PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Vooral fase 2/3 erg rommelig nog steeds en alles was op maar boeiend!!
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Nu op weg naar platinum?
Ng+ en verder wandel je echt vrij makkelijk doorheen is mijn ervaring, enige uitdaging is/zijn de eindbaas/bazen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Wel van plan ja. Was binnen een uur alweer bij genichiro op de stoep in NG+dvdkiwi schreef op woensdag 27 november 2019 @ 00:51:
Nice, congrats!![]()
Nu op weg naar platinum?
Ng+ en verder wandel je echt vrij makkelijk doorheen is mijn ervaring, enige uitdaging is/zijn de eindbaas/bazen.
In ga in ieder geval even door, nu weer zin gekregen
Ik kijk al de geposte filmpjes overigens (helaas) nog niet, want moet de game zelf nog gaan spelen. Ik hoop dan ook dat deze game morgen nog ergens voor een echt mooi prijsje verschijnt. Hij wil maar niet echt in prijs zakken en wil hem toch wel graag oppikken. Aan de andere kant houd ik Dark Souls 3: GOTY ook met een schuin oog in de gaten. Dat zou dan mijn eerste Dark Souls game zijn namelijk, maar mijn voorkeur voor nu ligt toch bij Sekiro.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Grinden voor de laatste skills duurde wel langer dan verwacht maar voor de rest voelde niks als een last. Erg goede From game achteraf. Speelt soepel en daagt je constant uit.
Maar Bloodborne blijft mijn nr1. Dat komt vooral door de setting en sfeer
Inmiddels voorbij die Blazing Bull. Nog niet heel veel tijd er in kunnen stoppen. Ik ga vanavond nog eens die Lady Butterfly proberen. Slechts 1 keer tot fase 2 gekomen en toen onmiddelijk het loodje gelegd. Inmiddels wel wat beter geworden dus ik ben benieuwd!
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ben de andere kant wel op gegaan waar ik Seven Ashina Spears om heb kunnen leggen. Kwam even later Lone Shadow Longswordsman tegen maar daar kon ik in drie pogingen echt verrekte weinig tegen uitrichten.
Ik voel me nietig.. From Software did it again.
Tuurlijk kun je er ook voor kiezen om haar levensbalk langzaam te drainen maar dat kost onnodig veel tijd.
Hier hoe ik haar in mijn eerste playthough heb verslagen:
[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | Lady Butterfly | First playthrough]
Als je bij Butterfly geen progressie maakt zou ik Ashina Castle verder gaan exploren, daar is nog wel één en ander te vinden. Wel knap dat je Seven Ashina Spears om hebt gelegd; daar had ik wel wat moeite mee.
Dat hielp! .... Uiteindelijk. Toch nog een poging of 5 maar kwam gelijk al wel steeds dichtbij. Speelde blijkbaar veel te.defensief. Thanks!!dvdkiwi schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:04:
Bij Butterfly is het zaak dichtbij te blijven en agressief te spelen, zorg dat haar posture balk vol raakt én blijft.
Tuurlijk kun je er ook voor kiezen om haar levensbalk langzaam te drainen maar dat kost onnodig veel tijd.
Hier hoe ik haar in mijn eerste playthough heb verslagen:
[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | Lady Butterfly | First playthrough]
Als je bij Butterfly geen progressie maakt zou ik Ashina Castle verder gaan exploren, daar is nog wel één en ander te vinden. Wel knap dat je Seven Ashina Spears om hebt gelegd; daar had ik wel wat moeite mee.
Damn dat heb ik vaak gehoord
Naargelang ik verder in de game kom zal ik zo nu en dan hier wat posten. Het wordt mijn tweede From Software game (na Bloodborne) dus ben reuze benieuwd hoe deze mij gaat bevallen.
Ik ben zelf vorige week begonnen, heel gaaf spel maar op sommige punten enorm lastig. Heb op sommige bazen zo'n +- 4 uur zitten voordat die fight me lukte en dan heb ik de moeilijkste vgm nog niet gehad...dvd-linden schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:06:
Als het goed is valt vanmiddag Sekiro op de deurmat. Hij is nog steeds aardig aan de prijs, maar had geen zin meer om te wachten totdat die een keer echt goedkoper zou worden. En nu heb ik mooi ruim een maand de tijd om deze lekker te spelen voordat de FFVII Remake uitkomt. Heb gisteren ook al de BBA gehaald, dus ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken met deze game.
Naargelang ik verder in de game kom zal ik zo nu en dan hier wat posten. Het wordt mijn tweede From Software game (na Bloodborne) dus ben reuze benieuwd hoe deze mij gaat bevallen.
PS4 PSN: Dazzler2120
Maar dat is ook juist het mooie van de games, want het is altijd te doen. Soms doe je er heel lang over en moet je veel oefenen, maar dat geeft extra veel voldoening als het dan eindelijk lukt.Dazzler2120 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:33:
[...]
Ik ben zelf vorige week begonnen, heel gaaf spel maar op sommige punten enorm lastig. Heb op sommige bazen zo'n +- 4 uur zitten voordat die fight me lukte en dan heb ik de moeilijkste vgm nog niet gehad...
Gisteren overigens een heel kort stukje gespeeld en kills maken voelt wel echt heel lekker aan moet ik zeggen!
Ik zit nu overigens vast bij de Shinobi Hunter Enshin of Misen zonder dat ik de mikiri counter heb. Had hem gisteravond al wel bijna neer, dus het gaat wel lukken. Online zie ik echter alleen maar filmpjes dat mensen hem neerhalen met gebruik van die mikiri counter. Naja, wellicht heb ik iets over het hoofd gezien dan. (Heb namelijk nog geen enkele skill unlocked.)
Volgens mij kun je die counter unlocken met skillpoints toch?dvd-linden schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:28:
Mijn eerste indruk na dit weekend enkele uren gespeeld te hebben: het vechten voelt echt heerlijk aan en de manier van bewegen door de wereld is ook echt top. Enerzijds merk ik dat ik de game heel anders aan vind voelen dan Bloodborne, maar anderzijds zijn er ook een hele hoop dingen die heel herkenbaar zijn.
Ik zit nu overigens vast bij de Shinobi Hunter Enshin of Misen zonder dat ik de mikiri counter heb. Had hem gisteravond al wel bijna neer, dus het gaat wel lukken. Online zie ik echter alleen maar filmpjes dat mensen hem neerhalen met gebruik van die mikiri counter. Naja, wellicht heb ik iets over het hoofd gezien dan. (Heb namelijk nog geen enkele skill unlocked.)
“ Mikiri Counter is one of the two main active skills to unlock in the skill book Shinobi Arts. The book of Shinobi Arts can be obtained automatically from sculptor in the early stage of the game, in particular, during the exploration of Ashina Outskirts. Come back reguralrly to the temple until you get the book.”
Trouwens. Die boss is te cheesen, kwam ik zelf per ongeluk achter. Je kunt hem 1 keer sneak attacken. Daarna viel ik per ongeluk naar beneden en kon hem daarna ook voor de tweede keer sneak attacken. Weet niet of dat inmiddels is gepatched. Want hij is wel erg pittig. Zeker als je nog niet zo ver bent.
[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-03-2020 11:55 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ja, klopt. Moet alleen nog ff uitzoeken hoe of wat. Misschien dat eerst maar eens even doen voordat ik die gast nogmaals ga proberen neer te halen.uchiha tijntje schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:51:
[...]
Volgens mij kun je die counter unlocken met skillpoints toch?
“ Mikiri Counter is one of the two main active skills to unlock in the skill book Shinobi Arts. The book of Shinobi Arts can be obtained automatically from sculptor in the early stage of the game, in particular, during the exploration of Ashina Outskirts. Come back reguralrly to the temple until you get the book.”
Snel halen. Als je een mikiri counter succesvol uitvoert voelt dat echt als een enorme bazenactie.dvd-linden schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:56:
[...]
Ja, klopt. Moet alleen nog ff uitzoeken hoe of wat. Misschien dat eerst maar eens even doen voordat ik die gast nogmaals ga proberen neer te halen.
Dat voelt zeker aan als een bazenactie! Ben gisteren maar even teruggegaan naar de sculptor en daardoor kreeg ik inderdaad de mogelijkheid om skills te unlocken, waaronder de mikiri counter. (Ook meteen met Emma gepraat en twee gourd seeds ingeleverd, dat scheelt ook echt wel).uchiha tijntje schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:02:
[...]
Snel halen. Als je een mikiri counter succesvol uitvoert voelt dat echt als een enorme bazenactie.
Vervolgens teruggegaan en had the Shinobu Hunter Enshin of Misen in 1 keer neer. Vervolgens niet meer verder gespeeld, maar ga de volgende keer eerst maar verder in dit gebied. Gyoubu Oniwa komt later nog wel dan.
Btw, ik vind die gozer waar je kan trainen overigens ook wel erg handig. Zo wist ik bijvoorbeeld nog niet dat je met x een hele toffe move kan doen om sweep attacks te ontwijken (en de deathblow die je daarna kan doen is ook erg tof). Ik merk sowieso aan een hoop dingen dat From Software deze game een stuk(je) toegankelijker heeft gemaakt dan een Bloodborne.
Daar ben ik nog niet over uit. Ik doe het op een andere manier dan jij en dan kost het mij altijd wel erg veel tijd (en dat vind ik eigenlijk een beetje zonde van mijn tijd). Maar als ik het niet op die manier doe gaat er iets knagen in mijn hoofd (ja ja, fucked up, ik weet het haha).dvdkiwi schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:31:
@dvd-linden ga je hier filmpjes plaatsen van je bossfights? Lijkt me leuk om te zien
Dus of ik doe het niet of ik moet eens kijken of ik dat naast me neer kan leggen en het op die manier kan doen zoals jij het doet, dan gaat het namelijk een stuk sneller.
Maar... ik zal mijn progressie (en eventuele vragen uiteraard) sowieso bespreken in dit topic. En mochten er alsnog filmpjes komen dan is dat alleen maar een mooie verrassing toch
Omdat Sekiro niet een standaard level systeem kent als Dark Souls en Bloodborne is het wel aan te raden om met enige regelmaat dus nieuwe skills te unlocken en gourd seeds in te leveren. Dat heb je echt nodig voor standaard vijanden die je later tegen gaat komen, maar zeker ook voor bosses.dvd-linden schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:10:
[...]
Dat voelt zeker aan als een bazenactie! Ben gisteren maar even teruggegaan naar de sculptor en daardoor kreeg ik inderdaad de mogelijkheid om skills te unlocken, waaronder de mikiri counter. (Ook meteen met Emma gepraat en twee gourd seeds ingeleverd, dat scheelt ook echt wel).
Vervolgens teruggegaan en had the Shinobu Hunter Enshin of Misen in 1 keer neer. Vervolgens niet meer verder gespeeld, maar ga de volgende keer eerst maar verder in dit gebied. Gyoubu Oniwa komt later nog wel dan.
Btw, ik vind die gozer waar je kan trainen overigens ook wel erg handig. Zo wist ik bijvoorbeeld nog niet dat je met x een hele toffe move kan doen om sweep attacks te ontwijken (en de deathblow die je daarna kan doen is ook erg tof). Ik merk sowieso aan een hoop dingen dat From Software deze game een stuk(je) toegankelijker heeft gemaakt dan een Bloodborne.
Edit: ook moet je iets doen met de memories die je krijgt na een succesvolle bossfight, aangezien die volgens mij extra attacking power opleveren, alleen durf ik dat niet met 100% zekerheid te zeggen, aangezien het al wel wat langer geleden is voor mij
[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-03-2020 11:43 ]
Het mooie van Sekiro is dat beide tactieken werken.
Je kunt behoudend spelen en levensbalken langzaam weghakken of je kunt vol in de aanval gaan om die posture meter zo snel mogelijk vol te krijgen.
Risico van de eerste tactiek is dat je op een gegeven moment door je health potions heen bent, risico van de tweede tactiek is dat je de parry echt wel onder de knie moet hebben omdat elk foutje wordt afgestraft.
Gyoubu Oniwa (wat kan resurrection toch handig zijn) en de Blazing Bull zijn in ieder geval neer en heb een kleine stukje van Ashina Castle verkend, dus binnenkort maar weer even verder om te kijken wat ik dan allemaal weer tegen ga komen. Heb in ieder geval al gezien waar Seven Ashina Spears zit, maar die heb ik nog even links laten liggen.
Ashina Castle is wel een aardig gebied, vanuit daar heb je ook meerdere kanten om op te gaan.
Gyoubu Oniwa is de eerste main story boss, die viel best wel mee toch?
De side bosses die je in het begin tegen komt (zoals Ogre, Blazing Bull, Jozou en Seven Spears) had ik in mijn eerste playthrough meer moeite mee.
Ik moet zeggen dat ze tot nu toe allemaal wel meevallen. Tuurlijk, bij sommige had ik best wat pogingen nodig, maar heb tot nu toe nergens het idee gehad dat het er echt wanhopig uitzag. Nou moet ik daar wel bij zeggen dat het resurrecten af en toe wel verrekte handig is.dvdkiwi schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:20:
Netjes
Ashina Castle is wel een aardig gebied, vanuit daar heb je ook meerdere kanten om op te gaan.
Gyoubu Oniwa is de eerste main story boss, die viel best wel mee toch?
De side bosses die je in het begin tegen komt (zoals Ogre, Blazing Bull, Jozou en Seven Spears) had ik in mijn eerste playthrough meer moeite mee.
Overigens vind ik het over het algemeen wel allemaal vette gevechten! Dus binnenkort maar eens verder met het verkennen van Ashina Castle (en o.a. Seven Spears neerhalen).
Update: de oogst sinds mijn laatste post is dat ik Kuranosuke Matsumoto, Juzou the Drunkard en Lady Butterfly neer heb. De eerste daarvan vond ik lichtelijk irritant, omdat al die andere vijanden om hem heen stonden (alhoewel die relatief simpel uit te schakelen waren), Juzou the Drunkard ging nu heel makkelijk en met Lady Butterfly ben ik wel even bezig geweest. Ik moet wel zeggen dat die laatste me door bepaalde aanvallen heel erg deed denken aan Lady Maria. Tof gevecht in ieder geval!
[ Voor 21% gewijzigd door dvd-linden op 14-03-2020 13:23 ]
Heb dus vooral Sunken Valley verkend, maar daar stond ik wel achter een dichte deur na het verslaan van Long-arm Centipede Giraffe. Toen ben ik maar de Abandoned Dungeon ingegaan en uiteindelijk uitgekomen bij Senpou Temple, Mt. Kongo. Daar nu maar eens verder gaan.
Ik ben het overigens wel eens met @bram1984 die hier pak en beet een jaar geleden heeft geschreven dat de boss fights elkaar te snel opvolgen. Het zijn dan wel veel mini-bosses, maar die kunnen ook behoorlijk lastig zijn en het zijn er gewoon echt veel. Wat dat betreft had de balans van mij ook wel iets beter gemogen.
Btw, ik denk dat Jinsuke Saze degene is die ik het snelst heb verslagen in From Software games tot nu toe (nou heb ik wel alleen maar Bloodborne gespeeld naast Sekiro). Volgens mij heb ik daar net iets langer dan een halve minuut over gedaan en toen lag hij.
Ik had in het begin geen idee hoe ik hem aan moest pakken. Hij is echt bizar snel en heeft nog een flinke range ook met zijn aanval. Totdat ik merkte dat als ik hem op het juiste moment deflecte en vervolgens aanviel met de loaded axe ik zijn posture heel snel opbouwde. Toen kwam het dus neer op deflect/axe, deflect/axe, deathblow, deflect/axe, deflect/axe, deathblow en klaar was het gevecht.Dazzler2120 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:46:
Ashina Elite - Jinsuke Saze kan een heel moeilijke boss zijn als je zijn deflect timings niet onder controle hebt. Is ook een boss waar ik geregeld bij NG4+ toch nog verrast raak door de snelheid van zijn aanval. Word je 1 keer geraakt? Ga er maar van uit dat je bijna dood bent
Klopt, heb zelf NG4+ met de demon debuff gedaan, moet zeggen dat maakte deze fight wel een stuk moeilijker. 1 keer verkeerd timen en je bent gewoon dood met max healthdvd-linden schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:34:
[...]
Ik had in het begin geen idee hoe ik hem aan moest pakken. Hij is echt bizar snel en heeft nog een flinke range ook met zijn aanval. Totdat ik merkte dat als ik hem op het juiste moment deflecte en vervolgens aanviel met de loaded axe ik zijn posture heel snel opbouwde. Toen kwam het dus neer op deflect/axe, deflect/axe, deathblow, deflect/axe, deflect/axe, deathblow en klaar was het gevecht.
Nu maar eens aan corrupted monk beginnen. Hopelijk duurt de game nog lekker lang en blijft het lekker moeilijk. Ben de game sinds ashina Castle echt zo goed gaan vinden. Als de defensieve combat en het deflecten begint te wennen speelt het zo lekker 100/100.
- Armored Warrior
- Long-arm Centipede Sen-un
- Lone Shadow Longswordsman
- Genichiro Ashina
- Guardian Ape
Voor de tweede stage van Guardian Ape had ik even wat hulp opgezocht, want het lukte op een gegeven moment best aardig om overeind te blijven, maar ik kreeg maar geen opening gevonden om damage te doen. Toen ik eenmaal online een trucje had gevonden hoe het te doen heb ik hem meteen in de eerste keer daarna gehaald.
Twee hele toffe gevechten trouwens, die tegen Genichiro en Guardian Ape.
Nu maar eens kijken hoe verder te gaan. Ik denk dat ik de Mortal Blade maar eens moet gaan zoeken.
Ik had gisteren een mooi dagje. Heb achtereenvolgens Snake Eyes Shirahagi, Headless Ape (Guardian Ape Undying), Tokujiro the Glutton, Mist Noble, O'Rin of the Water en Corrupted Monk neergehaald. Was een productief dagje zo.
Nou maar eens proberen om Shichimen Warrior neer te halen. Die vind ik in ieder geval behoorlijk irritant (vooral ook omdat ik maar weinig damage doe bij hem). Wellicht toch maar eens Divine Confetti gaan gebruiken.
Had je Mist Noble in één keer? Vond dat toch wel de moeilijkste boss uit de game
Ja, toevallig wel. Maar van die 6 bosses wel de pittigste van de avond inderdaaddvdkiwi schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:19:
Goed bezig!
Had je Mist Noble in één keer? Vond dat toch wel de moeilijkste boss uit de game
Nee, zonder gekheid: van die 6 had ik de meeste moeite met O'Rin of the water. Corrupted Monk had ik in 1,5 poging neer, waarbij ik verbaasd was dat die maar één bolletje had.
Ik heb de game nu 2 keer uitgespeeld, gg from software 10/10 GOTY voor mij. Normaal hoop ik nooit dat games met dlc's komen maar sekiro mag het hebben. Maar die kans is klein.
Leuk om boss battles van andere te zien. Ik heb op dit kanaal wat random shit geupload YouTube: Sekiro Isshin Ashina shura ending.
Ik ben zelf vaakst dood gegaan bij....
-Seven ashina spears, zonder te cheesen met double jump stun slash repeat was ik denk ik nu nog bezig.
-Isshin Asshina (shura ending) pas gehaald nadat ik op yt zag dat
-Father owl in audience chamber.
-Lady butterfly. Mooie kennismaking met de difficulty zo vroeg in de game.
-Demon of hatred. Pfoee zonder
-Genichiro
-Guardian Ape
Van wat ik ben tegengekomen op internet heb ik nu voor het einde gekozen waarbij ik nog wel even door kan gaan en nog wel wat boss fights kan verwachten. (Als ik voor het andere einde had gekozen was ik nu al klaar geweest met de game?)
Ik moet zeggen dat Owl tot nu toe het moeilijkste gevecht was voor mij. Uiteindelijk heb ik over de winnende poging ook zo'n 20 minuten gedaan (langste winnende poging ooit voor mij in een From game; dat was hiervoor namelijk Amygdala in een Chalice Dungeon in Bloodborne). Ik moest zo gecontroleerd en geconcentreerd spelen. Vond het ook heel moeilijk om de juiste openingen te vinden tegen hem. Eigenlijk alleen als hij die twee werpsterren gooide en vervolgens met een sprong en klap neerkwam kon ik hem goed raken.
Ook het winnende gevecht tegen True Corrupted Monk was een lange, zo'n 17 minuten. Maar dat was wel pas mijn 3e of 4e poging. Vond de aanvallen goed te lezen en er lagen ook regelmatig openingen. Echter had deze 3 bolletjes @balarina en heb ik het gevecht op een hele rustige/geduldige manier aangepakt.
Maar goed, wel twee hele toffe gevechten moet ik zeggen. Dit zijn de boss fights waar je een From game voor speelt in mijn ogen. Ben heel benieuwd wat er nog meer gaat komen.
Dat kloptdvd-linden schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:49:
(Als ik voor het andere einde had gekozen was ik nu al klaar geweest met de game?)
Als je voor het 'Shura' einde kiest is de game al redelijk snel klaar. Als je daar niet voor kiest heb je nog een aantal erg leuke en zeer uitdagende bossfights te gaan!
Pfoee lastig om nu in andere games te komen. Net monster hunter world begonnen, maar dan ben ik toch geneigd de combat te gaan vergelijken. Net als the witcher 3, was bezig met een replay en vond de combat leuk todat het na sekiro vrij bland aanvoelt...
Grappig ook om nu bloodborne weer ff te spelen. Sekiro is echt enorm vloeiend valt dan wel op.
Dat ben ik ook zeker van plan! Alleen eerst ff proberen Sekiro af te ronden zodat ik vanaf volgende week met FFVIIR aan de slag kan gaan. En zal ook eerst Bloodborne nog op platinum moeten zetten voordat ik Sekiro nog eens een keer doorspeel. Dus dat wordt de langere termijn.balarina schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:45:
Netjes @dvd-linden, nog genoeg moois op je shinobi pad. Zou zeker later voor een replay gaan en dan wel vaders kant kiezen.
Pfoee lastig om nu in andere games te komen. Net monster hunter world begonnen, maar dan ben ik toch geneigd de combat te gaan vergelijken. Net als the witcher 3, was bezig met een replay en vond de combat leuk todat het na sekiro vrij bland aanvoelt...
Grappig ook om nu bloodborne weer ff te spelen. Sekiro is echt enorm vloeiend valt dan wel op.
Hoe voelt Bloodborne nou aan dan, aangezien je zegt dat Sekiro enorm vloeiend aanvoelt. Toch wel minder of gewoon anders?
Als ik deze twee verslagen heb hoef ik overigens alleen nog de twee shura ending fights en drie purification ending fights. Dan heb ik als het goed is alle boss fights in de game gehad. Maar dat bewaar ik voor een andere keer, want als het goed is ploft vandaag of morgen FFVII Remake op de deurmat
Op de één of andere manier krijg ik dat deflecten echt niet onder de knie en de lol is er wel echt vanaf inmiddels. BB en DS 1,2,3 waren geen enkel probleem maar dit lijkt gewoon niet te klikken.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Zeker een toffe boss! Heb hem gisteravond gelukkig neer kunnen halen. Moet zeggen dat zijn aanvallen best goed te leren zijn en dat je dan op een gegeven moment ook merkt dat het per poging beter gaat. Alleen is het best frustrerend dat je, ik dan, best wat tijd nodig hebt om in fase 3 te komen en dan de eerste 2 à 3 pogingen in fase 3 keihard geowned wordt. Kan je weer heel fase 1 en 2 door (wat opzich dan wel lukt, want die heb je op een gegeven moment wel goed onder controle alleen kost het best wat tijd). Die ring of fire in fase 3 vond ik behoorlijk irritant in ieder geval. Maar goed, maar gebruik gemaakt van het fluitje, dat scheelde al een hoop.uchiha tijntje schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:44:
Demon of Hatred is echt een toffe boss. Prepare to die and resurrect a lot
Daarna the Sword Saint Isshin nog wel een paar keer geprobeerd, maar kon niet meer de focus vinden om volledig voor dit gevecht te gaan. Wel één keer tot fase twee van Isshin gekomen, maar toen werd ik echt keihard afgemaakt door hem en zijn speer. Wat een damage en agressiviteit zeg!
Je gaat op zich toch aardig rap door de bosses heen, lekker hoor
Ja, klopt ja. Wat mij betreft hadden ze pak en beet 10 tot 15 minibosses ingeruild (vooral de dubbele) voor een paar van dergelijke bosses. Over the top monsters of gekke mutaties. Dat had de game wel beter gemaakt in mijn ogen. Demon of Hatred staat denk ik ook wel in mijn top 5 boss fights van deze game.dvdkiwi schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:36:
Demon of Hatred is een Bloodborne baas in Sekiro, deed me denken aan Cleric Beast.
Je gaat op zich toch aardig rap door de bosses heen, lekker hoor
En het gaat opzich best aardig ja. Een vriend vroeg laatst al of ik Sekiro moeilijker vind dan Bloodborne, maar zo ervaar ik het niet. Nou is dat lastig te zeggen, want Bloodborne heb ik zonder BBA gespeeld en Sekiro met. Dus dat kan wel een significant verschil zijn uiteraard. En Bloodborne was mijn eerste From game, dus ik ben nu natuurlijk iets meer ervaren. Maar al met al wel weer een heerlijke game hoor!
In Bloodborne, ook mijn eerste From game, heb ik 8 uur over het eerste stukje (zeg maar gerust die eerste straat) gedaan, daarna begon het te klikken en ging het steeds beter.
Sekiro klikte een stuk sneller maar daar heb ik dan weer 4,5 uur over Demon of Hatred en 6,5 uur over Saint Isshin gedaan.
Onder de streep had ik met allebei even veel moeite denk ik.
Ook vind ik het heel lastig om te zeggen welke ik leuker vind omdat ze allebei hele goede dingen hebben laten zien. De snelle combat in Sekiro en de Japanse stijl is fantastisch, maar dat is de Victoriaanse setting in Bloodborne ook. Qua combat neig ik toch iets meer naar Sekiro, net wat sneller en meer responsive.
Ik ook niet. Vanwege de droogte wat betreft leuke games had ik Sekiro aangeschaft, maar na 2 uur is die gelijk weer op V&A gegaan. Een hoop frustraties en weinig plezier. Je moet zeker van het genre houden om er beter in te willen worden. Ik zocht wat eenvoudig tijdverdrijf en dat is Sekiro zeker niet.rajackar schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:00:
Pas geleden weer eens geprobeerd maar ik kan echt niet in die combat flow komen.
Op de één of andere manier krijg ik dat deflecten echt niet onder de knie en de lol is er wel echt vanaf inmiddels. BB en DS 1,2,3 waren geen enkel probleem maar dit lijkt gewoon niet te klikken.
[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 10-04-2020 11:04 ]
En dan besluit je om een game van FROM Software aan te schaffen?NotSoSteady schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:59:
[...]
Ik zocht wat eenvoudig tijdverdrijf (...)
Zonde, want je mist echt wel een hele toffe game.rajackar schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:00:
Pas geleden weer eens geprobeerd maar ik kan echt niet in die combat flow komen.
Laat het even rusten en geef het over een tijdje nog een kans, misschien dat het dan wel lukt
[ Voor 42% gewijzigd door Superkiwi op 10-04-2020 11:11 ]
Ja, ik wist dat het een 'pittige' game was en zie mezelf als een vrij goede gamer die dingen snel onder de knie krijgt, maar dit was toch wel andere koek. Het genre is toch al niet mijn favoriet en dan ben je minder snel geneigd om echte skills te gaan ontwikkelen.dvdkiwi schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:10:
[...]
En dan besluit je om een game van FROM Software aan te schaffen?
[...]
Zonde, want je mist echt wel een hele toffe game.
Laat het even rusten en geef het over een tijdje nog een kans, misschien dat het dan wel lukt
Ik durf het ook nog niet te zeggen hoor. Ga ze sowieso allebei nog een keer doorspelen (omdat ik heel benieuwd ben hoe het mij een tweede keer af gaat en ik ze ook allebei graag op platinum wil zetten) en de tweede keer zal Bloodborne ook met BBA zijn. Dat gaat sowieso alweer schelen. Denk dat ze elkaar ook niet heel veel ontlopen qua moeilijkheid. Alleen ben ik bij Bloodborne wel langer bezig geweest met bepaalde boss fights dan in Sekiro. Mijn langste boss fight tot nu toe in Sekiro zal Lady Butterfly, Owl of Demon of Hatred zijn geweest (allemaal zo'n 1 tot 1,5 uur). Terwijl ik in Bloodborne met een Ebrietas, Vicar Amelia, Orphan of Kos en Laurence wel langer zoet ben geweest.dvdkiwi schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:54:
Ik vind het lastig om te zeggen welke moeilijker is.
In Bloodborne, ook mijn eerste From game, heb ik 8 uur over het eerste stukje (zeg maar gerust die eerste straat) gedaan, daarna begon het te klikken en ging het steeds beter.
Sekiro klikte een stuk sneller maar daar heb ik dan weer 4,5 uur over Demon of Hatred en 6,5 uur over Saint Isshin gedaan.
Onder de streep had ik met allebei even veel moeite denk ik.
Ook vind ik het heel lastig om te zeggen welke ik leuker vind omdat ze allebei hele goede dingen hebben laten zien. De snelle combat in Sekiro en de Japanse stijl is fantastisch, maar dat is de Victoriaanse setting in Bloodborne ook. Qua combat neig ik toch iets meer naar Sekiro, net wat sneller en meer responsive.
En qua welke game beter/leuker is. Ik denk dat het level design van beide games elkaar niet veel ontloopt. Vind ik bij beiden erg goed! Qua combat vind ik het lastig te zeggen: Bloodborne is denk ik iets gevarieerder door de hoeveelheid aan wapens en het feit dat je een gun en melee wapen hebt. Daarentegen vind ik de prosthetic in Sekiro ook wel weer erg vet (alhoewel ik er helaas niet veel mee gevarieerd heb) en vind ik het agressieve en directe heel tof gedaan in Sekiro. Je hebt echt het gevoel dat je in een direct gevecht bent door het blocken, deflecten en aanvallen. Dus de combat kan ik in beide games heel erg waarderen. Qua wereld vind ik denk ik Sekiro iets leuker, omdat daar ook wat lichte gedeeltes in zitten. Bloodborne was wat dat betreft wel erg deprimerend en donker. Dan vind ik zo af en toe een licht/vrolijker stuk ertussen wel fijn. In Bloodborne vond ik dan wel weer de pace qua boss fights en gebieden ontdekken een stuk beter. In Sekiro zitten wat mij betreft teveel minibosses (waarbij ook nog herhaling optreedt) en zijn de echt, echt toffe boss fights op 1, maximaal 2 handen te tellen. Dat is echt jammer. En wat ik aan beide games jammer vind is dat het verhaal echt lastig te volgen is. Wellicht ligt dat aan mij hoor en ik merk dat ze Sekiro wat dat betreft al iets toegankelijker hebben gemaakt, maar het blijft in mijn optiek allemaal tamelijk vaag en niet erg toegankelijk. Heb bij zowel Bloodborne als Sekiro ook echt gemerkt dat ik de games niet voor het verhaal speel, wat ergens toch wel een tikkie jammer is.
Maar goed, al met al twee hele toffe games die het ook zeker waard zijn om vaker door te spelen. En normaal doe ik dat bijna altijd alleen maar omdat een game echt een heel tof verhaal heeft (the Last of Us bijvoorbeeld) of om puur voor de platinum te gaan. Maar in deze games is de combat dusdanig goed, het level design en enemy design zo tof en de uitdaging zo lekker dat het absoluut een genot is om zo'n game nog een keer te spelen.
Dat heb ik al drie keer gedaan. Heb hem op release dag gekocht.dvdkiwi schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:10:
[...]
En dan besluit je om een game van FROM Software aan te schaffen?
[...]
Zonde, want je mist echt wel een hele toffe game.
Ik kom gewoon echt niet in de juiste flow.
Met doorzettingsvermogen heb ik me tot die baas die in de laatste fase die bliksems doet weten te knokken. Daar loop ik echt helemaal vast. Maar ik merk dat ik er gewoon geen lol aan beleef omdat het één brok frustratie met de gameplay is.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
De eerste fase van Isshin is eigenlijk geen probleem. Daar kom ik 9 van de 10 keer doorheen zonder heel veel gourds te gebruiken. Zo ben ik zelfs een keer tot de tweede fase van Isshin gekomen terwijl ik pas 1 gourd had gebruikt. Maar goed, dan begint het gevecht pas echt voor me. Ik denk dat ik pas zo'n 4 à 5 keer de laatste fase van hem heb gezien. Maar als die me damage doet dan gaat het zo ongenadig hard. En gebruik ook eigenlijk helemaal geen prosthetics tegen hem. Zou niet weten welke en krijg er ook niet echt de kans voor.
Duidelijk de moeilijkste baas tot nu toe voor mij in een From game.
Update: En zo tik je hem in je achtste poging van de ochtend neer. Dat was wel ff een gebalde vuist haha. Echt een heel pittig gevecht zeg dit, zeker één van de moeilijkste boss fights die ik ooit gedaan heb in een game. Gelukkig heb ik er wel een hele zilveren trophy voor gekregen
Ging de winnende poging met 9 gourds de tweede fase van Isshin in en dan toch op het einde nog heel nerveus met m’n pellets in de weer moeten gaan. Maar goed, hij is neer! Voor nu leg ik Sekiro maar even aan de kant.
[ Voor 18% gewijzigd door dvd-linden op 12-04-2020 11:31 ]
Die combat voelt zo raar aan voor mij. Ik kan nooit inschatten wanneer ik nou moet deflecten omdat al die aanvallen een andere timing hebben en dan ook nog de verschillende aanvallen van één vijand. Ik krijg het niet onder controle helaas en dat leidt eigenlijk alleen maar tot frustratie.
Voorlopig ben ik er wel weer even klaar mee. Maar wie weet pak ik het kater weer eens op.

Voor mijn gevoel is het gewoon niet zo leuk mede ook een beetje omdat je bijna altijd de helft van geld verliest en de helft van de progressie naar het volgende skillpoint. Daarnaast heeft bijna iedere NPC al dragonrot. Dit voelt een beetje alsof de game je straft voor het doodgaan wat naar mijn idee inherent is aan het type spel.
De combat land ook nog niet echt, wat @rajackar ook al aangeeft. Zie je opening na een aanval van een enemy om damage te doen, is er gelijk een soort insta block.
Had misschien beter Nioh 2 kunnen halen.
There's no school like the old school and i'm the headmaster
Wat het deflecten betreft - in plaats van alle aanvalspatronen van vijanden uit je hoofd te leren, kun je ook de deflectknop spammen (snel achter elkaar indrukken als een vijand aanvalt). Negen van de tien keer had ik dan succesvolle deflections. Ik vond het onbegonnen werk om elk aanvalspatroon van elke vijand te leren, dus op een gegeven moment gebruikte ik die 'spam deflect' strategie en daarmee kwam ik vaak een heel eind.rajackar schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 21:27:
Ik heb het de afgelopen dagen toch maar weer eens geprobeerd. Maar helaas klikt het nog steeds niet.
Die combat voelt zo raar aan voor mij. Ik kan nooit inschatten wanneer ik nou moet deflecten omdat al die aanvallen een andere timing hebben en dan ook nog de verschillende aanvallen van één vijand. Ik krijg het niet onder controle helaas en dat leidt eigenlijk alleen maar tot frustratie.
Voorlopig ben ik er wel weer even klaar mee. Maar wie weet pak ik het kater weer eens op.
Na bloodborne, nioh, nioh 2 en Sekiro moet ik zeggen :djfrankel schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:02:
Ben vorig weekend begonnen met Sekiro, na Dark Souls en Bloodborne beide op platinum te hebben gezet. Moet zeggen, ik vind het nog niet zo heel leuk eigenlijk.Heb voor mijn gevoel al heel veel bazen verslagen, terwijl het eigenlijk maar 1 is en 8 mini bosses. Ik ben nu bij Lady Butterfly.
Voor mijn gevoel is het gewoon niet zo leuk mede ook een beetje omdat je bijna altijd de helft van geld verliest en de helft van de progressie naar het volgende skillpoint. Daarnaast heeft bijna iedere NPC al dragonrot. Dit voelt een beetje alsof de game je straft voor het doodgaan wat naar mijn idee inherent is aan het type spel.
De combat land ook nog niet echt, wat @rajackar ook al aangeeft. Zie je opening na een aanval van een enemy om damage te doen, is er gelijk een soort insta block.
Had misschien beter Nioh 2 kunnen halen.
Sekiro vond ik de minste van de reeks die ik gespeeld heb, de laatste eindbaas Isshin geraakte ik de laatste fase maar niet voorbij, na DAGEN te proberen uiteindelijk gewoon SEKIRO opzij gelegd en met Nioh 2 begonnen. Achteraf gezien Sekiro was goed en leuk, maar sommige gevechten waren toch iets TE moeilijk en irriterend.
Is dan ook het enige 'deel' wat ik niet uit heb gespeeld terwijl ik vele honderden uren in met name de 3 Dark Souls delen heb zitten. Die vervelen me nog steeds niet, zou zo weer een nieuwe playthrough opstarten.
Ik begrijp wat je bedoelt, echter ervaar ik het precies andersom. Als je kijkt naar de pace van de game en de snelheid van je char en de gevechten is Dark Souls maar saaisnmght schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:07:
Ik vond het lastig maar ook een stuk saaier dan Dark Souls
Na Bloodborne gespeeld te hebben kon ik nooit echt wennen aan de traagheid van DS3.
Jammer dat jullie de game opgegeven hebben. Het kan inderdaad even duren voordat de combat klikt maar áls het dan klikt speelt het echt heerlijk. En ja, ook ik heb een aantal bazen pas na 6 uur verslagen. Makkelijk is het zeker niet.
@RogerW het spammen van de deflect button kan een tactiek zijn, hou er dan wel rekening mee dat je poise meter een stuk sneller vol loopt. Grote kans dat het ook een negatief effect heeft op het vollopen van de poise meter van de vijand.
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 20-10-2020 20:51 ]
Is dit spel een beetje behapbaar als je maar 1 uur per dag kan spelen?
Ik zou persoonlijk zeggen van wel. Uiteraard is het fijn als je langere sessies kan houden en vooral bij bepaalde gevechten ga je (hoogstwaarschijnlijk) langer nodig hebben dan een uur. Maar als je over doorzettingsvermogen en geduld beschikt dan kan je met dagelijks een uur deze game zeker wel gaan spelen. Alleen moet je er dan wel rekening mee houden dat je met een boss fight 2 tot 3 dagen bezig kan zijn.Tongpo84 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:15:
Zelf ben ik een onbekende in dit genre maar mijn interesse is gewekt mede door de vele positieve reviews.
Is dit spel een beetje behapbaar als je maar 1 uur per dag kan spelen?
Het is in ieder geval wel belangrijk om je te beseffen dat het geen makkelijke game is en dat je er wel in moet investeren. Maar zoals gezegd: met dagelijks een uur is dat ook zeker wel mogelijk. En... het is het vooral heel erg waard! Echt een hele goede game met geweldige gevechten!
Bedankt voor je reactie en ik ga de game vanavond eens proberen!dvd-linden schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:22:
[...]
Ik zou persoonlijk zeggen van wel. Uiteraard is het fijn als je langere sessies kan houden en vooral bij bepaalde gevechten ga je (hoogstwaarschijnlijk) langer nodig hebben dan een uur. Maar als je over doorzettingsvermogen en geduld beschikt dan kan je met dagelijks een uur deze game zeker wel gaan spelen. Alleen moet je er dan wel rekening mee houden dat je met een boss fight 2 tot 3 dagen bezig kan zijn.
Het is in ieder geval wel belangrijk om je te beseffen dat het geen makkelijke game is en dat je er wel in moet investeren. Maar zoals gezegd: met dagelijks een uur is dat ook zeker wel mogelijk. En... het is het vooral heel erg waard! Echt een hele goede game met geweldige gevechten!
Houd je ons op de hoogte van je progressie (en hoe het bevalt). Daar ben ik nu wel nieuwsgierig naar.Tongpo84 schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:14:
[...]
Bedankt voor je reactie en ik ga de game vanavond eens proberen!
Het doorgaan na een death blijft op een of andere manier toch aantrekkelijk
Moet zeggen dat ik geen probleem heb met de reguliere vijanden aangezien je daar lekker op kan inhakken zodra je de kans krijgt.
Klopt. Mijn ervaringen met From Software games tot nu toe zijn ook dat de reguliere vijanden vrij weinig problemen opleveren (uitzonderingen daargelaten). Tenzij je te gretig bent of ze in grote aantallen zijn, dan kan het nog wel eens veranderen. Het interessante aspect zit hem in de boss fights. Dat is vaak even andere koekTongpo84 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:10:
Mijn eerste kennismaking met een mini-boss 'Generaal xxxx' die vlakbij een savepoint staat waar twee wolven rondlopen. Het verdedigen van aanvallen gaat best aardig maar wil meteen als een maniak op hem inhakken zodra ik de kans heb. Death, death en nog eens death
Het doorgaan na een death blijft op een of andere manier toch aantrekkelijk
Moet zeggen dat ik geen probleem heb met de reguliere vijanden aangezien je daar lekker op kan inhakken zodra je de kans krijgt.
Maar inderdaad, het door blijven gaan totdat je een boss verslagen hebt blijft erg aantrekkelijk op de een of andere manier.
De GOTY editie was nu 35 op PS store dat zal ie toch wel waard zijn qua gameplay....
Erg lastig maar wel leuk en frustrerend
Kan ik hieruit opmaken dat je de eerste generaal (vrij vroeg in de game) en de troll verslagen hebt?
Dat zijn twee mini-bosses die je motivatie aan het begin kunnen maken of breken, als je die eenmaal gehad hebt zit het met je basic skills wel goed.
Ja die heb ik verslagen (generaal bij die poort in de outskirts) en de chained ogre een stuk daarna. Nu kan ik daar na die ogre verder en daar zit nog een generaal ofzo?Superkiwi schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:40:
Oh dat gaat helemaal goed hoor ik wel
Kan ik hieruit opmaken dat je de eerste generaal (vrij vroeg in de game) en de troll verslagen hebt?
Dat zijn twee mini-bosses die je motivatie aan het begin kunnen maken of breken, als je die eenmaal gehad hebt zit het met je basic skills wel goed.
Ik moet wel echt wennen. Werd ook keihard met dat kanon afgeschoten de eerste keer haha.
Wel leuk spel, maar erg frustrerend. Slow progress na AC Valhalla scheelt misschien ook. Moet weer even in de FROMM mindset komen: Death.....You died....
Misschien wel, misschien ook niet.Tarz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:44:
[...]
Nu kan ik daar na die ogre verder en daar zit nog een generaal ofzo?
Maar één manier om daar achter te komen
Haha, ja klopt! Nadat ik alles Souls games en Bloodborne kan dromen is dit wel weer erg leuk om zo verloren rond te lopen in een nieuwe omgeving met vijanden. Demon Souls moet er ook nog komen op mn ps5Superkiwi schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:45:
[...]
Misschien wel, misschien ook niet.
Maar één manier om daar achter te komen
[ Voor 29% gewijzigd door Tarz op 17-06-2021 13:47 ]
2 nieuwe prostetics erbij en mijn eerste necklace gemaakt en physics geboost. Op naar de volgende uitdaging
3 pogingen nodig gehad voor Lady Butterfly. Eerste poging omdat ik stoer dacht dat ze al dood was.... tot fase 2 haha. Had niks opgezocht, dus werd overrompeld. Poging 2 was een tryout voor fase 2 en poging 3 was de killdvd-linden schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:09:
Lady Butterfly, leuk gevecht hoor. Denk voor mij ook het eerste gevecht in de game waar ik echt serieus even voor moest gaan zitten.
Nu Ashina castle gedaan (generaal aan de trap dood en tot aan de Dojo idol gekomen voor de kamer met de Elite (geen idee hoe ie heet). Die is me een partij snel en sterk... Dus nog niet neer.
Verder ben ik nu een beetje zoekende wat ik eerst moet gaan doen. Ashina Castle en loopt volgens mij "dood" na die laatste mini boss (?).
Ik weet dat ik vlak voor de Serpent nog de "headless" heb, daar ben ik nog niet geweest.. maar verder?
Iemand tips?
[ Voor 0% gewijzigd door Tarz op 14-07-2021 11:10 . Reden: typo ]
Wil je verder het verhaal in dan kun je kijken of je via buiten tot bij de etage bóven die Elite dojo kunt komen. Zoniet dan 'even' die Elite verslaan en via het raam naar buiten en boven klauteren.
Verder kun je als je via de houten brug over de poort swingt nog de dungeons in of je kunt via de andere kant van het kasteel Sunken Valley verkennen.
[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 14-07-2021 13:07 ]
Speel nu met het idee om de game weer te kopen, immers de PS4 weg gedaan en nu heb ik helemaal niets van FromSoftware om me mee te vermaken en Elden Ring duurt nog wel even.Superkiwi schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:45:
[...]
Ik begrijp wat je bedoelt, echter ervaar ik het precies andersom. Als je kijkt naar de pace van de game en de snelheid van je char en de gevechten is Dark Souls maar saai
Na Bloodborne gespeeld te hebben kon ik nooit echt wennen aan de traagheid van DS3.
Jammer dat jullie de game opgegeven hebben. Het kan inderdaad even duren voordat de combat klikt maar áls het dan klikt speelt het echt heerlijk. En ja, ook ik heb een aantal bazen pas na 6 uur verslagen. Makkelijk is het zeker niet.
Bloodborne trok me eerder ook minder dan de DS reeks maar vond ik inmiddels juist heel vet qua pace. Als ik je goed begrijp mag ik Sekiro iets meer met BB vergelijken dan met DS?
Op alle andere vlakken lijkt Sekiro in niets op Bloodborne en Dark Souls, het is echt een game op zich.
Succes met de eerste stapjes, het is even wennen na Dark Souls en Sekiro omdat de combat echt compleet anders is. Parry, parry en nog eens parry maar oh zo bevredigend als het eenmaal klikt.
[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 26-12-2021 21:27 ]
Én o zo frustrerend wanneer je iets voor de 5de keer probeert en het maar niet wilt klikkenSuperkiwi schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:26:
Hoi Arnold!
Succes met de eerste stapjes, het is even wennen na Dark Souls en Sekiro omdat de combat echt compleet anders is. Parry, parry en nog eens parry maar oh zo bevredigend als het eenmaal klikt.
Sekiro was echt een topspel en een aanrader voor iedereen die van dit genre houdt!
Ik ben erg benieuwd!
Ik heb de game een paar dagen geleden gekocht in de Steam sale, draait prima op de Steam deck
Eerste indruk is heel positief... Maar ben nou bij de shinobi Hunter en die mikiri counter krijg ik maar niet voor elkaar. Op die training dude is het super easy en lukt het altijd, maar op de Hunter absoluut niet... Ben volgens mij al 5 keer dood gegaan en begin en beetje moe te worden van alle vijanden om hem heen een voor een af te maken. Wel vind ik de sneaky soulsborne gameplay erg geslaagd, dus ik hou nog wel even vol
Edit: gelukt

Gamertag: FinrazielNL
Ik speel zelf op de Playstation, bijna PlatinumFinraziel schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:06:
Graaf graaf graaf... Hey, een Sekiro topic!![]()
Ik heb de game een paar dagen geleden gekocht in de Steam sale, draait prima op de Steam deck
Eerste indruk is heel positief... Maar ben nou bij de shinobi Hunter en die mikiri counter krijg ik maar niet voor elkaar. Op die training dude is het super easy en lukt het altijd, maar op de Hunter absoluut niet... Ben volgens mij al 5 keer dood gegaan en begin en beetje moe te worden van alle vijanden om hem heen een voor een af te maken. Wel vind ik de sneaky soulsborne gameplay erg geslaagd, dus ik hou nog wel even vol
Edit: gelukt
- Parrying/Deflecting op het moment dat de (neerwaartste) beweging van de aanval wordt ingezet
- Mikiri counter, pas counteren op het moment dat het Kanji-teken begint te vervagen, niet eerder
- Hoe kan je zien of het een Sweepattack of een Thrustattack (laatste kun je dus Mikiri-counteren) wordt? De makers hebben een visuele clue ingebouwd in de vorm van een glinstering, deze zit aan de 'buitenkant' = Sweepattack, deze zit in het centrum = Thrustattack.
Het kan verschillen per type vijand en het soort aanval, zowel qua rekbaarheid wanneer het nog geaccepteerd wordt als Perfect Parry/Counter als dat sommige aanvallen enigszins vertraagd zijn, maar dat is denk ik ook een beetje een kwestie van ervaring opdoen, maar bovenstaande tips zijn denk ik wel de basis van waar je hopelijk een ietwat makkelijkere ervaring kan opdoen.
Veel plezier en succes verder
Vervolgens bij een 2e poging (gelukkig respawnt die gast!) alles om Juzou heen gecleared, hem gebackstabbed en naar vriendje gerend om samen Juzou een kopje kleiner te maken. Lukt! Deathblow! En... Hij gaat gewoon door?!
Na wat gegoogle vermoed ik dat ik agro kwijt geraakt was toen ik naar vriendje toe rende en dan regenereert hij zodat je hem niet vanuit stealth 2 keer kunt deathblowen maar dat hij tussendoor altijd regenereert... Sorry, maar wat een belachelijk dom design... Waarom niet gewoon een mini boss die al 1 keer vanuit stealth gedbt is daar immuun voor maken?! Zoals elke andere stealth game? Nee From moet per se het wiel altijd opnieuw uitvinden...
Goed, was niet echt moeilijk dus lukt volgende keer wel als ik dan met die dronkaard 2 meter achter me even rustig met vriendje ga staan keuvelen (want dat is logisch, dat ie daar rustig op gaat staan wachten ipv ons allebei een kop kleiner te maken). Maar dit soort onzin vergaat me de zin voor deze avond wel van.
Edit: oh en @GRDavies75 bedankt nog voor de tips
Precies wat ik de eerste keer ook probeerdeFinraziel schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:03:
Na wat gegoogle vermoed ik dat ik agro kwijt geraakt was toen ik naar vriendje toe rende en dan regenereert hij zodat je hem niet vanuit stealth 2 keer kunt deathblowen maar dat hij tussendoor altijd regenereert...

Precies wat ik de eerste keer ook dacht. Achteraf gezien zou het natuurlijk ook ontzettend lame zijn als het zo werktSorry, maar wat een belachelijk dom design...
Nou, als je bosses gewoon 2 keer vanuit stealth kon aanvallen en helemaal niet zou hoeven vechten dat zou lame zijn inderdaad. De game is buiten die boss fights (tot nu toe) al niet echt lastig omdat je de meeste vijanden zonder al te veel direct combat uit kunt schakelen (en normale vijanden vergeten vrij snel dat je bestaat, wat dat betreft lijkt het bijna een ubisoft game).Superkiwi schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:13:
[...]
Precies wat ik de eerste keer ook probeerde![]()
[...]
Precies wat ik de eerste keer ook dacht. Achteraf gezien zou het natuurlijk ook ontzettend lame zijn als het zo werkt
Mijn verwachting was meer zoals @GRDavies75 zegt, dat ze hyper aware worden en daarom niet een tweede keer vanuit stealth geraakt kunnen worden. En deels is dat ook wel zo, ze zijn vrij vasthoudend, maar het werkt niet helemaal zo. Ze kunnen je wel kwijt raken en dan kun je ze wel weer vanuit stealth raken, alleen zodra ze je kwijt raken healen ze dus weer en was je vorige stealth db nutteloos. Het was denk ik beter geweest als dat healen niet gebeurde maar de 2e db gewoon niet mogelijk was (zou je zelfs iets leuks mee kunnen doen zoals op het moment dat je het probeert dat hij je gelijk bij je lurven grijpt en jou een bak schade doet omdat je dacht dat hij daar een tweede keer in zou trappen).
Maar goed, als je het eenmaal weet is er prima omheen te werken dus verder geen onoverkomelijk probleem
Maar eens zien of ik er later nog meer zin in heb... Of dat ik ga kijken of dark souls 1 met de fps patch ook goed werkt op de Steam deck
Dit vond ik ook erg irritant. Opgelost door 1 hele goede run te doen waar ik alle vijanden netjes kill, zonder levens kwijt te raken voor maximum healing gourd.Finraziel schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:38:
Het begint me wel echt stevig de keel uit te hangen dat je iedere keer veel langer bezig bent om alle normale vijanden rond een mini boss uit te schakelen voordat je een poging kunt doen om die mini boss zelf een kopje kleiner te maken. Grootste uitdaging daarin zit om niet uit verveling fouten te gaan maken (en die neiging heb ik nogal)... Begin een beetje spijt te krijgen dat ik nog 30 euro aan deze game uitgeven heb.
Maar eens zien of ik er later nog meer zin in heb... Of dat ik ga kijken of dark souls 1 met de fps patch ook goed werkt op de Steam deck
Daarna ergens veilig staan en via savescummen steeds opnieuw de baas zelf proberen te verslaan. Is nog steeds irritant, maar kost een stuk minder tijd.
Gvd savescummen heb ik niet aan gedacht.Thijs schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:15:
[...]
Dit vond ik ook erg irritant. Opgelost door 1 hele goede run te doen waar ik alle vijanden netjes kill, zonder levens kwijt te raken voor maximum healing gourd.
Daarna ergens veilig staan en via savescummen steeds opnieuw de baas zelf proberen te verslaan. Is nog steeds irritant, maar kost een stuk minder tijd.
Heb identiek zelfde fase momenteel, ik moet een general verslaan in Ashin Reservoir maar ervoor staan 7 vijanden. Die route ken ik nu al vanbuiten maar hem verslaan is me nog altijd niet gelukt. Kerel doet verschrikkelijk veel damage.
Leuk spel wel maar je moet er echt je hoofd bijhouden. En op tijd gewoon wegrennen, alles beter dan doodgaan.
Zit nu vast op de Shinobi Hunter mini boss, en iedere keer alle trash moeten clearen is wel irritant. Denk dat ik vanavond de save scum methode ga proberen.