Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.341 views

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
@lolgast @wimmel_1

Mag deze link in de startpost ipv de huidige? Van mijn ritje van gisteren :)

Dryhte's Wee Strom

Thanks!

by the way - ik heb de motor ook nog 's neergelegd gisteren :o zoonlief was te enthousiast bij het opstappen, en klom achterop terwijl ik er niet op voorbereid was. Oeps ;) 't was wel zacht en zonder erg.

[ Voor 26% gewijzigd door Dryhte op 03-06-2019 11:42 . Reden: anecdote ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:56
Is gebeurd :)

@Chakotay Ook gedaan

[ Voor 50% gewijzigd door lolgast op 03-06-2019 11:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Ohja, @lolgast, mag voor mij dan voor de Duc deze er in, en voor de Caponord deze? :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heb een carbon hydro dip en activator besteld. Even kijken of ik de hugger zelf in carbon look kan maken ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
En anders heb je in ieder geval een hippe badkuip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

SpongeRob schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:54:
Gisteren ook een stukje gaan rijden, het was er lekker weer voor.
Op de bonnefooi een rondje gaan rijden in de buurt en de TomTom een route laten kiezen af en toe pakte erg goed uit. 8)
[Afbeelding]
@lolgast @wimmel_1 Deze foto mag in de startpost, kan de google search eindelijk weg. *O*

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Is ook gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:15
Chakotay schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:14:
@kazzzdafke zo'n quickshifter werkt toch vooral goed bij hoge toeren? Lijkt me niet heel vreemd dat hij het dan bij inrijden in oma-stand niet ideaal doet :)
Op geen enkel moment daar last van gehad bij de BMW.

Aan de andere kant zeggen ze dat de QS "zou" issues kunnen geven bij lagere toeren, onder de 4000.
Ik heb het issue op 6000 toeren en enkel en alleen van 4 naar 5e.
Mijn maat die samen met mij dezelfde heeft gekocht exact hetzelfde fenomeen.

Het rare is zelfs dat schakelen onder de 4000 toeren perfect lukt van 4 naar 5 :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

streamnl schreef op maandag 3 juni 2019 @ 07:04:
[...]

Als je er eenmaal bent, mee eens.
het is wel fijn om daar zonder al te veel km's omrijden te kunnen komen. Ik had gisteren al een behoorlijke zadelpijn... En de weg terug naar huis kunnen vinden, is ook wel fijn. :+
Ik vond in de begindagen van de GPS het echt een verademing dat je makkelijk campings kon zoeken en bijvoorbeeld in een vreemde omgeving een supermarkt kon zoeken en er naar toe kon rijden.
Maar ik heb nooit routes gemaakt in basecamp oid. Globaal rondrijden in "de omgeving" vind ik prima.
Ik ben nog van de tijd van kaart in je tanktas, dussehh... :D

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 08:31
teacher schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:19:
[...]

Ik vond in de begindagen van de GPS het echt een verademing dat je makkelijk campings kon zoeken en bijvoorbeeld in een vreemde omgeving een supermarkt kon zoeken en er naar toe kon rijden.
Maar ik heb nooit routes gemaakt in basecamp oid. Globaal rondrijden in "de omgeving" vind ik prima.
Ik ben nog van de tijd van kaart in je tanktas, dussehh... :D
Een goede up to date kaart is soms ook niet verkeerd.
Kan me nog herinneren dat ik 10 jaar terug met de auto naar engeland was en de navigatie iets te vroeg op de trein had aangezet waardoor hij het gps signaal nog niet goed had ontvangen. Kwam van de trein af reed de snelweg op, navigatie zei dat ik van de snelweg af moest en links moest gaan, nog een keer links en toen stond ik weer in de rij voor de trein terug naar frankrijk |:(
Ik had het misschien zelf ook kunnen zien aan de bordjes of kunnen luisteren naar mijn vrouw die een kaart vast had en zei dat de tomtom het fout had...maar nee ik vertrouwde blindelings op de techniek :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ach zo heb ik ook altijd een kaart van Duitsland in mijn tas zitten, kun je ook makkelijker uitstippen waar je naartoe gaat en de route zelf of omgeving ook mooi bekijken. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

lolgast schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:39:
En anders heb je in ieder geval een hippe badkuip :+
Hahaha dat was het eerste wat mijn vrouw vroeg.... "En waar ga je dat in dippen?" :P

Maar gewoon in een grote emmer of plastic bak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 15:36
Was van het weekend weer eens lekker over de Veluwe aan het knallen tuffen en kwam ineens achter een Engelse groep Harleys terecht. Ben maar een stukje met ze me mee gereden.
Dat moet een grappig gezicht zijn, zo'n club van die lompe dingen en dan een CBR erachteraan :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Prop-er
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 10:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ECqKJlhZoJrazzOgunm3GYsZ/full.jpg

Paar daagjes Harz gedaan met de TDM club. In 2 dagen 550km bochten gereden. Mooi gebied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

kazzzdafke schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:01:
[...]

Op geen enkel moment daar last van gehad bij de BMW.

Aan de andere kant zeggen ze dat de QS "zou" issues kunnen geven bij lagere toeren, onder de 4000.
Ik heb het issue op 6000 toeren en enkel en alleen van 4 naar 5e.
Mijn maat die samen met mij dezelfde heeft gekocht exact hetzelfde fenomeen.

Het rare is zelfs dat schakelen onder de 4000 toeren perfect lukt van 4 naar 5 :)
Er staat in het gebruikersboekje in welk toerengebied de QS gebruikt kan worden. Die fabrieks QS op een moderne motor gebruikt rpm, load en versnelling om de juiste killtime te bepalen. Zit je in het juiste toerengebied zou het smooth moeten gaan, ook bij lage toeren. Aftermarket QS zijn vaak minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

Die op m'n street triple is ook niet heel subtiel of zo. Het maakt iig wel het controleren van de kettingspanning overbodig, want zodra dat niet goed is merkte je dat al lang aan de QS :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
xos schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:03:
[...]

Er staat in het gebruikersboekje in welk toerengebied de QS gebruikt kan worden. Die fabrieks QS op een moderne motor gebruikt rpm, load en versnelling om de juiste killtime te bepalen. Zit je in het juiste toerengebied zou het smooth moeten gaan, ook bij lage toeren. Aftermarket QS zijn vaak minder goed.
Geen aftermarket maar die van Triumph zelf.

Zoals ik zei: 9/10 geen issue bij rustig rijden en QS te gebruiken, zelfs onder de 4k rpm.
Maar begin je vlot te rijden en schakel je op 5k of 6k rpm, valt hij in de helft van de gevallen van 4e terug in 4e. Enkel en alleen van 4 naar 5, andere doen het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 11:10
Heel wat Harleys gezien dit weekend in Engeland. Het was blijkbaar een treffen voor 50 jaar Hells Angels. Volgens de kranten 3000 motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@kazzzdafke heeft hij daar toevallig niet een vermogensdip voor de emissie-eisen e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Chakotay schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:18:
@kazzzdafke heeft hij daar toevallig niet een vermogensdip voor de emissie-eisen e.d.?
Kan maar zou nog altijd nog mogen dat een QS hapert. S1000R had dit ook niet, en schakelde zelfs op 1800 toeren zonder haperen.
Ik ga zien wat de dealer zegt...

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:42
Yessss, vandaag eindelijk geslaagd voor AVD ! 3e keer scheepsrecht .

Nu opzoek naar een A2 motor voor 1.5 jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@glydoscoop gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
F*CK...

https://www.thetriumphfor...-4th-gear-problems.18712/

Kort samengevat:

wij zijn niet de enige die mis shifts hebben in 4e. Gast heeft heel zijn moto uit elkaar laten halen. 4e beschadigd en zaten zelfs partikels metaal in zijn olie erdoor.
2 man heeft nieuwe moto zelfs gekregen...

Dit ziet er niet goed uit, want hij had 5 of 6 mis shifts gehad, wij gisteren al meer dan 10 :o

Stukje doorgestuurd naar onze dealer en benieuwd wat de reactie zal zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Slecht afgestelde QS of het verkeerd bedienen ervan sloopt de bak idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Dankjewel!
Toch blij dat ik veder ben gegaan na de winter stop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InZane schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:47:
Was van het weekend weer eens lekker over de Veluwe aan het knallen tuffen en kwam ineens achter een Engelse groep Harleys terecht. Ben maar een stukje met ze me mee gereden.
Dat moet een grappig gezicht zijn, zo'n club van die lompe dingen en dan een CBR erachteraan :+
Deze jongens? ;)
https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-48482042
https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-48443602

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 16-09 14:21
kazzzdafke schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:56:
F*CK...

https://www.thetriumphfor...-4th-gear-problems.18712/

Kort samengevat:

wij zijn niet de enige die mis shifts hebben in 4e. Gast heeft heel zijn moto uit elkaar laten halen. 4e beschadigd en zaten zelfs partikels metaal in zijn olie erdoor.
2 man heeft nieuwe moto zelfs gekregen...

Dit ziet er niet goed uit, want hij had 5 of 6 mis shifts gehad, wij gisteren al meer dan 10 :o

Stukje doorgestuurd naar onze dealer en benieuwd wat de reactie zal zijn :o
Au, dat is geen goede reclame... Hoop dat ze het een beetje vlot oplossen voor je. Ook wel apart dat het voorkomt op compleet nieuwe fietsen terwijl dit model al sinds begin 2018 geleverd wordt... Zou toch op z'n minst bij de fietsen die door de pers gebruikt werden op moeten vallen?
glydoscoop schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:27:
Yessss, vandaag eindelijk geslaagd voor AVD ! 3e keer scheepsrecht .

Nu opzoek naar een A2 motor voor 1.5 jaar
Gefeliciteerd, ga je zeker geen spijt van krijgen :Y

[ Voor 3% gewijzigd door NLDViane op 03-06-2019 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:08

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

SmokingSig schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:16:
Heel wat Harleys gezien dit weekend in Engeland. Het was blijkbaar een treffen voor 50 jaar Hells Angels. Volgens de kranten 3000 motoren.
Je had ook naar Garderen kunnen gaan afgelopen weekend.
Er was een HOG Rally BeNeLux

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:07

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Prop-er schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:03:
[Afbeelding]

Paar daagjes Harz gedaan met de TDM club. In 2 dagen 550km bochten gereden. Mooi gebied!
TDM O+

Waar vind ik die club? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 16-09 15:36
Zondagskindje schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:28:
[...]

Je had ook naar Garderen kunnen gaan afgelopen weekend.
Er was een HOG Rally BeNeLux
Ah, daar was het dus van! Ik reed inderdaad in de buurt van Garderen toen ik achter dat stel Harleys terecht kwam :)
Haha nee die waren het niet. Het leek wel een of andere MC te zijn trouwens.

[ Voor 32% gewijzigd door InZane op 03-06-2019 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Laatst online: 22:00
Shadow_Agent schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:32:
[...]

TDM O+

Waar vind ik die club? :9
https://tdm-trx-tracer.nl/forums/
@Prop-er ; waar ergens in Nederland woon jij? Ik zag vanochtend volgens mij een dezelfde kleurstelling op een kruispunt in Groningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Eddos schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:38:
[...]

https://tdm-trx-tracer.nl/forums/
@Prop-er ; waar ergens in Nederland woon jij? Ik zag vanochtend volgens mij een dezelfde kleurstelling op een kruispunt in Groningen :)
ook wel benieuwd! Jij woont trouwens ook in Grunnen? Meer Groningers (en Noorderlingen 8) ) is altijd goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms zijn agenten echt niet onredelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Laatst online: 22:00
Shadow_Agent schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:09:
[...]

ook wel benieuwd! Jij woont trouwens ook in Grunnen? Meer Groningers (en Noorderlingen 8) ) is altijd goed!
Ja, wel in de provincie (Meerstad tegenwoordig, mag nog geen stad heten) met (nu nog) een TDM 900 ABS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Eddos schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:18:
[...]

Ja, wel in de provincie (Meerstad tegenwoordig, mag nog geen stad heten) met (nu nog) een TDM 900 ABS.
Esgaroth?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Hij rijdt op de rode draak :9

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Stinj
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-08 17:33
Aangezien ik nooit lang genoeg op een plek zat kwam het nooit echt lekker uit om een motor te kopen. Nu is het eindelijk zover! Een 2019 Ninja ZX-6R. In mooi groen natuurlijk :9

Ik heb hier Taunus en Odenwald direct om de hoek (geen gele taartschep voor mij), dus die eerste 1000km zaten er binnen een week op! Heerlijke wegen hier en prachtige omgeving. Dit was het wachten definitief waard. Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DdLwMOqeDoqF4EUgrnH1fevj/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vFk8hmSubh3xAMQmhDz95pDN/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QFV1tesnRJisE0KhbCZA7nIq/thumb.jpg

@lolgast, @wimmel_1, hij mag erbij in het lijstje hoor. Regio Frankfurt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Stinj op 04-06-2019 08:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09
Ik ken een paar van die filmpjes, maar ik vind het van het niveau Wegmisbruikers. De motorrijder is per definitie een snelheidsduivel, brokkenpiloot, asociaal, en wat al niet meer.
Maar inderdaad, de motoragenten zijn meestal best schappelijk.

Om even op mezelf terug te komen: ik had afgelopen hemelvaartweekend 1857 km afgelegd. Dat zijn de kilometers vanaf ons verzamelpunt (zeg maar vlak voor de belgische grens bij Maastricht), tot ik weer thuis was.
Daarbij is het verbruik natuurlijk ook interessant om te weten.
Ik blijk 95,5 liter benzine te hebben verstookt. Dat is een gemiddelde van 1 : 19,45. Dat is 5,14 l/100km.
Daar sta ik van te kijken. Dat is inclusief een kilometertje of 300 snelweg, en een groot aantal kilometers knallen. Ik heb heel regelmatig het gas vol open gehad.
Deze zuinigheid haal ik hier toch nooit. Ik rij dus te langzaam. :+ Ja, het gaat hier te weinig bergaf, dat snap ik ook wel ;)
Ook is het olieverbruik me heel erg meegevallen. 2 millimeter op het peilglaasje gezakt. Het lijkt dus minder te zijn geworden ten opzichte van vorig jaar. :o :?
Stinj schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:37:
Aangezien ik nooit lang genoeg op een plek zat kwam het nooit echt lekker uit om een motor te kopen. Nu is het eindelijk zover! Een 2019 Ninja ZX-6R. In mooi groen natuurlijk :9

Ik heb hier Taunus en Odenwald direct om de hoek (geen gele taartschep voor mij), dus die eerste 1000km zaten er binnen een week op! Heerlijke wegen hier en prachtige omgeving. Dit was het wachten definitief waard. Wat vinden jullie ervan?

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Mooie motor, mooie omgeving, en hoeveel logees kun je kwijt?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er niet verkeerd uit, mooie plek en mooie foto's!

[ Voor 81% gewijzigd door Joopieboy op 03-06-2019 16:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 16-09 14:21

Pfoe, dik spul :9~ Je hebt ook wel een mooie omgeving daar, tikkeltje jaloers
Krimpt de uitlaat nog met de hitte? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

O+ Vooral dat laatste plaatje is prachtig. Wat kijkt ie lief uit over het water.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25
Hey jongens:

https://www.bva-auctions..../lot/41080/12922334?pid=0

100 euro voor een (zo op het oog) rijdend projectje. Kun je niet mis aan gaan.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:53
Weekendje Eifel was geweldig. Vrijdag richting Limburg gegaan (familie) en zaterdag een flinke tour gedaan. Route was +- 300km, rondje Rursee erbij en terugrit richting familie kwam ik uit op zo'n 460 km die dag. Afgezakt naar Bitburg en tot nu toe de mooiste route die ik gereden heb in de Eifel.

Er waren onderweg wel wat borden dat ik er niet in mocht in het weekend maar ik twijfelde toch gezien mijn Duits.. Er gingen namelijk erg veel motoren in. Even gestopt en terwijl ik aan het zoeken was op Google (slecht bereik dus het schoot niet op) kwam er een Duitser naast mij staan. Hij gaf mij een compliment over mijn motor en toen vroeg ik of het veilig was om er doorheen te gaan. Hij gaf aan dat het enkel op zondag een probleem is maar op de zaterdag niet en daar gewoon in mocht/kon.

Als ik het mij goed herinner kwam de Tweakers rit in de Eifel ook langs die weg (de zondag) en is @Tankiej ook gestopt voor een alternatieve weg op dat punt.

Maar met mijn vertrouwen in de mensheid ben ik vanaf dat moment de borden gaan negeren en gewoon lekker doorgereden. S'avonds even gezocht en ook op de zaterdag dus gesloten voor motorrijders.. Als ik achteraf toch nog een boete terugkrijg zie ik dat als mijn bijdrage/donatie aan Duitsland :)

Zondag ook weer het rondje Rursee naar Vogelsang en daarna even bij de ring gaan kijken (Brunchen). Het was echt super druk! Ik kan me niet voorstellen dat je daar lekker tussen rijd. Het was soms letterlijk file rijden op de ring. Ook even naar de ingang gereden en daar zag ik een Marshal staan op een R1. Die keek nogal geïrriteerd, schudde met zijn hoofd van links naar rechts en 5 minuten later werd omgeroepen dat de ring was afgesloten voor motoren. Begrijpelijk wat mij betreft.

Daarna via de 258 terug en wéér het bekende rondje en daarna richting de familie. Daarna zelf terug naar huis gereden. Het was echt super warm op de terugweg. Zelfs de wind was warm dus dat voelde als afzien. Maar pas op wat je wenst.. ik heb zelfs nog een regenbui op mijn kop gehad (in mijn leren pak). Aan het eind van de dag stond er 550 km op de teller.

Dus toch nog een aardige score voor 2 dagen touren. Maar ik heb het wel mooi gehad en ook in je eentje is het echt plezier hebben.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Vandaag ook maar weer eens een stukje wezen rijden.
Vorige week de nieuwe ruit al getest vandaag nog maar een keer. Ik kan alleen niet echt rijden zonder doel....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bGgO9M88hsPvr8e5sEkLhiz2/full.jpg

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:34

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:48:
Hey jongens:

En voor je hem hebt ben je 300,- armer door de bijkomende (veiling) kosten. Spiegel het dan op z'n minst realistisch voor...

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
iemand wel eens wat via motoshare gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
harley schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:43:
Vandaag ook maar weer eens een stukje wezen rijden.
Vorige week de nieuwe ruit al getest vandaag nog maar een keer. Ik kan alleen niet echt rijden zonder doel....

[Afbeelding]
Datzelfde doel heb ik ook wel 's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:44:
[...]

En voor je hem hebt ben je 300,- armer door de bijkomende (veiling) kosten. Spiegel het dan op z'n minst realistisch voor...
De veiligkosten en btw die erovereen komen zijn in totaal 41% op het bod. Maw deze heb je voor 141 euro tegen het huidige bod. U zei iets over realisme? ;).

Ik zie steeds meer mensen aan projectjes beginnen dus ik dacht ik gooi hem erbij, baat het niet dan hoef je er niks mee te doen :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:34

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:53:
[...]

De veiligkosten en btw die erovereen komen zijn in totaal 41% op het bod. Maw deze heb je voor 141 euro tegen het huidige bod. U zei iets over realisme? ;).

Ik zie steeds meer mensen aan projectjes beginnen dus ik dacht ik gooi hem erbij, baat het niet dan hoef je er niks mee te doen :7.
Heb ik dan een nieuwe bril nodig?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JEBslVol.jpg

100,- was overigens niet het start bod, maar het 2e bod. 125,- het eerst volgende minimum bod.

:>

[ Voor 8% gewijzigd door A13X op 03-06-2019 20:01 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Die veiling loopt vooral nog een dag, het enige wat je met nu al bieden bereikt is dat de prijs opgedreven word. Die 'bijkomende kosten' naast de veilingkosten/btw/bpm kende ik niet trouwens, is dat weer nieuw bij BVA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:58:
[...]

Heb ik dan een nieuwe bril nodig?
[Afbeelding]

100,- was overigens niet het start bod, maar het 2e bod. 125,- het eerst volgende minimum bod.

:>
Hey, dat is nieuw! Voorheen waren de 'bijkomende kosten' een percentage, nu lijkt het een fixed fee te zijn. Dan kom je inderdaad onnnodig veel duurder uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Mogelijk dat die fixed fee wordt gebruikt als het kavel een laag bod heeft en pas een percentage bij een hoger bod. Schoorsteen moet tenslotte roken.

Anyways, https://www.motorfreaks.n...t-waal/39495/artikel.html

Het wordt steeds gekker.... Diegene die zoiets doet is waarschijnlijk bereid om meer van dit soort idiote dingen te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik hoorde het gisteravond op de radio inderdaad. Mafketels :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
xos schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:17:

Het wordt steeds gekker.... Diegene die zoiets doet is waarschijnlijk bereid om meer van dit soort idiote dingen te verzinnen.
Hoeft er maar 1 bij te zitten die het allemaal te lang vind duren tot er een uitspraak of besluit genomen wordt en actie onderneemt.

Heeft iemand ervaring met SCDB.info? Ik heb een oude Rider 2013 (V5 is het dan) gekregen vorig jaar en daar wil ik de flitsers posities van updaten. Kaarten ontvang ik nog iedere 3 maanden netjes maar er staan flitsers op die er al jaren niet meer staan. Dit is echter wel wat goedkoper als het TomTom abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:50
Ik zou deze zomer graag met de motor op vakantie willen. Helaas geen mensen in mijn omgeving die ook in die periode kunnen/willen. Hebben jullie ervaringen met organisaties die voor kleine groepen individuen reizen organiseren? Helemaal solo lijkt mij wat saai.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Kan je er niet mee helpen, maar dat herinnert mij eraan:
@Bommes :? Hoe hangt de vlag er bij bij jou?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

glydoscoop schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:51:
Ja én Nee ...

Een R850RT gehuurd voor 1 dag, hele sympathieke man, eerst nog een half uur gekletst voordat we de motor na gingen lopen.

Helaas bleek de choke kabel te blijven hangen, waardoor ie stationair i.p.v. ~ 1000 op 3500 rpm draaide. Was helaas ter plekke niet te fixen.

Beiden bij MotoShare aangegeven wat er aan de hand was en zonder morren de kosten 100% teruggestort gekregen.

Daarna een eigen motor gekocht en (nog) geen nieuwe huur gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:50
Bedankt!
Die had ik inderdaad gezien, maar helaas kan ik in die periode niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

SL65 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:51:
Helemaal solo lijkt mij wat saai.
Ik heb dat regelmatig gedaan in die zin dat ik alleen naar locaties ging waar familie of vrienden ook rondhing. Heen en terugweg in de berm vd parkeerplaats slapen en met truckers eten. 's ochtends stinkend en wel in motorpak achter de pastel geklede vakantiegangers aansluiten die een koffietje en zo'n leuk frans chocolade croissantje gingen halen. Sta ik dan , 2 meter lang, baard tot mn borstbeen stinkend naar benzine en een paar vliegen als gezelschap. 8)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:26
R0y. schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:26:
Weekendje Eifel was geweldig. Vrijdag richting Limburg gegaan (familie) en zaterdag een flinke tour gedaan. Route was +- 300km, rondje Rursee erbij en terugrit richting familie kwam ik uit op zo'n 460 km die dag. Afgezakt naar Bitburg en tot nu toe de mooiste route die ik gereden heb in de Eifel.

Er waren onderweg wel wat borden dat ik er niet in mocht in het weekend maar ik twijfelde toch gezien mijn Duits.. Er gingen namelijk erg veel motoren in. Even gestopt en terwijl ik aan het zoeken was op Google (slecht bereik dus het schoot niet op) kwam er een Duitser naast mij staan. Hij gaf mij een compliment over mijn motor en toen vroeg ik of het veilig was om er doorheen te gaan. Hij gaf aan dat het enkel op zondag een probleem is maar op de zaterdag niet en daar gewoon in mocht/kon.

Als ik het mij goed herinner kwam de Tweakers rit in de Eifel ook langs die weg (de zondag) en is @Tankiej ook gestopt voor een alternatieve weg op dat punt.

Maar met mijn vertrouwen in de mensheid ben ik vanaf dat moment de borden gaan negeren en gewoon lekker doorgereden. S'avonds even gezocht en ook op de zaterdag dus gesloten voor motorrijders.. Als ik achteraf toch nog een boete terugkrijg zie ik dat als mijn bijdrage/donatie aan Duitsland :)

Zondag ook weer het rondje Rursee naar Vogelsang en daarna even bij de ring gaan kijken (Brunchen). Het was echt super druk! Ik kan me niet voorstellen dat je daar lekker tussen rijd. Het was soms letterlijk file rijden op de ring. Ook even naar de ingang gereden en daar zag ik een Marshal staan op een R1. Die keek nogal geïrriteerd, schudde met zijn hoofd van links naar rechts en 5 minuten later werd omgeroepen dat de ring was afgesloten voor motoren. Begrijpelijk wat mij betreft.

Daarna via de 258 terug en wéér het bekende rondje en daarna richting de familie. Daarna zelf terug naar huis gereden. Het was echt super warm op de terugweg. Zelfs de wind was warm dus dat voelde als afzien. Maar pas op wat je wenst.. ik heb zelfs nog een regenbui op mijn kop gehad (in mijn leren pak). Aan het eind van de dag stond er 550 km op de teller.

Dus toch nog een aardige score voor 2 dagen touren. Maar ik heb het wel mooi gehad en ook in je eentje is het echt plezier hebben.
Volgens mij zijn de wegen die afgesloten zijn, allemaal afgesloten op zaterdag, zondag en feestdagen. Waarschijnlijk bedoelde die Duitser dat er niet zoveel gecontroleerd wordt op zaterdag, en je dus redelijk veilig daar kan rijden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
aidanl schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:23:
Nog even last-minute huisje geboekt in de Ardennen voor komend pinksterweekend en vrijdag vrij gevraagd! Za/zo voor het eerst richting de Eifel, eens kijken of de enthousiasme hier ook echt waar is :P

Nog tips hier mbt routes of locaties die ik niet mag missen?
Persoonlijk vind ik de Ardennen pas leuk onder Malmedy en dan zo snel mogelijk naar Luxemburg. Rond Spa is veel slecht asfalt. Was er afgelopen weekend nog, en we zijn weer goed doorgeschud door de Belgische wegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40
HTT-Thalan schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:48:
Hey jongens:

Leuk zo’n GOOF. Komt uit 1989 en in 2019 in Nederland op kenteken gezet. Zou er iets mee zijn? :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SL65 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:51:
Ik zou deze zomer graag met de motor op vakantie willen. Helaas geen mensen in mijn omgeving die ook in die periode kunnen/willen. Hebben jullie ervaringen met organisaties die voor kleine groepen individuen reizen organiseren? Helemaal solo lijkt mij wat saai.
Solo heeft ook voordelen.. je kan gaan en staan waar je wil, stoppen of doorrijden etc..
Als je sociaal bent heb je vaak makkelijker aanspraak als je alleen reist..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Thoit schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:36:
[...]

Persoonlijk vind ik de Ardennen pas leuk onder Malmedy en dan zo snel mogelijk naar Luxemburg. Rond Spa is veel slecht asfalt. Was er afgelopen weekend nog, en we zijn weer goed doorgeschud door de Belgische wegen.
Zelf in de buurt van Rochefort geweest. Kapot asfalt, geschraapt voor werkzaamheden, dikke boomtakken in de apex van een bocht. Alles was hobbelen, bonken, glijden en slippen op dat belgische basalt. Zodra je bij bv Houffalize Luxemburg in stapt gaat alles beter.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
xos schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:17:

Net zoals touwtjes over het fietspad spannen. Zijn gewoon levensgevaarlijke acties :X
ToolkiT schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:40:
[...]

Solo heeft ook voordelen.. je kan gaan en staan waar je wil, stoppen of doorrijden etc..
Als je sociaal bent heb je vaak makkelijker aanspraak als je alleen reist..
Zolang jij maar aangeeft wanneer je weer besluit een weekendje te rijden in Engeland. Dan ga ik ervoor zorgen dat ik wel mee kan rijden :Y

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
TheRookie schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:05:
[...]

Ja én Nee ...

Een R850RT gehuurd voor 1 dag, hele sympathieke man, eerst nog een half uur gekletst voordat we de motor na gingen lopen.

Helaas bleek de choke kabel te blijven hangen, waardoor ie stationair i.p.v. ~ 1000 op 3500 rpm draaide. Was helaas ter plekke niet te fixen.

Beiden bij MotoShare aangegeven wat er aan de hand was en zonder morren de kosten 100% teruggestort gekregen.

Daarna een eigen motor gekocht en (nog) geen nieuwe huur gedaan.
Ah oke ! Ja ik was benieuwd of er regels aan verbonden zijn kwa hoe lang je het rijbewijs etc in bezit heb , als ik af en toe een A2 kan huren een weekend hou ik het wel vol tot A

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dryhte
glydoscoop schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:10:
[...]

Ah oke ! Ja ik was benieuwd of er regels aan verbonden zijn kwa hoe lang je het rijbewijs etc in bezit heb , als ik af en toe een A2 kan huren een weekend hou ik het wel vol tot A
Doe dat toch niet, die A2 periode is ideaal om beter te leren rijden voordat je een te zware motor koopt. Koop nu beter een zachte A2 motor tweedehands en doe die weer van de hand als je je volle A hebt. Daar scheur je je broek niet aan.

Plus, je eigen motor die pak je zo vaak je wil. Ik zou 't wel weten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:51
Een collega van me had vorige week een Striple R* gehuurd via motoshare.
Lang weekend Sauerland mee gecrost en weer ingeleverd. (975+km)

Helaas wel een kusje gegeven aan de greppel, dus daar kwam nog wel even €1000 eigen risico bij.

Maar hij doet het vaker en eigenlijk nooit gedoe/gezeik.

*Street Triple

Mochten mensen nog behoefte hebben aan routes rond Elpe/Winterberg; ik heb 3 leuke in Garmin/TomTom formaat. (Allen zo rond de 300-350 per dag)
glydoscoop schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:51:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

Sodeju, da's nog best doorrijden met Motoport Leeuwarden op PVI Lelystad, 127km op de baan gereden!

Was blij met m'n veringinstellingen, maar 't werd pas echt feest toen ik even de bandenspanning nog wat verder naar beneden haalde... Er was zelfs iemand die met 1.8 achter rondreed in ons groepje met een Z1000R. Conti Sportattack geloof ik. Daar zat ik dus vrij royaal boven met 2.6 koud... (3.1 warm) :$

Voorrijder reed op zo'n nieuw model Katana... wat een lelijk ding. En nog gevaarlijk ook, de kentekenplaat vloog er af op het rechte stuk :X

voel overigens nog steeds m'n heup van de supermoto-minivalpartij :')

[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 03-06-2019 22:45 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 23:19:
Als je wilt: Ik heb een ABBA Sky-Lift mét de volledige adapter-set..... Je mag wel een keer komen kijken of dat apparaat er "op" past....
Net even zitten zoeken en volgens mij heeft Datona z'n eigen variant gemaakt. Ding kan ook 500KG tillen, werkt ook met spanbandjes en kan ook de motor in 3 posities optillen. Voor nog geen €400 valt me dat nog mee.
https://www.datona.nl/ver...n.html#description-anchor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

steveman schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:42:
Sodeju, da's nog best doorrijden met Motoport Leeuwarden op PVI Lelystad, 127km op de baan gereden!

Was blij met m'n veringinstellingen, maar 't werd pas echt feest toen ik even de bandenspanning nog wat verder naar beneden haalde... Er was zelfs iemand die met 1.8 achter rondreed in ons groepje met een Z1000R. Conti Sportattack geloof ik. Daar zat ik dus vrij royaal boven met 2.6 koud... (3.1 warm) :$

Voorrijder reed op zo'n nieuw model Katana... wat een lelijk ding. En nog gevaarlijk ook, de kentekenplaat vloog er af op het rechte stuk :X

voel overigens nog steeds m'n heup van de supermoto-minivalpartij :')
In de Eifel rijd ik ook 2.1 voor en 2.5 achter hoor met straatbanen. Normaal ook 2.4 voor en 2.8 achter. Een tiende minder dan officieel moet. Rijdt anders niet fijn met mijn gewicht. Niet heel gek ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Grrr: ben ik vliegjes aan het weg poetsen, hou ik mijn rechter handkap in mijn handen.
Schroefje kwijt 😟

Voor nu even provisorisch vast gezet, maar weet iemand wat voor boutje/Schroefje boven op de rechter handkap (oem) zit van een vstrom 650?

Met name material en maat zijn belangrijk. Vorm herken ik wel op een plaatje, maar zonder origineel schroefje kun je weinig op meten🤪

In ieder geval alle vliegen er weer af gepoetst😈

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
Je hebt toch de schroef van de andere kap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

glydoscoop schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:10:
[...]

Die R850RT huurde ik een week na het behalen van mijn A ;)

Die regels zijn er niet, al staat het een individuele huurder volgens mij wel vrij om, om wat voor reden dan ook, een huurverzoek niet te accepteren.

Ben ook een aantal motoren tegengekomen waar expliciet “Verhuur alleen aan bekenden” bij stond 😕

Ben het wél met de mensen eens die zeggen: als je het geld hebt, koop er een.

Ik wilde ook eerst een aantal keren huren voordat ik een keuze maakte, maar ben érg blij toch zelf een motor voor de deur te hebben.

Je stapt zoveel makkelijker op voor even een ritje (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
[...]

Meer Groningers, altijd Nice:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
darkkingll schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 07:30:
[...]

Meer Groningers, altijd Nice:)
Hebben ze dat naar Groningen gesleept? Gisteren was het nog in Zuid-Frankrijk :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Nee joh, het is vanzelf deze kant op getrilt door alle aardbevingen hier ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• timmie271
Iemand had het laatst over de markerwaarddijk met vliegjes. Denk dat gezandstraalt worden erger is :X

https://www.omroepflevola...erlast-op-markerwaarddijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinj
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-08 17:33
NLDViane schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:47:
[...]

Pfoe, dik spul :9~ Je hebt ook wel een mooie omgeving daar, tikkeltje jaloers
Krimpt de uitlaat nog met de hitte? :+
Yup, Duitsland is opeens een stuk leuker geworden. Dus voorlopig nog maar even niet terug naar NL, eerst even hier al die mooie weggetjes uitspelen :9~

Haha ik doe m'n best, maar die uitlaat wordt maar niet kleiner. Dus heb maar een Akra besteld, die komt hopelijk ook binnenkort aan :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

timmie271 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:25:
Iemand had het laatst over de markerwaarddijk met vliegjes. Denk dat gezandstraalt worden erger is :X

https://www.omroepflevola...erlast-op-markerwaarddijk
Die borden met pas op zand etc staan er ook al een tijdje, maar meestal valt het mee (wind de andere kant op)
Nu met de huidige windrichting dus bizar veel overlast.
Ik zou er niet graag rijden in ieder geval

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Rubman schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:29:
[...]

Die borden met pas op zand etc staan er ook al een tijdje, maar meestal valt het mee (wind de andere kant op)
Nu met de huidige windrichting dus bizar veel overlast.
Ik zou er niet graag rijden in ieder geval
4 weken terug vond ik het nog meevallen met wat er op de weg lag, maar toen werden mn handen gezandstraalt :X

Mag hopen dat het snel wegtrekt want ga nog een paar keer die kant op is de bedoeling :z

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

S4All schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 00:08:
Grrr: ben ik vliegjes aan het weg poetsen, hou ik mijn rechter handkap in mijn handen.
Schroefje kwijt 😟

Voor nu even provisorisch vast gezet, maar weet iemand wat voor boutje/Schroefje boven op de rechter handkap (oem) zit van een vstrom 650?

Met name material en maat zijn belangrijk. Vorm herken ik wel op een plaatje, maar zonder origineel schroefje kun je weinig op meten🤪

In ieder geval alle vliegen er weer af gepoetst😈
Dude... haal gewoon aan de andere kant het schroefje eruit en je weet het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Oja, helm schoonmaken van vliegjes.. dat moet ik nog wel even doen voor morgen. :P

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Dat moet je eigenlijk doen als je thuiskomt :) Dan weet je zeker dat er niets blijvend vastzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
TheRookie schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 07:04:
[...]

Die R850RT huurde ik een week na het behalen van mijn A ;)

Die regels zijn er niet, al staat het een individuele huurder volgens mij wel vrij om, om wat voor reden dan ook, een huurverzoek niet te accepteren.

Ben ook een aantal motoren tegengekomen waar expliciet “Verhuur alleen aan bekenden” bij stond 😕

Ben het wél met de mensen eens die zeggen: als je het geld hebt, koop er een.

Ik wilde ook eerst een aantal keren huren voordat ik een keuze maakte, maar ben érg blij toch zelf een motor voor de deur te hebben.

Je stapt zoveel makkelijker op voor even een ritje (y)
Ja ik heb een XJ600S uit 92 staan maar dat is een volledig A .. dus ik dacht eraan om binnenkort wat te huren zodat ik wel zorgeloos kan rijden voor een weekendje

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
lolgast schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:41:
Dat moet je eigenlijk doen als je thuiskomt :) Dan weet je zeker dat er niets blijvend vastzit
Ik lees hierboven dat je dan even over de Markerwaarddijk kan rijden, word alles weer eraf gezandstraald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Chakotay schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:57:
[...]

Ik lees hierboven dat je dan even over de Markerwaarddijk kan rijden, word alles weer eraf gezandstraald :+
Wel een tip gelijk en dat is dat je geen geventileerde handschoenen aan moet doen die ik wel aan had toen |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

SmurfLink schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:38:
Oja, helm schoonmaken van vliegjes.. dat moet ik nog wel even doen voor morgen. :P
natte doek er overheen leggen, even laten "weken" en dan veeg je het er zo af. althans zo doe ik het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Shadow_Agent schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:02:
[...]

natte doek er overheen leggen, even laten "weken" en dan veeg je het er zo af. althans zo doe ik het :P
Ik kan beamen dat die manier inderdaad goed werkt, doch als je haast hebt (zoals ik, die pas bij vertrek ziet dat hij 'oh ja', de helm nog vies heeft) werkt Dettol spray op een papiertje/microvezeldoek ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

[...]

Nice! Als je een gele TDM900 ziet rijden ben ik het :P

Meerstad vond ik altijd een beetje een uithoek van Groningen. Weet niet hoe het nu zit qua bebouwing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:05:
[...]

Ik kan beamen dat die manier inderdaad goed werkt, doch als je haast hebt (zoals ik, die pas bij vertrek ziet dat hij 'oh ja', de helm nog vies heeft) werkt Dettol spray op een papiertje/microvezeldoek ook erg goed.
:o Ik durf niet een keukenpapier te gebruiken. Ik weet nog wat een extra vizier + pinlock kost

Ik spuug er nog liever op en veeg het dan weg met mijn tshirt dan dat ik dettol + een papiertje zou gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
Shadow_Agent schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:06:
[...]

Nice! Als je een gele TDM900 ziet rijden ben ik het :P

Meerstad vond ik altijd een beetje een uithoek van Groningen. Weet niet hoe het nu zit qua bebouwing?
Gisteren nog even stiekem gekeken en ze zijn fors bezig met het bouwen van nieuwbouwwoningen daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
lolgast schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:07:
[...]

:o Ik durf niet een keukenpapier te gebruiken. Ik weet nog wat een extra vizier + pinlock kost

Ik spuug er nog liever op en veeg het dan weg met mijn tshirt dan dat ik dettol + een papiertje zou gebruiken :+
Ik weet niet wat voor pinlock jij gebruikt maar de mijne zit aan de binnenkant. Ik mag toch hopen dat je dáár geen insecten tegenaan hebt zitten, want dan zou ik het probleem in een andere hoek zoeken :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Als je krassen aan de buitenkant maakt, kun je je vizier ook in de kliko gooien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 14:09
Valt allemaal reuze mee hoor. Het is geen mode show he ;). Op mijn vizier zitten links en rechts een paar flinke krassen. Iets met een muur van de schuur die in de weg stond toen ik even wilde bukken. Blijkbaar is je hoofd groter met een helm op :+. Maar ze zitten uit mijn blikveld, of in ieder geval ver genoeg dat ik ze niet echt zie. Daarnaast kun je een pinlock gewoon overzetten naar je nieuwe vizier :)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
lolgast schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:11:
Als je krassen aan de buitenkant maakt, kun je je vizier ook in de kliko gooien :9
Deze helm (en daarmee dit vizier) krijgt stenen, grind, zand, boomtakken en andere ongein te verwerken. Het lijkt me sterk dat het doekje met dettol de "straw that broke the camel's back" gaat worden. Alleen als ik echt hardcore ga haal ik hem eruit om een bril te gebruiken. Bovendien heb ik waarschijnlijk niet zo'n prijzige helm als dat jij hebt, ik heb 80 euro voor het hele ding betaald en voor tien á vijftien euro steek ik er een nieuw vizier in.
Leviathius schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:14:
Valt allemaal reuze mee hoor. Het is geen mode show he ;). Op mijn vizier zitten links en rechts een paar flinke krassen. Iets met een muur van de schuur die in de weg stond toen ik even wilde bukken. Blijkbaar is je hoofd groter met een helm op :+. Maar ze zitten uit mijn blikveld, of in ieder geval ver genoeg dat ik ze niet echt zie. Daarnaast kun je een pinlock gewoon overzetten naar je nieuwe vizier :)
Het is alleen kut met nat weer, in de avond, gecombineerd met tegemoetkomende lichtbronnen, want dan krijg je glare via die krassen. Maar dat is zeldzaam, en voor dat soort weersomstandigheden heb ik gewoon een snelweg helm (die een iets feller kleurtje heeft en dus ook beter zichtbaar is in die omstandigheden.

[ Voor 39% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-06-2019 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik zal wel te zuinig zijn op mijn spullen dan. Op mijn beide vizieren zit nog geen kras en dat wil ik eigenlijk zo houden. Als ik weet dat ik ergens tot laat ben neem ik mijn andere vizier mee, een donker vizier gebruiken na zonsondergang vind ik echt niet fijn, zeker op stukken snelweg waar geen lantaarnpalen staan is het zicht echt te slecht om veilig van A naar B te kunnen rijden. Dus dan heb ik mijn transparante vizier ook bij me

Een vizier voor mijn helm kost €70 :P (excl. pinlock)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
Lang leve de interne opklapbare zonneviezieren, geen geklooi met een extra vizier meenemen bij wisselnde weers/lichtomstandigheden :+ Ik heb een paar jaar terug een HJC RPHA11 gekregen van Motozoom, die gebruik ik alleen maar als ik redelijk zeker weet dat ik bij daglicht zonder regen ook weer terug naar huis rijdt. Best weinig dus :P

@lolgast, waar laat je dat extra vizier überhaupt? In stukjes snipperen zodat het in de bagageruimte van de 749 past? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
lolgast schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:18:
Ik zal wel te zuinig zijn op mijn spullen dan. Op mijn beide vizieren zit nog geen kras en dat wil ik eigenlijk zo houden. Als ik weet dat ik ergens tot laat ben neem ik mijn andere vizier mee, een donker vizier gebruiken na zonsondergang vind ik echt niet fijn, zeker op stukken snelweg waar geen lantaarnpalen staan is het zicht echt te slecht om veilig van A naar B te kunnen rijden. Dus dan heb ik mijn transparante vizier ook bij me

Een vizier voor mijn helm kost €70 :P (excl. pinlock)
Oh ik moedig je zeker niet aan om _niet_ zuinig op je spullen te zijn, het is natuurlijk altijd zonde. Ik geef je alleen mijn motivaties mee. Ik heb min-of-meer express niet zo'n dure helm want het was een experiment dat toevallig goed uitpakte (ben er heel blij mee en ding is comfortabel). Tip: kijk naar een helm met een ingebouwd zonnevizier. Écht heel fijn, zodra het laag staat druk je op een knopje en voilá: ingebouwde zonnebril. Ik heb het op beide helmen. In mijn beleving nog belangrijker dan de pinlock (want daarvoor heb ik ook spray).

Nu word het toch ook echt wel tijd voor een uitbreiding van mijn offroad outfit. Dunne kleding met protectoren, want die te warme en lompe broek kan echt niet meer. Nu mijn ideale offroad crosser er eindelijk staat heb ik ook geen excuus meer natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-06-2019 09:24 ]

Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.