Weekendje Eifel was geweldig. Vrijdag richting Limburg gegaan (familie) en zaterdag een flinke tour gedaan. Route was +- 300km, rondje Rursee erbij en terugrit richting familie kwam ik uit op zo'n 460 km die dag. Afgezakt naar Bitburg en tot nu toe de mooiste route die ik gereden heb in de Eifel.
Er waren onderweg wel wat borden dat ik er niet in mocht in het weekend maar ik twijfelde toch gezien mijn Duits.. Er gingen namelijk erg veel motoren in. Even gestopt en terwijl ik aan het zoeken was op Google (slecht bereik dus het schoot niet op) kwam er een Duitser naast mij staan. Hij gaf mij een compliment over mijn motor en toen vroeg ik of het veilig was om er doorheen te gaan. Hij gaf aan dat het enkel op zondag een probleem is maar op de zaterdag niet en daar gewoon in mocht/kon.
Als ik het mij goed herinner kwam de Tweakers rit in de Eifel ook langs die weg (de zondag) en is @
Tankiej ook gestopt voor een alternatieve weg op dat punt.
Maar met mijn vertrouwen in de mensheid ben ik vanaf dat moment de borden gaan negeren en gewoon lekker doorgereden. S'avonds even gezocht en ook op de zaterdag dus gesloten voor motorrijders.. Als ik achteraf toch nog een boete terugkrijg zie ik dat als mijn bijdrage/donatie aan Duitsland
Zondag ook weer het rondje Rursee naar Vogelsang en daarna even bij de ring gaan kijken (Brunchen). Het was echt super druk! Ik kan me niet voorstellen dat je daar lekker tussen rijd. Het was soms letterlijk file rijden op de ring. Ook even naar de ingang gereden en daar zag ik een Marshal staan op een R1. Die keek nogal geïrriteerd, schudde met zijn hoofd van links naar rechts en 5 minuten later werd omgeroepen dat de ring was afgesloten voor motoren. Begrijpelijk wat mij betreft.
Daarna via de 258 terug en wéér het bekende rondje en daarna richting de familie. Daarna zelf terug naar huis gereden. Het was echt super warm op de terugweg. Zelfs de wind was warm dus dat voelde als afzien. Maar pas op wat je wenst.. ik heb zelfs nog een regenbui op mijn kop gehad (in mijn leren pak). Aan het eind van de dag stond er 550 km op de teller.
Dus toch nog een aardige score voor 2 dagen touren. Maar ik heb het wel mooi gehad en ook in je eentje is het echt plezier hebben.