Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.367 views

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:46
Zaterdag eerste les waar ik echt onwijs veel zin in heb!! Sinds ik afgelopen weekend de beslissing heb genomen om nu echt te gaan lessen kan ik niet wachten om te beginnen en mijn rijbewijs te halen.

Vanavond handschoenen gekocht. Wel zomerhandschoenen met de gedachte dat ik straks toch alleen met mooi weer rijd en tijdens het lessen komende weken we de parkeerplaats niet afkomen. Ook al de hele week helmen gekeken en ook geprobeerd in 2 verschillende zaken en uiteindelijk deze besteld:

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/017848/files/068246034/shark-spartan-carbon-skin-motorhelm.jpg

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

VidaR-9 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:39:
Zaterdag eerste les waar ik echt onwijs veel zin in heb!! Sinds ik afgelopen weekend de beslissing heb genomen om nu echt te gaan lessen kan ik niet wachten om te beginnen en mijn rijbewijs te halen.

Vanavond handschoenen gekocht. Wel zomerhandschoenen met de gedachte dat ik straks toch alleen met mooi weer rijd en tijdens het lessen komende weken we de parkeerplaats niet afkomen. Ook al de hele week helmen gekeken en ook geprobeerd in 2 verschillende zaken en uiteindelijk deze besteld:

[Afbeelding]
ik heb exact dezelfde helm en hij bevalt mij prima. Maar ik heb wel gemerkt dat ik echt een shark helmen hoofd heb

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

charrel schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:49:
Een Triumph rocket is toch 2.3 liter? 2300cc >:)
Zou ook kunnen, plenty genoeg iig

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

meneer deff schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:29:
Als jullie nieuwe h7 lampen kopen kopen jullie dan ook speciale voor een motor. Zodat ze tegen trillingen kunnen?
Nee, gewoon één van de vele die ik nog heb liggen erin en weer gaan :*) ik heb niet het idee dat speciale motor lampjes nou echt een andere constructie hebben, maar ze zijn wel duurder.

Als de verhuizing en bijbehorende klussen achter de rug zijn ga ik es kijken naar LED voor de koplampjes. Vooral voor de RT wel fijn - daar komt al veel licht uit met dubbel H7, maar daar rijd ik 's winters mee door en dan kan je vaak wel wat extra's gebruiken.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 21:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:30:
[Afbeelding]

*O*

Originele WR426 uitlaat in zeer nette staat! Daaronder het doosje met de 3 carterdelen. Totaalprijs 115 euro inclusief verzenden, dus best netjes vind ik :).

Er komen de komende weken nog meer onderdelen binnen om het ding compleet te maken, nou duimen dat ik het voor de volgende rit haal...

@Grubeater

ik heb je tip even gebruikt voor die schroef #6 op de carb tekening. De resultaten zijn... interessant. Ik heb al meer dan een jaar een onstabiele stationair, de toerenteller 'danst' een beetje maar hij loopt prima. Beide schroeven een halve slag naar buiten gedraaid en koud gestart. Initieel ging hij hoger stationair lopen, dus bijgesteld naar een normaal toerental en weggereden. Bij een stop onderweg bij het tankstation viel hij stationair uit, dus weer naar boven bijgesteld. Initieel liep hij superstrak, maar na ~80 km rijden is het dansende naaldje weer terug. Ook blijft ze nu soms hoog stationair lopen, en moet ik de koppeling even aan laten grijpen om het naar beneden te brengen. Het langzaam terug lopen is ook niet beter geworden.

Het vermogen, daarentegen, is er wel op vooruit gegaan! Trekt stukken vlotter door in het hele toerenbereik, dus ik ben er zeker wel wat op vooruit gegaan. Normaal is die onstabiele stationair een indicatie van teveel (of valse) lucht en dus een arm mengsel. Dat wil ik wel geloven, maar wat doe ik eraan... ik heb een sportfilter en -uitlaat dus teveel lucht kan heel goed kloppen, ik durf alleen niet teveel aan de carbs te kloten zonder advies van een expert.
Volgens mij moet Ad dat gewoon kunnen doen.

Honda Transalp carb instellingen
Quote uit Haynes manual.
Mijn Transalp is uit 1995 en die van jou is iets ouder, daar zitten dus verschillen tussen. Eigenlijk moeten mijn carburateurs een stuk armer staan zoals je ziet.

Ik heb met de carbwissel van dinsdag mijn originele setje weer terug, dat dan wel ultrasoon gereinigd is.
Geen idee of dat in de eerste 74k bij vorige eigenaren is gebeurd, maar na totaal 100k was het wel nodig.
Waarom het wissel setje carbs het niet goed deed weet ik niet. Vlotter blijven hangen, of iets anders mis?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:59

Wokschotel

Op 6 wielen

Mijn 10 aar oude Sidi-laarzen zijn echt op, dus het wordt tijd voor een nieuw stel laarzen. Ik durf inmiddels te bekennen dat ik een echte mooi-weer rijder ben op mijn Transalp, dus af en toe een ritje naar het werk en af en toe een langere rit (max 500 km/dag) met een incidentele onverharde weg. Ik zoek dus een paar all-round laarzen en na een eerste onderzoekje leken de Alpinestars Web Gore-Tex geschikt (allround, waterdicht, voeten worden niet te heet, prettige pasvorm). Dat is ook gelijk de bovenkant van mijn budget (rond de 230 euro). Zoveel mensen, zoveel wensen maar ik ben benieuwd of jullie nog andere tips hebben?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:47
lolgast schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:52:
Voor de vaste lezers onder ons die denken, waar is lolgast: Mini Me is geboren dus ik heb te weinig tijd om ook echt actief te zijn op Tweakers. Voor wijzigingen/toevoegen aan de TS graag even @wimmel_1 aanspreken. Doet die ook weer eens wat :D (geintje :(:) )

Ik zag die post over de winterstop van de verzekering voorbijkomen, wat mij betreft een prima item om de TS mee uit te breiden. Dan kan eventueel ook overzichtelijk vermeld worden of de betreffende regel geldt bij een verzekeraar en zo ja in welke vorm. Maar daar mag @wimmel_1 dus lekker over bomen ;)
Leuk man! Van harte gefeliciteerd! *O*

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 09:01
SniperGuy schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:01:
[...]

Ik ben er bekend mee sinds eind 2017 8) het is inderdaad even wennen en je draai vinden, maar als de kleine een beetje meewerkt dan kan er echt nog wel gereden worden. Moeders heeft immers nu ook zwangerschapsverlof :P
Vertrouw me, na de bevalling wil vrouwlief echt niet meer rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 16-09 13:32
Wokschotel schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 06:44:
Mijn 10 aar oude Sidi-laarzen zijn echt op, dus het wordt tijd voor een nieuw stel laarzen. Ik durf inmiddels te bekennen dat ik een echte mooi-weer rijder ben op mijn Transalp, dus af en toe een ritje naar het werk en af en toe een langere rit (max 500 km/dag) met een incidentele onverharde weg. Ik zoek dus een paar all-round laarzen en na een eerste onderzoekje leken de Alpinestars Web Gore-Tex geschikt (allround, waterdicht, voeten worden niet te heet, prettige pasvorm). Dat is ook gelijk de bovenkant van mijn budget (rond de 230 euro). Zoveel mensen, zoveel wensen maar ik ben benieuwd of jullie nog andere tips hebben?
Ik kan je maar aanraden om de Forma Adventure Low eens uit te proberen, geweldig comfortabel, ik draag ze dag in, dag uit EDIT: op dagen dat ik met de motor ga werken;) . Geen Gore Tex, maar wel waterdicht, uitgebreid getest on the road

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:43
Als 230euro de bovenkant van je budget is voor laarzen dan is dit misschien wat voor je: https://www.restylewear.com/leren-motorlaarzen
Ik heb zelf inmiddels textiel pak, handschoenen en laarzen van dit merk en ben erg tevreden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

sbruynis schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 07:13:
[...]

Vertrouw me, na de bevalling wil vrouwlief echt niet meer rijden :+
Vertrouw me, na twee bevallingen wil vrouwlief echt wel rijden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Heb zelf ook alpinestars laarzen, ander modelletje, maar zitten echt heel comfortabel, waterdichtheid en ademen allemaal top. Zeer tevreden over.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36
Ik wil eind mei (vertrek datum ergens rond de 26ste) een weekje gaan toeren.
De route heb ik al voor een gedeelte klaar en ook dit jaar wil ik weer de Alpen in schieten.

Zijn er mensen die ervaring hebben rond die tijd van het jaar in de hoge Alpen?
Zal er nog veel gesloten zijn?
Ik heb in ieder geval al de echt hoge passen in mijn route zitten: 'd Izoard, Bonette, enz.

Idee globaal is west kant van de Alpen naar het zuiden, voetjes in de zee en oost kant van de alpen terug omhoog.
Dagje snelweg zo ver mogelijk Frankrijk in zien te komen, in ieder geval een stuk onder Geneve is wel haalbaar.
De rest binnen door en bij voorkeur zo hoog mogelijk. Her en der wat off-road stukjes er bij.
Bij Menton ergens de zee in rijden, en dan via Col du Tende terug naar boven Italië in, via Cuneo een beetje in de buurt van de hoge Alpen blijven naar boven.

Dus de vraag: iemand ervaring zo vroeg in het seizoen met pas openingen? Sneeuw?
Ik kan er nu ook nog voor kiezen om de route wat verder naar het westen te laten lopen en daarmee dus wat lager te blijven. (lager in hoogte meters)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Wokschotel ik heb hier al een paar jaar de Alpinestars S-MX 6 Goretex. Ongeveer dezelfde prijsklasse geloof ik. Doen het prima, al begint de zool na een paar jaar dagelijks gebruik wel wat de slijten. Ik had deze oorspronkelijk gekocht omdat ik iets zocht dat zowel toe-sliders als goretex had, daar was niet zoveel in te krijgen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
@Wokschotel Ik heb sinds vorig jaar een paar Dainese Freeland GoreTex Boots, gekocht bij Termaat in Nijmegen voor ongeveer 220 euro. Zijn prettig om te dragen en ook goed waterdicht.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Proefles achter de rug. Die twee uur was veel te snel voorbij :( Was natuurlijk allemaal even wennen maar zat met een grijns van oor tot oor op de motor. Had verwacht dat het wel spannend zou zijn... was alleen maar leuk. Op de terugweg deed de instructeur de slalom nog even voor met mij achterop. Dat vond ik minder leuk :p

Dat rijbewijs moet en zal er komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:28
Ik zat even te kijken om een S1000XR te verzekeren via de BMW en de kosten zijn er laag daar en heeft dan zeker de voorkeur.
Er stond alleen:

minimaal 1 ART klasse 4 of 5 goedgekeurd slot en een SCM goedgekeurd klasse M1 beveiligingssysteem,
of;
•een SCM goedgekeurd klasse M2 beveiligingssysteem

Heeft een BMW S1000XR standaard zo'n beveilingssysteem? Zo niet hoe kan ik dat checken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

xeoMe schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:43:
Ik zat even te kijken om een S1000XR te verzekeren via de BMW en de kosten zijn er laag daar en heeft dan zeker de voorkeur.
Er stond alleen:

minimaal 1 ART klasse 4 of 5 goedgekeurd slot en een SCM goedgekeurd klasse M1 beveiligingssysteem,
of;
•een SCM goedgekeurd klasse M2 beveiligingssysteem

Heeft een BMW S1000XR standaard zo'n beveilingssysteem? Zo niet hoe kan ik dat checken?
Checken? Bij de dealer :9

M1 is, voor ik weet, alleen startonderbreker, die heeft ie. M2 is het alarm, maar dat is normaliter niet SCM gecertificeerd. Bij de dealer kan je 2 stalen platen laten monteren om het alarm te beschermen, dan kan je het alarm laten keuren. Houd er rekening mee dat het alarm eens in de zoveel tijd weer gechecked moet worden voor je SCM keuring. edit: Het alarm is ook een optie, dus niet alle motoren zullen die hebben. De module heet DWA en is gelijk aan de alarmen die ook al in de 2005 R1200RT geleverd zijn (en waarschijnlijk ook overige BMWs), dus ook 2e hands aan te schaffen (dit geldt iig voor de 2010 S1000RR, maar nieuwere hebben voor ik weet zelfde module).

BMW alarm is wel echt fijn, nooit vals alarm maar als je eraan zit gaat ie wel af ;) ook nooit storingen mee gehad.

Maar beste is wel een ART4 slot erbij te pakken. De Abus Granit Sledge is het enige Art4 slot wat in mn S1000RR buddy (bij alarm) past, denk dat dat ook wel in de XR passen zal.

[ Voor 13% gewijzigd door noes op 22-02-2019 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:44

Vrijdag

De Zwarte

@Wokschotel ik heb goretex TCX laarzen. Waren vorig jaar toevallig in de sale bij Motorkledingcenter. Ze zitten erg fijn en hebben ook een soort mesh achtige vlakken waardoor je voeten ook geventileerd worden in de zomer als je ongeveer iets harder als <100km/u rijdt.

Heb er ook een paar keer een buitje mee gehad maar geen natte voeten gekregen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Bommes schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:48:
Ik wil eind mei (vertrek datum ergens rond de 26ste) een weekje gaan toeren.
De route heb ik al voor een gedeelte klaar en ook dit jaar wil ik weer de Alpen in schieten.

Dus de vraag: iemand ervaring zo vroeg in het seizoen met pas openingen? Sneeuw?
Ik kan er nu ook nog voor kiezen om de route wat verder naar het westen te laten lopen en daarmee dus wat lager te blijven. (lager in hoogte meters)
Ik was er vorig jaar midden juni, en een paar van de hoogste passen op mijn route waren nog dicht (Galibier en Cormet de Roselend). Ze beginnen altijd begin mei met ruimen, maar omdat er vorige winter zo veel sneeuw was gevallen, waren ze nog bezig hier en daar. Normaal proberen ze eind mei alle passen open te hebben.

Goede site om de opening van de Franse cols in de gaten te houden:
https://www.sport-passion.fr/parcours/etat-cols-alpes.php

Als je wilt kan ik je wel mijn routes sturen, gebruik je toevallig ook MRA?

Iets naar het westen door de Vercors is ook erg mooi trouwens, prachtige "balcony roads" daar!
https://www.dangerousroad...cony-roads-in-france.html

[ Voor 3% gewijzigd door mkrmr op 22-02-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

noes schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:51:
[...]

M1 is, voor ik weet, alleen startonderbreker, die heeft ie. M2 is het alarm, maar dat is normaliter niet SCM gecertificeerd. Bij de dealer kan je 2 stalen platen laten monteren om het alarm te beschermen, dan kan je het alarm laten keuren. Houd er rekening mee dat het alarm eens in de zoveel tijd weer gechecked moet worden voor je SCM keuring. edit: Het alarm is ook een optie, dus niet alle motoren zullen die hebben. De module heet DWA en is gelijk aan de alarmen die ook al in de 2005 R1200RT geleverd zijn (en waarschijnlijk ook overige BMWs), dus ook 2e hands aan te schaffen (dit geldt iig voor de 2010 S1000RR, maar nieuwere hebben voor ik weet zelfde module).

BMW alarm is wel echt fijn, nooit vals alarm maar als je eraan zit gaat ie wel af ;) ook nooit storingen mee gehad.

Maar beste is wel een ART4 slot erbij te pakken. De Abus Granit Sledge is het enige Art4 slot wat in mn S1000RR buddy (bij alarm) past, denk dat dat ook wel in de XR passen zal.
Art 4 is een schijfremslot, art 5 is een kettingslot. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:40
Ik ben erg tevreden over de Alpine Stars Corozal Adventure boots. 8 maanden lang elke dag aangehad en zien er nog behoorlijk goed uit. Waterdicht en flexibel genoeg om stukje in te lopen als het moet.

Afbeeldingslocatie: https://advmoto-assets-advmoto.netdna-ssl.com/images/ARTICLES/Gear/Alpinestars/Corozal_Adventure_Boots/Gallery/Alpinestars-Corozal-Adventure-DryStar-Boots-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
noes schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:51:
[...]

En weer bedankt Noes _/-\o_
Kijken of ik vandaag op tijd klaar ben dan rij ik even langs de dealer.

Dacht morgen de S1000XR al op te halen maar hij is helaas nog niet klaar dus nog een weekje wachten. :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
EliteGhost schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:42:
Proefles achter de rug. Die twee uur was veel te snel voorbij :( Was natuurlijk allemaal even wennen maar zat met een grijns van oor tot oor op de motor. Had verwacht dat het wel spannend zou zijn... was alleen maar leuk. Op de terugweg deed de instructeur de slalom nog even voor met mij achterop. Dat vond ik minder leuk :p

Dat rijbewijs moet en zal er komen!
Vraag hem volgende keer het 8-tje te rijden met jou achterop! :9 Trust me, it's worth it.
Joopieboy schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:02:
[...]

Art is een classificering, die kan op zowel schijfrem als ketting vallen. Het getal heeft betrekking op hoe veilig het is. ;)
https://www.artsloten.nl/kettingslot/
Genoeg Art4 kettingsloten.

[ Voor 24% gewijzigd door SmurfLink op 22-02-2019 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:02:
[...]

Er zijn ook Art4 kettingsloten ;)
xeoMe schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:13:
[...]

En weer bedankt Noes _/-\o_
Kijken of ik vandaag op tijd klaar ben dan rij ik even langs de dealer.

Dacht morgen de S1000XR al op te halen maar hij is helaas nog niet klaar dus nog een weekje wachten. :9~
Geen probleem! Waar heb je m gekocht? BMW Motor Houtrust?

[ Voor 47% gewijzigd door noes op 22-02-2019 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:20:
[...]

[...]
Ik heb zelfs een combi van ketting en schijfremslot :) https://www.slotenspeciaa...art4-motorslot-120cm.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeoMe
noes schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:20:
[...]

[...]

Geen probleem! Waar heb je m gekocht? BMW Motor Houtrust?
Nee heb daar wel voor een gekeken maar prijs i.c.m. kmstand was mij iets te hoog.
Heb hem gehaald bij Jos Engbers Motoren vlakbij Almelo

Voor onderhoud gaat die wel naar Houtrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Oh dat is praktisch! :o Die ga ik even op mijn accessoirelijst plaatsen. Ik heb het Art4 schijfremslot wat bij de motor kwam maar geen bonnetjes en dergelijke voor de verzekering, en moest sowieso nog een kettingslot halen.. dit slaat dan wel 2 vliegen in 1 klap.

Wel jammer dat geen van die maten op voorraad is. :(

Hoe lang zijn jullie sloten btw? Ik zie veel 1.20, 1.50 of 2 meter voorbij komen. Maar wil je het langst mogelijke hebben ivm praktisch, of juist niet? Wat zijn de redenen om een bepaalde maat te kiezen? :9

Edit: Heb een ander merk gevonden. Maar even aan m'n bestelling van zondag toevoegen, handig dat Bol dit soort meuk ook verkoopt haha. Nu nog even naar de lengte kijken.

[ Voor 30% gewijzigd door SmurfLink op 22-02-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:24:
[...]

Oh dat is praktisch! :o Die ga ik even op mijn accessoirelijst plaatsen. Ik heb het Art4 schijfremslot wat bij de motor kwam maar geen bonnetjes en dergelijke voor de verzekering, en moest sowieso nog een kettingslot halen.. dit slaat dan wel 2 vliegen in 1 klap.

Hoe lang zijn jullie sloten btw? Ik zie veel 1.20, 1.50 of 2 meter voorbij komen. Maar wil je het langst mogelijke hebben ivm praktisch, of juist niet? Wat zijn de redenen om een bepaalde maat te kiezen? :9
Mijn trucje is kettingslot gewoon aan de muur thuis te laten hangen, schijfremslot zit altijd in mn buddy. Makkelijker dan steeds slot uit buddy halen en thuis te gebruiken en vice-versa :)

Wat betreft lengte van ketting: korter is goedkoper en lichter, langer is soms handiger (afhankelijk waar je m aan vastmaken kan). Qua sterkte van de ketting maakt het niet uit, iets met zwakste schakel ;)

[ Voor 29% gewijzigd door noes op 22-02-2019 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

SmurfLink schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:24:
[...]

Kleine tip: ART certificering kan ook vervallen.
Check altijd even of het slot wat je wil kopen nog voldoende lang goedgekeurd is, anders loop je mogelijk tegen de lamp als je motor wordt gejat en je verzekering dan gaat mekkeren dat je slot niet gekeurd is en jij dacht van wel.
https://www.stichtingart.nl/

Hoe lang je slot moet zijn is afhankelijk van wat je er mee doet.
Leg je je motor vast aan een wand-anker, dan heb je een langere nodig. Moet het slot mee onder de budy, dan wil je m zo kort dat t niet teveel ruimte neemt en gewicht spaart.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:28:
[...]

Mijn trucje is kettingslot gewoon aan de muur thuis te laten hangen, schijfremslot zit altijd in mn buddy. Makkelijker dan steeds slot uit buddy halen en thuis te gebruiken en vice-versa :)

Wat betreft lengte van ketting: korter is goedkoper en lichter, langer is soms handiger (afhankelijk waar je m aan vastmaken kan). Qua sterkte van de ketting maakt het niet uit, iets met zwakste schakel ;)
Dat laatste is goed om te weten. Ik ga hem voornamelijk voor buiten de deur gebruiken, hier binnen staat ie in gemeenschappelijke berging op schijfrem en dat is voor de verzekering genoeg. Dus dan is het wellicht even kijken wat er in m'n buddy gaat passen. denk dat ik dan voor de gulden middenweg van 1.50m ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
VidaR-9 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:39:

[Afbeelding]
Vandaag de helm wezen ophalen en ik ben er uiteindelijk wel erg blij mee dat ik niet heb laten bezorgen. Want ik kon hem vanmorgen nog even passen. Ik had het Spartan uitloopmodel gekocht, want leuke korting en het kleurenschema is exact hetzelfde als de vernieuwde Spartan 1.2. MAAR het uitloopmodel heeft een minimaal andere pasvorm waardoor deze mij niet lekker zat. Op de wangen echt veel te strak. Dus goed dat ik daar achter kwam en gelijk de 1.2 nogmaals kon passen die wel perfect lijkt te zitten. Dus toch de vernieuwde versie moeten kopen voor 120 euro meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36
gauchov6 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:58:
[...]

Ik was er vorig jaar midden juni, en een paar van de hoogste passen op mijn route waren nog dicht (Galibier en Cormet de Roselend). Ze beginnen altijd begin mei met ruimen, maar omdat er vorige winter zo veel sneeuw was gevallen, waren ze nog bezig hier en daar. Normaal proberen ze eind mei alle passen open te hebben.

Goede site om de opening van de Franse cols in de gaten te houden:
https://www.sport-passion.fr/parcours/etat-cols-alpes.php

Als je wilt kan ik je wel mijn routes sturen, gebruik je toevallig ook MRA?

Iets naar het westen door de Vercors is ook erg mooi trouwens, prachtige "balcony roads" daar!
https://www.dangerousroad...cony-roads-in-france.html
Thanks, iets ten westen is inderdaad wel een goede tip.
2 jaar terug was ik in de Piemonte aan het werk en ben ik ook met de Hemelvaart week een stuk gaan rijden. Wilde toen ik de Alpen in maar toen waren er in de buurt van Cuneo nog veel passen vol gesneeuwd.

Voor mijn routes gebruikte ik altijd Tyre, en maakte GPX routes.
Nu net sinds 2 weken ben ik inderdaad over gegaan naar mra.
Heb wel al wat routes in elkaar gedraaid voor deze komende trip.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Laatst online: 14:45
Ik gebruik eigenlijk voornamelijk een schijfremslot (Kryptonite Allegion). Deze past bij de meeste motoren wel ergens in de buddy of aan het frame vast. Alleen wanneer ik met de motor op vakantie ga of langere tijd ergens anders naartoe ga dan neem ik in een tas of in de topkoffer een los kettingslot mee.

@McKaamos dat is inderdaad wel een goede tip. Had ook nog een oud slot wat uit een soort staven bestond. Was eerst goedgekeurd maar zag tijdje terug dat het inmiddels verlopen is. Verzekeraars kunnen daar heel moeilijk in zijn als blijkt dat het slot niet voldoende is.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:31:
[...]

Dat laatste is goed om te weten. Ik ga hem voornamelijk voor buiten de deur gebruiken, hier binnen staat ie in gemeenschappelijke berging op schijfrem en dat is voor de verzekering genoeg. Dus dan is het wellicht even kijken wat er in m'n buddy gaat passen. denk dat ik dan voor de gulden middenweg van 1.50m ga.
Dan heb je wel een enorme buddy :o gaat dat wel passen?

Er zijn ook 'doorsteek' sloten, zoals deze: https://www.slotenspeciaa...nz-u-lock-art4-120cm.html

Hiermee kan je meer ketting lengte gebruiken zonder dat je de ketting 'dubbel' moet hebben liggen. Plus, dat hangslotje is ook als schijfremslot te gebruiken :Y

Een andere optie is een hangslot-stijl schijfremslot en een kabel (bijv: https://www.tenkateshop.c...ra-staalkabel-744002.html), dat is veel lichter om mee te nemen. Ja, het is iets onveiliger maar nog altijd een stuk beter dan alleen schijfremslot. Kans dat je je motor beschadigd bij het pakken/terugleggen van je ketting is ook een stuk kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb alleen maar een schijfremslot. Eentje van Oxford. Als ik de motor hier voor de deur zet heb ik nog een ketting (ik ben de sleutels kwijt dus gebruik ik het slot zelf niet meer) (van Vector) om vast te maken aan een lantaarnpaal oid. Gebruik ik niet zo heel vaak want heb de motor vooral in de stalling staan. Ketting zelf is behoorlijk zwaar ook.

@SmurfLink je kan ook zoiets als dit gebruiken. Dan heb je een schijfremslot en een kettingslot voor thuis/onderweg, afhankelijk wat je gaat doen.

Ik neem het kettingslot nooit mee eigenlijk, gebruik vrijwel alleen mijn schijfremslot. Maar als je een wat modernere motor hebt én je hebt een topkoffer is een ketting ook wel fijn om bij je te hebben.

/edit: En gebruik alsjeblieft ook een reminderkabel als je een schijfremslot hebt. Ik ben al eens onderuit gegaan omdat ik was vergeten dat ik een schijfrem er op had :') Pal voor al mijn collega's :') _!

[ Voor 70% gewijzigd door Vrijdag op 22-02-2019 12:04 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Vraag voor de Optimate/accu-kenners.
Ik heb een Optimate III en die gebruik ik om in de winter mijn accu af en toe op te laden. De accu staat bovendien in huis dus geen vorst.
Voorgaande winters begon de Optimate met laden, en na verloop van tijd ging hij de accu testen en daarna over op druppelladen. Maar sinds vorige winter doet hij dat niet meer. Hij blijft laden. Vorige winter dacht ik dat het aan de accu lag en die was ook al wat ouder. Afgelopen juni een nieuwe accu aangeschaft, heerlijk elke werkdag mee gereden tot en met oktober en toen weer uit de motor gehaald voor de winterstop. Maar ook nu blijft de Optimate alleen maar in de staat "laden", en gaat hij niet over op testen of druppelladen.
Iemand een idee of dit aan de Optimate zelf kan liggen? Hij is inmiddels al wel een aantal jaar oud. Lijkt me zo vreemd als de accu al gaar is na een half jaar.

Overigens staat op de accu aangegeven dat standaard laden met 1.4A dient te gebeuren gedurende 10 uur. De optimate levert 0.6A volgens de specs. Maar op zich zou dat alleen tot langere laadtijden moeten leiden. De gezondheid van de accu wordt toch bepaald op basis van de spanning en niet de laadstroom?

[ Voor 14% gewijzigd door JanPedaal op 22-02-2019 12:04 . Reden: Accu-info ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:47:
[...]

Dan heb je wel een enorme buddy :o gaat dat wel passen?

Er zijn ook 'doorsteek' sloten, zoals deze: https://www.slotenspeciaa...nz-u-lock-art4-120cm.html

Hiermee kan je meer ketting lengte gebruiken zonder dat je de ketting 'dubbel' moet hebben liggen. Plus, dat hangslotje is ook als schijfremslot te gebruiken :Y

Een andere optie is een hangslot-stijl schijfremslot en een kabel (bijv: https://www.tenkateshop.c...ra-staalkabel-744002.html), dat is veel lichter om mee te nemen. Ja, het is iets onveiliger maar nog altijd een stuk beter dan alleen schijfremslot. Kans dat je je motor beschadigd bij het pakken/terugleggen van je ketting is ook een stuk kleiner.
Ja bij het eruithalen van de accu kwamen we erachter dat er best wat ruimte in de buddy zit. Had ik ook niet gedacht. Maar het voordeel van combi schijfrem/ketting is dat ik bijv. de ketting ook kan achterlaten (mijn fiets staat in dezelfde berging dus dan maak ik die even vast aan m'n fietsslot). Dus ik ga hier zeker wel eve naar kijken.

@Vrijdag Daar zat ik idd naar te kijken. De reminderkabel heb ik zelf moeten maken van een waslijntje, die bij het slot zat had hij meegstuurd toen er iets vervangen moest worden en nooit teruggekregen. :p Dus de hobo oplossing was een waslijntje voor een euro bij de action en even op maat knippen en lusjes maken.

[ Voor 12% gewijzigd door SmurfLink op 22-02-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

SmurfLink schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:27:
[...]

Ja bij het eruithalen van de accu kwamen we erachter dat er best wat ruimte in de buddy zit. Had ik ook niet gedacht. Maar het voordeel van combi schijfrem/ketting is dat ik bijv. de ketting ook kan achterlaten (mijn fiets staat in dezelfde berging dus dan maak ik die even vast aan m'n fietsslot). Dus ik ga hier zeker wel eve naar kijken.

@Vrijdag Daar zat ik idd naar te kijken. De reminderkabel heb ik zelf moeten maken van een waslijntje, die bij het slot zat had hij meegstuurd toen er iets vervangen moest worden en nooit teruggekregen. :p Dus de hobo oplossing was een waslijntje voor een euro bij de action en even op maat knippen en lusjes maken.
Tss, zo veel moeite voor een dingetje van 2 euro? :+
https://www.xlmoto.nl/rem...schijfslot-spx-120cm-1#?p

Of uit China, nog goedkoper:
https://www.aliexpress.co...34-450a-ae11-2bee2f27535a

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:20

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

JanPedaal schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:00:
Overigens staat op de accu aangegeven dat standaard laden met 1.4A dient te gebeuren gedurende 10 uur. De optimate levert 0.6A volgens de specs. Maar op zich zou dat alleen tot langere laadtijden moeten leiden. De gezondheid van de accu wordt toch bepaald op basis van de spanning en niet de laadstroom?
Inderdaad levert een lagere laadstroom een langere laadtijd op. Een lagere stroom is geen probleem, een hogere is minder fijn voor je accu.

Om de conditie/capaciteit van een accu te bepalen, is een spanningsmeting niet voldoende. Veel apparaten belasten de accu korte tijd en kijken hoe de spanning daarop reageert. Echte goede meters (die heb je niet voor een paar tientjes) doen dit erg goed. Voor thuisgebruik is dit niet nodig.

Als je Optimate op een nieuwe accu ook zo reageert, zou ik die (de Optimate dus) verdenken... Je zou evt. nog op een andere accu kunnen proberen.
Mijn lader sluit ik na iedere rit aan en gaat binnen 2 minuten over op onderhoudsmodus. Wat je ook mag verwachten als accu en motor ok zijn.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
VidaR-9 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:38:
[...]

Vandaag de helm wezen ophalen en ik ben er uiteindelijk wel erg blij mee dat ik niet heb laten bezorgen. Want ik kon hem vanmorgen nog even passen. Ik had het Spartan uitloopmodel gekocht, want leuke korting en het kleurenschema is exact hetzelfde als de vernieuwde Spartan 1.2. MAAR het uitloopmodel heeft een minimaal andere pasvorm waardoor deze mij niet lekker zat. Op de wangen echt veel te strak. Dus goed dat ik daar achter kwam en gelijk de 1.2 nogmaals kon passen die wel perfect lijkt te zitten. Dus toch de vernieuwde versie moeten kopen voor 120 euro meer 8)7
als ie nu perfect zit is ie te ruim he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Tja op china moest ik lang wachten, en die van 2 euro wordt een stuk duurder met verzendkosten! :p Dus dan was een waslijntje bij de action toch wel de meest praktische cheapo optie.

@VidaR-9 Je weet dat ie juist strak hoort te zitten om je wangen he? Het gevoel dat je geen kauwgom kan kauwen zonder je wangen te bijten is waar je naar op zoek bent.

[ Voor 8% gewijzigd door SmurfLink op 22-02-2019 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Zo, stapeltje onderhoudsspul voor zowel de Aprilia als de Ducati besteld, volgende week maar eens ergens een klusdagje doen :)

Al eens eerder gevraagd maar toen geen reactie gehad: Heeft iemand toevallig interesse in een zo goed als nieuwe Yuasa YTX12BS-accu? Deze had ik verkeerd besteld 2 weken geleden, nu daadwerkelijk de juiste (YT12B-BS) onderweg is mag deze een nieuw huisje krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 14:33

scorpie

Supra Addict

Ik ben mezelf meer en meer aan het vervloeken.. aantal jaar geleden m'n motor eigenlijk aan de kant gezet omdat een voorvork was gaan lekken, wellicht is de olie ook over m'n remblok gaan lekken. Omdat ik niet adequaat heb gehandeld is het klusje maar blijven liggen.. Maarja.. nu zijn we zoveel verder dat ik dus eigenlijk die voorvork moet laten voorzien van nieuwe olie, ik heb omdat de motor zo lang stilstaat wellicht een andere ketting nodig, nieuwe banden, en wellicht nog nieuwe remblokken.. Kan em net zo goed wegdoen. Stom stom stom.. :(

Of heeft iemand advies over hoe ik dit het beste kan oplossen zonder dat ik daar een aantal organen voor moet verkopen? :D

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Stond die binnen? Anders kun je de ketting of schoonmaken en opnieuw invetten, en anders tik je de ketting eraf, nieuw schakeltje halen en de ketting in een bakje met olie/reinigingsmiddel leggen.

Remblokken zou je zelf kunnen doen, niet zo duur, bandjes zou ik zelf niet zo moeilijk over doen, dat hoort erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

scorpie schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:14:
Of heeft iemand advies over hoe ik dit het beste kan oplossen zonder dat ik daar een aantal organen voor moet verkopen? :D
Zelf leren ;) qua werk valt het allemaal mee, behalve de voorvorken. Of een andere brommer kopen, deze inruilen.

@Vrijdag Dat slot linkte ik ook ;) erg handig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
@Maegrim @SmurfLink I know. Met perfect bedoel ik ook lekker strak en gelijk verdeeld rondom hoofd. Kleinere maat zou absoluut niet passen. En mijn wangen zitten nu ook goed klem hoor, durf geen kauwgom te nemen met deze helm op, maar bij die vorige versie was het echt net even te - dat viel verkoper ook gelijk op.

Dus perfect voor een nieuwe helm (denk ik, heb er verder ook geen ervaring mee, alleen hetgeen ik heb gelezen en als tips heb meegekregen).

[ Voor 18% gewijzigd door VidaR-9 op 22-02-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:21:
[...]

Zelf leren ;) qua werk valt het allemaal mee, behalve de voorvorken. Of een andere brommer kopen, deze inruilen.

@Vrijdag Dat slot linkte ik ook ;) erg handig!
Ha ja ik zie het net inderdaad!

Ik heb trouwens ook nog een heel eenvoudig kabel/krulslot van een paar euro. Die gebruik ik om mijn helm aan de motor vast te maken als ik bijvoorbeeld met vrienden een stukje ga rijden en we gaan ergens even pauze houden (of in mijn geval: meteen even tanken :+ )

Wel zo makkelijk, omdat ik geen zin heb om met dat ding te gaan lopen sleuren en ik geen hele ketting mee wil nemen. Heb ik bij de Action ofzo gehaald, of de Big Bazar, kan ook.

Krulslot kan eenvoudig aan een buddystepje. Als je de ruimte hebt, kan je het misschien ook wel onder je zadel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Ik ben mezelf meer en meer aan het vervloeken.. aantal jaar geleden m'n motor eigenlijk aan de kant gezet omdat een voorvork was gaan lekken, wellicht is de olie ook over m'n remblok gaan lekken. Omdat ik niet adequaat heb gehandeld is het klusje maar blijven liggen.. Maarja.. nu zijn we zoveel verder dat ik dus eigenlijk die voorvork moet laten voorzien van nieuwe olie, ik heb omdat de motor zo lang stilstaat wellicht een andere ketting nodig, nieuwe banden, en wellicht nog nieuwe remblokken.. Kan em net zo goed wegdoen. Stom stom stom.. :(

Als je het zelf doet zal het echt niet duur zijn. Kán alleen wat duurder worden als je weet waarom de voorvork lekte. Vaak heeft het toch echt een reden waarom een keering begint te lekken.. Er is hier ooit nog gesproken over een klusdag. Misschien is dat wel handig voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Voorpoot even wegbrengen om te laten repareren. ooit ook eens gehad met de gsxr-600 van mijn vrouw. Kost toen 50 euro. Olie over je remmen gewoon even schoonmaken met remreiniger. ketting gewoon checken of de o/x ringen nog goed zijn. Maar banden en ketting zijn gewoon slijtage onderdelen. Die had je sowieso dan al moeten vervangen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
offtopic:
@Thoit Wil je straks even in je voorsteltopic bij LRT het verlossende antwoord geven? Alvast bedankt. :+

Als je voorvork wordt gereviseerd, dus olie vervangen, keerringen vervangen en zo, is er dan een manier om de instellingen te behouden of ben ik straks weer een uurtje zoet met de juiste veervoorspanning en demping te vinden?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:59:
offtopic:
@Thoit Wil je straks even in je voorsteltopic bij LRT het verlossende antwoord geven? Alvast bedankt. :+

Als je voorvork wordt gereviseerd, dus olie vervangen, keerringen vervangen en zo, is er dan een manier om de instellingen te behouden of ben ik straks weer een uurtje zoet met de juiste veervoorspanning en demping te vinden?
Zit het zo diep bij sommigen? ;)

Je kan de instellingen die je nu hebt toch opschrijven? En hoe stel je het in bij jouw vork? Als het niks is waar aan gedraaid hoeft te worden voor demontage zou het toch geen probleem moeten zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
offtopic:
Bij mij wel. :P Plus ik vind het wel leuk om hem wat te stangen --> thanks!.

Natuurlijk zou ik de instellingen kunnen opschrijven. Maar dan moet ik er ook al aan gaan draaien.

Vork is volledig instelbaar. Voorspanning, ingaande demping, uitgaande demping. Het probleem: het is een aftermarket model zonder documentatie. Ik weet dat het van MAX Suspension is uit italië, en daar houdt het op. De standaard instellingen werken dan ook niet. De vraag is dan ook vooral of er voor demontage aan gedraaid moet worden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 14:33

scorpie

Supra Addict

Kijk, net wat ik nodig had, wat bemoedigende woorden dat het zelf prima te doen is, dank! :)

Klusdag: ga ik naar kijken, thanks!

En over die banden; ik ging er (wellicht onterecht) vanuit dat omdat die fiets al zolang stilstaat, dat er nu een vlakke kant op zit.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@DrivinUCrazy je kunt in ieder geval alle stelschroeven helemaal in (of uit) draaien, en daarbij goed opletten & opschrijven hoeveeel windingen dat is. Dan weet je welke instellingen je nu hebt, en kan je dat ook weer terugzetten nadat er aan gesleuteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

scorpie schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:11:
Kijk, net wat ik nodig had, wat bemoedigende woorden dat het zelf prima te doen is, dank! :)

Klusdag: ga ik naar kijken, thanks!

En over die banden; ik ging er (wellicht onterecht) vanuit dat omdat die fiets al zolang stilstaat, dat er nu een vlakke kant op zit.
Vlakke kant of niet, let ook op de dot-code. Die geeft aan hoe oud je banden zijn. Voorbeeldje: staat er 1611, dan is dat week 16 in 2011. Je wil niet op te oude banden rijden, dat rubber plakt echt niet meer :N Als de band nog recent is en je profiel in orde, breng ze eens op spanning en kijk of er nog mee te rijden is. Is er een te vlakke kant, kan je ze alsnog vervangen. Wel voorzichtig beginnen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@SmurfLink Heb jij dat trouwens ook op jou er6 dat het zicht naar achter met de spiegels echt belabberd is?
Meer in de trend van dat je ellebogen er steeds voor zitten als je direct achter je wilt kijken.

[ Voor 30% gewijzigd door Pagman op 22-02-2019 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Pagman schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:59:
@SmurfLink Heb jij dat trouwens ook op jou er6 dat het zicht naar achter met de spiegels echt belabberd is?
Meer in de trend van dat je ellebogen er steeds voor zitten als je direct achter je wilt kijken.
Sinds wanneer zie je met motor spiegels iets anders als je eigen ellebogen? :+

Maar serieus, op de ER6F van mijn vriendin viel me het op dat ik mijn elebogen een beetje moest intrekken om goed te kunnen zien. Met mijn eigen Versys heb ik daar zo goed als geen last van omdat ze best ver naar buiten en hoog staan. Ligt dus denk ik ook erg aan het model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn spiegels zitten laag waardoor ik juist net tussen mijn armen en lichaam door naar achteren kan kijken. Op de vorige motor was het ook altijd de elleboog intrekken dus ben hier wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
aidanl schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:28:
[...]

Maar serieus, op de ER6F van mijn vriendin viel me het op dat ik mijn elebogen een beetje moest intrekken om goed te kunnen zien. Met mijn eigen Versys heb ik daar zo goed als geen last van omdat ze best ver naar buiten en hoog staan. Ligt dus denk ik ook erg aan het model.
Haha :P,

Zal inderdaad voornamelijk te maken hebben of de spiegels op de kuip of op het stuur zijn geplaatst. En het stuur op de Versys is voor mijn gevoel net zo breed als de hele er6f.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

aidanl schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:28:
[...]

Ligt zeker aan het model! Ga maar eens op een R1200RT zitten, dat zijn net auto-spiegels :9 als je ze goed afstelt kan je ook precies achter je kijken, terwijl je nog voldoende in de breedte kijken kan. Ze zitten laag, dus ik kijk onder mn handen door - dat was in het begin wel ff wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Het ligt ook aan je stuur. Ik heb een superbike stuur, waardoor ik ook veel naar mijn ellebogen kijk.
Ik vermoed dat met het originele je ellebogen een stuk minder zichtbaar zijn.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Eens even kijken hoe dit zit op de motor ten opzichte van de standaard Alpine muziek filters die je bij elk concert/festival kan kopen.
Autoplastieken
Wel even prutsen om deze goed in je oren te krijgen zeg.

Maar gratiesj van werk dus een mooie test of het daadwerkelijk iets is, zo ja dan misschien toch maar een specifiek motor setje aanschaffen O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:42
Ik ben benieuwd wat @Chakotay van de spiegels op de 749 vindt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
lolgast schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:53:
Ik ben benieuwd wat @Chakotay van de spiegels op de 749 vindt :+
Je bedoelt die rare grote knipperlichten die aan de achterkant wat overdreven glimmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Rubman schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:50:
Eens even kijken hoe dit zit op de motor ten opzichte van de standaard Alpine muziek filters die je bij elk concert/festival kan kopen.
[Afbeelding: Autoplastieken]

Maar gratiesj van werk dus een mooie test of het daadwerkelijk iets is, zo ja dan misschien toch maar een specifiek motor setje aanschaffen O-)
Heb je de touwtjes er wel af gehaald? Ik kreeg op de motorbeurs door Alphine het advies mee dat je beter geen touwtjes kan hebben aan motor dopjes omdat anders het koordje dan door de wind zou gaan wapperen en dit zou dan ook via het koordje door spelen naar de dopjes zelf. Daardoor zou je alsnog meer herrie ervaren oid. Geen idee of er iets van waar is maar goed, bij deze doorgegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

aidanl schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:55:
[...]

Heb je de touwtjes er wel af gehaald? Ik kreeg op de motorbeurs door Alphine het advies mee dat je beter geen touwtjes kan hebben aan motor dopjes omdat anders het koordje dan door de wind zou gaan wapperen en dit zou dan ook via het koordje door spelen naar de dopjes zelf. Daardoor zou je alsnog meer herrie ervaren oid. Geen idee of er iets van waar is maar goed, bij deze doorgegeven!
Die gaat er zeker vanaf, is gewoon al hinderlijk en hoor je direct beweging door in je oren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dryhte
*O*
Vanmorgen bij het pendelen zag ik 8888 voorbijscrollen - op iets minder dan 8 maand van nieuw. Fijne motor die Wee Strom.
*O*

Nu op naar de 10k d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:16
@Dryhte Dus je hebt al 88888km gereden in 8 maanden tijd :o :o

Petje af hoor d:)b

Oooooooh ninja edit! B) Maar nog steeds netjes.

[ Voor 31% gewijzigd door Leviathius op 22-02-2019 16:39 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:52
Leviathius schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:38:
@Dryhte Dus je hebt al 88888km gereden in 8 maanden tijd :o :o

Petje af hoor d:)b

Oooooooh ninja edit! B) Maar nog steeds netjes.
Gewoon 11k per maand :P er zijn taxichauffers die minder rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
HTT-Thalan schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:42:
[...]

Gewoon 11k per maand :P er zijn taxichauffers die minder rijden!
FTFY :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:52
Oh, in dat geval: wat weinig :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
HTT-Thalan schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:51:
[...]

Oh, in dat geval: wat weinig :7.
Ik wou niet opscheppen, gewoon mijn cijferfetish delen ;) De vorige 'milestones' (7777, 6666, 5555, 4321 etc) zijn allemaal aan mij voorbijgegaan.

Maar goed, ik ben blij met de motor en zit nog in de fase waarin alles steeds beter gaat voelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
aidanl schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:55:
[...]

Touwtjes er van af inderdaad, om exact die reden. :)
Rubman schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:50:
[Afbeelding: Autoplastieken]

Het grote probleem hiervan is dat er een heel stuk aan uitsteekt. Bij het opzetten van je helm, en misschien zelfs tijdens het dragen (speakers ingebouwd?), druk je tegen die otoplastieken. Daardoor krijg je er of druk op, of je verplaatst ze iedere keer als je je helm probeert op te zetten. Succes. :P

Inbrengen: licht bevochtigen, achterstevoren half indoen, en dan in de juiste positie draaien. Geen gepruts, werkt voor mij al >10 jaar op die manier, met diverse soorten en typen otoplastieken.
Ik heb wel altijd zachte gehad. Het uurtje dat ik harde otoplastieken heb geprobeerd door een bestelfoutje kon ik er niet aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:09:
[...]

[...]

Het grote probleem hiervan is dat er een heel stuk aan uitsteekt. Bij het opzetten van je helm, en misschien zelfs tijdens het dragen (speakers ingebouwd?), druk je tegen die otoplastieken. Daardoor krijg je er of druk op, of je verplaatst ze iedere keer als je je helm probeert op te zetten. Succes. :P

Inbrengen: licht bevochtigen, achterstevoren half indoen, en dan in de juiste positie draaien. Geen gepruts, werkt voor mij al >10 jaar op die manier, met diverse soorten en typen otoplastieken.
Ik heb wel altijd zachte gehad. Het uurtje dat ik harde otoplastieken heb geprobeerd door een bestelfoutje kon ik er niet aan wennen.
Het zijn zachte otoplastieken. Denk ook niet dat ik aan harde zou kunnen wennen.

Eerste ritje gehad en idd de uitsteeksels zitten wat in de weg, vooral met over schouder kijken merk je dat ze los komen. Kan ook zijn omdat ik nog ff moet prutsen met indoen. Verder ondanks alles wel een stuk minder geruis en fijner doorlaat geluid uit de boxjes in helm dan met de standaard dopjes.
Dat wordt dus maar snel even een setje specifiek voor de motor bestellen.
Toch wel fijn gezien ik er dagelijks mee naar werk ga.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Vandaag stout geweest op het werk, kijken hoe lang ik en de rest het kan tolereren :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RmZmwO9.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Uberdude schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:03:
Vandaag stout geweest op het werk, kijken hoe lang ik en de rest het kan tolereren :+
[Afbeelding]
zo klinkt die mt07 het beste _/-\o_

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Maegrim
De Triple staat thuis *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
@Dryhte op naar de 80085 km :+

@Uberdude brooaaap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Hij brult goed, misschien zelfs iets te goed haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

[...]

Dan heb je de verkeerde otoplastieken. ;)

De speciale voor de motor zijn vlak met je oorschelp, en daar heb je dus geen last.

Daarbij zijn hardere veel hygiënischer en duurzamer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Pagman schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:59:
Jep, bekend euvel. Mijn rijschool loste dat bij hun '09 ER-6Fs op door de spiegels te verhuizen naar het stuur. Ik twijfel daar ook nog over omdat ik dat wel echt veel prettiger vond. Op de kuip draaien ze ook niet mee als je je stuur draait, dus dat helpt ook niet. Maar zicht is idd belabberd.

@Maegrim Pics or it didn't happen! :p

[ Voor 3% gewijzigd door SmurfLink op 22-02-2019 18:56 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Maegrim
Eentje dan. Zondag nog de tassen en passagiers voetsteunen eraf :Y

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JtwGs2d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
SmurfLink schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:56:
[...]

Jep, bekend euvel. Mijn rijschool loste dat bij hun '09 ER-6Fs op door de spiegels te verhuizen naar het stuur. Ik twijfel daar ook nog over omdat ik dat wel echt veel prettiger vond. Op de kuip draaien ze ook niet mee als je je stuur draait, dus dat helpt ook niet. Maar zicht is idd belabberd.
Das is inderdaad ook een interessante optie, hoewel het er op de kuip wel mooier uitziet :P
Wat ik wel heb gevonden zijn van die spiegelverbreders,verlengers maar dat lijkt alleen voor de modellen van voor 2012 te zijn als je de handleiding opent.
https://www.mlmparts.com/...-kawasaki-er-6f-2012.html

Ik moet morgen toch naar de garage met de motor, eens even informeren wat voor oplossing er zijn voor na de modellen vanaf 2012

[ Voor 7% gewijzigd door Pagman op 22-02-2019 19:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Joopieboy schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:37:
[...]

Dan heb je de verkeerde otoplastieken. ;)

De speciale voor de motor zijn vlak met je oorschelp, en daar heb je dus geen last.

Daarbij zijn hardere veel hygiënischer en duurzamer. :)
Heb je helemaal gelijk in; rubman liet dan ook de uitstekende industriële doppen zien op de foto. ;)

Je moet ze allebei schoonmaken, dus het hygiënischere zie ik niet direct. En duurzamer, ach. Om de zoveel jaar moeten ze toch vervangen worden. Ik kan er langer mee doen dan wordt aangeraden.
Ik haal bij de audicien zo'n spuitbusje schoonmaak-/ontsmettingsmiddel en daar kan ik heel lang mee vooruit. (Wordt ook voor gehoorapparaten gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Pagman schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:21:
[...]

Das is inderdaad ook een interessante optie, hoewel het er op de kuip wel mooier uitziet :P
Wat ik wel heb gevonden zijn van die spiegelverbreders,verlengers maar dat lijkt alleen voor de modellen van voor 2012 te zijn als je de handleiding opent.
https://www.mlmparts.com/...-kawasaki-er-6f-2012.html

Ik moet morgen toch naar de garage met de motor, eens even informeren wat voor oplossing er zijn voor na de modellen vanaf 2012
Laat maar weten wat ze zeggen. Ben best geïnteresseerd in wat de opties kunnen zijn. Hoewel ik wel nu al mijn spiegels een stukje moet inschuiven om de berging in/uit te kunnen, dus hij dan wss nog breder zou worden.. :p Maar meer zicht zou wel fijn zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
[...]

[...]

De oude van Alpine moest je inderdaad erin draaien en eruit drukken. De nieuwe moet je er gewoon in proppen en uit trekken. Was toch wel erg wennen in het begin. Ben er ook niet uit of ik de nieuwe methode prettiger vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Thoit schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:35:
[...]

De oude van Alpine moest je inderdaad erin draaien en eruit drukken. De nieuwe moet je er gewoon in proppen en uit trekken. Was toch wel erg wennen in het begin. Ben er ook niet uit of ik de nieuwe methode prettiger vind.
De ‘oude’ zijn soms wel erg lastig verwijderen. Bij mij althans. Sta soms meerdere malen te hannesen om mijn vinger er achter te krijgen. Zeker als ze een beetje vochtig zijn is het soms lastig om ze te pakken te krijgen. Vaak trek ik hem er dan maar gewoon in een ruk uit ipv te draaien... Met wat krachttermen uiteraard :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:17
Ik heb harde oordoppen en ik heb juist wel touwtjes gedaan. Die zitten aan het hangertje aan de binnenkant van de jas (waarmee je de jas op het haakje hangt) en daardoor worden ze niet uit de oren getrokken en heb werkelijk nergens last van. En er wordt flink gejakkerd... :P
[Afbeelding]
In Nijverdal nog wel een leuke tunnel om hiermee doorheen te rijden. Ik weet uit ervaring dat dit echt geen doen is, ook al klinkt het erg gaaf.

[ Voor 42% gewijzigd door BvZwolle op 22-02-2019 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
BvZwolle schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:09:
Ik heb harde oordoppen en ik heb juist wel touwtjes gedaan. Die zitten aan het hangertje aan de binnenkant van de jas (waarmee je de jas op het haakje hangt) en daardoor worden ze niet uit de oren getrokken en heb werkelijk nergens last van. En er wordt flink gejakkerd... :P

[...]

In Nijverdal nog wel een leuke tunnel om hiermee doorheen te rijden. Ik weet uit ervaring dat dit echt geen doen is, ook al klinkt het erg gaaf.
Hebbie een locatie, mocht ik ooit in de buurt zijn haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:17
Uberdude schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:17:
[...]

Hebbie een locatie, mocht ik ooit in de buurt zijn haha
N35 hectometerpaal 33.6 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik heb inderdaad de "industriële" doppen omdat ik ze voor mijn werk aangemeten heb gekregen.
Maar ja kan ze natuurlijk voor de motor misbruiken.

Zou ik de mal die ik erbij heb gekregen (dat oranje spul wat ze in je oren spuiten) kunnen gebruiken om alpine doppen te laten aanmeten? Of willen die echt zelf de mal maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Als het t zelfde lab is kan dat misschien, maar ze willen sowieso zelf een afdruk in hun systeem hebben staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je ze via je werk laat aanmeten kun je gelijk een set laten aanmeten voor de motor. Scheelt ook wat geld als je werkgever je wilt matsen met de BTW.

Maar ik ben uiteindelijk na jaren overgestapt op Pluggerz. Zitten beter en vlakker en hebben speciale filters voor het motorrijden. De industriële dempen over de hele linie wel meer maar daarom mis je nogal wat. De filters die ik nu heb die zijn alleen op de nodige gedeeltes bijna net zoveel gedempt als de industriële.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
SmurfLink schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:20:
[...]

Vraag hem volgende keer het 8-tje te rijden met jou achterop! :9 Trust me, it's worth it.
Nee, ga weg! :X

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Laatst online: 17-09 21:03
8tje? De uitwijkoefening is leuker :D Daarvan had ik me wel bijna in de broek gescheten. En dat was maar 50 kmh :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:58:
Als het t zelfde lab is kan dat misschien, maar ze willen sowieso zelf een afdruk in hun systeem hebben staan.
Volgens mij moet je iedere keer bij nieuwe doppen het opnieuw laten aanmeten. Althans dat is bij mijn hoortoestellen zo :+ Is erg irritant als die oordoppen ook maar een beetje geluid lekken... Heb dan gelijk gefluit als ik eet of m'n kaak beweeg |:(

Moet alleen nog steeds even langs de audicien met de vraag of er nog wat extra windgeruis kan weggefilterd worden. Is nu al wel aardig weggefilterd voor op de fiets, maar met een motor gaat het allemaal net even wat sneller en luider qua windgeruis :+

Wat betreft over het fietspad rijden. Heb gisteren nadat de slagboom zei dat er geen voertuig stond toen ik op het knopje drukte voor het kaartje. Via het voetpad/fietspad/weg/busbaan alsnog een manier kunnen vinden om op het parkeerterrein te kunnen komen :Y) Werd wel een beetje raar aangekeken door een paar fietsers _O-

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[Afbeelding]
Collega heeft de Arrow op zn MT-07 zitten, wat n kabaal! En dat is mét dB killer :o

Dit model:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/u4u_kB4IYcA/maxresdefault.jpg

Klinkt wel gaaf als t gas erop gaat, maar stationair / rustig touren is het al zo hard dat het asociaal is.

En mijn Akrapovic op S1000RR is ook niet de stilste, maar die laat pas écht van zich horen als t gas erop gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik heb geen enkele oefening voorgedaan gekregen terwijl ik achterop zat :? Is nu 6,5 jaar geleden dus niet bijster lang. Alles werd voorgedaan door de instructeur terwijl ik/we rustig vanaf een afstandje keken..

@noes Arrow is ook wel kneiterhard. Vaak te in mijn ogen. Ik had een Arrow uitlaat onder de zx7r en die ging wel, maar dat was een wat raar model. Zat geen merkplaatje op zoals gewoon, maar ‘Arrow’ stond gestanst in het laatste gedeelte boven de uitgang zeg maar. Heb ik verder nooit ergens anders meer gezien. Pot was verder van carbon

Edit: Foto gevonden :) Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/big/3cd09ff25639c3d78bb7efca30849035.jpeg
Edit2: Ik zit naar die band te kijken, maar met de zx7r durfde ik duidelijk harder dan met de 749s :+ . En dan was de zx7r ook nog 10mm breder

[ Voor 18% gewijzigd door lolgast op 23-02-2019 04:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

noes schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 00:34:
[...]

Collega heeft de Arrow op zn MT-07 zitten, wat n kabaal! En dat is mét dB killer :o

Dit model:
[Afbeelding]

Klinkt wel gaaf als t gas erop gaat, maar stationair / rustig touren is het al zo hard dat het asociaal is.

En mijn Akrapovic op S1000RR is ook niet de stilste, maar die laat pas écht van zich horen als t gas erop gaat.
Dat vind ik eigenlijk het mooiste verschil tussen mijn motor en die van buurtjes hier. Die HD's stampen stationair er aardig op los, daar is mijn Gixxer behoorlijk tam bij. Je hoort dat het wat speciaals is, maar verder niet.

Tot ze mij een keer volgas ergens voorbij hebben zien/horen komen. 8) Dan gaat ie schreeuwen met zijn 4 gaskleppen en alles. 8)

@lolgast harder hoeft niet hé, met een verkeerde houding of andere manier van rijden, of een bredere band dan heb je dat verschil al zo te pakken. Op zo een fiets kun je makkelijk afschuinen met een lekker breed stuur. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 23-02-2019 06:15 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.