ik zie even door de bomen het bos niet meer:
ons tuin wordt aangelegd zoals hier te zien is
/f/image/svEbq2O4ExPz3AI47tsd6ARN.png?f=fotoalbum_large)
nou wil ik verlichting laten aanleggen en dan neig ik naar 12V.
waar het vrouwtje staat (1) heb ik een 230v stopcontact, dus hier komt de trafo. vervolgens gaat er bekabeling naar (2) met een spot onder de boom. vanuit hier komt er een vertakking naar 4 en naar 3
Bij 3 komt er wandverlichting in de border á la de Vidar van Ludeco. Er komt een vertakking naar 5 en naar 6, ook voor wandverlichting in de border.
Nou zit ik met de vraag hoe ik de bekabeling het best kan doen. De tuin is 14 meter diep dus uiteindelijk komt er toch best wat meters kabel te liggen. Alles gaat iig een deel onder bestrating door dus dacht zelf om van dat gele pijp aan te leggen en er dan af en toe wat gaatjes in te boren zodat eventuele water eruit kan.
Als ik de officiele bekebeling aanschaf, ben ik wel wat duiten kwijt maar weet ik niet of dit door de 18? mm buis past. Ik las ook dat je een "simpele" 2 aderige kabel kan nemen maar welke? en hoe sluit ik dit dan aan, aan de kebel die uit de trafo komt?
Heeft iemand ervaring en/of tips om dit handig aan te leggen?
ons tuin wordt aangelegd zoals hier te zien is
/f/image/svEbq2O4ExPz3AI47tsd6ARN.png?f=fotoalbum_large)
nou wil ik verlichting laten aanleggen en dan neig ik naar 12V.
waar het vrouwtje staat (1) heb ik een 230v stopcontact, dus hier komt de trafo. vervolgens gaat er bekabeling naar (2) met een spot onder de boom. vanuit hier komt er een vertakking naar 4 en naar 3
Bij 3 komt er wandverlichting in de border á la de Vidar van Ludeco. Er komt een vertakking naar 5 en naar 6, ook voor wandverlichting in de border.
Nou zit ik met de vraag hoe ik de bekabeling het best kan doen. De tuin is 14 meter diep dus uiteindelijk komt er toch best wat meters kabel te liggen. Alles gaat iig een deel onder bestrating door dus dacht zelf om van dat gele pijp aan te leggen en er dan af en toe wat gaatjes in te boren zodat eventuele water eruit kan.
Als ik de officiele bekebeling aanschaf, ben ik wel wat duiten kwijt maar weet ik niet of dit door de 18? mm buis past. Ik las ook dat je een "simpele" 2 aderige kabel kan nemen maar welke? en hoe sluit ik dit dan aan, aan de kebel die uit de trafo komt?
Heeft iemand ervaring en/of tips om dit handig aan te leggen?
:strip_exif()/f/image/bBY0wZRnWv72QnMCKFjOXwcQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1OaLUaIWw76b54RCCnfZ98CU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sRlUQJBg1FK9IA9sWeZ8iwSa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qXaZY8RBHeaxPdLGaJ5JDdKP.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/iAr0xdLUe0qVjtOB122QBUZ2.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/C256AC5kUdPZChK8fC8SVIiC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ogWwih8CxU19VsMXpaxIxCGL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C8J87P74ByFUJly9nauh7nAU.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/uuy2pLIXc7o3ND4lxFBh6qI8.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/37IgasEvx3oVYjEwFf35Q8aA.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/zAx5lq0GzVoJCLXHRZtexANX.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/bvNkt9GnWCzraRr2YG9W5P4t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rLU6zRmOnqP7oV8s2uAGitx6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kp1qrgAPo4lWzp00aewADUd4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JtKuz7aMTqPnt6vjmQWqjeWc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DgOdmKNhYCbbI0QTQyUuFNxh.jpg?f=fotoalbum_large)