Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.385 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:48

Phreak

KTM SuperDuke

Rubman schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:54:
hmm misschien dat ik toch nog aan sluit.

Mits de inschrijvingen nog open zijn :+
Met hem :+ Net ff een berichtje gestuurd ter aanmelding.
Een ritje buiten de regio is altijd leuk!

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

@Raym09 Ik meld me af voor die rit van de 22ste. Gisteren laatste onderdeel binnen gekregen om de motor weer te repareren en ik denk niet dat de motor weer rijdt op de 22ste.

[ Voor 3% gewijzigd door Frans92 op 12-06-2019 10:05 ]

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinj
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-08 17:33
Ik ben op zoek naar een goede rugzak! Hebben jullie nog suggesties?

Laptop (15.6") moet er wel in passen, maar hoeft niet per se een apart vak voor te zijn. Voor de rest gewoon genoeg ruimte dat ik genoeg schoon ondergoed kan meenemen voor 4 daagjes touren volgende week.

Leuk hoor, zo'n Ninja, maar je kan dus echt geen drol meenemen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:11

Youk

Volvo For Life

Viffertje is beetje bij beetje volledig in orde aan het komen. Vorig jaar bij Carmo electronics het dashboard laten herstellen en toen ook mijn achterdemper met veer vervangen door een hyperpro exemplaar.

Nu juist heeft de Viffer een grote onderhoudsbeurt gekregen en een nieuwe RVS uitlaatcollector van Black Widow Exhausts. Heb wel een jaar op de levering gewacht wegens productieproblemen. De vorige collector ging steeds uit elkaar waardoor ik dus 2 cilinders had die slechts 20 cm uitlaatpijp hadden en verder niks van demping. Nu is ie weer lekker stil.

Binnen 2 weken nog even langs hyperpro in Werkendam passeren voor een revisie van de voorvork. Dan komen er 2 nieuwe binnenpoten in en wordt deze terug opgebouwd. En wordt de complete setup correct ingesteld.

Dan zal ik er wel ongeveer zijn met grote dingen en kan ik op naar de 200K km, nu op 144K km.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Stinj schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:25:

Laptop (15.6") moet er wel in passen, maar hoeft niet per se een apart vak voor te zijn. Voor de rest gewoon genoeg ruimte dat ik genoeg schoon ondergoed kan meenemen voor 4 daagjes touren volgende week.

kriega R20 of US20 de US kun je op je buddyseat plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:53

Vrijdag

De Zwarte

Stinj schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:25:

Ik heb de Kriega US30L drypack. Is dan wel geen rugtas maar een tailbag. Hou persoonlijk niet van dingen op mijn rug tijdens het rijden. De US30 is makkelijk vast te maken en ook uit te breiden. Misschien is de 30 wat te groot voor jou en kan je beter de US20 nemen. Houdt er wel rekening mee dat het echt tassen zijn, je hebt dus geen bescherming voor je laptop.

Voor als ik maar één nachtje blijf, bijvoorbeeld bij mijn ouders, heb ik de SW Motech 20L tailbag. Maar daar past geen laptop in, hooguit een klein netbookje of een tablet.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:44
Triumph even na laten kijken, had het gevoel dat de voorvork krom was maar dat zat gelukkig tussen m'n oren ogen. Nieuwe bandjes er op, kan 'ie weer 10k mee als het goed is :) Oude banden hadden nog ruim voldoende profiel, maar niet om bijna 5000km door de Alpen mee te sturen, dus die komen er na de vakantie weer op oOo

Was een perfecte fiets volgens m'n monteur, zeker geen miskoop aan gedaan _/-\o_

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
Even een mini update over het ER-5 project:

De motor doet het! *O*

Deels... -O-
Hadden er een scheutje benzine in gedaan en gestart. Dit lukte voor een paar seconden, maar toen viel hij weer stil. Nog een paar keer geprobeerd te starten, 1x lukte het weer, maar viel weer stil. Ik zat ook te klooien met het kraantje van de reservetank. Had ik waarschijnlijk niet goed staan, maar dat bedacht ik mij later pas weer. Hij deed het en daar draait het om!

Dus toen op naar het uit elkaar halen! oOo
ER5-4

De tank was er in een mum van tijd af. Dus dat ging al voorspoedig. Hebben vervolgens de hele achterkant 'leeg gehaald'. Dus alle kuipdelen eraf, spatbord eraf, lampjes etc. Het is nu aan de achterkant alleen nog maar een frame. Wat top is! Want die willen we gaan afzagen en er een café racer stijl U-bocht op zetten.

Vervolgens hebben we de airbox verwijderd en begonnen aan de carburateurs. Deze krengen zaten vast met van die stalen klemmen. Opzich geen enkel probleem, boutjes los en klaar. Nou die boutjes zaten er al een poosje op en waren niet volledig origineel meer volgens mij. Waren helemaal vastgeroest. Dus daar hebben we met allerlei middelen ons best op gedaan om ze los te krijgen en uiteindelijk met een tang gelukt om er beweging in te krijgen. Hoera, de carburateurs zijn los! Kabels losgemaakt en slangetjes die eraan zaten. Met mijn kundigheid heb ik een slangetje iets te ruw eraf getrokken en brak een stukje plastic buisje af die aan de carburateurset zat. Heb ik weer... Aghja, misschien valt er nog iets van te maken en anders vervangen 8)7.

Als laatste hebben we de radiator verwijderd en alle bijbehorende slangetjes. Dit hadden we in het begin al deels gedaan. Tenminste, dat dachten we. Want hebben het reservoir verwijdert en wat slangetjes die daaraan vast zaten en er liep koelvloeistof uit. Litertje zoiets gok ik. Dus wij dachten klaar te zijn :+. Gelukkig zijn we wijs genoeg geweest om een Haynes handboek te kopen en die toch maar even geraadpleegd. Dus nu hebben we de koelvloeistof moer gevonden die je los moest draaien en toen kwam er toch nog even 2 a 3 liter koelvloeistof uit het systeem :9. Nou even het hele systeem gespoeld met water en demonteren maar. Dat ging gelukkig allemaal prima met wat gepiep van geroeste boutjes na.

Momenteel staat de motor er ongeveer zo bij als hieronder (zonder radiator & carburateur dan wel) en gaan we over een paar weken weer verder werken. Eerst even op vakantie naar Spanje om te relaxen met de vriendin. De video's komen eraan, maar die upload ik wat later om ervoor te zorgen iedere 2 weken een aflevering te kunnen garanderen 8).

ER5-3

Al met al gaat het demonteren best prima denk ik. Zeker als je bedenkt dat wij nauwelijks kennis hebben van motoren en techniek op het vervangen van een ketting set of oliefilter na :9

Wel had ik nog een vraag hoe we de uitlaatbochten weer netjes kunnen krijgen. Zit wel een beetje roest en aanslag op, maar dat valt vast allemaal te verwijderen toch? Ook zouden we de bochten zwart willen verven. Zijn er bepaalde middeltjes die we zouden moeten gebruiken voor het schoonmaken van de bochten? De demper gaan we sowieso vervangen, dus die hoeft niet.
ER-5_5

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Foto gekregen, nieuwe demper zit er op, ben benieuwd naar het geluid morgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DDlbYONsFrD1mrdbbZicJhFy/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
morgen pas? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Zit in Amsterdam, moet eerst nog naar huis in Assen, en me dan door een vriend naar Ten Post laten brengen...helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Fake news of echt? (sorry, paywall, ik kan 't zelf ook niet lezen maar misschien is hier iemand abonnee?)

Motorrijders veroorzaken meeste overlast

[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 12-06-2019 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Dryhte schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:08:
Fake news of echt? (sorry, paywall, ik kan 't zelf ook niet lezen maar misschien is hier iemand abonnee?)

Als je de hoeveelheid ongevallen / klachten / luchtuitstoot deelt door het aantal gereden km's, dan denk ik dat dat best wel eens kan kloppen helaas.

Ongevallen gebeuren sowieso veel (er zijn in 2017 51 motorrijders overleden t.o.v. 201 in de auto, en motoren zijn niet 25% van de afgelegde kilometers bron)

Klachten: Kijk eens hoeveel dijken er afgesloten zijn voor motorrijders, en hoeveel voor auto's. En nogmaals, denk er eens per gereden km bij.

Luchtuitstoot: Veel relatief jonge motoren (~10-15 jr) hebben nog bijv. carburateurs of een injectiesysteem zonder katalysators edg.

Ik kan het artikel verder ook niet lezen, maar ik vind het niet onredelijk.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
@tdw wacht tot ze beginnen met het voorstellen van maatregelen...

[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 12-06-2019 19:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:22
Heeft er iemand ervaring met navigeren met de Kurviger Pro app ?
Maw is het duidelijk en goed te volgen ?

Bijna 2025

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Volgens mij @timmie271 en nog wel iemand hier waarbij ik de naam vergeten ben :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 14-09 22:18
Joopieboy schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:05:
Volgens mij @timmie271 en nog wel iemand hier waarbij ik de naam vergeten ben :+
@Tha_Flash

Ik gebruik het aangezien @NLDViane het ook gebruikte :9

Het ziet er anders uit dan een DomDom, maar met een beetje wennen is het best een goede navi. Al word ik niet wijs uit het Nederlands/Engels gesproken aanwijzingen :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Dryhte schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:08:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

onder meer als gevolg van lawaai, ongevallen, luchtvervuiling en de uitstoot van broeikasgassen – per reizigerskilometer op tot 33,4 cent. Dat is bijna twee keer zoveel als voor een benzinewagen (17,1 cent per reizigerskilometer) en ook een pak meer dan voor een dieselwagen (18,1 cent).
Ongevallen, okee.

Maar vliegtuigen qua vervuiling, lawaai en uitstoot dan?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
André schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:30:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
`
Natuurlijk zijn treinen goedkoper voor de samenleving. Ze rekening alleen niet mee dat je zelden kunt in- en uitstappen daar waar je moet zijn. Rekenen ze dat eventuele extra transport ook even mee dan?

@Vrijdag vliegtuigen zijn verbazingwekkend 'schoon' geworden in vergelijking tót. Vliegen van A'dam naar Parijs schijnt minder milieubelasting te geven dan erheen rijden.

Maar qua uitstoot van mijn motor geef ik ze gelijk. Ik heb nog nooit een ongeluk veroorzaakt (wel heel veel voorkomen!) maar de hoeveelheid olie die ik erdoor draai is wel een puntje dat ik graag anders zou zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:14
En vergeet die containerschepen niet ;)
Ruwe stookolie vervuilt veel meer dan kerosine. maar goed die worden niet gebruikt voor personenvervoer waar dit onderzoek over ging, maar wel voor eten en heel veel consumentenproducten..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:16:
[...]
@Vrijdag vliegtuigen zijn verbazingwekkend 'schoon' geworden in vergelijking tót. Vliegen van A'dam naar Parijs schijnt minder milieubelasting te geven dan erheen rijden.
Klopt, een vliegtuig vol met mensen is inderdaad beter dan 100 auto's laten rijden.
mr_zippey schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:21:
En vergeet die containerschepen niet ;)
Ruwe stookolie vervuilt veel meer dan kerosine. maar goed die worden niet gebruikt voor personenvervoer waar dit onderzoek over ging, maar wel voor eten en heel veel consumentenproducten..
Tegenover 1000 vrachtwagens zijn die schepen dan alleen wel weer veel schoner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
PilatuS schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:33:
[...]

Klopt, een vliegtuig vol met mensen is inderdaad beter dan 100 auto's laten rijden.

[...]

Tegenover 1000 vrachtwagens zijn die schepen dan alleen wel weer veel schoner :)
Nou daar ben ik nog niet zo zeker van hoor..
Maar ik heb er geen studie van gemaakt.. ik google/ DuckDuckGo een beetje..
voorbeeldje hier https://www.groen7.nl/con...tot-wel-50-miljoen-autos/
en daar https://www.ravage-webzin...vaart-blijft-blinde-vlek/

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mr_zippey schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:38:
[...]

Nou daar ben ik nog niet zo zeker van hoor..
Maar ik heb er geen studie van gemaakt.. ik google/ DuckDuckGo een beetje..
voorbeeldje hier https://www.groen7.nl/con...tot-wel-50-miljoen-autos/
en daar https://www.ravage-webzin...vaart-blijft-blinde-vlek/
Laatst een berekening van gezien op de FP. Tuurlijk stoten die dingen belachelijk veel uit, maar laat eens 20.000 vrachtwagens vanuit China hier heen rijden ipv 1 enkel schip. Je kan je afvragen of het wel de bedoeling is zoveel meuk uit China te halen, maar een gigantisch schip is schoner dan de boel op vrachtwagens hier naartoe rijden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33
Voor de mensen zonder HK toegang..
De laatste dag van mijn verslag staat online.
Bommes in Route Bareé (externe link, MF)
En dan houd ik nu op met linkdroppen.... >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 12-06-2019 22:48 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Bommes schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:47:
Voor de mensen zonder HK toegang..
De laatste dag van mijn verslag staat online.
Bommes in Route Bareé
En dan houd ik nu op met linkdroppen.... >:)
Wat zit er deze keer in? Lange een steile wand naar beneden gegleden, zo een dorp binnen? 3 dagen vastgezeten onder een gletsjer met alleen 2G mobiele dekking en anderhalf zakje ramen noodles? Samen met McGyver een nieuwe cylinder moeten fabriceren uit colablikjes na een gigantische vastloper in een zandduin?

Als het niet spannend is ga ik niet kijken Afbeeldingslocatie: https://images.fok.nl/s/we.gif.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:33:
[...]

[...]

Een béétje containerschip wat de grote wereldhavens aan doet (o.a. Rotterdam) neemt al snel een slordige 6500 45Ft. containers mee tegenwoordig. In NL. mogen containers tegenwoordig niet voor niets pér twee stuks vervoerd worden op een "LZV" vrachtwagen (45Ft. + 20Ft.).

Helaas mogen die 25.25Mtr. combi's (nóg) niet in de hele EU de weg op maar..... Om één zo'n "bootje" léég te halen heb je dus al 6500 LZV's nodig.... Vervoer dát spul maar eens allemaal over de weg vanuit o.a. Asië :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:54:
[...]

Een béétje containerschip wat de grote wereldhavens aan doet (o.a. Rotterdam) neemt al snel een slordige 6500 45Ft. containers mee tegenwoordig. In NL. mogen die dingen tegenwoordig niet voor niet pér twee stuks vervoerd worden op een "LZV" vrachtwagen.

Helaas mogen die 25.25Mtr. combi's (nóg) niet in de hele EU de weg op maar..... Om één zo'n "bootje" léég te halen heb je dus al 3250 LZV's nodig.... Vervoer dát spul maar eens allemaal over de weg vanuit o.a. Asië :*)
Precies :)

Op de grootste schepen gaan meer dan 10.000 containers. Dat zijn flink wat liters smerige brandstof om die allemaal hier heen te krijgen, maar alsnog minder vervuilend dan vrachtwagens laten rijden.

Aan de andere kant is het belachelijk dat we zoveel meuk vanuit daar hier heen halen ipv lokaal te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@PilatuS De Japanse auto en motorfiets fabrikanten hebben daarom (gelukkig) ook de productie van de hier leverbare modellen hoofdzakelijk naar Europa verplaatst :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000

Destruction

(ex-)Automonteur

PilatuS schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:58:
[...]

Precies :)

Op de grootste schepen gaan meer dan 10.000 containers. Dat zijn flink wat liters smerige brandstof om die allemaal hier heen te krijgen, maar alsnog minder vervuilend dan vrachtwagens laten rijden.

Aan de andere kant is het belachelijk dat we zoveel meuk vanuit daar hier heen halen ipv lokaal te maken.
Moet ook wel gezegd worden dat in de professionele scheepvaart men erg druk is met milieu eisen die steeds strenger worden. Terecht natuurlijk :) Vriend van me is schipper, zit in de containervaart ook. Daar haal ik de info vandaan :)

Voor zijn eigen scheepje uit 1924 echter.. Daar staat gewoon een antieke Klockner Deutz 6pitter in :P Maar da's pleziervaart/woonschip, historisch spul dat men toch ook wel graag in originele staat wil houden. En vervuiling.. Tsja, afgezien van het feit dat zo'n blok regelmatig even moet lopen om gangbaar te blijven, vaar je daar niet zo veel mee. Die uitstoot blijft dus beperkt.

De grap van het verhaal is ook eigenlijk weer wel dat-ie met zijn (inmiddels vorige) auto niet in Arnhem mocht rijden (euro3 diesel, geen roetfilter), maar zijn boot daar in principe gewoon kan aanmeren :P

Wat motoren en uitstoot betreft... Tsja, ik heb dus nu een CBR uit 1991. EGR kan-ie niet spellen, laat staan dat-ie er ooit van gehoord heeft (thank god..), over een katalysator hoeven we helemaal niet te beginnen :P Daarentegen betekend elke motor in de spits dat er een auto minder rijdt en dat biedt dus ook weldegelijk oplossingen. Als ik buiten m'n eigen stad moet zijn gebruik ik ook bij voorkeur de motor. Sowieso is het een leukere manier om van A naar B te komen, en waar mijn auto hooguit 1:14 haalt (moet ik echt behoorlijk m'n best doen) rijdt ik met de CBR tot nu toe 1:19-20 zonder m'n best te doen :+

[ Voor 19% gewijzigd door Destruction op 13-06-2019 00:26 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33
HTT-Thalan schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:52:
[...]

Wat zit er deze keer in? Lange een steile wand naar beneden gegleden, zo een dorp binnen? 3 dagen vastgezeten onder een gletsjer met alleen 2G mobiele dekking en anderhalf zakje ramen noodles? Samen met McGyver een nieuwe cylinder moeten fabriceren uit colablikjes na een gigantische vastloper in een zandduin?

Als het niet spannend is ga ik niet kijken [Afbeelding].
Niets van dit alles, het is nog unieker. Ik heb mijn motor helemaal met stickers vol geplakt.
Daarvan heb ik een verslag geschreven. >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:42
Ik dacht ik zal toch nog eens kijken of ik de 22e kan aanhaken. Heb ik kinder-EHBO praktijkles :/

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Ik hou het hier even op een 'heel misschien' voor de 22e, mijn 2e zoontje is gisteren geboren. Eerst maar eens zien hoe dat allemaal gaat :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Gefeliciteerd @Chakotay !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Chakotay Proficiat! *O* *O*

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

@Chakotay Van harte!

Ik had gisteren ook wat te vieren, iets minder life changing maar toch :)
Klokje van de Triple is rond *O*

"Voor"
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2rwni87.jpg

"Na"
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/wqog88.jpg

Heb er zelf ongeveer 65k van weggereden in ongeveer 9 jaar.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NLDViane
Tha_Flash schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 19:20:
Heeft er iemand ervaring met navigeren met de Kurviger Pro app ?
Maw is het duidelijk en goed te volgen ?
Wegen zijn duidelijk te volgen op het scherm, heb de spraak uit staan. Routes maken is makkelijk en kan ook via de website van kurviger.

Ohja en wat @timmie271 zegt, de spraak schijnt dus engels-nederlands te zijn inclusief accent :P

@Joopieboy zo jammer dat je mij gewoon vergeet :+

@Chakotay Gefeliciteerd!

[ Voor 9% gewijzigd door NLDViane op 13-06-2019 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:36

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

@Chakotay gefeliciteerd kerel! Proficiat!
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/JkcAAOSw8w1X47eu/s-l640.jpg
Voor de kleine een leuke eerste motor 8)

@JanPedaal Mooie KM stand _O_ Op naar de volgende "klokje rond" ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Shadow_Agent op 13-06-2019 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Nog even over de scheepvaart: enige tijd geleden was er een docu op TV en daaruit bleek dat er in de scheepsvaart in grote mate zware metalen worden bijgemengd met de stookolie. Dit schijnt allemaal binnen de wettelijke kaders te mogen. Zware metalen worden op deze manier legaal gedumpt in de stookolie en legaal verbrand op zee. Was een goede documentaire weet alleen de naam niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

Chakotay schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:03:
Ik hou het hier even op een 'heel misschien' voor de 22e, mijn 2e zoontje is gisteren geboren. Eerst maar eens zien hoe dat allemaal gaat :P
Gefeliciteerd!

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Ik kan me zo voorstellen dat je de 22e wel toe bent aan een dagje rustig wheelies maken en benzine snuiven :+.

@JanPedaal leuk he, een nieuwe motor? Zo kunnen mensen die niet het geld hebben om nieuw te shoppen dat ook een keer ervaren :P. De mijne is over ~6500km aan de beurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

HTT-Thalan schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:55:
[...]

Ik kan me zo voorstellen dat je de 22e wel toe bent aan een dagje rustig wheelies maken en benzine snuiven :+.

@JanPedaal leuk he, een nieuwe motor? Zo kunnen mensen die niet het geld hebben om nieuw te shoppen dat ook een keer ervaren :P. De mijne is over ~6500km aan de beurt!
Ja precies, bouwjaar 2001, altijd binnen gestaan bij een oud vrouwtje :+

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

JanPedaal schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:29:
@Chakotay Van harte!

"Voor"
[Afbeelding]

"Na"
[Afbeelding]

Nu snel poetsen en verkopen. ;) Zo goed als nieuw.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

JanPedaal schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:29:
@Chakotay Van harte!

"Voor"
[Afbeelding]

"Na"
[Afbeelding]

Nu in de verkoop? “Zeer lage km stand! Uniek!!!!”

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

NLDViane schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:41:
[...]

Wegen zijn duidelijk te volgen op het scherm, heb de spraak uit staan. Routes maken is makkelijk en kan ook via de website van kurviger.

Ohja en wat @timmie271 zegt, de spraak schijnt dus engels-nederlands te zijn inclusief accent :P

@Joopieboy zo jammer dat je mij gewoon vergeet :+

@Chakotay Gefeliciteerd!
:>

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Streepje schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:10:
[...]

kan je beter net 2000 km erop zetten dat verklaart dan de gebruiksporen..
1KM met neem ik aan best wel slijtage sporen valt natuurlijk meteen op..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Gefeliciteerd! Papatweakerbikers unite! 😀😎

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/66/7e/3b/667e3b8c42b7fed8538537caca11bbbc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:57
Hoe vaak ik wel niet AT's (XRV750) zie met 30k op de teller en zo verkocht worden op marktplaats.
Als je vervolgens kijkt zie je geen originele schijven, nieuwe CDI, nieuwe SR en allerlei beschadigingen, kortom alles wijst erop dat het 135.000 is en toch worden ze verkocht voor 4k.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Dank allen :)

@JanPedaal mooi rond! Foto op de 00000 net niet gelukt helaas?

@lolgast heh, goed onthouden van die foto :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Tylen schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:04:
[...]
Nu snel poetsen en verkopen. ;) Zo goed als nieuw.
Streepje schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:10:
[...]
ToolkiT schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:58:
[...]
kan je beter net 2000 km erop zetten dat verklaart dan de gebruiksporen..
1KM met neem ik aan best wel slijtage sporen valt natuurlijk meteen op..
Hij heeft onder mijn hoede helaas 4x op de grond gelegen (2x met mij ernaast :(:) ) en dat heeft wel wat sporen achter gelaten ja. Krassen op frame, blok en ego, wat onderdelen verdwenen (fly screen) en vervangen (spiegels en pookjes).. Als je dat in 1 km wil bereiken moet je toch wel je best doen.
Chakotay schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:29:
@JanPedaal mooi rond! Foto op de 00000 net niet gelukt helaas?
Nee net op een te smal weggetje waar ik niet kon stoppen zonder het overige verkeer te blokkeren. En rijdend een foto maken leek me niet zo'n goed idee. Maar 1 km rond ziet er ook nog lekker fris uit toch :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@JanPedaal Ach, ik heb ooit een collega gehad die in 20 meter een hagelnieuwe auto heeft afgeschreven... Die wilde wegrijden bij de showroom, zag een auto over het hoofd, stuurt naar rechts en beland op zo'n schrikblok (Google). Complete aandrijflijn naar de gallemiezen -> afgeschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
lolgast schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:06:
@JanPedaal Ach, ik heb ooit een collega gehad die in 20 meter een hagelnieuwe auto heeft afgeschreven... Die wilde wegrijden bij de showroom, zag een auto over het hoofd, stuurt naar rechts en beland op zo'n schrikblok (Google). Complete aandrijflijn naar de gallemiezen -> afgeschreven
20 meter. Dat is nog een beste afstand :+

Wij hadden er een die achteruit het poetshok uit ging en pas half eruit was toen de auto total loss werd gereden door een ander. Heeft wel 5 meter afgelegd _O- _O-

Maar dan was het niet de klant zelf van de auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Je hebt altijd baas boven baas blijkt maar weer :F

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb mijn nieuwe rijbewijs 😀
En nu mag ik ook trekker rijden 🚜

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:21
Wanneer organiseren we de Tweakers Trekkerit? :+

Ik heb alleen me T niet (heb me rijbewijs na 2015 gehaald) -O-

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Mitssz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:27:

Hebben ze dat alleen in 2015 gedaan dan? Ik heb mijn rijbewijs verlengd in juli 2015 en ik heb wel de felbegeerde "T" gekregen :)

[edit] Toch wel benieuwd dus even opgezocht.
De categorie T wordt in enkele gevallen nog bijgeschreven op basis van de overgangswetgeving. Voldoet u aan onderstaande voorwaarden dan krijgt u de categorie T automatisch bijgeschreven bij de eerstvolgende verlenging van uw Nederlandse rijbewijs.

Voorwaarden
U heeft een rijbewijs met categorie B die is afgegeven door de gemeente voor 1 juli 2015
De categorie B op uw Nederlands rijbewijs is niet ongeldig verklaard
(op het moment van de aanvraag).
U bent op het moment van de aanvraag van het rijbewijs 18 jaar of ouder
Bron

[ Voor 50% gewijzigd door JanPedaal op 13-06-2019 11:35 . Reden: ff opgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
Als je je rijbewijs hebt gehaald voor 2015, dan krijg je je T erbij als je een nieuwe aanvraagt. Had hem er bij m'n autorijbewijs niet op staan (2013), maar na aanvraag van nieuw rijbewijs (a2) wel. Zo ging ik van 2 rijbewijzen naar 5 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:43

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

JanPedaal schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:31:
[...]

Hebben ze dat alleen in 2015 gedaan dan? Ik heb mijn rijbewijs verlengd in juli 2015 en ik heb wel de felbegeerde "T" gekregen :)
In 2016 A gehaald en ook een T gekregen.
In 2017 BE er bij gehaald maar helaas geen extra letters er bij op...

B ergens in 2010.

[ Voor 3% gewijzigd door Patrock op 13-06-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

NLDViane schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:35:
Als je je rijbewijs hebt gehaald voor 2015, dan krijg je je T erbij als je een nieuwe aanvraagt. Had hem er bij m'n autorijbewijs niet op staan (2013), maar na aanvraag van nieuw rijbewijs (a2) wel. Zo ging ik van 2 rijbewijzen naar 5 :+
Ik ging bij verlengen van 4 naar 6. Kreeg naast de T ook gratis AM erbij :? Spaar ze allemaal!
@Patrock BE lijkt me ook nog leuk om een keer te doen, loop af en toe toch te hannesen met de aanhanger. Kost dat veel tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
JanPedaal schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:42:
[...]

Ik ging bij verlengen van 4 naar 6. Kreeg naast de T ook gratis AM erbij :? Spaar ze allemaal!
@Patrock BE lijkt me ook nog leuk om een keer te doen, loop af en toe toch te hannesen met de aanhanger. Kost dat veel tijd?
BE kon je dacht ik in een dag halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
[...]

Die had ik al bij m'n autorijbewijs zitten
dat was een ninja-edit trouwens :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:43

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

[...]

sochtends beetje oefenen en 's middags afrijden.
Rijscholen werken meestal met dubbelassers, dus stuk rustiger dan de lichte aanhangers waar je met gewoon B mee mag rijden.

Is een klein beetje theorie zoals gewichten, beladen, correcte volgorde van aankoppelen. En 3 verrichtingen plus een stukje rijden.
Recht achteruit, achteruit met een bocht en een docking of vak in rijden met de aanhanger achterwaarts.

Bij een open dag van de rijschool waar ik motorlessen heb gevolgd, hadden ze een aanbieding op BE.

200 euro en een snipperdagje, en de kosten van het nieuwe pasje.

Bijkomend voordeel, de lelijke foto van het jaar ervoor kon ik direct laten vervangen op het rijbewijs :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!
JanPedaal schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:31:
[...]

[edit] Toch wel benieuwd dus even opgezocht.

[...]

Bron
In de UK kreeg ik er ook een (provisional) tracked vehicle bevoegdheid bij..
Ik mag dus (onder begeleiding) in een tank met L plates rijden 8)7

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/3358/3225733537_b4c0c81090_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/6ts30421teaz.jpg

maar vrees dat dit het gevolg is:
Afbeeldingslocatie: https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/11/25/article-1230774-075A3E9F000005DC-168_634x475.jpg
:+

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 13-06-2019 12:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ToolkiT schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:12:
[...]

In de UK kreeg ik er ook een (provisional) tracked vehicle bevoegdheid bij..
Ik mag dus (onder begeleiding) in een tank met L plates rijden 8)7

[Afbeelding]
[Afbeelding]

maar vrees dat dit het gevolg is:
[Afbeelding]
:+
🤣

U parkeert hier uw tank. Mag dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:08
Vrijdag schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:19:
[...]

🤣

U parkeert hier uw tank. Mag dat?
Tja... wie houd je tegen :P

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

aidanl schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:38:
[...]

Een grotere tank :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Een wielklem in elk geval niet :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
Met een kettingpons een schakel losmaken, rijd je alleen nog maar rondjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Patrock schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:50:
[...]

sochtends beetje oefenen en 's middags afrijden.
Rijscholen werken meestal met dubbelassers, dus stuk rustiger dan de lichte aanhangers waar je met gewoon B mee mag rijden.
Ik heb al jaren BE, maar geef mij de dubbelassers maar. Vooral met achteruit rijden en/of keren een stuk beter te controleren dan zo'n suf enkelassertje.
Is een klein beetje theorie zoals gewichten, beladen, correcte volgorde van aankoppelen. En 3 verrichtingen plus een stukje rijden.
Recht achteruit, achteruit met een bocht en een docking of vak in rijden met de aanhanger achterwaarts.
Met name het stukje beladen is de reden waarom het imo beter zou zijn als iemand zonder BE gewoon niet met een aanhanger zou mogen rijden. Hoevaak ik auto's tegenkom die in V-vorm rond rijden omdat alle lading tegen het voor- dan wel achterschot aan gemikt is.. :')

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Roest... Zie mastermilo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 15:29

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Sinds oktober vorig jaar heb ik mijn rijbewijs en een Honda Hornet 900. Ik rijd er gemiddeld een keer of 2 in de week op echter heb ik sinds ik dit doe ook veel last van mijn rug. Ik ga binnenkort een dagje een V-Strom huren om te ondervinden of ik door de andere houding minder last heb van mijn rug.

Maar natuurlijk loop ik alweer vooruit op de zaken en ben volledig aan het onderzoeken wat voor motor ik dan zou willen als die houding mij beter bevalt. :9~

Nu wil ik niks over het hoofd zien en ben daarom benieuwd welke motoren ik op mijn lijstje moet zetten?
Budget zonder inruil max 4.000 euro, enigszins all-road georiënteerd en maximaal 50.000 km. Een krasje hier of daar is geen bezwaar.

Zelf heb ik de volgende op het lijstje staan:
- V-Strom 650
- Transalp
- F650 GS
- Versys 650

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:27
Guusjee schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:27:

- V-Strom 650
- Transalp
- F650 GS
- Versys 650
TDM 900?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vaak met wat meer kilometers op de teller, maar dat kunnen ze makkelijk hebben, een BMW R 1150 GS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:06
Shivs schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:55:
Vaak met wat meer kilometers op de teller, maar dat kunnen ze makkelijk hebben, een BMW R 1150 GS.
Helemaal mee eens ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IEDGb93kozQh9UkinZKVx7Rt/medium.jpg
O-)

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Empirical2159
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-09 00:26
Empirical2159 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:20:
Hi Iedereen!

Ik heb 13 juni mijn AVD, ik kan niet wachten! Ik heb wel (gezonde) spanning, ik wil zo snel mogelijk mijn rijbewijs halen zodat ik de weg op kan, ik heb namelijk vorige week mijn motor gekocht!

Honda CB500F 2015

@lolgast
Hoppaaaa AVD is binnen!! Heb ook gelijk een afspraak staan bij de gemeente voor nieuw rijbewijs en hopelijk kan ik mijn motor volgende week ophalen. Wel vanuit Drenthe, dat word dus 1:45 uur rijden maar ik heb het er voor over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
- V-Strom 650
- Transalp
- F650 GS
- Versys 650
Als concurrent voor de versys wellicht een Yamaha FZ6 / FZ6N, maar net als de Versys vind ik ze niet bepaald allroad georiënteerd :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Twijfels schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:50:
[...]

Als concurrent voor de versys wellicht een Yamaha FZ6 / FZ6N, maar net als de Versys vind ik ze niet bepaald allroad georiënteerd :)
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/c1dff0d1c55393b90f784ca2aabc00a1bc80656a/?url=http%3A%2F%2Fimg.twiekers.net%2Falbums%2Fuserpics%2F10001%2Fuyguyt.JPG

Elke motor is een allroad motor

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crimsoon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-09 08:19

Crimsoon

Lurker / Bricoleur

@Guusjee Een niergordel helpt ook wel eens tegen rugklachten. Naast een beetje ondersteuning dwingt die je ook om een goede houding aan te nemen.

Dat is een stuk goedkoper dan motor shoppen (maar wel minder leuk natuurlijk ;) ).

T minus whenever it feels right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:40
Sinds oktober vorig jaar heb ik mijn rijbewijs en een Honda Hornet 900. Ik rijd er gemiddeld een keer of 2 in de week op echter heb ik sinds ik dit doe ook veel last van mijn rug. Ik ga binnenkort een dagje een V-Strom huren om te ondervinden of ik door de andere houding minder last heb van mijn rug.

Maar natuurlijk loop ik alweer vooruit op de zaken en ben volledig aan het onderzoeken wat voor motor ik dan zou willen als die houding mij beter bevalt. :9~

Nu wil ik niks over het hoofd zien en ben daarom benieuwd welke motoren ik op mijn lijstje moet zetten?
Budget zonder inruil max 4.000 euro, enigszins all-road georiënteerd en maximaal 50.000 km. Een krasje hier of daar is geen bezwaar.

- V-Strom 650
- Transalp
- F650 GS
- Versys 650
Aantal jaar geleden was ik ook opzoek naar meer All road motor. Uiteindelijk op V-Strom 650 uitgekomen. Versys 650 is zoals eerder gezegd minder geschikt als all-road. Ik denk dat je je short list wel hebt. Nu komt het meer op smaak en wellicht kijken als je met z'n tweeën gaat reizen dan is meer pk geen overbodige luxe.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

- V-Strom 650
- Transalp
- F650 GS
- Versys 650
Een leuk en wat fellere motor om te rijden is een suzuki xf650 freewind. Echter zijn die wat moeilijker te vinden, waren nooit echt erg populair. Echter wel een 650cc eencilinder en dat is dikke pret >:)

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
@Guusjee

wat ook kan helpen, bij rugpijn, is even je eigen houding analyseren: zit je wel ontspannen? Ik had zelf in het begin (onervaren, je weet wel) last van pijn in hoge rug en schouders; tot ik merkte dat ik 't stuur te krampachtig vast hield. Sinds ik hierop let heb ik nog 1x last gehad van rug- en schouderpijn na het rijden, en dat was na een 'near miss' waarna ik blijkbaar enigszins verkrampt mijn weg vervolgd had.

Dus, let er even op of je handen en ellebogen vrij kan bewegen, leg even rustig je hand op je knie tijdens het rijden, wiebel eens met je vingers,... allemaal dingen die moeilijk zijn als je verkrampt zit. Je vasthouden aan de motor doe je niet met je handen maar met je knieën/dijen.

Dit helpt trouwens ook erg goed bij rijden in harde wind (je wordt meer heen en weer geblazen als je de motor krampachtig vasthoudt).

Ik weet natuurlijk niet hoe lang je bent, daar kan rugpijn eventueel ook mee te maken hebben, maar niet bij mij ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 13-06-2019 17:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timmie271
tdw schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:58:
[...]
Klopt helemaal!

Ben met de CBR250R ook al offroad gegaan ondanks dat het niet helemaal de bedoeling was :+
Zie nog altijd die verbaasde en lachende @NLDViane voor me die wel op de weg bleef :$ _O-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fEoEuqNzAZAot6TUAuTEPIT6/full.jpg

Gisteren die stickers "Limited Edition" (schuin onder knipperlicht dus) weg gehaald, imo is er niks limited aan een CBR600F2, en als het op de kleur moet slaan zou sowieso Custom Edition beter passend zijn.

Binnenkort eens kijken of ik een orginele stickerset kan vinden in het grijs, imo hoort er wel iets van bestickering op maar liever iets wat er orgineel op hoort te zitten dan iets wat 'm een sjon gehalte geeft :P

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 14-06-2019 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Mitssz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:27:

Krijg nou niks... Nooit gezien dat ik een T (+ datum dus) op m’n rijbewijs had staan 😂

Wéér wat geleerd 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Shivs schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:55:
Zeker mee eens! Of een RT, is net andere zithouding dan de GS. De GS is wat speelser, de RT comfortabeler. Bochten pakken vind ik makkelijker op een RT, maar dat zal ook wel gewenning zij: de RT rijd ik nu 9 maanden op, de GS had ik één dagje mee van de dealer als leenmotor.

Ik vergelijk dan de R1200RT en de R1200GS met elkaar, oudere exemplaren zie je ook al voor rond de 4k langskomen. De mijne heb ik ook voor 4k gekocht, met garantie van de dealer. 153k km op de teller, maar dat zie je er niet vanaf.

edit: nog een tip voor @Guusjee - vooral veel proberen. Langere proefritten vragen en/of de motor die je op het oog hebt een dagje huren. Zo kan je goed uitsluiten waar je wanneer last krijgt. Ook kan een net ander stuur of voetsteunen je al helpen, dus even langs de dealer met je huidige motor kan ook geen kwaad. Tenzij je natuurlijk echt al zinnen hebt gezet op inruilen :9

[ Voor 20% gewijzigd door noes op 13-06-2019 18:33 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:18

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

kneusteun schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:29:
Hoe vaak ik wel niet AT's (XRV750) zie met 30k op de teller en zo verkocht worden op marktplaats.
Als je vervolgens kijkt zie je geen originele schijven, nieuwe CDI, nieuwe SR en allerlei beschadigingen, kortom alles wijst erop dat het 135.000 is en toch worden ze verkocht voor 4k.....
De markt voor AT is een beetje oververhit.
Het zou ook zomaar 235.000 km kunnen zijn, dan zit het tweede setje aftermarket schijfremmen er al op.

Bij mijn Alp was de SR die er af kwam ook al niet origineel.

De AT van mijn beste vriend zit alweer op 240.000, dus ook tijd voor een koprevisie. Als hij gas geeft zie je wel wat blauwe pluimen uit de uitlaat komen

Gefeliciteerd @Chakotay!

Auto's hebben toch altijd 2 wielen te veel? 8)7

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
tdw schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:58:
[...]
idd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Weliswaar nadat er andere banden onder zijn gezet, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:07
Even een vraagje :

Ik heb de keuze uit de volgende bikes :

Kawasaki KLE 500 1995 15XXX op de teller en kost rond de 2500

Bmw F650 Funduro 1997 40XXX op de teller en kost ook rond de 2500

BMW G 310 R 0KM op teller en kost 4750

Alle prijzen zijn via dealer incl garantie ( die 310 natuurlijk langer als de andere 2 )

Ik heb gereden op de bmw g310R en GS
Ik heb gereden op een aprillia pegaso , en moet zeggen ik ben kwa looks en van nature een fan van de kleinere naked bikes ! Maar zon allroad ding is ook wel lekker hoor !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

charrel

Cortisol4life..

glydoscoop schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:32:
Even een vraagje :

Alle prijzen zijn via dealer incl garantie ( die 310 natuurlijk langer als de andere 2 )

Ik heb gereden op een aprillia pegaso , en moet zeggen ik ben kwa looks en van nature een fan van de kleinere naked bikes ! Maar zon allroad ding is ook wel lekker hoor !
Wat een geld voor fietsen uit 95/97, dat is toch wel een stuk goedkoper te vinden?
De funduro is een soort tussen model, zijn wat lastiger onderdelen voor te krijgen.
Voor 2500€ is er veel meer leuks te koop!

Zou ik eerder wat bijleggen en dan een gs kopen, bv:
BMW F650GS (geel)
€ 2.950,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

[ Voor 11% gewijzigd door charrel op 14-06-2019 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
charrel schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:07:
[...]

Wat een geld voor fietsen uit 95/97, dat is toch wel een stuk goedkoper te vinden?
De funduro is een soort tussen model, zijn wat lastiger onderdelen voor te krijgen.
Voor 2500€ is er veel meer leuks te koop!

Zou ik eerder wat bijleggen en dan een gs kopen, bv:
BMW F650GS (geel)
€ 2.950,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons
Hmm ook een leuk ding , koop alleen het liefst via dealer dat is gewoon voorgevoel na wat ik heb meegemaakt al( deze is dus 37KW helaas )

Edit :
Is wel voor A2 rijbewijs trouwens , ik sta misschien wel open voor particulieren mocht dat toch beter passen

[ Voor 9% gewijzigd door glydoscoop op 14-06-2019 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
@glydoscoop Hoeveel wil je er ongeveer aan uitgeven?, Dat maakt het zoeken al een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Pagman schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:57:
@glydoscoop Hoeveel wil je er ongeveer aan uitgeven?, Dat maakt het zoeken al een stuk makkelijker.
Ongeveer tot 3000? Is dat reëel?
A2 motor dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
glydoscoop schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:57:
[...]

Ongeveer tot 3000? Is dat reëel?
A2 motor dus
Voor dat bedrag kan je vermoedelijk ook een Honda CB500F (2013+) vinden. Moderne motor gebouwd voor 35kW. Bullet proof & doe je ook gemakkelijk weer van de hand nadien.

Ik zou die zeker eens testrijden als je er één kan vinden, ideale opstapper lijkt me (de X ook, da's de 'allroad' versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
@glydoscoop voor dat geld is er zat te vinden, kijk inderdaad voor de grap ook eens naar de nieuwere modellen, misschien kan je nog wat van de prijs afpraten
* NLDViane mompelt iets over een Ninja 300...

Oh, ik had je enduro/naked voorkeur even over het hoofd gezien, nevermind :+

[ Voor 15% gewijzigd door NLDViane op 14-06-2019 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
glydoscoop schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:32:
Even een vraagje :

KLE500 is een briljante motor, niet stuk te krijgen, één van de meest ideale enduro fietsen: voldoende power, ook een beetje bagagecapaciteit... maar onderdelen, zeker voor het blok, zijn zo schaars als water in de woestijn. Heb je dus ook stukken, gaat het je geld (of moeite, of beide) kosten.

De Funduro F650 is een hele populaire keuze. Eigenlijk het moderne(re) BMW equivalent van de KLE500. Zelfde voordelen. Betrouwbare techniek, voldoende power, en bagage opties. Wel iets zwaarder.

G310: geen ervaring mee. Maar zal vast niet slechter zijn dan de F650.

@charrel: schaarste. Een goede enduro motor heeft bepaalde eigenschappen, en die zijn moeilijk te combineren. Hoe lichter ze worden, hoe duurder. Hoe meer vermogen in een klein pakketje, hoe duurder. Hoe meer opties op dat kleine pakketje, hoe duurder. En dit zijn wel betrouwbare modellen die hij noemt, dat weten de verkopers ook. Ze zijn niet geschikt voor het hardcore werk, maar wel voor leuke offroad trips met gematigd tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Ik Ben benieuwd hoe de Tenere 700 het gaat doen als Enduro fiets, zover ik de reviews heb gelezen zijn de mensen die hem hebben gereden er best lovend over. Hebben de andere merken iets te bieden in het middengebied van ongeveer 650-800CC enduro fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:21:
[...]

KLE500 is een briljante motor, niet stuk te krijgen, één van de meest ideale enduro fietsen: voldoende power, ook een beetje bagagecapaciteit... maar onderdelen, zeker voor het blok, zijn zo schaars als water in de woestijn. Heb je dus ook stukken, gaat het je geld (of moeite, of beide) kosten.

De Funduro F650 is een hele populaire keuze. Eigenlijk het moderne(re) BMW equivalent van de KLE500. Zelfde voordelen. Betrouwbare techniek, voldoende power, en bagage opties. Wel iets zwaarder.

G310: geen ervaring mee. Maar zal vast niet slechter zijn dan de F650.

@charrel: schaarste. Een goede enduro motor heeft bepaalde eigenschappen, en die zijn moeilijk te combineren. Hoe lichter ze worden, hoe duurder. Hoe meer vermogen in een klein pakketje, hoe duurder. Hoe meer opties op dat kleine pakketje, hoe duurder. En dit zijn wel betrouwbare modellen die hij noemt, dat weten de verkopers ook. Ze zijn niet geschikt voor het hardcore werk, maar wel voor leuke offroad trips met gematigd tempo.
Bedankt voor de tips!

Die KLE staat bij een dealer voor 2250 met 13XXX KM , en heb bijvoorbeeld een F650 op het oog voor 14000 met 60XXX km( iets veel denk ik maar toch )
Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.