Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste
Acties:
  • 286.978 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
@Chakotay In een zijde zak die ik ooit bij schoenen heb gekregen en dan in de rugzak. Zelfs opgeknipt zou er bij de 749 niet genoeg ruimte zijn....

Heb je al een mening over de spiegels? :P

@HTT-Thalan Die ingebouwde vizieren zijn ook niet altijd de holy-grail. Veel zijn niet donker genoeg. Mijn huidige helm gaat nog wel een aantal jaar mee en ik weet nog niet wat ik hierna doe. Momenteel neig ik naar een systeemhelm met zo min mogelijk tierelantijntjes (wat een woord...) ivm gemak en hopelijk weinig windruis. Zo'n schuifje voor een vizier maakt ook weer herrie ;(

[ Voor 49% gewijzigd door lolgast op 04-06-2019 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:02
lolgast schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:24:
@Chakotay In een zijde zak die ik ooit bij schoenen heb gekregen en dan in de rugzak. Zelfs opgeknipt zou er bij de 749 niet genoeg ruimte zijn....

Heb je al een mening over de spiegels? :P

@HTT-Thalan Die ingebouwde vizieren zijn ook niet altijd de holy-grail. Veel zijn niet donker genoeg. Mijn huidige helm gaat nog wel een aantal jaar mee en ik weet nog niet wat ik hierna doe. Momenteel neig ik naar een systeemhelm met zo min mogelijk tierelantijntjes (wat een woord...) ivm gemak en hopelijk weinig windruis. Zo'n schuifje voor een vizier maakt ook weer herrie ;(
F9 heeft een nieuwe video uit en daarin word een nieuwe Carbon helm genoemd die schijnbaar de holy grail is wat betreft draagcomfort en geluid (extreem stil dus). Misschien een optie? Schijnt erg betaalbaar te zijn (400 dollar in Canada).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-05 15:17
@lolgast welke spiegels :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:41:
Dat moet je eigenlijk doen als je thuiskomt :) Dan weet je zeker dat er niets blijvend vastzit
Ja ik moest vorige week gelijk weg en was het die avond straalvergeten. Zit nog niet echt in m'n systeem :9 maar moet het wel echt gaan doen.
Shadow_Agent schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:02:
[...]

natte doek er overheen leggen, even laten "weken" en dan veeg je het er zo af. althans zo doe ik het :P
Vanavond even doen, dan kan ik het er morgenochtend vast wel afvegen. Moet ook maar eens kijken naar het zonnevizier, die was ook wat wazig. :P

[ Voor 35% gewijzigd door SmurfLink op 04-06-2019 09:35 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:17
=€350 in Nederland

Edit:
Was @HTT-Thalan dus. Wat gaat het hier hard op de dinsdagochtend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:33:
[...]

F9 heeft een nieuwe video uit en daarin word een nieuwe Carbon helm genoemd die schijnbaar de holy grail is wat betreft draagcomfort en geluid (extreem stil dus). Misschien een optie? Schijnt erg betaalbaar te zijn (400 dollar in Canada).
Je bedoeld de Scorpion EXO 1400 Carbon toch? Die hij als eerste behandeld in de video. Die helm bestaat al ruim een jaar, maar is mij nog nooit opgevallen. Ik ben een beetje op zoek naar een eventuele nieuwe helm die iets prettiger is dan mijn huidige. Zat eerst naar de Shoei Gt-Air te kijken, maar die nieuwe versie wordt finaal afgekraakt door Ryan 'jesus' Fortnine :|.

Voordeel van de Scorpion is dat een donker vizier maar 35€ kost! 8)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Leviathius schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:37:
[...]

Je bedoeld de Scorpion EXO 1400 Carbon toch? Die hij als eerste behandeld in de video. Die helm bestaat al ruim een jaar, maar is mij nog nooit opgevallen. Ik ben een beetje op zoek naar een eventuele nieuwe helm die iets prettiger is dan mijn huidige. Zat eerst naar de Shoei Gt-Air te kijken, maar die nieuwe versie wordt finaal afgekraakt door Ryan 'jesus' Fortnine :|.

Voordeel van de Scorpion is dat een donker vizier maar 35€ kost! 8)
Ik zat er gisteren idd ook naar te kijken. Enige nadeel voor mij is dat ze beiden integraalhelmen zijn. Ik wil echt een systeemhelm. Maar dat luchtsysteempje van die Scorpion was wel heel interessant.

Stiekem wil ik nog steeds de matblauwe Shoei Neotec 2 O+ maar dat doet wel heel erg auw aan de portomonnee. Wellicht aanbiedingen aan het einde van het seizoen, ben toch van plan het na de zomer pas te gaan aanschaffen. Huidige helm kan nog wel even mee maar is lawaaiig als een malle. Dus niet echt een must om te vervangen maar wel een hele erge want. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:36
Die gaat op de wensenlijst voor als de volgende motor hier staat :9

@SmurfLink vind die van mij ook niet de stilste als ik eerlijk moet zijn. Komt heel veel lucht van onderaf naar binnen wat voor herrie zorgt |:( Scheelt dat het tot 150 prima te doen is, want harder gaat de opgevoerde "brommer" niet :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
@SmurfLink Mijn huidige helm is een Scorpion EXO-510 Air. Was de eerste helm van Scorpion met het Airfit systeem. Ik moet zeggen, het werkt goed, maar ik gebruik het nooit eigenlijk. Wellicht binnenkort maar eens testen of het echt scheelt met de herrie en windruis.

De matblauw van Shoei is zeeer mooi inderdaad! Daarom vind ik het ook jammer dat ze én duur zijn en de Gt-Air 2 zo 'slecht' beoordeeld wordt. Ik heb ook een cardo setje en die zou er zelfs niet op kunnen vanwege die Sena voorbereiding die er op zit.. :(

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
timmie271 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:41:
[...]

Die gaat op de wensenlijst voor als de volgende motor hier staat :9

@SmurfLink vind die van mij ook niet de stilste als ik eerlijk moet zijn. Komt heel veel lucht van onderaf naar binnen wat voor herrie zorgt |:( Scheelt dat het tot 150 prima te doen is, want harder gaat de opgevoerde "brommer" niet :+
Ik rijd zelden 150. Geeft zoveel stof voor mijn achterliggers :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
Die 510 Air heb k ook! Gebruik de Airfit juist altijd, merk echt veel verschil qua herrie (en pasvorm) als ik het niet doe. Ligt natuurlijk ook veel aan de vorm van je hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 14:00
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:44:
[...]

Ik rijd zelden 150. Geeft zoveel stof voor mijn achterliggers :+.
dan moet je nog harder weg rijden dan liggen de achterliggers zover achter dat het stof alweer is gaan liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
XLord schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:45:
[...]

dan moet je nog harder weg rijden dan liggen de achterliggers zover achter dat het stof alweer is gaan liggen.
Eerst maar eens zorgen dat de km-teller werkt op de XR, dan weet ik tenminste hoe hard het precies gaat :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 14:00
SmurfLink schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:39:
[...]

Ik zat er gisteren idd ook naar te kijken. Enige nadeel voor mij is dat ze beiden integraalhelmen zijn. Ik wil echt een systeemhelm. Maar dat luchtsysteempje van die Scorpion was wel heel interessant.

Stiekem wil ik nog steeds de matblauwe Shoei Neotec 2 O+ maar dat doet wel heel erg auw aan de portomonnee. Wellicht aanbiedingen aan het einde van het seizoen, ben toch van plan het na de zomer pas te gaan aanschaffen. Huidige helm kan nog wel even mee maar is lawaaiig als een malle. Dus niet echt een must om te vervangen maar wel een hele erge want. :P
Het niet must maar wel want probleem van de helm ken ik.
Kocht vorig jaar bij het behalen van m'n A de HJC IS-17 want die zat wel lekker en dacht het lawaai zal toch wel mee vallen als je oordoppen in doet O-)
Vervolgens kocht ik op de motorbeurs een cardo setje en nu met die er in zit de helm toch niet zo lekker meer, na een uurtje rijden begin ik toch redelijk last van m'n oren te krijgen door de druk van de boxjes :-(

Vind het zonde om nu al een nieuwe helm te kopen, maar echt fijn is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Zonnevizier in mijn Scorpion (type weet ik zo niet) is wel handig maar zoals hierboven al gezegd: het is niet de heilige graal. Wel handig, omdat ik zelf brildragend ben, is dat ik geen losse zonnebril mee hoef te nemen. Echter vind ik de kwaliteit van het zonnebrillen deel in het vizier minder dan van m;n zonnebril. Dillema's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Hoor ook veel goede dingen over de hjc rpha 90 en aangezien ik een nieuwe helm nodig ben ga ik zaterdag maar eens passen en zoeken

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catalisator
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 15:29
lolgast schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:07:
[...]

:o Ik durf niet een keukenpapier te gebruiken. Ik weet nog wat een extra vizier + pinlock kost

Ik spuug er nog liever op en veeg het dan weg met mijn tshirt dan dat ik dettol + een papiertje zou gebruiken :+
Ik gebruik altijd S100 helm en visierreiniger .. Setje komt met een spay en een mooi doekje , welkt ook lekker waterafstotend wat dus tijdens regen voor een veel beter zicht .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Streepje als eigenaar van de integraalhelm-variant daarvan vind ik dat HJC nog steeds niet kan tippen aan merken als Schubert, Shoei, Arai e.d.. De bouwkwaliteit is toch wat minder, en de bediening voor ventilatie e.d. zijn allemaal te kleine stroeve priegelknopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:08

steveman

Comfortabel ten onder

Melkunie schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:36:
=€350 in Nederland

Edit:
Was @HTT-Thalan dus. Wat gaat het hier hard op de dinsdagochtend :+
Oeh, en w£l gewoon een dubbel-D-sluiting, interessant!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Streepje schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:00:
Hoor ook veel goede dingen over de hjc rpha 90 en aangezien ik een nieuwe helm nodig ben ga ik zaterdag maar eens passen en zoeken
Ik raad hem je niet aan. Ik heb laatste met de Schubert van @DrivinUCrazy gereden, ondanks dat die 5 jaar oud was, zat die een stuk beter dan mijn HJC. Ok de sluiting van het vizier was niet helemaal fris meer, dat was echt slijtage. Maar verder?

Ik heb 1,5 jaar woonwerk verkeer met die helm gedaan, aerodynamisch top, redelijk stil, pinlock is niet super maar ok genoeg (ik ben een brildrager). De ruimte voor je speakertjes is ideaal en de sluiting en dat soort dingen verdienen pluspunten.

Maar nu na een goeie 2 jaar dat de voering al dermate dun begint te worden dat die een hele/halve maat groter aan het worden is, en daarmee ook nog meer luchtlekkage rond de nek. Daarbij is na een half jaar de voering al vervangen omdat de clipjes loslieten van dat emergence systeem.

Nee nu snap ik de 100-150 euro meerprijs van een Shoei GTR, ook omdat ik daar toch ook een middeldonker vizier apart bij moet kopen. Licht getint gezien van de RPHA serie is net niet genoeg. Geloof dat @wimmel_1 bij zijn helm zelfs met een donker vizier rijdt en een losse zonneklepje. :)

En met Scorpion, of zoals Shark, voor mij zijn dat gewoon net niet merken. Leuk voor een rondje rond de kerk maar zeker als je meer rijdt merk je het verschil in kwaliteit wel. Ziet er allemaal prima uit en een hoop functies. Alleen het prijsverschil in het vizier zit hem ergens in. Kunststof is flink dunner, en aangezien ik al eens een steentje gekopt heb met mijn vorige helm en weet wat dat doet, zou ik zo een dun vizier niet meer aandurven. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 04-06-2019 10:20 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Chakotay schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:05:
@Streepje als eigenaar van de integraalhelm-variant daarvan vind ik dat HJC nog steeds niet kan tippen aan merken als Schubert, Shoei, Arai e.d.. De bouwkwaliteit is toch wat minder, en de bediening voor ventilatie e.d. zijn allemaal te kleine stroeve priegelknopjes.
Heb eigenlijk altijd nog shark helmen gehad, niks mis mee en ideaal met die uitsparingen voor de brillen pootjes. Shoei helmen zitten voor geen meter op mijn vreemde schedel vorm zelfde geld voor schubert, vorige week voor de gein eens een AGV K1 opgehad en dat zat wel fijn maar dat is weer een enorme lawaai helm(heb ik gehoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Shark ben ik zelf ook ooit mee begonnen, die vind ik van hetzelfde niveau als HJC. Het voldoet, maar niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Streepje schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:16:
[...]

Heb eigenlijk altijd nog shark helmen gehad, niks mis mee en ideaal met die uitsparingen voor de brillen pootjes. Shoei helmen zitten voor geen meter op mijn vreemde schedel vorm zelfde geld voor schubert, vorige week voor de gein eens een AGV K1 opgehad en dat zat wel fijn maar dat is weer een enorme lawaai helm(heb ik gehoord)
Lichtgewicht race helmen he, daarom zijn ze vaak aan de zijkant ook dunner en daarmee lichter en laten ze meer geluid door. Ze dempen minder. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Pfffff. Na 8 uur renderen en een nacht uploaden...

@MichielK71 je zit erin hoor :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:58

A13X

Dude

Leviathius schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:43:
@SmurfLink Mijn huidige helm is een Scorpion EXO-510 Air. Was de eerste helm van Scorpion met het Airfit systeem. Ik moet zeggen, het werkt goed, maar ik gebruik het nooit eigenlijk. Wellicht binnenkort maar eens testen of het echt scheelt met de herrie en windruis.

De matblauw van Shoei is zeeer mooi inderdaad! Daarom vind ik het ook jammer dat ze én duur zijn en de Gt-Air 2 zo 'slecht' beoordeeld wordt. Ik heb ook een cardo setje en die zou er zelfs niet op kunnen vanwege die Sena voorbereiding die er op zit.. :(
Geen Scorpion voor mij meer, niet helemaal eerlijk misschien omdat ik een budget model had (exo-500 air). Maar na 4-5 jaar is de slijtage goed te zien. Pompsysteem werkt niet meer, het laagje nepleer of wat het ook niet zijn op de onderkant/kraag is er op hekje stukken af, de rubberen rand rondom de onderkant heeft los gelaten en wat maakt dat ding een pleuris herrie zeg....

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x6Z1d1ol.jpg

Nu de neotec 2 en die is echt veel stiller. Een andere com setje zou daar overigens ook op moeten passen. Enige is dat de module dan wat verder naar achteren geplaatst moet worden.

Goede tip voor je otoplastieken die ik laatst van @timmie271 oppikte, ondanks dat hij het waarschijnlijk niet zo bedoelde.(opnieuw indoen gehoorapparaten was zijn opmerking) Otoplastieken kunnen ook niet goed zitten, de laatste tijd doe ik ze wat bewuster in en open ook mijn kaken zodat ze zeker weten goed en diep genoeg erin zitten. Dat heeft voor mij een constantere demping opgeleverd, dacht eerst dat het de helm was die door zijn positie varieerde in herrie, maar dat waren de otoplastieken. De scorpion maakt overigens nogsteeds en bak herrie, dat lag niet daaraan.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Ik heb nu een Schuberth SR1, maar die vind ik niet stil genoeg. En ook daarvan laat het rubberen laagje los @Raym09 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Na 4 jaar stink je zo'n ding toch uit man :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

steveman schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:32:
Na 4 jaar stink je zo'n ding toch uit man :D
Voering eruit en wassen he :)

En idd, otoplastieken. Zo fijn. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 04-06-2019 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-04 21:34
Joopieboy schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:33:
[...]

Voering eruit en wassen he :)
Heb ik afgelopen zondag ook gedaan. Wat was dat smerig :r Ik snap nu ook wel waarom het handig is om een dunne balaclava te dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:21
Shadow_Agent schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:06:
[...]

Nice! Als je een gele TDM900 ziet rijden ben ik het :P

Meerstad vond ik altijd een beetje een uithoek van Groningen. Weet niet hoe het nu zit qua bebouwing?
Booyaa schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:08:
[...]

Gisteren nog even stiekem gekeken en ze zijn fors bezig met het bouwen van nieuwbouwwoningen daar.
Wat @Booyaa zegt.
Wij waren ook wel wat skeptisch over Meerstad.
Ver van de stad, wonen er wel andere mensen etc.
Maar dan ga je naar de voordelen kijken; gasloos, a+++, eigen parkeerplek etc. en zie je wat er verder gebouwd wordt en hoeveel mensen binnen de wijk verhuizen (slagje groter, toch dichter aan het water) en dan wordt het snel interessanter.

En dan weer over motors:
Leuk een gele, die heb ik ook gehad:
https://photos.app.goo.gl/jg2jf79hVDjbPiVu8
En een paar dagen later zag hij er zo uit:
https://photos.app.goo.gl/fDrSCrgU8gsUP4Uu9
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:25:
Pfffff. Na 8 uur renderen en een nacht uploaden...

[YouTube: TCN Braborit 2019]

@MichielK71 je zit erin hoor :+.
Zag me inderdaad een paar keer voorbij komen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

MichielK71 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:35:
[...]

Heb ik afgelopen zondag ook gedaan. Wat was dat smerig :r Ik snap nu ook wel waarom het handig is om een dunne balaclava te dragen.
Dat dus idd, nu draag ik een wat dikkere helmmuts van een bekend Nederlands merk, maar dat is meer omdat ik het verschil tussen met en zonder haar moet compenseren en het dunner worden van de voering. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Raym09 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:30:
[...]

Geen Scorpion voor mij meer, niet helemaal eerlijk misschien omdat ik een budget model had (exo-500 air). Maar na 4-5 jaar is de slijtage goed te zien. Pompsysteem werkt niet meer, het laagje nepleer of wat het ook niet zijn op de onderkant/kraag is er op hekje stukken af, de rubberen rand rondom de onderkant heeft los gelaten en wat maakt dat ding een pleuris herrie zeg....

[Afbeelding]

Nu de neotec 2 en die is echt veel stiller. Een andere com setje zou daar overigens ook op moeten passen. Enige is dat de module dan wat verder naar achteren geplaatst moet worden.

Goede tip voor je otoplastieken die ik laatst van @timmie271 oppikte, ondanks dat hij het waarschijnlijk niet zo bedoelde.(opnieuw indoen gehoorapparaten was zijn opmerking) Otoplastieken kunnen ook niet goed zitten, de laatste tijd doe ik ze wat bewuster in en open ook mijn kaken zodat ze zeker weten goed en diep genoeg erin zitten. Dat heeft voor mij een constantere demping opgeleverd, dacht eerst dat het de helm was die door zijn positie varieerde in herrie, maar dat waren de otoplastieken. De scorpion maakt overigens nogsteeds en bak herrie, dat lag niet daaraan.
Ik weet niet wat de exo-500 kost(te), maar ik heb mijn Shuberth C3 vervangen door een Scorpion en gezien het prijsverschil mag die zeker wat eerder slijten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
@Eddos

Jemig man! Wat is daarmee gebeurd? Dacht echt even dat je van een TDM naar een soort van chopper was overgestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
MichielK71 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:35:
[...]

Ben te lui hem steeds op te doen, maar eigenlijk zou ik hem wel moeten gebruiken... zit gewoon in m'n jaszak :P Het nadeel is alleen wel dat als ik de speakertjes in m'n helm doe het met de bivakmuts niet meer past 8)7
[...]
Met otoplastieken zal het inderdaad vooral windgeruis lekken (hoewel dat bij mij ook wel is). Het probleem bij mij vooral was dat ze beginnen te piepen als ze lekken dus heb het gelijk door als ik m'n helm op doe :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

lolgast schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:31:
Ik heb nu een Schuberth SR1, maar die vind ik niet stil genoeg. En ook daarvan laat het rubberen laagje los @Raym09 ;)
Aan mijn oude shark en HJC was op die leeftijd nog weinig van slijtage te zien. Pasvorm daarvan was ook nog goed te noemen, echter na 5 jaar gewoon tijd om te vervangen.

Deze moest vervangen worden door de slijtage en door het defecte pompsysteem was de pasvorm ook ver te zoeken. Nieuw had ik dat pompsysteem niet eens nodig.

Niet dat andere merken daarin altijd beter zijn, de Shoei moet zich nog bewijzen.

@HTT-Thalan vind na het zien van dat soort filmpjes het toch wel jammer dan ik m'n Freewind niet meer heb. Anders was ik zeker een keer mee gegaan. Helaas geen ruimte voor een 2e ernaast op het moment.

@Eddos sub 200,- dus het is ook prima. De Shoei zal tegen een veel hogere standaard worden afgewogen gezien de prijs.

[ Voor 19% gewijzigd door A13X op 04-06-2019 10:45 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
@Raym09 je mag de Transalp huren :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
MichielK71 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:38:
@Eddos

Jemig man! Wat is daarmee gebeurd? Dacht echt even dat je van een TDM naar een soort van chopper was overgestapt.
Akkefietje gehad met een vrachtwagen. Verloor grip in een flauwe bocht (voor én achter, weg was spiegelglad) waardoor ik viel. Motor ging rechtdoor, ik rechts de berm in. Vrachtwagen is vol over de motor heen gegaan dus die was daarna wel kapot :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Joopieboy schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:22:
[...]

Lichtgewicht race helmen he, daarom zijn ze vaak aan de zijkant ook dunner en daarmee lichter en laten ze meer geluid door. Ze dempen minder. :)
Klopt maar ding zat wel fijn. Ik zal zaterdag eens wat gaan passen aan helmen. Vind het sowieso altijd lastig een nieuwe helm uitzoeken. Heb ook getwijfeld over die nieuwe ruroc atlas helm maar ook daarvoor zie ik nog niet heel veel goeds qua reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Eddos schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:25:
[...]

Akkefietje gehad met een vrachtwagen. Verloor grip in een flauwe bocht (voor én achter, weg was spiegelglad) waardoor ik viel. Motor ging rechtdoor, ik rechts de berm in. Vrachtwagen is vol over de motor heen gegaan dus die was daarna wel kapot :P
Gelukkig was het alleen maar de motor en jijzelf erbij :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Zou je zeggen dat hij z'n meerprijs absoluut waard is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-05 17:28
SmurfLink schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:39:
[...]

Ik zat er gisteren idd ook naar te kijken. Enige nadeel voor mij is dat ze beiden integraalhelmen zijn. Ik wil echt een systeemhelm. Stiekem wil ik nog steeds de matblauwe Shoei Neotec 2 O+ maar dat doet wel heel erg auw aan de portomonnee.
Een systeemhelm heeft ook nadelen, met name een veel groter gewicht waar je last van hebt tijdens het rijden, terwijl je tijdens het rijden helemaal geen profijt hebt van het feit dat de helm open kan (behalve als je met de helm open rijdt, maar daar zijn ze niet voor bedoeld). Je hebt alleen iets aan het klapmechanisme als je ergens kort stopt. Dan is het eigenlijk best weinig moeite om de helm even af te zetten. Ook is de prijs veel hoger. Voor mijn vriendin heb ik een matblauwe Shoei RYD gekocht, dat ding is ook matblauw, is een stuk kleiner en lichter en veel goedkoper. Daar zou ik toch over nadenken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:40
Eddos schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:36:
[...]

[...]

En dan weer over motors:
Leuk een gele, die heb ik ook gehad:
https://photos.app.goo.gl/jg2jf79hVDjbPiVu8
En een paar dagen later zag hij er zo uit:
https://photos.app.goo.gl/fDrSCrgU8gsUP4Uu9
:'(
Wow het is nu net een chopper :o Nou weet ik dan mensen graag motoren opbouwen tot café racer e.d. maar dit gaat wel ver :P

Jij bent trouwens wel heel gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Groever schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:30:
[...]

Een systeemhelm heeft ook nadelen, met name een veel groter gewicht waar je last van hebt tijdens het rijden, terwijl je tijdens het rijden helemaal geen profijt hebt van het feit dat de helm open kan (behalve als je met de helm open rijdt, maar daar zijn ze niet voor bedoeld). Je hebt alleen iets aan het klapmechanisme als je ergens kort stopt. Dan is het eigenlijk best weinig moeite om de helm even af te zetten. Ook is de prijs veel hoger. Voor mijn vriendin heb ik een matblauwe Shoei RYD gekocht, dat ding is ook matblauw, is een stuk kleiner en lichter en veel goedkoper. Daar zou ik toch over nadenken :).
Met 300 euries is ie ook een stukje goedkoper :Y

Mijn volgende helm zal ook een integraal worden. Heb nu een systeemhelm en op zich is dat best fijn, maar de voorkeur gaat toch weer voor integraal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:29:
[...]

Zeker, dat beetje extra herrie gaat toch irriteren. Rust is wel fijn. :)

@timmie271 vanwaar de keuze voor een integraal helm? Zijn vaak zwaarder en maken meer herrie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Joopieboy schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:37:
[...]

Zeker, dat beetje extra herrie gaat toch irriteren. Rust is wel fijn. :)

@timmie271 vanwaar de keuze voor een integraalsysteem helm? Zijn vaak zwaarder en maken meer herrie. :)
Denk dat je dit bedoelt? Tenminste een systeemhelm is zwaarder dan een integraal zou ik zeggen? :?

Dacht het is makkelijk. Dat is het uiteindelijk ook wel en je kan even snel de voorkant omhoog doen, maar de herrie had ik nog niet helemaal ingeschat.. Nu de topsnelheid toch op 150 ligt vind ik het zo spannend nog niet en valt het dus wel mee, maar als je nog harder gaat ie wel echt herrie maken. Daarom dat de volgende wel weer integraal word :Y

Owh ja. Nu kan ik ook nog even iets "makkelijker" bij m'n oren als een hoortoestel toch niet helemaal goed zit :+

[ Voor 4% gewijzigd door timmie271 op 04-06-2019 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Snel een sigaretje roken zonder de helm af te zetten, dat was mijn gedachtengang :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Komend weekend waarschijnlijk een andere motor aanschaffen :D Heb een proefrit gepland staan op de Tracer 700 en de Versys 650. Zijn een stuk comfortabelere fietsen voor mijn rug.

En mijn volgende helm word een systeemhelm, constant je helm af moeten doen om te betalen bij het tanken is best irritant.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Vanmorgen weer eens een groenlicht melding gedaan bij de MAG: http://www.mag-nl.org/cms/index.php?page=groen-licht

Na lang wachten uiteindelijk maar door rood gereden:

https://www.google.com/ma...DXralA!2e0!7i13312!8i6656

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@timmie271 verkeerd gelezen in de vluggigheid haha :+ Idd een systeemhelm is zwaarder, leuk voor een tankstop of voor mensen die roken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-05 17:28
Pagman schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:45:
Komend weekend waarschijnlijk een andere motor aanschaffen :D Heb een proefrit gepland staan op de Tracer 700 en de Versys 650. Zijn een stuk comfortabelere fietsen voor mijn rug.

En mijn volgende helm word een systeemhelm, constant je helm af moeten doen om te betalen bij het tanken is best irritant.
Allebei mooie motoren! met een tank van 17 of 19 liter en een laag verbruik, dan is het 'constant' moeten tanken meteen opgelost :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

SmurfLink schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:29:
[...]

Dat kan ik niet voor jou bepalen, mijn budget lag rond de 400 toen ik ging zoeken. Stil was het belangrijkste punt en voorkeur voor systeemhelm. Schubert past mij niet, de hjc's vond ik tegenvallen in stevigheid en zouden toch best wat geluid maken. Agv sportmodular, leuk maar nog duurder.

Uiteindelijk bij de GT-air, GT-air 2 , Neotec 1 en Neotec 2 terecht gekomen. Uiteindelijk mezelf wat luxe veroorlooft, wilde iets recents, de GT-air 2 was er nog niet en wilde graag een systeemhelm. Kon hem kopen met 10% korting en Shoei personal fitting gratis. Tot nu toe vind ik hem dat dik en dwars waard. Al heb ik geen idee of ik met andere (goedkopere) opties ook tevreden zou zijn geweest.

Paar dagen later geluk gehad en de bijbehorende Sena SRL (2 weken oud) voor bijna de helft van de nieuwprijs kunnen kopen via marktplaats. Budget technisch gezien ben ik daardoor weer op m'n originele budget uitgekomen omdat ik anders waarschijnlijk een 20s of cardo slim nieuw had gekocht.

Neotec 1 is ook een goed "budget" alternatief, geloof dat @wimmel_1 er aardig happy mee is.

@HTT-Thalan 5 euro :+

Oh @Joopieboy een systeemhelm zal zwaarder en meer geluid maken dan dezelfde helm in integraal uitvoering. Het verschil in gewicht met mijn oude scorpion is echter net 80gr ofzo. Hij is daarintegen veel stiller.

Dat een integraal helm van merk X altijd minder herrie maakt dan een systeemhelm van merk Y kun je dus niet stellen. De neotec 2 is voor mij gewoon stil, de Schubert C3 word ook als zeer stil beschouwd. Daarbij zijn er genoeg integraal helmen die als luidruchtig worden beschouwd. Je stelling is imo dus nogal kort door de bocht.

[ Voor 20% gewijzigd door A13X op 04-06-2019 12:25 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@Tylen & @kneusteun Zou je denken dat de andere kant het zelfde is, maar dat is dus niet zo.
Suzuki vindt het logisch om verschillende boutjes te gebruiken aan beide kanten 8)7 .

Heb nu op mijn werk een passende bout gevonden. Wel iets te lang en het verkeerde materiaal, maar goed genoeg op de boel op zijn plek te houden met een paar kunststof ringetjes voor nu.

Ik zoek dus nog even verder, maar was gisteren beetje gefrustreerd en moest het kwijt (iets met gedeelde smart 8) ) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
Stacheldraht schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:48:
Vanmorgen weer eens een groenlicht melding gedaan bij de MAG: http://www.mag-nl.org/cms/index.php?page=groen-licht

Had laatst een melding bij MAG gedaan van kruispunt hier in Den Haag. Binnen 1 week tijd was het geregeld en kreeg ik de reactie vanuit de gemeente toegestuurd. Vond t erg netjes, had van gemeente Den Haag verwacht dat t wel langer zou duren.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-05 15:41

iFrost

Vroem vroem

Ohja, ik heb m'n AVD ook gehaald *O*
Was van plan om direct te gaan kijken voor een motor, maar ik heb wat blauwe envelopjes binnen gehad, dus dat gaat 'm niet worden helaas..

Wellicht dat financiering interessant is, gezien de voordelen om woon-werk te rijden op een motor. (110km per dag in de spits, voornamelijk A12). Heeft iemand hier ervaring mee?

Voor de beeldvorming, ik ben nu +- €320,- per maand kwijt, alleen aan benzine. Het genot van een Duitse auto |:(

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271

Dat zijn inderdaad van die sensoren die niet/slecht gepakt worden door motoren -O- alleen die rechthoekige vlakken bij de stopstreep pakken de motoren altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:00

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

S4All schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:51:
@Tylen & @kneusteun Zou je denken dat de andere kant het zelfde is, maar dat is dus niet zo.
Suzuki vindt het logisch om verschillende boutjes te gebruiken aan beide kanten 8)7 .

Heb nu op mijn werk een passende bout gevonden. Wel iets te lang en het verkeerde materiaal, maar goed genoeg op de boel op zijn plek te houden met een paar kunststof ringetjes voor nu.

Ik zoek dus nog even verder, maar was gisteren beetje gefrustreerd en moest het kwijt (iets met gedeelde smart 8) ) .
:>

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

iFrost schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:53:
Was van plan om direct te gaan kijken voor een motor, maar ik heb wat blauwe envelopjes binnen gehad, dus dat gaat 'm niet worden helaas..

Wellicht dat financiering interessant is, gezien de voordelen om woon-werk te rijden op een motor. (110km per dag in de spits, voornamelijk A12). Heeft iemand hier ervaring mee?

Voor de beeldvorming, ik ben nu +- €320,- per maand kwijt, alleen aan benzine. Het genot van een Duitse auto |:(
En gewoon een goedkope motor voor het eerste jaar en je besparing aan de kant leggen voor iets nieuw(er)s na dat jaar?

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Deal! en dan bepaal ik de tijdseenheid :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
* timmie271 werd gebeld door monteur en zaterdag mag ik even rustig een luttele 1000 euries dokken om de motor weer mee te krijgen ;w

Is ie wel weer helemaal in orde en klaar voor alle zomerritjes oOo oOo

Volgende keer ga ik kijken wat nog een beetje zelf te doen valt. Scheelt weer wat in geld :9

[ Voor 18% gewijzigd door timmie271 op 04-06-2019 12:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:20

Ik zelf heb altijd mijn grote twijfels bij financiering.
Ik heb ten eerste altijd geleerd dat je niet moet kopen wat je niet kan betalen en ik vraag mij af wat er gebeurt als je dat ding in de vangrail parkeert. Dan betaal je nog een paar jaar voor iets wat je niet meer hebt.

Edit: en vergeet de kosten voor onderhoud en slijtage delen niet! dat gaat ook nog meetellen en is wel wat prijziger dan bijvoorbeeld een goedkope auto.

[ Voor 8% gewijzigd door kneusteun op 04-06-2019 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ohja, wilde ik ook nog doorgeven, zojuist maar gedaan.

https://goo.gl/maps/DGpC343NLAe2zVqz6

Voor Jan Doedel kun je daar wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@iFrost
Motorrijden is so wie so niet heel goedkoop of je moet al je onderhoud zelf doen.
Reken vooral ook de kosten voor banden en je beurten goed uit (naast de afschrijving natuurlijk)

Maar de tijdswinst en funfactor van iedereen voorbij rijden is dan wel weer een grote plus B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
@iFrost ik heb toentertijd ook mijn motor gekocht met financiering. Die heb ik toen via mijn bank geregeld, dus niet via zo'n dealer of merk financiering. Ik heb het alleen gefinancieerd omdat ik wist dat ik met mijn eindjaarsafrekening de volledige financiering kon afdekken en de lening in 1x kon afbetalen. Daarom was de lening ook via de bank omdat ik daar zonder boetes oid direct kon aflossen.

Met financiering moet je bedenken, als je binnen de looptijd (vaak standaard 60 maanden) de motor total loss rijd heb je dan andere mogelijkheden tot vervoer? Want ongeacht of de motor rijdend of total is, moet je toch die lening afbetalen.

Anders is het voordeliger een goedkopere motor te kopen en een tijd mee te rijden. Ondertussen kan je dan opsparen naar je droommotor :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

speel ik zelf ook vals met een hypotheek...

[ Voor 22% gewijzigd door steveman op 04-06-2019 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
S4All schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:26:
@iFrost
Motorrijden is so wie so niet heel goedkoop of je moet al je onderhoud zelf doen.
Reken vooral ook de kosten voor banden en je beurten goed uit (naast de afschrijving natuurlijk)

Maar de tijdswinst en funfactor van iedereen voorbij rijden is dan wel weer een grote plus B-)
Ik maak dan best wel veel kilometers (gemiddeld 2000 per maand momenteel) waarvan een groot gedeelte (zo'n 70%) met de motor. Ik betaal gemiddeld 200 euro voor een set asfaltbanden die dan 15k meegaan en 120 euro voor een set noppen die de eerste 5/6k dienst doen op het zand en daarna nog een paar k asfalt.

Mijn laatste grote (echt grote) beurt was 400 euro, dit was ook vanwege nieuwe veren voor, remschijf etc. Het zal logisch zijn dat mijn kosten vooral in de onderdelen zijn, ik hoef nergens voor naar een specialist toe. Interval is 12k voor olie / 24k voor bougies en ander klein werk dus elk half jaar gaat er sowieso voor minimaal 200 euro aan onderhoud/delen in puur om te blijven rijden. Bij een dealer mag je het bedrag keer drie doen, minimaal. Ik denk dus dat ik per jaar tot nu toe (met wat achterstallig werk) wel op €800/jaar uit ben gekomen met de Alp. Maar dat kan het wel lijden tegen de ontvangen vergoeding.

De XR zal binnenkort ook voor enkele honderden euro's "investering" ontvangen, maar dan staat hij er wel weer picobello bij (alles werkend, binnen spec en met een nieuwe paint job). Die zal er wat langer mee doen omdat die niet veel kilometers zal zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
Over het integraalhelm vs systeemhelm-verhaal, sommige systeemhelmen kunnen juist stiller zijn dan integraalhelmen, aangezien deze een stuk strakker om de kin/nek aan kunnen sluiten en daardoor minder wind & turbulentie van onderen hebben.

@iFrost Feli met je AVD! filerijden op de A12 (tussen Alphen aan den Rijn & Zeist) doe ik dagelijks, ik zou dat echt niet meer met de auto willen doen.

Een financiering (krediet bij de bank) heb ik 1x gedaan voor mjin 2e motor, nooit meer. Ik rij liever gewoon 2ehands spul dat ik in één keer kan betalen, stuk meer motor voor hetzelfde geld, schrijft veel minder af en je zit niet vast aan een dure lening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
aidanl schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:32:
[...]

Wow het is nu net een chopper :o Nou weet ik dan mensen graag motoren opbouwen tot café racer e.d. maar dit gaat wel ver :P

Jij bent trouwens wel heel gebleven?
Afgezien van een licht gedeukt ego prima, wat kneuzingen her en der maar niets aan overgehouden (tot nog toe :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Chakotay schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:45:
Een financiering (krediet bij de bank) heb ik 1x gedaan voor mjin 2e motor, nooit meer. Ik rij liever gewoon 2ehands spul dat ik in één keer kan betalen, stuk meer motor voor hetzelfde geld, schrijft veel minder af en je zit niet vast aan een dure lening.
Hier staat de motor op de zaak. Ik heb toen gevraagd aan de boekhouder wat financieel het aantrekkelijkst was; en hij zei leasen op 36 maand... Ik ben een brave jongen die goed luistert :-)

edit: en om de 36 maanden met een nieuwe moto rijden is ook wel leuk!

[ Voor 6% gewijzigd door BobbyDgtl op 04-06-2019 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@BobbyDgtl op de zaak is een heel ander verhaal natuurlijk, als ik die mogelijkheid had zou ik dat ook direct doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Om op een jaarlijkse vraag terug te komen...

Ik twijfel tussen een TomTom Rider en een goeie houder voor mijn gsm (zonder voeding)
Ik heb gelezen dat een gsm te vlug warm wordt als hij aan de lader hangt, terwijl hij aan het navigeren is.
Dan kan hij zichzelf uitschakelen. Dus... ik wil een houder zonder voeding.
(ik kan hem altijd nog opladen tijdens de rust momenten met een powerbank)

Reden TomTom Rider,
- er zit op wat ik wil (navi & mobiele flitsers..)
- gemakkelijk mooie routes maken
- waterdicht

Nadeel:
- je bent afhankelijk van TomTom zijn update service. Is de device te oud, dan stopt de updates.
- de prijs...

Reden telefoon (Iphone SE):
- Flitsmeister!! Ik kan wel zeggen dat ik altijd netjes aan de snelheid houd maar het is zo verleidelijk...
- Veel goedkoper.
- Je kan verschillende apps gebruiken/ proberen

Nadeel
- de batterij is snel leeg.
- goeie mounting
- ?? misschien een te kleine scherm ??

Wie kan (en wil) mij helpen wat wijsheid is?

Thanks!!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheHell34
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-05 11:57
Ik heb zelf geen ervaring met TomTom of Garmin

Zelf heb ik een X-grip van Ram Mount, ik heb nog nooit problemen gehad met laden tijdens navigeren. Ik gebruik voornamelijk Waze voor navigatie.

(Ik heb overigens een Oneplus 6)

[ Voor 9% gewijzigd door TheHell34 op 04-06-2019 14:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@streamnl Ik weet niet hoe het bij jouw telefoon zit, maar mijn iPhone 6 houdt het qua warmte prima vol op de motor. Achter een ruitje. In de zon, want ik rij alleen met goed weer. Owhja, en aan de lader. Dus daar zou ik niet zo bang voor zijn. In de auto houdt mijn telefoon het ook altijd vol met navigeren en aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHell34
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-05 11:57
Zijn hier mensen die ervaring hebben met action cams op de motor (Op de motor bevestigd)

ik ben op zoek naar een action cam die op de motor bevestigd kan worden, daarbij heb ik dan nog de volgende eisen/wensen
- 1080p 60fps (hoger mag maar is geen must)
- liefst direct aan te sluiten op een voeding (liefst ook waterdicht)
- Eventueel een remote

ik heb wat gezien van de sj4000, sj5000x elite en een aantal gopro's

kan iemand mij daarbij adviseren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
streamnl schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:06:

Ik twijfel tussen een TomTom Rider en een goeie houder voor mijn gsm (zonder voeding)
Ik heb gelezen dat een gsm te vlug warm wordt als hij aan de lader hangt, terwijl hij aan het navigeren is.

Reden TomTom Rider,
- waterdicht

Nadeel:
- je bent afhankelijk van TomTom zijn update service. Is de device te oud, dan stopt de updates.
- de prijs...

- Flitsmeister!! Ik kan wel zeggen dat ik altijd netjes aan de snelheid houd maar het is zo verleidelijk...
- Veel goedkoper.

Nadeel
- goeie mounting

Thanks!!
Een telefoon kun je prima opladen op de motor, een TomTom komt volgens mij standaard ook met zo'n systeem. Je hebt ook telefoons met grote schermen, er zijn diverse modellen waterdicht (en sommige zelfs hufter/schokbestendig) dus ik zou zelf niet zo snel meer in een apart platform investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-05 13:26
TheHell34 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:15:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met action cams op de motor (Op de motor bevestigd)

ik ben op zoek naar een action cam die op de motor bevestigd kan worden, daarbij heb ik dan nog de volgende eisen/wensen
- 1080p 60fps (hoger mag maar is geen must)
- liefst direct aan te sluiten op een voeding (liefst ook waterdicht)
- Eventueel een remote

ik heb wat gezien van de sj4000, sj5000x elite en een aantal gopro's

kan iemand mij daarbij adviseren
Ik rijdt nog wel eens met een action cam aan de helm. Heb voor de Sony HDR-AZ1 gekozen, was destijds mooie aanbieding. daarnaast heeft de Sony het voordeel van een goede beeldstabilisatie.
zie hier wat beelden van die camera.
[YouTube: https://youtu.be/3aJ4kyAMXVU]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Holy fuck! gelukkig ben je er zelf goed afgekomen! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Groever schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:30:
[...]

Het belangrijkste voor mij voor een Systeemhelm is dat ik dan snel lucht kan happen als dit nodig is. Van integraalhelmen word ik erg oncomfortabel, licht claustrofobisch (ik moet ook geen stropdas of dichte jas strak om mijn nek hebben). Het over m'n hoofd trekken is ook niet heel fijn met oorbellen. Dus integraal is voor mij echt geen optie.

Bedankt voor de verschillende visies iedereen, heb weer ff flink wat stof tot nadenken. Zal in ieder geval goed gaan passen in de winkel. Op zich vind ik het niet erg om eens in de paar jaar 4-500 euro aan een helm uit te geven, maar dan moet het 't wel waard zijn. Is het een hele stille, comfortabele helm, dan gaat het mij al snel waard zijn. :)

MBT Financiering, heb het kort overwogen maar uiteindelijk kocht ik wel een motor die ik op dat moment nog niet kon betalen met behulp van mijn lieve (toennognietmaarnuwelex)vriendin. Dat was meer omdat het echt een buitenkansje was, ben achteraf nog steeds erg blij met de fiets, minder met alle gezeik eromheen. :+
Lease heb ik bekeken maar dit lijkt niet voordelig te zijn, ook omdat je dan veel minder privékms hebt en mag bijlappen. Daarnaast wou ik er wel een auto naast houden, dus dan is het voordeliger om leaseauto + privémotor te hebben dan andersom.

[ Voor 16% gewijzigd door SmurfLink op 04-06-2019 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:04

Nog 1 groot nadeel van alles wat geen tomtom rider ( of garmin) is
Voorgeprogrameerde/ downloadbare routes of ter plekke een "kronkelwegen" route laten berekenen.
Heb nog steeds geen app gezien die wat dat betreft kan wat een tomtom kan.
Mijn oude rider is echt aan het eind van zijn latijn (zelfs de houder is uitgebroken vanwege ouderdom)
Gisteren dus maar op de telefoon, eerst via sygic (als het werkt niet meer dan redelijk maar crashen, niet herberekenen, kaart kwijtraken (zodat je opnieuw moet downloaden)) Dan maar met here, vooa A naar B goed maar ook deze probeert je zo snel mogelijk ergens te krijgen, ook als je snelwegen uitzet krijg je nog vrijwel alleen maar rechttoe rechtaan.

Overweeg dus om alsnog een nieuwe rider aan te schaffen die me wel de leuke routes kan laten rijden.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@SmurfLink Maar wel natuurlijk in de kleur blauw :P ?

https://www.voordeelhelme...flat-cayman-blue-024.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

@harley Heb je Scenic (iOS only, sorry) en Calimoto al eens getest ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
De Tomtom Go app ondersteunt ook kronkelroutes. Heb deze nog niet echt uitgeprobeerd, maar de functie is in ieder geval aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

^ Jup, al een paar routes gereden met de Go app. Inladen via mydrive is wat omslachtig maar is ook via mobiel te doen. Mits je de route niet wilt aanpassen o.i.d. want dat menu zit in de weg.

Kronkelroute berekenen gaat ook prima ermee.

Osmand+ werkt ook aardig alleen een vrij onlogische interface wat je echt even moet leren te gebruiken. Daarbij gaat die niet zo heel goed om met routes waarin je route zichzelf overlapt of kruist.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 22:52
Raym09 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:53:
[...]

Osmand+ werkt ook aardig alleen een vrij onlogische interface wat je echt even moet leren te gebruiken. Daarbij gaat die niet zo heel goed om met routes waarin je route zichzelf overlapt of kruist.
Draak van een interface inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71

Reden TomTom Rider,
- waterdicht

Nadeel:
- de prijs...

- Veel goedkoper.

Nadeel
- goeie mounting

Thanks!!
Ik heb bij de laatste motorbeurs een TT 550 aangeschaft. Daarvoor reed ik met mijn oude iPhone 6 in een aparte houder. Op zich is navigeren met de telefoon prima, zolang je maar alleen van A naar B wilt. Als je routes wil maken dan is het verdomd handig dat je dit op de PC kan doen en dan laad ik de route automatisch in de TT. Dat gaat bij de laatste versie zelfs draadloos via WiFi. Kost wel wat, was ongeveer 350 euro kwijt.

Zag bij de laatste Transalp toertocht iemand met een Doogee telefoon. Dat ding is IP68 wind en waterdicht en kan ook tegen een stootje. Kost een stuk minder dan een TT. Kan je ook met apps als OsmAnd mee navigeren. Daar kan je schijnbaar ook GPX bestanden in laden. Heb ook Scenic en OsmAnd op mijn iPhone. Kan er niet veel wijs uit worden.

Ik vind (en dat is voor mij de hoofdreden) het gemak van een losse TT erg makkelijk. Als je trouwens ook van plan bent om off road te gaan zou ik een Garmin overwegen. Die is in staat om een track te volgen, ook als het bijvoorbeeld langs een weiland gaat. Daar haakt een TT af. Die kan alleen met reguliere wegen overweg. Daarentegen is de TT weer beter in het maken van kronkelige routes. Bij de Garmin zou je dan toch vaker over rechttoe rechtaan wegen gaan.

Ik heb trouwens nooit last gehad van een te warme telefoon tijdens het navigeren. En dan zat de fone ook in een speciale houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:04
TheRookie schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:33:
@harley Heb je Scenic (iOS only, sorry) en Calimoto al eens getest ?
Scenic is inderdaad alleen iOS dus had hem wel al gevonden maar heb een Oneplus (zonder iOS ;) )
Calimoto zal ik ook eens testen.
Maar ook qua accuduur is een tomtom ideaal aangezien die ook zonder stroomaansluiting toch makkelijk een uur of 6 tot 8 meekan.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:07

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:24:
[...]

Het belangrijkste voor mij voor een Systeemhelm is dat ik dan snel lucht kan happen als dit nodig is. Van integraalhelmen word ik erg oncomfortabel, licht claustrofobisch (ik moet ook geen stropdas of dichte jas strak om mijn nek hebben). Het over m'n hoofd trekken is ook niet heel fijn met oorbellen. Dus integraal is voor mij echt geen optie.

Bedankt voor de verschillende visies iedereen, heb weer ff flink wat stof tot nadenken. Zal in ieder geval goed gaan passen in de winkel. Op zich vind ik het niet erg om eens in de paar jaar 4-500 euro aan een helm uit te geven, maar dan moet het 't wel waard zijn. Is het een hele stille, comfortabele helm, dan gaat het mij al snel waard zijn. :)
Ik heb een HJC Sy-Max II, deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/4E97/4428/E249/26CD/2168/3E70/5055/C9FC/HJC-SYMAX_III-G2_ml.jpg

Omdat ik geen ervaring heb met andere helmen kan ik geen vergelijking maken maar ik ben op zich wel tevreden met deze helm. Kwam met pinlock, heeft goede ventilatie, een zonnevizier en vind 'm niet zwaar (nu rij ik ook zonder problemen 140km/u dus misschien heb ik gewoon een sterkere nek. Is dat headbangen van vroeger toch nog ergens goed voor :+ ). Qua geluid weet ik het niet zeker. Ik rij altijd met doppen in en klap vrijwel meteen het vizier dicht zodra ik wegrij.

Waar ik na drie jaar wel tegen aanloop is dat het vergrendelmechanisme lam is. De voorkant komt dus bijna meteen naar beneden als ik die omhoog klap. Da's wat gênant als je gaat betalen bij het tankstation enzo :P Ben wel een beetje aan het kijken voor een nieuwe en wil wel bij een systeemhelm blijven. Gewoon, vind ik handig. Nu nog even daar voor sparen.

Er zit trouwens ook een kinflap bij, scheelt enorm met turbulentie. Als ik die er uit haal is het net alsof ik midden in een tornado sta. Wat ook helpt is als ik mijn col om heb, dan sluit het helemaal goed af en is het behoorlijk stil.

@Eddos jemig man! :X Gelukkig kan je het hier navertellen :o Sterkte met herstel/afhandeling!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Zo, een nieuwe plaat gehaald voor de XR. Dat was ontzettend makkelijk! Even naar GHS, kentekenbewijs laten zien, 11 euro dokken en voilá, nieuwe plaat. Nu even nieuw plastic bestellen zodat de boel in de toekomst ook blijft zitten en ik niet over een paar weken weer een cijfer bij mijn duplicaatcode mag optellen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-05 21:20

Secsytime

Automagisch

Raym09 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:53:
^ Jup, al een paar routes gereden met de Go app. Inladen via mydrive is wat omslachtig maar is ook via mobiel te doen. Mits je de route niet wilt aanpassen o.i.d. want dat menu zit in de weg.

Kronkelroute berekenen gaat ook prima ermee.

Doe je dit op android of ios? Kan namelijk niet vinden of ios dit ook ondersteunt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 22:52
harley schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:11:
[...]

Scenic is inderdaad alleen iOS dus had hem wel al gevonden maar heb een Oneplus (zonder iOS ;) )
Calimoto zal ik ook eens testen.
Maar ook qua accuduur is een tomtom ideaal aangezien die ook zonder stroomaansluiting toch makkelijk een uur of 6 tot 8 meekan.
Ik gebruik Calimoto, voor 'ritjes', of google maps, voor 'a to b navigatie'. Beide via audio only (scherm uit, telefoon in mijn zak).

Calimoto werkt prima voor mij, al zijn er nog enkele situaties waarbij de gesproken instructies zo onduidelijk zijn dat ik mis rijd, die zijn zelden erg genoeg dat ik meer dan een klein omwegje maak.

Bij Google Maps heb ik die verwarrende situaties zelden of nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Secsytime schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:17:
[...]

Doe je dit op android of ios? Kan namelijk niet vinden of ios dit ook ondersteunt..
Android, al zit het een beetje vreemd geplaatst.

Je kunt namelijk een standaard route type instellen. Wil je een andere route type, moet je of dat als standaard instellen of na het berekenen van de route aanpassen.

Menu > huidige route > wijzig route type

Dat zou je in de demo modus moeten kunnen zien.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Stinj schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:37:

>>knipperdeknip<<

@lolgast, @wimmel_1, hij mag erbij in het lijstje hoor. Regio Frankfurt :)
Consider it DONE!! :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 04-06-2019 17:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinj
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-05 15:30
Yess, nu mag ik eindelijk meepraten :+
Dryhte schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:19:
[...]

Ik gebruik Calimoto, voor 'ritjes', of google maps, voor 'a to b navigatie'. Beide via audio only (scherm uit, telefoon in mijn zak).

Calimoto werkt prima voor mij, al zijn er nog enkele situaties waarbij de gesproken instructies zo onduidelijk zijn dat ik mis rijd, die zijn zelden erg genoeg dat ik meer dan een klein omwegje maak.

Bij Google Maps heb ik die verwarrende situaties zelden of nooit.
Ik gebruik Calimoto ook, echt super om (makkelijk) mooie routes te plannen. Maar man, die gesproken instructies zijn soms echt frustrerend. Als je eenmaal uit de stad bent gaat het prima, maar daarbinnen... Zet ik toch al gauw Maps weer aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Stinj op 04-06-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:09
@harley
Als je een oneplus / android hebt:
Gebruik dan OSMand voor het rijden van een GPX die je maakt op een computer. Die kan de GPX ook routeren met voice. Offline-kaarten heeft íe ook. Interface is wel wennen.

Als je op de motor zelf adhoc een kronkelroute wil maken en rijden, met stip op 1: Kurviger Pro.
Die doet het zelfs meestal beter dan de kronkelroutes uit de tomtom-app.

Voor routeren van A naar B met verkeers-info: gewoon Google Maps.
Zaken als "Ok google, navigeer naar thuis" werken dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eddos schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:25:
[...]

Beter over je motor dan over jou zullen we maar zeggen..
Maar het blijft balen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Gefeliciteerd!

Wat betreft financieren: BMW heeft een vrij voordelige rente (3.33%) zie https://www.bmw-motorrad....culiere-financiering.html en je kan er ook tweedehands motoren mee aanschaffen. De dealers hebben natuurlijk wel vrij recente motoren tweedehands staan, maar wel met garantie etc. Je kan daar ook terecht voor verzekering, die is ook gunstiger via BMW.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
ieder bedankt voor de info mbt navigatie. Ik nijg nu naar de RAM-B-367-UN7U houderset met X-grip M8 bout.

Die wil ik dan aan de rechterkant plaatsen op de risers. En dan in de buurt ergens een USB voeding.
ik ga vrijdag proberen om dit ergens irl te bekijken hoe het eruit ziet. En dan kan ik meteen vragen waar het wijs is om mijn voeding vanaf te pakken. (ik zie niet zo vlug ergens een stroomdiagram van de raptor...)

Nogmaals bedankt ieder.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-04 09:50
Toevallig iemand bezig met een goedkoop communicatie/handsfree setje ? .

Soort sena maar dan voor 2 pers gewoon soort bellen .?

Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:51
streamnl schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:52:
ieder bedankt voor de info mbt navigatie. Ik nijg nu naar de RAM-B-367-UN7U houderset met X-grip M8 bout.

Die wil ik dan aan de rechterkant plaatsen op de risers. En dan in de buurt ergens een USB voeding.
ik ga vrijdag proberen om dit ergens irl te bekijken hoe het eruit ziet. En dan kan ik meteen vragen waar het wijs is om mijn voeding vanaf te pakken. (ik zie niet zo vlug ergens een stroomdiagram van de raptor...)

Nogmaals bedankt ieder.
Ik heb hem er ook op zitten en vastgemaakt aan de bevestiging waar ook mijn spiegels aan vast zitten

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/CKVqsBp1/IMG-20190529-143522261.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XJjBtRJ6/IMG-20190529-131848962.jpg

ik gebruik gewoon een extra power blok als ik hem nodig heb en mijn telefoon is bijna leeg gewoon een langsnoertje er aan en klaar , niets geen belasting van de motor of accu

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 04-06-2019 19:32 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ravw schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 19:26:
niets geen belasting van de motor of accu
:')

Ik denk je op 50+ kw (of whatever dat erin zit) die paar watt voor een telefoon wel kan missen _O-.
Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.