Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste
Acties:
  • 289.275 views

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Overbroek moet je sowieso niet willen, kans dat het gaat schuren of voor meer ellende zorgt als je wel valt. :Y
Motorjeans is het wel het weer voor dit weekend, dus ik zou dat lekker doen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-12 07:27
SmurfLink schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:03:
[...]

Koekblik met standje koelkast aan. :P
Dat probeer ik altijd te voorkomen. Van 18 graden naar 30 graden is dan ook niet lekker (en slecht voor je airco gezien die gaat schimmelen :X ).

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:29
[...]

Zaterdag wordt het rond de 20 graden. Is een overbroek dan te doen, of wordt het tijd om de motorjeans maar eens uit te gaan proberen? Lastige daarvan vind ik, stel dat er iets gaat irriteren ofzo dan kan ik 'm moeilijk uit doen. :p de overbroek heb ik altijd aan dus da's geen probleem. maar als we gaan lunchen is 't weer een hele verbouwing gelijk.
Vorige week 's avonds nog naar huis gereden in de motorjeans, grootste deel 80-wegen en dat was prima te doen bij een graadje of 15 met de zon nog half door de bomen. Lekker de motorjeans aan dus, of je moet echt een koukleum zijn :+

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:18

steveman

Comfortabel ten onder

sbruynis schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:24:
[...]

Dat probeer ik altijd te voorkomen. Van 18 graden naar 30 graden is dan ook niet lekker (en slecht voor je airco gezien die gaat schimmelen :X ).
Heb me laten vertellen dat moderne airco's dat probleem niet mogen hebben qua schimmel.

Ook zou je natuurlijk de temperatuur langzaam op kunnen voeren naarmate je dichterbij het uitslapmoment komt he ;)

[ Voor 0% gewijzigd door steveman op 20-06-2019 13:30 . Reden: het met? ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
@Destruction @Secsytime

ik heb even een opsomming in mijn hoofd gemaakt terwijl ik net onderweg terug was (in de Starslet).
Voor het overzicht reken ik alles terug naar een jaar rijden, omdat alle getallen zo toevallig het mooist bij elkaar aansluiten.

In een jaar rijdt ik grofweg 24.000km. Dat levert 19 cent/km op, dus 4560 euro inkomsten.
De grootste kostenpost is benzine. Uitgesplitst:

25% van de km's komen voor rekening van de Toyota tegen 1 op 15 en €1,65 per liter.
Dat is 6000km, gedeeld door 15 is 400 liter, keer de gemiddelde literprijs die ik tot nu toe betaald heb, is 660 euro.

De rest van de kilometers, 18.000, tegen 1 op 20, op de Transalp: 1485 euro.

Totaal aan brandstof: 2145 euro. 4560 - 2145 = 2415 euro over.

Belasting: 360 euro per jaar voor beide voertuigen samen.
Verzekering: 294 per jaar voor beide voertuigen samen (alle voertuigen zitten op één verzamelpolis).

We trekken het af van het totaal, we hebben nog 1761 euro over.

Onderhoud: De starlet heeft afwisselend grote en kleine beurten voor een gemiddelde van ongeveer 180 euro per jaar. De enige grote onkostenposten de laatste jaren zijn een distributieriem geweest (200 euro voor 8 jaar) en de banden (200 euro voor een setje, gaat met deze aantallen kilometers minimaal 5 jaar mee). We rekenen dus 180 euro per jaar, plus 65 euro voor banden en riem, is 245 euro per jaar. APK krijg ik bij de beurten kado van de garage. We trekken af van het totaal en houden nog 1516 euro over.

Onderhoud Alp: Een kleine (oliebeurt) kost me 45 euro all in all. Ze heeft echter ook olieverbruik, 1 liter per 1500km. Dat kost me een tientje per liter, dus dat verdubbelt (iets minder, maar vooruit) de oliekosten. Ik hou de beurten dus voor het gemak op 90 euro, en daar heb ik er twee paar jaar van nodig op dit schema, dus 180 euro. Grote beurt is filters (luchtfilter is uitwasbaar, dus geen kosten), bougies (4 stuks á 32 euro), kleppenstellen (gratis). Twee kleine en één grote beurt is dus ruwweg, laat ik een stelpost pakken voor klein materiaal, 250 euro per jaar.

Bijkomende verbruiksdelen zijn kettingset (125 euro per jaar voor een setje) en banden (grofweg anderhalve set voor een jaar) voor 200 euro per set dus zeg 300 euro per jaar.

We tellen op: 300 + 125 + 250 is 675 euro per jaar. Aftrekken van het totaal: 841 euro over na aftrek van alle benoemde kosten.

Volgens mij heb ik dan alle kosten wel gehad. Ik zou elk jaar mijn motorkleding kunnen vervangen en nog genoeg overhouden om na 3 jaar een andere Alp te kopen, maar dat doe ik uiteraard niet. Zoals @Destruction ook aangeeft reken ik niet met afschrijving voor de voertuigen, voor de Toyota is het een moot point want dat ding is nog lang niet op, en voor de Alp weet ik gewoon nog niet wat ik ga/wil doen.

Sleuteluren heb ik alleen aan de Alp, maar die verdient deze zelf terug vanwege de tijdswinst in de files.

Dan de familieauto:

Vaste vergoeding: 1088 euro bruto, dus 522 euro netto per maand.

Aanschaf was 17500. Tel daar een trekhaak bij op, setje winterbanden met velg, dus zeg 18500.
Ik hou de afschrijving (ja, hier wel) op 200 euro per maand, aannemende dat ik hier 10 jaar mee wil doen (we gaan hem oprijden). Dat komt op 2400 euro per jaar, dus na 10 jaar hou ik genoeg over voor een nieuwe andere auto.

MRB + Verzekering 100 euro per maand.

Onderhoud is afwisselend 150 of 250 euro per jaar, ruwweg 1 beurt per jaar want hij rijdt ongeveer 20 á 25k per jaar, dus zeg even 200 gemiddeld. Gedeeld door twaalf maanden is dat 17 euro per maand.
Bandensetje, 300 euro (15" dus duurder dan de Starlet) voor 50k+ kilometers, dus zeg even 150 euro per jaar, 13 per maand. Past mooi bij het onderhoud, dus dat word samen 30 per maand.
Benzine, we verstoken bij 25000 per jaar, tegen 1 op 14 gemiddeld ongeveer 2950 euro per jaar aan peut., dus zeg 245 euro per maand.

Dat maakt dat deze auto op ongeveer 575 euro per maand uit komt, all in all. De vaste vergoeding is 522, dus ik leg er 50 euro op bij. Maar deze auto rijdt dus 100% privekilometers...

Oh, ik vergeet nog een ANWB abonnement voor twee personen (mijn vrouw en ikzelf) á (even uit mijn hoofd) 135 euro per jaar met vervangend vervoer en woonplaatsservice. Niet echt de moeite om mee te rekenen denk ik, op dit punt.

Nee, ik reken geen afschrijving voor de motor, en ook niet voor de kleding. Ik reken de sleuteluren ook niet. (meestal sta ik sowieso onder werktijd bij ad te klooien, dat boeit niemand). Maar ik denk dat ik aardig uitkom. Ik steek de Alp af en toe wat extra's toe zoals een setje nieuwe voorveren, heb er onlangs nog een nieuwe remschijf, blokken en een routerol voor gekocht. Laat dat hele spel samen ook nog eens 300 euro gekost hebben, en dan ben ik weer voor 80.000km klaar.

Voornaamste nadelen: Ik word wel eens nat. Ik moet alles zelf bijhouden qua administratie. Alle beurten zelf plannen of uitvoeren. De kilometer-app, ook nog niet meegerekend, kost me tien hele euro's op jaarbasis. Ik moet me soms omkleden (als ik waterdichte danwel winterkleding gebruik). Ik heb weinig bagagecapaciteit, geen cruise control, geen airco, en geen noemenswaardige geluidsinstallatie onderweg.

Dan de voordelen: Ik ben super flexibel. Omdat ik op kilometers sta, kan ik ook declareren als ik met iemand mee rijdt (doe ik nooit, maar stél). Ik kan overal parkeren waar ik maar wil, ik sta nooit meer in de file, ik geniet een stuk meer van de kilometers, en krijg ontzettend veel leuke reacties van klanten, collega's en omstanders. Ik bespaar verschrikkelijk veel uren die ik aan andere zaken kan besteden, en misschien nog de voornaamste: De privé auto word bijna helemaal betaald.

Noem het cherry picken, lariekoek, je rijk rekenen: Ik heb een compromis gemaakt en rij geen dure leaseauto meer, maar ik en mijn gezin worden er wel degelijk wijzer van, en het is gewoon een stuk leuker.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-12 13:00
Pff gedoe over geld en kosten... gewoon rijden met dat barrel en genieten. Smiles per gallon was t toch?

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:49

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:30:
@Destruction @Secsytime

ik heb even een opsomming in mijn hoofd gemaakt terwijl ik net onderweg terug was (in de Starslet).
Voor het overzicht reken ik alles terug naar een jaar rijden, omdat alle getallen zo toevallig het mooist bij elkaar aansluiten.

In een jaar rijdt ik grofweg 24.000km. Dat levert 19 cent/km op, dus 4560 euro inkomsten.
De grootste kostenpost is benzine. Uitgesplitst:

25% van de km's komen voor rekening van de Toyota tegen 1 op 15 en €1,65 per liter.
Dat is 6000km, gedeeld door 15 is 400 liter, keer de gemiddelde literprijs die ik tot nu toe betaald heb, is 660 euro.

De rest van de kilometers, 18.000, tegen 1 op 20, op de Transalp: 1485 euro.

Totaal aan brandstof: 2145 euro. 4560 - 2145 = 2415 euro over.

Belasting: 360 euro per jaar voor beide voertuigen samen.
Verzekering: 294 per jaar voor beide voertuigen samen (alle voertuigen zitten op één verzamelpolis).

We trekken het af van het totaal, we hebben nog 1761 euro over.

Onderhoud: De starlet heeft afwisselend grote en kleine beurten voor een gemiddelde van ongeveer 180 euro per jaar. De enige grote onkostenposten de laatste jaren zijn een distributieriem geweest (200 euro voor 8 jaar) en de banden (200 euro voor een setje, gaat met deze aantallen kilometers minimaal 5 jaar mee). We rekenen dus 180 euro per jaar, plus 65 euro voor banden en riem, is 245 euro per jaar. APK krijg ik bij de beurten kado van de garage. We trekken af van het totaal en houden nog 1516 euro over.

Onderhoud Alp: Een kleine (oliebeurt) kost me 45 euro all in all. Ze heeft echter ook olieverbruik, 1 liter per 1500km. Dat kost me een tientje per liter, dus dat verdubbelt (iets minder, maar vooruit) de oliekosten. Ik hou de beurten dus voor het gemak op 90 euro, en daar heb ik er twee paar jaar van nodig op dit schema, dus 180 euro. Grote beurt is filters (luchtfilter is uitwasbaar, dus geen kosten), bougies (4 stuks á 32 euro), kleppenstellen (gratis). Twee kleine en één grote beurt is dus ruwweg, laat ik een stelpost pakken voor klein materiaal, 250 euro per jaar.

Bijkomende verbruiksdelen zijn kettingset (125 euro per jaar voor een setje) en banden (grofweg anderhalve set voor een jaar) voor 200 euro per set dus zeg 300 euro per jaar.

We tellen op: 300 + 125 + 250 is 675 euro per jaar. Aftrekken van het totaal: 841 euro over na aftrek van alle benoemde kosten.

Volgens mij heb ik dan alle kosten wel gehad. Ik zou elk jaar mijn motorkleding kunnen vervangen en nog genoeg overhouden om na 3 jaar een andere Alp te kopen, maar dat doe ik uiteraard niet. Zoals @Destruction ook aangeeft reken ik niet met afschrijving voor de voertuigen, voor de Toyota is het een moot point want dat ding is nog lang niet op, en voor de Alp weet ik gewoon nog niet wat ik ga/wil doen.

Sleuteluren heb ik alleen aan de Alp, maar die verdient deze zelf terug vanwege de tijdswinst in de files.

Dan de familieauto:

Vaste vergoeding: 1088 euro bruto, dus 522 euro netto per maand.

Aanschaf was 17500. Tel daar een trekhaak bij op, setje winterbanden met velg, dus zeg 18500.
Ik hou de afschrijving (ja, hier wel) op 200 euro per maand, aannemende dat ik hier 10 jaar mee wil doen (we gaan hem oprijden). Dat komt op 2400 euro per jaar, dus na 10 jaar hou ik genoeg over voor een nieuwe andere auto.

MRB + Verzekering 100 euro per maand.

Onderhoud is afwisselend 150 of 250 euro per jaar, ruwweg 1 beurt per jaar want hij rijdt ongeveer 20 á 25k per jaar, dus zeg even 200 gemiddeld. Gedeeld door twaalf maanden is dat 17 euro per maand.
Bandensetje, 300 euro (15" dus duurder dan de Starlet) voor 50k+ kilometers, dus zeg even 150 euro per jaar, 13 per maand. Past mooi bij het onderhoud, dus dat word samen 30 per maand.
Benzine, we verstoken bij 25000 per jaar, tegen 1 op 14 gemiddeld ongeveer 2950 euro per jaar aan peut., dus zeg 245 euro per maand.

Dat maakt dat deze auto op ongeveer 575 euro per maand uit komt, all in all. De vaste vergoeding is 522, dus ik leg er 50 euro op bij. Maar deze auto rijdt dus 100% privekilometers...

Oh, ik vergeet nog een ANWB abonnement voor twee personen (mijn vrouw en ikzelf) á (even uit mijn hoofd) 135 euro per jaar met vervangend vervoer en woonplaatsservice. Niet echt de moeite om mee te rekenen denk ik, op dit punt.

Nee, ik reken geen afschrijving voor de motor, en ook niet voor de kleding. Ik reken de sleuteluren ook niet. (meestal sta ik sowieso onder werktijd bij ad te klooien, dat boeit niemand). Maar ik denk dat ik aardig uitkom. Ik steek de Alp af en toe wat extra's toe zoals een setje nieuwe voorveren, heb er onlangs nog een nieuwe remschijf, blokken en een routerol voor gekocht. Laat dat hele spel samen ook nog eens 300 euro gekost hebben, en dan ben ik weer voor 80.000km klaar.

Voornaamste nadelen: Ik word wel eens nat. Ik moet alles zelf bijhouden qua administratie. Alle beurten zelf plannen of uitvoeren. De kilometer-app, ook nog niet meegerekend, kost me tien hele euro's op jaarbasis. Ik moet me soms omkleden (als ik waterdichte danwel winterkleding gebruik). Ik heb weinig bagagecapaciteit, geen cruise control, geen airco, en geen noemenswaardige geluidsinstallatie onderweg.

Dan de voordelen: Ik ben super flexibel. Omdat ik op kilometers sta, kan ik ook declareren als ik met iemand mee rijdt (doe ik nooit, maar stél). Ik kan overal parkeren waar ik maar wil, ik sta nooit meer in de file, ik geniet een stuk meer van de kilometers, en krijg ontzettend veel leuke reacties van klanten, collega's en omstanders. Ik bespaar verschrikkelijk veel uren die ik aan andere zaken kan besteden, en misschien nog de voornaamste: De privé auto word bijna helemaal betaald.

Noem het cherry picken, lariekoek, je rijk rekenen: Ik heb een compromis gemaakt en rij geen dure leaseauto meer, maar ik en mijn gezin worden er wel degelijk wijzer van, en het is gewoon een stuk leuker.
Ja ja, bla bla, je rekent nog steeds verkeerd. Let's agree to disagree.

Wat me het meest verbaasde is de vaste reiskosten vergoeding die je krijgt?? Waarom rij je niet op de nieuwste S 1000 RR, holy shit.. 1000 € bruto reiskosten en daar bovenop nog km vergoeding?

• HTT-Thalan
aidanl schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:31:
Pff gedoe over geld en kosten... gewoon rijden met dat barrel en genieten. Smiles per gallon was t toch?
Waarheid :) maar in plaats van de leukst mogelijke motor rijden en de bulk van mijn kilometers in de rij te staan, heb ik op deze manier netto de meeste smiles per gallon, want van file word niemand vrolijk.

Natuurlijk wil ik graag een nieuwere motor, en we zijn op het moment aan het overwegen te verhuizen naar een andere plek in Nederland. Deze plek is iets verder weg van mijn 'werkgebied' dus ik zou dan meer kilometers gaan maken. Als dat doorgaat, stop ik met de Alp te gebruiken. Dan zet ik gewoon een NC700/750 met de kop eraf voor de deur neer en rijd ik die tot het ding er mee stopt. Als ik sommige ervaringen mag geloven zou dat ding makkelijk 3 ton of meer lopen.
Secsytime schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:36:
[...]

Wat me het meest verbaasde is de vaste reiskosten vergoeding die je krijgt?? Waarom rij je niet op de nieuwste S 1000 RR, holy shit.. 1000 € bruto reiskosten en daar bovenop nog km vergoeding?
Omdat dat niet het doel is, dan zou ik geen geld meer overhouden voor een auto. Wat denk je dat mijn laatste leaseauto gekost heeft? Een Octavia RS á 49.000 euro exclusief brandstof. Ze betalen mij gewoon uit wat zij nu niet meer hoeven te spenderen en dan mag ik verder zelf weten hoe ik het aanpak.

- edit -

https://www.nieuwsmotor.n...e-s1000rr-kost-22434-euro

een S1000RR kost net zo veel als een nieuwe auto (in mijn geval). Kán uit, maar waar laat ik mijn vrouw en kinderen dan? In de Toyota? :+.

[ Voor 35% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-06-2019 13:44 ]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:37:
[...]

Waarheid :) maar in plaats van de leukst mogelijke motor rijden en de bulk van mijn kilometers in de rij te staan, heb ik op deze manier netto de meeste smiles per gallon, want van file word niemand vrolijk.

Natuurlijk wil ik graag een nieuwere motor, en we zijn op het moment aan het overwegen te verhuizen naar een andere plek in Nederland. Deze plek is iets verder weg van mijn 'werkgebied' dus ik zou dan meer kilometers gaan maken. Als dat doorgaat, stop ik met de Alp te gebruiken. Dan zet ik gewoon een NC700/750 met de kop eraf voor de deur neer en rijd ik die tot het ding er mee stopt. Als ik sommige ervaringen mag geloven zou dat ding makkelijk 3 ton of meer lopen.

[...]

Omdat dat niet het doel is, dan zou ik geen geld meer overhouden voor een auto. Wat denk je dat mijn laatste leaseauto gekost heeft? Een Octavia RS á 49.000 euro exclusief brandstof. Ze betalen mij gewoon uit wat zij nu niet meer hoeven te spenderen en dan mag ik verder zelf weten hoe ik het aanpak.

- edit -

https://www.nieuwsmotor.n...e-s1000rr-kost-22434-euro

een S1000RR kost net zo veel als een nieuwe auto (in mijn geval). Kán uit, maar waar laat ik mijn vrouw en kinderen dan? In de Toyota? :+.
Bizar trouwens hoeveel geld je maandelijks in totaal besteed aan "vervoer" xD

Heb je die gezinsauto / starlet echt zo hard nodig?

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:36

The Executer

Lekker belangrijk!

Zo, ik doorbreek het gereken even met een mededeling: Nieuwe motor is bij deze gekocht! Hij krijgt vandaag/morgen nog een onderhoudsbeurt, tank wordt even bijgestipt (2 kleine plekjes), incl. half jaar garantie. Betreft een Yamaha FZ6 S, oftewel een Fazer 600 uit 2007 met 6600km op de teller.

Yamaha Fazer

Edit: @lolgast , wil je mij opnemen in de TS?

[ Voor 6% gewijzigd door The Executer op 26-06-2019 18:11 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Dryhte
  • Laatst online: 04-12 20:43
Bizar trouwens hoe een motor op 12 jaar tijd 6600km gelopen kan hebben. :+

Gefeliciteerd trouwens :)

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:48:
[...]

Bizar trouwens hoeveel geld je maandelijks in totaal besteed aan "vervoer" xD

Heb je die gezinsauto / starlet echt zo hard nodig?
Ik ben vaak enkele dagen van huis (of soms heel laat thuis), en ondertussen moeten de kinderen ook gewoon naar school, boodschappen e.d.. Dus nee, strikt gezien zou het met één auto kunnen, maar dan zou de starlet het veld moeten ruimen (daar passen we niet met het hele gezin in) en dan zou ik bij slecht weer zoals ijzel of onweer geen alternatief hebben. Twee auto's is dus hoe we het doen. 1 motor voor woon-werk verkeer, en dan één motor erbij voor spielerei (de XR dus).

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:36

The Executer

Lekker belangrijk!

Dryhte schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:52:

Dat vond ik dus ook... Maar ding is echt aan bijna alle kanten zo goed als nieuw. Zitten wat plekjes op de tank, maar verder zou je eigenlijk niet zeggen dat hij gebruikt is.

Overigens deze motor ingeruild, ook een 600, een Suzuki GSX-600F uit '93:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/10999524_728882663891112_1968106114368914146_o.jpg?_nc_cat=102&_nc_oc=AQmTTvSHTcLhqfkJynEqkzV_onEWlyCXWhaIS7PJRfID9horyWN1uE4ywIURz77uPog&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=95f6f6b013d361008e6a047cc8253cc9&oe=5D94DB98

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
ToolkiT schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:33:
[...]

Decathlon heeft ze voor een goede prijs, maar helaas hebben ze ze niet altijd..
Even snel gekeken en je kan ze online bestellen:
https://www.decathlon.nl/...-11829?mc=8397107&c=BLAUW
Ik heb die in het grijs.. goed spul :)

ze hebben ook andere modellen:
https://www.decathlon.nl/...c2zcfeZ11qqmeb?Ntt=merino

Bij rukka/halvarssons betaal je minstens het dubbele :X
https://www.motolegends.c...l-long-sleeved-shirt.html
https://www.motolegends.c...polo-wool-base-layer.html
Dit zou nog wel eens goed kunnen werken. Met het honkballen ook altijd een Thermo shirt gedragen en dat werkte best goed met het afvoeren van het vocht.
[...]

Zaterdag wordt het rond de 20 graden. Is een overbroek dan te doen, of wordt het tijd om de motorjeans maar eens uit te gaan proberen? Lastige daarvan vind ik, stel dat er iets gaat irriteren ofzo dan kan ik 'm moeilijk uit doen. :p de overbroek heb ik altijd aan dus da's geen probleem. maar als we gaan lunchen is 't weer een hele verbouwing gelijk.
Kevlar jeans kan prima met 20 graden, zeker op de 6F met zijn kuipje is het lekker toeven in de spijkerbroek

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:29
Proficiat @The Executer En nog jarig ook *O*
Pagman schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:57:
[...]

Dit zou nog wel eens goed kunnen werken. Met het honkballen ook altijd een Thermo shirt gedragen en dat werkte best goed met het afvoeren van het vocht.
Ik heb ook wat thermo shirts, maar vind merino lekkerder..
Maar thermo werk in principe wel goed om af te koelen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32
Ik doe waarschijnlijk m'n jeans aan of heel misschien m'n leren pakkie. Dat kan prima met de verwachte temperatuur.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:55
The Executer schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:49:
Zo, ik doorbreek het gereken even met een mededeling: Nieuwe motor is bij deze gekocht! Hij krijgt vandaag/morgen nog een onderhoudsbeurt, tank wordt even bijgestipt (2 kleine plekjes), incl. half jaar garantie. Betreft een Yamaha FZ6 S, oftewel een Fazer 600 uit 2007 met 6600km op de teller.

** plaatje **
Gefeliciteerd met jou verjaardag en de zeer nette motor d:)b

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@The Executer wauw, lekker retro :D En dubbel gefeliciteerd dan he 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:08
@The Executer zo, die is nog bijna nieuw! Veel plezier ermee!

Ik ben net even kort bij motorkledingcenter wezen kijken naar wat er te krijgen is op het gebied een nieuw pak. Het mag allemaal wat luxer deze keer, mijn stiefpa (ook motorrijder) is zo vriendelijk om een deel van de kosten te doneren :)

Daar even de RevIt Poseidon 2 GTX aangehad, erg mooi ding maar wat prijzig. Ook wel jammer dat een jas in die prijsklasse standaard zonder iets van een rugprotector geleverd word. Heeft iemand toevallig nog tips? Het mag zo'n €500-600 euro voor de jas kosten, de broek mag een wat goedkoper model zijn zolang het een passende verbindingsrits heeft. Ik zoek iets met gelamineerd GoreTex (of vergelijkbaar). Zonder losse regenvoering dus, en liefst gelamineerd zodat het niet alsnog een spons word in een goede regenbui. In de comments van de Revzilla-review van de RevIt-jas had iemand het over de Klim Latitude, eens zien of ik die ergens kan proberen. Dat hele merk ken ik niet.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:17

Eh da's bij mij nauwelijks 3 maanden :+

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:11
;( ;( Ik mag voorlopig niet meer met de motor op werk komen, omdat een collega dat voor mij(lees: het bedrijf) heeft verpest. En die collega is nog management ook |:( |:(

+++Zucht+++ soms is het leven niet eerlijk...

***edit***
Ik heb een leaseauto met gereedschap en loop storingsdiensten, dat is de reden dat mijn baas kan 'verzoeken' om niet meer met de motor te komen en het is in goed overleg met mij gegaan, maar ik vind het wel jammer.

[ Voor 38% gewijzigd door Vuikie op 20-06-2019 15:07 ]

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-12 13:00
@Vuikie om wat voor reden als ik vragen mag?

Jij was sneller :>

[ Voor 24% gewijzigd door aidanl op 20-06-2019 15:08 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vuikie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:02:
;( ;( Ik mag voorlopig niet meer met de motor op werk komen, omdat een collega dat voor mij(lees: het bedrijf) heeft verpest. En die collega is nog management ook |:( |:(

***edit***
Ik heb een leaseauto met gereedschap en loop storingsdiensten, dat is de reden dat mijn baas kan 'verzoeken' om niet meer met de motor te komen en het is in goed overleg met mij gegaan, maar ik vind het wel jammer.
Ehh, wut? 8)7 :?

Waarom mag je niet met de motor? Kan je daar het gereedschap niet in kwijt ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 20-06-2019 15:13 ]

I have stability. The ability to stab.

• Dryhte
Chakotay schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:50:
@The Executer zo, die is nog bijna nieuw! Veel plezier ermee!

Ik ben net even kort bij motorkledingcenter wezen kijken naar wat er te krijgen is op het gebied een nieuw pak. Het mag allemaal wat luxer deze keer, mijn stiefpa (ook motorrijder) is zo vriendelijk om een deel van de kosten te doneren :)

Daar even de RevIt Poseidon 2 GTX aangehad, erg mooi ding maar wat prijzig. Ook wel jammer dat een jas in die prijsklasse standaard zonder iets van een rugprotector geleverd word. Heeft iemand toevallig nog tips? Het mag zo'n €500-600 euro voor de jas kosten, de broek mag een wat goedkoper model zijn zolang het een passende verbindingsrits heeft. Ik zoek iets met gelamineerd GoreTex (of vergelijkbaar). Zonder losse regenvoering dus, en liefst gelamineerd zodat het niet alsnog een spons word in een goede regenbui. In de comments van de Revzilla-review van de RevIt-jas had iemand het over de Klim Latitude, eens zien of ik die ergens kan proberen. Dat hele merk ken ik niet.
Ik heb zelf naar de RevIt Trench zitten kijken. Is ook gelamineerd maar een hele brok goedkoper dan de Poseidon: https://www.rad.eu/nl/c/p...ench-gtx-jacket-zwart.htm - dat er geen rugprotector meegeleverd wordt boeit me niet zo, ik heb er wel één liggen uit m'n huidige jas.

• Vuikie
aidanl schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:08:
@Vuikie om wat voor reden als ik vragen mag?

Jij was sneller :>
+ @SmurfLink

Ik ga de vuile was niet buiten hangen, maar deze 'manager' buigt de regels van het leasecontract(Hij heeft ook een leaseauto) wel heel erg naar zich toe en daarom is mij gevraagd wel netjes volgens de regels te werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Vuikie op 20-06-2019 15:15 ]

• lolgast
Ik heb ook een leaseauto, maar als ik besluit om die niet te gebruiken naar mijn werk is dat mijn keuze hoor ;)

Het is natuurlijk anders als er van je verwacht wordt dat je op locatie een complete heftruck kunt repareren, dat ga je met een top koffer niet redden

• HTT-Thalan
Vuikie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:13:
[...]

+ @SmurfLink

Ik ga de vuile was niet buiten hangen, maar deze 'manager' buigt de regels van het leasecontract(Hij heeft ook een leaseauto) wel heel erg naar zich toe en daarom is mij gevraagd wel netjes volgens de regels te werken.
Ik lees: "iemand anders omzeilt creatief de regels en management lost dat op met de spreekwoordelijke metrische ton aan bakstenen" ?

Jammer.
lolgast schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:17:
Het is natuurlijk anders als er van je verwacht wordt dat je op locatie een complete heftruck kunt repareren, dat ga je met een top koffer niet redden
Mwoah.

Afbeeldingslocatie: https://secureservercdn.net/184.168.47.225/93d.a6c.myftpupload.com/wp-content/uploads/2017/10/Everywhere-Man-2.jpg?time=1559583973

[ Voor 29% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-06-2019 15:19 ]

• Vuikie
HTT-Thalan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:17:
[...]

Ik lees: "iemand anders omzeilt creatief de regels en management lost dat op met de spreekwoordelijke metrische ton aan bakstenen" ?

Jammer.

[...]

Mwoah.

[Afbeelding]
Vuikie mompelt iets over 'dosier opbouw' en dat ie die 'manager' ook het liefst ziet gaan :+ :z

• Chakotay
@Dryhte hm, goede tip, die ziet er nog best zinnig uit. Zelfde stevige ventilatie-flappen en kraag-knoop als de duurdere variant zo te zien. Dat laatste is iets dat eigenlijk ook wel een vereiste is, het huidige stukje klittenband op de kraag van mijn Alpinestars-jas was veel te snel versleten.

@Vuikie mag je nu wel uren schrijven voor de extra reistijd? :+

[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 20-06-2019 15:36 ]

• Dryhte
@Chakotay 't is blijkbaar wel gore tex laminate vs. gore tex pro laminate, als ik één en ander goed interpreteer.
Dryhte schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:37:
@Chakotay 't is blijkbaar wel gore tex laminate vs. gore tex pro laminate, als ik één en ander goed interpreteer.
Voor zover ik weet is gore tex pro de naam van de laminate (1laags) versie van gore tex...

• Dryhte
ToolkiT schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:43:
[...]

Voor zover ik weet is gore tex pro de naam van de laminate (1laags) versie van gore tex...
Dacht ik eerst ook, maar even rondkijken geeft wat conflicterende informatie hieromtrent (en in de uitleg op RAD staat bij de ene jas 2 lagen en bij de andere 3 lagen).

Geen tijd voor diepere research, zit bij de klant ;)

• BvZwolle
  • Laatst online: 21:45

De FZS600 van mijn vrouw, uit 2003: 15.000km. En dan kijkt ze me raar aan als ik vraag of dat ding niet gewoon de deur uit kan. Die 300km per jaar die ze ermee rijdt, kan ook op een gehuurd hok...

• Chakotay
Hm, ik dacht ook dat Goretex-Pro een nog wat betere (en duurdere) variant was voor echt het topsegment.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vuikie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:02:

***edit***
Als je toch meestal met de motor gaat: de lease-auto op het werk laten staan, kun je altijd daarmee je storingsdienst rijden.
Of je koopt een motor-aanhanger voor je gereedschap.

• BvZwolle
zacht schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:54:
[...]

Als je toch meestal met de motor gaat: de lease-auto op het werk laten staan, kun je altijd daarmee je storingsdienst rijden.
Of je koopt een motor-aanhanger voor je gereedschap.
Of je koopt een motor aanhanger voor achter de auto. Kun je altijd met de motor en is de baas ook blij... :+
Dryhte schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:46:
[...]

Dacht ik eerst ook, maar even rondkijken geeft wat conflicterende informatie hieromtrent (en in de uitleg op RAD staat bij de ene jas 2 lagen en bij de andere 3 lagen).

Geen tijd voor diepere research, zit bij de klant ;)
GTP is 3 lagen gelamineerd tot 1:
GORE-TEX Pro products have a 3-layer construction that comprises a special high performance GORE-TEX membrane, bonded to a tough outer material and a specially developed robust inner lining. The benefit: no movement between the three layers, which means less wear and tear, and even greater durability. This construction can also be combined with insulation to keep you both dry and warm.
https://www.patagonia.com/3-layer-gore-tex-pro.html
https://www.gore-tex.co.u...nal-gore-tex-products/pro

Gewone goretex jassen heb je in 2 en 3 laag varianten:
2-Layer Fabric
What It Is
2-Layer most commonly used fabric in outerwear pieces. It is comprised of a nylon or polyester face fabric which is bonded to another layer below. The second layer is usually some sort of polyurethane (PU) or expanded-polytetrafluoroethylene (ePTFE) that acts as a membrane to pull moisture away from your mid-layers and baselayers as well as to prevent water and snow from seeping in. These membranes are what make a garment waterproof.

Sometimes a 2-layer piece will include a third moisture-wicking layer but it is not bonded and hangs loose within the garment. This “2.5” layer protects the membrane as body oils and moisture can contaminate it and degrade performance.

Best Uses
You’ll find 2-layer fabrics in a wide range of outerwear pieces. A lot of down ski jackets and pants use 2-layer fabrics in conjunction with their insulation to block the elements. This keeps the down insulation safe while providing breathability. 2-layer fabrics are also a bit cheaper to produce. Some touring jackets and pants use 2-layer fabrics to reduce weight but usually this type of fabric will be for resort / alpine outerwear.

3-Layer Fabric
What It Is
3-layer fabric is just like 2-layer but include a bonded third layer on the inside of the membrane – separating the membrane from your inner layers. This third layer complements the membrane and protects it from oil and moisture which can degrade performance. GORE-TEX employs their own proprietary C-Knit backer, and others include gridded polyester and other fabrics that help the membrane remove and vent water vapor. Third layers like this strive to protect and enhance the effectiveness of the waterproof membranes while being soft and quiet. In the past, backers could sound “crunchy” as you moved about.

Best Uses
3-layer fabric is widely used in alpine and touring ski jackets and pants and can often be found in high-end (higher priced) outerwear brands. Some common ones you’ll see are GORE-TEX Pro and eVent in brands like Arcteryx and Flylow. They are very effective at moisture transfer and are highly durable. 3-layer shells can be packed down small to fit in a pack and are ideal for layering with mid-layers and baselayers.
https://blog.jans.com/fabric-tech-2-layer-vs-3-layer/

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

motorjeans maar eens uit te gaan proberen? Lastige daarvan vind ik, stel dat er iets gaat irriteren ofzo dan kan ik 'm moeilijk uit doen. :p
Ik snap dit helemaal. Dat weerhoudt mij ook om een motorjeans te kopen.
Euh.. dat gebeurd de beste mensen wel eens ;)
(nogmaals, ik ben blij dat ik hem gehouden heb..)

Zo, even naar een winkel om zo'n Ram Mounts te kopen. Dan hoor ik ook bij het clubje *O*

Meer dan ik dacht...

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Secsytime schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:36:
[...]

Je hebt 't niet tegen mij, dat weet ik natuurlijk wel. Maar puur uit intresse, op basis waarvan? Echt argumenten heb ik niet gezien, tenzij je inderdaad persé wil dat hij _alle_ kosten gaat meerekenen, alsof die allemaal 100% voor rekening van de baas zouden moeten komen.

Je werkgever geeft je een leaseauto. Jij wil er privé ook in rijden, maar dan moet de werkgever de bijtelling betalen. Zoiets?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Destruction schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:08:
[...]

Je hebt 't niet tegen mij, dat weet ik natuurlijk wel. Maar puur uit intresse, op basis waarvan? Echt argumenten heb ik niet gezien, tenzij je inderdaad persé wil dat hij _alle_ kosten gaat meerekenen, alsof die allemaal 100% voor rekening van de baas zouden moeten komen.

Je werkgever geeft je een leaseauto. Jij wil er privé ook in rijden, maar dan moet de werkgever de bijtelling betalen. Zoiets?
Als je zegt dat je baas je 2 voertuigen "bekostigd" dan moet je inderdaad alle kosten meenemen.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:33
lolgast schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:17:
Ik heb ook een leaseauto, maar als ik besluit om die niet te gebruiken naar mijn werk is dat mijn keuze hoor ;)

Bij ons is er ergens in het zakelijk verkeersbeleid vast gelegd dat je minimaal 3 keer per week met je lease auto naar het werk komt.
Ik woon 7 km van mijn werk af, dwars door de stad heen en heb een lease auto om naar projecten te gaan (max 15 km vanaf standplaats).
Daar ben ik niet "uitvoerend" maar toezicht houdend. Daar voor hoeft alleen een setje veiligheidsschoenen, fluohesje en eventueel helm mee, oh en tablet en soms een stapeltje tekeningen
Kan dus makkelijk op de motor, spullen in een topkoffertje en gaan.
Bijvoorbeeld mijn Vespa zou hiervoor ideaal zijn, ding rijd 1 op 25, koffer groot genoeg voor zooi, makkelijker parkeren in de binnenstad, sneller door het verkeer.
Ik hoef overigens geen pak aan dus een motorjeans met jas is geen enkel probleem.

Er is al een tijdje terug gezeik ontstaan omdat iemand met goed weer soms 4 dagen met zijn renfiets naar het werk kwam en de lease auto dus thuis liet staan.

* Bommes gaat het toch eens bespreken als zijn tijdelijke contract afloopt.
Ik wil wel een vette nieuwe bike uitzoeken en daarover de bijtelling betalen.
Zeker met mijn huidige europa tankpas er bij.
Als het dan klote weer is regel ik zelf wel een auto en met die minimale kilometers betaal ik daarvoor de brandstof wel zelf.
Nadeel is dan weekenden en vakanties met de auto, daarvoor moet ik dan zelf de brandstofkosten betalen, dat hoeft nu niet. Dat maakt dat je nu makkelijk even naar Maastricht op en neer rijd om te shoppen, of naar Duitsland voor een nachtje weg of zo.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Dryhte
Sjah - op de site van RevIt zeggen ze zelf:
- Trench GTX: 2 layer gore tex fabric (laminated) https://www.revitsport.co...trench-gtx-45469.html#001
- Poseidon 2 GTX: mix van 3 layer en 2 layer gore tex fabric (laminated) https://www.revitsport.co...idon-2-gtx-45242.html#101

Dus de Trench lijkt inferieur aan de Poseidon 2, maar is natuurlijk ook een hele hap minder duur.

[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 20-06-2019 16:30 ]

• Bommes
Jaaa ik heb hem net bekeken.. echt zo vet..
Ik volg hem al een tijdje op youtube, zijn video's zijn echt gaaf vind ik, vooral de hele vibe die er op hun trips is.
Echt een stel toffe gasten die in een vet land wonen voor dit soort avonturen en daar goed gebruik van maken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-12 20:35
Gefeliciteerd @Raym09 *O*

Gamertag: timmie271

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
[...]

20 graden is goed te doen met alléén een motorjeans. Ik heb er ook al-tijd nog een 'thermo' broek onder (CRAFT / BERIK) maar da's meer omdat ik dat gewend ben. Met lederen kleding kún je niet zonder zo'n thermo broek omdat je anders met warm weer je lederen broek/pak niet eens meer UIT getrokken kunt krijgen zonder met 2 personen te zijn :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• lolgast
Zo, de motor staat weer thuis :D Heeft twee weken bij mijn schoonouders gestaan ivm verbouwing van de tuin en de daardoor benodigde ruimte voor alle meubels.. Mooi aan de druppellader zodat ik zeker weet dat die geen problemen geeft zaterdagochtend :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@lolgast Overmorgen al vast met een groepje verzamelen bij de BP ná Paalgraven (de Gagel) rond de klok van 10:00 uur?

@Joopieboy komt daar vanuit zijn woonplaats ook langs.

• HTT-Thalan
Ik ben wéér kwijt hoe ik de info over de rit zaterdag kan vinden. Is dat een apart topic of een post waarvan ik moet weten waar die staat?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:30:
Ik ben wéér kwijt hoe ik de info over de rit zaterdag kan vinden. Is dat een apart topic of een post waarvan ik moet weten waar die staat?
Zie de OP van dít topique..... Staat een linkje naar de post van @Raym09 in (agenda) én .... Als je de 'pinned' posts (meest rechter icoontje bovenin de OP) aan zet dan krijg je sowieso alléén nog maar die post van hem te zien buiten de OP.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 20-06-2019 17:34 ]

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@Raym09 ik meld mij definitief af, zit nog zonder motor :/

• HTT-Thalan
pfff, was het teveel moeite de route iets dichterbij te beginnen? Is wel m'n vrije dag ja :+.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:39:
pfff, was het teveel moeite de route iets dichterbij te beginnen? Is wel m'n vrije dag ja :+.
Jouw route begint gewoon bij jou voor de deur, toch? :+

Mijn route begint als het goed is ook 'thuis' maar met een beetje pech is dat (nog) vanuit Antwerpen.....

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:37
Actief zijn op een forum werkt natuurlijk alleen als je ook dingen post. Dus bij deze, mijzelf met mijn mooie Duc:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uAVFnFL.jpg

Ik rij met de Ducati Monster 750 uit 2001 sinds maart rond in de provincie Utrecht (stiekem vooral daarbuiten) en oh wat is het toch genieten!
Deze kan erbij in het lijstje @wimmel_1 @lolgast

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
thijsq schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:48:
Actief zijn op een forum werkt natuurlijk alleen als je ook dingen post. Dus bij deze, mijzelf met mijn mooie Duc:

[Afbeelding]

Ik rij met de Ducati Monster 750 uit 2001 sinds maart rond in de provincie Utrecht (stiekem vooral daarbuiten) en oh wat is het toch genieten!
Consider it DONE!! d:)b

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
thijsq schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:48:

[Afbeelding]

Monster! d:)b
Een van de mooiste motoren die er zijn!
(Naar mijn mening dan)

Meer dan ik dacht...

• Chakotay
Vroeg mee beginnen zeggen ze toch? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bmC5H9PEnLd0MEcInyHh5fvs/full.jpg

• lolgast
@wimmel_1 Goed plan, ik zorg dat ik er ben!

@Chakotay En in het geval van een ongeluk, nu zijn ze nog flexibel :+

[ Voor 45% gewijzigd door lolgast op 20-06-2019 18:39 ]

• timmie271
HTT-Thalan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:39:
Zijn er zat die nog verder moet rijden hoor :+

@SmurfLink, @NLDViane en ik vertrekken vanaf Nijkerk :P

En het kan nog verder geloof ik :Y)

@lolgast hoop dat de mijne ook start zaterdagochtend. Staat al 2 weken stil dus morgenavond nog maar even testen _O-

• lolgast
@timmie271 Leg hem dan aan de druppellader. Als je hem alleen even start en meteen weer uitzet is de kans dat hij het zaterdagochtend doet alleen maar kleiner :+ Dan verbruikt de accu namelijk veel meer dan dat je dynamo in de korte tijd kan opwekken.

Normaliter geen probleem overigens, maar als je toch al twijfelt :9

[ Voor 12% gewijzigd door lolgast op 20-06-2019 18:44 ]

• timmie271
lolgast schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:43:
@timmie271 Leg hem dan aan de druppellader. Als je hem alleen even start en meteen weer uitzet is de kans dat hij het zaterdagochtend doet alleen maar kleiner :+ Dan verbruikt de accu namelijk veel meer dan dat je dynamo in de korte tijd kan opwekken.
Staat een noodaccu in de garage om hem mee aan te slingeren. Geen druppellader liggen hier :+

Maar zal dan ook gelijk een blokje om rijden natuurlijk anders is ie nog leger inderdaad :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@timmie271 En anders wordt 't gewoon een "Top-Geartje" voor je..... Achterblijvers láten we in d'r waarde en blijven dus ook gewoon achter >:)

En met mijn 'karma' zul je dan dadelijk al-tijd zien dat IK zonder brandstof kom te staan, o.i.d..... :o

• timmie271
wimmel_1 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:48:
@timmie271 En anders wordt 't gewoon en "Top-Geartje" voor je..... Achterblijvers láten we in d'r waarde en blijven dus ook gewoon achter >:)

En mijn 'karma' zul dan dadelijk al-tijd zien dat IK zonder brandstof kom te staan, o.i.d..... :o
Gaat vooral om de 1e keer starten daarna geen last meer van :P

En ik gooi hem vol in Nijkerk en hoef pas voor vertrek richting huis opnieuw te tanken :+
Kan zelfs tot nijkerk redden geloof ik, maar dat ga ik niet gokken :9

• lolgast
En ik ben ook maar import brabo, dus gemoedelijkheid (lees: hulp) hoef je van mijn kant ook niet te verwachten. Every man for himself!

maar ik heb wel een ANWB pasje

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-12 19:25
timmie271 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:42:
[...]

Zijn er zat die nog verder moet rijden hoor :+

@SmurfLink, @NLDViane en ik vertrekken vanaf Nijkerk :P

En het kan nog verder geloof ik :Y)

@lolgast hoop dat de mijne ook start zaterdagochtend. Staat al 2 weken stil dus morgenavond nog maar even testen _O-
Inderdaad, Amsterdam (zei de gek) en Castricum (@charrel ) O-)

• timmie271
lolgast schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:50:
En ik ben ook maar import brabo, dus gemoedelijkheid (lees: hulp) hoef je van mijn kant ook niet te verwachten. Every man for himself!
-O- -O-
maar ik heb wel een ANWB pasje
Die heb ik gelukkig ook :9

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Imo62 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:51:
[...]

Inderdaad, Amsterdam (zei de gek) en Castricum (@charrel ) O-)
Ik heb collega's welke vanuit Amsterdam wel eens 'deze' kant (E'hoven) in moeten komen voor een overleg. De afstand tussen Amsterdam en Eindhoven lijkt groter te zijn dan de afstand tussen Eindhoven en Amsterdam....

Een Amsterdammer welke de zone binnen de A10 (Ringweg Amsterdam) verlaat.....Bést eng, schijnbaar 8)

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-12 19:25
wimmel_1 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:55:
[...]

Ik heb collega's welke vanuit Amsterdam wel eens 'deze' kant (E'hoven) in moeten komen voor een overleg. De afstand tussen Amsterdam en Eindhoven lijkt groter te zijn dan de afstand tussen Eindhoven en Amsterdam....

Een Amsterdammer welke de zone binnen de A10 (Ringweg Amsterdam) verlaat.....Bést eng, schijnbaar 8)
Ik zal wel een maffe Amsterdammer zijn, maar voor mij is niets zo engs als de A10 juist oprijden. Ik heb afgelopen jaar veel met de motor gependeld tussen Amsterdam en Bremen, en zeker als ik vanuit Bremen kwam aanrijden was het heel merkbaar dat hoe dichter ik bij Amsterdam kwam, hoe vervelender het verkeer werd. Het is al merkbaar als je van de A6 vanaf Almere de A1 naar Amsterdam op draait en het wordt pas erg als je op de ring invoegt. Ik heb daar al meer vervelende situaties meegemaakt dan op alle andere wegen bij elkaar.

• lolgast
@wimmel_1 Mijn vrouw moet geregeld voor overleg in Assen zijn. Daar heeft ze uiteraard alleen zin in als het constructief is en als ze er dan wat van zegt ivm de reistijd krijgt ze het verwijt dat ze centraler had moeten gaan wonen. Van degene die in Sneek woont :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@lolgast Sneek is dan ook wél (bijna) 'Zuid Denemarken', hé..... :P

Ik kon laatst 2 dagen op en neer naar Groningen (stad) vanwege een training welke Microsoft eigenlijk geboekt had op Schiphol-Rijk maar last minute om geboekt had. Ik sta tegenwoordig sneller in Groningen dan dat ik op Schiphol sta (in de spits) :D

Wél goed voor de 'airmiles' overigens. 1000Km. in 2 dagen.

[ Voor 82% gewijzigd door Will_M op 20-06-2019 19:15 ]

• HTT-Thalan
Imo62 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:02:
[...]

Ik zal wel een maffe Amsterdammer zijn, maar voor mij is niets zo engs als de A10 juist oprijden.
Het engste aan de A10 is hopen dat je de ruimte krijgt precies over die dwarsstreepjes van de trajectcontrole te rijden :+.

• Chakotay
@Imo62 altijd als ik vanuit Duitsland weer NL in rij, hou ik altijd in de gaten hoe lang het duurt tot iemand zijn auto met een snelheid die ruim onder de Vmax ligt naar links smijt. Zeldens duurt dat langer dan 5km...

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:15
Met de motor de bobslee baan op *O*
Bommes schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:51:
[...]
Jaaa ik heb hem net bekeken.. echt zo vet..
Ik volg hem al een tijdje op youtube, zijn video's zijn echt gaaf vind ik, vooral de hele vibe die er op hun trips is.
Echt een stel toffe gasten die in een vet land wonen voor dit soort avonturen en daar goed gebruik van maken.
Ik kende het hele kanaal niet, maar heb 'm nu wel in de volglijst gezet. Met dit soort filmpjes vind ik zo jammer dat we hier in Nederland zo weinig échte natuur hebben
[...]Zaterdag wordt het rond de 20 graden. Is een overbroek dan te doen, of wordt het tijd om de motorjeans maar eens uit te gaan proberen? Lastige daarvan vind ik, stel dat er iets gaat irriteren ofzo dan kan ik 'm moeilijk uit doen. :p de overbroek heb ik altijd aan dus da's geen probleem. maar als we gaan lunchen is 't weer een hele verbouwing gelijk.
De motorjeans gebruik ik al vanaf 14 graden, gaat prima. 20 moet echt geen probleem zijn :)

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:08
Dryhte schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:27:
[...]

Sjah - op de site van RevIt zeggen ze zelf:
- Trench GTX: 2 layer gore tex fabric (laminated) https://www.revitsport.co...trench-gtx-45469.html#001
- Poseidon 2 GTX: mix van 3 layer en 2 layer gore tex fabric (laminated) https://www.revitsport.co...idon-2-gtx-45242.html#101

Dus de Trench lijkt inferieur aan de Poseidon 2, maar is natuurlijk ook een hele hap minder duur.
Zowel Klim als bijvoorbeeld Rukka vallen binnen het topsegment. Klim wordt bijvoorbeeld ook veel gebruikt in Canada op de sneeuwscooters en heeft geloof ik sinds een tijdje ook een importeur in Nederland. Rukka is Fins en is wel bij meerdere zaken te krijgen, RoyalJordanian op Youtube rijdt er ook altijd mee. Beide erg prijzig maar ook kwalitatief goed. Gore-tex had vroeger een overzicht van alle producten die Gore-tex gebruiken, kon je ook makkelijk zien welk type ze gebruiken maar ik kan het nergens meer vinden. Volgens mij maken momenteel alleen Rukka, Klim, RevIt en misschien Dane pakken met Gore-tex Pro shell. Ik heb sinds ongeveer 2 jaar een Rukka pak en ben er erg tevreden over, Gore-tex Pro shell is zeker een aanrader als je het hele jaar door rijdt, ook met slecht weer. Het kan nog zo hard regenen maar mijn pak is altijd met een paar uurtjes weer helemaal droog, inclusief de boordjes, komt echt niks door, nooit meer een nat en klam pak aantrekken dus. Let er wel op dat er voldoende ventilatie in zit en op de goede plek, dat is bij mijn pak wel een nadeel, maar bij de nieuwere versies hebben ze verticale ritsen aan de voorkant en op de armen, dat is al een stuk beter.
Pagman schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:05:
Volgende week verwachten ze temperaturen van ver in de 30+. Hoe pakken jullie dit aan op de motor? Doorwaai jas met een natte T-shirt of koelvest eronder?
Ik heb sinds de zomer van vorig jaar ook een koelvest, op zich handig maar naar ongeveer 3 kwartier/uurtje is de meeste koeling er wel vanaf. Zolang hij het nog doet is het wel een behoorlijk merkbaar verschil.

[ Voor 18% gewijzigd door etwintje op 20-06-2019 20:35 ]

• Chakotay
@etwintje Rukka is zeker wat ik het liefste zou willen inderdaad, maar dat is echt buiten budget ben ik bang.

Hier nog een mooi onderzoekje van Fortnine over de verschillende Goretex-concurrenten overigens:

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
wimmel_1 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:55:
[...]

Als noorderling: Erg herkenbaar.. Meeste collega's uit het midden/zuiden(vestiging Deventer daargelaten) vinden alles boven Zwolle te ver.. Wij Groningers moeten, wanneer we op de bank zitten, elke maandag naar Vianen voor een jan *** meeting.. Vinden ze heel gewoon daar.

Zaterdag ben ik er niet bij, maar grote kans dat ik de motor wel even uit ga laten... Laatste keer dat ik op een gemotoriseerde 2wieler zat was een Solex, dus maar weer eens tijd voor wat meer vermogen op de wielen. :+

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:08
Chakotay schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:53:
@etwintje Rukka is zeker wat ik het liefste zou willen inderdaad, maar dat is echt buiten budget ben ik bang.

Hier nog een mooi onderzoekje van Fortnine over de verschillende Goretex-concurrenten overigens:

[YouTube: Is Gore-Tex Worth It? Waterproof Comparison Test]
Die tag moest natuurlijk voor jou zijn 8)7 Volgens mij zit Klim ongeveer in hetzelfde prijssegment, RevIt was volgens mij met de Pro shell iets goedkoper toen ik er naar aan het kijken was. Af en toe zijn er wel goede aanbiedingen te krijgen, zeker als er nieuwe modellen uit komt, volgens mij moet het haast wel lukken binnen je budget als je niet naar het topmodel kijkt, maar dan moet je het wel in de gaten houden en even willen wachten.

Ik ben zelf al een paar weken op zoek naar een originele Triumph topkoffer voor m'n Trophy. 2e Hands zijn ze sowieso niet te krijgen maar nieuw is schijnbaar de deksel in de kleur van de motor (Phantom Black 8) ) niet meer leverbaar. Gelukkig zag ik vandaag dat er ook een matzwart deksel is, dus waarschijnlijk komt die er op. Telefoonhouder zit er inmiddels ook op. Nu alleen nog een comfortzadel zien te scoren en hij is helemaal klaar :)

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
@NLDViane woon je nog in ermelo ? mag ik aansluiten? kom uit harderwijk.
Anders zou ik graag meerijden vanaf nijkerk (@timmie271)

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:44

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ja, elektrisch is de toekomst. 8)

Vanochtend op de snelweg viel mijn motor plotseling uit. Normaal krijg je wel een waarschuwing dat je op de reserve moet overschakelen, maar deze keer niets.
Toen maar de vluchtstrook op, want starten lukte niet. Na een paar keer starten wilde het weer, toch de vlotterkamers helemaal leeg gereden.

Gisteren per ongeluk 10km in de 4 gereden ipv de 5de versnelling. Vandaag aan de pomp merkte ik dat wel, er mocht 16 liter in op 272 km. 1 L op 17 km is een stukje onzuiniger dan de 18,3 km/l die ik normaal rij.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• timmie271
DateTime.Now schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:28:
Yups. Hij woont nog steeds in Ermelo. Word nog een gezellige groep zo *O*

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:18

steveman

Comfortabel ten onder

S22 <3 >:)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
nijkerk is om voor mij maar een groepje is ook wel leuk :+
zat al te mopperen dat het startpunt zo oostelijk mogelijk ligt :P

• timmie271
Maegrim schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:16:
nijkerk is om voor mij maar een groepje is ook wel leuk :+
zat al te mopperen dat het startpunt zo oostelijk mogelijk ligt :P
Weet niet of je uit Utrecht zelf komt, maar wij rijden richting/langs Barneveld/Veenendaal. Dus is inderdaad een klein stukje om dan :+

• Chakotay
@etwintje Klim lijkt hier in NL helaas een stuk duurder dan in de USA. De Latitude staat bij Revzilla voor maar $650, terwijl ik diezelfde jas hier alleen voor €825 vind. Dat is wel erg ver boven budget jammergenoeg.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:29
DateTime.Now schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:28:
Jazeker! Pb je nummer anders even, gooi ik je in de heenritgroepsapp :)
@Maegrim meer Street Triples is meer beter toch :+

[ Voor 7% gewijzigd door NLDViane op 20-06-2019 22:35 ]

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:33

A13X

Dude

Ook op m'n verjaardag aan de hobby geweest.

Eerst even m'n verjaardagscadeau gemonteerd.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yLmAYIdl.jpg

Daarna even harte koningin van Alice in wonderland gespeeld "Off with it's head!"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3ghG7dGl.jpg

Even een paar connectors toegevoegd aangezien solderingen nogal lastig demonteren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rwVrpAal.jpg

Moet er nog een paar extra zetten maar dat komt wel een andere keer.

Daarna het ruitje gemonteerd en zijn kop er ook maar weer opgezet. Die zilveren brackets ogen zo gek nog niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5chcD5al.jpg

Ook de front end db killer er weer even uit gehaald, hij liep daarmee zo'n 10gr warmer. Het werkt wel maar knijpt hem te ver, deze is effectief maar zo'n 3cm op z'n smalste stuk. Maar even een andere grotere killer bestellen en met wat meer herrie rond rijden.

Awesome

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:04

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

320mm veerweg. Do or do not? Zo offroad ga ik niet en meestal slechts Belgische wegen niveau qua offroad. Wat zou er in rijgedrag anders worden? In bochten merk ik wel eens dat de achterveer het wiel naar buiten duwt (wat normaal is maar nu wel overdreven kan worden.

And it goes BRAAAAAPP!

• HTT-Thalan
Beetje weinig.

• Bommes
Gisterenavond en leuk kort rondje gereden met mijn ex-zwager. Was leuk om weer ff in het zadel te zitten.
Gereden: Molenroute, rondje Helmond

Vandaag met de motor naar het werk, dadelijk eens wat projecten bezoeken. Kijken of dat een beetje gaat met de 2-wieler. :+

• A13X
  • Laatst online: 23:33

A13X

Dude

Gefeliciteerd @ROFLASTC!

Vandaag met de motor de het werk, even het nieuwe visier en het ruitje uitproberen.

Donkere visier, heerlijk! Dat is een goede investering. Was een beetje bang dat ik hem te donker zou vinden en hem dan alleen op hele zonnige dagen zou gebruiken. Dat valt gelukkig reuze mee, vanmorgen was goed te doen en met het zonnevisier erbij precies goed bij zon tegen.

Idem voor het ruitje, geen turbulentie en wel een stuk winddruk van de helm en borst af.

De uitlaat was duidelijk luider (duh) maar met de nieuwe helm een stuk beter te doen. Wat heel goed was te merken is hoeveel tegendruk die db killer veroorzaakte. Trekt nu weer veel makkelijker en vlotter door de toeren.

Awesome

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:17

Rick-Jan

always connected

@Raym09 ik meld mijzelf bij deze aan voor de rit morgen! Ook even een tag voor @timmie271

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:25

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Vanochtend op weg naar werk een vermoedelijk mooi diesel spoortje tegengekomen. Dit was op de oprit van de a325 thv Gelredome. Bij het eerste beste tankstation Rijkswaterstaat maar gebeld, en duidelijk vermeld oprit. Na een kwartier in de wacht kreeg ik inderdaad terug, die kruising valt onder de provincie. Gelukkig konden zij mij direct naar de juiste afdeling doorverbinden.

Ik hoop dat er niemand over onderuit gaat. Ik doorkruiste het spoor gelukkig waardoor het een klein uitstapje werd van de voor en achterband. Moet er niet aan denken als ik vanaf de andere kant was gekomen en met het spoor mee was gereden.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:04

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Het is nu nog minder.

And it goes BRAAAAAPP!

• Willem30
  • Laatst online: 13:33
Patrock schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:25:
Vanochtend op weg naar werk een vermoedelijk mooi diesel spoortje tegengekomen. Dit was op de oprit van de a325 thv Gelredome. Bij het eerste beste tankstation Rijkswaterstaat maar gebeld, en duidelijk vermeld oprit. Na een kwartier in de wacht kreeg ik inderdaad terug, die kruising valt onder de provincie. Gelukkig konden zij mij direct naar de juiste afdeling doorverbinden.

Ik hoop dat er niemand over onderuit gaat. Ik doorkruiste het spoor gelukkig waardoor het een klein uitstapje werd van de voor en achterband. Moet er niet aan denken als ik vanaf de andere kant was gekomen en met het spoor mee was gereden.
Tijdje geleden toen ik een behoorlijk bezine/diesel spoor tegenkwam en de weg helemaal glom heb ik gelijk 112 gebeld. Binnen 5 minuten stond er politie bij die de weg bewaakte tot er een wegbeheerder aan kwam rijden.

• timmie271
@ROFLASTC gefeliciteerd *O*

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-12 19:37
Nog meer mensen meegedaan aan de monster energy winactie op TT assen ?

• Vuikie
Alweer iemand jarig?

Gefeliciteerd @ROFLASTC ;) *O*

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:34

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Niet al te lang geleden een situatie gemeld bij de MAG over een rotonde die meer gaten dan asfalt bevat.

Keurig opgepakt en doorgezet naar de wegbeheerder die met de volgende oplossing komt.
Na inspectie ter plekke zijn we tot de conclusie gekomen dat de gaten opgevuld moeten worden een vloeibaar bitumineus vulmiddel.
We gaan deze werkzaamheden voorbereiden en inplannen.
Gelukkig zit de MAG er bovenop en gooit deze mail terug.
Bedankt voor de terugkoppeling.

De gemiddelde motorrijder krijgt bij het lezen van de woorden "vloeibaar bitumineus vulmiddel" een vieze smaak in de mond omdat het (vaak veelvuldig) gebruik van dit spul al diverse malen tot ongelukken heeft geleid. Ook ikzelf heb als gevolg ervan 4 weken gips, 5 gebroken ribben en ruim €5000 schade aan mijn motor opgelopen. Zie ook: https://www.telegraaf.nl/...iend-om-lasnaad-in-asfalt
RWS heeft uiteindelijk aansprakelijkheid erkend en alle schade moeten vergoeden.

Nu begrijp ik dat dit het soms onvermijdelijk is, maar ik zou u vriendelijk willen verzoeken om te kijken of er geen betere (lees: minder gladde) oplossing te vinden is, te meer daar het hier een rotonde betreft waarop een motorfiets sowieso al "afgeschuind" rijdt.

Mocht er ècht geen andere oplossing zijn (nieuwe toplaag aanbrengen, bijvoorbeeld); druk ik u met klem op het hart om de reparaties zo klein mogelijk te houden en tevens rijkelijk te voorzien van split of een ander stroef materiaal. Gietbitumen gecombineerd met regen is zo ongeveer de ergste vijand van motorrijders en het kan toch niet de bedoeling zijn dat de reparaties uiteindelijk een even of nog gevaarlijker situatie opleveren!
Toch enigszins een beetje angstig dat het straks alleen maar erger is op said rotonde.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• BvZwolle
Patrock schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:25:

Bij een diesel- en oliespoor op de snelweg of provinciale weg gewoon 112 bellen. Dit is levensgevaarlijk voor motorrijders en mag met spoed behandeld worden. De lijntjes tussen politie en RWS zijn een stuk korter.
Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.