Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

In-Lite tuinverlichting en andere mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• Jeffdk
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 13-05 12:28
Wij hebben sinds een paar maanden een 12v grondkabel en transformator van het merk In-Lite. Wat ik nu probeer uit te zoeken is of het mogelijk is (en zo ja, hoe eenvoudig) om lampen van andere merken aan te sluiten.

De grondkabel heeft nu nog geen 'vaste' aansluitingen, alles zou (zover ik nu begrijp) met zogenaamde prikconnectors moeten gebeuren. Ik zie dat verschillende merken verschillende diameters gebruiken e.d. Waar moet ik nog meer op letten of ben ik op zoek naar iets wat niet mogelijk is? :)

• Jeffdk
darkmdmn schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:27:
Toevallig heb ik pas wat verlichting van In-Lite aangelegd. Sowieso is het niet gemaakt om te gebruiken met andere verlichting dan ze zelf hebben ontwikkeld, maar dat betekent natuurlijk niet dat het niet kan. Normaal sluit je een connector aan op de hoofdkabel, waar je het stekkertje van de lamp die je wilt aansluiten in schuift. Je kunt altijd proberen hier een andere lamp aan vast te maken, mogelijk door een zelfde connector te proberen te vinden of e.e.a. te solderen. Het grootste probleem dat ik zou voorzien is het goed waterdicht krijgen van deze verbinding. Dat is bij de lampen van In-Lite zelf al goed op elkaar afgestemd.
Bedankt voor je reactie.

De prijzen van In-Lite zijn belachelijk hoog en de kwaliteit verre van bijzonder.

Ik was al bang dat het een knutselproject zou gaan worden, helaas. Ik zou een ieder sterk afraden te kiezen voor dit dure, gesloten systeem.

• Jeffdk
Señor Sjon schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:32:
Hier zit In-Lite al in de tuin door de vorige eigenaar, maar er is geen lamp meer die het nog volledig doet (grondspots met stuk of 10 ledjes per spot). Ik zou eerder voor een 230V systeem gaan met vervangbare lampen, maar als je alles al hebt, is het wat lastig. ;) Goed opletten in wattages en voltages van de lampen die je aan wil sluiten.
Bedankt voor je reactie.

Ja ondanks de zeer hoge prijzen valt de kwaliteit blijkbaar tegen. Ik heb ook meerdere 230 volt aansluitingen (voor de vijverpomp e.d.). Wie weet moet ik daar toch iets meer mee doen.

• Jeffdk
Glashelder schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:35:
[...]

Vind het bijzonder dat je anderen adviseert een bepaald merk te kiezen als je zo'n beperkte ervaring hebt met het merk.

Wij hebben al 10 jaar+ inLite in de tuin liggen en alle lampjes werken prima :)
Tja, ondertussen heb ik genoeg ervaringen gelezen. Ik zal geen In-Lite lamp kopen, gelukkig hebben jullie geen issues ondervonden! :)
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True