Dragonrot is makkelijk weg te halen, daar hoef je geen nieuwe saves voor te starten hoor
Dat is wel een mooie cleane fight
Ik heb hem gister verslagen, maar een stuk lomper. Omdat ik een groot deel van de game al explored had heb ik ook al een stuk meer vit, wat het flink vergeeflijker maakt. De laatste fase ben ik volgens mij compleet voorbij geluckt, die heb ik ook maar 4 keer gezien, anders had ik de mikiri kansen wsl wel beter zien aankomen.
Daarna verder gegaan en
spoiler:
De Folding Screen Monkeys gedaan, en met de vlieger naar de overkant gevlogen om een snek te poken, looool
Plainside schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:43:
[...]
Snap nog steeds niet hoe je met die snake eye's moet vechten, beide al wel een keer close gekregen maar dan telkens die sniper shots of perilous attacks.
spoiler:
Ik heb dat met de Sabimaru prosthetic gedaan. 1 bolletje kan je backstabben, de 2e kan je ze eerst poisonen, en als de health laag genoeg wordt is hun posture wel te breken.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Plainside schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:43:
Nu weer met wat meer hoop het spel kunnen spelen is wel fijn haha. Snap nog steeds niet hoe je met die snake eye's moet vechten, beide al wel een keer close gekregen maar dan telkens die sniper shots of perilous attacks. Of ze zitten midden in zo'n combo en dashen ze plotseling achteruit en krijg je een normale shot op je kop. Geprobeerd met oils en firecrackers... misschien toch meer upgrades halen voor de tools.
spoiler:
de poison pool snake eyes heb ik eerst gestealth killed, daarna heb ik em in de poison pool gelokt tot ie poison damage krijgt en dan afwachten en zn shots dodgen.
This is the Way.
Wat ik mij trouwens afvraag, is het wel mogelijk om perilous attacks te deflecten en is het alleen niet mogelijk om te blocken of moet je echt dodgen/mikiri/jumpen/rennen om ze te ontwijken?
Hahaha zo heb ik dat in mijn 1e playthrough ook gedaan (helemaal per ongeluk eigenlijk). Ik wilde hem killen, maar ik werd echt vrij hard geowned, dus ik terug naar een safe area waar ik mijzelf kon healen en hij me niet kon hitten. Toen werd ik volgens mij gebeld ofzo en ik had de game niet op pauze gezet. Toen ik terug kwam was die boss al bijna door zijn health heen omdat die in de poison bleef staanNoTimeRemains schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:04:
[...]
spoiler:de poison pool snake eyes heb ik eerst gestealth killed, daarna heb ik em in de poison pool gelokt tot ie poison damage krijgt en dan afwachten en zn shots dodgen.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Zie https://sekiroshadowsdiet...life.com/Perilous+AttacksSileh schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:31:
Wat ik mij trouwens afvraag, is het wel mogelijk om perilous attacks te deflecten en is het alleen niet mogelijk om te blocken of moet je echt dodgen/mikiri/jumpen/rennen om ze te ontwijken?
Thrust attacks kan je deflecten, maar niet blocken. Een Mikiri Counter is altijd beter nog, omdat je dan posture damage doet. De andere 2 (sweep en grab) kan je niet deflecten.
Ah, dankje. Goed om te weten dat ik het wel goed begreep en niet voor niets sweeps liep te jumpen en grabs te dodgen.Clay schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:39:
[...]
Zie https://sekiroshadowsdiet...life.com/Perilous+Attacks
Thrust attacks kan je deflecten, maar niet blocken. Een Mikiri Counter is altijd beter nog, omdat je dan posture damage doet. De andere 2 (sweep en grab) kan je niet deflecten.
Soms ben ik de weg een beetje kwijt in de game, zijn er nog dingen te ontdekken, waar kan ik nu heen, waar MOET ik nu heen etc. Soms zit ik even vast met een boss en wil ik andere locaties exploren, maar ik heb niet echt een overzicht van wat volledig gedaan is oid.
Heb je per locatie altijd een vast aantal scultor idols? en zijn het er altijd 6 of 8 of whatever oid?
Heb je per locatie altijd een vast aantal scultor idols? en zijn het er altijd 6 of 8 of whatever oid?
Nee, sterker nog, ik kreeg er gister een scrollbar bij, dus de hoogte van dat kader zegt ook niets over het aantal idolsswoutr schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:57:
Oh, ja dat vroeg ik mezelf dus af, komt er op den duur een scrollbar bij. Ja dus...Clay schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:28:
[...]
Nee, sterker nog, ik kreeg er gister een scrollbar bij, dus de hoogte van dat kader zegt ook niets over het aantal idols
Ik heb een locatie met maar een sculptor idol, ik verwacht dat ik daar nog meer kan exploren, maar na gisteren even rond te hebben gekeken kon ik niks vinden.
Begin de final boss steeds beter door te krijgen. Z’n 2e leek eerst onmogelijk, maar begin die aardig goed door te krijgen. Z’n 3e fase gaat ook wel aardig goed die paar keer dat ik het had gehaald.
Ik moet zeggen dat een NG+ echt ineens super simpel is, meeste bosses hooguit maar 3 tries nodig en dan gelijk door.
Verwacht dit weekend deze te hebben afgerond.
De game is te goed om te stoppen.
Verwacht dit weekend deze te hebben afgerond.
De game is te goed om te stoppen.
Ik ben net klaar met NG++
Nog 1 achievement en dan ben ik klaar. Maar die achievement duurt nog wel eventjes… Ik moet nog echt zoveel XP...v

De laatste 2 (of 3) bosses vragen er echt voor dat je alles uit de kast moet trekken. Je moet van elke move het patroon herkennen, zodat je erop kan reageren. Genechiro lijkt een lachertje vergeleken met deze 2.
Bij de 3e poging op Genchiro tot zijn 3e fase gekomen en daar zijn posture balk bijna helemaal vol gekregen 
Helaas in shock geraakt. Had ook helemaal geen healing items meer in die fase.
Wel lastig vechten met zweethandjes...
De paarse hunter in Ashina Reservoir is ondertussen ook dood. Tijdens dat gevecht kwam er wel even een typisch From irritatiepuntje de hoek om kijken: camerastandpunten in kleine ruimtes... bah bah
Helaas in shock geraakt. Had ook helemaal geen healing items meer in die fase.
Wel lastig vechten met zweethandjes...
De paarse hunter in Ashina Reservoir is ondertussen ook dood. Tijdens dat gevecht kwam er wel even een typisch From irritatiepuntje de hoek om kijken: camerastandpunten in kleine ruimtes... bah bah

[ Voor 91% gewijzigd door Superkiwi op 04-04-2019 22:03 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Net voorbij Guardian Ape. Misschien wel de leukste boss tot nu toe! Super gevarieerde moveset... poison, fear, 3 soorten perilous
spoiler:
en heel veel poep! Dikke shock ook toen er nog een fase 2 kwam nadat er groot SHINOBI EXECUTES in beeld had gestaan 
Vind de game zeer tof, maar vind de setting van dark souls toch een tikkeltje vetter. Ook level variatie + enemies en bosses. In deze opzichten voelt sekiro een beetje te safe aan.
De meeste mobs zijn in de game snel neer en vereisen op een gegeven moment weinig tactiek/skill. In dark souls was ik bij elke nieuwe encounter bang voor wat ik nu weer tegen zou komen. Hier vlieg ik gewoon op nieuwe mobs af. Ze variëren ook weinig in looks, waardoor ze een stuk minder “gevaarlijk” overkomen.
Ook heb ik nog steeds niet volledig de klik die ik in dark souls wel had. Ondanks dat de mobs redelijk makkelijk neergaan voelt het altijd wat stroef.
Vandaag lady butterfly pas tegengekomen omdat ik het gebied eerst ontliep. Had haar al na 3 tries neer, waarschijnlijk ook omdat ik al redelijk “geleveld” was. Maar ik voel toch net een tikkeltje minder voldoening dan bij dark souls.
Nu klink ik heel negatief, maar geniet desondanks toch enorm van de game.
De meeste mobs zijn in de game snel neer en vereisen op een gegeven moment weinig tactiek/skill. In dark souls was ik bij elke nieuwe encounter bang voor wat ik nu weer tegen zou komen. Hier vlieg ik gewoon op nieuwe mobs af. Ze variëren ook weinig in looks, waardoor ze een stuk minder “gevaarlijk” overkomen.
Ook heb ik nog steeds niet volledig de klik die ik in dark souls wel had. Ondanks dat de mobs redelijk makkelijk neergaan voelt het altijd wat stroef.
Vandaag lady butterfly pas tegengekomen omdat ik het gebied eerst ontliep. Had haar al na 3 tries neer, waarschijnlijk ook omdat ik al redelijk “geleveld” was. Maar ik voel toch net een tikkeltje minder voldoening dan bij dark souls.
Nu klink ik heel negatief, maar geniet desondanks toch enorm van de game.
[ Voor 37% gewijzigd door swoutr op 05-04-2019 00:14 ]
Ape is bij mij ook dood. Uiteindelijk viel ie wel mee, maar absoluut geen makkelijke dude.
This is the Way.
Ik zit nu verdomme al een week vast bij de laatste baas. De eerste fase is een eitje, maar als de baas zelf komt word ik echt compleet gesloopt
Denk dat ik maar wat meer die sheathed attack van 'm ga baiten.. dat is de enige attack in mijn ogen die makkelijk te lezen is.

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987
Ik zit precies in dezelfde situatie ... paar keer de 3e fase bereikt, maar dan ben ik een beetje afhankelijk hoe vaak hij zijn pecious doet. Want die is nog wel aardig makkelijk te counteren. Maar als hij die niet doet, gaat z’n stamina balk zo weer omlaag.greyfox1987 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:25:
Ik zit nu verdomme al een week vast bij de laatste baas. De eerste fase is een eitje, maar als de baas zelf komt word ik echt compleet geslooptDenk dat ik maar wat meer die sheathed attack van 'm ga baiten.. dat is de enige attack in mijn ogen die makkelijk te lezen is.
De eindbaas kost gewoon wat tijd in het begin. Probeer hem dan ook niet te killen door zijn posture, maar gewoon door zijn health. Hij heeft een paar hele fijne aanvallen die makkelijk te ontwijken zijn en dan kun je lekker wat damage doen. Verder doen zijn aanvallen flink wat damage waardoor als je te agressief bent en je niet zijn aanvallen kunt blocken of deflecten je veel te snel door je health gourd bent. En die heb je verderop in het gevecht zeker nog nodig
Ik heb alle achievements gehaald en dus op 100%. De laatste achievement was nog wel even een grind omdat ik helaas ooit 2 keer een "powerlevel" had gekocht voor 10 skillpoints. Als ik toen had geweten dat 10 skillpoints uiteindelijk gelijk stond aan 900.000XP dan had ik dat niet gedaan. Had in NG++ in Fountainhead een plek gevonden waar ik zo rond de 17.000XP per 2 minuten kon grinden. Dus even wat podcastjes geluisterd
Hopelijk komt er nog een DLC aan, want ik vind het echt wel een heel tof spel. Ik zie me alleen niet terugkomen als er geen DLC komt. Want juist in NG+ en NG++ vond ik het spel best wel makkelijk. Met name de bosses zijn easy. In NG++ ben ik bij alle bosses in totaal denk ik 5 keer echt gekilled, waarbij 3 keer door Owl Father.
Ik heb alle achievements gehaald en dus op 100%. De laatste achievement was nog wel even een grind omdat ik helaas ooit 2 keer een "powerlevel" had gekocht voor 10 skillpoints. Als ik toen had geweten dat 10 skillpoints uiteindelijk gelijk stond aan 900.000XP dan had ik dat niet gedaan. Had in NG++ in Fountainhead een plek gevonden waar ik zo rond de 17.000XP per 2 minuten kon grinden. Dus even wat podcastjes geluisterd
Hopelijk komt er nog een DLC aan, want ik vind het echt wel een heel tof spel. Ik zie me alleen niet terugkomen als er geen DLC komt. Want juist in NG+ en NG++ vond ik het spel best wel makkelijk. Met name de bosses zijn easy. In NG++ ben ik bij alle bosses in totaal denk ik 5 keer echt gekilled, waarbij 3 keer door Owl Father.
Ik ben Genchiro-ontwijkend gedrag aan het vertonen 
Daarom maar besloten om de dungeon eens te gaan verkennen, waar ik tot mijn verbazing best snel aan de andere kant weer uit kwam. Daarna een heel stuk kunnen exploren in Senpou Temple. Daar werd ik even opgehouden door een Armored Warrior; Sekiro gaat Dark Souls
Als ik nu mijn vrijgespeelde idols bekijk kan ik echt veel kanten op; eerst eens verder kijken ná die Warrior.
Daarom maar besloten om de dungeon eens te gaan verkennen, waar ik tot mijn verbazing best snel aan de andere kant weer uit kwam. Daarna een heel stuk kunnen exploren in Senpou Temple. Daar werd ik even opgehouden door een Armored Warrior; Sekiro gaat Dark Souls
Als ik nu mijn vrijgespeelde idols bekijk kan ik echt veel kanten op; eerst eens verder kijken ná die Warrior.
Gister niet heel veel opgeschoten. In het begin had ik zo'n ~ 600 spirit emblems gekocht, maar nu zijn ze toch echt een keer opgegaan, ff wat sen aan het farmen geweest dus.
spoiler:
Helaas kosten ze nu 20 per stuk. Aan de ene kant bij de Guardian Ape (geniaal!!), en aan de andere kant bij de Corrupted Monk. Die snake in de cave was ook wel een mooie. Ik dacht dat het vrouwtje bedoelde dat ik een aap naar de ingang van de grot moest lokken, dus dat een paar keer met niet ongeringe moeite voor elkaar gekregen, bleek dat (later) niet de bedoeling 

Voor mij zit de lijdensweg erop. Ik heb de final boss neer, wat een gewecht en uitdaging was dat zeg.
En eerder dan verwacht ook mijn 2de ronde klaar, maar ik ben er nu ook wel klaar mee.
Platinum trophy kan me gestolen worden.
Op naar de volgende game. succes alle hier met de game.
Platinum trophy kan me gestolen worden.
Op naar de volgende game. succes alle hier met de game.
Volgens mij kan je ook door z'n terror attack doorslaan als je devine confetti gebruikt. Dan kapt de aap de aanval af.Clay schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:05:
Guardian Ape ook gehaald
spoiler:Uiteindelijk viel die wel mee, z'n meeste attacks kan je deflecten, grabs kan je jumpen, en in fase 2 kan je voor de terror attack onder de umbrella schuilen
Seven spears Ashina is ook dood 
Wat een ontzettend harde klappen deelt die dude uit! Kon 'm redelijk goed deflecten maar omdat ie zoveel posture damage doet gaat zijn 3e of 4e hit toch vaak door mijn defense heen. Wel een goed baasje om de Miriki counter te oefenen; zijn thrust attacks zie je van ver aankomen.
Met het verslaan van deze minibaas mijn 4e prayer necklace kunnen maken, dus morgen met iets meer vit eens richting Genchiro.
Het (vrij rommelige) Seven Spears gevecht (wel een lekkere finishing combo):
[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | Seven Ashina Spears - Shikibu Toshikatsu Yamauchi | First playthrough]
Wat een ontzettend harde klappen deelt die dude uit! Kon 'm redelijk goed deflecten maar omdat ie zoveel posture damage doet gaat zijn 3e of 4e hit toch vaak door mijn defense heen. Wel een goed baasje om de Miriki counter te oefenen; zijn thrust attacks zie je van ver aankomen.
Met het verslaan van deze minibaas mijn 4e prayer necklace kunnen maken, dus morgen met iets meer vit eens richting Genchiro.
Het (vrij rommelige) Seven Spears gevecht (wel een lekkere finishing combo):
[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | Seven Ashina Spears - Shikibu Toshikatsu Yamauchi | First playthrough]
OOOOHHH BOY! toch twee mooie bosses achter elkaar weten te verslaan
Wat een prachtige gevechten zijn dat, ook een beetje een ode aan DS3 Dancer voelde ik.
Nu alleen nog de noodle doen haha
spoiler:
Water Chick en Corrupted Monk, beide ongeveer 4-5 pogingen maar man man man
Wat een prachtige gevechten zijn dat, ook een beetje een ode aan DS3 Dancer voelde ik.
Nu alleen nog de noodle doen haha
Heb gisteren de Ashina Cross art gekocht, maar ben een beetje underwhelmed. Jammer, want het heeft me 5 skill points gekocht... en ik nein nu alweer terug naar Ichimonji Double. Vooral omdat het ook 2 Spirit Emblems kost.
Of mis ik iets geniaals aan deze move, gebruik ik hem mss verkeerd?
Of mis ik iets geniaals aan deze move, gebruik ik hem mss verkeerd?
Als je meerdere vijanden om je heen hebt staan (monks bijvoorbeeld) kan ie erg handig zijn
Net nog wat andere meningen elders opgezocht; de beste taktiek is afstand maken tussen jou en trash/mini-bosses... Ashina Cross op 'scherp' zetten (animatie starten waar je je zwaard grijpt)... en als je tegenstander op je af komt en z'n attack animation start (niet meer kan blocken) die bliksemsnelle aanval loslaten. Mega damage, zelfs door guard heen, mochten ze toch blocken. Er schijnt een multiplier op te zitten die extra vitality en posture damage doet als je een vijand tijdens attack animaties raakt.. dus dat is de use case dan ook.dvdkiwi schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 07:06:
Als je meerdere vijanden om je heen hebt staan (monks bijvoorbeeld) kan ie erg handig zijn
Vanavond maar eens proberen
[ Voor 12% gewijzigd door yinx84 op 06-04-2019 09:25 ]
Misschien een goeie tip, ben er achter gekomen dat de senpou leaping kick super veel posture damage doet op enemies die een sweeping attack doen.
Net 2 bosses verslagen. Volgens mij heb ik de game in m'n vingers. Had maar 2 tries nodig voor de eerste en maar 1 try voor de 2de. De bosses, well, He's the leader of the bunch, you know him well, he's finally back to kick some tail.
Echter...
spoiler:
Guardian Ape. Eerste fase was zoooooooo veel moeilijker dan fase 2. Uiteindelijk leuke strategie gevonden door z'n poep attack te baiten, onder hem door te lopen, dan paar hits, en zo z'n health bar naar beneden brengen. Dan op 0 hp de finishing blow. Fase 2 was een joke though, Oh een boze schreeuw, weg rennen. Oh hij slaat met z'n zwaard, deflect, oh nog een swing, deflect. Ik weet de exacte timing niet, maar ik denk dat het na een deflect is dat hij soort van recht op gaat staan en dan naar beneden valt met z'n zwaard. Als je die deflect(en je ziet het van kilometer aankomen, dus super makkelijk) dan is hij stunned op de grond en kan je hem paar keer meppen. Toen hij diezelfde move nog een keer deed wist ik dat het een mechanic van het gevecht was en ben die gaan baiten. Na totaal 4 of 5 van die deflects had ik em.
Echter...
spoiler:
Hijs dood en je hoort ergens vandaan een schreeuw komen. De tekst van de memory zegt ook dat het nog niet voorbij is, plus hij heeft zo'n centipede en senpou temple heeft me geleerd dat dat te maken heeft met onsterfelijkheid en laat ik een mooi rood zwaard hebben. Nou speel ik al best een groot gedeelte van m'n leven games en had al ergens een "boss arena" gezien waar geen boss was(hielp dat er een klein aapje in de buurt is die naast het skelet van een primaat zit). Dus ik daar heen en jawel, daar was hij, gelijk al in fase 2, mooooi easy mode. Heb z'n eerste bolletje er af. Hij schreeuwt. Komt er 2de aap bij. Ik zo van: OOOHHHHH SHIT. Maar was makkelijker dan gedacht, de AI kan dat gevecht niet helemaal aan geloof ik. Die dame lag zo neer en daarna was het de easy mode fase 2 again. Dus die lag in 1 keer. Wel attack power 8 nu en ja, er veranderd wat shit, dus ook vitality 18, want zooitje prayer beads er bij. Ik kan alleen niet naar Kuro, dus gegarandeerd dat er boven op de toren weer iemand is die mijn zwaard wil proeven.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Leuk farming spotje gevonden bij de idol Hidden Forest, als je terug loopt en eerste grapple pakt spawnen 2 nightjars beide geven 620 xp (+/- 1200xp per run), met redelijke stats/deflect snappen heb je beide in 10-20 seconde neer. in een uur rond de 144000 xp verdienen lekkah.
Dit is dan wel aardig ver in het spel dus je hebt er niet direct toegang tot. Ook willen ze wel Yashariku's Sugar droppen. Hou er rekening mee dat deze drops verdwijnen in een paar seconde!
Dit is dan wel aardig ver in het spel dus je hebt er niet direct toegang tot. Ook willen ze wel Yashariku's Sugar droppen. Hou er rekening mee dat deze drops verdwijnen in een paar seconde!
[ Voor 13% gewijzigd door Plainside op 06-04-2019 20:04 ]
Zit vast op de eindbaas
Ik kom prima door genichiro en vervolgens de eerste phase heen, maar die 2e phase blijft me maar nekken :x kut spel!
spoiler:
op dit moment.. Verdomme. Zelfs na alles is dit zo lastig!isshin
Ik kom prima door genichiro en vervolgens de eerste phase heen, maar die 2e phase blijft me maar nekken :x kut spel!
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Probeer op middelgrote afstand te blijven, dan lok je voorspelbare aanvallen uit.Zuurstok schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 21:37:
Zit vast op de eindbaasspoiler:op dit moment.. Verdomme. Zelfs na alles is dit zo lastig!isshin
Zoals Nieuwevolger zegt, inderdaad afstand houden. Er zijn twee aanvallen van hem die je met weinig risico kunt omtoveren tot een aanval van jou. Namelijk de jump attack met overhead attack. Op het laatste moment naar links of rechts dodgen en direct een light attack uitvoeren. Daarnaast voert die soms een aanval uit van 7 of zo attacks en eindigt die met een perilous attack. Die is erg makkelijk te timen en doe je posture damage en 1 gratis hit. Verder heeft die ook nog een aanval waar die 2 keer uithaalt met daarop volgend een perilous attack maar die vond ik lastig te timen dus daar dodge ik gewoon naar achteren. Neem je tijd en probeer pas op de helft van zijn Health hem te killen via posture damage. Eerder gaat je niet snel lukken.Zuurstok schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 21:37:
Zit vast op de eindbaasspoiler:op dit moment.. Verdomme. Zelfs na alles is dit zo lastig!isshin
Ben een beetje klaar aan het raken dat er om iedere hoek een mini boss staat. Vind het wel heel erg overkill. Niet dat ze allemaal zo lastig zijn maar toch. Op de een of andere manier voelen ze een stuk minder origineel en creatief dan in eerdere From games. Toch wel erg jammer. Vind het toch wel de minste From game. Combat is wel leuk om te doen, blijft toch uitdagend.
Ben nu bij de Guardian Ape aanbeland. Dat vind ik dan wel weer een erg tof gevecht en baas. Gaaf bedacht zo’n Gorilla on steroids. Vind m best pittig maar doodgaan vind ik bij hem niet eens erg. Anders is t erna voorbij
Corrupted Monk heb ik dan weer meer moeite mee. Op de een of andere manier wil ik daar niet voor gaan zitten...
Ben nu bij de Guardian Ape aanbeland. Dat vind ik dan wel weer een erg tof gevecht en baas. Gaaf bedacht zo’n Gorilla on steroids. Vind m best pittig maar doodgaan vind ik bij hem niet eens erg. Anders is t erna voorbij
Corrupted Monk heb ik dan weer meer moeite mee. Op de een of andere manier wil ik daar niet voor gaan zitten...
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Vind het middelstuk van sekiro ook niet zo heel sterk. Vind de omgeving ook niet zo spannend ervan. Maar de end game is dan wel weer vet.
Anderhalf uur gezeten op Genichiro (na een nachtdienst, ook dat nog) voordat ie eindelijk neer ging. Dacht dat het een van de slodigste gevechten was maar terugkijkend valt dat best wel mee 
Het eind van zijn tweede fase had ik wat sneller af kunnen maken. Wel lekker om zijn laatste fase te beëindigen met een Mikiri counter.
Het enige wat ik erg lastig vond was om zijn perilous attacks te lezen, zag maar moeilijk of ie nou een sweep of een thrust deed.
Pro video:
[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | Genichiro Ashina | First playthrough]
Moet wel zeggen dat de laadtijden me op een gegeven moment wel tegen begonnen te staan. En ook elke keer die startende cutscene aan het begin; doe gewoon niet...
Het eind van zijn tweede fase had ik wat sneller af kunnen maken. Wel lekker om zijn laatste fase te beëindigen met een Mikiri counter.
Het enige wat ik erg lastig vond was om zijn perilous attacks te lezen, zag maar moeilijk of ie nou een sweep of een thrust deed.
Pro video:
[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | Genichiro Ashina | First playthrough]
Moet wel zeggen dat de laadtijden me op een gegeven moment wel tegen begonnen te staan. En ook elke keer die startende cutscene aan het begin; doe gewoon niet...
haha, die bliksem aanval om 4:10 is wel kantjeboord.
Eens. De game heeft vooral meer van dit soort bosses nodig. Over the top brute gevechten. Het moment dat ik hem versloeg wilde ik eigenlijk direct nog een keertje. Die gozer op dat paard was ook wel tof wat dat betreft.Scrisissszzz schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:21:
Zo’n Genichiro, Owl of een random andere menselijke tegenstander is gewoon lang niet zo memorabel, waardoor ik het persoonlijk ook niet zo boeiend vind om de fights echt te willen leren.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Het combat systeem komt denk ik juist beter tot z'n recht bij de menselijke bosses, de beest achtige enemies zorgen er weer voor dat gevechten meer op die van bloodborne lijken.
Ik heb dus net de volgende boss verslagen. Ik heb er 2 keer over gedaan. Een boss waar ik veel over gehoord heb, waarvan ik verwacht had er uren op vast te zitten.
Fukuro
Fukuro
spoiler:
Owl, ik maakte foutje int begin, miste een paar van ze shurikens en had de hoeveelheid dmg onderschat van de slash. Gelukkig is daar de power of the devine heir. Verder een best wel okay gevecht. Ik vond dat gevecht met die loneshadow voordat je naar deze boss kon veel moeilijker
Hier de beelden van mijn 2de attempt, watch at your own risk. YouTube: Owl 2nd attempt. Sekiro™: Shadows Die Twice
* Clay is een heel eind verder,
Netjes om die hele fase zonder revive, halve hp bar en 1 gourd te halen. 
Pas helemaal aan het eind begin ik te verzaken en kost het me nog bijna de fight
Tot nu toe versla ik de grotere/main bosses de 2e dag
De eerste dag leer ik de moveset een beetje kennen en ga ik er vooral veel op stuk, volgende fases haal ik meestal een paar keer. Slapen helpt om je muscle memory in te prenten, et voila, de 2e dag haal ik de boss.
Andere leuke fight; een headless pwnen:
spoiler:
Corrupted Monk, Shichimen Warrior, onder water Headless en Outskirts-Senpou Headless, Headless Ape, Chained Ogre in Ashina Castle, Lone Shadow en Owl.
Beating the odds
Ik zie dat ik 1 gourd mis dan, ff goed zoeken nog. Maar netjes hoor, hier heb ik een flink aantal meer pogingen dan twee voor nodig gehad, maar het resultaat was (imo) dan ook een heel clean gevecht:ye-roon schreef op zondag 7 april 2019 @ 17:58:
Ik heb dus net de volgende boss verslagen. Ik heb er 2 keer over gedaan. Een boss waar ik veel over gehoord heb, waarvan ik verwacht had er uren op vast te zitten.
spoiler:
Pas helemaal aan het eind begin ik te verzaken en kost het me nog bijna de fight
Tot nu toe versla ik de grotere/main bosses de 2e dag

Andere leuke fight; een headless pwnen:
heeft dit spel geen pro patch/HDR op de ps4 pro? ik zag op de xbox wel. is er toevallig ondertussen een pro patch update uitgebracht?
2Clay schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:30:
* Clay is een heel eind verder,
Ik zie dat ik 1 gourd mis dan, ff goed zoeken nog...
Ik ben bij dezelfde boss aanbeland gisteren avond en heb een half uurtje met hem samen gehad. Heb z'n moveset wel door denk ik... nu maar wachten op die attempt die goed genoeg is. Vanavond met verse focus weer verder
[ Voor 31% gewijzigd door yinx84 op 08-04-2019 10:39 ]
@Hamazaki waarom zou daar een patch voor nodig zijn? Het heeft gewoon ingebouwde features voor hogere framerate of hogere resolutie. Staat op de doos ook: PS4 enhanced. De patches waren alleen nodig voor oudere games van voor de tijd van de PS4pro.
@Clay Dat heb ik met sommige bosses. Zo heb ik nu nog een boss tegen gekomen die wel echt heeeeeeeeeeel erg lijkt op een eerdere boss. Enige probleem, 1 slice van hem en ik ben 55% van me lifebar kwijt en dat met vitality 18.
Ik ging dus maar andere kant op en daar kwam ik een monnik tegen. Daar maakte ik wat foutjes de eerste keer en 2de keer had ik haar ook neer. Inmiddels bijna 19 vitality. Maar dat moet wel lukken in deze area van de game denk ik.
@yinx84 dat klopt, maar op dat punt in de game kan je er maar max 9 hebben(ik heb net eentje gevonden in een area waar je alleen naar toe kan na die boss).
@Clay Dat heb ik met sommige bosses. Zo heb ik nu nog een boss tegen gekomen die wel echt heeeeeeeeeeel erg lijkt op een eerdere boss. Enige probleem, 1 slice van hem en ik ben 55% van me lifebar kwijt en dat met vitality 18.
Ik ging dus maar andere kant op en daar kwam ik een monnik tegen. Daar maakte ik wat foutjes de eerste keer en 2de keer had ik haar ook neer. Inmiddels bijna 19 vitality. Maar dat moet wel lukken in deze area van de game denk ik.
@yinx84 dat klopt, maar op dat punt in de game kan je er maar max 9 hebben(ik heb net eentje gevonden in een area waar je alleen naar toe kan na die boss).
@ye-roon met HDR?
De afgelopen dagen wel aardig wat progressie kunnen boeken. 
Vrijdag Senpou Temple helemaal doorlopen, met een opmerkelijke baas in de vorm van Folding Screen Monkeys.
Gisteren Ashina Depths doorlopen. Snake Eyes was irritant, die heb ik maar lekker in de poison laten rondlopen.
Tokujiro is de broer van die dronken gast? Mist Noble is de makkelijkste minibaas ooit.
Gelukkig was Corrupted Monk weer een waardig gevecht.
Ik dacht het trouwens ook nog even op te kunnen nemen tegen die Headless daar, maar wordt steeds afgemaakt. Tot nu toe heb ik alleen de Headless in de Outskirts neer kunnen krijgen. Anders bewaar ik die allemaal wel voor het einde, want het farmen van Divine Confetti is vermoeiend.
Vrijdag Senpou Temple helemaal doorlopen, met een opmerkelijke baas in de vorm van Folding Screen Monkeys.
Gisteren Ashina Depths doorlopen. Snake Eyes was irritant, die heb ik maar lekker in de poison laten rondlopen.
Ik dacht het trouwens ook nog even op te kunnen nemen tegen die Headless daar, maar wordt steeds afgemaakt. Tot nu toe heb ik alleen de Headless in de Outskirts neer kunnen krijgen. Anders bewaar ik die allemaal wel voor het einde, want het farmen van Divine Confetti is vermoeiend.
Shikata ga nai.
@Hamazaki Risico van slow chat, maar: Het heeft HDR support, al zijn er reports dat het er niet tof uit ziet. Maar de vraag is waarom je dit zou willen. Fromsoft games speel je niet voor de super mooie visuals, die speel je voor de gameplay. 60 fps is the way to go en het ziet er prima uit zonder die zaken.
Hmm, ik ben nu bij diezelfde boss met 9, en weet vrij zeker dat de vendor bij de abandoned dungeon er nog één heeft die ik nog niet gekocht heb. Was sowieso om die vanavond te gaan kopen (moet nog ff 1800 bij elkaar farmen)... het enige wat ik me nu afvraag is of ik wel bij Emma kan komenye-roon schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:40:
edit: nvm... dat is een prayer bead

[ Voor 4% gewijzigd door yinx84 op 08-04-2019 10:52 ]
Sjonge, jullie gaan hard allemaal. Ik zit nu aan 2 kanten een beetje vast. Die Raging Bull kan ik prima ontwijken, maar dan ook niet echt raken en aan de andere kant is de Butterfly mevrouw me iets te snel….tips? Met name voor de bull
PSN gamertag: H3nk13024
Zijn attacks deflecten ipv ontwijken 
Als je als een echte matador speelt word je vrijwel niet geraakt maar raast ie elke keer snel voorbij en kun jij hém dus ook niet raken.
Of hem een hoek in lokken, dan kun je ontwijken én uitdelen.
Vwb Butterfly:
Agressief zijn, dichtbij haar blijven en als ze in de lucht hangt een shuryken gooien om haar weer neer te krijgen. Als ze haar "A Call Beyond" ding doet in fase 2 rond blijven rennen of even schuilen achter een paal. Beste is om haar in fase 2 zodanig hard op haar donder te geven dat ze helemaal geen tijd heeft om haar vinger te knippen.
Als je als een echte matador speelt word je vrijwel niet geraakt maar raast ie elke keer snel voorbij en kun jij hém dus ook niet raken.
Of hem een hoek in lokken, dan kun je ontwijken én uitdelen.
Vwb Butterfly:
Agressief zijn, dichtbij haar blijven en als ze in de lucht hangt een shuryken gooien om haar weer neer te krijgen. Als ze haar "A Call Beyond" ding doet in fase 2 rond blijven rennen of even schuilen achter een paal. Beste is om haar in fase 2 zodanig hard op haar donder te geven dat ze helemaal geen tijd heeft om haar vinger te knippen.
[ Voor 42% gewijzigd door Superkiwi op 08-04-2019 11:23 ]
@VinnieV Firecrackers zijn handig bij de stier en zoveel mogelijk erachter blijven.
Lady Butterfly moet je vol agressief spelen op haar posture, want op health gaat het te lang duren.
Lady Butterfly moet je vol agressief spelen op haar posture, want op health gaat het te lang duren.
Shikata ga nai.
Die heb ik nog helemaal niet…..ik heb de werpsterren, vlammewerper en bijl. Hoe kom ik aan die firecrackers?Shinobi-vs-Gast schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:33:
@VinnieV Firecrackers zijn handig bij de stier en zoveel mogelijk erachter blijven.
PSN gamertag: H3nk13024
Die koop je bij de merchant bovenop de berg in Ashina Outskirts, tussen de Gate Path idol en de Stairway idol 
Of bij de merchant op de hoek bij de paardenbaas.
Of bij de merchant op de hoek bij de paardenbaas.
[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 08-04-2019 11:55 ]
Dit weekend
Heerlijke game
spoiler: boss
verslagen en de game uitgespeeld. De eerste keer dat ik een souls game heb uitgespeeld. Voelt goed. Begonnen aan NG+ en voor de Isshin, the sword saint
spoiler: spoiler
bad ending gegaan. Nu tegen Emma en Isshin. Moet zeggen dat de laatste stage van Isshin toch nog best lastig is met al dat vuur.
Heerlijke game
Firecrackers! Heel veel firecrackers! Dat zorgt ervoor dat hij zijn AOE fire attack niet kan inzetten.runi215 schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:56:
Dit weekendspoiler: bossverslagen en de game uitgespeeld. De eerste keer dat ik een souls game heb uitgespeeld. Voelt goed. Begonnen aan NG+ en voor deIsshin, the sword saintspoiler: spoilerbad ending gegaan. Nu tegen Emma en Isshin. Moet zeggen dat de laatste stage van Isshin toch nog best lastig is met al dat vuur.
Heerlijke game
Goeie tip, ik zal het vanavond eens proberen. Die firecrackers zijn toch wel de beste prosthetic tool imouchiha tijntje schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:48:
[...]
Firecrackers! Heel veel firecrackers! Dat zorgt ervoor dat hij zijn AOE fire attack niet kan inzetten.
kan iemand tips geven voor O'rin of the Water?
This is the Way.
Confetti en poisonNoTimeRemains schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:52:
Je kan op d'r hoofd springen en dan snel een deathblow doen. Dat scheelt weer een stage. Verder gewoon veel deflecten, dan moet het wel lukkenNoTimeRemains schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:52:
Ben nu bezig met
Kwam net met meer geluk dan wijsheid tot aan zijn tweede fase, daar ging het gruwelijk mis.
Ook weer zo'n typisch irritant From dingetje om tijdens een bossfight je lock-on kwijt te raken
spoiler:
Guardian Ape
Kwam net met meer geluk dan wijsheid tot aan zijn tweede fase, daar ging het gruwelijk mis.
Ook weer zo'n typisch irritant From dingetje om tijdens een bossfight je lock-on kwijt te raken
De grootste vijand is altijd de cameradvdkiwi schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:11:
@dvdkiwi lees het eerste spoiler block van mijn post van zaterdag 16:01
Daar heb ik ligtelijk mijn strategie geplaatst. Fase 2 vond ik persoonlijk veel makkelijker dan fase 1.
Gelezen 
Je laat het wel erg simpel klinken; ik heb er toch wel wat meer moeite mee.
*Hij is neer!
Video volgt
*Hij is neer!
Video volgt
[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 08-04-2019 15:56 ]
Gefeliciteerd. Ik vond dat de minst leuke bossfight. Niet perse de lastigste, ik vond z'n 1e stage gewoon erg vervelend.dvdkiwi schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:37:
Gelezen
*Hij is neer!
Video volgt
Zijn eerste stage was ik in de winnende poging verrassend snel doorheen vond ik zelf
Had zelfs nog ietsje sneller gekund.
De tweede fase is wat het gevecht zo lang maakte:
[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | Guardian Ape | First playthrough]
De tweede fase is wat het gevecht zo lang maakte:
[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | Guardian Ape | First playthrough]
Ik zit vast bij de laatste baas en ben ook wel klaar met de game. Is toch wel de minste From Software game vind ik.
Snake Eyes is veel moeilijker dan Ape 
Wat een irritant kutventje
Van geen dragonrot naar stage 5 dragonrot, enkel door het vele doodgaan op hem. Duurde echt veel te lang voordat ik hem dood had.

Van geen dragonrot naar stage 5 dragonrot, enkel door het vele doodgaan op hem. Duurde echt veel te lang voordat ik hem dood had.
[ Voor 53% gewijzigd door Superkiwi op 08-04-2019 18:34 ]
Je kan hem gewoon het poison in baiten en dan gaat ie vanzelf dood.dvdkiwi schreef op maandag 8 april 2019 @ 18:09:
Snake Eyes is veel moeilijker dan Ape
Ik bedoel die mini boss op die rots, net voordat je de brug over gaat waar al die gunners op je staan te wachten 
Deze dude dus:
[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | Snake Eyes Shirafuji | First playthrough]
Het is wel een zware dag vandaag met al die baasjes achter elkaar. Zometeen de kuil in waar ik al iets groots en wits zag krioelen
Deze dude dus:
[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | Snake Eyes Shirafuji | First playthrough]
Het is wel een zware dag vandaag met al die baasjes achter elkaar. Zometeen de kuil in waar ik al iets groots en wits zag krioelen
[ Voor 54% gewijzigd door Superkiwi op 08-04-2019 19:17 ]
das een van de 2 snake eyes. wat een kut dingen.dvdkiwi schreef op maandag 8 april 2019 @ 18:47:
Ik bedoel die mini boss op die rots, net voordat je de brug over gaat waar al die gunners op je staan te wachten
This is the Way.
spoiler:
hier ook down. Achteraf een heel leuk gevecht. Gevecht van lange adem waar je best wat geduld moet hebben en er weinig foutmarge is. Owl
Paar attempts ervoor op èèn slag na dood, maar m'n concentratie faalde. Blij dat het toch nog gelukt is, want m'n focus ging bergafwaarts
Wat je hier ook kan doen,dvdkiwi schreef op maandag 8 april 2019 @ 18:47:
Deze dude dus:
spoiler:
Er de eerste keer voorbij rennen, en dan vanaf de volgende idol terug de fight beginnen. Achterlangs kan je hem besluipen en heb je een heeeel klein hoekje waarin je een backstab kan doen, en het 2e bolletje kan je dan heel snel wegwerken met Sabimaru.
Maar zoals jij het doet vind het ook heel dapper
* Clay is ook weer wat verder,
De resterende Headless' opgeveegd, maar ik mis er denk ik nog 1, want er zijn 5 sugars en ik heb nu 4 spiritfalls ... Wsl komt die dan later nog. Daarna verder gegaan met de main story,
spoiler:
Na Owl de Palanquin in gegaan,
En de volgende boss gehaald,
spoiler:
De "true" Corrupted Monk. Van de vorige fight had ik de moves nog wel enigszins onthouden, maar het kostte me toch nog wel een aantal pogingen. Uiteindelijk heb ik hem vrij lelijk/lomp gehaald. Na de eerste deathblow summoned hij een aantal shadows, maar de boss zelf staat onzichtbaar op z'n spawnpunt. Vanaf een tak achter hem kan je de 2e deathblow met een stealth jump doen. De derde fase was mn gourd op, dus die heb ik vooral met deflects en firecrackers een beetje uitgekite.
Van de corrupted monk's spirit staat nu trouwens een hele mooie stealth kill op reddit
Van de corrupted monk's spirit staat nu trouwens een hele mooie stealth kill op reddit

wat een heerlijk spel is dit, maar waarom zo moeilijk!!. had liever dat ze het iets toegankelijker hadden gemaakt voor het gros. (ik weet dat wij niet de doelgroep zijn). ze konden op zn minst de checkpoints makkelijker maken.
dit spel maakt mij agressief, het veiligste is om het weer te verkopen..
[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 09-04-2019 09:25 ]
Ten opzichte van de vorige Fromsoftware games vind ik dat er juist veel checkpoints zijn en erg dicht op elkaarHamazaki schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:23:
wat een heerlijk spel is dit, maar waarom zo moeilijk!!. had liever dat ze het iets toegankelijker hadden gemaakt voor het gros. (ik weet dat wij niet de doelgroep zijn). ze konden op zn minst de checkpoints makkelijker maken.
ja, maar niet overal. ik ben verder niet bekend in deze genre.uchiha tijntje schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:34:
[...]
Ten opzichte van de vorige Fromsoftware games vind ik dat er juist veel checkpoints zijn en erg dicht op elkaar
En het spel is IMO een heel stuk toegankelijker geworden, in DS en BB was het nooit zo heel duidelijk waar je heen moest of wat je moest doen, mede dankzij de gesprekken met de NPC's is dit toch echt een heel stuk makkelijker geworden.uchiha tijntje schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:34:
[...]
Ten opzichte van de vorige Fromsoftware games vind ik dat er juist veel checkpoints zijn en erg dicht op elkaar
Daarnaast vind ik dat de bossfights ook makkelijker zijn, aangezien je niet altijd perfect hoeft te blokken om geen damage te krijgen.
Ik vind het zelf een positieve ontwikkeling :-)
Geen supervage items, tientallen hidden mechanics, veel meer vrijheid qua mobility, complexiteit van armor/weight/upgraden is er niet, je raakt niet al je XP kwijt als je eenmaal een skill point behaald hebt, direct fast travel, oefenen met Hanbei...greyfox1987 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:12:
[...]
En het spel is IMO een heel stuk toegankelijker geworden, in DS en BB was het nooit zo heel duidelijk waar je heen moest of wat je moest doen, mede dankzij de gesprekken met de NPC's is dit toch echt een heel stuk makkelijker geworden.
Daarnaast vind ik dat de bossfights ook makkelijker zijn, aangezien je niet altijd perfect hoeft te blokken om geen damage te krijgen.
Ik vind het zelf een positieve ontwikkeling :-)
Kan nog wel ff doorgaan waarom Sekiro toegankelijker is dan DS. Ik vind het ook een positieve ontwikkeling. Idols staan vlakbij de bosses waardoor je snel achter elkaar attempts kan doen... zonder druk te hoeven maken dat je elke x attempts je armor moet repairen. De focus komt hierdoor echt te liggen op het leren van de boss. Daar word ik wel blij van!
Ik ben ook geen fan van het checkpoint systeem van DS en BB, in de meeste gevallen rende je langs elke enemie heen om de volgende checkpoint te bereiken. Als je ze allemaal uit de weg wou ruimen kost niet alleen veel tijd, maar de kans dat je dood ging en weer opnieuw kon beginnen is ook erg groot. Daarnaast had ik een hekel dat checkpoints zo ver van bosses weg stonden.
even een vraagje, kan je sommige bosses skippen? die grote reuzen en de generaal in het begin hoef je niet dood te maken merkte ik ?
kan je dit spel uitspelen door alleen de zwakkere tegenstanders uit te schakelen? kan je later terugkomen als je sterker bent en die uitschakelen?
kan je dit spel uitspelen door alleen de zwakkere tegenstanders uit te schakelen? kan je later terugkomen als je sterker bent en die uitschakelen?
[ Voor 76% gewijzigd door Farabi op 09-04-2019 10:37 ]
Op zich wel, maar een aantal bosses zijn uiteraard verplicht om het verhaal te kunnen afronden. Echter je hebt je er alleen jezelf mee, omdat een mini boss vaak een prayer bead laat vallen die je nodig hebt om je healthbar te vergroten. Als je ze overslaat kom je jezelf dus uiteindelijk tegen. Zeker als je sowieso al moeite hebt met het spel.Hamazaki schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:32:
even een vraagje, kan je sommige bosses skippen? die grote reuzen en de generaal in het begin hoef je niet dood te maken merkte ik ?
kan je dit spel uitspelen door alleen de zwakkere tegenstanders uit te schakelen?
Er zijn een zooi mini-bosses en ook wat bosses die je kan skippen ja :-)Hamazaki schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:32:
kan je dit spel uitspelen door alleen de zwakkere tegenstanders uit te schakelen?
hmm, dat dacht ik al. ik wil het eigenlijk nog steeds verder spelen, maar wil aan de ene kant niet geirriteerd raken. ik game namelijk voor de ontspanninguchiha tijntje schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:37:
[...]
Op zich wel, maar een aantal bosses zijn uiteraard verplicht om het verhaal te kunnen afronden. Echter je hebt je er alleen jezelf mee, omdat een mini boss vaak een prayer bead laat vallen die je nodig hebt om je healthbar te vergroten. Als je ze overslaat kom je jezelf dus uiteindelijk tegen. Zeker als je sowieso al moeite hebt met het spel.
Niet de beste keuze om dit spel voor je ontspanning te spelen.Hamazaki schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:39:
[...]
hmm, dat dacht ik al. ik wil het eigenlijk nog steeds verder spelen, maar wil aan de ene kant niet geirriteerd raken. ik game namelijk voor de ontspanning
je hebt de beads van mini bosses nodig, anders ben je kansloos tegen bepaalde main bosses later.
Vannacht heb ik Snake Eyes Shirafuji en Long-arm Gentipede Giraffe aan mijn katana geregen, alleen Guardian Ape bleek een horde te ver te zijn.
Ik kom makkelijk door de eerste fase heen door afstand te houden en hem zijn springaanval te laten doen, maar in de tweede fase is het moeilijk om goede openingen te vinden.
Ik ben maar gestopt voor het te laat werd. Eens kijken hoe het mij vanavond afgaat.
Ik ben maar gestopt voor het te laat werd. Eens kijken hoe het mij vanavond afgaat.
spoiler:
Als je eenmaal kan duiken, vind je trouwens een hoop leuke items en prayer beads.
Shikata ga nai.
kan ik een mini-boss tot de helft van zijn gezondheidsbalkje verwonden en dan even snel opslaan, en weer vanaf dat punt doorgaan?
Nee, als je een mini boss verlaat krijgt hij al z'n health terug.Hamazaki schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:16:
kan ik een mini-boss tot de helft van zijn gezondheidsbalkje verwonden en dan even snel opslaan, en weer vanaf dat punt doorgaan?
Nee, sterker nog, als je uit de aggro range van een boss loopt healt die weer helemaal, inc bolletjes.Hamazaki schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:16:
Vaak kan je van mini-bosses 1 life deathblowen middels stealth, maar de 2e moet je vaak echt vechten.
Grappig, ik vond fase 2 juist makkelijker.Shinobi-vs-Gast schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:16:
Vannacht heb ik Snake Eyes Shirafuji en Long-arm Gentipede Giraffe aan mijn katana geregen, alleen Guardian Ape bleek een horde te ver te zijn.Ik kom makkelijk door de eerste fase heen door afstand te houden en hem zijn springaanval te laten doen, maar in de tweede fase is het moeilijk om goede openingen te vinden.
Ik ben maar gestopt voor het te laat werd. Eens kijken hoe het mij vanavond afgaat.spoiler:Als je eenmaal kan duiken, vind je trouwens een hoop leuke items en prayer beads.
spoiler:
Met de umbrella kan je z'n terror attack onder z'n neus afwachten, en hem daarna meteen een paar klappen geven. Ook de vallende attack als die eerst helemaal rechtop gaat staan is een goeie om te deflecten en counter-attacken. Z'n zwaard attacks zijn zwierig en traag, maar eignelijk ook best voorspelbaar om te deflecten voor posture buildup.
[ Voor 53% gewijzigd door Clay op 09-04-2019 11:49 ]
Haha, Nope. Maar veel minibosses kun je ook 1x stealthen. Dus dat scheelt al een hoop.Hamazaki schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:16:
die ene generaal kawarada health telkens weer op nadat ik hem dood heb, doe ik iets fout of hoort dat zo? moet ik hem 2x doodmaken?
[ Voor 38% gewijzigd door Farabi op 09-04-2019 11:48 ]
Volgens mij heb je hem dan niet doodHamazaki schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:47:
die ene generaal kawarada health telkens weer op nadat ik hem dood heb, doe ik iets fout of hoort dat zo? moet ik hem 2x doodmaken?
Heeft hij twee bolletjes boven zijn healthbar?Hamazaki schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:53:
[...]
dat balkje is helemaal leeg, maar health weer daarna op nadat ik mijn final kill heb gedaan?