Met hemRubman schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:54:
hmm misschien dat ik toch nog aan sluit.
Mits de inschrijvingen nog open zijn
Een ritje buiten de regio is altijd leuk!
Noobmeter WoT: Froekie
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Met hemRubman schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:54:
hmm misschien dat ik toch nog aan sluit.
Mits de inschrijvingen nog open zijn
Noobmeter WoT: Froekie
[ Voor 3% gewijzigd door Frans92 op 12-06-2019 10:05 ]
XBL: DonFrans
kriega R20 of US20 de US kun je op je buddyseat plaatsen.Stinj schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:25:
Ik ben op zoek naar een goede rugzak! Hebben jullie nog suggesties?
Laptop (15.6") moet er wel in passen, maar hoeft niet per se een apart vak voor te zijn. Voor de rest gewoon genoeg ruimte dat ik genoeg schoon ondergoed kan meenemen voor 4 daagjes touren volgende week.
Leuk hoor, zo'n Ninja, maar je kan dus echt geen drol meenemen![]()
Ik heb de Kriega US30L drypack. Is dan wel geen rugtas maar een tailbag. Hou persoonlijk niet van dingen op mijn rug tijdens het rijden. De US30 is makkelijk vast te maken en ook uit te breiden. Misschien is de 30 wat te groot voor jou en kan je beter de US20 nemen. Houdt er wel rekening mee dat het echt tassen zijn, je hebt dus geen bescherming voor je laptop.Stinj schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:25:
Ik ben op zoek naar een goede rugzak! Hebben jullie nog suggesties?
Laptop (15.6") moet er wel in passen, maar hoeft niet per se een apart vak voor te zijn. Voor de rest gewoon genoeg ruimte dat ik genoeg schoon ondergoed kan meenemen voor 4 daagjes touren volgende week.
Leuk hoor, zo'n Ninja, maar je kan dus echt geen drol meenemen![]()
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 12-06-2019 17:09 ]
Als je de hoeveelheid ongevallen / klachten / luchtuitstoot deelt door het aantal gereden km's, dan denk ik dat dat best wel eens kan kloppen helaas.Dryhte schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:08:
Fake news of echt? (sorry, paywall, ik kan 't zelf ook niet lezen maar misschien is hier iemand abonnee?)
Motorrijders veroorzaken meeste overlast
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Bijna 2025
Het leven is te kort om geduld te hebben!
@Tha_FlashJoopieboy schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:05:
Volgens mij @timmie271 en nog wel iemand hier waarbij ik de naam vergeten ben
Gamertag: timmie271
Dryhte schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:08:
Fake news of echt? (sorry, paywall, ik kan 't zelf ook niet lezen maar misschien is hier iemand abonnee?)
Motorrijders veroorzaken meeste overlast
Ongevallen, okee.onder meer als gevolg van lawaai, ongevallen, luchtvervuiling en de uitstoot van broeikasgassen – per reizigerskilometer op tot 33,4 cent. Dat is bijna twee keer zoveel als voor een benzinewagen (17,1 cent per reizigerskilometer) en ook een pak meer dan voor een dieselwagen (18,1 cent).
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
`André schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:30:
[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Klopt, een vliegtuig vol met mensen is inderdaad beter dan 100 auto's laten rijden.HTT-Thalan schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:16:
[...]
@Vrijdag vliegtuigen zijn verbazingwekkend 'schoon' geworden in vergelijking tót. Vliegen van A'dam naar Parijs schijnt minder milieubelasting te geven dan erheen rijden.
Tegenover 1000 vrachtwagens zijn die schepen dan alleen wel weer veel schonermr_zippey schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:21:
En vergeet die containerschepen niet![]()
Ruwe stookolie vervuilt veel meer dan kerosine. maar goed die worden niet gebruikt voor personenvervoer waar dit onderzoek over ging, maar wel voor eten en heel veel consumentenproducten..
Nou daar ben ik nog niet zo zeker van hoor..PilatuS schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:33:
[...]
Klopt, een vliegtuig vol met mensen is inderdaad beter dan 100 auto's laten rijden.
[...]
Tegenover 1000 vrachtwagens zijn die schepen dan alleen wel weer veel schoner
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Laatst een berekening van gezien op de FP. Tuurlijk stoten die dingen belachelijk veel uit, maar laat eens 20.000 vrachtwagens vanuit China hier heen rijden ipv 1 enkel schip. Je kan je afvragen of het wel de bedoeling is zoveel meuk uit China te halen, maar een gigantisch schip is schoner dan de boel op vrachtwagens hier naartoe rijden.mr_zippey schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:38:
[...]
Nou daar ben ik nog niet zo zeker van hoor..
Maar ik heb er geen studie van gemaakt.. ik google/ DuckDuckGo een beetje..
voorbeeldje hier https://www.groen7.nl/con...tot-wel-50-miljoen-autos/
en daar https://www.ravage-webzin...vaart-blijft-blinde-vlek/
[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 12-06-2019 22:48 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Wat zit er deze keer in? Lange een steile wand naar beneden gegleden, zo een dorp binnen? 3 dagen vastgezeten onder een gletsjer met alleen 2G mobiele dekking en anderhalf zakje ramen noodles? Samen met McGyver een nieuwe cylinder moeten fabriceren uit colablikjes na een gigantische vastloper in een zandduin?Bommes schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:47:
Voor de mensen zonder HK toegang..
De laatste dag van mijn verslag staat online.
Bommes in Route Bareé
En dan houd ik nu op met linkdroppen....
Een béétje containerschip wat de grote wereldhavens aan doet (o.a. Rotterdam) neemt al snel een slordige 6500 45Ft. containers mee tegenwoordig. In NL. mogen containers tegenwoordig niet voor niets pér twee stuks vervoerd worden op een "LZV" vrachtwagen (45Ft. + 20Ft.).PilatuS schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:33:
[...]
Klopt, een vliegtuig vol met mensen is inderdaad beter dan 100 auto's laten rijden.
[...]
Tegenover 1000 vrachtwagens zijn die schepen dan alleen wel weer veel schoner
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Precieswimmel_1 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:54:
[...]
Een béétje containerschip wat de grote wereldhavens aan doet (o.a. Rotterdam) neemt al snel een slordige 6500 45Ft. containers mee tegenwoordig. In NL. mogen die dingen tegenwoordig niet voor niet pér twee stuks vervoerd worden op een "LZV" vrachtwagen.
Helaas mogen die 25.25Mtr. combi's (nóg) niet in de hele EU de weg op maar..... Om één zo'n "bootje" léég te halen heb je dus al 3250 LZV's nodig.... Vervoer dát spul maar eens allemaal over de weg vanuit o.a. Asië
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Moet ook wel gezegd worden dat in de professionele scheepvaart men erg druk is met milieu eisen die steeds strenger worden. Terecht natuurlijkPilatuS schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:58:
[...]
Precies
Op de grootste schepen gaan meer dan 10.000 containers. Dat zijn flink wat liters smerige brandstof om die allemaal hier heen te krijgen, maar alsnog minder vervuilend dan vrachtwagens laten rijden.
Aan de andere kant is het belachelijk dat we zoveel meuk vanuit daar hier heen halen ipv lokaal te maken.
[ Voor 19% gewijzigd door Destruction op 13-06-2019 00:26 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Niets van dit alles, het is nog unieker. Ik heb mijn motor helemaal met stickers vol geplakt.HTT-Thalan schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:52:
[...]
Wat zit er deze keer in? Lange een steile wand naar beneden gegleden, zo een dorp binnen? 3 dagen vastgezeten onder een gletsjer met alleen 2G mobiele dekking en anderhalf zakje ramen noodles? Samen met McGyver een nieuwe cylinder moeten fabriceren uit colablikjes na een gigantische vastloper in een zandduin?
Als het niet spannend is ga ik niet kijken [Afbeelding].
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
XBL: DonFrans
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Wegen zijn duidelijk te volgen op het scherm, heb de spraak uit staan. Routes maken is makkelijk en kan ook via de website van kurviger.Tha_Flash schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 19:20:
Heeft er iemand ervaring met navigeren met de Kurviger Pro app ?
Maw is het duidelijk en goed te volgen ?
[ Voor 9% gewijzigd door NLDViane op 13-06-2019 08:46 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Shadow_Agent op 13-06-2019 08:46 ]
Do { Ping } while ( LOL )
Gefeliciteerd!Chakotay schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:03:
Ik hou het hier even op een 'heel misschien' voor de 22e, mijn 2e zoontje is gisteren geboren. Eerst maar eens zien hoe dat allemaal gaat
Awesome
Geweldige foto!
Ik kan me zo voorstellen dat je de 22e wel toe bent aan een dagje rustig wheelies maken en benzine snuivenChakotay schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:03:
Ik hou het hier even op een 'heel misschien' voor de 22e, mijn 2e zoontje is gisteren geboren. Eerst maar eens zien hoe dat allemaal gaat
Ja precies, bouwjaar 2001, altijd binnen gestaan bij een oud vrouwtjeHTT-Thalan schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:55:
[...]
Ik kan me zo voorstellen dat je de 22e wel toe bent aan een dagje rustig wheelies maken en benzine snuiven.
@JanPedaal leuk he, een nieuwe motor? Zo kunnen mensen die niet het geld hebben om nieuw te shoppen dat ook een keer ervaren. De mijne is over ~6500km aan de beurt!
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Nu snel poetsen en verkopen.JanPedaal schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:29:
@Chakotay Van harte!
Ik had gisteren ook wat te vieren, iets minder life changing maar toch
Klokje van de Triple is rond![]()
"Voor"
[Afbeelding]
"Na"
[Afbeelding]
Heb er zelf ongeveer 65k van weggereden in ongeveer 9 jaar.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nu in de verkoop? “Zeer lage km stand! Uniek!!!!”JanPedaal schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:29:
@Chakotay Van harte!
Ik had gisteren ook wat te vieren, iets minder life changing maar toch
Klokje van de Triple is rond![]()
"Voor"
[Afbeelding]
"Na"
[Afbeelding]
Heb er zelf ongeveer 65k van weggereden in ongeveer 9 jaar.
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
NLDViane schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:41:
[...]
Wegen zijn duidelijk te volgen op het scherm, heb de spraak uit staan. Routes maken is makkelijk en kan ook via de website van kurviger.
Ohja en wat @timmie271 zegt, de spraak schijnt dus engels-nederlands te zijn inclusief accent
@Joopieboy zo jammer dat je mij gewoon vergeet
@Chakotay Gefeliciteerd!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
kan je beter net 2000 km erop zetten dat verklaart dan de gebruiksporen..Streepje schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:10:
[...]
Nu in de verkoop? “Zeer lage km stand! Uniek!!!!”
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Gefeliciteerd! Papatweakerbikers unite! 😀😎Chakotay schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:03:
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Tylen schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:04:
[...]
Nu snel poetsen en verkopen.Zo goed als nieuw.
Streepje schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:10:
[...]
Nu in de verkoop? “Zeer lage km stand! Uniek!!!!”
Hij heeft onder mijn hoede helaas 4x op de grond gelegen (2x met mij ernaastToolkiT schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:58:
[...]
kan je beter net 2000 km erop zetten dat verklaart dan de gebruiksporen..
1KM met neem ik aan best wel slijtage sporen valt natuurlijk meteen op..
Nee net op een te smal weggetje waar ik niet kon stoppen zonder het overige verkeer te blokkeren. En rijdend een foto maken leek me niet zo'n goed idee. Maar 1 km rond ziet er ook nog lekker fris uit tochChakotay schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:29:
@JanPedaal mooi rond! Foto op de 00000 net niet gelukt helaas?
20 meter. Dat is nog een beste afstandlolgast schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:06:
@JanPedaal Ach, ik heb ooit een collega gehad die in 20 meter een hagelnieuwe auto heeft afgeschreven... Die wilde wegrijden bij de showroom, zag een auto over het hoofd, stuurt naar rechts en beland op zo'n schrikblok (Google). Complete aandrijflijn naar de gallemiezen -> afgeschreven
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024
Hebben ze dat alleen in 2015 gedaan dan? Ik heb mijn rijbewijs verlengd in juli 2015 en ik heb wel de felbegeerde "T" gekregenMitssz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:27:
Wanneer organiseren we de Tweakers Trekkerit?![]()
Ik heb alleen me T niet (heb me rijbewijs na 2015 gehaald)
BronDe categorie T wordt in enkele gevallen nog bijgeschreven op basis van de overgangswetgeving. Voldoet u aan onderstaande voorwaarden dan krijgt u de categorie T automatisch bijgeschreven bij de eerstvolgende verlenging van uw Nederlandse rijbewijs.
Voorwaarden
U heeft een rijbewijs met categorie B die is afgegeven door de gemeente voor 1 juli 2015
De categorie B op uw Nederlands rijbewijs is niet ongeldig verklaard
(op het moment van de aanvraag).
U bent op het moment van de aanvraag van het rijbewijs 18 jaar of ouder
[ Voor 50% gewijzigd door JanPedaal op 13-06-2019 11:35 . Reden: ff opgezocht ]
In 2016 A gehaald en ook een T gekregen.JanPedaal schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:31:
[...]
Hebben ze dat alleen in 2015 gedaan dan? Ik heb mijn rijbewijs verlengd in juli 2015 en ik heb wel de felbegeerde "T" gekregen
[ Voor 3% gewijzigd door Patrock op 13-06-2019 11:36 ]
Ik ging bij verlengen van 4 naar 6. Kreeg naast de T ook gratis AM erbijNLDViane schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:35:
Als je je rijbewijs hebt gehaald voor 2015, dan krijg je je T erbij als je een nieuwe aanvraagt. Had hem er bij m'n autorijbewijs niet op staan (2013), maar na aanvraag van nieuw rijbewijs (a2) wel. Zo ging ik van 2 rijbewijzen naar 5
BE kon je dacht ik in een dag halen.JanPedaal schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:42:
[...]
Ik ging bij verlengen van 4 naar 6. Kreeg naast de T ook gratis AM erbijSpaar ze allemaal!
@Patrock BE lijkt me ook nog leuk om een keer te doen, loop af en toe toch te hannesen met de aanhanger. Kost dat veel tijd?
Die had ik al bij m'n autorijbewijs zittenJanPedaal schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:42:
[...]
Ik ging bij verlengen van 4 naar 6. Kreeg naast de T ook gratis AM erbijSpaar ze allemaal!
@Patrock BE lijkt me ook nog leuk om een keer te doen, loop af en toe toch te hannesen met de aanhanger. Kost dat veel tijd?
sochtends beetje oefenen en 's middags afrijden.JanPedaal schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:42:
[...]
In de UK kreeg ik er ook een (provisional) tracked vehicle bevoegdheid bij..JanPedaal schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:31:
[...]
Hebben ze dat alleen in 2015 gedaan dan? Ik heb mijn rijbewijs verlengd in juli 2015 en ik heb wel de felbegeerde "T" gekregen
[edit] Toch wel benieuwd dus even opgezocht.
[...]
Bron
[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 13-06-2019 12:13 ]
🤣ToolkiT schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:12:
[...]
In de UK kreeg ik er ook een (provisional) tracked vehicle bevoegdheid bij..
Ik mag dus (onder begeleiding) in een tank met L plates rijden![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
maar vrees dat dit het gevolg is:
[Afbeelding]
Tja... wie houd je tegen
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Een wielklem in elk geval niet
Ik heb al jaren BE, maar geef mij de dubbelassers maar. Vooral met achteruit rijden en/of keren een stuk beter te controleren dan zo'n suf enkelassertje.Patrock schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:50:
[...]
sochtends beetje oefenen en 's middags afrijden.
Rijscholen werken meestal met dubbelassers, dus stuk rustiger dan de lichte aanhangers waar je met gewoon B mee mag rijden.
Met name het stukje beladen is de reden waarom het imo beter zou zijn als iemand zonder BE gewoon niet met een aanhanger zou mogen rijden. Hoevaak ik auto's tegenkom die in V-vorm rond rijden omdat alle lading tegen het voor- dan wel achterschot aan gemikt is..Is een klein beetje theorie zoals gewichten, beladen, correcte volgorde van aankoppelen. En 3 verrichtingen plus een stukje rijden.
Recht achteruit, achteruit met een bocht en een docking of vak in rijden met de aanhanger achterwaarts.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Roest... Zie mastermilo
TDM 900?Guusjee schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:27:
Zelf heb ik de volgende op het lijstje staan:
- V-Strom 650
- Transalp
- F650 GS
- Versys 650
Helemaal mee eensShivs schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:55:
Vaak met wat meer kilometers op de teller, maar dat kunnen ze makkelijk hebben, een BMW R 1150 GS.
Hoppaaaa AVD is binnen!! Heb ook gelijk een afspraak staan bij de gemeente voor nieuw rijbewijs en hopelijk kan ik mijn motor volgende week ophalen. Wel vanuit Drenthe, dat word dus 1:45 uur rijden maar ik heb het er voor overEmpirical2159 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:20:
Hi Iedereen!
Ik heb 13 juni mijn AVD, ik kan niet wachten! Ik heb wel (gezonde) spanning, ik wil zo snel mogelijk mijn rijbewijs halen zodat ik de weg op kan, ik heb namelijk vorige week mijn motor gekocht!
Honda CB500F 2015
@lolgast
Als concurrent voor de versys wellicht een Yamaha FZ6 / FZ6N, maar net als de Versys vind ik ze niet bepaald allroad georiënteerdGuusjee schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:27:
- V-Strom 650
- Transalp
- F650 GS
- Versys 650
Twijfels schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:50:
[...]
Als concurrent voor de versys wellicht een Yamaha FZ6 / FZ6N, maar net als de Versys vind ik ze niet bepaald allroad georiënteerd
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
T minus whenever it feels right
Aantal jaar geleden was ik ook opzoek naar meer All road motor. Uiteindelijk op V-Strom 650 uitgekomen. Versys 650 is zoals eerder gezegd minder geschikt als all-road. Ik denk dat je je short list wel hebt. Nu komt het meer op smaak en wellicht kijken als je met z'n tweeën gaat reizen dan is meer pk geen overbodige luxe.Guusjee schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:27:
Sinds oktober vorig jaar heb ik mijn rijbewijs en een Honda Hornet 900. Ik rijd er gemiddeld een keer of 2 in de week op echter heb ik sinds ik dit doe ook veel last van mijn rug. Ik ga binnenkort een dagje een V-Strom huren om te ondervinden of ik door de andere houding minder last heb van mijn rug.
Maar natuurlijk loop ik alweer vooruit op de zaken en ben volledig aan het onderzoeken wat voor motor ik dan zou willen als die houding mij beter bevalt.
Nu wil ik niks over het hoofd zien en ben daarom benieuwd welke motoren ik op mijn lijstje moet zetten?
Budget zonder inruil max 4.000 euro, enigszins all-road georiënteerd en maximaal 50.000 km. Een krasje hier of daar is geen bezwaar.
- V-Strom 650
- Transalp
- F650 GS
- Versys 650
V-Strom 650
Een leuk en wat fellere motor om te rijden is een suzuki xf650 freewind. Echter zijn die wat moeilijker te vinden, waren nooit echt erg populair. Echter wel een 650cc eencilinder en dat is dikke pretGuusjee schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:27:
Sinds oktober vorig jaar heb ik mijn rijbewijs en een Honda Hornet 900. Ik rijd er gemiddeld een keer of 2 in de week op echter heb ik sinds ik dit doe ook veel last van mijn rug. Ik ga binnenkort een dagje een V-Strom huren om te ondervinden of ik door de andere houding minder last heb van mijn rug.
Maar natuurlijk loop ik alweer vooruit op de zaken en ben volledig aan het onderzoeken wat voor motor ik dan zou willen als die houding mij beter bevalt.
Nu wil ik niks over het hoofd zien en ben daarom benieuwd welke motoren ik op mijn lijstje moet zetten?
Budget zonder inruil max 4.000 euro, enigszins all-road georiënteerd en maximaal 50.000 km. Een krasje hier of daar is geen bezwaar.
- V-Strom 650
- Transalp
- F650 GS
- Versys 650
Awesome
[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 13-06-2019 17:00 ]
Klopt helemaal!
[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 14-06-2019 00:26 ]
Krijg nou niks... Nooit gezien dat ik een T (+ datum dus) op m’n rijbewijs had staan 😂Mitssz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:27:
Wanneer organiseren we de Tweakers Trekkerit?![]()
Ik heb alleen me T niet (heb me rijbewijs na 2015 gehaald)
Zeker mee eens! Of een RT, is net andere zithouding dan de GS. De GS is wat speelser, de RT comfortabeler. Bochten pakken vind ik makkelijker op een RT, maar dat zal ook wel gewenning zij: de RT rijd ik nu 9 maanden op, de GS had ik één dagje mee van de dealer als leenmotor.Shivs schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:55:
Vaak met wat meer kilometers op de teller, maar dat kunnen ze makkelijk hebben, een BMW R 1150 GS.
[ Voor 20% gewijzigd door noes op 13-06-2019 18:33 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
De markt voor AT is een beetje oververhit.kneusteun schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:29:
Hoe vaak ik wel niet AT's (XRV750) zie met 30k op de teller en zo verkocht worden op marktplaats.
Als je vervolgens kijkt zie je geen originele schijven, nieuwe CDI, nieuwe SR en allerlei beschadigingen, kortom alles wijst erop dat het 135.000 is en toch worden ze verkocht voor 4k.....
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Wat een geld voor fietsen uit 95/97, dat is toch wel een stuk goedkoper te vinden?glydoscoop schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:32:
Even een vraagje :
Ik heb de keuze uit de volgende bikes :
Kawasaki KLE 500 1995 15XXX op de teller en kost rond de 2500
Bmw F650 Funduro 1997 40XXX op de teller en kost ook rond de 2500
BMW G 310 R 0KM op teller en kost 4750
Alle prijzen zijn via dealer incl garantie ( die 310 natuurlijk langer als de andere 2 )
Ik heb gereden op de bmw g310R en GS
Ik heb gereden op een aprillia pegaso , en moet zeggen ik ben kwa looks en van nature een fan van de kleinere naked bikes ! Maar zon allroad ding is ook wel lekker hoor !
[ Voor 11% gewijzigd door charrel op 14-06-2019 08:11 ]
Hmm ook een leuk ding , koop alleen het liefst via dealer dat is gewoon voorgevoel na wat ik heb meegemaakt al( deze is dus 37KW helaas )charrel schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:07:
[...]
Wat een geld voor fietsen uit 95/97, dat is toch wel een stuk goedkoper te vinden?
De funduro is een soort tussen model, zijn wat lastiger onderdelen voor te krijgen.
Voor 2500€ is er veel meer leuks te koop!
Zou ik eerder wat bijleggen en dan een gs kopen, bv:
BMW F650GS (geel)
€ 2.950,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons
[ Voor 9% gewijzigd door glydoscoop op 14-06-2019 08:49 ]
Ongeveer tot 3000? Is dat reëel?Pagman schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:57:
@glydoscoop Hoeveel wil je er ongeveer aan uitgeven?, Dat maakt het zoeken al een stuk makkelijker.
Voor dat bedrag kan je vermoedelijk ook een Honda CB500F (2013+) vinden. Moderne motor gebouwd voor 35kW. Bullet proof & doe je ook gemakkelijk weer van de hand nadien.glydoscoop schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:57:
[...]
Ongeveer tot 3000? Is dat reëel?
A2 motor dus
[ Voor 15% gewijzigd door NLDViane op 14-06-2019 09:24 ]
KLE500 is een briljante motor, niet stuk te krijgen, één van de meest ideale enduro fietsen: voldoende power, ook een beetje bagagecapaciteit... maar onderdelen, zeker voor het blok, zijn zo schaars als water in de woestijn. Heb je dus ook stukken, gaat het je geld (of moeite, of beide) kosten.glydoscoop schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:32:
Even een vraagje :
Ik heb de keuze uit de volgende bikes :
Kawasaki KLE 500 1995 15XXX op de teller en kost rond de 2500
Bmw F650 Funduro 1997 40XXX op de teller en kost ook rond de 2500
BMW G 310 R 0KM op teller en kost 4750
Alle prijzen zijn via dealer incl garantie ( die 310 natuurlijk langer als de andere 2 )
Ik heb gereden op de bmw g310R en GS
Ik heb gereden op een aprillia pegaso , en moet zeggen ik ben kwa looks en van nature een fan van de kleinere naked bikes ! Maar zon allroad ding is ook wel lekker hoor !
Bedankt voor de tips!HTT-Thalan schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:21:
[...]
KLE500 is een briljante motor, niet stuk te krijgen, één van de meest ideale enduro fietsen: voldoende power, ook een beetje bagagecapaciteit... maar onderdelen, zeker voor het blok, zijn zo schaars als water in de woestijn. Heb je dus ook stukken, gaat het je geld (of moeite, of beide) kosten.
De Funduro F650 is een hele populaire keuze. Eigenlijk het moderne(re) BMW equivalent van de KLE500. Zelfde voordelen. Betrouwbare techniek, voldoende power, en bagage opties. Wel iets zwaarder.
G310: geen ervaring mee. Maar zal vast niet slechter zijn dan de F650.
@charrel: schaarste. Een goede enduro motor heeft bepaalde eigenschappen, en die zijn moeilijk te combineren. Hoe lichter ze worden, hoe duurder. Hoe meer vermogen in een klein pakketje, hoe duurder. Hoe meer opties op dat kleine pakketje, hoe duurder. En dit zijn wel betrouwbare modellen die hij noemt, dat weten de verkopers ook. Ze zijn niet geschikt voor het hardcore werk, maar wel voor leuke offroad trips met gematigd tempo.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq