Ik heb zijn budget nergens karig genoemdetwintje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:23:
[...]
.... Maar jij gaf aan dat het onderhoudsbudget erg karig en onrealistisch is en daar ben ik het zeker met een Transalp niet mee eens.
Ik zou dat ook zeker niet doen met de CBR, al is het maar om de banden niet vlak te rijden voor de baas. Ik wil in m'n vrije tijd nog wel gewoon lekker bochtjes kunnen rijden. Daarbij heeft 't ding atm 84k km gelopen, dat kan zo'n CBR prima hebben. Maar waarom zou ik dat ding sneller verslijten met kilometers voor de baas?wimmel_1 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:43:
Ieder z'n 'hobby', toch?
Voor mij persoonlijk: Ik ga voor €0,19/Km. niet met een eigen motorfiets door weer en wind zakelijke Km's afleggen, zelfs niet al zou ik er qua literprijs aan brandstof / verzekering / MRB / onderhoud / kleding nét aan uit kunnen komen (voor alléén die zakelijke Km's).
Een litertje goedkope benzine kost op dit moment ± €1,60 waarmee je ± 20 Km. kan rijden (gemiddeld). Wil zeggen dat je máár €2,20 pér 20 Km. over houdt voor aanschaf / onderhoud / kleding / MRB / Verzekering / ...... Da's €11,- per 100 Km. en dus €110,- per 1000 Km.
Er werd (alléén zakelijk!!) daarstraks uit gegaan van 1000 Km. pér week dus sta je met een wat oudere fiets sowieso iedere maand de olie + filters te wisselen in je eigen (dúre) vrije tijd....
Dan zou er dus een fiets bij moeten komen. En die fiets mag mij dan privé niets kosten (running costs dus), zodat ik de CBR 100% privé kan blijven gebruiken en daar m'n plezierritjes op kan blijven rijden de komende jaren.
Dat alles liever dan elke dag in de file aansluiten
Ik heb begrepen dat dat probleem op te lossen valt door gewoon met een oud/lelijk hok je woon-werk verkeer te gaan doen, en daar dus ook mee langs klanten te gaan. Ik ken iemand die dat doet/deed, en nu zou er een auto vd zaak voor 'm geregeld wordenlolgast schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:59:
@wimmel_1
Precies de reden waarom ik bij mijn vorige baas heb aangegeven voor €2,50 per kilometer te rijden met mijn eigen auto. Is er nooit van gekomen helaas
Hij kon/wilde geen leaseauto regelen bij mijn functie, ik weigerde voor €0,19 met eigen vervoer periodiek naar klanten te gaan
Zijn insteek was gewoon: Ik rijdt wat ik rijden wil, als dat voor jou of je klanten niet mooi genoeg is moet je maar iets voor me regelen. En geheel ongelijk kan ik 'm daarin niet geven
Ik zou hetzelfde doen inderdaad, jij moet iets inleveren.. Dan levert de werkgever ook maar iets in.wimmel_1 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:05:
[...]
Ik "mag" ook geen nieuwe leaseauto meer bestellen dus mijn "standplaats" wordt na 23-Sept. gewoon THUIS (met een vergoeding van €130,- p/m voor woon/werk).
Op zich heeft m'n werkgever, gezien 't 'groene karakter', natuurlijk 100% gelijk dat ze mij niet meer willen voorzien van een auto maar daarbij vervalt er ook wat "goodwill" van mijn kant uit.
Een leaseauto of niet boeit me dan nog niet zoveel, als ik een bedrijfsauto mee kan nemen voor woon-werk vind ik het ook goed. Je weet wel, zo'n hok dat normaliter alleen overdag gebruikt wordt en normaal gesproken 's avonds bij de zaak achter blijft.
[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 18-06-2019 23:19 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.