Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

In-Lite tuinverlichting en andere mogelijkheden

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Erikz.nl
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 27-02 14:16

Erikz.nl

professioneel prutser

@NewienM
Wij hebben gewoon een In-Lite 12V kabel in een lus in de tuin gelegd. Ik zou niet teveel vertakkingen aanbrengen, dat blijven zwakke punten. Je kan vervolgens waar je wilt gewoon een lamp aanprikken.

Erikz.nl - EOS 500D / EF 70-200mm f/4L / EF-S 17-55mm f/2.8 / EF 50mm f/1.8 mkI / 2x SDHC 8GB / 2x SDHC 16GB / 4x HOYA UV/CIRCPOLA / 2x B+W HDUV

• NewienM
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16:31
@Erikz.nl @perspectivebass
dank voor de info.

laatste vraag: ik zal een klein stukje onder de bestrating moeten gaan omdat mijn border onderbroken gedeeltes heeft voor de doorloop. Enig idee of dit voor een klein stukje kwaad kan met een "normale" kabel?

• Renovlies
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 14-11-2020
Hoi, kan iemand mij vertellen of inlite kan worden aangesloten op 110 volt, ik woon op Bonaire en heb inlite meegenomen uit ons huis in Nederland. Ik heb de keus uit 220V en 110V. Mijn voorkeur gaat uit naar 110, dan zou ik het kunnen aansluiten op een bestaand systeem dat op 110 draait.
Alvast bedankt!

• Erikz.nl
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 27-02 14:16

Erikz.nl

professioneel prutser

Renovlies schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:24:
Hoi, kan iemand mij vertellen of inlite kan worden aangesloten op 110 volt, ik woon op Bonaire en heb inlite meegenomen uit ons huis in Nederland. Ik heb de keus uit 220V en 110V. Mijn voorkeur gaat uit naar 110, dan zou ik het kunnen aansluiten op een bestaand systeem dat op 110 draait.
Alvast bedankt!
Daar lijkt het wel op: https://www.tuinverlichtingswinkel.nl/in-lite-transformator
Alle transformatoren kunnen het bereik 100 - 230V aan.

Erikz.nl - EOS 500D / EF 70-200mm f/4L / EF-S 17-55mm f/2.8 / EF 50mm f/1.8 mkI / 2x SDHC 8GB / 2x SDHC 16GB / 4x HOYA UV/CIRCPOLA / 2x B+W HDUV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pradt
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 14-06 22:21
Interessant topic dit! Onze hovenier raadt op dit moment ook een In-Lite systeem aan waar ik op zich niet tegen ben.

Echter wil ik de transformator graag buiten in een schuurtje plaatsen en deze schakelen middels een schakelaar in huis. De trafo krijgt dus pas 230v op het moment dat de schakelaar contact maakt, gaat dit werken? Of moet je elke keer de trafo alsnog handmatig aanzetten?

• BasTijs
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21-06 01:53
Weet iemand of de in-lite hub ook aan home assistant te koppelen is? Of een ander buitenverlichtingsysteem die dat wel kan? Alternatief zou ik het met wifi schakelaars (shelly bijv) kunnen.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

pradt schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:15:
Interessant topic dit! Onze hovenier raadt op dit moment ook een In-Lite systeem aan waar ik op zich niet tegen ben.

Echter wil ik de transformator graag buiten in een schuurtje plaatsen en deze schakelen middels een schakelaar in huis. De trafo krijgt dus pas 230v op het moment dat de schakelaar contact maakt, gaat dit werken? Of moet je elke keer de trafo alsnog handmatig aanzetten?
Hij gaat aan op het moment dat je hem in het stopcontact zet. Je kan voor het gemak gewoon een draadloze schakelaar gebruiken, bijvoorbeeld: pricewatch: TP-Link Wi-Fi Smart Plug HS110 (NL-stekker)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Henkes
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:14
kmf schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:24:
@R-B van een lampenverkoper heb ik begrepen dat op de InLite kabel met formaat 14/2 simpelweg een SPT3 schroefconnector geplaatst kan worden.
https://www.lampentotaal....der-connector-spt-3-37307

Hierop kan je dan zo een GardenLight lamp op aansluiten.

Zo ziet het er dan uit.
[Afbeelding]

Dus als je gaat knutselen, kijk eens of het zo gaat. Scheelt hoop gepruts denk ik.
Ik kan bevestigen dat dit werkt, heb vandaag zelf op een In Lite 14/2 kabel de Season Lights Palermo http://www.seasonlights.com/details.php?product_id=125 gemonteerd mbv een SPT-3 connector https://www.hornbach.nl/s...wart/8611628/artikel.html.

• rbaidjoe
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 17-06 09:44
JimSR schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:20:
Dag mensen,

Wij hebben een 10m 230v 5 aderige grondkabel met schakelaar vanuit de nieuwbouw voor de verlichting in de tuin.

Nu komt de hovenier met in-lite als voorstel. Is dat niet zonde van die kabel? Is een 230V oplossing niet goedkoper? Of is een combinatie aan te raden?
Ik heb zojuist zelf 230V grondkabel door de tuin gegraven. Ik wil graag merk onafhankelijk mn verlichting en armaturen kunnen kiezen. De keuze is dan gewoon groter. Als ik toch per se ergens een laagvoltage ontwerp wil hebben kan ik altijd ergens de grondkabel oppikken en de stroom naar laagspanning transformeren. Omgekeerd is een stuk ingewikkelder (praktisch onmogelijk).

Tip: deze ip68 verbinders https://www.westfalia.eu/...erbinder-3-polig-ip68.htm werken makkelijker dan dit type https://www.inbouwledspot...2-3-polig-ip68-waterdicht

Uiteraard kan een gietmof ook, maar dit leken me wel interessante alternatieven. Ben wel benieuwd naar de waterdichtheid op lange termijn. We gaan t zien...

Terwijl ik dit typ realiseer ik me dat jij 5 aderige kabel hebt liggen, volgens mij ben je dan sowieso aangewezen op gietmoffen. Maar voor de rest vd meelezers die met 3 aderig (willen) werken laat ik bovenstaande tip staan. Ik wilde eerst 4 aderig toepassen,maar heb om diverse voor nu irrelevante redenen gekozen voor 2 x 3 aderig waardoor ik met de gelinkte kabelverbinders kon experimenteren.

• Frank_P
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20:48
Het voordeel van in-lite is juist dat het laagspanning is en dus veel minder storing gevoelig is.
Ook het feit dat het een prik kabel is betekent dat je overal waar je wil je verlichting makkelijk kwijt kan.
Je zit echter wel vast aan hun producten.

Helaas is in-lite erg duur, maar het brandt bij ons ook al probleemloos 5 jaar lang (wel op schemerschakelaar) zonder 1 enkele storing.

Hoe vaak verander je je tuinverlichting ook is de vraag?

Of die ip68 verbinders betrouwbaar zijn onder de grond betwijfel ik op de langere duur.
En omdat het 230V is heb je veel sneller storing en dan moet je gaan graven.

Wij hebben voor ons tuin ook lopen twijfelen maar uiteindelijk toch gekozen voor in-lite en tot nu toe geen spijt.

• Consulectro
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-06 10:51

Consulectro

Lekker bezig...

Frank_P schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:49:
Het voordeel van in-lite is juist dat het laagspanning is en dus veel minder storing gevoelig is.
Ook het feit dat het een prik kabel is betekent dat je overal waar je wil je verlichting makkelijk kwijt kan.
Je zit echter wel vast aan hun producten.
.....
Of die ip68 verbinders betrouwbaar zijn onder de grond betwijfel ik op de langere duur.
En omdat het 230V is heb je veel sneller storing en dan moet je gaan graven.
......
Ik heb al heel wat storingen aan 230V tuinverlichting mogen oplossen omdat na verloop van tijd de aardlek er uit gaat... Met 12V verlichting heb je geen last van aardlek. >:)

12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.

• JeyJey
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:51
Ik heb een basis kabel gelegd, nu nog zonder verlichting (de tuin wordt nog aangelegd). De transformator en de timer/sensor heb ik zojuist aangesloten en even de stekker in het stopcontact gedaan. De timer maakt vervolgens een behoorlijk brommend/zoemend geluid. Heeft dit ermee te maken dat er nog geen verlichting is aangesloten?

• TDteP
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 23-01 00:53
rbaidjoe schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:38:
[...]

Ik heb zojuist zelf 230V grondkabel door de tuin gegraven. Ik wil graag merk onafhankelijk mn verlichting en armaturen kunnen kiezen. De keuze is dan gewoon groter. Als ik toch per se ergens een laagvoltage ontwerp wil hebben kan ik altijd ergens de grondkabel oppikken en de stroom naar laagspanning transformeren. Omgekeerd is een stuk ingewikkelder (praktisch onmogelijk).

Tip: deze ip68 verbinders https://www.westfalia.eu/...erbinder-3-polig-ip68.htm werken makkelijker dan dit type https://www.inbouwledspot...2-3-polig-ip68-waterdicht

Uiteraard kan een gietmof ook, maar dit leken me wel interessante alternatieven. Ben wel benieuwd naar de waterdichtheid op lange termijn. We gaan t zien...

Terwijl ik dit typ realiseer ik me dat jij 5 aderige kabel hebt liggen, volgens mij ben je dan sowieso aangewezen op gietmoffen. Maar voor de rest vd meelezers die met 3 aderig (willen) werken laat ik bovenstaande tip staan. Ik wilde eerst 4 aderig toepassen,maar heb om diverse voor nu irrelevante redenen gekozen voor 2 x 3 aderig waardoor ik met de gelinkte kabelverbinders kon experimenteren.
Die verbinders (T-splitsing) heb ik ook gebruikt. 2 stuks op een installatie.
Werkt tot op heden prima!

Betreft overigens het gedeelte wat wel 230V bekabeld is 😉

• aegis
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:56
Wou eerst ook voor inlite gaan maar is best prijzig, uiteindelijk voor gardenlights gegaan wat hier ook al een paar keer voorbij is gekomen. De tuinman heeft de kabel door de tuin gelegd tijden het aanleggen en heb zelf de lampen bevestigd met de klik connectors wat echt super werkt. Was uiteindelijk de helft kwijt wat ik voor inlite zou betalen. 750 vs 1500 euro.

https://bettyskitchen.nl

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:50
aegis schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:37:
Wou eerst ook voor inlite gaan maar is best prijzig, uiteindelijk voor gardenlights gegaan wat hier ook al een paar keer voorbij is gekomen. De tuinman heeft de kabel door de tuin gelegd tijden het aanleggen en heb zelf de lampen bevestigd met de klik connectors wat echt super werkt. Was uiteindelijk de helft kwijt wat ik voor inlite zou betalen. 750 vs 1500 euro.
Ik ben ook op zoek naar tuinverlichting. De hovenier kon het doen met idd in-lite, maar de goedkoopste lamp is daar al 79,-. Wordt een duur grapje. Dus ik heb gezegd dat ik de verlichting zelf wel doe.

GardenLights ziet eruit als goed alternatief. Of is In-Lite echt stukken beter qua kwaliteit?

• aegis
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:56
Wij hebben nu garden lights een paar maanden en zij zeer tevreden. Het kwaliteitsverschil tussen garden lights en inlite zal er ongetwijfeld zijn maar hoeveel dat is geen idee. Installatie van garden lights was super makkelijk en de tuinman heeft netjes de kabel onder de tegels laten doorlopen.

https://bettyskitchen.nl

• Enforcer
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Wij hebben onlangs van SusLight een aantal Sus Sphere's in de tuin aangelegd, 24v 2,5w. Zal wel vergelijkbaar zijn met de rest denk ik maar werken ook prima.

[Voor 3% gewijzigd door Enforcer op 15-01-2021 17:54]

• Henkes
Weet iemand hier toevallig of de in-lite hub 12volt als AC of DC levert? Mijn zoektocht op het web levert niet echt een eenduidig antwoord.

• Superflip
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:02

Superflip

*pwiet*

Henkes schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:20:
Weet iemand hier toevallig of de in-lite hub 12volt als AC of DC levert? Mijn zoektocht op het web levert niet echt een eenduidig antwoord.
Alle 12V tuinverlichtingsystemen werken met DC.

• Sikkek
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-06 11:42
Superflip schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:23:
Alle 12V tuinverlichtingsystemen werken met DC.
Volgens mij juist met AC, in ieder geval de in lite hub wel. https://www.tebi.nl/in-lite-transformator-hub-100
Ook garden lights / season lights is AC.

• coazter
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-06 12:12
Binnenkort wordt hier ook de tuin volledig aangepakt, met In-Lite verlichting. Aansturing d.m.v. de Smart Hub 150. Weet iemand of dat op een of andere manier ook smart te maken is om te gebruiken via Google Home? Ik heb wel wat lopen zoeken, maar dat lijkt niet het geval, in ieder geval niet direct. Mijn oog viel op dit topic, weet iemand dit?

• Henkes
Sikkek schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:46:
[...]

Volgens mij juist met AC, in ieder geval de in lite hub wel. https://www.tebi.nl/in-lite-transformator-hub-100
Ook garden lights / season lights is AC.
Precies, vandaar ook mijn verwarring. Daarnaast, heb ik de onderstaande Season lights succesvol op mijn In-Lite hub aangesloten waarvan in de handleiding staat dat de output v/de trafo 12v DC is. Het lijkt mij dan ook dat het wel DC moet zijn.
https://www.hornbach.nl/s...tuks/5687135/artikel.html

• Iris1234
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 00:04
Supreme schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:22:
[...]

Ik ben ook op zoek naar tuinverlichting. De hovenier kon het doen met idd in-lite, maar de goedkoopste lamp is daar al 79,-. Wordt een duur grapje. Dus ik heb gezegd dat ik de verlichting zelf wel doe.

GardenLights ziet eruit als goed alternatief. Of is In-Lite echt stukken beter qua kwaliteit?
Hier ook garden lights. Voor ongeveer 200 euro hebben we 6 spotjes en 3 lampen op de schuur. Het systeem werkt hetzelfde als dat van inlight, je trekt een kabel door de tuin en sluit de lampjes aan waar je maar wil. Ik vind de lampjes er mooi uitzien ook al zou er vast wat kwaliteitsverschil zijn ten opzichte van inlight. De zelfde opstelling via hen koste meer dan 2000 euro als ik het mij goed herinner.

• twokker
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 07-06 22:32
Ik ben ook op zoek naar manieren om de tuinverlichting smart te bedienen, liefst met de bestaande philips hue (zigbee) smart hub. Gewoon, via hue een schemertimer instellen, en dan binnenshuis nog een fysieke zigbee schakelaar voor extra gebruiksgemak.
Voor zover ik weet bestaat dit gewoon nog helemaal niet.
In-lite en andere fabrikanten hebben een eigen smaak (wifi of bluetooth) die niet compatibel is, en er is geen fysieke schakelaar.
Paulmann heeft wel een compatibele zigbee controller maar dat is 24 volt. En bovendien heb je dan zo'n controller nodig per zone a €75.
Ik zat nu dus te kijken naar een kleine trafo per zone, met elk een zigbee smartplug. Zou dit kunnen werken?

• DrTweaker
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21-06 09:31
Consulectro schreef op donderdag 9 april 2020 @ 23:11:
[...]

1) ja hoor, kabel is gewoon op te splitsen. Alleen wel rekening houden dat je niet boven de max. belasting komt
2) ik denk dat bij het aansluiten van led verlichting geen probleem is voor 100 meter. De kabel is dik genoeg voor 8 Ampère bij 12V (dus 100 Watt).
We zijn ook bezig met lampen van lightpro te installeren. De aannemer heeft al kabel aangelegd in het terras. De lightpro transformator zou ik willen vervangen door een relais geschakeld circuit via mijn domotica zodat alles centraal beheerd kan worden.

Kan er iemand mij vertellen welke kant van de lightpro kabel de positieve pool is? Is dit de vierkante of de afgeronde kant?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DjoeZty!
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 06-05 11:59
Hallo mede-Tweakers,

Ik was mijn oude account-mail combinatie kwijt, daarom maar een nieuwe aangemaakt... :p

Ik ben op zoek naar een alternatief voor het 22 mm grondspot systeem voor in vlonder ed.
Bij Inline heet dit Fusion22 of Hyve22.
We willen ze in 4 stuks 120 cm staptegels plaatsen (L+R), als een soort van zebra pad.
Dit kost dan 8x53=400 euro....

Dit word me een beetje gortig voor accent verlichting.

Iemand ervaring met een alternatief?

Thx,
DjoeZty

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Javi1982
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 03-06 23:26
Ik zat dit topic al een tijdje te volgen omdat ik ook tuinverlichting wil gaan aanleggen maar geen zin heb om 2000 euro uit te geven voor een paar lampjes in de tuin. Dat is gewoon een principe kwestie😂

Wat ik nu heb gedaan is een in-light omvormer en 25 meter 14/2 kabel gekocht en aangelegd. (200 euro)

Daarnaast heb Ik een losse in-light connector en 2 meter verlengkabel gekocht (+-15euro per lamp)

Op AliExpress fatsoenlijke metalen spots besteld (5-10 euro per spot)

Toen de spot gedemonteerd, de in-light verlengkabel afgeknipt en de kabels op het printplaatje van spot gesoldeerd.
Moet het nog testen maar heb er goed vertrouwen in
Je bent dus zo’n 20-25 euro per lamp kwijt als je het op deze manier doet en je hebt de originele in-light connector

[Voor 19% gewijzigd door Javi1982 op 08-05-2021 11:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zigg
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17-06 11:28
Javi1982 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:14:
Ik zat dit topic al een tijdje te volgen omdat ik ook tuinverlichting wil gaan aanleggen maar geen zin heb om 2000 euro uit te geven voor een paar lampjes in de tuin. Dat is gewoon een principe kwestie😂

Wat ik nu heb gedaan is een in-light omvormer en 25 meter 14/2 kabel gekocht en aangelegd. (200 euro)

Daarnaast heb Ik een losse in-light connector en 2 meter verlengkabel gekocht (+-15euro per lamp)

Op AliExpress fatsoenlijke metalen spots besteld (5-10 euro per spot)

Toen de spot gedemonteerd, de in-light verlengkabel afgeknipt en de kabels op het printplaatje van spot gesoldeerd.
Moet het nog testen maar heb er goed vertrouwen in
Je bent dus zo’n 20-25 euro per lamp kwijt als je het op deze manier doet en je hebt de originele in-light connector
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben benieuwd naar je ervaringen! Heb een paar jaar geleden precies hetzelfde gedaan, maar de Ali-lampen hielden er na een paar maanden stuk voor stuk mee op..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dropshot89
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-06 13:32
DjoeZty! schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:51:
Hallo mede-Tweakers,

Ik was mijn oude account-mail combinatie kwijt, daarom maar een nieuwe aangemaakt... :p

Ik ben op zoek naar een alternatief voor het 22 mm grondspot systeem voor in vlonder ed.
Bij Inline heet dit Fusion22 of Hyve22.
We willen ze in 4 stuks 120 cm staptegels plaatsen (L+R), als een soort van zebra pad.
Dit kost dan 8x53=400 euro....

Dit word me een beetje gortig voor accent verlichting.

Iemand ervaring met een alternatief?

Thx,
DjoeZty
Ik ben hier zelf ook naar op zoek en vooralsnog zonder resultaat. En gezien er nog geen reactie kwam op je post, ben ik bang dat er niet veel beschikbaar is.

Met name het kleine formaat (22mm) vind ik erg mooi staan en zou ik ook graag willen aanbrengen in een aantal staptegels in mijn tuin.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True