Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.398 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:45
noes schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:45:
[...]

Zou die afspraak maar zsm maken dan ;)

[...]

Ah zo! Hmm dat is jammer. Maar.. op deze beurt is wel te wachten, neem ik an?
Nee ik moet hem achterlaten , ze denken dat er wss aan update is , en ze maken een proefritje om alles te controleren ofzo. Kan zijn dat het 1 uur duurt kan zomaar langer duren dus het was beter dat ik hem sochtends bracht en dan wachten op belletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 13:52
Joepla schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:35:
[...]

Jouw verhaal klinkt hetzelfde als van mijn kennis, op zich prima dat het boven 100 km/h moelijker gaat, ik verwacht ook geen wonderen maar dit klinkt al ok.
Hoe is jouw ervaring met de VOX (dus automatisch zenden zodra je gaat praten)?
Zodra de beide units gekoppeld zijn is dat echt perfect, vanaf het eerste woord wordt het signaal doorgegeven en daarbij geen windruis.
Het koppelen heb ik de afgelopen paar dagen wat moeite mee gehad omdat er telkens één direct met de bluetooth van mijn telefoon koppelde. Het koppelproces doorlopen was even vogelen, maar als je dat eenmaal door hebt is het zo gepiept.

EDIT:
Ik heb hem niet kunnen testen tussen twee motorrijders, het kan zijn dat het signaal minder wordt als de afstand groter is. Vrouwlief heeft nog geen rijbewijs voor de motor.

[ Voor 11% gewijzigd door thijsq op 17-06-2019 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:46
@Raym09 Bij mij heeft de gpx afstandscrisis :+
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/big/bcf481639c67a0de533690c8670989b3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Raym09 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:45:
[...]

Je bent bekend met de definitie van ongeveer? :>

Mydrive geeft sowieso alleen de track weer btw

@lolgast de eerste route die mij af leek was 221km 8) vond dat toch iets te gortig worden :+
:9

Maar: Ik heb de 'Track' inmiddels even om geklust naar een route welke een 'Garmin' navigatie óók gewoon snapt...

GoT Motorrit 22-Juni 2019

Als je de .gpx terug wil hebben dan geef maar even een GIL!!! >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
wimmel_1 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:39:
[...]

Weet je dat zeker :+

Ik heb die .gpx nét gedownload en volgens Garmin Basecamp zijn 't er 'iets' minder in de 'route' :9

[Afbeelding: 22-Juni-2019 GoT ritje]

Volgend de "Track" welke er gelukkig óók bij in zit zijn het er 177 O-) _/-\o_
Ik gok zomaar dat de route niet in Basecamp gemaakt is, dan gaat het heel erg vaak mis met de route voor Garmins.
Maar zolang de track goed is, kan je hem in de Garmin makkelijk omzetten naar een route.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:47

Destruction

(ex-)Automonteur

lolgast schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:39:
Holy moly :o Dan ga ik even een karretje lassen om reserve onderdelen mee te kunnen nemen tijdens de rit :9
Terwijl ik m'n vorige post typte dacht ik er nog heel even aan om van en naar Heteren gewoon met de auto te gaan, binnendoor duurt me te lang en op de snelweg... Misschien is dat gewenning, maar tot nu toe is m'n indruk dat de CBR daar gewoon niet thuis hoort.

Maarja, met auto + aanhanger (en daarop de CBR) heen en weer kachelen is ook niet ideaal natuurlijk... :P

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
Ik mag hier ook nog wel een irritatie factortje delen denk ik..

Dit kruispunt, bij mij in de buurt is net opnieuw ingericht.. En wat denk je, stellen ze die lichten weer verkeerd in.. :F
Sta je dan met je brommert hopend op een koekblikker die toevallig dezelfde kant op moet.. :X

Vanaf deze kant naar links reageert niet meer, okay kan nog rechtdoor en bij de volgende een u-turn maken. vanaf andere kant naar rechts werkt nog wel..
https://www.google.nl/map...G84N5A!2e0!7i13312!8i6656

en vanaf deze kant niet meer naar links of rechts 8)7
https://www.google.nl/map...mUiFjg!2e0!7i13312!8i6656

Heb al melding gemaakt hoor, maar wilde het even kwijt O-)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:46
Ik heb de route ook maar geïmporteerd in Sygic. Niet omdat het moet, maar omdat het kan :) Heb wat moeten stoeien met de waypoints, maar hij volgt het blauwe lijntje :Y

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Jaa ritjestijd, morgen nog even m'n A halen en dan jagencruisen!

@SmurfLink en @timmie271 rijden zaterdag om 9:00 binnendoor mee naar Heteren vanaf de McDonald's Nijkerk, haken er nog meer mensen aan? :)

[ Voor 3% gewijzigd door NLDViane op 17-06-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TS67w0ocOEx2DE8FKzVcNoz8/medium.png

Voor als ik een middagje niks te doen heb O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Niemand die meedoet vanuit Rotterdam/Capelle/Nieuwerkerk ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WielerManiak
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10-2021
glydoscoop schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:10:
Bergen op Zoom hiero (lichtelijk in de buurt?), ben er alleen nog niet over uit of ik via Rotterdam of Breda die kan op wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
WielerManiak schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:17:
[...]

Bergen op Zoom hiero (lichtelijk in de buurt?), ben er alleen nog niet over uit of ik via Rotterdam of Breda die kan op wil.
Ah oke ! Dat kan ik niet voor je bepalen haha . Ik ben alleen geen snelweg fan ( vind niks aan gewoon )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ik zal m'n brommertje vóór zaterdag ook nog maar even een beetje wassen. Ding heeft afgelopen weekend een paar nachtelijke regenbuien op z'n "dak" gekregen waarbij er blijkbaar ook een hoop zand ín die buien heeft gezeten...

Heel @Joopieboy z'n poetswerk van een maand geleden weer teniet gedaan terwijl ik er niet eens mee door de regen aan 't rijden ben geweest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
@Raym09 Hoezo ben ik nou weer een pozer? :P Da's toch echt @Vrijdag die je doorgestreept had. Ik ben de slak, maar posen doe ik zeker niet. ;)

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23

charrel

Cortisol4life..

Iemand nog een slaapplek over ergens in de buurt van de start?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:13

A13X

Dude

SmurfLink schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:24:
@Raym09 Hoezo ben ik nou weer een pozer? :P Da's toch echt @Vrijdag die je doorgestreept had. Ik ben de slak, maar posen doe ik zeker niet. ;)
Sowwy, heb het aangepast :*)

:+ >:)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:07
glydoscoop schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:10:
Twijfel nog, als er niets tussenkomt wellicht...

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

wimmel_1 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:39:
[...]

Weet je dat zeker :+

Ik heb die .gpx nét gedownload en volgens Garmin Basecamp zijn 't er 'iets' minder in de 'route' :9

[Afbeelding: 22-Juni-2019 GoT ritje]

Volgend de "Track" welke er gelukkig óók bij in zit zijn het er 177 O-) _/-\o_
Als ik dit zie zou ik vanaf Neerijnen mooi over de waaldijk doorrijden naar Tiel. Weet niet wat de reden is dat de route over Geldermalsen gaat? Nadeel is de dijk in het weekend en overdag bij mooi mogelijk druk is met fietsers, maar dat zijn al leuke stuurwegen. Wil je lekker rijden moet je begin van de avond gaan. Zo vanaf 19u is het uitgestorven. Misschien leuk voor een volgende keer, eerst ergens eind middag/begin avond afspreken, hapje eten en daarna een rondje rijden met weinig medeweggebruikers en voordat het donker wordt aftaaien.

Toen ik nog in die regio woonde was Neerijnen meestal mijn vertrekpunt voor ritjes :). Helaas is het momenteel te ver weg om even heen te rijden met de motor dus doe ik het met de auto, foto van een maandje geleden. Dat is de A2 brug over de Waal waar jullie vlak langskomen. Jullie slaan hier hemelsbreed een kilometer eerder af om imho een saaie weg naar Geldermalsen & Buren te rijden om in Tiel te eindigen waar deze dijk ook eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Poah, dikke Porsche :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
xos schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:48:
[...]

Als ik dit zie zou ik vanaf Neerijnen mooi over de waaldijk doorrijden naar Tiel. Weet niet wat de reden is dat de route over Geldermalsen gaat? Nadeel is de dijk in het weekend en overdag bij mooi mogelijk druk is met fietsers, maar dat zijn al leuke stuurwegen. Wil je lekker rijden moet je begin van de avond gaan. Zo vanaf 19u is het uitgestorven. Misschien leuk voor een volgende keer, eerst ergens eind middag/begin avond afspreken, hapje eten en daarna een rondje rijden met weinig medeweggebruikers en voordat het donker wordt aftaaien.

Toen ik nog in die regio woonde was Neerijnen meestal mijn vertrekpunt voor ritjes :). Helaas is het momenteel te ver weg om even heen te rijden met de motor dus doe ik het met de auto, foto van een maandje geleden. Dat is de A2 brug over de Waal waar jullie vlak langskomen. Jullie slaan hier hemelsbreed een kilometer eerder af om imho een saaie weg naar Geldermalsen & Buren te rijden om in Tiel te eindigen waar deze dijk ook eindigt.
Pluspuntje voor dat koekblik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

[...]

Heb ik ook overwogen, echter liep de bloesem rit zo en kom je nu door de boomgaarden en bv over de appeltjesdijk. Hebben de route wel een stuk westwaarts getrokken om daar een extra stuk Waaldijk mee te pakken.

Idee is top! Al zal de groep dan snel kleiner worden aangezien er een deel van ver komt en het te laat vind worden.

Ik heb overigens een dijkenroute Waaldijk/maasdijk (van 221km) dus die kunnen we daarvoor wel gebruiken :*)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Raym09 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:33:
[...]

Sowwy, heb het aangepast :*)

:+ >:)
Daar kan ik niks tegenin brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:00:
[...]

Ik moet nog nieuwe stekkers aan sommige delen van mijn motoren gaan maken, ik zou ze graag overnemen!
Zal ik er 2 voor je meenemen a.s. zaterdag?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:34

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:24:
Ik ben net een olievlek. Ik pose zó hard dat mensen om mij heen ook lijken te posen.

Dat werkt zelfs online 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
Ritje!! *O*
Ik ben hier de laatste tijd niet zo vaak, maar ik ben er zeker bij hoor!

Zijn er toevallig nog Tweakers die vanuit omgeving Apeldoorn vertrekken?
Ik zit zelf te denken om binnendoor via Ugchelen, Hoenderloo en Arhnem richtng Heteren te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 19-09 10:57
Destruction schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:20:
Ik houdt het ook ff op misschien, ben nog met wat verbouwingen bezig hier en daar, die bloezemtocht lijkt me niet ideaal (hooikoorts) en tov de Diversion is de CBR niet erg comfortabel op de snelweg. Als ik binnendoor vanaf Zwolle naar Heteren moet ben ik waarschijnlijk een uur of 2 onderweg, da's 4 uur heen en terug excl. de rit zelf... Daar moet ik echt ff over nadenken :)
Loratadine en goan! Die bloesem is allang weg en in ontwikkeling als appeltjes en kersen enzo. Als ik niet had moeten werken, was ik mee gegaan. Het wordt echt eens tijd dat ik dat ook ga doen. Ik ken jullie alleen van de foto's en accountnaam... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:23
Ik zal zaterdag vanuit Amsterdam richting Heteren tuffen. Ik kan daarbij over Utrecht of over Amersfoort rijden. Is er nog iemand die ook een deel van die route pakt waarbij ik kan aanhaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
BvZwolle schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:18:
[...]

Loratadine en goan! Die bloesem is allang weg en in ontwikkeling als appeltjes en kersen enzo. Als ik niet had moeten werken, was ik mee gegaan. Het wordt echt eens tijd dat ik dat ook ga doen. Ik ken jullie alleen van de foto's en accountnaam... :?
Vind ik ook! En sinds wanneer is een CBR niet comfortabel op de snelweg? Oke, je moet niet heel NL willen doorkruisen misschien, maar verder is het prima te doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

InZane schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:12:
Ritje!! *O*
Ik ben hier de laatste tijd niet zo vaak, maar ik ben er zeker bij hoor!

Zijn er toevallig nog Tweakers die vanuit omgeving Apeldoorn vertrekken?
Ik zit zelf te denken om binnendoor via Ugchelen, Hoenderloo en Arhnem richtng Heteren te rijden.
Als ik wel mee ga (vanuit Zwolle) ga ik sowieso binnendoor en zou je kunnen aanhaken ergens, maar dat weet ik nu nog niet. Wel zin in een motor tocht, maar ook best druk momenteel.
InZane schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:21:
[...]

Vind ik ook! En sinds wanneer is een CBR niet comfortabel op de snelweg? Oke, je moet niet heel NL willen doorkruisen misschien, maar verder is het prima te doen toch?
Ik kom van een Diversion 900 af... :P Waarop je 130 kunt rijden, het stuur los kunt laten en het ding gewoon de rijstrook volgt als er een zuchtje wind tegenaan komt :+

[ Voor 29% gewijzigd door Destruction op 17-06-2019 15:23 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 19-09 10:57
Destruction schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:21:
[...]

Als ik wel mee ga (vanuit Zwolle) ga ik sowieso binnendoor en zou je kunnen aanhaken ergens, maar dat weet ik nu nog niet. Wel zin in een motor tocht, maar ook best druk momenteel.
Klopt het dat je af en toe over de Mastenbroekerallee rijdt? Volgens mij heb je al een paar keer zien rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
DateTime.Now schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:05:
[...]

Zal ik er 2 voor je meenemen a.s. zaterdag?
Graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

BvZwolle schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:22:
[...]

Klopt het dat je af en toe over de Mastenbroekerallee rijdt? Volgens mij heb je al een paar keer zien rijden...
Klopt, een vriend van me woont sindskort in stadshagen, ben er vrijdag op de motor geweest.

Blauwe CBR600F2, kan ook eigenlijk niet missen heh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Destruction schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:21:
Ik kom van een Diversion 900 af... :P Waarop je 130 kunt rijden, het stuur los kunt laten en het ding gewoon de rijstrook volgt als er een zuchtje wind tegenaan komt :+
Ik rijd zelf een F3, maar die gaat gewoon rechtdoor hoor als ik m'n pootjes van het stuur afhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
InZane schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:25:
[...]

Ik rijd zelf een F3, maar die gaat gewoon rechtdoor hoor als ik m'n pootjes van het stuur afhaal.
De Alp ook... sinds het balhoofdslager vervangen is :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

InZane schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:25:
[...]

Het zal ook gewoon gewenning zijn, maar de CBR is iig gevoeliger voor wind dan de Diversion was. Nou rijdt ik sowieso met de motor liever niet op de snelweg bij gebrek aan bochten, maar toen ik vorige week een keer wel op de snelweg reed viel het me op. Goed, de Diversion was ook zo'n 60kg zwaarder, dat zal een rol spelen.

* Destruction is in 3 weken tijd zo'n 900km verder op de CBR en moet nogsteeds een beetje wennen.. Ik kan de CBR gewoon afschuinen, hoef me niet af te vragen of ik de bocht wel haal, dat soort dingen.... Die Div had nogal eens de neiging om de bocht uit te deinen, daarop m'n manier van bochten naderen aangepast om het kreng er toch nog een beetje mooi doorheen te krijgen. Nu moet ik dat dus weer af leren :P

[ Voor 27% gewijzigd door Destruction op 17-06-2019 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Destruction schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:27:
[...]

Het zal ook gewoon gewenning zijn, maar de CBR is iig gevoeliger voor wind dan de Diversion was. Nou rijdt ik sowieso met de motor liever niet op de snelweg bij gebrek aan bochten, maar toen ik vorige week een keer wel op de snelweg reed viel het me op. Goed, de Diversion was ook zo'n 60kg zwaarder, dat zal een rol spelen.
Probeer het een keer met windkracht elf, dan heb je zelfs rechtuit het knietje aan de grond :+.

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-06-2019 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:29:
[...]

Probeer het een keer met windkracht elf, dan heb je zelfs rechtuit het knietje aan de grond :+.
Nu je me toch quote, er is een topic over rekeningrijden en daarin wordt aangehaald dat een motor voor woon-werk ontzettend duur is. Wat is jouw mening daarover? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Destruction schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:30:

Nu je me toch quote, er is een topic over rekeningrijden en daarin wordt aangehaald dat een motor voor woon-werk ontzettend duur is. Wat is jouw mening daarover? :+
Ik doe mijn eigen onderhoud en rij gemiddeld 1 op 20 of beter, dus ik ben niet echt een gemiddelde.

Maar als je een 1 op 14 apparaat rijdt met onderhoudsintervallen van sub-10k en een leren pak ter waarde van een avondje escort van een een-eiige tweeling kan ik me daar wel iets bij voorstellen ja.

Ik heb een motor van (na alle verbouwingen) tussen de 2 en 3 duizend euro, haal consistent goed verbruik, heb (voor een motor) relatief lange onderhoudsintervallen en heb ook niet de prijzigste kleding aan. En voor mij kan het uit bínnen de 19 cent per kilometer als ik de aanschaf niet meereken (want ik had die motor immers al). Oh, en mijn banden gaan 10k+ mee, dat is ook niet iedere motor gegeven.

Wij krijgen een vaste én een kilometervergoeding, maar ik besteed de vaste vergoeding aan de auto (de Dacia). Van de 19cent per kilometer rijd ik een Alp en een Toyota Starlet (voor beide reken ik alleen de running costs + benzine, niet de aanschaf). Tuurlijk, een flinke beurt is zo 200 tot 400 euro, maar ik beur elke maand dat bedrag aan km-vergoeding. Minus de brandstof hou ik daar de helft ongeveer van over dus na 2 maanden heb ik de beurt terugverdiend. Nog eens 4 maanden leveren me de banden, kettingset, belasting en verzekering op.... en dan heb ik nog ruimte voor onvoorziene extra's. Dat rijd ik dus puur van de 19 cent, nogmaals, met ongeveer 2000km per maand (soms meer).

Linkje naar het topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23

charrel

Cortisol4life..

Imo62 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:19:
Ik zal zaterdag vanuit Amsterdam richting Heteren tuffen. Ik kan daarbij over Utrecht of over Amersfoort rijden. Is er nog iemand die ook een deel van die route pakt waarbij ik kan aanhaken?
Ik vertrek eventueel 30 minuten vanaf Amsterdam, ik ga denk ik niet de gehele route rijden maar eerder terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
[...]

Bij Neerijnen komen wij dan meestal weer van de Waalband áf nadat we bij 's-Hertogenbosch de Maasband gepakt hebben richting Grave :*)

@Joopieboy Dat 'motorpoetsen' is tóch nog best wel ingewikkelde materie voor op een doordeweekse vrije maandagmiddag. Ik mocht m'n rechter knipperlicht ook even netjes terug monteren + een kwart litertje koelvloeistof bijvullen nadat de rest van de brommer bóven op dat knipperlichtje meende te moeten gaan liggen uitrusten :9

(Bij het op de paddockstand zetten schoot 'ie dóór over de bobbins..... 8)7 Ik én lomp......Nóóit. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:46:
[...]

Ik doe mijn eigen onderhoud en rij gemiddeld 1 op 20 of beter, dus ik ben niet echt een gemiddelde.

Maar als je een 1 op 14 apparaat rijdt met onderhoudsintervallen van sub-10k en een leren pak ter waarde van een avondje escort van een een-eiige tweeling kan ik me daar wel iets bij voorstellen ja.

Ik heb een motor van (na alle verbouwingen) tussen de 2 en 3 duizend euro, haal consistent goed verbruik, heb (voor een motor) relatief lange onderhoudsintervallen en heb ook niet de prijzigste kleding aan. En voor mij kan het uit bínnen de 19 cent per kilometer als ik de aanschaf niet meereken (want ik had die motor immers al). Oh, en mijn banden gaan 10k+ mee, dat is ook niet iedere motor gegeven.

Wij krijgen een vaste én een kilometervergoeding, maar ik besteed de vaste vergoeding aan de auto (de Dacia). Van de 19cent per kilometer rijd ik een Alp en een Toyota Starlet (voor beide reken ik alleen de running costs + benzine, niet de aanschaf). Tuurlijk, een flinke beurt is zo 200 tot 400 euro, maar ik beur elke maand dat bedrag aan km-vergoeding. Minus de brandstof hou ik daar de helft ongeveer van over dus na 2 maanden heb ik de beurt terugverdiend. Nog eens 4 maanden leveren me de banden, kettingset, belasting en verzekering op.... en dan heb ik nog ruimte voor onvoorziene extra's. Dat rijd ik dus puur van de 19 cent, nogmaals, met ongeveer 2000km per maand (soms meer).
Je zou dus kunnen stellen dat jij van 19ct/km een motor en een auto'tje rijdend houdt?
Linkje naar het topic?
hier begint de discussie nav een recent plan van o.a RAI en Bovag om toch maar rekeningrijden in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Destruction schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:52:
[...]

Je zou dus kunnen stellen dat jij van 19ct/km een motor en een auto'tje rijdend houdt?

[...]

hier begint de discussie nav een recent plan van o.a RAI en Bovag om toch maar rekeningrijden in te voeren.
Yup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Eigenlijk zou het wel goed zijn als rekening rijden dan niet voor motoren gaat tellen.
Dan heb je meer forenzen die op motoren gaan rijden en of scooters, scheelt weer aanzienlijk in files.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

Secsytime

Automagisch

Lijkt me sterk dat met 0,19 de kilometer en een verbruik van 1 op 20 dat het voor je uit kan om daar een motor én een starlet op te draaien. Volgens mij reken je jezelf rijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
kneusteun schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:00:
Eigenlijk zou het wel goed zijn als rekening rijden dan niet voor motoren gaat tellen.
Dan heb je meer forenzen die op motoren gaan rijden en of scooters, scheelt weer aanzienlijk in files.
Ja maar motoren zijn gevaarlijk en ze kosten minder in de maand, verbruiken minder (minder accijns) dus die gaan ze echt niet actief als vervanger van de auto promoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

NLDViane schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:03:
[...]

Ja maar motoren zijn gevaarlijk en ze kosten minder in de maand, verbruiken minder (minder accijns) dus die gaan ze echt niet actief als vervanger van de auto promoten.
Ik denk dat de economische "kosten" wel opwegen tegen de accijns die de overheid gaat missen, daarnaast is de overheid slim genoeg om die dan ergens anders op te halen. Roken is immers ook nog steeds niet verboden. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
kneusteun schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:00:
Het gaat niet alléén om het aantal kilometer file terug te dringen, sterker nog: daar gaat 't nog maar amper over, tegenwoordig.

Dat krantenartikeltje wat hier laatst gequote werd omschreef het gene waar het nu over uitgaat redelijk goed (al is dat eigenlijk ook weer een artikel wat maar één kant van het verhaal laat zien, de 'milieu' kant wordt steeds meer een kapstok waaraan het autogebruik wordt opgeknoopt en voor motoren geldt die 'milieuvervuilende' kant nog veel erger.... ).

Belastinggeld wat uitgegeven kán worden door een overheid moet érgens vandaan komen :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 17-06-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
charrel schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:50:
[...]

Ik vertrek eventueel 30 minuten vanaf Amsterdam, ik ga denk ik niet de gehele route rijden maar eerder terug.
Laat maar weten als je definitief meegaat, dan kunnen we iig voor de heenweg ergens afspreken en samen oprijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

wimmel_1 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:05:
[...]

Het gaat niet alléén om het aantal kilometer file terug te dringen, sterker nog: daar gaat 't nog maar amper over, tegenwoordig.

Dat krantenartikeltje wat hier laatst gequote werd omschreef het gene waar het nu over uitgaat redelijk goed (al is dat eigenlijk ook weer een artikel wat maar één kant van het verhaal laat zien, de 'milieu' kant wordt steeds meer een kapstok waaraan het autogebruik wordt opgeknoopt en voor motoren geldt die milieu vervuilende kant nog veel erger.... ).
Mwah, ik geloof niet dat de motor veel vervuilender is dan de auto.. volgens mij is dat weer typisch zo'n onderzoeksding, waar dingen uit context gehaald worden of dat ze auto logica op motoren toepassen.

"Motoren veroorzaken veel meer geluidsoverlast" dus dat kost meer geld!! Maar worden bijv. geluidsschermen ook echt op die extra decibellen gemaakt, of is het een theoretisch kost meer? Ik denk dat als je dat onderzoek goed doorleest, dat er zoveel dingen zijn die je kunt challengen. Het punt is dat niemand dat doet, want iedereen wil "makkelijk" scoren met nieuws..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Secsytime Ieder onderzoek is zó uit te voeren dat de uitkomst precies dát gaat worden wat de 'onderzoeker' op voorhand wil aantonen :o

En de hele goegemeente accepteert 't dan vervolgens ook weer als zijnde 'de enige waarheid'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Secsytime schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:01:
[...]

Lijkt me sterk dat met 0,19 de kilometer en een verbruik van 1 op 20 dat het voor je uit kan om daar een motor én een starlet op te draaien. Volgens mij reken je jezelf rijk :+
De Starlet kost mij:

28 euro per maand aan belasting
~18 euro verzekering
~160 euro per jaar aan beurten (afwisselend groot en klein), daar zit een gratis APK bij in
een setje Quatrac all-season bandjes is ongeveer 200 euro en daar doe ik toch minimaal 30k mee
Verbruik is 1 op ~16, maar zeg 15 voor het gemak. Ik rij hier ~25% van de kilometers mee.

Zoals gezegd reken ik aanschaf voertuig niet mee, we hadden dat ding al (gekocht voor 1500 euro met 110k op de teller, er staat nu ~150k op).

De Alp:

10 euro per maand aan belasting
~4,50 verzekering
een stuk meer aan beurten (ik heb het niet bij de hand, dus inschatting), ongeveer 400 per jaar gemiddeld
setje bandjes (Sirac) is ~200 euro, makkelijk gerekend, voor 10k+ kilometer
Verbruik 1 op ~20 of soms iets beter, ik rij hier dus ongeveer 75% van de zakelijke kilometers mee.

Bij 2000km per maand doe ik 24k per jaar, keer 19 cent, is 4560 euro. Pak daar voor het gemak de helft van, want ik zit er met de Alp iets boven en de Starlet iets onder qua ideaal verbruik en ik heb geen zin alles nu op de cent na te rekenen. Dan heb ik dus ~2280 euro per jaar beschikbaar voor de kosten na brandstof.

De MRB voor beide voertuigen is ~360 euro. Blijft er 1920 over. Verzekering eraf á 270 euro, houden we 1650 over voor al het onderhoud, de banden, etc. Daar kun je aardig wat voor sleutelen als je alles zelf doet, kan ik je vertellen.

En het mooiste is, ik mag het opmaken. De "winst" is dat de Dacia alleen de privé kilometers rijd, zo'n 25k per jaar (inschatting). Die gaat dus een stuk langer mee, en word betaald van de vaste vergoeding (die zo'n ~520 euro per maand is). Beurten voor de Dacia zijn afwisselend ~150 / ~250 euro ex rare zaken, verzekering ~50 (all risk) en belasting ook zoiets per maand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Zo, ik kijk even niet en meteen een paarhonderd posts erbij... Stelletje spamapen :+

Feli @Joopieboy en veel plezier allemaal zaterdag!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Vrijdag schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:07:
[...]

Ik ben net een olievlek. Ik pose zó hard dat mensen om mij heen ook lijken te posen.

Dat werkt zelfs online 8)
Case in point:
noes schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:57:
Of je wordt gewoon nat als een échte vent :+
SmurfLink schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:13:
[...]

Zijn het niet juist de vrouwen die nat horen te worden? :9

O-)
8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Gefeli @Joopieboy !

Je neemt zaterdag taart mee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:51:
[...]

Bij Neerijnen komen wij dan meestal weer van de Waalband áf nadat we bij 's-Hertogenbosch de Maasband gepakt hebben richting Grave :*)

@Joopieboy Dat 'motorpoetsen' is tóch nog best wel ingewikkelde materie voor op een doordeweekse vrije maandagmiddag. Ik mocht m'n rechter knipperlicht ook even netjes terug monteren + een kwart litertje koelvloeistof bijvullen nadat de rest van de brommer bóven op dat knipperlichtje meende te moeten gaan liggen uitrusten :9

(Bij het op de paddockstand zetten schoot 'ie dóór over de bobbins..... 8)7 Ik én lomp......Nóóit. )
Lol, prutser :X Dat is wel een terugkomend/terugvallend dingetje bij jouw is t niet. :+ Ene Mark heeft nogal eens kuipen moeten bestellen voor je. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:52:
[...]

[...]

Nee, twee ouwe lijken in leven houdt :+
Secsytime schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:01:
[...]

Dat lijkt me ook, door afschrijving en vervangingskosten weg te laten lijkt het heel gunstig. Maar zowel die Starlet als Alp verliezen hun waarde en zijn ooit onherstelbaar (lees: mega duur om te repareren) kapot. Nu gaat dat met die oude hokken zo snel niet, dat scheelt, maar je moet het toch meerekenen. En of je m dan nog heb en dus tóch het volledige aankoopbedrag heb opgebruikt, of dat je m dan al heb verkocht voor een deel daarvan, maakt eigenlijk niet zoveel uit in de berekening.

Wat betreft dat hele rekening rijden: als ze maar niet het energielabel gaan gebruiken voor deze belasting. Ik heb een zware en onzuinige auto (BMW 550i) maar die rijd ik weinig. Nu betaal ik al flink extra aan de pomp voor mijn kilometers met die auto (en daar heb ik vrede mee), maar dat hoef ik niet dubbel te lijden.
„We gaan voor 2024 als startjaar van een kilometerheffing voor iedereen en niet alleen in de spits. Hoe schoner je rijdt, hoe minder je hoeft te betalen”, zegt voorzitter Steven van Eijck van RAI Vereniging.
Dat doen we dus al slimme Steven 7(8)7 hoe schoner je rijdt, hoe minder peut je erin hoeft te mikken en hoe minder geld je dat dus kost.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Met dank aan @wimmel_1 is de .gpx nu ook wat liever voor Garmin.

Link in de originele post is geupdated!

Tagtime:
@BartW
@charrel
@Destruction
@SmurfLink *O*
@timmie271
@Bommes
@DateTime.Now
@etwintje
@InZane
@NLDViane
@sypie
@wimmel_1
@noes
@Imo62
@WielerManiak
@caesar1000
@Grubeater
@Joopieboy
@Verwijderd (& Zn?)
@Maegrim
@HTT-Thalan
@Phreak
@lolgast

De misschientjes:
@Rick-Jan
@Mauritio
@Pagman
@xos

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50
Ik rijd niet mee, kreeg gisteren ineens een appje voor een surprise party voor een vriend waarvan ik dacht dat hij zijn verjaardag niet zou vieren.

Dus ik ben Sjaak afhaak.. :D

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
noes schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:52:
[...]

Nee, twee ouwe lijken in leven houdt :+

[...]

Dat lijkt me ook, door afschrijving en vervangingskosten weg te laten lijkt het heel gunstig. Maar zowel die Starlet als Alp verliezen hun waarde en zijn ooit onherstelbaar (lees: mega duur om te repareren) kapot. Nu gaat dat met die oude hokken zo snel niet, dat scheelt, maar je moet het toch meerekenen. En of je m dan nog heb en dus tóch het volledige aankoopbedrag heb opgebruikt, of dat je m dan al heb verkocht voor een deel daarvan, maakt eigenlijk niet zoveel uit in de berekening.
Ik kom niet aan mijn budget qua onderhoud. Als ik 500 per jaar daar af zou houden voor een 'potje' heb ik na 3 jaar weer een andere starlet of Alp natuurlijk. Niet dat ik me daar nu druk om maak, die Starlet is met 150k net ingereden, die geeft waarschijnlijk pas bij 500k de geest, dingen zijn onverwoestbaar.

De alp is ver aan het eind van zijn normale latijn, toegegeven, maar dan koop ik wat anders. Boeiend.
Bommes schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:22:
Ik rijd niet mee, kreeg gisteren ineens een appje voor een surprise party voor een vriend waarvan ik dacht dat hij zijn verjaardag niet zou vieren.

Dus ik ben Sjaak afhaak.. :D
Potver, ik had net een mooie sticker klaarliggen om stiekem op de v-strom te douwen!

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-06-2019 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:22:
[...]

Ik kom niet aan mijn budget qua onderhoud. Als ik 500 per jaar daar af zou houden voor een 'potje' heb ik na 3 jaar weer een andere starlet of Alp natuurlijk. Niet dat ik me daar nu druk om maak, die Starlet is met 150k net ingereden, die geeft waarschijnlijk pas bij 500k de geest, dingen zijn onverwoestbaar.

De alp is ver aan het eind van zijn normale latijn, toegegeven, maar dan koop ik wat anders. Boeiend.

[...]

Potver, ik had net een mooie sticker klaarliggen om stiekem op de v-strom te douwen!
Ik vind je onderhoudsbudget wel erg karig en onrealistisch.. Maar hey, je hoeft het tegenover mij niet te verantwoorden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:26:
[...]

Case in point:

[...]

[...]

8)
Met als verschil dat dit geen posen is, maar dat ik dit ook gewoon in het echte leven zeg. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Secsytime schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:39:
[...]

Ik vind je onderhoudsbudget wel erg karig en onrealistisch.. Maar hey, je hoeft het tegenover mij niet te verantwoorden..
Oh, maar ik sta open voor verbeterpunten :P maar ik heb deze starlet al 7 jaar. In die zeven jaar, heeft het ding nooit noemenswaardig onderhoud nodig gehad, of APK aandachtspunten. De garage blijft ook zeggen "doe dat ding niet weg" want ze brengen misschien niet veel op, veel goedkoper en betrouwbaarder kun je niet rijden. Het is dus niet zo dat ik projecteer dat ik niet meer nodig heb, dit zijn "past experiences" met deze auto. Niet te zeggen dat er morgen geen kapotte accu kan zijn of een klapband, natuurlijk.

Voor de Alp wéét ik, eveneens, dat de onderhoudskosten hoger zijn, want die heb ik minder lang (2.5 jaar ondertussen) en buiten 'verbeteringen' (die voor normaal gebruik totaal niet nodig waren) heb ik in 30k+ kilometers redelijk wat onderhoud uitgevoerd. Omdat ik dat altijd zelf doe betaal ik dus alleen delen en af en toe wat sleuteltijd bij Ad. Ook gaan de banden hier minder lang mee en verbruikt hij wat olie.

Maar goed, eerst zei je 'het kan nooit uit'. Nu lees ik 'je bent de karig/onrealistisch'. Wat word de volgende tegenwerping? :+. Als ik hier nou een recente Golf voor de deur had staan was ik het met je eens, maar heel veel meer basic dan dit word vervoer niet, is het wel? Zelfs het OV biedt betere stoelen dan mijn starlet :P.
SmurfLink schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:48:
[...]

Met als verschil dat dit geen posen is, maar dat ik dit ook gewoon in het echte leven zeg. :>
Helaas voor jou zit je dan net in een verkeerde groep mensen (vrijwel uitsluitend mannen) om enige
(voor jou nuttige) respons te ontvangen :+.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-06-2019 17:51 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:50:
[...]

[...]

Helaas voor jou zit je dan net in een verkeerde groep mensen (vrijwel uitsluitend mannen) om enige
Tijd voor meer vrouwen in de groep!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
SmurfLink schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:53:
[...]

Stél dat je nog nóóit iets zinnigs zou hebben gezegd dan was dit meteen een héle goede eerste keer d:)b _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
SmurfLink schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:53:
[...]

Dan kunnen we wel een inkoopactie valdoppen gaan starten...

* HTT-Thalan rent weg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@HTT-Thalan Bestel voor mij dan ook maar meteen een setje :o Kan ik m'n brommer daarna ook gewoon zélf veilig wassen.....

[ Voor 38% gewijzigd door Will_M op 17-06-2019 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Nou nou, we banjeren niet allemaal door het zand. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Pagman schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:02:
Nou nou, we banjeren niet allemaal door het zand. :P
Deden jullie dat maar, dan zou ik vaker meegaan en had je geeneens valdoppen nodig :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:55:
[...]

Stél dat je nog nóóit iets zinnigs zou hebben gezegd dan was dit meteen een héle goede eerste keer d:)b _/-\o_
:p nou, en bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:08:
[...]

Deden jullie dat maar, dan zou ik vaker meegaan en had je geeneens valdoppen nodig :P.
Met de guzzi moet dat wel lukken zitten tenslotte offroad banden onder. De tracert kan denk ik alleen lichtjes offroad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:50:
[...]

Oh, maar ik sta open voor verbeterpunten :P maar ik heb deze starlet al 7 jaar. In die zeven jaar, heeft het ding nooit noemenswaardig onderhoud nodig gehad, of APK aandachtspunten. De garage blijft ook zeggen "doe dat ding niet weg" want ze brengen misschien niet veel op, veel goedkoper en betrouwbaarder kun je niet rijden. Het is dus niet zo dat ik projecteer dat ik niet meer nodig heb, dit zijn "past experiences" met deze auto. Niet te zeggen dat er morgen geen kapotte accu kan zijn of een klapband, natuurlijk.

Voor de Alp wéét ik, eveneens, dat de onderhoudskosten hoger zijn, want die heb ik minder lang (2.5 jaar ondertussen) en buiten 'verbeteringen' (die voor normaal gebruik totaal niet nodig waren) heb ik in 30k+ kilometers redelijk wat onderhoud uitgevoerd. Omdat ik dat altijd zelf doe betaal ik dus alleen delen en af en toe wat sleuteltijd bij Ad. Ook gaan de banden hier minder lang mee en verbruikt hij wat olie.

Maar goed, eerst zei je 'het kan nooit uit'. Nu lees ik 'je bent de karig/onrealistisch'. Wat word de volgende tegenwerping? :+. Als ik hier nou een recente Golf voor de deur had staan was ik het met je eens, maar heel veel meer basic dan dit word vervoer niet, is het wel? Zelfs het OV biedt betere stoelen dan mijn starlet :P.

[...]

Is voor mij hetzelfde, je hebt het over een 30+? jaar oude fiets.. je blijft aan het reviseren.. Mijn vriendin heeft ook een toyota starlet (tokkie machine :+ noem ik het altijd), die dingen zijn idd bulletproof. Tot ze het niet meer zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Secsytime schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:12:
[...]

Is voor mij hetzelfde, je hebt het over een 30+? jaar oude fiets.. je blijft aan het reviseren.. Mijn vriendin heeft ook een toyota starlet (tokkie machine :+ noem ik het altijd), die dingen zijn idd bulletproof. Tot ze het niet meer zijn ;)
Oh zeker, ik verwacht dat de Alp niet nog een keer 30k gaat maken voordat het blok uit elkaar moet. Maar dat is dan het hobbygedeelte. De baas betaalt het ding voor me (en een beetje extra) maar ik heb er privé ook lol van. Al zal ik nu de XR er staat daar toch meer op rijden qua privé plezier.

Over een paar jaar ben ik dit echt wel zat en wil ik vast een iets minder spartaanse auto en een meer comfortabele motor, maar wie dan leeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Hmz, nadat ik vorige week mijn rijbewijs kwijt was, nu ook al mijn kentekenbewijs verdwenen... Gaat lekker zo :X Tijd voor een nieuwe pasjeshouder (ik gebruik zo'n aluminium Secrid-ding), deze klemt niet goed meer waardoor er blijkbaar soms iets uitdondert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
Chakotay schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:16:
Hmz, nadat ik vorige week mijn rijbewijs kwijt was, nu ook al mijn kentekenbewijs verdwenen... Gaat lekker zo :X Tijd voor een nieuwe pasjeshouder (ik gebruik zo'n aluminium Secrid-ding), deze klemt niet goed meer waardoor er blijkbaar soms iets uitdondert.
Ff aan de zijkant iets van filt in doen of stukje stof ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
De camera's voor de trajectcontrole die op de N11 zijn geplaatst afgelopen weekend lijken precies op de huidige digitale flitspalen. Mischien wel een 2 in 1 dat je zowel door de controle als door de flitser word gepakt :D
Dit is toch wel 1 van de redenen dat ik nog een ouderwetse leren Portemonnee heb. Hoewel er wel van dat anti nfc gebeuren in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:48:
[...]

Internetheld gespot :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:08:
[...]

Misschien moet je dan zelf wat proberen te organiseren?
Die ene keer enduro rijden een paar maanden geleden vond ik best leuk.

@Chakotay heb precies hetzelfde met die dingen. Gaat een paar jaar goed en dan ineens mis je een pasje. Mijn auto start met een soort van bankpas en die was ook ineens foetsie. Sta je dan :/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Gewoon stukje plakband er omheen 👍

Moet je niet net zoals ik je hele portemonnee verliezen :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
xos schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:33:

Misschien moet je dan zelf wat proberen te organiseren?
Die ene keer enduro rijden een paar maanden geleden vond ik best leuk.
Nouja, ik heb onlangs voor het eerst een eigen route uitgezet, en die werd goed ontvangen. Ook geschikt voor allroadmotoren. Maar dan moeten mensen wel bereid zijn om naar Brabant te komen voor een beetje lol :P. Het is prima te doen qua afstand (maximaal 140km en we kunnen afbreken natuurlijk) met een leuke lunchlocatie onderweg. Indien ik minimaal 5 aanmeldingen krijg wil ik zoiets best organiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Brabant en LOL ... Dáár doen we hier niet aan, hé. Wij zijn hier altijd KEI-SERIEUS :9

Dadelijk worden we hier nog een tweede 'randstad' als iedereen hier heen komt....Die "sloten" (Maas & Waal) liggen er niet voor niets :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 17-06-2019 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:51:
[...]

Nouja, ik heb onlangs voor het eerst een eigen route uitgezet, en die werd goed ontvangen. Ook geschikt voor allroadmotoren. Maar dan moeten mensen wel bereid zijn om naar Brabant te komen voor een beetje lol :P. Het is prima te doen qua afstand (maximaal 140km en we kunnen afbreken natuurlijk) met een leuke lunchlocatie onderweg. Indien ik minimaal 5 aanmeldingen krijg wil ik zoiets best organiseren.
Lijkt me erg gaaf om aan mee te doen, mits inderdaad geschikt voor all-road motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Imo62 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:03:
[...]

Lijkt me erg gaaf om aan mee te doen, mits inderdaad geschikt voor all-road motoren.
Jouw KTM kan het met twee vingers in zijn neus, maar ik geef geen garanties over de berijder :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Hoe zit het dan met de bandenkeuze? Met die Road 5 banden vind ik zand maar niets.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:04:
[...]

Jouw KTM kan het met twee vingers in zijn neus, maar ik geef geen garanties over de berijder :9.
Die garanties geef ik ook niet :X
Ik ben nog zeer onervaren off-road, maar wil me daar wel in ontwikkelen. Het verst dat ik ben gekomen is een paar km off-road in de Alpen (Parpaillon), dat ging goed en smaakte naar meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Imo62 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:07:
[...]

Die garanties geef ik ook niet :X
Ik ben nog zeer onervaren off-road, maar wil me daar wel in ontwikkelen. Het verst dat ik ben gekomen is een paar km off-road in de Alpen (Parpaillon), dat ging goed en smaakte naar meer.
Ik ben ook bij lange na geen expert, maar geef graag datgene door wat ik de laatste jaren van anderen geleerd heb gekregen. Ik noteer je dus even als eerste geinteresseerde:

@Imo62

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
wimmel_1 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:57:
Brabant en LOL ... Dáár doen we hier niet aan, hé. Wij zijn hier altijd KEI-SERIEUS :9

Dadelijk worden we hier nog een tweede 'randstad' als iedereen hier heen komt....Die "sloten" (Maas & Waal) liggen er niet voor niets :*)
Alles onder die sloten is toch België?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
glydoscoop schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:20:
[...]

Ff aan de zijkant iets van filt in doen of stukje stof ofzo
Daarmee worden ze nieuw geleverd inderdaad, maar dat is redelijk versleten inmiddels.

@xos sleutel-pas kwijtraken op die manier is helemaal zuur :X

@Pagman gewone portemonnees vind ik zo log voor in de jaszak, vandaar dat ik al een aantal jaar dit ding gebruik.

@Vrijdag hoe haal je dan nog je pasjes eruit, elke keer het plakband lospulken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
InZane schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:20:
[...]

Alles onder die sloten is toch België?

:+
Dat zou misschien wel 't beste zijn, gewoon Noord-Brabant én Brabant weer samenvoegen en dan vervolgens onder de Belgische Vlaamsche vlag verder laten samenwerken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Was België niet juist druk bezig met uit elkaar vallen? Dan kunnen jullie samen met Vlaanderen, en verkopen ze de rest maar aan Luxemburg ofzo :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NLDViane
Nah, de Gele Hesjes uit Frankrijk annexeren zuidelijk België gewoon, misschien worden de wegen in de Ardennen dan ook eens opnieuw geasfalteerd! oOo

ze hebben toch al opvallende werkkleding aan :+

[ Voor 19% gewijzigd door NLDViane op 17-06-2019 19:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:59:
[...]

* HTT-Thalan rent weg
Jij bent volgens mij de enigste hier die filmpjes online heeft staan waarin hij/jij meerdere keren valt..
Dus bestel dan ook maar zo een setje voor die Alp.

* Bommes haalt foto's van zijn V-strom op zijn kant in de sneeuw offline.
:P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:59:
[...]

* HTT-Thalan rent weg
Met die Kawa schaamteloos me valdoppen gereden. Heerlijk joh, na een lange rit onderweg naar huis even de pootjes omhoog op die dingen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

charrel schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:25:
Iemand nog een slaapplek over ergens in de buurt van de start?
20 minuten dichtbij genoeg?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
Bommes schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:42:
[...]

Jij bent volgens mij de enigste hier die filmpjes online heeft staan waarin hij/jij meerdere keren valt..
Dus bestel dan ook maar zo een setje voor die Alp.

* Bommes haalt foto's van zijn V-strom op zijn kant in de sneeuw offline.
:P
Gelukkig Helaas vergeten foto's te maken toen mijn V-Srrom op z'n kant in de blubber lag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:08

Rick-Jan

always connected

Ik zit in dubio over het volgende:

Ik heb 2 (+1 opknapper maar die telt even niet :+ ) motoren momenteel, GSR600 uit 2006 en een R6 van 2004. De R6 een beetje in een opwelling gekocht en hoewel het een fijne motor is (1500km mee gereden inmiddels), heb ik er niet zo veel plezier van als de GSR 600. Dit komt door de houding, het motorkarakter en het motorgevoel wat ik daardoor mis. Ik denk dat het gewoon niet mijn type motor is.

Het verschil in vermogen (+20pk en een stuk lichter) vind ik wel erg fijn en dat mis ik dan nu weer een beetje bij de GSR alhoewel die ook zeker niet traag is. Ik zit er aan te denken om ze beiden te verkopen ( of in te ruilen) op een nieuwere sportieve naked met wat meer vermogen. Budget leg ik het liefst zo min mogelijk bij.

Ik zoek eigenlijk een naked die niet al te zwaar is maar wel wat vermogen heeft. Ik ben wel fan van de 4 cilinders dus daar focus ik mij wel op. Toevallig laatst wel op een 1290 duke en 790 duke gereden, maar beide niet mijn type motor.vandaar dus de keuze voor een 4 cilinder.
De shortlist is als volgt:

GSR 750
GSXS 750
Z800(of z900 maar dat is al wat boven budget ben ik bang)

Nog wat zwaarder:
FZ1N
CB1000R

Wat zouden jullie doen? En hebben jullie wellicht nog opties voor de lijst? :)

O ja proefrijden is het belangrijkste natuurlijk, maar een volledige lijst en jullie ervaringen zijn erg nuttig.

[ Voor 4% gewijzigd door Rick-Jan op 17-06-2019 21:10 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:57:
Die "sloten" (Maas & Waal) liggen er niet voor niets :*)
Klopt. Dat is voor de rest van Nederland zodat iedereen kan herkennen dat ze in het land van de Reservebelgen komen. Uitkijken geblazen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Betekent dit dat alle mannelijke automobilisten die meer dan 1 keer kijken op andere mannen vallen? Hmm.... Typisch een Belgisch filmpje.
Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.