Smaken verschillenHTT-Thalan schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:36:
[...]
Waarvan akte, bedankt voor uw inbreng.
Hah, ik vind net nog een nieuwe set knippers in mijn bak met elektronica, ooit voor de Kawa gekocht maar nooit gebruikt. Score!
Iemand een idee wat wijs is qua uitlaat? Ik zie dat ik de GPR die ik op de Alp heb ook voor de WR kan krijgen, met e-keur, voor 299 euro. Higashi, ook met e-keur, voor 279 euro.
Iemand een idee wat wijs is qua uitlaat? Ik zie dat ik de GPR die ik op de Alp heb ook voor de WR kan krijgen, met e-keur, voor 299 euro. Higashi, ook met e-keur, voor 279 euro.
[ Voor 41% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-02-2019 14:26 ]
Ik heb ook kinderen. Waarom zou je dan niet meer kunnen/mogen rijden?GoeiedagEem schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:58:
Het mooie weer begint weer, maar voor mij zit het er helaas niet meer in met twee kleine kinderen.. Toch een paar jaar genoten van mijn veelzijdige BMW:
[Afbeelding]
Geïnteresseerden mogen natuurlijk een DM sturen!
Ik vind dat altijd zulke flauwekul.
Ik zat ook al te denken. De eerste is er hier bijna, maar mijn vrouw en ik vinden allebei dat in ieder geval ik niet moet stoppen met rijden. Ruimte voor een hobby moet er gewoon zijn 
Als je het niet belangrijk genoeg vindt, logisch uiteraard. Maar niet kunnen rijden puur omdat er kinderen zijn zou er bij mij niet ingaan
Als je het niet belangrijk genoeg vindt, logisch uiteraard. Maar niet kunnen rijden puur omdat er kinderen zijn zou er bij mij niet ingaan
Nieuwe helm gescoord op de beurs, Shark evo one 2.

Is ook zo natuurlijk, maar ik reed veel met mijn vrouw samen (zij achterop). Dat zit er nu niet meer in omdat we geen oppas kunnen / willen regelen voor een motorritje. Dingen als vakantie op de motor enzo is ook niet meer mogelijk. Ben vorig seizoen nog 2 x alleen een blok om geweest, maar dat vond ik toch een stuk minder leuk. En helaas heb ik geen vrienden / familie die rijden.InZane schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:49:
[...]
Ik heb ook kinderen. Waarom zou je dan niet meer kunnen/mogen rijden?
Ik vind dat altijd zulke flauwekul.
Kan niet anders dan een mannelijke motor zijn... Zit zo enorm onder de plak.HTT-Thalan schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:59:
De laatste stickerbomb is binnen gekomen. Zaten erg veel leuke in deze set!
Gelijk wat spul van de motorbeurs er ook op geplakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Aan je naam te zien, woon je in de provincie Groningen... Geen Tweakers daar in de buurt om mee te rijden?GoeiedagEem schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:03:
[...]
Is ook zo natuurlijk, maar ik reed veel met mijn vrouw samen (zij achterop). Dat zit er nu niet meer in omdat we geen oppas kunnen / willen regelen voor een motorritje. Dingen als vakantie op de motor enzo is ook niet meer mogelijk. Ben vorig seizoen nog 2 x alleen een blok om geweest, maar dat vond ik toch een stuk minder leuk. En helaas heb ik geen vrienden / familie die rijden.
Heerlijk gereden vandaag! Bijzonder hoor, vorig jaar moest ik rond deze tijd nog op de latten. Nu alweer op 2 wielen met 15C 
Ik heb even gezocht naar subtiele woorden die de lading dekken. Laat ik het er maar bij houden dat ik het niet zo mooi vindHTT-Thalan schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:59:
De laatste stickerbomb is binnen gekomen. Zaten erg veel leuke in deze set!
Gelijk wat spul van de motorbeurs er ook op geplakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
XXXVI
Genoeg groningse motor-tweakers..BvZwolle schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:41:
[...]
Aan je naam te zien, woon je in de provincie Groningen... Geen Tweakers daar in de buurt om mee te rijden?
Het is provisorisch, maar dan zit het er maar op. Zodra de motor naar behoren rijdend is en het blok over een tijdje uit elkaar gaat haal ik toch nieuw plastic, want deze zijn kats versleten.

Nu de bedrading regelen om de knippers aan te sluiten op de bestaande aansluitingen.
Heb wel een nieuwe koplamp nodig, die is vanbinnen compleet vernield, en ik vermoed dat de spanningsregelaar ook aan zijn einde is.

Oh, enne:

De offroad set is gemonteerd op de offroad velgjes
. De trommelrem heb ik erbij, evenals de remschijf voor. Goeie deal
.

Nu de bedrading regelen om de knippers aan te sluiten op de bestaande aansluitingen.
Heb wel een nieuwe koplamp nodig, die is vanbinnen compleet vernield, en ik vermoed dat de spanningsregelaar ook aan zijn einde is.

Oh, enne:

De offroad set is gemonteerd op de offroad velgjes

Dat matcht wel heel mooi zeg!Uberdude schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:57:
Nieuwe helm gescoord op de beurs, Shark evo one 2.
[Afbeelding]
Motorbeurs was hier ook goed geslaagd. Op het nippertje. Ik was net bij @HTT-Thalan gaan buurten, aangegeven dat ik helaas niet het leren jasje van m'n dromen had gehad, toen ik wegliep kreeg ik een appje van m'n maatje dat ik zijn kant op moest komen. En jawel, ze hadden een blauw jack gevonden. Nou paste die niet, want mannenmodel, maar kwam die verkoper met een vrouwenmodel aan. Daar zaten allemaal patches op enzo die ik lelijk vond, waarna hij aangaf dat hij 'm ook zonder voor me kan maken voor een zacht prijsje. Nou, hele dikke prima. Ongeveer 2 weken, ze sturen 'm op, pas als het af is betaal ik de andere helft.
En nog een RAM mount met wat korting gehad. Verder waren we beetje gaar en moe dus niet meer naar jeans gekeken, maar heb kortingsbonnen voor Motoport dus dan gaan we daar maar een keertje langs voor 31 maart.
I have stability. The ability to stab.
Gisteren ook op de beurs geweest. Gezellig met vrienden, maar de allure wordt snel minder zo met een grote afwezigheid van grote merken. Jammer. De shows van de supermoto's was wel leuk om te zien. Wat een klappen komen daar uit die open uitlaten. Heerlijk! Helaas geen valbeugel voor de Triumph Tiger 1050, dus die maar bestellen bij Ten Kate.
Vandaag ook met wat racemaatjes naar de beurs geweest. Was best leuk, even bijpraten en plannen maken voor het komende seizoen. Jammer dat een aantal merken verstek lieten gaan maar er was nog genoeg te zien. Ook mooi om te zien dat er al een aantal merken bezig zijn met spulletjes voor de v4r te ontwikkelen, ilmberger heeft zelfs al compleet carbon kuipwerk wat al te bestellen is
.
@Tylen heb jij een tank extender (of ervaring mee)? Ferry heeft er eentje op zijn v4 maar voor mijn gevoel is een panigale al veel langer dan de R1 of RSV4 dus ik zie er niet direct het nut van. Heb eigenlijk nooit het gevoel gehad te ver naar voren te schuiven.
@Tylen heb jij een tank extender (of ervaring mee)? Ferry heeft er eentje op zijn v4 maar voor mijn gevoel is een panigale al veel langer dan de R1 of RSV4 dus ik zie er niet direct het nut van. Heb eigenlijk nooit het gevoel gehad te ver naar voren te schuiven.
Bij Roké staat er nog eenNLDViane schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 18:44:
Zo, motorbeurs ook weer gehad. Niks gehaald, geen leuke Street Triple Rx tegengekomen helaas... Was trouwens wel al vroeg druk, was voorgaande jaren minder voor m'n gevoel. Vriendin die mee was gaat nu wel als de bliksem een spaarplan opzetten voor d'r motor en rijbewijs dus missie alsnog geslaagd
Edit: oh, en @HTT-Thalan en @SmurfLink niet gespot, anders had ik jullie wel even aangesproken!
De Eem ligt in Utrecht hoorBvZwolle schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:41:
[...]
Aan je naam te zien, woon je in de provincie Groningen... Geen Tweakers daar in de buurt om mee te rijden?
Nou belde ik gisteren met Centraal Beheer daarover, omdat ik vrijdag m'n Triple Rx op ga halen... Die zeggen dat ie tijdens de winterstop alsnog WA verzekerd is (want verplicht) en diefstal en stormschade van de WA+ ook gewoon doorloopt. alleen als je full casco verzekerd bent en schade maakt heb je tot 1 maart geen dekking. Da's heel anders dan het 'niet kunnen rijden' waar een winterstop korting op lijktBergie schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:56:
Die winterstop in de verzekering is nu wel jammer zeg
[ Voor 45% gewijzigd door Maegrim op 16-02-2019 19:55 ]
Dat is wel goede anti-diefstalpreventie héSecsytime schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:25:
[...]
Hoe verpest je een mooie motor les 10? Niks mooier dan de originele "90's" kleuren.
Vandaag niet naar de beurs geweest, maar wel een bakkie wezen doen bij mijn dealer. 
Schijnt dat de nieuwe Dunlop Sportsmart 3 Mk3 die in maart uitkomt erg dicht bij de Roadsmart komt, enorm interessante band dus aangezien ik nu minder woon-werk rijd, maar wel liever een iets sportievere band heb die iets van duur heeft, gezien de lange afstanden en kilometers die ik maak.
Begrijp mij niet verkeerd, de T31 is een geniale band, stukken beter en sportiever dan de T30 EVO, maar ook deze nu die halverwege is begint die toch wat 'moeilijker' en zwaarder te sturen, cupt toch ook wel weer een beetje. Voorband gaat er sowieso onderuit, ondanks dat die nog zeker een kwart over heeft.
Anyway, hopen dat het snel schoonregent buiten, dan snel een paar duizend kilometer maken en de beurt doen.
Dan maar eens kijken hoever mijn remmen en ketting zijn... Liefst stel ik die uit tot het vakantiegeld er is.
Schijnt dat de nieuwe Dunlop Sportsmart 3 Mk3 die in maart uitkomt erg dicht bij de Roadsmart komt, enorm interessante band dus aangezien ik nu minder woon-werk rijd, maar wel liever een iets sportievere band heb die iets van duur heeft, gezien de lange afstanden en kilometers die ik maak.
Begrijp mij niet verkeerd, de T31 is een geniale band, stukken beter en sportiever dan de T30 EVO, maar ook deze nu die halverwege is begint die toch wat 'moeilijker' en zwaarder te sturen, cupt toch ook wel weer een beetje. Voorband gaat er sowieso onderuit, ondanks dat die nog zeker een kwart over heeft.
Anyway, hopen dat het snel schoonregent buiten, dan snel een paar duizend kilometer maken en de beurt doen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nee heb ik niet. En heb ik ook niet nodig. Ik heb mijzelf aangeleerd om sowieso altijd al een vuist ertussen te houden.xos schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 19:12:
Vandaag ook met wat racemaatjes naar de beurs geweest. Was best leuk, even bijpraten en plannen maken voor het komende seizoen. Jammer dat een aantal merken verstek lieten gaan maar er was nog genoeg te zien. Ook mooi om te zien dat er al een aantal merken bezig zijn met spulletjes voor de v4r te ontwikkelen, ilmberger heeft zelfs al compleet carbon kuipwerk wat al te bestellen is.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
@Tylen dat lijkt me toch onhandig rijden, met continu een vuist tussen je benen...
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Chakotay schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 20:27:
@Tylen dat lijkt me toch onhandig rijden, met continu een vuist tussen je benen...

Gamertag: timmie271
🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻
😁
😁
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Had t gezien, contact gehad met Motorplaza groningen voor eentje maar kreeg mijns inziens te weinig terug voor m'n Kawasaki. Rustig aan in de gaten houden, heb nog tot juni voor ik m'n volledige rijbewijs heb
de andere die in november bij Roké stond
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
@Grubeater ik er liep met een kinderwagen rond tot een uur of 14:00, ook we een paar keer tussen de clubstands door gelopen. Maybe onbewust gespot
@Chakotay goed dat je @Grubeater niet gesproken hebt, want als je 5 minuten met hemGrubeater schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 23:20:
Vandaag nog @Requiem19 lid gemaakt van de Transalpclub,
voor de rest geen @Chakotay gezien.
kletst ben je opeens lid van de Transalp club! 😄
Maar zonder gekheid, erg leuk om toevallig een mede tweaker tegen te komen :-).
Verder vond ik de beurs medium. Paar gave nieuwe bikes gezien, maar Enduro gear ho maar
Vrijdag even wezen kijken in Utrecht, leuk dagje gehad. Paar leuke dingetjes gescoord bij de vele gereedschapverkopers. Wel vrij hoog Aliexpressgehalte.
Bijna een dik kettingslot gescoord van een bekend merk (vrij grote stand aanwezig), maar deze "beursaanbieding" bleek vooral aantrekkelijk voor de verkoper: als dank voor het rondzeulen kostte hij bijna EUR 20,- meer dan de eerste de beste internetshop (die hem gratis brengt).
Bijna een dik kettingslot gescoord van een bekend merk (vrij grote stand aanwezig), maar deze "beursaanbieding" bleek vooral aantrekkelijk voor de verkoper: als dank voor het rondzeulen kostte hij bijna EUR 20,- meer dan de eerste de beste internetshop (die hem gratis brengt).
Het is jammer dat er weinig interessant spul te koop was, ik had me voorbereid om met veel naar huis te gaan
. Nu is dat geld naar Marktplaats en Ebay verkopers gegaan...
Ik ben op de beurs alleen @SmurfLink tegengekomen en een bende bekenden van de TCN, plus wat vrienden waarmee ik daar had afgesproken.
Maar ik heb nu bijna alles compleet om de WR terug op de weg te kunnen zetten, ik mis alleen nog een bokje om het subframe te laten zakken, dat komt straks binnen via Ad.
Ik ben op de beurs alleen @SmurfLink tegengekomen en een bende bekenden van de TCN, plus wat vrienden waarmee ik daar had afgesproken.
Maar ik heb nu bijna alles compleet om de WR terug op de weg te kunnen zetten, ik mis alleen nog een bokje om het subframe te laten zakken, dat komt straks binnen via Ad.
Voor beursaanbiedingen geldt nog meer dan voor reguliere fysieke shops dat de kosten veel hoger zijn dan voor dozenschuivers die ergens op een industrieterrein zitten en lage kosten & geoptimaliseerd vooraadbeheer hebben. Je moet personeel en goederen vervoeren, standplaats huren, je huidig bedrijf op een laag pitje zetten op het moment dat het begint te kriebelen mijn motorrijders of extra personeel inhuren. En dan is er nog afschrijving door diefstal en schade. Als bezoekers moet je reiskosten en een toegangsbewijs aftikken. Je moet wel een hele goede aanbieding aanlopen wil het financieel interessant zijn.Joepla schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:34:
Vrijdag even wezen kijken in Utrecht, leuk dagje gehad. Paar leuke dingetjes gescoord bij de vele gereedschapverkopers. Wel vrij hoog Aliexpressgehalte.
Persoonlijk vind ik het wel leuk om te zien wat er allemaal is. Zal er niet snel iets kopen, temeer omdat ik geen zin heb om er mee te sjouwen naar huis. Maar verzamel wel wat kaartjes en informatie waar ik thuis wat onderzoek naar kan doen. Heb gisteren 2 interessante leads opgedaan voor goodies wat ik zo vanuit een comfortabele stoel ga uitzoeken
Dat viel mij inderdaad ook op. Ik moet nog een kettingslot halen, maar er was niet echt een aanbieding te vinden. Dus die gaan we binnenkort maar eens online regelen.Joepla schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:34:
Beurs wordt toch al jaren langzaamaan minder. Ben er best een aantal keer geweest maar het ali express gehalte wordt hoger, de motoren worden minder en de shows zijn ieder jaar gelijk aan het worden,
Moet zeggen dat ik het dit jaar helemaal gemist heb, dus ben nu onbewust niet gegaan, maar anders was ik bewust niet gegaan.
Moet zeggen dat ik het dit jaar helemaal gemist heb, dus ben nu onbewust niet gegaan, maar anders was ik bewust niet gegaan.
Mja als je bijvoorbeeld bij MLM parts kijkt heb je hetzelfde, Chinachina knippertjes (zelfde als op ali) voor tientallen euro's, ja gek dat mensen dan niks meer kopen...nldls schreef op zondag 17 februari 2019 @ 12:55:
Beurs wordt toch al jaren langzaamaan minder. Ben er best een aantal keer geweest maar het ali express gehalte wordt hoger, de motoren worden minder en de shows zijn ieder jaar gelijk aan het worden,
Ik ga dit topic ook maar eens doornemen en jullie waarschijnlijk beetje vervelen met wat vragen.
Ik heb me vanmorgen aangemeld bij rijschool om met motorrijlessen te beginnen. Iets wat ik al heel wat jaren wil, maar waar mijn ex het nooit mee eens was.
Hopelijk kan ik snel starten met lessen, ik zou graag dit jaar nog rijden. Eerst maar eens verdiepen in een helm, want ik vind een eigen helm wel fijn bij het lessen. En een beetje kijken wat voor soort motor ik wil: geen racer, maar wel iets sportiefs/dynamisch qua rijden en niet t klein gezien lengte en gewicht (1.88m / 100kg).
Ik heb me vanmorgen aangemeld bij rijschool om met motorrijlessen te beginnen. Iets wat ik al heel wat jaren wil, maar waar mijn ex het nooit mee eens was.
Hopelijk kan ik snel starten met lessen, ik zou graag dit jaar nog rijden. Eerst maar eens verdiepen in een helm, want ik vind een eigen helm wel fijn bij het lessen. En een beetje kijken wat voor soort motor ik wil: geen racer, maar wel iets sportiefs/dynamisch qua rijden en niet t klein gezien lengte en gewicht (1.88m / 100kg).
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Speed triple? Oude model heeft nog die mooie ronde koplampenVidaR-9 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 13:45:
Ik ga dit topic ook maar eens doornemen en jullie waarschijnlijk beetje vervelen met wat vragen.![]()

Edit:
Foto's genomen met een aardappel?Racer89 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 14:25:
Wat een weer op dit moment, net een stukje gaan rijden. Alleen bij terugkomst was de ontdekking iets minder. Cardan lekt schijnbaar nog ergens...![]()
[Afbeelding]
Na behoorlijk wat sleutel uurtje loopt de motor nu wel goed.
[Afbeelding]
[ Voor 22% gewijzigd door Secsytime op 17-02-2019 14:26 ]
Wat een weer op dit moment, net een stukje gaan rijden. Alleen bij terugkomst was de ontdekking iets minder. Cardan lekt schijnbaar nog ergens...

Hoezo ?
Edit; ik zie het al, ik had ze extra via imgur kleiner gemaakt. Wist niet dat de kwaliteit dan zo achteruit zou gaan..
[ Voor 25% gewijzigd door Racer89 op 17-02-2019 14:38 ]
Erg vet, maar denk iets te enthousiast voor mij als eerste motor.Secsytime schreef op zondag 17 februari 2019 @ 14:24:
[...]
Speed triple? Oude model heeft nog die mooie ronde koplampen![]()
[Afbeelding]
Street Triple dan? Vergelijkbaar, maar wat lichterVidaR-9 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 14:38:
[...]
Erg vet, maar denk iets te enthousiast voor mij als eerste motor.
Gaaf!! Geen idee hoe die zit voor wat groter persoon, maar hele mooie motor. Die gaat in ieder geval op het lijstje.Chakotay schreef op zondag 17 februari 2019 @ 14:44:
[...]
Street Triple dan? Vergelijkbaar, maar wat lichter
Zoiets vind ik dus onwijs gaaf: https://www.autoscout24.n...aa-46de-8859-c30c9b7f7880
[ Voor 21% gewijzigd door VidaR-9 op 17-02-2019 15:03 ]
Sportief/dynamisch: CheckVidaR-9 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 13:45:
Ik ga dit topic ook maar eens doornemen en jullie waarschijnlijk beetje vervelen met wat vragen.![]()
Niet te klein: Check, je kan ook de voetsteunen aan de voorkant gebruiken
Aanrader:

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Kijk dan ook eens bij de Kawasaki er-6n/Z650, 750, 800/900 series.VidaR-9 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 14:50:
[...]
Gaaf!! Geen idee hoe die zit voor wat groter persoon, maar hele mooie motor. Die gaat in ieder geval op het lijstje.
Zoiets vind ik dus onwijs gaaf: https://www.autoscout24.n...aa-46de-8859-c30c9b7f7880
Zeker!SmurfLink schreef op zondag 17 februari 2019 @ 15:36:
[...]
Kijk dan ook eens bij de Kawasaki er-6n/Z650, 750, 800/900 series.
Staat er ook op. Net als bijv Yamaha MT-09 en BMW R1200 R.
Het wordt eerst een long list vermoed ik en dan gaan we wel strepen.
Maar tijd zat. Eerst maar eens helm zoeken en lessen
Zo, lekker rondje gereden. 
Kwam onderweg tussen Winsum en Garnwerd nog wel een witte Striple tegen, @Secsytime wellicht?
Kwam onderweg tussen Winsum en Garnwerd nog wel een witte Striple tegen, @Secsytime wellicht?
Weer druk bezig met de voorbereidingen voor dit jaar. 
Eerst maar eens een bluetooth setje ingebouwd in de helm, bewust geen dure Sena of een ander merk. Iedereen heeft een ander merk, koppelt niet of niet lekker, en eigenlijk alleen een mesh netwerk werkt. Ik heb toch onbeperkt bellen en navi en flitsmeister is eigenlijk het belangrijkste, dus maar eens op Ali besteld om te proberen. Ervaringen zijn goed, dus ben benieuwd.

Te vinden onder de naam JaJaBor.
Helm is gelukkig voorbereid:

Stekkertje voor op te laden zit aan de achterkant onder een flap van de bekleding, microfoon zit mooi voorin. Automatisch opnemen met bluetooth inschakelen, en binnenkort maar eens proberen.
Dan met dank aan een tip van iemand hier, maar eens X Grip uit China besteld, bekende maar goede imitatie van Ram Mount, stukken betaalbaarder en zelfde kwaliteit lijkt het.

Grootste probleem wat ik had, is dat mijn vorige telefoon in dichte case die ik had veel te warm werd, mijn huidige niet meer past, de houder veel te laag en te ver naar beneden zat waardoor ik het slecht kon zien en erger nog, mijn contactsleutel een beetje lastig was.
Dat is nu opgelost:

Teller is nog prima te zien, dus grote blij.

Eerst maar eens een bluetooth setje ingebouwd in de helm, bewust geen dure Sena of een ander merk. Iedereen heeft een ander merk, koppelt niet of niet lekker, en eigenlijk alleen een mesh netwerk werkt. Ik heb toch onbeperkt bellen en navi en flitsmeister is eigenlijk het belangrijkste, dus maar eens op Ali besteld om te proberen. Ervaringen zijn goed, dus ben benieuwd.

Te vinden onder de naam JaJaBor.
Helm is gelukkig voorbereid:

Stekkertje voor op te laden zit aan de achterkant onder een flap van de bekleding, microfoon zit mooi voorin. Automatisch opnemen met bluetooth inschakelen, en binnenkort maar eens proberen.
Dan met dank aan een tip van iemand hier, maar eens X Grip uit China besteld, bekende maar goede imitatie van Ram Mount, stukken betaalbaarder en zelfde kwaliteit lijkt het.

Grootste probleem wat ik had, is dat mijn vorige telefoon in dichte case die ik had veel te warm werd, mijn huidige niet meer past, de houder veel te laag en te ver naar beneden zat waardoor ik het slecht kon zien en erger nog, mijn contactsleutel een beetje lastig was.
Dat is nu opgelost:

Teller is nog prima te zien, dus grote blij.
Nee helaas, heb vanochtend alleen de striple naar de wasbox gereden en schoongemaakt. Ze is nu weer wit ipv grijsdarkkingll schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:10:
Zo, lekker rondje gereden.
@Joopieboy is het de bedoeling dat je die knopjes bedient met je tong?
Kun je sowieso niks mee onder het rijden haha.Youk schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:53:
@Joopieboy is het de bedoeling dat je die knopjes bedient met je tong?
Maar daar zit de microfoon is, dus ja.
De CBR weer eens de dijk bij Deventer opgegooid. Goed voor een lach van oor tot oor
Op de lekdijk keken de mensen nogzal verzuurd vandaag
, Meerdere malen gehad dat locals met hun auto mij fronaal leken te willen raken terwijl ik rustig met een gangetje van 50 a 60 in zijn 4 rond tufte.
Wat een absurd weer zeg, heerlijk. 150kilometer gedaan met twee vrienden, ik op de Zero. Eerste keer dat ik hem echt een beetje kon proberen met fatsoenlijk weer voor meer dan alleen puur kilometers eten en het valt niks tegen, stuurt prima. Balhoofd wordt ook langzaamaan soepeler wat het wel lekkerder sturen maakt. De zithouding van de R9T nodigt wel wat meer uit voor vlotter rijgedrag, maar het is heerlijk tuffen op het ding en wat vlotter vindt ie ook prima, ondanks dat 'ie wat ielig oogt rijdt het heel volwassen. Bakken en bakken met koppel maken het uitaccelereren van bochten leuk. De Pirelli's zijn met dit weer op zich okay, hoewel ik hem nog niet gruwelijk plat durf te leggen.
Laatste stuk wat vlotter gereden, 35% van de accu over na 150kilometer. Hele middag plezier voor nog geen 60ct aan stroom
Enige dat oppassen is, is dat 'ie stil is en dat is i.c.m. voetgangers en fietsers soms wel opletten op de dijk. Hele andere beleving, maar zeker niet minder leuk
Laatste stuk wat vlotter gereden, 35% van de accu over na 150kilometer. Hele middag plezier voor nog geen 60ct aan stroom

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 17-02-2019 19:11 ]
Is toch dicht in het weekend? Of gaat dat pas later dit jaar in?Pagman schreef op zondag 17 februari 2019 @ 18:37:
Op de lekdijk keken de mensen nogzal verzuurd vandaag, Meerdere malen gehad dat locals met hun auto mij fronaal leken te willen raken terwijl ik rustig met een gangetje van 50 a 60 in zijn 4 rond tufte.
@neographikal Gewoon zo'n ding op de Zero monteren

[ Voor 18% gewijzigd door Vrijdag op 17-02-2019 19:18 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik wilde gisteren al gaan rijden, maar daar kwam iets tussen. Vandaag had ik bedacht om rond 12.00u op de motor te stappen en weer eens een flink stuk te gaan rijden. Daar leek ook e.e.a tussen te gaan komen, maar uiteindelijk zat ik rond 15.00u alsnog op de motor, de eerste 100km zijn een feit
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Eerste oeps-momentje ook weer gehad, kwam een motorrijder tegen bij de dubbelbaans weg in Veenendaal, reed dezelfde richting als ik en zwaaide vriendelijk toen ik hem inhaalde. Zwaaide terug, maar met m'n rechterhand... Zal er erg grappig uit gezien hebben denk ik
Wel even 220 km er bij op gezet, wat een heerlijk dagje zo
Per 1 Maart.Vrijdag schreef op zondag 17 februari 2019 @ 19:15:
[...]
Is toch dicht in het weekend? Of gaat dat pas later dit jaar in?
@neographikal Gewoon zo'n ding op de Zero monteren
[Afbeelding]
Weer een prima dag op de Motorbeurs doorgebracht met dank aan @Nycrea! Ondanks de ontbrekende fabrikanten was er genoeg te zien en te doen. Vooral genoten van de supermotard race buiten... in het zonnetje.. met een biertje...
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Gisteren met vriendin achterop (op haar verzoek, dus positief verrast) gaan lunchen. Ideaal.
Vandaag 240km door de Eifel getourd. Samen met twee kameraden de nodige wegwerkzaamheden en omleidingen getrotseerd. Als er staat "anlieger frei" dan kun je er gewoon door toch?
Zelfs al moet je daarvoor met een K1600GTL door zachte modder ploegen (ik was eerst te voet gaan verkennen); wij laten ons niet zo makkelijk tegenhouden.
Wel jammer dat de meeste cafeetjes en eettentjes nog dicht zijn in deze tijd van het jaar. En die laag zout, mijn ogen prikken er nu nog van!
De eerste 500 km van dit jaar zijn bij deze dan ook een feit. Waar de nieuwe Road 5 gisteren tijdens het wegrijden toch wel erg glad was, is het gladde laagje er nu wel van af.
Veel motoren gezien in de Eifel, maar nog geen kamikaze piloten. Zitten die nog in winterslaap of zo?
Vandaag 240km door de Eifel getourd. Samen met twee kameraden de nodige wegwerkzaamheden en omleidingen getrotseerd. Als er staat "anlieger frei" dan kun je er gewoon door toch?

Zelfs al moet je daarvoor met een K1600GTL door zachte modder ploegen (ik was eerst te voet gaan verkennen); wij laten ons niet zo makkelijk tegenhouden.
Wel jammer dat de meeste cafeetjes en eettentjes nog dicht zijn in deze tijd van het jaar. En die laag zout, mijn ogen prikken er nu nog van!
De eerste 500 km van dit jaar zijn bij deze dan ook een feit. Waar de nieuwe Road 5 gisteren tijdens het wegrijden toch wel erg glad was, is het gladde laagje er nu wel van af.
Veel motoren gezien in de Eifel, maar nog geen kamikaze piloten. Zitten die nog in winterslaap of zo?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Vanavond uit verveling beetje rond zitten kijken, maar ik was aangenaam verrast door de nieuwprijs van een Z900. Dat vind ik persoonlijk relatief aantrekkelijker dan een jong gebruikte van 1-2 jaar oud met 20.000km (ca 1.500 verschil). Stof tot nadenken..SmurfLink schreef op zondag 17 februari 2019 @ 15:36:
[...]
Kijk dan ook eens bij de Kawasaki er-6n/Z650, 750, 800/900 series.
Al is het misschien ook niet verkeerd om eerst jaartje (of 2) ervaring op te doen.
Wat dan weer tegenviel is de verzekeringspremie voor zo'n motor als je hem all risk wil verzekeren vs WA beperkt casco (17 vs 70 euro).
Nouja, mijn kamikaza apparaat staat ook nog binnen te wachten tot de pekel van de weg is, dus ik denk ja.DrivinUCrazy schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:27:
Gisteren met vriendin achterop (op haar verzoek, dus positief verrast) gaan lunchen. Ideaal.![]()
Vandaag 240km door de Eifel getourd. Samen met twee kameraden de nodige wegwerkzaamheden en omleidingen getrotseerd. Als er staat "anlieger frei" dan kun je er gewoon door toch?![]()
Zelfs al moet je daarvoor met een K1600GTL door zachte modder ploegen (ik was eerst te voet gaan verkennen); wij laten ons niet zo makkelijk tegenhouden.![]()
De eerste 500 km van dit jaar zijn bij deze dan ook een feit. Waar de nieuwe Road 5 gisteren tijdens het wegrijden toch wel erg glad was, is het gladde laagje er nu wel van af.![]()
Op dit bordjes staat toch altijd "Ausländer frei"DrivinUCrazy schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:27:
Gisteren met vriendin achterop (op haar verzoek, dus positief verrast) gaan lunchen. Ideaal.![]()
Vandaag 240km door de Eifel getourd. Samen met twee kameraden de nodige wegwerkzaamheden en omleidingen getrotseerd. Als er staat "anlieger frei" dan kun je er gewoon door toch?![]()
Zelfs al moet je daarvoor met een K1600GTL door zachte modder ploegen (ik was eerst te voet gaan verkennen); wij laten ons niet zo makkelijk tegenhouden.![]()
De eerste 500 km van dit jaar zijn bij deze dan ook een feit. Waar de nieuwe Road 5 gisteren tijdens het wegrijden toch wel erg glad was, is het gladde laagje er nu wel van af.![]()

Wij zijn daar zo kind aan huis dat wij ook praktisch "Anlieger" genoemd mogen worden. 
Het mooiste was nog wel dat stukje geploeg. Ik ging eerst verkennen, en ze hadden een loopbrug gemaakt van wat balken en goedkoop plaathout. Opzich prima, maar met een Super Tenere, een Kawa GTR 1400 en een BMW K1600GTL vertrouwde ik het niet met al dat gewicht. Plus er liepen wat wandelaars. Je hebt er bij die staan te juichen, en anderen komen je met hooivorken achterna. Ik twijfelde.
Die wandelaars wijzen ons waar je veilig kunt rijden, en legden ons de alternatieve route uit (niet dat dat nodig was, maar wel vriendelijk van ze). Bleken dat de bewoners te zijn waar wij over het grasveld mochten ploegen terwijl zij ons aanmoedigden. Ze boden ons nog net geen koffie aan.
Het mooiste was nog wel dat stukje geploeg. Ik ging eerst verkennen, en ze hadden een loopbrug gemaakt van wat balken en goedkoop plaathout. Opzich prima, maar met een Super Tenere, een Kawa GTR 1400 en een BMW K1600GTL vertrouwde ik het niet met al dat gewicht. Plus er liepen wat wandelaars. Je hebt er bij die staan te juichen, en anderen komen je met hooivorken achterna. Ik twijfelde.
Die wandelaars wijzen ons waar je veilig kunt rijden, en legden ons de alternatieve route uit (niet dat dat nodig was, maar wel vriendelijk van ze). Bleken dat de bewoners te zijn waar wij over het grasveld mochten ploegen terwijl zij ons aanmoedigden. Ze boden ons nog net geen koffie aan.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Laten we dat van de zomer maar niet gaan doen he.
Mijn Gixxer en zijn baasje voelt zich wat meer op zijn gemak op het asfalt. 
Maar aan jullie krijg ik nog een stevige kluif.
Jullie zitten echt het hele jaar in het zadel...
Maar aan jullie krijg ik nog een stevige kluif.

Overigens, naast de VRO Expert die ik ga doen op 7 april, gaan we 31 maart ook met een paar man meedoen met de "Dag van de Motorrijder". Dit is een bewustwordingscampagne van de Vlaamse overheid. Je kunt dan onder andere een behendigheidsparcours doen (inschrijving verplicht!), je motor technisch laten controleren*, de politie en andere professionals geven tips, verschillende demo's van fabrikanten van zowel motoren als (veiligheids)accessoires. Kortom, dat gaat een interessante dag worden!
@Joopieboy Ach welnee joh, jij houdt je tussen ons prima staande. We doen ook wel eens rustig aan hoor. De route die we vandaag hebben gereden is zelfs de route die we tegenwoordig samen met de beginners doen. Dat vonden we wel een mooie start van het seizoen, plus altijd verstandig om te verkennen of er eh, bijvoorbeeld werkzaamheden zijn.
Die kluif zit hem meer in de afstanden die we soms rijden. Vorig jaar startten we (nou ja, ik had er al een paar ritten op zitten) het seizoen met een rit van 450 km. Om er ff lekker in te komen.
@Joopieboy Ach welnee joh, jij houdt je tussen ons prima staande. We doen ook wel eens rustig aan hoor. De route die we vandaag hebben gereden is zelfs de route die we tegenwoordig samen met de beginners doen. Dat vonden we wel een mooie start van het seizoen, plus altijd verstandig om te verkennen of er eh, bijvoorbeeld werkzaamheden zijn.
Die kluif zit hem meer in de afstanden die we soms rijden. Vorig jaar startten we (nou ja, ik had er al een paar ritten op zitten) het seizoen met een rit van 450 km. Om er ff lekker in te komen.

[ Voor 35% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-02-2019 21:00 ]
Na 20k km is zo'n motor net ingereden.. dan is 15% van de aanschafwaarde in mindering toch best netjes?VidaR-9 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:35:
[...]
Vanavond uit verveling beetje rond zitten kijken, maar ik was aangenaam verrast door de nieuwprijs van een Z900. Dat vind ik persoonlijk relatief aantrekkelijker dan een jong gebruikte van 1-2 jaar oud met 20.000km (ca 1.500 verschil). Stof tot nadenken..![]()
Al is het misschien ook niet verkeerd om eerst jaartje (of 2) ervaring op te doen.
Wat dan weer tegenviel is de verzekeringspremie voor zo'n motor als je hem all risk wil verzekeren vs WA beperkt casco (17 vs 70 euro).
@DrivinUCrazy goed bezig in Duitsland, zo zie ik dat ook altijd... Ik ga pas op zoek naar een omleiding als ik er echt fysiek niet meer doorheen pas, of de grindblokken groter zijn dan mijn grondspeling
Mja probleem zit hem meer in het type motor, ik zou dolgraag iets erbij willen voor dat soort afstanden (hell, ik wil nog eens naar noorwegen/zweden maar ook bulgarije).DrivinUCrazy schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:54:
Die kluif zit hem meer in de afstanden die we soms rijden. Vorig jaar startten we (nou ja, ik had er al een paar ritten op zitten) het seizoen met een rit van 450 km. Om er ff lekker in te komen.![]()
Ben er iig gek genoeg voor.
Vind je ? Ik vind die 1500 voor 20k echt een veel te klein verschil. Rij die nieuwe naar 20k of die 2e hands naar 40k, dan is het verschil nog veel groter. Voor 1500 euro verschil vind ik 2e hands een slechte optie.Secsytime schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:58:
[...]
Na 20k km is zo'n motor net ingereden.. dan is 15% van de aanschafwaarde in mindering toch best netjes?
Mijn fiets gekocht met 3k er op voor meer dan 5000 euro verschil tegenover nieuw, dat vond ik wel een goede deal, maar 1500 euro tegenover nieuwe en nog 20k ook, nee dank je.
Hmmm, dan rijden er meer witte striples van dat model in Groningen...Secsytime schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:44:
[...]
Nee helaas, heb vanochtend alleen de striple naar de wasbox gereden en schoongemaakt. Ze is nu weer wit ipv grijs
@Joopieboy Grappig, die van mij eind maart 2017 gekocht met 28.500 op de teller. Nu bijna 59.000.
En die K1600GTL staat te koop, kun je zo hebben.
Is niet heel ruim... Zou het als 1.88 niet aanraden.VidaR-9 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 14:50:
[...]
Gaaf!! Geen idee hoe die zit voor wat groter persoon, maar hele mooie motor. Die gaat in ieder geval op het lijstje.
Zie bij Ter Braake een staan voor 8300 met 10k km, vind ik erg meevallen hoor. Maar voor de "mooi weer" rijders klinkt alles wat dichtbij de 30k km komt als veel, want in hun ogen is die dan "afgeschreven".PilatuS schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:03:
[...]
Vind je ? Ik vind die 1500 voor 20k echt een veel te klein verschil. Rij die nieuwe naar 20k of die 2e hands naar 40k, dan is het verschil nog veel groter. Voor 1500 euro verschil vind ik 2e hands een slechte optie.
Mijn fiets gekocht met 3k er op voor meer dan 5000 euro verschil tegenover nieuw, dat vond ik wel een goede deal, maar 1500 euro tegenover nieuwe en nog 20k ook, nee dank je.
Ook met een junior engineer op de schaal van een medior panelenbouwer?DrivinUCrazy schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:12:
@Joopieboy Grappig, die van mij eind maart 2017 gekocht met 28.500 op de teller. Nu bijna 59.000.

Zo, ik kreeg een lamme poot van dat zwaaien.DrivinUCrazy schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:27:
Op de dijk trouwens wel wat mede tupperware zien rijden.
Ik vind die 1500 euro tegenover nieuw of gebruikt met 20k gewoon een te klein verschil. Wat zou je zelf kopen ?Secsytime schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:14:
[...]
Zie bij Ter Braake een staan voor 8300 met 10k km, vind ik erg meevallen hoor. Maar voor de "mooi weer" rijders klinkt alles wat dichtbij de 30k km komt als veel, want in hun ogen is die dan "afgeschreven".
Verder maakt het weinig uit of 20k nou veel is of niet. Zolang er maar genoeg mensen vinden dat het veel is, ook al is dat niet zo, is het wel zo dat het de prijs en de verkoopbaarheid flink beinvloed. Ik zie gewoon niet waarom je voor die 1500 euro geen nieuwe zou kopen. Tuurlijk loopt zo'n ding wel een ton, maar die 1500 euro verschil is veel te klein, helemaal wanneer er later 40k op staat.
Thanks. Dat is sowieso iets wat ik nog echt in de parktijk moet gaan uitzoeken. Zelfde voor de Z900 bijvoorbeeld.BvZwolle schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:12:
[...]
Is niet heel ruim... Zou het als 1.88 niet aanraden.
Al lees ik over de Street Triple wel positieve dingen van rijders >1.90m.
Procentueel is het best aardig, maar absoluut is het verschil me dan gewoon te klein. Dan is nieuw toch specialer.Secsytime schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:14:
[...]
Zie bij Ter Braake een staan voor 8300 met 10k km, vind ik erg meevallen hoor. Maar voor de "mooi weer" rijders klinkt alles wat dichtbij de 30k km komt als veel, want in hun ogen is die dan "afgeschreven".
Dat is allemaal relatief natuurlijk, misschien is 1500 euro voor jou een "klein verschil", voor anderen is het misschien 3 maanden extra sparen. Persoonlijk koop ik liever een motor met de kop eraf. Ik ben het met je eens, dat de perceptie van de afschrijving tegen je is, en dat het van 20k > 40k rijden daardoor meer waardevermindering met zich meebrengt. Maar maakt dit uit, als je de motor "op" wilt rijden?PilatuS schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:20:
[...]
Ik vind die 1500 euro tegenover nieuw of gebruikt met 20k gewoon een te klein verschil. Wat zou je zelf kopen ?
Verder maakt het weinig uit of 20k nou veel is of niet. Zolang er maar genoeg mensen vinden dat het veel is, ook al is dat niet zo, is het wel zo dat het de prijs en de verkoopbaarheid flink beinvloed. Ik zie gewoon niet waarom je voor die 1500 euro geen nieuwe zou kopen. Tuurlijk loopt zo'n ding wel een ton, maar die 1500 euro verschil is veel te klein, helemaal wanneer er later 40k op staat.
Of 1500 euro nou veel is of niet voor iemand is niet waar het om gaat. Het verschil in percentage tegenover nieuw vind ik slecht.Secsytime schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:25:
[...]
Dat is allemaal relatief natuurlijk, misschien is 1500 euro voor jou een "klein verschil", voor anderen is het misschien 3 maanden extra sparen. Persoonlijk koop ik liever een motor met de kop eraf. Ik ben het met je eens, dat de perceptie van de afschrijving tegen je is, en dat het van 20k > 40k rijden daardoor meer waardevermindering met zich meebrengt. Maar maakt dit uit, als je de motor "op" wilt rijden?
Ik koop ook liever een motor met de kop er af en heb nog nooit een nieuwe gekocht, maar dan moet het verschil tegenover nieuw wel groot zijn. Als je een motor op gaat rijden maakt het inderdaad niet uit, maar hoeveel mensen doen dat ? Nog los van dat, hoe het zit het met onderhoud voor die motor die op 20k staat ? Mag toch hopen dat de 20k grote beurt gedaan is, anders is het verschil tegenover nieuw nog maar minder dan 1000 euro.
Ik ben helemaal voor een gebruikte motor kopen hoor, maar dan wel een goede deal tegenover nieuw en geen slechte zoals ik deze zie.
Wat is een grote beurt op 20k km? Klepspeling wordt vaak pas interessant vanaf 40-60k km..PilatuS schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:28:
[...]
Of 1500 euro nou veel is of niet voor iemand is niet waar het om gaat. Het verschil in percentage tegenover nieuw vind ik slecht.
Ik koop ook liever een motor met de kop er af en heb nog nooit een nieuwe gekocht, maar dan moet het verschil tegenover nieuw wel groot zijn. Als je een motor op gaat rijden maakt het inderdaad niet uit, maar hoeveel mensen doen dat ? Nog los van dat, hoe het zit het met onderhoud voor die motor die op 20k staat ? Mag toch hopen dat de 20k grote beurt gedaan is, anders is het verschil tegenover nieuw nog maar minder dan 1000 euro.
Ik ben helemaal voor een gebruikte motor kopen hoor, maar dan wel een goede deal tegenover nieuw en geen slechte zoals ik deze zie.
Genoeg mensen verkopen een fiets net voor de eerste grote beurt. Als je dit netjes laat doen is het verschil met een nieuwe motor die 2 jaar nieuwer is en met 0km ipv 20k km minder dan 1000 euro geworden. Als die beurt niet is gedaan heb je het over iets van 800 of 900 euro verschil tegenover een compleet nieuwe motor. Het was al een slechte deal, maar dan helemaal.Secsytime schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:31:
[...]
Wat is een grote beurt op 20k km? Klepspeling wordt vaak pas interessant vanaf 40-60k km..
Edit: Het gaat niet om die 20k km en het gaat niet om die grote beurt, het gaat om het belachelijk kleine verschil tegenover een compleet nieuwe fiets.
[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 17-02-2019 21:38 ]
Noorwegen zweden staat hier ook op het wensenlijstje om te doenJoopieboy schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:02:
[...]
Mja probleem zit hem meer in het type motor, ik zou dolgraag iets erbij willen voor dat soort afstanden (hell, ik wil nog eens naar noorwegen/zweden maar ook bulgarije).
Echter ga ik dat in ieder geval niet met de huidige 250cc motor doen. Ik overleef het niet zo lang op een sportbike te zitten + wat extra vermogen op zo'n lange afstand zou ook wel fijn zijn
Sportmotor is ook niet alles, bereik is wat kort zeg maartimmie271 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:37:
[...]
Noorwegen zweden staat hier ook op het wensenlijstje om te doen![]()
![]()
Echter ga ik dat in ieder geval niet met de huidige 250cc motor doen. Ik overleef het niet zo lang op een sportbike te zitten + wat extra vermogen op zo'n lange afstand zou ook wel fijn zijn
ik red 250-300km op een tank dus dat is nog best te doenJoopieboy schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:38:
[...]
Sportmotor is ook niet alles, bereik is wat kort zeg maar
Ik kom niet verder dan 160km. Op het circuit red ik maar net de 4x 15 minuut sessiestimmie271 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:38:
[...]
ik red 250-300km op een tank dus dat is nog best te doen
230km als ik echt mijn best doetimmie271 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:38:
[...]
ik red 250-300km op een tank dus dat is nog best te doen

Het dat word hier ook weer even wennen... Huhwat, bij 165km al een reservelampje?Joopieboy schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:38:
[...]
Sportmotor is ook niet alles, bereik is wat kort zeg maar
Heul niet herkenbaarChakotay schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:42:
[...]
Het dat word hier ook weer even wennen... Huhwat, bij 165km al een reservelampje?
Laatste keer een leenmotor bij, had bijna het idee dat de tankmeter kapot was ofzo

Als ik 160 op een tank rij is er wat mis met de motorPilatuS schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:40:
[...]
Ik kom niet verder dan 160km. Op het circuit red ik maar net de 4x 15 minuut sessies
Dat haal ik juist als ik stevig doorrij
De mijne ging een keer branden bij 210km geloof ik. Heb pas bij 250km getankt en kreeg er 10l in van de 13l tankChakotay schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:42:
[...]
Het dat word hier ook weer even wennen... Huhwat, bij 165km al een reservelampje?
Tsja, 1145cc 2 cilinder met een custom map die puur gemaakt is om de fiets zo goed mogelijk te laten lopen. Verder nog extra rijk onder in de toeren om die boel daar beter te laten lopen. Zelfs al rij ik netjes 50km/u zuipt dat ding als een idioot. 120km/u rijden is zuiniger dan 50km/u rijdentimmie271 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:43:
[...]
Als ik 160 op een tank rij is er wat mis met de motor

230km, en dan 16 liter moeten tanken
Van de 17, en een tanklampje bij 12

[ Voor 33% gewijzigd door Joopieboy op 17-02-2019 21:46 ]
misschien toch maar ergens blij zijn met mijn 250cc 1 pitter 
Al gaat de volgende toch echt wel minimaal een 2 pitter worden want zo'n 1 pitter is mij te onrustig op lage snelheden <30km/h.. al zal ik hier toch nog echt even 2,5 jaar mee moeten rijden
Al gaat de volgende toch echt wel minimaal een 2 pitter worden want zo'n 1 pitter is mij te onrustig op lage snelheden <30km/h.. al zal ik hier toch nog echt even 2,5 jaar mee moeten rijden
Dan zou ik een lichte 2 pitter nemen, dus tot 650cc zegmaar. Zodra je naar de 1000cc gaat wordt het alleen maar erger onder in de toeren en moet je naar een 4 cilinder wil het op lage toeren lekker lopen. Met mijn fiets was het zonder mappen bokken tot 45km/u en nu na het mappen tot 35km/u. Langzamer rijden dan 30km/u zonder koppeling is niet te doen.timmie271 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:47:
2 cilinder is dan idd nog erger, mijn Gixxer was met zijn 4 cilinder voor de beurt ook niet heel prettig. Grote beurt, afstellen, gaskleppen gereinigd en gesteld, andere mapping met de uitlaat. Ik zou nu in zijn 3 over een rotonde kunnen.
Alleen het verbruik idd, achja.
zal ook geen 1000cc 2 pitter worden hoorPilatuS schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:50:
[...]
Dan zou ik een lichte 2 pitter nemen, dus tot 650cc zegmaar. Zodra je naar de 1000cc gaat wordt het alleen maar erger onder in de toeren en moet je naar een 4 cilinder wil het op lage toeren lekker lopen. Met mijn fiets was het zonder mappen bokken tot 45km/u en nu na het mappen tot 35km/u. Langzamer rijden dan 30km/u zonder koppeling is niet te doen.
Eerder een 2 pitter 650cc zoals de ninja of de nu Z serie of een 4 pitter 1000cc zoals de versys 1000. Maar heb nu ruim de tijd om te kijken en te proberen voor de honda vervangen gaat worden
Ik moet in z'n 2 de rotonde overJoopieboy schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:53:
2 cilinder is dan idd nog erger, mijn Gixxer was met zijn 4 cilinder voor de beurt ook niet heel prettig. Grote beurt, afstellen, gaskleppen gereinigd en gesteld, andere mapping met de uitlaat. Ik zou nu in zijn 3 over een rotonde kunnen.Alleen het verbruik idd, achja.
[ Voor 31% gewijzigd door timmie271 op 17-02-2019 21:55 ]
Ik heb afgelopen zaterdag meer motorrijders gezien als in heel januari denk ik. Op de motorbeurs was ik erg positief verrast over de zithouding van de RC390, ik zat die motor nooit echt serieus te overwegen omdat 'ie er zo oncomfortabel uitzag, maar dat viel me echt reuze mee! Helaas geen @HTT-Thalan op de vrijdagavond.
Ik heb de Alp altijd ervaren als 'het kan ermee door' op de snelweg maar by no means een kilometervreter.timmie271 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:47:
... tot ik een dag met een enkelcylinder op pad ben geweest. Toen was de Alp net een vliegend tapijt.
Ik heb toch echt van 6 tot 10 op de TCN stand gestaan!Woask schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:54:
Ik heb afgelopen zaterdag meer motorrijders gezien als in heel januari denk ik. Op de motorbeurs was ik erg positief verrast over de zithouding van de RC390, ik zat die motor nooit echt serieus te overwegen omdat 'ie er zo oncomfortabel uitzag, maar dat viel me echt reuze mee! Helaas geen @HTT-Thalan op de vrijdagavond.
Ik heb een proefritje gemaakt op een soortement van Cafe Racer van Yamaha. Zwart ding, laag, tweecylinder geloof ik. Soepel opkomend vermogen maar te harde veren, te bijterige remmen en te zwaar op mijn polsen.
Positief verrast was ik door de Zero Black Forest edition. Alhoewel de vering veel te kort was (ik zat er op het testterrein al doorheen bij 40k/h

[ Voor 52% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-02-2019 21:58 ]
Met de Caponord (ook een dikke tweecylinder) gaat het reservelampje pas rond de 300km uit, maar dat komt vooral door de gigantische tank (25L) die erop zit
Dit topic is gesloten.