naar mijn idee op speculatie.
Dat deze gevonden zou zijn, is voor mij helemaal nieuw, heb ik iets gemist, zijn er bronnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

alex3305 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:55:
[...]

Was die al gevonden dan? Ik las alleen dat die nog gezocht werd.
Cheesy schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:57:
[...]

Dat er gezocht wordt naar een rode Clio is naar mijn weten nooit officieel bekend gemaakt en berust naar mijn idee op speculatie.
Dat deze gevonden zou zijn, is voor mij helemaal nieuw, heb ik iets gemist, zijn er bronnen?
Zag het inderdaad niet bij de NOS op de liveblog, maar wel bij die van 't parool.
https://www.parool.nl/bin...nnen-te-blijven~a4624652/

"18 MAART 2019, 13:12
Renault Clio gevonden
De politie zou op zoek zijn naar een rode Renault Clio. Die staat aan de Tichelaarslaan. Er is een anti-terreureenheid aanwezig. De rode auto is mogelijk als vluchtauto gebruikt."

Zo zie je maar weer, nooit vertrouwen op maar 1 bron. altijd alle nieuws outlets checken.

[ Voor 26% gewijzigd door Drunken_Bear op 18-03-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

Ze gaan echt niet kinderen de straat opsturen. Die blijven gewoon langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

[Twitter]
Uhh, wat? Sinds wanneer wordt een verdachte opgepakt en vervolgens vrijgelaten in de zin van lopen? Als het een terrorist is druk je hem eerst naar de grond en handboei je hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Komt weer een auto AT'tjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Bobmeister schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:57:
[...]

Ben je nou echt zo naïef? Denk je serieus dat scholen kinderen zo de straat opsturen onder het mom van "wij gaan dicht"?
Een vriendin van me die op de UU zat is wel zo naar buiten gestuurd (een uur of wat geleden), omdat het gebouw ontruimd werd. Vond het ook vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:50
Anonymoussaurus schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:57:
[...]

Uhh, wat? Sinds wanneer wordt een verdachte opgepakt en vervolgens vrijgelaten in de zin van lopen? Als het een terrorist is druk je hem eerst naar de grond en handboei je hem.
Kijk eens in de achtergrond ;)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Volgens mij kijk je naar de verkeerde mensen ;). Op de achtergrond wordt er iemand op de grond gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

HollowGamer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:57:
[...]

Ze gaan echt niet kinderen de straat opsturen. Die blijven gewoon langer.
Dat hoop ik ook niet nee... Maar als men zegt dat scholen worden gesloten, vraag je je wel af wat die kinderen dan doen? Als die kinderen op school blijven is de school niet gesloten, toch?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[...]

En nu even nog een keer het filmpje kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

alexbl69 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:58:
[...]

Kijk eens in de achtergrond ;)
.oisyn schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:58:
[...]

Volgens mij kijk je naar de verkeerde mensen ;). Op de achtergrond wordt er iemand op de grond gedrukt.
Oeps... Denk dat ik nog maar een driedubbele espresso ga halen (neemt laatste slok).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ligt misschien aan mij maar gezien het tijdstip en het doel lijkt me dit toch eerder een op 1 of meerdere personen gerichte actie (relationele sfeer of afrekening) dan een terroristische aanslag?

Bij een terroristische aanslag pak je wel een drukker moment zou je denken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:50
Mx. Alba schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:58:
[...]

Dat hoop ik ook niet nee... Maar als men zegt dat scholen worden gesloten, vraag je je wel af wat die kinderen dan doen? Als die kinderen op school blijven is de school niet gesloten, toch?
Gesloten als in de zin van er komt niemand in, niemand uit.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:24
Player1S schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:59:

Of je doet het op een plek waar je het niet verwacht. Alle grote evenementen zijn altijd ingericht op dat soort zaken. Als je in een tram zit, ben je nog niet zomaar buiten. Tegen de tijd dat je de deuren open hebt kun je al veel slachtoffers gemaakt hebben.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 09:58
ShadowBumble schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:26:
[...]

Bron? Ik zie nergens een officiele verklaring van het UMCU
Ja, dat probeer ik dus ook te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nat-Water schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:59:
[...]

Gesloten als in de zin van er komt niemand in, niemand uit.
Dat is niet wat men over het algemeen bedoelt als men zegt dat een school gesloten wordt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:18
Iets in een rabobank kantoor? https://www.dumpert.nl/me...de_buurt_van_de_rabo.html

[ Voor 14% gewijzigd door Daannn1987 op 18-03-2019 14:01 ]

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ligt misschien aan mij maar gezien het tijdstip en het doel lijkt me dit toch eerder een op 1 of meerdere personen gerichte actie (relationele sfeer of afrekening) dan een terroristische aanslag?

Helemaal mee eens, maar: kan net zo goed op weg zijn geweest naar Utrecht CS - maar 'gezien/ontdekt' zijn met een wapen(s) onderweg.

Allemaal speculatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -JeeDee-
NCTV: Toch één locatie
Er is toch slechts op één locatie geschoten. Een woordvoerder van de NCTV meldt zojuist dat de 'informatie vanuit Utrecht leidend is'. Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Pieter-Jan Aalbersberg sprak eerder de Utrechtse politiewoordvoerder Bernhard Jens tegen en zei dat er op meerdere locaties zou zijn geschoten. Dat klopt dus niet. Er is alleen geschoten bij op het 24 Oktoberplein.
https://www.parool.nl/bin...nnen-te-blijven~a4624652/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

[Twitter]
Hopen dat dat de dader ook is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
.oisyn schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:51:
[...]

Ik ben een kwartier geleden nog uit het stadskantoor naar een kantoor aan de GVR gelopen, werd wel gevraagd om identificatie.. Kijk hier zelf vanuit het raam uit op de stilstaande tram met aardig wat politie eromheen. Rijd maar mondjesmaat verkeer de stad uit, de stad in is afgesloten zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:50

Dacht ik eerst ook aan...

Gezien de reactie van de autoriteiten zullen er echter wel andere aanwijzingen zijn.

Welke? Dat zullen we wellicht nooit weten. Is ook niet nodig.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Een AT-eenheid haalt een vloeistof en nog wat meuk uit de wagen. De kant en klare explosieven zijn op? Of is het toch verdunlimonade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:58:
[...]

Niet alles in deze wereld is zwart/wit. Desnoods zet de leraar/leraren het kind thuis bij de ouders af (afgesproken natuurlijk).

Of mogen ze op school verder spelen met de blokken of lezen. Die gaan echt niet kids zomaar achterlaten met het licht uit en deur op slot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

alexbl69 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:01:
[...]

Dacht ik eerst ook aan...

Gezien de reactie van de autoriteiten zullen er echter wel andere aanwijzingen zijn.

Of door de gebeurtenis in Nieuw Zeeland extreem overreageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-10 15:24
Volledige bewapening van zo'n AT eenheid, maar wel een spijkerbroek :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:03:
[...]

Of door de gebeurtenis in Nieuw Zeeland extreem overreageren.
Ik denk dat dit nog wel eens de reden kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10 16:33
vuurtjih schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:04:
Scheelt tijd met omkleden ;) gordel om, vest om en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Volgens de NOS worden er meerdere mensen naar de grond gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 11:01

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

alexbl69 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:01:
[...]

dat er overmorgen verkiezingen zijn zal er vast en zeker enige invloed op hebben dat er geen enkel risico genomen wordt en heel snel en doortastend gehandeld wordt.
Men wil geen enig risico nemen en er zal vast en zeker bij voorbaat al een iets hogere waakzaamheid zijn geweest (ook los van publiek geopenbaarde 'risico-niveau's')

[ Voor 0% gewijzigd door RM-rf op 18-03-2019 14:16 . Reden: morgen=>overmorgen ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-10 17:16
Dat komt omdat die mensen daarnaast vaak een normalere baan hebben. Zij worden opgeroepen vanaf dat werk en hebben dan geen tijd om om te kleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:24
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door loewie1984 op 18-03-2019 14:26 ]

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Mogelijke vluchtauto
Verslaggever Maino Remmers sprak met een buurtbewoner die de mogelijke rode vluchtauto had opgemerkt, op de hoek van de Boomgaardlaan en de Tichelaarslaan. "De auto stond al een uurtje of drie met de motor aan, het raam een stukje open en er hing een briefje uit", zegt de vrouw.

Ze is naar de auto toegelopen, maar doet geheimzinnig over de inhoud van het briefje. "Ik heb de laatste regel gelezen, maar ik zeg liever niet wat erop stond." De forensische dienst is inmiddels ter plaatse en een bouwplaats in de omgeving is ontruimd.
Sorry hoor, maar je helpt dan toch het onderzoek door gewoon te zeggen wat er op staat... vraag me af of deze dame de waarheid spreekt of gewoon lekker aan het meegaan is in de hype van speculaties opstarten. Mag hopen dat de politie deze halve gare even een bezoekje brengt om de info er uit te trekken.

bron: https://nos.nl/liveblog/2...m-dader-op-te-sporen.html

[ Voor 5% gewijzigd door Drunken_Bear op 18-03-2019 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 22:09
Sjongejonge, zijn ze reclame aan het maken voor ikbenveilig punt nl en dan werkt die site voor geen meter.

Prutsers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Dat zijn mensen die wss ''standby'' dienst hebben en gewoon thuis zitten en dan met alle spoed moeten komen opdraven. Kunnen zich dus niet omkleden. Doen dat vaak ter plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

SurfBoy schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:06:
[...]

Dat komt omdat die mensen daarnaast vaak een normalere baan hebben. Zij worden opgeroepen vanaf dat werk en hebben dan geen tijd om om te kleden.
Bovendien heeft het geen tactisch voordeel om een andere broek aan te doen als je een schild voor je snufferd hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3

3x3

MrAcid schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:00:
[...]

Helemaal mee eens, maar: kan net zo goed op weg zijn geweest naar Utrecht CS - maar 'gezien/ontdekt' zijn met een wapen(s) onderweg.

Allemaal speculatie.
Bij BNR was er ook een terrorisme expert, die aangaf dat de keuze voor een handwapen, geen automatisch geweer of bomvest, of meerdere wapens ook iets is dat niet perce de signatuur heeft van een is aanval maar meer van een afrekening.

het is nu heel erg speculeren, daar kun je beter niet in meegaan. Ik hoop dat we zsm duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Wat ik begrepen heb zijn die altijd zoveel mogelijk in burger en tijd om je snel om te kleden lijkt me ook niet altijd mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HollowGamer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:05:
Volgens de NOS worden er meerdere mensen naar de grond gewerkt.
Even relativerend, de arrestaties die op dit moment plaatsvinden in Kanaleneiland kunnen ook lastige toeschouwers zijn / mensen die verdacht gedrag vertonen of bevelen niet uitvoeren / familie, bekenden, huisgenoten van een hoofdverdachte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Denk het ook niet. De passagiers zijn op dat traject enorm divers, niet echt een 'handige' plek voor een aanslag gericht op witte óf niet witte mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:08
Drunken_Bear schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:06:
[...]

Sorry hoor, maar je helpt dan toch het onderzoek door gewoon te zeggen wat er op staat... vraag me af of deze dame de waarheid spreekt of gewoon lekker aan het meegaan is in de hype van speculaties opstarten. Mag hopen dat de politie deze halve gare even een bezoekje brengt om de info er uit te trekken.

bron: https://nos.nl/liveblog/2...m-dader-op-te-sporen.html
Ik neem aan dat deze dame het wel aan de authoriteiten doorgegeven heeft maar het niet wil herhalen voor de media.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:36
en sneakers :+

©2004

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Let op:
In dit topic geld het Zero Tolerance beleid, en het beleid rond actualiteitentopics. Zie ook:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Bij herhaalde overtredingen kan een tijdelijke ban uit AWM verwacht worden.

Concreet houdt ZT in:
• Post a.u.b. geen aanstootgevend materiaal zoals van slachtoffers.
• Geen discussie voeren over de islam in welke vorm dan ook.
• Geen discussie over maatschappelijke problematiek in welke vorm dan ook.
• We houden het bij actualiteiten, en alleen actualiteiten.
• Geen slowchat
Alle reacties die over terrorisme in het algemeen gaan worden dus uit dit topic verwijderd.