Vraag over alternatief Popcorn Hour speler

Pagina: 1
Acties:
  • 2.932 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03-2023

Darkace

Super Kommandant

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik weet dat er jaren geleden een apparaat genaamd Popcorn Hour extreem goed was km werken media mee af te spelen.

Wat is er tegenwoordig goed? Popcorn worden niet meer gemaakt/verkocht?

Ik zie dat een NVIDIA Shield een alternatief is? Zijn deze goed? Wat is er nog meer?

Wat is sickbeard en hoe werkt het precies? Ik ben er lang tussenuit geweest zeg maar. Hopelijk kan ik hier wat hulp vinden en krijgen.

Ik heb een Blu-ray speler momenteel. Speelt wel MKV en DivX en Xvid af, maar wanneer ren MKV bestand wel subtitles heeft waaruit je kunt kiezen op mijn PC, maar de Blu-ray speler pakt alleen srt bestanden.

Kan een NVIDIA Shield bijvoorbeeld dit allemaal wel?

Wat is er allemaal mogelijk ?

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
goed is gewoon een betaalde streamingsdienst nemen en legaal kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mediaspelers en HTPC's al gelezen?

Dat gezegd hebbende; een vraag als de jouwe komt elke dag wel langs over "welk device" moet ik hebben. De overige vragen, zoals wat is Sickbeard, mogelijk kan je daar ook antwoord op vinden op Tweakers maar aangezien deze software erin voorziet om voornamelijk in een grijs gebied media binnen te hengelen, kan je ook even Google opstarten en daar vragen wat het doet.

Allicht, maar dat is een tip; je stelt 0 randvoorwaarden zoals "welke output connector", "welke resolutie kan de TV aan", "welk budget", en misschien net zo belangrijk, wat verwacht je van de player? Voorlopig lees ik alleen dat je van ingebouwde ondertitel wil wisselen?

Extra tip: je gooit container & codec door elkaar. Als je daar ook nog even naar gaat rondsnuffelen, zal het je vast duidelijk(er) worden waar je exact op moet letten en ongetwijfeld kan je dan ook beter een device afstemmen op jouw wensen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:31
Naast de streaming diensten die @aljooge aanraadt hebben sommigen liever een HTPC dan een shield, er is een heel sub forum voor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:28
Vero4k+ https://osmc.tv/vero/
Ben ook van a100 overgestapt naar deze vero. Perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:44
mtv1 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:46:
Vero4k+ https://osmc.tv/vero/
Ben ook van a100 overgestapt naar dezd vero. Perfect.
zie er ook goed uit. Ik dacht zelf eerst aan een Pine64 Rock64 Pro 4K maar dit is ook mooi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Darkace Over het algemeen heb je bij mediaspelers de keuze tussen 5 dingen:
  1. De DLNA afspeelsoftware van je TV, NAS, blu-rayspeler of ander apparaat. Voordeel: je hebt het apparaat reeds in huis en de mediaspeelsoftware is afgestemd op het apparaat waarop het draait. Nadeel: de mogelijkheden zijn vrij beperkt. Soms heb je Netflix of Amazon erbij. Soms niet. extra apps zijn vaak niet te installeren en lang niet alles qua mediacodecs/containers en subs kan worden afgespeeld.
  2. Een dedicated machine met een eigen OS, zoals HDI Dune, Popcorn Hour, Zappiti, WD Mede8er, etc. Voordeel: alles is op elkaar afgestemd en omdat die machine specifiek bedoeld is als mediaspeler werkt het vaak net even lekkerder en uitgebreider dan wanneer het een extra functie is op je "normale" video-apparaat (zoals bij punt 1 genoemde tv's, blu-rayspelers, etc); nadeel: je zit vast aan het OS en de mediasoftware van de fabrikant en uitbreiden met apps, Netflix, etc is vaak niet mogelijk, of heel omslachtig Je hebt ook specifiek op audio gerichte mediastreamers van dure Hifi-merken als Arcam, Naim, Cambridge, etc. Werkt vast prima, maar je bent toch enigszins beperkt in je mogelijkheden.
  3. Een computer als afspeelapparaat, zoals je huidige pc of laptop, of een dedicated htpc of nuc. Voordeel: alles draait erop, de uitbreidingsmogelijkheden qua hard- en software zijn legio. Nadeel: je kunt niet meerdere dingen tegelijk doen met je computer, dus als je dan een film wil kijken, kan niet iemand anders nog de belastingaangifte doen. Het bouwen van een htpc en zeker een nuc, is over het algemeen ook de duurste optie. En niet iedereen heeft of wil de pc in de woonkamer staan, dus dan zit je met lange kabels of wifi-verbindingen. Qua mogelijkheden kan je met de htpc of nuc wel het meeste.
  4. Een dedicated mediaspeler die beschikt over Android, iOS, etc. Deze combineren het beste van alle bovenstaande mogelijkheden. Je kunt zoiets ook zelf maken met een Raspberry Pi. Qua prijs zijn deze mediaspelers veelal een stuk goedkoper dan htpc's en nuc's en als de mediaspelers zoals die van Dune en Mede8er; je beschikt over een eindeloos aantal apps en mogelijkheden net als bij pc's en doordat ze daadwerkelijk bedoeld zijn als mediaspeler werkt het vaak veel beter dan normale DLNA-apparaten. Mijn eigen voorkeur ligt dan ook hier.
  5. Chromecast of andere streamer. Deze apparaatjes kunnen over het algemeen niets, of maar heel weinig zelf en geven enkel het signaal van bijv. je telefoon of tablet door aan je tv. Weinig gedoe, want je zet Netflix aan op je telefoon en de Chromecast stuurt het naar je tv. Maar ook beperkt dus qua mogelijkheden. Wel ben je voor € 35 klaar.
V.w.b. de keuze uit de mediaspelers van punt 4 geldt dat er een heleboel goede zijn; nog veel meer slechte/minder goede en een paar uitblinkers. Over het algemeen wordt gesteld dat de volgende het beste zijn:

iOS: Apple TV 4k
Android TV: Nvidia Shield TV
Normale Android: Minix Neo U9-H en Vero 4k

Daarnaast heb je nog series prima mediaspelers zoals van Amazon, Xiaomi, WeTek, Eminent, Odroid, etc. Al dan niet op een eigen OS (Amazon Fire) of bijv. op een Linux variant (zoals LibreElec). Welke voor jou het beste is, hangt puur af van je gebruik. Zelf gebruik ik de Minix Neo U9-H en de Eminent 7680. Over beide ben ik tevreden.

Qua afspeelsoftware gebruiken de meeste mensen hier op Tweakers Kodi, of Plex. Beide hebben hun voor- en nadelen. Zelf gebruik ik al een aantal jaar Kodi naar grote tevredenheid. Op het kodiforum is een heel uitgebreid topic waarin je kunt zien wat met jouw wensen en gebruik de meest geschikte mediaspeler is. Zie: Start Here: Pick The Right Kodi Box en hier op Tweakers:
Grote Kodi topic - deel XVI
[Ervaringen] Emby
[Ervaringen] Plex - Deel 3
[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 4
[Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic
[Mediaplayer] Vero 4K+
[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)
Google Chromecast - Google Cast - Deel 1
[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2
[Apple TV] Discussietopic - deel 3
Etc, enz. usw.

Een beste advies kunnen we pas geven als je wat meer kunt vertellen over je gebruik en wensen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

De topic start is mager en bevat veel vragen maar helaas weinig eigen inzet. Daarnaast is het een beetje grijs gebied. Met het illegaal binnen halen van auteursrechtelijk beschermde content gaan we bijvoorbeeld niet helpen. Zie ook Het algemeen beleid #quickstart en Het algemeen beleid #verbodencopyright.

Select * from fish

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.