Deze gevolgtrekking wordt als een voldongen feit gepresenteerd, maar wat mij betreft staan deze zaken echt volkomen los van elkaar. Goede afspraken maken heeft niets te maken met "einde relatie". Daarnaast dwingt niemand je tot het einde der tijden aan die afspraken vast te houden toch? Afspraken kunnen altijd heroverwogen worden.Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2019 @ 09:12:
[...]
De ironie die sommige binaire Tweakers niet lijken te snappen is dat het 'zakelijke' gedrag even hard en een stukje sneller dan het 'struisvogelgedrag' tot het directe probleem 'einde relatie' kan leiden. En dan sta je mooi alleen met je zakelijk correcte beslissing, terwijl je daarvoor wel nog gewoon over kinderen nadacht (niet zomaar een relatie denk ik dan).
Ik heb het idee dat men op Tweakers denkt dat als TS niet bij zou dragen aan de hypotheeklasten hij nooit zijn vriendin de helpende hand zal toereiken. Natuurlijk niet, dat staat toch volkomen los van elkaar? Goede afspraken vastleggen in bijv. een samenlevingscontract definiëert enkel de nulsituatie. Als de vriendin van TS haar baan verliest kan TS altijd vrijwillig besluiten zijn vriendin tegemoet te komen. Hoe je dat relatietechnisch met elkaar oplost staat echt volkomen los van de afspraken die je maakt.
Je stelt correct dat een contract een bepaalde basis vastlegt. Dat je daar zwart-wit in moet gaan staan tot in het einde der tijden is echter een aanname die volledig uit jouw grote duim komt. Mijn standpunt is dat je dit contract in de basis tot in de puntjes goed moet regelen. Op het moment dat je de afspraken in deze basissituatie niet goed op papier wilt zetten "omdat we nou eenmaal samen oud willen worden" ben je naïef bezig.
[ Voor 14% gewijzigd door MarcoC op 17-03-2019 11:14 ]