@
Jackflash27 het is al weer even geleden dat je deze vragen stelde. Ik hoop dat de antwoorden nog relevant zijn
Het grote voordeel van de Scope is dat ie wel tegen een stootje kan, en je hem gewoon in de grond prikt. Ik heb er eentje op een plek staan waar de robotmaaier er af en toe tegenaan stoot… en dat is een kwestie van één keer in de zoveel tijd weer even recht zetten. Nadeel is dan wel dat je dat moet doen…
Die Luna werkt op zich uitstekend als spot. Maar je moet hem echt ergens inbouwen (een plank o.i.d.) dat is bij mij op die plek geen optie. Ik weet niet hoe dat bij jou is.
De grondkabel kun je ook prima bovengronds gebruiken. Praktisch puntje: let bij het bevestigen op een oppervlak er op dat je er niet iets doorheen prikt met een kabel beugel. Gewoon relatief losjes monteren.
Een losse lamp bedienen kan bij dit systeem helaas alleen met een aparte voeding+kabel naar deze specifieke lamp. Let op: je schakelt de lampen altijd op de voeding, niet op de lamp zelf.
En de bewegingsdetector moet altijd op de plaats waar je de beweging wil detecteren!
Ik heb zelf alle los te bedienen lampen (op bewegingsdetector of timer) op 230V zitten met Hue lampen er in. Maar daarvoor moet je dan én een 230V voedingspunt op die plek hebben én een geschikt armatuur voor buiten.
Naar mijn mening is In-Lite vooral perfect voor groepen van lampen in de tuin, die gezamenlijk aan/uit gaan en waarvoor ik het liefst een laagspanningssysteem gebruik. Het minder geschikt voor specifieke licht punten met specifieke bedieningseisen.