In-Lite tuinverlichting en andere mogelijkheden

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-06 10:42

Erikz.nl

professioneel prutser

@NewienM
Wij hebben gewoon een In-Lite 12V kabel in een lus in de tuin gelegd. Ik zou niet teveel vertakkingen aanbrengen, dat blijven zwakke punten. Je kan vervolgens waar je wilt gewoon een lamp aanprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewienM
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 16:29
@Erikz.nl @perspectivebass
dank voor de info.

laatste vraag: ik zal een klein stukje onder de bestrating moeten gaan omdat mijn border onderbroken gedeeltes heeft voor de doorloop. Enig idee of dit voor een klein stukje kwaad kan met een "normale" kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renovlies
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-01 14:25
Hoi, kan iemand mij vertellen of inlite kan worden aangesloten op 110 volt, ik woon op Bonaire en heb inlite meegenomen uit ons huis in Nederland. Ik heb de keus uit 220V en 110V. Mijn voorkeur gaat uit naar 110, dan zou ik het kunnen aansluiten op een bestaand systeem dat op 110 draait.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-06 10:42

Erikz.nl

professioneel prutser

Renovlies schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:24:
Hoi, kan iemand mij vertellen of inlite kan worden aangesloten op 110 volt, ik woon op Bonaire en heb inlite meegenomen uit ons huis in Nederland. Ik heb de keus uit 220V en 110V. Mijn voorkeur gaat uit naar 110, dan zou ik het kunnen aansluiten op een bestaand systeem dat op 110 draait.
Alvast bedankt!
Daar lijkt het wel op: https://www.tuinverlichtingswinkel.nl/in-lite-transformator
Alle transformatoren kunnen het bereik 100 - 230V aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pradt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02-02 22:12
Interessant topic dit! Onze hovenier raadt op dit moment ook een In-Lite systeem aan waar ik op zich niet tegen ben.

Echter wil ik de transformator graag buiten in een schuurtje plaatsen en deze schakelen middels een schakelaar in huis. De trafo krijgt dus pas 230v op het moment dat de schakelaar contact maakt, gaat dit werken? Of moet je elke keer de trafo alsnog handmatig aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasTijs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-08-2024
Weet iemand of de in-lite hub ook aan home assistant te koppelen is? Of een ander buitenverlichtingsysteem die dat wel kan? Alternatief zou ik het met wifi schakelaars (shelly bijv) kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

pradt schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:15:
Interessant topic dit! Onze hovenier raadt op dit moment ook een In-Lite systeem aan waar ik op zich niet tegen ben.

Echter wil ik de transformator graag buiten in een schuurtje plaatsen en deze schakelen middels een schakelaar in huis. De trafo krijgt dus pas 230v op het moment dat de schakelaar contact maakt, gaat dit werken? Of moet je elke keer de trafo alsnog handmatig aanzetten?
Hij gaat aan op het moment dat je hem in het stopcontact zet. Je kan voor het gemak gewoon een draadloze schakelaar gebruiken, bijvoorbeeld: pricewatch: TP-Link Wi-Fi Smart Plug HS110 (NL-stekker)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:16
kmf schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:24:
@R-B van een lampenverkoper heb ik begrepen dat op de InLite kabel met formaat 14/2 simpelweg een SPT3 schroefconnector geplaatst kan worden.
https://www.lampentotaal....der-connector-spt-3-37307

Hierop kan je dan zo een GardenLight lamp op aansluiten.

Zo ziet het er dan uit.
[Afbeelding]

Dus als je gaat knutselen, kijk eens of het zo gaat. Scheelt hoop gepruts denk ik.
Ik kan bevestigen dat dit werkt, heb vandaag zelf op een In Lite 14/2 kabel de Season Lights Palermo http://www.seasonlights.com/details.php?product_id=125 gemonteerd mbv een SPT-3 connector https://www.hornbach.nl/s...wart/8611628/artikel.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 13:07
JimSR schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:20:
Dag mensen,

Wij hebben een 10m 230v 5 aderige grondkabel met schakelaar vanuit de nieuwbouw voor de verlichting in de tuin.

Nu komt de hovenier met in-lite als voorstel. Is dat niet zonde van die kabel? Is een 230V oplossing niet goedkoper? Of is een combinatie aan te raden?
Ik heb zojuist zelf 230V grondkabel door de tuin gegraven. Ik wil graag merk onafhankelijk mn verlichting en armaturen kunnen kiezen. De keuze is dan gewoon groter. Als ik toch per se ergens een laagvoltage ontwerp wil hebben kan ik altijd ergens de grondkabel oppikken en de stroom naar laagspanning transformeren. Omgekeerd is een stuk ingewikkelder (praktisch onmogelijk).

Tip: deze ip68 verbinders https://www.westfalia.eu/...erbinder-3-polig-ip68.htm werken makkelijker dan dit type https://www.inbouwledspot...2-3-polig-ip68-waterdicht

Uiteraard kan een gietmof ook, maar dit leken me wel interessante alternatieven. Ben wel benieuwd naar de waterdichtheid op lange termijn. We gaan t zien...

Terwijl ik dit typ realiseer ik me dat jij 5 aderige kabel hebt liggen, volgens mij ben je dan sowieso aangewezen op gietmoffen. Maar voor de rest vd meelezers die met 3 aderig (willen) werken laat ik bovenstaande tip staan. Ik wilde eerst 4 aderig toepassen,maar heb om diverse voor nu irrelevante redenen gekozen voor 2 x 3 aderig waardoor ik met de gelinkte kabelverbinders kon experimenteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:59
Het voordeel van in-lite is juist dat het laagspanning is en dus veel minder storing gevoelig is.
Ook het feit dat het een prik kabel is betekent dat je overal waar je wil je verlichting makkelijk kwijt kan.
Je zit echter wel vast aan hun producten.

Helaas is in-lite erg duur, maar het brandt bij ons ook al probleemloos 5 jaar lang (wel op schemerschakelaar) zonder 1 enkele storing.

Hoe vaak verander je je tuinverlichting ook is de vraag?

Of die ip68 verbinders betrouwbaar zijn onder de grond betwijfel ik op de langere duur.
En omdat het 230V is heb je veel sneller storing en dan moet je gaan graven.

Wij hebben voor ons tuin ook lopen twijfelen maar uiteindelijk toch gekozen voor in-lite en tot nu toe geen spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consulectro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06 13:26

Consulectro

Lekker bezig...

Frank_P schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:49:
Het voordeel van in-lite is juist dat het laagspanning is en dus veel minder storing gevoelig is.
Ook het feit dat het een prik kabel is betekent dat je overal waar je wil je verlichting makkelijk kwijt kan.
Je zit echter wel vast aan hun producten.
.....
Of die ip68 verbinders betrouwbaar zijn onder de grond betwijfel ik op de langere duur.
En omdat het 230V is heb je veel sneller storing en dan moet je gaan graven.
......
Ik heb al heel wat storingen aan 230V tuinverlichting mogen oplossen omdat na verloop van tijd de aardlek er uit gaat... Met 12V verlichting heb je geen last van aardlek. >:)

12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 19:08
Ik heb een basis kabel gelegd, nu nog zonder verlichting (de tuin wordt nog aangelegd). De transformator en de timer/sensor heb ik zojuist aangesloten en even de stekker in het stopcontact gedaan. De timer maakt vervolgens een behoorlijk brommend/zoemend geluid. Heeft dit ermee te maken dat er nog geen verlichting is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDteP
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-01-2021
rbaidjoe schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:38:
[...]

Ik heb zojuist zelf 230V grondkabel door de tuin gegraven. Ik wil graag merk onafhankelijk mn verlichting en armaturen kunnen kiezen. De keuze is dan gewoon groter. Als ik toch per se ergens een laagvoltage ontwerp wil hebben kan ik altijd ergens de grondkabel oppikken en de stroom naar laagspanning transformeren. Omgekeerd is een stuk ingewikkelder (praktisch onmogelijk).

Tip: deze ip68 verbinders https://www.westfalia.eu/...erbinder-3-polig-ip68.htm werken makkelijker dan dit type https://www.inbouwledspot...2-3-polig-ip68-waterdicht

Uiteraard kan een gietmof ook, maar dit leken me wel interessante alternatieven. Ben wel benieuwd naar de waterdichtheid op lange termijn. We gaan t zien...

Terwijl ik dit typ realiseer ik me dat jij 5 aderige kabel hebt liggen, volgens mij ben je dan sowieso aangewezen op gietmoffen. Maar voor de rest vd meelezers die met 3 aderig (willen) werken laat ik bovenstaande tip staan. Ik wilde eerst 4 aderig toepassen,maar heb om diverse voor nu irrelevante redenen gekozen voor 2 x 3 aderig waardoor ik met de gelinkte kabelverbinders kon experimenteren.
Die verbinders (T-splitsing) heb ik ook gebruikt. 2 stuks op een installatie.
Werkt tot op heden prima!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0Axh-wO0_qKYgXX2HYl7yb8z70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bBY0wZRnWv72QnMCKFjOXwcQ.jpg?f=fotoalbum_large

Betreft overigens het gedeelte wat wel 230V bekabeld is 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-06 14:43
Wou eerst ook voor inlite gaan maar is best prijzig, uiteindelijk voor gardenlights gegaan wat hier ook al een paar keer voorbij is gekomen. De tuinman heeft de kabel door de tuin gelegd tijden het aanleggen en heb zelf de lampen bevestigd met de klik connectors wat echt super werkt. Was uiteindelijk de helft kwijt wat ik voor inlite zou betalen. 750 vs 1500 euro.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

aegis schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:37:
Wou eerst ook voor inlite gaan maar is best prijzig, uiteindelijk voor gardenlights gegaan wat hier ook al een paar keer voorbij is gekomen. De tuinman heeft de kabel door de tuin gelegd tijden het aanleggen en heb zelf de lampen bevestigd met de klik connectors wat echt super werkt. Was uiteindelijk de helft kwijt wat ik voor inlite zou betalen. 750 vs 1500 euro.
Ik ben ook op zoek naar tuinverlichting. De hovenier kon het doen met idd in-lite, maar de goedkoopste lamp is daar al 79,-. Wordt een duur grapje. Dus ik heb gezegd dat ik de verlichting zelf wel doe.

GardenLights ziet eruit als goed alternatief. Of is In-Lite echt stukken beter qua kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-06 14:43
Wij hebben nu garden lights een paar maanden en zij zeer tevreden. Het kwaliteitsverschil tussen garden lights en inlite zal er ongetwijfeld zijn maar hoeveel dat is geen idee. Installatie van garden lights was super makkelijk en de tuinman heeft netjes de kabel onder de tegels laten doorlopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXvf4Y-N4g-urYQ8VE6e15UaXpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1OaLUaIWw76b54RCCnfZ98CU.jpg?f=fotoalbum_large

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wij hebben onlangs van SusLight een aantal Sus Sphere's in de tuin aangelegd, 24v 2,5w. Zal wel vergelijkbaar zijn met de rest denk ik maar werken ook prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Enforcer op 15-01-2021 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
Weet iemand hier toevallig of de in-lite hub 12volt als AC of DC levert? Mijn zoektocht op het web levert niet echt een eenduidig antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:29

Superflip

*pwiet*

Henkes schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:20:
Weet iemand hier toevallig of de in-lite hub 12volt als AC of DC levert? Mijn zoektocht op het web levert niet echt een eenduidig antwoord.
Alle 12V tuinverlichtingsystemen werken met DC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:45
Superflip schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:23:
Alle 12V tuinverlichtingsystemen werken met DC.
Volgens mij juist met AC, in ieder geval de in lite hub wel. https://www.tebi.nl/in-lite-transformator-hub-100
Ook garden lights / season lights is AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
Binnenkort wordt hier ook de tuin volledig aangepakt, met In-Lite verlichting. Aansturing d.m.v. de Smart Hub 150. Weet iemand of dat op een of andere manier ook smart te maken is om te gebruiken via Google Home? Ik heb wel wat lopen zoeken, maar dat lijkt niet het geval, in ieder geval niet direct. Mijn oog viel op dit topic, weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
Sikkek schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:46:
[...]

Volgens mij juist met AC, in ieder geval de in lite hub wel. https://www.tebi.nl/in-lite-transformator-hub-100
Precies, vandaar ook mijn verwarring. Daarnaast, heb ik de onderstaande Season lights succesvol op mijn In-Lite hub aangesloten waarvan in de handleiding staat dat de output v/de trafo 12v DC is. Het lijkt mij dan ook dat het wel DC moet zijn.
https://www.hornbach.nl/s...tuks/5687135/artikel.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:59
Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:22:
[...]

Ik ben ook op zoek naar tuinverlichting. De hovenier kon het doen met idd in-lite, maar de goedkoopste lamp is daar al 79,-. Wordt een duur grapje. Dus ik heb gezegd dat ik de verlichting zelf wel doe.

GardenLights ziet eruit als goed alternatief. Of is In-Lite echt stukken beter qua kwaliteit?
Hier ook garden lights. Voor ongeveer 200 euro hebben we 6 spotjes en 3 lampen op de schuur. Het systeem werkt hetzelfde als dat van inlight, je trekt een kabel door de tuin en sluit de lampjes aan waar je maar wil. Ik vind de lampjes er mooi uitzien ook al zou er vast wat kwaliteitsverschil zijn ten opzichte van inlight. De zelfde opstelling via hen koste meer dan 2000 euro als ik het mij goed herinner.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45OljavIBxokZoYJ-QGLZYRCDz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRlUQJBg1FK9IA9sWeZ8iwSa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twokker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 01:10
Ik ben ook op zoek naar manieren om de tuinverlichting smart te bedienen, liefst met de bestaande philips hue (zigbee) smart hub. Gewoon, via hue een schemertimer instellen, en dan binnenshuis nog een fysieke zigbee schakelaar voor extra gebruiksgemak.
Voor zover ik weet bestaat dit gewoon nog helemaal niet.
In-lite en andere fabrikanten hebben een eigen smaak (wifi of bluetooth) die niet compatibel is, en er is geen fysieke schakelaar.
Paulmann heeft wel een compatibele zigbee controller maar dat is 24 volt. En bovendien heb je dan zo'n controller nodig per zone a €75.
Ik zat nu dus te kijken naar een kleine trafo per zone, met elk een zigbee smartplug. Zou dit kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrTweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 13:10
Consulectro schreef op donderdag 9 april 2020 @ 23:11:
[...]

1) ja hoor, kabel is gewoon op te splitsen. Alleen wel rekening houden dat je niet boven de max. belasting komt
2) ik denk dat bij het aansluiten van led verlichting geen probleem is voor 100 meter. De kabel is dik genoeg voor 8 Ampère bij 12V (dus 100 Watt).
We zijn ook bezig met lampen van lightpro te installeren. De aannemer heeft al kabel aangelegd in het terras. De lightpro transformator zou ik willen vervangen door een relais geschakeld circuit via mijn domotica zodat alles centraal beheerd kan worden.

Kan er iemand mij vertellen welke kant van de lightpro kabel de positieve pool is? Is dit de vierkante of de afgeronde kant?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeZty!
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-05-2021
Hallo mede-Tweakers,

Ik was mijn oude account-mail combinatie kwijt, daarom maar een nieuwe aangemaakt... :p

Ik ben op zoek naar een alternatief voor het 22 mm grondspot systeem voor in vlonder ed.
Bij Inline heet dit Fusion22 of Hyve22.
We willen ze in 4 stuks 120 cm staptegels plaatsen (L+R), als een soort van zebra pad.
Dit kost dan 8x53=400 euro....

Dit word me een beetje gortig voor accent verlichting.

Iemand ervaring met een alternatief?

Thx,
DjoeZty

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Javi1982
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik zat dit topic al een tijdje te volgen omdat ik ook tuinverlichting wil gaan aanleggen maar geen zin heb om 2000 euro uit te geven voor een paar lampjes in de tuin. Dat is gewoon een principe kwestie😂

Wat ik nu heb gedaan is een in-light omvormer en 25 meter 14/2 kabel gekocht en aangelegd. (200 euro)

Daarnaast heb Ik een losse in-light connector en 2 meter verlengkabel gekocht (+-15euro per lamp)

Op AliExpress fatsoenlijke metalen spots besteld (5-10 euro per spot)

Toen de spot gedemonteerd, de in-light verlengkabel afgeknipt en de kabels op het printplaatje van spot gesoldeerd.
Moet het nog testen maar heb er goed vertrouwen in
Je bent dus zo’n 20-25 euro per lamp kwijt als je het op deze manier doet en je hebt de originele in-light connector
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-QLQNUJRgoN0hSPipH6cfT-Kyo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qXaZY8RBHeaxPdLGaJ5JDdKP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxrrjaKd8r2aSaTRRqtEnwcjYAw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAr0xdLUe0qVjtOB122QBUZ2.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGb5rWZUGi5UinQv5qQJ1O2gA8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C256AC5kUdPZChK8fC8SVIiC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCk7UOyi3bW3TM83IBtUlS0EO4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogWwih8CxU19VsMXpaxIxCGL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Javi1982 op 08-05-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zigg
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:03
Javi1982 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:14:
Ik zat dit topic al een tijdje te volgen omdat ik ook tuinverlichting wil gaan aanleggen maar geen zin heb om 2000 euro uit te geven voor een paar lampjes in de tuin. Dat is gewoon een principe kwestie😂

Wat ik nu heb gedaan is een in-light omvormer en 25 meter 14/2 kabel gekocht en aangelegd. (200 euro)

Daarnaast heb Ik een losse in-light connector en 2 meter verlengkabel gekocht (+-15euro per lamp)

Op AliExpress fatsoenlijke metalen spots besteld (5-10 euro per spot)

Toen de spot gedemonteerd, de in-light verlengkabel afgeknipt en de kabels op het printplaatje van spot gesoldeerd.
Moet het nog testen maar heb er goed vertrouwen in
Je bent dus zo’n 20-25 euro per lamp kwijt als je het op deze manier doet en je hebt de originele in-light connector
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben benieuwd naar je ervaringen! Heb een paar jaar geleden precies hetzelfde gedaan, maar de Ali-lampen hielden er na een paar maanden stuk voor stuk mee op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropshot89
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 16:07
DjoeZty! schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:51:
Hallo mede-Tweakers,

Ik was mijn oude account-mail combinatie kwijt, daarom maar een nieuwe aangemaakt... :p

Ik ben op zoek naar een alternatief voor het 22 mm grondspot systeem voor in vlonder ed.
Bij Inline heet dit Fusion22 of Hyve22.
We willen ze in 4 stuks 120 cm staptegels plaatsen (L+R), als een soort van zebra pad.
Dit kost dan 8x53=400 euro....

Dit word me een beetje gortig voor accent verlichting.

Iemand ervaring met een alternatief?

Thx,
DjoeZty
Ik ben hier zelf ook naar op zoek en vooralsnog zonder resultaat. En gezien er nog geen reactie kwam op je post, ben ik bang dat er niet veel beschikbaar is.

Met name het kleine formaat (22mm) vind ik erg mooi staan en zou ik ook graag willen aanbrengen in een aantal staptegels in mijn tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasClay
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:13
Wij zijn momenteel bezig met het laten renoveren van de tuin. Hovenier stelde voor om In-Lite te gebruiken voor buitenverlichting, waar ik tot dan toe nog nooit van had gehoord.

Zelf dacht ik eerder aan Philips Hue, omdat ik het spul ook graag zou integreren in Home Assistant en ik toch al wat Hue producten binnenshuis heb. Tevens heb ik het idee dat In-Lite een wat kleinere speler is, wat mogelijk een probleem is als er over een aantal jaren een lamp sneuvelt en In-Lite inmiddels niet meer bestaat. Qua werking zijn beiden volgens mij vergelijkbaar, allebei laag voltage.

Zijn er nog belangrijke voordelen van In-Lite ten opzichte van Hue die ik over het hoofd zie? Kwaliteit wellicht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

ThomasClay schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:29:
Wij zijn momenteel bezig met het laten renoveren van de tuin. Hovenier stelde voor om In-Lite te gebruiken voor buitenverlichting, waar ik tot dan toe nog nooit van had gehoord.

Zelf dacht ik eerder aan Philips Hue, omdat ik het spul ook graag zou integreren in Home Assistant en ik toch al wat Hue producten binnenshuis heb. Tevens heb ik het idee dat In-Lite een wat kleinere speler is, wat mogelijk een probleem is als er over een aantal jaren een lamp sneuvelt en In-Lite inmiddels niet meer bestaat. Qua werking zijn beiden volgens mij vergelijkbaar, allebei laag voltage.

Zijn er nog belangrijke voordelen van In-Lite ten opzichte van Hue die ik over het hoofd zie? Kwaliteit wellicht?
In-lite is qua tuinverlichting groter dan Hue. Het grote verschil zit hem ook in 12V vs 230V.
Persoonlijk zie ik minder in Hue voor de tuin... hoe vaak ga je de instellingen aanpassen (kleur, intensiteit) in de tuin? Hier is dat iig set-and-forget en genieten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:18

OMX2000

By any means necessary...

Superflip schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:34:
[...]

In-lite is qua tuinverlichting groter dan Hue. Het grote verschil zit hem ook in 12V vs 230V.
Persoonlijk zie ik minder in Hue voor de tuin... hoe vaak ga je de instellingen aanpassen (kleur, intensiteit) in de tuin? Hier is dat iig set-and-forget en genieten maar.
Maar is de boel te integreren met Home Assistant? Maw is er een api die te gebruiken is buiten hun eigen app. Na snel te google begrijp ik dat de api en app door een Nederlands bedrijf is gebouwd, dus dat is in ieder geval iets. Maar het zou fijn zijn dat ik niet weken die api hoef uit te pluizen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 15:52

FreakNL

Well do ya punk?

1 van mijn transformators is stuk gegaan in mijn setup
FreakNL in "In-Lite tuinverlichting en andere mogelijkheden"

Getest door transformators om te wisselen. Lampjes zijn nog prima.

Moet dus een nieuwe. Het gaat om de gp-sw120dc1000-ip44(eu), output 12v-1000Ma,12w.

Deze komt het dichtste bij:
https://www.hornbach.nl/s...12V/10304435/artikel.html

Die is alleen 24w. Nu boeit dat verder niet, sterker nog, ik kan met een splitter (die bestaan) nu zelfs af met 1 trafo, dat was met de 12W trafo kiele kiele..

Maar ik keek voor de gein Ff bij de reviews van deze:

https://www.hornbach.nl/s...-60W/6419468/artikel.html

Kan iemand bevestigen dat de bevestiging (:+) verandert is? Voor alles is een oplossing natuurlijk maar wel irritant als dat zo is…

• Middachten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 18:55
[...]

Ik was precies op zoek naar deze informatie. Gek genoeg is er op de In Lite site niks te vinden over DC of AC. Maar het is ook wel logisch: het maakt niks uit hoe je de stekker op de kabel zet… bij DC zou dat niet kunnen.

Ik was hier naar op zoek omdat ik een paar navigatielichten van een boot op mijn steiger wil zetten. Die zijn 12V DC en knipperden vaag op een In Lite kabel. Nu is mij dus duidelijk waarom!

Ik ga in de knutseldoos maar eens een bruggelijkrichter en een elco zoeken… dan zal ie het vast prima doen :)

• Sikkek
Middachten schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:09:
Ik ga in de knutseldoos maar eens een bruggelijkrichter en een elco zoeken… dan zal ie het vast prima doen :)
Zo heb ik ook een viertal 12V DC spotjes aangesloten! Tip: ingieten in hars maakt alles mooi waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Beetje een kick... wij hebben de sleutels van ons nieuwe huis gehad. Daar hangt In-Lite in de hele tuin nu. Opzich prima, maar aangezien we binnen ook alles van Philips Hue hebben zou ik dat buiten ook graag hebben. Nu is mijn vraag, kan ik de voeding/kabels van In-Lite blijven gebruiken met Philips Hue Outdoor spul? Of moet ik nieuwe kabels in m'n tuin gaan graven?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07:28
DennusB schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:59:
Beetje een kick... wij hebben de sleutels van ons nieuwe huis gehad. Daar hangt In-Lite in de hele tuin nu. Opzich prima, maar aangezien we binnen ook alles van Philips Hue hebben zou ik dat buiten ook graag hebben. Nu is mijn vraag, kan ik de voeding/kabels van In-Lite blijven gebruiken met Philips Hue Outdoor spul? Of moet ik nieuwe kabels in m'n tuin gaan graven?
In-Lite werkt op 12 volt, Hue op gewoon netspanning. Daar zul je dus echt andere kabels voor moeten gaan leggen vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
lizard87 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:19:
[...]

In-Lite werkt op 12 volt, Hue op gewoon netspanning. Daar zul je dus echt andere kabels voor moeten gaan leggen vrees ik..
Zoals ik het hier lees is Hue Outdoor ook laagspanning : https://www.philips-hue.c.../1746230P7#specifications
Maar dan 24V zo te zien :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Laatst online: 07:28
DennusB schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:22:
[...]

Zoals ik het hier lees is Hue Outdoor ook laagspanning : https://www.philips-hue.c.../1746230P7#specifications
Maar dan 24V zo te zien :|
Ah, Hue Outdoor op laagspanning kende ik nog niet - excuus :'( Maar misschien heb je converters? Of iig een Hue-compatible switch/dimmer ertussen waardoor je het wel kunt aansturen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Middachten
DennusB schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:59:
Wij hebben zelf ondertussen vrij uitgebreide tuinverlichting aangelegd met In-Lite. Ik heb ervoor gekozen omdat het een bewezen betrouwbaar systeem is met veel verschillende opties. Dan zit je dus wel vast aan een voeding systeem met een laagspanning AC kabel. Dat werkt op zich trouwens perfect. Je prikt van alles gewoon op de kabel, haalt het er weer van af, sluit het op een andere plek aan. Verlengen en splitten is super simpel.

Maar… het is geen Hue. En daar heb ik wel m’n hele huis mee vol hangen.

Nu was ik niet uit op allerlei kleur en dim mogelijkheden. Vooral in/uit schakelen en de automatisering daarvan.

Wij hebben ervoor gekozen om een aantal groepen te definiëren (floor spots, bomen spots en verlichting aan de waterkant) en daar aparte voedingen voor op te hangen. Die voedingen schakel ik met Hue compatible ZigBee schakelaars: Afbeeldingslocatie: https://www.home2link.nl/zigbee-hue-inbouwschakelaar.html

Geen goedkope oplossing, maar in ons geval nog steed goedkoper dan volledig Hue, en met meer opties voor verschillende types verlichting.
Voor de traptreden en pucks op de oprit hebben we (vanwege lichtsoort en vormgeving) voor Bega lampen gekozen… dat is nog weer een stuk duurder. Maar mechanisch ook wel echt super stabiel.

Dit is de schakelkast voor de verlichting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bl2M5chGks9i-ymkelSRjG8y1LQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8J87P74ByFUJly9nauh7nAU.jpg?f=fotoalbum_tile

En dit zijn wat impressies van de verlichting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dajHPGTl01LJnpPE1Tv085Opm2o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uuy2pLIXc7o3ND4lxFBh6qI8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6dalrQhg7mn-jbdW2AwIE8pE14=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/37IgasEvx3oVYjEwFf35Q8aA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EcDSJGipQrMyfUOcMLRxLiGRqA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAx5lq0GzVoJCLXHRZtexANX.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Middachten
En, bijna nog vergeten:
De 12V DC navigatie lampjes die ik met een gelijkrichter + elko op de In-Lite kabel geprikt heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScGk5_jsKZsIgqjfSCXPra4hyk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bvNkt9GnWCzraRr2YG9W5P4t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Middachten schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:12:
En, bijna nog vergeten:
De 12V DC navigatie lampjes die ik met een gelijkrichter + elko op de In-Lite kabel geprikt heb:
[Afbeelding]
Aardig fortuin aan lampjes daar.

Ik heb er zelf voor gekozen om mijn verlichting zelf te maken en dus de oplossing volledig zelf uit te bouwen:
  • Meanwell 12VDC LED drivers, per verlichtingsgroep afzonderlijke driver, ik wil de maximale belasting laag houden per groep.
  • Neopreen 2x2.5 kabels
  • Verlichtingsstaafjes met verwisselbare G4 lampjes, 1.5W per lamp. Wou dit eerst met COB ledjes doen, maar ik vind geen goede DC/DC driver die klein genoeg is voor mijn ontwerp
  • Grondspots met COB LED van 10W en 20W voor de bomen, die koop ik wel in rechtstreeks bij fabrikant in CN
Volgende week is mijn materialenlijst volledig en kan ik beginnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
Hier in de tuin is nu ondergronds reeds een seizoen naar tevredenheid een AC 230V grondkabel met Heitronic IP68 verbindingstukken operationeel.
https://www.conrad.nl/p/h...-110-x-73-x-26-mm-2353710

Voordeel is inderdaad dat je grote keuzevrijheid hebt in kabel, armaturen, en lichtbronnen. Nadeel is dat als het fout gaat de spanning gevaarlijker is dan bij laagspanning. Voordeel van 230V t.o.v. laagspanning is weer dat je minder beperkt bent in kabellengte.

Let wel op, niet alle IP68 verbindingstukken zijn even chill als die van Heitronic. Bij de meeste moet je eerst de draden om een hoekje buigen, dat werkt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

rbaidjoe schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:45:
Hier in de tuin is nu ondergronds reeds een seizoen naar tevredenheid een AC 230V grondkabel met Heitronic IP68 verbindingstukken operationeel.
https://www.conrad.nl/p/h...-110-x-73-x-26-mm-2353710

Voordeel is inderdaad dat je grote keuzevrijheid hebt in kabel, armaturen, en lichtbronnen. Nadeel is dat als het fout gaat de spanning gevaarlijker is dan bij laagspanning. Voordeel van 230V t.o.v. laagspanning is weer dat je minder beperkt bent in kabellengte.

Let wel op, niet alle IP68 verbindingstukken zijn even chill als die van Heitronic. Bij de meeste moet je eerst de draden om een hoekje buigen, dat werkt voor geen meter.
Die verbindingsstukken dat loopt ook wel in de cijfers als je aardig wat lichtpunten hebt. Ik ga ivm de laagspanning alle kabellengtes gelijk houden en alles laten samenkomen in 1 gietmof per groep. Iets definitiever wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
Superflip schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:57:
[...]

Die verbindingsstukken dat loopt ook wel in de cijfers als je aardig wat lichtpunten hebt. Ik ga ivm de laagspanning alle kabellengtes gelijk houden en alles laten samenkomen in 1 gietmof per groep. Iets definitiever wel :)
Niet goedkoop inderdaad, maar de keuzevrijheid die je ervoor terugkrijgt is enorm m.b.t. armaturen en lichtbronnen. Neem bijv. de GU10 spot, aan de verscheidenheid aan lichtkleuren en stralingshoeken kun je een doctoraal behalen. En dan hebben we nog maar 1 van de vele mogelijke fittingen gehad.

Daarnaast, verdien je die verbinding veelal ruimschoots terug met het armatuur zelf. Daar tegenover staat wel weer het gemak als je eenmaal voor een gesloten systeem hebt gekozen. Keuzegemak (minder keuze is immers makkelijker kiezen), maar ook montagegemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Wat zijn jullie ervaringen met de routines van de Smart Hub? Ik wil 1 groep met lichten aan laten gaan als de zon ondergaat, en dan op een bepaald tijdstip uit laten gaan. Dat uitgan werkt, maar lichten gaan gewoon niet automatisch aan.

Ik begrijp dat de Smart Hub de app middels de astronomische clock, en de gps van je telefoon bepaald wat zons op- en ondergang zou moeten zijn. Maar helaas laat de app niet zien wat dat zou moeten zijn, en of er dus herkend wordt dat de juiste locatie en bijbehorende astronomische clock wordt geselecteerd.

Gisteren een support aanvraag gedaan via een formuliertje op hun site, maar nog geen reactie.

Ik ben tot nu toe niet heel erg onder de indruk van de functionaliteit van de hub, en vind de boel op een of andere manier niet goed doordacht. De gewone hubs, met de lichtsensors zijn dan blijkbaar meer foolproof. Vind het ook een gemiste kans dat die hub niet via Wifi communiceert, en dat ze een api beschikbaar stellen voor integratie met domotica systemen. De keuze voor bluetooth lijkt ok, maar op 15 meter afstand van mijn tuinhuis, waar de hub in hangt, maak ik al heel moeilijk een verbinding, en zou ik al de extender moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middachten
OMX2000 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:50:
Ik ben tot nu toe niet heel erg onder de indruk van de functionaliteit van de hub, en vind de boel op een of andere manier niet goed doordacht. De gewone hubs, met de lichtsensors zijn dan blijkbaar meer foolproof. Vind het ook een gemiste kans dat die hub niet via Wifi communiceert, en dat ze een api beschikbaar stellen voor integratie met domotica systemen. De keuze voor bluetooth lijkt ok, maar op 15 meter afstand van mijn tuinhuis, waar de hub in hangt, maak ik al heel moeilijk een verbinding, en zou ik al de extender moeten aanschaffen.
Dit is precies de reden waarom ik voor een andere oplossing heb gekozen: alles aansluiten op gewone hubs en die aan/uit schakelen met een Zigbee switch. Dit is goedkoper dan de 'smart' hub van In-Lite en veel flexibeler. Ik kan nu alles vanuit mijn Hue systeem schakelen. En heb alle verlichting in één app (binnen en buiten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasClay
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:13
Bij mij werkt het automatisch aangaan bij zonsondergang wel. Ik mis echter inderdaad ook de mogelijkheid om met domotica te integreren. Nou ben ik programmeur, en dacht ik zelf wat te gaan knutselen om de hub in Home Assistant (via bluetooth) aan te sturen. Ik heb toen eerst even een mailtje naar Inlite gestuurd om te vragen of zij wellicht documentatie willen delen van het gebruikte protocol, dat zou weer een hoop uit elkaar peuteren van de app schelen. Dat wilden ze niet echt, maar ze gaven wel aan dat ze momenteel zelf zo'n integratie aan het bouwen zijn (Home Assistant neem ik aan, want die had ik met naam genoemd in mijn vraag). Ze gaven geen ETA: "houd onze social media in de gaten". Er komt dus hopelijk wat aan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Middachten schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:40:
[...]

Dit is precies de reden waarom ik voor een andere oplossing heb gekozen: alles aansluiten op gewone hubs en die aan/uit schakelen met een Zigbee switch. Dit is goedkoper dan de 'smart' hub van In-Lite en veel flexibeler. Ik kan nu alles vanuit mijn Hue systeem schakelen. En heb alle verlichting in één app (binnen en buiten).
Achteraf gezien slimmer ja. Maar ik was even klaar met uitzoekwerk. Er waren nog tig andere dingen die in ons nieuwe huis moesten uitgezocht worden. En daarbij kent iedere tuinman en z'n moeder In-lite, en ff ontzorgd worden was me ook wel wat waard.
ThomasClay schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:11:
[...]

Bij mij werkt het automatisch aangaan bij zonsondergang wel. Ik mis echter inderdaad ook de mogelijkheid om met domotica te integreren. Nou ben ik programmeur, en dacht ik zelf wat te gaan knutselen om de hub in Home Assistant (via bluetooth) aan te sturen. Ik heb toen eerst even een mailtje naar Inlite gestuurd om te vragen of zij wellicht documentatie willen delen van het gebruikte protocol, dat zou weer een hoop uit elkaar peuteren van de app schelen. Dat wilden ze niet echt, maar ze gaven wel aan dat ze momenteel zelf zo'n integratie aan het bouwen zijn (Home Assistant neem ik aan, want die had ik met naam genoemd in mijn vraag). Ze gaven geen ETA: "houd onze social media in de gaten". Er komt dus hopelijk wat aan! :)
Ik vind het echt zwaar teleurstellend. Spul is niet goedkoop, maar is in mijn ogen ook niet echt innovatief. Ja de lampen zijn mooi, en schijnbaar is de service bij issues goed. Maar die Smart-Hub is gewoon niet goed doordacht. Ze hadden zoals bij de gewone hubs, ook gewoon een lichtsensor moeten meeleveren, en dan hoef je geen "fancy" astronomische klok te gebruiken.

En ja, ik had ook gevraagd of ze integratie met domotica (Homekit, Alexa, Google Home, etc) op de planning hebben. En ze gaven mij ook aan, dat ze dit jaar met iets zouden komen. Maar ik ben bang dat die Smart Hub dat niet gaat ondersteunen.

En ja ik ben ook software ontwikkelaar. En als ik tijd en zin had gehad had ik dat bluetooth protocol uit elkaar gepeuterd. En dan zelf een integratie bakken.

[ Voor 17% gewijzigd door OMX2000 op 18-02-2022 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Middachten
OMX2000 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:20:
En ja, ik had ook gevraagd of ze integratie met domotica (Homekit, Alexa, Google Home, etc) op de planning hebben. En ze gaven mij ook aan, dat ze dit jaar met iets zouden komen. Maar ik ben bang dat die Smart Hub dat niet gaat ondersteunen.
Diezelfde vraag heb ik vorig jaar ook gesteld, toen zeiden ze dat ze alleen met een eigen app zouden komen.

Heb je al Philips Hue in huis? Of een ander systeem waarmee je kunt schakelen?
Dan zou je alsnog kunnen overwegen om er gewoon voor twee tientjes een Hue plug (pricewatch: Philips Hue smart plug - EU) tussen te zetten en de (niet zo…) Smart Hub gewoon alleen dom stroom te laten leveren in ‘altijd aan’ modus.

Ik ben overall erg positief over In-Lite. Mooie armaturen, rock-solid voedingen, super flexibel bekabeling systeem en nog enigszins redelijk geprijsd (als je In-Lite aan de dure kant vind dan moet je is bij Bega gaan kijken😱). Maar voor dit soort dingen als een Smart Hub moeten ze gewoon een goede externe partner zoeken, daar zijn ze echt niet bij de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 19:23
[...]
Zouden de losse spots van In-Lite en Garden Lights die je nu in de winkel kan kopen ook nog steeds allemaal 12 Volt AC (dus wisselstroom) zijn? Je kunt dat in de specificaties nergens vinden helaas, en wel relevant, aangezien ik door mijn hele tuin als 12 Volt AC heb liggen (ik meet trouwens circa 10,6 Volt AC of zo, is dat een gebruikelijk "verlies"? weet dat het in de auto als je stil staat vaak 11,x Volt DC is, of zelfs 13,x Volt DC als je aan het rijden bent, maar dat is ander onderwerp ;)).

Geldt dit (12V AC) voor alle Seasonslights dan ook? En hoe zit dat met die Ludeco 12V lampen die je overal in bouwmarkten kan kopen?

Begrijp uit een ander draadje dat LED altijd gelijkstroom is? Maar goed, dan zit er neem ik aan een gelijkrichter in de lamp (zodat je ze wel met 12V AC kan aansturen) of moet je dan persé 12V DC in de tuin hebben liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sikkek
HAWK Wizard schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:02:
[...]

Zouden de losse spots van In-Lite en Garden Lights die je nu in de winkel kan kopen ook nog steeds allemaal 12 Volt AC (dus wisselstroom) zijn? Je kunt dat in de specificaties nergens vinden helaas, en wel relevant, aangezien ik door mijn hele tuin als 12 Volt AC heb liggen (ik meet trouwens circa 10,6 Volt AC of zo, is dat een gebruikelijk "verlies"? weet dat het in de auto als je stil staat vaak 11,x Volt DC is, of zelfs 13,x Volt DC als je aan het rijden bent, maar dat is ander onderwerp ;)).

Geldt dit (12V AC) voor alle Seasonslights dan ook? En hoe zit dat met die Ludeco 12V lampen die je overal in bouwmarkten kan kopen?

Begrijp uit een ander draadje dat LED altijd gelijkstroom is? Maar goed, dan zit er neem ik aan een gelijkrichter in de lamp (zodat je ze wel met 12V AC kan aansturen) of moet je dan persé 12V DC in de tuin hebben liggen?
Van andere systemen weet ik het niet, maar Garden Lights / Season Lights is AC (en naar ik vermoed een gelijkrichter in de spots). Het zou sowieso op de transformator moeten staan... Overigens: als je maar 10,6 V AC meet (met een goede multimeter?) belast je wellicht de transformator te veel. Hoeveel watt aan verlichting heb je aangesloten en hoeveel watt kan de trafo leveren?

Mocht je een DC spot aan willen sluiten, kun je ook zelf een gelijkrichter maken (let er dan wel op dat de spanning niet 12V DC wordt, maar 12 * 1,414 - 1,4 = 15,6 V (bij dubbelzijdige gelijkrichter). Je spot moet daar wel tegen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakkerlak
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:59
St@m schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:47:
Ik heb de hele tuin verlicht met garden-lights, ik vond in-lite te duur dus ben eens gaan kijken naar alternatieven. Hier draait het al jaren stabiel zonder ook maar 1x een kapotte lamp o.i.d.
Ik weet nog dat ik bepaalde connectoren heb aangeschaft om aan de kabel te "knopen". Volgens mij waren het deze: https://www.garden-lights...?_globalsearch=Bekabeling

Dan ben je vrij om andere merken aan te sluiten op je kabel. Zo spannend is het allemaal niet, 2 uitsteeksels die je in de kabel prikt en met het systeem draai je het vast waarna het waterdicht is. Bij mij werkt het al meerdere jaren zonder ooit een probleem te hebben gehad. En ook in mijn tuin regent het en geeft ik planten water.(even de goede diameter vinden inderdaad)
Dit draait bij ons nu ook al ruim 3 jaar zonder gebreken. Ook vaak in de aanbieding bij de bouwmarkten. Het is een super simpel systeem verschillende trafos beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Sikkek schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:18:
[...]

Van andere systemen weet ik het niet, maar Garden Lights / Season Lights is AC (en naar ik vermoed een gelijkrichter in de spots). Het zou sowieso op de transformator moeten staan... Overigens: als je maar 10,6 V AC meet (met een goede multimeter?) belast je wellicht de transformator te veel. Hoeveel watt aan verlichting heb je aangesloten en hoeveel watt kan de trafo leveren?

Mocht je een DC spot aan willen sluiten, kun je ook zelf een gelijkrichter maken (let er dan wel op dat de spanning niet 12V DC wordt, maar 12 * 1,414 - 1,4 = 15,6 V (bij dubbelzijdige gelijkrichter). Je spot moet daar wel tegen kunnen.
Dank. Geloof dat vermogen van de trafo wel voldoende is, maar zal ik nog checken.

Maar laat 10,6 volt wisselstroom x 1,14 nu precies 12,08 volt gelijkstroom zijn, dus dat is misschien wel de truc, dat al die lampjes intern 12 volt gelijkstroom zijn, maar met een gelijkrichter werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sikkek
HAWK Wizard schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 22:12:
Maar laat 10,6 volt wisselstroom x 1,14 nu precies 12,08 volt gelijkstroom zijn, dus dat is misschien wel de truc, dat al die lampjes intern 12 volt gelijkstroom zijn, maar met een gelijkrichter werken.
Je moet maal 1.41 (✓2) doen en dan 2 keer diode spanningsval van 0.7 eraf. Bij 10.6 kom je dan nog steeds op 13.6 volt uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Sikkek schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:24:
[...]

Je moet maal 1.41 (✓2) doen en dan 2 keer diode spanningsval van 0.7 eraf. Bij 10.6 kom je dan nog steeds op 13.6 volt uit
Thx, had even te snel gelezen 8)7

Ga eens kijken of het werkt. Bestaande lamp is EOL en ook niet meer te koop, dus wilde wat nieuwe lampen/spot kopen, maar bij voorkeur dat die met zo min mogelijk gedoe gaan werken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sikkek
Dan zou ik voor season / garden lights gaan, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damashi
  • Laatst online: 17-05 06:02
Een Inlite vraag..:

Situatie
Deze week wordt onze tuin bestraat en hebben een Inlite kabel aangeschaft. Vanaf de transformator loopt één “hoofdkabel” naar een betonpaal waar later de en lamp op gemonteerd zal gaan worden.

Wij hebben met een cc-2 connector een aftakking gemaakt naar nog eens twee betonpalen en daar ook de kabel in getrokken.

vraag
Ik lees nu dat Inlite zgn. Easy lock connectoren hebben voor hun armaturen, maar deze zullen zeer lastig/onmogelijk door te voeren zijn in de betonpaal. Zeker omdat de schuttingzetter de kabelgoot heeft meegegoten in beton en daarbij wij de kabel met veel moeite door de palen hebben kunnen voeren.

Kunnen wij een Cube lamp op de kabel direct aansluiten? Graag horen we de (on)mogelijkheden of tips! Bedankt voor het meedenken !!

-edit: opgelost… koppelingen toch door loze leiding gekregen!

[ Voor 4% gewijzigd door damashi op 23-08-2022 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris vw
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik heb in de achtertuin gardenlights verlichting al liggen. Bevalt prima.
Voortuin wil ik dat ook aanleggen, maar wil 2 wandlampen gebruiken van inlite. Deze zijn mooier en erg compact. Echter alles kopen van inlite maakt het een stuk duurder, en de tuinspotjes van gardenlights vind ik prima.
Weet iemand of je een inlite lamp op een gardenlights kabel kan verbinden met een gardenlights transformator. Een gardenlights lamp op een inlite kabel kan ik wel vinden, maar niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkdenerd
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12-02-2023
chris vw schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:17:
Ik heb in de achtertuin gardenlights verlichting al liggen. Bevalt prima.
Voortuin wil ik dat ook aanleggen, maar wil 2 wandlampen gebruiken van inlite. Deze zijn mooier en erg compact. Echter alles kopen van inlite maakt het een stuk duurder, en de tuinspotjes van gardenlights vind ik prima.
Weet iemand of je een inlite lamp op een gardenlights kabel kan verbinden met een gardenlights transformator. Een gardenlights lamp op een inlite kabel kan ik wel vinden, maar niet andersom.
Ik ben dus op zoek naar ongeveer hetzelfde antwoord.. kan je een in-lite kabel en een paar in-lite lampen aansluiten op een gardenlights trafo? Heeft iemand iets vergelijkbaars gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:10

KingCrash

Angry Rabbit

Afgelopen winter is er een inlite Smart Hub geïntroduceerd zie ik . Met integraties naar Google Assistant, alexa en homekit.
https://in-lite.com/nl/smart-bridge

Niet helemaal zeker of het een Add on is op de hub-150, of vervanger. Door de prijs van €350(!) denk ik het laatste..

[ Voor 8% gewijzigd door KingCrash op 24-01-2023 08:46 . Reden: Url add ]

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:56
het is een add-on op de hub-150... dus 350,- + 390,- voor de hub 150 en dan is het 'slim'... Dan is de eerder genoemde optie van een 'stomme' trafo (50 of de 100) met een stekker ervoor een stuk voordeliger

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Middachten
De smart-bridge is niet smarter dan een schakelaar. Ik zou nog steeds kiezen voor losse schakelaars.

Je vraagt je af waarom ze niet gewoon een Zigbee compatible schakelaar in de hub bouwen. Dat kost een paar euro meer aan productie kosten en ze kunnen er makkelijk meer voor vragen dan een zigbee compatible stekker.

Maar waarschijnlijk zitten ze meer vast aan het idee dat ze het moeten verkopen via hoveniers en tuincentra en dat ze daar weinig/geen verstand hebben van smart home systemen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Middachten schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:39:
De smart-bridge is niet smarter dan een schakelaar. Ik zou nog steeds kiezen voor losse schakelaars.

Je vraagt je af waarom ze niet gewoon een Zigbee compatible schakelaar in de hub bouwen. Dat kost een paar euro meer aan productie kosten en ze kunnen er makkelijk meer voor vragen dan een zigbee compatible stekker.

Maar waarschijnlijk zitten ze meer vast aan het idee dat ze het moeten verkopen via hoveniers en tuincentra en dat ze daar weinig/geen verstand hebben van smart home systemen…
Maar als ik het dus goed begrijp communiceert die "smart" bridge met de smart hub via bluetooth? Dus in theorie zou je dat verkeer kunnen reverse engineeren. Valt me eigenlijk een beetje tegen dat nog niemand dat heeft geprobeerd ;)

Integratie met Home Assistant zou nice zijn. Maar een component verkopen van 350 (!!!) euro om als bridge te fungeren vind ik echt absurd. Het zal best wel verkopen. Maar doe ff normaal!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:10

KingCrash

Angry Rabbit

OMX2000 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:41:
[...]

Maar als ik het dus goed begrijp communiceert die "smart" bridge met de smart hub via bluetooth? Dus in theorie zou je dat verkeer kunnen reverse engineeren. Valt me eigenlijk een beetje tegen dat nog niemand dat heeft geprobeerd ;)

Integratie met Home Assistant zou nice zijn. Maar een component verkopen van 350 (!!!) euro om als bridge te fungeren vind ik echt absurd. Het zal best wel verkopen. Maar doe ff normaal!
Hier https://community.home-as...ight-smart-hub-150/455340 heeft men wat ideeen over integratie met home assistant. Maar dit lijkt wat doodgebloed.

Wel heeft inlite aangegeven(zie link hierboven) met nieuwe producten voor de hub-150 te komen.Laten we hopen dat dat een 'simpele' BLE schakelaar is.
Ook zullen wij op het gebied van SMART nog veel meer SMART producten op de markt gaan brengen die werken via de SMART HUB-150. De investering hierin is dan ook zeker de moeite waard.
Er is ook een bewegingsmelder, de smart-move https://in-lite.com/nl/smart-move ,welke via bluetooth werkt met de hub-150. Een kastje dat dus een simpel aan (&uit?) BLE signaal kan versturen naar de Hub. Wellicht dat er iemand deze signalen kan onderscheppen en in wat moois kan omzetten.

Angry Rabbit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sleutel1300
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-05 09:15
Misschien is het mogelijk om home assistant met een bluetooth adapter deel uit te laten maken van het inlite bluetooth mesh-netwerk. Hiervoor moet de bluetooth home assistant adapter eerst geprovisioned worden in het bestaande netwerk door een provisioner.
Ik heb de inlite app .apk file bekeken in een apk file editor, maar kon alleen het UUID van bepaalde elementen zien. Als home assistant provisioned is in het mesh-netwerk kan home assistant subscriben op bepaalde elementen om bijv. De smarthub 150 te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttjvb
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 26-04-2023
Hallo iedereen,
Als jullie een tuin lamp verwijderen of verplaatsen wat doen jullie dan met de prikconnector? Wij hebben de easy-lock connectors van in-lite. Kun je deze laten zitten en "afdoppen" of moet je ze verwijderen en de hoofdkabel herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:15
...

Ik begrijp dat de Smart Hub de app middels de astronomische clock, en de gps van je telefoon bepaald wat zons op- en ondergang zou moeten zijn. Maar helaas laat de app niet zien wat dat zou moeten zijn, en of er dus herkend wordt dat de juiste locatie en bijbehorende astronomische clock wordt geselecteerd.

...
Even een oud berichtje quoten maar ik loop er met m'n hub-150 ook tegenaan dat de zonsondergang en opkomst obv locatie niet goed wordt overgenomen vanuit m'n telefoon. Lichten gaan savonds niet bij zonsondergang aan.

Bij 1 routine (licht uit bij zonsopkomst) zie je na instellen de beoogde uitschakeltijd maar deze staat op 02u00 ipv even na 6u00 op dit moment. Locatie toegang op m'n telefoon staat aan. Op 2 andere telefoons ook geprobeerd de routines in te stellen maar ook daar gaat het mis.

(helaas is de app weer zo beperkt dat je niet even simpel een ruime offset geeft van 4 uur om dit probleem te omzeilen. max +/- 2uur... :( )

Wie heeft een oplossing (behalve dan omwisselen voor 2 kleinere in-lite trafo's en schakelen met smartwcd van hue ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneej
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:27
heb je de laatste firmware geinstalleerd op de hub? ik heb laatste (± 2 maanden geleden) een nieuwe versie van de app geinstalleerd en een melding ontvangen dat mijn firmware moest worden bijgewerkt om problemen rondom zonsopgang / zonsondergang op te lossen. Dit heeft toen bij mij geholpen.
RF1000 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:26:
[...]

Even een oud berichtje quoten maar ik loop er met m'n hub-150 ook tegenaan dat de zonsondergang en opkomst obv locatie niet goed wordt overgenomen vanuit m'n telefoon. Lichten gaan savonds niet bij zonsondergang aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
Oke. Ik zal eens kijken vanavond. In de app heb tot nu toe geen melding gekregen dat er een nieuwe versie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
corneej schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:33:
heb je de laatste firmware geinstalleerd op de hub? ik heb laatste (± 2 maanden geleden) een nieuwe versie van de app geinstalleerd en een melding ontvangen dat mijn firmware moest worden bijgewerkt om problemen rondom zonsopgang / zonsondergang op te lossen. Dit heeft toen bij mij geholpen.

[...]
welke versie staat er nu bij jou op? ik zie in de app v42 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneej
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:27
RF1000 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:22:
Oke. Ik zal eens kijken vanavond. In de app heb tot nu toe geen melding gekregen dat er een nieuwe versie beschikbaar is.
De app heeft versie 3.2.2 (95) dit betreft op iOS.

bij mijn smart-hub heb ik software versie: 42 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 09:49
Ik heb al +/- 3 jaar een zonnepaneel in de tuin hangen waar een Philips lamp aan heeft gehangen. Die is er ondertussen af, ik kom er alleen niet achter wat voor type lamp qua aansluiting ik hier nou voor kan kopen. Paneel zelf hangt er waarschijnlijk al 6 tot 9 jaar.

Ik had deze aangeschaft, die paste niet: https://www.lampentotaal.nl/muurlamp-celata-12v-68084

Zie bijgevoegde foto's, weet iemand wat ik hiermee kan? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCXY1PJxSZ2gu8axIF5_ToyiMII=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rLU6zRmOnqP7oV8s2uAGitx6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrzVgHmMPXC97GHmbf41B4Ak70w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kp1qrgAPo4lWzp00aewADUd4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdcUdYmgUl81p9hpN8KGA0WqkOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtKuz7aMTqPnt6vjmQWqjeWc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Tiroz op 04-06-2023 12:48 ]

• Willems
  • Laatst online: 14-05 05:31
ttjvb schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:38:
Hallo iedereen,
Als jullie een tuin lamp verwijderen of verplaatsen wat doen jullie dan met de prikconnector? Wij hebben de easy-lock connectors van in-lite. Kun je deze laten zitten en "afdoppen" of moet je ze verwijderen en de hoofdkabel herstellen?
Je kunt de connector gewoon verwijderen en op een andere locatie weer inzetten, dat is precies de bedoeling van deze kabel, en het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klusmus
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-06-2024
OMX2000 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:41:
[...]

Ik heb de In-lite omvormer aan een smartplug gehangen. Vervolgens kun je die integreren in je SmartHome systeem. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinS
  • Laatst online: 26-03-2024
Wij staan op het punt om onze tuin te renoveren en ook onze hovenier komt met in lite voor de verlichting. Heeft iemand al eens geprobeerd om via de Smart Bridge + Homekit Bridge de lampen te koppelen met Home Assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sambaltegelkaas
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11:08
@MarvinS Hoi, ik heb het niet met dit apparaat geprobeerd maar volgens mij kan je alle apparaten die homekit ondersteunen lokaal met home assistant verbinden via de homekit integratie.

Apparaten & diensten - Integratie toevoegen - zoeken op apple en daarop klikken - homekit controller (belangerijk dat je de controler kiest en NIET de bridge) - en dan de homekit code invullen.

Bij mijn aqara fp2 sensor werkte super snel en makkelijk en je hebt niet eens een apple apparaat of account nodig.

Ik kan het dus niet garanderen maar het lijkt mij dat het zou moeten werken. Voor eventuele vragen kan je altijd een berichtje sturen of natuurlijk op deze pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinS
  • Laatst online: 26-03-2024
Sambaltegelkaas schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:17:
@MarvinS Hoi, ik heb het niet met dit apparaat geprobeerd maar volgens mij kan je alle apparaten die homekit ondersteunen lokaal met home assistant verbinden via de homekit integratie.

Apparaten & diensten - Integratie toevoegen - zoeken op apple en daarop klikken - homekit controller (belangerijk dat je de controler kiest en NIET de bridge) - en dan de homekit code invullen.

Bij mijn aqara fp2 sensor werkte super snel en makkelijk en je hebt niet eens een apple apparaat of account nodig.

Ik kan het dus niet garanderen maar het lijkt mij dat het zou moeten werken. Voor eventuele vragen kan je altijd een berichtje sturen of natuurlijk op deze pagina
Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad ook mijn fp2 sensoren via homekit gekoppeld, dus het lijkt me ook dat dit wel gaat werken. Was vooral benieuwd of iemand hier al ervaring mee had voordat ik €2000+ ga investeren in inlite 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sambaltegelkaas
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11:08
@MarvinS ah oké. Laat maar weten of in-lite wat is als je het hebt. Ik was er zelf ook voor aan het kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Hopelijk is er ruimte voor een korte vraag in dit topic.

Wij zijn van plan om de schemersensor van In-lite te gebruiken, maar hebben ook een Hue buitenlamp aan de schuur hangen die automatisch bij zonsondergang en zonsopgang aan en uit schakelt.

Wat ik mij nu afvraag is of het licht van deze lamp de schemersensor van In-lite gaat beïnvloeden, of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:10
De In-Light PUCK, zijn mooi voor op de oprit denk ik. Maar wordt erg prijzig op die manier.
Ik zie 123 geen alternatieven met ditzelfde design van een betaalbaar merk, iemand hier tips?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstraeten_m
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-04 07:38
Na het lezen van vele reacties heb ik deze zomer het Garden Lights systeem in mijn tuin aangelegd.
So far so good, echter wil ik ook graag iets van een LED-strip hierop aansluiten.

Garden Lights heeft helaas zelf geen LED-strip te koop, maar het Light Pro systeem wel: nl deze LED strip. Echter vind ik deze een beetje aan de dure kant.

Zijn er hier mensen die misschien ook een LED strip hebben geplaatst op een 12V systeem?
Zoja, welke hebben jullie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:38
Hallo,
Ik ga een in-lite systeem in mijn tuin aanleggen. Een paar willekeurige vragen:
1) Ik heb 3 leibomen van 270 hoog en wil deze van onderop verlichten vanuit de oprit. De scope wordt dan aanbevolen, maar die zijn van het type 'opbouw'. Dat is niet handig omdat iedereen daar langs loopt, dus kans op beschadiging. Zouden de Luna spots hier kunnen voldoen (die dan ingebouwd worden in de bestrating en dan naar boven schijnen)?
2) Ik ga ook enkele wandlampen aanschaffen die op ca 180cm komen te hangen. Voldoet de 12v grondkabel dan tot ca 150cm hoogte? Daar koppel ik dan de kabel van de lamp zelf aan. Of moet ik de 12v grondkabel ook echt over de grond laten lopen en van daaruit een extension kabel naar boven trekken?
3) Ik wil een draadloze bewegingsmelder koppelen (in move smart). Die moet echter alleen op 1 specifieke lamp reageren (paadje langs het huis). Hoe ga ik dat maken? Een aparte lijn / kabel vanuit de transformator naar alleen deze lamp? En waar kan ik de bewegingsmelder het beste hangen? Bij de transformator of bij de lamp?
Alvast dank voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Middachten
@Jackflash27 het is al weer even geleden dat je deze vragen stelde. Ik hoop dat de antwoorden nog relevant zijn :)

Het grote voordeel van de Scope is dat ie wel tegen een stootje kan, en je hem gewoon in de grond prikt. Ik heb er eentje op een plek staan waar de robotmaaier er af en toe tegenaan stoot… en dat is een kwestie van één keer in de zoveel tijd weer even recht zetten. Nadeel is dan wel dat je dat moet doen…
Die Luna werkt op zich uitstekend als spot. Maar je moet hem echt ergens inbouwen (een plank o.i.d.) dat is bij mij op die plek geen optie. Ik weet niet hoe dat bij jou is.

De grondkabel kun je ook prima bovengronds gebruiken. Praktisch puntje: let bij het bevestigen op een oppervlak er op dat je er niet iets doorheen prikt met een kabel beugel. Gewoon relatief losjes monteren.

Een losse lamp bedienen kan bij dit systeem helaas alleen met een aparte voeding+kabel naar deze specifieke lamp. Let op: je schakelt de lampen altijd op de voeding, niet op de lamp zelf.
En de bewegingsdetector moet altijd op de plaats waar je de beweging wil detecteren!

Ik heb zelf alle los te bedienen lampen (op bewegingsdetector of timer) op 230V zitten met Hue lampen er in. Maar daarvoor moet je dan én een 230V voedingspunt op die plek hebben én een geschikt armatuur voor buiten.
Naar mijn mening is In-Lite vooral perfect voor groepen van lampen in de tuin, die gezamenlijk aan/uit gaan en waarvoor ik het liefst een laagspanningssysteem gebruik. Het minder geschikt voor specifieke licht punten met specifieke bedieningseisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EB bourgeois
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 23-12-2024
knap mooi werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-05 19:32
@Henkes , @kmf Een beetje late quote, maar als ervaringsdeskundigen, weten jullie of er een vergelijkbare oplossing is voor de 10/2 kabel? Ik een korte lus 14/2 en een een grote lus 10/2 en zou hier graag een aantal gardenlights lampen op aansluiten (bijv richtsnoer).
Henkes schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:49:
[...]

Ik kan bevestigen dat dit werkt, heb vandaag zelf op een In Lite 14/2 kabel de Season Lights Palermo http://www.seasonlights.com/details.php?product_id=125 gemonteerd mbv een SPT-3 connector https://www.hornbach.nl/s...wart/8611628/artikel.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvooijen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-01 11:27
Ik zou ook graag wilen weten of er opties zijn om andere merken (gardenlights bijvoorbeeld) aan te sluiten op een 10/2 inlite kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
bvooijen schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:03:
Ik zou ook graag wilen weten of er opties zijn om andere merken (gardenlights bijvoorbeeld) aan te sluiten op een 10/2 inlite kabel
Kabel strippen en de juiste connector opzetten dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvooijen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-01 11:27
DennusB schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:18:
[...]

Kabel strippen en de juiste connector opzetten dan!
En wat is "de juist connector" of maakt dat dan niet meer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:19
Interessant topic. Zou graag willen weten of alle inlite garden light combinaties nog goed draaien.
Daarnaast zou ik graag willen weten wat ik nu nodig heb voor het volgende:

Situatie:

inlite omvormer uit 2016/2017
Achtertuinkabel lengte rond de 35 meter denk
- 1 inlite ace up down
- 7 inlite smal scope's

Kabel naar voortuin rond 15 meter denk
- 2 inlite smal scope's

Wens:

Achtertuin kabel kleine aftakking 2 meter met 2 spotjes
Voortuin kabel kleine aftakking 4 meter met 2 spotjes

Als ik dit doe van inlite ben ik zo rond de 500,- euro kwijt. Dat vind ik wat te duur...

Wat zou ik nodig hebben als ik dit zou combineren met garden lights?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:32
bvooijen schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 11:03:
Gebruikt LightPro niet dezelfde connectors? Volgens mij is dat van hetzelfde concern.
Gebruik zelf LightPro en ben wel te spreken over deze lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanssen78
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 29-03 16:06
Ik heb zelf onlangs mijn in-lite tuinverlichting aangeschaft bij Van den Bosch Tuin & Terras (hier vindbaar: in-lite verlichting) en gekozen voor In-Lite. Ja, het is duurder dan GardenLights, maar ik merk echt verschil in kwaliteit.

In-Lite voelt robuuster aan, heeft mooiere lichtbundels en de armaturen zijn beter afgewerkt. Ook het 12V-systeem is supermakkelijk te installeren. Ik was eerst ook aan het kijken naar goedkopere alternatieven, maar na wat research en het zien van In-Lite in het echt, vond ik het de meerprijs waard.

GardenLights is zeker geen slechte optie als je op budget let, maar als je voor lange termijn een onderhoudsvrij en strak ogend systeem wil, zou ik toch voor In-Lite gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-06 11:37
Ik heb ook een vraag over de combinatie Garden Lights en In-Lite.

Mijn vrouw wil graag een lampensnoer achter, maar daar heb ik In Lite en die verkopen zo'n snoer niet.

Garden Lights verkoopt dit wel, nu moet ik het op het In Lite systeem krijgen.

Volgens mij zijn de kabels redelijk gelijk qua dikte etc. Zou ik deze connector van Garden Lights kunnen gebruiken? Iemand ervaring ermee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zQ9FYJTQzfd5OM8QkA4_3mGm8c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/S27eIzIKoCRokrbe0unHC75V.jpg?f=user_large
Pagina: 1 2 Laatste