Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste
Acties:
  • 289.290 views

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:00
SemperFidelis schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:07:
[...]

Ja daarom is toch een Vstrom wel de favoriet so far. Die zijn ook nog prima betaalbaar trouwens zie ik :o
En anders zoiets ja:
https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr
Mijn tweede (huidige) is een V-Strom 650. Aanrader, rijd alle stukken van mijn woon-werk prima en zo te lezen is dat een vergelijkbaar stuk. Ontzettend veelzijdige machine en bovendien aardig betaalbaar inderdaad :)

Overigens is jouw volgende forumposts je 1000e. Make it count! :+

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-12 10:34
@Joopieboy hm, is er geen variant waar die gigantische klont staal onder de motor vervangen word door iets lichters? een stuk buis bijvoorbeeld :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:23

Vrijdag

De Zwarte

Later als ik groot ben wil ik een huis met een gazon. Een héél gróót gazon:

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-12 14:13
Leviathius schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:38:
[...]

Die demper is te warm gewassen volgens mij :+

Dan past de Yoshimura beter qua formaat vind ik.
Ben ik met je eens, onder een GSX-R zou die Akrapovic dan weer beter staan :)
Chakotay schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:44:
@Joopieboy hm, is er geen variant waar die gigantische klont staal onder de motor vervangen word door iets lichters? een stuk buis bijvoorbeeld :+
Maar dat mag niet van oom agent in Duitsland :o

[ Voor 35% gewijzigd door NLDViane op 18-06-2019 15:53 ]

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:31

Phreak

KTM SuperDuke

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:16:
[...]
Met de Yoshimura heeft hij een iets diepere en zwaarder geluid, maar het standaard geluid van het ding is echt awesome :9~
Mijn maatje heeft de GSX-S 1000 met een Yoshimura R11 Full System en custom map van Hoegee erop.
Dat is toch wel een bom hoor. Als hij het ding start hoor je al dat het iets bijzonders is.
Dat is niet omdat het oorverdovend hard is maar puur door het motorgedrag bij stationair lopen :9~
Als hij wegtrekt dan heb je een schone onderbroek nodig :+

Blyatifull

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-12 14:51
Even een vraag aan de experts hier: ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe achterband voor een Triumph Tiger Explorer van 2014. Ik heb hier en daar wat reviews gelezen en wat me eigenlijk elke keer opvalt, is dat er niet vaak negatief over banden gesproken wordt. Zijn de reviews representatief of vooral een lofzang om de volgende keer weer door de fabrikant uitgenodigd te worden voor een leuk weekendje weg?

En nu zitten er Dunlop Roadsmart 3 banden onder die enorm gecupt zijn. Moet ik wel zeggen dat de vorige bestuurder vooral rechtuit gereden heeft en dat ben ik allerminst van plan. Zou een nieuwe Roadsmart 3 gewoon een goede keuze zijn?

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-12 13:00
@BvZwolle wat voor rijder ben je, W/W of alleen mooi weer? Dat heeft ook invloed op de keuze.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:54

charrel

Cortisol4life..

BvZwolle schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:02:
Even een vraag aan de experts hier: ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe achterband voor een Triumph Tiger Explorer van 2014. Ik heb hier en daar wat reviews gelezen en wat me eigenlijk elke keer opvalt, is dat er niet vaak negatief over banden gesproken wordt. Zijn de reviews representatief of vooral een lofzang om de volgende keer weer door de fabrikant uitgenodigd te worden voor een leuk weekendje weg?

En nu zitten er Dunlop Roadsmart 3 banden onder die enorm gecupt zijn. Moet ik wel zeggen dat de vorige bestuurder vooral rechtuit gereden heeft en dat ben ik allerminst van plan. Zou een nieuwe Roadsmart 3 gewoon een goede keuze zijn?
Dat is een prima band, kan je niet de fout nee ingaan. Cuppen kan ook door de vering komen hè. Gebeurt sneller met langere veerwegen.

• NLDViane
@BvZwolle Motoplus had vorig jaar een review van tourbanden (o.a. RoadSmart 3, Michelin Road 5, Pirelli Angel GT) en die zeiden dat je eigenlijk geen slechte band meer kan kiezen, het verschil zit hem meer in waar de voordelen van de band liggen

[ Voor 4% gewijzigd door NLDViane op 18-06-2019 16:07 ]

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-12 10:21
SemperFidelis schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:20:
Ook m'n rijbewijs gehaald vrijdag, ging erg soepel. Nu komt het moeilijkste van het traject.. een motor kiezen ><
Budget van 4.000, wil 30 km woon werk (enkele reis) ermee doen waarvan slechts 14 km snelweg (die ik ook nog zou kunnen ontwijken) dus dan neig ik toch naar een naked.. Een Suzuki Bandit leek mij een goeie kandidaat. Maar eens online gaan speuren.
ik zat zelf 3 maand geleden in een gelijke situatie. ik ben uiteindelijk voor een kawasaki z750 gegaan.
Vind hem heerlijk rijden, ook met mijn lengte ( 1,96) zit hij gewoon lekker. en heb je een beetje een mix van een sportieve motor waar je ook wel wat langer op kan rijden.

• BvZwolle
aidanl schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:05:
@BvZwolle wat voor rijder ben je, W/W of alleen mooi weer? Dat heeft ook invloed op de keuze.
Gecombineerd, maar vooral mooi weer rijder en dan minimaal 2 keer per jaar een paar dagen de bergen in waar het meeste rubber wordt achter gelaten.
charrel schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:05:
[...]

Dat is een prima band, kan je niet de fout nee ingaan. Cuppen kan ook door de vering komen hè. Gebeurt sneller met langere veerwegen.
De motor is voorzien van Wilbers voor- en achtervering. De afstelling kan ik niets van zeggen, want heb de motor net een weekend en moet nog op kenteken gezet worden, dus kan nog niet rijden.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43

Ik denk dat zolang je je aan recente banden houdt, je niet echt kwaad kan doen.

Maar, ik heb zelf goed gevoel bij Continental (TKC70, ContiTrailAttack2, ContiRoadAttack3), Michelin (Road 5) en Bridgestone (A41, T31).
En ik ken iemand die zweert bij Pirelli Angel GT (2).

En, Dunlop is het enige merk waar ik al vaker negatieve ervaringen over gelezen heb. Maar misschien ligt dat aan slechte resultaten uit het verleden.

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12 21:27
Ik mag me aansluiten bij @NLDViane en @SemperFidelis . Een uurtje geleden m'n A-getrapte examen gehaald, eindelijk van het CBR af *O* *O* *O*

Vanavond wordt als het goed is ook gelijk de CB500 opgehaald en de R6 staat al te trappelen in de garage om een blokje om te gaan O+

• Chakotay
Feli @Twijfels! Veel geslaagden opeens, je zou bijna denken dat het mooi weer aan het worden is :P

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12 11:11
Gefeliciteerd @Twijfels

• BvZwolle
De reviews:
https://www.motoplus.nl/m...est-dunlop-roadsmart-iii/

https://www.motorfreaks.n...bergen/34163/artikel.html

https://ultimatemotorcycl...motorcycle-touring-tires/

Twee testen tijdens de exacte testomstandigheden en die andere waarbij gevoelsmatig veel info van Dunlop zelf komt. Ik ben normaalgesproken niet een achterdochtig type, maar gevoelsmatig niet erg objectief. Ik hoop dat ik het verkeerd zie!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-12 14:22

André

Analytics dude

Heerlijk weekend gedaan vanuit Motorhotel Bikers Moment in Daun. Eerste dag voornamelijk rond de Moesel, en de tweede dag Luxemburg. Mooi land, prachtig asfalt, mooie vergezichten, en prima weer gehad. Dat gaan we nog een keer doen.

Motor

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12 21:27
Chakotay schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:13:
Feli @Twijfels! Veel geslaagden opeens, je zou bijna denken dat het mooi weer aan het worden is :P
Als het aan mij ligt te mooi weer, bah wat een vieze hitte. Gelukkig een lieve examinator die me voor één stoplicht heeft laten staan en vooral lekker buitenaf heeft laten rijden O+

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-12 17:46
Gisteren was het nog te doen, vandaag de auto genomen :)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Heb onder mn RT nu Conti RoadAttack 3 GT liggen, doen het uitstekend onder het zware apparaat. Trek m vrij plat door bochten en stiekem nog best vaak met flink gas eruit, prima! 8)

edit: als je tandje sportiever wil kan je voor de SportAttack 3 gaan, die heb ik onder mn S1000RR en ben ook daar erg blij mee.

[ Voor 6% gewijzigd door noes op 18-06-2019 16:42 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• BvZwolle
noes schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:40:
[...]

Heb onder mn RT nu Conti RoadAttack 3 GT liggen, doen het uitstekend onder het zware apparaat. Trek m vrij plat door bochten en stiekem nog best vaak met flink gas eruit, prima! 8)

edit: als je tandje sportiever wil kan je voor de SportAttack 3 gaan, die heb ik onder mn S1000RR en ben ook daar erg blij mee.
Ik heb een buffel, niet een sportpaard ;) (BvZwolle in "Hét grote motortopic - Deel 23")

• NLDViane
BvZwolle schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:14:
De reviews:
https://www.motoplus.nl/m...est-dunlop-roadsmart-iii/

https://www.motorfreaks.n...bergen/34163/artikel.html

https://ultimatemotorcycl...motorcycle-touring-tires/

Twee testen tijdens de exacte testomstandigheden en die andere waarbij gevoelsmatig veel info van Dunlop zelf komt. Ik ben normaalgesproken niet een achterdochtig type, maar gevoelsmatig niet erg objectief. Ik hoop dat ik het verkeerd zie!
Diegene die ik bedoelde van Motoplus was een zelf uitgevoerde en bekostigde vergelijkingstest tussen 6 tourbanden, onder dezelfde motor (BMW R1200RS) over dezelfde 3600km naar Corsica, op Corsica, een circuit en weer terug. Klinkt iets onafhankelijker dan wat jij nu aanhaalt, kan m zaterdag anders wel voor je meenemen als je meerijdt :)

• BvZwolle
NLDViane schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:52:
[...]

Diegene die ik bedoelde van Motoplus was een zelf uitgevoerde en bekostigde vergelijkingstest tussen 6 tourbanden, onder dezelfde motor (BMW R1200RS) over dezelfde 3600km naar Corsica, op Corsica, een circuit en weer terug. Klinkt iets onafhankelijker dan wat jij bedoeld, kan m zaterdag anders wel voor je meenemen als je meerijdt :)
Ben er helaas niet bij, moet werken. Als je een link hebt, mag het ook. Ik heb volgens mij een account voor Motoplus om online content te lezen.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Weet ik, maar het gaat erom hoe je m rijdt ;) On a more serious note: de RoadAttack 3 GT gaat vast wel goed werken op die motor :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• NLDViane
BvZwolle schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:53:
[...]

Ben er helaas niet bij, moet werken. Als je een link hebt, mag het ook. Ik heb volgens mij een account voor Motoplus om online content te lezen.
Ohja, ik zie het, sorry!

https://www.motoplus.nl/m...test-zes-sets-toerbanden/

Zag dat ze ook 3 sportbanden in het volgende nummer hadden, en een aantal allroadbanden in de daaropvolgende!

[ Voor 13% gewijzigd door NLDViane op 18-06-2019 16:56 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-12 14:45
Waarom ga je eigenlijk niet voor allroad banden onder je allroad?
Ik heb de Dunlop TrailSmart Max onder m'n Tiger 800 en die bevallen erg goed :)

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik ben het met je eens dat ik in de bladen weinig écht kritische reviews zijn, meestal is alles fantastisch. Ik probeer daarom ook reviews van gewone gebruikers te vinden, maar die zijn vaak van een bedroevend niveau.
Onder de Caponord heb ik nu de Pirelli Scorpion Trail II liggen, na diverse setjes Conti Trail Attack's te hebben versleten. Beide banden kan ik zo aanraden, met een lichte voorkeur voor de Pirelli's. Ik heb alleen nog geen ervaring over de levensduur van de Pirelli's, maar na +/- 8000km zien ze er nog prima uit. En vorig jaar ervaren dat ze ook in de stromende regen Bij 5oC heel veel vertrouwen geven.

Sorry, heel verhaal en nog geen antwoord geven o je vraag over de Roadsmart 3 :X

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:11

Maakt het ook nog uit hoe de band 'oogt'?
Een Allroad ziet er vaak extra tof uit met dikke vette blokken eronder.

• BvZwolle
HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:04:
[...]

Maakt het ook nog uit hoe de band 'oogt'?
Een Allroad ziet er vaak extra tof uit met dikke vette blokken eronder.
Nee, rijeigenschappen vind ik het meest belangrijk. Daarna de eigenschappen in nat weer en geluid en als laatste verbruik.
Tankiej schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:57:
[...]

Waarom ga je eigenlijk niet voor allroad banden onder je allroad?
Ik heb de Dunlop TrailSmart Max onder m'n Tiger 800 en die bevallen erg goed :)
Omdat ik 100% zeker weten niet offroad ga en het dan een beetje onnodig vind om allroad te nemen.
Waaj schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:02:
[...]

Ik ben het met je eens dat ik in de bladen weinig écht kritische reviews zijn, meestal is alles fantastisch. Ik probeer daarom ook reviews van gewone gebruikers te vinden, maar die zijn vaak van een bedroevend niveau.

[...]

Onder de Caponord heb ik nu de Pirelli Scorpion Trail II liggen, na diverse setjes Conti Trail Attack's te hebben versleten. Beide banden kan ik zo aanraden, met een lichte voorkeur voor de Pirelli's. Ik heb alleen nog geen ervaring over de levensduur van de Pirelli's, maar na +/- 8000km zien ze er nog prima uit. En vorig jaar ervaren dat ze ook in de stromende regen Bij 5oC heel veel vertrouwen geven.

Sorry, heel verhaal en nog geen antwoord geven o je vraag over de Roadsmart 3 :X
Ik heb een hekel aan twee verschillende merken banden op een motor. De voorbanden zijn nog erg goed, vandaar dat ik toch neig naar de Dunlops. De Scorpion Trail 2 heb ik ook in het vizier, misschien dat ik dat ook wel gewoon doe.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-12 10:56
tkc80 oogt mooi maar als je niet veel in zand zit is het de moeite niet.
En verbruik neemt aardig toe.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:08
Ik rijd met een best wel zware V-strom 1000 op michelin pilot road. Achter de 4, voor de nieuwe 5.
Erg fijne band, die zich de afgelopen trip door Frankrijk goed bewezen heeft.
Geen enkele keer iets gevoelt van schuiven of glijden. Stuurt perfect.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:44:
Mijn vraag is of je dat zelf wel wilt :X :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Chakotay
@Bommes hoe doen ze het in de sneeuw? :+

@Joopieboy het gaat me niet eens zozeer om meer geluid, maar die paar kilo staal hoef ik niet perse mee te slepen. Het motorgedrag word er daarnaast met al die restrictors er meestal ook niet beter op.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja dat is wel een ding, hoewel ik dat bij die fiets van @wimmel_1 niet echt heb gemerkt, ding is sowieso absurd licht en de demper+kat hangt enorm laag. En die wil je echt niet zonder kat hebben zo luid als ze dan worden, zelfs al zou je de originele demper houden. :X

• HTT-Thalan
BvZwolle schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:11:
[...]

Nee, rijeigenschappen vind ik het meest belangrijk. Daarna de eigenschappen in nat weer en geluid en als laatste verbruik.
[...]

Omdat ik 100% zeker weten niet offroad ga en het dan een beetje onnodig vind om allroad te nemen.
[...]

Ik heb een hekel aan twee verschillende merken banden op een motor. De voorbanden zijn nog erg goed, vandaar dat ik toch neig naar de Dunlops. De Scorpion Trail 2 heb ik ook in het vizier, misschien dat ik dat ook wel gewoon doe.
Ik heb hele goede ervaringen met de Michelin Sirac. Doet het bij mij erg goed in de regen, en plakt als kauwgom in de bochten. Ik kan wel zeggen 'stepjes aan de grond' maar dat zegt bij mijn motor niet zoveel. Ze zijn niet de goedkoopste, maar leven wel láng dus dat maakt het wel goed denk ik. De mijne beginnen nu pas licht af te vlakken (profiel nog lang niet op) en er staat al ~8000km op.

En mocht je toch onverhoopt een keer naast het asfalt terecht komen, ik kwam er nog prima mee weg in de ondiepe blubber bij Chaam 'toen die ene keer' met @Leviathius, officieel is het een 90/10 band geloof ik.

Prima bandje.
Charly en Ewan long way up is go!
https://www.motorcyclenews.com/news/long-way-up-tv-/
"I’m doing Long Way Up for sure, with Ewan," says Boorman. "We’re doing South America to Los Angeles, so South America, Central America, Mexico and then LA. We’re going to start that in a few months’ time, and hopefully do it, yeah.

"We’ve got a few little surprises. We’re not going to do it traditionally, so there’s going to be a little twist.

"We’ll have done the world, then. Then we’ll just have to go into space or something!"

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Joopieboy schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:39:
Mja dat is wel een ding, hoewel ik dat bij die fiets van @wimmel_1 niet echt heb gemerkt, ding is sowieso absurd licht en de demper+kat hangt enorm laag. En die wil je echt niet zonder kat hebben zo luid als ze dan worden, zelfs al zou je de originele demper houden. :X
Heb bij mijn mt10 de cat er onder weg gehaald(ik neem geen crossplane 4 blok om als een stofzuiger rond te rijden :+ ) met de originele demper is het geluid best hard met mijn mivv viel het nog wel mee en er zijn linkpipes met extra tussen dempers.

Helaas is mijn mivv demper nu al demperwol aan het lozen en begon hij al te verkleuren tijden het afstellen op de testbank

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-12 14:45
BvZwolle schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:11:
[...]

[...]

Je weet dat de Scorpion Trail 2 ook allroad banden zijn? :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Streepje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:14:
[...]

Heb bij mijn mt10 de cat er onder weg gehaald(ik neem geen crossplane 4 blok om als een stofzuiger rond te rijden :+ ) met de originele demper is het geluid best hard met mijn mivv viel het nog wel mee en er zijn linkpipes met extra tussen dempers.

Helaas is mijn mivv demper nu al demperwol aan het lozen en begon hij al te verkleuren tijden het afstellen op de testbank
Een beetje geluid is prima idd, je hebt er alleen zelf totaal geen erg in hoe luid dat ding eigenlijk echt is. Rijdt er maar eens voor de gein achter, dan hoor je pas hoe die dreunt. :D

• BvZwolle
Tankiej schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:30:
[...]

Je weet dat de Scorpion Trail 2 ook allroad banden zijn? :P
ja, ik vind het ook niet heel makkelijk zoeken en vooral uitkiezen uiteindelijk. Ik denk dat ik gewoon voor de Dunlops ga. Heb ervaring met de Michelin PR4, Metzeler Roadtec01 en de RoadtecZ8. Ik heb eerlijk gezegd op geen enkele band een bijna-doodervaring gehad en nieuw rijdt alles goed.

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Joopieboy schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:31:
[...]

Een beetje geluid is prima idd, je hebt er alleen zelf totaal geen erg in hoe luid dat ding eigenlijk echt is. Rijdt er maar eens voor de gein achter, dan hoor je pas hoe die dreunt. :D
Heb een maat met mt10 met decat en akra demper, de akra is wel iets voller qua geluid dan mijn mivv maar vind het nog wel mee vallen met het “kabaal” als ik er achter rijd

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-12 08:06
Rick-Jan schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:22:
@Verwijderd Prachtige machine, staat ook op de lijst. Helaas net wat te kort op de markt voor mij qua prijzen. Maar proefrit gaat er wel komen :)
Of de GSR 750 (zoals ik heb). Is er al wat langer en betaalbaar(der) volgens mij. Oerdegelijk blok enkel als je gaat zoeken vallen kleine dingen op zoals ophangpunten van de GSX-R die er nog op zitten (weet uberhaupt niet of dit bij de GSXS ook nog zo is..)
ToolkiT schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:32:

en Project JerryPannier is klaar :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Binnenkort wat beter foto's in een mooiere setting dan mijn garage ;)
de eerste copycats zijn al gespot _O-

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/64511030_1288214718009565_1453640077992263680_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_eui2=AeGvT42vrkpNEmqwyWk8Ve6MURoK24HoaZCIE_j3u_U-wRWCF7C8DNrK3CMev-seqUjSPLpvfpLjMJ1dmZO5qBeTlVX8YMXH9BE38jqWSxF_tA&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=9ad1a42eca974560a05afd3d5cc2a8d8&oe=5D873C3B

[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 18-06-2019 19:08 ]

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:38
Dryhte schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:51:
[...]

Hoe doe je dat? Altijd 100 of 80 wegen en geen snelweg?

Ik heb ook een nieuwe DL650, en kom aan ruim 1:20

[Afbeelding]
[Afbeelding]

En dat is met beperkte hoeveelheid snelwegkilometers (waarvan veel tussen de file door tokkelen wat errug goed is voor het verbruik).

120km/h = 5l/100km
Speciaal voor jouw, na mijn werk gefotografeerd: verbruik

:+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Rechts zit een hendel he, die kun je ook overpakken, dan kun je meer gas geven. :Y

• f2ride2001
Als ik hard wil rijden ruk ik wel mijn TL1000S uit de garage. Die geeft een hele nieuwe dimensie aan gashendel :+

Proberen? 8)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

f2ride2001 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:22:
Als ik hard wil rijden ruk ik wel mijn TL1000S uit de garage. Die geeft een hele nieuwe dimensie aan gashendel :+

Proberen? 8)
Ik ken ze ja :X :+ Frame van mijn Gixxer kwispelt al, ik wil die fietspompen maar niet uitdagen zeg maar. 8)

Beter gezegd, ik houd hem liever heel, en mijzelf ook. ;) Blijft een geniale motor. :Y

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
f2ride2001 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:14:
[...]

Speciaal voor jouw, na mijn werk gefotografeerd: [Afbeelding: verbruik]

:+
Bij mij wordt 't brommertje ook steeds zuiniger. De 1:10 waar 't apparaat de eerste paar duizend kilometer mee op de proppen kwam is inmiddels een redelijk nette 1:13 geworden (iets meer dan 13K op de ODO meter nu).

Verbruik MT-10

Nou schaf je zo'n ding niet écht aan om er zuinigheidsrecords mee te verbreken maar ik vind 't wel prettig dat ik niet meer iedere 150 á 160 Km. moet gaan tanken om zo niet 't onderste uit de tank te willen halen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• f2ride2001
Ik heb dat ding al 22 jaar (sinds 97) maar er niets beters als (holigan) bike.
Gasgeven in 1 / 2 of 3 geeft automatisch wheelies (onbedoeld) . Blijft een geniale fiets. Heerlijk.
Niet kijken naar verbruik. In Duitsland met vriende n ben ik meestal diegene die moet tanken ( 1:11) :X
Echter kun je er (bijna) niet normaal mee rijden. Daarom rijd ik er (helaas) niet zo veel mee.

Heb vorig jaar er nog mee in MOTO73 gestaan. O-)

moto

[ Voor 25% gewijzigd door f2ride2001 op 18-06-2019 21:18 ]

• HTT-Thalan
Wieltjes gewisseld. Brandende zon, had er totaal geen zin in, maar het was écht nodig.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@f2ride2001 Photo-F*ck-It linkje werkt niet (én vernachelt de lay-out van GoT nú). Waarom zet je die foto niet even in je album hier op GoT net zoals die foto van het verbruik van je andere motor?

• HTT-Thalan
ToolkiT schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:32:
Even spelen met de Guzzi:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

en Project JerryPannier is klaar :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Binnenkort wat beter foto's in een mooiere setting dan mijn garage ;)
Echt ont-zet-tend vet gedaan kerel. Mag je trots op zijn! Ben er jaloers op! Niet de motor, maar wel de panniers :P.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Wat banden betreft: Op m'n Honda CB500x zaten de originele Scorpion Trail bandjes. Die worden vrij matig gereviewd en ik had er weinig vertrouwen in. Sleten ook als de neten. Na 3900 mijl de wear bars al zichtbaar. De Scorpion Trail II schijnt veel beter te zijn, in nat wegdek, levensduur, etcetera. Ik heb ze vervangen voor Angel GT II, die zijn (hier in de VS in ieder geval) pas vrij recent verkrijgbaar. Die erop, ongeveer 3500 mijl mee gereden. Veel beter gevoel op de weg, geen onzeker gevoel in nat weer, en gaan denk ik lang mee. Zaterdag ingeruild (voor die kawasaki van een paar pagina's terug), maar banden waren eigenlijk nog als nieuw. Ik denk dat ze erg geschikt zijn voor lange afstanden met een lange levensduur.

M'n nieuwe fiets heeft relatief goedkope banden, Dunlop Sportmax GPR 300. Ik las goede verhalen en tot dusverre niet verkeerd, maar ik heb er pas 170 mijl ofzo op. Geen gekkigheden en ze voelen OK. Nu eens zien hoe dat zich gaat houden.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:30:
[...]

Echt ont-zet-tend vet gedaan kerel. Mag je trots op zijn! Ben er jaloers op! Niet de motor, maar wel de panniers :P.
bedan... HEY! wat is er mis met de Guzzi?!! :o :+

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:25
Secsytime schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:30:
[...]

Heb zelf het nieuwere model (2014), maar stiekem vind ik de "oude" street R mooier in grijs of oranje :9~ :9~

[...]

Hij heeft het over 1000 kilometer per week, weet niet hoor.. maar volgens mij zit je dan meer op de motor dan dat je aan het werk bent. Alles voor de kilometers schrijven?
@HTT-Thalan Ik denk het ja, zal de volgende keer ff bij de Triumph dealer vragen wat een een zakje bougievonkjes voor een drie cilinder kost, zal vast minder zijn :9

@Secsytime
Nee hoor 40+ uur per week aan het werk en ongeveer 10-15 uur per week aan het reizen dus dat valt nog iets mee, tis alleen maar snelweg he, ik ken er zat die meer reistijd hebben en een stuk minder kilometers maken. En hoezo alles voor de kilometers schrijven? M'n werk zit nou eenmaal ver weg en we willen allebei niet verhuizen (werk en ik, that is :+ ). Maar goed, je hoef je ons niet te geloven hoor, ik schrik ook elke keer als ik van andere hoor wat ze bij de garage kwijt zijn, mijn onderhoud kost nog geen fractie daarvan. Ik denk dat ik zeker gezien de afstand met 19cent/km wel weg kom excl. afschrijving.

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
iemand nog tips wat betreft bar end mirrors ?

ik vind deze echt gaaf en ze lijken ook niet te klein. vaak worden die dingen zo klein gemaakt dat het nutteloos is :
https://www.mlmparts.com/...piegel-reverse-retro.html

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/6u1cL74Ldmc/maxresdefault.jpg

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:37

Secsytime

Automagisch

etwintje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:53:
[...]

@HTT-Thalan Ik denk het ja, zal de volgende keer ff bij de Triumph dealer vragen wat een een zakje bougievonkjes voor een drie cilinder kost, zal vast minder zijn :9

@Secsytime
Nee hoor 40+ uur per week aan het werk en ongeveer 10-15 uur per week aan het reizen dus dat valt nog iets mee, tis alleen maar snelweg he, ik ken er zat die meer reistijd hebben en een stuk minder kilometers maken. En hoezo alles voor de kilometers schrijven? M'n werk zit nou eenmaal ver weg en we willen allebei niet verhuizen (werk en ik, that is :+ ). Maar goed, je hoef je ons niet te geloven hoor, ik schrik ook elke keer als ik van andere hoor wat ze bij de garage kwijt zijn, mijn onderhoud kost nog geen fractie daarvan. Ik denk dat ik zeker gezien de afstand met 19cent/km wel weg kom excl. afschrijving.
Jij rekent jezelf rijk door de kilometers die je schrijft met vervoer. Ik doe mijn uurtarief keer de 10-15 uur per week die jij reist.. Seems like a bad deal to me ;)

Maar hey, "Gratis" 2 vervoersmiddelen!!!!
DateTime.Now schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:54:

ik vind deze echt gaaf en ze lijken ook niet te klein. vaak worden die dingen zo klein gemaakt dat het nutteloos is :

[Afbeelding]
Dat soort ebay dingen heb ik geprobeerd.. totaal nutteloos, je ziet er niks in.. -O-

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ToolkiT schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:13:
[...]

Dat soort ebay dingen heb ik geprobeerd.. totaal nutteloos, je ziet er niks in.. -O-
Maatje van me heeft een setje van Rizoma op z'n 2004 Aprilia RSV Tuono staan en daar zie je gewoon alles goed in, ook tijdens het rijden.

Rizoma op Ali Express / E-Bay is overigens meestal géén Rizoma. Daar zou ik persoonlijk dan ook niet van dat soort spullen gaan bestellen.

• f2ride2001
wimmel_1 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:19:
@f2ride2001 Photo-F*ck-It linkje werkt niet (én vernachelt de lay-out van GoT nú). Waarom zet je die foto niet even in je album hier op GoT net zoals die foto van het verbruik van je andere motor?
Done :>

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

DateTime.Now schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:54:

[Afbeelding]
Bij MLM hebben ze toch ook de wat grotere Highsider Victory Evo of de Ferrara Evo 2?

• etwintje
Secsytime schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:04:
[...]

Jij rekent jezelf rijk door de kilometers die je schrijft met vervoer. Ik doe mijn uurtarief keer de 10-15 uur per week die jij reist.. Seems like a bad deal to me ;)

Maar hey, "Gratis" 2 vervoersmiddelen!!!!
Maar jij leest iets wat ik niet schrijf.. Sure, ik kan ook ergens anders gaan werken en wonen, heel leuk allemaal maar dat zit er momenteel niet in dus dan maar zo goedkoop mogelijk reizen hé ;) De discussie hier was begonnen door dit bericht:
Destruction schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:30:
[...]

Nu je me toch quote, er is een topic over rekeningrijden en daarin wordt aangehaald dat een motor voor woon-werk ontzettend duur is. Wat is jouw mening daarover? :+
en @HTT-Thalan gaf aan wel voor 19cent per kilometer te rijden. Ik geef aan dat mij dat exclusief de afschrijving ook wel lukt, zelf met twee voertuigen (en bij m'n oude motor zelfs wel inclusief afschrijving :9 ). Tuurlijk, rijden kost altijd geld, daar zul je mij ook niet over horen, ik zeg dus ook absoluut niet dat ik twee gratis vervoersmiddelen heb ofzo, alleen dat m'n baas de onkosten aardig vergoed. Mezelf rijk rekenen doe ik dus absoluut niet, heb er ook een hoop werk mee. Maar jij gaf aan dat het onderhoudsbudget erg karig en onrealistisch is en daar ben ik het zeker met een Transalp niet mee eens.

• etwintje
InZane schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:41:
[...]

Ja Mendel is wat mij betreft prima! Ik woon zelf 2 keer struikelen bij de A50 vandaan (Apeldoorn oost, in de buurt van vd Valk), dus dat is voor mij prima aan te rijden :)

@etwintje wil je dan over de snelweg of binnendoor richting Heteren?
Maakt mij niet uit, vanaf Mendel kun je zo de Arnhemseweg oversteken en binnendoor naar Hoenderloo rijden. Ik weet alleen de route binnendoor niet helemaal uit m'n hoofd en ik mis nog één steuntje om m'n telefoonhouder te kunnen monteren ;(

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

etwintje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:23:
[...]

Maar jij leest iets wat ik niet schrijf.. Sure, ik kan ook ergens anders gaan werken en wonen, heel leuk allemaal maar dat zit er momenteel niet in dus dan maar zo goedkoop mogelijk reizen hé ;) De discussie hier was begonnen door dit bericht:

[...]

en @HTT-Thalan gaf aan wel voor 19cent per kilometer te rijden. Ik geef aan dat mij dat exclusief de afschrijving ook wel lukt, zelf met twee voertuigen (en bij m'n oude motor zelfs wel inclusief afschrijving :9 ). Tuurlijk, rijden kost altijd geld, daar zul je mij ook niet over horen, ik zeg dus ook absoluut niet dat ik twee gratis vervoersmiddelen heb ofzo, alleen dat m'n baas de onkosten aardig vergoed. Mezelf rijk rekenen doe ik dus absoluut niet, heb er ook een hoop werk mee. Maar jij gaf aan dat het onderhoudsbudget erg karig en onrealistisch is en daar ben ik het zeker met een Transalp niet mee eens.
Onderhoudsbudget is ook karig, dat komt omdat @HTT-Thalan verkeerd rekent. Maar het hoeft geen welles nietes discussie te gaan worden, zoals aangegeven, mij maakt het verder niet uit. :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ieder z'n 'hobby', toch?

Voor mij persoonlijk: Ik ga voor €0,19/Km. niet met een eigen motorfiets door weer en wind zakelijke Km's afleggen, zelfs niet al zou ik er qua literprijs aan brandstof / verzekering / MRB / onderhoud / kleding nét aan uit kunnen komen (voor alléén die zakelijke Km's).

Een litertje goedkope benzine kost op dit moment ± €1,60 waarmee je ± 20 Km. kan rijden (gemiddeld). Wil zeggen dat je máár €2,20 pér 20 Km. over houdt voor aanschaf / onderhoud / kleding / MRB / Verzekering / ...... Da's €11,- per 100 Km. en dus €110,- per 1000 Km.

Er werd (alléén zakelijk!!) daarstraks uit gegaan van 1000 Km. pér week dus sta je met een wat oudere fiets sowieso iedere maand de olie + filters te wisselen in je eigen (dúre) vrije tijd....

• Chakotay
@ToolkiT ha, Long Way Up, ik ben zeer benieuwd... Vooral of ze die trip nou eens op fatsoenlijke overlander-fietsen gaan doen, in plaats van weer zo'n bakbeest van 300kg :+

• Melkunie
Hij geeft het in het filmpje in ieder geval aan dat ze het 'anders' gaan doen. Ben benieuwd :)

Het mooiste van de eerste editie vond ik het gevoel voor avontuur. Dingen gingen gewoon echt mis en dat was spannend en interessant. Bij de tweede was alles al een stuk beter geregeld. Inmiddels is de boel zo immens populair dat ik toch wel een beetje bang ben voor de commerciële kant er van.
Chakotay schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:47:
@ToolkiT ha, Long Way Up, ik ben zeer benieuwd... Vooral of ze die trip nou eens op fatsoenlijke overlander-fietsen gaan doen, in plaats van weer zo'n bakbeest van 300kg :+
Stiekum hoop ik hierop:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WCsbdN2bP1M]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

wimmel_1 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:43:
Ieder z'n 'hobby', toch?

Voor mij persoonlijk: Ik ga voor €0,19/Km. niet met een eigen motorfiets door weer en wind zakelijke Km's afleggen, zelfs niet al zou ik er qua literprijs aan brandstof / verzekering / MRB / onderhoud / kleding nét aan uit kunnen komen (voor alléén die zakelijke Km's).

Een litertje goedkope benzine kost op dit moment ± €1,60 waarmee je ± 20 Km. kan rijden (gemiddeld). Wil zeggen dat je máár €2,20 pér 20 Km. over houdt voor aanschaf / onderhoud / kleding / MRB / Verzekering / ...... Da's €11,- per 100 Km. en dus €110,- per 1000 Km.

Er werd (alléén zakelijk!!) daarstraks uit gegaan van 1000 Km. pér week dus sta je met een wat oudere fiets sowieso iedere maand de olie + filters te wisselen in je eigen (dúre) vrije tijd....
Vergeet niet de tijd mee te rekenen die je kwijt bent aan reizen, zoeken van onderdelen en het sleutelen zelf. Ook al zie je het als bijv. "ontspanning" deze tijd gaat wel "ten koste" van iets anders.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:45
etwintje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:25:
[...]

Maakt mij niet uit, vanaf Mendel kun je zo de Arnhemseweg oversteken en binnendoor naar Hoenderloo rijden. Ik weet alleen de route binnendoor niet helemaal uit m'n hoofd en ik mis nog één steuntje om m'n telefoonhouder te kunnen monteren ;(
Ach, we kunnen daar ook de A50 wel opdraaien. Is maar een ritje van 20 minuten naar Heteren en dan hoeven we ook dat stomme Arnhem niet door :P

Ik kan wel rond 10.00 bij Mendel zijn :)

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-12 01:27
Secsytime schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:54:
[...]

Vergeet niet de tijd mee te rekenen die je kwijt bent aan reizen, zoeken van onderdelen en het sleutelen zelf. Ook al zie je het als bijv. "ontspanning" deze tijd gaat wel "ten koste" van iets anders.
Als je anders op de bank voor de tv hangt, valt dat toch wel mee :+

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:08
@wimmel_1
Precies de reden waarom ik bij mijn vorige baas heb aangegeven voor €2,50 per kilometer te rijden met mijn eigen auto. Is er nooit van gekomen helaas :9

Hij kon/wilde geen leaseauto regelen bij mijn functie, ik weigerde voor €0,19 met eigen vervoer periodiek naar klanten te gaan :+

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

mr_zippey schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:58:
[...]

Als je anders op de bank voor de tv hangt, valt dat toch wel mee :+
Als je kids dit bijv. als "quality time" met hun pa ervaren..

• Chakotay
Stuk leuker dan de zoveelste GS, maar nog steeds een redelijk logge fiets voor zo'n tripje :P

• etwintje
Ieder z'n 'hobby', toch?

Er werd (alléén zakelijk!!) daarstraks uit gegaan van 1000 Km. pér week dus sta je met een wat oudere fiets sowieso iedere maand de olie + filters te wisselen in je eigen tijd....
Gelukkig is het zowel motorrijden als sleutelen een hobby van me ;) Maar met zoveel kilometers maakt ook het verschil tussen auto en motor niet eens zo veel meer uit. De Transalp had een onderhoudsinterval van 12000km (iedere 2,5 maand), mijn nieuwe motor mag 16000km (iedere 3,5 maand) tussen de beurten dus dat is nog te overzien en zeker niet iedere maand.

Als we dan toch aan het rekenen zijn (ik vind het wel een interessante discussie ;) ) Met de Triumph heb ik volgens jou berekening per beurt (16 weken, beetje rare berekening maar soit) zo'n €1760,- te besteden. Verzekering (€54,54) en belasting (€38,15) ervan af in diezelfde periode blijft er €1.667,28‬ over voor onderhoud en afschrijving aan kleding en de motor zelf. Met mijn huidige motor ga ik er vanuit ongeveer €1000,- af te schrijven op de motor in deze periode, blijft er nog €667 over voor onderhoud, dat lukt mij wel als er geen gigantische reparaties bij komen (blok kapot ofzo) en ik denk dat ik de afschrijving van de kleding er ook nog van kan betalen. Vanwege de gigantisch veel hogere afschrijving (in 3,6 jaar naar nul) met de Triumph vs de Transalp kan ik nu de auto er niet meer van betalen.

• BvZwolle
Chakotay schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:00:
[...]

Stuk leuker dan de zoveelste GS, maar nog steeds een redelijk logge fiets voor zo'n tripje :P
En qua kwaliteit natuurlijk niet te vergelijken. Het is een grappig ontwerp, maar het blok en de techniek is flink achterhaald.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
lolgast schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:59:
@wimmel_1
Precies de reden waarom ik bij mijn vorige baas heb aangegeven voor €2,50 per kilometer te rijden met mijn eigen auto. Is er nooit van gekomen helaas :9

Hij kon/wilde geen leaseauto regelen bij mijn functie, ik weigerde met eigen vervoer periodiek naar klanten te gaan :+
Ik "mag" ook geen nieuwe leaseauto meer bestellen dus mijn "standplaats" wordt na 23-Sept. gewoon THUIS (met een vergoeding van €130,- p/m voor woon/werk).

Op zich heeft m'n werkgever, gezien 't 'groene karakter', natuurlijk 100% gelijk dat ze mij niet meer willen voorzien van een auto maar daarbij vervalt er ook wat "goodwill" van mijn kant uit.

• etwintje
Secsytime schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:54:
[...]

Zeker waar, dat maakt de berekening per definitie al onmogelijk. Maar ik ben na een week achter de pc voor de baas altijd weer blij eventjes met m'n handen te kunnen werken en heb ook een complete werkplaats met motorbrug ter beschikking, het is voor mij echt ontspanning en hobby. Ik ben op zaterdag sowieso altijd aan het sleutelen dus echt ten koste van iets anders gaat het bij mij niet.

• Chakotay
BvZwolle schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:05:
[...]

En qua kwaliteit natuurlijk niet te vergelijken. Het is een grappig ontwerp, maar het blok en de techniek is flink achterhaald.
Dat is in de rimboe eigenlijk alleen maar een voordeel, hoe simpeler hoe beter. Zie maar eens een BMW-computer te vinden om een vage storing te verhelpen dan :)

• etwintje
InZane schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:57:
[...]

Ach, we kunnen daar ook de A50 wel opdraaien. Is maar een ritje van 20 minuten naar Heteren en dan hoeven we ook dat stomme Arnhem niet door :P

Ik kan wel rond 10.00 bij Mendel zijn :)
Ook prima (y) Ben ik er ook rond 10:00. Gaat @sypie ook mee?

• BvZwolle
Chakotay schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:08:
[...]

Dat is in de rimboe eigenlijk alleen maar een voordeel, hoe simpeler hoe beter. Zie maar eens een BMW-computer te vinden om een vage storing te verhelpen dan :)
Eens, maar toch. Daarom heb ik een semi-simpele Explorer gekocht. Zit er een beetje tussenin :P

• etwintje
BvZwolle schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:10:
[...]

Eens, maar toch. Daarom heb ik een semi-simpele Explorer gekocht. Zit er een beetje tussenin :P
En de kwaliteit van BMW is volgens mij ook niet helemaal meer wat het ooit geweest is als ik zo online een beetje rondkijk (dat moet je natuurlijk altijd met een korreltje zout nemen maar toch) :o Ik zou iig iets veel lichters willen. Volgens mij hebben ze bij de vorige ritten ook hele stukken afgelegd achter op een auto/vrachtwagen omdat de BMWs veel te zwaar waren voor het mulle zand.

• Chakotay
@BvZwolle ik rij op het moment alleen oude Italianen, dan kan je de ervaring van nergens onderdelen kunnen vinden ook gewoon thuis beleven :+

@etwintje ik vond het vooral mooi toen cameraman Claudio zijn GS afgeschreven had, ze compleet zoek reed op een cheapo tweetakje van de markt :P

[ Voor 34% gewijzigd door Chakotay op 18-06-2019 22:13 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
etwintje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:09:
[...]

Ook prima (y) Ben ik er ook rond 10:00. Gaat @sypie ook mee?
Zullen we dat maar doen? Samen is gezelliger dan alleen uiteraard.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:08:
[...]

Italianen hebben geen computers nodig om er een onontwarbare puinhoop van te maken, dat lukt ze al prima met wat simpele electronica :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Waaj schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:13:
[...]

Italianen hebben geen computers nodig om er een onontwarbare puinhoop van te maken, dat lukt ze al prima met wat simpele electronica :+
Italianen moeten schepijs maken. SCHEP - IJS!! :9

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

etwintje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:06:
[...]

Zeker waar, dat maakt de berekening per definitie al onmogelijk. Maar ik ben na een week achter de pc voor de baas altijd weer blij eventjes met m'n handen te kunnen werken en heb ook een complete werkplaats met motorbrug ter beschikking, het is voor mij echt ontspanning en hobby. Ik ben op zaterdag sowieso altijd aan het sleutelen dus echt ten koste van iets anders gaat het bij mij niet.
En misschien als je niet aan de motor hoefde te sleutelen die je voor je werk nodig hebt, kon je wel aan iets anders sleutelen en daar waarde aan toevoegen.. en misschien wel geld aan verdienen.

Het gaat áltijd, ten koste van iets anders.

• Chakotay
Waaj schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:13:
[...]

He, ik heb mijn '84 Alfa Spider dit jaar nog maar 3x weg hoeven brengen wegens vage electra-storingen waardoor hij niet bleef lopen :+

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-12 22:29
Ben benieuwd wat de route gaat zijn. Noordkaap klinkt als een way up. Maar dan toch wel in de winter neem ik aan ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• HTT-Thalan
Eh, mijn interval is een stuk groter hoor - 12k voor olie. En bij 2000 per maand is dat dus ruwweg een half jaar voor een oliebeurtje van een uur werk. Bougies wisselen iets meer werk (de voorste 2 zijn lastig bereikbaar), ketting wisselen een uurtje, banden wisselen ook zoiets (van de velg af en nieuwe plaatsen, incl montage).

En die 'dure' vrije tijd van mij, daar verdien ik elke reisdag minimaal een uur van terúg omdat ik niet meer in de file hoef te staan. Had je dat ook meegerekend? Ik spaar elke week genoeg 'uren' om voor een half jaar onderhoud uit te kunnen voeren.

@Secsytime je claimt wel dat ik verkeerd reken, maar wijs nou eens aan wat ik fout doe dan? Nogmaals, ik leer graag bij, maar je geeft me geen nieuwe informatie.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:26:
[...]

Eh, mijn interval is een stuk groter hoor - 12k voor olie. En bij 2000 per maand is dat dus ruwweg een half jaar voor een oliebeurtje van een uur werk. Bougies wisselen iets meer werk (de voorste 2 zijn lastig bereikbaar), ketting wisselen een uurtje, banden wisselen ook zoiets (van de velg af en nieuwe plaatsen, incl montage).

En die 'dure' vrije tijd van mij, daar verdien ik elke reisdag minimaal een uur van terúg omdat ik niet meer in de file hoef te staan. Had je dat ook meegerekend? Ik spaar elke week genoeg 'uren' om voor een half jaar onderhoud uit te kunnen voeren.

@Secsytime je claimt wel dat ik verkeerd reken, maar wijs nou eens aan wat ik fout doe dan? Nogmaals, ik leer graag bij, maar je geeft me geen nieuwe informatie.
Minder reistijd door tussen de file doorrijden =! geld verdienen (': je rekent echt alles in je voordeel, stukje cherry picking van kosten.
Iemand ervaring met ACERBIS DUAL ROAD handguards?
https://www.ebay.co.uk/it...-STONE-11-16/273557965599?
Zit er aan te denken om die op de Guzzi te zetten.. maar zijn niet goedkoop..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ToolkiT schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:39:
Niet met dát specifieke merk / type maar: Ik heb bij mijn fietsje nog een paar (erg dúre) originele Yamaha hand-guards nieuw in doos liggen (+ bijbehorende spullen qua ruitje en kuipdeeltjes). Rede dat dat spel bij mij nog in de doos zit is omdat ik met een andere MT-10 gereden heb waar alles wél op gemonteerd zat en die fiets er érg licht (zenuwachtig) op de 'neus' door werd doordat die dingen als een spoiler werken welke verkeerd om gemonteerd is.

Waarschijnlijk ga jij dat effect op de Guzzi V7 niet ervaren dus....Gewoon bestellen :*)

• Melkunie
harley schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:26:
Ben benieuwd wat de route gaat zijn. Noordkaap klinkt als een way up. Maar dan toch wel in de winter neem ik aan ;)
Van Zuid-Amerika naar Los Angeles. Dat continent hebben ze nog niet gehad.

@wimmel_1, heb nooit aan dat effect gedacht. Toevallig vanmorgen de kappen van de V-Strom af geschroefd (beugel laten zitten) maar niet gelet ik ergens verschil in merkte. Behalve de koelere handjes dan, daar was het om te doen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Melkunie op 18-06-2019 22:55 ]

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

Secsytime schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:28:
[...]

Minder reistijd door tussen de file doorrijden =! geld verdienen (': je rekent echt alles in je voordeel, stukje cherry picking van kosten.
Mis ook motorkleding, je hebt er en meer van nodig en zal het sneller moeten vervangen dan iemand die een fractie van de kilometers maakt. Zelfde voor een werkplaats met gereedschap, moet je ook allemaal maar hebben om onderhoud zelf te doen.

Persoonlijk geloof ik best dat je een eind kan komen voor 19 cent de kilometer. Maar je moet dan wel op een motor zonder afschrijving rijden, veel zelf doen, internet afstruinen naar koopjes en geen tegenvallers hebben zoals je gloednieuwe band kapot rijden op een spijker. Maar als sleutelen aan je motor toch al je ding is zou het best kunnen.

Denk alleen dat het geen situatie is die vol te houden is, motoren worden steeds complexer en op een gegeven moment zal je wel naar een modernere motor toe moeten als je er dagelijks mee wilt rijden en nog steden met milieuzones in wil. Dan wordt hetgeen je zelf kan zonder gespecialiseerd gereedschap steeds beperkter.
wimmel_1 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:46:
[...]

Niet met dát specifieke merk / type maar: Ik heb bij mijn fietsje nog een paar (erg dúre) originele Yamaha hand-guards nieuw in doos liggen (+ bijbehorende spullen qua ruitje en kuipdeeltjes). Rede dat dat spel bij mij nog in de doos zit is omdat ik met een andere MT-10 gereden heb waar alles wél op gemonteerd zat en die fiets er érg licht (zenuwachtig) op de 'neus' door werd doordat die dingen als een spoiler werken welke verkeerd om gemonteerd is.

Waarschijnlijk ga jij dat effect op de Guzzi V7 niet ervaren dus....Gewoon bestellen :*)
deze?
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/~gYAAOSwkNFcwvlv/s-l1600.jpg
Je zou juist denken dat dat down force geeft ipv lift..

Maar een MT10 heeft wat meer airflow dan een V7 vermoed ik ;)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

ToolkiT schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:39:
Ik heb die in het wit. Wat kan ik er over zeggen.. staan mooi.. Welke kleur wil je ze hebben?
xos schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:54:
[...]

Mis ook motorkleding, je hebt er en meer van nodig en zal het sneller moeten vervangen dan iemand die een fractie van de kilometers maakt. Zelfde voor een werkplaats met gereedschap, moet je ook allemaal maar hebben om onderhoud zelf te doen.

Persoonlijk geloof ik best dat je een eind kan komen voor 19 cent de kilometer. Maar je moet dan wel op een motor zonder afschrijving rijden, veel zelf doen, internet afstruinen naar koopjes en geen tegenvallers hebben zoals je gloednieuwe band kapot rijden op een spijker. Maar als sleutelen aan je motor toch al je ding is zou het best kunnen.

Denk alleen dat het geen situatie is die vol te houden is, motoren worden steeds complexer en op een gegeven moment zal je wel naar een modernere motor toe moeten als je er dagelijks mee wilt rijden en nog steden met milieuzones in wil. Dan wordt hetgeen je zelf kan zonder gespecialiseerd gereedschap steeds beperkter.
Ervan uitgaande dat het sleutelen altijd op eigen initiatief is en niet op die van de motor. Daarnaast, ook al is sleutelen je ding, het gaat wel ten koste van iets anders. Tijd die je bijv. met je vrouw kunt doorbrengen, of je kinderen, of aan een project zou kunnen sleutelen waar je iets mee zou kunnen verdienen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@ToolkiT Exact die spullen inderdaad :Y

Als ik m'n brommertje weer verkoop dan mag de nieuwe eigenaar ze er bij hebben, ik monteer ze waarschijnlijk niet meer.

Secsytime schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 22:58:
[...]

Ik heb die in het wit. Wat kan ik er over zeggen.. staan mooi.. Welke kleur wil je ze hebben?
Ik zoek ze in zwart/grijs, past beter bij de Rough dan die witte..
Zijn ze en beetje stevig?

Ik zag deze:
https://www.ebay.co.uk/it...R-600-Bandit/143225007355
Weer iets goedkoper, maar niet 100% duidelijk of ze compatible zijn want de guzzi heeft geen holle buis maar een met schroefdraad voor de bar ends..
Dus de verkoper maar even gevraagd..

Op Amazon zie ik ze voor minder https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01M3TIU2R/, maar dat is zonder mounting kit en die zijn ook week £15 https://www.ebay.co.uk/itm/382302880418

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

ToolkiT schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:12:
[...]

Ik zoek ze in zwart/grijs, past beter bij de Rough dan die witte..
Zijn ze en beetje stevig?

Ik zag deze:
https://www.ebay.co.uk/it...R-600-Bandit/143225007355
Weer iets goedkoper, maar niet 100% duidelijk of ze compatible zijn want de guzzi heeft geen holle buis maar een met schroefdraad voor de bar ends..
Dus de verkoper maar even gevraagd..

Op Amazon zie ik ze voor minder https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01M3TIU2R/, maar dat is zonder mounting kit en die zijn ook week £15 https://www.ebay.co.uk/itm/382302880418
Wat is stevig? Ik heb ze inderdaad ook in het schroefdraad van de bar ends en als ze straks zijn aangedraaid gaan ze nergens heen. Maar verwacht niet dat ze een drop overleven of zo goed werken als MX handguards die op 2 punten vast zitten. In de winter (onder de 0 graden) houden ze in combinatie met de handvatverwarming, mijn handen op een temperatuur dat ik de motor nog veilig kan bedienen.
Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.