Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wizard91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2023
De mobs vind ik tot nu toe vrij prima. De bossen daarentegen.... pfff..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 23:57:
Ik deed redelijk wat damage bij hem (ben level 2 met attack power) en kon hem vrij goed deflecten. Dus uiteindelijk ging hij neer. Had nog wel maar 1 mm health over maar toch :)
Waar heb je die memory vandaan voor je attack power? Ik moet de eerste volgens mij nog krijgen. Heb wel mijn vitality al kunnen upgraden.

Edit: Ah ik denk dat ik het al weet.

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 23-03-2019 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Voor de mensen die het niet weten volgende week komt er weer een game ALA darksoul like

Wie is er hyped voor Outward?

dit is dan een combinatie van Breath of the Wild, Dark Souls en ElderScrolls

>:)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 08:15:
Voor de mensen die het niet weten volgende week komt er weer een game ALA darksoul like

Wie is er hyped voor Outward?

dit is dan een combinatie van Breath of the Wild, Dark Souls en ElderScrolls

Verkeerde topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
nee omdat hier mensen zitten die van darksouls like houden en deze game niet zo bekent is.
en dat dit een een DS like game word / is dacht ik breng het hier ook even onder de aandacht :-)

nu weer ontopic

ben nu even gestopt met deze game vind het behoorlijk lastig en maar daar eens de tijd voor nemen .. binnen kort toch een week vakantie dus dan kunnen we er even tegen aan

[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 23-03-2019 09:31 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
hullyActive Member

speel op pc met een 1080ti
4k alles max op 100+ frames
ik vind dat verschil te groot met de ps4 pro en xbox x

[ Voor 10% gewijzigd door hully op 23-03-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 18:19
Is deze game moeilijker of juist makkelijker dan Bloodborne wanneer je de combat mechanics een beetje onder de knie hebt? Ik heb me echt uitstekend vermaakt met Bloodborne namelijk en deze game ziet er gewoon heel erg bruut uit. Maar ik twijfel nog. Ben bang dat deze toch iets te hardcore is voor mij als mediocre gamer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoppa Lady Butterfly is ook down.

@Joetje079 Ik zou zeggen moeilijker. Het is sneller en je hebt meer moves. De combat is veel dieper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Pff zo chained ogre is nu eindelijk down. Ik denk "zo weer even stukje nogmaal". Haha.

Grappige vind ik dat ik superveel moeite had met de ogre. En dan die miniboss erna had ik in 1 try neer. De sfeer en spanning is echt wel heerlijk. Zwetende handjes af en toe :)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:52

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

bram1984 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 09:46:
Hoppa Lady Butterfly is ook down.

@Joetje079 Ik zou zeggen moeilijker. Het is sneller en je hebt meer moves. De combat is veel dieper.
Die lady butterfly kwam ik gisteren tegen toen ik net ging stoppen. Vanavond maar eens proberen :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:05:
[...]

Die lady butterfly kwam ik gisteren tegen toen ik net ging stoppen. Vanavond maar eens proberen :)
Huh ik dacht dat jij haar al had aangezien je attack power 2 is. Daar heb je een memory voor nodig. Hoe ben je daar aan gekomen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

bram1984 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:13:
[...]

Huh ik dacht dat jij haar al had aangezien je attack power 2 is. Daar heb je een memory voor nodig. Hoe ben je daar aan gekomen dan?
Een andere boss :). Je kunt in het begin volgens mij vrij non lineair spelen.

Ik denk dat ik bijna op het punt zit waar ik bosses zal krijgen die niet in alle trailers of gameplay video’s zijn vertoond.

[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-03-2019 10:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ik vond het echt een geniaal spel, totdat ik bij de chained ogre aankwam en er achter kwam hoe erg je genaaid wordt als je dood gaat. Was overigens ook de eerste keer dat ik dood ging.

Ik heb alle FROM SOFTWARE games met veel plezier gespeeld en ook hier geldt weer: gitgud, ik weet het, maar voor het eerst voel ik niet te drang om hier nog meer tijd/energie in te stoppen om tot dat punt te komen.

Ik weet niet wat het is. Misschien het gevoel dat ik geen progressie maak, of het gebrek aan andere armors etc.

Bij de vorige games ging ik dan vaak de levels gewoon keer op keer doen. Enerzijds om alle patronen te leren kennen, anderzijds om XP te farmen welke je meteen kon inzetten om je character te levelen.

Daardoor had je altijd het gevoel dat je op wat voor manier toch nuttig bezig was. Dat gevoel heb ik nu totaal niet.

Wordt dit later nog anders/beter? Anders gaat hij denk ik redelijk snel op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:18:
[...]

Een andere boss :). Je kunt in het begin volgens mij vrij non lineair spelen.

Ik denk dat ik bijna op het punt zit waar ik bosses zal krijgen die niet in alle trailers of gameplay video’s zijn vertoond.
Welke dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

SparksNL schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:45:
Ik vond het echt een geniaal spel, totdat ik bij de chained ogre aankwam en er achter kwam hoe erg je genaaid wordt als je dood gaat. Was overigens ook de eerste keer dat ik dood ging.

Ik heb alle FROM SOFTWARE games met veel plezier gespeeld en ook hier geldt weer: gitgud, ik weet het, maar voor het eerst voel ik niet te drang om hier nog meer tijd/energie in te stoppen om tot dat punt te komen.

Ik weet niet wat het is. Misschien het gevoel dat ik geen progressie maak, of het gebrek aan andere armors etc.

Bij de vorige games ging ik dan vaak de levels gewoon keer op keer doen. Enerzijds om alle patronen te leren kennen, anderzijds om XP te farmen welke je meteen kon inzetten om je character te levelen.

Daardoor had je altijd het gevoel dat je op wat voor manier toch nuttig bezig was. Dat gevoel heb ik nu totaal niet.

Wordt dit later nog anders/beter? Anders gaat hij denk ik redelijk snel op marktplaats.
Mja, je kunt xp farmen maar daar krijg je enkel meer abilities door. Niet meer Health of posture of strenght. Ik zou even door de zure appel heen bijten want de ogre vond ik tot nu toe de vervelendste baas met zijn “graps”.
spoiler:
Een dude op een groot paard. Erg tof gevecht is dat. Weet uit mijn hoofd niet precies waar dat is, maar dat is niet in die flashback van 3 jaar terug.

[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-03-2019 10:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@SparksNL Je kan inderdaad gewoon XP farmen. Ik heb net 5 punten gefarmed voor een skill die me vitality geeft na een deathblow. Ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
SparksNL schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:45:

dat gevoel mis ik ook je kan nu eigenlijk niets doen dan vechten , pas op bepaalde punten krijg je iets ... maar voor de rest , bij darks souls deed ik het ook vaak heel lang het zelfde level keer op keer tot ik aardig wat geld en wat souls had dat ik wat sterker werd :D maar dat gaat niet op in deze game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

De soulsborne games waren in dat opzicht dan natuurlijk ook wel wat makkelijker. Je kon, als je tijd en zin had, jezelf zo OP maken. Dat gaat hier niet op, en vind ik op zich best wel een goede keuze.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:22
Zojuist Nioh op platinum gezet en die ruimte op de schijf ingewisseld voor die van Sekiro, precies op tijd! :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Ik krijg die
spoiler:
Drunkard in die Estate
niet neer. En iedere keer die mob om hem heen killen. Dat is wel frustrerend zeg. Kost iedere keer zoveel tijd.

Ik heb heel veel plezier in de game maar soms... denk ik ja heb het door en de volgende mini boss zegt neeuuuu je hebt t niet door. Pffff misschien even pauze

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:49:
[...]

Mja, je kunt xp farmen maar daar krijg je enkel meer abilities door. Niet meer Health of posture of strenght. Ik zou even door de zure appel heen bijten want de ogre vond ik tot nu toe de vervelendste baas met zijn “graps”.

[...]

spoiler:
Een dude op een groot paard. Erg tof gevecht is dat. Weet uit mijn hoofd niet precies waar dat is, maar dat is niet in die flashback van 3 jaar terug.
Ah ja die ben ik al tegengekomen. Dat duurde twee klappen. :+

Bijt me nu stuk op de paarse dude. Godver het is niet eens een boss.

@Scrisissszzz Zie eerdere tip van @uchiha tijntje. Werkte meteen de eerste keer bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:57
Ik heb echt geen flauw idee hoe ik dit spel ooit ga uitspelen, maar ik geef niet op.

Klopt het dat je de fire/axe prosthetic pas later krijgt?

spoiler:
Op een gegeve moment kom ik bij een stuk dat ik 2 dudes met schilden tegen kom, zijn jullie hier voorbij gerend of? die vreten beide mn gourds helemaal op. :(

Mn timing qua deflects is echt nog te random, wordt nog veelste vaak geraakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ambition88 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 11:57:
Ik heb echt geen flauw idee hoe ik dit spel ooit ga uitspelen, maar ik geef niet op.

spoiler:
Op een gegeve moment kom ik bij een stuk dat ik 2 dudes met schilden tegen kom, zijn jullie hier voorbij gerend of? die vreten beide mn gourds helemaal op. :(

spoiler:
Die krijg je volgens mij beide in het Estate gebied. Die vuur al vrij aan het begin in een kampvuur. Er is ook nog een derde tool te vinden daar. Schild dudes kun je relatief eenvoudig dodgen en dan van achter pakken. Of met de axe prosthetic het schild slopen.

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 23-03-2019 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaggerNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-01-2024
Ambition88 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 11:57:

spoiler:

spoiler:
Nee je krijgt ze niet later. Ze zitten beide voor die schild dudes. Ik raad je aan om gewoon filmpjes te kijken waar je het kan vinden. Die Fire prosthetic zou ik anders nooit hebben gevonden. Wie kijkt er in het vuur zelf lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaggerNL schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:03:
[...]

spoiler:
Nee je krijgt ze niet later. Ze zitten beide voor die schild dudes. Ik raad je aan om gewoon filmpjes te kijken waar je het kan vinden. Die Fire prosthetic zou ik anders nooit hebben gevonden. Wie kijkt er in het vuur zelf lol.
Ik zag toch vrij duidelijk een item liggen daar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 19:59
Ik snap nog niet zo goed wat de negatieve kant van het resurrecten is en wanneer je er voor zou kiezen om dat wel of niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaggerNL
bram1984 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:07:
[...]

Ik zag toch vrij duidelijk een item liggen daar. :)
Ja ik niet. Ik keek er bewust niet naar. Oh vuur, dat vermijd ik, want ik wil geen vuurdamage. automatisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

wauturr schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:11:
Ik snap nog niet zo goed wat de negatieve kant van het resurrecten is en wanneer je er voor zou kiezen om dat wel of niet te doen.
Ik ook nog niet helemaal. Maar dat zie ik in mijn 2e playthrough wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wauturr schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:11:
Negatief: je veroorzaakt Dragonrot en dus minder kans op Unseen Aid. Positief: je krijgt een tweede kans.

Ik doe het alleen als ik weet dat ik kans maak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
wow dan ben ik wel echt scheel en ik maar denken dat ik de gebieden goed uitkamde..

thnx boys ga ik zo ffe zoeken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
Nou de ogre is neer maar nu loop ik stuk op de mini baas daarna. Ik begin nu toch wel echt een beetje klaar te raken met deze game. Ik heb er simpelweg “geen zin” meer in. Ik mis een RPG element in de game (betere armors verzamelen etc) en daardoor ook de drang om door te spelen. Waar je voorheen altijd beloond werd met het verslaan van dit soort tegenstanders (dik zwaard of armor) mis ik dat hier toch echt.

Ondanks dat ik van alle andere FROM SOFTWARE games heb gesmuld, valt deze mij persoonlijk echt vies tegen. Erg jammer, maar niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaggerNL
SparksNL schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:47:
Nou de ogre is neer maar nu loop ik stuk op de mini baas daarna. Ik begin nu toch wel echt een beetje klaar te raken met deze game. Ik heb er simpelweg “geen zin” meer in. Ik mis een RPG element in de game (betere armors verzamelen etc) en daardoor ook de drang om door te spelen. Waar je voorheen altijd beloond werd met het verslaan van dit soort tegenstanders (dik zwaard of armor) mis ik dat hier toch echt.

Ondanks dat ik van alle andere FROM SOFTWARE games heb gesmuld, valt deze mij persoonlijk echt vies tegen. Erg jammer, maar niets aan te doen.
Wat ik je aanraad is om xp te farmen en dan steeds teruggaat resten in die nachtlocatie. Zo heb ik 5 punten gespaard en krijg ik nu health bij elke deathblow dat ik doe. Die skills zullen het spel iets makkelijker, maar nog steeds uitdagend maken, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Laatst online: 02:09
Heerlijk om al die berichten te lezen. Ik heb vannacht 'Metro Exodus' uitgespeeld, dus kan vandaag of morgen gelijk een beginnetje maken. :*) Alleen eerst nog even werken.

Ik ben benieuwd of deze echt zo taai is. :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Shinobi-vs-Gast op 23-03-2019 13:05 ]

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Stukje verder gegaan nu andere kant op. Supermooi gevecht met kerel met een soort drietand, shenobi hunter. Duurde ff voordat ik de random om hem heen weg had. Kreeg geen deathblow voor elkaar helaas maar wat een gevecht was dat. Daarna verbazingwekkend 1st try down. Gelukkig had ik goede counter.

spoiler:
Die mikiri counter dat die op zn staf gaat staan bij thrust attack. Man dat geeft dikke tik op die posture.

Die gaf me ook mn 4e bead dus nu iets meer health. Tot nu toe goed pittig spel. Toffe omgeving en sfeer. I like so far :)

Vanavond verder. Net bij groot in de brand staand gedeelte aangekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door FlyLight3r op 23-03-2019 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
spoiler: title
Net Gyoubu Oniwa (horsedude) verslagen, na 3x dom te doen (afstand te houden) en de 4de keer korte afstand was het snel gedaan met hem, heerlijk gevecht en heel mooi om te zien hoe dat paard trouw na de dood van zijn baas bij hem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Jammer inderdaad dat je er niet goed in kunt komen. Zelf geniet ik er erg van. Zeker als je weer een nieuw gebied mag gaan ontdekken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Ik vind dit meer een action game dan een RPG, maar vind het er wel vet uit zien. Wat me vooral aanspreekt is het level design en de manier waarop alles weer bij elkaar komt. Maar gameplay wise lijkt me deze gewoon te moeilijk. heb Ds1 en 2 uitgespeeld, DS3 half en Bloodborne ook uitgespeeld, maar deze lijkt me te hardcore leunen op fighting skills met geen enkele manier om te compenseren ( stats, weaponstats).

Laat hem dan ook maar schieten en kijk af en toe wat gameplay ....

Ook een beetje wat @SparksNL zegt dus ...

[ Voor 4% gewijzigd door -SaveMe- op 23-03-2019 13:44 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
-SaveMe- schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:43:
Ik vind dit meer een action game dan een RPG, maar vind het er wel vet uit zien. Wat me vooral aanspreekt is het level design en de manier waarop alles weer bij elkaar komt. Maar gameplay wise lijkt me deze gewoon te moeilijk. heb Ds1 en 2 uitgespeeld, DS3 half en Bloodborne ook uitgespeeld, maar deze lijkt me te hardcore leunen op fighting skills met geen enkele manier om te compenseren ( stats, weaponstats).

ja ik heb het ook op gegeven mischien als het spel wat langer op de markt is komen er meer hints en tips

maar voor nu laat ik het ook even , want dit spel is pijnlijk

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9FgMkv8c/Disgusting-Mad-Gilamonster-max-1mb.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Wel erg vet :)

En je kunt ook niet summons gebruiken bij bosses ...

[ Voor 66% gewijzigd door -SaveMe- op 23-03-2019 13:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Niet zo snel opgeven jongens! Het spel is 1 dag uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:59:
ik begin niet eens :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
Ik ben nog steeds bij die eerste miniboss (trainings level) komt er niet door heen ... 500 x keer dood gegaan daar word het nu wel een keer zat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Eerlijk gezegd ben ik denk ik wel bang dat er aankomende week heel veel Sekiro's games op marktplaats staan, de instap is bijzonder hoog en vergt veel geduld en skil. (en veel geluk).

Ik heb ook mijn frustratie momenten gehad (vooral die Generals) en even de PS uit doen en dan kriebelt het een half uurtje later om het toch te doen.

Geweldige game, dat absoluut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
Nee slecht is het zeker niet maar voor mijn gevoel te snel een te hoog moeilijkheids graad , je kan niet inkomen het is gelijk hier heb je een boss en zoekt het maar uit bij DS ging dat een heel stuk beter
al heb ik over die eerste baas deel 1 ook aardig wat gevloekt maar dood ging hij , na 1 keer dood gemaakt te hebben is het een makkie maar je moet weten hoe

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:43:

Kan dus wel. Er zitten hele nuttige skills tussen waardoor alles makkelijker wordt. Je kan je arm upgraden. Je kan je health en attack power upgraden.

Je wordt beloond met spul om zaken te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

bram1984 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 15:15:
[...]

Kan dus wel. Er zitten hele nuttige skills tussen waardoor alles makkelijker wordt. Je kan je arm upgraden. Je kan je health en attack power upgraden.
maar niet dingen als extra strength, of extra elemental damage op je wapen en dat soort dingen. Tis toch echt voornamelijk skill based...

Een filmpje gezien op internet met een slang, echt briljant goed stuk _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Ik vind het dragon rot een beetje een domper. Deze games bestaan uit trial en error. Dat is het hele concept. Rot zorgt ervoor dat je niet gaat exploren omdat je bang bent dat je unseen aid afneemt of rot verder verspreid. Het staat haaks op het concept. Maargoed. Daarnaast kan ik 1000 sen sparen in de eerste 3 uur van de game, maar ik kan het nergens uitgeven of opslaan. En bij de eerste boss raak je het geheid allemaal kwijt. Beetje rare keuzes imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
bram1984 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:02:
[...]

spoiler:
Die krijg je volgens mij beide in het Estate gebied. Die vuur al vrij aan het begin in een kampvuur. Er is ook nog een derde tool te vinden daar. Schild dudes kun je relatief eenvoudig dodgen en dan van achter pakken. Of met de axe prosthetic het schild slopen.
Kan je in spoiler tags zetten wat voor tool die 3e is en eventueel ook waar? thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ambition88 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 16:21:
[...]

Kan je in spoiler tags zetten wat voor tool die 3e is en eventueel ook waar? thanks!
spoiler:
Een of andere crow feather verdwijn dodge. Begrijp het nut nog niet helemaal. Als je die dikke op de brug tegenkomt rechts van de brug af springen. Rest wijst zichzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Pff wat is deze game moeilijk, instap niveau is zoveel hoger dan de andere souls games. Ben nu bij de rematch vent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

bram1984 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 15:15:
[...]

[...]

Je wordt beloond met spul om zaken te upgraden.
Ik denk dat men vooral bedoelt dat je niet kan overlevellen, wat in de andere games wel kan waardoor je zelf je moeilijkheidsgraad kan bepalen. Hier in Sekiro krijg je je upgrade zooi volgens mij uitsluitend nadat je een (mini)boss hebt verslagen. In Bloodborne kun je bijvoorbeeld voordat je die hele Cleric Beast of Gascoigne hebt gezien al een +3 wapen hebben en je VIT op 15.

Ik vind dat er voor beide systemen wel wat te zeggen is maar ik kan me wel voorstellen dat een hoop mensen die het counteren nog niet in de vingers hebben (of niet willen leren) het gevoel hebben dat het hier om een buitencategorietje git gud gaat. :+

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Het is vooral dat het van belang is dat de stamina lijn van je enemie hoog blijft, hierdoor wordt je wel gedwongen om agresief te spelen, soms als je probeerd te healen zakt de stamina lijn alweer in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb op dit moment één nemesis en dat is niet eens een baas. Paarse ninja krijgt mij net zolang op bezoek tot hij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
bram1984 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:03:
Ik heb op dit moment één nemesis en dat is niet eens een baas. Paarse ninja krijgt mij net zolang op bezoek tot hij ligt.
Zover ben ik nog niet, succes!

spoiler:
Heb je de baas op t paard al down? die vind ik zo irritant,die kan je niet stealthen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ambition88 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:10:
[...]

Zover ben ik nog niet, succes!

spoiler:
Heb je de baas op t paard al down? die vind ik zo irritant,die kan je niet stealthen. :p
Nou als je die 3e prosthetic gaat halen, kom je 'm ook tegen. :p

Nee daar ga ik naartoe als ik die paarse schoft heb liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
hahaha tegen de tijd dat je 80 word zal je hem wel een keer plat hebben :D

heerlijk man als je ook andere mensen hoor die deze game spelen , het is je gaat puur uit frustratie door
niet om dat je het ene leuke game vind maar meer omdat je niet wil toegeven aan een AI Char :-)

geloof dta iedereen hier ook wel een beetje vol adrenaline zit als die de game aan het spelen is , bij de 10 a 15 keer dood gaan ok dan is het nog leuk maar bij 500 x gaat het je toch echt wel iets frustreren , iets maar

ben nu nog steeds bezig met die eerste mini boss oefenlevel :-( denk ej hem eindelijk door te hebben gaat hij weer andere dingen doen , hou het nu maar na een paar uur wel voor gezien met deze gaan om nu steeds dezelfde dingen dood te maken en bij het laatste vent weer dood te gaan .. ppff

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 23-03-2019 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Nieuwevolger schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 16:38:
Pff wat is deze game moeilijk, instap niveau is zoveel hoger dan de andere souls games.
Het is even andere koek ja.
Ben zelf pas héél kort onderweg en probeer eerst het combat systeem mezelf eigen te maken voordat ik verder ga. Ben nu een aantal keer dood gegaan bij een sterke enemy die me doet denken aan de dikke axe dude aan het begin van Bloodborne dus dat wordt de komende pogingen/uren/dagen(?) mijn (verplichte) trainingspartner :+
Vooralsnog ben ik zeer positief over de game! Combat is heerlijk snel, grafisch ziet het er top uit, het sfeertje is fantastisch, evenals de muziek en de geluidjes. Ik zag ook al wat zaken voorbij komen die ik herken uit Nioh (oa de spirit emblems); een feest van herkenning!
Enig groot verschil: in Nioh is kruisje bedoeld om te dodgen. Dat zit er na 160uur behoorlijk ingesleten _O-

Omdat ik toch al wat zaken, hoe klein ook, lees die ik eigenlijk niet wil weten ga ik dit topic toch proberen zoveel mogelijk te vermijden ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 23-03-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Nieuwevolger schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 16:53:
Het is vooral dat het van belang is dat de stamina lijn van je enemie hoog blijft, hierdoor wordt je wel gedwongen om agresief te spelen, soms als je probeerd te healen zakt de stamina lijn alweer in.
Naarmate er health van de enemies afneemt reset de “stamina” aka posture meter minder snel. Als een enemy dus bijna dood is blijft de stamina voor veel lange tijd rood. Dat is ook zo bij jezelf.

Wat ik heel erg merk in sekiro is dat je slimmer moet spelen met dodge, jump en deflect. Bij DS kun je dodgen + blocken tegelijkertijd. Zodra je in sekiro gaat dodgen kun je niet blokken. Het is een van de 2. Daar liep ik bij de eerste echte boss net enorm tegenaan.

Na +/- 15 tries toch verslagen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Je moet het gewoon allemaal doorkrijgen. Die baas op dat paard kostte me al aanzienlijk minder pogingen dan de eerste paar. Ik vind het wel weer tof, lekker blind er doorheen gaan en alles ontdekken. Bloodborne vervloekte ik ook in het begin maar ik bleef wel doorspelen.

Run 1 van een From game is altijd slordig bij mij :)
Weet zeker dat als ik de eerste keer credits zie dat ik de helft ben vergeten en iedereen lekker aan de dragonrot is :)

Het gevoel van een deathblow en finishing move is gewoon zo goed, vergelijk het met de eerste parry en backstab bij Bloodborne, Ding!!!!!

Lovely :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Het is zeker aan te raden om te training door te nemen. Dan leer je ook een beetje hoe het counteren van sterke aanvallen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Nu bij mr. drunk boy. Ik moet duidelijk nog betere manier vinden en uitvogelen of ik die vent niet een stealth klap kan geven. Want het is chaos met al die buddies om hem heen. Twee keer bijna dood gekregen maar dan wordt ik te creedy en dan krijg je ff 2 dreunen van voren en dan ben je weer dood. Zo herkenbaar. Morgen weer verder <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Lipst3r schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:55:
Nu bij mr. drunk boy. Ik moet duidelijk nog betere manier vinden en uitvogelen of ik die vent niet een stealth klap kan geven. Want het is chaos met al die buddies om hem heen. Twee keer bijna dood gekregen maar dan wordt ik te creedy en dan krijg je ff 2 dreunen van voren en dan ben je weer dood. Zo herkenbaar. Morgen weer verder <3
Zorg dat je eerst de npc’s killed, voordat je hulp vraagt van die andere gast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 18:07:
[...]

Zorg dat je eerst de npc’s killed, voordat je hulp vraagt van die andere gast.
Dit basically.

@dvdkiwi Je kunt in het menu de buttons remappen. Ik heb select prosthetic omgedraaid met use item (use item onder D-pad update, serieus?).

Nog twee tips die niet uitgelegd worden: R1 ingedrukt houden is charge attack. Hiermee kun je de guard van vijanden breken. D-pad links/rechts ingedrukt houden zorgt ervoor dat je automatisch naar je eerste inventory slot gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swoutr
Eerste boss op paard omgelegd. Uur bezig geweest. 10 minuten exploren en sta ik weer tegenover een boss. Mensen die stier makkelijk neergekregen? Bosses zijn moeilijker dan DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
swoutr schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:06:
Eerste boss op paard omgelegd. Uur bezig geweest. 10 minuten exploren en sta ik weer tegenover een boss. Mensen die stier makkelijk neergekregen? Bosses zijn moeilijker dan DS.
die 2 random mobs zijn zo vervelend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik heb nu 6 rot essence in mijn inventory. Ik kan het volgens mij curen inmiddels, maar is dat slim? Iemand wat meer tips hierover? :P

Mag uiteraard in spoilers. Ben inmiddels level 3 qua attack power. Dat merk je wel echt goed :)
swoutr schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:06:
1 tip voor de stier. Zorg dat je je camera niet locked op de vijand. Dan is die namelijk een stuk makkelijker. En zorg dat je steeds achter de stier komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik vond de stier zijn aanvallen vrij makkelijk te parryen. Daarna krijg je de kans om wat klappen uit te delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Laatst online: 02:09
Domste dood ooit: tijdens de tutorial in plaats van omhoog klimmen op springen drukken. :+ Tegelijkertijd mijn eerste dood.

Ik heb nog maar heel weinig kunnen spelen, maar het is echt lekker om vijanden te killen. Echt tof hoe de moves zijn geanimeerd. :9~

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Voor dit soort games, wil ik me een maand lang van de buitenwereld afsluiten ;)

Helaas zijn al mijn vakantie dagen van dit jaar al gereserveerd, dus het wordt heel lastig om hier aan te beginnen.

Wacht daarom rustig af tot ik hem op V&A of MP zie verschijnen, zijn waarschijnlijk weer genoeg mensen, die niet weten waar ze aan begonnen zijn ;)

Hoe vinden jullie het levelen en upgrade systeem tot nu toe?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
Voor de mensen die het willen zien en ook hoe je het moet spelen hier een gast die het het heel goed doet
...

neem mijn petje voor die knul af zo makkelijk speelt hij hem :-)

https://www.ign.com/video...d-are-the-first-two-hours

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:20:
Ik heb nu 6 rot essence in mijn inventory. Ik kan het volgens mij curen inmiddels, maar is dat slim? Iemand wat meer tips hierover? :P

Mag uiteraard in spoilers. Ben inmiddels level 3 qua attack power. Dat merk je wel echt goed :)

[...]

1 tip voor de stier. Zorg dat je je camera niet locked op de vijand. Dan is die namelijk een stuk makkelijker. En zorg dat je steeds achter de stier komt :+
5x doodgegaan en jouw tip was een wonder, in een keer gehaald. Thanks dude.
Domme miniboss wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Heb nu een boss zoals ik ze graag zie. Doet me erg denken aan einde van kill bill 1. Het gevecht tegen O’ren!

Ik ga wel vaak dood, maar toch! Wel een erg tof gevecht.

Oké, dit gaat me de hele avond kosten. :D

[ Voor 32% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-03-2019 20:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:52
Duik net zonder enige voorkennis deze game in, na zowat een half jaar niet gespeeld te hebben. Altijd erg genoten van Bloodborne, dus wil met een nieuwe From Software weer eens aan de slag.
Maar o god, is dit een game met stealth... Shittt, daar ben ik op de een of andere manier echt gehandicapt in, ga al dood in de proloog zonder wapen haha. Dat belooft wat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:20:

[...]

Thnx! In 2 keer gehaald! Hele dag gespeeld vandaag, top game! Nu ff gezellig doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Aaargh. Ik haat meerdere stage bosses :p ik was zo blij dat ik een boss had gehaald. Krijg ik een cutscenes en is die ineens “over 9000” :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:11:
Aaargh. Ik haat meerdere stage bosses :p ik was zo blij dat ik een boss had gehaald. Krijg ik een cutscenes en is die ineens “over 9000” :p
Waar zit je nu ongeveer in de game? (Zonder teveel te spoiler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Nieuwevolger schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:15:
[...]

Waar zit je nu ongeveer in de game? (Zonder teveel te spoiler)
spoiler:
Ik ben nu in Ashina Castle, in de upper tower - ashina dojo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:17:
[...]

spoiler:
Ik ben nu in Ashina Castle, in de upper tower - ashina dojo.
Aah dacht het al, zover ben ik ook. Ik ben nog niet eens voorbij z'n 2e stage geweest, schik me dood toen toen ik ergens las dat er ook een een 3e stage is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:11:
Je moet je scouter ook niet in doen met die boss fights ;)

Dit hoort niet helemaal thuis hier maar wat een koning is dit:

https://www.psx-sense.nl/...zonder-geraakt-te-worden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
Spud82 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 20:39:
Shittt, daar ben ik op de een of andere manier echt gehandicapt in, ga al dood in de proloog zonder wapen haha. Dat belooft wat!
was ook mijn eerste dood , net na dat je aan die rots gehangen heb vor het stealth moment zeg maar .. haha bleef rechtop staan , en baf baf , dead , ik had zo iets van , he wacht heb nog geen wapens hoe kan dit :-(

oke dit hoort bij de training , toen wel in een keer door gelopen tot ik die eerste mini boss tegen kwam AAAAGH waar ik nu nog steeds vast zit :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Nieuwevolger schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:22:
[...]

Aah dacht het al, zover ben ik ook. Ik ben nog niet eens voorbij z'n 2e stage geweest, schik me dood toen toen ik ergens las dat er ook een een 3e stage is.
Say what?!?! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik dan de enige die moeite heeft met paarse dude???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

bram1984 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:35:
Ik denk dat je een van de weinige bent die hem heeft gevonden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
In de Estate? Die heb ik een paar keer geprobeerd en toen besloten dat ik later wel terug ga... gevalletje vind vast nog wel iets later in de game wat me een voordeel geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Hij heeft 2 stages eigenlijk, de eerste heeft die dus 2 levens, daarna nog een stage met 1 leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Nieuwevolger schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 22:02:
[...]

Hij heeft 2 stages eigenlijk, de eerste heeft die dus 2 levens, daarna nog een stage met 1 leven.
Ooooh gelukkig. Ik dacht al :P

Ben 1 keer bij laatste stage gekomen. Ben er al vanaf 8 uur mee bezig O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Pr0 tip: Als je die scrub naar de rand van de cliff lokt en dan zelf naar beneden springt (in het water) en vervolgens een minuutje ofzo wacht met weer omhoog klimmen dan staat hij daar in het pad richting dat huis met de rug naar je toe voor easy welverdiende oneshot cheese. :+

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voxalizer schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 22:11:
[...]

Pr0 tip: Als je die scrub naar de rand van de cliff lokt en dan zelf naar beneden springt (in het water) en vervolgens een minuutje ofzo wacht met weer omhoog klimmen dan staat hij daar in het pad richting dat huis met de rug naar je toe voor easy welverdiende oneshot cheese. :+
Hahaha dat ging dus per ongeluk net. Wereld record dit. Spoilers uiteraard voor de mensen die hem zelf willen ontdekken.

Edit:

spoiler:
WTF hij respawned ook gewoon. Ik denk hij blijft dood net als alle Hunter enemies in Bloodborne. Als ik dit had geweten, had ik er geen 80 pogingen over gedaan. Cheese voelt ook niet heel voldaan.

[ Voor 15% gewijzigd door bram1984 op 23-03-2019 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Spoiler/vraag wat betreft Ashina Castle.

spoiler:
Ben ik de enige die leip wordt van die gekke ninja vogels op de daken? die beesten zijn super sterk en t zijn er ook ziek veel..

Nvm ik was gewoon iets te enthousiast. :p

[ Voor 10% gewijzigd door Ambition88 op 23-03-2019 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo die horse dude ook gesloopt. Die was echt bizar simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Jep. Ben de hele avond bezig geweest met 1 boss, maar die krijg ik nog niet gesloopt :). Daarom nu even wat verder gegaan in de wereld. Maar daar word ik ook gesloopt :+
bram1984 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 23:02:
Zo die hoesje dude ook gesloopt. Die was echt bizar simpel.
Hoesje dude?

[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-03-2019 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
@bram1984 Heb jij de boss al verslagen aan de top van de toren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@uchiha tijntje Autocorrect: horse. ;)

@Nieuwevolger Ik weet niet of ik weet welke je bedoelt. Ik denk het niet. Heb Estate helemaal gehad en net horse dude gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

bram1984 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 23:10:
@uchiha tijntje Autocorrect: horse. ;)

@Nieuwevolger Ik weet niet of ik weet welke je bedoelt. Ik denk het niet. Heb Estate helemaal gehad en net horse dude gesloopt.
Haha ja hoesje dude was wel simpel. Wel erg tof gevecht zo met je grapling hook!

Ben nu in de sunken valley. Mensen die ashina al niet te doen vinden, kunnen zich maar beter voorbereiden :o

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-03-2019 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Aah ik dacht dat je veel verder was, omdat ik nog geen een paarse gast had gezien. Zo te zien is iedereen nog aardig op het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
Nieuwevolger schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 23:15:
Aah ik dacht dat je veel verder was, omdat ik nog geen een paarse gast had gezien. Zo te zien is iedereen nog aardig op het begin.
vele zullen dat over een maand ook nog wel zijn ... en aan de hartbewaking liggen in het zeiken huis
deze game is gewoon echt niet leuk meer zo vaak je dood gaat en als het nu nog was omdat je een foutje maakte , nee gewoon puur omdat je als een dolle stier gewoon aan alle kanten dood gemept word

ben wel erg benieuwd naar die snake

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 23-03-2019 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stiertje gelijk eerste poging down. Bazen worden steeds simpeler. Lekker zeg. :p
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste