Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.376 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 21:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:47:
[...]

Ik wilde er eentje overnemen op het TCN forum maar iemand anders was me voor ;(.
Volgens mij moet je nog een keer kijken op het forum, ik verwacht dat je een pb hebt. :*)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:30
Grubeater schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:10:
[...]

Volgens mij moet je nog een keer kijken op het forum, ik verwacht dat je een pb hebt. :*)
Tof, thanks voor de referral :*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:16:
[...]

Als je buiten de standaard confectiematen moet gaan shoppen dan is het inderdaad vaak een dure "hobby", net zoals dat met eigenlijk alles zo is. Waar ik meer op doelde is dít linkje van de fabrikant zélf….

http://afxhelmets.com/europe/buy.html

Klinkt niet écht als of dat ze ook maar een beetje moeite willen doen om d'r spullen in Europa aan de man te brengen middels een eigen verkoopkanaal en dat de helmen daarmee waarschijnlijk ook geen typegoedkeuring voor de EU (E-Keur) hebben. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze daarmee niet goed zijn maar bij een ongeval (óf een staandehouding) kán er dan wel eens moeilijk gedaan gaan worden door de diverse instanties.
Ik heb een paar motorzaken in de buurt een bericht gestuurd. es zien of ik er uberhaupt een te passen krijg. Verzekering issues kunnen zeker opsteken als er geen E stempel in staat. Dat is zo. Hoco parts voor Arai ook maar ff bericht.

EDIT: kennelijk hebben ze en ECE22.05 keurmerk maar zijn het helmen uit de USA en is het een handelsding dat ze niet direct in de EU kunnen verkopen. Raaarrr.. maar ok. Afgaand van de maattabel zit er wel wat tussen maar de ervaring leert dat passen beter is dan gokken.

[ Voor 11% gewijzigd door ROFLASTC op 08-06-2019 00:33 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 20:01
steveman schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:33:
Als je even GOED in de spiegels kijkt kun je hard remmen op veel meer plekken oefenen dan alleen een parkeerplaats. Ook goed om eens op andere ondergrond te doen.

[Afbeelding]

Ja, uh... moet toch op een ART-4-slot staan hè.

Ohja, en dan morgen onheilig vroeg richting Tiel om de veren op te laten meten. 1 poot was hiervoor ook wel voldoende eigenlijk, maar ja was toch bezig :+

Daarna de hele riedel nog een keer, hopelijk hebben ze weer ergens een gaatje voor me...
Je kunt het altijd nog zo monteren ;)
voorvorkje

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als het werkt 8) Toch? :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Empirical2159
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-09 00:26
Hi Iedereen!

Ik heb 13 juni mijn AVD, ik kan niet wachten! Ik heb wel (gezonde) spanning, ik wil zo snel mogelijk mijn rijbewijs halen zodat ik de weg op kan, ik heb namelijk vorige week mijn motor gekocht!

Honda CB500F 2015

@lolgast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Empirical2159 welkom! Wel bijzonder, een motorrijder zonder hoofd :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empirical2159
@Chakotay Tsja, ik geef de vriend de schuld die mee is gegaan ;)
De foto ging ook meer om de motor en niet mijzelf haha

Hierbij eentje mét hoofd op de lesmotor

lesmotor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Net even proefgereden op een Zero DS. Geweldige ervaring, echt tof rijden in sport modus (eco is sloooooom).

Vraag is eerder wanneer er een komt dan of er een komt :)

Edit: minpunt is wel, geen transponder, geen LED verlichting. Dacht dat een moderne motor beide wel zou hebben...

@Verwijderd

[ Voor 28% gewijzigd door Dryhte op 08-06-2019 19:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:49
Verslagje van dag 3 heb ik af, ik denk dat ik er een apart topic van ga maken in verkeer en vervoer.
IK had het hier neer gezet maar toch even weer weg gehaald.
Zal de link zo hier neer zetten. ;)

Sorry voor de Ninja Edit voor de gene die het al gezien hadden hier.. :o :o

[ Voor 145% gewijzigd door Bommes op 08-06-2019 12:33 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 09:03
@timmie271 @SmurfLink ik ga eens kijken wat Tom-kwadraat er van maakt oOo
Smurf, jij had ook zo'n ding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
NLDViane schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:47:
Ik dacht gewoon een telefoon dus als je hem ook gewoon voor kurviger kan maken ben ik ook happy :+

Dat gezegd hebbende.. moet nog steeds even proberen de route van @Raym09 te downloaden.. via de telefoon lukte dat niet helemaal 8)7

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:49
Link dropping... :P >:) maar het blijft hier intern op tweakers dus dat mag vast wel.

Route Bareé, Bommes op motortrip

Op en aanmerkingen zijn welkom, spelfouten, slecht werkende links, dode foto's what ever, tell me about it.

[ Voor 50% gewijzigd door Bommes op 08-06-2019 13:22 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
NLDViane schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:47:
Alleen voor het koekblik. Motor heb ik m'n telefoon in, maar nog 0 ervaring met routes erin zetten. Wat moet ik daarvoor downloaden om het te kunnen draaien? :P

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:02:
[...]

Alleen voor het koekblik. Motor heb ik m'n telefoon in, maar nog 0 ervaring met routes erin zetten. Wat moet ik daarvoor downloaden om het te kunnen draaien? :P
Ik gebruik kurviger omdat @NLDViane dat ook gebruikt :P
Routes zijn daarna vrij eenvoudig in te laden door er gewoon op te klikken en de juiste app te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Misschien een aparte vraag: op welke leeftijd is het niet meer verstandig nog op een motor te stappen?

Mijn pa gaat richting pensioen leeftijd en wil weer een motor aanschaffen. Betreft een ~35 jaar oude Harley Davidson, die hij naast plezierritjes nog een aantal jaar voor woon-werk verkeer wil gebruiken. Hij heeft de afgelopen 15 jaar brommer gereden, daarvoor wel heel wat jaren een Kawasaki en daarvoor ook Harley gereden.

Autorijden is prima vol te houden als men wat ouder wordt, maar dat is qua fysieke belasting en vereiste reactiesnelheid niet te vergelijken met een motor. Daarnaast het type motor, ik heb er totaal geen verstand van, maar ik vraag me af of het een praktische keuze is voor semi-dagelijks gebruik.

Waarschijnlijk maak ik me onnodig druk, maar ik hoor graag jullie mening. :)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 16:38
Murk schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:48:
Misschien een aparte vraag: op welke leeftijd is het niet meer verstandig nog op een motor te stappen?

Mijn pa gaat richting pensioen leeftijd en wil weer een motor aanschaffen. Betreft een ~35 jaar oude Harley Davidson, die hij naast plezierritjes nog een aantal jaar voor woon-werk verkeer wil gebruiken. Hij heeft de afgelopen 15 jaar brommer gereden, daarvoor wel heel wat jaren een Kawasaki en daarvoor ook Harley gereden.

Autorijden is prima vol te houden als men wat ouder wordt, maar dat is qua fysieke belasting en vereiste reactiesnelheid niet te vergelijken met een motor. Daarnaast het type motor, ik heb er totaal geen verstand van, maar ik vraag me af of het een praktische keuze is voor semi-dagelijks gebruik.

Waarschijnlijk maak ik me onnodig druk, maar ik hoor graag jullie mening. :)
Dat verschilt, voor sommige personen is het nooit verstandig geweest om op een motor te stappen. Maar ik ben op het circuit ook al eens iemand van 72 tegengekomen die nog vrolijk rondjes reed _/-\o_ Als hij fysiek in orde is zou het natuurlijk geen probleem moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Mijn pa is inmiddels 62 en die rijd nog regelmatig op z'n Kawa ZX6R uit 2010(ofzoiets).. Ook wel langere ritten, zonder problemen.
Het zou dus prima moeten kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ik kende de DoubleTake spiegels al, maar na dat filmpje van FortNine ben ik toch op zoek gegaan.
Bij bol.com ben je gewoon €60 kwijt voor één spiegel. 8)7

Zoek je wat verder dan vind je bij Adventure Spec een compleet setje voor 1 kant voor GBP 61. Adventure Spec is het bedrijf dat de TET is begonnen, gelijk ook 4 TET stickers meebesteld bij de spiegels.
De rammount onderdelen kun je natuurlijk ook bij Aliexpress vinden, dat heb ik dan ook gedaan.

Double Take Spiegel 2

Double Take Spiegel 1

De originele spiegels hebben natuurlijk trilingsdempers, die zijn er nu tussen uit. Als de spiegels te veel trillen moet ik opzoek naar rammount bolletjes met andere schroefdraad. Nu zitten er bolletjes met M10x1,25 schroefdraad op, in de trillingsdempers past M8x1,25.
Ook is er nog een schroefknop onderweg voor de linker spiegel, anders ben ik die snel kwijt. :Y)

@Murk Als je vader geen lichamelijke problemen heeft zou ik mij meer zorgen maken over die HD van 35 jaar oud. Is die door de jaren heen wel goed onderhouden en zijn er geen verborgen gebreken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
Met dit rotweer toch maar even de helm schoongemaakt, wat komt daar een rotzooi uit na een jaartje zeg...

@SmurfLink @timmie271 heb er eentje in mekaar geflanst (of eigenlijk, Kurviger heeft er een in mekaar gezet), zal zo ff een PB doen! Duurt anderhalf uur vanaf McDonald's Nijkerk, dus 9u gas er op oOo

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Vandaag 2 uur lang gereden op de bmw G310R en GS varriant !

Na lang denken ga ik toch voor de R ! Erg leuke fietsen beide zeker voor het A2 rijbewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Dank voor de reacties. Van lichamelijke problemen geen sprake inderdaad, welvaartsbuikje daargelaten. :P Dat zal wel goed zitten.

@Grubeater dat is inderdaad ook mijn zorg, zal er wel op aandringen dat 'ie onderhouds geschiedenis goed doorneemt.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 14:49
Grubeater schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:36:

Ook is er nog een schroefknop onderweg voor de linker spiegel, anders ben ik die snel kwijt. :Y)
Ik heb nooit van die schroefknoppen gehad op mijn vorige motor, wou ik altijd wel hebben maar nooit aan toe gekomen. Heb de motor best vaak midden in de stad geparkeerd maar mijn Double-Take spiegels waren gelukkig nooit gejat :P.
glydoscoop schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 17:38:
Vandaag 2 uur lang gereden op de bmw G310R en GS varriant !

Na lang denken ga ik toch voor de R ! Erg leuke fietsen beide zeker voor het A2 rijbewijs
Vraag wel even aan de dealer of alle recalls zijn uitgevoerd, en alle fabrieksproblemen zijn verholpen. Ik had iets gelezen over dat de zijstandaard spontaan af kon scheuren en dat dan het frame vervangen moet worden aangezien het montagepunt op het frame zit. Daarnaast kunnen er waterpomp en starter motor problemen zijn. Check ook even het stuur of die wel goed vast zit, die schijnt soms ook niet goed op moment vast te zitten waardoor het los vibreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
cyntax schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 18:33:
[...]

Ik heb nooit van die schroefknoppen gehad op mijn vorige motor, wou ik altijd wel hebben maar nooit aan toe gekomen. Heb de motor best vaak midden in de stad geparkeerd maar mijn Double-Take spiegels waren gelukkig nooit gejat :P.

[...]

Vraag wel even aan de dealer of alle recalls zijn uitgevoerd, en alle fabrieksproblemen zijn verholpen. Ik had iets gelezen over dat de zijstandaard spontaan af kon scheuren en dat dan het frame vervangen moet worden aangezien het montagepunt op het frame zit. Daarnaast kunnen er waterpomp en starter motor problemen zijn. Check ook even het stuur of die wel goed vast zit, die schijnt soms ook niet goed op moment vast te zitten waardoor het los vibreert.
Super tips ! Ik krijg dinsdag antwoord of ze nog beschikbaar zijn die ik heb gezien etc . Dan wordt het even overleggen over deze punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 15:46
Vandaag weer doodsangsten uitgestaan met 85 km/h volgas op de snelweg waar je 130 mag. :X Had vol tegenwind en wou niet alles euit persen met een koude motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:08

charrel

Cortisol4life..

Woask schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:16:
Vandaag weer doodsangsten uitgestaan met 85 km/h volgas op de snelweg waar je 130 mag. :X Had vol tegenwind en wou niet alles euit persen met een koude motor.
Die was zo warm hoor >:)

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Twijfels
Hij staat al een maandje in de garage, maar had hier nog geen foto geplaatst. Aangezien de circuit R6 zo goed beviel moest er ook maar eentje komen waar ik de straat mee op mag. Mijn nieuwste aanwinst:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/287iyvl.jpg

Gelijk maar even alle vloeistoffen en bougies vervangen, de voorvork door HK laten servicen en hem volledig gepolijst, staat er weer als nieuw bij :*)
Nu nog tien dagen geduld tot ik weer op mag voor AVD examen om te laten zien dat ik na twee jaar rijden nog weet hoe het moet, stomme getrapte examen.. :'(

@lolgast deze mag in de TS, R6 uit 2006, regio Gelderland

M'n oude vertrouwde CB500 gaat dus de verkoop in, mocht er nog een nieuwe rijder opzoek zijn naar een goedkope beginnersmotor: https://www.marktplaats.n...6&previousPage=mympSeller

[ Voor 20% gewijzigd door Twijfels op 08-06-2019 19:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:37

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kc9GILT.jpg

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Twijfels schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:37:
Hij staat al een maandje in de garage, maar had hier nog geen foto geplaatst. Aangezien de circuit R6 zo goed beviel moest er ook maar eentje komen waar ik de straat mee op mag. Mijn nieuwste aanwinst:
[Afbeelding]

Gelijk maar even alle vloeistoffen en bougies vervangen, de voorvork door HK laten servicen en hem volledig gepolijst, staat er weer als nieuw bij :*)
Nu nog tien dagen geduld tot ik weer op mag voor AVD examen om te laten zien dat ik na twee jaar rijden nog weet hoe het moet, stomme getrapte examen.. :'(

@lolgast deze mag in de TS, R6 uit 2006, regio Gelderland

M'n oude vertrouwde CB500 gaat dus de verkoop in, mocht er nog een nieuwe rijder opzoek zijn naar een goedkope beginnersmotor: https://www.marktplaats.n...6&previousPage=mympSeller
O+

Mooi hoor! Houd hem netjes en heel veel plezier ervan *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:45:
Net even proefgereden op een Zero DS. Geweldige ervaring, echt tof rijden in sport modus (eco is sloooooom).

Vraag is eerder wanneer er een komt dan of er een komt :)

Edit: minpunt is wel, geen transponder, geen LED verlichting. Dacht dat een moderne motor beide wel zou hebben...

@Verwijderd
Ik vind zelf de normale nakeds mooier om te zien, maar da's wat je gewend bent. Die ecostand is overigens geen overbodige luxe op nat wegdek met de standaard banden. Ik was het gisteren even vergeten na de regen, gevolg was een achterband die opspinde en een fiets die half driftend de bocht uit ging. Niet heel chill, ging gelukkig goed, maar dat was ook gewoon geluk hebben :X

Dan voer ik gas altijd al progressief in, als je lekker binair rijdt is het afgelopen. 160nm aan koppel dat echt instant beschikbaar is moet je echt wat voorzichtig mee zijn, je kunt niet short shiften, er zit 0,0 vertraging in en waar je aan een normaal blok hoort dat 'ie opeens spint gaat dit gewoon instant en dus ook instant mis.

Vandaag het touring scherm op de Zero gezet, da's ook wel een aanrader (veel minder onrust op hogere snelheden) en hij lijkt minder luchtweerstand te pakken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2019 22:42 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:14
Zo vandaag m'n achterbandje van de B12 maar eens vervangen was wel nodig.. B12_nwe_band_nodig

En omdat het vandaag best lekker weer was (hier in zeeland iig wel) ook maar even ingereden :)
B12_route_inrijden

B12_inrijden_band

Dit vind ik ook wel een mooi plaatje.. dus omdat het kan.. ;)
B12_mooi_weer

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:29
Twijfels schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:37:

Ik reageer hier eigenlijk te weinig maar omdat ik nu voor mijn vriendin voor een motor zit te kijken valt het mij op, deze (vraag)prijs + stand van de motor is echt te hoog.

Op die noot ga ik waarschijnlijk overstappen naar een chopper, café racer voor de leukere ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
MrXen0 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 02:07:
[...]

Ik reageer hier eigenlijk te weinig maar omdat ik nu voor mijn vriendin voor een motor zit te kijken valt het mij op, deze (vraag)prijs + stand van de motor is echt te hoog.

Op die noot ga ik waarschijnlijk overstappen naar een chopper, café racer voor de leukere ritten.
Ik verwacht niet dat ik de vraagprijs ervoor ga vangen, maar verbaasde me er zelf nog over wat anderen vragen dus dan ook maar wat hoger inzetten. We gaan t zien wat ik er voor krijg :)

Gelijk dan maar een vraag aan jullie hier, doe ik er verstandig aan er €100 tegenaan te gooien om t geschaafde blok te vervangen en de uitlaat op te knappen? Ik had weinig zin meer om er nog moeite in te steken, maar als dat meer dan €100 extra oplevert toch ff overwegen..

[ Voor 19% gewijzigd door Twijfels op 09-06-2019 05:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 22:45
mr_zippey schreef op zondag 9 juni 2019 @ 00:10:
Zo vandaag m'n achterbandje van de B12 maar eens vervangen was wel nodig.. [Afbeelding: B12_nwe_band_nodig]

En omdat het vandaag best lekker weer was (hier in zeeland iig wel) ook maar even ingereden :)
[Afbeelding: B12_route_inrijden]

[Afbeelding: B12_inrijden_band]

Dit vind ik ook wel een mooi plaatje.. dus omdat het kan.. ;)
[Afbeelding: B12_mooi_weer]
Niet weg gewaaid? :>

Volgens mij zag ik je een paar weken terug weer rijden. Ik stond in Middelburg voor het stoplicht om richting de rotonde van de mortiere te gaan en jij sloeg af richting souburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Twijfels Ik heb jouw foto zojuist even aan de OP toegevoegd :P Je link naar de MP advertentie vraagt hier overigens om in te loggen.... (wijst nu naar 't "verkoper" deel....). Als je onderstaande in je handtekening (profiel) zet dan staat je advertentie meteen in iedere post van je hier op GoT :+

[url=https://link.marktplaats.nl/m1421629648][b]Te Koop: Honda CB500 (1997)[/][/]

@Empirical2159 Onder welke provincie / regio mogen jouw gegevens terecht gaan komen?

[ Voor 57% gewijzigd door Will_M op 09-06-2019 10:13 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Verwijderd hm, word de Zero ook al standaard met prutbanden geleverd? Dat is wel jammer. Ik vond de DS die ik een tijd terug demogereden had ook in de niet-eco stand nog best tam, dat zou op normale banden prima te doen moeten zijn zolang je niet als een baviaan aan het gas hengst :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:28:
[...]

Ik gebruik kurviger omdat @NLDViane dat ook gebruikt :P
Routes zijn daarna vrij eenvoudig in te laden door er gewoon op te klikken en de juiste app te selecteren.
Is da gratisj? Dan ga ik het even bekijken.

Gisteren toch maar niet op de motor gestapt. Windkracht 6, rukwinden tot 100km/h, de dijken rond Almere allemaal dicht.... toch maar even met de bus gegaan. :|

Hopelijk morgen beter weertje, dan ff rondje maken met maatje van me. Kan ik eens met navigatie gaan kijken hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:05:
[...]

Is da gratisj? Dan ga ik het even bekijken.
Zonder navigatie functies wel :P
Had dat in het begin toen ik alleen de route voor mn snufferd had. Hij volgt je wel namelijk, maar geeft geen instructies.
Gisteren toch maar niet op de motor gestapt. Windkracht 6, rukwinden tot 100km/h, de dijken rond Almere allemaal dicht.... toch maar even met de bus gegaan. :|

Hopelijk morgen beter weertje, dan ff rondje maken met maatje van me. Kan ik eens met navigatie gaan kijken hoe dat werkt.
Moeders zou naar Andijk, maar door de zandstorm op de dijk bij Enkhuizen (dus afgesloten) is ze toch maar thuis gebleven

En motor weer opgehaald gisteren. Was net na de hoosbui dus even rustig gereden... Was net geen 1000 euro dus het viel mee :9 hij kan voorlopig wel weer goed mee :)

[ Voor 10% gewijzigd door timmie271 op 09-06-2019 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:07:
[...]

Zonder navigatie functies wel :P
Had dat in het begin toen ik alleen de route voor mn snufferd had. Hij volgt je wel namelijk, maar geeft geen instructies.

[...]

Moeders zou naar Andijk, maar door de zandstorm op de dijk bij Enkhuizen (dus afgesloten) is ze toch maar thuis gebleven
Hm op zich goed genoeg voor nu dan, gezien ik toch niet voor rij. :) ff proberen.

Ja ik hoorde idd ook dat er flinke zandstormen waren. Topweertje. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:08:
[...]

Hm op zich goed genoeg voor nu dan, gezien ik toch niet voor rij. :) ff proberen.

Ja ik hoorde idd ook dat er flinke zandstormen waren. Topweertje. :9
Was zeker topweer. Kreeg nog de waarschuwing van de monteur dat ik ook moest opletten met de motor.

En hij blijft het een cbr125 noemen ipv 250 _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:39:
[...]

Ik vind zelf de normale nakeds mooier om te zien, maar da's wat je gewend bent. Die ecostand is overigens geen overbodige luxe op nat wegdek met de standaard banden. Ik was het gisteren even vergeten na de regen, gevolg was een achterband die opspinde en een fiets die half driftend de bocht uit ging. Niet heel chill, ging gelukkig goed, maar dat was ook gewoon geluk hebben :X

Dan voer ik gas altijd al progressief in, als je lekker binair rijdt is het afgelopen. 160nm aan koppel dat echt instant beschikbaar is moet je echt wat voorzichtig mee zijn, je kunt niet short shiften, er zit 0,0 vertraging in en waar je aan een normaal blok hoort dat 'ie opeens spint gaat dit gewoon instant en dus ook instant mis.

Vandaag het touring scherm op de Zero gezet, da's ook wel een aanrader (veel minder onrust op hogere snelheden) en hij lijkt minder luchtweerstand te pakken.
Met 160Nm heb jij vermoedelijk een SR, dit was een DS zonder R.
Maar ook daarop was het koppel rijkelijk aanwezig :) leuk speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Oke ik kan de route zien in Kurviger, maar dan dus niet navigeren.
TomTom Go gratis versie geeft me 75km navigatie, maar daar krijg ik niet uitgevogeld hoe ik de route moet inladen.

Ben ik nou verplicht een betaalde app te gaan kopen om beiden te krijgen? Op zich vind ik navigatie via Google Maps ook prima, maar dat werkt al helemaal niet met routes inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sygic werkt prima en is gratis, krijg je alleen geen gesproken navigatie. En er zijn meer andere opties. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:41:
Sygic werkt prima en is gratis, krijg je alleen geen gesproken navigatie. En er zijn meer andere opties. :)
:P Laat geluid nou hetgeen zijn wat ik dus niet heb, kan ook geen oortje indoen met oordoppen. Dus ik ben afhankelijk van beeld alleen. Dan is dat een prima optie, gaan we die even bekijken, thanks!

Oke bij TomTom Go moest het GPX inladen via de website. 8)7 super klantvriendeijk. Ik heb dat stomme programma al op m'n laptop voor de Tomtom van de auto, daar is ie verplicht voor, kon er niks vinden... en nu moet ik dus naar de website, daar inloggen, GPX inladen, dan kan je 'm mobiel zien. Nevermind, op Mobiel is ie nog steeds niet zichtbaar. |:(

[ Voor 29% gewijzigd door SmurfLink op 09-06-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Joopieboy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:41:
Is dat nieuw? Ik heb ooit nog een tientje of 3 a 4 moeten betalen voor een licentie :/

En nu gebruik ik Waze :+ Althans, in de auto.. Op de motor gebruik ik nu nog een oude(re) Becker.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Geen idee, gebruik het alweer een paar jaar. Bestand op een map in je telefoon zetten en klaar. :Y

Kan wel een goeie zijn om met ITN Converter het track gpx bestand op de computer om te zetten naar een routepunten gpx. Anders is ie te zwaar bedenk ik mij net (100en of 100+ routepunten vind je telefoon niet grappig).

[ Voor 54% gewijzigd door Joopieboy op 09-06-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Waarom een .itn convertor (Tom-Tom extensie) gebruiken om een .gpx (garmin extensie) te converteren? :o >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empirical2159
@wimmel_1 , Noord-Holland :) dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:54:
Geen idee, gebruik het alweer een paar jaar. Bestand op een map in je telefoon zetten en klaar. :Y

Kan wel een goeie zijn om met ITN Converter het track gpx bestand op de computer om te zetten naar een routepunten gpx. Anders is ie te zwaar bedenk ik mij net (100en of 100+ routepunten vind je telefoon niet grappig).
Moet je nog wat doen om 'm te laten herkennen? Heb het bestand nu verplaatst naar \Sygic\Res\itinerary\ (nouja de com.sygic.nogwat versie), maar ik zie 'm nog niet in de app bij dat hartje en routes.

Edit: Oke ik moet de GPX dus gaan omzetten naar een ander bestand? :'( tot zover dat het simpel was.

[ Voor 7% gewijzigd door SmurfLink op 09-06-2019 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Empirical2159 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:04:
@wimmel_1 , Noord-Holland :) dankjewel!
DONE!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
SmurfLink schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:09:
[...]

Moet je nog wat doen om 'm te laten herkennen? Heb het bestand nu verplaatst naar \Sygic\Res\itinerary\ (nouja de com.sygic.nogwat versie), maar ik zie 'm nog niet in de app bij dat hartje en routes.

Edit: Oke ik moet de GPX dus gaan omzetten naar een ander bestand? :'( tot zover dat het simpel was.
De route die jij hebt is een een track routepunten .gpx met 15 waypoints, dus je hoeft niks om te zetten als het goed is :)

Als je route 64km lang is klopt ie :)

[ Voor 11% gewijzigd door NLDViane op 09-06-2019 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
NLDViane schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:39:
[...]

De route die jij hebt is een een track routepunten .gpx met 15 waypoints, dus je hoeft niks om te zetten als het goed is :)

Als je route 64km lang is klopt ie :)
:/ Krijg 'm met geen mogelijkheid zichtbaar.. viel me wel op dat bij het verplaatsen het een gpx.xml werd, die was niet zichtbaar, maar daarna .xml weggehaald, ook niet zichtbaar. Iksnapperniksvan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:13

A13X

Dude

SmurfLink schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:43:
[...]

:P Laat geluid nou hetgeen zijn wat ik dus niet heb, kan ook geen oortje indoen met oordoppen. Dus ik ben afhankelijk van beeld alleen. Dan is dat een prima optie, gaan we die even bekijken, thanks!

Oke bij TomTom Go moest het GPX inladen via de website. 8)7 super klantvriendeijk. Ik heb dat stomme programma al op m'n laptop voor de Tomtom van de auto, daar is ie verplicht voor, kon er niks vinden... en nu moet ik dus naar de website, daar inloggen, GPX inladen, dan kan je 'm mobiel zien. Nevermind, op Mobiel is ie nog steeds niet zichtbaar. |:(
Even op de website aanvinken dat je hem wilt synchroniseren naar je apparaten :>

Mijn routes > betreffende route > synchroniseren (oid)

Kan hem op de 22e wel even uitleggen als je wilt.

Samen met @caesar1000 en de vroemvroem motorclub toertocht aan het doen, best leuk!

[ Voor 8% gewijzigd door A13X op 09-06-2019 13:24 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:04:
Waarom een .itn convertor (Tom-Tom extensie) gebruiken om een .gpx (garmin extensie) te converteren? :o >:)
ITN Converter kon hem volgens mij van tracks naar routepunten kunnen omzetten, zou ik thuis even naar moeten kijken. :)
SmurfLink schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:09:
[...]

Ja die map heb je dus al gevonden, dat is goed. GPX bestand zou die iig moeten kunnen zien, ik krijg een hele lijst met routes. Ik kijk thuis nog even, dan kan ik ook wat makkelijker een verhaaltje tikken. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Joopieboy op 09-06-2019 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Raym09 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:23:
[...]

Even op de website aanvinken dat je hem wilt synchroniseren naar je apparaten :>

Mijn routes > betreffende route > synchroniseren (oid)

Kan hem op de 22e wel even uitleggen als je wilt.

Samen met @caesar1000 en de vroemvroem motorclub toertocht aan het doen, best leuk!
Thanks, die optie had ik niet gezien. 8)7 Nu werkt het inderdaad wel, en kan ik mooi aangeven dat ik naar het beginpunt wil rijden.

Heb jij een gratis versie van Sygic @Joopieboy ? Want bij mij begon ie al dat ik maar beperkte periode de gratis versie kan gebruiken... :p dus heb het idee dat die ook om geld gaan leuren straks.
Op zich red ik het met de 75km van de domdom wel om van hier naar Nijkerk en van Nijkerk naa rhet begin van de rit te komen. Daarna zal ik me wel middenin de groep ophouden zodat ik geen navigatie nodig heb. Terug ga ik wel voor Maps over de snelweg waarschijnlijk dus dan moet het zo wel goedkomen.

[ Voor 32% gewijzigd door SmurfLink op 09-06-2019 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het is ook gewoon leuk om zelf een route te kunnen maken en die gewoon te gebruiken. :)

Met opstarten zul je de melding over de betaalde versie houden, verder heb je er geen last van. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:13:
[...]

Ja de R versies zijn wel wat steviger, op de non-R kom je eraf met een oh dit is best vlot gevoel, die R versies zijn zeker tot de 80 wel even wat anders. M'n BMW is met z'n 115nm koppel waarvan het gros al vroeg beschikbaar is ook geen armtierig ding qua koppel, maar dit is de overtreffende trap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@SmurfLink Je hebt Osmand nog niet geprobeerd, dat vind ik fijn werken. Gratis versie is beperkt in het aantal kaarten dat je kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Grubeater schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:33:
@SmurfLink Je hebt Osmand nog niet geprobeerd, dat vind ik fijn werken. Gratis versie is beperkt in het aantal kaarten dat je kunt downloaden.
Hmmm dan denk jij waarschijnlijk op dezelfde manier als de ontwikkelaars. Ik vind Osmand een ramp qua interface...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Dryhte schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:36:
[...]

Hmmm dan denk jij waarschijnlijk op dezelfde manier als de ontwikkelaars. Ik vind Osmand een ramp qua interface...
Ik ben er aan gewend. :P

De spiegels doen het goed op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dryhte schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:36:
[...]

Beetje hetzelfde geldt ook voor de software van Garmin (het huidige BaseCamp én/óf 't oude MapSource). Ik kan er m'n weg goed in vinden maar mensen welke alléén maar gewend zijn aan 't "swipen" op een schermpje gaan serieus nóóit vrienden worden met die spullen.

>:)

P.S. BaseCamp software kun je gratis downloaden bij Garmin én die software + apparatuur kan ook overweg met routeerbare OSM (Open Street Map) kaarten....

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 09-06-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:13:
[...]

(D)S heeft 110Nm, (D)SR 146Nm, SRF 190Nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Iemand van jullie ervaring met zoiets van ali express?

€ 41,30 38% Off | Engels Versie Helm Bluetooth Headset Motorfiets Vimoto V6 multifunctionele Stereo Hoofdtelefoon Voor Mobiele Telefoon en GPS Radios
https://s.click.aliexpress.com/e/2wz0sPW

Zoek iets om instructies van een tomtom te horen, te bellen en voor wat muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier stond vroeger een review van zo'n Chinees ding maar kan het niet direct vinden https://www.motoravonturist.nl/

Deze is het, via Google wel gevonden https://www.motoravonturi...view-dealextreme-headset/

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

detim schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:03:
Iemand van jullie ervaring met zoiets van ali express?

€ 41,30 38% Off | Engels Versie Helm Bluetooth Headset Motorfiets Vimoto V6 multifunctionele Stereo Hoofdtelefoon Voor Mobiele Telefoon en GPS Radios
https://s.click.aliexpress.com/e/2wz0sPW

Zoek iets om instructies van een tomtom te horen, te bellen en voor wat muziek.
Ik zou gewoon een setje halen die je in je helm kan inbouwen zoals we laatst hebben besproken hier in het topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Grubeater schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:33:
Ga k die er ook even opzetten. Moet komende dagen maar even kijken wat er prettig uitziet en goed werkt.

Tot nu toe heb ik alleen de TomTom volledig werkend met een GPX bestand en navigatie, Kurviger alleen GPX, geen navigatie. Sygic wel navigatie maar weigert de route in te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Laatst online: 10-09 23:30
Joopieboy schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:29:
[...]

Ik zou gewoon een setje halen die je in je helm kan inbouwen zoals we laatst hebben besproken hier in het topic. :)
Heb een ruime tijd geleden deze besteld, werkt opsich aardig, krijg het vooralsnog niet werkend met siri en de bediening is ruk met een integraalhelm.
Dus vandaar dat ik nu even verder kijk naar een die op je helm te bedienen is.

€ 15,73 32% Off | JaJaBor Nieuwe Ontwerp Ultra-dunne Motorhelm Wirless Bluetooth Headset Moto BT Oortelefoon Helm Speaker met Spons Microfoon
https://s.click.aliexpress.com/e/c9TNNSjA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

detim schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:00:
[...]

Heb een ruime tijd geleden deze besteld, werkt opsich aardig, krijg het vooralsnog niet werkend met siri en de bediening is ruk met een integraalhelm.
Dus vandaar dat ik nu even verder kijk naar een die op je helm te bedienen is.

€ 15,73 32% Off | JaJaBor Nieuwe Ontwerp Ultra-dunne Motorhelm Wirless Bluetooth Headset Moto BT Oortelefoon Helm Speaker met Spons Microfoon
https://s.click.aliexpress.com/e/c9TNNSjA
Aah check, bij jou gaat het specifiek om de bediening ook, ja dat wordt lastig met de bekende JaJaBor setjes idd. :) Dan snap ik de keuze wel.

@SmurfLink ik heb mij vergist in hoe gemakkelijk het gaat. Ik vorm alle gekregen GPX bestanden ook om naar een Sygic bestand voordat ik ze op de telefoon zet, zodoende. :) Dat omvormer doe ik met het programmaatje ITN Converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:59:
[...]

Ga k die er ook even opzetten. Moet komende dagen maar even kijken wat er prettig uitziet en goed werkt.

Tot nu toe heb ik alleen de TomTom volledig werkend met een GPX bestand en navigatie, Kurviger alleen GPX, geen navigatie. Sygic wel navigatie maar weigert de route in te laden.
Jij had een ram mount op de motor toch? Dan mag je mijn telefoon wel lenen met Kurviger erop op de heenweg van nijkerk naar heteren. Ik zorg er wel voor dat ik wat knooppunten uit m'n hoofd ken.
Misschien vind je de navi van kurviger wel helemaal niks. Dan is het lullig om er een tientje oid aan uit te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:30
Ik zit eens te kijken naar dat Motoshare - meer omdat we straks een maand weg zijn voor vakantie. Stel dat mijn Transalp daar op zou staan, zou dat dan volk trekken? Of gaat men daar meer voor het blitsende nieuwe spul?

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-06-2019 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empirical2159
Destruction schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:51:
[...]

Is dat nieuw? Ik heb ooit nog een tientje of 3 a 4 moeten betalen voor een licentie :/

En nu gebruik ik Waze :+ Althans, in de auto.. Op de motor gebruik ik nu nog een oude(re) Becker.
Waze heeft sinds een tijd ook de optie om Motor als voertuig te kiezen, heb ik zelf nog niet kunnen proberen..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
Ik zag hier langs de N207 al een tijdje een bord staan voor 'Motortreffen Rijnsaterswoude 9 juni', dus maar even wezen kijken vanmiddag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vV3y4dbfg8ss6avpQZl2Ug0p/full.jpg

De Ducati paste er niet echt bij daar geloof ik, bijna alleen maar Harleys incl aardig wat volk in MC-colours :+ Wel gezellig feestje verder, mooi stukje laswerk gezien ook nog op één van die Harleys:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OZd4AtuJQcXVmGDG5C7VM44y/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Empirical2159 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:53:
[...]

Waze heeft sinds een tijd ook de optie om Motor als voertuig te kiezen, heb ik zelf nog niet kunnen proberen..
Dat weet ik, maar de houders die ik daarvoor heb gezien... Ik vraag me af of dat allemaal wel sterk genoeg is. Tot die tijd liever gewoon een normale navigatie unit op de motor :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:11:
Ik zag hier langs de N207 al een tijdje een bord staan voor 'Motortreffen Rijnsaterswoude 9 juni', dus maar even wezen kijken vanmiddag:

[Afbeelding]

De Ducati paste er niet echt bij daar geloof ik, bijna alleen maar Harleys incl aardig wat volk in MC-colours :+ Wel gezellig feestje verder, mooi stukje laswerk gezien ook nog op één van die Harleys:

[Afbeelding]
Was dat op een XR1200? Dat vind ik zo'n gaaf ding :9~

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:14
R0y. schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:06:
[...]

Niet weg gewaaid? :>

Volgens mij zag ik je een paar weken terug weer rijden. Ik stond in Middelburg voor het stoplicht om richting de rotonde van de mortiere te gaan en jij sloeg af richting souburg.
Nee hoor, ik wapper alleen beetje achter het stuur aan.. ;)

Vandaag nog rondje met een collega gedaan, alleen vergeten m'n tracking aan te zetten, dus geen plaatje van het rondje deze keer.. Aangezien die collega in Zeeuws-Vlaanderen woont daar eens lekker rond gereden. Mooie omgeving en gelukkig weet hij ook de leuke weggetjes te vinden..

Zou goed kunnen dat ik dat was (da's de route van werk naar school van m'n dochter)
Ik was op de grijze zeker :P

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Vrijdag schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:29:
[...]

Was dat op een XR1200? Dat vind ik zo'n gaaf ding :9~
Dit is het hele ding, kon het zo snel even niet thuisbrengen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k0fAPUn7r4CGHZy895nK7JX4/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
HTT-Thalan schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:51:
Ik zit eens te kijken naar dat Motoshare - meer omdat we straks een maand weg zijn voor vakantie. Stel dat mijn Transalp daar op zou staan, zou dat dan volk trekken? Of gaat men daar meer voor het blitsende nieuwe spul?
Dan moet je dat ding wel gelijk een maand verhuren geloof ik aangezien beide partijen moeten tekenen voor papieren. Of zie ik dat verkeerd?

@Empirical2159 de routes die je van deze krijgt zijn gewoon de normale autoroutes... Heb het ook ingesteld staan en gebruik ook via Android auto. Krijg gewoon de snelste routes -O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empirical2159
timmie271 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:41:
[...]

Dan moet je dat ding wel gelijk een maand verhuren geloof ik aangezien beide partijen moeten tekenen voor papieren. Of zie ik dat verkeerd?

@Empirical2159 de routes die je van deze krijgt zijn gewoon de normale autoroutes... Heb het ook ingesteld staan en gebruik ook via Android auto. Krijg gewoon de snelste routes -O- _O-
Ah! Ja ik vroeg me ook af wat het verschil precies zou zijn.. Wellicht dat hij je eerder richting een (lichte) file stuurt omdat je in nederland gewoon mag filteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Chakotay schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:41:
[...]

Dit is het hele ding, kon het zo snel even niet thuisbrengen:

[Afbeelding]
Vmax zo te zien. Aardig gepimpt :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
BillSpaarbank schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:50:
[...]

Vmax zo te zien. Aardig gepimpt :)
Vmax met riem-aandrijving een een Harley-blok? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:11:
[...]

Jij had een ram mount op de motor toch? Dan mag je mijn telefoon wel lenen met Kurviger erop op de heenweg van nijkerk naar heteren. Ik zorg er wel voor dat ik wat knooppunten uit m'n hoofd ken.
Misschien vind je de navi van kurviger wel helemaal niks. Dan is het lullig om er een tientje oid aan uit te geven :)
Ik heb nu alle vijf de apps erop staan, dus kijk even deze week wat ik prettig vind (heb ook telefoonhouder op de fiets ;) dus dan gaan we maar ff trappen).

Osmand lijkt tot nu toe voor mij gek genoeg de meest intuitieve. Heb direct de GPX erin gekregen, en navigeren gaat ook makkelijk.

Maar het gaat natuurlijk om onderweg signalen doorhebben, dus daarom ff in de praktijk bekijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:01:
[...]

Ik heb nu alle vijf de apps erop staan, dus kijk even deze week wat ik prettig vind (heb ook telefoonhouder op de fiets ;) dus dan gaan we maar ff trappen).

Osmand lijkt tot nu toe voor mij gek genoeg de meest intuitieve. Heb direct de GPX erin gekregen, en navigeren gaat ook makkelijk.

Maar het gaat natuurlijk om onderweg signalen doorhebben, dus daarom ff in de praktijk bekijken.
Als je nu nog de route kwijtraakt weet ik het ook niet meer _O- _O-

Mocht je komend weekend (misschien zaterdag niet vanwege beachvolleybal) nog gaan rijden dan wil ik ook best meerijden. Al moet je mij niet laten navigeren :+

Osmand is zoals eerder genoemd inderdaad gratis met kaartbeperkingen. Anders zit je aan een abbo vast die niet zo heel duur is met max 8 euro in het jaar :)

@Chakotay @BillSpaarbank @Vrijdag

@Vrijdag heeft denk ik wel gelijk :9
Afbeeldingslocatie: https://shop.officineitalianezard.it/contents/imgs/products/2_2182-harley-xr1200-zard-exhaust.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door timmie271 op 09-06-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@timmie271 Osmand = OSM (Open Street Map) + Android >:)

@Chakotay Had je niet even een foto van de 'kentekenplaat' kunnen maken? Dat apparaat ziet er uit als SERIEUZE eigenbouw op basis van een bestaand frame 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Rondjesrijden met MCT zit er weer op

Raar gezicht als er iemand voor je opeens een ongeplande bermvlucht doet... Wel op het punt waar je die normaal oefent met de KNMV, dus dat pakte wel weer goed uit voor hem :)

Straks even door m'n Dave Moss rips bladeren en kijken wat deze driehoekjes ookalweer betekenen, vast iets met reboud... En of het verband houdt met m'n momentje... iets te gretig aan het gas, zwiepert met de achterkant. Dat terwijl de hellingshoek nog lang niet zo groot was.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/3Y6pzSv.png

Het moment in kwestie.

En de bermvluchter in kwestie. Jongen uit Litouwen.

[ Voor 18% gewijzigd door steveman op 09-06-2019 19:52 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
IS inmiddels ook naar iOS geporteerd maar het komt eigenlijk van dát wat ik al zei (écht niks mis met dat pakket, hoor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:26:
[...]

IS inmiddels ook naar iOS geporteerd maar het komt eigenlijk van dát wat ik al zei (niks mis met dat pakket, hoor).
Staat ook in de tekst :)

Global maps from OpenStreetMap, available per country or region

Heb zelf gewoon Kurviger en verder hopelijk altijd iemand die voor mij rijd :9
Als ik samen rijd met @NLDViane rijd hij altijd voorop, omdat ie bij voorkeur vooraan rijd en ik nog niet goed kan navigeren (op de motor). Dus toen ik hem een keer inhaalde op de snelweg liet ik hem weer rustig voor :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Chakotay schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:01:
[...]

Vmax met riem-aandrijving een een Harley-blok? :P
Touché! De ram air ontbrak ook al. :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
timmie271 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:29:
[...]

Staat ook in de tekst :)

Global maps from OpenStreetMap, available per country or region

Heb zelf gewoon Kurviger en verder hopelijk altijd iemand die voor mij rijd :9
Als ik samen rijd met @NLDViane rijd hij altijd voorop, omdat ie bij voorkeur vooraan rijd en ik nog niet goed kan navigeren (op de motor). Dus toen ik hem een keer inhaalde op de snelweg liet ik hem weer rustig voor :z
't Zal waarschijnlijk wel aan m'n eigen bouwjaar liggen maar ik ben nog altijd meer fan van een dedicated én waterdicht navigatie device op m'n brommer waarbij ik 't display ook gewoon af kan lezen als de zon er op schijnt (Garmin Zümo Serie, dus)..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:35:
[...]

't Zal waarschijnlijk wel aan m'n eigen bouwjaar liggen maar ik ben nog altijd meer fan van een dedicated navigatie device op m'n brommer waarbij ik 't display ook gewoon af kan lezen als de zon er op schijnt (Garmin Zümo Serie, dus)..... :9
En dat recht heb je :Y

Zelf ben ik gewoon van de mobiele telefoon in de auto en op mijn dik opgevoerde "brommer" :9

Moet wel zeggen dat ik de S9+ niet in de boostmodus laat gaan, want dat is niet gezond voor het scherm :X :X Meestal lock ik hem op 80% en dan is ie meer dan prima leesbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

't Zal waarschijnlijk wel aan m'n eigen bouwjaar liggen maar ik ben nog altijd meer fan van een dedicated én waterdicht navigatie device op m'n brommer waarbij ik 't display ook gewoon af kan lezen als de zon er op schijnt (Garmin Zümo Serie, dus)..... :9
Ja dat werkt idd wel prima en zonder gezeur, ook even mee gespeeld toen en ben toch wel om. :+ Jammer dat Mark een TomTom kriebel heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Laatst online: 18-09 21:24
steveman schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:24:
Rondjesrijden met MCT zit er weer op
[Afbeelding]

[YouTube: WeirdLittleMoment20190609]

Het moment in kwestie.
Lekker bezig! Is dat de nieuwe s22? Hoe bevalt die?

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

homemix25 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:50:
[...]

Lekker bezig! Is dat de nieuwe s22? Hoe bevalt die?
Rosso III was dit nog, maar is bijna niet meer leesbaar. Overweeg nu maar om gelijk de verse S22 er op te laten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
steveman schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:52:
[...]

Rosso III was dit nog, maar is bijna niet meer leesbaar. Overweeg nu maar om gelijk de verse S22 er op te laten zetten.
Zonde van die Pirelli!! Gewoon netjes op de openbare weg verder áf rijden (tenzij je vaker dit soort tripjes gaat maken gedurende de komende tijd).

Ik heb m'n laatste bandensets van Bridgestone gehad (S20 + S21) en had er zó de S22 onder laten leggen als ik nú geen goede korting had kunnen krijgen op de Dunlop's welke er dinsdag a.s. gemonteerd gaan worden (SportSmart Mark III).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:13

A13X

Dude

[...]

Zou ik ook gelijk doen alleen die prijzen :X

Merk wel dat nu ik TomTom Go heb dat toch best vaak gebruik, ook vandaag met een redelijk "simpel" geregelde tourrit was het weer een uitkomst en fijn om zelf de route te hebben. In dit geval waren er op een groep van 20 personen 1-3 personen met navigatie. Volgens mij reed de voorrijder op een kaart en de hekkensluiter met navi. Maar als je het dan voor elkaar krijgt om beiden kwijt te raken is het wel handig zelf de route aan te kunnen zetten.

Nadeel is inderdaad de afleesbaarheid en de bediening, in de zon word dat lastig. TomTom Go loopt ook een paar tellen achter met de werkelijkheid waardoor je nog wel eens een afslag al voorbij bent of het onduidelijk word.

Misschien eens een van MP aftrekken, maar ja welke dan weer?

Awesome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

@steveman wat is er mis met die band dan? En was je bandenspanning niet wat te hoog opgelopen? Dat veroorzaakt ook snel gripverlies.

Overigens zit je laag in de toeren, dat geeft vertrouwen maar is eigenlijk gevaarlijker dan hoog in de toeren zitten. Wat er gebeurd in je filmpje is dat je achterband grip verliest en de toeren van de motor snel klimt. De weerstand van de band valt immers ineens weg. Uiteindelijk is het vermogen wat de motor levert en vertanding wat bepaalt hoeveel energie op de achterband wordt gezet. Vertanding is constant, vermogen niet. Omdat je onderin de powerband zit lopen zowel de toeren als het koppel snel op als je achterband grip verliest. Vermogen is koppel * rpm en beide zijn dus stijgend. Maw, als je achterband grip verliest neemt het vermogen heel snel toe waardoor je achterband nog sneller gaat slippen. Zit je hoog in de toeren neemt het koppel weer af waardoor de toeren toename gecompenseerd wordt en het vermogen veel constanter en dus voorspelbaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@xos en @steveman : Ik weet niet hoe het 'Rev-Light' op zo'n Street-Triple 765R áf fabriek ingesteld staat maar meestal staat zo'n lampje vrij 'conservatief' ingesteld waardoor 't ding al begint te knipperen op momenten dat je 't (nog) niet wilt hebben. Ongeächt je eigen rijgedrag let je stiekem wél op dat kreng en ga je er naar acteren.....Vaak op de verkeerde momenten, dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 22:45
Vandaag de surfplank van de ER6N gehaald en een korte kentekenplaathouder gemonteerd. Was van plan 2 van mijn oude knipperlichten te gebruiken maar helaas werkte er nog maar 1 (terwijl ik toch 3 werkende van mijn motor had afgehaald.. maar goed). Had nog een extra setje led knipperlichten dus die maar gemonteerd. Nu maar eens op zoek naar LED lampjes voor de voorkant (zit ingebouwd) en een led relais. Voor mijn eigen motor heb ik die uit China en die is prima.
HTT-Thalan schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:51:
Zou ik dus nooit doen hé.. je moet maar hopen dat ze er netjes mee om gaan.
mr_zippey schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:31:
[...]

Zou goed kunnen dat ik dat was (da's de route van werk naar school van m'n dochter)
Ik was op de grijze zeker :P
Jup :Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 06:32
Vandaag heerlijk circa 185 Km kriskras door Friesland gereden op de R1100R. TomTom stond op kronkelroute heerlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 09-06-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:43

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

WiLLoW_TieN schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:06:
Vandaag heerlijk circa 185 Km kriskras door Friesland gereden op de R1100R. TomTom stond op kronkelroute heerlijk.
ik zal binnenkort ook een rondje FRL gaat doen :) Zo'n TT lijkt mij ook wel handig. Ik merk dat ik toch vaak op de "grotere" wegen blijf omdat ik niet weet waar ik uitkom :P

met de racefiets maak ik ook geregeld eigen routes die ik dan upload. Kom je over wegen die je anders niet gezien zou hebben. Voor de motor ook leuk om te maken en te rijden :)

Do { Ping } while ( LOL )

Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.