Beste mede tweakers,
Dit topic volg ik al enige tijd omdat ik net als vele van jullie graag het natieve in-lite systeem wil combineren met een merklijn als Garden Lights.
Situatie:
Net verhuisd, tuin met natief in-lite systeem. Grondspotjes en vijverspotjes aangestuurd door een transformator (IP44) die in de struiken op de grond lag en dus al enige tijd niet meer functioneerde.
Aangezien alles waar in-lite op staat x maal duurder is dan vergelijkbare producten van de concurrent, heb ik besloten de transformator te vervangen voor een van garden lights met toereikend vermogen.
Deze twee systemen moet ik met elkaar koppelen waarbij het verschil in kabeldikte het voornaamste probleem lijkt. Hierbij komen de annotaties SPT1/2/3/W, AWG12/14/16/18, 10/2 en 14/2 voorbij die allen iets zeggen over de diameter. Na wat zoekwerk de volgende informatie gevonden:
http://www.yunhuanelectri...-PVC-flexible-cables.html
Hierdoor begrijp ik beter welke connector ik kan gebruiken of waar ik op moet letten bij het uitzoeken hiervan. Wellicht zijn er meer mensen die hier iets aan hebben.
De in-lite kabel die er ligt blijkt een behoorlijke heavy-duty uitvoering te zijn met 2x koperader dikte AWG10 en isolatiedikte SPT3 wat de totaal dikte op bijna 16x7,5mm brengt. Ter vergelijking: de standaard kabeldikte van gardenlights (AWG18, SPT3) is ongeveer 8x4mm.
Mijn plan is nu om in ieder geval de SPT3 connector te proberen, maar gezien de dikke koperader is dit geen garantie dit het past.
Werken met een connector heeft mijn voorkeur. Lukt dit niet blijven het simpelweg stukjes koper die met elkaar verbonden moeten worden en is het probleem alsnog makkelijk op te lossen.
Dank aan iedereen voor de aanvullingen in dit topic!