Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste
Acties:
  • 289.276 views

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:37

Destruction

(ex-)Automonteur

etwintje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:23:
[...]

.... Maar jij gaf aan dat het onderhoudsbudget erg karig en onrealistisch is en daar ben ik het zeker met een Transalp niet mee eens.
Ik heb zijn budget nergens karig genoemd :?
wimmel_1 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:43:
Ieder z'n 'hobby', toch?

Voor mij persoonlijk: Ik ga voor €0,19/Km. niet met een eigen motorfiets door weer en wind zakelijke Km's afleggen, zelfs niet al zou ik er qua literprijs aan brandstof / verzekering / MRB / onderhoud / kleding nét aan uit kunnen komen (voor alléén die zakelijke Km's).

Een litertje goedkope benzine kost op dit moment ± €1,60 waarmee je ± 20 Km. kan rijden (gemiddeld). Wil zeggen dat je máár €2,20 pér 20 Km. over houdt voor aanschaf / onderhoud / kleding / MRB / Verzekering / ...... Da's €11,- per 100 Km. en dus €110,- per 1000 Km.

Er werd (alléén zakelijk!!) daarstraks uit gegaan van 1000 Km. pér week dus sta je met een wat oudere fiets sowieso iedere maand de olie + filters te wisselen in je eigen (dúre) vrije tijd....
Ik zou dat ook zeker niet doen met de CBR, al is het maar om de banden niet vlak te rijden voor de baas. Ik wil in m'n vrije tijd nog wel gewoon lekker bochtjes kunnen rijden. Daarbij heeft 't ding atm 84k km gelopen, dat kan zo'n CBR prima hebben. Maar waarom zou ik dat ding sneller verslijten met kilometers voor de baas?

Dan zou er dus een fiets bij moeten komen. En die fiets mag mij dan privé niets kosten (running costs dus), zodat ik de CBR 100% privé kan blijven gebruiken en daar m'n plezierritjes op kan blijven rijden de komende jaren.

Dat alles liever dan elke dag in de file aansluiten :)
lolgast schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:59:
@wimmel_1
Precies de reden waarom ik bij mijn vorige baas heb aangegeven voor €2,50 per kilometer te rijden met mijn eigen auto. Is er nooit van gekomen helaas :9

Hij kon/wilde geen leaseauto regelen bij mijn functie, ik weigerde voor €0,19 met eigen vervoer periodiek naar klanten te gaan :+
Ik heb begrepen dat dat probleem op te lossen valt door gewoon met een oud/lelijk hok je woon-werk verkeer te gaan doen, en daar dus ook mee langs klanten te gaan. Ik ken iemand die dat doet/deed, en nu zou er een auto vd zaak voor 'm geregeld worden :+

Zijn insteek was gewoon: Ik rijdt wat ik rijden wil, als dat voor jou of je klanten niet mooi genoeg is moet je maar iets voor me regelen. En geheel ongelijk kan ik 'm daarin niet geven :)
wimmel_1 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:05:
[...]

Ik "mag" ook geen nieuwe leaseauto meer bestellen dus mijn "standplaats" wordt na 23-Sept. gewoon THUIS (met een vergoeding van €130,- p/m voor woon/werk).

Op zich heeft m'n werkgever, gezien 't 'groene karakter', natuurlijk 100% gelijk dat ze mij niet meer willen voorzien van een auto maar daarbij vervalt er ook wat "goodwill" van mijn kant uit.
Ik zou hetzelfde doen inderdaad, jij moet iets inleveren.. Dan levert de werkgever ook maar iets in.

Een leaseauto of niet boeit me dan nog niet zoveel, als ik een bedrijfsauto mee kan nemen voor woon-werk vind ik het ook goed. Je weet wel, zo'n hok dat normaliter alleen overdag gebruikt wordt en normaal gesproken 's avonds bij de zaak achter blijft.

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 18-06-2019 23:19 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
Secsytime schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:28:
[...]

Minder reistijd door tussen de file doorrijden =! geld verdienen (': je rekent echt alles in je voordeel, stukje cherry picking van kosten.
:?

@wimmel_1 zegt dat sleutelen eigen tijd kost, ik geef aan dat ik ook heel veel tijd uitspaar. Waar beweer ik dat minder filerijden geld oplevert? En dan nog, die uitspraak van jou kwam een tijdje terug al, wij hadden het vandaag pas over de sleuteltijd.

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

wimmel_1 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:02:
@ToolkiT Exact die spullen inderdaad :Y

Als ik m'n brommertje weer verkoop dan mag de nieuwe eigenaar ze er bij hebben, ik monteer ze waarschijnlijk niet meer.
Mocht je die hand beschermers wel weg willen doen moet je het maar even laten weten

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb gisteren een Roam ontvangen. Hij zit net onder mijn windscherm en met een testritje (tot 90 km/h) houd hij mijn Iphone SE vast. Ik vermoed meer door het netje wat erachter zit dan de klemmen zelf.

Ik twijfel hard over de kwaliteit. Klemmen e.d. is van plastic, netje van siliconen. Ik durf hiermee niet de snelweg op want ik ben bang dat mijn gsm eruit valt of dat iets afbreekt.

En ik vind hem nu te laag zitten. Het liefst moet hij hoger zodat ik hem beter en sneller kan zien. En dan komt hij boven mijn windscherm uit.

Heeft iemand ervaring met de Roam en kan mij zorgen wegnemen of kan iemand mij iets vertellen over de RAM (die vele hier hebben) icm met een kleine gsm (Iphone SE) die boven de windscherm uitkomt.

Hoe vast zit hij dan? En vooral op de snelweg waar ie de volle laag krijgt.

(klikbaar)
1
2

Edit: na het terug lezen van mijn bericht, weet ik nu al dat mijn vertrouwen nooit meer goed komt tussen Roam en mij ;)
Bericht is aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door streamnl op 19-06-2019 07:43 ]

Meer dan ik dacht...

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-12 22:29
Ik gebruik de ram op alldrie de motoren waarvan 2 uit de wind 1 in de wind. En bij 160 blijft je nog steeds ramvast op zijn plekkie.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:17
Ziet er wel heel erg plastic uit. Zou mijn telefoon ook niet zomaar erin doen.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Nee idd, met de X Grip heb je dat ie op 4 punten vast zit en een elastiek voor de extra zekerheid zorgt...

@f2ride2001 leuk artikel trouwens! Mooi verhaal en gaaf dat je hem zo lang hebt :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-12 16:49
streamnl schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 07:41:
Ik heb gisteren een Roam ontvangen. Hij zit net onder mijn windscherm en met een testritje (tot 90 km/h) houd hij mijn Iphone SE vast. Ik vermoed meer door het netje wat erachter zit dan de klemmen zelf.

Ik twijfel hard over de kwaliteit. Klemmen e.d. is van plastic, netje van siliconen. Ik durf hiermee niet de snelweg op want ik ben bang dat mijn gsm eruit valt of dat iets afbreekt.

En ik vind hem nu te laag zitten. Het liefst moet hij hoger zodat ik hem beter en sneller kan zien. En dan komt hij boven mijn windscherm uit.

Heeft iemand ervaring met de Roam en kan mij zorgen wegnemen of kan iemand mij iets vertellen over de RAM (die vele hier hebben) icm met een kleine gsm (Iphone SE) die boven de windscherm uitkomt.

Hoe vast zit hij dan? En vooral op de snelweg waar ie de volle laag krijgt.

(klikbaar)
[Afbeelding: 1]
[Afbeelding: 2]

Edit: na het terug lezen van mijn bericht, weet ik nu al dat mijn vertrouwen nooit meer goed komt tussen Roam en mij ;)
Bericht is aangepast.
Ik heb een X-grip waarbij ik de elastiek ooit extra had gekocht maar tegenwoordig nooit meer gebruik. Heb een maatje grotere X-Grip en die is wat lastiger als de elastiek eromheen moet. Let er wel altijd op dat de telefoon goed met de achterkant tegen de houder aan zit. Kennis van me gebruikt het trouwens (zonder elastiek) op zijn crossmotor, en daarbij blijft de telefoon zelfs zitten :*)

Viel mij trouwens op dat afgelopen weekend enorm veel mensen met motoren op de aanhanger reden :+ Snelweg vind ik ook weinig aan, maar met een aanhanger rijden met de auto vind ik nog minder aan..

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:33

A13X

Dude

Ik heb de grote Ram mount op de motor met een s8. Vol in de wind aangezien ik een naked heb, maar 0,0 beweging. Blijft prima zitten zonder netje tot 200, daarboven (tot 245) alleen met netje geprobeerd en ook dan zit er geen beweging in.

Awesome

Joopieboy schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:00:
Nee idd, met de X Grip heb je dat ie op 4 punten vast zit en een elastiek voor de extra zekerheid zorgt...

@f2ride2001 leuk artikel trouwens! Mooi verhaal en gaaf dat je hem zo lang hebt :)
+1 de x-grip is super stevig, ook off road en op snelweg met naked..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Heb de x-grip op mijn mt10, telefoon zit vol in de wind en op de autobahn blijft hij zelfs met 260 prima zitten zonder extra elastiekje. Het enigste nadeel zijn de dode vliegen steeds op de achterkant van de telefoon

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-12 09:08
Mijn Garmin-houder op de RSV/GSX-R bleef ook met 250+ probleemloos zitten :+ Huidige Tomtom-houder op de Capnord doet het in ieder geval tot zo'n 220 prima, veel harder gaat de Caponord niet.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32
Ik heb een X-grip op een CBR zitten, dus wel achter een ruitje, maar met 200+ blijft m'n S8 iig prima zitten. Ik heb 't extra elastiekding nog nooit gebruikt.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:45
Melkunie schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:52:
[...]

Van Zuid-Amerika naar Los Angeles. Dat continent hebben ze nog niet gehad.

@wimmel_1, heb nooit aan dat effect gedacht. Toevallig vanmorgen de kappen van de V-Strom af geschroefd (beugel laten zitten) maar niet gelet ik ergens verschil in merkte. Behalve de koelere handjes dan, daar was het om te doen :)
Op mijn Tiger 1050 eerst zonder handkappen gereden. Met hogere snelheden zo rond 150 km/u begon het stuur een beetje te 'zweven'. Met de originele handkappen van Triumph nu tot 220km/u (=max ;() nergens last meer van. Dus die werken wel goed als spoiler!

• streamnl
  • Niet online
@iedereen.

Thanks voor de feedback. Jullie hebben mij overtuigd. Binnenkort naar een speciaalzaak rijden om te kijken welke voetstuk ik het fijnst vind op mijn motor (fijn dat je daar meerdere keuzes in hebt).

Meer dan ik dacht...

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
streamnl schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:31:
@iedereen.

Thanks voor de feedback. Jullie hebben mij overtuigd. Binnenkort naar een speciaalzaak rijden om te kijken welke voetstuk ik het fijnst vind op mijn motor (fijn dat je daar meerdere keuzes in hebt).
Het is vooral handig even te passen en meten, om te kijken of je de lange onderdelen of korte wil hebben. En of er genoeg ruimte is op je stuur om daar een grip te zetten, anders wordt het een stuurschroef.
Heb zelf ook een Xgrip sinds de Motorbeurs, dik tevreden ermee. Heb nog geen beweging in m'n telefoon gezien maar ben nog niet boven de 100 gegaan.

I have stability. The ability to stab.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:15
BvZwolle schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:24:
[...]

Op mijn Tiger 1050 eerst zonder handkappen gereden. Met hogere snelheden zo rond 150 km/u begon het stuur een beetje te 'zweven'. Met de originele handkappen van Triumph nu tot 220km/u (=max ;() nergens last meer van. Dus die werken wel goed als spoiler!
Denk dat mijn top al zo rond de 160 ligt met wind mee :+
Met topkoffer krijg ik bij 130 (op teller) al een wat zwevend stuurgevoel. Heb nog niet gereden met combinatie geen kappen, wel topkoffer. Ga ik binnenkort ongetwijfeld proberen, maar verwacht niet dat de kappen hier verschil bij gaan maken.

• streamnl
  • Niet online
SmurfLink schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:39:
[...]

Het is vooral handig even te passen en meten, om te kijken of je de lange onderdelen of korte wil hebben. En of er genoeg ruimte is op je stuur om daar een grip te zetten, anders wordt het een stuurschroef.
Heb zelf ook een Xgrip sinds de Motorbeurs, dik tevreden ermee. Heb nog geen beweging in m'n telefoon gezien maar ben nog niet boven de 100 gegaan.
Inderdaad, er is veel keus en ik merk nu al dat ik hem hoger wil hebben dan de Roam.

Meer dan ik dacht...

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:39:
[...]
maar ben nog niet boven de 100 gegaan.
M/s? :+.

• SmurfLink
  • Niet online
pff :p neuh, ik heb alleen nog een kort stukje snelweg gepakt. Vind dat verder ook niet echt boeiend, dus nergens voro nodig. Zal het zaterdag wel meepakken richting de rit en de terugweg, dus dan merk ik het vanzelf.

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:34:
[...]

pff :p neuh, ik heb alleen nog een kort stukje snelweg gepakt. Vind dat verder ook niet echt boeiend, dus nergens voro nodig. Zal het zaterdag wel meepakken richting de rit en de terugweg, dus dan merk ik het vanzelf.
Ik heb vanmorgen de hele rit naar A'dam achter het onweer aan gereden. Best mooi :Y.
Op kantoor werd ik door mensen aangesproken dat ik een 'echte' ben om met 'dit weer' óók op de motor te komen. Ik was compleet kurkdroog en heb geen spatje regen gehad, gewoon kwestie van goed op buienradar kijken :P.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12 10:19

Bergie

Lekker belangrijk...

Rick-Jan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:34:
[...]

Had de Busa opmerking al verwacht :+ Maar de MT09 ziet er erg goed uit, en wordt hier ook wel enthousiast van. Wel zie ik dat het nieuwere model veel luxer is met betere vering, quickshifter, traction control, beter zadel en een vetter uiterlijk. Maar dat zit al zo 2000€ boven budget en is mij echt teveel geld.

@Bergie Hoe bevalt de MT-09? Mis je bovenstaande opties? Wellicht is het ook makkelijk aftermarket er op te zetten.

Tot nu toe vind ik de Street triple en de MT09 er positief bovenuit steken.
Mij bevalt hij prima hoor :) Vering heb ik wel aangepast dmv een Hyperpro Streetbox. Toen ik hem kocht zat er ook al een ander zadel op (de comfort seat meen ik) dus ik weet niet hoe het orgineel is.

Ach en de rest zou wel leuk zijn maar ik rij niet zo op de limiet dat ik traction control oid nodig heb. Regen probeer ik ook te vermijden #mooiweerrijder :+

Quickshifter is wel leuk; heb vorig jaar op de KTM 790 een proefrit gemaakt; dat trapt wel heel leuk door de versnellingen heen dan. Maar ook dat nodigt weer uit tot wat meer aso gedrag ipv dat het echt nodig is >:)

Is die KTM 790 niet wat voor je trouwens? Dat ding is enorm licht en wendbaar. Ik vond het echt tof om daarmee te rijden.

Yamaha MT-09

• BvZwolle
Bergie schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:58:
[...]

Mij bevalt hij prima hoor :) Vering heb ik wel aangepast dmv een Hyperpro Streetbox. Toen ik hem kocht zat er ook al een ander zadel op (de comfort seat meen ik) dus ik weet niet hoe het orgineel is.

Ach en de rest zou wel leuk zijn maar ik rij niet zo op de limiet dat ik traction control oid nodig heb. Regen probeer ik ook te vermijden #mooiweerrijder :+

Quickshifter is wel leuk; heb vorig jaar op de KTM 790 een proefrit gemaakt; dat trapt wel heel leuk door de versnellingen heen dan. Maar ook dat nodigt weer uit tot wat meer aso gedrag ipv dat het echt nodig is >:)

Is die KTM 790 niet wat voor je trouwens? Dat ding is enorm licht en wendbaar. Ik vond het echt tof om daarmee te rijden.
Die 790 is nog veel te nieuw. Die krijg je niet onder de €9500,-

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
BvZwolle schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 17:16:
[...]

Die 790 is nog veel te nieuw. Die krijg je niet onder de €9500,-
deze kan je vast nog wel 91 euro vanaf praten

• streamnl
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:39:
[...]

Ik heb vanmorgen de hele rit naar A'dam achter het onweer aan gereden. Best mooi :Y.
Op kantoor werd ik door mensen aangesproken dat ik een 'echte' ben om met 'dit weer' óók op de motor te komen. Ik was compleet kurkdroog en heb geen spatje regen gehad, gewoon kwestie van goed op buienradar kijken :P.
En Buienrader en mazzel. Op enkele foto's die ik vanochtend op whatsapp zag, was het op sommige plekken echt niet leuk.

Ik ben een echte "mooiweerrijder"
Mini kans op regen ====> auto

Mijn collega's zouden aan mij kunnen zien of Google in de ochtend regen heeft voorspeld.
(en het is maar 8 km O-) )

Meer dan ik dacht...

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Echte motorrijders rijden niet in de regen. Die gebruiken hun verstand. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
Echte motorrijders rijden zeker als het regent, want dan staat er meer file.

• BvZwolle
Maegrim schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:01:
[...]

deze kan je vast nog wel 91 euro vanaf praten
Alleen dan moet er €3091,- vanaf. Dan kom je in de buurt van het budget ;)

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
:+
Dryhte schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:48:
Echte motorrijderd rijden zeker als het regent, want dan staat er meer file.
Of gewoon werktijden buiten het standaard 9 tot 5 volk. Ik rij bijna geen woonwerk meer met de motor, alleen als ik er nog een leuk rondje naast wil breien

[ Voor 98% gewijzigd door Maegrim op 19-06-2019 18:58 ]

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

Tylen schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:45:
Echte motorrijders rijden niet in de regen. Die gebruiken hun verstand. ;)
Wie was het ook alweer die met slicks door de regen reed om maar een paar puntjes voor een of ander kampioenschap bij elkaar te sprokkelen :?

• HTT-Thalan
streamnl schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:25:
[...]

En Buienrader en mazzel. Op enkele foto's die ik vanochtend op whatsapp zag, was het op sommige plekken echt niet leuk.

Ik ben een echte "mooiweerrijder"
Mini kans op regen ====> auto

Mijn collega's zouden aan mij kunnen zien of Google in de ochtend regen heeft voorspeld.
Terugweg te lui geweest, geen buienradar gecheckt, want het was 24 graden en zonnig in Amsterdam.

Rij ik op de a27 recht een code oranje binnen _O-.

Leuk, waterdichte laarzen, als je motorjeans draagt! Kun je lekker soppen :P.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-06-2019 19:12 ]

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:08
Secsytime schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:21:
[...]

En misschien als je niet aan de motor hoefde te sleutelen die je voor je werk nodig hebt, kon je wel aan iets anders sleutelen en daar waarde aan toevoegen.. en misschien wel geld aan verdienen.

Het gaat áltijd, ten koste van iets anders.
Als we op die logica verder gaan kan ik beter thuis gaan zitten en een uitkering trekken. Bij nader inzien, misschien ga ik dat maar gewoon doen, klinkt wel goed :o :9 Maar in deze logica ga ik niet helemaal mee.

Overigens, @wimmel_1 had het een aantal keer over zakelijke kilometers, nou is er wettelijk geen verschil tussen puur woon-werk verkeer en zakelijke ritjes (naar klanten enzo) maar ik heb het puur over woon-werk verkeer, 's ochtends naar m'n werk en 's avonds weer terug. Mocht ik toevallig een keer naar een klant toe moeten dan kan ik één van de auto's van de zaak meenemen. En leasewagens doen ze bij ons niet aan dus ik heb ook niet eens echt een keuze. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ik dan volgens jou wel zou moeten doen?
Secsytime schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:28:
[...]
Minder reistijd door tussen de file doorrijden =! geld verdienen (': je rekent echt alles in je voordeel, stukje cherry picking van kosten.
In mijn geval wel, ik ben elke dag dezelfde tijd van huis weg, minder reistijd is dus gewoon meer werkuren en dus meer geld verdienen. Tuurlijk, je kunt ook eerder naar huis gaan, maar wat dan, lekker op de bank zitten? Nee dankje :P En trouwens, met jouw manier van rekenen zou minder reistijd dus wel gelijk staan aan geld verdienen, dat is dezelfde (naar mijn idee rare) manier van rekenen als dat sleutelen aan mijn woon-werk motor ten koste gaat van iets anders, bijvoorbeeld sleutelen aan iets anders en daar geld aan verdienen.
xos schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:54:
[...]
Denk alleen dat het geen situatie is die vol te houden is, motoren worden steeds complexer en op een gegeven moment zal je wel naar een modernere motor toe moeten als je er dagelijks mee wilt rijden en nog steden met milieuzones in wil. Dan wordt hetgeen je zelf kan zonder gespecialiseerd gereedschap steeds beperkter.
Daar ben ik niet bang voor, als je het mij vraagt worden motoren juist steeds simpeler, denk bijvoorbeeld aan throttle bodies met injectie ipv carburateurs met alles wat daar bij komt kijken, maar dat is een andere discussie. Ik ben van oorsprong monteur (technisch specialist) en tegenwoordig als automotive ingenieur werkzaam, dus dat komt denk ik wel goed. En gespecialiseerd gereedschap valt eigenlijk nog wel mee, tuurlijk, er zijn wat fabrikanten die het vrij extreem maken, maar in het algemeen is het goed te doen. Vaak ben je met een goede diagnose tool al een heel eind.
Destruction schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:17:
[...]

Ik heb zijn budget nergens karig genoemd :?
[...]
Ik zou dat ook zeker niet doen met de CBR, al is het maar om de banden niet vlak te rijden voor de baas. Ik wil in m'n vrije tijd nog wel gewoon lekker bochtjes kunnen rijden. Daarbij heeft 't ding atm 84k km gelopen, dat kan zo'n CBR prima hebben. Maar waarom zou ik dat ding sneller verslijten met kilometers voor de baas?

Dan zou er dus een fiets bij moeten komen. En die fiets mag mij dan privé niets kosten (running costs dus), zodat ik de CBR 100% privé kan blijven gebruiken en daar m'n plezierritjes op kan blijven rijden de komende jaren.

Dat alles liever dan elke dag in de file aansluiten :)
Klopt, dat ging over @Secsytime. Op zich mee eens, zeker over de file, op het stuk waar ik rij staat bijna elke dag file en buiten de spits rijden is zowat niet te doen. Maar voor mij is een extra fiets niet echt een optie, simpelweg omdat het niet in de garage past. Dus dan maar met vierkante banden rijden ;)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

xos schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:58:
[...]

Wie was het ook alweer die met slicks door de regen reed om maar een paar puntjes voor een of ander kampioenschap bij elkaar te sprokkelen :?
Oja 😂

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:49

Secsytime

Automagisch

etwintje schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:27:
[...]

Als we op die logica verder gaan kan ik beter thuis gaan zitten en een uitkering trekken. Bij nader inzien, misschien ga ik dat maar gewoon doen, klinkt wel goed :o :9 Maar in deze logica ga ik niet helemaal mee.

Overigens, @wimmel_1 had het een aantal keer over zakelijke kilometers, nou is er wettelijk geen verschil tussen puur woon-werk verkeer en zakelijke ritjes (naar klanten enzo) maar ik heb het puur over woon-werk verkeer, 's ochtends naar m'n werk en 's avonds weer terug. Mocht ik toevallig een keer naar een klant toe moeten dan kan ik één van de auto's van de zaak meenemen. En leasewagens doen ze bij ons niet aan dus ik heb ook niet eens echt een keuze. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ik dan volgens jou wel zou moeten doen?

[...]

In mijn geval wel, ik ben elke dag dezelfde tijd van huis weg, minder reistijd is dus gewoon meer werkuren en dus meer geld verdienen. Tuurlijk, je kunt ook eerder naar huis gaan, maar wat dan, lekker op de bank zitten? Nee dankje :P En trouwens, met jouw manier van rekenen zou minder reistijd dus wel gelijk staan aan geld verdienen, dat is dezelfde (naar mijn idee rare) manier van rekenen als dat sleutelen aan mijn woon-werk motor ten koste gaat van iets anders, bijvoorbeeld sleutelen aan iets anders en daar geld aan verdienen.

[...]

Daar ben ik niet bang voor, als je het mij vraagt worden motoren juist steeds simpeler, denk bijvoorbeeld aan throttle bodies met injectie ipv carburateurs met alles wat daar bij komt kijken, maar dat is een andere discussie. Ik ben van oorsprong monteur (technisch specialist) en tegenwoordig als automotive ingenieur werkzaam, dus dat komt denk ik wel goed. En gespecialiseerd gereedschap valt eigenlijk nog wel mee, tuurlijk, er zijn wat fabrikanten die het vrij extreem maken, maar in het algemeen is het goed te doen. Vaak ben je met een goede diagnose tool al een heel eind.

[...]

Klopt, dat ging over @Secsytime. Op zich mee eens, zeker over de file, op het stuk waar ik rij staat bijna elke dag file en buiten de spits rijden is zowat niet te doen. Maar voor mij is een extra fiets niet echt een optie, simpelweg omdat het niet in de garage past. Dus dan maar met vierkante banden rijden ;)
Het ging mij niet om jou in dit voorbeeld. @HTT-Thalan loopt constant te verkondigen dat zijn werkgever 2 van zijn voertuigen bekostigd en dat dit "makkelijk" kan op 19 ct/km. Wat natuurlijk gewoon lariekoek is.

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:32:
[...]

Het ging mij niet om jou in dit voorbeeld. @HTT-Thalan loopt constant te verkondigen dat zijn werkgever 2 van zijn voertuigen bekostigd en dat dit "makkelijk" kan op 19 ct/km. Wat natuurlijk gewoon lariekoek is.
Ik denk dat het probleem in dit geval echt aan jouw kant ligt. Je blijft maar beweren dat het 'echt niet kan' en nu is het weer 'gewoon lariekoek' terwijl ik je alle kosten overlegd heb en ik nog steeds geen steekhoudend argument heb gekregen waaruit blijkt dat ik een fout maak in mijn berekeningen of kosten.

Als ik met de auto zou reizen zou ik voor elke rit naar Amsterdam en terug ongeveer 4 tot 5 uur per dag nodig hebben (in de regel 2 uur heen en 2 tot 3 uur terug). Met de motor doe ik er ongeveer 1:15 tot 1:30 over (zelfs vandaag in code oranje was ik in 1:30 van deur tot deur). Dat betekent dat ik dus voor elke rit die ik met de motor uitvoer naar kantoor en terug 1 tot 2 uur uitspaar.

Stel dat ik twee keer per week op en neer rijd komt dat neer op, even makkelijk gerekend, 40 tot 50 uren per maand die ik niet in de file hoef door te brengen. Daar komt, terecht door wimmel aangehaald, onderhoud voor terug. Laat ik per half jaar een hele werkdag in de garage staan om dat allemaal uit te voeren. 8 uur weg. Dan heb ik nog steeds 32 tot 42 uur 'winst'.

Die extra uren besteed ik inderdaad (deels) aan mijn gezin. Want hoe productief was ik geweest in de file? Qua kosten kan het uit omdat ik:

- een kneitersimpele/goedkope auto heb met nul komma nul luxe
- een dito motor (nou vooruit, ik heb verwarmde handvaten)
- ik het onderhoud zelf doe
- ik een vrij riante km-regeling heb (vaste vergoeding + kilometers)

Normaliter moet je het voertuig van beide samen rijden. En als ik een nieuwe (of recente) duitser moest bekostigen op diesel had het ook zeker niet gelukt op alleen die 19 cent. Alleen door back to basic te gaan en wat comfort in te leveren kan het uit. Dat jij van mening bent dat het 'vast niet uit kan' is geen weerwoord an sich.

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:53:
[...]

Tijd voor meer vrouwen in de groep!
Ze aan het slap gel*l hier te lezen zijn er anders genoeg oude wijven 😜 in de groep.

(Typo edit)

[ Voor 3% gewijzigd door S4All op 21-06-2019 19:03 ]

• sypie
  • Niet online
Jongens hou nou eens op met die flauwekuldiscussie, daar is PSFL voor.

Hier gaat het over motoren, motorrijden en wat daarbij komt kijken.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:53

steveman

Comfortabel ten onder

Deze finish :D

imho gooit Seeley, zomeravondaquablauw onnodig de deur dicht NA de finish nota bene...

[ Voor 23% gewijzigd door steveman op 19-06-2019 23:34 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:46:
[...]

Ik denk dat het probleem in dit geval echt aan jouw kant ligt. Je blijft maar beweren dat het 'echt niet kan' en nu is het weer 'gewoon lariekoek' terwijl ik je alle kosten overlegd heb en ik nog steeds geen steekhoudend argument heb gekregen waaruit blijkt dat ik een fout maak in mijn berekeningen of kosten.

Als ik met de auto zou reizen zou ik voor elke rit naar Amsterdam en terug ongeveer 4 tot 5 uur per dag nodig hebben (in de regel 2 uur heen en 2 tot 3 uur terug). Met de motor doe ik er ongeveer 1:15 tot 1:30 over (zelfs vandaag in code oranje was ik in 1:30 van deur tot deur). Dat betekent dat ik dus voor elke rit die ik met de motor uitvoer naar kantoor en terug 1 tot 2 uur uitspaar.

Stel dat ik twee keer per week op en neer rijd komt dat neer op, even makkelijk gerekend, 40 tot 50 uren per maand die ik niet in de file hoef door te brengen. Daar komt, terecht door wimmel aangehaald, onderhoud voor terug. Laat ik per half jaar een hele werkdag in de garage staan om dat allemaal uit te voeren. 8 uur weg. Dan heb ik nog steeds 32 tot 42 uur 'winst'.

Die extra uren besteed ik inderdaad (deels) aan mijn gezin. Want hoe productief was ik geweest in de file? Qua kosten kan het uit omdat ik:

- een kneitersimpele/goedkope auto heb met nul komma nul luxe
- een dito motor (nou vooruit, ik heb verwarmde handvaten)
- ik het onderhoud zelf doe
- ik een vrij riante km-regeling heb (vaste vergoeding + kilometers)

Normaliter moet je het voertuig van beide samen rijden. En als ik een nieuwe (of recente) duitser moest bekostigen op diesel had het ook zeker niet gelukt op alleen die 19 cent. Alleen door back to basic te gaan en wat comfort in te leveren kan het uit. Dat jij van mening bent dat het 'vast niet uit kan' is geen weerwoord an sich.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HRrmlWh.png

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-12 19:37
Ff een vraag/opmerking

Ik heb voor het eerst Lukoil euro 95 getankt omdat ik even niet anders kon , voor mijn gevoel is hij iets minder responsive ( kan ook door de buitenlucht komen van gister )

en bij het stoplicht heeft hij om de zoveel seconden net even 20/30RPM meer dus je hoort hem net even een prutteltje meer geven en dan weer terug naar beneden , dus een iets onregelmatige idle maar dan ook echt minimaal

Nou kan dit allemaal gewoon zo horen of door de temperaturen van gister met de lichtvochtigheid . Maar het viel mij op! Tevens gaf de bmw dealer aan euro 98 tanke is de voorkeur ?!

[ Voor 8% gewijzigd door glydoscoop op 20-06-2019 06:55 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ligt eraan wat voor BMW je hebt, en met name de leeftijd. Euro 95 heeft tegenwoordig 10% ethanol en dat is echt niet goed voor oudere motoren. Alle keerringen, rubbers, injectoren, pakkingen, leidingen lossen op hierdoor langzamerhand. Hierdoor wordt aangeraden op 98 te tanken die daar (nog) geen last van heeft, of misschien max 5% tegenwoordig.

Benzine is benzine qua klopgehalte, dus dat zal het niet zijn. Verschil zit hem in de toevoegen en zuiverheid van de benzine. Toevoegingen heb je nodig om te voorkomen dat de benzine 'uit elkaar valt' en bepaalde ongewenste eigenschappen te voorkomen. Bv een motor wegzetten met een volle tank BP 98 zal minder snel problemen opleveren dan een volle tank Tinq 95, daar moet je echt een toevoeging aan gaan doen voor de winterstalling.

• InZane
Joopieboy schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 07:07:
Bv een motor wegzetten met een volle tank BP 98 zal minder snel problemen opleveren dan een volle tank Tinq 95, daar moet je echt een toevoeging aan gaan doen voor de winterstalling.
Heb ik nog nooit gedaan. Start prima na een paar maanden stilstaan met 95. Niks geen gedoe met Forte ofzo.

• HTT-Thalan
Heb jij dit zelf opgezet? Deze cijfers komen niet overeen met mijn getallen. Zo is mijn verzekering/belasting minder, was mijn motorkleding belachelijk veel goedkoper (en ik doe er al bijna 3 jaar mee), reken ik zoals eerder ook vermeld geen afschrijving mee en die kilometers kloppen ook niet.

Als ik 25k met een bandenset zou doen (zoals hier aangegeven) die mij 200 gekost heeft, doe ik daar twee jaar mee (tegen 2k per maand) en dus zijn de maandelijkse kosten daarvoor 8.5 euro, niet 64.

Je kan niet iemand anders (of een verzonnen) berekening gebruiken om aan te tonen dat de mijne niet zou kloppen :*. Ik zal binnenkort zelf wel even een opzetje maken, dan kun je zien hoe ik het ingedeeld heb.

[ Voor 30% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-06-2019 07:53 ]

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-12 19:37
Ligt eraan wat voor BMW je hebt, en met name de leeftijd. Euro 95 heeft tegenwoordig 10% ethanol en dat is echt niet goed voor oudere motoren. Alle keerringen, rubbers, injectoren, pakkingen, leidingen lossen op hierdoor langzamerhand. Hierdoor wordt aangeraden op 98 te tanken die daar (nog) geen last van heeft, of misschien max 5% tegenwoordig.

Benzine is benzine qua klopgehalte, dus dat zal het niet zijn. Verschil zit hem in de toevoegen en zuiverheid van de benzine. Toevoegingen heb je nodig om te voorkomen dat de benzine 'uit elkaar valt' en bepaalde ongewenste eigenschappen te voorkomen. Bv een motor wegzetten met een volle tank BP 98 zal minder snel problemen opleveren dan een volle tank Tinq 95, daar moet je echt een toevoeging aan gaan doen voor de winterstalling.
Is een hele jonge bmw 2019 bouwjaar dus dat zal het niet zijn . Veder is die lukoil ook superplus 95 ( dat is de standaard bij hun maar daar zitten allemaal additieven doorheen voor reiniging etc )

• Thoit
@glydoscoop ik merkte in het verleden met mijn oude Golf 2 altijd verschil tussen de A en B merken. Ging ik tanken bij Shell, Esso e.d. startte de auto altijd direct. Tankte ik echter bij bijv. een Tango, dan duurde het altijd een seconde of 2 voor hij startte. Er zit dus wel degelijk verschil in de benzines. Dus ik zou eens bij de Esso of Shell gaan tanken en kijken of hij het daarmee ook doet.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Niet helemaal waar, Euro 95 mag maximaal 10% ethanol bevatten maar niet alle merken mikken de maximale hoeveelheid ethanol erin. Daarom staan er tegenwoordig die E5 / E10 stickers op de pomp, die geven aan hoeveel ethanol in die benzine zit.
Benzine is benzine qua klopgehalte, dus dat zal het niet zijn.
Het verschil tussen E95 en E98 is juist het "klopgehalte".
Verschil zit hem in de toevoegen en zuiverheid van de benzine. Toevoegingen heb je nodig om te voorkomen dat de benzine 'uit elkaar valt' en bepaalde ongewenste eigenschappen te voorkomen. Bv een motor wegzetten met een volle tank BP 98 zal minder snel problemen opleveren dan een volle tank Tinq 95, daar moet je echt een toevoeging aan gaan doen voor de winterstalling.
Afgezien van mooie marketingpraat van de premium-merken heb ik hier nog nooit onderbouwde rapporten van kunnen vinden. Zelf heb ik nog nooit verschil gemerkt tussen de ene en de andere benzine na de winter.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 07:49:
[...]

Heb jij dit zelf opgezet? Deze cijfers komen niet overeen met mijn getallen. Zo is mijn verzekering/belasting minder, was mijn motorkleding belachelijk veel goedkoper (en ik doe er al bijna 3 jaar mee), reken ik zoals eerder ook vermeld geen afschrijving mee en die kilometers kloppen ook niet.

Als ik 25k met een bandenset zou doen (zoals hier aangegeven) die mij 200 gekost heeft, doe ik daar twee jaar mee (tegen 2k per maand) en dus zijn de maandelijkse kosten daarvoor 8.5 euro, niet 64.

Je kan niet iemand anders (of een verzonnen) berekening gebruiken om aan te tonen dat de mijne niet zou kloppen :*. Ik zal binnenkort zelf wel even een opzetje maken, dan kun je zien hoe ik het ingedeeld heb.
Heel veel kosten zijn gelieerd aan de hoeveelheid km's die je maakt (variabele kosten), daarnaast verdeel je dan ook je vaste kosten over minder km's dan zal het dus alleen maar minder aantrekkelijk worden. Waarom zou je afschrijving niet meenemen, als jij je motor plat legt morgen en hij is total loss dan moet je toch een vervanger kopen (of draagt je werkgever dit risico???). Maar nee, dit neem je dan niet mee in je "kosten".. zoals ik al zei, je cherry picked met kosten en rekent alles in je voordeel. Dat is prima om het voor jezelf te verantwoorden, maar ga geen lariekoek verkondigen.

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:03:
[...]

Heel veel kosten zijn gelieerd aan de hoeveelheid km's die je maakt (variabele kosten), daarnaast verdeel je dan ook je vaste kosten over minder km's dan zal het dus alleen maar minder aantrekkelijk worden. Waarom zou je afschrijving niet meenemen, als jij je motor plat legt morgen en hij is total loss dan moet je toch een vervanger kopen (of draagt je werkgever dit risico???). Maar nee, dit neem je dan niet mee in je "kosten".. zoals ik al zei, je cherry picked met kosten en rekent alles in je voordeel. Dat is prima om het voor jezelf te verantwoorden, maar ga geen lariekoek verkondigen.
Als ik van te voren duidelijk ben over wat ik wel en niet mee reken, hoe is dat dan 'lariekoek'? Uiteraard is er (omdat ik benzine rij) ergens een omslagpunt waarop deze voertuig niet rendabel meer zijn, maar daar kom ik bij lange niet aan. En ik hou genoeg over om zo'n voertuig te vervangen mocht het nodig zijn, ik heb je dit eerder voorgerekend.

• Chakotay
@HTT-Thalan @Secsytime kunnen jullie niet per DM verdergaan? :*

• HTT-Thalan

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:17
Zoiets ja, maakt toch geen zak uit. We rijden motor omdat we het leuk vinden en niet omdat we xx cent overhouden/tekort komen per maand. Who gives a fuck.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:06:
[...]

Als ik van te voren duidelijk ben over wat ik wel en niet mee reken, hoe is dat dan 'lariekoek'? Uiteraard is er (omdat ik benzine rij) ergens een omslagpunt waarop deze voertuig niet rendabel meer zijn, maar daar kom ik bij lange niet aan. En ik hou genoeg over om zo'n voertuig te vervangen mocht het nodig zijn, ik heb je dit eerder voorgerekend.
Jij bent verkoper van beroep, ik ben controller van beroep. Mooi dat jij mij gaat proberen uit te leggen hoe je een nettoresultaat bepaalt, grapjas. :+

Ik weet precies hoe verkopers alles proberen recht te praten en in hun voordeel proberen te rekenen, want dat proberen ze op het werk ook.

• HTT-Thalan
Dat neem je terug :(.

Presales, ik moet de verkopers juist vertellen wat ze wél en niet kunnen doen :P.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:26:
[...]

Dat neem je terug :(.

Presales, ik moet de verkopers juist vertellen wat ze wél en niet kunnen doen :P.
Ok, jij bent pre "sales" van beroep :+ :P

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-12 11:42
Wat maakt het uit hoe iemand anders uitrekent wat zijn motor per kilometer kost? Er is toch niemand die zegt dat jij hetzelfde werk moet gaan doen en dan op dezelfde motor moet gaan rijden voor hetzelfde geld?

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:30:
[...]

Ok, jij bent pre "sales" van beroep :+ :P
Nou ja, technisch gezien ben ik 'systems engineer' en ik reken toch redelijk vaak met cijfers (projecties voor datahoeveelheden). Ik snap je punt wel over het niet meerekenen van bepaalde kosten, maar zaken zoals een 'uurtarief', tja de auto breng ik naar de garage (voor wat de Toyota garage rekent ivm leeftijdskorting kan ik zelf niet sukkelen) en de motor deed ik toch al, het gebeurt nu alleen vaker. Daar staat tegenover dat de motor me veel tijd oplevert vanwege de files, dus dat kan wel uit.

Motorkleding doe ik een gezet aantal jaar mee, zeker waar, maar die motorkleding moet ik tóch bekostigen anders kon ik prive niet rijden (voor mijn plezier). Die kleding slijt niet merkbaar harder omdat ik het vaker draag (ik ben er vrij zuinig op). Schoenen/laarzen slijten wel sneller, maar daar doe ik toch al flink lang mee.

Dan blijft dus als grote roze olifant over de afschrijving. Ik ben het helemaal met je eens, je hebt afschrijving. Die toyota, dat geloof ik wel. Er staat 150k de teller, daar hoef ik me pas over het dubbele aan kilometers druk over te gaan maken, en tegen die tijd ben ik allang van dat ding af.

De Alp is me zeker meer waard (zowel financieel als praktisch) en die zou ik, indien nodig, nooit meer voor een zelfde motor vervangen, gewoon omdat met deze kilometerstanden een NC veel interessanter zou zijn qua comfort en running costs. Maar het is wat ik nu heb, en ik rij ermee tot de wielen eronderuit vallen. Mijn budget staat zeker toe om de afschrijving hiervan op te vangen, maar voor nu storten we dat geld in een 'algemeen' potje, daar kwam b.v. het bijleggen op de XR600R na verkoop van de WR vandaan. Voor jouw beeldvorming: Elke maand doe ik een 'benzinedeclaratie' van de kilometers, dat bedrag word na een week gestort en dat hele bedrag gaat naar de spaar (ja, ik heb gaandeweg de maand benzine moeten dokken om dat bedrag te 'verdienen' maar dat voel je tegen die tijd allang niet meer). Er gaat dan dus per maand zo'n 350 euro naar dat potje toe.

Prive rijden heeft een hoop 'risicokosten' die ik ook niet meereken. Wat als ik mijn botsmuts kapotrij tegen het laaghangende dak van de parkeergarage? Want als ik een inschattingsfout maak en schade rij? Wat als iemand mijn motorkap in elkaar rijd en ervandoor gaat? Daar heb ik ook geen stelpost voor. Maar dat neem ik voor lief, want ik hoef hier geen winst op te maken. Zolang de Alp & Toyota quitte spelen ben ik allang blij: De winst is dat de baas die nieuwe auto voor de deur bekostigt (van de vaste vergoeding die we hier steeds buiten beschouwing laten) - een gloednieuwe auto met 7 zitplaatsen, fabrieksgarantie, Euro 6 motor, navigatie en airco waar we als gezin heel veel plezier van hebben.

En zodra de Alp haar laatste adem uitblaast ga ik niet tot op de cent narekenen hoeveel ik opgepot heb, toegegeven. Dan haal ik gewoon wat nieuws en pruttel ik vrolijk verder. Ik zit gelukkig niet in de positie dat ik dat beetje risico niet op kan vangen, want dan was ik gewoon lease blijven rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-06-2019 08:52 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:52

Vrijdag

De Zwarte

Gefeliciteerd @Raym09 !

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/474x/bc/15/41/bc1541cbfcd1e940216f5defcba9ebd4--motorcycle-birthday-line-drawings.jpg

ik kon de FZ1 N niet vinden 😅

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Teveel gepraat tijd voor wat motoren :P
De Honda CB1300 Super Four en de CB1300 Bol d'Or met nog een VFR800 interceptor die tegenwoordig niet meer in Nederland word geleverd. Daarnaast hebben ze ook een raar model een soort van mix tussen een Diavel en een Can-am genaamd de NM4
Afbeeldingslocatie: https://www.honda.co.jp/CB1300/assets/images/top/image-09.png

Afbeeldingslocatie: https://www.honda.co.jp/VFR800F/assets/images/top/2.png

• HTT-Thalan
f2ride2001 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:21:
Zoiets ja, maakt toch geen zak uit. We rijden motor omdat we het leuk vinden en niet omdat we xx cent overhouden/tekort komen per maand. Who gives a fuck.
Inderdaad, ik moet nog een credit post opnemen voor die grote glimlach als ik met het zonnetje op mijn helm langs de velden brom, onderweg naar mijn volgende afspraak :+. Behalve vandaag, want alles is gisteren drijfnat geregend dus dat hangt nu te drogen :9 dus de Toyota mag dienst doen.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

Groever schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:39:
Wat maakt het uit hoe iemand anders uitrekent wat zijn motor per kilometer kost? Er is toch niemand die zegt dat jij hetzelfde werk moet gaan doen en dan op dezelfde motor moet gaan rijden voor hetzelfde geld?
Deze discussie is natuurlijk uit de hand gelopen. Maar ik denk dat het onderliggende is dat het gaat om een stukje realisme en HTT-Thalan is nogal een rasoptimist en wil soms recht lullen wat in de basis krom is. Zo wordt b.v. het onderhoud zelf uitgevoerd maar ik vraag me dan af wie die "Ad" is die nog wel eens langs komt in dit topic en waarom dat die nog wel eens aan een een Alp knutselt, of doet die dat gratis, dan graag naam, adres en telefoonnummer :P ? Of een barrel ergens vandaan halen, dan een mooie berekening neerzetten waardoor er echt geen geld op verloren kan gaan waarna het spul een maandje later weer van de hand wordt gedaan omdat het toch wat tegenvalt.

Persoonlijk zal het me een hol wezen wat iemand aan een motor besteed maar ik denk wel dat we allemaal gebaad zijn bij een duidelijk en eerlijk verhaal als je zelf aan het denken bent om zoiets te gaan doen.

@Raym09 ik ga zaterdag definitief niet mee. Na het probleem met niet meegeleverde boutjes en montagestukjes voor de V4R en deze week bleek er ook nog speciaal racekuipwerk voor een verkeerd type Panigale geleverd te zijn 8)7. Maar het lijkt het er nu toch op dat ik hem zaterdag eindelijk kan ophalen en dat stel ik liever niet uit omdat er nog best e.e.a. moet gebeuren om hem klaar te maken voor geplande circuitdagen in juli.

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Gisteren kwam ik thuis van het sporten, motor stond nog buiten zonder hoes.

Heb hem maar gewassen, want was zelf ook al zeikesnat, in de stromende regen, vliegjes waren goed losgeweekt.

kan ik aankomende zaterdag toch een beetje shinend op komen dagen :o
streamnl schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 18:25:
[...]
Dat doe je hopelijk op de fiets toch :)

[ Voor 43% gewijzigd door DateTime.Now op 20-06-2019 09:18 ]

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:53

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ad is een van de clubdealers van de Transalpclub: http://www.msd-motorbandenservice.nl/

Ik rij, inclusief aankoop, kleding, olie, verzekering, wegenbelasting, etc, voor 24 cent per kilometer met een verbruik van 18,3 km per liter. Mijn benzinevergoeding spaar ik voor vervanging van mijn motor.

Ik heb deze Ducati op het oog. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Chakotay
@Grubeater aan het downsizen? :+

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Grubeater schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:19:
Ad is een van de clubdealers van de Transalpclub: http://www.msd-motorbandenservice.nl/

Ik rij, inclusief aankoop, kleding, olie, verzekering, wegenbelasting, etc, voor 24 cent per kilometer met een verbruik van 18,3 km per liter. Mijn benzinevergoeding spaar ik voor vervanging van mijn motor.

Ik heb deze Ducati op het oog. :+
Als je de uitbreiding koopt dan krijg je er een garage bij.

• SmurfLink
  • Niet online
Groever schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:39:
Mijn rijinstructeur was er lekker simpel mee. Autorijden is voor werk, dat doen we zuinig. Maar motorrijden is hobby en een hobby mag geld kosten. Dus boeie, gas op die lollie!

• A13X
  • Laatst online: 23:33

A13X

Dude

Vrijdag schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:00:
Gefeliciteerd @Raym09 !

[Afbeelding]

ik kon de FZ1 N niet vinden 😅
Thx!

Doen we er een uit d'n oude doos 8)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QvdRorvl.jpg

Tijd voor een nieuwe foto als het schermpje erop zit, best aardig wat veranderd voor een naked :P

Degene die deze plek zaterdag herkend langs de route krijgt een biertje!
spoiler:
dan is ie namelijk giga verdwaald :+

Awesome

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Pagman schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:01:
De Honda CB1300 Super Four en de CB1300 Bol d'Or met nog een VFR800 interceptor die tegenwoordig niet meer in Nederland word geleverd. Daarnaast hebben ze ook een raar model een soort van mix tussen een Diavel en een Can-am genaamd de NM4
[Afbeelding]

[Afbeelding]
De CB 1000 R Africa Twin :9~ :9~ :9~

Afbeeldingslocatie: https://img3.motorradonline.de/Honda-Africa-Four-CRF-1000-R-fotoshowBig-bf2bc8d8-1602711.jpg

• Pagman
Snavel moet iets lager of eraf en dan is die best geslaagd vind ik

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:40:
[...]

Mijn rijinstructeur was er lekker simpel mee. Autorijden is voor werk, dat doen we zuinig. Maar motorrijden is hobby en een hobby mag geld kosten. Dus boeie, gas op die lollie!
Hobby's moeten geld kosten. Anders is het bezigheid. 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:29
En wat nou als een bezigheid geld kost? Is het dan een hobby of ben je dan dubbel de pineut? :P

@Raym09 Proficiat!

[ Voor 11% gewijzigd door lolgast op 20-06-2019 10:33 ]

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12 11:11
Gefeliciteerd @Raym09

Mijn eerste aanpassing aan mijn fiets:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1IY88T5rpK1RjSZFhq6xSdXXaG/4-STUKS-Motorcycle-Richtingaanwijzers-LED-Stromend-Water-Knipperende-Lichten-voor-yamaha-tracer-700-r1150gs-suzuki-gsf.jpg_640x640q70.jpg

En deze ga ik er ook opzetten om te zien wat mijn accu doet:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1bZWMaXzsK1Rjy1Xbq6xOaFXaD/0-28-0-36-0-56-inch-LED-Digitale-Voltmeter-Amperemeter-Auto-Moto-Voltage-Current-Meter.jpg_640x640q70.jpg

De ABS raakt namelijk van slag als de spanning van de accu onder de 10V zakt. Plus het geeft mij een excuus om mijn 3d-printer weer eens aan te slingeren om een steuntje te maken voor die volt-meter O-)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pagman schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:01:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik wil ook nog wel eens met zo een VTEC Yo! VFR 800 rijden eigenlijk, kijken hoe het echt is. :P

Meer guzzi tweaks (still WIP)

Ik had een semi generic headlight guard gekocht op ebay, maar die paste niet.. nu kan je wel specifieke kopen voor de V7iii maar £££
Dus met behulp van de laser cutter een poly tussen stuk gefabriceerd:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/64851861_10162040481045088_2396324849015324672_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_eui2=AeEfTiEoI-qeend3Rk4eGYox0wpCF_GZ5wdxViphoL8mjUHBUSUO8NPbKYsRYbSHeKyeQgPOOzkkK18UYZUuNvrXMLZfp1xDBkIKItReFxQlmg&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=6dd3adafa131c95b1dd0b89eb090e548&oe=5D87A3A3

resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/64571425_10162040481445088_6206832843482464256_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_eui2=AeEd5MDIHsntl0FcjV9WGWIPSxEAmNAxJFHZ_UoUqEgcULccPaDSX_WeGTZv34ri5gWSazcUbVFLsun9ftMlvFewZ9bRRohj0i5v-CYzUQ0HIQ&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=c2000b411676d5a94efce560db4a6f4f&oe=5D8F7A41
Boutje moet nog wat mooier afgewerkt worden..

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/64562811_10162040480540088_3430523016495235072_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_eui2=AeHST4ELrrvcQ-6ndnn3LTy_SgAd7KSnDKSkt8EiDgFFkGasH4g7YpIsu03rlVV5PRy8ULZueMFBG8UTyCYcQ9YX-5IdyTUED9WYhj3YxhABOA&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=6af525bcdba79badba35899d45768cd0&oe=5D79E5E7

helaas niet op de foto maar een maat van me bij de local hackspace heeft zelf een leren tas gemaakt voor zijn Triumph bobber..

Zijn ook mooie fietsen:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/65156393_10162042828940088_7685201633768112128_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_eui2=AeGUMsnjJGWmhPv97y6zR6r6OgH8qG5viyOiCYcFGvvOLlndEMos9fD3yAZbNGRdnl8gCxy5VS6Ui6UGO0LWch6V9Vz0NcTF5MWJeP5CZife1Q&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=079efa4395a551f91890e15bb25313a7&oe=5D81BBC9

• streamnl
  • Niet online
DateTime.Now schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:16:
Gisteren kwam ik thuis van het sporten, motor stond nog buiten zonder hoes.

Heb hem maar gewassen, want was zelf ook al zeikesnat, in de stromende regen, vliegjes waren goed losgeweekt.

kan ik aankomende zaterdag toch een beetje shinend op komen dagen :o

[...]

Dat doe je hopelijk op de fiets toch :)
Fiets? We gaan niet vloeken hier ;)

De enige keer dat ik dát doe, dan hebben we hier een feestje :9B

Voor de rest...
droog en boven de 5 graden ====> motor
Niet droog en/of niet warm ====> auto met eventueel de kachel op standje nuclear

Meer dan ik dacht...

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

SmurfLink schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:40:
[...]

Zowel bij de auto als bij de motor ben ik niet zo bezig het het verbruik, al houdt ik het wel bij om te weten wat m'n rijbereik is op een volle tank. De CBR heeft geen benzinemeter en ook geen lampje oid. De auto heeft beide, maar ook dat kan kapot gaan. Als dat gebeurd, heb ik in ieder geval een beeld om rekening mee te houden :)

Ook kan een stijgend verbruik bij gelijke rijstijl duiden op een (aankomend) defect, heb je er onderhoudstechnisch ook nog iets aan :)

@HTT-Thalan @Secsytime Intressante discussie, maar imo... Zo'n Starlet schrijft niks meer af (of je moet 'm plat rijden inderdaad), zo'n Alp volgens mij ook nauwelijks iets.. Natuurlijk moet je een vervanger kunnen kopen als de boel stuk gaat, maar als dat sowieso al voorzien is, prima imo om geen afschrijving te berekenen.

Ik zie ook eigenlijk niet waarom de afschrijving geheel ten koste van de baas zou moeten, terwijl je er ook privé op rijdt en er niet altijd even voorzichtig mee om gaat, laten we het zo zeggen :P IMO moet dan vooral het zakelijke deel betaald worden met liefst iets winst.

In mijn geval, ik zou dan een motor erbij kopen voor woon-werk verkeer om m'n CBR netjes te houden voor privé gebruik. Aanschaf zal ik dan wel zelf moeten doen (dat is dan ook geen probleem), maar running costs moeten imo wel uit de vergoedingen betaald worden. Ik heb het dan dus ook over de motor specifiek, die kleding draag ik ook tijdens m'n weekend ritjes en nogmaals, waarom moet dat 100% voor rekening van de baas? Natuurlijk is het prachtig als dat lukt, maar een vereiste?

Als monteur kon ik altijd op kosten van de werkgever nieuwe werkschoenen kopen e.d. Toch heb ik ze altijd zelf betaald. Waarom? Again: Ik heb ze ook aan als ik op zaterdag bij vrienden ga helpen met klussen, en dan kan ik ze evt. ook kapot maken. Waarom zou het financiële risico daarvan enkel en volledig bij de werkgever moeten liggen?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:15
Ik wil niet eens uitrekenen wat mijn V-Strom gekost heeft per kilometer :+
Keertje pech gehad met beschadigde voorpoten en laatst nog een keer laten vallen, dat trekt de prijs per kilometer flink hard op. Enige oplossing is als de wiedeweerga een boel extra kilometers maken natuurlijk :9

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ToolkiT schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:45:
helaas niet op de foto maar een maat van me bij de local hackspace heeft zelf een leren tas gemaakt voor zijn Triumph bobber..

Zijn ook mooie fietsen:
[Afbeelding]
Gaaf ding inderdaad! :9~

@lolgast dat hangt er vanaf of de bezigheid leuk is en niet essentieel voor levensonderhoud :P

• InZane
Melkunie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:49:
Keertje pech gehad met beschadigde voorpoten en laatst nog een keer laten vallen, dat trekt de prijs per kilometer flink hard op. Enige oplossing is als de wiedeweerga een boel extra kilometers maken natuurlijk :9
Vorig jaar grote beurt laten doen inc. klepspeling meten, carbs schoonmaken en synchroniseren en nieuwe remmerij achter. Dit jaar al een nieuwe kettingset, achterband en spanningsregelaar.. En vervolgens rij ik er veel te weinig mee :F

Ach, mocht ik 'm verkopen, krijgt de volgende eigenaar iig een goed onderhouden brommer :)

• DateTime.Now
  • Niet online
streamnl schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:46:
[...]

Voor de rest...
Niet droog en/of niet warm ====> auto met eventueel de kachel op standje nuclear
oei oei.

Ik pak met veel trots de fiets, elke dag, 8km enkeltje, Met de motor duurt het net zo lang, i.v.m. pak aantrekken en gehannes.

Heb ook geen auto dus die verleiding is er ook niet. Zo doe ik mijn beetje voor het milieu maar. Kan ik met een opgelucht gevoel een rondje motorrijden in het weekend.

• Thoit
Melkunie schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:49:
Bij lease moet je ook rekenen dat je vaak een eigen risico hebt, en als ze bij inleveren moeilijk doen je ook kosten hebt.

• Pagman
Volgende week verwachten ze temperaturen van ver in de 30+. Hoe pakken jullie dit aan op de motor? Doorwaai jas met een natte T-shirt of koelvest eronder?

• InZane
Pagman schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:05:
Volgende week verwachten ze temperaturen van ver in de 30+. Hoe pakken jullie dit aan op de motor? Doorwaai jas met een natte T-shirt of koelvest eronder?
Ik laat 'm in de garage staan :+

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:29
Doorwaai-jas, of vest in mijn geval en kevlar spijkerbroek
en heul hard rijden :+

Maar zonder gekkigheid, met dik 30 graden zou ik bossen of hoogtes opzoeken, was op Gran Canaria prima vol te houden als je maar uit de kust weg bleef

[ Voor 17% gewijzigd door NLDViane op 20-06-2019 11:11 ]

• streamnl
  • Niet online
DateTime.Now schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:01:
[...]

oei oei.

Ik pak met veel trots de fiets, elke dag, 8km enkeltje, Met de motor duurt het net zo lang, i.v.m. pak aantrekken en gehannes.

Heb ook geen auto dus die verleiding is er ook niet. Zo doe ik mijn beetje voor het milieu maar. Kan ik met een opgelucht gevoel een rondje motorrijden in het weekend.
Ik vind het ook heel knap dat mensen dat kunnen. Ik ben niet zo iemand ;)

Fietsen is niet mijn ding. Ik heb er een bloedhekel aan, geen idee hoe dat komt. In mijn dorp doe ik ook (bijna) alles te voet ipv fietsen.

Niet dat ik lui ben, ik sport veel (wandklimmen en fanatiek hardlopen)

Meer dan ik dacht...

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

InZane schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:52:
[...]

Vorig jaar grote beurt laten doen inc. klepspeling meten, carbs schoonmaken en synchroniseren en nieuwe remmerij achter. Dit jaar al een nieuwe kettingset, achterband en spanningsregelaar.. En vervolgens rij ik er veel te weinig mee :F
Zonde, rijden met dat ding :9
Ach, mocht ik 'm verkopen, krijgt de volgende eigenaar iig een goed onderhouden brommer :)
Again: Zonde, heb je zelf geïnvesteerd om 'm perfect te maken, en dan mag een ander met de eer strijken.. Terwijl je er waarschijnlijk maar weinig extra voor krijgt bij verkoop. Ik zou 'm lekker houden :)
streamnl schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:46:
[...]

Voor de rest...
Hier is dat meer:
Binnen eigen woonplaats --> Fiets (tenzij heel slecht weer of spullen te vervoeren)
Buiten eigen woonplaats, mooi weer en niks te vervoeren: Motor.
Buiten eigen woonplaats, slecht weer of spullen te vervoeren: Auto.

De auto was hier ook ooit gewoon de daily, ongeveer een jaar geleden werk dihtbij huis gevonden en 't roer omgegooid. Niet alleen is het betaald parkeren bij m'n werk, de woon-werk rit duurt met de auto in de spits 45min. Op de fiets ben ik in ~20min klaar met de reis, ik vind het prima zo :)

Magna update: Bij gebrek aan onderdelen (alsin: duurt wat langer om alles te vinden) heb ik de heftafel maar weer even opgeruimd en de Magna aan de kant gezet, kan m'n CBR tenminste ook droog/veilig in de schuur staan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AGB3grvjfl0JEsGY3e0qUzOs/full.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Destruction op 20-06-2019 11:18 ]

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
De vorige eigenaar heeft (snel gerekend) meer dan 50 cent per kilometer afgeschreven op m'n BMW :X

Note to myself: heel veel km's maken, dan worden de afschrijvingskosten lager :+
Ik heb vorig jaar zo'n koelvest gekocht maar had niet de indruk dat het heel veel verschil uitmaakte. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het geweest zou zijn zonder dat vest. Wat wel (kort) helpt is een nat shawltje om je nek doen, dat werkt duidelijk verkoelend tot het is opgedroogd. En alle mogelijke ritsen van je pak open zodat het fatsoenlijk door kan waaien.

• DateTime.Now
  • Niet online
streamnl schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:10:
[...]

Ik vind het ook heel knap dat mensen dat kunnen. Ik ben niet zo iemand ;)

Fietsen is niet mijn ding. Ik heb er een bloedhekel aan, geen idee hoe dat komt. In mijn dorp doe ik ook (bijna) alles te voet ipv fietsen.

Niet dat ik lui ben, ik sport veel (wandklimmen en fanatiek hardlopen)
Wat een goudeerlijke reactie. Daar heb ik dan weer groot respect voor !

• InZane
Destruction schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:11:
[...]

Zonde, rijden met dat ding :9

[...]

Again: Zonde, heb je zelf geïnvesteerd om 'm perfect te maken, en dan mag een ander met de eer strijken.. Terwijl je er waarschijnlijk maar weinig extra voor krijgt bij verkoop. Ik zou 'm lekker houden :)
Dit jaar ga ik er zeker nog lekker mee rijden. Heb ook enorm veel zin in het Tweakers ritje zaterdag.
Tijdens het vorige (niet tweakers) groepsritje ging m'n spanningsregelaar eraan :(

Volgend jaar ga ik denk ik wel eens kijken voor wat anders :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:53

steveman

Comfortabel ten onder

Yeah, verse S22jes op m'n velgen, en komende 3 dagen naar Luxemburg (per aanhanger :$) \o/

2p kamer voor mij allenig...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:33
Raym09 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:45:
[...]

Thx!

Doen we er een uit d'n oude doos 8)
[Afbeelding]

Tijd voor een nieuwe foto als het schermpje erop zit, best aardig wat veranderd voor een naked :P

Degene die deze plek zaterdag herkend langs de route krijgt een biertje!
spoiler:
dan is ie namelijk giga verdwaald :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zAqZ1YaQ8ssJ1h0Nc8VTVUDi/medium.jpg
spoiler:
De korenmolen in de buurt van Maasbommel

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
Leren jas, mouwen open en rits niet helemaal tot boven toe. Af en toe de polsen even opheffen zodat je wat rijwind schept boven de handkappen ;)
Biker jeans OF jeansbroek met motor legging eronder (liefst die laatste, da's koeler én je kan het uitdoen op 't werk).
Lichte schoenen mee voor overdag (in de winter loop ik net zo lief op m'n motorlaarzen)

[ Voor 7% gewijzigd door Dryhte op 20-06-2019 11:44 ]

• Chakotay
Het lieftst niet met dat soort hitte. Als ik toch moet rijden (naar het werk bijvoorbeeld) zo min mogelijk lagen. Voor de benen alleen de motorjeans, en aan de bovenkant alleen een tshirtje onder de jas waar de wintervoering natuurlijk allang uit is. Als het echt heet word heb ik nog een coolvest liggen, die komt dan met een verse plas koud water erin in de plaats van het tshirt. Daarnaast zorg ik dat ik een route neem met zo min mogelijk stoplichten zodat ik door kan rijden, en ik haal stapvoets rijdende motoren in de file wat sneller in dan normaal zodat ik tempo (en daarmee rijwind) kan houden.

@streamnl ik heb dat juist andersom, ik heb een bloedhekel aan lopen, als het meer dan 100 meter word pak ik de fiets wel, en meer dan een paar kilometer motor / auto :+

Chakotay schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:59:
[...]

Het lieftst niet met dat soort hitte. Als ik toch moet rijden (naar het werk bijvoorbeeld) zo min mogelijk lagen. Voor de benen alleen de motorjeans, en aan de bovenkant alleen een tshirtje onder de jas waar de wintervoering natuurlijk allang uit is. Als het echt heet word heb ik nog een coolvest liggen, die komt dan met een verse plas koud water erin in de plaats van het tshirt. Daarnaast zorg ik dat ik een route neem met zo min mogelijk stoplichten zodat ik door kan rijden, en ik haal stapvoets rijdende motoren in de file wat sneller in dan normaal zodat ik tempo (en daarmee rijwind) kan houden.

@streamnl ik heb dat juist andersom, ik heb een bloedhekel aan lopen, als het meer dan 100 meter word pak ik de fiets wel, en meer dan een paar kilometer motor / auto :+
Een dunne (merino) wollen onderlaag werkt ook goed, zowel in kou als in hitte.. het helpt met de isolatie en ademt goed..
En bijkomend voordeel is dat wol in tegenstelling tot katoen en met name polyester, niet gaat stinken bij zweten..

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 20-06-2019 12:22 ]

• Chakotay
@ToolkiT ik roep al jaren tegen mezelf dat ik dat eens moet gaan halen... Misschien einelijk eens doen.

Nadeel van dat soort spul is alleen wel dat ik me dan niet simpelweg even snel op de werkplek kan omkleden, maar echt naar een kleedruimte moet gaan aan het begin & einde van de werkdag.

Chakotay schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:26:
@ToolkiT ik roep al jaren tegen mezelf dat ik dat eens moet gaan halen... Misschien einelijk eens doen.

Nadeel van dat soort spul is alleen wel dat ik me dan niet simpelweg even snel op de werkplek kan omkleden, maar echt naar een kleedruimte moet gaan aan het begin & einde van de werkdag.
Decathlon heeft ze voor een goede prijs, maar helaas hebben ze ze niet altijd..
Even snel gekeken en je kan ze online bestellen:
https://www.decathlon.nl/...-11829?mc=8397107&c=BLAUW
Ik heb die in het grijs.. goed spul :)

ze hebben ook andere modellen:
https://www.decathlon.nl/...c2zcfeZ11qqmeb?Ntt=merino

Bij rukka/halvarssons betaal je minstens het dubbele :X
https://www.motolegends.c...l-long-sleeved-shirt.html
https://www.motolegends.c...polo-wool-base-layer.html

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:39
DateTime.Now schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:01:
[...]

oei oei.

Hier nog extremer, ik ben sneller op de fiets dan met de motor! zelfs lopend ben ik sneller...
Maar ja woon 500m van mijn werk >:) ideaal en nu met zoeken naar een garage (met huis eraan) is dat wel lastig omdat er hoe dan ook meer reistijd bij gaat komen.

• Willem30
  • Laatst online: 22-12 13:33
Doorwaai jas en kevlar jeans.

Zolang je maar kan rijden krijg je iets koeling. Wachten voor stoplicht/spoorovergang/etc maakt het minder leuk.

• Chakotay
@ToolkiT dat spul heeft ook als voordeel dat je pak niet aan je zweterige huid vastplat. Vooral een strak zitten leren pak waar verder niets onder zit uittrekken is altijd een ramp :P

• SmurfLink
  • Niet online
Koekblik met standje koelkast aan. :P

Zaterdag wordt het rond de 20 graden. Is een overbroek dan te doen, of wordt het tijd om de motorjeans maar eens uit te gaan proberen? Lastige daarvan vind ik, stel dat er iets gaat irriteren ofzo dan kan ik 'm moeilijk uit doen. :p de overbroek heb ik altijd aan dus da's geen probleem. maar als we gaan lunchen is 't weer een hele verbouwing gelijk.

[ Voor 37% gewijzigd door SmurfLink op 20-06-2019 13:06 ]

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.