Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

In-Lite tuinverlichting en andere mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Randomusername_
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 23:35
Even een kick, In-Lite is wel te combineren met andere 12 volt systemen. In-Lite stelt echter wel dat de garantie vervalt als er andere merken worden aangesloten per hun algemene voorwaarden.

Hier heeft een hovenier ruim een jaar geleden onbenoemd een combinatie aangelegd, nu na eigen oriëntatie op In-Lite uitbreiding lijkt het extra systeem van waarschijnlijk Luxform, 12 volt Easy Connect te zijn.

Zie foto; links in beeld de In-Lite 14/2 grondkabel. Welke verder aan een In-Lite transformator hangt met meerdere In-Lite lampen.

http://i64.tinypic.com/207uqko.jpg

Daarop splitst rechts de grondkabel met Luxform naar een nieuwe grondkabel, deze connectors zijn er in maten SPT1, SPT3 maar geen idee welke maat precies de juiste is voor de 14/2 kabel om erop te prikken. Een setje kost een paar Euro dus snel uit te vinden. Wellicht worden deze connectors ook nog onder andere merknamen verkocht.

Hier werkt het wel, de goedkope (naam- en specificatieloze) LED spotjes welke in de drie "vreemde" MR16 spots zaten waren wel na een klein jaartje al op, uitval van diodes. Kan ook een kwaliteitspunt zijn geweest van de drie spots, lampjes vervangen voor Action LEDs maar nog te vroeg om iets te kunnen constateren.

Willekeurige links naar type connector:

https://www.solarleuchten24.de/12-volt-easy-connect.htm
https://www.buitenverlich...lister-connector-2x-spt-3

Succes, wilde het even delen voor future reference! :)

[Voor 0% gewijzigd door Randomusername_ op 27-06-2019 16:46. Reden: Foutje hersteld]

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
R-B schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:27:
[...]

Verduidelijking, zover ik het nu begrijp:

Je gebruikt een "Blister Connector" type SPT-3 of of type SPT-1W of type SPT-1 / SPT-3 om van in-lite naar een andere kabel te splitsen. Type is afhankelijk van welke past om van kabel A naar kabel B te gaan.

Opsplitsing naar andere kabel is dan bijv de "Garden Light Main kabel".

Je gebruikt vervolgens een female flex connector om de daadwerkelijke garden light lamp aan te sluiten op de "main kabel"

Dus op elk punt dat je een nieuwe gardenlight lamp willen hebben waar een inlite kabel in de buurt ligt:
- 1 blister connector
- 1 Stukje main kabel
- Female connector
- GardenLight lamp

Kan natuurlijk ook dat je één keer aftakking maakt en de main kabel langer maakt en parallel aan de in-lite laat liggen.
Bedankt, ik ben ook even verder aan het nadenken na wat je geschreven hebt en even een aansluitschema ergens vandaan gehaald.

Een blister connector kan je overgaan van litein naar gardenlight. Maar die blister is dus geen 3 splitsing.
Om de LiteIn mainkabel te blijven gebruiken zal ik eigenlijk per aftakking het zo moeten regelen.

liteinkabel<->blister<=>garden lightkabel <->Tsplitsing<-> gardenlightkabel <->blister<->liteinkabel.

Dat is nog te overzien. Ik heb in principe maar 4-6 splitsingen (1 per schutting/poort/border.) nodig.
Als het per lamp is, dan is het wel wat meer werk.

[Voor 12% gewijzigd door kmf op 08-01-2020 14:21]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• kmf
  • Niet online
R-B schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:20:
[...]

Uhm, ik denk zelf juist van wel. :)
Je "tapt" als ware de 12V af naar een nieuwe kabel, soort van 3-splitsing.

In: In-Lite
Uit 1: In-Lite
Uit 2: GardenLight .

Je ziet dat ook op de foto van Randomusername_, rechtsonder.

In zijn geval is de InLite kabel afgeknipt, maar je kan hem ook gewoon door laten lopen?
ah, je hebt gelijk. Ikzag die uitknipsel niet op de foto.

Het is op deze manier

Mooi. Staat in de planning voor de lente dan.

[Voor 3% gewijzigd door kmf op 08-01-2020 14:22]

• kmf
  • Niet online
@R-B van een lampenverkoper heb ik begrepen dat op de InLite kabel met formaat 14/2 simpelweg een SPT3 schroefconnector geplaatst kan worden.
https://www.lampentotaal....der-connector-spt-3-37307

Hierop kan je dan zo een GardenLight lamp op aansluiten.

Zo ziet het er dan uit.

Dus als je gaat knutselen, kijk eens of het zo gaat. Scheelt hoop gepruts denk ik.

• krizzziz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:13
Er staat op de website van In-Lite

een afbeelding van een looppad door een tuin. Welke spots hebben ze hiervoor gebruikt ? Gezien het formaat denk ik juist de hele kleintjes. Ik wil excact het effect op de foto bereiken vandaar de vraag.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TDteP
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 07-08 14:47
TDteP schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:19:
[...]

Ik ben met name geïnteresseerd in die kleine staande pilaartjes.

https://www.garden-lights...taande-verlichting/linum/

Ik zat te denken aan 4 stuks in een border (border is ongeveer 30 cm hoog).
43 lumen lichtopbrengst per lamp... lijkt me weinig?

Evt. nog de OAK-set... maar dat is nóg minder lumen...

https://www.garden-lights...ande-verlichting/oak-set/

Ben er nog niet echt aan uit...!
Het is uiteindelijk de set van Luxform geworden, gecombineerd met een Luxform schemer-/tijdschakelaar.
Vooralsnog positief over dit spul!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NewienM
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10-08 15:37
ik zie even door de bomen het bos niet meer:
ons tuin wordt aangelegd zoals hier te zien is

nou wil ik verlichting laten aanleggen en dan neig ik naar 12V.

waar het vrouwtje staat (1) heb ik een 230v stopcontact, dus hier komt de trafo. vervolgens gaat er bekabeling naar (2) met een spot onder de boom. vanuit hier komt er een vertakking naar 4 en naar 3

Bij 3 komt er wandverlichting in de border á la de Vidar van Ludeco. Er komt een vertakking naar 5 en naar 6, ook voor wandverlichting in de border.

Nou zit ik met de vraag hoe ik de bekabeling het best kan doen. De tuin is 14 meter diep dus uiteindelijk komt er toch best wat meters kabel te liggen. Alles gaat iig een deel onder bestrating door dus dacht zelf om van dat gele pijp aan te leggen en er dan af en toe wat gaatjes in te boren zodat eventuele water eruit kan.

Als ik de officiele bekebeling aanschaf, ben ik wel wat duiten kwijt maar weet ik niet of dit door de 18? mm buis past. Ik las ook dat je een "simpele" 2 aderige kabel kan nemen maar welke? en hoe sluit ik dit dan aan, aan de kebel die uit de trafo komt?

Heeft iemand ervaring en/of tips om dit handig aan te leggen?
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True