Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.323 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
HTT-Thalan schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:54:
[...]

Ik heb de Alp altijd ervaren als 'het kan ermee door' op de snelweg maar by no means een kilometervreter.

... tot ik een dag met een enkelcylinder op pad ben geweest. Toen was de Alp net een vliegend tapijt.
De leukste stukken snelweg voor mij zijn dan ook waar je 100 mag of waar file staat :+

De 130 stukken zijn niet leuk meer (haal het wel daar niet van), maar kan dan gewoon bij niks meer even vlot inhalen... Rij dan ook 140 (130) op de teller in z'n 6 met >7500 toeren :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:38:
[...]

Sportmotor is ook niet alles, bereik is wat kort zeg maar :+
Joopieboy schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:41:
[...]

230km als ik echt mijn best doe :X
Aanstellert :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Chakotay schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:57:
Met de Caponord (ook een dikke tweecylinder) gaat het reservelampje pas rond de 300km uit, maar dat komt vooral door de gigantische tank (25L) die erop zit :P
25 litertank??? Kom maar door voor op mijn honda :P Kan ik tussen de 625 en 750km op een tank rijden _O- _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:20
timmie271 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:58:
Rij dan ook 140 (130) op de teller in z'n 6 met >7500 toeren :P
Ik heb ook 6000 toeren nodig om 130 op de teller de rijden hoor. En op de WR lukt het niet want de kilometerteller is nog stuk en ik wil al helemaal niet weten hoe ik tot stilstand ga komen van 130 (op noppen die volgens mij niet helemaal DOT zijn) dus dat zit er voorlopig nog niet in.

Vandaag de knippers gemonteerd. Voor licht alleen op, achter doet niks, dus die draden ga ik maar doortrekken vanaf voor. En het relais moet geswitcht, de ledjes hebben te weinig vermogen om het relais te triggeren dus ze branden continue. Remlicht doet het ook niet :').

Maar: deze week komt de vervangende uitlaat binnen. Dan heb ik straks toch weer een iets minder illegale motor, en vermits ik genoeg olie meeneem kan ik binnenkort misschien een keertje ergens een zandpad opzoeken met @Leviathius, kan 'ie weer filmen :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hee achter jou rijd ik tenminste nog een beetje zuinig 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 15:41
Och, die 6000 toeren per minuut red ik ook wel @ 130/140. Gelukkig heb ik dan nog genoeg over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:57:
Met de Caponord (ook een dikke tweecylinder) gaat het reservelampje pas rond de 300km uit, maar dat komt vooral door de gigantische tank (25L) die erop zit :P
Met de RT, 1200cc tweecilinder boxer, gaat het lampje pas aan bij 380km ongeveer. Dan kan ik nog makkelijk 80km rijden, maar het lampje is zo irritant dat ik m altijd vóór die aangaat vol wil hebben.

De RR doet iets van 240km op n 17l tank, en dan ook nog ruimte over. Die binnenkort maar weer wakker maken :9

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 12:20
Brandstoflampje van de 300 begint ook al te knipperen als je 12 van de 17 liter verbruikt hebt, meestal rond de 280-300km. Loopt 1 op 23 en met een beheerste pols 1 op 25, dus zou er 400km op een tank mee kunnen rijden maar net als @noes zegt, liefst vol voor ie begint te knipperen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Mijn brandstoflampje is gewoon het laatste blokje van de tankinhoud die begint te knipperen (13l). Dus heb het bijna niet door dat ie begint te knipperen :+

Met het huidige onzuinige rijgedrag en veelal voluit op de snelweg haal ik ongeveer 1 op 24. Met een wat zuinigere rechterhand in combi met eerder opschakelen zal 1 op 28/30 ook mogelijk zijn O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 11:10
De vingertopjes deden pijn deze ochtend. 3 graden op autosnelweg zonder beschermkap of handverwarming :/

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingSig op 18-02-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik blijf me toch echt steeds verbazen dat sommige mensen hun rijbewijs hebben. Had vanmorgen een poos een motorrijder voor me en de motorrijder blijft netjes afstand houden op zijn voorligger. Maar 'netjes' afstand houden betekent dus voor andere automobilisten dat ze zich er maar tussen drukken en dat de motorrijder weer op de rem moet.

Soms te triest voor woorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
Booyaa schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:28:
Ik blijf me toch echt steeds verbazen dat sommige mensen hun rijbewijs hebben. Had vanmorgen een poos een motorrijder voor me en de motorrijder blijft netjes afstand houden op zijn voorligger. Maar 'netjes' afstand houden betekent dus voor andere automobilisten dat ze zich er maar tussen drukken en dat de motorrijder weer op de rem moet.

hand -> vuist -> auto spiegel -> gas

Al heb ik dat nog nooit gedaan, vlieg wrs direct op men smoel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Die neiging heb ik toch ook regelmatig hoor, enkel nog nooit gedaan.

Wel al 2 keer iemand moedwillig laten stoppen om ze even aan te spreken op waar ze mee bezig zijn. De situatie liet het in beide gevallen prima toe

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 09:59
SmokingSig schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:32:
[...]

hand -> vuist -> auto spiegel -> gas

Al heb ik dat nog nooit gedaan, vlieg wrs direct op men smoel :')
Dit zie ik vaak in van die youtube filmpjes uit amerika, maar in Nederland lijkt me dat je hier niet zo makkelijk mee wegkomt. Ik moet zeggen soms krijg ik ook wel de neiging om iemand iets aan te doen, maar dit vind ik toch te ver gaan.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
In Amerika hebben ze de-escalatie niet in het woordenboek staan, dus dat soort onzin zie je daar best vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29
Afgelopen zondag een ritje gemaakt op de V-strom.
Was weer de eerste dit jaar een ook de eerste met de nieuwe dempers.
Helaas bokt het ding nog steeds ontzettend tussen de 2 en 3 duizend toeren.
Rotondes rond is echt een crime op deze manier.

Ik heb het volgens mij al eens eerder gevraagd maar ik ben het vergeten:
Er zit in Oss toch een zaak die de mapping kan aanpassen van mijn Suzuki?
Hoegee kan het ook met die zitten me net te ver weg.
Een ander adres in de buurt van Eindhoven is ook welkom.
Ik wil er beurtje aan laten doen en dus meteen de mapping laten verbeteren zodat dat bokken er uit is/minder wordt.
Dus weet iemand me nog dat adres in Oss te geven?

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 18-02-2019 09:58 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08
Bommes schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:57:

Hoegee kan het ook met die zitten mee net er ver weg.
En ander adres in de buurt van Eindhoven is ook welkom.
Ik wil er beurtje aan laten doen en dud meteen de mapping laten verbeteren zodat dat bokken er uit is/minder wordt.
Als ik lees hoe erg het is krijg ik de indruk dat er meer aan de hand is dan alleen een arm afgestelde mapping. Wat is de ervaring van andere bezitters?

Mijn KTM SMT bokt(e) ook een beetje maar daarmee kon ik prima rotondes rijden. Sinds een aangepaste mapping is het bijna smooth :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23
Zijn dat niet te lage toeren? Ook voor een 4 in lijn.

Met mn 1290 V-twin moet ik zeker niet onder 5000 toeren rijden anders lijkt het alsof de zuigers in mn reet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Tja, dit soort tokkies is dagelijkse bezigheid. Vooral als ze van een invoegstrook afkomen, denken ze ff lekker in 1x 2 banen naar links te gaan. Met de auto sluit ik op die stukken dus veel te kort op m'n voorganger aan om die tokkies te blokkeren, maar met de motor wil je niet zulke korte afstanden hebben...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Inderdaad, het is het niet waard. Op de autostrade altijd afstand houden. Zelf tussen de rijvakken doorrijden vermijd ik vaak tenzij ze echt stilstaan. Het leven heeft geen respawn optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:12

A13X

Dude

Bommes schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:57:

Hoegee kan het ook met die zitten me net te ver weg.
Een ander adres in de buurt van Eindhoven is ook welkom.
Ik wil er beurtje aan laten doen en dus meteen de mapping laten verbeteren zodat dat bokken er uit is/minder wordt.
Dus weet iemand me nog dat adres in Oss te geven?
Oss - Afferden scheelt misschien 15 minuten vanaf Eindhoven.

In Tilburg zit Nippon bikes, klein zaakje maar wel compleet met testbank.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat gedrag kan ik me ook erg aan ergeren als ik in NL rijd.. daar word elke veiligheids marge dichtgereden..
Als ik de grens over ben merk ik vaak binnen een paar kilometers al ander (lees asocialer) rijgedrag..
Ook spiegelen is lastig inNL.. kom je iets harder dan Vmax aan dan gooit Truus hem met Vmax-10 er wel even voor zonder te kijken....

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:34:
[...]

Tja, dit soort tokkies is dagelijkse bezigheid. Vooral als ze van een invoegstrook afkomen, denken ze ff lekker in 1x 2 banen naar links te gaan. Met de auto sluit ik op die stukken dus veel te kort op m'n voorganger aan om die tokkies te blokkeren, maar met de motor wil je niet zulke korte afstanden hebben...
Zelfs met de auto wil ik er niet al te lang zo dicht achter zitten hoor :+ Mensen doen van alles in de auto ondanks dat ze maar een ding tegelijk kunnen doen 8)7
ToolkiT schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:56:
[...]

Dat gedrag kan ik me ook erg aan ergeren als ik in NL rijd.. daar word elke veiligheids marge dichtgereden..
Als ik de grens over ben merk ik vaak binnen een paar kilometers al ander (lees asocialer) rijgedrag..
Ook spiegelen is lastig inNL.. kom je iets harder dan Vmax aan dan gooit Truus hem met Vmax-10 er wel even voor zonder te kijken....
Vmax-40 is mij ook al een paar keer overkomen |:( |:( op zo'n moment vertrouw ik de ACC ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie271 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:00:
[...]

Zelfs met de auto wil ik er niet al te lang zo dicht achter zitten hoor :+ Mensen doen van alles in de auto ondanks dat ze maar een ding tegelijk kunnen doen 8)7

[...]

Vmax-40 is mij ook al een paar keer overkomen |:( |:( op zo'n moment vertrouw ik de ACC ook niet meer...
Dat is idd wel de ultime test voor dat systeem.. en ik deel met je dat de kans dat ACC het niet oppikt op tijd groot is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
ToolkiT schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:01:
[...]

Dat is idd wel de ultime test voor dat systeem.. en ik deel met je dat de kans dat ACC het niet oppikt op tijd groot is..
Het is me al bijna voorgekomen met een Vmax vs Vmax-20.... mocht toch maar even zelf op de rem trappen van de Volvo V90CC... anders had ik wat uit te leggen vrees ik. Kan moeilijk de schuld geven aan de pilot assist :+

Gelukkig heeft een motor al die rare veiligheidssystemen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
ephymerous schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:00:
[...]

Als ik lees hoe erg het is krijg ik de indruk dat er meer aan de hand is dan alleen een arm afgestelde mapping. Wat is de ervaring van andere bezitters?

Mijn KTM SMT bokt(e) ook een beetje maar daarmee kon ik prima rotondes rijden. Sinds een aangepaste mapping is het bijna smooth :)
Het gaat om een V-strom 1000.
Voor zover ik terug kan vinden online hebben die er wel vaker last van. Zeker de eerste series (bouwjaar van die van mij: 2006)
com2,1ghz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:03:

Met mn 1290 V-twin moet ik zeker niet onder 5000 toeren rijden anders lijkt het alsof de zuigers in mn reet gaan.
In de 2 rotonde rond is ergens tussen de 2 en 3 duizend toeren.
In zijn 1 de rotonde rond echt niet tof die de regels op gas geven die nog heftiger zijn.
50 in zijn 3 is ook de zelfde toeren range.
Raym09 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:49:
[...]

Oss - Afferden scheelt misschien 15 minuten vanaf Eindhoven.

In Tilburg zit Nippon bikes, klein zaakje maar wel compleet met testbank.
Dank voor die tip in Tilburg.
En inderdaad Afferden is ook niet heel veel verder weg. Heb alleen ook wel wat negatieve dingen over Hoegee gelezen, of ze waar zijn of niet dat maakt me wat terughoudend.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• centraal beheer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04-2020

centraal beheer

Bedrijfsaccount Centraal Beheer
Nou belde ik gisteren met Centraal Beheer daarover, omdat ik vrijdag m'n Triple Rx op ga halen... Die zeggen dat ie tijdens de winterstop alsnog WA verzekerd is (want verplicht) en diefstal en stormschade van de WA+ ook gewoon doorloopt. alleen als je full casco verzekerd bent en schade maakt heb je tot 1 maart geen dekking. Da's heel anders dan het 'niet kunnen rijden' waar een winterstop korting op lijkt :S
Goedemorgen Maegrim,

Je bent goed voorgelicht.Je kunt met een winterstopkorting gewoon blijven rijden. Als je kiest voor een winterstopkorting ben je van 1 december tot 1 maart niet verzekerd voor de module Aanrijdingen. Je eigen schuld schade is dan dus niet verzekerd. Vandalisme blijft wel verzekerd, ook al is dit een onderdeel van de module Aanrijding & Vandalisme.
Alle gekozen dekkingen blijven doorlopen. Zo blijf je altijd WA verzekerd. Hiermee wordt schade aan derden vergoedt.

De meeste verzekeraars kennen deze korting bij de motorverzekering. De inhoud kan wel iets verschillen per verzekeraar.

Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
timmie271 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:12:
[...]

Het is me al bijna voorgekomen met een Vmax vs Vmax-20.... mocht toch maar even zelf op de rem trappen van de Volvo V90CC... anders had ik wat uit te leggen vrees ik. Kan moeilijk de schuld geven aan de pilot assist :+

Gelukkig heeft een motor al die rare veiligheidssystemen niet...
Ik heb het ook wel eens gehad en heb ook zelf ingegrepen.. ik weet namelijk dat het mazda systeem niet perfect is.. Bij ons heb je een stoplicht net onder aan een stijl heuveltje, als het rustig is en je met 30MPH aankomt ziet de ACC de autos die stilstaan voor stoplicht soms echt superlaat doordat ze net buiten beeld vallen.. daar paar keer goed zelf moeten remmen om noodstop te voorkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Voor mij is het elke ochtend ook kiezen of ik zin heb in dit soort gezeur of dat ik binnendoor rijd. Ik kom de snelweg (A12) op bij Odijk richting Utrecht en kom dan direct tussen allerlei verkeer dat denkt al te moeten voorsorteren voor de splitsing bij Utrecht (3 km verderop). Dan heb je op de linkerbaan de grote Duitse auto's die vmax+20 rijden, de baan daarnaast iedereen die voorsorteert met vmax-10, de baan daarnaast weer mensen die proberen door te rijden en de meest rechter baan vrachtwagens en invoegend verkeer. Oftewel chaos!

Meestal kies ik de route binnendoor ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk en dien je op de rem te stappen. ACC is in principe veiliger aangezien er ook nog een auto zelf kan ingrijpen in geval de bestuurder het niet doet. Risico is dat mensen stoppen met opletten en erop vertrouwen dat de auto automatisch remt. Mijn ervaring met het systeem is dat het juist veel te conservartief is. Als er iemand ertussen schuift gaat het bovenop de rem en heeft de persoon achter je eerder een probleem dan de persoon voor je. Daarom gebruikt ik het alleen in files en als het rustig is. Overigens heeft het tot op heden nog nooit een voertuig gemist, dit is natuurlijk een beperkte indicatie maar tot op heden werkt het dus heel behoorlijk (ervaring is met Duitse auto's, geen idee van andere merken).

Overigens ben ik volgens mij alleen als ik zeg dat ik buitenlanders helemaal niet beter vindt rijden. Statistieken tonen aan dat we het in Nederland heel behoorlijk doen. Voertuigbeheersing van de gemiddelde Nederlanders is ook (ver) boven gemiddeld. Ja er zijn opgewonden standjes maar die komen in ieder land voor. En dat ertussen prikken, recent nog wel eens in een verstedelijk gebied in Duitsland geweest? Daar gebeurt precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
ToolkiT schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:18:
[...]

Ik heb het ook wel eens gehad en heb ook zelf ingegrepen.. ik weet namelijk dat het mazda systeem niet perfect is.. Bij ons heb je een stoplicht net onder aan een stijl heuveltje, als het rustig is en je met 30MPH aankomt ziet de ACC de autos die stilstaan voor stoplicht soms echt superlaat doordat ze net buiten beeld vallen.. daar paar keer goed zelf moeten remmen om noodstop te voorkomen..
Dan valt het net in de dode hoek van het systeem inderdaad.
xos schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:20:
Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk en dien je op de rem te stappen. ACC is in principe veiliger aangezien er ook nog een auto zelf kan ingrijpen in geval de bestuurder het niet doet. Risico is dat mensen stoppen met opletten en erop vertrouwen dat de auto automatisch remt. Mijn ervaring met het systeem is dat het juist veel te conservartief is. Als er iemand ertussen schuift gaat het bovenop de rem en heeft de persoon achter je eerder een probleem dan de persoon voor je. Daarom gebruikt ik het alleen in files en als het rustig is. Overigens heeft het tot op heden nog nooit een voertuig gemist, dit is natuurlijk een beperkte indicatie maar tot op heden werkt het dus heel behoorlijk (ervaring is met Duitse auto's, geen idee van andere merken).
Tegenwoordig worden de systemen er al wel beter in. Wat het probleem vooral is bij de wat oudere systemen is dat ze alleen recht vooruit kijken. In bochten kon het dus weleens misgaan. Doordat ze nu een wijdere blik hebben kijken ze in de bochten door en laten ze gas los als er een auto opzij gaat. Echter neemt dat niet weg dat je gewoon moet blijven opletten..

Edit: Oh ja en de BMW E90/60 generatie zei gewoon zoek het maar uit als ie het verschil in snelheid te groot vond worden :+

Heb zelf bijna een tesla in de flank gehad op de motor omdat de auto pilot het bochtje niet zo leuk vond (schoot steeds naar links de andere weghelft op om vervolgens weer te corrigeren tot 5 maak toe 8)7) . Zelf zat ie op zn telefoon te klooien.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:30
xos schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:20:

Overigens ben ik volgens mij alleen als ik zeg dat ik buitenlanders helemaal niet beter vindt rijden. Statistieken tonen aan dat we het in Nederland heel behoorlijk doen. Voertuigbeheersing van de gemiddelde Nederlanders is ook (ver) boven gemiddeld. Ja er zijn opgewonden standjes maar die komen in ieder land voor. En dat ertussen prikken, recent nog wel eens in een verstedelijk gebied in Duitsland geweest? Daar gebeurt precies hetzelfde.
Eens.

Ik heb het vorig jaar mooi kunnen vergelijken op mijn trip (26 landen)

Enige land waar ik de chauffeurs beter vond was DE. Daar is men vooral een stuk beter in het inschatten van snelheden mbv spiegels. Weinig situaties dat je vol op de rem moet omdat iemand hem er voor gooit op de linkerbaan.

Over het algemeen rijdt men in NL echt strak. Afstand houden is wel een issue. Vooral als je motorrijden gewend bent voelt het vaak heel gek hoe weinig auto's afstand houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Requiem19 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:34:
[...]

Eens.

Ik heb het vorig jaar mooi kunnen vergelijken op mijn trip (26 landen)

Enige land waar ik de chauffeurs beter vond was DE. Daar is men vooral een stuk beter in het inschatten van snelheden mbv spiegels. Weinig situaties dat je vol op de rem moet omdat iemand hem er voor gooit op de linkerbaan.

Over het algemeen rijdt men in NL echt strak. Afstand houden is wel een issue. Vooral als je motorrijden gewend bent voelt het vaak heel gek hoe weinig auto's afstand houden.
Mee eens, duitsers kunnen nog wel snelheid inschatten..
Qua galantheid (heer in het verkeer) zijn ze in de UK en in australia veel beter..
In rural Australia wel eens meegemaakt dat ik de weg op wou van parkeerplaats af en er een auto aan kwam (enige auto op de weg in 5 minuten :+ ) dus ik wacht af.. maar nee die auto stopte om mij voor te laten.. dat is natuurlijk een extreem voorbeeld, maar in Oz gebruik je je richtingaanwijzer als 'ik wil er graag tussen' en dan komt er vanzelf een gat omdat men je er tussen laat.. in NL is het ik ga opzij en doe dan mijn knipperlicht aan (als je teminste geen BMW of Audi rijd), dus toen we de eerste keer het aussie systeem tegenkwamen schrok ik me rot want ik dacht dat hij me niet had gezien en dus me zou rammen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:30
Enige echt leuke moment op de beurs was toevallig tegen de AJP stand aanlopen.

Wat een gave bike is de PR7.

Specs:
+/- 160KG (op de beurs zeiden ze 147kg nat, maar elders lees ik 165 kg)
300mm veerweg voor en achter
16liter tank (range van +/- 300)
52PK als je de 'ecu' unlock koopt.

Motorblokken kopen ze bij SWM. Hele enthousiaste importeur die me zelfs een proefritje wilde laten maken in het zand bij de Kuil. Daarnaast ook echt cool dat hij fabriek af met een Asus tablet als dashboard komt. Dat zouden meer merken mogen doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/F-H5eHhMJco/maxresdefault.jpg
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20160409/a361b960ae05ef1bd2dcd3884a9887dc.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/L2_S4u6mmKA/maxresdefault.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 18-02-2019 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Met dat er tussen schuiven; mensen hebben vaak ook geen idee hoe lang een remweg is. ACC zal vast sneller ingrijpen (heb ik niet in de auto), maar heb je dat niet, dan heb je sowieso 1 sec. reactietijd minder en dat zijn heel wat metertje op de snelweg bij 100-130km/u. Maar mensen beseffen dat niet en flikken ze dat er tussen proppen ook zonder ACC.

Ik denk dat als je abrupt moet remmen in de auto, je bijna nog beter je linkervoet kan gebruiken om te remmen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
JK schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:50:
Met dat er tussen schuiven; mensen hebben vaak ook geen idee hoe lang een remweg is. ACC zal vast sneller ingrijpen (heb ik niet in de auto), maar heb je dat niet, dan heb je sowieso 1 sec. reactietijd minder en dat zijn heel wat metertje op de snelweg bij 100-130km/u. Maar mensen beseffen dat niet en flikken ze dat er tussen proppen ook zonder ACC.

Ik denk dat als je abrupt moet remmen in de auto, je bijna nog beter je linkervoet kan gebruiken om te remmen. :+
ACC grijpt pas in zodra de auto echt voor je snufferd zit, maar ook dan is het al bijna te laat als hij volle bak op de remmen wil invoegen...

Gewoon beide voeten in geval van automaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08
Bommes schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:16:
[...]

Het gaat om een V-strom 1000.
Voor zover ik terug kan vinden online hebben die er wel vaker last van. Zeker de eerste series (bouwjaar van die van mij: 2006)
Dan inderdaad de mapping aanpassen. Mijn kettingset is ook aan vervanging toe, ik ga voor denk ik voor een tandje minder. Als het goed is rijdt de 2 cilinder dan nog soepeler :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:56:
[...]

Daar heb ik inderdaad de laatste paar weken ook enorm last van.. Kom je lekker met 130 aangassen, gooit een of andere josti 'm met 91 ervoor om even een vrachtwagen in te halen.... vol in m'n blokken, nog net niet de ABS aan... en ze hebben niks door he... gaan ze naar rechts, rij je er langs (100% van de tijd of een dom wijf of een bejaarde) kijken ze strak voor zich uit, totaal onbewust dat ik ze net bijna platgereden had. |:(
Het lijkt wel of ze geen afstand kunnen inschatten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 21:44
centraal beheer schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:17:
[...]

Goedemorgen Maegrim,

Je bent goed voorgelicht.Je kunt met een winterstopkorting gewoon blijven rijden. Als je kiest voor een winterstopkorting ben je van 1 december tot 1 maart niet verzekerd voor de module Aanrijdingen. Je eigen schuld schade is dan dus niet verzekerd. Vandalisme blijft wel verzekerd, ook al is dit een onderdeel van de module Aanrijding & Vandalisme.
Alle gekozen dekkingen blijven doorlopen. Zo blijf je altijd WA verzekerd. Hiermee wordt schade aan derden vergoedt.

De meeste verzekeraars kennen deze korting bij de motorverzekering. De inhoud kan wel iets verschillen per verzekeraar.

Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheer
Goede info, top!

Dit mag van mij zelfs wel in een iets algemenere vorm in de startpost. Nu plan ik mijn winteronderhoud om de winterstop heen, want je zult net zien dat je in die ene kilometer (in mijn geval is dat vrij letterlijk) een schade veroorzaakt en dan heb je de poppen aan het dansen. Eens even navragen bij mijn eigen verzekering. Top!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SmurfLink schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:25:
[...]

Daar heb ik inderdaad de laatste paar weken ook enorm last van.. Kom je lekker met 130 aangassen, gooit een of andere josti 'm met 91 ervoor om even een vrachtwagen in te halen.... vol in m'n blokken, nog net niet de ABS aan... en ze hebben niks door he... gaan ze naar rechts, rij je er langs (100% van de tijd of een dom wijf of een bejaarde) kijken ze strak voor zich uit, totaal onbewust dat ik ze net bijna platgereden had. |:(
Het lijkt wel of ze geen afstand kunnen inschatten...
Mijn theorie is dat in de laatste 10 jaar het verkeer is doodgeflitst en men niet meer gewend is dat autos andere snelheden kunnen hebben..
Ik mijn herinnering was het vroeger namelijk niet zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:30:
[...]

Mijn theorie is dat in de laatste 10 jaar het verkeer is doodgeflitst en men niet meer gewend is dat autos andere snelheden kunnen hebben..
130 is nu de maximumsnelheid, dus ik rijd niet te hard ofzo. Maar merk wel enorme verschillen hoor, dit voorbeeld was toen ik op zondag richting mijn zuster reed. Doordeweeks komt het in de spits nagenoeg niet voor, wel de josti's die hem er tussen gooien, maar daar lijkt iedereen wel op snelheid te kunnen anticiperen. Weekend/Vakantieverkeer doet dat echt belabberd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
SmurfLink schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:31:
[...]

130 is nu de maximumsnelheid, dus ik rijd niet te hard ofzo. Maar merk wel enorme verschillen hoor, dit voorbeeld was toen ik op zondag richting mijn zuster reed. Doordeweeks komt het in de spits nagenoeg niet voor, wel de josti's die hem er tussen gooien, maar daar lijkt iedereen wel op snelheid te kunnen anticiperen. Weekend/Vakantieverkeer doet dat echt belabberd.
Eens. Je pakt de Nederlanders op de Duitse Autobahn er ook zo uit, die houden er geen rekening mee dat je met 200+ aan kan komen rijden. 3 keer gehad dat ze er voor schoten met 100 a 120, 3 maal een Nederlander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Zijn er mensen hier met ervaring op het gebied van het vervangen van motoraccu's?

Ik heb nu een Yuasa YTZ10S gel accu. Echter, die is overleden (RIP). Nu ben ik aan het kijken voor een nieuwen en zie enorme prijsverschillen. Waar ik achter ben is dat het getal (in mijn geval de '10') de maat weergeeft. Echter hebben lang niet alle merken die maat in productie.Ook lees ik dat de CCA-waarde belangrijk is.

Is het zo dat je een andere accu zomaar kunt pakken (zolang die maar past?). Of snijd ik nu de bocht te kort af? Ik stond laatts in de winkel en daar hadden ze Shido Lithium accu's maar die waren niet in maat '10' te krijgen. Ik heb een accu met maat '9'' even naast mijn accu gehad maar die was net een paar cm hoger. die ruimte heb ik niet beschikbaar onder het zadel.

In a nutshell:
- CCA waarde - hoe belangrijk is die? Start een motor wel als die lager is van een nieuwe accu?
- Maat - kan ik zomaar een andere maat er in hangen?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand ervaring met dit soort onderlagen?
https://www.motolegends.c.../bowtex-leggings-blk.html

Leek me wel een goede oplossing zodat ik mijn normale broeken kan dragen en bij de distinguished Gentelemens ride ook bescherming kan hebben..

De verkoper waarschuwde dat het wel warm was in de zomer.. Toen ik gister teste viel het erg mee, maar was ook maar 13 graden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Is motorkleding te huur? Ik weet dat je vaak wel motorkleding kan huren wanneer je een motor huurt, maar vraag me af of ze de kleding ook los verhuren... :) Ik zal zelf nog even navraag doen, maar misschien heeft iemand wat nuttige tips. :P

M'n verloofde wil graag bij mij achterop (en later ook voor haar rijbewijs), maar ik wil niet direct honderden euro's uitgeven aan motorkleding als ze het toch niks blijkt te vinden. Je weet maar nooit. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:13

Secsytime

Automagisch

ToolkiT schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:05:

Leek me wel een goede oplossing zodat ik mijn normale broeken kan dragen en bij de distinguished Gentelemens ride ook bescherming kan hebben..

De verkoper waarschuwde dat het wel warm was in de zomer.. Toen ik gister teste viel het erg mee, maar was ook maar 13 graden..
Draag ik vaak in de zomer, bevalt me erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 09:59
com2,1ghz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:03:

Ik heb ook een 1200 V Twin en daarmee kan ik prima tussen 2500-3500 lage snelheden rijden, gaat hij echt niet van bokken of afslaan. Het wordt wel wat minder 'smooth' maar verder geen probleem.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online

:p Ik heb Smurfin (helaas inmiddels ex-Smurfin) er wel eens in gezien toen ik motorkleding ging halen, ze wilde het passen. Dat was geen straf moet ik zeggen. Maar daar stopt mijn ervaring er ook wel mee.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:06
Een update over de nieuwe motoraanschaf: het Tuono verhaal is afgesloten omdat ik twijfels had over de historie en het uitgevoerde onderhoud.

Meteen weer verder gezocht en na een zoektocht online uitgekomen op een Triumph Street Triple. Op veel plekken bestempeld als super machine dus die moest ik uiteraard toevoegen op het proefrit lijstje. Na wat internetspeuren een mooie Street Triple RX gevonden bij Roke in Mijndrecht. Niet specifiek opzoek naar een RX maar deze zag er zo schitterend uit dat zelfs mijn vriendin hem mooi vond.

Dus op een doordeweekse dag even wezen kijken en meteen een proefrit ingepland. Afgelopen zaterdag in alle vroegte en kou, (Ik ben een mooi-weer-rijder), ~60km op mijn CB500S richting Mijdrecht en hartelijk ontvangen door Ramon + Hond met een bak koffie.

De Striple RX stond al klaar en was al even warm gedraaid dus ik kon na een korte uitleg meteen een mooie rit maken over de dijk. Hoe te beginnen met dit te omschrijven.. In een woord: Geweldig. Wel zeker bij vertrek even wat zenuwen door je lijf omdat je toch op een motor stapt die bijna twee keer het vermogen heeft van je huidige fiets. Gelukkig was dit gevoel na de eerste bocht verdwenen en begon het plezier.

Zaken die mij als casual motorrijder meteen opvielen aan de Striple RX:
  • Ongelofelijk 'licht' voorwiel
  • Enorm responsief in het midden van de bocht
  • Veel grip op de volgens mij Pirelli's.
  • Quickshifter, erg vet
  • Motorgeluid was stuk luider, oh wat gaaf, dan ik had verwacht met een standaard uitlaat..
  • Zadel zat echt heerlijk, je zit bijna over het voorwiel dus geeft wel een unieke rijervaring
  • Blok pakt mooi vanaf onderin al op en blijft sleuren
Uit dit positieve verhaal kan dus ook maar eigenlijk een conclusie komen; ik ben komende zaterdag trotse eigenaar van een Triumph Street Triple RX! :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QbuPsQC.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0OaJYaB.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
@Mauritio Gefeliciteerd met de aanschaf. Ziet er gaaf uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Lijkt me vreselijk warm als de temp >20 is :P

Maar als je het onder bijvoorbeeld een pantalon draagt zal het wel meevallen. Alleen heb je dan geen knie en heup protectie. Dan kan je beter een motorspijkerbroek dragen. Dan heb je weer het probleem dat je dan weer geen tweed pak aankan ;)

@SmurfLink Huh?

@sylvesterrr Kan je misschien kleding lenen van vrienden/kennissen? Wat ook kan is voor een budgetoplossing zoals kleding van de Lidl/Gamma/uitverkoophoek? Broek, jas en helm zijn natuurlijk het belangrijkste. Als ze stevige schoenen heeft kan ze die ook aan achterop en dan jouw reserve handschoenen?

[ Voor 15% gewijzigd door Vrijdag op 18-02-2019 13:59 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Mauritio schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:53:
Een update over de nieuwe motoraanschaf: het Tuono verhaal is afgesloten omdat ik twijfels had over de historie en het uitgevoerde onderhoud.

Meteen weer verder gezocht en na een zoektocht online uitgekomen op een Triumph Street Triple. Op veel plekken bestempeld als super machine dus die moest ik uiteraard toevoegen op het proefrit lijstje. Na wat internetspeuren een mooie Street Triple RX gevonden bij Roke in Mijndrecht. Niet specifiek opzoek naar een RX maar deze zag er zo schitterend uit dat zelfs mijn vriendin hem mooi vond.

Dus op een doordeweekse dag even wezen kijken en meteen een proefrit ingepland. Afgelopen zaterdag in alle vroegte en kou, (Ik ben een mooi-weer-rijder), ~60km op mijn CB500S richting Mijdrecht en hartelijk ontvangen door Ramon + Hond met een bak koffie.

De Striple RX stond al klaar en was al even warm gedraaid dus ik kon na een korte uitleg meteen een mooie rit maken over de dijk. Hoe te beginnen met dit te omschrijven.. In een woord: Geweldig. Wel zeker bij vertrek even wat zenuwen door je lijf omdat je toch op een motor stapt die bijna twee keer het vermogen heeft van je huidige fiets. Gelukkig was dit gevoel na de eerste bocht verdwenen en begon het plezier.

• Quickshifter, erg vet
  • Motorgeluid was stuk luider, oh wat gaaf, dan ik had verwacht met een standaard uitlaat..
  • Zadel zat echt heerlijk, je zit bijna over het voorwiel dus geeft wel een unieke rijervaring
Uit dit positieve verhaal kan dus ook maar eigenlijk een conclusie komen; ik ben komende zaterdag trotse eigenaar van een Triumph Street Triple RX! :D
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inderdaad een super fiets.
Jammer dat er op de RX niet standaard de Arrow demper onder ligt, die zonder de DB killer = :9~ :9~ :9~

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25
Hoe te beginnen met dit te omschrijven.. In een woord: Geweldig. Wel zeker bij vertrek even wat zenuwen door je lijf omdat je toch op een motor stapt die bijna twee keer het vermogen heeft van je huidige fiets. Gelukkig was dit gevoel na de eerste bocht verdwenen en begon het plezier.
Gefeliciteerd! Ik ben vorig jaar van een iets snellere fiets overgestapt naar een Street Triple dus voor mij was het juist een stapje terug qua vermogen, maar 1 ding is zeker herkenbaar: de fiets voelt zo betrouwbaar dat je bij de eerste bocht al het gevoel hebt dat je de fiets al jaren rijdt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Mooie fiets die triple's, alleen jammer dat ze van de mooie ouderwetse ronde koplampen zijn afgestapt.

Die fiets staat ook nog wel op het "wil ik hebben" lijstje van * Rubman

[ Voor 4% gewijzigd door Rubman op 18-02-2019 14:04 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Secsytime schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:25:
[...]

Draag ik vaak in de zomer, bevalt me erg goed!
Mooi te horen, niet te warm dus?
Vrijdag schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:56:
[...]

Maar als je het onder bijvoorbeeld een pantalon draagt zal het wel meevallen. Alleen heb je dan geen knie en heup protectie. Dan kan je beter een motorspijkerbroek dragen. Dan heb je weer het probleem dat je dan weer geen tweed pak aankan ;)
Er zitten vakken in voor knie en heup beschermers.
Single layer jeans is het koel/coolst natuurlijk maar aangezien ik nu ook een gevoerde motorjeans heb, denk ik dat het wel ok is..
Desnoods korte broek over kevlar legging ;)
SmurfLink schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:48:
[...]

:p Ik heb Smurfin (helaas inmiddels ex-Smurfin) er wel eens in gezien toen ik motorkleding ging halen, ze wilde het passen. Dat was geen straf moet ik zeggen. Maar daar stopt mijn ervaring er ook wel mee.
Hey, balen dat het uit is..
Maar ik vond het bij mij niet echt charmant staan, want het verstevigde stuk bij achterwerk rekt niet mee, dus dat vormt wat minder mooi. maar met een elegante vrouwelijke derriere ziet het er vast beter uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane

• Quickshifter, erg vet
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gruwelijk gaaf ding! Gefeliciteerd met de aanschaf en veel veilige kilometers!
* NLDViane kwijlt even weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ToolkiT schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:12:
[...]

Single layer jeans is het koel/coolst natuurlijk maar aangezien ik nu ook een gevoerde motorjeans heb, denk ik dat het wel ok is..
Ahja, dat kan ook inderdaad. Protectoren er in en dan een nette broek eroverheen. Moet het geen skinny/slimfit zijn :P

Korte broek over een kevlar legging :D ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Vrijdag schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:56:
[...]

@SmurfLink Huh?
Smurflink heeft dergelijke onderkleding bekeken terwijl het gedragen werd door een vrouw welke verkeerde in de rol van partner. Dat zag er appetijtelijk uit, aldus de mening van Smurflink.
Daar eindigt de kennis over dergelijke producten. :)

Of is de 'Huh?' bedoeld omdat de geaccepteerde hypothese is dat Smurflink vrouw is, blijkbaar een vriendin had en daarom dus mogelijk lesbisch danwel bisexueel is? :+
@sylvesterrr Kan je misschien kleding lenen van vrienden/kennissen? Wat ook kan is voor een budgetoplossing zoals kleding van de Lidl/Gamma/uitverkoophoek? Broek, jas en helm zijn natuurlijk het belangrijkste. Als ze stevige schoenen heeft kan ze die ook aan achterop en dan jouw reserve handschoenen?
Als t goed is heeft Lidl binnenkort weer spullen in de aanbieding. Zal allicht niet t beste zijn, maar op n krap budget voor 'soms eens een keertje mee' lijkt me t prima.

Edit: mi scusi,d dat was afgelopen week. Nog wel beschikbaar online: https://www.lidl-shop.nl/motor_07_1_11022019

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 18-02-2019 14:20 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

McKaamos schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:16:
[...]

Smurflink heeft dergelijke onderkleding bekeken terwijl het gedragen werd door een vrouw welke verkeerde in de rol van partner. Dat zag er appetijtelijk uit, aldus de mening van Smurflink.
Daar eindigt de kennis over dergelijke producten. :)

Of is de 'Huh?' bedoeld omdat de geaccepteerde hypothese is dat Smurflink vrouw is, blijkbaar een vriendin had en daarom dus mogelijk lesbisch danwel bisexueel is? :+

[...]
Je maakt het wel gecompliceerd :P Meer dat het uit was. Da's had ik niet verwacht en da's altijd köt natuurlijk ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vrijdag schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:21:
[...]

Je maakt het wel gecompliceerd :P Meer dat het uit was. Da's had ik niet verwacht en da's altijd köt natuurlijk ;(
Deel ik met je, had ook idee dat die relatie wel goed zat.. maar je kan natuurlijk niet achter gesloten deuren kijken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Vrijdag schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:21:
[...]

Oh, ik wist niet eens dat er een relatie was... Sorry!
Sterkte Smurflink.

* McKaamos moet wat meer lurken blijkbaar

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 18-02-2019 14:24 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Oh, iets anders. Deze zag ik op de Motorbeurs nog onder een KTM adventure zitten:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/F6gyL4R/IMG-20190214-175506801.jpg

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:25:
Oh, iets anders. Deze zag ik op de Motorbeurs nog onder een KTM adventure zitten:

[Afbeelding]

:D
wow, wat fout zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:13
Fout? Handig juist! :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:07
sylvesterrr schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:25:
Is motorkleding te huur? Ik weet dat je vaak wel motorkleding kan huren wanneer je een motor huurt, maar vraag me af of ze de kleding ook los verhuren... :) Ik zal zelf nog even navraag doen, maar misschien heeft iemand wat nuttige tips. :P

M'n verloofde wil graag bij mij achterop (en later ook voor haar rijbewijs), maar ik wil niet direct honderden euro's uitgeven aan motorkleding als ze het toch niks blijkt te vinden. Je weet maar nooit. :+
Wij hebben destijds de eerste twee keren via een lokale rijschool alles gehuurd. 10tje per dag zoiets. Daarna via marktplaats gebruikte kleding aangeschaft, er zijn veel mensen die voor de vrouw een setje kleren hebben aangeschaft, maar nauwelijks gebruikt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 16:38

Ik heb zelf de dyneema versie van Bowtex (schijnt slijtvaster te zijn, hoop het nooit te hoeven testen :+ ). Daarvan moet ik zeggen dat ik het echt een geweldig ding vind, vooral in de zomer. Had zelf eerder met een kevlar spijkerbroek gereden en zo'n legging met een dunne spijkerbroek er overheen is dan minder warm dan een kevlar spijkerbroek. Bovendien zit het vele malen fijner. In de zomer is uiteindelijk alles warm, een beter / koeler alternatief voor zo'n legging zou ik ook zo 1,2,3 niet weten eigenlijk (korte broek? 8)7 ). Bij die doorwaai broeken heb ik het idee dat het net zo warm is, zeker bij stil staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Ik ben toevallig ook nu op zoek naar kleding voor mijn vriendin zodat die achterop kan. Als je goed zoekt kan je op Marktplaats inderdaad bijzonder veel vinden. Ook de wat betere merken zijn flink goedkoper te vinden, vooral van mensen die alleen voor de lessen kleding hebben gekocht en daarna stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 18:03
Nycrea schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:44:
[...]

Ik heb ook een 1200 V Twin en daarmee kan ik prima tussen 2500-3500 lage snelheden rijden, gaat hij echt niet van bokken of afslaan. Het wordt wel wat minder 'smooth' maar verder geen probleem.
Ik heb een 883 v-twin en dan kan ik zelfs op zo'n 1800 toeren nog rijden. Nog lager gaat het wel een beetje bokken, maar rond de 2000 is het gewoon soepel. Daarin tegen, mijn toeren lopen maar tot 5800 max :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twijfels schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:27:
[...]

Ik heb zelf de dyneema versie van Bowtex (schijnt slijtvaster te zijn, hoop het nooit te hoeven testen :+ ). Daarvan moet ik zeggen dat ik het echt een geweldig ding vind, vooral in de zomer. Had zelf eerder met een kevlar spijkerbroek gereden en zo'n legging met een dunne spijkerbroek er overheen is dan minder warm dan een kevlar spijkerbroek. Bovendien zit het vele malen fijner. In de zomer is uiteindelijk alles warm, een beter / koeler alternatief voor zo'n legging zou ik ook zo 1,2,3 niet weten eigenlijk (korte broek? 8)7 ). Bij die doorwaai broeken heb ik het idee dat het net zo warm is, zeker bij stil staan.
Die versie verkopen ze ook (maar hadden ze niet in stock in de winkel vermoed ik)
https://www.motolegends.c...ma-leggings-in-black.html

Ze hadden ook de essentials range https://www.motolegends.c...x-essential-leggings.html maar die heeft alleen bescherming op de vlakken niet op de legging zelf.. dus die valt af voor mij..

De vraag is, is de Dyneema versie het extra geld waard? de standaard versie schijnt even goed als leer te zijn.. Ook wel gek trouwens dat tegenwoordig jeans te koop zijn met meer slijtvastbaarheid dan leer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

ToolkiT schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:30:
[...]

Vergeet niet dat 99% niet weet wat dode hoek controleren is, of ten alle tijde een telefoon in de hand heeft :+ Dat helpt ook niet echt mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 16:38
ToolkiT schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:56:
[...]

Die versie verkopen ze ook (maar hadden ze niet in stock in de winkel vermoed ik)
https://www.motolegends.c...ma-leggings-in-black.html

Ze hadden ook de essentials range https://www.motolegends.c...x-essential-leggings.html maar die heeft alleen bescherming op de vlakken niet op de legging zelf.. dus die valt af voor mij..

De vraag is, is de Dyneema versie het extra geld waard? de standaard versie schijnt even goed als leer te zijn.. Ook wel gek trouwens dat tegenwoordig jeans te koop zijn met meer slijtvastbaarheid dan leer..
Alleen op de 'essentiele' plekken zou ik ook geen genoegen mee nemen, men kan raar vallen..

Tja, of het geld het waard is, mocht het mij bij een lange/snelle schuiver uiteindelijk flinke schaafwonden schelen dan ben ik er blij mee. Dat het even slijtvast is als leer enzo geloof ik dan weer niet in. Ook de dyneema zou een aantal keer slijtvaster zijn dan leer. Echter gok ik dat dat ook weer per mm stof gerekend is. Ga je uit van 1mm dyneema vs 10mm leer, dan weet ik wel wat langer heel blijft ;) Zulke kleding zal hoe dan ook een compromis zijn t.o.v. leer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
Gisteren (net zoals de meeste hier) en lekker rondje gereden.

Tijdens mijn rit viel het mij op dat ik af en toe een slippende koppeling had en het werd steeds erger. Ben even gestopt om te kijken wat het was. Een deel van mijn koppelingshendel schoot dus niet terug (op de foto het zwarte gedeelte) waardoor de koppeling op sommige punten in werd getrokken.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQaLCcUMDiUwpTFBR9kTh777xy6EP99yQWc2TgXKYIbSZBCa7IBBQ

Het was zelfs zo erg dat ik niet meer fatsoenlijk vanuit z'n 1 kon vertrekken. Dan moest ik dus de koppeling intrekken (om te stoppen) en als ik dan de koppeling los liet bleef hij staan op de stand dat ik hem had ingetrokken. Ik moest dus om weg te rijden de koppeling van mij af duwen. Ik kan je vertellen... dat is even spannend met weg rijden de eerste paar keer 8)7 .

Toen ik thuiskwam direct wat WD40 tussen gespoten (het was kurkdroog op het schanier) en net even gecontrolleerd, de hendel schiet weer terug als een malle. Hopelijk blijft het hierbij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:13

Secsytime

Automagisch

ToolkiT schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:12:
[...]

Mooi te horen, niet te warm dus?

[...]

[...]

Hey, balen dat het uit is..
Maar ik vond het bij mij niet echt charmant staan, want het verstevigde stuk bij achterwerk rekt niet mee, dus dat vormt wat minder mooi. maar met een elegante vrouwelijke derriere ziet het er vast beter uit :)
Wat is te warm? Vorig jaar met die enorm warme zomer droeg ik hem elke dag op de commute naar werk, onder een chino of pantalon en dat was prima te doen. Wel zonder protectoren erin..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
R0y. schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:35:
Gisteren (net zoals de meeste hier) en lekker rondje gereden.

Tijdens mijn rit viel het mij op dat ik af en toe een slippende koppeling had en het werd steeds erger. Ben even gestopt om te kijken wat het was. Een deel van mijn koppelingshendel schoot dus niet terug (op de foto het zwarte gedeelte) waardoor de koppeling op sommige punten in werd getrokken.

[Afbeelding]

Het was zelfs zo erg dat ik niet meer fatsoenlijk vanuit z'n 1 kon vertrekken. Dan moest ik dus de koppeling intrekken (om te stoppen) en als ik dan de koppeling los liet bleef hij staan op de stand dat ik hem had ingetrokken. Ik moest dus om weg te rijden de koppeling van mij af duwen. Ik kan je vertellen... dat is even spannend met weg rijden de eerste paar keer 8)7 .

Toen ik thuiskwam direct wat WD40 tussen gespoten (het was kurkdroog op het schanier) en net even gecontrolleerd, de hendel schiet weer terug als een malle. Hopelijk blijft het hierbij :+
Ik zou even opzoek gaan naar wat beters dan wd40.
Dat is leuk om iets even los te krijgen en zelfs daar is het niet echt goed in. WD40 heeft een goede marketing afdeling dat is wel het enige dat er goed aan is zeg maar.. :F
Je kunt nog beter wat ketting spray er tussen spuiten dat is veel druk vaster. Nadeel is dat je dat ook weer niet echt op je handschoenen wilt hebben.

Tip: schroef ze er even van af, goed schoonmaken, vooral het pennetje en het gat in het deel dat op je stuur zit en die in de hendel.
En smeer het dan voor montage met wat vet in, zoals dus ketting spray of als je hebt wat kogellagervet, zelfs vaseline werkt beter dan WD40 voor deze toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Bommes schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:06:
[...]

Ik zou even opzoek gaan naar wat beters dan wd40.
Dat is leuk om iets even los te krijgen en zelfs daar is het niet echt goed in. WD40 heeft een goede marketing afdeling dat is wel het enige dat er goed aan is zeg maar.. :F
Je kunt nog beter wat ketting spray er tussen spuiten dat is veel druk vaster. Nadeel is dat je dat ook weer niet echt op je handschoenen wilt hebben.

Tip: schroef ze er even van af, goed schoonmaken, vooral het pennetje en het gat in het deel dat op je stuur zit en die in de hendel.
En smeer het dan voor montage met wat vet in, zoals dus ketting spray of als je hebt wat kogellagervet, zelfs vaseline werkt beter dan WD40 voor deze toepassing.
_/-\o_

Zou onderstaande voldoen?

https://www.gamma.nl/asso...n-kogellagervet/p/B603332

https://www.gamma.nl/asso...andy-oil-100-ml/p/B519077 (lijkt mij persoonlijk makkelijker)

[ Voor 5% gewijzigd door R0y. op 18-02-2019 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 21:44
Dat kogellagervet lijkt me prima. Dikke kans dat jouw handleiding of werkplaatshandboek zelfs "lithium soap based grease" voorschrijft, wat dit is.

Wat betreft de tweede: Olie is geen vet, niet doen dus. Of je moet over 2 ritten weer verrast willen worden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:22:
[...]

Deel ik met je, had ook idee dat die relatie wel goed zat.. maar je kan natuurlijk niet achter gesloten deuren kijken..
Dat dacht ik ook, maar helaas kan een burn out een hoop meer kapot maken dan je van te voren denkt.. dat was nog een reden dat ik even niet het zelfvertrouwen had om weer op de motor te stappen dit najaar, sinds oktober was het nog tijdelijk zolang de burn out er was... maar vorige maand definitief te horen gekregen dat het niet meer goed ging komen.

Maargoed, dit jaar dan maar aan de relatie met m'n Kawa werken dan. Hopen dat die niet bij me wegrijdt. ;) niet nog eens iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Beide kan inderdaad 2de is wat makkelijker maar ik zou voor het "vaste" vet kiezen.
Niet te veel gewoon een beetje met je vinger insmeren.
Zo een blikje van dat vet vergaat niet en het is voor meer dingen in te zetten.
Bij mijn Vespa moesten de spiegels er steeds van af om het ding in de camper te krijgen.
De draadeinden van de spiegels had ik dus ook net van die het ingesmeerd. Dan blijft het een stuk langer heel als je het steeds los en weer vast schroeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Laatst online: 22:58
Bij afgeschermde delen (wielas, balhoofdas, bouten etc.) gebruikte ik voor mijn motoren meestal dit:
Putoline Ceramic Grease

Voor blootliggende delen zoals koppeling & rem hendels, voetsteun scharnieren, overige externe bewegende delen gebruikte ik na elke schoonmaakbeurt dit:
Motorex Silicone Spray

Ik denk dat elke silicone spray daarvoor wel werkt, ook die van de action. Het voordeel van silicone spray is dat er minder troep aan blijft plakken (zand, zout etc.) wat slijtage tegengaat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
@SmurfLink sterkte! Jij ligt er straks dus zo bij?

Afbeeldingslocatie: https://www.visordown.com/sites/default/files/styles/v2_normal/public/article-images/6/63637.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
het is dat ik d'r niet in de lift ga krijgen.... maar anders was dit nog best een leuke photo op geweest. _O-

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• xeoMe
  • Laatst online: 22:23
Afgelopen zaterdag eindelijk de S1000XR gekocht _/-\o_
Nu nog even wachten tot ik hem mag ophalen.

Hebben jullie nog ideeen qua verzekeringen?
KNMV had een prima prijs maar wellicht nog aanraders? ben redelijk jong (28) met 8 schadevrije jaren maar kom vaak toch op 80+ allrisk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/77HaV3R.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6inYBh7.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 06:39
mooi ding, ik mag eindelijk donderdag m'n 1250GSA ophalen bij de dealert. Ook als is het 2,5 maand in de winter, wachten duurt lang. zeker met dit weer :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
@SmurfLink past je bed wel in de lift? Dan kan het alsnog :+

@xeoMe mooi speelgoed! Ik zit zelf sinds ik motorrij al bij bikerpolis met alle verzekeringen, bevalt tot nu toe prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Nou, de Kawa gaat waarschijnlijk in binnekort terug naar de dealer :'( . Sinds ik hem heb heb ik er ongeveer 200-300 kilometer meegereden en het olieniveau zit nu al dik onder het minimum niveau, wat dus betekend dat het blok waarschijnlijk net zon oliezuiper is als de vroegere audi's.

@xeoMe kijk eens op https://combimotors.nl/

[ Voor 8% gewijzigd door Pagman op 18-02-2019 19:59 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:20
SmurfLink schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:15:
[...]

Dat dacht ik ook, maar helaas kan een burn out een hoop meer kapot maken dan je van te voren denkt.. dat was nog een reden dat ik even niet het zelfvertrouwen had om weer op de motor te stappen dit najaar, sinds oktober was het nog tijdelijk zolang de burn out er was... maar vorige maand definitief te horen gekregen dat het niet meer goed ging komen.

Maargoed, dit jaar dan maar aan de relatie met m'n Kawa werken dan. Hopen dat die niet bij me wegrijdt. ;) niet nog eens iig.
De bike zegt nooit nee, klaagt niet als je d'r flink aframmelt, is altijd snel op temperatuur en heeft altijd rubber bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
@DrivinUCrazy @cyntax @Bommes

Bedankt! Morgen even langs de gamma op de gazelle. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@xeoMe Gefeliciteerd! erg mooie motor. Ik ben benieuwd hoe die bevalt want ik zit zelf ook met een scheef oog naar de S1000XR te kijken als familie-uitbreiding :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:15:
[...]

De bike zegt nooit nee, klaagt niet als je d'r flink aframmelt, is altijd snel op temperatuur en heeft altijd rubber bij.
Dat rubber bij die van mij vliegt er af, en ze zuipt meer dan het baasje -O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
Joopieboy schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:48:
[...]

Dat rubber bij die van mij vliegt er af, en ze zuipt meer dan het baasje -O-
Maar ze vind het wel altijd prima om buiten te staan ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
R0y. schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:52:
[...]

En ze word niet boos als je eens op een ander rijdt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:52:
[...]

En ze gaat uit wanneer ik dat wil _o- :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:15:
[...]

Er gaat niks boven het berijden van een naakte tweeling 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 14:44
Mwah... Een klein beetje aangekleed is ook wel lekker ;)
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQBMi0Ai8mdkkEKUBIUbFSy2N-s4x860rGLOccc8EGYDL1nLrc_ of Dryhte 's dl650xt

[ Voor 33% gewijzigd door Dryhte op 18-02-2019 21:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09

• Quickshifter, erg vet
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haha gefeliciteerd, vrijdag haal ik de mijne op. Die van jou heb ik ze nog 500 euro af laten prijzen, toen ik opmerkte dat ze (naast elkaar) voor dezelfde prijs stonden. De mijne met minder kilometers en vol opties :+

Hier staat die van jou net in beeld
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oHAs1R3.jpg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Requiem19, had ik het op de beurs over de AT met aanhanger gehad van een vriend van mij?
Honda Africa Twin met aanhanger.

Als je motor wel in de lift past krijg je zoiets, op 6 hoog in de woonkamer bij een kennis van mij.
BMW motor in de Woonkamer op 6 hoog.
Hoe die motor blijft staan weet ik ook niet. :+

Morgen aan de slag met mijn Transalp. Set carburateurs ophalen bij een kennis van mij, 5 liter benzine halen en kijken of ik de motor nu langer dan een kwartier kan laten draaien. Ben de NS nu wel beu met die geweldige overstap van 2 minuten op Geldermalsen richting Leerdam/Gorinchem. -O-
Ik had eigenlijk de hele winter willen doorrijden, maar als je geen tijd hebt om te klussen schiet het niet op.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 15:46
Nieuw achterbandje is onderweg! :9~ Ben benieuwd hoe de machine dan aan voelt in mijn favoriete bochtje. Motorvangrail, niet te snel en niet te langzaam (ong 80kmh) en perfect om bochten te leren maken op een zo veilig mogelijke manier! Plus rotondes zodat ik die bocht zo vaak kan maken als ik wil. :9 https://www.google.nl/map...4!8i8192?hl=nl&authuser=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@xeoMe gefeliciteerd! Ik heb de RT via BMW verzekerd en dat was goedkoper dan ik online vond, met goede voorwaarden ook. Datzelfde ga ik waarschijnlijk ook nog voor de RR doen, eens kijken of ze schadevrije jaren willen toepassen van de RR op de RT :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Grubeater schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:59:
Hoe die motor blijft staan weet ik ook niet. :+
Ik denk door de bokjes waarop het staat ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Wat doen jullie met het afgetapte motorolie? Breng je dit naar de afvalstraat van de gemeente?
Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.