Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.346 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
f2ride2001 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:48:
Vandaag heerlijk toertochtje West-Brabant / Belgie / Zeeland gereden.
Allemaal kleine weggetjes (zonder flitskasten) met prachtige uitzichten.
Dikke 200 km gereden met een gemiddeld verbruik van 1:27.2 ;) ;)

Heerlijke fiets die DL650 toch _/-\o_

Als er nog liefhebbers voor de route in GPX zijn, laat het even weten.
Heel graag.

Ik rijd trouwens ook op een Wee Strom, en ik moet zeggen dat het snelweg/pendel verbruik me wel minder meevalt. Zit aan ongeveer 4,8l/100km tot boven de 5l als ik echt veel snelweg doe. Kleine baantjes en alles onder de 90km/h is wel zuinig inderdaad.

[ Voor 21% gewijzigd door Dryhte op 01-06-2019 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:07
Stuur effe een PB, ik probeer hem morgen uit de navi te trekken (zit nog 1 foutjes in)

Groetjes Marc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Geen lang verslag op zijn Bommes maar na 550km en een dagje sturen zit in met en witbiertje in de Eifel :)

Morgen via spa weer terug naar huis op een gemaakte route van 6 uur volgens mij zodat we op tijd thuis zijn om de bbq aan te steken 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:36:
[...]

Dan had je me vandaag mogen zien. Ik heb die dame, je weet wel wie, de hele dag gevolgd. Ik heb _alles_ uit de super ten geperst wat er in zit. En het ging gewoon super!
De Road 5 houdt zich boven verwachting goed, rult wel wat, maar t valt me mee. Hij cupt nu wel, maar ik merk er niets van tijdens het rijden. En het is ze vergeven, ik heb ze echt op hun donder gegeven. Het is gewoon een goede sportband met een harder middenstuk en goed in de regen.
_O_

Die staat nog na te tikken zeker, arm ding :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:38
12 aanmeldingen voor de rit van morgen *O*. Ik zag echter een username voorbij komen die ik van Tweakers denk te herkennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:17
Joopieboy schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:08:
[...]

_O_

Die staat nog na te tikken zeker, arm ding :+
Ik moet wel zeggen, als ze zich er goed voor gaat zitten om bijvoorbeeld met de locals te gaan spelen, dan geef ik het al snel op. Ik ken mijn grenzen. Die locals kunnen dat van haar meestal minder waarderen. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Gisteren ook een stukje gaan rijden, het was er lekker weer voor.
Op de bonnefooi een rondje gaan rijden in de buurt en de TomTom een route laten kiezen af en toe pakte erg goed uit. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MmhBfueFnzmElPnKMcTDv6Bb/full.jpg

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:48:
[...]

Ik moet wel zeggen, als ze zich er goed voor gaat zitten om bijvoorbeeld met de locals te gaan spelen, dan geef ik het al snel op. Ik ken mijn grenzen. Die locals kunnen dat van haar meestal minder waarderen. :+
Het beruchte helmpje af en zure blik? 8)
Maar idd, die heeft geen angst en best wel behoorlijk kunnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
HTT-Thalan schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:19:
12 aanmeldingen voor de rit van morgen *O*. Ik zag echter een username voorbij komen die ik van Tweakers denk te herkennen?
Dat ben ik 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Joopieboy schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:57:
[...]

Het beruchte helmpje af en zure blik? 8)
Maar idd, die heeft geen angst en best wel behoorlijk kunnen. :P
Er was er weer eentje behoorlijk kwaad ja, op exact dezelfde pas als vorig jaar. Hij kwam ons agressief voorbij, en het was nogal een opgewonden standje. De GTR1400 kreeg die niet geklopt (continu met zijn hoofd schudden, bekende handsignalen, schreeuwende lichaamstaal zeg maar), en de dame zat als aan een touwtje achter hem. 11 km bochten, en die heeft zich helemaal opgevreten van binnen. Hij had haar vlecht al gezien dus hij wist hoe laat het was.
Toen bij mij de traction control ging ingrijpen vanwege het slechte wegdek heb ik ze laten gaan en de tweede helft van de groep wat rustiger voorgereden. Ook dat ging er nog stevig aan toe hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 01-06-2019 22:57 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
SpongeRob schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:54:
Gisteren ook een stukje gaan rijden, het was er lekker weer voor.
Op de bonnefooi een rondje gaan rijden in de buurt en de TomTom een route laten kiezen af en toe pakte erg goed uit. 8)
[Afbeelding]
Welke motor is dit? Ziet er wel heel gemeen uit :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Volgens de startpost een buell. Wel een ontzettend gave verschijning inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 14:21
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 22:56:
[...]

Er was er weer eentje behoorlijk kwaad ja, op exact dezelfde pas als vorig jaar. Hij kwam ons agressief voorbij, en het was nogal een opgewonden standje. De GTR1400 kreeg die niet geklopt (continu met zijn hoofd schudden, bekende handsignalen, schreeuwende lichaamstaal zeg maar), en de dame zat als aan een touwtje achter hem. 11 km bochten, en die heeft zich helemaal opgevreten van binnen. Hij had haar vlecht al gezien dus hij wist hoe laat het was.
Toen bij mij de traction control ging ingrijpen vanwege het slechte wegdek heb ik ze laten gaan en de tweede helft van de groep wat rustiger voorgereden. Ook dat ging er nog stevig aan toe hoor.
Kon meneer het niet hebben dat een dame hem zoek zou rijden? Zegt ook wel weer genoeg over een persoon :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Inderdaad, en hij is niet de eerste. Vast ook niet de laatste.

Ze liet hem langs om die onzekere factor maar voor zich te hebben in plaats van achter zich. En dat was ook werkelijk de enige reden.
Hij had waarschijnlijk niet verwacht dat ze gewoon feilloos kon volgen, en dat kon dat haantje dus echt niet hebben.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vrijdag vanaf Wyler de TET gepakt naar het Zuiden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LTzWfv5mFWYJfdG6t5Bgtk4F/full.jpg
KTM 1190 Adventure, Honda Africa Twin en mijn Honda Transalp.

Ik ben voor de video niet nog een keer terug omhoog gereden, omlaag vond ik wel voldoende.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GKjt04sEx4paw87lGXRJkLNn/full.jpg
Ergens op de route is er een pad langs een sloot waar het gras bijna een meter hoog stond, Honda maakt ook grasmaaiers. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rPQEMpheOokcusZkdJIs9yk3/full.jpg
Vantevoren stond er een bordje van Staatsbosbeheer met de tekst "Zeer slechte weg", begrijpend lezen is kennelijk moeilijk. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xKwUAXeMc115dczemTKVZNWz/full.jpg
Na de kleine 4X4 kwam er later nog een tractor aanzetten. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rhygB3bSgqHz0no07v7Vnatb/full.jpg
Het plan was om zaterdag nog wat meer routes te rijden in Limburg. Helaas op weg naar mijn ouders viel de AT van mijn vriend uit.
Redelijk snel was de ANWB erbij, die heeft de accu doorgemeten en opgeladen. Mijn vriend is daarna maar naar vrouw en kinderen gereden omdat de accu/dynamo/spanningsregelaar dus niet jofel zijn.
Zaterdag heeft hij nog naar zijn motor zaak gebeld voor wat tips om zelf het een en ander door te meten. Zijn dynamo gaf maar 10 V ipv de gebruikelijke 60-70 V, ook begon een stekker te roken. -O-
Dat wordt dus waarschijnlijk een nieuwe dynamo, eerder was zijn benzinepomp er mee gestopt. Ik vermoed dat de spanningsregelaar ook niet meer te vertrouwen is en dat de accu ook vervangen kan worden. Daar gaat zijn vakantiegeld. ;w

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Dat vind ik naar voor hem :( ik heb nog wel een regelaar liggen maar die is voor een Alp. En mensen schijnen goeie ervaringen te hebben met regelaars uit China? Misschien dat dat iets scheelt in de kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:24

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Grubeater schreef op zondag 2 juni 2019 @ 03:01:
Dat wordt dus waarschijnlijk een nieuwe dynamo, eerder was zijn benzinepomp er mee gestopt. Ik vermoed dat de spanningsregelaar ook niet meer te vertrouwen is en dat de accu ook vervangen kan worden. Daar gaat zijn vakantiegeld. ;w
Dynamo €130,- spanningregelaar €100,- accu €80,- (give of take een paar tientjes). Niet zo overdrijven he ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 02-06-2019 08:22 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Tylen schreef op zondag 2 juni 2019 @ 07:59:
[...]

Dynamo €130,- spanningregelaar €100,- accu €80,- (give of take een paar tientjes). Niet zo overdrijven he ;)
Je weet niet wat die jongen verdient natuurlijk, vakantiegeld is altijd een vast percentage. Bovendien kost arbeid ook geld.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-06-2019 08:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Echt weer de leukere periode om door dit topic door te lezen met de vele foto's! Het is echt weer zomer *O*

Ieder vandaag wederom een fijne rit gewenst.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:15
Frans92 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 18:01:
[...]

Hahaha wel het goede moment - op 1 juni - om dat te vragen ;)

De verwachte verzenddatum is ergens begin juli geworden. Tegen die tijd is ook mijn motor weer werkend, dus kan ik het testen en een kort verhaaltje maken.
Kwam gisteren toevallig ter sprake toen het over fiets navigatie ging, en ongeduldig natuurlijk ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

timmie271 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 22:56:
[...]

Welke motor is dit? Ziet er wel heel gemeen uit :P
Dat is een Buell 1125CR zoals @DrivinUCrazy inderdaad al aangaf. :)

De koplamp heb ik begin dit jaar voorzien van een paar projectoren omdat de reflector weg was gebrand door de xenon lampen die erin zitten, dat geeft 'm nu een iets gemenere aanblik van voren. Nu lijkt hij wat meer op het baasje zeg maar. :+

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:47
streamnl schreef op zondag 2 juni 2019 @ 08:35:
Echt weer de leukere periode om door dit topic door te lezen met de vele foto's! Het is echt weer zomer *O*

Ieder vandaag wederom een fijne rit gewenst.
Tja jammer genoeg ben ik niet in de gelegenheid, ben aan het klussen bij moeders in nieuwe woning. Laminaat leggen enzo.. Misschien 1 van de 2 bandits in appelscha parkeren, kan ik hier ook eens een rondje doen. ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Ik ben lekker op stap door zuid-oost-vlaanderen, met zoontje lief achterop. Toppie!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• f2ride2001
Zo, vanmorgen mijn basecamp skills weer eens getest. Is best nog wel een job om van de interne track logs een route te maken. Maar het is gelukt :9

Route Start bij de McDonalds in Oud Gastel aan de A17. Makkelijk te vinden en je kunt er een goedkope goede kop koffie krijgen.

Eindpunt is de Basiliek in Oudenbosch. Tip: Loop er eens binnen!

Totale reis is 200km, Lunch heb ik gedaan bij Cafe-restaurant de Oranjeboom, aan de N664. De route stopt er vanzelf.

GPX file beschikbaar. We kunnen hem ook eens samen rijden!

West brabant route

PS ik heb ook gefilmd gisteren, maar da's een beetje groot om te posten :+ Beter is zelf rijden O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:38

Vrijdag

De Zwarte

f2ride2001 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:04:
Zo, vanmorgen mijn basecamp skills weer eens getest. Is best nog wel een job om van de interne track logs een route te maken. Maar het is gelukt :9

Route Start bij de McDonalds in Oud Gastel aan de A17. Makkelijk te vinden en je kunt er een goedkope goede kop koffie krijgen.

Totale reis is 200km, Lunch heb ik gedaan bij Cafe-restaurant de Oranjeboom, aan de N664. De route stopt er vanzelf.

[Afbeelding: West brabant route]

PS ik heb ook gefilmd gisteren, maar da's een beetje groot om te posten :+ Beter is zelf rijden O+
Dat ziet er leuk uit! Wel lastig te rijden als je geen navi hebt denk ik?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

yes please :Y

teacher@tweakers.net :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
f2ride2001 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:04:

[Afbeelding: West brabant route]

Door België zei je toch? :+ maar, ziet er een leuk rondje uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Portemonnee kwijt :'( al mijn pasjes weg :( moet ik een nieuw rijbewijs, bankpas, kentekenbewijs enzo aanvragen ;( Nou, dat wordt weer een dure maand.

En nu liggen al mijn gegevens letterlijk op straat :'(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vrijdag schreef op zondag 2 juni 2019 @ 14:43:
Portemonnee kwijt :'( al mijn pasjes weg :(

>>knip<<
Je was toch aan't klussen in het huis van je schoonmoeder? Spul kan dan niet ál te ver weg zijn (lijkt me).....

Even je "wegen" (+ auto?) daarheen ná gaan + eventueel de bouwmarkt waar je je klusmateriaal gehaald hebt (ná 't afrekenen van spullen je portemonnaie toevallig even weg gelegd op een voor jou normaliter minder logische plek?) ......

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 02-06-2019 15:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
Dryhte schreef op zondag 2 juni 2019 @ 14:18:
[...]

Door België zei je toch? :+ maar, ziet er een leuk rondje uit.
Zeker, ok klein stukkie, maar toch echt België :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
f2ride2001 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 15:12:
[...]

Zeker, ok klein stukkie, maar toch echt België :+
Ik was hier vorig jaar nog een beetje doelloos door de buurt aan't rond rijden over wat zandpaden en ben toen op één dag zéker wel een keer of "tig" aan de kant gezet door Boswachters / Marechaussee / Politie / Rijkswacht / Douane... Iedere keer dat ik de grens over stak was 't prijs....

Er wordt hier in de regio ooit nog wel wát gedaan aan het opsporen van lui welke chemicaliën achter laten op plekken welke géén functie als gemeentewerf in 't bestemmingsplan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 14:46:
[...]

Je was toch aan't klussen in het huis van je schoonmoeder? Spul kan dan niet ál te ver weg zijn (lijkt me).....

Even je "wegen" (+ auto?) daarheen ná gaan + eventueel de bouwmarkt waar je je klusmateriaal gehaald hebt (ná 't afrekenen van spullen je portemonnaie toevallig even weg gelegd op een voor jou normaliter minder logische plek?) ......
Huh? Klussen bij mijn schoonmoeder? Ik heb alleen een ex en ik ga echt niet voor de leuk bij mijn ex schoonmoeder klussen hoor :P

Nee, ik ben 'm verloren op de route van huis naar de stalling. En dat is een fietsroute van Laak, door Laakhaven-Oost en de Rivierenbuurt. Bijzonder kleine kans dat iemand die mijn portemonnee vindt die netjes naar de politie brengt ;(

En natuurlijk is het een zondag dus er is weer geen fuck dat ik er aan kan doen. Pas vanaf morgen elf uur kan ik een nieuwe bankpas aanvragen (heb al wel gebeld en mijn pas is nu geblokkeerd) en dáárna pas al mijn andere pasjes, want daarvoor moet je betalen en dat kan ik nu dus niet :') Ik kan niet eens naar mijn ouders rijden want ik heb geen rijbewijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Vrijdag schreef op zondag 2 juni 2019 @ 15:36:
[...]
Ik kan niet eens naar mijn ouders rijden want ik heb geen rijbewijs.
Mwah je hebt toch 'n excuus? Daar zou ik me nu niet door laten tegenhouden...

Los daarvan, rot om dat voor te hebben. Heb ik eens te vaak meegemaakt in mijn studententijd, sindsdien nooit meer, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Vrijdag OMG 8)7

Ik zat hier geloof ik wat té snel te scrollen in 't zonnetje..... Klussen bij schoonmoeder was @mr_zippey aan't doen.... :( :o

Bankzaken aangaande verlies/diefstal van pasjes kun je direct af laten handelen via noodnummers van de bank / CC maatschappij.

Rijbewijs is wat lastiger omdat 't via de gemeente moet lopen maar zolang je niet naar 't buitenland gaat kun je ook zonder zo'n pasje/papiertje op zak gewoon veilig rond gaan rijden zolang je maar iets aan legitimatie bij je hebt (Paspoort / ID-Card). Van dat verloren rijbewijs moet je wél een aangifte kunnen overleggen, dus.... Via internet nú aangifte doen van 't verlies van dat "ding" als je daar serieus belang aan hecht.

Ééns verloren blijft "verloren".... Dus al zou iemand 't spul vinden en eerlijk afgeven bij het gemeentehuis dan heb je er alsnog niets meer aan (gevonden en verloren 'zooi' doet de politie sowieso NIETS meer mee....).

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 02-06-2019 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou toch op mijn gemak terugrijden hoor, zelfde met een verloren kentekenplaat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op zondag 2 juni 2019 @ 15:52:
Ik zou toch op mijn gemak terugrijden hoor, zelfde met een verloren kentekenplaat. :)
Dát dus..... Zónder zo'n plaat rijd een brommer ook gewoon goed, hoor.

Zélfs met een "vreemde" plaat rijd zo'n ding eigenlijk gewoon goed....De YZ vond 't nooit erg om met de plaat van een R6 rond te rijden. Althans.... Ik merkte er nooit iets van :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@Dryhte Als je geen rijbewijs hebt/kan aantonen ben je strafbaar. En @wimmel_1 pas in het gemeentehuis kan ik een verklaring dat het rijbewijs is verloren invullen. Daarvoor moet ik tegenwoordig een afspraak maken (meteen ook om de nieuwe aan te vragen) en tot die tijd mag ik niet rijden. Pas na ongeveer vijf werkdagen heb ik een nieuw rijbewijs en daarna kan ik pas weer rijden.
@Joopieboy Ik heb zojuist op de motor en op de fiets mijn route twee keer nagereden maar niks te vinden helaas ;(

Buiten dat het allemaal weer enorm veel tijd en geld kost zit ik ook een beetje met mijn data in mijn maag. Op mijn rijbewijs staat immers ook mijn SOFI nummer enzo. Of ben ik te paranoïde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Je hebt geen SOFI nummer meer sinds "lang geleden in een land...". Een BSN héb je wel (zelfde nummer maar 't héét tegenwoordig anders).

Voor jouw geruststelling: Iedere ZZP'er heeft dat nummer helaas publiekelijk bekend staan doordat 't BTW nummer dat BSN direct ín zich heeft.

@Joopieboy hieronder.... Ik zal je maar niet gaan vertellen wat er in NL allemaal nog méér kan met dat nummer. Ik denk dat je blij mag zijn als er alléén maar een kamer mee geboekt wordt :+

[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 02-06-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja Sofi nummer heb ik ook afgeplakt met een speciale metaalfolie sticker van het werk. Ook omdat ik veel in het buitenland (in EU) kwam/kom. :)

En klote dat je hem niet hebt zien liggen...

@wimmel_1 ze kunnen in het buitenland met een kopie van je id en dat nummer abonnementen afsluiten en hotelkamers boeken en die gein he.

[ Voor 26% gewijzigd door Joopieboy op 02-06-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

My bad, BSN nummer idd. Maar nu is dus mijn data weg. En het mooie: Ik kan op het stadsdeelkantoor alleen maar pinnen... :') Dus ik moet eerst morgen langs de bank, hopen dat het opschiet en dan kan ik pas een week later op zijn snelst een nieuw rijbewijs aanvragen. Ook leuk is dat contactloos betalen op mijn pas staat, dus met een beetje mazzel is straks mijn rekening leeg (en nee, ik heb geen app op mijn telefoon waarmee ik mijn pas kan blokkeren en telefonisch konden ze dat ook niet). Maar ik ben er blijkbaar wel verzekerd voor. Het zal mij benieuwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vrijdag schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:11:
My bad, BSN nummer idd. Maar nu is dus mijn data weg. En het mooie: Ik kan op het stadsdeelkantoor alleen maar pinnen... :') Dus ik moet eerst morgen langs de bank, hopen dat het opschiet en dan kan ik pas een week later op zijn snelst een nieuw rijbewijs aanvragen. Ook leuk is dat contactloos betalen op mijn pas staat, dus met een beetje mazzel is straks mijn rekening leeg (en nee, ik heb geen app op mijn telefoon waarmee ik mijn pas kan blokkeren en telefonisch konden ze dat ook niet). Maar ik ben er blijkbaar wel verzekerd voor. Het zal mij benieuwen.
Welkom in de moderne wereld.... :9

Contactloos betalen zit een limiet van ik meen €50,- op. Ná óf binnen het bereiken van die limiet MOET je de pincode welke bij de pas hoort weer een keer gebruiken om die limiet weer te heractiveren / resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:15:
[...]

Welkom in de moderne wereld.... :9

Contactloos betalen zit een limiet van ik meen €50,- op. Ná óf binnen het bereiken van die limiet MOET je de pincode welke bij de pas hoort weer een keer gebruiken om die limiet weer te heractiveren / resetten.
Ah okee, dat stelt me een heel klein beetje gerust. Morgen als eerste maar langs de bank, zodat ik daarna die ander zut kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
wd200 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:02:
Geen lang verslag op zijn Bommes maar na 550km en een dagje sturen zit in met en witbiertje in de Eifel :)

Morgen via spa weer terug naar huis op een gemaakte route van 6 uur volgens mij zodat we op tijd thuis zijn om de bbq aan te steken 😇
Misschien dat 1000km / 15-16 uur sturen iets teveel gevraagd is geweest van mijn achterwerk houtenreet 🙈

Maar heerlijk kunnen sturen ook prima wegen rondom spa gehad (en wat stukken slecht maar het blijft België )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:31:
[...]

Ah okee, dat stelt me een heel klein beetje gerust. Morgen als eerste maar langs de bank, zodat ik daarna die ander zut kan regelen.
Heb je een kaartje in je beurs zitten of iets?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Het beestje mag dan 30+ jaar oud zijn, het is nog lang niet moegestreden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wwGCc2pTzs9PCuR6su9NmKRE/full.jpg

Sáns kentekenplaat, want die is er tijdens een iets enthousiast ritje ergens onder Sprundel afgelazerd _O-. Ben nog teruggereden maar kon hem niet meer vinden. Even de mensen in blauw gebeld (nadat ik _zonder boetes_ thuis kwam natuurlijk :+) om ervoor te zorgen dat niemand anders hem straks vind en een reeks boetes verzamelt, en dan maandag even een nieuwe plaat regelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eYcBvFuq5gIjEH5ZZKRXPOeS/full.jpg

Sommige banen rondom Chaam mochten vandaag erg veel zon genieten en waren diengevolge ook erg taai om door te komen (in ieder geval met een Alp of Twin). Bij zo'n 80~85km afgelegde route vonden de meesten het wel mooi geweest (en, toegegeven, het was ook een geweldige dag) en zijn we bijna allemaal huiswaards gekeerd. Ook nog lekker gegeten tussen de middag!

Dank aan @MichielK71 voor het meerijden, erg leuk om je in het echt te ontmoeten :w.

Aangezien de plaat er toch af ligt ga ik er maar even wat onderhoud aan doen. Vanwege de blokrevisie is de olie van gisteren naar vandaag van geel/bruin naar zwart gedraaid, normaal verschijnsel, dus eerst maar eens een oliewissel, een nieuwe plaat (+ houder, spatbord, achterlicht en bagagerekje), een fix voor de km-teller (nieuwe kabel of nieuwe unit, ben nog niet zeker) en paar stuurverhogers met trillingsdempers zouden ook niet verkeerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:45:
[...]

Heb je een kaartje in je beurs zitten of iets?
Nee, geen adresgegevens verder. Wel een foto'tje van mijn zoontje en mijn nichtje en neefje, dat is ook wel balen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@lolgast De datum van de "GoT Tour / Rit 20+21+22 September 2018" staat nog op vorig jaar in de TS. De link gaat wel naar het nieuwe topic.

Net onderdelen besteld voor mijn motor. Een paar uitlaatbeugels, luchtfilter en oliefilter. Dat zijn van die klussen waarvan ik inschat dat ik ze prima zelf kan uitvoeren. Vaak ben je te bang. Sleutelvaardigheid heb ik wel maar niet met auto's en motoren. Uiteindelijk is het net als met computers: zoals het zat voor het sleutelen moet het ook weer zitten na het sleutelen.

Ik moet alleen nog eens kijken of ik een heftafel kan organiseren die ik in het tegelwerk kan wegwerken. Dan kan die mooi buiten onder het afdak in het tegelwerk gemonteerd worden, daar waar ik ruimte heb. die ik vrij plat tegen een muur kan zetten wanneer die niet gebruikt wordt. De keren dat ik 'm wil gebruiken kan ik 'm neerzetten, motor er op parkeren en omhoog heffen.

[ Voor 10% gewijzigd door sypie op 02-06-2019 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:47
wimmel_1 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 15:46:
Ik zat hier geloof ik wat té snel te scrollen in 't zonnetje..... Klussen bij schoonmoeder was @mr_zippey aan't doen.... :( :o

Dacht het niet hoor, ben vrijgezel. Dus heb geen schoonmoeder :+ (is bij moeder)
@Vrijdag
2 jaar geleden ook eens knip op tank laten liggen tijdens tanken, lullig als je dan gaat rijden en er pas 3 km verderop aan denkt. Dan issie weg natuurlijk. :+
Gelukkig had iemand 'm gevonden en via de rabobank contact opgenomen.. Kon 'm 's avonds op komen halen.. Heb toen 20,- eu vindersbeloning gegeven. Juist vanwege de bespaarde moeite om alles opnieuw aan te vragen.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:16

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

@Vrijdag dat is zeker kut :( vooral ook het gedoe dat je er nu van hebt. Succes met de afwikkeling

Misschien vanavond nog even een rondje doen. Het si mij nu echt te warm :+

[ Voor 28% gewijzigd door Shadow_Agent op 02-06-2019 17:21 ]

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• HTT-Thalan
_O- _O- _O-

Ondertussen, in groep nummer twee op de TCN Braborit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7e1a3JfLYYlGW6m8Uv1Ka1Pd/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 2 juni 2019 @ 17:22:
_O- _O- _O-

[Afbeelding]
Die heeft in ieder geval nog de glimmende kant boven. Netjes gedaan zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
sypie schreef op zondag 2 juni 2019 @ 17:13:
@lolgast De datum van de "GoT Tour / Rit 20+21+22 September 2018" staat nog op vorig jaar in de TS. De link gaat wel naar het nieuwe topic.

>>KNIP<<
Weet je dat zéker? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Nee. Dit was één van de onzekerheden in het leven.

Zet je de rit van 22 juni er ook in? Of ben je daar niet zeker van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
sypie schreef op zondag 2 juni 2019 @ 17:39:
[...]

Nee. Dit was één van de onzekerheden in het leven.

Zet je de rit van 22 juni er ook in? Of ben je daar niet zeker van?
Ik weet niet zeker óf daar een apart topique voor was gemaakt (volgens mij niet?). Maar: UI-TE-RAARD zetten we dat evenement er met liefde en plezier in!!!

Heb je een voorkeur voor een post om naar toe te linken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:02

A13X

Dude

Raym09 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:46:
Nog meer goed nieuws!

De route voor de Tweakers rit van 22 juni is gereden, aangepast en gereed!

De route in GPX

De planning:
10:30 verzamelen bij de McDonald's bij Heteren aan de A50.
11:00 aanvangen met de route
+/-13:00 lunchstop bij de Goudreinet in Vuren
met een uurtje lunch zouden we rond 16:00 weer terug bij de McDonald's in Heteren zijn. (hou echter rekening uitloop door slome pozers zoals bijv. @Vrijdag :>

Tanken kan bij de BP achter de McDonalds en de Tango iets verderop, halverwege de route bij de lunchstop zit nog een BP waar zo nodig getankt kan worden.

Zorg voor een volle tank voor de start van de rit en voor frisse zin. Voor degene met hooikoorts neem je pillen in, we rijden een groot deel van een bloezemtocht.

Vooralsnog gaan we afhankelijk van het aantal personen dat opdaagt in zo'n 3 groepen rijden. Dit heeft vooral met het eerste deel van de route te maken, daar zitten een rits smalle weggetjes tussen. We zijn al met 3 voorrijders (@Grubeater @Joopieboy & ik.

Degene met navigatie en die als achtervang willen rijden zijn van harte welkom, evenals een 4e voorrijder als de daadwerkelijke groep groter word dan nu verwacht.

Tagtime:
@BartW
@charrel
@Destruction
@w4rguy
@SmurfLink *O*
@Pagman
@darkkingll
@Mitssz
@timmie271
@alexthegrat
@Bommes
@DateTime.Now
@etwintje
@iFrost
@InZane
@Melkunie
@NLDViane
@sypie
@wimmel_1
@noes
@Imo62
@WielerManiak
@caesar1000
@Grubeater
@Joopieboy
@Frans92
@Verwijderd (& Zn?)
@Maegrim

De misschientjes:
@Rick-Jan
@Patrock
@Mauritio

Ben er zeker 2 vergeten te taggen, dat krijg je ervan als je met je naam inschrijft en je nick niet vermeld :+

Ga je mee laat het even weten, ga je niet mee laat het ook even weten. Sta je er niet tussen en wil je mee > laat het weten.

Teaser van de rit van vandaag!
[Afbeelding]
@wimmel_1 geen apart topic idd, dus doe dan deze maar ;)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Raym09 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 17:52:
[...]

@wimmel_1 geen apart topic idd, dus doe dan deze maar ;)
All Your Wishes....... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 14-09 22:18
HTT-Thalan schreef op zondag 2 juni 2019 @ 17:22:
_O- _O- _O-

[Afbeelding]
Zo stond ik er dus ook bij met het lessen vorig jaar zomer :+

Al was mijn greppeltje wel wat minder diep :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Vandaag 360km gereden.
1) auw. Mijn kont... tenminste, wat er van over is...

2) ik snap jullie nu met rijden door de Eifel. O+ Wat is het daar prachtig rijden.

3) binnenkort toch maar eens investeren in een navigatiesysteem...
Je rijdt je daar verloren :+

[ Voor 23% gewijzigd door streamnl op 02-06-2019 18:55 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vrijdag schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:11:
Telefonisch niet te blokkeren? Dat kan bij elke bank in Nederland zover ik weet.

https://www.consumentenbo...ng/bankpas-kwijt-gestolen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pRHMs6KoW4LDzNBLtTWipbc3/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

zacht schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:01:
[...]

Telefonisch niet te blokkeren? Dat kan bij elke bank in Nederland zover ik weet.

https://www.consumentenbo...ng/bankpas-kwijt-gestolen
Nou, wat ze konden is de pas opheffen maar niet blokkeren. Men kan nu dus gewoon contactloos betalen met mijn pas tot een bepaalde limiet. Als dat is gebeurt krijg ik wel mijn geld terug, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vrijdag schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:18:
[...]

Nou, wat ze konden is de pas opheffen maar niet blokkeren. Men kan nu dus gewoon contactloos betalen met mijn pas tot een bepaalde limiet. Als dat is gebeurt krijg ik wel mijn geld terug, dat dan weer wel.
Ik dúrf 't eigenlijk niet aan je te vragen, maar: Wat voor een bank heb je?

Dat wat je nú aangeeft is iets wat qua informatie nog uit de tijd van de Chip-Knip komt, daarmee was je dát wat je er zelf naar toe overgeboekt had ook gewoon kwijt net zoals je dat geld kwijt geweest zou zijn bij het verlies van je fysieke / contante geld.

Op het moment dat je je pas als verloren op geeft bij de bank is de gekoppelde rekening gewoon niet meer te benaderen middels dát pasje. Tot die tijd geld die limiet waar ik 't hier al eerder over had.

Blokkeren van je rekening wíl je ook écht niet laten doen.... Als je dat laat doen heb je straks problemen met ALLE instanties welke nú nog een automatische incasso mogen doen (energie / hypotheek..... noem 't maar op).

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 02-06-2019 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:23:
[...]

Ik dúrf 't eigenlijk niet aan je te vragen, maar: Wat voor een bank heb je?

Dat wat je nú aangeeft is iets wat qua informatie nog uit de tijd van de Chip-Knip komt, daarmee was je dát wat je er zelf naar toe overgeboekt had ook gewoon kwijt net zoals je dat geld kwijt geweest zou zijn bij het verlies van je fysieke / contante geld.

Op het moment dat je je pas als verloren op geeft bij de bank is de gekoppelde rekening gewoon niet meer te benaderen middels dát pasje. Tot die tijd geld die limiet waar ik 't hier al eerder over had.
ABN. Dat is wat ik te horen had gekregen aan de telefoon. Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen, en kan de pas nu helemaal niet meer gebruikt worden. Morgen in elk geval naar de bank en dat alvast fixen. En daarna pasfoto's laten maken voor een nieuw rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:08

Destruction

(ex-)Automonteur

Achterlijk dat anno 2019 dit soort zaken niet gewoon opgelost kunnen worden, je moet dus wachten tot je weer een pinpas hebt voordat je een nieuw rijbewijs kunt aanvragen, en al die tijd mag je niet rijden? 8)7

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

@Vrijdag als je twijfelt bel ze nog een keer op. De richtlijnen zijn dat je moet melden als je de pas kwijt bent en je mag derden je pas ook niet laten gebruiken (mede ivm katvangers maar hier ook van toepassing). Nadat je het gemeld hebt moet de bank je pas blokkeren of ontkoppelen van je rekening. Vervolgschade is dan voor de bank. Heb je niet gemeld dat je de pas kwijt bent kan in theorie de schade voor jezelf zijn omdat de bank dan geen maatregelen kan nemen om schade te voorkomen. Waarom in theorie, een case openen en afhandelen is veel duurder dan een klein bedrag vergoeden. Mis je wel veel geld kan het lastiger worden maar dat lijkt hier niet aan de orde.

@Destruction, je hoeft niet te wachten tot je weer een pinpas terug hebt. Je moet aangeven bij de gemeente dat het rijbewijst vermist is en kan dan een nieuwe aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Destruction schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:11:
voordat je een nieuw rijbewijs kunt aanvragen, en al die tijd mag je niet rijden? 8)7
De meeste agenten zullen daar niet heel moeilijk over doen hoor. Nee, het mag eigenlijk niet, maar je moet wel een enorm moeilijke agent tegenkomen als je daar een boete voor gaat krijgen als je het uitlegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Zo, weer thuis.
1857 km, het aantal liters weet ik nog niet. Straks of morgen even tellen.
De motor doet perfect waar die voor gemaakt is. De bandjes zijn weer rond. Het olieverbruik is heel weinig gebleven, wat ik eigenlijk niet verwacht had.
De Road 5 blijkt toch echt wel een briljante band te zijn, met nu dus ongeveer 6000 km eronderdoor en ik heb ze nog niet op het minimum. Dus stiekem doen ze het langer dan verwacht; ik had ze nu tegen het minimum aan verwacht. Toegegeven, ik heb ook wel veel kilometers op de zachtere zijkanten gereden de afgelopen dagen. Thuis lukt me dat nooit.
Van tijd tot tijd heb ik er serieus mee geveegd. De voortenten morgen eens even goed bekijken maar het zou me niks verwonderen als de remblokjes verglaasd zijn. Serieuze vraag: hoe merk je dat aan het rijden want het remt wel nog?

Mijn rijskills zijn ook weer gegroeid, ik heb ook geleerd dat gravel langs een afgrond verraderlijk kan wegschuiven. :+

En het weekend is weer voorbij... :|

Ik heb nu zadelpijn dat wil je niet weten. Tijd voor een nieuw (bekleed) zadel denk ik. Alleen is dat zo'n dure gok... Lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@Vrijdag via internetbankieren kan je je pas blokkeren en een nieuwe aanvragen. Binnen paar dagen in huis (heb ook ABN, mijn pas was beschadigd).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 18:51
DrivinUCrazy schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:32:
De Road 5 blijkt toch echt wel een briljante band te zijn, met nu dus ongeveer 6000 km eronderdoor en ik heb ze nog niet op het minimum. Dus stiekem doen ze het langer dan verwacht; ik had ze nu tegen het minimum aan verwacht.
6,000 km met een tourband is toch ook wel erg weinig? Natuurlijk ook afhankelijk van motor / manier van rijden, maar had verwacht dat je daarmee toch wel richting de 8-10K moet gaan. M'n af-fabriek s20 is na 5K op en daar is niet lief mee omgegaan (jongen naar z'n gala gebracht en mn hand schoot van de koppeling = rook >:) )

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:48
(...)
Ik moet alleen nog eens kijken of ik een heftafel kan organiseren die ik in het tegelwerk kan wegwerken. Dan kan die mooi buiten onder het afdak in het tegelwerk gemonteerd worden, daar waar ik ruimte heb. die ik vrij plat tegen een muur kan zetten wanneer die niet gebruikt wordt. De keren dat ik 'm wil gebruiken kan ik 'm neerzetten, motor er op parkeren en omhoog heffen.
Houd er wel rekening dat een beetje heftafel al ruim boven de 100 kg weegt. Die van mij 200 kg (kleinere vond ik niet stabiel genoeg, wil niet dat het ding wiebelt als ik kracht zet). Is dus niet echt iets waar je vaak mee wilt slepen.

[ Voor 0% gewijzigd door Wild Chocolate op 02-06-2019 22:33 . Reden: Link gerepareerd ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@homemix25 Hij is ook nog niet op. ;) In het begin leek de slijtage harder te gaan. 8000 km zou nog wel kunnen, 10k sluit ik wel alvast uit.
En eerlijk: voor een tourband vind ik dat inderdaad te weinig. Dus ja, een briljante band. Maar in het verkeerde segment ingedeeld door Michelin. ;)

En houd er maar rekening mee dat ik er niet lief mee ben omgegaan de afgelopen paar dagen.
Toen ik donderdag vertrok was de band aardig vierkant, vooral naar rechts. Naar links had ik het al weer wat weggereden.
Nu zijn beide zijden weer netjes rond. :)

Ik denk dat het ook sterk temperatuursafhankelijk is en uiteraard asfalt afhankelijk. Maar van dat laatste heb ik niet echt iets afwijkends gemerkt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
homemix25 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 22:06:
M'n af-fabriek s20 is na 5K op en daar is niet lief mee omgegaan
Je moet er natuurlijk ook geen band mee op gaan bouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

streamnl schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:51:

3) binnenkort toch maar eens investeren in een navigatiesysteem...
Je rijdt je daar verloren :+
Dat is juist het beste. :Y lekker je neus achterna, of "op gevoel" afslaan en zien wat je tegenkomt.

Navigatie is dan wel weer handig om terug te komen bij camping/hotel :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@teacher Klopt (110%) ... Maar vaak heb ik nét 't verkeerde type motorfiets bij me als ik met die instelling zomaar even "een weggetje" in sla.... :o

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 02-06-2019 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:01

steveman

Comfortabel ten onder

Net onderdelen besteld voor mijn motor. Een paar uitlaatbeugels, luchtfilter en oliefilter. Dat zijn van die klussen waarvan ik inschat dat ik ze prima zelf kan uitvoeren. Vaak ben je te bang. Sleutelvaardigheid heb ik wel maar niet met auto's en motoren. Uiteindelijk is het net als met computers: zoals het zat voor het sleutelen moet het ook weer zitten na het sleutelen.

Is iets als een abba sky lift niet handig voor je als ruimte een probleem is?

Ik wil mijn hefbrug eigenlijk ook nog in de garagevloer verwerken...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Een heftafel in de vloer "weg" werken klinkt leuk en praktisch maar zo'n heftafel voorkomt meteen dat je de vloer nát kan dweilen met goed fatsoen....

Meestal wordt zo'n "put" dus écht een "putje" waar al 't afvalwater in terecht komt en ook niet meer uit verdwijnt totdat je de put zélf dempt....

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 02-06-2019 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
steveman schreef op zondag 2 juni 2019 @ 23:08:
Is iets als een abba sky lift niet handig voor je als ruimte een probleem is?
Als die een motor van 280 kilo kan tillen dan is dat zeker een optie. Een Pan European is best een lomp ding om even de lucht in te bonjouren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
sypie schreef op zondag 2 juni 2019 @ 23:14:
[...]
Als die een motor van 280 kilo kan tillen dan is dat zeker een optie. Een Pan European is best een lomp ding om even de lucht in te bonjouren.
Als je wilt: Ik heb een ABBA Sky-Lift mét de volledige adapter-set..... Je mag wel een keer komen kijken of dat apparaat er "op" past....

Ding kán tot ±500Kg liften dus je mág er zelf ook op blijven zitten, als je dat zou willen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 22:58:
@teacher Klopt (110%) ... Maar vaak heb ik nét 't verkeerde type motorfiets bij me als ik met die instelling zomaar even "een weggetje" in sla.... :o
De laatste keer lukte het je anders aardig, ik weet niet waar ik overal en nergens modder vandaan heb gespoeld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op zondag 2 juni 2019 @ 23:19:
[...]

De laatste keer lukte het je anders aardig, ik weet niet waar ik overal en nergens modder vandaan heb gespoeld :+
Ik zag hier laatst een tweede "V50 Nato" in 't topique komen. Met zo'n apparaat ploegde we vroeger de tankbanen dwars óver omdat 't kón :9

M'n MT-10 moet dan ook niet moeilijk willen gaan doen op een simpel bospad, lijkt me....

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Gisteren even een rondje Texel gedaan, was er nog nooit geweest en kwam er achter dat het ook niet veel is met de motor. Was ook nog met 2 mensen die elke keer wouden stoppen wat niet echt prettig was met die warmte :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HGCXePw0RW9gMHCZr12EWskQ/full.jpg

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
teacher schreef op zondag 2 juni 2019 @ 22:51:
[...]

Dat is juist het beste. :Y lekker je neus achterna, of "op gevoel" afslaan en zien wat je tegenkomt.

Navigatie is dan wel weer handig om terug te komen bij camping/hotel :Y
Als je er eenmaal bent, mee eens.
het is wel fijn om daar zonder al te veel km's omrijden te kunnen komen. Ik had gisteren al een behoorlijke zadelpijn... En de weg terug naar huis kunnen vinden, is ook wel fijn. :+

Edit: en... het is ook wel fijn om te zien/horen waar ze staan de flitsen. Ik ben voor de komende jaren voorzien met een foto van de overheid.

[ Voor 12% gewijzigd door streamnl op 03-06-2019 07:07 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:44

charrel

Cortisol4life..

DrivinUCrazy schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:32:

Ik heb nu zadelpijn dat wil je niet weten. Tijd voor een nieuw (bekleed) zadel denk ik. Alleen is dat zo'n dure gok... Lastig!
Je huidige zadel laten aanpassen kan ook hoor, kost je de kop niet.
Mijn zadel is gedaan bij scartex, die heeft echt perfect werk geleverd. Ander schuim en iets andere vorm van het zadel, vorige week 400km gereden op 1 dag (binnendoor gemiddeld 60km/u) en nergens last van aan de achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Hmm, misschien toch ook maar eens naar gaan kijken, dat zadel op de Caponord is veel te zacht eigenlijk. Die van de 749 is daarmee vergeleken een dunne plaat beton :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Streepje schreef op maandag 3 juni 2019 @ 04:57:
Gisteren even een rondje Texel gedaan, was er nog nooit geweest en kwam er achter dat het ook niet veel is met de motor. Was ook nog met 2 mensen die elke keer wouden stoppen wat niet echt prettig was met die warmte :/

[Afbeelding]
Volgens mij heb ik ook nog ergens een foto op diezelfde plek. Zo groot is het ook echt niet idd. :+

Ben niet boven de 3e versnelling uitgekomen, en toch..
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/06/2017-06-27-14.56.00-Medium-800x449.jpg
En foto van de andere kant op dezelfde dijk:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/06/2017-06-26-19.29.49-Medium-800x449.jpg

@DrivinUCrazy zadel laten aanpassen via HawkGT op MF is maar iets meer dan honderd euro (120~130) dus dat valt reuze mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Joopieboy als je 180 in z'n 3 rijdt zetten ze je wel aan de kant :+

Met dit weer elke keer stoppen, die zijn maf... Ik vind even stilstaan bij een stoplicht al teveel als het zo warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

@wimmel_1 Een vraagje waar jij waarschijnlijk wel het antwoord op weet.
Als ik de voorvork ga vervangen, wil ik ook meteen de balhoofdlagers vervangen. Op de site voor tweedehands onderdelen (waar ik de voorvork wil kopen) staat een foto van de lagers. Volgens mij zijn dit hoekcontactlagers met kogeltjes. Als ik Google naar een andere set balhoofdlagers vind ik ook hoekcontactlagers, maar dan met "dikke naalden". Ik ga dan natuurlijk ook de lagerhuizen in het frame uitwisselen.

Zijn deze twee soorten lagers uitwisselbaar?

Lager op voorvork tweedehands: https://www.boonstraparts...orvork-2001&ID=B10002FMKU

Nieuwe balhoofdlagers: https://www.japparts.nl/i...uct_info&products_id=5196

XBL: DonFrans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:02

A13X

Dude

Ben geen @wimmel_1, maar ja, dat kan, mits je het lager geheel uitwisselt. De nieuwe lagers zijn waarschijnlijk zelfs beter. Zou ze sowieso vervangen bij een gebruikte voorvork.

Je kunt ook Jappart even mailen als je het zeker wilt weten. Ooit een verkeerd balhoofdlager gekregen, heeft toen een jaar op de plank gelegen voor ik hem kon vervangen. Uiteindelijk netjes toch het goede lager gekregen na hun een mailtje te hebben gestuurd.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
@DrivinUCrazy als je soms in de buurt van Den Haag moet zijn, is Tijger Leathers een aanrader. Daar liet ik mijn zadel aanpassen voor 90€, uurtje werk terwijl je wacht/meekijkt met een (of meerdere) koffie...

Wel op afspraak, en als je huidige zadelbekleding nog goed is (anders betaal je extra voor een nieuwe bekleding). Je moet enkele keren proefzitten, en hebt garantie als het toch niet goed zou blijken te zijn (dan doet 'ie het nog eens over).

http://tijgerleathers.nl/

@wd200

[ Voor 1% gewijzigd door Dryhte op 06-06-2019 06:57 . Reden: Verkeerde getagd :( ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:13
Nog even last-minute huisje geboekt in de Ardennen voor komend pinksterweekend en vrijdag vrij gevraagd! Za/zo voor het eerst richting de Eifel, eens kijken of de enthousiasme hier ook echt waar is :P

Nog tips hier mbt routes of locaties die ik niet mag missen?

[ Voor 13% gewijzigd door aidanl op 03-06-2019 09:23 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ardennen zeg je he? Ligt eraan waar, maar ik zou zeker het stuk rond Bitburg richting Vianden meepakken, en ook terug via Malmedy zo die kant op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Bedankt @Raym09 voor het antwoord en @wimmel_1 voor de like van de post van Raym :)

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
@aidanl ik heb niet zo veel ervaring met rijden in de Ardennen, maar heb wel eens (op weg naar huis na een klus in Luxemburg) gemerkt dat het noorden van Luxemburg (in de buurt van Bastogne in de Ardennen) geweldig leuk rijden is, zelfs als je op de 'routes nationales' blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
@HTT-Thalan Jij ook bedankt voor de gezellige en ook leerzame dag. Het is altijd leuk om met een groepje gelijkgestemden een rit te maken. Merkte dat ik gedurende de rit meer zelfvertrouwen kreeg. Hierdoor durfde ik na verloop van tijd ook met wat meer snelheid over het mulle(re) zand te rijden. Dat scheelt echt enorm. Als je langzaam probeert te rijden ‘ploeg’ je veel meer door het zand wat het erg zwaar maakt.

Ook goed om te horen dat je weer ‘veilig’ thuis bent gekomen. Tot op de volgende rit :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Joopieboy schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:10:
[...]

Volgens mij heb ik ook nog ergens een foto op diezelfde plek. Zo groot is het ook echt niet idd. :+

Ben niet boven de 3e versnelling uitgekomen, en toch..
[Afbeelding]
En foto van de andere kant op dezelfde dijk:
[Afbeelding]

@DrivinUCrazy zadel laten aanpassen via HawkGT op MF is maar iets meer dan honderd euro (120~130) dus dat valt reuze mee. :)
Vond het inderdaad een beetje tegenvallen maar dat kan ook door de warmte zijn geweest, en de meeste wegen zijn gewoon rechtdoor en waar er eens een mooie bocht in de weg zat lag het vol zand

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:01
Ze is er trouwens, mijne nieuwe maîtresse :)

S1000R tijdje geleden al verkocht, en sinds vorige week woensdag de nieuwe Speed Triple RS mogen verwelkomen.

Aangezien de vrouw 4 dagen Kopenhagen had ingepland, gisteren pas deftig eerste ritje kunnen doen. Direct in totaal een 450km op de teller, de eerste 160 waren verschrikkelijk zoals destijds met de bmw, max 3500 toeren.
Daarna ging het al wat beter omdat ik naar de 5000 mocht en tegen ik bijna thuis was kon ik al naar 6000.

Verschil met de S1000R:
- rijdt veel smoother
- veel beter afgewerkt, hoger niveau
- 2e op de bmw rijdt in lage toeren minder bokkerig.. raar :)
- de s1000r stuurt strak in de bocht, deze stuurt HEEL strak in de bocht. Zo wendbaar dat ik zelfs telkens te snel instuur/voor de apex al tegen de lijn zit. Hiermee bedoel ik dat de speed echt stuurt waar je naar kijkt zonder het te merken, dus nog veel scherper. Een deel kan aan de banden te wijten zijn. de SuperCorsas. Op de bmw had ik S21 welke minder spits zijn dan de SC. Maar dat is kwestie van wennen en gisteren tegen het einde van de dag ging het al heel wat beter in de Ardennen.
- de speed zou de nieuwere Brembo's hebben tov mijn bmw. Maar de bmw hun klauwen beten voor mij nog harder en sneller. Ik zal ze moeten inrijden/remmen maar ik denk niet dat ik dat moest doen bij de bmw.
- TFT op de speed is lekker! Echt lekker :)
- ik zit net in een iets mindere sportieve houding op de speed en dat is wel een verademing.
- karakter van beide is anders. Terwijl ik meestal op de S1000R wel het gevoel had dat ik snel ging, heb ik dit niet op de speed. Hij gaat sneller dan je denkt...
- over de QS ben ik nog niet volledig uit. Meestal doet hij het goed maar... soms voel je een dip. Had ik NOOIT met de bmw. Maar dan is er een ander probleem waarvoor ik al naar de garage heb gemailed. In de helft van de keren dat je van 4e naar 5e wil, gaat hij precies tussen 4e en 5e hangen en revved hij naar 12000 toeren om daarna weer in 4e te klikken. Heel erg vervelend en dat moet opgelost worden.

Zo.. eerste status van de speedie na 450km. Ik ben heel tevreden. Andere motor dan de S1000R. Ik zou beide echt niet willen vergelijken, maar ik kan moeilijk anders.
Maar... ik ben heel tevreden met deze nieuwe speelse dame :)

Foto's komen nog...

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Streepje schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:11:
[...]

Vond het inderdaad een beetje tegenvallen maar dat kan ook door de warmte zijn geweest, en de meeste wegen zijn gewoon rechtdoor en waar er eens een mooie bocht in de weg zat lag het vol zand
Je hebt er een VV route over het Eiland, en je kan ook gewoon zo rondrijden daar, van de haven naar de vuurtoren en zo terug naar de andere kant het bos. Vond het niet echt grappig op een 150pk supersport :+

Die middenweg was wel leuk op de 2e dag :9 Flink mijn best gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:36

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zo na twee weken vakantie zonder motor, vandaag weer naar wek kunnen rijden.

Heerlijk!!

Plus dat ik nu wel weet dat een weekje Frankrijk in de Auvergne prima kan, meerdere motor campings tegen gekomen en veel motoren. Prachtige bochtenweggetjes gezien.

* Rubman stiekem een beetje gaat plannen voor over een tijdje.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@kazzzdafke zo'n quickshifter werkt toch vooral goed bij hoge toeren? Lijkt me niet heel vreemd dat hij het dan bij inrijden in oma-stand niet ideaal doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:24

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Chakotay schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:14:
@kazzzdafke zo'n quickshifter werkt toch vooral goed bij hoge toeren? Lijkt me niet heel vreemd dat hij het dan bij inrijden in oma-stand niet ideaal doet :)
Exact. En anders schakelstangetje goed afstellen, die kan nu te hoog/laag staan.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.