Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.326 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Pagman schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 06:59:
Wat doen jullie met het afgetapte motorolie? Breng je dit naar de afvalstraat van de gemeente?
Naar de milieustraat/gemeente inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:13
Wat doen jullie met het afgetapte motorolie? Breng je dit naar de afvalstraat van de gemeente?
Naar de mileustraat inderdaad. Al doen ze daar erg hun best om je te overtuigen het in het riool te dumpen, de laatste keer dat ik er kwam met een tasje vol flessen met oude olie/koelvloeistof begonnen ze te zeuren dat het wel erg veel was, en of ik geen garage ben... 8)7

Ik heb nu ook nog een stuk of 3 accu's staan, ik ben benieuwd of ze daar ook over gaan klagen :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:06
Maegrim schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:29:
[...]

Haha gefeliciteerd, vrijdag haal ik de mijne op. Die van jou heb ik ze nog 500 euro af laten prijzen, toen ik opmerkte dat ze (naast elkaar) voor dezelfde prijs stonden. De mijne met minder kilometers en vol opties :+
Haha ook toeval! Jij ook gefeliciteerd en veel veilige KMS. Welke opties heb je er nog meer bij zitten?

Dank voor het regelen van een korting :+. Ze waren sowieso niet flauw met de prijs dus zeker een mooie afspraak kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Chakotay schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:12:
[...]

Naar de mileustraat inderdaad. Al doen ze daar erg hun best om je te overtuigen het in het riool te dumpen, de laatste keer dat ik er kwam met een tasje vol flessen met oude olie/koelvloeistof begonnen ze te zeuren dat het wel erg veel was, en of ik geen garage ben... 8)7

Ik heb nu ook nog een stuk of 3 accu's staan, ik ben benieuwd of ze daar ook over gaan klagen :+
Gewoon drie keer rijden dan ;)
Dump het altijd in Assen op het paddock in de daarvoorbestemde olievaten ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TropischFruit
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-10-2023
Heb sinds kort mijn A1 rijbewijs. Zit nu te kijken naar een Gilera Runner 125cc of 180cc. Hebben hier enige mensen ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Tylen dat ding is aan de andere kant van de stad, het is goed met ze :P

Ik kom er wel langs onderweg van/naar het werk, maar natuurlijk is dat niet tijdens de openingstijden... Opzich kan ik wel een keer wat eerder/later gaan, ik ben benieuwd hoe ze reageren als je daar op de motor aankomt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:50
Kogel en kerk enz...

Bijna beslist... denk dat ik de S1000R ga verkopen en de 2019 kopen in de plaats.
Vrijdag testrit maken. Enige dat me stoort is de lelijke grote uitlaat maar we zien wel.

Kameraad gaat tegelijkertijd de R1200R en scrambler testen, ben benieuwd eigenlijk ook voor de R12R.

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:53

A13X

Dude

Chakotay schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:49:
@Tylen dat ding is aan de andere kant van de stad, het is goed met ze :P

Ik kom er wel langs onderweg van/naar het werk, maar natuurlijk is dat niet tijdens de openingstijden... Opzich kan ik wel een keer wat eerder/later gaan, ik ben benieuwd hoe ze reageren als je daar op de motor aankomt :+
Je hoeft ook niet helemaal naar huis te rijden hé :+

Alles in de kofferbak en dan gewoon in 3x afgeven, elke keer even het terrein af en weer terug :P

[ Voor 4% gewijzigd door A13X op 19-02-2019 09:14 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 12:20
TropischFruit schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:46:
Heb sinds kort mijn A1 rijbewijs. Zit nu te kijken naar een Gilera Runner 125cc of 180cc. Hebben hier enige mensen ervaring mee?
Gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs! Geen ervaring met de Runners, wat ik wel weet is dat je de 180cc beter kan laten schieten omdat je maximaal 125cc mag rijden met A1. Iets met onverzekerd rondrijden, zie openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:06

Vrijdag

De Zwarte

kazzzdafke schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:59:
Kogel en kerk enz...

Bijna beslist... denk dat ik de S1000R ga verkopen en de 2019 kopen in de plaats.
Vrijdag testrit maken. Enige dat me stoort is de lelijke grote uitlaat maar we zien wel.

Kameraad gaat tegelijkertijd de R1200R en scrambler testen, ben benieuwd eigenlijk ook voor de R12R.
Ik heb de nieuwe R1250R op de Motorbeurs gezien in HP kleuren, :9~

Alleen de uitlaat vond ik niet mooi, was nogal lomp groot.

Afbeeldingslocatie: https://www.mcnews.com.au/wp-content/uploads/2018/11/2019-BMW-R-1250-R-Studio-7.jpg

De Akra die ze hadden was niet veel kleiner trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 19-02-2019 09:35 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TropischFruit
NLDViane schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:30:
[...]

Gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs! Geen ervaring met de Runners, wat ik wel weet is dat je de 180cc beter kan laten schieten omdat je maximaal 125cc mag rijden met A1. Iets met onverzekerd rondrijden, zie openingspost.
Ja had ergens gelezen dat je een 180cc wel op A1 kenteken kan rijden, maar zie net dat dat niet klopt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:32:
[...]

[Afbeelding]

Bijna alle nieuwe motoren hebben zo'n lomp groot uitlaat systeem, bijv die van Kawasaki zijn ook zo lelijk.

Afbeeldingslocatie: https://storage.kawasaki.eu/public/kawasaki.eu/en-EU/model/19ZR1000J_40RBK2DRS1CG_A.png

Beste oplossing is een compleet aftermarket systeem eronder te zetten :9

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
En tailtidy en een ander frontje... wat een gedrocht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
FastFred schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:03:
En tailtidy en een ander frontje... wat een gedrocht :'(
kvind die voorkant echt niet lelijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Zeker, daar zijn ze voor. Zoals hierboven ook al opgemerkt: spaar het niet te lang op, want dan word je al snel voor garagehouder beledigd en proberen ze je nog wel eens weg te sturen.

Heb dit zelf ook eens gehad: een stuk of 5 transparante 1,5 liter melkflessen, vol met zwarte bagger. Toen ik ze uitlegde dat je dat na 2 oliewissels al hebt, vonden ze het min of meer ok :)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:56
Chakotay schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:49:
Opzich kan ik wel een keer wat eerder/later gaan, ik ben benieuwd hoe ze reageren als je daar op de motor aankomt :+
Ik ben wel eens met de Alp langskomen om de oude banden van de Toyota af te geven. Die medewerker kijkt over zijn bril naar beneden naar mijn motor (met twee oude banden aan ieder bagagerek), kijkt mij aan, glimlacht en zegt "oud ijzer links achterin".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:35:
[...]

Ik ben wel eens met de Alp langskomen om de oude banden van de Toyota af te geven. Die medewerker kijkt over zijn bril naar beneden naar mijn motor (met twee oude banden aan ieder bagagerek), kijkt mij aan, glimlacht en zegt "oud ijzer links achterin".
:D _O-

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 19:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

HTT-Thalan schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:35:
[...]

Dus jij blij dat je er vanaf bent en op de twee bandjes weer terug naar huis. :+

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +6 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]

Ik zag laatst een RnineT Dakar edition staan, dat is wel een heel cool apparaat :)
Afbeeldingslocatie: http://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2017/07/bmw-paris-dakar-bike-625x417.jpg

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@HTT-Thalan haha, dat is dan weer mooi :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm ik vind hem spuuglelijk tbh, alle lijnen die de normale 9T's mooi maakt zijn foetsie. De tank en de kap bij de koplamp zijn echt geen porum.

[ Voor 23% gewijzigd door neographikal op 19-02-2019 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:54
Joepla schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:17:
[...]

Zeker, daar zijn ze voor. Zoals hierboven ook al opgemerkt: spaar het niet te lang op, want dan word je al snel voor garagehouder beledigd en proberen ze je nog wel eens weg te sturen.

Heb dit zelf ook eens gehad: een stuk of 5 transparante 1,5 liter melkflessen, vol met zwarte bagger. Toen ik ze uitlegde dat je dat na 2 oliewissels al hebt, vonden ze het min of meer ok :)
In mijn gemeente zijn ze gelukkig niet moeilijk. 9/10 keer is er ook niemand bij chemischafvalinleverpunt aanwezig, neerzetten en weglopen dus :)
Ook onbeperkt toegang/wegbrengen van grofvuil etc.
Accus zijn geld waard dus die willen ze wel hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 15:07
[...]

[Afbeelding]

Wat een saaie motor is dat -O-
Vooral als je het vergelijkt met de andere naked modellen van BMW (S1000R, K1300R) lijkt het alsof de ontwerper geen puf meer had voor dit model.
Weinig mensen hier die met motorscooters rijden, de openingspost laat ook niemand zien die een Gilera runner heeft. Enige met een motorscooter is Bommel met een Vespa GTS 250.

Waarom niet voor een 'normale' motor gaan waarop je moet schakelen?

[ Voor 29% gewijzigd door Panini op 19-02-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
neographikal schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:07:
Hmm ik vind hem spuuglelijk tbh, alle lijnen die de normale 9T's mooi maakt zijn foetsie. De tank en de kap bij de koplamp zijn echt geen porum.
Retro inspiratie... De R80 is echt een juweeltje imo.

Afbeeldingslocatie: https://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/BMW%20R80GS%20Dakar%20%202.jpg
ToolkiT schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:45:
[...]

Ik zag laatst een RnineT Dakar edition staan, dat is wel een heel cool apparaat :)
[Afbeelding]
Ik vind hem optisch ook fantastisch. Maar dit is weer typisch zo'n motor die niet kan waar hij voor bedoeld is. Het is meer een Starbucks show off dan dat je er off road mee kan. Datzelfde geldt overigens voor de GS'en ook, maar toch verkopen ze fantastisch. Dus wat maakt het uit he? ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Requiem19 op 19-02-2019 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vanochtend weer afgesleept met de motor. Tweede keer in korte tijd geen koppeling meer. De eerste keer was de kabel geknapt en deze keer blijkt dat de meneer van de garage bij het vervangen vergeten is om het palletje terug te plaatsen in de hendel. Een wonder nog dat die drie weken heeft gereden zonder gezeur.

Afgesleept naar Arie Molenaar die zowel het palletje had als tijd wist te maken om mij te helpen met het stellen van de koppeling, want die stond ook veel te strak nu het palletje terug was geplaatst.

Tien punten voor Arie Molenaar dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centraal beheer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04-2020

centraal beheer

Bedrijfsaccount Centraal Beheer
DrivinUCrazy schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:25:
[...]

Goede info, top!

Dit mag van mij zelfs wel in een iets algemenere vorm in de startpost. Nu plan ik mijn winteronderhoud om de winterstop heen, want je zult net zien dat je in die ene kilometer (in mijn geval is dat vrij letterlijk) een schade veroorzaakt en dan heb je de poppen aan het dansen. Eens even navragen bij mijn eigen verzekering. Top!
Hoi DrivinUCrazy,

Leuk dat je zo over mijn bijdrage denkt. Regel jij dat dit een 'vastgemaakte startpost' wordt in dit topic? ;)

Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Mauritio schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:15:
[...]

Haha ook toeval! Jij ook gefeliciteerd en veel veilige KMS. Welke opties heb je er nog meer bij zitten?

Dank voor het regelen van een korting :+. Ze waren sowieso niet flauw met de prijs dus zeker een mooie afspraak kunnen maken.
Tail tidy, arrow uitlaat, led knippers, Triumph CNC hendels, rempotjes en bar end spiegels, 2 tassen, framebeschermers en d'r zitten luchtdruk sensoren op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Requiem19 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:30:
[...]

Retro inspiratie... De R80 is echt een juweeltje imo.

[Afbeelding]

[...]

Ik vind hem optisch ook fantastisch. Maar dit is weer typisch zo'n motor die niet kan waar hij voor bedoeld is. Het is meer een Starbucks show off dan dat je er off road mee kan. Datzelfde geldt overigens voor de GS'en ook, maar toch verkopen ze fantastisch. Dus wat maakt het uit he? ;)
Je kan er meer mee dan je denkt.. het is natuurlijk geen hardcore enduro.. maar als ik zie hoe ver in de modder ik kom met mijn Guzzi dan komt dit ding verder vermoed ik..
Net als toen ik in Australie een Subaru Forester had en ging 4WDing met kennisen in Toyota Landcruisers.. in het begin veel grappen over de radio over 'the little car' maar toen ik mooi met ze mee kwam door goede techniek te gebruiken.. na een poos hield het snel op met de grappen en kregen we streetcred offroadcred:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
ToolkiT schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:06:
[...]

Je kan er meer mee dan je denkt.. het is natuurlijk geen hardcore enduro.. maar als ik zie hoe ver in de modder ik kom met mijn Guzzi dan komt dit ding verder vermoed ik..
Net als toen ik in Australie een Subaru Forester had en ging 4WDing met kennisen in Toyota Landcruisers.. in het begin veel grappen over de radio over 'the little car' maar toen ik mooi met ze mee kwam door goede techniek te gebruiken.. na een poos hield het snel op met de grappen en kregen we streetcred offroadcred:)
Tjah, je kant ook met een 1200GS de wereld rond. Maar is hij daarvoor geschikt? Absoluut niet.

Op de motorbeurs ook nog even het Enduro parcours gezien waar Werner, instructeur bij BERRT, even liet zien hoe het moet op een 1200GS. Heel knap en het kan ook allemaal op een GS, maar het is 100x makkelijker op een lichte enduro.

I blame it on Charlie & Ewan >:).

Ook op een R1 kun je trouwens prima de wereld rond:
Afbeeldingslocatie: https://mcn-images.bauersecure.com/pagefiles/561104/2.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Requiem19 op 19-02-2019 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Requiem19 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:09:
[...]

Tjah, je kant ook met een 1200GS de wereld rond. Maar is hij daarvoor geschikt? Absoluut niet.

Op de motorbeurs ook nog even het Enduro parcours gezien waar Werner, instructeur bij BERRT, even liet zien hoe het moet op een 1200GS. Heel knap en het kan ook allemaal op een GS, maar het is 100x makkelijker op een lichte enduro.

[Afbeelding]
Of een gsx-r1000

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjansmits123
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-08-2024
centraal beheer schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:36:
[...]

Hoi DrivinUCrazy,

Leuk dat je zo over mijn bijdrage denkt. Regel jij dat dit een 'vastgemaakte startpost' wordt in dit topic? ;)

Webcare Centraal Beheer
Hoi Remco, dat lijkt me niet zo'n goed idee. Bij veel verzekeraars ben je tijdens de 'Winterstop' NIET WA verzekerd. Zou jammer zijn als iemand hier een ritje gaat maken en denkt dat ie gewoon verzekerd is, terwijl dat niet zo blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
henkjansmits123 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:24:
[...]

Hoi Remco, dat lijkt me niet zo'n goed idee. Bij veel verzekeraars ben je tijdens de 'Winterstop' NIET WA verzekerd. Zou jammer zijn als iemand hier een ritje gaat maken en denkt dat ie gewoon verzekerd is, terwijl dat niet zo blijkt te zijn.
Dat zou ik nog maar eens goed navragen bij de verzekeraar. Je zou dan ook de motor moeten schorsen bij de RDW. Doe je dat niet en je hebt geen WA dekking krijg je vanzelf fanmail met het verzoek even een boete van rond de 400 euro te betalen.

De winterstop regeling beperkt voornamelijk het rij risico maar niet het WAM risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Het is natuurlijk altijd mogelijk om de reactie van centraal beheer compleet in de OP te zetten, met de kanttekening dat dit zo is bij centraal beheer.
Lijkt me duidelijk genoeg.

Maar daarover mogen de topic-master @wimmel_1 en @lolgast beslissen :P

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik kreeg van AEON/KNMV een mailtje dat in verband met de Motorbeurs de winterstop eerder stopt zodat je ook op de motor naar de beurs kon. Nu doe ik er niet aan (die paar euro per maand kan ik wel missen) maar het verschilt dus per verzekeraar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkjansmits123
Ik kan het mis hebben hoor, maar bij de Europeesche (bestaat inmiddels niet meer onder het 'merk' Europeesche) is dit wel zo, zie: https://www.europeesche.n...zekering_nummer_86.20.pdf
"Art. 3.3: Gedurende de periode van 1 december tot 1 maart zijn automatisch
opgeschort:

3.3.1 de in 6.1 t/m 6.6 en 6.21 genoemde dekkingsvormen, indien uit de polis
blijkt dat Wettelijke aansprakelijkheid met winterstop is verzekerd

6.2 Verzekerd is de aansprakelijkheid van verzekerde voor schade aan
personen en zaken - met inbegrip van daaruit voortvloeiende schade - die is
veroorzaakt met of door de motorfiets en/of door zaken die zich hierop bevinden
dan wel hiervanaf vallen of gevallen zijn."

Daarnaast vind ik het opmerkelijk dat Centraal Beheer deze informatie op hun eigen website niet duidelijk beschrijft: https://www.centraalbehee...ring/Paginas/korting.aspx
"Winterstop korting
U krijgt korting op uw Motorverzekering als u van 1 december tot 1 maart niet op uw motor rijdt. Aanrijdingen zijn dan niet verzekerd. Schade door vandalisme en relletjes is wel verzekerd. Heeft u de dekking Brand-, storm- en natuurschade of de dekking Diefstal en Inbraak? Dan lopen deze dekkingen tijdens de winterstop gewoon door. Vink winterstop aan in de premieberekening. En u ziet gelijk wat u bespaart."

En ook op https://www.centraalbeheer.nl/CB%20Downloads/MotorWA.pdf , 4.10, pagina 33:
"Wanneer is schade niet verzekerd?
De motor heeft een winterstop.
• Winterstop is van 1 december tot 1 maart.
• Tijdens de winterstop is de motor in de stalling wel verzekerd voor schade door:
- vandalisme en relletjes
- het omvallen van de motor
- een plotselinge oorzaak van buiten de motor."

Net ook nog gevonden: https://www.klassiekerweb...sregeling-2019-regeltjes/
Betreft dan wel oldtimers.... Maar dat is in deze wel vergelijkbaar.
Quote:
"“Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen W” (de WAM) van kracht waarmee je verplicht bent om je oldtimer in de bewuste wintermaanden minimaal WA verzekerd te houden ondanks feit dat je geen gebruik mag maken van de openbare weg. Op dit moment kent de WAM alleen een uitzondering voor voertuigen die geschorst zijn. Een wat aparte situatie, maar wel hoe het vooralsnog geregeld is."

[ Voor 25% gewijzigd door henkjansmits123 op 19-02-2019 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:10
MichielK71 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:28:
[...]

Dat zou ik nog maar eens goed navragen bij de verzekeraar. Je zou dan ook de motor moeten schorsen bij de RDW. Doe je dat niet en je hebt geen WA dekking krijg je vanzelf fanmail met het verzoek even een boete van rond de 400 euro te betalen.

De winterstop regeling beperkt voornamelijk het rij risico maar niet het WAM risico.
Ik kreeg via mijn verzekering te horen dat wanneer ik met mijn all-risk verzekering met winterstop toch nog zou rijden ik wel WA verzekerd zou zijn. Echter nu ik niet meer all-risk verzekerd ben maar WA+diefstal werd er aangegeven dat ik helemaal niet verzekerd zou zijn. Vond dit ook vreemd klinken gezien ik vanuit mijn werk wel een verzekerings achtergrond heb. Vent aan te telefoon wist er echter weinig over te vertellen en omdat ik toch de winter regeling stop wou zetten heb ik er niet meer naar doorgevraagd.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Requiem19 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:09:
[...]

[Afbeelding]
Tuurlijk is een lichte enduro veel beter daarvoor.. maar waar ik op reageerde is dat het niet alleen 'all show and no go' was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
ToolkiT schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:50:
[...]

Tuurlijk is een lichte enduro veel beter daarvoor.. maar waar ik op reageerde is dat het niet alleen 'all show and no go' was..
Fair enough, zonder in een wellus-nietus discussie te komen vind ik nog steeds dat een Dakar editie in ieder geval een duintje moet kunnen overleven ;).

Blijft esthetisch wel een toppertje, met mooie knipoog naar het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Requiem19 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:55:
[...]

Fair enough, zonder in een wellus-nietus discussie te komen vind ik nog steeds dat een Dakar editie in ieder geval een duintje moet kunnen overleven ;).

Blijft esthetisch wel een toppertje, met mooie knipoog naar het verleden.
Mee eens, ik zou hem wel eens in het zand willen zien..
Die orignele R80 Dakar is ook een bakbeest trouwens, behalve meer bodemvrijheid vermoed ik dat het verschil niet erg groot is en beide niet ideaal zijn..
Maar laten we eerlijk zijn 99% van de allroad motoren gaat nooit het asfalt af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centraal beheer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04-2020

centraal beheer

Bedrijfsaccount Centraal Beheer
henkjansmits123 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:39:
Ik kan het mis hebben hoor, maar bij de Europeesche (bestaat inmiddels niet meer onder het 'merk' Europeesche) is dit wel zo, zie: https://www.europeesche.n...zekering_nummer_86.20.pdf
"Art. 3.3: Gedurende de periode van 1 december tot 1 maart zijn automatisch
opgeschort:

3.3.1 de in 6.1 t/m 6.6 en 6.21 genoemde dekkingsvormen, indien uit de polis
blijkt dat Wettelijke aansprakelijkheid met winterstop is verzekerd

6.2 Verzekerd is de aansprakelijkheid van verzekerde voor schade aan
personen en zaken - met inbegrip van daaruit voortvloeiende schade - die is
veroorzaakt met of door de motorfiets en/of door zaken die zich hierop bevinden
dan wel hiervanaf vallen of gevallen zijn."

Daarnaast vind ik het opmerkelijk dat Centraal Beheer deze informatie op hun eigen website niet duidelijk beschrijft: https://www.centraalbehee...ring/Paginas/korting.aspx
"Winterstop korting
U krijgt korting op uw Motorverzekering als u van 1 december tot 1 maart niet op uw motor rijdt. Aanrijdingen zijn dan niet verzekerd. Schade door vandalisme en relletjes is wel verzekerd. Heeft u de dekking Brand-, storm- en natuurschade of de dekking Diefstal en Inbraak? Dan lopen deze dekkingen tijdens de winterstop gewoon door. Vink winterstop aan in de premieberekening. En u ziet gelijk wat u bespaart."

En ook op https://www.centraalbeheer.nl/CB%20Downloads/MotorWA.pdf , 4.10, pagina 33:
"Wanneer is schade niet verzekerd?
De motor heeft een winterstop.
• Winterstop is van 1 december tot 1 maart.
• Tijdens de winterstop is de motor in de stalling wel verzekerd voor schade door:
- vandalisme en relletjes
- het omvallen van de motor
- een plotselinge oorzaak van buiten de motor."

Quote:
"“Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen W” (de WAM) van kracht waarmee je verplicht bent om je oldtimer in de bewuste wintermaanden minimaal WA verzekerd te houden ondanks feit dat je geen gebruik mag maken van de openbare weg. Op dit moment kent de WAM alleen een uitzondering voor voertuigen die geschorst zijn. Een wat aparte situatie, maar wel hoe het vooralsnog geregeld is."
Hoi henkjansmits123,

Bedankt voor je feedback op over onze website. Ik pak dit op en ga ermee aan de slag.

Het blijft altijd belangrijk om contact op te nemen met je verzekeringsmaatschappij over wat wel en niet verzekerd is.

Webcare Centraal Beheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TropischFruit
Panini schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:12:

Weinig mensen hier die met motorscooters rijden, de openingspost laat ook niemand zien die een Gilera runner heeft. Enige met een motorscooter is Bommel met een Vespa GTS 250.

Waarom niet voor een 'normale' motor gaan waarop je moet schakelen?
Ik heb een derbi schakelbrommer gehad maar dat is toch niet echt m'n ding. Vandaar dat ik een motorscooter wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
TropischFruit schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:02:
[...]

Ik heb een derbi schakelbrommer gehad maar dat is toch niet echt m'n ding. Vandaar dat ik een motorscooter wil. :)
Schakelbrommertje is totaaal niet vergelijkbaar met een motor. Op een schakelbrommer moet je 4x schakelen en dan rijdt je 30km/u. Met een 125cc motor zit je dan toch al dik boven de 80km/u. Best een verschilletje.

Maar niks mis om voor een motorscooter te gaan hoor. Zorg dan wel dat je het gewoon bij 125cc houdt en niet gaat opvoeren naar 180cc ofzo. Anders rijdt je onverzekerd rond en dat wil je echt niet.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
henkjansmits123 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:39:
Quote:
Wat hier staat over de WAM dekking is juist. Als je een gekentekend voertuig op naam hebt staan, en deze is niet geschorst, ben je wettelijk verplicht om in ieder geval een WA verzekering af te sluiten.

Als een verzekeraar een winterstop korting aanbiedt en ze zouden ook het kenteken afmelden bij de RDW in het CRWAM register krijg je vanzelf (systemen zijn aan elkaar gekoppeld) een brief van het CJIB met een boete. Daarom is het zeer onwaarschijnlijk dat een verzekeraar de WA dekking tijdens de winterstop zou afvoeren. Het volledig casco risico (schade aan de motor door een ongeval) kan wel opgeschort worden. De dekking voor beperkt casco (diefstal, brand en dergelijke) blijft vaak ook van kracht. Want de motor kan nog steeds gestolen worden of door brand verloren gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjansmits123
MichielK71 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:32:
[...]

Wat hier staat over de WAM dekking is juist. Als je een gekentekend voertuig op naam hebt staan, en deze is niet geschorst, ben je wettelijk verplicht om in ieder geval een WA verzekering af te sluiten.

Als een verzekeraar een winterstop korting aanbiedt en ze zouden ook het kenteken afmelden bij de RDW in het CRWAM register krijg je vanzelf (systemen zijn aan elkaar gekoppeld) een brief van het CJIB met een boete. Daarom is het zeer onwaarschijnlijk dat een verzekeraar de WA dekking tijdens de winterstop zou afvoeren. Het volledig casco risico (schade aan de motor door een ongeval) kan wel opgeschort worden. De dekking voor beperkt casco (diefstal, brand en dergelijke) blijft vaak ook van kracht. Want de motor kan nog steeds gestolen worden of door brand verloren gaan.
Klopt. Echter staat er ook duidelijk: 'ondanks feit dat je geen gebruik mag maken van de openbare weg'.
Ik heb zo het idee dat dit hetzelfde verhaal is als je een schade veroorzaakt en teveel hebt gedronken, namelijk: verzekeraar betaalt uit aan de tegenpartij, echter wordt de schade verhaald op de veroorzaker.
Je bent dus wel volgens de WAM richtlijn verzekerd, echter MAG je geen gebruik maken van de openbare weg. Maar ik kan het fout hebben... Blijkt nu wel dat het een grijs gebied is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:10:
Schakelbrommertje is totaaal niet vergelijkbaar met een motor. Op een schakelbrommer moet je 4x schakelen en dan rijdt je 30km/u.
Ik zag pas een filmpje van een 50cc "brommer" met 18 versnellingen en een max van 20.000rpm die toch wel wat harder kon :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Frans92 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:31:
Het is natuurlijk altijd mogelijk om de reactie van centraal beheer compleet in de OP te zetten, met de kanttekening dat dit zo is bij centraal beheer.
Lijkt me duidelijk genoeg.

Maar daarover mogen de topic-master @wimmel_1 en @lolgast beslissen :P
Ik denk persoonlijk dat "We" voor dit soort uitermate nuttige posts beter de "Pin" functionaliteit kunnen gaan gebruiken?

Het wordt dan alleen wél een dingetje om bij een verplichte/afgedwongen "Nieuw Topique" alle gepinde posts over te zetten qua info (iets waar volgens mij niet aan gedacht is bij de implementatie van die feature).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

wimmel_1 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:27:
[...]

Ik denk persoonlijk dat "We" voor dit soort uitermate nuttige posts beter de "Pin" functionaliteit kunnen gaan gebruiken?

Het wordt dan alleen wél een dingetje om bij een verplichte/afgedwongen "Nieuw Topique" alle gepinde posts over te zetten qua info (iets waar volgens mij niet aan gedacht is bij de implementatie van die feature).
Dus is het dan misschien beter om de OP aan te passen? :9
In ieder geval totdat de functie van het pinnen is uitgebreid?

XBL: DonFrans

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Chakotay
Nee, het is beter om geen nieuwe delen meer te openen >:)

* Chakotay pakt popcorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
ToolkiT schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:01:
[...]

Mee eens, ik zou hem wel eens in het zand willen zien..
Die orignele R80 Dakar is ook een bakbeest trouwens, behalve meer bodemvrijheid vermoed ik dat het verschil niet erg groot is en beide niet ideaal zijn..
Maar laten we eerlijk zijn 99% van de allroad motoren gaat nooit het asfalt af..
Volgens mij was het in de motoplus een aantal weken terug dat er een R 9 T scrambler getest werd.
Ik dacht dat ze best te spreken waren over hoe dat ding over de zand en bos paden reed.
Deze Dakar wannabe is op de zelfde R9T gebaseerd dus wat dat betreft moet het denk ik best goed komen zolang je niet een of ander moeras of complete woestijn in rijd.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
[...]

[Afbeelding]

Mijn excuses, idd de R1250R :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
w4rguy schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:00:
Zijn er mensen hier met ervaring op het gebied van het vervangen van motoraccu's?

Ik heb nu een Yuasa YTZ10S gel accu. Echter, die is overleden (RIP). Nu ben ik aan het kijken voor een nieuwen en zie enorme prijsverschillen. Waar ik achter ben is dat het getal (in mijn geval de '10') de maat weergeeft. Echter hebben lang niet alle merken die maat in productie.Ook lees ik dat de CCA-waarde belangrijk is.

Is het zo dat je een andere accu zomaar kunt pakken (zolang die maar past?). Of snijd ik nu de bocht te kort af? Ik stond laatts in de winkel en daar hadden ze Shido Lithium accu's maar die waren niet in maat '10' te krijgen. Ik heb een accu met maat '9'' even naast mijn accu gehad maar die was net een paar cm hoger. die ruimte heb ik niet beschikbaar onder het zadel.

In a nutshell:
- CCA waarde - hoe belangrijk is die? Start een motor wel als die lager is van een nieuwe accu?
- Maat - kan ik zomaar een andere maat er in hangen?
Yuasa is misschien wat duurder, maar bij normaal gebruik en net onderhoud een van de betere merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 14:44
SniperGuy schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:49:
[...]

Yuasa is misschien wat duurder, maar bij normaal gebruik en net onderhoud een van de betere merken
Onderhoud huh? Hoe onderhoud je een onderhoudsvrije batterij? :?

(ok ja druppellader en zo, maar dat is toch niet nodig als je motor zelden langer dan een week stilstaat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Dryhte schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:53:
[...]

Onderhoud huh? Hoe onderhoud je een onderhoudsvrije batterij? :?

(ok ja druppellader en zo, maar dat is toch niet nodig als je motor zelden langer dan een week stilstaat?)
Druppellader bij langere tijd stilstaan, accupolen schoon houden en zorgen dat de boutjes goed vast zitten, niet zorgen voor te lage/te hoge temperaturen, zorgen dat het laadsysteem in orde is, vloeistof nivo op pijl houden (nvt bij een MF accu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Waar heb je op gelest voor je A1?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 19:17

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

[...]

[Afbeelding]

De fraaiste (en kleinste) die ik ken is van SC Project:
https://shop.sc-project.c...-B29-93-SC1-R-Muffler.htm

Afbeeldingslocatie: https://shop.sc-project.com/Images/Products/Zoom/B29-93C_bmw_R1200R_SC1-R_carbon_titanium_sc-project_pot_silencieux_echappement_scproject.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

SniperGuy schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:56:
[...]

Druppellader bij langere tijd stilstaan, accupolen schoon houden en zorgen dat de boutjes goed vast zitten, niet zorgen voor te lage/te hoge temperaturen, zorgen dat het laadsysteem in orde is, vloeistof nivo op pijl houden (nvt bij een MF accu)
Ik doe echt helemaal niks aan de accu en heb nooit problemen gehad met starten. Vandaag begonnen om de racer weer klaar te maken voor het nieuwe seizoen, begin november weggezet en vandaag starte het ding alsof ik er gisteren nog mee gereden heb. Ook met "oude" Portugese brandstof. En dit is eigenlijk mijn ervaring met al mijn motoren tot dusver.

Tenzij je een alarm of andere continue stroomtrekker hebt kan je volgens mij een moderne accu zonder problemen een winter laten staan zonder hem aan een drupppellader te hoeven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
xos schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:58:
[...]

Ik doe echt helemaal niks aan de accu en heb nooit problemen gehad met starten. Vandaag begonnen om de racer weer klaar te maken voor het nieuwe seizoen, begin november weggezet en vandaag starte het ding alsof ik er gisteren nog mee gereden heb. Ook met "oude" Portugese brandstof. En dit is eigenlijk mijn ervaring met al mijn motoren tot dusver.

Tenzij je een alarm of andere continue stroomtrekker hebt kan je volgens mij een moderne accu zonder problemen een winter laten staan zonder hem aan een drupppellader te hoeven staan.
Dat laatste is bij veel motoren welke op de openbare weg gebruikt worden eigenlijk standaard het geval. Niet vanwege een standaard alarm, dat is gelukkig geen standaard iets, maar meer doordat er van allerlei andere aftermarket spullen aangesloten zijn welke ook met een uitgeschakeld contactslot nog stroom kunnen blijven trekken (navigatie / telefoonopladers..... noem het maar op).

Een startaccu welke aan zelfontlading doet zonder aangesloten sluipverbruikers is gewoon écht "Stuque" :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 13-09 23:26
noes schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:54:
[...]

Bijna alle nieuwe motoren hebben zo'n lomp groot uitlaat systeem, bijv die van Kawasaki zijn ook zo lelijk.

[Afbeelding]

Beste oplossing is een compleet aftermarket systeem eronder te zetten :9
Tenzij je een MV Agusta koopt. Dan MOET je met de tengels van de uitlaat blijven...

https://goo.gl/images/Yogj2R

[ Voor 23% gewijzigd door BvZwolle op 19-02-2019 19:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
BvZwolle schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 18:56:
[...]

Tenzij je een MV Agusta koopt. Dan MOET je met de tengels van de uitlaat blijven...

Niet helemaal mee eens >:)

Een vriendin van me rijdt met een MV Agusta Dragster Corsa en daarbij werd de bijbehorende en tevens originele "SC Project" uitlaat in een afzonderlijke (én zeer luxe) kist bijgeleverd terwijl op de fiets zélf een straatlegale uitlaat (a'la F3) was gemonteerd.

Dat SC Project "ding" moet je niet in die kist laten zitten.... Al is dat waarschijnlijk wel beter voor je oren (én je portemonnaie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja SC is vaak een beetje té imho :P Zelfs met DB killer zijn ze erg aanwezig. :+

Beetje het tijdperk dat iedereen met een Boss uitlaat rondcroste, en het liefst dubbel. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Vraagje,

Maakt het uit als ik mijn olie bijvul en daar zit dan nu bijvoorbeeld 10W40 Vol synthetisch van Castrol in en ik vul het aan met een litertje 10W40 vol synthetisch van Motul. Zorgt dit voor problemen?
SmurfLink schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:01:
[...]

Waar heb je op gelest voor je A1?
Ik heb de meeste rijscholen hier in de regio met de YBR-125 rond zien rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Geen probleem, bij een reguliere oliewissel blijft er ook altijd wat achter. Zolang beide olies voldoen aan de eisen uit het boekje zit je goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 19:24

charrel

Cortisol4life..

Grappig, net in onderhandeling om een sc project demper te scoren voor mijn r1200r lc.
Mooiste betaalbare demper die er op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
BvZwolle schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 18:56:
[...]

De einddemper is prachtig, maar ik zou alsnog die gigantische klont extra gewicht eronder graag vervangen door een mooi stuk RVS pijpwerk (en dan meteen een nieuwe mapping erin :P )

Ik heb overigens hetzelfde met de 749, de standaard demper zit netjes weggewerkt in het kontje. Aftermarket ziet alleen de Termignoni er goed uit, maar die zijn (waarschijnlijk daarom) niet te betalen.

[ Voor 12% gewijzigd door Chakotay op 19-02-2019 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:18
Tuono of RSV4 met een SC project demper (dat model wat op een blik coca cola lijkt) :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SC Project onder een 1290R doet meer dan 130dB. Meer dan een blikje cola is het inderdaad ook niet :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Zoals gisteren aangekondigd (Grubeater in "Hét grote motortopic - Deel 23"), vandaag aan mijn motor gewerkt.
De benzinekraan gecontroleerd, de vlotterkamers gecheckt, de bougies gecontroleerd, die klopten allemaal. In de zin van: de benzinekraan gaf benzine door als de vlotter in de kraan door het vacuum werd geopend, de vlotterkamers stonden vol benzine en de bougies gaven ontsteking.
Toen de kappen, de tank en de luchtduct verwijderd om bij de carburateurs te komen. Van de voorste carb bleef het diafragma een beetje hangen, maar WD40 kreeg dat weer los.Toen met WD40 als starter geprobeerd de motor te starten, dat werkte niet. Het enige wat nog overbleef was het wisselen van de carburateurs.
Gelukkig was ik 's ochtends heen en weer geweest naar een kennis in Duiven om een ander setje carburateurs te gaan halen. De inlaatrubbers los geschroefd, de gaskabel en de chokeplunjers losgemaakt en de carburateurs van de cilinders getrokken. Toen de benzineleiding van de oude carbs op de nieuwe gezet, net zoals de twee houdertjes voor de benzineleiding. Toen goed gekeken naar de inlaatrubbers om die onder de juist hoek over te zetten op het nieuwe setje carbs.
De nieuwe carburateurs konden nu op de inlaten van de cilinders gezet worden, dit ging vrij snel. Toen nog geprobeerd met WD40 als startvloeistof, maar dat werkte niet echt. De luchtduct duurde iets langer om er weer op terug te zetten, maar opeens zat die er goed op. De tank weer terug geplaatst en aangesloten. Via de vacuumslang wat benzine uit de tank de carbs in gezogen. Onder tussen had ik de tank gevuld met 5 L Shell V-power om een lege tank uit te sluiten.
Na een paar keer proberen kreeg ik de motor aan de gang, maar echt helemaal soepel ging het niet. Veel backfire waardoor het toerental weg viel, ook stond de stationair schroef te laag. De motor wilde alleen met choke starten. De stationair schroef toen afgesteld, maar 4000 toeren was wat veel. :+
Ook klopt de gashendel niet, ik had de kabels verkeerdom aangesloten. Hierdoor viel bij gas dicht het toerental te langzaam terug. 8)7
Normaal staan de pilot jets op een Transalp op 2,5 slag uit, maar ik heb een Remus uitlaat. Om de backfire te verhelpen heb ik het mengsel iets rijker gezet door de pilot jets 3 slagen uit te draaien. Met de gaskabel goed om liep de motor ook fijner en kon ik de stationair schroef zo zetten dat het toerental stationair ongeveer op 1500 toeren zit.
Tussendoor af en toe even gebeld met mijn hulplijn uit Duiven en nu werkt het goed.
Morgenvroeg maar even wat extra tijd nemen om te gaan tanken en een rondje te rijden voordat ik naar mijn werk rij.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Grubeater Als ik 't zo ff snel doorlees: WD40 is dus eigenlijk gewoon een waardeloos goedje om te gebruiken tijdens een revisie van carburateurs?

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 23:16:
@Grubeater Als ik 't zo ff snel doorlees: WD40 is dus eigenlijk gewoon een waardeloos goedje om te gebruiken tijdens een revisie van carburateurs?

:9
Sowieso als startvloeistof :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Als startervloeistof werkt het voor geen meter in ieder geval @wimmel_1. :+

Beide setjes carbs waren gereviseerd, ultrasoon gereinigd, etc. Alleen eentje doet het dus niet goed.

Hoe zitten de broeken van Rev'it eigenlijk? Vallen die klein of groot uit? In USA maten heb ik 38" breed en 32" lang. Dus het moet een XL of een XXL worden.

[ Voor 62% gewijzigd door Grubeater op 19-02-2019 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 13-09 23:26
charrel schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:06:
[...]

Grappig, net in onderhandeling om een sc project demper te scoren voor mijn r1200r lc.
Mooiste betaalbare demper die er op de markt is.
Ik vind persoonlijk een BOS uitlaat ook altijd erg mooi: strak, weinig tierlanteintjes zeg maar: https://goo.gl/images/PjVAf6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 19:24

charrel

Cortisol4life..

BvZwolle schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 01:05:
[...]

Ik vind persoonlijk een BOS uitlaat ook altijd erg mooi: strak, weinig tierlanteintjes zeg maar: https://goo.gl/images/PjVAf6
Dat klopt, akrapovic vind ik ook mooi. Maar die prijzen gaan natuurlijk nergens meer over. Zijn minimaal 2x zo duur als andere merken. Bos en akra steken er met kop en schouders bovenuit. 1000€ voor een demper die je binnen 1,5 minuut kan jatten...

Heb ooit is een complete set gekocht voor mijn zrx1200r van akra. Bochten en demper, dat was toen rond de 730€ totaal. Nu betaal je al dik meer voor de demper alleen. Was toen ook al titanium demper met RVS bochten.

[ Voor 12% gewijzigd door charrel op 20-02-2019 07:14 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• deanhouben
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik wil mij ook even aanmelden in dit Topic.
Afgelopen december eindelijk mijn motorrijbewijs gehaald (al 10 jaar gelden een keer een start mee gemaakt maar nooit echt doorgezet). Nu had ik het idee afgelopen jaar weer om eindelijk dat rijbewijs te gaan halen en het is me binnen 5 maanden allemaal prima gelukt. Kom uit de omgeving van Hoorn en heb in januari mijn eerste motor aangeschaft. Een fijne naked met voldoende vermogen om mee te kunnen in het dagelijkse verkeer.

Update : Ff fototje toegevoegd
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LCvpYtt.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door deanhouben op 20-02-2019 09:50 . Reden: Foto toevoegen ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

noes schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 23:27:
[...]

Sowieso als startvloeistof :+
Idd. Remreiniger ftw.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
@Grubeater waar zitten die pilot jets ergens? Dan zet ik die van mij ook wat rijker, dat is eigenlijk al tijden nodig.

Of bedoel je dat je de sproeiers vervangen hebt voor grotere?

[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-02-2019 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Grubeater schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 23:27:
Als startervloeistof werkt het voor geen meter in ieder geval @wimmel_1. :+

Beide setjes carbs waren gereviseerd, ultrasoon gereinigd, etc. Alleen eentje doet het dus niet goed.

Hoe zitten de broeken van Rev'it eigenlijk? Vallen die klein of groot uit? In USA maten heb ik 38" breed en 32" lang. Dus het moet een XL of een XXL worden.
Rev'it valt vrij smal, maar is wel aan de lange kant. Spijkerbroek maat heb ik 36"/36", Held overbroek is XXL lang, Rev'it overbroek is XYL (maar niet de lange uitvoering). RevIt spijkerbroeken vond ik ook te smal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
@Grubeater Ik kan alleen spreken over de Rev'it jeans en die vallen bijna allemaal redelijk smal. Vooral de broekspijpen zijn 'skinny' voor mij vaak. Heb redelijk stevige bovenbenen en dan zit een 34/32 al gewoon strak om mijn benen. Máár er is 1 model van de Rev'it jeans die super fijn zit en lekker los en dat is de Rev'it Philly 2. Erg fijne motorjeans is dat en kan gewoon over laarzen en schoenen in tegenstelling tot de andere jeans die je er vaak in moet stoppen.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

deanhouben schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 07:17:
heb in januari mijn eerste motor aangeschaft. Een fijne naked met voldoende vermogen om mee te kunnen in het dagelijkse verkeer.
En, wat is het geworden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Leviathius schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:57:
@Grubeater Ik kan alleen spreken over de Rev'it jeans en die vallen bijna allemaal redelijk smal. Vooral de broekspijpen zijn 'skinny' voor mij vaak. Heb redelijk stevige bovenbenen en dan zit een 34/32 al gewoon strak om mijn benen. Máár er is 1 model van de Rev'it jeans die super fijn zit en lekker los en dat is de Rev'it Philly 2. Erg fijne motorjeans is dat en kan gewoon over laarzen en schoenen in tegenstelling tot de andere jeans die je er vaak in moet stoppen.
Ik vond de rev'it jeans echt voor geen meter zitten. Ik had een Rev'it lombard 2. Van alle broeken die ik destijds gepast had zat deze het beste. Toch maar verkocht omdat het niet lekker zat. Boven veel te strak. Pijpen veel te groot. Heb nu een Bull-It Heritage Lite Slim. Deze zit perfect en is nog een beetje stretch ook ;) Je kan van de bull-it lite lijn ook voor een straight gaan ivp slim die hebben iets bredere pijpen. Op sommige sites heet deze lijn ook wel SP120. Deze hebben vrij grote panelen met kevlar, maar niet 100%. Wil je 100% kevlar kan je voor de bull-it SR6 lijn gaan ;)

http://www.bull-it.com/me...ages/Image_1_coverage.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door ProfaNe op 20-02-2019 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 14:45
Geen ervaring. Die 180 cc lijkt me geen optie, mag je niet op rijden met je A1 rijbewijs. Mijn dochter had destijds een 125 cc Honda Rebel. Hebben we tweedehands uit Duitsland gehaald. We wilden het niet te duur maken, aangezien ze na twee jaar toch naar A2 zou gaan. Uiteindelijk zijn de cc's en KW's zo beperkend dat het model bepalend is voor wat je mooi vindt en wat goed zit. Die Rebel was best een leuk ding voor de binnenwegen, maar totaal ongeschikt voor snelweg. En dat geldt volgens mij voor alles. De cc's en kw's zijn daarvoor te beperkend. Ik vind het ook een maf systeem. Mijn dochter mocht op haar 17e bij wijze van spreken in een Porsche met 300 kw rijden, maar op de motor op haar 18e maar 11 kw. Totaal krom.

Ik ben zelf Honda fan. Mocht ik zelf voor de keuze staan, dan zou ik voor de 125 cc Varadero gaan. Oogt ondanks het vermogen als een volwaardige motor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deanhouben
JK schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:00:
[...]

En, wat is het geworden? :)
Ik ben gegaan voor een BMW S1000R uit 2014. Fijne fiets om te sturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

@deanhouben Oh, meteen goed ook! :) Die heeft wel meer dan voldoende vermogen om mee te komen met het verkeer. Veel plezier er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

deanhouben schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:20:
[...]

Ik ben gegaan voor een BMW S1000R uit 2014. Fijne fiets om te sturen
FOTO'S! :(

Gefeliciteerd he :Y nog een S1000 rijder erbij! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@HTT-Thalan Volgens mij nummer 6 op dit plaatje, in een Haynes manual kun je het beter zien. Sproeiers zijn origineel zover ik weet. Afbeeldingslocatie: https://images.cmsnl.com/img/partslists/honda-xl600v-transalp-1994-r-germany-carburetor-component-parts_bigecm9h42e__1801_718d.gif

@noes & @Leviathius & @ProfaNe Dan moet ik voor XXLof XYL gaan. Ik kijk naar een Rev'it Sand 3 broek, want de rits van mijn Lidl broek is nu stuk en de waterdichte liner was al eerder in het kruis uitgescheurd.
Dan halen we volgende maand de bijbehorende jas.

@coenox Ik heb de 125cc Varadero wel eens in het wild gezien. Ziet er leuk uit en zo lang je niet gaat blazen op de snelweg kun je gewoon meekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 15:07
[...]

Tijdens het lessen vond je het schakelen uiteindelijk ook niks? Zoals Leviathius zegt is het wel echt een groot verschil met een motor.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/78/d2/50/78d250e52f24ec211987a0a97349863f.jpg
Kwam vandaag dit tegen. :9~

Toch maar weer eens mijn caferacer project oppakken, hopelijk kan ik deze dan in de zomer afmaken. Aangezien een sleutelruimte in de stad niet te betalen is heb ik besloten om daarvoor de schuur bij mijn ouders te claimen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 12:20
[...] Een fijne naked met voldoende vermogen om mee te kunnen in het dagelijkse verkeer. op het circuit.

[Afbeelding]
Fixed it for you :P Wat een beest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht iemand nog interresse hebben in een motormover, stuur me dan maar even een DM ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2bpOaDjlkRI0YoC73H6A7vrg/full.jpg

Let op werkt alleen op gladde garagevloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Afgelopen december eindelijk mijn motorrijbewijs gehaald (al 10 jaar gelden een keer een start mee gemaakt maar nooit echt doorgezet). Nu had ik het idee afgelopen jaar weer om eindelijk dat rijbewijs te gaan halen en het is me binnen 5 maanden allemaal prima gelukt. Kom uit de omgeving van Hoorn en heb in januari mijn eerste motor aangeschaft. Een fijne naked met voldoende vermogen om mee te kunnen in het dagelijkse verkeer.

[Afbeelding]
:P :P :P
Ik heb em ook en... dat is net iets meer dan het dagelijkse verkeer door te komen.
Heb je em op dynamic staan? Voor een eerste moto is dit wel pittig. Aan de andere kant leer je heel goed wat doseren is, want ga je sportief rijden en te vroeg op de gas gaat je dat direct weten en bouw je ervaring op. Aan de andere kant kan het heel snel fout gaan ook.
Is voor mij nog altijd DE ideale motor die nooit saai wordt en je af en toe herinnerd aan het in toom houden van je rechterhand en dat hij ook af en toe de bovenhand pakt :)

Fly safe zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deanhouben
kazzzdafke schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:31:
[...]

:P :P :P
Ik heb em ook en... dat is net iets meer dan het dagelijkse verkeer door te komen.
Heb je em op dynamic staan? Voor een eerste moto is dit wel pittig. Aan de andere kant leer je heel goed wat doseren is, want ga je sportief rijden en te vroeg op de gas gaat je dat direct weten en bouw je ervaring op. Aan de andere kant kan het heel snel fout gaan ook.
Is voor mij nog altijd DE ideale motor die nooit saai wordt en je af en toe herinnerd aan het in toom houden van je rechterhand en dat hij ook af en toe de bovenhand pakt :)

Fly safe zou ik zeggen!
Momenteel heb ik m lekker op Road staan. Dynamic Pro wordt ie wat nerveuzer van. Met de testrit stond ie wel op Dynamic Pro en hierdoor is toen ook mijn beslissing gevallen om deze machine aan te schaffen.
Gelukkig kan ik mijzelf goed inhouden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Dynamic pro zou ik niet direct aanraden. Dynamic of road is qua power hetzelfde enkel gaat em iets sneller ingrijpen in road.

Wees voorzichtig met de korte rij ervaring, want het is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Grubeater schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:40:
@HTT-Thalan Volgens mij nummer 6 op dit plaatje, in een Haynes manual kun je het beter zien. Sproeiers zijn origineel zover ik weet. [Afbeelding]

@noes & @Leviathius & @ProfaNe Dan moet ik voor XXLof XYL gaan. Ik kijk naar een Rev'it Sand 3 broek, want de rits van mijn Lidl broek is nu stuk en de waterdichte liner was al eerder in het kruis uitgescheurd.
Dan halen we volgende maand de bijbehorende jas.

@coenox Ik heb de 125cc Varadero wel eens in het wild gezien. Ziet er leuk uit en zo lang je niet gaat blazen op de snelweg kun je gewoon meekomen.
Als je waist maat 38" is zou ik maar meteen voor XYL gaan :Y

@deanhouben - staat je motor altijd buiten? Doe er dan een goede hoes over, blijft ie mooier. Die van Verheul zijn mooi en zwaar. Ook zou ik je een alarm adviseren, als je die nog niet hebt. Origineel BMW DWA alarm is makkelijk in te bouwen en door de dealer te activeren. Slaapt toch lekkerder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
noes schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:20:
[...]

@deanhouben - staat je motor altijd buiten? Doe er dan een goede hoes over, blijft ie mooier. Die van Verheul zijn mooi en zwaar. Ook zou ik je een alarm adviseren, als je die nog niet hebt. Origineel BMW DWA alarm is makkelijk in te bouwen en door de dealer te activeren. Slaapt toch lekkerder ;)
Zo'n hoes moet ik eigenlijk ook nog hebben voor de 749, weet je toevallig een goed adres voor die dingen? Liefst een rode natuurlijk :+

De motor staat wel grotendeels overdekt maar de achterkant is open waardoor het bij harde regen & wind alsnog aardig vochtig kan worden, hoesje eromheen is wel zo handig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@Chakotay Ik heb mijn verheul hoes bij Ten Kate vandaan, zover ik weet is er maar 1 kleur hoes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deanhouben
Hij staat altijd buiten onder een verheul motorhoes inderdaad.
Ik heb de mijne bij tenkate motorshop besteld.
Heb zitten denken om alarm aan te schaffen. Heb alleen begrepen dat hierdoor de accu sneller leeg getrokken wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 21:44
DrivinUCrazy schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:32:
Weet u nog, die schakelpook die op de originele schakelpookbout (:P) zou moeten passen, maar dat niet doet?

"We hebben de schakelpook nagemeten en vergeleken met de rest die op voorraad ligt. Die zijn hetzelfde dus er is geen sprake van een productiefout." (interessante redenering, als je die dingen in een batch laat maken :?)
"In de afgelopen 5 jaar, met 20-30 verkochte pookjes per jaar, is deze klacht echter vaker voorgekomen. 2 of 3 keer maar. Blijkbaar zijn de toleranties bij Yamaha te ruim" (aha, dus daarom meet ik met de schuifmaat een exácte diameter van 12,0mm bij die bout, terwijl die bout er al 60.000 km op zit :z )

"Opboren gaan we niet doen, ivm beschadiging van de anodiseerlaag. We kunnen wel een een eigen schakelpookbout meeleveren, kosteloos uiteraard, zodat dit zeker past."

Dat vind ik óók prima, maar controleer dan wel eerst of dat ding netjes past zonder al te veel speling.
Jaaa, dat zouden ze uiteraard doen. ;)
Weet ik zeker dat ik mezelf wil qouten? Ja hoor!

Net ontvangen: de schakelpook inclusief een perfect passende bout. Volgende week maar eens even ombouwen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Een fijne naked met voldoende vermogen om mee te kunnen in het dagelijkse verkeer.
lol, zou hij doorhebben dat er een versnellingsbak op zit? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 15:41
Maegrim schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:41:
[...]

Nou inderdaad, dat ding heeft vermogen zat om het dagelijkse verkeer ver voor te blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:27:
[...]

Zo'n hoes moet ik eigenlijk ook nog hebben voor de 749, weet je toevallig een goed adres voor die dingen? Liefst een rode natuurlijk :+

De motor staat wel grotendeels overdekt maar de achterkant is open waardoor het bij harde regen & wind alsnog aardig vochtig kan worden, hoesje eromheen is wel zo handig dan.
TenKate heeft ze.
deanhouben schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:31:
Hij staat altijd buiten onder een verheul motorhoes inderdaad.
Ik heb de mijne bij tenkate motorshop besteld.
Heb zitten denken om alarm aan te schaffen. Heb alleen begrepen dat hierdoor de accu sneller leeg getrokken wordt?
Ja, iets. Bij de S1000RR monteerde BMW een grotere accu als je voor het alarm koos, 11Ah ipv 10Ah (uit mn hoofd). Maar met een goede accu is dat geen enkel probleem. Als je er een langere tijd niet mee rijdt (winter bijv) kan je de accu eruit halen en binnen bewaren (eventueel af en toe bijladen). Dan blijft ie sowieso beter.
Maegrim schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:41:
[...]

Die heb je inderdaad niet nodig :+ 140km/u in de 1 haal je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:23

[Afbeelding]
Dat is een leuke eerste motor, 160pk en veel leuke snufjes 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

noes schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:43:
Als je er een langere tijd niet mee rijdt (winter bijv) kan je de accu eruit halen en binnen bewaren
Dan heb je alleen niks aan je mooie alarm :+

Awesome

Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.