Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsjo
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-05 11:57
Outward is een 3d-person Souls-like actie-RPG van de hand van Nine Dots studio, dat met een team van letterlijk tien mensen deze underground-hit in elkaar heeft weten te zetten.

In Outward ben je gewoon een of andere man of vrouw die op avontuur gaat. Je begint je avontuur in de schulden, met nauwelijks middelen, geen magie en geen idee wat je te wachten staat, en je gaat er op uit om jezelf te ontwikkelen, de vier ruime wereld-zones te ontdekken en een van drie verhaallijnen te doorlopen. Je bouwt een arsenaal van wapens, pantsers, eten, drinken, toverdranken en ingrediënten op om langzaam maar zeker beter en sterker te worden om de diverse uitdagingen die de wereld van Aurai je mee confronteert het hoofd te bieden.

Het spel legt een enorme nadruk op goede organisatie en goede voorbereiding. Het is heel makkelijk om te sterven door gevaarlijke vijanden, maar ook ziektes en gevaarlijke omgevingen als je roekeloos te werk gaat. In Outward ben je continu op je hoede, en win je tweederde van je gevechten door slim te spelen, en niet door in het wilde weg te gaan hakken.

Je kunt op tal van manieren spelen. Outward ondersteunt diverse vechtstijlen en wapens. Er zijn schilden, korte en lange, een- en tweehandige wapens, bogen, valstrikken, pistolen en dolken, maar je kunt ook je magische krachten ontplooien (door een deel van je Health en Stamina op te geven) om een magiër te worden, die ook weer op diverse manieren kan vechten. Bovendien kun je diverse stijlen mengen! Let wel op: je kunt maar drie "Breakthrough" abilities kiezen die definiërend zijn voor je speelstijl, en net als met Mana is er geen manier om gemaakte keuzes ongedaan te maken (tenzij je debug mode gebruikt natuurlijk).

Vechten lijkt op elke Souls-like, maar de afwerking is iets minder goed. In veel gevallen zul je gevechten actief willen vermijden (dit hoort bij het spel), en er is geen Exp-systeem, dus het heeft ook geen nut om elke vijand blindelings aan te vallen. Nieuwe skills en spreuken moet je krijgen of kopen bij trainers. Het spel wil vooral dat je verdwaalt in de wereld en je trots voelt op elke overwinning die je behaalt. Er is geen compassysteem dus je moet weer leren navigeren op zicht en geheugen, en er zit een veel strenger limiet op hoeveel je bij je kunt hebben (al kun je heel veel sjouwen) dan bij veel van dit soort spellen. Goed voorbereiden, moeilijke keuzes maken en leren van je fouten zijn kernthema's. Outward heeft een auto-save systeem. Alles wat je overkomt is permanent, en elke keer als je doodgaat (onvermijdelijk) overkomt een van ongeveer veertig willekeurige scenarios je. Je kunt dus niet je save herladen!

Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/c4659c_46b8c787939b413cb80b89b1e65e0044~mv2.jpg/v1/fill/w_900,h_506,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01/WinterCampHUD.jpg

Outward heeft online en splitscreen co-op, en het spel is nóg veel leuker als je samen met iemand speelt. Sommige uitdagingen zijn véél beter te doen met twee personen. Maar kijk uit: andere spelers kunnen loot uit jouw wereld oppakken en meenemen naar hun wereld, dus speel niet samen met mensen die in staat zijn om je te naaien.

Outward is géén perfect spel. Character creation is minimaal (al beginnen er al mods te komen op de Nexus), er zijn grafische glitches en heel af en toe gameplay glitches. Stamina herstelt op dit moment heel langzaam, het kan heel frustrerend zijn om nét te sterven en veel tijd kwijt te zijn aan het herstellen van een kleine fout en het kan ontzettend gaan vervelen om heen en weer te rennen van plek naar plek omdat er tot nu toe geen fast-travel systeem is. Als je Outward wilt spelen moet je absoluut bereid zijn om die wandelingen te maken; je kunt dan wel gewoon kamperen en heel lang buiten nederzettingen overleven, maar je zult je geroepen voelen om al je buit naar huis te brengen om het in je opslagkist te stoppen. De devs ondersteunen het spel actief en er zijn al karavaans zichtbaar in het spel die naar verwachting op een gegeven moment fast-travelpunten gaan worden.

Ik ben tot nu toe helemaal verzot op dit spel. Het is voor mij nu al beter dan Skyrim, en ik vermoed dat het nog beter gaat worden. Voor ruim €30 of minder zeker een aanrader.

Afbeeldingslocatie: https://gamermatters.com/wp-content/uploads/2019/01/outward-rpg-split-screen-announce-750x430.png

PS: Er is een wiki, maar daar moet nog veel aan gedaan worden (hint hint)!

[ Voor 109% gewijzigd door Matsjo op 10-04-2019 19:36 . Reden: kickstart ]

Malign the Players. Hate the Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-06 16:08
Zelf ook recentelijk op de hoogte gebracht door deze plotselinge release, zeer benieuwd naar deze titel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-06 10:54
De eerste trailers zien er goed uit en de prijs lijkt ook behoorlijk aangenaam te zijn! Op bol.com kost deze game €34,99 (voor de Xbox One), hopelijk dat deze op Steam dan ook zoveel gaat kosten (of max. €39,99).
De game zag ik ook voorbij komen in de upcoming games op Steam, dus ik had al wat gameplay etc. bekeken. Het lijkt inderdaad op een combinatie van Dark Souls, Zelda en ik vind ook een combinatie van Monster Hunter.

Ik ga de game waarschijnlijk voornamelijk solo spelen, ben namelijk van plan om de game te gaan streamen :)

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:32
Hoop dat ze het survival gedeelte goed doen. dan kan dit wel leuke game worden. In de meeste survival games moet je elke in-game uur wat eten anders ga je praktisch dood. dat is in het echt ook niet zo en dat maakt of breekt IMHO een survival game.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Morge komt hem hier aan op de xbox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
SMD007 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:20:
moet je elke in-game uur wat eten anders ga je praktisch dood. dat is in het echt ook niet zo
:X :X :X

dan ken je mij nog niet :o

maar inderdaad ik begrijp je standpunt dat is ook waarom ik vaak eten en drinken uit zet
en ik hoop dat deze game niet zo erg is al Darksouls met het vechten maar dat je ook aardig kan levelen voor je naar een boss gaat
dat er iets van in zit oke maar hoop niet dat je elke stuk 20 keer moet doen er je verder kan .. ala Sekiro: Shadows Die Twice

dat het iets moeilijker is dan gemiddeld dat vind ik niet erg maar iets minder dan DS zou ik leuk vinden , maar ik kijk hier wel naar uit deze game

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097

Hier wel goede preview van PC gamer die het 12 uur aan de tand heeft kunnen voelen.

https://www.pcgamer.com/outward-rpg-preview/

Zie dat ie nu ook uit is op Steam. Ik wacht nog wel even wat reviews af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-06 21:14

KipCurreh

Nightcrawler

hmm Ik moet zeggen dat ik wel geïnteresseerd ben..

Zit al heel lang te twijfelen om BotW te proberen, maar dan moet ik een Switch aanschaffen :)
Heb ook nog nooit een Souls-game gespeeld, dus weet het ook niet echt of het iets voor mij is..

Ik ga even wat gameplay en Let's play video's bekijken (hopelijk probeert CoHH het ook) en dan maar een beslissing nemen.. Heb nog zoveel games te spelen, en die tijd loopt ongemeen verder 8)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
ben na de Steam reviews nog niet overtuigd. Nou neem ik de meeste reviews met een korrel zout, maar er staan ook behoorlijk volledige reviews tussen (zowel positief als negatief) waarvan ik zeg nee 40 euro nu voor deze game is het niet waard. Wie weet als de game ooit eens in de aanbieding is dat ik hem dan haal. Dan zijn er misschien ook een paar patches geweest die bepaalde zaken verbeteren.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-05 19:56
KipCurreh schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:32:
hmm Ik moet zeggen dat ik wel geïnteresseerd ben..

Zit al heel lang te twijfelen om BotW te proberen, maar dan moet ik een Switch aanschaffen :)
Heb ook nog nooit een Souls-game gespeeld, dus weet het ook niet echt of het iets voor mij is..

Ik ga even wat gameplay en Let's play video's bekijken (hopelijk probeert CoHH het ook) en dan maar een beslissing nemen.. Heb nog zoveel games te spelen, en die tijd loopt ongemeen verder 8)
Cohh speelt het al. Kijk zijn video's maar eens.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
SMD007 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:17:
ben na de Steam reviews nog niet overtuigd. Nou neem ik de meeste reviews met een korrel zout, maar er staan ook behoorlijk volledige reviews tussen (zowel positief als negatief) waarvan ik zeg nee 40 euro nu voor deze game is het niet waard. Wie weet als de game ooit eens in de aanbieding is dat ik hem dan haal. Dan zijn er misschien ook een paar patches geweest die bepaalde zaken verbeteren.
Ik zou nog even wachten ... er zitten wat dingen in ... hopelijk gaan ze dat nog veranderen ..
wat ik zeker raar vind is als je dood gaat ergens dat je op een heel ander punt weer terecht komt en vaak weer heel ver terug lopen , inc uitkijken dat je niet aangevallen word ,, terwijl je dood ging net naast de stad bij de twee keer dood kom je wel weer teug in de stad ...

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Desutoroiya schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:34:
[...]

Cohh speelt het al. Kijk zijn video's maar eens.
Nog niet op zijn Youtube dan toch ? Twitch kijk ik niet zo vaak, schuim liever zijn afspeellijsten op YT af :)
Die gast is zo relaxing en aangenaam om naar te kijken, dunno why..

Momenteel ook in het '40€-is-misschien-net-iets-te-voor-hetgeen-ik-voor-ogen-heb' stadium, misschien dat ik afwacht tot een sale ofzo..

Maar met de reddit af te gaan krijg ik wel meer en meer zin
De kans bestaat dan ook dat ik het de komende dagen alsnog gewoon aankoop, zo zwak ben ik dan weer wel 8)

[ Voor 5% gewijzigd door KipCurreh op 28-03-2019 10:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Diigii
Op dit moment heb ik super veel plezier met de game. Vanaf het begin stream ik het spel en dan speel ik samen met iemand. Op dit moment heb ik er iets van 15 uur inzitten en we hebben in principe nog maar een heel klein stukje van de map ontdekt. De game is best moeilijk en voor de verandering is dat niet verkeerd. Hieronder een opsomming van het avontuur :P:

- Als eerste gestart met wat questen om geld in te zamelen (zal het verhaal er niet bij vertellen waarom dit moet worden gedaan). Het mooie van deze game is dat de game je vrij laat hoe je dit geld verdient (en of je hebt uberhaupt wil verdienen of dat je overal "schijt" aan hebt :P (met de gevolgen van dien)).
- Na het geld verzameld te hebben zijn we de wereld ingetrokken om te kijken of we nog meer konden verdienen. We zijn het eerste stukje van de map doorgetrokken om wat bandits te killen en daarnaast wat dieren. Bepaalde vogeldieren droppen wat eieren die handig zijn om te healen (er is wel een kans dat je er maagproblemen van krijgt, waardoor je soms moet overgeven).
- Vervolgens zijn we naar een fortress gegaan om daar wat bandits te killen, we kwamen daar binnen de fortress een paar rare monsters tegen die zaten opgesloten in de cell (monsters waren te sterk om te killen) en we moesten rennen.
- Teruggekomen in de stad hebben we daar wat items gekocht, goede slaap gehouden en rond die tijd zagen we ook dat de wereld aan het veranderen was (seizoensverandering). Het is best mooi om te zien hoe dezelfde wereld heel langzaam bedolven wordt onder de sneeuw. Met de sneeuw krijg je gelijk nieuwe uitdagingen omdat je jezelf goed moet kleden. Het is zelfs zo gemaakt dat als je niet zulke hele goede gear hebt tegen de sneeuw, maar de zon schijnt, dat je nog redelijk kan opwarmen. Maar als de zon verdwijnt wordt het kouder en dan kan je dood gaan als je je niet goed genoeg kleedt. Je hebt dus dagen waar de temepratuur wat minder is, maar sommige dagen is het juist weer super koud
- Ik had gelukkig redelijke gear tegen de winter (maar zelfs wanneer het echt koud was kreeg ik het steeds kouder). De persoon waar ik mee speelde had geen goede gear, dus we moesten in de winter op zoek naar een manier om geld te verdienen waarmee we vervolgens gear voor konden kopen om tegen de kou te kunnen.

Uiteindelijk wat geld kunnen verzamelen (met veel moeite! Wat eigenlijk best leuk was) om gear te kopen. We zijn toen verder het gebied in getrokken en we kwamen gisteren uit bij een kasteel. Wat guards buiten gekilled en toen we eenmaal binnen waren was een van de officieren binnen best aardig (maar ik had m'n twijfels). We konden eten en onderdak krijgen, maar toen we gingen slapen werden we wakker en waren onze spullen afgepakt en zaten we beiden in een cell :P.

We moesten dus werken voor ons geld, onze spullen zien terug te krijgen, wat guards killen en toen zijn we er vandoor gerend.

Kortom, super toffe game met best veel leuke mechanics. Natuurlijk is het niet helemaal te vergelijken met een Triple A game (volgens mij hebben 9 ontwikkelaars gewerkt aan deze game), maar voor €40,- is het tot nu toe zeker de moeite waard. Je moet ook een beetje fantasie hebben om zo'n game te spelen. Graphics zien er goed uit, maar ook zeker geen hoogwaardige kwaliteit. Persoonlijk kan ik er wel langsheen kijken. Als je van een uitdaging houdt en een soort van Zelda/Dark Souls/"Skyrim" achtige game, dan is deze game zeker aan te raden.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Heerlijk zulke verhalen !
Ik ga vaak langs de reddit om dit soort ervaringen te lezen, echt fantastisch..

Deze game is op weg om een soort cult klassieker te worden lijkt me :)

En de neiging om het toch maar aan te schaffen wordt ook steeds sterker.. Naja het is eigenlijk wel al beslist dat ik hem ga kopen, alleen wanneer ligt nog niet vast
Maar ik ga eerst men XCOM2 WoTC campaign afmaken

-edit-
anders moeten we maar eens een deftig topic wijden aan deze game ?

[ Voor 8% gewijzigd door KipCurreh op 29-03-2019 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
KipCurreh schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:06:
Heerlijk zulke verhalen !
Ik ga vaak langs de reddit om dit soort ervaringen te lezen, echt fantastisch..

Deze game is op weg om een soort cult klassieker te worden lijkt me :)

En de neiging om het toch maar aan te schaffen wordt ook steeds sterker.. Naja het is eigenlijk wel al beslist dat ik hem ga kopen, alleen wanneer ligt nog niet vast
Maar ik ga eerst men XCOM2 WoTC campaign afmaken

-edit-
anders moeten we maar eens een deftig topic wijden aan deze game ?
Lijkt mij geen verkeerd idee! Genoeg te leren in de game, helemaal omdat er weinig over de game te vinden is en de game zelf ook niet veel tips geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11-2023
Nou ben benieuwd.

Heb wat filmpjes gekeken, zal hem eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:33

-SaveMe-

-klik-

Mij lijkt het ook een erg lekkere RPG te gaan worden. ik krijg er een beetje een Gothic vibe bij ...
Staat zeker op mijn lijstje, maar ben nu nog met andere games bezig ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-05 19:56
Ik heb de game nog niet, ik kijk Cohh zo af en toe. Heb alleen niet een idee gekregen wat de goal van de game is.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 10:10

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Schijt daar ging mijn weekend :P kwam dit topic toevallig tegen en heb de game toch maar gescoord op steam.
Ik denk dat ik ondertussen al een uurtje of 20 heb geklokt, en dat alleen met een beetje aan klooien in het begin gebied :P.
Dit gaat dus weer een game worden waar ik een flink aantal uurtjes aan ga besteden.
Ik heb eindelijk genoeg geld bij elkaar om een tent en een cooking pot te kopen, dus ik kan nu wat langer van huis blijven en onderweg mijn food en rest needs verzorgen met de nieuwe gear.
Tijd om te gaan kamperen tussen de hyena's :P

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

@Matsjo Kan je de Topic name anders aanpassen naar [Multi]Outward ofzo ?
Maken we hier direct de officiële thread van..

En eventueel de OP een beetje vullen.. Je kan altijd mede-authors toevoegen als je dit zelf niet ziet zitten :)

Op de reddit passeerde dit nieuws (van op de Discord)
@everyone Sorry for the lack of news lately. There is patch in testing for consoles that fixes the item lost bug, region lock, map display issues (or few other things) and add the Force Defeat debug button. Full patch note to come when it is ready. For PC, we are testing changes that will hopefully fix different crashes.

Please note: For crashes on startup on PC, people mentioned that Citrix Workpspace enters in conflict with the game (conflict with Unity). Uninstalling Citrix solved the issue for them. Two Point Hospital had the same issue and someone mentioned a way to re-install Citrix so it does not come in conflict. Here is the link: https://steamcommunity.co...ns/1/3393916911746879022/

Regarding the issue of the 'Questions and Corruptions' where nothing happens. It is due to cancelling the last dialogue panel at the moment you receive the passive of sacrificing stamina. Don't cancel it, an explosion is suppose to happen and will kill you (that's intended). If you canceled it, try running around to trigger the explosion. If it still does not happen, use the Force Defeat button (open pause menu, alt+shift+u or all bumpers+all triggers will toggle it). We are looking to fix this and to retroactively remove the extra passive from those that performed the sacrifice more than once.

We don't have any ETA for the patches unfortunately. Please stay tuned.

Edit: Forgot to mention. quality of some textures on PS4 has been adjusted in the upcoming patch. Still working to adjust more of them in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 12:11
Ik ben best geïnteresseerd geraakt in deze game, maar vraag me af of het iets voor mij is. Ik krijg een beetje een TES: Morrowind vibe bij deze game en dat is positief. Ik speel veel cRPGs. Ik ben ontzettend slecht in DS3 en kom maar met moeite voorbij de eerste baas in de tutorial. De 2de wereld kom ik al niet doorheen. Vind de controls gewoon te 'clunky'.

is dit bij Outward ook zo? want dan is het niets voor mij helaas. De wereld en het survival gedeelte spreken me wel erg aan.

Edit, kun je ook een beetje sneaken trouwens? (stealth archer :) )

[ Voor 6% gewijzigd door Rudolf op 02-04-2019 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
Ik vind het een goed spel maar als je dood ben komt je terecht waar je nooit geweest ben , ik vind dat niet echt plezierig ... zou liever gewoon beginnen in de stad waar je het laatste geweest ben of is dit op te vangen met iets

want ik sta nu de halve kaart verder van het stadje af en komt dus nooit meer door al die beesten heen

plus dat ik nu in eens in een koud landschap staat in mijn shirt voor 30 graden ....

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 02-04-2019 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Rudolf schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:31:
Ik ben best geïnteresseerd geraakt in deze game, maar vraag me af of het iets voor mij is. Ik krijg een beetje een TES: Morrowind vibe bij deze game en dat is positief. Ik speel veel cRPGs. Ik ben ontzettend slecht in DS3 en kom maar met moeite voorbij de eerste baas in de tutorial. De 2de wereld kom ik al niet doorheen. Vind de controls gewoon te 'clunky'.

is dit bij Outward ook zo? want dan is het niets voor mij helaas. De wereld en het survival gedeelte spreken me wel erg aan.

Dit zijn vragen waar ik ook wel benieuwd ben naar het antwoord. Heb precies het zelfde idee bij de game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ik loop een beetje achter, zou deze wel weer willen kopen, maar moet PoE II en DOS2 ook nog afmaken (allebei nog maar net mee begonnen) en mijn TW3 nog afmaken op death march, en, en en....

dan nog niet te spreken over Elite: Dangerous en Star Citizen die nooit afkomen.... en wil eigenijk ook nog Sekiro....

Ok, teveel nog te doen, deze moet wachten tot sale. :+

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsjo
KipCurreh schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:36:
@Matsjo Kan je de Topic name anders aanpassen naar [Multi]Outward ofzo ?
Maken we hier direct de officiële thread van..

En eventueel de OP een beetje vullen.. Je kan altijd mede-authors toevoegen als je dit zelf niet ziet zitten :)
Ik zal ff kijken wat ik kan doen, lijkt me een prima idee :). (Ik reageer laat want ik had geen melding gekregen dat er hier reacties waren!)
Ik ben best geïnteresseerd geraakt in deze game, maar vraag me af of het iets voor mij is.

De controls zijn best wel goed voor een indie, maar niet perfect. Er ligt heel veel nadruk op goed voorbereiden op gevechten; als je verrast wordt kan het heel snel voorbij zijn, en in je eentje tegen meerdere vijanden vechten is erg moeilijk. Sneaken wordt best wel goed ondersteund; er is een stealth systeem en er zijn mechanismes (potions, skills e.d.) die die speelstijl ondersteunen. De eerste werelden zijn best wel goed te doen met pijl en boog, maar je zult sowieso ook valstrikken willen leggen om je doelwit te vertragen.
ravw schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:38:
Ik vind het een goed spel maar als je dood ben komt je terecht waar je nooit geweest ben , ik vind dat niet echt plezierig
Ja dat kan heel irritant zijn. Je kunt je met een toorts warmhouden en meestal is het goed te doen om geen aggro te triggeren zodat je vrij veilig terug kunt lopen, maar het voelt af en toe als een grote straf in termen van de tijd die het kost om weer te herstellen, zeker als je rugzak achter is gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii

De snelheid waarbij je beweegt (controls) zijn heel erg gebaseerd op welke armor je geequipped hebt, de grootte van je backpack, welke buffs je hebt, etc. Een tactiek kan zijn dat je tijdens het gevecht je backpack dropt, zodat je sneller beweegt. De game is aan de ene kant moeilijk, maar aan de andere kant niet. Je moet gewoon erg goed nadenken wat je gaat doen in een gevecht. Een gevecht van 3 op 1 verlies je eigenlijk gelijk, vooral in het begin. Het is geen game van ik rush er doorheen.

In deze game is het zien en gezien worden wel een ding. Je hebt bijv. potions zodat je minder opvalt. Als je in donkere gebieden loopt en je hebt een fakkel aan, dan is de kans groter dat je gezien wordt. Je krijgt in deze game verder geen buffs (bijv. dat je meer damage doet) wanneer je sneaked.

Ik heb er zelf nu iets van 30 uur in zitten en heb op dit moment al best goede gear verzameld. Ik heb er toch voor gekozen om als mage door de game te gaan. Standaard heb je in deze game geen mana, dus dit zal je eerst moeten unlocken. Bij het unlocken kan je stamina en health (je kan niet 1 van de 2 kiezen, het moet beide) opofferen voor mana. Als je mana unlocked krijg je ook een hele slappe spell waar je eigen geen damage mee kan doen.

Vervolgens ervoor gekozen om in een bepaalde stad 4 Runes te kopen (4 spells als het ware). Met een combinatie van 2 spells kan je iets casten. Bijv. een Zwaard, Licht (te gebruiken als lantern), Protection shield en Trap (die best veel damage doet).

Verder nog heel wat passives gekocht:

- 25 extra health + 20% meer regeneration tijdens het slapen
- 15 resistance tijdens het blocken
- 40 extra mana
- 0.15 mana per seconde (standaard krijg je geen mana regeneration en tijdens het slapen wordt je max. mana pool kleiner tot max. de helft)
- en als laatste nog een buff waarbij ik minder snel honger en dorst krijgt

Gisteren eindelijk 2 erg moeilijke dungeons geunlocked waarbij ik 2 mage sets heb unlocked, zie screenshots hieronder.

Set 1 die ik op dit moment draag
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0WScb2E.jpg

Set 2
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HFVbjd3.jpg

Deze armor sets geven goede bonussen.

Helm = mana cost -30%
Body = mana cost - 20%
Boots = mana cost - 20%

Daarnaast heb ik nog een wapen die geeft -10% mana cost (dus totaal al 80%). Hopelijk krijg ik binnenkort nog een andere off-hand. Deze off-hand, het boek, heb ik namelijk nodig om de spells te casten (ook hier kan je een upgrade voor kopen dat dit niet meer nodig is).

Screenshot van m'n "resistance" set. Deze set is goed tegen de warmte en kou en geeft ook nog movement speed buffs
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/claCQ3V.png

Als wapen gebruik ik een gun met een one-hander, of een 2 handed axe (die ik bijna kan upgraden :))

[ Voor 3% gewijzigd door Diigii op 03-04-2019 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 12:11
Diigii schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:07:
[...]

Als wapen gebruik ik een gun met een one-hander, of een 2 handed axe (die ik bijna kan upgraden :))
I'm in. You sold me. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Vraagje, is het essentieel (voor story en/of algemeen) dat je de mana gaat unlocken ?

Als je als hunter/thief (ik zeg maar wat) door het leven wilt gaan, heb je toch niet per se mana nodig lijkt mij..
Losstaand van het feit dat je een deel van het spel dan mist natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsjo
KipCurreh schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:47:
Vraagje, is het essentieel (voor story en/of algemeen) dat je de mana gaat unlocken ?
Helemaal niet essentieel, er zijn zelfs meerdere manaloze builds.

Als je wel mana gaat activeren kijk uit; je kunt beslissingen niet ongedaan maken (zonder cheats). En je kunt maar drie skills met zogenaamde "Breakthrough" punten kopen dus denk goed na voor je daar keuzes in maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Haha :). Het spel biedt heel veel, dus zeker de moeite waard. Ik probeer niet teveel video's en streams te kijken over de game, maar elke keer zie ik weer nieuwe dingen die ik nog niet unlocked heb. Dus zelfs ik er nu iets van 35 uur in gestoken heb, is er nog heel veel te doen.

Ik las vandaag ook dat mensen al begonnen zijn met het ontiwikkelen van mods, dus ben erg benieuwd wat hier van terecht gaat komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Diigii schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:18:
[...]

Haha :). Het spel biedt heel veel, dus zeker de moeite waard. Ik probeer niet teveel video's en streams te kijken over de game, maar elke keer zie ik weer nieuwe dingen die ik nog niet unlocked heb. Dus zelfs ik er nu iets van 35 uur in gestoken heb, is er nog heel veel te doen.

Ik las vandaag ook dat mensen al begonnen zijn met het ontiwikkelen van mods, dus ben erg benieuwd wat hier van terecht gaat komen.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/28vgvl0epcq21.png

Ze hebben alvast de multiplayer limit al kunnen omzeilen :)
Nadeel is wel dat de moeilijkheid (nog) niet meeschaalt, dus er geen echt uitdagende gevechten meer kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
KipCurreh schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:02:
[...]

[Afbeelding]

Ze hebben alvast de multiplayer limit al kunnen omzeilen :)
Nadeel is wel dat de moeilijkheid (nog) niet meeschaalt, dus er geen echt uitdagende gevechten meer kunnen zijn
Super vet!! Had dat nog helemaal niet gezien :D. Als ze de scaling nog kunnen verbeteren, dan zou dit super vet zijn. Qua loot veranderd er op dit moment eigenlijk niets (volgens mij) als je met z'n 2en speelt, de moeilijkheidsgraad van monsters worden wel aangepast. Ik denk dat het alleen moeilijker maken van mobs met 4 personen iets te gek wordt. Misschien kunnen ze de aantal monsters verhogen, dus dat je tijdens een gevecht in groepjes van 2 moet vechten. Natuurlijk hoop ik dat mod ontwikkelaars ook hun eigen area's gaan ontwikkelen.

Voor de mensen die een 2e character willen spelen (mocht je wellicht met meerdere mensen de game spelen), het is mogelijk om in de wereld bepaalde "Legacy Chests" te vinden. Als ik het goed heb zijn er max. 4 chests. In een chest kan je 1 stukje equipment doen (en ik lees op de Steam forums ook skills, maar dit is niet zeker) en de bedoeling hiervan is dat je deze equipment soort van doorgeeft aan je Legacy (Zoon/Dochter). Ook lees ik dat je character echt dood moet gaan om deze gear vervolgens te geven aan je Legacy (maar dit kan ik niet 100% bevestigen).
Het is trouwens niet zo dat je gelijk alle Legacy items zomaar krijgt. Je moet wel op je nieuwe characters naar de chests lopen.

Gisteren naar de City of Giants gegaan (best mooie stad) en ik heb 2 van mijn gear items kunnen upgraden. Heb mijn 2 handed Axe (damage is nu iets van 45 en impact ook 45-50) kunnen upgraden en mijn pistool (Obsidian Pistol) heb ik ook geüpgrade. Rond mijn pistool zweven nu stukje elemental. Als ik iemand raak met mijn pistool dan staan de monsters in het fik :).

Ook heb ik nu een packpack met 110 slots weten te krijgen.

Uiteindelijk nog een skills upgrade weten te kopen waarbij de Runic Spells worden geüpgrade. Je kan bijv. een one-handed elemental zwaard maken met de standaard Runic Spell, maar met de upgrade kan ik een 2-handed elemental zwaard maken. Standaard moet je met Runic Spells een combinatie van 2 spells doen en met de advanced spells moet je na de combinatie van 2 spells nog een keer een combinatie van 2 spells doen.

Screenshot van de Giants City
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QyZV207.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18

FUMES et CARNES

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:44
@Matsjo kun je een echte topicstart maken met de belangrijkste info over de game, dan maken we hier het discussietopic van ;) als je er niet veel tijd voor hebt, kunnen mensen ook mede topicstarter gemaakt worden.

Voor inspiratie kun je natuurlijk kijken bij andere topics. Het hoeft niet zo uitgebreid of aangekleed als enkelen, maar wat basic info, korte omschrijving en wat handige links is al genoeg!

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 10:10

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Hmm ben ik toch tegen een vreemd iets aangelopen.

Heb een dungeon in het noordoosten van het woestijn gebied gedaan, vind ik aan de buiten kant onderstaande op de muur.

Easteregg? of kans op uberloot?

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/957486694781598617/095DC7E73EB6BADE1010895C4B2E8F9A0D31F42C/

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Hans.Solo schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:40:
Hmm ben ik toch tegen een vreemd iets aangelopen.

Heb een dungeon in het noordoosten van het woestijn gebied gedaan, vind ik aan de buiten kant onderstaande op de muur.

Easteregg? of kans op uberloot?

[Afbeelding]
Dat is 1 van de weinige area's waar ik nog niet ben geweest, dus kan helaas niet aangeven wat het zou kunnen betekenen ;). Voor 1 van de main quests moet ik er nu naar toe, dus wellicht dat ik er binnenkort ook kom.

[ Voor 7% gewijzigd door Diigii op 09-04-2019 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
Gisteren deze game ook gekocht.
Uurtje gespeeld tot nu toe. Heb het gevoel dat dit erg leuk gaat worden :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Heb hem ook aangeschaft (PC) maar nog niet aan begonnen.. Zou heel graag eerst men XCOM2:WoTC campaign afronden, maar ik vrees dat ik toch ga moeten toegeven aan de drang 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
@Iusedto @KipCurreh Super! Mochten jullie vragen hebben stel deze gerust. Ik zal proberen om zo min mogelijk te spoilen. Ik wil ook kijken of ik deze week al wat mods kan testen om te zien hoe dit te werk gaat.

De afgelopen dagen veel speciale loot gekregen van bepaalde mobs. Deze loot maar gelijk in mijn chest in Cierzo gestopt, mocht ik het later willen gebruiken voor een nieuwe character. Ik heb ook wat upgrades gekocht waarbij het niet meer nodig is om een boek vast te houden om spells te casten. Ik kan dus nu een one-handed wapen + pistool dragen :).

Nog een screenshot van een omgeving waar ik ben geweest. Zal de screenshots onder spoilers plaatsen, dan blijft het ontdekken van nieuwe area's voor iedereen een nieuwe ervaring :).
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hXQ8lVZ.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matsjo
Geronimous schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:43:
@Matsjo [mbr]kun je een echte topicstart maken met de belangrijkste info over de game, dan maken we hier het discussietopic van ;) als je er niet veel tijd voor hebt, kunnen mensen ook mede topicstarter gemaakt worden.[/mbr]
Ik heb een poging gedaan, ziet het er goed uit zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:44
Matsjo schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:25:
[...]

Ik heb een poging gedaan, ziet het er goed uit zo?
d:)b

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iusedto
Diigii schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:59:
@Iusedto @KipCurreh Super! Mochten jullie vragen hebben stel deze gerust. Ik zal proberen om zo min mogelijk te spoilen. Ik wil ook kijken of ik deze week al wat mods kan testen om te zien hoe dit te werk gaat.
Komt goed :)
Heb me gisteren, vanwege gebrek aan tijd, alleen maar even op de Wiki gestort om wat meer te weten over de classes en skills etc.
Vanavond begint mijn echte, en voor de rest blinde, playthrough. :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iusedto
Wow, wat een game _/-\o_

Had helaas weinig tijd. Heb het "tutorial" gedeelte gedaan en heb mijn huis gered.

Eerste game waar ik in paniek ben geweest om potverdorie drinkwater te vinden :+
Heb nu ook een infectie omdat ik troep heb opgegeten.
Ben toen maar uitgelogd (wordt te oud voor al die "stress") :)

Vanavond maar weer verder hehe

[ Voor 5% gewijzigd door Iusedto op 12-04-2019 09:16 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Iusedto schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:13:
Wow, wat een game _/-\o_

Had helaas weinig tijd. Heb het "tutorial" gedeelte gedaan en heb mijn huis gered.

Eerste game waar ik in paniek ben geweest om potverdorie drinkwater te vinden :+
Heb nu ook een infectie omdat ik troep heb opgegeten.
Ben toen maar uitgelogd (wordt te oud voor al die "stress") :)

Vanavond maar weer verder hehe
Ah, super. Huis redden is al een goed ding. Het mooie is ook dat je moet leven met de consequenties als je niet betaald :). Als het goed is geeft de guard in het begin aan dat je een waterskin nodig hebt om te overleven in de "echte" wereld. Je kan het natuurlijk skippen, maar het is mogelijk om in de begin stad een waterskin te krijgen. Hier kan je iets van 5 keer uit drinken.

Infecties zijn erg vervelend. Waarschijnlijk heb je wat vogeleieren opgegeten? Deze geven namelijk een kans op een infectie (maar ze healen wel). Als je dan iets eet is het mogelijk dat je het gelijk weer uitkotst.

Kleine hint wat je tegen de infectie kan doen:
spoiler:
Je kan thee maken of kopen die goed zijn tegen infecties. Je kan deze als het goed is bij 1 van de vendors kopen in de begin stad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
Diigii schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:31:
[...]
Infecties zijn erg vervelend. Waarschijnlijk heb je wat vogeleieren opgegeten? Deze geven namelijk een kans op een infectie (maar ze healen wel). Als je dan iets eet is het mogelijk dat je het gelijk weer uitkotst.
Geen idee. Ik had random wat spullen in de UI gedaan om te kijken wat er uit kwam maar dat bleek later een soort van "left over" te zijn en niet eetbaar. Helaas zag ik dat nadat ik ze net opgegeten had :(
Toen dacht ik slim te zijn en lang te gaan slapen maar toen ik wakker werd had ik nog steeds die infectie en een enorme dorst.....en ik had geen water maar ook geen enkel Silver.

Zag toen wel zeewater maar na een slokje daarvan werd het alleen maar erger. Was niet mijn meest briljante idee :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki53221
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 10:34
Ik vraag me af welke versie beter/stabieler is om te spelen. De pc versie of de ps4 versie?

Ik kan nergens de voor en nadelen vinden van deze 2 platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
loki53221 schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:09:
Ik vraag me af welke versie beter/stabieler is om te spelen. De pc versie of de ps4 versie?

Ik kan nergens de voor en nadelen vinden van deze 2 platformen.
Toevallig had ik het er met een vriend over waarmee ik Outward speel en ik zei tegen hem dat er toch weinig updates komen voor de PC. Wat ik van hem hoorde was dat mensen tegen wat problemen aanliepen met de console versies en dat ze druk bezig zijn met het updaten/patches van de console versies.

Misschien moet je je afvragen of je de game nog met mods wil gaan spelen? De PC versie ondersteunt nu al mods en ik weet niet of de console versies dit ook gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ravw schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:49:
[...]

Ik zou nog even wachten ... er zitten wat dingen in ... hopelijk gaan ze dat nog veranderen ..
wat ik zeker raar vind is als je dood gaat ergens dat je op een heel ander punt weer terecht komt en vaak weer heel ver terug lopen , inc uitkijken dat je niet aangevallen word ,, terwijl je dood ging net naast de stad bij de twee keer dood kom je wel weer teug in de stad ...
Dat is gewoon "by design". Je gaat niet dood. Je raakt buiten westen en wordt meegesleurd naar de thuis basis van die bandieten, of beesten, monsters enz. De tweede keer spawn je vaak wel weer in de stad om te voorkomen dat je niet ergens eeuwig vast komt te zitten omdat de vijanden gewoon te sterk voor je zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Klein trucje om te unstucken als je ooit vast komt te zitten;

PC: in Pauze menu, Alt+Shift+U.

PS4: in Pauze menu, L1+L2+R1+R2

Er zou een extra icoontje moeten komen in het menu waardoor je jezelf kan killen

Bron: Reddit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
KipCurreh schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:49:
Klein trucje om te unstucken als je ooit vast komt te zitten;

PC: in Pauze menu, Alt+Shift+U.

PS4: in Pauze menu, L1+L2+R1+R2

Er zou een extra icoontje moeten komen in het menu waardoor je jezelf kan killen

Bron: Reddit
Bedankt voor de tips :)

Ben zelf net begonnen en ben weer even terug in het begin stadje om wat geld te genereren. Was totaal blut en kan geen skill etc kopen. Maak nu wat potions en die verkoop ik weer aan een merchant en dat werkt zeer goed.
Ga daar voorlopig mee door zodat ik wat recipies, gear en skills kan kopen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
KipCurreh schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 12:49:

je zelf killen kan je wel doen , paar giftige dingen me e nemen , ik heb zelf al een paar keer vast gezeten dus neem nu altijd wat gif zooi mee :-( dan maar wel even wachten voor dat je dood gaat .. maar het geeft wel een echte gevoel ipv een knop in drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Men Xcom2:WotC campagne is succesvol beëindigd, dus gisteren maar men eerste stapjes gezet in Outward..

Heb de tutorial doorlopen, en daarna gewoon even het beginstadje verkend. Als 't past zet ik vanavond men eerste stappen in de weide wereld, op zoek naar silver of een tribal favour.

Heeft er iemand ervaring met reshade op PC ? Ik vraag me af wat de impact is op de FPS..
Momenteel loop ik op 60 capped met op high met Vsync aan.

Als je die screenshots ziet op Reddit kan het er wel prachtig uit zien;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4E2IB6P.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bZA61Y4.jpg

Presets voor reshade zouden op Nexus moeten staan, toch maar eens proberen 8)
Bron en meer info : Reddit

-Edit-
Link naar 2 presets

[ Voor 4% gewijzigd door KipCurreh op 24-04-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
KipCurreh schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:10:
Men Xcom2:WotC campagne is succesvol beëindigd, dus gisteren maar men eerste stapjes gezet in Outward..

Heb de tutorial doorlopen, en daarna gewoon even het beginstadje verkend. Als 't past zet ik vanavond men eerste stappen in de weide wereld, op zoek naar silver of een tribal favour.

Heeft er iemand ervaring met reshade op PC ? Ik vraag me af wat de impact is op de FPS..
Momenteel loop ik op 60 capped met op high met Vsync aan.

Als je die screenshots ziet op Reddit kan het er wel prachtig uit zien;
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Presets voor reshade zouden op Nexus moeten staan, toch maar eens proberen 8)
Bron en meer info : Reddit

-Edit-
Link naar 2 presets
Ik ga het nu nog niet proberen, maar op de screenshots ziet het er super goed uit. Wanneer ik de game voor de 2e keer ga spelen dan ga ik ook met mods etc. beginnen.

Maar het is wel super om te zien dat mensen met zoveel mods/plugins etc. komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 18:48
Vandaag de blue chamber story uitgespeeld.
Ben ik in het laatste gevecht doodgegaan door een horror.
Krijg ik i.p.v. het hele crimson armor slechts de helm.
Ga het echt niet nogmaals doen voor het hele pak.
Maar het is niet leuk om door een pittig gevecht, waar je onvoorbereid invalt zo afgestraft te worden.

Volgende playthrough ga ik Heroic kingdom doen. Heb de woestijn niet veel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
SecondGuess schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:57:
Vandaag de blue chamber story uitgespeeld.
Ben ik in het laatste gevecht doodgegaan door een horror.
Krijg ik i.p.v. het hele crimson armor slechts de helm.
Ga het echt niet nogmaals doen voor het hele pak.
Maar het is niet leuk om door een pittig gevecht, waar je onvoorbereid invalt zo afgestraft te worden.

Volgende playthrough ga ik Heroic kingdom doen. Heb de woestijn niet veel gezien.
Het spel straft je inderdaad behoorlijk erg als je faalt. Ik was daarom ook best verbaasd hoe "makkelijk" (persoonlijke ervaring) co-op is. Want als je namelijk dood bent kan de andere persoon je reviven. Bij de meeste boss fights heb je voldoende tijd om de ander te reviven.

Ik moet het laatste stukje nog een keer afmaken en tegen de tijd dat de summersale is maar is met meer vrienden de game spelen. Dan wil ik ook nog addons gaan proberen (dus ook de addon waar je met z'n 4en kan spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Men eerste uren in Cherso waren ook brutaal hard, echt best veel neergegaan door de domste dingen.. Zelfs een gevecht met een chocobo of hyena waren er soms teveel aan 8)

Nu begin ik de spear een beetje onder de knie te krijgen, en lukt het om wat meer te gaan doen..
Maar eens een fanged trident van maken en zien wat dit geeft
Vanavond ofzo maar eens een bandit camp proberen clearen

[ Voor 8% gewijzigd door KipCurreh op 06-05-2019 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
KipCurreh schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:31:
Men eerste uren in Cherso waren ook brutaal hard, echt best veel neergegaan door de domste dingen.. Zelfs een gevecht met een chocobo of hyena waren er soms teveel aan 8)

Nu begin ik de spear een beetje onder de knie te krijgen, en lukt het om wat meer te gaan doen..
Maar eens een fanged trident van maken en zien wat dit geeft
Vanavond ofzo maar eens een bandit camp proberen clearen
Haha, in het begin had ik ook problemen om die vogels / hyena's neer te halen. 1 vogel of hyene lukte op een gegeven moment wel, maar soms heb je pech dat er ineens 2 tegelijkertijd op je afkomen en dan wordt het lastiger.

Bandit camps zijn ook leuk om te doen. Ben erg benieuwd hoever het je lukt om een bandit camp te raiden :9.

Voor de mensen die graag 1 van de grootste backpacks willen hebben (gratis), deze kan je krijgen door het activeren van een bepaalde glitch. De ontwikkelaars weten er van maar ze hebben aangegeven de glitch in de game te laten omdat ze het wel grappig vonden. Voor zover ik weet zit hij er dus nog steeds in.

spoiler:
De glitch kan je vinden bij 1 van de begin bandit camps, dus met geluk kan je al in het begin gelijk de backpack bemachtigen.

YouTube: Outward: SECRET BACKPACK GLITCH | Best Backpack Location

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 18:48
Ga nu proberen de legacy chest achievement te krijgen. Ben benieuwd.
Meeste gear ga ik me behulp van splitscreen aan mijn nieuwe char geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Diigii schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:47:
[...]

Haha, in het begin had ik ook problemen om die vogels / hyena's neer te halen. 1 vogel of hyene lukte op een gegeven moment wel, maar soms heb je pech dat er ineens 2 tegelijkertijd op je afkomen en dan wordt het lastiger.

Bandit camps zijn ook leuk om te doen. Ben erg benieuwd hoever het je lukt om een bandit camp te raiden :9.

Voor de mensen die graag 1 van de grootste backpacks willen hebben (gratis), deze kan je krijgen door het activeren van een bepaalde glitch. De ontwikkelaars weten er van maar ze hebben aangegeven de glitch in de game te laten omdat ze het wel grappig vonden. Voor zover ik weet zit hij er dus nog steeds in.

spoiler:
De glitch kan je vinden bij 1 van de begin bandit camps, dus met geluk kan je al in het begin gelijk de backpack bemachtigen.

YouTube: Outward: SECRET BACKPACK GLITCH | Best Backpack Location
ja had deze glitch al eens gezien bij CoHH zijn melee playtrough.. Hij had beslist om hem niet te nemen aangezien het echt wel een unintended glitch was, ik ben dezelfde mening aangedaan ;)

Gisteren dan maar het dichtst bijzijnde bandit camp gecleared, in 2 x..
Try 1 : iedereen kunnen killen behalve de bandit leader, ergens halverwege wat domme fouten gemaakt en direct cash betaalt. Gelukkig had ik wel al mooie loot, waaronder een claymore etc.

Try 2: Die claymore maar direct fanged gemaakt, en terug. Enkel de bandit leader nog te doen, en ondertussen kende ik zijn routines wel al een beetje.. Toen de stamina op was even wat dodgy momenten gehad, gelukkig deed de bleed zijn taak en lag hij ook neer na een leuk gevecht.

De game is bij momenten ook wel echt prachtig sfeervol.. Men PC is niet meer de jongste, maar Med/High graphics in combinatie met een Reshade preset geeft soms echt mooie beelden, terwijl ik tracht de 60 FPS aan te houden

1

2

3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Nieuwe patch is live voor alle systemen !
Consoles specific:
- Enhanced quality of textures
- Performance improved in several areas

All platforms:
- Fixed items lost from bag when loading character
- Fixed infinite loading for client when joining host due to too many items in their inventory
- Fixed bow disappearing from hands (often due to dodge or getting hit while shooting)
- Fixed not being able to shoot with bow after opening/closing the game in network
- Fixed duplicating beds in Levant and Berg (Could be the cause for some crashes due to too many items)
- Fixed camping event archers hoarding swords and bows
- Fixed campfire performance issues for clients
- Fixed death animation not triggered upon reaching 0 needs (health, food, drink, sleep) while sliding indefinitely (generally due to a stuck spot)
- Fixed client spells that would hit multiple times
- Fixed an issue where players were moving before pressing Continue after a loading making them sometimes spawn into stuck spots or high in the air
- Fixed invisible collider blocking UI after a vicinity dialogue was displayed
- Fixed clients not being moved correctly while on an elevator
- Fixed enemies not being affected by falling damage
- Fixed Health/Stability sync delay while in online coop
- Fixed multiple knockbacks while in online coop
- Fixed camera not being properly locked even if an enemy is targeted
- Fixed menu rendering when using DirectX 9
- Fix an issue where client would swap their bag for another one in host's game and both bags would end up being equipped, but none visible.
- Casting spells with 100% or more of mana reduction still uses 1 mana
- Gold and Gaberry Wine aren't perishable anymore
- The pipe in Montcalm fort has been silenced
- Ghost of Vanasse no longer respawns on area reset
- Network bandwidth optimisation
- Improved loading in online coop to prevent some disconnects
- Host player's body should now be correctly visible when the client changes areas
- Online Region can be changed in the setting menu (note that people in different regions can't play together, make sure the regions are matching)
- Added a failsafe for bags that went under the ground to appear on their owners/host (Happens when a loading is completed)
- Added a failsafe for dead enemies that fall under the ground
- Most defeat scenarios now move the bag (as long as you are either wearing it or was dropped in the same area you were defeated)
- Second player's bag is now also moved during defeat scenarios
- Better validity check and error handling when retrieving save games on startup
- Changed rendering when using render scale 100, this could prevent some crashes
- Changed how items are loaded to reduce memory usage
- Various Quest progression fixes
- Minor fixes and adjustments

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-03 15:36
Ik heb hem ook maar eens gehaald. In het begin dacht ik pfff zonde van mijn geld. ff doorbijten en ik vind het echt een geweldig spel!!! Ben nog helemaal niet ver maar heb gespaard voor een plate armor set en het gaat stukken beter. Nu nog een goed wapen vinden die niet al te moeilijk is om te bemachtigen. maar wat een vermakelijke game zeg.

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:33

-SaveMe-

-klik-

Ik heb deze onlangs in de sale meegepikt en ben er net mee begonnen (op de PS5). Zijn er nog mensen die dit spelen? Er is veel info over de game online, maar veel is verouderd door de recente patches.
Heb wat vraagjes eventueel ... :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:32
-SaveMe- schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:47:
Ik heb deze onlangs in de sale meegepikt en ben er net mee begonnen (op de PS5). Zijn er nog mensen die dit spelen? Er is veel info over de game online, maar veel is verouderd door de recente patches.
Heb wat vraagjes eventueel ... :)
Hoe is ie? Ik denk er aan deze te kopen om splitscreen met m’n vrouw te spelen..

Ps. Heeft zij dan een aparte ps plus nodig of kan dat gewoon op mijn eigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-06 18:23
Ik heb net de DE versie gekocht op de PS5 dus als er nog iemand is die zin heeft om 1 a 2 keer in de week een avondje coop te doen dan houdt ik me aanbevolen :)

PSN: Brwmaster

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-06 19:03
Bij Wodan, dit spel is moeilijker dan de Dark Souls games. Je kan niet opslaan, en als je gekilled wordt dan wordt je inderdaad compleet ergens anders wakker :')

Niet eens checkpoints of iets dergelijks.

Ik dus beginnen bij dat beginstadje, mijzelf voorbereid met een waterskin, schildje gekocht en een machete gepakt. Toen naar die cave gelopen waar ik een mushroom zou moeten halen. Best wel wat van die Troglodytes neergehaald, alleen op een gegeven moment komen er 4 tegelijk op me af en werd het qek teveel.

Ik heb niet veel game tijd, dus weet niet of ik dit blijf oppakken. Gelukkig kostte de game maar 11 euro (xbox series X, cdkey buitenland).

Heb wel zin in een toffe survivalgame, maar dit is misschien iets té (ook moet ik nog erg wennen aan de bediening).

-edit-

Nogmaals begonnen, overnieuw. Nu wel in 1 keer alles kunnen clearen. En mijn huis kunnen houden nu. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Rickokun op 15-12-2022 16:53 ]

Pagina: 1