Een update over de nieuwe motoraanschaf: het Tuono verhaal is afgesloten omdat ik twijfels had over de historie en het uitgevoerde onderhoud.
Meteen weer verder gezocht en na een zoektocht online uitgekomen op een Triumph Street Triple. Op veel plekken bestempeld als super machine dus die moest ik uiteraard toevoegen op het proefrit lijstje. Na wat internetspeuren een mooie Street Triple RX gevonden bij Roke in Mijndrecht. Niet specifiek opzoek naar een RX maar deze zag er zo schitterend uit dat zelfs mijn vriendin hem mooi vond.
Dus op een doordeweekse dag even wezen kijken en meteen een proefrit ingepland. Afgelopen zaterdag in alle vroegte en kou, (Ik ben een mooi-weer-rijder), ~60km op mijn CB500S richting Mijdrecht en hartelijk ontvangen door Ramon + Hond met een bak koffie.
De Striple RX stond al klaar en was al even warm gedraaid dus ik kon na een korte uitleg meteen een mooie rit maken over de dijk. Hoe te beginnen met dit te omschrijven.. In een woord:
Geweldig. Wel zeker bij vertrek even wat zenuwen door je lijf omdat je toch op een motor stapt die bijna twee keer het vermogen heeft van je huidige fiets. Gelukkig was dit gevoel na de eerste bocht verdwenen en begon het plezier.
Zaken die mij als casual motorrijder meteen opvielen aan de Striple RX:
- Ongelofelijk 'licht' voorwiel
- Enorm responsief in het midden van de bocht
- Veel grip op de volgens mij Pirelli's.
- Quickshifter, erg vet
- Motorgeluid was stuk luider, oh wat gaaf, dan ik had verwacht met een standaard uitlaat..
- Zadel zat echt heerlijk, je zit bijna over het voorwiel dus geeft wel een unieke rijervaring
- Blok pakt mooi vanaf onderin al op en blijft sleuren
Uit dit positieve verhaal kan dus ook maar eigenlijk een conclusie komen; ik ben komende zaterdag trotse eigenaar van een Triumph Street Triple RX!