Ze is er trouwens, mijne nieuwe maîtresse
S1000R tijdje geleden al verkocht, en sinds vorige week woensdag de nieuwe Speed Triple RS mogen verwelkomen.
Aangezien de vrouw 4 dagen Kopenhagen had ingepland, gisteren pas deftig eerste ritje kunnen doen. Direct in totaal een 450km op de teller, de eerste 160 waren verschrikkelijk zoals destijds met de bmw, max 3500 toeren.
Daarna ging het al wat beter omdat ik naar de 5000 mocht en tegen ik bijna thuis was kon ik al naar 6000.
Verschil met de S1000R:
- rijdt veel smoother
- veel beter afgewerkt, hoger niveau
- 2e op de bmw rijdt in lage toeren minder bokkerig.. raar

- de s1000r stuurt strak in de bocht, deze stuurt HEEL strak in de bocht. Zo wendbaar dat ik zelfs telkens te snel instuur/voor de apex al tegen de lijn zit. Hiermee bedoel ik dat de speed echt stuurt waar je naar kijkt zonder het te merken, dus nog veel scherper. Een deel kan aan de banden te wijten zijn. de SuperCorsas. Op de bmw had ik S21 welke minder spits zijn dan de SC. Maar dat is kwestie van wennen en gisteren tegen het einde van de dag ging het al heel wat beter in de Ardennen.
- de speed zou de nieuwere Brembo's hebben tov mijn bmw. Maar de bmw hun klauwen beten voor mij nog harder en sneller. Ik zal ze moeten inrijden/remmen maar ik denk niet dat ik dat moest doen bij de bmw.
- TFT op de speed is lekker! Echt lekker

- ik zit net in een iets mindere sportieve houding op de speed en dat is wel een verademing.
- karakter van beide is anders. Terwijl ik meestal op de S1000R wel het gevoel had dat ik snel ging, heb ik dit niet op de speed. Hij gaat sneller dan je denkt...
- over de QS ben ik nog niet volledig uit. Meestal doet hij het goed maar... soms voel je een dip. Had ik NOOIT met de bmw. Maar dan is er een ander probleem waarvoor ik al naar de garage heb gemailed. In de helft van de keren dat je van 4e naar 5e wil, gaat hij precies tussen 4e en 5e hangen en revved hij naar 12000 toeren om daarna weer in 4e te klikken. Heel erg vervelend en dat moet opgelost worden.
Zo.. eerste status van de speedie na 450km. Ik ben heel tevreden. Andere motor dan de S1000R. Ik zou beide echt niet willen vergelijken, maar ik kan moeilijk anders.
Maar... ik ben heel tevreden met deze nieuwe speelse dame
Foto's komen nog...
Never ever financial advice...