Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.412 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
noes schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:52:
Dat doen we dus al slimme Steven 7(8)7 hoe schoner je rijdt, hoe minder peut je erin hoeft te mikken en hoe minder geld je dat dus kost.
Dit hoor je wel vaker. Maar verbruik is wat anders dan uitstoot. Dat je zuinig rijdt betekend niet dat je schoon rijdt. Kijk naar een bromfietsje, heel laag verbruik maar heel hoge vervuiling. Vrachtwagens weer andersom, hoog verbruik maar weinig vervuiling (alles relatief he).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Rick-Jan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:06:
Ik zit in dubio over het volgende:

Ik heb 2 (+1 opknapper maar die telt even niet :+ ) motoren momenteel, GSR600 uit 2006 en een R6 van 2004. De R6 een beetje in een opwelling gekocht en hoewel het een fijne motor is (1500km mee gereden inmiddels), heb ik er niet zo veel plezier van als de GSR 600. Dit komt door de houding, het motorkarakter en het motorgevoel wat ik daardoor mis. Ik denk dat het gewoon niet mijn type motor is.

Het verschil in vermogen (+20pk en een stuk lichter) vind ik wel erg fijn en dat mis ik dan nu weer een beetje bij de GSR alhoewel die ook zeker niet traag is. Ik zit er aan te denken om ze beiden te verkopen ( of in te ruilen) op een nieuwere sportieve naked met wat meer vermogen. Budget leg ik het liefst zo min mogelijk bij.

Ik zoek eigenlijk een naked die niet al te zwaar is maar wel wat vermogen heeft. Ik ben wel fan van de 4 cilinders dus daar focus ik mij wel op. Toevallig laatst wel op een 1290 duke en 790 duke gereden, maar beide niet mijn type motor.vandaar dus de keuze voor een 4 cilinder.
De shortlist is als volgt:

GSR 750
GSXS 750
Z800(of z900 maar dat is al wat boven budget ben ik bang)

Nog wat zwaarder:
FZ1N
CB1000R

Wat zouden jullie doen? En hebben jullie wellicht nog opties voor de lijst? :)
Ik weet niet wat je budget is maar je noemt een 1290, dan zou Tuono of s1000r misschien iets voor je zijn? Samen met die ktm worden dat de supernakes genoemd, voldoende vermogen, sportief maar een stuk relaxtere zithouding. Ik deel je mening over de 1290 maar de Tuono of s1000r vond ik beide fijne motoren waarbij het karakter van de Tuono mij persoonlijk het beste paste. In geval van een Tuono zou ik altijd voor een >= 2014 model gaan ivm verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
InZane schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:12:
Zijn er toevallig nog Tweakers die vanuit omgeving Apeldoorn vertrekken?
Ik kom vanuit Zwolle, rijd dan lang Apeldoorn volgens mij (moet nog even exact checken). Daarna kunnen we samen toeren. Ik moet nog een telefoonhouder op mijn brommer sleutelen... Dus als je navigatie hebt of weet waar we heen moeten is dat altijd een pluspunt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Ik heb 2 (+1 opknapper maar die telt even niet :+ ) motoren momenteel, GSR600 uit 2006 en een R6 van 2004. De R6 een beetje in een opwelling gekocht en hoewel het een fijne motor is (1500km mee gereden inmiddels), heb ik er niet zo veel plezier van als de GSR 600. Dit komt door de houding, het motorkarakter en het motorgevoel wat ik daardoor mis. Ik denk dat het gewoon niet mijn type motor is.

Het verschil in vermogen (+20pk en een stuk lichter) vind ik wel erg fijn en dat mis ik dan nu weer een beetje bij de GSR alhoewel die ook zeker niet traag is. Ik zit er aan te denken om ze beiden te verkopen ( of in te ruilen) op een nieuwere sportieve naked met wat meer vermogen. Budget leg ik het liefst zo min mogelijk bij.

Ik zoek eigenlijk een naked die niet al te zwaar is maar wel wat vermogen heeft. Ik ben wel fan van de 4 cilinders dus daar focus ik mij wel op. Toevallig laatst wel op een 1290 duke en 790 duke gereden, maar beide niet mijn type motor.vandaar dus de keuze voor een 4 cilinder.

GSR 750
GSXS 750

Nog wat zwaarder:
FZ1N
CB1000R

O ja proefrijden is het belangrijkste natuurlijk, maar een volledige lijst en jullie ervaringen zijn erg nuttig.
Street triple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:18

Destruction

(ex-)Automonteur

sypie schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:12:
[...]
Ik kom vanuit Zwolle, rijd dan lang Apeldoorn volgens mij (moet nog even exact checken). Daarna kunnen we samen toeren. Ik moet nog een telefoonhouder op mijn brommer sleutelen... Dus als je navigatie hebt of weet waar we heen moeten is dat altijd een pluspunt.
Euj, nog meer Zwols tuig hier? :P

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:06

Rick-Jan

always connected

xos schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:12:
[...]

Ik weet niet wat je budget is maar je noemt een 1290, dan zou Tuono of s1000r misschien iets voor je zijn? Samen met die ktm worden dat de supernakes genoemd, voldoende vermogen, sportief maar een stuk relaxtere zithouding. Ik deel je mening over de 1290 maar de Tuono of s1000r vond ik beide fijne motoren waarbij het karakter van de Tuono mij persoonlijk het beste paste. In geval van een Tuono zou ik altijd voor een >= 2014 model gaan ivm verbeteringen.
Budget is niet toereikend voor een 1290 of S1000R, ik denk als ik de gemiddelde prijzen zo zie dat mijn budget zo rond de 6000-6500 (wellicht wat hoger) zit. Tuono ziet er wel gaaf uit maar het nieuwere model is wel boven budget. Model wat binnen budget is zal rond bouwjaar 2007 zijn.
Hoor ik goede verhalen over, erg populaire motor volgens mij. Voor mijn budget kan ik wel wat vinden zo te zien!

[ Voor 12% gewijzigd door Rick-Jan op 17-06-2019 21:21 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 18:12
Mijn 2 centen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Secsytime & @BvZwolle Ik denk dat @Rick-Jan beter voor de Speed-Trilpe (1050) kan gaan kijken :o

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 17-06-2019 21:27 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:40
Na een dagje zweten eindelijk erop, Kofferrekken en valbeugels+carterbeschermer.
Nieuwe banden erop, grote beurt.
Klaar om zaterdag naar Finland te vertrekken!
Als iemand nog tips heeft voor Finland, hoor ik het graag.

@Bommes Thanks voor je foto's nogmaals! Had er stiekem best veel aan. :9

En was weer een jaar geleden foto van Schotland

[ Voor 3% gewijzigd door Xoxol op 17-06-2019 21:29 ]

V-Strom 650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
wimmel_1 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:23:
@Secsytime & @BvZwolle Ik denk dat @sypie beter voor de Speed-Trilpe (1050) kan gaan kijken :o
Ik ben een echte Triumph fan, maar een Speed is echt te lomp. De street triple is veel meer fun en wendbaarheid.
@Rick-Jan ik heb nog wel een Tiger 1050 ABS van 2008 te koop. Valt goed binnen je budget. Is ook een fijne motor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:23:
@Secsytime & @BvZwolle Ik denk dat @sypie beter voor de Speed-Trilpe (1050) kan gaan kijken :o
Nope. Mijn dikke Pan doet het prima. Tot een 160 km/uur dan, daarboven begint die te kwispelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
sypie schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:26:
[...]

Nope. Mijn dikke Pan doet het prima. Tot een 160 km/uur dan, daarboven begint die te kwispelen.
Grrr..... Foute tag :+ Mea Culpa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
BvZwolle schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:26:
[...]

Ik ben een echte Triumph fan, maar een Speed is echt te lomp. De street triple is veel meer fun en wendbaarheid.
@Rick-Jan ik heb nog wel een Tiger 1050 ABS van 2008 te koop. Valt goed binnen je budget. Is ook een fijne motor!
Dan blijft als 'naked' de FZ1 nog over voor 'm.... Een "Dikke Duuzend" waar je gewoon wél 'fun' mee kunt hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:54
InZane schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:12:
Ritje!! *O*
Ik ben hier de laatste tijd niet zo vaak, maar ik ben er zeker bij hoor!

Zijn er toevallig nog Tweakers die vanuit omgeving Apeldoorn vertrekken?
Ik zit zelf te denken om binnendoor via Ugchelen, Hoenderloo en Arhnem richtng Heteren te rijden.
Jazeker!

Ik vertrek vanaf omgeving Beekbergen. Misschien afspreken bij Mendel? Dat is voor @sypie ook nog te vinden zonder navigatie en makkelijk vanaf de A50 vanuit Zwolle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
wimmel_1 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:31:
[...]

Dan blijft als 'naked' de FZ1 nog over voor 'm.... Een "Dikke Duuzend" waar je gewoon wél 'fun' mee kunt hebben >:)
Ik denk dat de FZ1 het op een bochtig traject niet wint van de Street. Het koppel van de Street is veel sneller beschikbaar, is minder zwaar en je kunt hem gerust tot 10.000 toeren doortrekken. Ik zie het voordeel niet helemaal van de FZ1 (prijs daar gelaten, want daar heb ik me niet in verdiept)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 15:54
HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:15:
[...]

Oh zeker, ik verwacht dat de Alp niet nog een keer 30k gaat maken voordat het blok uit elkaar moet. Maar dat is dan het hobbygedeelte. De baas betaalt het ding voor me (en een beetje extra) maar ik heb er privé ook lol van. Al zal ik nu de XR er staat daar toch meer op rijden qua privé plezier.

Over een paar jaar ben ik dit echt wel zat en wil ik vast een iets minder spartaanse auto en een meer comfortabele motor, maar wie dan leeft...
Ik heb het ook wel eens doorgerekend, met de 19cent per kilometer voor de volle 1000km in de week kon ik de belasting, verzekering, brandstof en onderhoud betalen van zowel m'n Audi A3 (oudje, maar wel diesel) als m'n Transalp/Pan European, daarbij doe ik wel echt alles zelf en haal ik de onderdelen bijvoorbeeld goedkoop uit Duitsland. Hoe het er met de Triumph voor staat weet ik eigenlijk niet, onderhoud en onderdelen zijn allemaal wat duurder maar het verbruik is wel vrij gunstig. Maar zo goedkoop als de Transalp zal hij niet rijden, die reed gemiddeld 1:19-1:20 en een voorband ging bijvoorbeeld gerust 30.000km mee en was ook nog goedkoper, remmen doe ik sowieso bijna nooit, het zit meestal eerder vast dan dat het versleten is. Afschrijving had ik bijna niet, de Audi koste me 1250,- en de Transalp ging voor meer weg dan waar ik hem ooit voor had gekocht, zelfs naar 40.000+km. Dat gaat met de Triumph wel anders zijn, die rij ik met een aantal jaar stijl op.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
BvZwolle schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:33:
[...]

Ik denk dat de FZ1 het op een bochtig traject niet wint van de Street. Het koppel van de Street is veel sneller beschikbaar, is minder zwaar en je kunt hem gerust tot 10.000 toeren doortrekken. Ik zie het voordeel niet helemaal van de FZ1 (prijs daar gelaten, want daar heb ik me niet in verdiept)
Ik dénk dat je jezelf wel eens serieus kunt vergissen in de FZ1 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Nu online
etwintje schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:31:
[...]

Jazeker!

Ik vertrek vanaf omgeving Beekbergen. Misschien afspreken bij Mendel? Dat is voor @sypie ook nog te vinden zonder navigatie en makkelijk vanaf de A50 vanuit Zwolle.
Ja Mendel is wat mij betreft prima! Ik woon zelf 2 keer struikelen bij de A50 vandaan (Apeldoorn oost, in de buurt van vd Valk), dus dat is voor mij prima aan te rijden :)

@etwintje wil je dan over de snelweg of binnendoor richting Heteren?

[ Voor 7% gewijzigd door InZane op 17-06-2019 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
wimmel_1 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:39:
[...]

Ik dénk dat je jezelf wel eens serieus kunt vergissen in de FZ1 :+
Hmmmm, ik ga zoeken naar een filmpje op jijbuis. Tenzij iemand een FZ1 en een Street te leen heeft.... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 23:55

GSR 750
GSXS 750

Nog wat zwaarder:
FZ1N
CB1000R

O ja proefrijden is het belangrijkste natuurlijk, maar een volledige lijst en jullie ervaringen zijn erg nuttig.
cbr 650 / cbf 650? Niet zoveel PK's, maar die heb je niet nodig om hard de bocht door te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:16

Vrijdag

De Zwarte

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

@BvZwolle Ziet er goed uit, maar ban niet erg fan van dit type, vind het nieuwere model mooier ( maar ook een stuk duurder) Wat dat betreft zal de Tiger 800 wel binnen budget vallen. Ik zie het inderdaad, die binnen budget hebben minstens 65k gelopen. Als jij zegt dat t niet heel spannende motor is zal ik m afstrepen!

@wimmel_1 Hoor ook goede verhalen over de FZ1, qua vermogen en ook de wendbaarheid. Ik heb gelezen zal @Raym09 of @Patrock bijv. misschien kunnen bevestigen, dat het als een 600 rijdt. Onder de 7000 toeren schijnt er voor een 1000 niet heel veel pit in te zitten, maar dat is misschien niet verkeerd om rustig te touren.

@Woask Vind m qua design wel mooi, maar ik denk dat ie toch wat te licht qua vermogen is.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rick-Jan op 17-06-2019 22:00 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Xoxol schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:24:
Na een dagje zweten eindelijk erop, Kofferrekken en valbeugels+carterbeschermer.

Tips voor Finland maar je V-strom ziet er tof uit zo (y)

Wat voor banden heb je er op laten leggen?
Mijn achterband is behoorlijk gecupt na mijn laatste trip, gedeeltelijk mijn eigen schuld best een flink stuk met te lage spanning rond gereden.
Volgende word denk ik een allroad band zoals de TKC 70 kan ik ook wat makkelijker eens een bospaadje mee pakken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
Rick-Jan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:54:
@BvZwolle Ziet er goed uit, maar ban niet erg fan van dit type, vind het nieuwere model mooier ( maar ook een stuk duurder) Wat dat betreft zal de Tiger 800 wel binnen budget vallen.

@wimmel_1 Hoor ook goede verhalen over de FZ1, qua vermogen en ook de wendbaarheid. Ik heb gelezen zal @Raym09 of @Patrock bijv. misschien kunnen bevestigen, dat het als een 600 rijdt. Onder de 7000 toeren schijnt er voor een 1000 niet heel veel pit in te zitten, maar dat is misschien niet verkeerd om rustig te touren.

@Woask Vind m qua design wel mooi, maar ik denk dat ie toch wat te licht qua vermogen is.

De Tiger 800 is in een nette staat met niet al te veel kilometers niet voor €6500,- te koop denk. Is een hele fijne, goede en makkelijke motor, maar allesbehalve spannend. Zou ik je in ieder geval niet aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
etwintje schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:37:
[...]

Ik heb het ook wel eens doorgerekend, met de 19cent per kilometer voor de volle 1000km in de week kon ik de belasting, verzekering, brandstof en onderhoud betalen van zowel m'n Audi A3 (oudje, maar wel diesel) als m'n Transalp/Pan European, daarbij doe ik wel echt alles zelf en haal ik de onderdelen bijvoorbeeld goedkoop uit Duitsland. Hoe het er met de Triumph voor staat weet ik eigenlijk niet, onderhoud en onderdelen zijn allemaal wat duurder maar het verbruik is wel vrij gunstig. Maar zo goedkoop als de Transalp zal hij niet rijden, die reed gemiddeld 1:19-1:20 en een voorband ging bijvoorbeeld gerust 30.000km mee en was ook nog goedkoper, remmen doe ik sowieso bijna nooit, het zit meestal eerder vast dan dat het versleten is. Afschrijving had ik bijna niet, de Audi koste me 1250,- en de Transalp ging voor meer weg dan waar ik hem ooit voor had gekocht, zelfs naar 40.000+km. Dat gaat met de Triumph wel anders zijn, die rij ik met een aantal jaar stijl op.. :'(
Lies! Volgens @Secsytime is het niet mogelijk! Je vergeet vast additionele kosten zoals bougievonkjes en velglintvet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Eigenlijk is er maar 1 antwoord op de vraag van @Rick-Jan en dat is een Rode Busa met verlengde achterbrug :+

Valt een MT-09 niet binnen budget?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Rick-Jan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:17:
[...]

Budget is niet toereikend voor een 1290 of S1000R, ik denk als ik de gemiddelde prijzen zo zie dat mijn budget zo rond de 6000-6500 (wellicht wat hoger) zit. Tuono ziet er wel gaaf uit maar het nieuwere model is wel boven budget. Model wat binnen budget is zal rond bouwjaar 2007 zijn.

[...]

Hoor ik goede verhalen over, erg populaire motor volgens mij. Voor mijn budget kan ik wel wat vinden zo te zien!
Heb zelf het nieuwere model (2014), maar stiekem vind ik de "oude" street R mooier in grijs of oranje :9~ :9~
HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:58:
[...]

Lies! Volgens @Secsytime is het niet mogelijk! Je vergeet vast additionele kosten zoals bougievonkjes en velglintvet.
Hij heeft het over 1000 kilometer per week, weet niet hoor.. maar volgens mij zit je dan meer op de motor dan dat je aan het werk bent. Alles voor de kilometers schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

sypie schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:26:
[...]

topkoffer eraf scheelt
banden wat harder (echt 2.9) scheelt
Ruit voorzien van keggen ("bakker keggen") scheelt flink
V stream ruit scheelt veeeel.

Hoe zijn de schokkers?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Pagman schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:18:
Eigenlijk is er maar 1 antwoord op de vraag van @Rick-Jan en dat is een Rode Busa met verlengde achterbrug :+

Valt een MT-09 niet binnen budget?
Had de Busa opmerking al verwacht :+ Maar de MT09 ziet er erg goed uit, en wordt hier ook wel enthousiast van. Wel zie ik dat het nieuwere model veel luxer is met betere vering, quickshifter, traction control, beter zadel en een vetter uiterlijk. Maar dat zit al zo 2000€ boven budget en is mij echt teveel geld.

@Bergie Hoe bevalt de MT-09? Mis je bovenstaande opties? Wellicht is het ook makkelijk aftermarket er op te zetten.

Tot nu toe vind ik de Street triple en de MT09 er positief bovenuit steken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015

A13X

Dude

Rick-Jan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:54:
@BvZwolle Ziet er goed uit, maar ban niet erg fan van dit type, vind het nieuwere model mooier ( maar ook een stuk duurder) Wat dat betreft zal de Tiger 800 wel binnen budget vallen.

FZ1 rijd echt niet als een 600, wel als een viercilinder. Hij probeert je niet te vermoorden onder in de toeren, maar gaat ook daar nog stevig van de plek af. 40 in z'n 2 en iets te enthousiast willen inhalen en je doet een power wheelie. :+

Kwa gewicht rijd hij wel als een 600, je merkt aan het sturen niet dat je op een 1000 zit.

Wil je hem nog echt wakker maken, dan ga je ermee naar de tuner en laat je de ecu flashen. Begrensers in de eerste 3 versnellingen eraf, emissie geneuzel eraf, secondaire butterflyes continu open en afstellen. Ga je van zijn 135pk aan het achterwiel ga je dan na zo'n 150pk.

Dan schijnt het echt een beest te worden, staat hier nog op het verlanglijstje (kost +/- €400,-)

@BvZwolle eerder koppel is vooral vanaf stilstand fijn, echter in bochten zet je hem gewoon een versnelling lager. Max toeren ligt namelijk ook 2k hoger, en op top heb je een extra 20pk beschikbaar.

Al gaat het bij beide motoren op dat punt meer om de bestuurder dan de motor.

Ideale van de FZ1 vind ik dat je "stilletjes" oftewel laag in toeren dermate van je plek af gaat dat je zonder veel kabaal sportief over een weggetje kan. Trek je niet zoveel aandacht. O-)

Al lijkt een street mij ook erg leuk :9~

En de MT09.... En de MT10..... En de tracer.... En en en.... :P

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:54
Ah super vet, meteen afgekeken. Wil ik ook!
"Who's going to be the croc spotter?"
Misschien wil ik dit eerst maar gewoon in veilig Europa proberen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Xoxol schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:24:

Neem een slaapmasker mee, anders kun je niet slapen. Het in het noorden nu de hele dag en nacht licht, het is bijna midzomer. Voer daarom ook altijd je dimlicht, de laagstaande zon zorgt er voor dat je minder zichtbaar bent.
Oh ja, Finland land van de duizend meren, a.k.a. land van de honderdmiljoenmiljard muggen. -O-

@Bommes Met de Continental TKC70 kun je ook zand meepakken, maar dat kost wat meer moeite. Liggen er nu 21.000+ km op bij mij. Moet ik wel gaan vervangen binnenkort.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

FZ1 rijdt heerlijk. Valt ook lekker de bocht in en iets op het gas en je bent weg.

Zit er wel steeds meer aan te denken om de FZ1 in te ruilen voor een cilindertje minder.
Vind het namelijk steeds leuker worden om op lagere snelheden vlot te rijden. De FZ1 is echt niet bang voor een beetje snelheid namelijk.

Een mix tussen het vermogen van de fz1, meer koppel en een cylinder of 2 minder lijkt mij erg gaaf. (Superduke 1290r of een rc8, of meer de adventure modellen.)
Zo veel wensen. Wordt tijd dat ik de jackpot win om ze te kunnen realiseren haha.

Moet namelijk ook een extra garage bij om de motoren voor mijn vriendin te verbergen. 2 vind ze al te veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
Rick-Jan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:34:
[...]

Had de Busa opmerking al verwacht :+ Maar de MT09 ziet er erg goed uit, en wordt hier ook wel enthousiast van. Wel zie ik dat het nieuwere model veel luxer is met betere vering, quickshifter, traction control, beter zadel en een vetter uiterlijk. Maar dat zit al zo 2000€ boven budget en is mij echt teveel geld.

@Bergie Hoe bevalt de MT-09? Mis je bovenstaande opties? Wellicht is het ook makkelijk aftermarket er op te zetten.

Ik heb geen ervaring met al die andere smaakjes, maar ben erg tevreden over m'n bandit(s) dat zijn toch wel de oer nakeds 8)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
teacher schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:31:
[...]

topkoffer eraf scheelt
banden wat harder (echt 2.9) scheelt
Ruit voorzien van keggen ("baker keggen") scheelt flink
V stream ruit scheelt veeeel.

Hoe zijn de schokkers?
Topkoffer houd ik er op, daar kan mijn werktas mooi in, die past niet in de zijkoffers.
Bandenspanning moet ik deze week maar eens controleren
Keggen heb ik van gehoord, moet ik nog eens onderzoeken.
Een V-Stream ruit staat op mijn lijstje. De huidige ruit is te veel bekrast voor goed zicht.

Moet alleen even doekoe weer op orde maken, even iets te veel geld uitstaan op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

mr_zippey schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:19:
[...]

Ik heb geen ervaring met al die andere smaakjes, maar ben erg tevreden over m'n bandit(s) dat zijn toch wel de oer nakeds 8)
Mijn Hawk is ouder. De pre-historie naked :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:40

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Nieuwe brommert gekocht afgelopen zaterdag, 2018 Kawasaki Z900RS. 1.7 mijl op de teller, stond anderhalf jaar bij de dealer, dus de prijs was fors gedaald. Startte meteen en alles loopt soepeltjes. Nog even netjes inrijden (lastig), maar ik heb er al redelijk wat mee gereden hier.

kawa z900rs

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Hillie schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 05:22:
Nieuwe brommert gekocht afgelopen zaterdag, 2018 Kawasaki Z900RS. 1.7 mijl op de teller, stond anderhalf jaar bij de dealer, dus de prijs was fors gedaald. Startte meteen en alles loopt soepeltjes. Nog even netjes inrijden (lastig), maar ik heb er al redelijk wat mee gereden hier.

[Afbeelding: kawa z900rs]
Mooi ding man !

Dat inrijden weet ik inmiddels alles van , geef wel af en toe goed gas hoor en ook stukjes snelweg maar kan niet wachten tot ik hem normaal kan gebruiken.

Wat wel leuk is : ik merk gewoon dat hij steeds beter gaat rijden na wat kilometers , klimt beter in zijn toeren en schakelt steeds lekkerder .
( heb wel steeds geluiden waarvan ik denk is dit normaal of wat? Hahah eerste motor dus dat hoort erbij denk ik )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

glydoscoop schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:10:
Niemand die meedoet vanuit Rotterdam/Capelle/Nieuwerkerk ofzo?
effe een dagje geen tweakers aan, en gelijk 8 pagina's verder... beetje late reactie van mijn kant dus.

Yup hiero... vanaf Vlaardingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:44
Ach, ik doe het hetzelfde als HTT-thalan, oude daihatsu YRV(18 jaar oud, 120k) start altijd, ruimte zat. Lekker makkelijk alles zelf te doen. Mijn vorige motor was een GS500. 160.000km mee gereden. Gemiddeld verbruik bijna 1:26. Voor 1500 euro gekocht en weer bij verkoop 1500 euro voor gevangen. Afschrijving is dus 0. Rest alleen verbruik / onderhoud. Verder gewoon zelf goed bij houden. Op die manier houd ik nog wat over van die 19ct die je krijgt (alhoewel het wel steeds moeilijker wordt).

Heb eind 2017 mee zelf verwend met een nieuwe DL650. Uiteraard moet je daar de afschrijving wel mee rekenen. Weet nog niet wat dat wordt. Wel weet ik dat nu ook ruim 1:25 rijdt en dat de banden 24k meegegaan zijn en dat ik nog steeds met de eerste ketting rijdt. Dat vind echt wel goed.

Voor de rest gaan we meemaken wat die idioten in Den Haag allemaal verzinnen. Als het gaat om proefballonnetjes spannen ze wel de kroon, het ene idee is nog idioter dan het andere..... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

[...]

De nieuwe mt09 heeft nog steeds beroerde vering, prima als je geen straat Rossi bent, zadel is wat hard maar ik zelf had er weinig last van. Vanaf 2017 is het elektronica pakket wat veranderd de jaren daarvoor kun je ook alles opzetten maar dat is natuurlijk ook weer extra kosten.

De mt09 is wel erg ligt in de voorkant wat nog wel eens resulteert in ongewilde wheelies, als je dat niet wil is het even leren hoe je met het gas moet werken

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb echt machtig zin in de rit van zaterdag.

Weer ziet er goed uit !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IJIbWtY7JaATST4o3d5dN17x/medium.png
https://www.buienradar.nl/weer/heteren/nl/2754287/5daagse

p.s. heeft iemand nog de .gpx van de rit in mei ?

[ Voor 19% gewijzigd door DateTime.Now op 18-06-2019 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Streepje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:29:
[...]

De nieuwe mt09 heeft nog steeds beroerde vering, prima als je geen straat Rossi bent, zadel is wat hard maar ik zelf had er weinig last van. Vanaf 2017 is het elektronica pakket wat veranderd de jaren daarvoor kun je ook alles opzetten maar dat is natuurlijk ook weer extra kosten.

De mt09 is wel erg ligt in de voorkant wat nog wel eens resulteert in ongewilde wheelies, als je dat niet wil is het even leren hoe je met het gas moet werken
Goed om te weten dat er ook achteraf nog een hoop op te zetten is. Wat de vering betreft, ik ben zeker geen Rossi en rijd ook niet met de knieën aan de grond. Maar vind t wel fijn om af en toe wel flink te accelereren.

Dat van de wheelies kwam ik ook al tegen. Dat hoeft van mij niet eigenlijk. Ik las wel dat het in de B modus al een stuk minder is. Is dat wheelie verhaal ook op te lossen met andere vering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Rick-Jan schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:02:
[...]

Goed om te weten dat er ook achteraf nog een hoop op te zetten is. Wat de vering betreft, ik ben zeker geen Rossi en rijd ook niet met de knieën aan de grond. Maar vind t wel fijn om af en toe wel flink te accelereren.

Dat van de wheelies kwam ik ook al tegen. Dat hoeft van mij niet eigenlijk. Ik las wel dat het in de B modus al een stuk minder is. Is dat wheelie verhaal ook op te lossen met andere vering?
Je hebt in alle rij modi gewoon vol vermogen dus ook in standje B maakt hij gewoon wheelies als je hard genoeg aan het gas jengelt. Zelf vond ik B erg vervelend rijden en had hem eigenlijk altijd gewoon op A staan.

Ik hoor van veel mensen dat met een andere achter schokbreker de wheelies juist nog makkelijker gaan

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +14 Henk 'm!
Even spelen met de Guzzi:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/64404835_10162022459680088_2634714736742105088_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=f6bb17b12cd2d0b8aa3eaf74e51291cf&oe=5D789939

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/64248655_10162022459745088_4403269217105739776_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=0dda5a473fc6772dd7b10cc679ad47bb&oe=5D89EA19

en Project JerryPannier is klaar :)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/64400053_10162031737245088_5005687162608287744_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=d76210d3afdc837d20f3fc053517f303&oe=5DC52374

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/64519373_10162031737445088_2914414856872394752_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=41e8514368d3efc44f77af2b4dce3377&oe=5DC5FB2D

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/64644922_10162031737305088_688400944500572160_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=39134eb4489ca92c2f861d530fa7e1ec&oe=5D874BF3

Binnenkort wat beter foto's in een mooiere setting dan mijn garage ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
f2ride2001 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:16:
[...]
Heb eind 2017 mee zelf verwend met een nieuwe DL650. Uiteraard moet je daar de afschrijving wel mee rekenen. Weet nog niet wat dat wordt. Wel weet ik dat nu ook ruim 1:25 rijdt en dat de banden 24k meegegaan zijn en dat ik nog steeds met de eerste ketting rijdt. Dat vind echt wel goed.
[...]
Hoe doe je dat? Altijd 100 of 80 wegen en geen snelweg?

Ik heb ook een nieuwe DL650, en kom aan ruim 1:20

Afbeeldingslocatie: https://images.spritmonitor.de/951150.png
Afbeeldingslocatie: https://images.spritmonitor.de/951150_31.png

En dat is met beperkte hoeveelheid snelwegkilometers (waarvan veel tussen de file door tokkelen wat errug goed is voor het verbruik).

120km/h = 5l/100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Enkele dagen geleden hadden we het over rugzakken. Gisteren was ik nog te moe maar vanochtend een foto gemaakt van de Motorrugzak XLMOTO .

Je kan hem niet prettig inladen doordat de achterkant wat harder is en rond. Goed stapelen gaat niet. Als ik hem op mijn werk weer open, ziet het er heel anders uit omdat het tijdens de rit alle kanten opvliegt.
(Ik gebruik hem totdat hij helemaal stuk is (weggooien is zonde) maar ik adviseer hem niet.)

(klikbaar)
Rugzak

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

DateTime.Now schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:58:
Is er nog iemand die met de motortour meegaat wie ik kan verblijden met een 6 polige waterdichte stekker ?
Had er 1 nodig, voor de veiligheid 3 gekocht. Blijkt het 3 zakjes te zijn van 5 stuks.

[Afbeelding]

Voor tweakers gratis uiteraard :*)

@Darkvisje,@w4rguy, Dit is de originele stekker die je op de accescoirestekker van je achterlicht aan kan sluiten. Moet je er nog 1 hebben ? zo kan je een geschakelde 12v in je circuit (of vaste 12v) maken zonder dat je aan de kabelboom hoef te zitten.

http://www.easternbeaver....Sealed/Extras/extras.html
https://www.easternbeaver...ls/crimping/crimping.html
Zeker interessant, maar laat me even de achterkant open trekken om te zien of het past. De vorige eigenaar heeft wat geknutseld aan (onder andere) de achterkant van de motor.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
Dryhte schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:51:
[...]

Hoe doe je dat? Altijd 100 of 80 wegen en geen snelweg?

Ik heb ook een nieuwe DL650, en kom aan ruim 1:20

[Afbeelding]
[Afbeelding]

En dat is met beperkte hoeveelheid snelwegkilometers (waarvan veel tussen de file door tokkelen wat errug goed is voor het verbruik).

120km/h = 5l/100km
Weet ik niet. Ik rijdt 50km enkele reis. Grootste gedeelte snelweg. Rustig aan, dus altijd rond 110km/uur.
30% is 100km/u snelweg, dus dat gaat ook al niet hard. In de spits mag je überhaupt al blij zijn dat je de 100 haalt.
Tweede tripteller laat altijd doorlopen, Dan zie je het verbruik over lange tijd (max 10.000km)
In de winter zit ik dan net onder de 1:25 en in de zomer er net boven. Voor de rest, goed anticiperen en op tijd gas los. Kom je een heel eind mee en werkt goed voor het onthaasten.. :+

PS controleer op tijd je bandenspanning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ach ja, waar ik 120 mag rijd ik 130 (= 120 op gps) en waar ik 90 mag, 110 (= 100 op gps), en ik trek al eens graag op aan een stoplicht/rotonde, dus... daar heb je 't verschil al ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:40
Bommes schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:56:
[...]

Tips voor Finland maar je V-strom ziet er tof uit zo (y)

Wat voor banden heb je er op laten leggen?
Mijn achterband is behoorlijk gecupt na mijn laatste trip, gedeeltelijk mijn eigen schuld best een flink stuk met te lage spanning rond gereden.
Volgende word denk ik een allroad band zoals de TKC 70 kan ik ook wat makkelijker eens een bospaadje mee pakken.
De keuze was tussen Scorpion Trail 2, Anakee en Karoo Street. Uiteindelijk gekozen voor Scorpion Trail 2 omdat ik toch meer asfalt ga zien dan off-road.

V-Strom 650

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Even een multireply want heb gisteravond niks gelezen :+ :

@Raym09 ik moet voor komende zaterdag toch afhaken, helaas. Ga m niet redden met overige verplichtingen en plannen voor het weekend.
Aikon schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:11:
[...]

Dit hoor je wel vaker. Maar verbruik is wat anders dan uitstoot. Dat je zuinig rijdt betekend niet dat je schoon rijdt. Kijk naar een bromfietsje, heel laag verbruik maar heel hoge vervuiling. Vrachtwagens weer andersom, hoog verbruik maar weinig vervuiling (alles relatief he).
Voor personenauto's zitten er echt niet zo'n grote verschillen tussen. Alleen de nieuwste VWs met directe injectie, die maken roet |:(
xos schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:33:
[...]

Misschien moet je dan zelf wat proberen te organiseren?
Die ene keer enduro rijden een paar maanden geleden vond ik best leuk.

@Chakotay heb precies hetzelfde met die dingen. Gaat een paar jaar goed en dan ineens mis je een pasje. Mijn auto start met een soort van bankpas en die was ook ineens foetsie. Sta je dan :/.
Speaking of which: waar was dat? Ik wil met een maatje ook eens proberen. Heb je een linkje voor me?

@Rick-Jan zeker eens een BMW S1000R proberen :Y vermogen kom je dan zeker niet te kort.

@Hillie gefeliciteerd :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07

Exigence

dnkroz

GSR 750
GSXS 750

Nog wat zwaarder:
FZ1N
CB1000R

Even een hele andere duit in het zakje dan alle voorgangers: MV Agusta Brutale 800?

Driecylinder, ~125 pk (nieuwste model heeft 109, 140 voor de RR en 150 voor de RC), ~175 kg drooggewicht :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:44
Gisteren reed ik achter zo'n brutale. Daar zit maar een beschaafd geluidje in :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Probeer ook eens een Street Triple zou ik zeggen :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
lolgast schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:44:
Gisteren reed ik achter zo'n brutale. Daar zit maar een beschaafd geluidje in :/
Grappig toch weer, ze hebben een mooi stukje spannende techniek op de markt gezet, maar ze worden gemeten naargelang de hoeveelheid geluid die het produceert? :P. Ik denk dat je op dat gewicht, met 125pk, genoeg hebt om je aandacht bij te houden in plaats van steeds om te kijken om te kijken of men je wel opmerkt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:44
@HTT-Thalan Nee dat lees je graag denk ik ;)
Ik vind het een schitterende motor en zou hem zo in mijn schuur zetten wetende dat ik een grote glimlach zou krijgen bij het indrukken van de startknop. In mijn ogen (oren?) echter, hadden ze wel iets meer mogen doen met de akoestiek van het uitlaatsysteem. Hij klinkt gewoon niet spannend

[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 18-06-2019 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Grappig, al die 3 pitter opties voor iemand (@Rick-Jan) die stelt "Ik ben wel fan van de 4 cilinders dus daar focus ik mij wel op". Waarschijnlijk prima keuzes, maar geen 4 pitters :+
lolgast schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:51:
Ik vind het een schitterende motor en zou hem zo in mijn schuur zetten wetende dat ik een grote glimlach zou krijgen bij het indrukken van de startknop. In mijn ogen (oren?) echter, hadden ze wel iets meer mogen doen met de akoestiek van het uitlaatsysteem. Hij klinkt gewoon niet spannend
Zal dat niet te maken hebben met de Europese toelatingseisen?

[ Voor 58% gewijzigd door noes op 18-06-2019 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik denk gelijk aan Zack Courts die met zo'n ding op pad was... en de reis moest afmaken met alleen de 3e versnelling omdat er een cruciaal boutje af viel onderweg.

YouTube: MC Commute - 2017 MV Agusta Brutale 800
noes schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:52:
Grappig, al die 3 pitter opties voor iemand (@Rick-Jan) die stelt "Ik ben wel fan van de 4 cilinders dus daar focus ik mij wel op". Waarschijnlijk prima keuzes, maar geen 4 pitters :+

[...]

Vind het leuk om mensen uit een bubble te sleuren >:)

[ Voor 69% gewijzigd door steveman op 18-06-2019 09:57 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Karakter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Als je liever een 4-cilinder hebt dan hebben ze die ook in hun assortiment. De Brutale 1000 met 212 pk en 184 kg :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

[...]

Dat viel mij ook wel op! Maar gezien de populariteit van de Street triple en de MT09 zal daar wel een reden voor zijn. Ik heb wat rondgekeken op Marktplaats en je kan een veel nieuwere street triple krijgen in vergelijking met een cb1000r bijvoorbeeld. Ik denk vanwege het verschil in nieuwprijs.

De s1000r is helaas ruim boven budget.

@Exigence mooie motor maar ben toch wat huiverig voor de kwaliteit van zo'n motor. Misschien geheel ongegrond maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman

[...]

Dan kom je uit op als aanvulling op de Z750, de Hornets en eventueel de Bandieten hoewel die dacht ik wel een zwaarder gewicht hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Pagman schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:56:
[...]

Dan kom je uit op als aanvulling op de Z750, de Hornets en eventueel de Bandieten hoewel die dacht ik wel een zwaarder gewicht hebben.
Thanks voor de input :) De z750 vind ik qua design niks, en de Hornet 600 en bandit 650 hebben qua vermogen eigenlijk hetzelfde als de GSR.

[ Voor 3% gewijzigd door Rick-Jan op 18-06-2019 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
Klopt, kan uit eigen waarneming zeggen dat die 20km/u verschil al heel veel uitmaken op het verbruik. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Pagman schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:56:
[...]

Mehh dat zijn imo nou net fietsen die het net niet helemaal zijn. Prima motoren maar echt warm kan ik er niet van worden. Zeker de Hornets en bandits, de vering en wegligging is goed mee te rijden maar het is wel instap niveau.

Dikke duuuzends:
FZ1N :+ O+ Ok niet super spannend design maar daardoor wel een heerlijke sleeper (Vraag de meneer in de dikke Merc ML die mij volgas niet kon bijbenen gisteren O-) )
Z1000 Spannender gestyled, maar daar moet je dan ook echt wel van houden. Not my cup of tea + hoog roofboxer gehalte.
CB1000(rr?) niks mis mee maar duurder dan bovenstaande 2.
Speed Triple 1050 wederom looks zijn hate it or love it, maar mijn zwager is er al een jaartje op 5-6 happy mee. (nou ja op wat onverwachte hoge kosten in het begin na) en mist een cilinder :+
MT-10: buiten budget en zuipt....maar v.w.b. vermogens afgifte ongeëvenaard. Dan moet je die van @wimmel_1 kopen, dan wel, en die is toch toe aan een nieuwe :+ eentje met valblokken wel te verstaan >:)
GSX-1000: reed wel lekker maar denk nog boven budget

[ Voor 9% gewijzigd door A13X op 18-06-2019 11:32 ]

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
@glydoscoop als je nog interesse hebt in een Funduro. Er wordt op het BMW GS forum nu een Funduro aangeboden van 1994 met ~27K KM en een vraagprijs van €1700,-. Ik zal niet direct linken, omdat je je eerst moet registreren waarschijnlijk, maar je kan hem vinden in de Vraag en Aanbod daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
Rick-Jan schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:59:
[...]

Thanks voor de input :) De z750 vind ik qua design niks, en de Hornet 600 en bandit 650 hebben qua vermogen eigenlijk hetzelfde als de GSR.
De Hornet is er dacht ik ook nog in een 900CC variant net als dat de bandit nog een 1200 en een 1250 heeft.

GSR is wel echt een nette fiets :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Rick-Jan schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:56:
[...]

Dat viel mij ook wel op! Maar gezien de populariteit van de Street triple en de MT09 zal daar wel een reden voor zijn. Ik heb wat rondgekeken op Marktplaats en je kan een veel nieuwere street triple krijgen in vergelijking met een cb1000r bijvoorbeeld. Ik denk vanwege het verschil in nieuwprijs.

De s1000r is helaas ruim boven budget.

@Exigence mooie motor maar ben toch wat huiverig voor de kwaliteit van zo'n motor. Misschien geheel ongegrond maar toch.
Tja de Street Triple is naast een geweldige motor, toch wel gepositioneerd als instapper en daar profiteer je natuurlijk van in de prijs. Maar als ik op zoek was naar een naked werd 't toch een street triple en geen andere motor (ok misschien de Guzzi V7 of Kawa Z900RS maar dan eerder vanwege de retro cool).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 11:49
Raym09 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:59:
Met dank aan @wimmel_1 is de .gpx nu ook wat liever voor Garmin.
De misschientjes:
@Rick-Jan
@Mauritio
@Pagman
@xos
Ik kan erbij als zeker, gisteren een deel van de route gereden (ik woon 100m van de Waalbanddijk aan de Waardenburgse kant), erg mooi :)
Hoe zit het met introducés, wellicht wil mijn zwager mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Pagman schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:08:
[...]

De Hornet is er dacht ik ook nog in een 900CC variant net als dat de bandit nog een 1200 en een 1250 heeft.

GSR is wel echt een nette fiets :P
Hornet 900 is helaas alleen als ouder model geleverd wat ik zo zie. 1250 is qua koppel wel meer maar ook een stuk zwaarder. GSR is eigenlijk ook wel een hele goede ondergewaardeerde motor. Je kan er rustig mee touren maar ook nog aardig mee gas geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Shivs schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:08:
@glydoscoop als je nog interesse hebt in een Funduro. Er wordt op het BMW GS forum nu een Funduro aangeboden van 1994 met ~27K KM en een vraagprijs van €1700,-. Ik zal niet direct linken, omdat je je eerst moet registreren waarschijnlijk, maar je kan hem vinden in de Vraag en Aanbod daar.
Bedankt heb inmiddels een 310R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Ik wist dat ik zoiets had zien langs komen, moet ik toch beter opletten de volgende keer ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
lolgast schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:51:
Het was ook niet helemaal serieus bedoeld, ik weet en begrijp heel goed dat voor de meesten een motor veel meer emotie geeft/oproept dan gewoon een vervoersmiddel. Het is net zoals schoenen, je keuze telefoon en je kapsel een manier om jezelf uit te drukken. Dat betekent dat alle subjectieve zaken ineens ook veel belangrijker worden.

Maar die uitlaten worden niet op die manier geleverd omdat de fabrikant dat 'wel goed genoeg' vond. Het zijn geen goedkope machines, ze hebben geen enkel maatschappelijk nut behalve dat het pleziermiddelen zijn voor mensen die het geld ervoor over hebben, en de mensen die deze motoren creëeren hebben er waarschijnlijk dezelfde passie voor als diegene die zo'n ding kopen.

Het gebeurt omdat men daartoe gedwongen word, en ergens begrijp ik het wel. Ik erger me ook dood als die klapmongool van hier verderop weer met zijn brulpijpen aan het spelen is in de straat, ondanks dat ik zelf ook motorrij en het geluid van mijn alpje 'leuk' vind.

Emissie-eisen worden al genoemd, en dat gaat dus hand in hand met geluids-eisen. Er is geen reden waarom een motor meer lawaai zou moeten maken dan elk ander voertuig met een verbrandingsmotor, maar met auto's doen mensen zoiets toch minder snel/vaak. Bijna 100% van de Harleys maakt een takkeherrie, want dat hoort er blijkbaar bij, het is een cultuur dingetje geworden.

Als ik straks een elektrische motor heb (dat gaat echt nog wel gebeuren) heb ik helemaal geen geluid meer, ik kan er niet wakker om liggen. Zolang het duurt heb ik er plezier mee, en is het over dan is het over. No fucks given. Zolang de motor maar wel doet wat ik wil en lekker rijdt :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xos

xos

Raym09 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:06:
[...]

Mehh dat zijn imo nou net fietsen die het net niet helemaal zijn. Prima motoren maar echt warm kan ik er niet van worden. Zeker de Hornets en bandits, de vering en wegligging is goed mee te rijden maar het is wel instap niveau.

Dikke duuuzends:
MT-10: buiten budget en zuipt....maar v.w.b. vermogens afgifte ongeëvenaard.
Als je het hebt over een motor die gecastreerd is is het de MT-10 wel... Hier een filmpje van een dyno run waarbij ook de uitdraai van een R1 en een Tuono erover wordt gelegd. Kan je ook zien dat het R1 blok en het MT-10 blok compleet verschillend zijn, zo ongeveer alle bewegende delen zijn anders en dat maakt een enorm verschil.

De MT-10 is standaard ontzettend geknepen en heeft een vreemde koppelcurve. Het ding schreeuwt om een motorische aanpassingen, niet in de laatste plaats omdat Yamaha berucht is om de nogal heftige gasopname, voelt heel snel en heftig maar is het niet en zelfs ronduit gevaarlijk.

@noes dat was destijds hier: https://www.motorhuisdedoelen.nl

Dit was onder begeleiding, wij waren met zijn tweeën en het was niet zo dat hij rustig aan deed en een makkelijke route koos. De dagen ervoor had het enorm geregend dus alles was super glad en her en der best stijl met boomstammetjes e.d. Al met al behoorlijk aanpoten en met een goed uur was bij mij fysiek het beste er wel af. Owh, en als je de keuze hebt, kies er eentje met een electrische starter, een kickstart is flink doorwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

De denkfout in zovele discussies over zovele onderwerpen. Alsof er mogelijkerwijs een reden zou kunnen bestaan waardoor mensen gaan zeggen "ooo daarom, ja ok dan". De nederlander wil kunnen zaniken dus een reden dat niet te doen laat hij zich niet aansmeren. Bedenk dat er bijvoorbeeld geen goede reden is waarom men uberhaupt een TV of Magnetron heeft, dat had ook anders gekund door het nieuws in buurthuizen te doen en na WW2 al die overgebleven magnetrometers in iets anders (nuttigers) te steken dan overtollig eten weer warmen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Thanks @xos

[ Voor 20% gewijzigd door noes op 18-06-2019 11:19 ]

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ook m'n rijbewijs gehaald vrijdag, ging erg soepel. Nu komt het moeilijkste van het traject.. een motor kiezen ><
Budget van 4.000, wil 30 km woon werk (enkele reis) ermee doen waarvan slechts 14 km snelweg (die ik ook nog zou kunnen ontwijken) dus dan neig ik toch naar een naked.. Een Suzuki Bandit leek mij een goeie kandidaat. Maar eens online gaan speuren.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Jaaa, zaterdag op donkergroen in plaats van felgroen, A-rijbewijs in de zak oOo oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Gefeliciteerd @NLDViane & @SemperFidelis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Allebei gefeliciteerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 21:18

iFrost

Vroem vroem

Gefeliciteerd dudes!

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

SemperFidelis schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:20:
Ook m'n rijbewijs gehaald vrijdag, ging erg soepel. Nu komt het moeilijkste van het traject.. een motor kiezen ><
Budget van 4.000, wil 30 km woon werk (enkele reis) ermee doen waarvan slechts 14 km snelweg (die ik ook nog zou kunnen ontwijken) dus dan neig ik toch naar een naked.. Een Suzuki Bandit leek mij een goeie kandidaat. Maar eens online gaan speuren.
Als je 99% woonwerk doet, probeer dan een tourfiets. Meer overzicht, meer zitcomfort. Elke 650/750 cc motor met een hoge zit van ca. 60cm en een beetje windbescherming is dan wel lekker. De nakeds kunnen evt armklachten geven en boete magneten worden.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 21-09 00:34
Afgelopen weekend nieuwe banden laten monteren. Ben van Metzeler naar Michelin gegaan.
Het warme weer is ideaal om die nieuwe laag er af te rijden. :*)

Doorwaai kleding is wel lekker t/m morgen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

xos schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:07:
[...]

Als je het hebt over een motor die gecastreerd is is het de MT-10 wel... Hier een filmpje van een dyno run waarbij ook de uitdraai van een R1 en een Tuono erover wordt gelegd. Kan je ook zien dat het R1 blok en het MT-10 blok compleet verschillend zijn, zo ongeveer alle bewegende delen zijn anders en dat maakt een enorm verschil.

De MT-10 is standaard ontzettend geknepen en heeft een vreemde koppelcurve. Het ding schreeuwt om een motorische aanpassingen, niet in de laatste plaats omdat Yamaha berucht is om de nogal heftige gasopname, voelt heel snel en heftig maar is het niet en zelfs ronduit gevaarlijk.

@noes dat was destijds hier: https://www.motorhuisdedoelen.nl

Dit was onder begeleiding, wij waren met zijn tweeën en het was niet zo dat hij rustig aan deed en een makkelijke route koos. De dagen ervoor had het enorm geregend dus alles was super glad en her en der best stijl met boomstammetjes e.d. Al met al behoorlijk aanpoten en met een goed uur was bij mij fysiek het beste er wel af. Owh, en als je de keuze hebt, kies er eentje met een electrische starter, een kickstart is flink doorwerken.
Ok ok, mijn referentie kader is die van @wimmel_1 en dat is waarschijnlijk niet zo terecht O-)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
ROFLASTC schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:26:
[...]

Als je 99% woonwerk doet, probeer dan een tourfiets. Meer overzicht, meer zitcomfort. Elke 650/750 cc motor met een hoge zit van ca. 80cm en een beetje windbescherming is dan wel lekker. De nakeds kunnen evt armklachten geven en boete magneten worden.
FTFY

Check de DL650 (Wee Strom) maar eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ROFLASTC schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:10:
[...]

De denkfout in zovele discussies over zovele onderwerpen. Alsof er mogelijkerwijs een reden zou kunnen bestaan waardoor mensen gaan zeggen "ooo daarom, ja ok dan". De nederlander wil kunnen zaniken dus een reden dat niet te doen laat hij zich niet aansmeren. Bedenk dat er bijvoorbeeld geen goede reden is waarom men uberhaupt een TV of Magnetron heeft, dat had ook anders gekund door het nieuws in buurthuizen te doen en na WW2 al die overgebleven magnetrometers in iets anders (nuttigers) te steken dan overtollig eten weer warmen.
Que :?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:58:
[...]

Het gebeurt omdat men daartoe gedwongen word, en ergens begrijp ik het wel. Ik erger me ook dood als die klapmongool van hier verderop weer met zijn brulpijpen aan het spelen is in de straat, ondanks dat ik zelf ook motorrij en het geluid van mijn alpje 'leuk' vind.
Je treft het wel, is het niet een taxi dan is het wel de klapmongool met zijn brulpijp :D
SemperFidelis schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:20:
Een gekuipte Bandit of de Honda CBF?
Yamaha FZ6 S is ook een robuste motor voor WW verkeer.

[ Voor 36% gewijzigd door Pagman op 18-06-2019 14:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xos

xos

Raym09 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:28:
[...]

Ok ok, mijn referentie kader is die van @wimmel_1 en dat is waarschijnlijk niet zo terecht O-)
Het heeft idd met context te maken, er is niks mis met dat ding, alleen had ik ten tijde van de proefrit op de MT-10 zowel een R1 als een Tuono. En dan merk je dat motorisch gezien het ding wat tekort komt tov die twee. Dus als je dan zegt dat het ding motorisch ongeevenaard is kan ik me niet inhouden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

xos schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:55:
[...]

Het heeft idd met context te maken, er is niks mis met dat ding, alleen had ik ten tijde van de proefrit op de MT-10 zowel een R1 als een Tuono. En dan merk je dat motorisch gezien het ding wat tekort komt tov die twee. Dus als je dan zegt dat het ding motorisch ongeevenaard is kan ik me niet inhouden ;).
Is dat een 1100 V4? En zo ja, hoe bevalt dat nou?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

@Rick-Jan kijk ook eens naar de GSX-S750 waar ik zelf heel tevreden over ben :) Een bochtenmonster met een waanzinnig standaard geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
ROFLASTC schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:26:
[...]

Als je 99% woonwerk doet, probeer dan een tourfiets. Meer overzicht, meer zitcomfort. Elke 650/750 cc motor met een hoge zit van ca. 60cm en een beetje windbescherming is dan wel lekker. De nakeds kunnen evt armklachten geven en boete magneten worden.
Ja daarom is toch een Vstrom wel de favoriet so far. Die zijn ook nog prima betaalbaar trouwens zie ik :o
En anders zoiets ja:
https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

[ Voor 19% gewijzigd door SemperFidelis op 18-06-2019 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Pagman schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:36:

Je treft het wel, is het niet een taxi dan is het wel de klapmongool met zijn brulpijp :D
Het is 1 en dezelfde persoon ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

@Verwijderd Prachtige machine, staat ook op de lijst. Helaas net wat te kort op de markt voor mij qua prijzen. Maar proefrit gaat er wel komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos

xos

steveman schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:58:
[...]

Is dat een 1100 V4? En zo ja, hoe bevalt dat nou?
Destijds nog een 2014, 1000cc model. Was aan het rondkijken voor een opvolger vandaar de proefrit.

Momenteel heb ik een 2018 1100 Tuono en dat is weer een stap vooruit ondanks euro 4. Ik ben er ontzettend blij mee en deel Neeves zijn mening in deze video nadat ik zelf de ktm, bmw en yamaha als proefrit heb gereden. De nieuwe voor dit jaar heeft de 2e generatie electronische vering, daar heb ik nog geen ervaring mee maar is imho een beetje onzin.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

Rick-Jan schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:22:
@Verwijderd Prachtige machine, staat ook op de lijst. Helaas net wat te kort op de markt voor mij qua prijzen. Maar proefrit gaat er wel komen :)
Ik vind het ook een prachtig ding dit is die van mij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U1FKIqNTuyZZq5Z85mNa2nrb/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:52:
[...]

Ik vind het ook een prachtig ding dit is die van mij :)

[Afbeelding]
Gaaf ding, ook mooi hoe de lijnen van die Yoshimura kloppen met de kont van de motor :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NLDViane schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:35:
[...]

Gaaf ding, ook mooi hoe de lijnen van die Yoshimura kloppen met de kont van de motor :9~
Met de Yoshimura heeft hij een iets diepere en zwaarder geluid, maar het standaard geluid van het ding is echt awesome :9~

Zo klinkt hij gewoon standaard:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wil je echt een mooi en zwaar geluid moet je toch echt de Akra overwegen, verschrikkelijk mooie demper ook:
Afbeeldingslocatie: https://carpimoto.it/Images/Products/Zoom/Suzuki_GSX-S1000_Akrapovic_S-S10SO11-HASZ_Scarico_Exhaust_Auspuff_Pot.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/i/142738509470-0-1/s-l1000.jpg
O+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 16:14
Joopieboy schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:36:
Wil je echt een mooi en zwaar geluid moet je toch echt de Akra overwegen, verschrikkelijk mooie demper ook:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
O+
Die demper is te warm gewassen volgens mij :+

Dan past de Yoshimura beter qua formaat vind ik.

YouTube: MotorcycleGeek

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.