Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.389 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Pagman schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:27:
Ik Ben benieuwd hoe de Tenere 700 het gaat doen als Enduro fiets, zover ik de reviews heb gelezen zijn de mensen die hem hebben gereden er best lovend over. Hebben de andere merken iets te bieden in het middengebied van ongeveer 650-800CC enduro fietsen?
het is geen enduro dat noemen ze adventure een enduro is meer een crosser met kenteken

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:23
Ik Ben benieuwd hoe de Tenere 700 het gaat doen als Enduro fiets, zover ik de reviews heb gelezen zijn de mensen die hem hebben gereden er best lovend over. Hebben de andere merken iets te bieden in het middengebied van ongeveer 650-800CC enduro fietsen?
Het enige alternatief voor de Tenere 700 lijkt de KTM 790 te zijn. De concensus van de reviews lijkt dat de KTM iets beter is, maar een fors grotere meerprijs heeft (11.5k vs 15k in NL). Ik heb zowel de 790 als de 790R kort proefgereden, en vooral de eerste viel me tegen op de weg. De duurdere offroad versie, de R, beviel een stuk beter en is naar verluidt ook een stuk beter off-road. Helaas heb ik dat laatste niet kunnen testen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
KTM 790 Adventure schijnt ook redelijk te zijn :9

Afbeeldingslocatie: https://www.advpulse.com/wp-content/uploads/2019/03/ktm-790-Adventure-Motorcycle-6b.jpg

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:53
glydoscoop schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:31:
[...]

Bedankt voor de tips!

Die KLE staat bij een dealer voor 2250 met 13XXX KM , en heb bijvoorbeeld een F650 op het oog voor 14000 met 60XXX km( iets veel denk ik maar toch )
Je kan niet zeker weten dat die KLE niet al een keer rond is geweest natuurlijk ;).

Bij zo'n beetje alle dealers is het ook maar gewoon een kwestie van (ongezien) doorzetten indien het er op een afstandje allemaal een beetje redelijk uitziet. Dan kun je ook gewoon bij een particulier kopen, maar bij een dealer is het iets makkelijker reclameren als er wat aan de hand is (verborgen gebrek).

[ Voor 28% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-06-2019 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Leviathius schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:38:
[...]

[Afbeelding]
Zo jammer met het onderhoud en alles, als ik echt geld over had wist ik het wel. :9

Verstandige keuze wordt toch ooit een een MT-09 Tracer GT denk ik.. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 14-06-2019 09:47 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:06

Secsytime

Automagisch

Leviathius schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:38:
[...]

[Afbeelding]
Alleen is het prijsverschil tussen de KTM adventure R en de Tenere 700 echt enorm, rond de 4k dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:23
Joopieboy schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:46:
[...]

Zo jammer met het onderhoud en alles, als ik echt geld over had wist ik het wel. :9

Verstandige keuze wordt toch ooit een een MT-09 Tracer GT denk ik.. :+
Zo extreem is het onderhoud toch niet? Interval van 15k, en qua tijdsduur voor de beurt vergelijkbaar met de 1090/1190/1290 die zo'n 600/700 voor een normale beurt kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Imo62 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:58:
[...]

Zo extreem is het onderhoud toch niet? Interval van 15k, en qua tijdsduur voor de beurt vergelijkbaar met de 1090/1190/1290 die zo'n 600/700 voor een normale beurt kosten.
Interval valt dan nog mee, maar de prijzen van de beurten, onderdelen en met name uurprijzen zijn een factor hoger dan zelfs die van mijn Gixxer. :)

Ik ben nu 150 euro voor een kleine beurt kwijt, 3-350 euro voor een 'grote', tot een 400 euro ex ketting en remmen iedere 24dkm geloof ik. Moeten de kleppen gesteld worden ben ik nog geen 600 kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

charrel

Cortisol4life..

@HTT-Thalan
Vriend van me doet er zijn woon werk verkeer op, heeft er nu een aantal versleten van die funduro's. Maar zoals de schokbrekers zijn lastiger te krijgen of kosten een hoop geld. Is gewoon bijna niet tweedehands te vinden. Hij had er laatst nog eentje gekocht voor 600€ opgeknapt en daarna weer verkocht voor 1600€. Die had maar 34.000 gelopen. Laatst kon ie er ook weer eentje kopen om op te knappen die was maar 800€. Dus 2500€ voor één met 60k op de klok vind ik een hoop geld.
Koop dan inderdaad een wat nieuwere Honda 500 of een kawa twin uit een wat recenter bouwjaar. Uit 95 is al 25 jaar oud, snap dat die schaars worden, maar dat wil niet zeggen dat ze zo duur moeten worden. Nieuw waren ze toen bijna goedkoper ;)

En bedoel jij niet een klx, kle is gewoon het er5 blok. Kle is niet echt een enduro.

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 14-06-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
Secsytime schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:54:
[...]

Alleen is het prijsverschil tussen de KTM adventure R en de Tenere 700 echt enorm, rond de 4k dacht ik?
De vraag was van 600cc tot 800cc, budget werd niet gespecificeerd :9

Maar KTM is inderdaad een klasse duurder dan de Yamaha. Volgens mij kun je wel stellen dat de Tenere700 de enige in zijn prijsklasse is van dat type motor?

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
charrel schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 10:33:
@HTT-Thalan
Vriend van me doet er zijn woon werk verkeer op, heeft er nu een aantal versleten van die funduro's. Maar zoals de schokbrekers zijn lastiger te krijgen of kosten een hoop geld. Is gewoon bijna niet tweedehands te vinden. Hij had er laatst nog eentje gekocht voor 600€ opgeknapt en daarna weer verkocht voor 1600€. Die had maar 34.000 gelopen. Laatst kon ie er ook weer eentje kopen om op te knappen die was maar 800€. Dus 2500€ voor één met 60k op de klok vind ik een hoop geld.
Koop dan inderdaad een wat nieuwere Honda 500 of een kawa twin uit een wat recenter bouwjaar. Uit 95 is al 25 jaar oud, snap dat die schaars worden, maar dat wil niet zeggen dat ze zo duur moeten worden. Nieuw waren ze toen bijna goedkoper ;)

En bedoel jij niet een klx, kle is gewoon het er5 blok. Kle is niet echt een enduro.
Ik denk dat ik die twee dan door elkaar haal idd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Zo..plannen van de Trans Euro trail is afgelopen week begonnen oOo.
Begonnen met het opmaken van een budget en een spaarplan. Planning is om over 2 jaar met een groep vrienden een gedeelte van de route te doen voor 1.5 maand. Komen nu uit op 10722 km en 60 dagen, bedoeling was eigenlijk om slechts 45 dagen te gaan.

Dat wordt dus of de route wat inkorten, of extra vakantiedagen opnemen als dat mogelijk is voor iedereen. Originele plan was eigenlijk Europa naar Azië (niet persee offroad), maar dat was iets minder behapbaar voor de eerste keer denk ik. Was ook direct 4 maanden van thuis weg, als het niet meer wordt.

Momenteel ook drie motoren op het oog:
  • Honda Transalp
  • Yamaha Tenere
  • BMW F650GS
  • Honda XRV 750
Voor de geïnteresseerden de twee delen van de reis tot nu toe, de route is nog niet compleet:

Trans Euro trail deel I
Trans Euro trail deel II

Doel is nog wel wat trainingen voor offroad rijden te volgen, en op z'n minst de NL trail een paar keer te rijden. Mensen die nog tips hebben en dit zelf ook al een keer gedaan hebben?

Vraag nog wel voor de mensen die offroad rijden alvast: in hoeverre merken jullie invloed op het bezineverbruik bij offroad rijden t.o.v. op het asfalt met dezelfde motor?

[ Voor 6% gewijzigd door Panini op 14-06-2019 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:50
@Panini Voor de TET zou ik je motor zo licht mogelijk houden.
Uit jou lijstje lijkt me eenTenere 660 de beste optie.
De BMW 650 kan ook zeker een optie zijn, weet zo het gewicht van die niet.
Een Alp lijkt me net wat te zwaar.

Dat neemt niet weg dat het met een dikke 1200 gsa ook niet mogelijk is.
Wel een mega tof plan zeg !

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Bommes schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:49:
De BMW 650 kan ook zeker een die optie zijn, weet zo het gewicht van die niet.
Een Alp lijkt me wat net wat te zwaar.

Over het algemeen is het zo licht mogelijk houden de motor inderdaad goed advies, en je moet geen gewicht extra meenemen onder de aanname dat het weinig uit zou maken. Maar voor een rit van 10.000km moet je ook andere factoren overwegen zoals hoe makkelijk is het om eraan te werken, hoe makkelijk kom je aan onderdelen, en hoeveel bepakking kun je meenemen. Een Transalp is voor heel veel mensen een verschrikkelijk betrouwbare keuze gebleken voor dit soort ritten, dus ik zou hem zeker niet afschrijven. Een Ténéré is een enkelcylinder (evenals de F650 volgens mij). Dat geeft wel een hele andere motorkarakteristiek (persoonlijke overweging, maar ook qua soort vermogen/koppel), een V-Twin zoals in de Alp is iets comfortabeler (minder trillingen, doch bij lange na niet trillingsvrij).

Een 1200GSA heeft als nadeel (initieel) het gewicht, wat je vooral parten speelt bij steile bergwanden, en vooral als er sneeuw of modder ligt (:+) maar zo'n olifant strijkt de boel ook aardig plat juist dóór zijn gewicht, dus erg veel comfort. Verwacht er echter niet 'even snel' wat aan te doen als je panne krijgt.

Specificaties BMW F650
Specificaties Ténéré 660
Specificaties Transalp XL600V
Specificaties R 1200 GS

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-06-2019 12:13 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

Het prototype van de nieuwe Ducati Streetfighter V4 gebaseerd op de Panigale :9~

Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/x7j9qwvpvr5s/6OXjspongXr6JcciUb7KAn/45d23ce504516e8850ed2dab78d15f44/Streetfighter-V4-MY20-01-Gallery-906x510.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/x7j9qwvpvr5s/58Lrsb6MBkeFEAbCAERjHG/3f6e450e948abf0c467c3c93c3be2ffc/Streetfighter-V4-MY20-03-Gallery-1920x1080.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/x7j9qwvpvr5s/6lWTHRvE6xnMRxJVI3OhbR/cd70a996469655a472837cbfdcf0539d/Streetfighter-V4-MY20-04-Gallery-1920x1080.jpg

Ducati Streetfighter V4

alleen een beetje jammer van die kawa stijl koplamp

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Moet je hem nu eens voorstellen met een euro 5 goedgekeurde uitlaat en het achterwiel verder naar achteren zoals het in de praktijk wel zal zijn. Deze korte wielbasis is voor een supernaked met zo'n sterk blok niet realistisch. De koplamp verbergt de bedrading ook niet rondom het stuur wat niet netjes staat. Op de 2e foto lijken er iets van wings op te zitten. Als dat echt zo is slaat het echt helemaal nergens op.

Ben heel benieuwd naar het eindproduct maar dit prototype lijkt imho nergens op.

En die voorkant is idd niet echt Ducati waardig imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
Bommes schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:49:
De BMW 650 kan ook zeker een optie zijn, weet zo het gewicht van die niet.
Een Alp lijkt me net wat te zwaar.

Dat is wel iets wat ik graag wil nastreven, een motor die zo licht mogelijk is. Zojuist ook de Africa Twin ( Honda XRV 750) in het lijstje toegevoegd.

Gewicht van de motoren(met vloeistof):

- Africa twin: 218 kg
- Tenere: 195 kg
- Transalp: 202 kg
- F650GF: 191 kg

Enkel de Africa Twin is dus wel een stuk zwaarder, maar heeft dan ook een zwaarder blo met wat meer paardjes. Met de BMW is het zeker mogelijk, maar voor ons valt dat sowieso buiten het budget. En natuurlijk de wens om het licht te houden.

Heb er dan zeker ook heel veel zin in eigenlijk. :D
HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:58:
[...]
Maar voor een rit van 10.000km moet je ook andere factoren overwegen zoals hoe makkelijk is het om eraan te werken, hoe makkelijk kom je aan onderdelen, en hoeveel bepakking kun je meenemen. Een Transalp is voor heel veel mensen een verschrikkelijk betrouwbare keuze gebleken voor dit soort ritten, dus ik zou hem zeker niet afschrijven. Een Ténéré is een enkelcylinder (evenals de F650 volgens mij). Dat geeft wel een hele andere motorkarakteristiek (persoonlijke overweging, maar ook qua soort vermogen/koppel), een V-Twin zoals in de Alp is iets comfortabeler (minder trillingen, doch bij lange na niet trillingsvrij).

Een 1200GSA heeft als nadeel (initieel) het gewicht, wat je vooral parten speelt bij steile bergwanden, en vooral als er sneeuw of modder ligt (:+) maar zo'n olifant strijkt de boel ook aardig plat juist dóór zijn gewicht, dus erg veel comfort. Verwacht er echter niet 'even snel' wat aan te doen als je panne krijgt.

Specificaties BMW F650
Specificaties Ténéré 660
Specificaties Transalp XL600V
Specificaties R 1200 GS
Doen we ook absoluut niet inderdaad. Bedoeling is dat er overal ook koffers op de motor komen om spullen mee te nemen, maar elke kilo bespaard (zoals geen 1200gsa) is natuurlijk welkom.

Bedoeling is ook om allemaal met dezelfde motor te gaan rijden eigenlijk, maar ik ben benieuwd of dat werkelijk gaat gebeuren uiteindelijk.

Zoiets lijkt mij absoluut fantastisch: Honda XRV 750 (1999) O+

[ Voor 11% gewijzigd door Panini op 14-06-2019 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Panini schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:17:
[...]

Dat is wel iets wat ik graag wil nastreven, een motor die zo licht mogelijk is. Zojuist ook de Africa Twin ( Honda XRV 750) in het lijstje toegevoegd.

Enkel de Africa Twin is dus wel een stuk zwaarder, maar heeft dan ook een zwaarder blo met wat meer paardjes. Met de BMW is het zeker mogelijk, maar voor ons valt dat sowieso buiten het budget. En natuurlijk de wens om het licht te houden.

[...]

Doen we ook absoluut niet inderdaad. Bedoeling is dat er overal ook koffers op de motor komen om spullen mee te nemen, maar elke kilo bespaard (zoals geen 1200gsa) is natuurlijk welkom.

Bedoeling is ook om allemaal met dezelfde motor te gaan rijden eigenlijk, maar ik ben benieuwd of dat werkelijk gaat gebeuren uiteindelijk.

Ik gebruik mijn kofferrek + koffers eigenlijk totaal niet meer, dus mocht je een Transalp vinden (een maat van mij heeft nog een leuk (goed geleefde, maar in orde) Alp te koop staan voor weinig), dan kan ik je mijn kofferset met beugels wel verhuren of verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:58
glydoscoop schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:57:
[...]

Ongeveer tot 3000? Is dat reëel?
A2 motor dus
Ik zag toevallig vandaag een KTM RC390 langs komen voor 3500 (zo uit mijn hoofd) op Markplaats.. Misschien waard om even naar te kijken als dat iets voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

xos schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:16:
Moet je hem nu eens voorstellen met een euro 5 goedgekeurde uitlaat en het achterwiel verder naar achteren zoals het in de praktijk wel zal zijn. Deze korte wielbasis is voor een supernaked met zo'n sterk blok niet realistisch. De koplamp verbergt de bedrading ook niet rondom het stuur wat niet netjes staat. Op de 2e foto lijken er iets van wings op te zitten. Als dat echt zo is slaat het echt helemaal nergens op.

Ben heel benieuwd naar het eindproduct maar dit prototype lijkt imho nergens op.

het lijkt tegenwoordig wel of ze op elke straat fiets vleugels bouwen.

Vind de voorkant nu best wel veel weg hebben van de kawa Z1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Panini schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:25:
[...] Komen nu uit op 10722 km en 60 dagen, bedoeling was eigenlijk om slechts 45 dagen te gaan.

Dat wordt dus of de route wat inkorten, of extra vakantiedagen opnemen als dat mogelijk is voor iedereen.
[...]
Of meer gas geven :+
Van welke gemiddelde snelheid gaan jullie eigenlijk uit op onverhard bij het plannen? Al is dat natuurlijk erg afhankelijk van de kwaliteit van de weg (of pad), een zandweg hier in NL is wat anders dan een de geitenpaadjes tussen Frankrijk en Italië die ik ook zag staan.

Maarre: _/-\o_ voor jullie plannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 18:08

Ja maar wings... geven meer downforce toch? Net als bij al die sjonnie polotjes of corsa's met een dikke spoiler er op :P

Bij die voorkant moet ik denkten aan de Kawasaki z1000, ook net alsof die tegen een muur op gereden is.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Deze is voor de pikes peak hill climb ontworpen, dus daarvoor zullen ze het misschien wat anders hebben gedaan.

Die winglets zitten er inderdaad op: "speciaal ontworpen aërodynamic profiles om de 1100cc V4 in de hand te houden" staat op website. De vraag is of ze op het productiemodel terug komen.

En die kawa Z kop... :r

Awesome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Raym09 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:45:
[...]

Deze is voor de pikes peak hill climb ontworpen, dus daarvoor zullen ze het misschien wat anders hebben gedaan.

Die winglets zitten er inderdaad op: "speciaal ontworpen aërodynamic profiles om de 1100cc V4 in de hand te houden" staat op website. De vraag is of ze op het productiemodel terug komen.

En die kawa Z kop... :r
daar heb ik een rechterhand voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Raym09 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:06:
Het prototype van de nieuwe Ducati Streetfighter V4 gebaseerd op de Panigale :9~

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ducati Streetfighter V4

alleen een beetje jammer van die kawa stijl koplamp
Ook beetje jammer van die asymmetrische uitlaten bij het achterwiel. De ene kant is langer en hoger dan de andere kant als ik het zo bekijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

4x2

lộn xộn quá

Panini schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:25:
Vraag nog wel voor de mensen die offroad rijden alvast: in hoeverre merken jullie invloed op het bezineverbruik bij offroad rijden t.o.v. op het asfalt met dezelfde motor?
Als je echt offroad gaat ploeteren scheelt het heel flink in verbruik (m'n F650 doet dan 1:16 ipv 1:25-30)
Met een redelijk constante snelheid over gravelwegen maakt het niet heel veel uit.

Voordeel aan de F650 ('02 GS, dus 1 cilinder met injectie)
- vrij klein en laag zwaartepunt
- injectie heeft z'n voordelen, evt wat reservedelen mee en de kans dat je stil komt te staan is vrij klein
- grote actieradius (17L tank oid)

Nadelen
- Hopeloos origineel zadel, meer dan 100km vind ik al oncomfortabel worden.
- Weinig grondspeling
- Lopen lang niet altijd goed op deellast (hangt af vd software versie en injector blijkbaar)
- Zompige vering (maar dat heeft de rest ook)

Als je trouwens vast komt te zitten in de modder is iedere motor te zwaar :+
Het hangt een beetje af van wat voor soort offroad je plant, maar als dat niet al te zwaar is denk ik dat je voor de lange stukken beter een grotere 2 cilinder kan pakken.
Vermogen is geen factor trouwens, dat is alleen handig om met 150 over de snelweg te trillen als je er meer dan genoeg van hebt.

[ Voor 49% gewijzigd door 4x2 op 14-06-2019 15:42 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Panini schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:17:
[...]

[...]

Waarom niet een KTM 690 enduro? Dé motor voor dit soort ritten imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:37:
[...]

Ik gebruik mijn kofferrek + koffers eigenlijk totaal niet meer, dus mocht je een Transalp vinden (een maat van mij heeft nog een leuk (goed geleefde, maar in orde) Alp te koop staan voor weinig), dan kan ik je mijn kofferset met beugels wel verhuren of verkopen.
Toevallig een advertentie al ergens staan voor de Transalp? Zal erover nadenken om de kofferset eventueel over te nemen van je :).

Maar eerst nog maar wat andere dingen regelen. Zoals de financiën :9
Waaj schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:13:
[...]

Of meer gas geven :+
Van welke gemiddelde snelheid gaan jullie eigenlijk uit op onverhard bij het plannen? Al is dat natuurlijk erg afhankelijk van de kwaliteit van de weg (of pad), een zandweg hier in NL is wat anders dan een de geitenpaadjes tussen Frankrijk en Italië die ik ook zag staan.

Maarre: _/-\o_ voor jullie plannen!
Bij twijfel, gas bij. ;)

Ik heb tot nu toe geen gemiddelde snelheid aangehouden eigenlijk. Elke route is eigenlijk uitgestippeld door meer ervaren enduro rijders. Zij hebben per route een aantal, verwachtte, reisdagen aangegeven.

Ik heb daar nog wat rustdagen bij opgeteld voor de totale reis. Zullen wel wat breekpuntjes zijn tijdens de reis. :+
4x2 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:32:
[...]

Als je echt offroad gaat ploeteren scheelt het heel flink in verbruik (m'n F650 doet dan 1:16 ipv 1:25-30)
Met een redelijk constante snelheid over gravelwegen maakt het niet heel veel uit.

Voordeel aan de F650 ('02 GS, dus 1 cilinder met injectie)
- vrij klein en laag zwaartepunt
- injectie heeft z'n voordelen, evt wat reservedelen mee en de kans dat je stil komt te staan is vrij klein
- grote actieradius (17L tank oid)

Nadelen
- Hopeloos origineel zadel, meer dan 100km vind ik al oncomfortabel worden.
- Weinig grondspeling
- Lopen lang niet altijd goed op deellast (hangt af vd software versie en injector blijkbaar)
- Zompige vering (maar dat heeft de rest ook)

Als je trouwens vast komt te zitten in de modder is iedere motor te zwaar :+
Het hangt een beetje af van wat voor soort offroad je plant, maar als dat niet al te zwaar is denk ik dat je voor de lange stukken beter een grotere 2 cilinder kan pakken.
Vermogen is geen factor trouwens, dat is alleen handig om met 150 over de snelweg te trillen als je er meer dan genoeg van hebt.
Ah, zo een idee hadden wij laatst dus ook tijdens het bespreken. Tijdens goed offroad rijden zullen de motoren wel meer gaan zuipen. Wij hadden dus al op 1:15 gerekend eerlijk gezegd, en zo te zien klopt dat redelijk. Als het zuiniger is dan is het mooi meegenomen.

Ik hoop dat we zo min mogelijk vastzitten, maar er is niet aan te ontkomen denk ik. :+ Vermogen is voor, tot nu toe, niet echt een vereiste. Denk dat je jongens die zo aanhaken er ook niet al te veel waarde aan zullen hechten. Je bevestigt al wel onze ideeën over de 2-cilinder, leuk om te lezen.

Ik sla je tips over de F650 op om te bespreken, bedankt. :)
Thoit schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:57:
[...]

Waarom niet een KTM 690 enduro? Dé motor voor dit soort ritten imo.
- Comfort. Het zadel is wat smaller en minder comfortabel
- Onderhoud is duurder, vooral qua reserveonderdelen ook schaarser. Maar dat moet nog nader uit worden gezocht.

Meeste belangrijke: motor is te duur voor ons budget. :+
Vooral binnen de tijdsspanne dat wij willen gaan. We willen de maandelijkse lasten voor iedereen zo laag mogelijk houden. De KTM kost 2-4 keer het budget dat we uit willen geven voor de motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Panini schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:38:
[...]

Toevallig een advertentie al ergens staan voor de Transalp? Zal erover nadenken om de kofferset eventueel over te nemen van je :).

Maar eerst nog maar wat andere dingen regelen. Zoals de financiën :9
Heb net maar even gebeld voor je. Ding staat er al een jaar, maar nu heeft hem zojuist (waarschijnlijk) verkocht helaas :P. Maar goed, er zijn wel meer 600's te koop denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:07
R0y. schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:59:
[...]

Ik zag toevallig vandaag een KTM RC390 langs komen voor 3500 (zo uit mijn hoofd) op Markplaats.. Misschien waard om even naar te kijken als dat iets voor je is.
RC is toch zon buikschuifert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
@glydoscoop RC wel ja. De 390 duke is een maker. Persoonlijk vind ik dat één van de mooiste betaalbare fietsen atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Bij zo'n 390 RC moet je goed uitkijken dat het niet een oud wedstrijdracer is. Die worden daarvoor veel gebruikt en daarna gewoon als straatmotor verkocht als een rijder doorgroeit naar een andere klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
xos schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:14:
Bij zo'n 390 RC moet je goed uitkijken dat het niet een oud wedstrijdracer is. Die worden daarvoor veel gebruikt en daarna gewoon als straatmotor verkocht als een rijder doorgroeit naar een andere klasse.
Ik vind dat soort motoren sowieso niet echt mooi ( smaak ) de duke daar in tegen vind ik wel weer dik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Panini Vergeet niet op het Transalpclub forum te kijken voor Alpjes en Africa Twin's.

Ook voor je buurman @BvZwolle, genoeg hulp te vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Grubeater op 14-06-2019 20:47 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Iemand een suggetstie om inzuid limburg / eifel een motor te huren ?
Wil binnenkort een weekend gaan rijden met een vriend van mij die geen eigen motor heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 10:57
wd200 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:34:
Wil binnenkort een weekend gaan rijden met een vriend van mij die geen eigen motor heeft
Motoshare even aanmelden en kijken.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:37:
[...]

Welk bouwjaar en type Alp? Mijn buurman is helaas onderuit gegaan afgelopen vakantie in Frankrijk en heeft waarschijnlijk nog wat donor materiaal nodig...

[ Voor 22% gewijzigd door BvZwolle op 14-06-2019 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
BvZwolle schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:41:
[...]

Motoshare even aanmelden en kijken.

[...]

Welk bouwjaar en type Alp? Mijn buurman is helaas onderuit gegaan afgelopen vakantie in Frankrijk en heeft waarschijnlijk nog wat donor materiaal nodig...
Als hij nog beschikbaar is, een 1988 xl600v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:48:
[...]

Als hij nog beschikbaar is, een 1988 xl600v.
Helaas, hij heeft een 2000 650-er...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Op de MG V7 FB groep poste iemand een foto op de N621 in de picos de europa..
Toen bedacht ik me.. daar had ik nog een filmpje van..

blijft een coole weg.. moet ik een keer in mooi weer doen :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Zocht er iemand een AT? 😇

Vergeet btw de xtz750 ook niet.

Edit: heb nu een rd07 en hiervoor had ik een xtz750. Even in het kort omdat ik moet typen op mobiel.
Xrv: rijd heerlijk en comfortabel, als een mak paard met toch wel beetje pit. Heb er aftermarket vering op en ken niet anders en is eigenlijk helemaal goed. Maar het is een beetje een dromedaris die altijd wel wil en start (wat elektra punten in de gaten houden net als bij alp)

Xtz: pracht apparaat! Spijt van verkoop 😭.
Veel meer pit dan de AT!, voelt in diep zand en bos veel speelser en lichter. Vering is kut, vaak door de vering heen en de eerste 2 seconden remmen ben je bezig met inveren 😂. Een punt wat belangrijk is voor reizen is dat er wisselende verhalen zijn over betrouwbaarheid, ook onderdelen en onderhoud is prijziger.

Mijn ervaring met transalp is minimaal maar dat vond ik gewoon niet echt wat, mist echt wat pit en daardoor voelt allemaal nog wat meer trager aan. Ook op stukken snelweg Duitsland in dan merkte ik dat je dan ook bovenin wat mist om prettig door te kachelen.

(Toch nog veel getypt....)

[ Voor 89% gewijzigd door kneusteun op 14-06-2019 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:26

steveman

Comfortabel ten onder

Zucht...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z9v3yAb.png

Dit was het begin van het einde bij m'n vorige laarzen, maar toen kwam het pas na 3 jaar! Nu na amper 2 maanden (en dan was het nog niet eens echt in m'n seizoen...).

Kan voor garantie terug naar Italië, maar dan ben ik ze wel 4 tot 5 weken kwijt :w :F

Dus... iemand tips voor laarzen die je enkel goed beschermt en geen onmogelijke bewegingen laat maken? (En zonder zo'n stomme veter)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
zo'n beetje alles van alpinestars, sidi, noem maar op?

Zelf zweer ik bij de Sidi Cobra, en dan de goretex versie.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
@steveman Forma Adventure Low. Geweldige laarzen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Dryhte schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 23:24:
Of de Forma Adventure Tourer.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dryhte schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 23:24:
Jeetje, zie het al voor me op m'n street triple of cbr600rr :D

Maar ik zoek dus iets meer in de trend van wegrace, met zo'n exoskelet-ding:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NqorsOk.png

Dat mis ik ook bij die Sidi Cobra als ik het goed zie in de revzilla-review.

M'n enkel mag dus absoluut niet nog eens in zo'n rare bocht gewrongen worden... Dan kan ik beter m'n been breken. had niet veel gescheeld of ik had er nu permanent een stuk medisch staal doorheen

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Alpinestars SMX-6 V2 of de SMX Plus V2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

steveman schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 23:37:
[...]

Jeetje, zie het al voor me op m'n street triple of cbr600rr :D

Maar ik zoek dus iets meer in de trend van wegrace, met zo'n exoskelet-ding:

[Afbeelding]

Dat mis ik ook bij die Sidi Cobra als ik het goed zie in de revzilla-review.

M'n enkel mag dus absoluut niet nog eens in zo'n rare bocht gewrongen worden... Dan kan ik beter m'n been breken. had niet veel gescheeld of ik had er nu permanent een stuk medisch staal doorheen
sidi roarr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pagman schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 00:22:
Alpinestars SMX-6 V2 of de SMX Plus V2
Veel comfortabeler ook, Sidi is net een houten plank waar je op staat, en ook een heel stuk smaller. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:14
Raym09 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:46:
Nog meer goed nieuws!

De route voor de Tweakers rit van 22 juni is gereden, aangepast en gereed!

De route in GPX

De planning:
10:30 verzamelen bij de McDonald's bij Heteren aan de A50.
11:00 aanvangen met de route
+/-13:00 lunchstop bij de Goudreinet in Vuren
met een uurtje lunch zouden we rond 16:00 weer terug bij de McDonald's in Heteren zijn. (hou echter rekening uitloop door slome pozers zoals bijv. @Vrijdag :>

Tanken kan bij de BP achter de McDonalds en de Tango iets verderop, halverwege de route bij de lunchstop zit nog een BP waar zo nodig getankt kan worden.

Zorg voor een volle tank voor de start van de rit en voor frisse zin. Voor degene met hooikoorts neem je pillen in, we rijden een groot deel van een bloezemtocht.

Vooralsnog gaan we afhankelijk van het aantal personen dat opdaagt in zo'n 3 groepen rijden. Dit heeft vooral met het eerste deel van de route te maken, daar zitten een rits smalle weggetjes tussen. We zijn al met 3 voorrijders (@Grubeater @Joopieboy & ik.

Degene met navigatie en die als achtervang willen rijden zijn van harte welkom, evenals een 4e voorrijder als de daadwerkelijke groep groter word dan nu verwacht.

Tagtime:
@BartW
@charrel
@Destruction
@w4rguy
@SmurfLink *O*
@Pagman
@darkkingll
@Mitssz
@timmie271
@alexthegrat
@Bommes
@DateTime.Now
@etwintje
@iFrost
@InZane
@Melkunie
@NLDViane
@sypie
@wimmel_1
@noes
@Imo62
@WielerManiak
@caesar1000
@Grubeater
@Joopieboy
@Frans92
@Verwijderd (& Zn?)
@Maegrim

De misschientjes:
@Rick-Jan
@Patrock
@Mauritio
@HTT-Thalan jup ;)

Ben er zeker 2 vergeten te taggen, dat krijg je ervan als je met je naam inschrijft en je nick niet vermeld :+

Ga je mee laat het even weten, ga je niet mee laat het ook even weten. Sta je er niet tussen en wil je mee > laat het weten.

Teaser van de rit van vandaag!
[Afbeelding]
Nóg meer goed nieuws!

Als het goed weer is haak ik toch aan. Werd gisteren gebeld dat de cursus die ik die dag had niet doorgaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gaat het dan echt gebeuren dat we jou in real life gaan ontmoeten? :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 09:21:
Merkstift meenemen voor een handtekeningenronde na de tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 09:21:
Tsss @lolgast al ontmoet bij de megamotormeet vorig jaar :*)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 09:48:
[...]

Tsss @lolgast al ontmoet bij de megamotormeet vorig jaar :*)
Mag ik je aanraken? 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
@Joopieboy Je leven zal nooit meer hetzelfde zijn :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:50:
[...]

Heb net maar even gebeld voor je. Ding staat er al een jaar, maar nu heeft hem zojuist (waarschijnlijk) verkocht helaas :P. Maar goed, er zijn wel meer 600's te koop denk ik.
Ag helaas, maar er staat inderdaad meer dan genoeg te koop. :)
wd200 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:34:
Inderdaad even laten aanmelden bij Motoshare. Staat voor iedereen wel wat tussen. Wel even rekening houden dat het maar 175km per dag is, daarna betaal je €0.24 per km. Loont dus om even de route ernaast te leggen en de totale huurprijs dan uit te rekenen.

Daarnaast kan je ook even bij Huybers motoren kijken in Schijndel, wel wat uit de route. Voordeel daarvan is dat zij Km vrij verhuren; prijzen beginnen bij 59 euro. Zag ook dat je daar nu voor 4 dagen huren er maar 3 hoeft te betalen.

[ Voor 51% gewijzigd door Panini op 15-06-2019 10:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Awesome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iW1wtPd.png

Overbruggins-/reservelaarzen. Buse GP Pro 99euro... En dan hopelijk goed herstelde SMX plusjes weer terug over een tijdje.

Ik bedacht me nog even dat m'n vorige setje laarzen nog ergens in de garage lagen... maar daarvan was ook de linker beschadigd, dus een mix en match zat er ook niet in :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:26

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Boek

Iemand interesse in dit theorieboek? Ik heb hem gekregen dus ik wil hem ook gratiszsz aanbieden :) verzendkosten zijn wel voor de ontvanger. Ophalen is geen probleem en heeft de voorkeur (Groningen)

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Nou, we hebben al 2 vrijwilligers om een kamer te delen in het weekendje....

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
steveman schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:46:
[Afbeelding]

Overbruggins-/reservelaarzen. Buse GP Pro 99euro... En dan hopelijk goed herstelde SMX plusjes weer terug over een tijdje.

Ik bedacht me nog even dat m'n vorige setje laarzen nog ergens in de garage lagen... maar daarvan was ook de linker beschadigd, dus een mix en match zat er ook niet in :+
Dat ziet er goed uit, ik zoek ook nog nieuwe laarzen.

Waar heb je deze vandaan voor die prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:27:
[...]

Niet te hard roepen want dan wordt @Vrijdag jaloers. 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:41

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:39:
[...]

@R0y. en ik delen al een kamer:

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-wrthu5CSHnk/U5bnjLK-ZjI/AAAAAAAABag/DzV0ToGzWMM/s1600/David+Kabouter+huis+2.png

8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Panini schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:31:
[...]

Dat ziet er goed uit, ik zoek ook nog nieuwe laarzen.

Waar heb je deze vandaan voor die prijs?
http://www.brouwermotorsport.nl/ te Nijkerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:39:
[...]

Naw :p Ach als hij zich kan gedragen mag ie best bij mij op de kamer hoor.

Oh, laat maar, hij heeft ook al een bedbuddy. :/

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
SmurfLink schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:27:
[...]

Het is alleen dat @lolgast niet meegaat het weekendje :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 15:40:
[...]

Naw :p Ach als hij zich kan gedragen mag ie best bij mij op de kamer hoor.

Oh, laat maar, hij heeft ook al een bedbuddy. :/
Ik ben dier vriendelijk en plant aardig 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Vrouwlief is ziek dus ik heb even dubbele shift qua werkzaamheden, maar het is me nog wel even gelukt onderdelen te bestellen voor de XR. Nieuwe vorkhoezen, remhevel, km opnemer en van een clublid krijg ik zomaar een achterspatbord opgestuurd dat hij in zijn schuur vond *O*. Ik had hem een zadeltje kado gedaan onlangs, grappig hoe zoiets soms bij je terug komt O+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
timmie271 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 15:43:
[...]

Het is alleen dat @lolgast niet meegaat het weekendje :P
Ik ga me bijna schuldig voelen :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Nieuw rubber erop laten leggen, wat rijd dat ineens weer een stuk fijner hij glijd de bochten weer in

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iXKxlpC2LCwMccvgHzuj7tAc/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
lolgast schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:04:
[...]

Ik ga me bijna schuldig voelen :o
Goed zo })
Streepje schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:20:
Nieuw rubber erop laten leggen, wat rijd dat ineens weer een stuk fijner hij glijd de bochten weer in

[Afbeelding]
Bij mij ligt er ook nog steeds vers rubber onder. Nog niet aan toe gekomen om er mee te rijden sinds het ophalen afgelopen zaterdag _O- _O-

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Streepje heb je niet juist vers rubber om te voorkomen dat het gaat glijden? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Chakotay schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:33:
@Streepje heb je niet juist vers rubber om te voorkomen dat het gaat glijden? :+
goed punt :Y

maar de motor gaat nu weer wat makkelijker de bocht in met een ronde band

[ Voor 15% gewijzigd door Streepje op 15-06-2019 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Grr... binnen 7000km alweer een koplamp doorgebrand. De eerste lampies gingen 14Mm mee.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• BvZwolle
Panini schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:31:
[...]

Ag helaas, maar er staat inderdaad meer dan genoeg te koop. :)

[...]

Inderdaad even laten aanmelden bij Motoshare. Staat voor iedereen wel wat tussen. Wel even rekening houden dat het maar 175km per dag is, daarna betaal je €0.24 per km. Loont dus om even de route ernaast te leggen en de totale huurprijs dan uit te rekenen.
Misschien is een dag langer huren bij een goedkopere motor wel interessanter dan 0,24€ per kilometer bij te betalen. Als je 175*0,24 doet, kan het zo maar zijn dat de huurprijs per dag lager is dan de teveel gereden kilometers.

Ik heb vandaag een nieuw speeltje opgehaald uit België. Bouwjaar 2014 en ongeveer 38.000km. Bij 32.000 groot onderhoud gehad. Alleen de achterband is aan vervanging toe. Erg blij mee!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aOI7NB8jl91mbXBncX22DFqW/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SNyYHCI4EYtjAjxVHG1d28zF/full.jpg

Trouwens: iemand nog een goed adres in Nederland voor een custom/comfort zadel. Mag iemand zijn die een bestaand zadel ombouwt.

[ Voor 23% gewijzigd door BvZwolle op 15-06-2019 23:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pagman
@BvZwolle Tiger leathers in Den Haag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

charrel

Cortisol4life..

steveman schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:56:
Grr... binnen 7000km alweer een koplamp doorgebrand. De eerste lampies gingen 14Mm mee.
Probeer is een osram rally lamp.
BvZwolle schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:02:
[...]

Misschien is een dag langer huren bij een goedkopere motor wel interessanter dan 0,24€ per kilometer bij te betalen. Als je 175*0,24 doet, kan het zo maar zijn dat de huurprijs per dag lager is dan de teveel gereden kilometers.

Ik heb vandaag een nieuw speeltje opgehaald uit België. Bouwjaar 2014 en ongeveer 38.000km. Bij 32.000 groot onderhoud gehad. Alleen de achterband is aan vervanging toe. Erg blij mee!!!

Public
Publieke map
[Afbeelding][Afbeelding]

Trouwens: iemand nog een goed adres in Nederland voor een custom/comfort zadel. Mag iemand zijn die een bestaand zadel ombouw.
Als je in Noord-Holland woont of scartex of hawkgt van motorforum.
Tigerleathers was ik zelf minder tevreden over.

[ Voor 71% gewijzigd door charrel op 15-06-2019 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Trouwens: iemand nog een goed adres in Nederland voor een custom/comfort zadel. Mag iemand zijn die een bestaand zadel ombouw.
https://mjseats.nl in Ten Boer (Groningen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

https://www.ad.nl/alphen/...duivels-per-dag~ab9c765c/

Ik dacht al wat een boel palen. Tussen Bodegraven en N11 Leiden al 5 nieuwe bij. Weer boel veel geld voor Alphen lijkt. En 0,0 vermelding van ongevallen door snelheid btw.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
ROFLASTC schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:01:

Ik dacht al wat een boel palen. Tussen Bodegraven en N11 Leiden al 5 nieuwe bij. Weer boel veel geld voor Alphen lijkt. En 0,0 vermelding van ongevallen door snelheid btw.
Die flitspalen op de N11 zijn een lachertje, Vanuit leiden hoef je alleen ter hoogte van Hazerswoude op de rem te trappen voor de groene flitspaal richting Alphen en daarna kan je weer planken tot het volgende kruispunt. De flitspalen op de kruispunten zijn gewoon cashgrabs en hadden allang fly-overs moeten zijn zoals bij de Mac ter hoogte van Archeon.

Niet te vergeten van alle Flitspalen op elk kruispunt vanaf de Albert schweitzebrug tot de N207 :')

Maarja op de N11 rij ik ook wel structureel te hard.

Dit is net zoiets als de Trajectcontrole op de A4 4 Baans en dan 100kmh terwijl ik amper iets lees over zware ongelukken tussen Leiden en Leidschendam.

[ Voor 5% gewijzigd door Pagman op 15-06-2019 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Pagman schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:26:
[...]

Die flitspalen op de N11 zijn een lachertje, Vanuit leiden hoef je alleen ter hoogte van Hazerswoude op de rem te trappen voor de groene flitspaal richting Alphen en daarna kan je weer planken tot het volgende kruispunt. De flitspalen op de kruispunten zijn gewoon cashgrabs en hadden allang fly-overs moeten zijn zoals bij de Mac ter hoogte van Archeon.

Niet te vergeten van alle Flitspalen op elk kruispunt vanaf de Albert schweitzebrug tot de N207 :')

Maarja op de N11 rij ik ook wel structureel te hard.

Dit is net zoiets als de Trajectcontrole op de A4 4 Baans en dan 100kmh terwijl ik amper iets lees over zware ongelukken tussen Leiden en Leidschendam.
Flyover is wel het woord in deze, zou over de hele lengte mogen. Die flitspaal die je noemde is de enige waar ik op let. Het kruispunt naar alphen wat daarna komt bij de windturbines is nog wel eens link. Alle links plakkende slapers schrikken van vrachtwagens die naar links willen om de afslag te pakken. Zo midden december ochtendspits is dan wel eens link daaro met de motor. Ik denk overigens dat de palen er vanwege mij staan. Ik rij ook wel wat hard daar.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Streepje schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:20:

[Afbeelding]
Dattie met wat gewicht achterin anders rijd geloof ik wel maar moest dat niet onder je motor? #badumtss

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ROFLASTC schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:01:

Palen neerzetten is een investering, want brengt geld op. De weg verbeteren (maak er gewoon een A weg van) kost geld maar levert de staat niet direct iets op.

Zo wordt er ook regelmatig geflitst op de N457, de Moordrechtboog (ik was laatst goed aan de beurt, helaas). Ze staan daar juist op t stuk waar je veilig harder kan rijden dan de voorgeschreven 80km/u (2*2 rijstroken gescheiden door berm) en nooit op het deel waar dat juist gevaarlijk is.

Snelheidsovertredingen zijn een businessmodel.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Ging het hier laatst niet over rugzakken ??

Edit:

Ik ben opzoek naar een simpele rugzak , misschien gewoon een schoolrugzak scoren ?

[ Voor 52% gewijzigd door glydoscoop op 16-06-2019 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:45
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Trouwens: iemand nog een goed adres in Nederland voor een custom/comfort zadel. Mag iemand zijn die een bestaand zadel ombouwt.
Mooie aankoop! Viking Seats in Dedemsvaart is een goed adres :)

XXXVI

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Ermax schermpje voor de FZ1N gekocht op marktplaats, kijken of snelweg kilometers daarmee iets prettiger worden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qAgiytNl.jpg

Nu nog even een moment vinden om hem te monteren, daarvoor moeten de knippers weer los dus daar ook maar gelijk connectors tussen zetten.

Laat ik die kapjes echter zilver of spuit ik ze zwart? Vind ze nu vrij lomp ogen, misschien dat zwart ze wat subtieler maakt.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Zwart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:10
glydoscoop schreef op zondag 16 juni 2019 @ 07:47:

Edit:

Ik ben opzoek naar een simpele rugzak , misschien gewoon een schoolrugzak scoren ?
Ik zou er met een rugzak in ieder geval op letten dat je hem rond je middel en je borst vast kan maken zodat hij niet door de wind telkens van je rug wordt geblazen.
Voordeel van motor rugzakken is dat ze vaak waterdicht zijn en over het algemeen slijtvaster mocht je eens een schuiver maken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:18:
Ermax schermpje voor de FZ1N gekocht op marktplaats, kijken of snelweg kilometers daarmee iets prettiger worden.

[Afbeelding]

Nu nog even een moment vinden om hem te monteren, daarvoor moeten de knippers weer los dus daar ook maar gelijk connectors tussen zetten.

Laat ik die kapjes echter zilver of spuit ik ze zwart? Vind ze nu vrij lomp ogen, misschien dat zwart ze wat subtieler maakt.
Rood.

Toch weer twee PK er gratis bij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Twijfels schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:29:
[...]

Ik zou er met een rugzak in ieder geval op letten dat je hem rond je middel en je borst vast kan maken zodat hij niet door de wind telkens van je rug wordt geblazen.
Voordeel van motor rugzakken is dat ze vaak waterdicht zijn en over het algemeen slijtvaster mocht je eens een schuiver maken.
Jup. Een rugzak die op je borst (goed) vast zit zit veel lekkerder. Op die manier draag je een rugzak met heel je bovenlichaam ipv..

Ik heb zelf bij mijn backpack (voor vakantie) een kleine rugzak gekregen die ik regelmatig gebruik. Deze heeft bij mijn buik een band en op mijn borst. Amper last terwijl ik met een 'normale' rugzak toch snel last krijg

[ Voor 12% gewijzigd door R0y. op 16-06-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Was deze vloggert bekend? Heeft Dakar 2018 soort van live gedaan en heeft verder leuke items.

YouTube: Dakar 2018 Coming Soon....

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

https://www.thingiverse.com/thing:946128

Is dit dé kettingspray-jetser, of moet ik een andere hebben :? Er staat me bij dat er een rood exemplaar op een demoplaatje stond...

M'n broer gaat 3d-printen, en dit is een mooi iets om te printen... Wat niet voor de printer zelf is :+

Aha, deze moet het zijn: https://www.thingiverse.com/thing:2212068

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 16-06-2019 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle

Edit:

Het merk Course van www.xlmoto.nl. Simpel maar goed tasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:51

The Executer

Lekker belangrijk!

Zo, en toen stond ik gigantisch in dubio...

Kan voor een zeer goeie prijs een zeer nette (letterlijk zgan) Yamaha kopen bij een dealer. Vervangen van de auto kunnen we met een paar onderdelen vervangen makkelijk uitstellen. Financieel houden we niet superveel meer over maar genoeg om nog safe te zitten.

Voordeel: veel nieuwere motor (14 jaar jonger), eigenlijk de motor van mijn dromen. Veel betere houding, ook qua benen, in vergelijking met mijn huidige GSX-600F

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
The Executer schreef op zondag 16 juni 2019 @ 18:45:
Zo, en toen stond ik gigantisch in dubio...

Kan voor een zeer goeie prijs een zeer nette (letterlijk zgan) Yamaha kopen bij een dealer. Vervangen van de auto kunnen we met een paar onderdelen vervangen makkelijk uitstellen. Financieel houden we niet superveel meer over maar genoeg om nog safe te zitten.

Voordeel: veel nieuwere motor (14 jaar jonger), eigenlijk de motor van mijn dromen. Veel betere houding, ook qua benen, in vergelijking met mijn huidige GSX-600F
Gewoon doen :) en dan foto's posten natuurlijk. :+

:(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 07:48
BvZwolle schreef op zondag 16 juni 2019 @ 18:22:
[...]

motozoom.nl heeft VANDAAG op nagenoeg alles 21% korting ivm Vaderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
BvZwolle schreef op zondag 16 juni 2019 @ 18:22:
[...]

Die heb ik ook maar zal ik zelf niet vlug aanbevelen. De ritssluiting gaat snel kapot. En persoonlijk heb ik liever meer vakken waar ik spullen in kan doen. Hier heb je een laptopvak en een daarvoor zit een ruimte waar al je spullen los slingeren.

Nee, persoonlijk vind ik dit een gevalletje van goedkoop, duurkoop.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit:

Tsja, de beste motorrugzakken zijn niet goedkoop, ik zweer bij Kriega. Hoewel ik ook met andere niet motorrugzakken heb gereden is een gewone rugzak niet ideaal op de motor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2019 @ 21:00:
[...]

Tsja, de beste motorrugzakken zijn niet goedkoop, ik zweer bij Kriega. Hoewel ik ook met andere niet motorrugzakken heb gereden is een gewone rugzak niet ideaal op de motor.
Ik blijf er bij dat je als motorrijder NIETS aan overbodige rommel op je rug wilt hebben. Bagage stop je maar in tassen of koffers welke aan de motorfiets bevestigd kunnen worden zodat je die 'rommel' niet als extra gewicht en uit-stekend item aan je lichaam hebt tijdens een eventueel ongeval.

Het enige voertuig waarbij ik een 'rugzak' adviseer is een vliegtuig waar je bewust uit stapt op (grote) hoogte....

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 16-06-2019 21:12 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.