Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.389 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@ToolkiT Die Benelli in je lijst doet me denken aan de TNT 1130. Die is wel serieus vet qua looks en specs, past in @lolgast zn budget ook. Staan er niet veel van te koop, dit is de enige op autoscout.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 20:09
lolgast schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:01:
Dat is meteen de reden waarom ik hem eigenlijk niet wil.

Mijn lijst ziet er sinds gisteren zo uit:
MerkTypeBouwjaarCilindersCCEerste gevoel
DucatiMonster 696M2696Kut riemen
Kut riemen? Welke info over de Monster mis ik hier? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
CB1300 is wat ie zoekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 15:29

Guusjee

Omdat ik groot ben..

lolgast schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:01:
Dat is meteen de reden waarom ik hem eigenlijk niet wil.

Mijn lijst ziet er sinds gisteren zo uit:
MerkTypeBouwjaarCilindersCCEerste gevoel
BMWTour F 800 R2800Te duur
DucatiMonster 696M2696Kut riemen
HondaHornet 90020044900Best prima, oud
HondaHornet CB600F20084600
KawasakiER-6N4600Te 'saai'?
KawasakiZ7504750Hooligan
MV AgustaBrutale 75020044750Duur/oud
TriumphSpeed Triple20113105013/12
YamahaFZ1n200641000(Te) veel vermogen..?
YamahaXJ620124600Te 'saai'?
YamahaBT1100200221100Te oud
ApriliaShiver 75020092750Twee cilinders..
YamahaFZ820104779Best geinig
SuzukiGladius20112650Wat anders
YamahaMT-0720124700Te duur
Ik heb hier nog een Hornet 900 staan die de deur uit mag. ;) Fijne motor, alleen voor mijn lengte niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Nooit geweten. Ik had al afbeeldingen gezocht of die in plaats van een ketting niet een riem hadden als aandrijving :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
detim schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:17:
Vandaag geslaagd voor m'n avd en vrijdag mn triumph tiger 800 halen! :)

Ga hier dus zeker vaker actief zijn en misschien wel eens mee toeren. Zijn jullie tochten ook een beetje geschikt voor de beginners?
Gefeliciteerd!,

Wel foto's posten zodra je hem hebt hé *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:14
Melkunie schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:05:
[...]

Nooit geweten. Ik had al afbeeldingen gezocht of die in plaats van een ketting niet een riem hadden als aandrijving :+
Mijn huidige motor heeft ook een distributieriem en met een vervangingsinterval van 2 jaar is zo’n ding echt funest voor de running costs... Eens maar nooit weer voor mij

De methode om hem te vervangen is helemaal lachwekkend trouwens, met een microfoon ernaast om te kijken of de trillingsfrequentie goed is. Dan weet je dat hij op spanning staat... 7(8)7

[ Voor 18% gewijzigd door lolgast op 26-06-2019 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
lolgast schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:13:
[...]

Mijn huidige motor heeft ook een distributieriem en met een vervangingsinterval van 2 jaar is zo’n ding echt funest voor de runningcosts... Eens maar nooit weer voor mij

De methode om hem te vervangen is helemaal lachwekkend trouwens, met een microfoon ernaast om te kijken of de trillingsfrequentie goed is. Dan weet je dat hij op spanning staat... 7(8)7
Hangt af van de kilometers die je maakt he ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:08:
[...]
ER6-N is toch een parallel twin?
Jep, da's mijn fiets zonder kuipje. :P Zelfde blok als de Versys 650 ook. Dus lijkt me dat ie beter vanaf de Z750 kan kijken, maar als dat al geen optie is zijn de hogere fietsen dat ook niet. Heb het vermoeden dat ie de 650 te saai gaat vinden.

@detim Gefeliciteerd! En zeker, ik ben een beginner, dit was mijn eerste ritje. :P Dus de trage groep ging lekker op slakkentempo over de dijk. Ben ik volgende keer iig niet de newbie, haha.

[ Voor 19% gewijzigd door SmurfLink op 26-06-2019 14:34 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
com2,1ghz schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:12:
[...]

Voordeel van klitteband is dat het goed afsluit als je bijv een dikke trui aan hebt of in combinatie met een balaclava. Ik heb mijn Rukka pak nog net geen jaar dus kan weinig vertellen over de levensduur van de klitteband. Ook zit hij lekker strak en stinkt hij niet na een regenbeurt omdat het waterafstotend is.

De klitteband op de mouwen is wel wat minder. Misschien ook omdat ik mijn mouwen over mijn handschoenen aantrek waardoor ze sneller geneigd zijn om los te gaan. Dit probleem was wel erger met mijn goedkopere Alpinestars pak.

Als er budget is, ga voor gelamineerde GoreTex. Dat is het enige wat echt waterdicht is voor een langere termijn.

Al die andere waterproof oplossingen zoals bijvoorbeeld DryStars van Alpinestars die lekken na een jaar of 2. Nou waren mijn pakken destijds ongeveer 300 euro dus kon na een jaar of 3 ging ik ze vervangen.
De jassen waar ik naar kijk hebben als alternatief op klittenband ook wel iets verstelbaars :) Op zijn minst meerdere knopen, of zoals bij RevIt een deel van de knoop aan een soort slider, zodat het ook stelbaar is.

Gelamineerd is inderdaad het enige waar ik naar kijk, en als het even kan inderdaad ook GoreTex ipv huismerk. Ik heb nu toevallig ook een Alpinestars pak met niet gelamineerde drystar-laag, die is redelijk waardeloos inmiddels. Daarom nu liever ook een keer een wat betere investering :P)
cyntax schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:23:
[...]

Heb de Rukka Armas al 3 jaar vrijwel dagelijks in gebruik. Die heeft een soortgelijke klitteband afsluiting op de kraag en ik ondervind daar geen slijtage. Werkt nu nog steeds naar behoren en het schiet niet los. Ik heb wel al een keer problemen gehad met een afgebroken rits van een van de zakken en de rits van de jas zelf scheurde ook op een gegeven moment af. Beetje jammer van een jas uit het top segment. Overigens zijn de defecten altijd kosteloos gerepareerd door Rukka al was ik de jas wel circa 3 weken kwijt. Ook hebben ze de reflecterende vlakken er de laatste keer weer nieuw opgeplakt omdat die ook loslieten. Ze doen in ieder geval niet moeilijk met garantie wat je met de jassen en broeken overigens 5 jaar hebt.
Ik moet nog eens kijken naar de niet-gloednieuwe modellen inderdaad, is alleen wat lastiger te vinden qua aanbod. De lange garantie van Rukka is erg prettig inderdaad, de boel 3 weken kwijt zijn is als woonwerk-rijder wel een erg groot nadeel. Oude pak gaat natuurlijk wel in de kast, maar dan zal je net zien dat het precies in die 3 weken 10 dagen regent :+

@lolgast koop nou gewoon een rode Hayabusa, met een slijptol is daar ook zo een naked van te maken. Heb je meteen materiaal beschikbaar om de achterbrug mee te verlengen! *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:54
Best sportieve zit. Het is nog maar een concept. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Wat een apart ding weer... Maargoed, daar is het een concept voor.

Wat ik nou wel apart vind, alweer een naked. Electro-motoren lijken me door het beperkte bereik juist ideaal als woonwerk-fiets, maar ik zie nog zo goed als niets met fatsoenlijke windbescherming en bagagemogelijkheden. Alleen Zero heeft sinds kort een DS met een flinke plastic-winkel erop die ze adventure noemen, maar verder nog ik nog niets tegengekomen. Lijkt me toch dat daar juist wel markt voor is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Chakotay schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:42:
[...]

@lolgast koop nou gewoon een rode Hayabusa, met een slijptol is daar ook zo een naked van te maken. Heb je meteen materiaal beschikbaar om de achterbrug mee te verlengen! *O*
Daar heb je geen slijptol voor nodig, dat heeft Suzuki al voor je gedaan. Genaamd: B king :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:41

Vrijdag

De Zwarte

Die Concept R 18 vind ik wel gaaf :9 Echt een enorme poser/hipstermotor. Perfect voor mij 8)

/edit: Qua electrische motoren vind ik de Live Wire van Harley Davidson eigenlijk toffer dan die BMW.

[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 26-06-2019 15:03 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
Chakotay schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:47:
[...]

Wat een apart ding weer... Maargoed, daar is het een concept voor.

Wat ik nou wel apart vind, alweer een naked. Electro-motoren lijken me door het beperkte bereik juist ideaal als woonwerk-fiets, maar ik zie nog zo goed als niets met fatsoenlijke windbescherming en bagagemogelijkheden. Alleen Zero heeft sinds kort een DS met een flinke plastic-winkel erop die ze adventure noemen, maar verder nog ik nog niets tegengekomen. Lijkt me toch dat daar juist wel markt voor is?
Ik denk dat de Sport toer fietsen zoals de FJR, CBF en dergelijke kwa model beter geschikt zijn om zoveel mogelijk range uit de batterij te persen vanwege de vormgeving.

Tot nu toe lijkt geen enkele zero echt bagagemogelijkheden te hebben. Waarschijnlijk is het de ideale Woon werk fiets in de ogen van zero omdat je geen baggage kan meenemen los van een rugzak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Pagman mee eens, zowel betere stroomlijn als meer plek voor accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Pagman schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:00:
[...]

Ik denk dat de Sport toer fietsen zoals de FJR, CBF en dergelijke kwa model beter geschikt zijn om zoveel mogelijk range uit de batterij te persen vanwege de vormgeving.

Tot nu toe lijkt geen enkele zero echt bagagemogelijkheden te hebben. Waarschijnlijk is het de ideale Woon werk fiets in de ogen van zero omdat je geen baggage kan meenemen los van een rugzak?
Dat klopt niet hoor, je kan perfect een topkoffer krijgen op een Zero.

En kijk deze eens: https://www.zeromotorcycles.com/nl/zero-ds/black-forest

Afbeeldingslocatie: https://dgw3mdkm5gynn.cloudfront.net/images/zero-ds/black-forest/2018/zero-dsr-black-forest-edition-off-road_bb6abf93.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:42:
[...]
@lolgast koop nou gewoon een rode Hayabusa, met een slijptol is daar ook zo een naked van te maken.
Je bedoelt de B-King zeker ;)

YouTube: Episode 1 Bike Show TT: SUZUKI B-KING

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Dryhte schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:47:
[...]

Dat klopt niet hoor, je kan perfect een topkoffer krijgen op een Zero.

En kijk deze eens: https://www.zeromotorcycles.com/nl/zero-ds/black-forest

[Afbeelding]
Dat is de Zero met extra plastic die ik bedoelde inderdaad :) Dat blijft echter in de basis een naked met een (flinke) ruit e.d., in plaats van iets dat echt ontworpen is als volledig gekuipte motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Ben ook even aan het kijken naar een motorpak.
Wil het liefst niet meteen super veel geld uitgeven en eerst even ontdekken wat fijn is etc.
Is een doorwaai jas volgens jullie geschikt voor heel de zomer of alleen op extreem hete dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
detim schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:02:
Wil het liefst niet meteen super veel geld uitgeven en eerst even ontdekken wat fijn is etc.
Is een doorwaai jas volgens jullie geschikt voor heel de zomer of alleen op extreem hete dagen?
Dat is heel persoonlijk. Er zijn mensen die in de winter nog met een motorjeans kunnen rijden bijv. Vanuit de fabrikanten wordt meestal 25+ aangehouden voor doorwaaijassen. Zelf gebruik ik hem niet zo heel veel, maar ben blij dat ik hem heb. Rijd namelijk veel in de Eifel, waar het door veel schaduw nog aardig fris kan zijn t.o.v. thuis.

Er zijn ook genoeg jassen te vinden waarbij je ventilatie gaten hebt die je kan open ritsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@detim dat ligt er erg aan hoe snel je het warm/koud hebt. De meeste mensen vinden een doorwaaipak alleen fijn als het echt boven de 25° is. Het is ook totaal niet waterdicht vanzelfsprekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Thoit schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:05:
[...]

Dat is heel persoonlijk. Er zijn mensen die in de winter nog met een motorjeans kunnen rijden bijv. Vanuit de fabrikanten wordt meestal 25+ aangehouden voor doorwaaijassen. Zelf gebruik ik hem niet zo heel veel, maar ben blij dat ik hem heb. Rijd namelijk veel in de Eifel, waar het door veel schaduw nog aardig fris kan zijn t.o.v. thuis.

Er zijn ook genoeg jassen te vinden waarbij je ventilatie gaten hebt die je kan open ritsen.
Was bij een zaak geweest, daar hadden ze ook een revit jas waar eigenlijk allemaal lagen in zaten, en ook ventilatie gaten.
Deze kostte echter rond de 300 euro. Ben je dit meestal sowieso wel kwijt of heeft iemand een goede tip voor een jas die koel kan zijn in de zomer en warm in de winter die nog een beetje te betalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik heb persoonlijk geen doorwaaipak. Zo vaak gebeurt het nu ook niet dat je in ons landje last hebt van de warmte (en pas bij 30+ begin ik het echt te warm te vinden met mijn leren jas).

Wat ik je niet zou aanraden (tenminste als je van plan bent om veel te rijden) is een jas met een aparte gore tex laag (= wat je beschrijft).

Als je daarmee namelijk in een serieuze bui rijdt, wordt de buitenkant van de jas nat en zwaar, en die blijft dat voor de rest van de rit.

Zelf heb ik een leren jasje voor gegarandeerd goed weer, en een gelamineerde jas (nu nog C-change, zodra die het opgeeft vermoedelijk gore tex) voor als het vermoedelijk tot zeker gaat regenen.

Let wel, als je een gelamineerde jas koopt ben je meteen een pak meer kwijt dan jouw 300€: https://www.rad.eu/nl/c/p...ench-gtx-jacket-zwart.htm 449€

Dat ding is wel uitgerust met grote ventilatiegaten, waardoor 't me best geschikt lijkt voor alle weersomstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Hangt ook nog eens af van je motor. Toen ik nog een naked reed trok ik mijn doorwaaijas pas aan bij een graad of 23. Vanmorgen had ik 'm bij 18 graden al aan achter de ruit van mijn V-Strom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Mijn Rev'It Ignition 2 komt met een regenliner en bodywarmer. Als het wat koeler is (zeg maar <15) dan is met die twee extra lagen het nog prima rijden. De regenliner houdt de wind tegen en de bodywarmer houdt dan de warmte binnen.
Haal ik alles er uit, dan heb ik er een prima doorwaai jas aan. De regenliner is ook prima als je 's avonds terug moet en het flink afgekoeld is.

Nu rij ik een naked. Als je meer kuip of een hoog ruitje hebt zit je veel meer uit de wind.

Inmiddels is er een Ignition 3 uit, dus misschien dat je de 2 nog ergens goedkoop kan krijgen als overjarig model.

Mijn textiele jas (Bering, model weet ik niet meer) heeft in totaal drie lagen. Ook een regen- en winterliner. Daarnaast zitten er ook aardig wat ventilatieritsen in, dus ook als het wat warmer is (zeg maar tot 20 graden) kan je die prima aan.

[ Voor 16% gewijzigd door Vrijdag op 26-06-2019 16:29 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@detim waarvoor wil je het voornamelijk gebruiken? Voor alleen incidenteel een plezierritje kom je wel weg met een losse regenvoering, en daarmee een jas die erg luchtig kan worden in de zomer.

Zelf wil ik absoluut geen losse regenvoering, aangezien ik dagelijks ermee naar het werk rij. Op de terugrit kan het dus zomeer heel ander weer zijn dan op de heenrit, en ik heb geen zin om elke keer dat ding er in en uit te klooien. In November de wintervoering erin stoppen en in Maart er weer uit is me al meer dan genoeg moeite :P

Het beste heb je inderdaad een gelamineerd pak met grote ventilate-openingen zoals @Dryhte aangeeft, die Rev'It Trench jas zit ik toevallig ook zelf ook te overwegen. Dat is echter wel een veel hoger budget dan jij waarschijnlijk voor aan het kijken bent, en voor mooiweer-ritjes ook niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:53
Net zoals thoit gebruik ik mijn doorwaaipak niet zo heel vaak, pas echt boven de 25 graden.
Ik heb het in de Eifel al eens koud gehad omdat het daar tussen de bomen wat koeler was. Bij de eerstvolgende stop moest ik in de serre gaan opwarmen, terwijl iedereen me voor gek verklaarde.
Daar hebben ze ook wel gelijk in natuurlijk.

Nu met mijn nieuwe allround pak heb ik de Büse Open Road, bewust vanwege de ventilatie mogelijkheden. Een weekend wat verder weg ga ik immers niet met doorwaaipak doen. Daar moest mijn pak geschikt voor zijn. Ja, het is wat koeler in de winter dan mijn vorige pak, maar je kunt makkelijk een laagje extra aan trekken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:48

Youk

Volvo For Life

* Youk heeft een nieuwe helm nodig :'(

Misschien even verklaren. Vandaag had ik een afspraak bij Hypepro in Werkendam. Voorvork zou daar gereviseerd worden met nieuwe binnenpoten, verse olie en nog wat spulletjes. Kortom, na wat sleutelen met tussendoor een middagpauze was de Viffer weer klaar voor de weg. Eerst nog een controle van de instellingen van de vering met uitgebreide uitleg over waar op te letten en wat je eventueel nog kan veranderen. d:)b Even afrekenen en naar huis. Maar eerst nog even een fototje genomen ter plaatse.

VFR

Eerste kilometertjes, hmm precies een andere motor. :? Naar mate de kilometers onder het rubber wegtikten werd mijn smile alleen maar groter :) => :*) => oOo En ja, nu is mijn helm dus te klein. :+

Zo zacht en toch zo strak. Na 200K km op een VFR en nog wat kilometers op andere motoren kan ik zeggen dat ik nog nooit een motor zo strak op de weg heb geweten. En dat met onze fantastische wegen. :)B Bedankt Paul voor de goede zorgen! <3 (sorry, ik kan het echt niet anders aangeven terwijl ik echt wel voor de vrouwtjes ben!)

@lolgast en/of @wimmel_1 , deze foto mag in de TS gebruikt worden want ik heb enkel nog maar een google referentie

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Chakotay schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:37:
@detim waarvoor wil je het voornamelijk gebruiken? Voor alleen incidenteel een plezierritje kom je wel weg met een losse regenvoering, en daarmee een jas die erg luchtig kan worden in de zomer.

Zelf wil ik absoluut geen losse regenvoering, aangezien ik dagelijks ermee naar het werk rij. Op de terugrit kan het dus zomeer heel ander weer zijn dan op de heenrit, en ik heb geen zin om elke keer dat ding er in en uit te klooien. In November de wintervoering erin stoppen en in Maart er weer uit is me al meer dan genoeg moeite :P

Het beste heb je inderdaad een gelamineerd pak met grote ventilate-openingen zoals @Dryhte aangeeft, die Rev'It Trench jas zit ik toevallig ook zelf ook te overwegen. Dat is echter wel een veel hoger budget dan jij waarschijnlijk voor aan het kijken bent, en voor mooiweer-ritjes ook niet echt nodig.
Voornamelijk voor plezier ritjes
Volgensmij is de jas die ze in de winkel hadden: REV'IT! LEVANTE
Deze heeft zowel mesh voor de ventilatie zodat er in de zomer goed mee te rijden is en daarnaast een binnenvoering.
Zou dit een goede optie zijn dan wellicht?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WielerManiak
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10-2021
Toch maar ervoor gekozen om frame sliders op de G310R te zetten, mooi setje gevonden van SW-Motech dat niet teveel de uitstraling van de motor verpest. Zeer tevreden over het monteren en de kwaliteit ervan! Hopelijk hoef ik ze nooit nodig te hebben. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/McpTFRz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HnROe9z.jpg

Een beetje laat maar nog van harte bedankt voor de rit van afgelopen zaterdag! Zeer leuk om wat gezichten bij namen te zetten. Heb mijzelf prima vermaakt in de langzame (posers :*) ) groep. Beetje achter het prettige gepruttel van @Grubeater zijn alp rijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Op welke termijn? In het najaar worden de oude modellen weggewerkt uit de voorraad dus heb je hoge kortingen. Zou kunnen lonen. Heb mijn jas met 50% korting van de motorbeurs gehaald. Die is alleen wel een sauna in dit weer, ik rijd niet boven de 25C (behalve zowel AVB als AVD examen, beiden 30C. Dat was dodelijk). Maar verder prima spul, waterdicht en wintervoering. Doorwaaijas heb ik niet, wel een leren jack ernaast. Maar die is niet waterdicht. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mooi filmpje om af te koelen met dit weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
SmurfLink schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:24:
[...]

Op welke termijn? In het najaar worden de oude modellen weggewerkt uit de voorraad dus heb je hoge kortingen. Zou kunnen lonen. Heb mijn jas met 50% korting van de motorbeurs gehaald. Die is alleen wel een sauna in dit weer, ik rijd niet boven de 25C (behalve zowel AVB als AVD examen, beiden 30C. Dat was dodelijk). Maar verder prima spul, waterdicht en wintervoering. Doorwaaijas heb ik niet, wel een leren jack ernaast. Maar die is niet waterdicht. :p
Wil eigenlijk voor dit seizoen nog wel een leuke outfit hebben... :)
Heb nog wel een vrij aardige jas, zit alleen niks kwa ventilatie in. Misschien nu alleen een broek kopen en later de jas als het echt zoveel scheelt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:24:
[...]

Doorwaaijas heb ik niet, wel een leren jack ernaast. Maar die is niet waterdicht. :p
Zitten inmiddels wel ventilatiegaten in toch? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:53
Vrijdag schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:38:
[...]

_O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zocht informatie wat mogelijk was met mijn motor en het vervoeren van woonwerk spul. (Ik wil geen koffers aan de zijkant)

Dus ik met de motor op pad naar Motosport Veldhoven maar ik ben geen steek verder. Ze hebben veel maar dan moet je wel weten wat je wilt. Voor advies enzo.... :N

Dus, wat is wel een goeie motorzaak regio Eersel (iets onder Eindhoven) voor advies en het zien van het materiaal?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
@streamnl Louis in Tilburg heeft wel aardig wat staan. Is denk ik niet zo ver van Eindhoven vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Tilburg is nog goed te doen. Vooral vanuit mijn werk. Thanks
Morgen eens kijken

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Edit: Had je vraag fout gelezen

[ Voor 93% gewijzigd door detim op 26-06-2019 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:07
Weet iemand of er bij de TT in assen ook het een en ander te koop is kwa acties en kleding/helmen etc ?!

Ik ga voor het eerst dit jaar dus vandaar de vraag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:58
Reed net met de auto even naar mijn werk om iets op te pikken wat op de fiets niet mee kon. Zie ik ineens een GSXR 750 in mijn spiegel.
Boom van een kerel - check
Wit met zwart pak - check
Witte helm - check

@Joopieboy je dubbelganger reed hier rond! Ik moest echt even kijken of jij het niet was.

@lolgast waarom overweeg je de Suzuki GSR 750 niet? Niet mooi?

Als je een proefrit wil maken ben je altijd welkom ;)
glydoscoop schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:13:
Weet iemand of er bij de TT in assen ook het een en ander te koop is kwa acties en kleding/helmen etc ?!

Ik ga voor het eerst dit jaar dus vandaar de vraag
VR46 handschoenen heb ik wel eens gezien. Verder eigenlijk niet op gelet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

@Verwijderd Wil je dat lelijke stompzinnige verrotte minder goed werkende apparaat uit de TS halen van mij? En er een wel werkende BMW F650CS 2002 voor in de plaats zetten? Thnx!

Met andere woorden, ik ben er weer en toer weer lekker rond!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@glydoscoop als ik het me goed herinner voornamelijk fan-kleding e.d., niet zozeer volwaardige motorzaken met echt motorkleding en helmen. Op de paddock zit wel de winkel van Damen, maar daar kan je niet zomaar bij tijdens de race als je niet @wimmel_1 bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Youk Plaatje is aangepast voor je. Da's een heel stuk beter zo _/-\o_ (y)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 26-06-2019 18:52 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:38:
[...]

Niet meer :P Hij is gerepareerd en het ziet er nog best netjes uit. Ik weet alleen niet meer of ik 't 100% vertrouw voor op de motor. Maar ze hebben iig garantie gegeven dat 't veilig zou moeten zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

detim schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:05:
[...]

Voornamelijk voor plezier ritjes
Volgensmij is de jas die ze in de winkel hadden: REV'IT! LEVANTE
Deze heeft zowel mesh voor de ventilatie zodat er in de zomer goed mee te rijden is en daarnaast een binnenvoering.
Zou dit een goede optie zijn dan wellicht?
Ik heb de rev'it ignition 3, met regenliner prima vanaf een graad of 15, zonder prima tot 35 graden+ (afgelopen maandag nog gereden). De mouwen kun je open zetten waardoor er een koele stroom wind je jas in komt. Ik ben er erg happy mee, al zal een textiele doorwaai jas misschien iets meer doorlaten.

@R0y. zeg wanneer organiseer jij nou eens die Zeeland toerrit? :7

spoiler:
en de aansluitende bbq voor de vaste kliek O-)

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

streamnl schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:05:
Ik zocht informatie wat mogelijk was met mijn motor en het vervoeren van woonwerk spul. (Ik wil geen koffers aan de zijkant)

Dus ik met de motor op pad naar Motosport Veldhoven maar ik ben geen steek verder. Ze hebben veel maar dan moet je wel weten wat je wilt. Voor advies enzo.... :N

Dus, wat is wel een goeie motorzaak regio Eersel (iets onder Eindhoven) voor advies en het zien van het materiaal?
Tip Kriega US10/US20/US30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Die wilde ik vandaag heel graag zelf testen. Maar waar ik vandaag was hadden ze vooral Oakley.
Hopelijk hebben ze in Tilburg meer merken. Ik ga het morgen meemaken.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:51
Chakotay schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:47:
[...]
Als je de rijder uit de wind wilt halen komt er een bult meer kuipwerk bij kijken. Meer kuipwerk is niet per 'se een betere stroomlijm qua CW waarde maar wel altijd meer gewicht.
Op die manier gaat je range welke toch al niet echt spectaculair is op dit moment te ver achteruit waardoor het echt niet meer rendabel wordt.

De huidige electro motorfietesen liggen op de huidige sweetspot van gewicht/range verhouding.

[ Voor 5% gewijzigd door harley op 26-06-2019 19:40 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:07:
[...]

Niet meer :P Hij is gerepareerd en het ziet er nog best netjes uit. Ik weet alleen niet meer of ik 't 100% vertrouw voor op de motor. Maar ze hebben iig garantie gegeven dat 't veilig zou moeten zijn.
Hebben ze er nu zo'n stoere 1% patch op genaaid dan? :P

@streamnl Ik heb de Kriega Drypack 30L. Daar gaat serieus veel in en is echt supermakkelijk vast te maken. Omdat er een schouderband wordt meegeleverd kan je 'm ook makkelijk dragen.

[ Voor 19% gewijzigd door Vrijdag op 26-06-2019 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:58
Raym09 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:14:
[...]

Ik ga proberen om dat eens op te zetten als ik terug ben van vakantie.. Al ben ik ook altijd wel te porren voor een spontane rit ergens in Zeeland of Brabant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
@streamnl MKC Tilburg heeft wel de kriega tassen en die zijn inderdaad verdraaid handig voor woon werk verkeer. Zoals @Vrijdag zegt vanwege de schouderband en het opbergen van de dingetjes waarmee je de tas aan de motor vastklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Chakotay schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:33:
@glydoscoop als ik het me goed herinner voornamelijk fan-kleding e.d., niet zozeer volwaardige motorzaken met echt motorkleding en helmen. Op de paddock zit wel de winkel van Damen, maar daar kan je niet zomaar bij tijdens de race als je niet @wimmel_1 bent :P
Hmm ik heb wel paddock passen en iets van vip kaarten >:) Maar dan weet ik dat ik beter gewoon ergens online de kortingscodes in de gaten moet houden .

Ik ben groots vuurwerk fan en ga elk jaar ook naar de Zema Trophy ( soort festival achtig evenement met vuurwerk hotdogs en muziek ) daar zijn vaak producten voor te bestellen
( vuurwerk regels natuurlijk ) voor echt 40/50% korting dus soms echt serieus handig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Long shot en het mag mss niet, maar als ex-crew gok ik erop :P

https://www.motor-forum.n...-tcx-race-laarzen.445086/
Twiekers krijgen korting :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Raym09 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:14:
[...]

Ik heb de rev'it ignition 3, met regenliner prima vanaf een graad of 15, zonder prima tot 35 graden+ (afgelopen maandag nog gereden). De mouwen kun je open zetten waardoor er een koele stroom wind je jas in komt. Ik ben er erg happy mee, al zal een textiele doorwaai jas misschien iets meer doorlaten.

spoiler:
en de aansluitende bbq voor de vaste kliek O-)
Owja dan probeer ik ook eens mee te gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:21:
Reed net met de auto even naar mijn werk om iets op te pikken wat op de fiets niet mee kon. Zie ik ineens een GSXR 750 in mijn spiegel.
Boom van een kerel - check
Wit met zwart pak - check
Witte helm - check

@Joopieboy je dubbelganger reed hier rond! Ik moest echt even kijken of jij het niet was.
Hahaha wel grappig, maar een boom van een kerel zou ik mezelf niet noemen, eerder een spriet. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Morgen nogmaals checken of ik in de middag geen afspraken heb staan. Zo niet, dan gaat deze jongeman (zo voel ik me nog tenminste :+ ) rond 12 uur stoppen en dan eerst naar MKC Tilburg en daarna nog eventueel naar Louis.

Nogmaals thanks d:)b

Edit: @Vrijdag zit er bij jouw een laptop in? Zo ja, gaat dat goed als je hem op je motor vastzet?
(heb zelf een 13inch mac)

[ Voor 21% gewijzigd door streamnl op 26-06-2019 21:17 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

streamnl schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:11:
Morgen nogmaals checken of ik in de middag geen afspraken heb staan. Zo niet, dan gaat deze jongeman (zo voel ik me nog tenminste :+ ) rond 12 uur stoppen en dan eerst naar MKC Tilburg en daarna nog eventueel naar Louis.

Nogmaals thanks d:)b

Edit: @Vrijdag zit er bij jouw een laptop in? Zo ja, gaat dat goed als je hem op je motor vastzet?
(heb zelf een 13inch mac)
Nee, het is ook een softshell tas. Zeg maar een soort weekend/sporttas. Een laptop kan er trouwens wel zonder problemen in, alleen moet je dan wel oppassen met het vastsjorren van de tas. Je zou wel de Macbook in een laptoptas kunnen doen en dan die weer in de Kriega.

Als ik een weekendje naar mijn ouders ga heb ik genoeg aan mijn SW-Motech Slipstream, dat is deze:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MRV23t0/SW-Motech-Slipstream.jpg

(je kan de bevestigingslussen voor mijn Kriega wel zien hangen, die heb ik gewon aan het subframe vastgemaakt en laat ik zitten, toch geen last van :) )

Die is echter te klein voor een laptop. Ik krijg er net een toilettas, schone kleren en een paar schoenen in. Hoewel je er een kleine laptop misschien nog wel in kan doen, denk dat 12" ongeveer de max is.

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 26-06-2019 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Laptop gaat elke dag heen en weer. En een tas in een tas... Ik weet niet helemaal wat ik daar van moet vinden.

Morgen rustig kijken wat ze hebben en hopelijk kan je daar ook enkele dingen "proberen". Kijken hoe het staat. (Heel belangrijk)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik zie in de OP een tourrit staan... met een beetje mazzel heb ik dan m'n rijbewijs. *O*
AVD examen staat nu voor 10 september gepland, maar rijschool gaat nog kijken of er plekken vrij komen in juli.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Net even een Bagster zadel uitgeprobeerd voor de Triumph, maar dat is niet het wondermiddel wat ik zoek. Was de versie met schuim, gel en bultex foam, leek ook iets verhoogd te zijn maar om nou te zeggen dat het echt vele malen beter zat... Nog maar even een nachtje over slapen dan.

Daarnaast even aan de heren in de werkplaats gevraagd of ze de veervoorspanning achter aan wilden passen, kreeg het zelf niet voor mekaar. Bleek helaas niet aan mij te liggen, die schijf zit vastgerot :/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
De hele week gaat al niet als gepland. Tropenrooster op het werk, 6 uur beginnen en op tijd weg. Dat op tijd weg werd alsnog weer tegen 5 in de middag.

Morgenmiddag staat de agenda geblokt. Ik ga mooi het 2e deel van de tweakers rit rijden. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kChdlthyD7BUi1LMeIZfHfAs/medium.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Oh ja, ik heb afgelopen weekend mijn touratech zadel goed kunnen proberen. En jawel, die zit inderdaad beter dan het standaard zadel. :)
Maar... Het oogje dat er onder zit voor de vergrendeling klopt niet helemaal. Die heb ik dus iets moeten aanpassen om het te laten passen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

Naboo schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:46:
Ik zie in de OP een tourrit staan... met een beetje mazzel heb ik dan m'n rijbewijs. *O*
AVD examen staat nu voor 10 september gepland, maar rijschool gaat nog kijken of er plekken vrij komen in juli.
Dat is wel een compleet weekend hé ;)

Hotel zit al vol dus je zult zelf een alternatief hotel moeten zoeken. Check het bijbehorende topic even :)

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@streamnl ik heb aardig lang een Kriega US20 dagelijks gebruikt met woonwerkverkeer, met o.a. een laptop met toebehoren en een set schoenen erin. Zolang de laptop in een sleeve zit gaat het allemaal prima, niets mee gesloopt en zelfs in de ergste stortbuien nog waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Raym09 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:08:
[...]

Dat is wel een compleet weekend hé ;)

Hotel zit al vol dus je zult zelf een alternatief hotel moeten zoeken. Check het bijbehorende topic even :)
Ah ja, dan zal het wat lastig worden. Maar goed, zoals ik in dit topic al zie, wordt er vaker wat gedaan. Dus moet goed komen! :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

DateTime.Now schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:54:
De hele week gaat al niet als gepland. Tropenrooster op het werk, 6 uur beginnen en op tijd weg. Dat op tijd weg werd alsnog weer tegen 5 in de middag.

Morgenmiddag staat de agenda geblokt. Ik ga mooi het 2e deel van de tweakers rit rijden. 8)

[Afbeelding]
Ziet eruit als een mooie rit en het belooft prima tourweer te worden! Is je startpunt ook echt je startpunt? Staat zo'n beetje naast mijn werk. 't Is dat wij geen tropenroosters kennen, anders hadden we zomaar collega's kunnen zijn.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
JanPedaal schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:30:
[...]

Ziet eruit als een mooie rit en het belooft prima tourweer te worden! Is je startpunt ook echt je startpunt? Staat zo'n beetje naast mijn werk. 't Is dat wij geen tropenroosters kennen, anders hadden we zomaar collega's kunnen zijn.
Ha Jan, ik mocht je Triple lenen toch :+ ?

Nee, ik werk +-/ bij het eindpunt. Trap hem tot Amersfoort even over de snelweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 19-09 10:57
Als alles gaat zoals afgesproken, is de Tiger 1050 ABS 2008 vanaf volgende week zaterdag niet meer in mijn bezit. ***pinkt een traantje weg***.
Ga dat kadaver, zoals de vriendengroep hem noemt, wel missen. 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@BvZwolle altijd lastig als er een motor verkocht word... Wat maakt het een kadaver, is 2008 al oud tegenwoordig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 19-09 10:57
Chakotay schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:44:
@BvZwolle altijd lastig als er een motor verkocht word... Wat maakt het een kadaver, is 2008 al oud tegenwoordig? :P
Nee, ik heb een vriendengroep die nagenoeg altijd nieuwe motoren rijden (jij hebt bij 1 van hen de Duc gekocht). Dan is 2008 al snel een kadaver.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
BvZwolle schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:47:
[...]

Nee, ik heb een vriendengroep die nagenoeg altijd nieuwe motoren rijden (jij hebt bij 1 van hen de Duc gekocht). Dan is 2008 al snel een kadaver.
Oh dan rij ik op een fossiel! _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@BvZwolle heh, ze zeiden al dat die Ducati niet iets is dat ze normaal zouden in & verkopen :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

InZane schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 23:13:
[...]

Ik de teerput waar dat fossiel in is gevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Same here, volgens mij heb ik in "mijn" groepje de oudste motor atm :P Geef mij sowieso het oudere spul maar 8)

Wat traantjes wegpinken betreft.. Nah, recent bij de Diversion nog wel even een momentje van "Ok, daar gaat-ie dan." Maar that's it. Was 't ding beu, neemt niet weg dat ik wel hoop dat iemand er nog een paar jaar plezier mee gaat beleven :) Overigens, hij is uiteindelijk op export naar het oostblok gegaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 27-06-2019 00:01 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

DateTime.Now schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:33:
[...]

Ha Jan, ik mocht je Triple lenen toch :+ ?

Nee, ik werk +-/ bij het eindpunt. Trap hem tot Amersfoort even over de snelweg
Heb hem helaas nodig om weer thuis te komen. En op zo'n oldtimer uit 2001 wil je niet gezien worden toch :P

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

*Boks -O-

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
JanPedaal schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 06:30:
[...]

Heb hem helaas nodig om weer thuis te komen. En op zo'n oldtimer uit 2001 wil je niet gezien worden toch :P
He, niets tegen 2001 he :P * Chakotay heeft in totaal bijna 200k km & counting op motoren uit 2001 gereden *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
SmurfLink schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:07:
[...]

Jouw jas zou ik persoonlijk voor 0 % vertrouwen :X Wat zegt de winkel als je onderuit gaat en de jas heeft je niet beschermd? Hooguit een sorry ofzo 8)7 Als je geluk hebt kom je er nooit achter.
harley schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:39:
[...]

Als je de rijder uit de wind wilt halen komt er een bult meer kuipwerk bij kijken. Meer kuipwerk is niet per 'se een betere stroomlijm qua CW waarde maar wel altijd meer gewicht.
Op die manier gaat je range welke toch al niet echt spectaculair is op dit moment te ver achteruit waardoor het echt niet meer rendabel wordt.

De huidige electro motorfietesen liggen op de huidige sweetspot van gewicht/range verhouding.
Sowieso is de CW waarde vaak slecht bij een motor. Las in de Motoplus dat de CW waarde van een Golf 7 beter was dan van een motor. Dat vond ik nogal bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Thoit schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:09:

[...]

Sowieso is de CW waarde vaak slecht bij een motor. Las in de Motoplus dat de CW waarde van een Golf 7 beter was dan van een motor. Dat vond ik nogal bizar.
Ik denk dat je luchtweerstand en CW-waarde door elkaar haalt.

Luchtweerstand = 0,5 x dichtheid medium x snelheid2 x Oppervlakte x CW-waarde.

Een auto heeft weliswaar een groter oppervlak, maar al snel een betere CW-waarde.Een auto heeft gladde, dichte oppervlaktes, nauw aansluitende naden, en weinig uitstekende delen. De CW-waarde van een motor is ronduit beroerd, alle uitstekende delen (remklauwen, knippers, stepjes, zijsteun, middenbok etc veroorzaken drag, net als de open wielen. En dan zit er nog een groot gat tussen kuip en bestuurder (die ook nog aan alle kanten uitsteekt) waar de wind heerlijk tussen kan gaan zitten. Ook ontstaan achter de rug van de bestuurder allemaal wervelingen die weer drag (en dus een hogere CW-waarde) veroorzaken.

[ Voor 0% gewijzigd door Waaj op 27-06-2019 08:39 . Reden: formule verbeterd n.a.v. post @tdw hieronder. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Waaj schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:34:
[...]

Luchtweerstand = dichtheid medium x snelheid2 x Oppervlakte x CW-waarde.

Een auto heeft weliswaar een groter oppervlak, maar al snel een betere CW-waarde.Een auto heeft gladde, dichte oppervlaktes, nauw aansluitende naden, en weinig uitstekende delen. De CW-waarde van een motor is ronduit beroerd, alle uitstekende delen (remklauwen, knippers, stepjes, zijsteun, middenbok etc veroorzaken drag, net als de open wielen. En dan zit er nog een groot gat tussen kuip en bestuurder (die ook nog aan alle kanten uitsteekt) waar de wind heerlijk tussen kan gaan zitten. Ook ontstaan achter de rug van de bestuurder allemaal wervelingen die weer drag (en dus een hogere CW-waarde) veroorzaken.
Je mist in je formule alleen de factor 0,5 nog :>

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
I stand corrected :) Alweer lang geleden dat ik aerodynamica nodig heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ha, aerodynamica en turbulentie! Dat doet me denken aan afgelopen weekend.

In Nederland reden we over de snelweg, zegt mijn vriendin opeens waarom ik de hele tijd nee zit te schudden. Maar met haar achterop heb ik nét een turbulentie bij 130km/h die mijn helm en hoofd heen en weer laat wiegen. Ontzettend irritant. Met 150 is die turbulentie weer weg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Waaj schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:34:
[...]

Luchtweerstand = 0,5 x dichtheid medium x snelheid2 x Oppervlakte x CW-waarde.

Heb er geen verstand van, maar even opgezocht:
Terug in het hier en nu. Met een plat op de tank qugende rijder bedraagt het frontale oppervlak van bijvoorbeeld een Yamaha YZF- R1 vrijwel precies een halve vierkante meter. De Cw-waarde van zo'n sportmotor bedraagt ondanks de kuip echter een belabberde 0,6 of noq slechter. Daarom is de uiteindelijke Iuchtweerstand, dus het product van Cw en A, niet zo qoed als je zou verwachten. Bij de beste motorfietsen van dit moment kom je op een CwA van iets boven de 0,3 uit. Een aerodynamisch goede auto, zoals bijvoor- beeld het nieuwste type VW Golf, behaalt een Cw-waarde van 0,27. Zijn frontale oppervlak bedraagt echter een enorme 2,19 m2, waar- door de uiteindelijke Iuchtweerstand toch twee keer zo hoog is als bij onze sportmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@Thoit : klopt helemaal. En dan moet je er nog vanuit gaan dat de motorrijder helemaal strak achter z'n ruitje ligt, en niet meer rechtop want dan neemt zowel zijn CW-waarde als zijn frontaal oppervlak toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Kan via een collega aan een vip-ticket komen voor de TT, is dat leuk voor enkel de zondag? Volg het eigenlijk helemaal niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@NLDViane persoonlijk lijkt het me geweldig om eens in de paddock te kunnen kijken. Als je niets met motorracen hebt is het msischien minder interessant :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
NLDViane schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:37:
Kan via een collega aan een vip-ticket komen voor de TT, is dat leuk voor enkel de zondag? Volg het eigenlijk helemaal niet :+
Heb het geluk gehad om in Misano door de pits te mogen. Ik vond het super gaaf, maar ik volg de MotoGP dan ook wel heel actief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik volg het ook niet echt, maar VIP is natuurlijk altijd leuk..
En een keer een race meemaken ook..

Dus afhankelijk van wat hij er voor vraagt zou ik het zeker doen!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Gisteravond trouwens ook een nieuwe ervaring: Stepjes aan de grond..
In al de jaren dat ik motor rijd was me dat nog nooit overkomen en dan gebeurt het met de minst sportieve fiets die ik ooit gehad heb..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
ToolkiT schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:56:
In al de jaren dat ik motor rijd was me dat nog nooit overkomen en dan gebeurt het met de minst sportieve fiets die ik ooit gehad heb..
Heb ik bij me 16e rijles ofzo gehad op een honda cb650 was toch even schrikken maar wel kik

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Het is een VIP ticket, natuurlijk is dat leuk. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dat laatste keer dat ik met de stepjes de grond raakte lag ik naast het asfalt in het gras :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Zitten de stepjes bij de Guzzi niet laag bij de grond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Heh, even schrikken als je het niet verwacht.. Heeft de Guzzi minder grondspeling dan je gewend was, of was je te weinig aan het verzitten in de bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:37:
[...]

Dat laatste keer dat ik met de stepjes de grond raakte lag ik naast het asfalt in het gras :X
_O-

Het was voor mij ook een rare ervaring.. ik reed op ene ruime rotonde die ik goed ken en waar je mooi plat op kan gaan.. en ik was in een beetje hooligan mood, dus drukte hem wat platter dan normaal en ineens: schraap en een lichte instabiliteit.. maar al met al viel de reactie me mee.. normaal ben ik er wat paranoia voor om gevolg zoals jij beschrijft te voorkomen, maar het viel me reuze mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pagman schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:40:
[...]

Zitten de stepjes bij de Guzzi niet laag bij de grond?
Volgens mij wel ja.. in een review op YT klaagde de journalisten daar ook over..
Zelf had ik het nog nooit meegemaakt..

Pagina: 1 ... 95 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.