Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.391 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:48:
Als er nog iemand interesse in een guzzi heeft, dit is een beaty :)
http://www.bikeexif.com/m...QeCrNfvwoDI1yijxZERLZLSjE
Prachtige motor _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:58
NL-RaVeR schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:16:
Ik was eigenlijk van plan deze week richting Luxembourg te rijden, maar met deze temperaturen... :X

Uiteindelijk wat anders gepland. Gezien morgen het weer "beter" (lees: iets koeler) wordt, besloten om 3 dagen naar Zeeland te gaan en dan daar t/m vrijdag rond te toeren (nog niet eerder geweest O-) ). Chaletje gehuurd vlakbij teneuzen :).

Ik heb al wat leuke routes uitgezocht, maar zijn er nog mensen die routes / punten kunnen aanraden?
Zoek is op MVZV dieketour (oktober 2018 volgens mij).. de laatste was echt een leuke route en dan zit je ook aan de juiste kant van het water (moet je de Westerschelde tunnel niet door). Die komt langs Brugge ed en heeft hele leuke bochtjes. Ik ben nu niet in de gelegenheid om hem zelf op te zoeken maar ik heb thuis de route nog ergens mocht je hem niet vinden.

Walcheren is ook leuk maar wel heeeeel druk op het moment. Zeker Vrouwenpolder en Veere (als is de dijk ertussen heerlijk om ff gas te geven) rond deze tijd van het jaar om maar te zwijgen over Domburg.

De kust route in Zeeuws Vlaanderen is ook leuk. Vanaf Terneuzen naar Hoek, de 100 weg richting biervliet. Bij biervliet het pompstation naar rechts. Vervolgens hoofdplaat, Breskens, Groede en Cadzand en ook ff langs Knokke als je toch onderweg bent. Als je maar de kust blijft volgen.

Maar ook die route is waarschijnlijk nu stervend druk en dat is geen route om ff lekker gas te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:09
R0y. schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:36:
[...]

Zoek is op MVZV dieketour (oktober 2018 volgens mij).. de laatste was echt een leuke route en dan zit je ook aan de juiste kant van het water (moet je de Westerschelde tunnel niet door). Die komt langs Brugge ed en heeft hele leuke bochtjes. Ik ben nu niet in de gelegenheid om hem zelf op te zoeken maar ik heb thuis de route nog ergens mocht je hem niet vinden.

Walcheren is ook leuk maar wel heeeeel druk op het moment. Zeker Vrouwenpolder en Veere (als is de dijk ertussen heerlijk om ff gas te geven) rond deze tijd van het jaar om maar te zwijgen over Domburg.

De kust route in Zeeuws Vlaanderen is ook leuk. Vanaf Terneuzen naar Hoek, de 100 weg richting biervliet. Bij biervliet het pompstation naar rechts. Vervolgens hoofdplaat, Breskens, Groede en Cadzand en ook ff langs Knokke als je toch onderweg bent. Als je maar de kust blijft volgen.

Maar ook die route is waarschijnlijk nu stervend druk en dat is geen route om ff lekker gas te geven.
Klopt dat die route druk is :'(
Al enkele vakantiegangers die de weg niet weten tegengekomen.

Op zich door de polder cruisen is wel lekker, toch zeker als je de route die je genoemd hebt een beetje uitpakt met meer polderwegen die beetje landinwaarts lopen en weer terug naar de kust en daarbij de "hoofdwegen" vermijdt zal het over het algemeen goed te doen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:48

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Oke dit was helemaal niet leuk.

Normaal gesproken kan ik direct na werk redelijk snel gang maken nadat ik de werkzaamheden voorbij ben.
Ze zijn een brug aan het herbouwen en dat geeft nogal wat oponthoud en files direct vanaf het industrie terrein.
Maar nu was het zo erg dat ik al iets asocialer deed door er langs te rijden waar ik dat normaal niet zou doen, tot ik era beter kwam waarom het zo druk was.
De brug stond omhoog en die ging ook niet snel weer naar beneden.

Let wel de omweg is gewoon 50 minuten extra bovenop de al reguliere reistijd.
Dus al met al sta je daar 45-60 minuten voor een brug stil in volle gear.

* Rubman is nu officieel helemaal gaar gekookt.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 14:49
R0y. schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:36:
[...]

Thanks! Heb even gezocht, maar kon hem niet vinden helaas. Als je hem nog hebt, hou ik me aanbevolen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
NL-RaVeR schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:36:
[...]

Thanks! Heb even gezocht, maar kon hem niet vinden helaas. Als je hem nog hebt, hou ik me aanbevolen :)
DM mij je e-mail adres even. Dan kijk ik morgen even voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Prijzen binnen van de Road 5 Trail en de Anakee Adventure. Die laatste is iets goedkoper. Technisch gezien kan de voorband nog heel even mee (2,4/2,5mm op het slechtste punt aan de rechterkant), maar met deze temperaturen moet ik realistisch zijn: dat is nog één weekendje van 3 dagen vegen en dan zit die ook op het minimum.

Dus de voorband gaat er iets vroegtijdig af, en er komt een setje Anakee Adventure onder.
Mooi op tijd voor de cashback actie die tot 30 juni geldig is. :) Toch weer 30 euro.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Rubman dat is helemaal zuur... Kon je niet even gaan zwemmen tijdens het wachten? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 10:57
Chakotay schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 19:28:
@Rubman dat is helemaal zuur... Kon je niet even gaan zwemmen tijdens het wachten? :+
Of de kleren uit trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
BvZwolle schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 19:48:
[...]

Of de kleren uit trekken...
Gewoon heen en weer rijden ? Of is dat dan slecht voor het milieu ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:48

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Chakotay schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 19:28:
Niet echt lekker zwemwater helaas.

Inmiddels een koude douche verder en een beetje bij zinnen gekomen.
@glydoscoop dat gaat wat lastig tussen verkeer door wat stil staat. Niet genoeg snelheid.
Gelukkig daarna grotendeels goed door kunnen rijden.

[ Voor 19% gewijzigd door Rubman op 25-06-2019 20:19 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 20:09
harley schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:13:
Ik heb gisteren toch ook in korte broek en t shirtje gereden. Had wel express de goldwing met zijspan genomen. Daar val je niet zomaar mee om, en je wordt ook niet meer over het hoofd gezien.
Moest ik nog aan denken toen ik deze zag:
Afbeeldingslocatie: http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2019/06/custom-grom-with-sidecar-1200x801.jpg
http://www.bikeexif.com/custom-grom-with-sidecar

Wordt alleen wel lastig die LPG tank weg te werken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
Trouwens :

Ik ben opzoek naar een alarm of gps tracker voor mijn motor ( bmw 310 ) nu kan ik in china een gps tracker bestellen en een simpel scooter alarm maar wellicht heeft iemand hier iets voor of tips ?

Zelf gevonden :
Minimoto alarm en gps met app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:33
glydoscoop schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:24:
Trouwens :

Ik ben opzoek naar een alarm of gps tracker voor mijn motor ( bmw 310 ) nu kan ik in china een gps tracker bestellen en een simpel scooter alarm maar wellicht heeft iemand hier iets voor of tips ?

Zelf gevonden :
Minimoto alarm en gps met app
Alarm op motor is klote, die fabrieksaf worden geïnstalleerd zijn al niet fijn in gebruik laat staan units die je er achteraf in bouwt. Als je het toch wilt dan zou ik voor Ride Scorpio kiezen, die hebben al jaren ervaring en leveren ook standaard units voor Harley-Davidson. Heb die unit ook gehad in mijn eerste motor. Het beste is om eentje te halen met start onderbreking, want het geluid gaat 'echte' dieven die uit zijn op je motor echt niet tegenhouden. Vergeet niet je motor aan de druppel lader te leggen als je langer dan een week niet rijdt. Anders kan het zo zijn dat je accu leeg ik getrokken door het alarm.

Overigens zou ik niet eens moeilijk doen met een GPS, als een van mijn motoren/auto gestolen wordt dan hoef ik het echt niet meer terug.

[ Voor 13% gewijzigd door cyntax op 25-06-2019 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
@wimmel_1 moet afgelopen zaterdag ook zo nodig nog even zijn alarm testen :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
timmie271 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:45:
Fake News. Hij heeft een Bluetooth speaker verwerkt in dat ding. Hij speelt er gewoon een geluidje op af.

Tijdens het sauerland weekend wou hij ons ook laten geloven dat er een alarm op zit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
cyntax schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:33:
[...]

Alarm op motor is klote, die fabrieksaf worden geïnstalleerd zijn al niet fijn in gebruik laat staan units die je er achteraf in bouwt. Als je het toch wilt dan zou ik voor Ride Scorpio kiezen, die hebben al jaren ervaring en leveren ook standaard units voor Harley-Davidson. Heb die unit ook gehad in mijn eerste motor. Het beste is om eentje te halen met start onderbreking, want het geluid gaat 'echte' dieven die uit zijn op je motor echt niet tegenhouden. Vergeet niet je motor aan de druppel lader te leggen als je langer dan een week niet rijdt. Anders kan het zo zijn dat je accu leeg ik getrokken door het alarm.

Overigens zou ik niet eens moeilijk doen met een GPS, als een van mijn motoren/auto gestolen wordt dan hoef ik het echt niet meer terug.
Heb je ook gelijk in ,

Ik vond dit ook wel mooi :
https://www.motorkledings...2rygCwEAUYASABEgLas_D_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
NL-RaVeR schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:16:
Ik was eigenlijk van plan deze week richting Luxembourg te rijden, maar met deze temperaturen... :X

Uiteindelijk wat anders gepland. Gezien morgen het weer "beter" (lees: iets koeler) wordt, besloten om 3 dagen naar Zeeland te gaan en dan daar t/m vrijdag rond te toeren (nog niet eerder geweest O-) ). Chaletje gehuurd vlakbij teneuzen :).

Ik heb al wat leuke routes uitgezocht, maar zijn er nog mensen die routes / punten kunnen aanraden?
Pas geleden nog samen met een collega in Zeeuws Vlaanderen gereden. We waren vanuit Sluiskil via Axel, Bontekoe, Het Zand, Koewacht, Heikant, Patrijzenhoek, Vogelwaarde, Kamperhoek en langs de zeedijk naar Terneuzen gereden. Erg wisselende en rustige mooie omgeving, had er nog niet zo vaak gereden.
RZor schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:04:
[...]

Kom zelf van Walcheren.
Veere, Domburg, Westkapelle, Veerse Meer, Vrouwenpolder.
Heel veel leuke binnendoor weggetjes om heerlijk te toeren. Geen snelheidsdingen maar echt chill genieten vooral.
Idem 8)
Is een mooie, dat rondje Walcheren idd..
Steek ook nog wel eens door naar Noord-Beveland en maak er dan een rondje Veerse meer van, maar ook in 'de zak van' Zuid-Beveland over de bloemendijken e.d. is het mooi rijden.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:27

Vrijdag

De Zwarte

Ik had vorig jaar nog een rondje Zeeland gedaan. Was een route die @R0y. ook al eens had gereden. Was best leuk rijden daar. Alleen wel een nadeel als je op de provinciale weg zit en je rijdt achter een slak. Als je geen haast hebt is het niet zo erg maar met dit weer is een beetje rijwind wel fijn.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Vrijdag schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 21:39:
Ik had vorig jaar nog een rondje Zeeland gedaan. Was een route die @R0y. ook al eens had gereden. Was best leuk rijden daar. Alleen wel een nadeel als je op de provinciale weg zit en je rijdt achter een slak. Als je geen haast hebt is het niet zo erg maar met dit weer is een beetje rijwind wel fijn.
Jup dat was het rondje Veere-Vrouwenpolder-Domburg etc. Iets wat je nu met die Duitsers echt niet wilt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
R0y. schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 21:43:
[...]

Jup dat was het rondje Veere-Vrouwenpolder-Domburg etc. Iets wat je nu met die Duitsers echt niet wilt doen.
Nou niet doen is ook nogal wat.. hooguit 's avonds, maar overdag is het idd drama 8)7

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
Ben aan het denken om aan het eind van de zomer te beginnen met lessen, hoe deden jullie dat met kleding?
Motor jeans, schoenen, jas, handschoenen en helm? Of een 2 delig / 1 delig pak?

Helmen heb ik zelf nog wel liggen, laarzen uit de cross periode heb ik nog wel die geven alleen niet veel beweging in de voet :+

M'n vorige werkgever heeft gelest in alleen een motorjas + helm, dit vond ik zelf wat overdreven i.v.m. de "what-if" en toch zeker omdat het meerendeel van de doorgaande weg hier 100 km/h is, is er wat twijfel over de kleding combo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:13

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Lessen in kleding van de rijschool misschien een optie? Lijkt mij de meest logische keuze... veel rijscholen eisen ook volledige gear tijdens lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
Iemand nog op de hoogte van korting acties op helmen ergens ? Ik vind een hoop over
Doorwaai jassen en leren pakken maar geen helmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:56
@mistahk1 Ik zou eerst een les afwachten en dan (afhankelijk van of je budget het toestaat) een eigen helm aanschaffen. Daarvan is de juiste pasvorm het belangrijkst en hij zit meteen 10x beter dan wanneer je 5mm te veel speling hebt. De rest zou ik proberen rustig aan te schaffen. Pakken zijn ook goed verkrijgbaar op Marktplaats, zeker een stoffen pak hoeft niet meer dan €75 te kosten en dan is het een stuk frisser dan die van de rijschool. Laarzen geldt hetzelfde voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Ja en nee,

Als mijn CBR gestolen zou worden, wil ik 'm wel graag terug. De kans is klein dat ik er daarna zelf nog op ga rijden (omdat je nooit weet hoe ermee is omgegaan) maar dan kan ik hem misschien opknappen en verkopen of het ding gewoon parten nadat ik hem terug gekregen heb.

De auto... Tsja, misschien deugt de gedachte niet, maar de auto is ervoor verzekerd, op de polis staat dat ik bij diefstal de vervangwaarde uitgekeerd krijg. Aangezien dat bedrag hoger is dan wat ik voor de auto heb betaald, mag de auto van mij weg blijven :+

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:45:
Mijn rechteroor is nog steeds doof. :P

@mistahk1 Helm en handschoenen wil je waarschijnlijk zsm zelf hebben. Daar zweet iedereen het meeste in, dus dan zit je in andermans zweet. Jas en broek krijg je van de rijschool en is prima over je eigen kleding te dragen. Laarzen heb je wel nodig, verplicht voor het examen, maar stevige schoenen tot over de enkel vallen daar ook onder. Ik heb zelf wel laarzen gehaald richting m'n AVB, handschoenen, jas en helm had ik al. Ik leende alleen de broek van de rijschool.

[ Voor 50% gewijzigd door SmurfLink op 25-06-2019 22:39 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Net mijn vandaag geleverde Revit Eclipse uitgetest en wat een verademing zo’n doorwaaijas. Net echt lekker fris op de scrambler een tochtje gedaan.

Echt veel eerder moeten doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

BMW alarmen zijn top, echt geen klachten over. Zodra de motor beweegt gaat ie af, maar vals alarm heb ik nooit gehad. Accu wordt er niet door leeggetrokken (tuurlijk, snoept wel iets weg, maar bijladen is niet snel nodig) en de motor is er helemaal op voorbereid, de dealer moet alleen m even aan de PC hangen om m in te leren. Alarm heeft ook een backup batterij, mocht iemand de accu van de motor loskoppelen of onklaar maken kan ie nog steeds afgaan.

Grappig ook is dat de alarmmodules van mijn 2005 RT en 2010 RR identiek zijn, afstandsbedieningen ook. Deze module is behoorlijk lang geleverd. Zou ik m willen afkoppelen: langs dealer (om m uit te leren) en stekker eruit.

Edit: @glydoscoop eens navragen bij de dealer welke module bij jouw motor past. Die kan je nabestellen of tweedehands zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door noes op 25-06-2019 23:09 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
noes schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:08:
[...]

BMW alarmen zijn top, echt geen klachten over. Zodra de motor beweegt gaat ie af, maar vals alarm heb ik nooit gehad. Accu wordt er niet door leeggetrokken (tuurlijk, snoept wel iets weg, maar bijladen is niet snel nodig) en de motor is er helemaal op voorbereid, de dealer moet alleen m even aan de PC hangen om m in te leren. Alarm heeft ook een backup batterij, mocht iemand de accu van de motor loskoppelen of onklaar maken kan ie nog steeds afgaan.

Grappig ook is dat de alarmmodules van mijn 2005 RT en 2010 RR identiek zijn, afstandsbedieningen ook. Deze module is behoorlijk lang geleverd. Zou ik m willen afkoppelen: langs dealer (om m uit te leren) en stekker eruit.

Edit: @glydoscoop eens navragen bij de dealer welke module bij jouw motor past. Die kan je nabestellen of tweedehands zoeken.
Ik ga vrijdag gelijk informatie halen bij de dealer ivm dit alarm inderdaad!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:53
f2ride2001 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:37:
Gewoon het hele stuk, kan ik ook eens zien wat jullie allemaal uitvreten :+
U vraagt, ik draai:

Maar ik waarschuw je. Als je mijn gewone video's al saai vind, is dit een echte tranentrekker :*.

Met sanitaire stop trouwens. We zijn met allemaal mannen en smurflink, dus dat vind niemand interessant 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:08:

Met sanitaire stop trouwens. We zijn met allemaal mannen en smurflink, dus dat vind niemand interessant 8).
Heb je de sanitaire stop van de deelnemers gefilmd dan? Perv :o :+ :P

[ Voor 65% gewijzigd door Vrijdag op 26-06-2019 08:18 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 01:02
mistahk1 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 21:54:
Ben aan het denken om aan het eind van de zomer te beginnen met lessen, hoe deden jullie dat met kleding?
Motor jeans, schoenen, jas, handschoenen en helm? Of een 2 delig / 1 delig pak?

Helmen heb ik zelf nog wel liggen, laarzen uit de cross periode heb ik nog wel die geven alleen niet veel beweging in de voet :+

M'n vorige werkgever heeft gelest in alleen een motorjas + helm, dit vond ik zelf wat overdreven i.v.m. de "what-if" en toch zeker omdat het meerendeel van de doorgaande weg hier 100 km/h is, is er wat twijfel over de kleding combo.
Ik heb 1 les gereden met de motorhelm van de rijschool. Lekker warm en zweterig van de vorige leerling. Sindsdien meteen mijn eigen helm gekocht. Later ook maar handschoenen en laarzen aangezien dat gore zweetlucht in mn handen ging aanvreten en ik 3 dagen lang het nog steeds kon ruiken na het wassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:51

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

com2,1ghz schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:22:
[...]

Ik heb 1 les gereden met de motorhelm van de rijschool. Lekker warm en zweterig van de vorige leerling. Sindsdien meteen mijn eigen helm gekocht. Later ook maar handschoenen en laarzen aangezien dat gore zweetlucht in mn handen ging aanvreten en ik 3 dagen lang het nog steeds kon ruiken na het wassen.
Gadverdamme :r :r :r
blij met m'n eigen zooi toen ik ging lessen 8)

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Ik had ook alle kleding al voordat ik begon met lessen, ben niet gauw vies van iets maar kleding waar een ander 2 uur lang in heeft lopen zweten vind ik echt niks

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:32

Secsytime

Automagisch

[...]

U vraagt, ik draai:

[YouTube: GoT Ochtendritje]

Maar ik waarschuw je. Als je mijn gewone video's al saai vind, is dit een echte tranentrekker :*.

Haha, als ik het tempo in jullie groep zie.. dan denk ik toch dat ik meer als @Joopieboy rij dan ik dacht xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:07:
[...]

Haha, als ik het tempo in jullie groep zie.. dan denk ik toch dat ik meer als @Joopieboy rij dan ik dacht xD
Ik twijfelde na een paar minuten of ik toch niet liever met een andere groep was meegereden (qua tempo hoor jongens :*) maar we hebben overal wel gewoon 'de snelheid' (min of meer) gereden en erg veel rekening met omstanders gehouden. Ik kan niet anders concluderen dat de andere groepen dus harder gereden hebben (over al die dijkjes enzo). Daar zou ik me niet comfortabel bij gevoeld hebben. Ik geef liever gas daar waar anderen er geen last van hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Streepje schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:47:
Ik had ook alle kleding al voordat ik begon met lessen, ben niet gauw vies van iets maar kleding waar een ander 2 uur lang in heeft lopen zweten vind ik echt niks
Het kriebelt al een tijdje, en ben daarom sinds kort ( het uit is met mijn ex, die vond motorrijden niks en te gevaarlijk) aan het kijken naar lessen. Van de zomer wil ik ook gaan beginnen nu ik een zakcentje heb gekregen van mijn oude werkgever.

Wat verstaan jullie precies onder alle kleding? Waar moet ik aan denken, aangezien ik ook geen behoefte heb om in andermans zweet rond te rijden.

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
Had ik dat maar ! Maar toch zou ik zeggen neem eerst 2/3 lessen en doorbijten want een goedkoop pak halen en helm resulteert erin dat ik nu weer alles voor de 2e keer moet kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Lonestander schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:32:
[...]

Het kriebelt al een tijdje, en ben daarom sinds kort ( het uit is met mijn ex, die vond motorrijden niks en te gevaarlijk) aan het kijken naar lessen. Van de zomer wil ik ook gaan beginnen nu ik een zakcentje heb gekregen van mijn oude werkgever.

Wat verstaan jullie precies onder alle kleding? Waar moet ik aan denken, aangezien ik ook geen behoefte heb om in andermans zweet rond te rijden.
Begin met helm en handschoenen. Daarna jas, laarzen en broek. Je kan er ook voor kiezen alles in één keer te kopen, soms kan je dan nog wat lospeuteren aan korting. Als je sportieve rijstijl hebt (/ denkt te gaan hebben), bij MKC hebben ze nu korting op leder pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Lonestander schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:32:
[...]

Mssn eerst even een proefles doen voordat je dingen aanschaft?
noes schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:40:
[...]

Begin met helm en handschoenen. Daarna jas, laarzen en broek. Je kan er ook voor kiezen alles in één keer te kopen, soms kan je dan nog wat lospeuteren aan korting. Als je sportieve rijstijl hebt (/ denkt te gaan hebben), bij MKC hebben ze nu korting op leder pakken.
Dit inderdaad.. Alleen blijft het wel lastig om motorkleding te kopen als je nog niet weet wat voor soort rijder je bent.. Zo heb ik nu al een aantal dingen vervangen van mijn "originele" set, omdat je naar verloop van tijd pas leert wat je echt handig/belangrijk vindt. Wordt het voor woon-werk of puur fun?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 15:58
Ik les momenteel met een eigen helm, handschoenen en schoenen (wandelschoenen). Jas en broek zijn van de rijschool. Zoals de rest al aangeeft is het erg vies om in de zweet van een ander te zitten. Vandaar dat ik die 3 dingen zelf heb.

Een tip is om als eerste op de dag te gaan lessen. Dan is de kleding koud en eventueel schoon (als ze dat überhaupt schoonmaken). En dat bevalt mij wel redelijk.

En ook zoals @lolgast al aangeeft zit een eigen helm beter dan die van de school wat nogal een ding is als je op de snelweg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Secsytime schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:42:

Dit inderdaad.. Alleen blijft het wel lastig om motorkleding te kopen als je nog niet weet wat voor soort rijder je bent.. Zo heb ik nu al een aantal dingen vervangen van mijn "originele" set, omdat je naar verloop van tijd pas leert wat je echt handig/belangrijk vindt. Wordt het voor woon-werk of puur fun?
Het gaat voor beide worden:
Woon werk verkeer, 20km enkele reis, en voor fun in het weekend.

Ik wil inderdaad ook een proefles eerst gaan doen, gewoon voor de feeling.

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:09:
[...]

Ik twijfelde na een paar minuten of ik toch niet liever met een andere groep was meegereden (qua tempo hoor jongens :*) maar we hebben overal wel gewoon 'de snelheid' (min of meer) gereden en erg veel rekening met omstanders gehouden. Ik kan niet anders concluderen dat de andere groepen dus harder gereden hebben (over al die dijkjes enzo). Daar zou ik me niet comfortabel bij gevoeld hebben. Ik geef liever gas daar waar anderen er geen last van hebben.
Aparte conclusie trek je hier, best jammer weer :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
glydoscoop schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:09:
Iemand nog op de hoogte van korting acties op helmen ergens ? Ik vind een hoop over
Doorwaai jassen en leren pakken maar geen helmen
Louis had dacht ik een reeks helmen in de aanbieding momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:51:
[...]

Aparte conclusie trek je hier, best jammer weer :)
Ik laat me graag verbeteren ;) maar als wij 2.5 uur nodig hebben en jullie maar 1.5 uur, hebben jullie dezelfde afstand in minder tijd gereden. Ik zie niet zoveel andere opties :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
HTT-Thalan schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:02:
[...]

Ik laat me graag verbeteren ;) maar als wij 2.5 uur nodig hebben en jullie maar 1.5 uur, hebben jullie dezelfde afstand in minder tijd gereden. Ik zie niet zoveel andere opties :?.
Ze hebben gewoon de snelweg gepakt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Het gaat waarschijnlijk over de last voor anderen ;).

Wat harder rijden betekend niet automatisch meer overlast voor andere weggebruikers. Als jij met een stinkende herriemakende motor tussen fietsers rijdt zal je meer overlast geven dan iemand die bv op een elektrisch ding wat harder rijdt, om maar 2 extremen te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
Ik heb rijles in de winter gehad, dan heb je van bezwete pakken geen last.

Een eigen pak had ik toen nog niet. Wel een 2e hands motorhelm die ik toen op de brommer gebruikte en geleende handschoenen van mijn broer.

Pas na het behalen van mijn rijbewijs heb ik een eigen pak gekocht en een nieuwe helm die ook echt goed paste.

Om voor het lessen al een pak aan te schaffen, dat is natuurlijk ook wel een risico. Indien het niet lukt om je rijbewijs te halen of indien je om een andere reden stopt met lessen, dan zit je met een pak waar je niks meer aan hebt.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Nou... er was vrij lang iets "censored" in jouw filmpje. Dat scheelt sowieso een half uurtje. :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

xos schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:18:
Het gaat waarschijnlijk over de last voor anderen ;).

Wat harder rijden betekend niet automatisch meer overlast voor andere weggebruikers. Als jij met een stinkende herriemakende motor tussen fietsers rijdt zal je meer overlast geven dan iemand die bv op een elektrisch ding wat harder rijdt, om maar 2 extremen te noemen.
^ Dit dus idd :) Verder laat ik het hierbij, dan gaan we te ver offtopic :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:31

A13X

Dude

@HTT-Thalan Grappig, wij hebben de totale route in 3uur gereden. Als ik de stats van @Grubeater erbij pak hebben hun zo'n 3,5 uur gereden.

Als ik dan kijk naar het eerste deel van de route hebben wij dat in 1:35 gereden en jullie in 1:54. Welgeteld 19 minuten verschil en geen vol uur....

Daarbij kun je alleen concluderen dat wij gemiddeld harder hebben gereden. Je weet namelijk niet hoe hard wij waar hebben gereden. Dus ook niet of dat op plekken waren waar mensen er last van zouden hebben.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
De felblauwe jas van Smurflink valt nog beter op dan het gele hesje ernaast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:27:
@HTT-Thalan Grappig, wij hebben de totale route in 3uur gereden. Als ik de stats van @Grubeater erbij pak hebben hun zo'n 3,5 uur gereden.

Als ik dan kijk naar het eerste deel van de route hebben wij dat in 1:35 gereden en jullie in 1:54. Welgeteld 19 minuten verschil en geen vol uur....

Daarbij kun je alleen concluderen dat wij gemiddeld harder hebben gereden. Je weet namelijk niet hoe hard wij waar hebben gereden. Dus ook niet of dat op plekken waren waar mensen er last van zouden hebben.
Oh ik geef gelijk toe dat ik geen tijden heb bijgehouden of gevraagd, ik ging puur af op de 'claims' dat 'jullie hier al een tijd waren' toen wij 'slome duikelaars' eindelijk aan kwamen kakken bij de lunch :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:32:
[...]
Oh ik geef gelijk toe dat ik geen tijden heb bijgehouden of gevraagd, ik ging puur af op de 'claims' dat 'jullie hier al een tijd waren' toen wij 'slome duikelaars' eindelijk aan kwamen kakken bij de lunch :P.
Als jullie 10 minuten later vertrekken en wij 19 minuten sneller gereden hebben zaten wij inderdaad al een half uur op het moment dat jullie aankwamen....

Maar zoals @Joopieboy al zei, bijzonder conclusie trek je dan. Beetje tijden gokken uit claims en daar je conclusie uit trekken :?

Naja dat je creatief rekent wisten we ondertussen al :>

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
[...]

Nou, dan kan deze ook meteen in de prullenbak :+

Jij zat in de langzame groep. Die rijdt ten eerste uiteraard langzamer dan de snelle groep, maar de snelle groep was ook nog eens kleiner. Dat betekent dat er veel minder op elkaar gewacht hoeft te worden.

Voor iemand die na 3/4 posts aangeeft dat alles uit de lucht is gegrepen zet je (in mijn ogen vrij regelmatig) wel aardig concluderende teksten neer. En in dit geval voel ik me aangesproken, want ik zat in de snelle groep. En ik weet dat wij langzaam reden door de 30 km/u zones. En dat wij geen fietsers inhaalde bij tegemoetkomend verkeer. Enfin, ik snap eigenlijk van mezelf al niet meer waarom ik mezelf probeer te bewijzen naar je....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het filmpje net bekeken, maar ik zou me persoonlijker comfortabeler in de snelle groep voelen. Zeker met het bochtenmonster dan ik nu heb >:)

@HTT-Thalan wat voor camera gebruik je want die beelden zien er prima uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:47
Het was gisteren duidelijk warm buiten. Gisteren tijdens de spits zag ik weer een donkerwitte ridder rijden op een sportmotor in shirtje, korte broek en makkelijke schoentjes. Man man man... Je zou maar met 130+ onderuit gaan, dat schoonmaken is in het weer ook geen pretje voor de hulpdiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

[...]

U vraagt, ik draai:

[YouTube: GoT Ochtendritje]

Damn! Hoe film je zo lang? Raakt je kaartje nooit vol? En de accu van je camera? :o

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 15:48

Phreak

KTM SuperDuke

Een maatje van mij filmt met een enorm grote memory kaart.
Daarnaast heeft hij een Powerbank in z'n jaszak en een klein usb kabeltje naar de camera voor extra stroom.
Zodoende kan hij filmen totdat de kaart vol is na een aantal uur.
Er zijn ook wel andere truukjes voor.

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:49:
Ik heb het filmpje net bekeken, maar ik zou me persoonlijker comfortabeler in de snelle groep voelen. Zeker met het bochtenmonster dan ik nu heb >:)

@HTT-Thalan wat voor camera gebruik je want die beelden zien er prima uit :)
Ik vind ze vrij blokkerig en kut eerlijk gezegd :P. Ik zou liever een 4k camera hebben maar dat heb ik totaal niet nodig en wil het geld er ook eigenlijk niet aan uitgeven. Dit betreft een Sony HDR-AS50, de het instapmodel Full HD destijds.
w4rguy schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:55:
[...]

Damn! Hoe film je zo lang? Raakt je kaartje nooit vol? En de accu van je camera? :o
Ik heb 4 accu's en met de wifi uitgeschakeld (dus geen bediening via de smartphone, dan) kan ik op de originele accu iets over de 2.5 uur filmen. De namaak accu's halen ongeveer 2 uur of iets eronder. De 64gb kaarten die ik gebruik kunnen op deze kwaliteitsinstellingen ongeveer 5.5 uur aan beelden kwijt, dus ruwweg 2 accu's lang.

@de rest

sorry voor de 'concluderende teksten' hoor :P. Ik heb tijdens de rit toch echt niet zulke lange tenen gezien, maar misschien heb ik niet goed opgelet :+. Het is niet alsof ik een nieuwsbericht uitbracht met 'groep tweakers hield dijkrace' - het was puur een uitspraak binnen de groep (dit topic).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 13:52
Vanochtend op de motor naar Leiden, kwam op de N11 op een bizar tafereel. Moest allereerst goed in de ankers en na langzaam doorrijden zag ik wat er aan de hand was, grote groene buizen die naast en op de weg lagen, 2 auto's op de linkerbaan stil, een motorrijder onderuit en iemand die al lopend de buizen van de weg aan het halen was. Waarschijnlijk verloren lading, maar was wel blij dat ik niet een paar minuten eerder daar gereden had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
het was puur een uitspraak binnen de groep (dit topic).
Owh oke, dan is het niet erg dat je ongefundeerde uitspraken over me doet. Mijn fout :(:) :/

Ander nieuws dan, om te kijken of ik ook gezellig/constructief kan zijn :9 Gisteren begonnen met een lijst maken van eventuele naked bikes die ik als opvolger van de 749 zou willen én die ik betaalbaar genoeg vind. Eigenlijk is die lijst helemaal niet zo lang. Om eerlijk te zijn, dat wat ik zoek is in mijn prijscategorie en mijn criteria minder vindbaar dan ik dacht/hoopte.

Wensen:
  • < €5500
  • Liefst rond de 750cc
  • Geen 2 cilinder
  • Jonger dan 10 jaar
  • Ik moet hem mooi vinden :+
Op dit moment lijkt de Yamaha FZ8n (op alleen bovenstaande) de beste kandidaat. Kawasaki Z750 zou ook nog kunnen, maar die spreekt me momenteel minder aan. Alles gebaseerd zonder proefritten uiteraard :z

Edit: BMW Tour F 800 R zou met goed zoeken ook kunnen, maar dat is een 2 cilinder. Die vind ik om een of andere reden wel weer tof om te zien

[ Voor 10% gewijzigd door lolgast op 26-06-2019 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistahk1
@lolgast, @SmurfLink, @com2,1ghz Thanks voor de reacties!

Helm en een motorjas heb ik gelukkig nog van het brommer tijdperk, dit moet dus goed komen.
Meende dat de jas van Difi was en de helm van Icon.

Ik zal eens kijken naar schoenen/laarzen, handschoenen en een broek! :)
Iemand een beetje goede ervaringen met diverse merken?

Had toevallig gisteren een filmpje van Fortnine gekeken m.b.t. casual kleding met kevlar erin, zag er nog best aardig uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
@lolgast Triumph Street Triple niets voor je? 675cc zit wel in de buurt van 750, en een driecylinder is misschien een leuk alternatief tussen de twins en viercylinders in.

Of een MV Agusta Brutale :) Al is deze wat verdacht, pas 1500km gelopen maar wel net een nieuwe voorvork... :?

[ Voor 40% gewijzigd door Chakotay op 26-06-2019 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@mistahk1 Held is vrij betaalbaar merk en redelijk goed verkrijgbaar :)

@Chakotay Die zit wel in mijn achterhoofd, maar het huidige model is te duur en de versie met de ronde koplampen vind ik persoonlijk een stuk minder mooi
Edit: De brutale staat op de lijst, maar is wanneer betaalbaar net zo oud als de Ducati. En ik wil eigenlijk wel een aantal jaren vooruit :) Wel een ontzettend mooie motor om te zien.

[ Voor 28% gewijzigd door lolgast op 26-06-2019 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@lolgast ga vooral op wat verschillend spul proefrijden zou ik zeggen :) Ik zit trouwens ook een Suzuki GSR 750 binnen je budget, misschien ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-08 11:12

Schuimpje

Couch Warrior

Als er nog iemand opzoek is naar een integraal helm, heb een gloednieuwe ongedragen helm te koop.
HJC i70 Cravia maat M
Mag weg voor 200,-
https://cdn.webshopapp.co...764363/hjc-i70-cravia.jpg

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
mistahk1 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:55:

Helm en een motorjas heb ik gelukkig nog van het brommer tijdperk, dit moet dus goed komen.

Had toevallig gisteren een filmpje van Fortnine gekeken m.b.t. casual kleding met kevlar erin, zag er nog best aardig uit.
Handschoenen ben ik mee begonnen met de winterhandschoenen van de Lidl. Die hebben eens in de zoveel tijd de motorspullen in de aanbieding. Prima kwaliteit, maar in dit weer veul te warm. Weet niet wanneer je gaat beginnen, maar casual kleding gebruik je eigenlijk alleen in de zomer. Een motorjeans is in dit weer geen overbodige luxe. Maar in het najaar en de winter gaat dat erg koud worden dus dan wil je ook wel een overbroek hebben. Onderkleding is ook altijd fijn om te hebben, ik heb zowel de thermolegging als het shirt van de Lidl, ook prima spul.
M'n jas is van Difi, was niet heel duur op de beurs. Broek van Revit, laarzen van Alpinestars.

Nou was rustig op werk, ook maar even het filmpje bekeken. Mooie censuurbalkjes en achtergrondmuziek tijdens de pispauze zeg. _O-

[ Voor 8% gewijzigd door SmurfLink op 26-06-2019 12:56 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
@mistahk1 heb toen alles tegelijk gekocht met een mooi beetje korting, was 400 euro kwijt voor jas, broek, handschoenen, laarzen en helm. Alle kleding is van Buse, doet t na 2 jaar nog prima. Helm was wel na een jaar aan vervanging toe (te groot gekocht, volledige voering was ingedrukt). Een jaar later een leren pak er bij gekocht voor in de zomer, en een casual outfit voor als het echt bloedheet is.

[ Voor 16% gewijzigd door NLDViane op 26-06-2019 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@NLDViane zo, das niet duur, zeker incl helm! Misschien ook wel een verklaring voor dat het de helm na een jaar al versleten was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
Chakotay schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:20:
@NLDViane zo, das niet duur, zeker incl helm! Misschien ook wel een verklaring voor dat het de helm na een jaar al versleten was :P
Ja inderdaad, was bij Brouwer Outlet in Nijkerk. Op zich prima spul, heb er een leren combipak voor 275,- gekocht op de beurs en die houdt het ook prima :) Handschoenen waren dan wel uit de grabbelbak, die worden binnenkort ook vervangen na 2 jaar trouwe dienst. En voor het geld mag je eigenlijk ook niks verwachten als je het vergelijkt met Rev'It en Alpinestars :Y

Helm was van ROCC, is een standaard helm van Duitse makelij die onder verschillende namen verkocht wordt. De ventilatie viel dan wel echt zwaar tegen, wel inbouwmogelijkheid voor een intercom en het was een systeemhelm :)

[ Voor 15% gewijzigd door NLDViane op 26-06-2019 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
mistahk1 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:55:

Merk is een kwestie van smaak en budget. Ik begon destijds met Alpinestars. Sinds ik nu zakelijk rij heb ik Rukka Thund-R pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@com2,1ghz die Rukka Thund-R heb ik laatst nog even geprobeerd ondanks dat het net wat boven budget ligt. Erg mooi ding, maar het viel me op dat de kraag gewoon een lap klittenband heeft ipv iets robuusters als een haak of knoop. Houdt dat klittenband zich bij jou een beetje? Bij mijn huidige Alpinestars-pak 'plakt' het meeste klitteband voor geeen meter meer inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:53:
[...]
Owh oke, dan is het niet erg dat je ongefundeerde uitspraken over me doet. Mijn fout :(:) :/

Ander nieuws dan, om te kijken of ik ook gezellig/constructief kan zijn :9 Gisteren begonnen met een lijst maken van eventuele naked bikes die ik als opvolger van de 749 zou willen én die ik betaalbaar genoeg vind. Eigenlijk is die lijst helemaal niet zo lang. Om eerlijk te zijn, dat wat ik zoek is in mijn prijscategorie en mijn criteria minder vindbaar dan ik dacht/hoopte.

Wensen:
  • < €5500
  • Liefst rond de 750cc
  • Geen 2 cilinder
  • Jonger dan 10 jaar
Op dit moment lijkt de Yamaha FZ8n (op alleen bovenstaande) de beste kandidaat. Kawasaki Z750 zou ook nog kunnen, maar die spreekt me momenteel minder aan. Alles gebaseerd zonder proefritten uiteraard :z

Edit: BMW Tour F 800 R zou met goed zoeken ook kunnen, maar dat is een 2 cilinder. Die vind ik om een of andere reden wel weer tof om te zien
Kawasaki Z750/Z800
Suzuki GSR750/GSXS750
Yamaha FZ8N

Nog even over de Kawasaki Z750 , ik heb zo'n ding gehad het uiterlijk spreekt misschien niet iedereen aan maar het is een echte hooligan bike }) Al heel snel kreeg ik dit soort neigingen op dat ding :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Dat is meteen de reden waarom ik hem eigenlijk niet wil.

Mijn lijst ziet er sinds gisteren zo uit:
MerkTypeBouwjaarCilindersCCEerste gevoel
BMWTour F 800 R2800Te duur
DucatiMonster 696M2696Kut riemen
HondaHornet 90020044900Best prima, oud
HondaHornet CB600F20084600
KawasakiER-6N4600Te 'saai'?
KawasakiZ7504750Hooligan
MV AgustaBrutale 75020044750Duur/oud
TriumphSpeed Triple20113105013/12
YamahaFZ1n200641000(Te) veel vermogen..?
YamahaXJ620124600Te 'saai'?
YamahaBT1100200221100Te oud
ApriliaShiver 75020092750Twee cilinders..
YamahaFZ820104779Best geinig
SuzukiGladius20112650Wat anders
YamahaMT-0720124700Te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

lolgast schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:01:

KawasakiZ7504750Hooligan
TriumphSpeed Triple201131050Te duur
ApriliaShiver 75020092750Best geinig
FZ1N heeft precies genoeg vermogen O-)

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Raym09 Ja dat zal wel weer ;)

Bovenstaande is overigens samengesteld door op Marktplaats te zoeken in categorie 'Motoren' met een prijs tussen 2000-5000 en daarna gewoon op elke naked te klikken die ik tegenkwam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KawasakiZ7504750Hooligan
Ja het is een beetje de petjes VW GTI onder de motoren maar ik zou er zo weer een in de schuur willen hebben }) Een proefrit en je bent verkocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

KawasakiZ7504750Hooligan
Nee, geen Gladius.. daar heb ik op gelest.. echt een hele "saaie" brommer :+

Vind je het oude model street echt niet mooi? Vind de ronde koplampen juist mooier van het oude model, en in het grijs of oranje :9~ O+

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/ODQ0WDEwMjQ=/z/8VkAAOSwJK9bfDBE/$_86.JPG
Afbeeldingslocatie: https://www.webbikeworld.com/wp-content/uploads/2010/08/triumph-speed-triple-rear.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

KawasakiZ7504750Hooligan
Poah, best negatief lijstje wat je daar hebt. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

KawasakiZ7504750Hooligan
ER6-N is toch een parallel twin?

Is een Kawasaki ZRX misschien wat voor je? Hoewel het design je wel moet liggen. En erg veel techniek zit er ook niet op en de motor is inmiddels wel op leeftijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

lolgast schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:03:

Bovenstaande is overigens samengesteld door op Marktplaats te zoeken in categorie 'Motoren' met een prijs tussen 2000-5000 en daarna gewoon op elke naked te klikken die ik tegenkwam :+
MT 09 is misschien ook nog net te vinden, zitten op MP net boven je budget.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

KawasakiZ7504750Hooligan
Ik rijd zelf een hornet uit 2008 8) . Kan hem natuurlijk alleen maar aanraden! Maar het is geen 750cc zoals je zelf aan gaf. Vermogen is met 102pk prima en onderhoud kun je grotendeels zelf uitvoeren. Alleen de bougies verwisselen en kleppen stellen is enorm priegelwerk gezien het frame 'over' het blok heen loopt.

Oh, en de voorvering vind ik wat stijf. Ik heb op een Versys 650 gereden van een maat (2016 model) en die reed meer ontspannen. Maar dat is dan ook een heel andere klasse motor.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 15:58

KawasakiZ7504750Hooligan
Die MT-07 bestaat naar mijn weten pas sinds 2014 en is een 2 cilinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
@lolgast Honda Hornet CB600F 2008 4 600

waarom niet de 2011 versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Chakotay schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:43:
@com2,1ghz die Rukka Thund-R heb ik laatst nog even geprobeerd ondanks dat het net wat boven budget ligt. Erg mooi ding, maar het viel me op dat de kraag gewoon een lap klittenband heeft ipv iets robuusters als een haak of knoop. Houdt dat klittenband zich bij jou een beetje? Bij mijn huidige Alpinestars-pak 'plakt' het meeste klitteband voor geeen meter meer inmiddels.
Voordeel van klitteband is dat het goed afsluit als je bijv een dikke trui aan hebt of in combinatie met een balaclava. Ik heb mijn Rukka pak nog net geen jaar dus kan weinig vertellen over de levensduur van de klitteband. Ook zit hij lekker strak en stinkt hij niet na een regenbeurt omdat het waterafstotend is.

De klitteband op de mouwen is wel wat minder. Misschien ook omdat ik mijn mouwen over mijn handschoenen aantrek waardoor ze sneller geneigd zijn om los te gaan. Dit probleem was wel erger met mijn goedkopere Alpinestars pak.

Als er budget is, ga voor gelamineerde GoreTex. Dat is het enige wat echt waterdicht is voor een langere termijn.

Al die andere waterproof oplossingen zoals bijvoorbeeld DryStars van Alpinestars die lekken na een jaar of 2. Nou waren mijn pakken destijds ongeveer 300 euro dus kon na een jaar of 3 ging ik ze vervangen.

[ Voor 25% gewijzigd door com2,1ghz op 26-06-2019 13:15 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Vandaag geslaagd voor m'n avd en vrijdag mn triumph tiger 800 halen! :)

Ga hier dus zeker vaker actief zijn en misschien wel eens mee toeren. Zijn jullie tochten ook een beetje geschikt voor de beginners?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
@Booyaa Daar ben ik me inderdaad van bewust. Stiekem had ik denk ik verwacht/gehoopt meer motor te kopen voor dat geld. Maar de kolom heet niet voor niets 'eerste gevoel'. Een proefrit (en ik wil op veel van deze vermeldde modellen een proefrit gaan maken) kan zomaar het tegendeel bewijzen :)

@Vrijdag De ZRX is geen optie, alleen al door de leeftijd. En dan hoef ik mijn eerste gevoel niet eens te verwoorden :9

@Darkvisje Die kwam wellicht niet voorbij op MP :+

@detim Proficiat! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
@lolgast toch maar is na kijken dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
lolgast schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:03:

KTM Duke 390 dan? Ik vind dat nog altijd een van de mooiste nakeds op dit moment, kost weinig in verhouding en vermogen zat denk ik. En het is geen 2 cilinder O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Hahahah, leuk geprobeerd. Nee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Honda Monkey of de Grom! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

KawasakiZ7504750Hooligan
Fazer8/FZ8 zijn erg leuke fietsen.. zuipen wel een beetje..

IPV een ER6 kan je ook eens kijken naar een Versys 650, die rijden heel leuk :)
Secsytime schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:06:
[...]

Nee, geen Gladius.. daar heb ik op gelest.. echt een hele "saaie" brommer :+
Ik heb er een gehad als loaner van de verzekering en vond het eigenlijk een leuker fiets dan ik had verwacht..
Vrijdag schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:08:
[...]
ER6-N is toch een parallel twin?
Yup.. de Versys 650 heeft zelfde blok (maar andere tune)..
Let bij dit blok op de downpipes.. die rotten bij aansluiting van uitlaat nog wel eens door..

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 26-06-2019 13:23 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:33
Chakotay schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:43:
Heb de Rukka Armas al 3 jaar vrijwel dagelijks in gebruik. Die heeft een soortgelijke klitteband afsluiting op de kraag en ik ondervind daar geen slijtage. Werkt nu nog steeds naar behoren en het schiet niet los. Ik heb wel al een keer problemen gehad met een afgebroken rits van een van de zakken en de rits van de jas zelf scheurde ook op een gegeven moment af. Beetje jammer van een jas uit het top segment. Overigens zijn de defecten altijd kosteloos gerepareerd door Rukka al was ik de jas wel circa 3 weken kwijt. Ook hebben ze de reflecterende vlakken er de laatste keer weer nieuw opgeplakt omdat die ook loslieten. Ze doen in ieder geval niet moeilijk met garantie wat je met de jassen en broeken overigens 5 jaar hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 26-06-2019 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
detim schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:17:
Vandaag geslaagd voor m'n avd en vrijdag mn triumph tiger 800 halen! :)

Ga hier dus zeker vaker actief zijn en misschien wel eens mee toeren. Zijn jullie tochten ook een beetje geschikt voor de beginners?
Gefeliciteerd! De tochten die we rijden worden in 2 of 3 groepen opgesplitst, in de toergroep vooraan rijden is prima te doen voor een beginner. De snellere groepen zou ik pas na een paar duizend kilometer proberen, of je moet van jezelf het gevoel hebben dat je de motor echt goed onder controle hebt. Verder is het gewoon gezellig, en onderweg van groep wisselen is meestal geen probleem. Wel even overleggen met beide voorrijders :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@lolgast F800R vind ik gaaf en lijkt binnen je budget te passen. Deze is er net boven, maar gave kleur en weinig km.

Een Honda CB1000R zou je ook nog op je lijstje kunnen zetten, hoewel ik zelf niet zo fan ben van die koplamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:17:

@Vrijdag De ZRX is geen optie, alleen al door de leeftijd. En dan hoef ik mijn eerste gevoel niet eens te verwoorden :9
Haha, het is inderdaad wel een model dat je moet liggen :P Ik vind 'm wel tof, net als de Yamaha XJR1300. Alleen zijn dat voor mij echt véél te grote motoren :')

Oh, en een Bandit of een CB1000 misschien? Zoek je qua design meer een modernere look, met van die "scherpe lijnen" of een retro achtig design zoals de Z900RS?

En gefeliciteerd @detim !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@noes Ja die BMW vind ik wel leuk inderdaad. Moet alleen even kijken hoe die twee cilinder zich verhoud qua gedrag tegenover mijn huidige van de Ducati. Want dat is een irritatiefactor op het moment :+

@Vrijdag Ik denk, qua eerste reactie op mijn huidige lijst, dat gesteld kan worden dat ik meer fan ben van de wat moderne lijnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lolgast schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:53:
[...]

Wensen:
  • < €5500
  • Liefst rond de 750cc
  • Geen 2 cilinder
  • Jonger dan 10 jaar

Als ik hier kijk, en zelf tot £4K (zodat er wat over is voor import) heb je nog best wat keuze
https://www.autotrader.co...e=&seller-type=&keywords=

Suzuki SV650S 645cc
Yamaha XJ6 599cc
Suzuki GSR600 599cc
Suzuki GSR750 ZA ABS 749cc
Suzuki GSX650
Honda CB600F Hornet 599cc
Suzuki Bandit 1250
Honda CB1000R 998cc
Ducati Monster 821cc
Honda NC750 745cc
Triumph Street Triple R 675cc
Benelli BN 599cc
Yamaha MT-03 660 660cc
Hyosung GT 647cc
Honda CB1100 EX ABS Naked 1100cc
Yamaha XJR1300 1250cc
Ducati Monster 696 696cc

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.