Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:54:
[...]

Heeft hij twee bolletjes boven zijn healthbar? ;)
hmm :9 even kijken dan thuis. herinner ik me niet meer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Hamazaki schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:54:
[...]

hmm :9 even kijken dan thuis. herinner ik me niet meer :*)
Volgens youtube wel ;) Je kan 1 bolletje stealthen, als je helemaal links om hem heen sneakt. De 2e moet je wel knokken.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Clay schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:13:
[...]
Wat je hier ook kan doen,
spoiler:
Er de eerste keer voorbij rennen, en dan vanaf de volgende idol terug de fight beginnen. Achterlangs kan je hem besluipen en heb je een heeeel klein hoekje waarin je een backstab kan doen, en het 2e bolletje kan je dan heel snel wegwerken met Sabimaru.
Toch wel? :D
Ik probeerde al een aantal keer vanaf het Gun Fort terug op die brug te komen maar viel telkens te pletter als ik naar het eilandje (waar de brug aan vast zit) wilde springen. Een gratis deathblow had me heel wat frustratie gescheeld. Aan de andere kant weet ik nu wel hoe ik hem moet verslaan.

Wat een heerlijke game toch! Ik denk dat Sekiro mijn favoriete From game is, net voor Bloodborne.

Ben tot nu toe ook al een stuk of vier
spoiler:
onderwater vissen (die je dus niet met zwemmen dood kunt maken)
tegen gekomen, waaronder één in Ashina Castle met een rood bolletje. Benieuwd wanneer ik de ability krijg om daar jacht op te gaan maken >:)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
die rooie schubben zijn erg nuttig, zorg dat je elke rooie vis dood die je tegen komt.

Daarnaast kan je snake eye stealthen door vlak voor het gat in de brug te stoppen en terug te rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
O ja, dat had ook nog een optie geweest _O-
helemaal niet aan gedacht!

Schubbetjes verzamel ik graag ja, al heeft Ton niet heel veel interessants voor mij.
Denk dat ik enkel dat stukje masker wil hebben, al weet ik nu nog niet waar ik die voor nodig heb of wat die doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 09-04-2019 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
dvdkiwi schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:55:
O ja, dat had ook nog een optie geweest _O-
helemaal niet aan gedacht!

Schubbetjes verzamel ik graag ja, al heeft Ton niet heel veel interessants voor mij.
Denk dat ik enkel dat stukje masker wil hebben, al weet ik nu nog niet waar ik die voor nodig heb of wat die doet.
Wacht nog maar even met die schubben uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Ben nu al zo'n 10 keer dood bij
spoiler:
onze grote witte slangvriend in zijn grot
en snap er nog steeds geen snars van wat nou de bedoeling is _O-

spoiler:
Eerst bleef ik achter dat eerste muurtje staan waar je zijn kop kunt zien.
Daarna kwam ik erachter dat je ook naar links kunt waar dat bange aapje zit. Vanaf daar kan ik ook niet bij 'm komen omdat ie me uit de lucht snaait...

[ Voor 44% gewijzigd door Superkiwi op 09-04-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
dvdkiwi schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:28:
Ben nu al zo'n 10 keer dood bij
spoiler:
onze grote witte slangvriend in zijn grot
en snap er nog steeds geen snars van wat nou de bedoeling is _O-

spoiler:
Eerst bleef ik achter dat eerste muurtje staan waar je zijn kop kunt zien.
Daarna kwam ik erachter dat je ook naar links kunt waar dat bange aapje zit. Vanaf daar kan ik ook niet bij 'm komen omdat ie me uit de lucht snaait...
Je moet een aap overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Dat idee kwam net ook in me op ja ;)

Ik heb iets verpest denk ik:
spoiler:
sprong op de kop van de slang en heb hem zo met 2 deathblows afgemaakt.
(Dark Souls 3 Wyvern anyone?)
Dan land je op dat kleine stukje rots en daar flikkerde ik dus vanaf :/
Kun je daar nog komen en zo nee, heb ik nu een heel gebied gemist?

Daarna maar even terug gegaan naar Ashina Depths, via de grot. Raar dat ie daar weer leeft trouwens ;) Bleek dat ik een klein stukje Depths gemist had:
spoiler:
Nog een Guardian Ape! En na zijn eerste fase worden het heel leuk 2(!!!) apen :D

Dat brengt hele vervelende Nioh herinneringen boven ;)
Gezien ik verder nergens heen kan (voor zover ik weet) moet ik deze dus verslaan om verder te kunnen. Bah bah.

[ Voor 97% gewijzigd door Superkiwi op 09-04-2019 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

Zojuist eindelijk voorbij Ishiin gekomen :)
Met een kut start en wat mooie rng op het einde ben ik er dan eindelijk doorheen *o*

De brul die eruit kwam.. :+

Disclaimer: staat niet in spoiler tags, maar obviously niet kijken als het je niets zegt.

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

dvdkiwi schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:42:
Dat idee kwam net ook in me op ja ;)

Ik heb iets verpest denk ik:
spoiler:
sprong op de kop van de slang en heb hem zo met 2 deathblows afgemaakt.
(Dark Souls 3 Wyvern anyone?)
Dan land je op dat kleine stukje rots en daar flikkerde ik dus vanaf :/
Kun je daar nog komen en zo nee, heb ik nu een heel gebied gemist?

Daarna maar even terug gegaan naar Ashina Depths, via de grot. Raar dat ie daar weer leeft trouwens ;) Bleek dat ik een klein stukje Depths gemist had:
spoiler:
Nog een Guardian Ape! En na zijn eerste fase worden het heel leuk 2(!!!) apen :D

Dat brengt hele vervelende Nioh herinneringen boven ;)
Zijn ze nu al te verslaan of is het verstandig om later terug te komen?
Je hebt niet veel verpest volgens mij. Ik viel er ook vanaf en heb 100% ;) Wellicht enkel een niet noemenswaardig item gemist. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29

NoTimeRemains

I know

productieve avond:
  1. spoiler:
    O'rin of the Water dood
  2. spoiler:
    Corrupted Monk dood
  3. spoiler:
    Chained Ogre dood
  4. spoiler:
    Lone Shadow Vilehand dood
nu bezig met
spoiler:
Owl
maar dat wil nog niet lukken...

[ Voor 12% gewijzigd door NoTimeRemains op 10-04-2019 01:17 ]

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Speel nog niet zo heel lang, neem graag mijn tijd en wil zelf alles exploren zonder guides. Vandaag mijn eerste headless gevonden, erg vet!

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Nice!

Was helemaal vergeten dat 1. zo heet |:( Toch maar ff gegoogled omdat ik de andere die je noemt al heb, en voorbij je huidige ben, maar ik zie nu dat ik die toch ook al had 8)7

Ook weer iets verder gegaan waar ik was,
spoiler:
De Shichimen Warrrior gedaan die spawnt op de plek waar je de Headless Ape killt en met Malcontent's ring het fluitje geupgrade, daarna de Fountainhead Palace verder ingegaan, en de 2e Bull gedaan. 't zal wel aan mij liggen, maar ik vind die bulls echt lame trouwens, helemaal geen leuke fight. Nu bij de idol aldaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Gisteren stiertje nummero dos verslagen, boring ass fight, maar wel stuk makkelijker gezien geen vuur. Daarna tijdje gevist voor wat scales. Die quest afgerond denk ik (alles gekocht, maar npc blijft om meer scales vragen..)

En bij volgende baas gekomen.

spoiler:
Divine Dragon. lijkt me een gimmick fight, maar ik was moe en het was laat dus naar buiten genoped. Plus ik weet niet wat er gebeurd met de rest van de game, gezien dit weer een situatie creeerd als eerder waar ik 2 items moest vinden voor kuro, nu moet ik weer item vinden voor Kuro etc). Misschien dat iemand het weet: Kan ik Divine tackelen en daarna nog Owl(Father) doen in Hirata? Of is dat dan blocked? Als ik Divine kan doen, wat me een gimmick lijkt en daarmee "makkelijk" dan doe ik die liever eerst zodat ik meer attack power heb voor de owl fight. Owl fight is nu al iets makkelijker met 19 vit tegenover 18, plus heb al 1 attackpower meer dan toen. Maar extra attack power voor snellere posture dmg is altijd handig :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
beetje offtopic: kennen jullie een spel die op deze lijkt maar dan makkelijker? heb het spel verkocht, terwijl ik het heerlijk vond. dus baal er een beetje van.

liefst eentje waar je de moeilijkheidsgraad kan instellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 10-04-2019 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Hamazaki schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:30:
beetje offtopic: kennen jullie een spel die op deze lijkt maar dan makkelijker? heb het spel verkocht, terwijl ik het heerlijk vond. dus baal er een beetje van.

Je kan Nioh proberen. Ook redelijk pittig, maar met keuzes uit verschillende wapens en daarmee verschillende combat styles misschien daarom wel iets makkelijker(gezien je kan kiezen voor een wapen stijl die je beter ligt, hint: de spear heeft range, gebruik die range). Het heeft net als Sekiro(en souls) een learning curve waar je ff doorheen moet, maar dat is met de meeste games. Het speelt zich ook af in sengoku era japan, heeft vaste main character en een verhaal met voice acting etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Ook Nioh is in het begin erg pittig. Zodra je de sloth talisman (die bazen ca 60-70% trager maakt) vrijspeelt worden bossfights aanzienlijk eenvoudiger.
Het grote voordeel bij Nioh echter is dat je een summon kunt inroepen en echt alles met z'n tweeën kunt doen, wat het uiteraard nog makkelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

ye-roon schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:27:
Gisteren stiertje nummero dos verslagen, boring ass fight, maar wel stuk makkelijker gezien geen vuur. Daarna tijdje gevist voor wat scales. Die quest afgerond denk ik (alles gekocht, maar npc blijft om meer scales vragen..)

En bij volgende baas gekomen.

spoiler:
Divine Dragon. lijkt me een gimmick fight, maar ik was moe en het was laat dus naar buiten genoped. Plus ik weet niet wat er gebeurd met de rest van de game, gezien dit weer een situatie creeerd als eerder waar ik 2 items moest vinden voor kuro, nu moet ik weer item vinden voor Kuro etc). Misschien dat iemand het weet: Kan ik Divine tackelen en daarna nog Owl(Father) doen in Hirata? Of is dat dan blocked? Als ik Divine kan doen, wat me een gimmick lijkt en daarmee "makkelijk" dan doe ik die liever eerst zodat ik meer attack power heb voor de owl fight. Owl fight is nu al iets makkelijker met 19 vit tegenover 18, plus heb al 1 attackpower meer dan toen. Maar extra attack power voor snellere posture dmg is altijd handig :)
Van wat ik weet:

spoiler:
Je moet eerst zorgen dat je voor de 2e keer in Hirata Estate terecht komt (liefst even gewoon het checkpoint bij Owl Father activeren voordat je Divine Dragon verslaat. Je hoeft Owl Father echter niet te verslaan voor Divine Dragon, MAAR je moet dus wel eerst in Hirata Estate zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

uchiha tijntje schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:54:
[...]

Van wat ik weet:

spoiler:
Je moet eerst zorgen dat je voor de 2e keer in Hirata Estate terecht komt (liefst even gewoon het checkpoint bij Owl Father activeren voordat je Divine Dragon verslaat. Je hoeft Owl Father echter niet te verslaan voor Divine Dragon, MAAR je moet dus wel eerst in Hirata Estate zijn geweest
Oh ik heb al 2 tries op hem, maar was moe en ben andere kant op gaan exploren :) Maar goed om te weten, dan tackle ik eerst degene waar ik nu ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:55
uchiha tijntje schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:54:
[...]

Van wat ik weet:

spoiler:
Hm, hoezo moet dit dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Zoek je specifiek een samurai-achtige game als Sekiro of gewoon een soort hack n slash action RPG maar dan vooral voor het exploren, verhaal en zonder moeilijke gameplay?

In het geval van het eerste Nioh, hoewel die game in de basis denk ik net zo lastig is als Sekiro. Daar heb je echter wel wat meer keus in je eigen moeilijkheidsgraad doordat je andere spelers om hulp kan vragen (coop) en bepaalde items kan gebruiken om de boel erg makkelijk te maken.

Ik denk echter wel dat je Nioh beter kan laten liggen als je niet de energie wil steken in het begrijpen en goed worden in deze games. Wat eigenlijk ook voor Dark Souls 1-3 en Bloodborne geldt. Deze games zijn nou eenmaal niet makkelijk, tenzij je ze echt wil leren... Want dan worden ze op een gegeven moment wel degelijk makkelijk(er).
Maar goed, wat Dark Souls 1 tm 3, Bloodborne, en Nioh gemeen hebben is dat je andere spelers kan summonen om zo samen bosses te killen. Je zou bijvoorbeeld de wereld in je eentje kunnen exploren en (als het je zelf niet lukt) samen met iemand de bosses kunnen killen. En dat is nog best leuk ook.

Een action RPG die qua gameplay een beetje op Sekiro lijkt maar wel een totaal andere setting heeft is God of War (2018). Deze game heeft ook verschillende moeilijkheidsopties waaronder dus easy mode, die echt heel easy is.
Verder zou The Witcher 3 ergens ook nog wel aanraden, niet dat die nou zoveel lijkt op games als Sekiro maar toch zijn er raakvlakken en kun je die ook vrij casual voor het verhaal spelen. Easy mode is ook echt super easy in die game.

Verder Nier Automata, Devil May Cry serie. Tikkie anders dan de Soulsborne games maar wel gericht op actie, spektakel, exploration en op easy mode heel erg easy. :)

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31

Nog tijdje wachten op Ghost of Tsushima misschien?

Filmpje: YouTube: Ghost of Tsushima - FIRST Gameplay Demo (Open World Game 2019)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Zo, na een uur ploeteren eindelijk het baasje verslagen waardoor ik niet verder kon.
spoiler:
het blijkt dat als je Guardian Ape en de slang verslaat vóórdat je naar het Forest gaat je er dus niet onderuit komt om Headless Guardian Ape te verslaan. Laat je aap en slang voor wat het is dan kun je zonder problemen die dubbele-aap arena doorkruisen om zo in het bos uit te komen.

Maar goed, baas verslagen, ik blij. Wat ik na elke baas doe is even een bezoekje brengen aan alle npc's en merchants om te kijken of ze misschien iets nieuws (te vertellen) hebben. Na die kleine rondreis wilde ik weer naar de nieuwe idol in de baas arena maar die was niet beschikbaar :/ Dan maar via de Poison Pool idol die kant op, dat is immers vlakbij.
Blijkt er gewoon een nieuwe baas in die arena te zitten... kan ik nog steeds niet verder _O-
spoiler:
Er huist nu een paarse headless terror kerel.

Dus dat wordt eerst maar "even" die verslaan en daarna snel door naar het bos!

Video en gebruikte strategie mbt mijn laatste baas:
spoiler:
Ik probeerde de witte aap zover te krijgen om zijn sword swings te doen. Als hij dan vanaf rechtopstaande positie zijn laatste klap uitdeelt en voor je op de grond valt kun je met de loaded spear de centipede in zijn nek schade toebrengen en dat geeft een aardige klap op zijn posture balk. Drie of vier van zulke spear attacks en zijn posture balk zit vol. Het enige supervervelende (en ook niet echt faire) aan dit gevecht vond ik de tweede aap; moeilijk te ontwijken en slecht te deflecten als je hem door de camerapositie soms niet ziet.
YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | Headless Guardian Ape | first playthrough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Hehe, wat maak je het jezelf moeilijk door op kleine Ape niet gewoon de Firecrackers (Long Spark) te gebruiken. :)

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Voxalizer schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:34:
[...]
Hehe, wat maak je het jezelf moeilijk door op kleine Ape niet gewoon de Firecrackers (Long Spark) te gebruiken. :)
Ik heb al een aantal keer firecrackers geprobeerd maar ben er nog geen vrienden mee geworden...

[ Voor 55% gewijzigd door Superkiwi op 10-04-2019 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Gisteren de
spoiler:
true
Corrupted Monk down. Was echt mega cheese:

spoiler:
In de transitie van fase 1 naar 2 kon ik tot mijn verbazing een Deathblow doen vanaf de hoogste tak... instantly naar fase 3 dus. In die fase kwam ik er achter dat er geen diminishing return zit op stuns, dus met firecracker spam en steeds een paar hits tussendoor ging ze zo neer. Nog een paar handjes Ash naar haar gegooid toen de Spirit Emblems op waren en voila.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 12:16
NoTimeRemains schreef op woensdag 10 april 2019 @ 01:17:
productieve avond:
  1. spoiler:
    O'rin of the Water dood
  2. spoiler:
    Corrupted Monk dood
  3. spoiler:
    Chained Ogre dood
  4. spoiler:
    Lone Shadow Vilehand dood
nu bezig met
spoiler:
Owl
maar dat wil nog niet lukken...
even een flinke tip:
spoiler:
Als je wat afstand blijft houden dan kan je die attack baiten waar 'ie 2 shurikens gooit en daarna zo'n salto slash doet.. deze is super makkelijk te dodgen en als ie dit doet krijg je een paar gratis attacks.

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 18:46
dvdkiwi schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:50:
[...]

Ik heb al een aantal keer firecrackers geprobeerd maar ben er nog geen vrienden mee geworden...
Ik kwam er gisteren dus pas achter dat je een beste vuurwerklijn kan neerleggen als je de trigger even ingedrukt houdt....heb ik al die tijd fluffy rotjes zitten knallen terwijl je ook een best flinke area met fireworks kan droppen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik denk dat ik wel redelijk bij de endgame ben nu. Ik heb de "Final Prayer Necklace" dus maxed out HP/Posture. Ik weet ff m'n attack level niet, maar ik heb volgens mij nog 3 bosses te gaan. Waarvan ik er 2 gezien heb en eentje waarschijnlijk is waar ik naar toe gestuurd ben om Kuro te gaan zoeken. Zit alleen te twijfelen welke boss ik eerst ga doen. Maar het was gister laat en ik was moe dus maar gaan slapen, evt vanmiddag/vanavond proberen, maar sporten dus word waarschijnlijk vrijdag of in het weekend. Ook maxed out healing item(volgens de trophy die ik er voor kreeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ben aan het overwegen of ik
spoiler:
Demon of Hatred
en
spoiler:
Young Owl
voor de extra attack power wil doen voordat ik naar de laatste boss ga. Ik hoor namelijk geen fraaie dingen over deze twee bosses. Is de final boss mogelijk zonder deze extra +2 AP, er van uitgaande dat je wel alle Prayer Necklaces + Gourds hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

yinx84 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:17:
spoiler:
Demon of Hatred
en
spoiler:
Young Owl
voor de extra attack power wil doen voordat ik naar de laatste boss ga. Ik hoor namelijk geen fraaie dingen over deze twee bosses. Is de final boss mogelijk zonder deze extra +2 AP, er van uitgaande dat je wel alle Prayer Necklaces + Gourds hebt?
Mwah, ik denk niet dat een beetje extra attack power de doorslag gaat geven of je die boss haalt of niet. Je moet die fight gewoon leren kennen en op posture damage winnen, of je moet bereid zijn om een kwartier rond te rennen om hem te cheesen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Als je moeite had met of slechte herinneringen hebt aan Genichiro moet je deze video niét kijken...
Hij speelt ermee alsof het zijn huisdier is :D

Vind het altijd heel tof om te zien als iemand een baas zo onder controle heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
yinx84 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:17:
spoiler:
Demon of Hatred
en
spoiler:
Young Owl
Volgens mij zien mensen in het algemeen
spoiler:
owl 2 > demon of hatred > isshil
als moeilijkst in volgorde. maar ik zou de laatste 2 als even moeilijk beschouwen. Je kan trouwens ook nog doorspelen als je de final boss hebt verslagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 18:46
dvdkiwi schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:57:
Als je moeite had met of slechte herinneringen hebt aan Genichiro moet je deze video niét kijken...
Vind het altijd heel tof om te zien als iemand een baas zo onder controle heeft.
Mijn controller heeft afgelopen week echt 2x door de kamer gevlogen voor deze hatelijke kerel...
Maar hij is nu ein-de-lijk down 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

I feel cheated :( Ik was bezig met een boss, had em in fase 2. Anzich nog niet zo moeilijk. Maar hij deed aanval die ik niet blokte/dodgte, dus chunk health weg. Ik weg rennen om te healen. Ik doe heal, hij is in de buurt doet knockup, ik val van de map af. Gelukkig niet dood want had genoeg health, ik respawn, heel groot in beeld: SHINOBI EXECUTION. NEEEEEEEEEE gvd, die fight was baas ik wilde em zelf doen kut game.

Dat was gister avond. Vanochtend toch tijd voor m'n vriendelijke vriend Fukuro(chichi).
spoiler:
Owl(father) dus. Anyway, best wel pittig, beetje z'n moves leren kennen. Fase 1 is een bitch though, die firecracker spam. Lastig te ontwijken. Ik had em 2 keer in fase 2, maar te weinig heals over vaak. Toen zag ik een loadingscreen tip en dacht, why not! Dus ik equip de phantom kunai en ga dat gevecht in. 1 fucking try. Die dude is best makkelijk als je health dmg op hem hebt zodat de posture dmg blijft hangen. Daarna met genoeg healing in fase 2 gekomen waar ik het niet eens nodig had. Zie de video voor m'n fight: Loading screen met tip bewust er ingelaten voor reference :) YouTube: Owl(Father) Sekiro™: Shadows Die Twice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Ik sta nu tegenover
spoiler:
Corrupted Monk
in Mibu Village en heb nog maar één confetti :/
Als ik een beetje inschat hoe lang dit nog gaat duren heb ik nog zo'n 25 confetti nodig.....
Het ziet er naar uit dat ik moet gaan farmen. Maar waar haal je zo snel 25+ confetti vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:44
Na twee dagen niet gespeeld te hebben, heb ik vannacht een goede run gehad. Guardian Ape en Shichimen Warrior heb ik in één keer neer gekregen. :) Vervolgens doorgegaan naar Ashina Castle om Lone Shadow Vilehand te verslaan. Uiteindelijk met zwetende handjes
spoiler:
Owl
ook down, wat een gevecht was dat zeg! :9

Om het helemaal af te maken, heb ik ook gelijk de Chained Ogre en Lone Shadow Masanaga meegepakt. 8)

@dvdkiwi Je hebt niet per se Divine Confetti nodig tegen hem, al gaat het wel iets makkelijker heb ik begrepen. Zelf heb ik het hele gevecht gedaan zonder Divine Confetti te gebruiken.

Shikata ga nai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Oh serieus? Ik had juist het idee dat ik zonder confetti met een rubberen zwaard aan het slaan was :P Terwijl ik met confetti wel serieus damage deed. Voor niks al mijn confetti opgemaakt dus.

Ondertussen
spoiler:
O'Rin (waar ik ook vrijwel geen damage tegen deed en dus ruim 6 minuten mee bezig was)

en
spoiler:
Tokujiro the Glutton (broertje van Drunkard)

wel neer gehaald dus het is even zoeken naar die 4e bead om mijn 7e necklace te maken.

[ Voor 57% gewijzigd door Superkiwi op 13-04-2019 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ben nu bij de laatste boss aanbeland. Eigenlijk vind ik het helemaal geen leuk gevecht... 4 fases is echt een beetje overkill. Het maakt het heel moeilijk om latere fases te oefenen... zeker omdat er iedere keer weer nieuwe moves uit de kast getrokken worden. Doe dan gewoon twee langere fases ofzo.

Nouja, we kachelen wel weer door :) Down gaat 'ie op den duur wel, maar vind het alleen niet zo'n goed design... wordt hiermee naar mijn gevoel kunstmatig moeilijker gemaakt, iets wat deze devs juist altijd zo goed weten te vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

@dvdkiwi Die boss is niet heel moeilijk, gezien 1 lifebar. Makkelijkst is voor posture kill te gaan en geen health kill. Tip: gebruik wat snap seeds int begin van het gevecht, dan gaat ze hp naar beneden en blijft de posture dmg beter zitten. Daarna gewoon git gud met deflects, jump staggers en mikiri counter. PS: je wil de speedrun strat voor die boss niet zien lol, doe maar nadat je het verslagen hebt :)

[ Voor 13% gewijzigd door ye-roon op 14-04-2019 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Ennn na m'n rant van gisteren de laatste boss down :)

spoiler:
Gek genoeg was Isshin fase 1 (eigenlijk dus fase 2 van 4 in totaal) het lastigst om te leren. Vandaar dat ik een hard hoofd had in de rest van het gevecht. Fase 2 en 3 waren voor mij stukken makkelijker. Afstand houden en Mikiri's + die leaps uitlokken... in fase 3 krijg je ook nog die Lightning Redirections cadeau. Niet verwacht dat hij op de tweede avond al neer zou gaan... had de laatste fase maar 2x hoeven zien.

[ Voor 6% gewijzigd door yinx84 op 14-04-2019 22:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Gister de game uit gespeeld. Plus met wat save scumming 3 trophies gehaald. Laatste boss was eigenlijk net als elke andere boss, moveset leren, timings leren, press L1 op juiste moment, press O voor de mikiri. Al met al langer over gedaan dan nodig denk ik. Vaak als ik in fase1 of fase2 foutje maakte dan "had ik geen zin meer" en ging gewoon dood. Laatste fase was idd de makkelijkste zoals @yinx84 hierboven ook al zei, maar hij geeft uitleg waarom.

Dus het is klaar. Sekiro uitgespeeld. Een cijfer voor deze game: 8. Het is geen perfecte game en wanneer je de parry timings en mikiri timings en spring timings in je systeem hebt zitten word eigenlijk elke boss een gimmick fight. De wereld is mooi en rijk en die eavesdrop momenten zijn leuk, jammer dat er in lategame niet zo veel meer zijn. Het sneaky en stealthy zijn en dat dit beloond word is ook heel vet. Je bent een shinobi, geen honorable knight, gebruik die stealth, gebruik die ninja tools, dat is je rol. Sekiro is ook 1 van de weinige games waarbij bosses in de laatste fase "makkelijker" worden, dit gebeurd bij groot aantal, ik zal opsommen in spoilers hieronder waarom ik dat denk. Nu ga ik onderweg naar het laatste einde wat ik nog niet heb in NG+ en dan daarna voor de laatste 4 lapis lazuli voor de upgrades en dan heb ik weer een "easy" plat er bij. Tot nu toe de beste game van 2019 voor mij, maja, 2019 is beetje karig jaar voor games tot nu toe.

spoiler:
Lady Butterfly: Uitzondering op de regel, fase 2 is moeilijker, vooral door de spirits die ze kan summonen.
Gyobu: fase 1 en 2 zijn hetzelfde.
Genichiro: Wanneer lightning fase begint heeft hij minder armor, waardoor posture dmg opbouwen een heel stuk makkelijker is, plus de lightning counter doet heel veel health en posture dmg.
Corrupted Monk(apperition): heeft maar 1 fase
Guardian Ape: fase 2 zeker makkelijker. Eerste fase is het een groot losgeslagen beest met grote sweeps en big damage. In fase 2 heeft hij een zwaard wat heel makkelijk te deflecten is waardoor hij een grote attack doet als je die deflect heb je mega opening om damage te doen.
Guardian Apex2: Zolang je focussed op de 2de aap eerst is het eigenlijk gewoon fase2 van eerste fight, maar dan hebben ze minder hp.
Monkeys: Gimmick fight, heeft geen fases imho.
Owl(first fight): fase 1 en 2 equal, misschien fase 2 iets moeilijker door de rook bommetjes.
Corrupted Monk(Bridge): Alle fases equal. De arena is gemaakt om je in fase 2 een deathblow te geven van een tak, gebruik die, de centipede kan wel iets doen kwa damage, maar is verder gewoon equal fight tbh.
Celestial Dragon: gimmick fight, fase 1 kan wat hectisch zijn, fase 2 duurt gewoon lang, maar is stuk makkelijker.
Owl(Father): fase 2 zeker makkelijker. in de eerste fase doet hij heel vaak de firecrackers en als je dan tegen een muur staat ben je er gewoon geweest. In fase 2 laat hij veel meer openingen en die kan je afstraffen.
Demon of Hatred: "Sword spunge" niet echt heel moeilijk, alle fases roughly equal. Alleen in laatste fase krijgt hij soort fire circle attack wat de battlefield wat kleiner maakt en het iets moeilijker maakt om dingen te zien. Maar met Suzaku kom je een heel eind. Helaas niet zelf verslagen(wel bijna) want hij gooide me van de rand af en sprong achter me aan.....
Ishin Sword Saint: Mja eerste fase is gewoon genichiro zonder armor aka, no dmg door naar fase 2. Ishin heeft geen armor waardoor posture dmg heel makkelijk is op hem(glass canon). Hij heeft best wel wat tells maak er gebruik van. Fase 3 is op zich niet heel moeilijk, maar hij doet heel veel damage. Fase 4, lightning counter his ass en kies je einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

* Clay is bijna aan het einde,

End game spoilers:
spoiler:
Nu bij de Demon of Hatred. Ik kom al regelmatig in de laatste fase, maar 1 foutje en je bent de sigaar, dus hij is me nog niet gelukt. Met een beetje mazzel heb ik hem vanavond neer O-) Ik weet nb dat je hem kan kazen, maar dat wil ik niet.

Wonder boven wonder heb ik zonder googlen alles goed gedaan voor de Dragon's Homecoming ending, maar omdat ik de Divine Dragon al dood heb heb ik wel m'n kans verspeeld om de 2e Hirata memory (en daarmee de laatste 2 prayer beads) te doen. De Gourd heb ik inmiddels wel op 10, en dus ook de 9e gevonden die ik voor Owl al had kunnen hebben.

Helaas weet ik al wel wie de eindbaas is, maar de verhaallijn ervan kan ik gelukkig nog wel spoiler free ervaren :) In voorbereiding van de weg naar platinum ben ik nu al wel andere dingen aan het googlen, zoals NPC quest lines en mogelijke endings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Gisteren
spoiler:
Great Shinobi Owl
eindelijk down... die slash covert gewoon t halve universum :| soms voelde ik me erg cheated als ik daaraan dood ging.
Nu opmaken voor
spoiler:
Corrupted Monk

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
Inmiddels ben ik ook beland bij het laatste gebied. Aldaar heb ik
spoiler:
the real Corrupted Monk en Sakura Bull
down. Nog niet zo ver in het gebied, maar het ziet er kleurrijk uit. :)

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat ik deze mod niet op mijn PS4 kan installeren. Zie er behoorlijk fun uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal wellicht aan mij liggen, maar ik ben even de weg kwijt in Sekiro :P
Heb ook nog nooit eerder een FromSoftware game gespeeld, dus mocht mijn vraag nogal dom overkomen, excuses.

Ik heb in die "memory" lady butterfly gedood, toen ben ik teruggegaan naar de plek waar je Headless (die is lastig zeg!) moet doden en uiteindelijk deze ook gedood. Dan heb je 2 uitgangen:

1. Je loopt door een gang en komt uiteindelijk bij een tempel terecht waar je een grote bel kan luiden en hier een item voor krijgt. Na de bel geluid te hebben, kan ik geen kant meer op, alleen maar terug?

2. Je loopt terug naar boven en daar is aan de andere kant van waar je vandaan komt een uitgang, echter die brengt je uiteindelijk ook weer terug naar waar je vandaan komt.

Kan iemand me in de goede richting helpen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:49:
Heb ook nog nooit eerder een FromSoftware game gespeeld, dus mocht mijn vraag nogal dom overkomen, excuses.

Ik heb in die "memory" lady butterfly gedood, toen ben ik teruggegaan naar de plek waar je Headless (die is lastig zeg!) moet doden en uiteindelijk deze ook gedood. Dan heb je 2 uitgangen:

1. Je loopt door een gang en komt uiteindelijk bij een tempel terecht waar je een grote bel kan luiden en hier een item voor krijgt. Na de bel geluid te hebben, kan ik geen kant meer op, alleen maar terug?

2. Je loopt terug naar boven en daar is aan de andere kant van waar je vandaan komt een uitgang, echter die brengt je uiteindelijk ook weer terug naar waar je vandaan komt.

Thanks!
Ik heb niet meer zo scherp waar je precies heen moet, maar door het luiden van de bel heb je wel je game moeilijker gemaakt zonder dat je het wellicht zelf door hebt gehad. Je kunt daarvoor het item gebruiken dat je hebt gekregen om de enemies weer op de normale difficulty te krijgen. Als dit verkeerde informatie is word ik vast gecorrigeerd door anderen hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt haha, dat zag ik inderdaad toen ik die bel deed luiden. Ik heb dat item ook erna gebruikt.

Heb erna van alles geprobeerd (Ook terug naar de tempel waar die gast zit die dragonrot heeft , die samen zit met Emma), maar ik ben het echt volledig kwijt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks!
Die Headless "moet" je voor zover ik weet helemaal niet doden. Volledig optioneel.

Waarom zoek je niet gewoon een geschreven walkthrough op internet op? Powerpyx bijvoorbeeld. Dan weet je exact waar je heen moet. Je kan volgens mij echt 3 verschillende kanten op ofzo.

http://www.powerpyx.com/s...ll-walkthrough-all-areas/

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 15-04-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runi215
  • Laatst online: 25-08 21:57

Thanks!
Welke bosses heb je verslagen naast Lady butterfly? Dan weet ik ongeveer waar je bent en waar je heen kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Thanks!
In de het grote open stuk voordat je bij de headless bent heb je vast een general verslagen(optioneel). Maar daar in de buurt is een brug die kapot is. Een best brede brug. Ga op die brug staan en kijk is links naar beneden, daar zie je vast iets bekends :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:04:
Klopt haha, dat zag ik inderdaad toen ik die bel deed luiden. Ik heb dat item ook erna gebruikt.

Heb erna van alles geprobeerd (Ook terug naar de tempel waar die gast zit die dragonrot heeft , die samen zit met Emma), maar ik ben het echt volledig kwijt :'(
Na de chained ogre heb je dat binnenpleintje met die general waar je rechts achter langs de bergen geklommen bent richting headless. Aan de achterkant van datzelfde pleintje is een kapotte brug, kijk daar eens naar beneden.
ye-roon schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:16:
[...]

In de het grote open stuk voordat je bij de headless bent heb je vast een general verslagen(optioneel). Maar daar in de buurt is een brug die kapot is. Een best brede brug. Ga op die brug staan en kijk is links naar beneden, daar zie je vast iets bekends :)
Was me net voor :+

[ Voor 24% gewijzigd door Clay op 15-04-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar waar die Sculptor's Idol staal? "Underbridge Valley"?

In de walkthrough die Bram net zei lijkt het alsof ik via de daken in het kasteel moet zien te komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kun je doorlopen :o :D

Gevonden, thanks iedereen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:43:
Daar waar die Sculptor's Idol staal? "Underbridge Valley"?

In de walkthrough die Bram net zei lijkt het alsof ik via de daken in het kasteel moet zien te komen
spoiler:
Ja en nee. Voordat je uberhaupt in het kasteel komt heb je eerst nog een paar memorabele momenten in petto en "in het kasteel" is een relatief begrip. Dat is best een groot gebied en het daadwerkelijk kasteel (waar je naar binnen gaat) is daar maar een onderdeel van. En echt in het kasteel komen zelf doe je idd via de daken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik dus
spoiler:
bij die slang. Ik dacht al dat Headless lastig was haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Herkenbaar verhaal. Leuk he, je eerste keer een From game spelen ;)
Bij mij duurde het ook een behoorlijke tijd voordat ik doorhad dat je bij die idol door kunt lopen.

[ Voor 47% gewijzigd door Superkiwi op 15-04-2019 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Ja, het loont inderdaad om in alle hoekjes en gaatjes te kijken of er niet iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Na het uitspelen van de story nu een veegactie aan het doen: alle remaining mini-bosses gedaan voor de laatste Prayer Necklace, Demon of Hatred down en ben nu de avond beëindigd bij
spoiler:
meneer de Uil in Hirata
. Die staat voor morgen op het menu, en daarna is het wel even klaar. Ambities voor een NG+ heb ik nog niet... misschien over een maandje of 2. De andere eindes YouTube ik wel en heb ook niet zo'n zin om alle prosthetic upgrades te gaan grinden.

[ Voor 12% gewijzigd door yinx84 op 15-04-2019 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

yinx84 schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:14:
Na het uitspelen van de story nu een veegactie aan het doen: alle remaining mini-bosses gedaan voor de laatste Prayer Necklace, Demon of Hatred down en ben nu de avond beëindigd bij
spoiler:
meneer de Uil in Hirata
. Die staat voor morgen op het menu, en daarna is het wel even klaar. Ambities voor een NG+ heb ik nog niet... misschien over een maandje of 2. De andere eindes YouTube ik wel en heb ook niet zo'n zin om alle prosthetic upgrades te gaan grinden.
Oh NG+ is minder daunting dan het lijkt. Ik ben in uurtje of anderhalf alweer bij de keuze voor de iron code of voor kuro. Dus ff save gemaakt en naar sticky gezet. Vanavond de iron code doen, 3 trophies halen, save terug zetten, kuro volgen, naar fountainhead laatste 4 lapis lazuli halen, alles upgraden, boss van fountainhead doen, naar ashina outskirts stairway en exp farmen voor alle skills en tada platinum :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• yinx84
Niet zelf gemaakt, maar zooo vet om te zien.

[Video: https://i.imgur.com/COYkNH0.gifv]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

ye-roon schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:35:
[...]

Oh NG+ is minder daunting dan het lijkt. Ik ben in uurtje of anderhalf alweer bij de keuze voor de iron code of voor kuro. Dus ff save gemaakt en naar sticky gezet. Vanavond de iron code doen, 3 trophies halen, save terug zetten, kuro volgen, naar fountainhead laatste 4 lapis lazuli halen, alles upgraden, boss van fountainhead doen, naar ashina outskirts stairway en exp farmen voor alle skills en tada platinum :)
Ja NG+ is echt een eitje. Het grinden van XP is nog het meeste werk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Gister eindelijk de

spoiler:
Demon of Hatred gehaald. Op zich wel een leuke fight, maar zoals wel meer gezegd is het een beetje een Bloodborne fight in Sekiro. De laatste fase vooral met het fluitje gedaan, vid volgt :)

Eergister had ik hem al bijna, en toen ik gestopt was realiseerde ik me dat ik de bell nog aan had staan van een sessietje farmen eerder O-)

Nu dus bezig met

spoiler:
Sword Saint Isshin leren.

En prompt weer dezelfde fout gemaak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
yinx84 schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:14:
spoiler:
meneer de Uil in Hirata
Heb je alle necklaces wel kunnen halen?
spoiler:
Als ik het goed heb zijn bepaalde bosses niet meer beschikbaar na het verslaan van Guardian Ape en Corrupted Monk. Of heb jij voor die tijd alle bosses tot aan deze twee al gesloopt? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Nipje schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:09:
[...]

spoiler:
Als ik het goed heb zijn bepaalde bosses niet meer beschikbaar na het verslaan van Guardian Ape en Corrupted Monk. Of heb jij voor die tijd alle bosses tot aan deze twee al gesloopt? :)
Je kan er idd 2 missen,

spoiler:
Voor zover ik weet moet je VOOR de Divine Dragon gedaan te hebben genoeg keren Kuro en Emma hebben afgeluisterd om de 2e Hirata Memory te krijgen. Daarin zit dan oa zo'n Ashina Elite, en de 2e Owl fight.

Wordt voor mij NG+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Nipje schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:09:
[...]

spoiler:
Ik heb 'm ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

spoiler:
Heel mooi issie niet, maar alhier m'n gevecht met de Demon of Hatred; paraplu en fluitje, 1 death, en de beste (ueberhaupt eerste) Divine Grass use ever :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik ben in NG+ inmiddels geraakt tot de final boss. Niet dat ik die ga killen, maar ik moet nog een hoop xp voor de final trophy.

Ik heb vandaag eerst het laatste einde wat ik nog niet had gehaald en de moeilijkste baas in het hele spel verslagen. Althans de boss die mij het meeste moeite gaf van alle enemies.
spoiler:
Emma. Heeft me echt eeuwen gekost om voorbij Emma te komen. Toen ik daar steady langs kon had ik Isshin de 2de keer dat ik hem zag ...

Daarna save terug geplaatst en de andere optie op die plek gedaan, in 1 keer. Toen snel naar fountainhead en de bosses daar gedaan en nu dus vlakbij DoH en de final boss. Ik zou ook Aapje nog kunnen doen, maar voor nu laat ik het ff zo. Ik zet vant weekend wel podcast aan op me laptop, en grind die 39! skillpoints dan wel. Misschien doe ik het in meerdere sessies, want damn das een hoop exp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

ye-roon schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:21:
Ik ben in NG+ inmiddels geraakt tot de final boss. Niet dat ik die ga killen, maar ik moet nog een hoop xp voor de final trophy.

Ik heb vandaag eerst het laatste einde wat ik nog niet had gehaald en de moeilijkste baas in het hele spel verslagen. Althans de boss die mij het meeste moeite gaf van alle enemies.
spoiler:
Emma. Heeft me echt eeuwen gekost om voorbij Emma te komen. Toen ik daar steady langs kon had ik Isshin de 2de keer dat ik hem zag ...

Daarna save terug geplaatst en de andere optie op die plek gedaan, in 1 keer. Toen snel naar fountainhead en de bosses daar gedaan en nu dus vlakbij DoH en de final boss. Ik zou ook Aapje nog kunnen doen, maar voor nu laat ik het ff zo. Ik zet vant weekend wel podcast aan op me laptop, en grind die 39! skillpoints dan wel. Misschien doe ik het in meerdere sessies, want damn das een hoop exp.
Moet je nagaan dat ik 10 skillpoints heb besteed aan 2 extra power points omdat ik dacht dat NG+ echt lastig zou worden... en ik niet doorhad dat er zoveel skills waren die gingen variëren van 6 tot 9 skillpoints. De laatste skill point die ik moest halen koste me 95.000 xp. :o

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-04-2019 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

uchiha tijntje schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:04:
[...]

Moet je nagaan dat ik 10 skillpoints heb besteed aan 2 extra power points omdat ik dacht dat NG+ echt lastig zou worden... en ik niet doorhad dat er zoveel skills waren die gingen variëren van 6 tot 9 skillpoints. De laatste skill point die ik moest halen koste me 95.000 xp. :o
Lol, das best klote idd. Maar meestal in fromsoft games is ng+ niet zo'n ramp als je met een maxed out wapen er in gaat. Zelfs tot ng+4 vaak niet. Maar in Sekiro zijn de damage increases boven de 15 attack echt nihil. Je doet echt bijna geen extra damage. Dat had ik gelukkig al snel door, plus het feit dat ik van de all skillpoints trophy af wist en dus gewoon al m'n skills daarin heb gestopt. Het is alleen jammer dat deze trophy bestaat en dat het de enige is die ik nog moet. Want wie verzint die shit. Dit is serieus de worst trophy in een fromsoft game ever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Dit is serieus de worst trophy in een fromsoft game ever.
Mwah ;) Deze kan je tenminste nog gewoon halen door de game gewoon te spelen en xp te halen. DS3's proof of concord kepts moet je of afwachten via autosummons (en dan nog winnen) of silver knights farmen, of naar ng+14 gaan voor de 2 pickups per ng.

nb, ik had de plat al, dit char haalde de 30e in ng+13

DS2's bell covenant voor all sorceries (hidden weapon) verdient imo ook een plekje op deze lijst. Deze heb ik destijds gehaald op de PS3 door aan het extra loading tikje van de HD te weten dat de Mad Warrior npc spawnde :D

Demon's Souls farm voor Pure Bladestone is tot slot ook een veel genoemde ;)

Bloodborne was imo eigenlijk de makkelijkste platinum, 3 endings en de chalice dungeons uitspelen.

On topic:
spoiler:
Nu bij Sword Saint Isshin dus, heb gister het eerste bolleke van Isshin zelf 1 keer gehaald, maar toen pakte die er een speer bij en stampte me finaal de grond in :P Super gaaf gevecht wel, veel vetter dan de Demon of Hatred imo.

[ Voor 27% gewijzigd door Clay op 18-04-2019 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Mja de proof farm was ook real. Maar kheb ff uitgerekend hoeveel tijd ik bezig ga zijn met de all skills trophy compared to that en ik denk dat ik er echt meer tijd in ga stoppen. Met het verschil dat ik niet op drops wacht maar gewoon alleen xp wil. Waar ik denk eerder verveeld raak bij het laatste. Bij de eerste word je gefrustreerd als het niet dropt, maar als je dan wel een drop krijgt heb je die euforie van YEAH!. En als je dan ook nog in juiste covenant zit en zo maar ineens gesummoned word is het ook van YEAH! terwijl met exp farm: zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz tot je er bent.

Kheb DS2 op PC gespeeld, didnt really care much about the achievements daar.

GL op de baas though. Ik vond de latere fases makkelijker dan de eerste, hij doet alleen stuk meer damage, zodra je het ritme gevonden heb is die zo neer. Laatste fase helemaal als je opgelet heb eerder int spel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
Voordat ik
spoiler:
Divine Dragon
wou verslaan heb ik vannacht de tweede versie van Hirata Estate doorlopen en zit vast bij
spoiler:
meneer de Uil
, die mij alle hoeken van de kamer laat zien. :+ Deze versie is veel sterker dan die van Ashina Castle. Daar ben ik ook nog wel even zoet mee.

Shikata ga nai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Spoiler voor diegene die niet alle eindes hebben gespeeld en mogelijk ook een spoiler voor diegene die dit wel hebben gedaan :P

Wisten jullie dat the sculptor
spoiler:
the demon of hatred is???

[ Voor 200% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-04-2019 17:41 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Wat een feest van emoties als je het hele topic nog eens doorleest :D
Om jullie die moeite te besparen heb ik wat opvallende/mooie/pakkende quotes op een rijtje gezet.
Enjoy!
bram1984 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:52:
Ik sta ook op het punt mijn eerste stapjes te wagen. Ik ben benieuwd.
bram1984 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:22:
[...]
Ja ik vind het tot nu toe tof. [...] Combat is echt super diep.
uchiha tijntje schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:06:
Het lastige is ook een beetje de snelheid van de game. Door de snelheid is het soms wat onoverzichtelijk. :)
bram1984 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:37:
Edit: Ik vind het trouwens echt veel moeilijker dan de vorige games. Veel sneller de parry windows zijn veel kleiner.
Origins schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:41:
Nou.. het is weer ouderwets lastig pff..
uchiha tijntje schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:46:
[...]
Er zijn teveel variabelen waardoor het soms niet altijd even fair aanvoelt.
bram1984 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:50:
[...]
Ik begin me af te vragen of FROM het niet een beetje heeft overdreven.
ravw schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:52:
Tering jongens deze game is gewoon niet leuk [...]
... nee dit is geen game voor even een uurtje of twee uitspelen
Voxalizer schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:00:
[...]
Verder vind ik de game gewoon erg genieten. Erg veel zin om weer verder te gaan.
SparksNL schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:45:
Wordt dit later nog anders/beter? Anders gaat hij denk ik redelijk snel op marktplaats.
Ambition88 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 11:57:
Ik heb echt geen flauw idee hoe ik dit spel ooit ga uitspelen, maar ik geef niet op.
uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:59:
Niet zo snel opgeven jongens! Het spel is 1 dag uit...
Nieuwevolger schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 16:38:
Pff wat is deze game moeilijk, instap niveau is zoveel hoger dan de andere souls games.
swoutr schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:06:
Bosses zijn moeilijker dan DS.
uchiha tijntje schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 20:23:
Oké, dit gaat me de hele avond kosten
Spud82 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 20:39:
Maar o god, is dit een game met stealth...
bram1984 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 23:49:
Bazen worden steeds simpeler. Lekker zeg
Ambition88 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 00:16:
Mag ik in my defense zeggen dat dit wel echt een stuk pittiger is dan Bloodborne?
dvdkiwi schreef op zondag 24 maart 2019 @ 14:47:
vang veel meer klappen dan in een gemiddeld potje Street Fighter
SparksNL schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:19:
Ik heb ‘m op marktplaats staan.
Nieuwevolger schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:17:
Het is denk ik wel duidelijker dat de bedoeling was om van sekiro een game te maken die een uitdaging is voor gevestigde soulsborne spelers.
NoTimeRemains schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:37:
Voor een non-SoulsBorne speler is dit wel even slikken hoor.
Clay schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:58:
Ik ben iig helemaal hooked, prachtige game, combat begint een beetje op zn plek te vallen
bram1984 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:18:
[...]
Iedere boss heeft nu vier bolletjes.
Nieuwevolger schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:46:
Ik zit nu wel op een punt waarbij ik het gevoel heb dat de mini bosses niet echt meer uitdagend zijn.
greyfox1987 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 07:52:
[...]
Heb je er ook een tube glijmiddel bij gekocht? Dat is af en toe wel zo prettig
bram1984 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:54:
Denk niet eens dat ik een NG+ ga starten. Daar vind ik het echt te uitputtend voor [...]
Voxalizer schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:36:
Deze game blinkt vooral uit in aantonen hoe goed de andere FromSoft games zijn, haha.
bram1984 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:39:
Ik neig er langzaamaan naar te stoppen en het spel te verwijderen.
biertje79 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:01:
Ik denk dat ik ook maar de handdoek in de ring gooi [...]
bram1984 schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:38:
[...]
Ik ben vrijdag gestopt en nog geen intentie gehad het spel weer op te starten.
Origins schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:49:
Prima game heeft From Software afgeleverd (met hier en daar wat puntjes) maar al met al topper.
swoutr schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:57:
Soms ben ik de weg een beetje kwijt in de game [...]
Origins schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:41:
De game is te goed om te stoppen.
Scrisissszzz schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:21:
Ben een beetje klaar aan het raken dat er om iedere hoek een mini boss staat.
Hamazaki schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:23:
wat een heerlijk spel is dit, maar waarom zo moeilijk!!
Rumple schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:53:
[...]
Niet de beste keuze om dit spel voor je ontspanning te spelen.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahaha yep. Sounds about right. :p

Inmiddels ook niet meer present op mijn harde schijf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:26
Waar ben je gestopt?
bram1984 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 08:18:
Hahaha yep. Sounds about right. :p

Inmiddels ook niet meer present op mijn harde schijf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ashina Depths volgens mij. Een of andere irritante boss fight in een grot waar iedereen een gun vast heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

bram1984 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:53:
[...]
Ashina Depths volgens mij. Een of andere irritante boss fight in een grot waar iedereen een gun vast heeft.
Helaas, maar wel goed dat je dan ook gewoon ermee stopt. Ik weet dat ik zelf nogal een completionist ben, en iets eigenlijk niet half weg kan leggen. Bayonetta heb ik op die manier bv uitgespeeld omdat het "moest", terwijl ik DMC4 heel vet vond, geen idee.

Die Snake Eyes bosses zijn nb ook heel irritant. 'k geef je geen ongelijk ;)

Wat bossfights betreft vind ik het - nog veel meer dan Dark Souls - aanvoelen als het instuderen van een stuk muziek. Het moet een plekje krijgen in je muscle memory, en dan gaat het ineens vanzelf en foutloos. De meeste bosses had ik de 2e dag wel "ingestudeerd", maar nu bij de laatste paar had ik er voor eentje 4 dagen nodig, en ga ik nu bij een andere ook de 4e dag in.

Deze wetenschap - en dat je steeds verder komt; je weet dat je op een gegeven moment gaat winnen - maakt het ook relaxter om de controller op een gegeven moment weg te leggen.

spoiler:
Isshin's Genichiro fase speelt als Neo in de Matrix. Z'n eerste sword fase erna nog niet, maar dat gaat al met grote stappen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Clay schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:45:
[...]

Helaas, maar wel goed dat je dan ook gewoon ermee stopt. Ik weet dat ik zelf nogal een completionist ben, en iets eigenlijk niet half weg kan leggen. Bayonetta heb ik op die manier bv uitgespeeld omdat het "moest", terwijl ik DMC4 heel vet vond, geen idee.

Die Snake Eyes bosses zijn nb ook heel irritant. 'k geef je geen ongelijk ;)

Wat bossfights betreft vind ik het - nog veel meer dan Dark Souls - aanvoelen als het instuderen van een stuk muziek. Het moet een plekje krijgen in je muscle memory, en dan gaat het ineens vanzelf en foutloos. De meeste bosses had ik de 2e dag wel "ingestudeerd", maar nu bij de laatste paar had ik er voor eentje 4 dagen nodig, en ga ik nu bij een andere ook de 4e dag in.

Deze wetenschap - en dat je steeds verder komt; je weet dat je op een gegeven moment gaat winnen - maakt het ook relaxter om de controller op een gegeven moment weg te leggen.

spoiler:
Isshin's Genichiro fase speelt als Neo in de Matrix. Z'n eerste sword fase erna nog niet, maar dat gaat al met grote stappen beter.
Tja bij mij is het heel simpel: als de drang weg is om verder te spelen en ik ga me aan dingen irriteren, dan is dat voor mij het teken om lekker te stoppen. Ik word daar zelf ook geen leuker mens van. :)

In dit geval vond ik de boss fights erg matig en te veel in kwantiteit en op het begin na, had ik nergens het gevoel dat ik met bijvoorbeeld Bloodborne had.

Heb ik bij veel "goede" games gehad hoor: GTA5, TW3, DS2 + 3. Niet alles is voor iedereen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Leuk om te zien dat de één deze game geweldig vindt en de ander het als een tegenvaller beschouwt.
Ik had na een uurtje of 10 ook even de neiging om de game aan de kant te leggen omdat het allemaal niet zo wilde lukken en ik gevechten op een BB/DS manier inging, maar na even volhouden begon ik de combat steeds beter te begrijpen. Ik durf nu wel te zeggen dat ik deze game leuker vind dan Bloodborne en Dark Souls. Voornamelijk door de snelle combat en de Japanse setting, die trekken mij wel (reden dat ik Nioh ook zo tof vond).
Komende dagen weer eens wat progressie (proberen te) maken!
Zit nu nog bij
spoiler:
Corrupted Monk versie 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
Navuri schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:03:
Bloodborne is mijn favoriete game aller tijden, maar zit te twijfelen of ik deze ga halen. Vind het ook opvallend dat Sekiro in de Playstation Store 69,99 euro kost en een hard copy game is 10 euro goedkoper. Vreemd, maar misschien gewoon even wachten op de uitverkoop die er hoogstwaarschijnlijk over een maand zal zijn (zelfde als met Red Dead Redemption 2)
Na lang twijfelen toch maar gekocht en na 5 of 6 uur de hele boel weer verwijderd van de Playstation. Ik wist dat ik ging twijfelen over de gameplay en over het gebrek aan character customization en toch ben ik in eerste instantie overstag gegaan. Jammer, maar helaas. Hopelijk brengt From dit jaar nog een Bloodborne 2 aankondiging uit. Sekiro is niet mijn game.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

dvdkiwi schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:18:
Leuk om te zien dat de één deze game geweldig vindt en de ander het als een tegenvaller beschouwt.
Ik had na een uurtje of 10 ook even de neiging om de game aan de kant te leggen omdat het allemaal niet zo wilde lukken en ik gevechten op een BB/DS manier inging, maar na even volhouden begon ik de combat steeds beter te begrijpen. Ik durf nu wel te zeggen dat ik deze game leuker vind dan Bloodborne en Dark Souls. Voornamelijk door de snelle combat en de Japanse setting, die trekken mij wel (reden dat ik Nioh ook zo tof vond).
Komende dagen weer eens wat progressie (proberen te) maken!
Zit nu nog bij
spoiler:
Corrupted Monk versie 1
Nioh vond ik ook heel vet (ng+ uitgespeeld) maar het grinden voor gear had voor mij niet gehoeven. Wat ik wel heel gaaf vond waren de 3 stances, en het zelf kunnen kiezen welke moves je daarin wou gebruiken.

Of ik Sekiro leuker vind dan Dark Souls weet ik nog niet :P daar heb ik 2 chars voorbij ng+7 gespeeld, dus voordat ik dat kan zeggen moet ik Sekiro ook nog een paar ng cycles achter me hebben.

En dat begint nu, want ik heb ronde 1 uitspeeld *O* :)F

spoiler:
Isshin Sword Saint, 5e avond aan pogingen, wsl 50+ keer geprobeerd. 't is een behoorlijk prutsgevecht waarin de posture gain in fase 2 volledig verzaak, fase 3 weer eigenlijk best mooi doe, en fase 4 gewoon heel veel geluk heb :)

Op naar NG+ dus!

edit,
Versla je tutorial Genichiro, gaat je arm er alsnog af 8)7 logisch natuurlijk

[ Voor 3% gewijzigd door Clay op 20-04-2019 23:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

na dat ik Sekiro even een paar dagen heb weg gelegd (en Cuphead op de Switch ben gaan spelen, want ja dat is niet frustrerend... :X) vandaag toch weer wat dingen kunnen afstrepen.

spoiler:
Sakura Bull of the Palace

spoiler:
Shichimen Warrior - Guardian Ape

spoiler:
Shichimen Warrior #2

spoiler:
Headless - Ako

spoiler:
Headless - Gachiin

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Gisteren de game weer eens opgestart en
spoiler:
Corrupted Monk versie 1
in de eerste poging verslagen.
Video:
Ik blijf dit soort gevechten, waarbij je met normale zwaardslagen nauwelijks tot geen damage doet en zijn posturebalk daardoor snel weer leeg loopt erg lastig vinden; ik moet echt wat beter mijn beschikbare items gaan gebruiken.
Daarna het item in de ruimte achter hem gepakt en toen veranderde er iets in de wereld:
spoiler:
alle Ashina Castle idols waren greyed out :D Er was dus iets gaande, tijd om uit te zoeken wát. Dus via the Abandonded Dungeon idol maar eens gaan kijken... Holy guacemoly, overal paarse dudes in/op het kasteel!
De meeste idols wel weer kunnen herstellen maar er staan zo wel een aantal bazen op het programma:
spoiler:
Chained Ogre nr2

spoiler:
Lone Shadow Vilehand

spoiler:
en ik zag iets groots op de plek waar Genichiro zich bevond

Dat wordt weer ploeteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
Expres je Firecrackers niet gebruikt, want ik zie wel dat je as gebruikt @dvdkiwi?

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Ik vergeet die vaak te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

en weer dooooooooooor
spoiler:
Headless - Ungo
is ook van mijn lijstje af
spoiler:
Sakura Branch lightning meneer

spoiler:
de Great Colored Carp story line is ook afgelopen

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Lekker hoor :)

Ik heb zojuist
spoiler:
Chained Ogre nr2

spoiler:
Lone Shadow Vilehand in de dojo

spoiler:
onderwater Headless in Ashina Castle
en
spoiler:
Lone Shadow bij de Serpent idol (Wat een k#tgevecht)
verslagen.
Er staan nog een tweetal minibosses open die ik zo snel niet zie goed zie komen, voornamelijk vanwege de krappe ruimte:
spoiler:
de 2 red eyes in Abandoned Dungeon (wat slaan die lui hárd!)

Dus eerst maar eens een kijkje nemen in de Lookout Tower, bovenin Ashina Castle.
*edit
Kijkje genomen. Genadeloos afgestraft :D
Wel net mijn 8e necklace kunnen maken dus het levensbalkje is weer iets langer :)

[ Voor 39% gewijzigd door Superkiwi op 22-04-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

zo
spoiler:
Divine Dragon
is ook down, weet nog even niet waar ik heen moet maar ik ben nu maar even aan t grinden.

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Gister de platinum trophy gehaald. 1 podcast waar ik nog 40min van moest zien, daarna eentje van 1u30min daarna eentje van 1u43min en daarna nog een uur van eentje die ik normaal niet zie. Bijna 5 uur farmen voor exp. Worst trophy ever in a fromsoft game. De proof of concord kept was ook een mega grind, maar daar had je nog het gevoel van YEAH! wanneer je een drop kreeg of de afleiding/extase wanneer je een summon kreeg naar andere wereld. Dit was gewoon super duper boring as fuck. Maja, m'n 40 skill points zijn binnen en naar Fountainhead geweest voor mooi screenshot van de platinum. Tijd voor andere games :)

@dvdkiwi Heb je wel de passive skills in de ashina skill tree? Je krijgt zo veel posture damage bij een deflect, dat maakt het echt super moeilijk.

[ Voor 11% gewijzigd door ye-roon op 23-04-2019 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

ye-roon schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:19:
Gister de platinum trophy gehaald. 1 podcast waar ik nog 40min van moest zien, daarna eentje van 1u30min daarna eentje van 1u43min en daarna nog een uur van eentje die ik normaal niet zie. Bijna 5 uur farmen voor exp. Worst trophy ever in a fromsoft game. De proof of concord kept was ook een mega grind, maar daar had je nog het gevoel van YEAH! wanneer je een drop kreeg of de afleiding/extase wanneer je een summon kreeg naar andere wereld. Dit was gewoon super duper boring as fuck. Maja, m'n 40 skill points zijn binnen en naar Fountainhead geweest voor mooi screenshot van de platinum. Tijd voor andere games :)

@dvdkiwi Heb je wel de passive skills in de ashina skill tree? Je krijgt zo veel posture damage bij een deflect, dat maakt het echt super moeilijk.
Heb je deze grind op NG gedaan met save backups voor het halen van de verschillende endings, of op NG+3?

Vandaag is nb patch 1.03 uitgekomen. Ik geloof dat de Loaded Axe versies nu bv allemaal 2 emblems per use kosten, tov 3 voor de latere versies voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
ye-roon schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:19:
Je bedoelt Ascending en Descending Carp?
Die heb ik ja, het waren enkele van de eerste skills die ik kocht ;)

Op het punt waar ik nu ben vind ik die Lone Shadows wel de meest lastige en vervelende vijanden om te verslaan. De jump kicks die ze doen hakken er flink in en de tweede helft van hun levensbalk krijg ik maar erg moeizaam omlaag waardoor hun posture balk telkens vrij snel weer leeg loopt.
[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | Lone Shadow Masanaga the Spear-Bearer | First playthrough]

[ Voor 37% gewijzigd door Superkiwi op 23-04-2019 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
Gisteren heb ik weer een beetje progressie kunnen boeken nadat ik een aantal dagen niet heb gespeeld.
spoiler:
Meneer de Uil
heb ik met zwetende handjes eindelijk kunnen verslaan. :D
spoiler:
De kooikarper en Divine Dragon
stellen niet veel voor. Evenzo met
spoiler:
Shigekichi (nog een broer van de dronkaard?)
, erg jammer dat er weer een baas gerecycled wordt. Dat wordt nogmaals benadrukt als je daarna de
spoiler:
Chained Ogre
weer tegenkomt.

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:17
dvdkiwi schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 04:45:
Wat een feest van emoties als je het hele topic nog eens doorleest :D
Om jullie die moeite te besparen heb ik wat opvallende/mooie/pakkende quotes op een rijtje gezet.
Enjoy!

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

_O-
Voeg daar wat mij betreft "waarom ben ik er in vredesnaam weer ingetrapt en heb ik deze game gekocht" aan toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
spoiler:
Great Shinobi Owl

:D
Zo'n boss waarvan ik nu denk: hoe gaan we die ooit verslaan??? Hij schopt mijn posture met een paar klappen tot de max :/
*edit
Hij is neer! :*) 6e poging zoiets.
Was even bang dat er misschien nóg een fase zou komen maar het op poppen van de trophy stelde me zeer gerust!
[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | Great Shinobi - Owl | First playthrough]

Om de 4 eindes in één playthrough te halen had ik mijn save vóór deze confrontatie op moeten slaan. Dat einde pak ik wel in ng+.
spoiler:
Als ik met het kind praat in de area waar Folding Monkeys zaten zegt ze dat ik de Dragon Heritage terug kan brengen door op zoek te gaan naar de High Priest. Tevens zei ze dat deze beslissing onomkeerbaar is, wat zou duiden op een bepaald einde.

Voor de zekerheid mijn save opgeslagen, nu weer verder met Kuro.

[ Voor 93% gewijzigd door Superkiwi op 23-04-2019 17:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

* Clay is in NG+ al weer voorbij de
spoiler:
Corrupted Monk, in 2 pogingen. De speedrun strat lijkt trouwens gepatched, hij doet nu een paar stapjes naar voren bij het spawnen zodat je niet meer een jump deathblow via de paal achter hem kan doen. O'rin of the Water was uiteindelijk ook heel simpel, maar pas toen ik d'r stunlockte met een Sabimaru volley gevolgd door een Divine Confetti buffed reeks Floating Passages. Ik denk dat ze binnen een minuut neer was toen.

Het eerste deel van NG+ voelt vooral als een victory lap :P Tot in Ashina Castle ueberhaupt geen death gehad, en zelfs Lady Butterfly ging in 1 keer neer.

Seven Spears kostte een handvol pogingen, maar de eerste echte roadblock was toch:
spoiler:
Genichiro. Een beetje onverwacht, omdat je zou denken dat je deze gast nou wel kent. Op een of andere manier komt een attack na een deflect van hem er zo snel uit dat die niet te blocken lijkt, en soms komt dan per ongeluk ook je combat art eruit ipv een block -> attack.

Ik kijk nu al uit naar:
spoiler:
Owl, en daarna de second Hirata Memory met Owl (father). Eerst nog ff de Guardian Ape doen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online
Ik snap nu wat jullie bedoelen met gerecycleerde bazen ;)
Laatste dagen
spoiler:
Corrupted Monk versie 2
spoiler:
Sakura Bull of the Palace
spoiler:
Drunkard versie 2 in Hirata versie 2
spoiler:
Lone Shadow Spear-Bearer in Hirata versie 2
spoiler:
Devine Dragon
spoiler:
Ashina Spears in brandend Ashina Reservoir
verslagen.

Heb nu al 2,5 uur in het gevecht met
spoiler:
Father Owl in Hirata Estate
zitten maar dat wil nog niet echt vlotten. Slechts 3 keer tot zijn 3e fase gekomen nog. En ik móet hem (van mezelf) verslaan voordat ik verder ga met het verhaal.

Ondertussen ook wat Headless dudes verslagen. Heb een manier gevonden om ze binnen 30 seconden te verslaan _O-
[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | Hidden Forest Headless in 30 seconds]

Vwb het gevecht hieronder:
Wederom moeilijk gedaan hier; zijn 2e fase had vanaf de tak gewoon snel beëindigd kunnen worden ;)
[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | Corrupted Monk | First playthrough]

[ Voor 75% gewijzigd door Superkiwi op 28-04-2019 18:29 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste