Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.344 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@Raym09 dat is ook weer appels met peren vergelijken. :) Ja een dure systeemhelm zal stiller zijn dat een goedkope integraalhelm. Maar ik snap je punt, denk er van allebei wat gesteld en gezegd kan worden. Maar over het algemeen zijn systeemhelmen gewoon zwaarder en luidruchtiger. Zo is bv de RHPA serie van HJC nog redelijk betaalbaar en redelijk licht, maar niet heel stil. Die Neotec die jij hebt is in de aanbieding ook goed te betalen maar ook niet de meest stille, en zo verder.

Vandaar mijn reactie. :)

En hier ook een tevreden gebruiken van een ram mount (Ali) en mijn telefoon als Navi, Flitsmeister en muziekspeler. :P Alleen de Zeis camera van mijn Nokia 8.1 vind de trillingen niet zo fijn...
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/05/2019-05-25-10.42.57-Medium.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Joopieboy op 04-06-2019 19:47 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-09 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

glydoscoop schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:13:
Toevallig iemand bezig met een goedkoop communicatie/handsfree setje ? .

Soort sena maar dan voor 2 pers gewoon soort bellen .?

Bedankt
https://www.motor-forum.n...luetooth-headsets.364114/

Volgens mij komen hier ook wel eens wat aliexpress-highlights langs.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:36:
[...]

:')

Ik denk je op 50+ kw (of whatever dat erin zit) die paar watt voor een telefoon wel kan missen _O-.
Ik zou dat vermogen dus echt wel missen op 19kw :+

Zal wel meevallen denk ik. Alleen is een powerbank makkelijk vanuit de buddy dan alle kabels controleren waarmee ik geschakeld stroom voor de telefoon kan voorzien.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

steveman schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:00:
[...]

https://www.motor-forum.n...luetooth-headsets.364114/

Volgens mij komen hier ook wel eens wat aliexpress-highlights langs.
Ik heb de bekende Ali JaJaBor headset, bluetooth only. Geen los kastje aan je helm, doet alles wat nodig is. Want alle merken communicatie setjes communiceren toch niet met elkaar. En aangezien de groepen waar ik veel mee rijd toch ieder een andere soort als voorkeur hebben ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 21:21

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

timmie271 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:14:
[...]

Ik zou dat vermogen dus echt wel missen op 19kw :+

Zal wel meevallen denk ik. Alleen is een powerbank makkelijk vanuit de buddy dan alle kabels controleren waarmee ik geschakeld stroom voor de telefoon kan voorzien.
Is er geen grip met QI charging? Alles in 1.
Mijn iphone is na 4 uur navigeren nog niet leeg. En inderdaad bluetooth over headset in de helm. Dus kan gewoon in de zak met powerbank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
ApC_IcE schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:29:
[...]

Is er geen grip met QI charging? Alles in 1.
Mijn iphone is na 4 uur navigeren nog niet leeg. En inderdaad bluetooth over headset in de helm. Dus kan gewoon in de zak met powerbank
Die is er wel. Maar dan moet die laadkabel nog steeds ergens vandaan kom toch? Heb er een ram mount en dan een USB C kabel die vanuit de buddy naar mijn telefoon gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Vond al dat ik weinig grip meer had op de steppies...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E5AO2JP.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1UqmCEj.png

Nu deze moordmachines van LSL gemonteerd >:)

Als ik niet zo moe was ging ik ze gelijk proberen :')

[ Voor 22% gewijzigd door steveman op 04-06-2019 20:59 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
ROFLASTC schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:46:
[...]

Zelf in de buurt van Rochefort geweest. Kapot asfalt, geschraapt voor werkzaamheden, dikke boomtakken in de apex van een bocht. Alles was hobbelen, bonken, glijden en slippen op dat belgische basalt. Zodra je bij bv Houffalize Luxemburg in stapt gaat alles beter.
Jep idd. België kan soms dramatisch zijn. Daarom ga ik liever richting Duitsland of Luxemburg.

Over de telefoon discussie. Indien je Android hebt is het hele GPX verhaal geen probleem. De TomTom GO app op Android ondersteund dit. Op de iPhone helaas niet. Hiervoor heb je echter Calimoto en Scenic voor. Scenic vind ik zelf een beetje meh ten opzichte van de TomTom app.
Wil je kronkelroutes gebruiken, dan kan dit op beide platformen. Zelf maak ik tegenwoordig geen routes meer vooraf. Ik kijk waar ik een beetje heen wil. En maak vanaf daar een kronkelroute naar een andere bestemming. In de Eifel levert dit meestal erg leuke routes op. Voordeel hiervan vind ik dat als het tussendoor niet opschiet, je de routettype aanpast naar bijv. Snelweg vermijden, ben je dat moe zet je hem weer op kronkel :)

Ik ben juist van een rider naar de telefoon gegaan. De Rider (410) vond ik erg traag, en zelfs de 550 was traag. Heb op de motorbeurs een kronkelroute naar Limburg laten maken, waar hij lang mee bezig was. M’n telefoon deed dit in een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

AFX helmen. Iemand ervaringen mee? Ze worden verkocht in 64cm en dat zou mijn dikke bakkes moeten passen maar waar zijn ze te halen?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ROFLASTC schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:19:
AFX helmen. Iemand ervaringen mee? Ze worden verkocht in 64cm en dat zou mijn dikke bakkes moeten passen maar waar zijn ze te halen?
Misschien een hele rare vraag maar: Als je zélf met een merk helm komt wat (bijna?) niemand lijkt te kennen én daarbij al wel weet dat die fabrikant een helm kan leveren welke passend is op een hoofd met 64Cm. omtrek...... Waarom weet je dan niet wáár je zo'n helm eventueel zou kunnen kopen?

:o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

64cm, misschien moet je eens naar Amerika op vakantie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:47
Beetje doorklikken op wat linkjes kan helpen..

volgens mij kan je via deze site kijken waar het spul te koop is.. http://afxhelmets.com/europe/buy.html
en dan wordt je doorgestuurd naar https://partseurope.eu/cms/en/ waar je een 'dealer search' pagina hebt..

succes met de zoektocht verder.. ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deze heeft verkoopt in ieder geval AFX, ze kunnen ze dus leveren. Of ze ze hebben liggen? Geen idee, bel ze eens morgen. https://www.motozoom.com/scooter-en-motorhelmen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Amazon.de

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Dus, de CBR staat nu tijdelijk in de achtertuin onder een hoes, tot de Magna rijdend is en naar een andere stalling kan. Ik kom een uur geleden thuis, evenlater begint het te waaien en ik zie de CBR al een keer meebewegen met de wind.. Right...

Tuindeuren open, motor de woonkamer in, tuindeuren dicht. Done :Y) Niet heel blij mee, maargoed.. Als-ie vannacht om zou vallen ben ik daar natuurlijk ook niet blij mee. Lijkt me dit een betere keuze. Plank onder de jfify zodat m'n laminaat het ook overleefd, problem solved.

[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 04-06-2019 23:34 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:11

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Joopieboy schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:41:
64cm, misschien moet je eens naar Amerika op vakantie? :+
Valt tegen, in de VS is de keuze in grote maten ook beperkt. Het gaat niet om hoe dik je kop is van veel vreten, het gaat om de schedelomtrek (en -vorm natuurlijk), waar je nauwelijks extra vet hebt. :)

Ik moet meestal aan de 3XL helmen, 65/66cm, wat de keuze enorm beperkt. Gewoon een grote schedel. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 08:31
Destruction schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 23:33:
Dus, de CBR staat nu tijdelijk in de achtertuin onder een hoes, tot de Magna rijdend is en naar een andere stalling kan. Ik kom een uur geleden thuis, evenlater begint het te waaien en ik zie de CBR al een keer meebewegen met de wind.. Right...

Tuindeuren open, motor de woonkamer in, tuindeuren dicht. Done :Y) Niet heel blij mee, maargoed.. Als-ie vannacht om zou vallen ben ik daar natuurlijk ook niet blij mee. Lijkt me dit een betere keuze. Plank onder de jfify zodat m'n laminaat het ook overleefd, problem solved.
Ik had ook al als voorzorg mijn fiets bij m'n ma in de garage gezet waar hij normaal alleen in de winter staat, wat als ik al die zooi zie liggen geen verkeerde keuze is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:16

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Destruction schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 23:33:

foto? ;) Ik zou dat zelf niet gedaan krijgen bij de vrouw vermoed ik :+ :'(

-edit-

Hier staan wel wat leuke "motor in huis" voorbeelden O+
https://www.interieur-inr...erieur/een-motor-in-huis/

<3

[ Voor 10% gewijzigd door Shadow_Agent op 05-06-2019 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 21:21

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

timmie271 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:33:
[...]

Die is er wel. Maar dan moet die laadkabel nog steeds ergens vandaan kom toch? Heb er een ram mount en dan een USB C kabel die vanuit de buddy naar mijn telefoon gaat.
Gaat dat niet draadloos vanaf je accu naar je qi pad :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
ApC_IcE schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:26:
[...]

Gaat dat niet draadloos vanaf je accu naar je qi pad :')
Helaas niet :'( al weet ik niet of het zijn fijn is in die straling te zitten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

timmie271 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:27:
[...]

Helaas niet :'( al weet ik niet of het zijn fijn is in die straling te zitten :+
Zolang mensen niet spontaan gaan koken in een MRI-scanner van 3T, kom je met een net iets meer dan homeopatische dosis daarvan ook wel goed weg denk ik :+

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Shadow_Agent schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:19:
[...]

foto? ;) Ik zou dat zelf niet gedaan krijgen bij de vrouw vermoed ik :+ :'(
De vrouw? Het is toch: "Waar de man woon, draagt hij de kroon"? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M0dy0VQoDEwKpVvJPGnK2fJz/full.jpg

Vanmorgen weer buiten gezet, dat wel. Woonkamer is niet groot genoeg om 't ding permanent binnen te stallen en imo hoort-ie daar ook niet.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Destruction schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:09:
[...]

De vrouw? Het is toch: "Waar de man woon, draagt hij de kroon"? :+

[Afbeelding]

Vanmorgen weer buiten gezet, dat wel. Woonkamer is niet groot genoeg om 't ding permanent binnen te stallen en imo hoort-ie daar ook niet.
Motor in de woonkamer altijd +1!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Destruction mooie parkeerplaats! Ik ken wel een paar mensen die voor de winterstalling standaard een mooi plekje in de woonkamer hadden :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

steveman schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:26:
[...]

Motor in de woonkamer altijd +1!
Garage is echt handiger hoor :9

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

noes schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:20:
[...]

Maar niet mooier O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Jij kent mijn garage niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

noes schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:26:
[...]

Jij kent mijn garage niet :P
Ja, en dat mes snijdt dus aan twee kanten he ;)

Ohja, komend weekend gaat ie weer even de woonkamer uit... hoop koters over de vloer.

[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 05-06-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

noes schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:20:
[...]

Dat staat op de lijst voor een volgend huis, een garage of op zijn minst een schuur die het formaat van een garage heeft, da's wmb ook prima. Ik wil een projectfiets op de heftafel kunnen stallen en mijn eigen motor daar gewoon naast kunnen parkeren, in de berging bij m'n huidige woning is dat niet mogelijk :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:43:
[...]

Dat staat op de lijst voor een volgend huis, een garage of op zijn minst een schuur die het formaat van een garage heeft, da's wmb ook prima. Ik wil een projectfiets op de heftafel kunnen stallen en mijn eigen motor daar gewoon naast kunnen parkeren, in de berging bij m'n huidige woning is dat niet mogelijk :/
Dat is echt heerlijk inderdaad. Was een eis ook voor onze zoektocht vorig jaar. Inmiddels gelukt, dubbele garage (35m2) én een grote schuur (20m2).

Nu nog een carport :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 17:43
Hier ook al een flinke tijd op zoek naar huis met een garage.
We hadden interesse in een oud garagebedrijf met woning alleen was deze voor onze neus weggekaapt :(
Was gewoon een garage met 3 bruggen en alles erin... zou perfect geweest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:13
@Joopieboy @Dryhte @Thoit
Nog bedankt voor jullie adviezen m.b.t. rijden in de Ardennen en de Eifel!

We hebben nu een huisje in Center Parcs Les Ardennes voor het weekend, zit zo goed als in Viesalm en dus ook onder Malmedy. Idee is om nu vrijdag ochtend vroeg te vertrekken, uit Rotterdam via de snelweg naar Maastricht. Vrouwlief wou dan binnendoor vanaf Maastricht binnendoor naar het huisje toe, nog even een stukje Spa mee nemen.

Zaterdag en zondag de Eifel/Luxemburg in, had 2 routes gevonden van ADAC op https://www.eifelinfo.nl/motorrijden-de-eifel/ (Zuid Eifel en Luxemburg, Noord Eifel).

Moeten alleen nog even bedenken wat we met de terugrit op maandag willen doen. Of dat via de Ardennen weer omhoog richting Maastricht wordt of dwars door België heen...

Weersvoorspelling is nu gewoon prima, niet te warm en hopelijk niet te nat. Werk week kan nu niet snel genoeg voorbij zijn oOo

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

https://www.ad.nl/auto/pu...oor-hardrijders~a05fcea7/
Een nieuw type genadeloze verkeershindernis wordt door gemeentebesturen in steeds meer Europese steden toegepast. Het betreft een stalen plaat die 6 centimeter in de grond wegzakt zodra een automobilist te hard komt aanrijden.
Lekker als je daar met je tweewieler mee te maken krijgt :( :(

[ Voor 40% gewijzigd door Shadow_Agent op 05-06-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Maar tweewielers kunnen ze makkelijk omzeilen staat er alhoewel die ruimte best krap is...

Zou wat zijn als een bus een keer te hard eroverheen zou gaan _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ze posten Zweedse resultaten over de effecten in 30km/h-zones. Op zich heb je dan royaal de tijd om ze zien aan te komen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@aidanl terug via België zou ik niet doen :) Dat is echt K rijden, zijn wel andere en leukere routes :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
timmie271 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:04:
[...]

Maar tweewielers kunnen ze makkelijk omzeilen staat er alhoewel die ruimte best krap is...

Zou wat zijn als een bus een keer te hard eroverheen zou gaan _O- _O-
Inderdaad niet echt wenselijk voor motorrijders.
Er staat overigens ook in het artikel dat bijvoorbeeld hulpverleningsvoertuigen een zendertje kunnen krijgen om de putten automatisch uit te schakelen. Ik voorzie dus een handel in illegale zendertjes, misschien iets voor een handige tweaker >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Wild Chocolate schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:22:
[...]

Inderdaad niet echt wenselijk voor motorrijders.
Er staat overigens ook in het artikel dat bijvoorbeeld hulpverleningsvoertuigen een zendertje kunnen krijgen om de putten automatisch uit te schakelen. Ik voorzie dus een handel in illegale zendertjes, misschien iets voor een handige tweaker >:)
Ach, 6cm, dat voel je amper - met een 19" of 21" voorwiel :+ ik ken wel putten van diezelfde diepte op sommige snelwegen hier in .be

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Tijdens lessen leer je putten en dergelijke te ontwijken, zeker als het regent. En dan gaat de overheid dit soort metalen bakken plaatsen die bijna niet te ontwijken zijn. Ik kan mij haast niet voorstellen dat we die dingen hier snel gaan zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:13
Zou misschien interesanter zijn juist als die plaat omhoog gaat ipv omlaag, mooie jumps maken :P

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Wat een bizar ding... Een stuk staal midden op de rijbaan is sowieso al een gigantisch slecht idee, daar een harde verdiepte rand van maken al helemaal. Ik heb het meteen maar even bij de MAG aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik dacht: laat ik eens checken of een doez'nd misschien beter bij m'n lengte zou passen...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lbqrpED.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sbSmx1n.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G0c9JVT.png

en dan heb ik de verstelbare voetsteunen op de cbr al in de laagste stand, anders heb ik continu wel erg veel pijn :+

Laaaat dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

steveman schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:37:
Ik dacht: laat ik eens checken of een doez'nd misschien beter bij m'n lengte zou passen...

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

en dan heb ik de verstelbare voetsteunen op de cbr al in de laagste stand, anders heb ik continu wel erg veel pijn :+

Laaaat dan maar.
Hoe lang ben je? Ik zit vrij goed op een S1000RR. Je mag er wel eens op komen proefzitten, regio Krimpenerwaard/Gouda.
Dryhte schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:29:
[...]

Ach, 6cm, dat voel je amper - met een 19" of 21" voorwiel :+ ik ken wel putten van diezelfde diepte op sommige snelwegen hier in .be
Een stalen plaat in de regen wordt gewoon erg glad, dat is een groter probleem. Als je eenmaal weet waar die dingen liggen ga je er natuurlijk met precies de juiste snelheid overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

"...Two wheeled vehicles can easily avoid Actibump". Oftewel: op de motor kun je gewoon (ook te hard) erlangs rijden, áls je weet dat 'ie er ligt. Klinkt niet slecht, nu rij je ook al om die rare drempels/hobbels heen.

Ben je er niet op bedacht en ga je te hard (of de auto vlak achter je), dan kun je maar beter niet op het randje links of rechts terecht komen...

[ Voor 25% gewijzigd door Joepla op 05-06-2019 14:00 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

noes schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:44:
[...]

Hoe lang ben je? Ik zit vrij goed op een S1000RR. Je mag er wel eens op komen proefzitten, regio Krimpenerwaard/Gouda.

[...]
Da's aardig:) Tja, vroegah kwam ik daar regelmatig langs vanuit Den Haag tegenwoordig niet meer.

Maar ik wandel wel gewoon eens bij de lokale BMW-dealer naar binnen, is dichtbij m'n werk :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Destruction schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:43:
[...]

Een tip zodra je een huis hebt waar een garage bij zit.

Zet niets, maar dan ook helemaal niets even tijdelijks neer, wat je er liever niet in wilt hebben. Ook niet als je wederhelft zegt:" het is maar voor X dagen", of "dan zetten we daar even een kast neer met onze verhuisdozen en dat ruimen we zsm op".

Ik woon nu een klein half jaartje in mijn huidige huis en ik zie nog steeds spullen liggen, die ik er niet in wil hebben.

Lang verhaal kort. Claim meteen de GEHELE garage voor jezelf.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Joepla schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:59:
"...Two wheeled vehicles can easily avoid Actibump". Oftewel: op de motor kun je gewoon (ook te hard) erlangs rijden, áls je weet dat 'ie er ligt. Klinkt niet slecht, nu rij je ook al om die rare drempels/hobbels heen.

Ben je er niet op bedacht en ga je te hard (of de auto vlak achter je), dan kun je maar beter niet op het randje links of rechts terecht komen...
in dat filmpje zie uje inderdaad de fietser er langs gaan maar met de motor (met eventuele koffers) en paaltjes kan dit nogal gevaarlijk worden.
En inderdaad: tijdens rijlessen "DENK OM DE PUTDEKSELS!!!!" en dan een plaat ijzer in het wegdek leggen :X ik vraag mij trouwens af hoe snel het weer omhoog komt wanneer een te snelle automobilist gepasseerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

streamnl schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:13:
[...]

Een tip zodra je een huis hebt waar een garage bij zit.

Zet niets, maar dan ook helemaal niets even tijdelijks neer, wat je er liever niet in wilt hebben. Ook niet als je wederhelft zegt:" het is maar voor X dagen", of "dan zetten we daar even een kast neer met onze verhuisdozen en dat ruimen we zsm op".

Ik woon nu een klein half jaartje in mijn huidige huis en ik zie nog steeds spullen liggen, die ik er niet in wil hebben.

Lang verhaal kort. Claim meteen de GEHELE garage voor jezelf.
Bij jou is het nog de wederhelft... Ik kreeg opeens allerlei verzoeken van buren :')

Van een auto veiligstellen tijdens een echtscheiding, tot schoorsteenpijpen (waarom zouden die dingen niet gewoon buiten kunnen staan overigens?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Shadow_Agent In het filmpje zie je dat de plaat ongeveer net zo snel stijgt als zakt, in een halve seconde of zoiets.Het hele ding zal vast met enige regelmaat voor wat nare ongelukken gaan zorgen bij met name motoren, brommers en fietsers. Net zoals de "pollers" (metalen palen die in de grond zakken bij bv. bussluizen en sommige binnensteden).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Afbeeldingslocatie: https://cdn11.bigcommerce.com/s-7r9g3armut/images/stencil/500x659/products/14926/76415/Arc_H2O_ZwartWit__23141.1552668140.jpg?c=2&imbypass=on
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/17848/files/51940514/800x800x2/revit-enterprise-2-ladies-motorbroek.jpg
Sow lekkere sale gehad zeg, 50% op Rev'it samples.
Lekker jassie binnengetikt voor 115 euro.

[ Voor 55% gewijzigd door SemperFidelis op 05-06-2019 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@Ethirty Bevalt de Tracer jou nog goed, en ben je nog rare problemen tegengekomen? ik heb ergens gelezen dat de MT wel last heeft van roest op de swingarm is dat bij de tracer ook het geval?
Zit namelijk te twijfelen tussen de Tracer, Versys 650 en eventueel de Tiger 800 :P

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chakotay
Ik heb nu al reactie van de MAG, ze gaan het bij de FEMA (overkoepelende Europese organisatie) aankaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Laaaat dan maar.
1000 is net te weinig, je moet 1145 of 1190 hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:46:
[...]

1000 is net te weinig, je moet 1145 of 1190 hebben :P
Maar dan moet je altijd een stok meenemen om die lui bij je motor weg te slaan _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
steveman schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:53:
[...]

Maar dan moet je altijd een stok meenemen om die lui bij je motor weg te slaan _/-\o_
Klopt, maar is het waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joepla schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:59:

Maar als je goed naar het filmpje kijkt dan zie je dat ook als hij naar boven is er een beste hobbel is.. kijk maar naar die shovel..

En als een genie van de gemeente bedenkt dat zo'n ding ook in de bocht kan dan heb je helemaal een gevaar voor motoren..
Bij mij in de buurt heb je van die drempelbulten.. kan je op de motor dus langs maar in de bocht is het super kut want je moet kiezen over heel dicht langs de stoep, heel dicht langs de middenijn of in de bocht over een hobbel.. -O-

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:36

Rubman

Retarded or just overjoyed!

SemperFidelis schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:26:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sow lekkere sale gehad zeg, 50% op Rev'it samples.
Lekker jassie binnengetikt voor 115 euro.
Waar was die sale?

Mooie jas, en laat ik nu net op zoek zijn naar een wat fijnere jas

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 17:43
ToolkiT schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:00:
[...]

Maar als je goed naar het filmpje kijkt dan zie je dat ook als hij naar boven is er een beste hobbel is.. kijk maar naar die shovel..

En als een genie van de gemeente bedenkt dat zo'n ding ook in de bocht kan dan heb je helemaal een gevaar voor motoren..
Bij mij in de buurt heb je van die drempelbulten.. kan je op de motor dus langs maar in de bocht is het super kut want je moet kiezen over heel dicht langs de stoep, heel dicht langs de middenijn of in de bocht over een hobbel.. -O-
in het filmpje gaat er ook een alp of iets overheen en dat gaat dikke prima, maar dat gladde is wel een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@kneusteun gewoon rechtdoor eroverheen rijden is prima inderdaad... Ik maak me meer zorgen wat er gebeurt als je opeens een noodstop maakt op zo'n ding, zeker bij lage snelheid waardoor je niet genoeg stabieliteit & traagheid hebt om een blokkerend voorwiel makkelijk op te vangen. En "stel er steekt opeens een kind/gieter over" is juist best een realistisch scenario op de plekken waar ze die dingen in willen zetten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
Rubman schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:03:
[...]

Waar was die sale?

Mooie jas, en laat ik nu net op zoek zijn naar een wat fijnere jas
Biker outfit, Amsterdam Noord.
Sample sale duurt nog tot maandag, 50% op sample maten (vooral L).

Ook online zo te zien:
https://www.bikeroutfit.n...arc-h2o.html?id=188169748

[ Voor 14% gewijzigd door SemperFidelis op 05-06-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@ToolkiT Exact die dingen heb ik ook in mijn straat. Gelukkig wel op een recht stuk, maar de keuze tussen redelijk dicht langs de stoeprand of kans om door het metalen middenpaaltje gestopt te worden, is niet fijn.
Ze zijn ook nog eens van een soort glad beton gemaakt, dus bij regen de hobbel een stukje meepikken is ook niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

SemperFidelis schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:29:
[...]

Biker outfit, Amsterdam Noord.
Sample sale duurt nog tot maandag, 50% op sample maten (vooral L).

Ook online zo te zien:
https://www.bikeroutfit.n...arc-h2o.html?id=188169748
Nice! ik ga eens kijken, ben nog op zoek naar een motor jeans voor naar het werk.
helaas niet de goede maat ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow_Agent op 05-06-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Shadow_Agent schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:04:
[...]

Nice! ik ga eens kijken, ben nog op zoek naar een motor jeans voor naar het werk.
helaas niet de goede maat ;(
Ja dat is wel beetje het nadeel van samples natuurlijk ;)
Motorjeans moet ik ook nog vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
SemperFidelis schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:44:
[...]

Ja dat is wel beetje het nadeel van samples natuurlijk ;)
Motorjeans moet ik ook nog vinden.
Tip: de Revit jeans die met Seesmart protectoren geleverd worden zitten erg lekker, ITT de andere biker jeans die ik al probeerde/kocht. Je voelt die protectoren nauwelijks zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik weet niet of ik dit gedrag van MV-Agusta nou moet afkeuren of toejuigen O-)

https://www.citybike.com/...le-art-porn-music-videos/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Laaaat dan maar.
Cruiser met apehangers en forward controls dan maar voor jou :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Laatst online: 15-09 15:46
Hoe verwijder ik uitgeharde vogelpoep van mijn spiegel? :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Woask schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:42:
Drilboor met beitel attachment. Of je zou een microvezel doekje met heet water kunnen uitproberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Héél hard rijden 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Glassex is naar mijn ervaring zeer effectief tegen vogelpoep. Ik weet niet of dat nog steeds zo is als het al een jaar uitgehard is, maar op glas kan je aardig boenen zonder het stuk te maken gelukkig :)
ToolkiT schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:17:
Ik weet niet of ik dit gedrag van MV-Agusta nou moet afkeuren of toejuigen O-)

https://www.citybike.com/...le-art-porn-music-videos/
Staat dat nou ook op de optielijst van MV, 'zwoel gleufdier'?

[ Voor 31% gewijzigd door Chakotay op 05-06-2019 17:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:56:
[...]

Staat dat nou ook op de optielijst van MV, 'zwoel gleufdier'?
Eigenlijk klinkt dat een beetje als een schaal drooggekookte mosselen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:53
Dryhte schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:45:
[...]

Drilboor met beitel attachment. Of je zou een microvezel doekje met heet water kunnen uitproberen ;)
Een kolomboor schijnt ook goed te werken :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 18:51:
[...]

Een kolomboor schijnt ook goed te werken :+
Geweld lost alles op. Als dat niet zo is, gebruik je er niet genoeg van 8)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Afbeeldingslocatie: https://memegenerator.net/img/instances/75933811/hans-get-ze-flammenwerfer.jpg
:+

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:33
lolgast schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:54:
Kan je er niet mee helpen, maar dat herinnert mij eraan:
@Bommes :? Hoe hangt de vlag er bij bij jou?
Nou ja de sfeer hangt er lekker bij zeg maar.. :9
Thuis sinds het weekend, zo ook mijn vriendin. En het leek wel terug naar 2 jaar geleden maar er kwam ineens van alles uit en wat dan al niet meer. Niet echt tof, soms denk je dat het goed gaat maar dan blijkt er ineens van alles mis in relatie land.
Maar goed dat is niet echt iets voor het motor topic.. :?

Evengoed nu een paar dagen verder en ik heb wat tijd gevonden voor een update van het verslag.

Dag 2 avond rit

Na het opzetten van mijn tentje eet ik een zakje nootjes leeg en drink een klein koud biertje.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/06/1559760892-300-x-439px-IMG_20190526_165150193.jpg

Ik trek mijn jas weer aan en klim op de motor.
Die paar kilometer een gravel pad omhoog moeten er wel bij kunnen.
Recht uit het dorp rijd je zo tussen een paar weilanden door het pad op, staat goed aangeven en is dus niet echt te missen.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/06/1559760893-300-x-515px-IMG_20190526_172644747.jpg

Google maps kent het ook dus daar had ik gewoon op geklikt en op de navigeer naar pijl gedrukt.
De route is vrij makkelijk, 7 km grindpad slingerend de berg omhoog.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/06/1559761116-600-x-338px-IMG_20190526_173317755.jpg

Eenmaal boven heb je het meest gave uitzicht op een dal met het dorp Die op de bodem van dat dal.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/06/1559761116-600-x-338px-IMG_20190526_174418315.jpg

Je kunt hier echt gaaf rondkijken en de avond doorbrengen, volgens mij wel een toffe plek voor een bbq tijdens de zonsondergang.
Ik maak een selfie en stuur hem naar mijn vriendinnetje.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/06/1559761117-600-x-450px-IMG_20190526_174532016.jpg

Kijk nog wat rond, maak wat meer foto’s en laat mij en motor weer van de berg afrollen, tijd voor een drankje en een hapje. Dat moet vast goed komen in het dorp hier.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/06/1559761117-600-x-338px-IMG_20190526_174805178.jpg

Op het marktpleintje vind ik een gezellig terras en ik vraag de uitbater waar ik lekker een hapje kan eten vanavond. Niet van die Franse haute cuisine zeg ik er bij.
Hij wijst me naar een tentje op hetzelfde pleintje waar ze volgens hem erg goede hamburgers hebben.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/06/1559761117-600-x-450px-IMG_20190526_182120028.jpg

Het hamburger tentje gaat pas om 7 uur open, maar hun terras staat gewoon buiten, de deur is open ze zijn aan het rommelen in de zaak.
Ik vraag of ik er gewoon alvast mag gaan zitten, dus als een echte hollander zit ik om kwart voor 7 al te popelen aan een tafeltje op hun terras.
Iets na 7en komt de eigenaresse mijn bestelling opemen, ik bestel die burger en vertel dat hun buurman heeft gezegd dat die heel goed is dus dat mijn verwachtingen hoog zijn. Ook vraag ik om een lekker biertje er bij.

Na een 10 minuten komt mijn bordje en kan ik eindelijk los

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/06/1559761683-300-x-438px-IMG_20190526_191318981.jpg

Ik eet lekker mijn hapje op, bestel nog een espresso en een ijsje als toetje reken af en ga terug naar de camping. Daar schrijf ik het verslag van dag 1 en 2 en upload die naar het forum.

Uiteindelijk is het een uurtje of 11 als ik ga slapen, lange vermoeiende dag.
En het in de tent schijven van een verslag op een (mini)laptop is gewoon weg ruk.
Ik kan niet echt anders dan op mijn bed zitten met het ding op schoot. Dat houd ik 5 minuten vol of mijn rug en nek gaan pijn doen door het voorover buigen/hangen.
Liggend op mijn rug kan ik niet typen op de laptop, op mijn zij ook niet.
Op mijn buik met een kussen onder mijn borst werkt nog het “beste” maar echt hele hoofdstukken ga ik zo echt niet meer schijven.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Crap de dealer waar ik de Zero heb gekocht is met Zero gestopt, moet naar een ander. Zonde, dit was nou eens een dealer die je gewoon behandelde zoals het hoort. Secuur en net werk, goed contact, helemaal prima. Kan die BMW-dealert hier nog wat van leren :X

Bijna 7dkm op de Zero staan nu in 5 maanden, gaat best lekker, hoewel ik door omstandigheden nu minder kilometers zal gaan maken. Maar zit er nog altijd met veel plezier op, gemak van niet hoeven tanken, zorgeloos rijden en wat er al aan kwh's in gaan kosten me meestal 6ct/kwh. Top. :P

[ Voor 36% gewijzigd door neographikal op 05-06-2019 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Rijden er hier mensen met comfort / aangepaste zadels en is het echt beter ?

Dit weekend 16 uur / 1000km gereden in 2 dg en nergens last van behalve een houten reet die aan het einde van de dag het plezier om te rijden iets minder groot maakt.

Of moet ik gewoon geen 6-8 uur per dag er op willen zitten en niet zeuren 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

*O*

Pijn in je reet is armoede, ik rijd op een verhoogd zadel met comfortschuim, wil niet meer zonder. :Y

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Oh en het was echt een drama vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://download.neofoto.nl/open/dump/WhatsApp%20Image%202019-06-05%20at%2020.54.57.jpeg

Gruwelijk. Kwam nog een medemotormuis tegen maar oef, weet niet, dat zag er vrij link uit. Rare lijnen, niet echt kunnen remmen, rare schakelmomten maar wel vooral heel hard rechtuit (130+ op de dijk). Da's best lastig inschatten, want je rijdt een behoorlijk gat in een bochtencombi dan opeens verbazingwekkend snel dicht.. En 't is niet alsof ik een racemonster ben.

[ Voor 53% gewijzigd door neographikal op 05-06-2019 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Bommes mooi dat de rit verder goed gegaan is, maar succes met het gedoe thuis!

@neographikal snel afstand van genomen hoop ik? Irritant om bij in de buurt te rijden zoiets...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:44:
@neographikal snel afstand van genomen hoop ik? Irritant om bij in de buurt te rijden zoiets...
Dit dus. Ik zeg altijd: Gekken moet je voor je hebben, niet achter je.

Zulke types laat ik er altijd gewoon voorbij :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Andere oplossing gekozen: ben er zelf voorbij gegaan, daarna bleef 'ie met 90-100 (da's me hard zat waar je 60 mag) vrolijk achter me plakken op de rechte stukken en in de bochten was ik hem kwijt :)

[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 06-06-2019 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:07
Precies. Op bochten snelheid legt zo iemand het heel vlot af. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Yep, terwijl ik echt geen racert ben, gewoon wat vlotter toeren met zo nu en dan het gas even open bij het uitacceleren :) Boxer even laten werken, levert een mooie brul op :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

wd200 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:39:

Dit weekend 16 uur / 1000km gereden in 2 dg en nergens last van behalve een houten reet die aan het einde van de dag het plezier om te rijden iets minder groot maakt.

Ik heb een Corbin zadel en dat zit erg fijn. Voor zover ik weet is het een stuk dikker en ook wat zachter dan het standaard zadel.

En volgens @R0y. zit het als een bankstel :P

Een 150 achterband! Dat is net zo breed als op mijn Hawk :o Dacht dat deze FTR wel een bredere band zou hebben.

Ik vind m gaaf! :9

[ Voor 20% gewijzigd door Vrijdag op 06-06-2019 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 19:01

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Standaard fabriekszadels zijn meestal niet zo best, heb zelf een Wunderlich zadel op m'n BMW RS en kan 1000+ km op een dag rijden zonder problemen of zadelpijn. Echt beter dus die aftermarket zittingen, Corbin of Russell (https://day-long.com/) maken ook hele goede zadels, maar er hangt wel een prijskaartje aan uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door mkrmr op 06-06-2019 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Dryhte schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:03:
@DrivinUCrazy als je soms in de buurt van Den Haag moet zijn, is Tijger Leathers een aanrader. Daar liet ik mijn zadel aanpassen voor 90€, uurtje werk terwijl je wacht/meekijkt met een (of meerdere) koffie...

Wel op afspraak, en als je huidige zadelbekleding nog goed is (anders betaal je extra voor een nieuwe bekleding). Je moet enkele keren proefzitten, en hebt garantie als het toch niet goed zou blijken te zijn (dan doet 'ie het nog eens over).

http://tijgerleathers.nl/

@wd200
Thnx! Voor dat geld de moeite waard

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:03
@Bommes Sommige dingen moet je gewoon pas zeggen als je thuis bent :P
Ik heb ooit mijn auto total loss gereden op de snelweg tegen een vrachtwagen aan, waarbij ik echt een engeltje op mijn schouder heb gehad. Mijn toen nog vriendin zat met haar ouders aan de kust waar ik de volgende dag naartoe zou gaan. Toen heb ik maar een auto gehuurd om die kant op te gaan want ik dacht, als ik dat via de telefoon moet gaan uitleggen... :/ En dat klopte gezien haar reactie face-to-face :+

Maar goed te horen dat je nog leeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:06

charrel

Cortisol4life..

Zoals al gezegd is, pas je zadel aan met ander/harder schuim. Of investeer in een corbin. Vorige week genoeg uur in het zadel gezeten, het wordt wel licht gevoelig (ook toen op mijn corbin) maar het gaat niet meer zeer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 16-09 22:18

Ethirty

Who...me?

Pagman schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:38:
@Ethirty Bevalt de Tracer jou nog goed, en ben je nog rare problemen tegengekomen? ik heb ergens gelezen dat de MT wel last heeft van roest op de swingarm is dat bij de tracer ook het geval?
Zit namelijk te twijfelen tussen de Tracer, Versys 650 en eventueel de Tiger 800 :P
Ik weet niet of ik een goede referentie ben, pas 3000km op de teller :/
Helaas rijdt ik door overmatige turbulentie en bijbehorende herrie veel minder dan ik zou willen, maar het doet gewoon pijn aan mijn oren (ja, zelfs met nieuwe beter dempende doppen).

Motor staat in een half-open parkeergarage dus krijgt wel wind en vocht, maar ik heb nog geen sporen van roest gespot.

Maar als ik rijd, dan geniet ik met volle teugen van de CP2 tussen mijn benen :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaICTDronten
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-04 13:44

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
neographikal schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:23:
Crap de dealer waar ik de Zero heb gekocht is met Zero gestopt, moet naar een ander. Zonde, dit was nou eens een dealer die je gewoon behandelde zoals het hoort. Secuur en net werk, goed contact, helemaal prima. Kan die BMW-dealert hier nog wat van leren :X

Bijna 7dkm op de Zero staan nu in 5 maanden, gaat best lekker, hoewel ik door omstandigheden nu minder kilometers zal gaan maken. Maar zit er nog altijd met veel plezier op, gemak van niet hoeven tanken, zorgeloos rijden en wat er al aan kwh's in gaan kosten me meestal 6ct/kwh. Top. :P
Welke dealer is dat en al enige idee waar je nu heen gaat? Mijn Zero hoeft nog niet naar de dealer maar de gene waar ik hem gekocht hebt is te ver weg... Zoek dus nog een goede dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Ethirty schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:18:
[...]

Helaas rijdt ik door overmatige turbulentie en bijbehorende herrie veel minder dan ik zou willen, maar het doet gewoon pijn aan mijn oren (ja, zelfs met nieuwe beter dempende doppen).

Motor staat in een half-open parkeergarage dus krijgt wel wind en vocht, maar ik heb nog geen sporen van roest gespot.

Maar als ik rijd, dan geniet ik met volle teugen van de CP2 tussen mijn benen :)
Komt de overmatige turbelentie door het te kleine scherm dat standaard op de Tracer zit?
De Parkeersituatie bij mij is hetzelfde dus dat is goed om te horen dat er nog niks is gespot. Ik ben zeker benieuwd hoe het CP2 blok is :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Mocht je je, als beginnende (of meer ervaren) rijder soms afvragen waar bepaalde oefeningen op je AVB toch goed voor zijn, ik mocht dinsdag op de snelweg de vertragingsoefening even gedwongen praktiseren.

Een vrachtwagen voor me verloor een (compleet) spatbord. En dat zijn geen lullige stukjes plastic ook :/.

Positief is dat de oefening blijkbaar in mijn spiergeheugen zit... en kon ik mijn weg veilig vervolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@HTT-Thalan goed bezig :) Was het een noodstop of uitwijkproef geworden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:06

charrel

Cortisol4life..

Ethirty schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:18:
[...]

Klap er een ander scherm op of trek het scherm eraf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:41

iFrost

Vroem vroem

Thanks voor de felicitaties en tips, allen! O+

Via Biker Outfit ook een mooie jas en een paar handschoentjes kunnen scoren. Alleen nog een broek en mijn outfit is compleet d:)b
noes schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:19:
[...]

Gefeliciteerd!

Wat betreft financieren: BMW heeft een vrij voordelige rente (3.33%) zie https://www.bmw-motorrad....culiere-financiering.html en je kan er ook tweedehands motoren mee aanschaffen. De dealers hebben natuurlijk wel vrij recente motoren tweedehands staan, maar wel met garantie etc. Je kan daar ook terecht voor verzekering, die is ook gunstiger via BMW.
Thanks voor de tip! Dat is wel heel gunstig, vergeleken met de rest / de bank.
Ben nog erg aan het twijfelen wat ik ga doen, maar we gaan het zien.

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Chakotay schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:13:
@HTT-Thalan goed bezig :) Was het een noodstop of uitwijkproef geworden? :P
Vertragingsoefening, dus afremmen en dan slalommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 16-09 22:18

Ethirty

Who...me?

HTT-Thalan schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:56:
Mocht je je, als beginnende (of meer ervaren) rijder soms afvragen waar bepaalde oefeningen op je AVB toch goed voor zijn, ik mocht dinsdag op de snelweg de vertragingsoefening even gedwongen praktiseren.

Een vrachtwagen voor me verloor een (compleet) spatbord. En dat zijn geen lullige stukjes plastic ook :/.

Positief is dat de oefening blijkbaar in mijn spiergeheugen zit... en kon ik mijn weg veilig vervolgen.
Vorig jaar een keer gehad met een auto die ineens vol in de ankers ging wat ik niet verwachtte. Kwam naast de motorkap tot stilstand, dus was erg blij met mijn muscle memory :X
charrel schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:14:
[...]

Klap er een ander scherm op of trek het scherm eraf?
Al verschillende geprobeerd zonder effect. En zonder hou je 2 mooie - aan de kappen geïntegreerde -
bbq-spiezen over dus daar rij ik liever niet mee rond.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Ik wil mijn motor (Yamaha yzf-600) verkopen voor een leuk prijsje. Is dat hier ook een optie want marktplaats / FB marketplace wil niet echt vlotten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:03
@seadogg Dat kan hier: Vraag & Aanbod overig

En je kunt uiteraard de link van je Marktplaats advertentie in je signature zetten, dan staat die onder elke post die je plaatst :)
Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.