Ah, dan heb ik weer wat geleerd vandaag, bedankt
Is in ieder geval minder fel om naar te kijken.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Bluetooth werkt meestal prima op Linux, maar wel enkel via de shell. Het zijn de grafische omgevingen die vaak moeilijk doen, maar de ondersteuning is in principe op orde.choogen schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:10:
Recent artikel dat ingaat op de vraag of de Librem 5 als dagelijkse mobiele telefoon te gebruiken is: https://www.makeuseof.com...-drive-a-purism-librem-5/
Ook niet zo verrassend. De VS versie is wel binnen 10 dagen leverbaar. En blijkbaar hebben ze een behoorlijke internationale backlog. Raspberry Pi's beginnen ook pas net weer wat beter beschikbaar te worden, dus waarschijnlijk zal het voor Purism ook nog wel even duren voordat ze snel internationaal kunnen leveren.choogen schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:10:
Ondertussen blijkt de informatie over de leveringsstatus van Librem telefoons al weer een half jaar onveranderd te zijn, met de laatste update daarover op 2 september 2022: https://puri.sm/products/librem-5/#availability
Let wel, de US versie van de Librem 5 staat nu op een verkoopprijs van $2000. En dat is helaas geen typfoutje.RepareerDroid schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:21:
Ook niet zo verrassend. De VS versie is wel binnen 10 dagen leverbaar. En blijkbaar hebben ze een behoorlijke internationale backlog. Raspberry Pi's beginnen ook pas net weer wat beter beschikbaar te worden, dus waarschijnlijk zal het voor Purism ook nog wel even duren voordat ze snel internationaal kunnen leveren.
De internationale versie is met $1300 ook niet bepaald een koopje. Doe mij dan maar 2 Fairphone 4s.choogen schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:48:
[...]
Let wel, de US versie van de Librem 5 staat nu op een verkoopprijs van $2000. En dat is helaas geen typfoutje.
Verwijderd
Jouw overtuiging van Purism klopt niet. Ik heb mijn Librem 5 - net als iedereen - ontvangen op volgorde van bestellen.Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:29:
Ik ben er van overtuigd geraakt dat ze de tent draaiend houden, niet met de verkoop van hun producten, maar met de instroom van geld afkomstig van sukkels zoals ik. Dus: heel af en toe een telefoon verschepen
[..]
Hoe staan jullie erin?
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:29:
Tja, hoe naïef kan je zijn.
Ik had veel sympathie voor dit project en heb ze vol overtuiging gesteund. Maar inmiddels is daar niets van over.
In alle eerlijkheid :vancha schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:46:
Ik wil dit bedrijf dan ook op geen enkele manier meer ondersteunen, mede doordat zij klanten behandelen zoals ze doen.
Dit is het meest klantonvriendelijke bedrijf
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Ik denk dat dit niet de opzet is geweest. Logisch, anders was ik niet ingestapt. Ook ik vind vond het een prachtig en lovenswaardig concept.vancha schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:46:
Ter verduidelijking denk ik niet dat ze mensen bewust oplichten, of fraude plegen.
Verwijderd
Zou kunnen. Maar 't lijkt me waarschijnlijker dat je eindelijk aan de beurt was om je Librem 5 te ontvangen en men daarom over is gegaan tot terugbetalen.Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:28:
Die refund heeft vast iets te maken met de website voor gedupeerden die ik heb opgezet geprobeerd heb op te zetten. En met het feit dat ik ze de afgelopen 1,5 maand dagelijks heb gestalkt natuurlijk.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Verwijderd
I stand corrected. Wat ongelooflijk knap van je, dat je op basis van mijn e-mailcorrespondentie met Purism, die jij niet hebt ingezien, tot een waarschijnlijkere verklaring voor de terugbetaling komt.Maar 't lijkt me waarschijnlijker dat je eindelijk aan de beurt was om je Librem 5 te ontvangen en men daarom over is gegaan tot terugbetalen.
Ik heb zelf een order van mei 2021 en heb vannacht een e-mail voor orderbevestiging gekregen, dus ze lijken inderdaad behoorlijk door de backorders heen te ploegen (tenzij ik zelf ook iemand zou zijn die ze in de queue omhoog hebben geplaatst). Dus persoonlijk ben ik blij om te zien dat alle drama langzaamaan tot een eind begint te komen. Ik denk dat @8088 dan ook gelijk had over de refund van @Verwijderd:We are working to contact all persons that have backorders of Librem 5 until the end of June. And reach shipping parity around that time.
We have cleared 2017, 2018, 2019 and working on pre-orders from mid 2020, and ramping up contacts and shipping like we said we would in the beginning of the year.
8088 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:31:
[...]
Zou kunnen. Maar 't lijkt me waarschijnlijker dat je eindelijk aan de beurt was om je Librem 5 te ontvangen en men daarom over is gegaan tot terugbetalen.
Ik vind het een beetje flauw dat meneer/mevrouw effe kwam posten (zeiken ?!) over een produkt en er meteen vandoor is gegaan en zijn/haar account heeft laten verwijderen ?!stuiterveer schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:54:
Ik denk dat @8088 dan ook gelijk had over de refund van @Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door stuiterveer op 03-07-2023 14:06 ]
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
Fijn dat je hem inmiddels ontvangen hebt, wat vind je nu van deze telefoon qua snelheid in het dagelijkse gebruik of als desktop via dock?vancha schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:12:
Mooi dat Purism de backlog heeft doorgewerkt. Levertijden voor de librem 5 staan nu al sinds een week of 2 op twee weken, en ik heb die van mij ook vorige week mogen ontvangen. Druk in de weer met knoeien en experimenteren, tot nog toe werkt het allemaal ongeveer zoals ik had verwacht. voor de meeste belangrjike dingen is er wel een app voor mij, (totp, messenging, bellen, etc). Ondanks dat ik in de tussentijd een refund had aangevraagd, werd al snel duidelijk dat dat hem niet ging worden. Dan maar zo
Kun je het flashen toelichten? Ik heb namelijk uberhaupt problemen met uitbellen en sms versturen zolang ik op 4G zit, ik moet echt m'n verbinding op 2G en 3G zetten waarna de telefoon op 2G zit en het wel werkt. Misschien dat een firmware upgrade voor mij ook uithelpt.Zaggy schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 23:57:
Na contact met Purism support en flash van nieuwere firmware lijkt 4G bellen (VoLTE?) te werken.
Zaggy schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 23:57:
Kwam er achter dat de Librem5 tijdens telefoongesprekken terugschakelde naar 2G en na ~30 seconden de verbinding verbrak.
Na contact met Purism support en flash van nieuwere firmware lijkt 4G bellen (VoLTE?) te werken.
Heb Network mode van 2G,3G,4G naar 4G gezet, 3G is uit bij KPN, 2G gaat eind 2025 uit, had ik even niet bij stilgestaan.
Als ik het goed heb begrepen heeft men het afgelopen jaar grote vooruitgang op het gebied van VoLTE voor oFono gemaakt en waarschijnlijk heb je om die reden nu een telefoon die via 4G kan bellen nadat je de laatste firmware erop zetstuiterveer schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 14:25:
Kun je het flashen toelichten? Ik heb namelijk uberhaupt problemen met uitbellen en sms versturen zolang ik op 4G zit, ik moet echt m'n verbinding op 2G en 3G zetten waarna de telefoon op 2G zit en het wel werkt. Misschien dat een firmware upgrade voor mij ook uithelpt.
Tegenwoordig valt dat wel mee. De meeste accuduur klachten zijn enkel over het verbruik bij 5G. Vaak is dan de oplossing terug naar 4G.nero355 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 19:19:
Nou nog iets om alle telefoons ter wereld wat minder de accu leeg te laten slurpen op 4G/4G+ want dat is echt gewoon niet leuk vergeleken met 3G en laat staan 2G![]()
![]()
Als je support@puri.sm emailed met het verzoek tot de firmware krijg je een document met de howto toegestuurd.stuiterveer schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 14:25:
[...]
Kun je het flashen toelichten? Ik heb namelijk uberhaupt problemen met uitbellen en sms versturen zolang ik op 4G zit, ik moet echt m'n verbinding op 2G en 3G zetten waarna de telefoon op 2G zit en het wel werkt. Misschien dat een firmware upgrade voor mij ook uithelpt.
[ Voor 8% gewijzigd door Zaggy op 23-01-2024 16:23 . Reden: Bevestiging ontvangen, edit toegevoegd ]
Alles na 2G slurpt in principe je batterij in een veel te snel tempo helemaal leeg...RepareerDroid schreef op zondag 21 januari 2024 @ 14:05:
Tegenwoordig valt dat wel mee. De meeste accuduur klachten zijn enkel over het verbruik bij 5G.
Vaak is dan de oplossing terug naar 4G.
Mooi toch dat open source.Zaggy schreef op zondag 21 januari 2024 @ 14:44:
Als je support@puri.sm emailed met het verzoek tot de firmware krijg je een document met de howto toegestuurd.
Ik wacht nog op bevestiging of ik het mag delen.
Tjah, het firmware bestand heeft nonfree in de bestandsnaam, in het howto document staat dit bovenaan:
Is dit hem : https://furilabs.com/shop/flx1/ratel schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:01:
Kort geleden heb ik een Furilabs FLX1 aangeschaft, Het principe is hetzelfde maar dan net iets anders.
De telefoon maakt gebruik van Debian, Halium en een aangepaste Waydroid.
Het positieve van deze telefoon is dat er veel meer op werkt dan op de Librem, de telefoon word niet warm zoals bij de Librem en de duur van de batterij is meer dan voldoende voor meer dan 1 dag.
Het principe is compleet het tegenovergestelde. Namelijk volledige vrijheid in OS en software tegenover een lock in op Android kernel en Drodian. Dat is overigens geen Debian. FLX1 is geen telefoon waarop je Linux kan installeren. Er werkt dan ook veel minder op de FLX1 dan op de Librem 5.ratel schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:01:
Kort geleden heb ik een Furilabs FLX1 aangeschaft, Het principe is hetzelfde maar dan net iets anders. De telefoon maakt gebruik van Debian, Halium en een aangepaste Waydroid.
Het positieve van deze telefoon is dat er veel meer op werkt dan op de Librem
Het is gewoon net alsof je Ubuntu Touch by UBPorts installeert en IMHO is dat helemaal PRIMA!!!ookhoi schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:55:
Het principe is compleet het tegenovergestelde. Namelijk volledige vrijheid in OS en software tegenover een lock in op Android kernel en Drodian. Dat is overigens geen Debian. FLX1 is geen telefoon waarop je Linux kan installeren. Er werkt dan ook veel minder op de FLX1 dan op de Librem 5.
Bron: https://github.com/droidi...ly-Asked-Questions-(FAQs)
Ik heb ook de Librem5 en ik kan zeggen dat er meer werkt op de FLX1 dan op de Liibrem5, je bron vermelding geeft ook aan:ookhoi schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:55:
[...]
Het principe is compleet het tegenovergestelde. Namelijk volledige vrijheid in OS en software tegenover een lock in op Android kernel en Drodian. Dat is overigens geen Debian. FLX1 is geen telefoon waarop je Linux kan installeren. Er werkt dan ook veel minder op de FLX1 dan op de Librem 5.
Bron: https://github.com/droidi...ly-Asked-Questions-(FAQs)
Je hebt de 'gewone' met 3GB geheugen en 32GB eMMC? Hoe bevalt het gebruikt je tot nu toe?buildid2010 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:41:
Telefoon begin maart ontvangen , voelt zwaar en degelijk aan . Het gevoel of je weer een paar jaar terug de tijd in gaat en dat klopt wel .
ProtonVPN maakt gebruik van WireGuard. Dat wordt ondersteund door reguliere Linuxdistributies, en zal ook wel ondersteund worden door wat je op de Librem 5 gebruikt.buildid2010 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:41:
vpn wordt ook een zoektocht ben ik bang gebruik proton als betalende klant .
[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 14-03-2025 13:07 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq