Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:10
Vannacht eindelijk uitgespeeld! Het moeilijkste hebben ze wel voor het laatst bewaard zeg, met
spoiler:
Demon of Hatred en Isshin.
Alsof twee fasen al niet genoeg is. 7(8)7 Overigens heb ik
spoiler:
Dragon's Homecoming als einde gekregen.

Al met al een heerlijke game, maar voorlopig ben ik wel even klaar met deze 'SoulsBorne' games. Totdat 'Nioh 2' uitkomt uiteraard. 8)

Shikata ga nai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:12
Netjes!!
Ik zit hier ook niet stil :P
Nadat ik eerder vandaag
spoiler:
Father Owl versie 2
heb verslagen, heb ik vanmiddag ook
spoiler:
Ahsina Elite Ujinari Mizuo
spoiler:
Seven Ashina Spears Shume Masaji Oniwa
spoiler:
Shigekichi of the Red Guard
verslagen, waardoor ik de laatste necklace heb kunnen maken.
Nu staan enkel
spoiler:
Demon of Hatred
en de eindbaas nog op het programma.
Ik heb alle items om alle 3 de eindes (behalve Shura, dat wordt ng+) te kunnen doen.

Hieronder mijn moeilijkste baas tot nu toe.
4,5 uur bloed en tranen maar wat een opluchting! Afwachtend spelen en langzaam zijn health chippen bleek de beste en in dit geval meest veilige tactiek.
[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | Owl (Father) | First playthrough]

[ Voor 39% gewijzigd door Superkiwi op 28-04-2019 18:31 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:10
dvdkiwi schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:26:
4,5 uur bloed en tranen maar wat een opluchting! Afwachtend spelen en langzaam zijn health chippen bleek de beste en in dit geval meest veilige tactiek.
In de tweede helft kun je over zijn vuuraanval springen en daarna heb je een makkelijke Mikiri counter. Misschien iets voor een nieuwe play-through, mocht je zin hebben om hem nog een keer te verslaan.

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Oh serieus? Ik was in de veronderstelling dat ie een constante stroom aan vuur spuwde en ik er dus niet overheen kon springen. Ga het zeker onthouden voor de volgende playthrough, thanks! :)

Waar ik echter meer moeite mee had dit gevecht was de camerapositie, het blijven hangen achter een paal of steen en het kwijtraken van de lock-on. Issues die ik in al mijn gespeelde From games helaas toch elke keer weer tegen kom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik heb de game een paar dagen geleden ook eindelijk uitgespeeld. Ik heb geen enkele guide, video of wat dan ook gebruikt en kwam daardoor uit op het standaard Immortality Severed einde uit. Daarna heb ik in NG+ nog het Shura einde snel even gedaan.

Enerzijds vond ik de combat echt buitengewoon heerlijk. Ik dig het ontdekken van het juiste ritme vinden van het attack-deflect-block-attack-deflect en het hoge risk/reward bij een misser. In plaats van het afstand nemen en reageren op moves, kun je in Sekiro echt bruut hard de boel naar je hand zetten, tot je concentratie je even in de steek laat en je kapot gaat.
Er zijn weinig dingen zo satisfying als na een pittige fight eindelijk dat rode Deathblow bolletje zien. En pittige fights waren er, vooral tegen het einde.
Verder vond ik het net als DS1 en 2 echt als een avontuur aanvoelen, wat ik een beetje mis in BB en DS3.

spoiler:
Mijn favoriete bosses waren Genichiro, Guardian Ape en Demon of Hatred, jammer echter dat er niet wat meer over-the-top fights waren tegen enorme monsters zoals deze laatste twee. Ook de identiteit van de Demon of Hatred vond ik eigenlijk best wel een tof lore dingetje.
Isshin, Sword Saint vond ik dan weer erg tegenvallen als eindbaas. Niet omdat het niet uitdagend was, maar meer omdat het gewoon als een onzinnige fight aanvoelde.

Anderzijds vielen me ook wat dingen tegen. Met name het leveldesign en het gebrek aan diepgang qua builds en customization blijf ik een minpunt vinden. Die kunstarm... Meh, ik weet niet. Ik heb die prothese eigenlijk bijna niet gebruikt. Longspark FTW maar dat is echt de enige die ik regelmatig gebruikt heb.

Het ‘verhaal’ was ook vrij waardeloos vond ik, hoewel ik waarschijnlijk wat context gemist heb doordat ik de overige twee eindes en de quests er naartoe nog niet heb ervaren. Maar goed, zowel Immortality Severed als Shura vond ik nogal flinterdun. Aan de andere kant vind ik dit ook weer niet echt een groot minpunt.

Verder valt het me tegen dat de game afgezien van (mini)bosses gewoon totaal niet uitdagend is. Ik vind de standaard mobs mede door de manier hoe stealth werkt echt te simpel. Het allemaal zo voorspelbaar, er zijn games die op Very Easy moeilijker zijn. Het zal ook wel de reden zijn dat je in Sekiro echt doodgegooid wordt met mini bosses, als een soort gatekeepers om je toch bij de les te houden. Pas tegen het einde van de game kom je normale vijanden tegen die wat minder makkelijk/voorspelbaar zijn, echter zit je dan al in een fase waar je ze gewoon te makkelijk kan skippen doordat je de levels waarin je aan het backtracken bent dan al kent. En ach, anders grappel je toch gewoon weg?

Maar goed al met al... Zeker geen slechte game. Ik vind het niet de geweldige game of het meesterwerk wat het in de ogen van sommige anderen is, maar eventuele DLC zal ik zonder enige twijfel gaan checken. Of ik nog voor die andere twee eindes ga weet ik niet, voorlopig niet denk ik... Hoewel, zoveel boeiends komt er de komende tijd ook weer niet uit. ;)

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

dvdkiwi schreef op zondag 28 april 2019 @ 19:49:
Oh serieus? Ik was in de veronderstelling dat ie een constante stroom aan vuur spuwde en ik er dus niet overheen kon springen. Ga het zeker onthouden voor de volgende playthrough, thanks! :)

Waar ik echter meer moeite mee had dit gevecht was de camerapositie, het blijven hangen achter een paal of steen en het kwijtraken van de lock-on. Issues die ik in al mijn gespeelde From games helaas toch elke keer weer tegen kom.
Yup, zie hier (shameless self plug): YouTube: Owl(Father) Sekiro™: Shadows Die Twice
Ik vond fase 2 daarom makkelijker dan fase 1, vooral door veel minder firecrackers.

@Voxalizer congrats! Wel grappig dat je de meer "dark souls" bosses leuker vond dan de Sekiro bosses.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

dvdkiwi schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:26:
Nice! Hier ben ik nu in NG+ De eerste playthrough had ik Hirata 2 helemaal gemist, dus nu weer moves aan het leren, paar verschillende dingen geprobeerd, en denk idd dat het voor mij ook afwachten en chippen wordt.
Voxalizer schreef op maandag 29 april 2019 @ 00:18:

spoiler:
Mijn favoriete bosses waren Genichiro, Guardian Ape en Demon of Hatred, jammer echter dat er niet wat meer over-the-top fights waren tegen enorme monsters zoals deze laatste twee. Ook de identiteit van de Demon of Hatred vond ik eigenlijk best wel een tof lore dingetje.
Isshin, Sword Saint vond ik dan weer erg tegenvallen als eindbaas. Niet omdat het niet uitdagend was, maar meer omdat het gewoon als een onzinnige fight aanvoelde.
Ligt eraan,
spoiler:
Isshin zelf is natuurlijk pertinent niet evil, hij en Emma willen juist dat jij Kuro helpt op 1 van de 3 manieren immortality te severen. Genichiro merkt dat hij faalt, en gebruikt aan het einde de black blade om Isshin (die net dood was) als demon te resurrecten, en die demon moet Genichiro gehoorzamen.
Het ‘verhaal’ was ook vrij waardeloos vond ik, hoewel ik waarschijnlijk wat context gemist heb doordat ik de overige twee eindes en de quests er naartoe nog niet heb ervaren. Maar goed, zowel Immortality Severed als Shura vond ik nogal flinterdun. Aan de andere kant vind ik dit ook weer niet echt een groot minpunt.
In typische From style moet de de details van het verhaal zelf uitpluizen. Hoe meer ik erover lees hoe mooier ik het in elkaar vind zitten hoor :)

Wat de DLC betreft hoop ik dat je in een soort Hirata achtige memory naar de tijd van Takeru en Tomoe gaat.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Zojuist even wat aan het farmen geweest voor de resterende Fulminated Mercury (9), Lump of Fat Wax (2) en Lump of Grave Wax (8 ).
Alles bij elkaar slechts 40 minuutjes bezig geweest. Mercury bij de 4 poppetjes bij de Stairway idol in Ashina Outskirts, beide Lumps op het ene fluitende inktvisje bij de Flower Viewing Stage idol in Fountainhead.
Had de Demon Bell geringd, balloon of wealth en possession balloon gepopt en de skills dat er meer sen en items droppen.
Uiteindelijk naast de materials een kleine 50.000 sen rijker geworden en 8 skill punten erbij. Nu enkel nog 6 Lapis Lazulli (waaronder 2 van onderstaande spoilerbaas die nog open staat).
Aangezien er slechts 6 in één playthrough zijn te halen komen die andere 4 in ng+ wel.

Dat betekent dat het nu toch echt tijd wordt om aan
spoiler:
Demon of Hatred
te beginnen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29

NoTimeRemains

I know

Ik heb ook niet helemaal stil gezeten, de volgende mini's zijn dood.
spoiler:
Headless - Gokan

spoiler:
Headless - Yashariku

spoiler:
Seven Ashina Spears - Shume Masaji Oniwa
Wat irritant gevecht.
spoiler:
Shigekichi of the Red Guard

ik kan nu twee kanten op:
spoiler:
Demon of Hatred
of richting
spoiler:
het veld waar je je hand kwijtraakt, wss de eind eindbaas, ik weet niet of je dan nog terug kan

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

NoTimeRemains schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:41:
ik kan nu twee kanten op:
spoiler:
Demon of Hatred
of richting
spoiler:
het veld waar je je hand kwijtraakt, wss de eind eindbaas, ik weet niet of je dan nog terug kan
Je kan beide kanten op zonder je zorgen te maken.
spoiler:
Zelfs na de eindbaas kan je nog verder in je huidige playthrough, je gaat niet automatisch naar NG+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29

NoTimeRemains

I know

Clay schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:01:
[...]

spoiler:
Zelfs na de eindbaas kan je nog verder in je huidige playthrough, je gaat niet automatisch naar NG+
thanks!

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Clay schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:31:
[...]
In typische From style moet de de details van het verhaal zelf uitpluizen. Hoe meer ik erover lees hoe mooier ik het in elkaar vind zitten hoor :)

Wat de DLC betreft hoop ik dat je in een soort Hirata achtige memory naar de tijd van Takeru en Tomoe gaat.
Nja, ik denk dat je wel gelijk hebt inderdaad...

spoiler:
Ik heb vandaag wat dingetjes zitten bekijken die ik gemist heb door niet met een guide direct voor Purification en Return te gaan en dan zie ik inderdaad wel wat geinige dingetjes en details. Maarja, ik ben gewoon niet de guy die de tijd neemt om uit mezelf bij friendly NPCs te gaan eavesdroppen, haha.
Ook dat je dus blijkbaar Emma op een gegeven moment richting de Sculptor hebt gestuurd en dan via de achterkant van dat tempeltje door een kier in het hout kan eavesdroppen, muhaha. You gotta love From Software!

Geniaal. :+

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Clay schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:01:
[...]
spoiler:
Wat zou jij aanraden? Eerst de laatste story boss verslaan zodat je met een extra attack power het gevecht met onze vlammende vriend aan kunt gaan of juist andersom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

dvdkiwi schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 00:55:
[...]

Wat zou jij aanraden? Eerst de laatste story boss verslaan zodat je met een extra attack power het gevecht met onze vlammende vriend aan kunt gaan of juist andersom?
Ik denk eigenlijk dat dat ene puntje extra attack power niet zoveel zal schelen. Ik vond de laatste boss een stuk moeilijker dus zou ik eerst de Demon doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Toch maar weer opgepakt van de week, Platinum bijna binnen moet nog de all prosthetics en de skills, dus dat wordt farmen van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

dvdkiwi schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 00:55:
[...]

Van de Demon krijg je 2 Lazulite, dat kan net dat beetje zijn wat je nog nodig had om een handige prosthetic te upgraden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Daarom wil ik hem ook verslaan ;)
Plus dat ik deze baas echt niet in ng+ of verder wil doen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Zo, platinum is ook binnen. Ik was het eigenlijk niet van plan maar ik vond het toch jammer als Sekiro in het rijtje zou ontbreken.

Afgelopen dagen in een noodgang dus NG+ gedaan voor de ontbrekende eindes, daarna nog een NG++ gedaan voor het Shura einde (0 deaths!) om zo alle bosses met één character te hebben gedaan. Ik had het Shura einde al eerder gedaan op een tweede character, maar dat telde dus niet (terecht ook).

Maar man, wat een afzien bij dat drama van een
spoiler:
Hirata Owl... De eerste vijf pogingen had ik echt het gevoel dat ik hem nooit zou gaan halen, wat ik eigenlijk nog nooit heb gehad in een FromSoft game. Wat een cheape, cheatende eikel met zijn oneshots, firecrackers en onzichtbare onzin. Waardeloos. Maar goed, uiteindelijk toch gelukt... Maar echt, 1x nooit weer. Nooit.

Het grinden voor de laatste skillpoints was ook een vrij langdradig verhaal maar ach, de euforie van het verslaan van bovenstaande boss en een goede podcast hebben me er aardig doorheen gesleept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Netjes!!
Ik kon me helemaal vinden in wat je zegt in die spoiler. Kón, want toen ik 'm eenmaal door begon te krijgen was ie eigenlijk niet zo moeilijk als ik gedacht had. Waarmee ik niet dat het een fijn gevecht was hoor ;)
Als je een top 3 moeilijkste bosses zou moeten samenstellen, waar zou ie dan terecht komen?
Kudos voor je no-death Shura einde _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 02-05-2019 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

dvdkiwi schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:16:
Netjes!!
Ik kon me helemaal vinden in wat je zegt in die spoiler. Kón, want toen ik 'm eenmaal door begon te krijgen was ie eigenlijk niet zo moeilijk als ik gedacht had. Waarmee ik niet dat het een fijn gevecht was hoor ;)
Als je een top 3 moeilijkste bosses zou moeten samenstellen, waar zou ie dan terecht komen?
Kudos voor je no-death Shura einde _/-\o_
Die zou op nummer 2 komen. Ik vind de laatste boss van de game alsnog lastiger, hoewel ik hem in NG+ de vierde try had. In NG heb ik er echt een week op vastgezeten, en er vervolgens een week de game niet door opgestart.

En nummer 3? Hmmm. Misschien wel die Shira-nogwat dude in Sunken Valley, vlak voor die brug met dat gat erin. Ik kwam in NG bij die gast uit voordat ik die hele Genichiro had gevonden, dus met een hele korte healthbar.... Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Je stelt me zeer gerust Voxalizer.
Niet eens onze vlammende vriend in de top 3? Dat gaat een eitje worden dan :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Game gisteren eindelijk Platinum, paar uurtjes gegrind voor de skills maar het was het waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Pff, zojuist eindelijk onze 2 gorilla vriendjes verslagen, voel me beetje noob als ik zie dat de helft van dit topic platinum heeft maar toch blij ;)

Toen ik eenmaal de 2e aap dood had werd ik vrij zenuwachtig om niet alsnog eraan te gaan...

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Bijna NG+ uitgespeeld,

spoiler:
Owl (Father) in de 2e Hirata memory is toch wel een van mn favo bosses geworden. Z'n moves zijn op zich heel voorspelbaar, maar hij slaat gewoon heel hard zodat 1 foutje vaak wel game over is. Dat het NG+ was heeft wsl ook niet echt geholpen ;) Helaas geen vid, want ik moest de fight onderbreken waardoor de 15 min playback op de PS4 niet voldoende was.

Nu weer bij Isshin, en nu merk ik dat ik in de eerste playthrough toch wel geluk heb gehad met de fight, want ik moet de speerfase echt weer/nog leren. Voordeeltje is wel wat de eerste 2 fases (Genichiro en zwaard-Isshin) nu echt super easy zijn.

Demon of Hatred is nog open. Ik heb hem een paar keer geprobeerd en kom vrij comfortabel in fase 3, maar ik merk dat ik toch meer frustratie dan plezier ervaar aan deze fight, dus ik weet niet of ik hem deze playthrough nog een keer ga doen.

En dan op naar ng++ voor de shura ending en daarmee de all-bosses trophy :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
Hier nog een noob, maar wel steeds minder. Ik heb gisteren mezelf een middag stukgebeten op de Guardian Ape, maar de tweede fase kan ik nog niet zo goed lezen dat ik er doorheen kom.

Moet wel zeggen dat ik de game, na een zeer twijfelachtig begin, steeds mooier en beter vind worden. Als je dood gaat, kun je bijna nooit zeggen dat het aan de game ligt (camerastandpunten en verliezen van focus op je target daargelaten), het is gewoon altijd je eigen fout. Daarnaast kan ik wel genieten van de schoonheid en de lichtvoetigheid. Ik vond de Souls games altijd donker en zwaar (en geweldig, dat ook), dat heeft deze wat minder.

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

* Clay heeft NG+ uitgespeeld,

Gister de laatste twee bazen gehaald die ik nog moest. Helaas heeft de PS4 om wat voor reden dan ook niet de volle 15 min opgenomen van de eindbaas, dus ik heb geen volledige fight :(

Wel bizar eigenlijk hoe je toch regelmatig meer dan 10 min met een fight bezig bent. In DS3 kreeg ik dat echt alleen maar voor elkaar op NG+7 of op hele lage level chars met endgame bosses :P

spoiler:
Sword Saint Isshin haalde ik gister de eerste poging van de avond, na me een paar avonden stukgebeten te hebben op de speer fases, alhier de clip vanaf einde fase 2.
En nu netjes gemikiri'd en reversal'd in de laatste fase ipv geluckt. Met de firecracker had ik de charged sweeps kunnen/willen interrupten, maar m'n muscle memory koos toch voor rennen ;)

spoiler:
De Demon of Hatred was op zich optioneel, aangezien ik die in NG al een keer gehaald had. Toch merkte ik dat ik vrij eenvoudig naar fase 3 kon komen, dus deze heb ik de 3e poging van de avond ook gehaald. Heel netjes is de fight niet, en mn gourd gaat ook op, maar iig kon ik hem nog :)

Edit,

Toch ook nog even
spoiler:
Headless Ape met Mate opgeruimd in 2 tries \o/

En nu in NG++

Komisch hoe je tutorial Genichiro nu compleet ownt. Op naar die platinum! Nog 1 ending te gaan, en alle skills farmen.

[ Voor 8% gewijzigd door Clay op 08-05-2019 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VinnieV
  • Laatst online: 25-06 08:18
Afvalzak schreef op zondag 5 mei 2019 @ 00:11:
Pff, zojuist eindelijk onze 2 gorilla vriendjes verslagen, voel me beetje noob als ik zie dat de helft van dit topic platinum heeft maar toch blij ;)

Toen ik eenmaal de 2e aap dood had werd ik vrij zenuwachtig om niet alsnog eraan te gaan...
Je bent verder dan ik, ik heb een week gedaan over 1 aap. Zaterdag eindelijk verslagen, kom ik 10 minuten later 2 apen tegen 8)7 . Maar: ik vind de game hoe langer hoe beter, en ik word ook steeds beter in deze gevechten. Dat is echt vet om te merken!

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Gisteren eens twee uurtjes gespendeerd aan
spoiler:
Demon of Hatred

Erg lastige baas maar ik begin zijn attacks een beetje door te krijgen. Ben zelfs twee keer tot de 3e fase gekomen.
Het grote nadeel van dit gevecht vind ik echter dat ook al deflect je sommige attacks, je alsnog vitality damage krijgt. En ik moet echt wat minder vaak slaan; doe vaak net één slag teveel waardoor ik niet op tijd weg kan springen of deflecten.
Denk dat dit nog wel een tijdje gaat duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik hoop dat er ergens dit jaar wat leuke DLC uitkomt met nieuwe gebieden en een mix van de human bosses en lekker over the top bosses.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Superkiwi
Hij is niet meer!!! :D
Vandaag ging ie na 3 kwartier neer wat het totaal op 2u45min zet.
Had deze poging eigenlijk willen afbreken omdat fase één zo ontzettend slecht ging; had nog maar 5 gourds over toen ik fase twee in ging. Daarna eigenlijk ook willen herstarten omdat ik flink gehavend en met slechts twee gourds fase drie in ging.
Maar toch blij dat ik door ben gegaan :P
Nu enkel de eindbaas nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Nice!

Voor de volgende keer :P (kweenie of je ng+ gaat doen hoor); het fluitje werkt maar 3 keer, na 5 min was het op. Bij je 4e fluitje doet die een stomp de verkeerde kant uit, en je eerste attack na het 5e fluitje staggerde hem, maar ze deden al niks meer ;)

Die vlammenzee over de grond ik fase 2 (en soms 3) kan je met de umbrella volledig blocken, ik weet niet of die ueberhaupt te ontwijken is eigenlijk, als iemand anders nog een tip heeft hoor ik em graag, maar met 3 fluitjes heb je (als je 20 emblems hebt) iig 8 umbrella uses voor de fight :)

Succes met de einbaas!

spoiler:
Hesitation is defeat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Thanks!
Wil inderdaad ng+ gaan doen (Shura), gevolgd door een ng++ voor de resterende 4 Lapis Lazulli.
Of ik deze in ng++ weer ga doen? Misschien wel, waarschijnlijk niet. We gaan het zien ;)
Dat van het fluitje dacht ik al ja, ging er ook bijna dood aan door er toch weer op te blazen.
Ik denk zelfs dat je met een sugar en een confetti zijn complete levensbalk vrijwel volledig kunt wegslaan met 3 fluitjes.

Die vlammenzee nadat ie als een sumoworstelaar met zijn voeten op de grond stampt bedoel je, die hij vaak aan het begin van fase 2 doet? Schijnt dat je dan kunt springen en kunt grapplen (het grapple icoontje komt in beeld) maar dat is me letterlijk geen enkele keer gelukt. Umbrella is een goede tip, die ga ik onthouden. Had de paraplu bij eerdere pogingen al gebruikt maar wilde qua emblem gebruik geen risico lopen met oog op het fluitje.

Ik heb deze baas veelvuldig vervloekt, want ondanks dat ik de attacks na een tijdje wel door begon te krijgen (goed erop anticiperen is een ander verhaal) vond ik wel dat er soms wat onzinnige dingen gebeurde. Zo deed ie af en toe zijn headstomp die overduidelijk enkele meters naast me neerkwam maar me tóch flink raakte. Ook andere attacks die je duidelijk ontwijkt maar waar de game vindt van niet, zoals zijn sweep attack die me alsnog flink wist te raken ondanks dat ik onder hem stond en hij de sweep vóór hem deed. Alsof de hitboxes soms niet helemaal kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ik heb deze baas veelvuldig vervloekt
Yup, ik heb er 4 avonden over gedaan voor de eerste victory. In NG+ ging die na een handvol pogingen al neer. Qua lore vind ik het wel een vette boss, maar als boss heb je niet echt interactie met hem zoals je dat wel met bijna alle human bosses hebt. Je bent vooral aan het ontwijken en chippen.

* Clay is nu bij de Shura ending in NG++ :)
Word atm nog gewpnd, maar dat is een kwestie van tijd :Y) En dan nog 9 skillpoints nodig voor platinum *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Clay op 15-05-2019 10:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

De Platinum is bijna binnen! :D

Van het weekend ook de Shura ending gehaald, en daarmee nu alle trophies binnen behalve de alle skills trophy. Het farmen daarvoor gaat ook wel meevallen, want ik moet nog precies 3.5 skill points nu, en dat gaat super hard op NG+3.

spoiler:
Wat multi-stage bosses betreft vind ik Owl en Genichiro toch leuker dan de Isshin varianten. Emma en Genichiro in de eerste fases van Isshin voelen in beide gevallen imo als een sta-in-de-weg, die eigenlijk alleen maar je kansen op Isshin zelf kunnen verpesten. Owl Father is dan denk ik toch mn fav boss atm.

En jeeemig wat een depri einde dat Shura :D

Edit: Platinum is binnen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ik denk dat ik maar eens ga accepteren dat het echt niet voor mij is :-(
Vandaag weer ruim een uur aan Genichiro Ashina gezeten en het wil gewoon echt niet. Ik kom regelmatig in de laatste fase maar ik maak geen schijn van kans. Nou was dat bij veel BB bosses de eerste keer ook wel zo maar het grootste verschil is dat ik er ook echt geen plezier aan beleef.
Het klikt gewoon totaal niet met de combat. Ik krijg het echt niet in de vingers. Ik heb steeds het gevoel dat ik geraakt wordt als ik wel blok, mijn hits niet aan komen etc. Ik heb ook het gevoel dat de game inconsistent is. De ene keer kan ik een bepaalde aanval onderbreken maar de volgende keer niet etc.
Wat me ook tegen staat is dat je niet echt je eigen speel stijl kan ontwikkelen. Het is echt exact doen wat de game wil en anders ga je maar lekker weg. Ergens kan ik dat wel waarderen maar het is voor mij jammer dat het niet wil.
En ja, het ligt aan mij want ik hoor genoeg positieve verhalen.

Bloodborne en DS3 staan op platinum (solo kill opballe bosses) maar dat gaat hier dus echt niet gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door rajackar op 25-05-2019 18:01 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Zo, even 40 minuutjes aan de laatste baas besteed.
Eerste indruk:
-objecten die verdwijnen door het camerastandpunt waar je vervolgens achter klem blijft zitten :(
-het gras waardoor het verschil thrust/sweep soms moeilijk te zien is;
-tering veel bolletjes :D

In poging 2 tot zijn 3e fase gekomen, tijdens alle andere pogingen niet voorbij fase 2 gekomen. Eerste fase gaat op zich wel, tweede fase moet ik even goed doorkrijgen. Wel doet ie een hoop "oh je ontwijkt? Laat me midden in mijn aanval als een magneet even bijsturen dan" onzin. Zelfde had ik met oa de Chained Ogre grab attacks. Dat maakt het soms erg frustrerend.

Dit gaat wederom wel wat avondjes kosten.

Huidige tijd besteed aan deze baas: 4,5uur.
Slechts 3 keer tot fase 4 gekomen.

[ Voor 54% gewijzigd door Superkiwi op 03-07-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 16:52
even voor de mensen die van deze style (japans) houden

kijk eens naar deze game .. beetje het zelfde alleen wat makkelijker maar wel erg gaaf ben hem de hele dag al aan het spelen

is nog in ontwikkeling maar via steam te koop
Bloody Spell

https://store.steampowered.com/app/992300/_Bloody_Spell/

het is wel ene stukje makkelijker maar wel lekker uitdagend

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
oOo De eindbaas is niet meer!!! oOo

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/66310829_2156625294474820_450923733029224448_o.jpg?_nc_cat=102&_nc_oc=AQmgDqsO19y96t7nDtcKXkpK7goHKOFWY6ZfPOkgKK3_sSUURJa2JZDWs19V80PdZwI&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=87a10c469b27c5024956b42f42e04856&oe=5DC7269C

De laatste weken diverse filmpjes bekeken en vandaag toch maar eens voor gaan zitten. Was er voorheen al 4,5 uur aan kwijt en in die tijd heb ik slechts 3 keer zijn laatste fase gezien waardoor de zin en motivatie de laatste weken vrijwel compleet verdwenen waren.
De 'op een afstand blijven, attacks uitlokken en health chippen' tactiek deze keer laten varen en besloten om vol in de aanval te gaan. En dat bleek succesvol; vandaag in 2 uur zijn laatste fase meer gezien dan in de 4,5 uur hiervoor.

Het winnende gevecht was er één van twee uitersten:
Fase 1 ging erg goed en was snel over.
Fase 2 ging ook best goed alleen miste ik de deathblow waar ik echt gigantisch hard voor afgestraft werd.
Fase 3 ging op behoorlijk slecht. Hij raakte me een aantal keer flink tijdens het innemen van een buff of potion waardoor ik vrij snel door mijn healing spulletjes heen vloog...
Fase 4 was een beetje chaos. Geen enkele health potion meer dus aangewezen op improvisatie. Een ressurect op het einde gevolgd door een onbedoelde Mortal Draw welke resulteerde in een deathblow mogelijkheid was een fraaie afsluiter _O-

Totaal 76,4 uur bezig geweest met deze playthrough. Van de 3 beschikbare eindes vond ik "Immortal Severance" toch wel het mooist, vooral vanwege wat er met Wolf gebeurt.
Nu op naar ng+ voor het Shura einde, daarna door naar ng++ voor de laatste 2 Lapis Lazuli.

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 01-10-2019 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
*topic schopje :D

Het Shura einde in ng+ gehaald! :*)
Bijna 6 uur over gedaan waarbij Emma op een gegeven moment bijna flawless ging en Isshin het grote struikelblok bleek. Zo ook in de gelukte poging: Slechts één keer geraakt door Emma en bij Isshin fase 1 ontzettend goede rng gekregen waardoor ik daar slechts 2 healing gourds heb moeten gebruiken.
Toch gingen alle 8 resterende gourds op in de 2e fase van Isshin, incl 2 Jozu beeldjes. Te veel fouten gemaakt omdat ik te nerveus werd maar uiteindelijk toch die verdiende schop onder zijn kont gegeven :P

[ Voor 79% gewijzigd door Superkiwi op 29-10-2019 09:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Nou sinds heeeeeel lange tijd compleet opnieuw begonnen. Kon destijds Owl father ook niet doen omdat ik dingen had gemist.

Maar die Ishin sword saint pffffff ik krijg m gewoon niet neer. Denk nu een poging of 50 gehad maar zodra fase 3 komt en hij die gun en speer uit zn kont trekt houdt t op. Ik krijg dat gewoon niet onder controle...

Misschien moet ik de game maar weer eens een week links laten liggen. Kan ook niet bepalen wat nu een prettige strategie is. En ben huiverig om de rice te gebruiken want ik heb er maar 1 en kan niet naar t sanctum :(

Veruit de lastigste baas in een FromSoft game voor me tot nu toe.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Hij was behoorlijk pittig ja, heb er zelf ook zo'n 6,5u over gedaan, incl pauzes van meer dan een week omdat ik er zo tegenop zag.
In mijn winnende poging bleef ik vrij agressief (zijn posture hoog krijgen én houden), als je zijn aanvallen goed leert herkennen zijn ze vrij goed te deflecten.
Een sugar en een confetti helpen ook wel.

Daarnaast, als zelfs ík 'm kan verslaan moet jij als From veteraan het helemaal kunnen ;)

Heb de game na het verslaan van Isshin & Emma in ng+ trouwens redelijk snel platinum gehaald. Ng++ doorgespeeld tot Isshin Saint en daar aan het farmen geweest voor de laatste 16 skill punten.

[ Voor 27% gewijzigd door Superkiwi op 24-11-2019 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

dvdkiwi schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:51:
*topic schopje :D

Het Shura einde in ng+ gehaald! :*)
Bijna 6 uur over gedaan waarbij Emma op een gegeven moment bijna flawless ging en Isshin het grote struikelblok bleek. Zo ook in de gelukte poging: Slechts één keer geraakt door Emma en bij Isshin fase 1 ontzettend goede rng gekregen waardoor ik daar slechts 2 healing gourds heb moeten gebruiken.
Toch gingen alle 8 resterende gourds op in de 2e fase van Isshin, incl 2 Jozu beeldjes. Te veel fouten gemaakt omdat ik te nerveus werd maar uiteindelijk toch die verdiende schop onder zijn kont gegeven :P

[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | Emma and Isshin ng+ | Shura ending]
Jeez! Ik heb heel dat schild nooit gebruikt maar mijn hemel wat was die handig geweest om fase 3... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
dvdkiwi schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:48:
Hij was behoorlijk pittig ja, heb er zelf ook zo'n 6,5u over gedaan, incl pauzes van meer dan een week omdat ik er zo tegenop zag.
In mijn winnende poging bleef ik vrij agressief (zijn posture hoog krijgen én houden), als je zijn aanvallen goed leert herkennen zijn ze vrij goed te deflecten.
Een sugar en een confetti helpen ook wel.

Daarnaast, als zelfs ík 'm kan verslaan moet jij als From veteraan het helemaal kunnen ;)

Heb de game na het verslaan van Isshin & Emma in ng+ trouwens redelijk snel platinum gehaald. Ng++ doorgespeeld tot Isshin Saint en daar aan het farmen geweest voor de laatste 16 skill punten.
From veteraan ja haha..

Isshin is net als Orphan of Kos. Daar heb ik ook 2 weken over gedaan volgens mij.

Het Shura einde vond ik helemaal niet zo lastig. Daar was Isshin goed te doen. Father Owl en Demon of Hatred vond ik tegenover Sword Saint ook nog wel meevallen. Net als Laurence in BB. Ook nooit echt moeite mee gehad.

Ik moet er een keer goed voor gaan zitten en echt zn moves leren. Ik stress nog teveel omdat ik m snel down wil hebben maar dat werkt niet. Vind ook dat ik zonder healen Genichiro voorbij moet :p

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Scrisissszzz schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:03:
[...]
Het Shura einde vond ik helemaal niet zo lastig.
Misschien scheelt het ook nog dat jij die in ng en ik die in ng+ heb gedaan? Van wat ik her en der op fora lees is Isshin in ng+ een tandje lastiger dan in ng.
Daarom wilde ik per se Demon of Hatred verslaan in ng, anders had ik die in ng++ nog moeten doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
dvdkiwi schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:52:
[...]

Misschien scheelt het ook nog dat jij die in ng en ik die in ng+ heb gedaan? Van wat ik her en der op fora lees is Isshin in ng+ een tandje lastiger dan in ng.
Daarom wilde ik per se Demon of Hatred cerslaan in ng, anders had ik die in ng++ nog moeten doen :P
Snap ik. Demon of Hatred is echt een lastige. Op de een of andere manier had ik hem toch na 2 uurtjes zwoegen denk ik. Maar Sword Saint met zn speer is geen pretje. Confetti enz weer op dus eerst maar ff uurtje farmen als ik weer zin heb :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Isshin is neer!!! Lang geleden dat ik me zo euforisch voelde, deed gewoon een vreugde dansje haha!!

Vooral fase 2/3 erg rommelig nog steeds en alles was op maar boeiend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Nice, congrats! _/-\o_
Nu op weg naar platinum?
Ng+ en verder wandel je echt vrij makkelijk doorheen is mijn ervaring, enige uitdaging is/zijn de eindbaas/bazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Of natuurlijk lekker zwemmend:

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrisissszzz
dvdkiwi schreef op woensdag 27 november 2019 @ 00:51:
Nice, congrats! _/-\o_
Nu op weg naar platinum?
Ng+ en verder wandel je echt vrij makkelijk doorheen is mijn ervaring, enige uitdaging is/zijn de eindbaas/bazen.
Wel van plan ja. Was binnen een uur alweer bij genichiro op de stoep in NG+

In ga in ieder geval even door, nu weer zin gekregen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Laatst online: 24-01-2023
Lekker bezig @Scrisissszzz!

Ik kijk al de geposte filmpjes overigens (helaas) nog niet, want moet de game zelf nog gaan spelen. Ik hoop dan ook dat deze game morgen nog ergens voor een echt mooi prijsje verschijnt. Hij wil maar niet echt in prijs zakken en wil hem toch wel graag oppikken. Aan de andere kant houd ik Dark Souls 3: GOTY ook met een schuin oog in de gaten. Dat zou dan mijn eerste Dark Souls game zijn namelijk, maar mijn voorkeur voor nu ligt toch bij Sekiro.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Platinum is binnen!! :*)

Grinden voor de laatste skills duurde wel langer dan verwacht maar voor de rest voelde niks als een last. Erg goede From game achteraf. Speelt soepel en daagt je constant uit.

Maar Bloodborne blijft mijn nr1. Dat komt vooral door de setting en sfeer :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:59

snmght

imho dan he

Ik meld me ook even hier. Afgelopen vrijdag voor mijn verjaardag de game mogen ontvangen. Als Dark Souls / BB veteraan toch zo een beetje af moeten leren wat ik wist en ik werd in het begin gruwelijk ingemaakt door die eerste General.

Inmiddels voorbij die Blazing Bull. Nog niet heel veel tijd er in kunnen stoppen. Ik ga vanavond nog eens die Lady Butterfly proberen. Slechts 1 keer tot fase 2 gekomen en toen onmiddelijk het loodje gelegd. Inmiddels wel wat beter geworden dus ik ben benieuwd! :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Net voor de eerste keer uitgespeeld, de laatste baas was moeilijk maar toen ik op een gegeven moment wat meer zelfvertrouwen kreeg en niet de behoefte had om hard weg te rennen voor die vent ging het lekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:56

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Lees net op nu.nl over de game van het jaar, Sekiro. Nooit van gehoord denk ik bij mezelf dus ik google naar reviews. Blijkt het gewoon een nieuwe game van From Software. Dat terwijl ik groot fan ben van bloodborne. Dit spel is compleet aan mijn aandacht ontsnapt. Niet dat dat erg is, denk dat ik me hier de komende wintermaanden wel mee ga vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Goed ik ben nog steeds niet voorbij die Lady Butterfly, heb ook moeite met die Ashina Castle (direct na Blazing Bull). Kom ook niet heel veel aan spelen toe maar weet even niet hoe verder te komen. Denk dat ik die Lady Butterfly wel even blijf proberen, prettige is dat die idol erg dichtbij ligt natuurlijk.

Ben de andere kant wel op gegaan waar ik Seven Ashina Spears om heb kunnen leggen. Kwam even later Lone Shadow Longswordsman tegen maar daar kon ik in drie pogingen echt verrekte weinig tegen uitrichten.

Ik voel me nietig.. From Software did it again. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Bij Butterfly is het zaak dichtbij te blijven en agressief te spelen, zorg dat haar posture balk vol raakt én blijft.
Tuurlijk kun je er ook voor kiezen om haar levensbalk langzaam te drainen maar dat kost onnodig veel tijd.
Hier hoe ik haar in mijn eerste playthough heb verslagen:
[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | Lady Butterfly | First playthrough]

Als je bij Butterfly geen progressie maakt zou ik Ashina Castle verder gaan exploren, daar is nog wel één en ander te vinden. Wel knap dat je Seven Ashina Spears om hebt gelegd; daar had ik wel wat moeite mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

dvdkiwi schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:04:
Bij Butterfly is het zaak dichtbij te blijven en agressief te spelen, zorg dat haar posture balk vol raakt én blijft.
Tuurlijk kun je er ook voor kiezen om haar levensbalk langzaam te drainen maar dat kost onnodig veel tijd.
Hier hoe ik haar in mijn eerste playthough heb verslagen:
[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | Lady Butterfly | First playthrough]

Als je bij Butterfly geen progressie maakt zou ik Ashina Castle verder gaan exploren, daar is nog wel één en ander te vinden. Wel knap dat je Seven Ashina Spears om hebt gelegd; daar had ik wel wat moeite mee.
Dat hielp! .... Uiteindelijk. Toch nog een poging of 5 maar kwam gelijk al wel steeds dichtbij. Speelde blijkbaar veel te.defensief. Thanks!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4NDERR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-09 16:23
"mada mada" - you were still just a pupy
Damn dat heb ik vaak gehoord :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dvd-linden
Als het goed is valt vanmiddag Sekiro op de deurmat. Hij is nog steeds aardig aan de prijs, maar had geen zin meer om te wachten totdat die een keer echt goedkoper zou worden. En nu heb ik mooi ruim een maand de tijd om deze lekker te spelen voordat de FFVII Remake uitkomt. Heb gisteren ook al de BBA gehaald, dus ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken met deze game.

Naargelang ik verder in de game kom zal ik zo nu en dan hier wat posten. Het wordt mijn tweede From Software game (na Bloodborne) dus ben reuze benieuwd hoe deze mij gaat bevallen.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:11

Dazzler2120

FP ProMod
dvd-linden schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:06:
Als het goed is valt vanmiddag Sekiro op de deurmat. Hij is nog steeds aardig aan de prijs, maar had geen zin meer om te wachten totdat die een keer echt goedkoper zou worden. En nu heb ik mooi ruim een maand de tijd om deze lekker te spelen voordat de FFVII Remake uitkomt. Heb gisteren ook al de BBA gehaald, dus ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken met deze game.

Naargelang ik verder in de game kom zal ik zo nu en dan hier wat posten. Het wordt mijn tweede From Software game (na Bloodborne) dus ben reuze benieuwd hoe deze mij gaat bevallen.
Ik ben zelf vorige week begonnen, heel gaaf spel maar op sommige punten enorm lastig. Heb op sommige bazen zo'n +- 4 uur zitten voordat die fight me lukte en dan heb ik de moeilijkste vgm nog niet gehad...

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Dazzler2120 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:33:
[...]

Ik ben zelf vorige week begonnen, heel gaaf spel maar op sommige punten enorm lastig. Heb op sommige bazen zo'n +- 4 uur zitten voordat die fight me lukte en dan heb ik de moeilijkste vgm nog niet gehad...
Maar dat is ook juist het mooie van de games, want het is altijd te doen. Soms doe je er heel lang over en moet je veel oefenen, maar dat geeft extra veel voldoening als het dan eindelijk lukt.

Gisteren overigens een heel kort stukje gespeeld en kills maken voelt wel echt heel lekker aan moet ik zeggen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
Mijn eerste indruk na dit weekend enkele uren gespeeld te hebben: het vechten voelt echt heerlijk aan en de manier van bewegen door de wereld is ook echt top. Enerzijds merk ik dat ik de game heel anders aan vind voelen dan Bloodborne, maar anderzijds zijn er ook een hele hoop dingen die heel herkenbaar zijn.

Ik zit nu overigens vast bij de Shinobi Hunter Enshin of Misen zonder dat ik de mikiri counter heb. Had hem gisteravond al wel bijna neer, dus het gaat wel lukken. Online zie ik echter alleen maar filmpjes dat mensen hem neerhalen met gebruik van die mikiri counter. Naja, wellicht heb ik iets over het hoofd gezien dan. (Heb namelijk nog geen enkele skill unlocked.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

dvd-linden schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:28:
Mijn eerste indruk na dit weekend enkele uren gespeeld te hebben: het vechten voelt echt heerlijk aan en de manier van bewegen door de wereld is ook echt top. Enerzijds merk ik dat ik de game heel anders aan vind voelen dan Bloodborne, maar anderzijds zijn er ook een hele hoop dingen die heel herkenbaar zijn.

Ik zit nu overigens vast bij de Shinobi Hunter Enshin of Misen zonder dat ik de mikiri counter heb. Had hem gisteravond al wel bijna neer, dus het gaat wel lukken. Online zie ik echter alleen maar filmpjes dat mensen hem neerhalen met gebruik van die mikiri counter. Naja, wellicht heb ik iets over het hoofd gezien dan. (Heb namelijk nog geen enkele skill unlocked.)
Volgens mij kun je die counter unlocken met skillpoints toch?

“ Mikiri Counter is one of the two main active skills to unlock in the skill book Shinobi Arts. The book of Shinobi Arts can be obtained automatically from sculptor in the early stage of the game, in particular, during the exploration of Ashina Outskirts. Come back reguralrly to the temple until you get the book.”

Trouwens. Die boss is te cheesen, kwam ik zelf per ongeluk achter. Je kunt hem 1 keer sneak attacken. Daarna viel ik per ongeluk naar beneden en kon hem daarna ook voor de tweede keer sneak attacken. Weet niet of dat inmiddels is gepatched. Want hij is wel erg pittig. Zeker als je nog niet zo ver bent.

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-03-2020 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
uchiha tijntje schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:51:
[...]

Volgens mij kun je die counter unlocken met skillpoints toch?

“ Mikiri Counter is one of the two main active skills to unlock in the skill book Shinobi Arts. The book of Shinobi Arts can be obtained automatically from sculptor in the early stage of the game, in particular, during the exploration of Ashina Outskirts. Come back reguralrly to the temple until you get the book.”
Ja, klopt. Moet alleen nog ff uitzoeken hoe of wat. Misschien dat eerst maar eens even doen voordat ik die gast nogmaals ga proberen neer te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

dvd-linden schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:56:
[...]

Ja, klopt. Moet alleen nog ff uitzoeken hoe of wat. Misschien dat eerst maar eens even doen voordat ik die gast nogmaals ga proberen neer te halen.
Snel halen. Als je een mikiri counter succesvol uitvoert voelt dat echt als een enorme bazenactie. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
uchiha tijntje schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:02:
[...]

Snel halen. Als je een mikiri counter succesvol uitvoert voelt dat echt als een enorme bazenactie. :p
Dat voelt zeker aan als een bazenactie! Ben gisteren maar even teruggegaan naar de sculptor en daardoor kreeg ik inderdaad de mogelijkheid om skills te unlocken, waaronder de mikiri counter. (Ook meteen met Emma gepraat en twee gourd seeds ingeleverd, dat scheelt ook echt wel).

Vervolgens teruggegaan en had the Shinobu Hunter Enshin of Misen in 1 keer neer. Vervolgens niet meer verder gespeeld, maar ga de volgende keer eerst maar verder in dit gebied. Gyoubu Oniwa komt later nog wel dan.

Btw, ik vind die gozer waar je kan trainen overigens ook wel erg handig. Zo wist ik bijvoorbeeld nog niet dat je met x een hele toffe move kan doen om sweep attacks te ontwijken (en de deathblow die je daarna kan doen is ook erg tof). Ik merk sowieso aan een hoop dingen dat From Software deze game een stuk(je) toegankelijker heeft gemaakt dan een Bloodborne.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
@dvd-linden ga je hier filmpjes plaatsen van je bossfights? Lijkt me leuk om te zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
dvdkiwi schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:31:
@dvd-linden ga je hier filmpjes plaatsen van je bossfights? Lijkt me leuk om te zien :)
Daar ben ik nog niet over uit. Ik doe het op een andere manier dan jij en dan kost het mij altijd wel erg veel tijd (en dat vind ik eigenlijk een beetje zonde van mijn tijd). Maar als ik het niet op die manier doe gaat er iets knagen in mijn hoofd (ja ja, fucked up, ik weet het haha).

Dus of ik doe het niet of ik moet eens kijken of ik dat naast me neer kan leggen en het op die manier kan doen zoals jij het doet, dan gaat het namelijk een stuk sneller.

Maar... ik zal mijn progressie (en eventuele vragen uiteraard) sowieso bespreken in dit topic. En mochten er alsnog filmpjes komen dan is dat alleen maar een mooie verrassing toch 8).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

dvd-linden schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:10:
[...]

Dat voelt zeker aan als een bazenactie! Ben gisteren maar even teruggegaan naar de sculptor en daardoor kreeg ik inderdaad de mogelijkheid om skills te unlocken, waaronder de mikiri counter. (Ook meteen met Emma gepraat en twee gourd seeds ingeleverd, dat scheelt ook echt wel).

Vervolgens teruggegaan en had the Shinobu Hunter Enshin of Misen in 1 keer neer. Vervolgens niet meer verder gespeeld, maar ga de volgende keer eerst maar verder in dit gebied. Gyoubu Oniwa komt later nog wel dan.

Btw, ik vind die gozer waar je kan trainen overigens ook wel erg handig. Zo wist ik bijvoorbeeld nog niet dat je met x een hele toffe move kan doen om sweep attacks te ontwijken (en de deathblow die je daarna kan doen is ook erg tof). Ik merk sowieso aan een hoop dingen dat From Software deze game een stuk(je) toegankelijker heeft gemaakt dan een Bloodborne.
Omdat Sekiro niet een standaard level systeem kent als Dark Souls en Bloodborne is het wel aan te raden om met enige regelmaat dus nieuwe skills te unlocken en gourd seeds in te leveren. Dat heb je echt nodig voor standaard vijanden die je later tegen gaat komen, maar zeker ook voor bosses.

Edit: ook moet je iets doen met de memories die je krijgt na een succesvolle bossfight, aangezien die volgens mij extra attacking power opleveren, alleen durf ik dat niet met 100% zekerheid te zeggen, aangezien het al wel wat langer geleden is voor mij :P

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-03-2020 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Kom op, je bent nu een Shinobi! Full frontal attack mode zul je gaan! >:)

Het mooie van Sekiro is dat beide tactieken werken.
Je kunt behoudend spelen en levensbalken langzaam weghakken of je kunt vol in de aanval gaan om die posture meter zo snel mogelijk vol te krijgen.
Risico van de eerste tactiek is dat je op een gegeven moment door je health potions heen bent, risico van de tweede tactiek is dat je de parry echt wel onder de knie moet hebben omdat elk foutje wordt afgestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Wat ik tot nu toe merk is dat het vooral ritmes leren is als je aggressive speelt. Tegen sommige enemies heel gemakkelijk, soms heel moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Heb de afgelopen dagen niet super veel gespeeld, maar ben na mijn laatste post eerst nog een stukje verder gegaan in Hirata Estate, totdat ik Juzou the Drunkard tegenkwam. Die kreeg ik niet snel neer waarop ik besloot om weer terug te gaan naar Ashina Outskirts om te vechten met Gyoubu Oniwa.

Gyoubu Oniwa (wat kan resurrection toch handig zijn) en de Blazing Bull zijn in ieder geval neer en heb een kleine stukje van Ashina Castle verkend, dus binnenkort maar weer even verder om te kijken wat ik dan allemaal weer tegen ga komen. Heb in ieder geval al gezien waar Seven Ashina Spears zit, maar die heb ik nog even links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Netjes :)
Ashina Castle is wel een aardig gebied, vanuit daar heb je ook meerdere kanten om op te gaan.

Gyoubu Oniwa is de eerste main story boss, die viel best wel mee toch?
De side bosses die je in het begin tegen komt (zoals Ogre, Blazing Bull, Jozou en Seven Spears) had ik in mijn eerste playthrough meer moeite mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
dvdkiwi schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:20:
Netjes :)
Ashina Castle is wel een aardig gebied, vanuit daar heb je ook meerdere kanten om op te gaan.

Gyoubu Oniwa is de eerste main story boss, die viel best wel mee toch?
De side bosses die je in het begin tegen komt (zoals Ogre, Blazing Bull, Jozou en Seven Spears) had ik in mijn eerste playthrough meer moeite mee.
Ik moet zeggen dat ze tot nu toe allemaal wel meevallen. Tuurlijk, bij sommige had ik best wat pogingen nodig, maar heb tot nu toe nergens het idee gehad dat het er echt wanhopig uitzag. Nou moet ik daar wel bij zeggen dat het resurrecten af en toe wel verrekte handig is.

Overigens vind ik het over het algemeen wel allemaal vette gevechten! Dus binnenkort maar eens verder met het verkennen van Ashina Castle (en o.a. Seven Spears neerhalen).

Update: de oogst sinds mijn laatste post is dat ik Kuranosuke Matsumoto, Juzou the Drunkard en Lady Butterfly neer heb. De eerste daarvan vond ik lichtelijk irritant, omdat al die andere vijanden om hem heen stonden (alhoewel die relatief simpel uit te schakelen waren), Juzou the Drunkard ging nu heel makkelijk en met Lady Butterfly ben ik wel even bezig geweest. Ik moet wel zeggen dat die laatste me door bepaalde aanvallen heel erg deed denken aan Lady Maria. Tof gevecht in ieder geval!

[ Voor 21% gewijzigd door dvd-linden op 14-03-2020 13:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ennn... Uitgespeeld! Na 71 uur heb ik alle achievements behaald en NG4+ afgerond. Father (Owl) is voor mij toch wel de meest vervelende boss, zelfs demon of hatred en SS Isshin vind ik nog makkelijker...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
De laatste dagen weer een aantal uurtjes gespeeld en heb o.a. Seven Ashina Spears - Shikibu Toshikatsu Yamauchi, Ashina Elite - Jinsuke Saze, Snake Eyes Shirafuji en Long-arm Centipede Giraffe aan mijn zwaard geregen.

Heb dus vooral Sunken Valley verkend, maar daar stond ik wel achter een dichte deur na het verslaan van Long-arm Centipede Giraffe. Toen ben ik maar de Abandoned Dungeon ingegaan en uiteindelijk uitgekomen bij Senpou Temple, Mt. Kongo. Daar nu maar eens verder gaan.

Ik ben het overigens wel eens met @bram1984 die hier pak en beet een jaar geleden heeft geschreven dat de boss fights elkaar te snel opvolgen. Het zijn dan wel veel mini-bosses, maar die kunnen ook behoorlijk lastig zijn en het zijn er gewoon echt veel. Wat dat betreft had de balans van mij ook wel iets beter gemogen.

Btw, ik denk dat Jinsuke Saze degene is die ik het snelst heb verslagen in From Software games tot nu toe (nou heb ik wel alleen maar Bloodborne gespeeld naast Sekiro). Volgens mij heb ik daar net iets langer dan een halve minuut over gedaan en toen lag hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ashina Elite - Jinsuke Saze kan een heel moeilijke boss zijn als je zijn deflect timings niet onder controle hebt. Is ook een boss waar ik geregeld bij NG4+ toch nog verrast raak door de snelheid van zijn aanval. Word je 1 keer geraakt? Ga er maar van uit dat je bijna dood bent :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Dazzler2120 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:46:
Ashina Elite - Jinsuke Saze kan een heel moeilijke boss zijn als je zijn deflect timings niet onder controle hebt. Is ook een boss waar ik geregeld bij NG4+ toch nog verrast raak door de snelheid van zijn aanval. Word je 1 keer geraakt? Ga er maar van uit dat je bijna dood bent :')
Ik had in het begin geen idee hoe ik hem aan moest pakken. Hij is echt bizar snel en heeft nog een flinke range ook met zijn aanval. Totdat ik merkte dat als ik hem op het juiste moment deflecte en vervolgens aanviel met de loaded axe ik zijn posture heel snel opbouwde. Toen kwam het dus neer op deflect/axe, deflect/axe, deathblow, deflect/axe, deflect/axe, deathblow en klaar was het gevecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
dvd-linden schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:34:
[...]

Ik had in het begin geen idee hoe ik hem aan moest pakken. Hij is echt bizar snel en heeft nog een flinke range ook met zijn aanval. Totdat ik merkte dat als ik hem op het juiste moment deflecte en vervolgens aanviel met de loaded axe ik zijn posture heel snel opbouwde. Toen kwam het dus neer op deflect/axe, deflect/axe, deathblow, deflect/axe, deflect/axe, deathblow en klaar was het gevecht.
Klopt, heb zelf NG4+ met de demon debuff gedaan, moet zeggen dat maakte deze fight wel een stuk moeilijker. 1 keer verkeerd timen en je bent gewoon dood met max health :'). Deflecten ging ook niet meer zo goed als eerst, aangezien posture van mij veel sneller opbouwde, dus ik ook relatief snel een guard-break op mijn snufferd kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:05
Wat een geweldige game. Zojuist die guardian aap verslagen.
spoiler: title
erna in die grot verrast door dezelfde aap met zijn maatje, met mijn billen dichtgeknepen net aan gehaald.
.

Nu maar eens aan corrupted monk beginnen. Hopelijk duurt de game nog lekker lang en blijft het lekker moeilijk. Ben de game sinds ashina Castle echt zo goed gaan vinden. Als de defensieve combat en het deflecten begint te wennen speelt het zo lekker 100/100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
@balarina dat was niet zijn maatje maar zijn vrouwtje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
De oogst van de laatste tijd:

- Armored Warrior
- Long-arm Centipede Sen-un
- Lone Shadow Longswordsman
- Genichiro Ashina
- Guardian Ape

Voor de tweede stage van Guardian Ape had ik even wat hulp opgezocht, want het lukte op een gegeven moment best aardig om overeind te blijven, maar ik kreeg maar geen opening gevonden om damage te doen. Toen ik eenmaal online een trucje had gevonden hoe het te doen heb ik hem meteen in de eerste keer daarna gehaald.

Twee hele toffe gevechten trouwens, die tegen Genichiro en Guardian Ape.

Nu maar eens kijken hoe verder te gaan. Ik denk dat ik de Mortal Blade maar eens moet gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Nieuwe update:

Ik had gisteren een mooi dagje. Heb achtereenvolgens Snake Eyes Shirahagi, Headless Ape (Guardian Ape Undying), Tokujiro the Glutton, Mist Noble, O'Rin of the Water en Corrupted Monk neergehaald. Was een productief dagje zo.

Nou maar eens proberen om Shichimen Warrior neer te halen. Die vind ik in ieder geval behoorlijk irritant (vooral ook omdat ik maar weinig damage doe bij hem). Wellicht toch maar eens Divine Confetti gaan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Goed bezig!
Had je Mist Noble in één keer? Vond dat toch wel de moeilijkste boss uit de game :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
dvdkiwi schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:19:
Goed bezig!
Had je Mist Noble in één keer? Vond dat toch wel de moeilijkste boss uit de game :+
Ja, toevallig wel. Maar van die 6 bosses wel de pittigste van de avond inderdaad :P. (Had eerlijk gezegd niet eens door dat het een miniboss was totdat ik na de eerste deathblow van bovenaf zag dat die nog een bolletje had haha.)

Nee, zonder gekheid: van die 6 had ik de meeste moeite met O'Rin of the water. Corrupted Monk had ik in 1,5 poging neer, waarbij ik verbaasd was dat die maar één bolletje had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balarina
@dvd-linden Corrupted monk ezness verraste mij ook met 1 bolletje, maar
2e confrontatie stuk lastiger met een extra bolletje

Ik heb de game nu 2 keer uitgespeeld, gg from software 10/10 GOTY voor mij. Normaal hoop ik nooit dat games met dlc's komen maar sekiro mag het hebben. Maar die kans is klein.

Leuk om boss battles van andere te zien. Ik heb op dit kanaal wat random shit geupload YouTube: Sekiro Isshin Ashina shura ending.

Ik ben zelf vaakst dood gegaan bij....
-Seven ashina spears, zonder te cheesen met double jump stun slash repeat was ik denk ik nu nog bezig.
-Isshin Asshina (shura ending) pas gehaald nadat ik op yt zag dat
spoiler:
umbrella enorm helpt bij zn laatste fase
.
-Father owl in audience chamber.
-Lady butterfly. Mooie kennismaking met de difficulty zo vroeg in de game.
-Demon of hatred. Pfoee zonder
die whistle en umbrella niet kunnen halen.

-Genichiro
-Guardian Ape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Heb de afgelopen twee dagen weer wat progressie geboekt en achtereenvolgens Shichimen Warrior, Lone Shadow Masanaga the Spear-Bearer, Chained Ogre, Lone Shadow Vilehand, Great Shinobi Owl en True Corrupted Monk verslagen.

Van wat ik ben tegengekomen op internet heb ik nu voor het einde gekozen waarbij ik nog wel even door kan gaan en nog wel wat boss fights kan verwachten. (Als ik voor het andere einde had gekozen was ik nu al klaar geweest met de game?)

Ik moet zeggen dat Owl tot nu toe het moeilijkste gevecht was voor mij. Uiteindelijk heb ik over de winnende poging ook zo'n 20 minuten gedaan (langste winnende poging ooit voor mij in een From game; dat was hiervoor namelijk Amygdala in een Chalice Dungeon in Bloodborne). Ik moest zo gecontroleerd en geconcentreerd spelen. Vond het ook heel moeilijk om de juiste openingen te vinden tegen hem. Eigenlijk alleen als hij die twee werpsterren gooide en vervolgens met een sprong en klap neerkwam kon ik hem goed raken.

Ook het winnende gevecht tegen True Corrupted Monk was een lange, zo'n 17 minuten. Maar dat was wel pas mijn 3e of 4e poging. Vond de aanvallen goed te lezen en er lagen ook regelmatig openingen. Echter had deze 3 bolletjes @balarina en heb ik het gevecht op een hele rustige/geduldige manier aangepakt.

Maar goed, wel twee hele toffe gevechten moet ik zeggen. Dit zijn de boss fights waar je een From game voor speelt in mijn ogen. Ben heel benieuwd wat er nog meer gaat komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
dvd-linden schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:49:
(Als ik voor het andere einde had gekozen was ik nu al klaar geweest met de game?)
Dat klopt ;)
Als je voor het 'Shura' einde kiest is de game al redelijk snel klaar. Als je daar niet voor kiest heb je nog een aantal erg leuke en zeer uitdagende bossfights te gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balarina
Netjes @dvd-linden, nog genoeg moois op je shinobi pad. Zou zeker later voor een replay gaan en dan wel vaders kant kiezen.

Pfoee lastig om nu in andere games te komen. Net monster hunter world begonnen, maar dan ben ik toch geneigd de combat te gaan vergelijken. Net als the witcher 3, was bezig met een replay en vond de combat leuk todat het na sekiro vrij bland aanvoelt... :p

Grappig ook om nu bloodborne weer ff te spelen. Sekiro is echt enorm vloeiend valt dan wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
balarina schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:45:
Netjes @dvd-linden, nog genoeg moois op je shinobi pad. Zou zeker later voor een replay gaan en dan wel vaders kant kiezen.

Pfoee lastig om nu in andere games te komen. Net monster hunter world begonnen, maar dan ben ik toch geneigd de combat te gaan vergelijken. Net als the witcher 3, was bezig met een replay en vond de combat leuk todat het na sekiro vrij bland aanvoelt... :p

Grappig ook om nu bloodborne weer ff te spelen. Sekiro is echt enorm vloeiend valt dan wel op.
Dat ben ik ook zeker van plan! Alleen eerst ff proberen Sekiro af te ronden zodat ik vanaf volgende week met FFVIIR aan de slag kan gaan. En zal ook eerst Bloodborne nog op platinum moeten zetten voordat ik Sekiro nog eens een keer doorspeel. Dus dat wordt de langere termijn.

Hoe voelt Bloodborne nou aan dan, aangezien je zegt dat Sekiro enorm vloeiend aanvoelt. Toch wel minder of gewoon anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Nog twee boss fights te gaan voor ik de game de eerste keer voltooid heb. Ik ben nu bij de Demon of Hatred en als ik die verslagen heb volgt alleen nog Isshin, the Sword Saint. Van wat ik moet geloven niet de makkelijkste gevechten, dus ik ben benieuwd. Gisteren nog wel een paar pogingen besteed aan Demon of Hatred, maar dat ging niet al te best haha.

Als ik deze twee verslagen heb hoef ik overigens alleen nog de twee shura ending fights en drie purification ending fights. Dan heb ik als het goed is alle boss fights in de game gehad. Maar dat bewaar ik voor een andere keer, want als het goed is ploft vandaag of morgen FFVII Remake op de deurmat :*).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Demon of Hatred is echt een toffe boss. Prepare to die and resurrect a lot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Pas geleden weer eens geprobeerd maar ik kan echt niet in die combat flow komen.
Op de één of andere manier krijg ik dat deflecten echt niet onder de knie en de lol is er wel echt vanaf inmiddels. BB en DS 1,2,3 waren geen enkel probleem maar dit lijkt gewoon niet te klikken.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
uchiha tijntje schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:44:
Demon of Hatred is echt een toffe boss. Prepare to die and resurrect a lot :P
Zeker een toffe boss! Heb hem gisteravond gelukkig neer kunnen halen. Moet zeggen dat zijn aanvallen best goed te leren zijn en dat je dan op een gegeven moment ook merkt dat het per poging beter gaat. Alleen is het best frustrerend dat je, ik dan, best wat tijd nodig hebt om in fase 3 te komen en dan de eerste 2 à 3 pogingen in fase 3 keihard geowned wordt. Kan je weer heel fase 1 en 2 door (wat opzich dan wel lukt, want die heb je op een gegeven moment wel goed onder controle alleen kost het best wat tijd). Die ring of fire in fase 3 vond ik behoorlijk irritant in ieder geval. Maar goed, maar gebruik gemaakt van het fluitje, dat scheelde al een hoop.

Daarna the Sword Saint Isshin nog wel een paar keer geprobeerd, maar kon niet meer de focus vinden om volledig voor dit gevecht te gaan. Wel één keer tot fase twee van Isshin gekomen, maar toen werd ik echt keihard afgemaakt door hem en zijn speer. Wat een damage en agressiviteit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Demon of Hatred is een Bloodborne baas in Sekiro, deed me denken aan Cleric Beast.
Je gaat op zich toch aardig rap door de bosses heen, lekker hoor d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
dvdkiwi schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:36:
Demon of Hatred is een Bloodborne baas in Sekiro, deed me denken aan Cleric Beast.
Je gaat op zich toch aardig rap door de bosses heen, lekker hoor d:)b
Ja, klopt ja. Wat mij betreft hadden ze pak en beet 10 tot 15 minibosses ingeruild (vooral de dubbele) voor een paar van dergelijke bosses. Over the top monsters of gekke mutaties. Dat had de game wel beter gemaakt in mijn ogen. Demon of Hatred staat denk ik ook wel in mijn top 5 boss fights van deze game.

En het gaat opzich best aardig ja. Een vriend vroeg laatst al of ik Sekiro moeilijker vind dan Bloodborne, maar zo ervaar ik het niet. Nou is dat lastig te zeggen, want Bloodborne heb ik zonder BBA gespeeld en Sekiro met. Dus dat kan wel een significant verschil zijn uiteraard. En Bloodborne was mijn eerste From game, dus ik ben nu natuurlijk iets meer ervaren. Maar al met al wel weer een heerlijke game hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik vind het lastig om te zeggen welke moeilijker is.
In Bloodborne, ook mijn eerste From game, heb ik 8 uur over het eerste stukje (zeg maar gerust die eerste straat) gedaan, daarna begon het te klikken en ging het steeds beter.
Sekiro klikte een stuk sneller maar daar heb ik dan weer 4,5 uur over Demon of Hatred en 6,5 uur over Saint Isshin gedaan.
Onder de streep had ik met allebei even veel moeite denk ik.

Ook vind ik het heel lastig om te zeggen welke ik leuker vind omdat ze allebei hele goede dingen hebben laten zien. De snelle combat in Sekiro en de Japanse stijl is fantastisch, maar dat is de Victoriaanse setting in Bloodborne ook. Qua combat neig ik toch iets meer naar Sekiro, net wat sneller en meer responsive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:47
rajackar schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:00:
Pas geleden weer eens geprobeerd maar ik kan echt niet in die combat flow komen.
Op de één of andere manier krijg ik dat deflecten echt niet onder de knie en de lol is er wel echt vanaf inmiddels. BB en DS 1,2,3 waren geen enkel probleem maar dit lijkt gewoon niet te klikken.
Ik ook niet. Vanwege de droogte wat betreft leuke games had ik Sekiro aangeschaft, maar na 2 uur is die gelijk weer op V&A gegaan. Een hoop frustraties en weinig plezier. Je moet zeker van het genre houden om er beter in te willen worden. Ik zocht wat eenvoudig tijdverdrijf en dat is Sekiro zeker niet. :+

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 10-04-2020 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
NotSoSteady schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:59:
[...]
Ik zocht wat eenvoudig tijdverdrijf (...)
En dan besluit je om een game van FROM Software aan te schaffen? :+
rajackar schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:00:
Zonde, want je mist echt wel een hele toffe game.
Laat het even rusten en geef het over een tijdje nog een kans, misschien dat het dan wel lukt :)

[ Voor 42% gewijzigd door Superkiwi op 10-04-2020 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:47
dvdkiwi schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:10:
[...]

En dan besluit je om een game van FROM Software aan te schaffen? :+

[...]

Zonde, want je mist echt wel een hele toffe game.
Laat het even rusten en geef het over een tijdje nog een kans, misschien dat het dan wel lukt :)
Ja, ik wist dat het een 'pittige' game was en zie mezelf als een vrij goede gamer die dingen snel onder de knie krijgt, maar dit was toch wel andere koek. Het genre is toch al niet mijn favoriet en dan ben je minder snel geneigd om echte skills te gaan ontwikkelen.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste