@
NL-RaVeR Ja, luxemburg. Met de motor naar zeeland... Gek!
Met zulke temperaturen ga ik juist de bossen in in de Eifel/Ardennen. Doorwaaipak aan, en gáán.
De afgelopen twee dagen is dat ook goed bevallen. Bijna 700 km gereden met vriendin achterop. Het was voor haar de eerste keer de Eifel in, dus ik had een overnachting niet al te ver van huis geregeld. Een lusje er achteraan plakken is immers eenvoudiger dan een stuk inkorten als je er nog niet bent.
Ze vond het fan-tas-tisch.
Op een gegeven moment wel mijn achterband lek gereden gisteren. Toen hadden we het anderhalf uur spelen aan de Moezel gehad, en we hadden net de terugweg ingezet. Opeens had ik het idee dat ze tegen zat te leunen in de bochten, net toen ik wat krappe haarspeldjes had. Het ding was niet in de bocht te krijgen, en als ie er eenmaal in zat had ik echt geweld nodig om hem weer recht te zetten. Toen ik een verbaasde "maar ik doe niks!" terug kreeg begon er iets te dagen. En jawel, achterband plat. En dan ook echt
plat.
Er zat een flinke metaalsplinter in. Die er uit gehaald wat een kort sisgeluidje opleverde, maar verder was alle lucht er al uit. Dus toen zaten we daar naast een klein K-weggetje (tussen Plein en Gipperath) even een band te repareren. Zonder telefoonontvangst trouwens, ook erg fijn.
Maar, we zijn er mee thuis gekomen. Wel met regelmatig controleren bij tankstations of de band voldoende op druk bleef, dat wel. Hij liep héél zachtjes leeg, maar niet onverantwoord of zo. Het lek werd ook steeds minder.
Ik twijfelde er al aan of deze banden het volgende rijweekend voldoende gingen overleven. Die twijfel is nu weg. Vervangen dat spul. Straks beslissen of het de Road5 of Anakee Adventure wordt.