Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.342 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Raym09 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:53:
[...]

Dan heb je alleen niks aan je mooie alarm :+
True. Maar dan zou ik m ook niet voor de deur laten staan, als je er toch langere tijd niet mee rijden gaat ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 11:27

iFrost

Vroem vroem

Hi! Ik ga binnenkort ook lessen :)

Ik zal voornamelijk woon-werk kilometers maken en hopelijk regelmatig in het weekend ritjes maken. Ben stiekem al begonnen aan heel Marktplaats afstruinen voor een mooie fiets. Helaas zit ik vast aan 35kW, dus ik wil ook niet teveel uitgeven.

Hopelijk vind ik een goede SV650 <3 O+

Wat zijn jullie ervaringen met Motozoom, qua prijs en assortiment? Er zit een filiaal naast mijn werk, dus het liefste ga ik hier heen. Tenzij ze veel duurder zijn dan de concurrentie..

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
iFrost schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:41:
Wat zijn jullie ervaringen met Motozoom, qua prijs en assortiment? Er zit een filiaal naast mijn werk, dus het liefste ga ik hier heen. Tenzij ze veel duurder zijn dan de concurrentie..
Ik heb weleens wat kleding en een helm gekocht bij Motozoom in Apeldoorn. Altijd prima geholpen daar en tijdens de mooie maanden van het jaar zijn ze 's avonds tot 21.00 geopend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32

Ik zal voornamelijk woon-werk kilometers maken en hopelijk regelmatig in het weekend ritjes maken. Ben stiekem al begonnen aan heel Marktplaats afstruinen voor een mooie fiets. Helaas zit ik vast aan 35kW, dus ik wil ook niet teveel uitgeven.

motozoom ken ik niet.

SV650 lijkt me een goede keuze, maar kijk ook eens naar een CB500X, CB500F of CBR500R. Die zijn gebouwd naar 35kW toe en vond ik alvast erg fijn rijden als eerste motor. (Ik had al onbeperkt A maar heb m'n eerste 30k km (2,5j ongeveer) op een CB500X doorgebracht om een beetje te leren rijden op iets lichters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Niet zo enthiousiast over. Onduidelijke site, ben er één keer geweest in Utrecht, toen hadden ze een heel goede aanbieding. Maar dat bleek alleen over de voorraad te gaan, en die was zéér beperkt.

Ik weet niet waar je werkt, maar met BikerOutfit (Amsterdam) of Motorkledingcenter heb ik veel betere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
@iFrost

Ik kan net als @noes BikerOutfit ook van harte aanraden. Zelf daar een Rev'It motorjeans gekocht. Assortiment is ruim en prijzen redelijk.

Mijn reguliere motor kleding bij Termaat in Nijmegen gekocht. Daar werd ik ook zeer goed geholpen, zeer ruim assortiment en aardige medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024

Zelf geen ervaring met Motozoom vind de site ook best moeilijk om door te surfen.
Wel goede ervaring met Motorkledingcenter Hazerswoude altijd goed geholpen en deden ook niet moeilijk met omruilen van een broek ivm een defect vanuit Rev It. Helm heb ik bij voordeelhelmen uit amsterdam vandaan die hebben best een groot aanbod aan motorhelmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:59

SUCCES met lessen! SV650 is een leuke motor, maar kan (op vol vermogen) verraderlijk uit de hoek komen. Verder is hij natuurlijk goed te betalen en lekker wendbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
InZane schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:47:
[...]

Ik heb weleens wat kleding en een helm gekocht bij Motozoom in Apeldoorn. Altijd prima geholpen daar en tijdens de mooie maanden van het jaar zijn ze 's avonds tot 21.00 geopend :)
Die is permanent gesloten, Premium wou uitbreiden dus moesten ze weg.

De site van motozoom is waardeloos maar ruim de helft van m'n kleding heb ik er wel vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 16:58
Ook ik kan bikeroutfit van harte aanraden. Ben er al enkele malen geweest en heb daar mijn gehele pak gekocht. Vriendelijk personeel, goede prijzen en als je meerdere aankopen tegelijk doet gooien ze er vaak zo'n 10-15% korting overheen. Ik heb inmiddels ook een garantie gevalletje gehad en dat werd netjes afgehandeld, inclusief goede leenjas zodat ik door kon rijden. Goede tip tenslote is om de koopjes hoek te besnuffelen. Ze hebben daar een groot assortiment van overjarig spul wat verder nog perfect is, en vaak tot zo'n 50% is afgeprijsd. (Nee, ik heb er geen aandelen :+ )

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Nou, de eerste les is gepland, volgende week donderdag gaan we het begin maken van hopelijk een prachtig jaar. Ben heel benieuwd hoe het gaat zijn, weer terug op de lesmotor. Maar het is wel even nodig. Hopelijk na een paar lessen niet meer bang om m'n eigen motor neer te leggen. :) en dan kan ik ook met de tweakersritjes mee!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 14:21

Succes met lessen! Heb zelf vrij goede ervaringen met Motozoom Utrecht, ze nemen de tijd voor je en luisteren naar je wensen. Heb 2 uur lang helmen staan passen om er een te vinden die echt goed zat, en 2 uur lang de verkoper er naast. Pinlock direct ingebouwd en oude helm netjes in een tas mee terug op de motor. Ook voor m'n motorjeans en vest daar geweest, ze namen ook toen prima de tijd. Via de webshop wel eens een verkeerde maat besteld, geen probleem om te ruilen en had m'n geld snel terug. Website is wel onoverzichtelijk en traag, maar de zaak zelf kom ik graag terug.
SmurfLink schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:40:
Nou, de eerste les is gepland, volgende week donderdag gaan we het begin maken van hopelijk een prachtig jaar. Ben heel benieuwd hoe het gaat zijn, weer terug op de lesmotor. Maar het is wel even nodig. Hopelijk na een paar lessen niet meer bang om m'n eigen motor neer te leggen. :) en dan kan ik ook met de tweakersritjes mee!
Succes met je lessen, rustig aan weer opbouwen en de rest komt vanzelf!

[ Voor 17% gewijzigd door NLDViane op 20-02-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Nu online
Maegrim schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:39:
[...]

Die is permanent gesloten, Premium wou uitbreiden dus moesten ze weg.

De site van motozoom is waardeloos maar ruim de helft van m'n kleding heb ik er wel vandaan
Oh dat wist ik niet eens! Ben dit jaar nog niet bij Premium/Motozoom geweest.

Ik lees op de (slechte) site dat ze wel weer opengaan op een nieuwe locatie: https://www.motozoom.com/winkel-apeldoorn.html

Dat is dus het gevaar van een shop in shop, want dat was Motozoom in Apeldoorn. Ik ben benieuwd waar ze heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Ja hun opheffingsuitverkoop had ik m'n Shoei Neotec II voor 330 euro vandaan, die is nergens zo goedkoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08

Leuk! Ik begin zaterdag met lessen.

Ik heb gisteren toevallig naar helmen gekeken, omdat ik graag een eigen helm heb ipv een helm van de rijschool. Zelfde geld voor handschoenen en uiteindelijk alle kleding, maar dat heeft minder prio. Een helm kiezen vond ik nog lastig. Na al dat gepas vond ik het maar lastig om te voelen wat nou echt stukken beter zat.

Vooralsnog ben ik uitgekomen op een Shark D Shawk of Spartan of een Nolan N87. Maar heb het even laten rusten en ga morgen nog eens naar deze helmen kijken.

Nog een vraag aan de kenners: is (over het algemeen) een lichtere motor ook kleiner dan een zwaardere met meer vermogen? En dan doel ik op de zitpositie. Dus bijvoorbeeld een Kawasaki Z650 vs Z900.

[ Voor 8% gewijzigd door VidaR-9 op 20-02-2019 16:27 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 18:51
Wat denken jullie, zal de meeste pekel al weg zijn? Voor zover ik weet is er een enkel buitje geweest sinds de laatste keer dat er gestrooid is. Het weer ziet er zeer goed uit de komende dagen dus zou de brommer graag weer gebruiken.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

homemix25 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:39:
Wat denken jullie, zal de meeste pekel al weg zijn? Voor zover ik weet is er een enkel buitje geweest sinds de laatste keer dat er gestrooid is. Het weer ziet er zeer goed uit de komende dagen dus zou de brommer graag weer gebruiken.
Kan je een foto sturen van de fietspaden hier, merendeel is nog aardig wit. Paar spetters helpt niet, moet echt even een keer goed doorregenen. Zondag hebben we die kans misschien. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Het meeste is wel weg ondertussen. En anders na afloop even afspoelen met de tuinslang.
Hangt wel van de regio af natuurlijk :9

[ Voor 4% gewijzigd door Pagman op 20-02-2019 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Joopieboy schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:43:
[...]

Kan je een foto sturen van de fietspaden hier, merendeel is nog aardig wit. Paar spetters helpt niet, moet echt even een keer goed doorregenen. Zondag hebben we die kans misschien. :)
Gelukkig rijd je niet op het fietspad met je motor O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dryhte schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:44:
[...]

Gelukkig rijd je niet op het fietspad met je motor O-)
Nou soms pak ik wel een stukje mee hoor >:)

Hier de wijk in staat het soms zo vast, en dat is een weg met maar één rijstrook. Vaak komt dit doordat de brug open heeft gestaan, of open staat. Het is maar een klein stukje, maar daarna is het een stuk breder en kan ik gewoon naast de stilstaande auto's rijden. Mocht de brug openstaan, sta ik lekker vooraan en kan de motor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Afgelopen zondag gewoon gereden. Maakt mij ook druk over pekel maar goed volgens mij valt het hier, midden Nederland, wel mee. Als het goed droog is blijft het ook redelijk liggen? Zo snel roest het ook allemaal ook weer niet denk ik. Hoop ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:53
deanhouben schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 07:17:
Ik wil mij ook even aanmelden in dit Topic.
Afgelopen december eindelijk mijn motorrijbewijs gehaald (al 10 jaar gelden een keer een start mee gemaakt maar nooit echt doorgezet). Nu had ik het idee afgelopen jaar weer om eindelijk dat rijbewijs te gaan halen en het is me binnen 5 maanden allemaal prima gelukt. Kom uit de omgeving van Hoorn en heb in januari mijn eerste motor aangeschaft. Een fijne naked met voldoende vermogen om mee te kunnen in het dagelijkse verkeer.

Update : Ff fototje toegevoegd
[Afbeelding]
Mooi ding! Ik blijf het wel zonde vinden om een motor (zeker zo 1) buiten te zetten ondanks dat hij onder een hoes staat.

Heb je niet de mogelijkheid om achter een klein schuurtje te zetten zodat hij in iedergeval uit die voortuin weg is en overdekt staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40
VidaR-9 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:22:
[...]

Ik heb gisteren toevallig naar helmen gekeken, omdat ik graag een eigen helm heb ipv een helm van de rijschool. Zelfde geld voor handschoenen en uiteindelijk alle kleding, maar dat heeft minder prio. Een helm kiezen vond ik nog lastig. Na al dat gepas vond ik het maar lastig om te voelen wat nou echt stukken beter zat.

Vooralsnog ben ik uitgekomen op een Shark D Shawk of Spartan of een Nolan N87. Maar heb het even laten rusten en ga morgen nog eens naar deze helmen kijken.

Nog een vraag aan de kenners: is (over het algemeen) een lichtere motor ook kleiner dan een zwaardere met meer vermogen? En dan doel ik op de zitpositie. Dus bijvoorbeeld een Kawasaki Z650 vs Z900.
Ik heb zelf de Shark Spartan, Bevalt mij prima. Vind met name het zonnevizier erg prettig omdat dit ver naar beneden kan. Bij andere helmen kon dit een stuk minder ver naar beneden en hield je een stuk over waar de zon nog steeds onderdoor kon komen.

Verder heeft de helm voorgevormde groeven voor de pootjes van een bril. Dus als je brildragend bent zoals ik dan is dit wel handig.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Whoop. De racer is op de bank geweest en afgesteld. 205pk aan het achterwiel 😍😍😍

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Tylen schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:17:
Whoop. De racer is op de bank geweest en afgesteld. 205pk aan het achterwiel 😍😍😍
Komt je voorwiel dan niet constant van de grond bij elk dotje gas :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Pagman schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:18:
[...]

Komt je voorwiel dan niet constant van de grond bij elk dotje gas :9
Dat moet ook ;). Maar daarom zit er lift control op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Tylen schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:18:
[...]

Dat moet ook ;). Maar daarom zit er lift control op ;)
Dat heet toch launch controle :P

Hier trouwens even geprobeerd met 3000 toeren (ging per ongeluk) te rijden en het resultaat was flink wat gesputter en gebonk :+

[ Voor 24% gewijzigd door timmie271 op 20-02-2019 17:21 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 15:47
Wanneer gaat de racer de eerste rondjes op het circuit zien? *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Panini schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:22:
[...]

Wanneer gaat de racer de eerste rondjes op het circuit zien? *O*
9 maart, Almeria Spanje. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 15:47
Tylen schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:26:
[...]

9 maart, Almeria Spanje. ;).
Doe je goed. :*)

Mooie locatie om de eerste meters te maken, zelf rijden of ben je instructeur?
Voel je vrij als je daar bent om een aantal mooie foto's/filmpjes te posten in het topic 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Panini op 20-02-2019 17:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Panini schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:28:
[...]
Doe je goed. :*)

Mooie locatie om de eerste meters te maken, zelf rijden of ben je instructeur?
Voel je vrij als je daar bent om een aantal mooie foto's/filmpjes te posten in het topic 8)
Ik heb afgelopen jaar de laatste wedstrijd dag in assen er al op gereden (en gweonnen). Spanje is 4 dagen trainen. Zal plaatjes posten als ik er ben ;)

Acties:
  • +47 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:19
Voor de vaste lezers onder ons die denken, waar is lolgast: Mini Me is geboren dus ik heb te weinig tijd om ook echt actief te zijn op Tweakers. Voor wijzigingen/toevoegen aan de TS graag even @wimmel_1 aanspreken. Doet die ook weer eens wat :D (geintje :(:) )

Ik zag die post over de winterstop van de verzekering voorbijkomen, wat mij betreft een prima item om de TS mee uit te breiden. Dan kan eventueel ook overzichtelijk vermeld worden of de betreffende regel geldt bij een verzekeraar en zo ja in welke vorm. Maar daar mag @wimmel_1 dus lekker over bomen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Nu online
lolgast schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:52:
Voor de vaste lezers onder ons die denken, waar is lolgast: Mini Me is geboren dus ik heb te weinig tijd om ook echt actief te zijn op Tweakers.
Gefeliciteerd!! Specs? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Gefeliciteerd @lolgast !!!! :) Leuk joh! Alles erop en eraan?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• lolgast
Bedankt! Alles zit erop ja. Tis er een zonder knalpijp, een meisje dus :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Nee dat kan je niet zeggen, wel qua gewicht maar niet qua zithoogte, je hebt 450cc crossers die heel hoog zijn, maar ook de triuph rocket3 met 1600 cc die laag is...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
lolgast schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:11:
Gefeliciteerd! Nu al aan het oriënteren voor een rijschool als ze 18 word? 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Gefelciteerd @lolgast! Wil je mijn biposto-achterkant lenen zodat je de maxicosi achterop kan binden?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
[...]

Over de helm... Eigenlijk moet hij met het passen niet fijn zitten. Ik doel dan vooral op het gevoel dat hij krap zit. Je voorhoofd moet vrij zijn, maar de wangen mogen best klem zitten. De padding in de helm is binnen mum van tijd dunner door het dragen zodat hij meestal daarna goed zit. Mijn stelregel (en ik natuurlijk alwetend... O-)) : nu lekker is straks te ruim.

Over de motor: minder vermogen heeft niets met de afmetingen te maken. Maaaaar, meestal is een motor met minder cc wel iets compacter dan een motor met meer cc. Als je je afvraagt welke motor voor je geschikt is...dan is passen de enige goede mogelijkheid!
Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
ToolkiT schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:14:
[...]

Nee dat kan je niet zeggen, wel qua gewicht maar niet qua zithoogte, je hebt 450cc crossers die heel hoog zijn, maar ook de triuph rocket3 met 1600 cc die laag is...
Een rocket 3 met 1 cilinder uitgeschakeld? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:51

charrel

Cortisol4life..

Een Triumph rocket is toch 2.3 liter? 2300cc >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 18:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Feli @lolgast

Ik maak mij trouwens totaal niet druk om pekel, hoe snel roest het nu echt weg.
Straks even alles goed wassen en zorgen dat hij er voor het voorjaar weer helemaal fijntjes bij staat.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Toch dat buikje kweken om de fiets op de grond te houden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Gefeli @lolgast *O* *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:11

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Dryhte schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:48:
SV650 lijkt me een goede keuze, maar kijk ook eens naar een CB500X, CB500F of CBR500R. Die zijn gebouwd naar 35kW toe en vond ik alvast erg fijn rijden als eerste motor. (Ik had al onbeperkt A maar heb m'n eerste 30k km (2,5j ongeveer) op een CB500X doorgebracht om een beetje te leren rijden op iets lichters)
Ik rij sinds oktober en had een goede deal voor een CB500X uit 2013. In de VS, dus geen restricties, maar ik dacht dat dit niet verkeerd was om mee te beginnen. Je komt er goed mee weg, vergevingsgezinde koppeling en zelfs met mijn dikke reet haal ik nog aardige snelheden. Rev limiter op 165km/u in de 5e versnelling, wat lichtere rijders ongetwijfeld wel kunnen verbeteren. :)

Groot voordeel is mijns inziens ook de niet-racehouding die je aanneemt, prettig rechtop, wat voor langere afstanden wel fijn is.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:01

Vrijdag

De Zwarte

Voor de vaste lezers onder ons die denken, waar is lolgast: Mini Me is geboren dus ik heb te weinig tijd om ook echt actief te zijn op Tweakers. Voor wijzigingen/toevoegen aan de TS graag even @wimmel_1 aanspreken. Doet die ook weer eens wat :D (geintje :(:) )

Ik zag die post over de winterstop van de verzekering voorbijkomen, wat mij betreft een prima item om de TS mee uit te breiden. Dan kan eventueel ook overzichtelijk vermeld worden of de betreffende regel geldt bij een verzekeraar en zo ja in welke vorm. Maar daar mag @wimmel_1 dus lekker over bomen ;)
Gefeliciteerd, medebikerpapa :D

En nu een zijspan? ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

@lolgast gefeliciteerd. 👍🏻👍🏻 Echte mannen krijgen meisjes. 😂

[ Voor 29% gewijzigd door Tylen op 21-02-2019 06:54 ]

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ik ben op zoek naar een spuitbus Yamaha Silver S3 / Silver Ice, kleurcode 0791 (denk ik) voor mijn Yamaha FZ6:
Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/normal_aa99644a-db0f-425f-b396-ee112ce12e62.jpg

Weet iemand waar je dit voor een beetje acceptabele prijs kunt halen of laten maken? Ik zit niet bepaald te wachten op een flesje van 150 ml voor 36 euro. :P Veel heb ik niet nodig, ik wil her en der wat roestplekjes op de tank bijwerken.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45

Secsytime

Automagisch

Tylen schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 06:53:
@lolgast gefeliciteerd. 👍🏻👍🏻 Echte mannen krijgen meisjes. 😂
Mietjes maken grietjes toch? 8) :+

@lolgast Gefeliciteerd! Zal een leuke maar zware periode worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:34

A13X

Dude

tdw schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 07:48:
Ik ben op zoek naar een spuitbus Yamaha Silver S3 / Silver Ice, kleurcode 0791 (denk ik) voor mijn Yamaha FZ6:
[Afbeelding]

Weet iemand waar je dit voor een beetje acceptabele prijs kunt halen of laten maken? Ik zit niet bepaald te wachten op een flesje van 150 ml voor 36 euro. :P Veel heb ik niet nodig, ik wil her en der wat roestplekjes op de tank bijwerken.
Lak = duur

Dus ook bij een spuiterij betaal je grof geld.

Tenzij je geluk hebt en de lak zo mee krijgt, of @wilco1985 die nu al eens op de tank heeft zitten is dan weer de vraag :+

Awesome

• Shivs
  • Niet online
Gefeliciteerd @lolgast!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 14:07
Welke bank bij welke tuner?

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Hij is niet getuned. Gewoon goed afgesteld. Al was het blok al wel onder handen genomen door MGM. Bank weet ik niet, heb de motor aan Ott motoren gegeven en die heeft een adres voor bank. Ja het kan een optimistische bank zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@lolgast: Van harte gefeliciteerd daar (uiteraard ook aan je vrouw)!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• SniperGuy
Tylen schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:39:
[...]

Hij is niet getuned. Gewoon goed afgesteld. Al was het blok al wel onder handen genomen door MGM. Bank weet ik niet, heb de motor aan Ott motoren gegeven en die heeft een adres voor bank. Ja het kan een optimistische bank zijn ;)
Tunen = afstellen (of dat nu vanuit de fabriek gedaan wordt of later), sommige tuners doen idd nogal optimistisch. De grafieken (koppel en vermogen) zijn belangrijker dan het uiteindelijke nummertje onderaan het formulier :)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

SniperGuy schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:50:
[...]

Tunen = afstellen (of dat nu vanuit de fabriek gedaan wordt of later), sommige tuners doen idd nogal optimistisch. De grafieken (koppel en vermogen) zijn belangrijker dan het uiteindelijke nummertje onderaan het formulier :)
Precies. En het is een bommetje geworden. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 11:27

iFrost

Vroem vroem

Thanks allen! En gefeliciteerd @lolgast :)

[ Voor 11% gewijzigd door iFrost op 21-02-2019 11:51 ]

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-09 16:38
Gefeliciteerd @lolgast !

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Raym09 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:33:
[...]
Lak = duur
Dus ook bij een spuiterij betaal je grof geld.
Tenzij je geluk hebt en de lak zo mee krijgt, of @wilco1985 die nu al eens op de tank heeft zitten is dan weer de vraag :+
Lak? Welke lak? :+
Motor is om mee te rijden niet om mee te trutten :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Feli @lolgast, of eigenlijk sterkte. :+

En eindelijk regen. *O* Van het weekend de gixxer uitlaten. :9

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:56
Regen? Welke regen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:34

A13X

Dude

wilco1985 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:10:
[...]

Lak? Welke lak? :+
Motor is om mee te rijden niet om mee te trutten :9
Zit die T er in dit geval niet bovenop? :o :+

Awesome

• SmurfLink
  • Niet online
Hier in Utrecht waar ik werk heeft het net flink gestort! Iedereen de weg op! :p

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:13
'T is wat... mooi weer rijders die om regen zitten te vragen en blij zijn als 't giet :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Rotterdam een paar spettertjes, meer niet... Maar maakt niet uit, pekel of geen pekel, ik rij wel :)

XBL: DonFrans

• InZane
  • Nu online
Hier in Apeldoorn nog geen druppel gezien vandaag. Laat 't maar lekker zo blijven ook :)

• Shivs
  • Niet online
SmurfLink schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:25:
Hier in Utrecht waar ik werk heeft het net flink gestort! Iedereen de weg op! :p
Ik zit ook in Utrecht, maar heb niets gezien..

Misschien moet ik eens naar buiten kijken en niet naar een scherm...

• Dryhte
In België is het al de tweede week op rij zonnig en droog :9 Brommen maar! Afbeeldingslocatie: https://motor-forum.nl/styles/motor-forum/smilies/crossy.gif

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy

Gefeliciteerd, ik bied 2500 voor de Duc (aangezien je daar komende 10 jaar toch niet meer op gaat rijden :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd _O_ Van het weekend de 150pk maar weer eens uitlaten en de tank leegrijden :9

• SmurfLink
  • Niet online
Shivs schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:02:
[...]

Ik zit ook in Utrecht, maar heb niets gezien..

Misschien moet ik eens naar buiten kijken en niet naar een scherm...
Toen wij naar de kantine gingen lopen was een paraplu geen overbodige luxe, ergens 11.30 ish. Maar toen we later wegliepen was het al weer droog. Kort maar krachtig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
lolgast schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:11:
Mietjes maken grietjes zegt mijn collega altijd, die zelf 2 dochters heeft. Gefeliciteerd man!

• timmie271
In Nieuwegein ook. Over anderhalfuur mogen we weer terug met de motor :)

Uiteindelijk door de regen teruggereden :/

[ Voor 7% gewijzigd door timmie271 op 21-02-2019 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@lolgast congratulations man :)

Vandaag voor het eerst weer motor gereden. Lekker flink gas erop, ging prima :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
FastFred schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:40:
[...]

Mietjes maken grietjes zegt mijn collega altijd, die zelf 2 dochters heeft. Gefeliciteerd man!
Zeg even niets.....heb 3 zonen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
SniperGuy schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:07:
[...]

Gefeliciteerd, ik bied 2500 voor de Duc (aangezien je daar komende 10 jaar toch niet meer op gaat rijden :P )
Hahaha, voor dat geld kan ik qua prijsverschil net zo goed 10 jaar een ruimte huren, daarna nog even rijden en hem dan alsnog met winst verkopen #WishfullThinking :9

Maar zoals gezegd, hier gaat er gewoon gereden worden. Nu is het even echt druk want het is onze eerste dus ik moet echt alles leren/handig in worden. Maar vanaf 3 maanden gaan we er beide vanuit dat er gewoon ruimte is voor mij om te rijden :) Alleenstaande moeders kunnen ook kinderen grootbrengen nietwaar :+

• SniperGuy
lolgast schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:55:
[...]

Hahaha, voor dat geld kan ik qua prijsverschil net zo goed 10 jaar een ruimte huren, daarna nog even rijden en hem dan alsnog met winst verkopen #WishfullThinking :9

Maar zoals gezegd, hier gaat er gewoon gereden worden. Nu is het even echt druk want het is onze eerste dus ik moet echt alles leren/handig in worden. Maar vanaf 3 maanden gaan we er beide vanuit dat er gewoon ruimte is voor mij om te rijden :) Alleenstaande moeders kunnen ook kinderen grootbrengen nietwaar :+
Ik ben er bekend mee sinds eind 2017 8) het is inderdaad even wennen en je draai vinden, maar als de kleine een beetje meewerkt dan kan er echt nog wel gereden worden. Moeders heeft immers nu ook zwangerschapsverlof :P

• Booyaa
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:55:
[...]

Plus nu heb je een extra excuus om 'even' de motor te pakken om luiers te kopen.

• SniperGuy
Booyaa schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:03:
[...]

Plus nu heb je een extra excuus om 'even' de motor te pakken om luiers te kopen.
Vorige week zag ik iemand op een Superduke z'n bestelling bij de snackbar in een plastic tasje aan zn arm meenemen :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lolgast
@Booyaa Die vlieger gaat niet op, ik woon in het centrum :9 (wat nu wel écht relaxt is!)

Ben ooit wel naar de supermarkt geweest met de Ducati vanuit kantoor en toen dacht ik handig nog een zak chips mee te nemen voor ‘s avonds. Die paste nog net tussen de tellerunit en het ruitje, maar om nou te zeggen dat het handig vervoeren is.. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 21-02-2019 16:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• f2ride2001
Ik heb zo ooit een bos bloemen meegenomen (op TL1000S)
Daarna over de dijk naar huis. Zal maar niet zeggen hoeveel bloemen er nog aan hingen...... 8)7

Andere dag maar een nieuw bosje wezen halen (met de auto) :9

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 18:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Bakje aardbeien die niet meer in de rugtas paste midden op het stuur van de Viffer.
Gelukkig hoefde ik alleen een bocht te maken de parkeerplaats af en verder een rechte streep naar huis :+

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:08:
@Booyaa Die vlieger gaat niet op, ik woon in het centrum :9 (wat nu wel écht relaxt is!)

Ben ooit wel naar de supermarkt geweest met de Ducati vanuit kantoor en toen dacht ik handig nog een zak chips mee te nemen voor ‘s avonds. Die paste nog net tussen de tellerunit en het ruitje, maar om nou te zeggen dat het handig vervoeren is.. ;)
Ja zoiets ken ik, 'ach toch een grote rugzak', nog even een brood en een pak melk mee willen nemen, maar inmiddels zat er ook al een trui en werklaptop in de tas. :')

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 08:00
Koffers! Koffers!
Afgelopen jaar tijdens een rit was er iemand gestrand. Samen uit, samen thuis, dus we wachtten er braaf bij. Op een gegeven moment ben ik maar even naar de supermarkt gecrosst om daar wat broodjes te halen. Dan ben je wel blij met je koffers. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• f2ride2001
Zie je een TL1000S al met een koffer?

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:09

Destruction

(ex-)Automonteur

tdw schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 07:48:
[Afbeelding]

Welke tank?

Of heb je al 'n andere gescoord? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 21-02-2019 17:26 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
f2ride2001 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:36:
Ik heb zo ooit een bos bloemen meegenomen (op TL1000S)
Daarna over de dijk naar huis. Zal maar niet zeggen hoeveel bloemen er nog aan hingen...... 8)7

Andere dag maar een nieuw bosje wezen halen (met de auto) :9
Bloemen en motor is geen combinatie. Tenzij je iets hebt wat niet kapot kan waaien.
Dacht ooit slim te zijn door ze op de tank te leggen. Ging goed. Totdat ik bij de laatste rotonde de boel verloor |:(
Sindsdien weet ze dat ik geen bloemen meer mee neem :+

[ Voor 4% gewijzigd door wilco1985 op 21-02-2019 17:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@lolgast motorrijden terwijl je een klein kind hebt kan inderdaad prima, kwestie van afspraken maken. Moeders heeft ook wel eens een dag voor haarzelf. Ik was hier zefs nog een keer een weekje op vakantie geweest :)

Over zooi meenemen op de motor, dit is mijn record:

matras mee kan best

:+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:45:
@lolgast motorrijden terwijl je een klein kind hebt kan inderdaad prima, kwestie van afspraken maken. Moeders heeft ook wel eens een dag voor haarzelf. Ik was hier zefs nog een keer een weekje op vakantie geweest :)

[Afbeelding: matras mee kan best]

Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/IMG-20180510-WA0006-Medium.jpeg
:Y)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hXGEeAtcpWzTKXP4LLfvw0PH/full.jpg

*O*

Originele WR426 uitlaat in zeer nette staat! Daaronder het doosje met de 3 carterdelen. Totaalprijs 115 euro inclusief verzenden, dus best netjes vind ik :).

Er komen de komende weken nog meer onderdelen binnen om het ding compleet te maken, nou duimen dat ik het voor de volgende rit haal...

@Grubeater

ik heb je tip even gebruikt voor die schroef #6 op de carb tekening. De resultaten zijn... interessant. Ik heb al meer dan een jaar een onstabiele stationair, de toerenteller 'danst' een beetje maar hij loopt prima. Beide schroeven een halve slag naar buiten gedraaid en koud gestart. Initieel ging hij hoger stationair lopen, dus bijgesteld naar een normaal toerental en weggereden. Bij een stop onderweg bij het tankstation viel hij stationair uit, dus weer naar boven bijgesteld. Initieel liep hij superstrak, maar na ~80 km rijden is het dansende naaldje weer terug. Ook blijft ze nu soms hoog stationair lopen, en moet ik de koppeling even aan laten grijpen om het naar beneden te brengen. Het langzaam terug lopen is ook niet beter geworden.

Het vermogen, daarentegen, is er wel op vooruit gegaan! Trekt stukken vlotter door in het hele toerenbereik, dus ik ben er zeker wel wat op vooruit gegaan. Normaal is die onstabiele stationair een indicatie van teveel (of valse) lucht en dus een arm mengsel. Dat wil ik wel geloven, maar wat doe ik eraan... ik heb een sportfilter en -uitlaat dus teveel lucht kan heel goed kloppen, ik durf alleen niet teveel aan de carbs te kloten zonder advies van een expert.

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-02-2019 18:31 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@HTT-Thalan Is een CarbTune Pro niet iets voor je?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• HTT-Thalan
Dat is alleen maar synchroniseren, en dat is pas gebeurd bij de werkplaats.

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

je moet even kijken wat de standaard waardes zijn van die schroefjes, en als je die gaat verstellen even het blok op temperatuur laten komen voordat je gaat draaien (y)

edit. als je motor op temperatuur is draai je uit tot hij hoger stationair gaat draaien(onthouden hoeveel slagen) dan in draaien tot hij lager stationair draait( weer onthouden) en dan de middenweg opzoeken

[ Voor 38% gewijzigd door Streepje op 21-02-2019 19:25 ]

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• HTT-Thalan
Streepje schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:22:
je moet even kijken wat de standaard waardes zijn van die schroefjes, en als je die gaat verstellen even het blok op temperatuur laten komen voordat je gaat draaien (y)
Die carbs zijn 30 jaar oud waarvan dik twee jaar in mijn bezit, ik heb er nooit aan gezeten, maar ik heb geen enkele garantie dat ze uberhaupt nog op de juiste waardes staan. Grubeater schijnt dat opgezocht te hebben (begrijp ik uit zijn post) maar ik redeneerde dat een halve slag extra geen kwaad kon, liep het kut dan gewoon weer een halve slag naar binnen.

Maar je hebt gelijk, wil je het goed doen moet je het 'by the book' doen.

Ik zit er eerder aan te denken om gewoon een keer een carb expert op te zoeken en die dat ding gewoon even helemaal goed laten afstellen, ook icm de chip en sportfilter/uitlaat. Al kan ik nu toch al niet klagen, de voorkant wilde bijna (bijna! het blijft een Alpje natuurlijk) omhoog komen in zijn één _/-\o_.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-02-2019 19:25 ]

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

HTT-Thalan schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:25:
[...]

Die carbs zijn 30 jaar oud waarvan dik twee jaar in mijn bezit, ik heb er nooit aan gezeten, maar ik heb geen enkele garantie dat ze uberhaupt nog op de juiste waardes staan. Grubeater schijnt dat opgezocht te hebben (begrijp ik uit zijn post) maar ik redeneerde dat een halve slag extra geen kwaad kon, liep het kut dan gewoon weer een halve slag naar binnen.

Maar je hebt gelijk, wil je het goed doen moet je het 'by the book' doen.

Ik zit er eerder aan te denken om gewoon een keer een carb expert op te zoeken en die dat ding gewoon even helemaal goed laten afstellen, ook icm de chip en sportfilter/uitlaat. Al kan ik nu toch al niet klagen, de voorkant wilde bijna (bijna! het blijft een Alpje natuurlijk) omhoog komen in zijn één _/-\o_.
het enigste wat je eigenlijk doet is de A/F verstellen (als ik de goede schroef in gedachten heb) dus dat verklaard het beroerd lopen na het verdraaien en ja de afstelling komt nogal nauw

nadat ik een FCR 41 op mijn ktm had gezet meteen maar zo'n verstelschroef besteld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GHvrJq3mBb20RJFkFDKV4I5N/thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Streepje op 21-02-2019 19:30 ]

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• BvZwolle
Chakotay schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:45:

[Afbeelding: matras mee kan best]

Hier twee kinderen (2 en bijna 6). Aankomend jaar voor de 3e keer met vrienden een week weg (nu naar Italië). Tussendoor ruim voldoende tijd om de motor te pakken voor ontspanritjes. Hoef niet te klagen over de BAAS...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Daar ging mijn perfecte weer track met lessen.
Les in de ochtend: ziet er goed uit paar spatjes maar verder geen probleem denken de leraar en ik. Na 20min hozen! (Fijn ook dat mijn handschoenen waterdicht waren zoals geadverteerd, not dus😡)
Geen regenbroek aan dus nat kruis en benen.
Maar nog erger: eerste deel van de les kompleet verkloot (op 1 na laatste les voor examen)

Dus toch nog maar een les extra in de middag gedaan.
Kom ik daar stralende mooi weer.
Stap op de motor: miezer regen, de hele les!
Kun je beter een hoosbui hebben, dikke druppels kijken makelijker dan die klein ### druppels.

Gelukkig wel beter dan 's ochtends gegaan. Op naar woensdag!
Ach regen heb ik dus ook weer gehad!

Woensdag nog 1 extra lange les en dan examen.🤞

@lolgast : gefeliciteerd man!
Nog een idee als ze niet wil slapen: maxicosi achterop en klinker weggetjes opzoeken?

Edit: typos en rommelige zinnen

[ Voor 4% gewijzigd door S4All op 21-02-2019 19:42 ]

• HTT-Thalan
Streepje schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:29:
[...]

het enigste wat je eigenlijk doet is de A/F verstellen (als ik de goede schroef in gedachten heb) dus dat verklaard het beroerd lopen na het verdraaien en ja de afstelling komt nogal nauw

nadat ik een FCR 41 op mijn ktm had gezet meteen maar zo'n verstelschroef besteld
[Afbeelding]
Nou nee, het was altijd al beroerd :+ hij liep veel te arm maar wist niet goed wat ermee te doen. Hij loopt nu iets rijker en rijd ook beter, het is alleen nog steeds niet opgelost dat het stationair toerental een beetje danst (dat was voordat ik deze stelschroef bijstelde dus ook al zo).

Ik ben er dus niet op achteruit gegaan.

Ander onderwerp trouwens:

https://emtosales.en.made...t-Dirt-Bike-Et-dB250.html

ik keek een video van Cross Training Enduro Skills, die gast is altijd ultra droog en heeft vaak hele nuttige tips. Nu komt hij dus met een video waarin hij aangeeft prettig verrast te zijn door wat ritjes op chinese namaak dirt bikes.

Ze zijn inderdaad dirt cheap (haha) en los van de bouwkwaliteit (waar we nu nog niet veel over kunnen zeggen maar die wel eens minder zou kunnen zijn) - zou je zoiets ooit op kenteken kunnen krijgen indien het qua emissie en verkeerseisen aan onze wetgeving voldoet?

• R0y.
@hierboven

Ik ben benieuwd of de truc markeren als gift of de waarde op 10$ zetten gaat werken bij deze. Ik zie mijn post bezorger al met dat ding aan de deur staan :+

• meneer deff
  • Laatst online: 16-09 17:58
Als jullie nieuwe h7 lampen kopen kopen jullie dan ook speciale voor een motor. Zodat ze tegen trillingen kunnen?
Pagina: 1 ... 9 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.