Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.349 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:50
DrivinUCrazy schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:44:
[...]

Na het weer in elkaar zetten ontstonden er weer vreemde effecten, dus nogmaals uit elkaar gehaald en nu met die 1,2 kg vochtvreter in een luchtdichte zak gestopt. Morgen vlak voor vertrek zet ik m wel weer in elkaar en dan werkt ie wel, óf ik ben 4 dagen lang geen voorrijder. Helaas. :)
Zo te zien werkt ie. Denk ik. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

mr_zippey schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:55:
[...]

Pas geleden nog gedaan met een 10" scooterbandje, was wel even zwoegen hoor.. maarja grotere gaat makkelijker hé :P

ohja en omdat die aluvelgen snel beschadigen, had ik velgbeschermers gebruikt..
[Afbeelding]
Zou je denken? Probeer eens een 22” autoband met de hand te doen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:33
Imo62 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 22:42:
[...]

Schrikken zeg, fijn dat alles betrekkelijk goed is afgelopen nog. Dat ziet er niet uit als een goede omgeving om alleen te stranden. :o

Morgen ga ik ook die kant op. Motor op de trailer, paar dagen rondtoeren in de Ubaye omgeving. Heb je nog tips voor bepaalde plekjes of Cols? De bekende staan op het lijstje, Bonette, Alos, Vars, Izoard.
Nou ja niet de Parpallion dus.. :P
Die je noemt zijn allemaal open, het is hier overigens wel koud boven op de cols.
De Ski's zeker doen die is tof, ligt net de weg boven nog flink wat sneeuw.
Ik heb voornamelijk mee in het zuiden gereden, allemaal kleinere onbekende col's. Voor jou denk ik net te ver uit de richting.
Veel plezier en houd het veilig.
Vrijdag schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:51:
[...]

Holy shitballs Batman :X Dat is letterlijk in the middle of nowhere! Hopelijk wel alles goed verder?
Dit was wel echt buiten gsm bereik zeg maar, tussen de bergmarmotten.
Afgezien van wat schrammen en nu wat spierpijn is het allemaal okay met mij.

Denk dat ik de onverharde pas van vandaag maar uit de route schrap. :o

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Bommes zo, steving ding dan die V-Strom (en jijzelf :+ ) dat zoiets geen noemenswaardige schade geeft. Mooi dat je boel weer op het pad gekregen hebt!

@Woask motorbanden met alleen een paar bandenlichters doen ben ik toch echt te lui voor, goed bezig! Hoe balanceer je de boel, of simpelweg niet?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:00
Bommes schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:43:
Oh ok

[Afbeelding]

Ik heb het overleefd, het heeft 2 uur duwen en trekkenv gekost en best wel wat schade aan de motor en mij zelf. Lesje geleerd zeg maar.
Niet alleen de Parpallion op gaan en door de sneeuw willen rijden.

[Afbeelding]

Meer verhalen volgen nog. ;)
Fijn dat het goed met je gaat :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 15:46
steveman schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 22:44:
Als het niet soepel gaat, stop voordat je de velg van z'n lak ontdoet ;)

Oh en de tip van Ari Grootader met z'n föhn is een hele goede : YouTube: How To Change & Balance Your Own Motorcycle Tires | MC GARAGE

Succes iig!
Thnx, ik heb hiervoor al 3 bandjes zo gedaan maar dan zonder compressor, dus het kan alleen maar meevallen dit keer. Je weet wel hoe ik het heb opgelost zonder compressor toch? ;)
mr_zippey schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 23:55:
Pas geleden nog gedaan met een 10" scooterbandje, was wel even zwoegen hoor.. maarja grotere gaat makkelijker hé :P

ohja en omdat die aluvelgen snel beschadigen, had ik velgbeschermers gebruikt..
[Afbeelding]
Ik heb precies dezelfde. :) En Michelin heeft een wat soepeler karkas, dus dat helpt ook mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Oh ok

[Afbeelding]

Ik heb het overleefd, het heeft 2 uur duwen en trekkenv gekost en best wel wat schade aan de motor en mij zelf. Lesje geleerd zeg maar.

[Afbeelding]

Jezus man, wees voorzichtig! :X

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Bommes lekker bezig. 👍🏻👍🏻 “What doesn't kill you makes you stronger.”

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Woask schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:17:
[...]

Thnx, ik heb hiervoor al 3 bandjes zo gedaan maar dan zonder compressor, dus het kan alleen maar meevallen dit keer. Je weet wel hoe ik het heb opgelost zonder compressor toch? ;)
Remmenreiniger en een aansteker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woask
Chakotay schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:44:
[...]

Remmenreiniger en een aansteker?
Jup, je moet wat hè als student >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:01
Net een proefrit gedaan op een BMW R1150RS uit '02. Reed goed. Zit toch wel 'anders' dan mijn eigen BMW R1100R uit '99
Nu overwegen of ik hem koop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:40
Oh ok

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wow! Gelukkig gaat alles goed! Op wat blauwe plekken en schramen na en waarschijnlijk deuk in ego. :) Zet je je reis weer voort?

V-Strom 650

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:27
@Bommes Jij neemt extreme maatregelen om je motor op een landschapsfoto te krijgen he -O-
Ik hoop dat alles goed met je gaat (ook na het slapen..)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:28:
Nou, dat was me een ochtendje wel.

Vanochtend begint er een file, ik rem af en met een gangetje of 40-50 kijk ik naar rechts om te kijken of ik kon gaan filefilteren.
Ik kijk weer voor me en de auto voor me staat stil. Het snelheidsverschil niet kunnen wegremmen helaas.
Schade aan mezelf: niets. Gelukkig maar. Op een motor loopt het al gauw verkeerd af natuurlijk.
Schade aan de auto voor me: bumpertje en een stekker.
Schade aan de motor: verbogen voorvork en een kapot voorspatbord.

Het lijkt wel alsof er een vloek rust op het vervangen van je uitlaatbochten van een Fazer, @noes
Balen man! Succes met opknappen! Heeft de automobilist veel schade? Als jij het vergoeden kan scheelt je dat terugval in schadevrije jaren, kan goedkoper zijn.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:33
lolgast schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:48:
@Bommes Jij neemt extreme maatregelen om je motor op een landschapsfoto te krijgen he -O-
Ik hoop dat alles goed met je gaat (ook na het slapen..)?
Toffe foto's toch?? :+
Vanochtend ging het eigenlijk best goed, nergens last van.
Tot ergens in de middag, ik stapte af en voelde ineens overal spierpijn. Vooral mijn armen.
Volgens mij zijn ze ook langer geworden.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 14:09
Even @Destruction pingen, want hij gaf de tip om te kijken of het blok van de ER-5 nog draaide en dat deed hij! Zelfs met de startknop (zonder benzine) draaide het blok, want er kwamen kleine plofjes uit de uitlaat.

De motor heb ik vanmiddag naar huis gereden met de aanhangwagen. Uiteindelijk stond hij toch niet goed vast en was hij omgeflikkerd in de wagen. Maar gelukkig geen schade en wat een kras heeft werd toch al vervangen :+

Ik en mijn maat hebben er zin in om aan te werken in ieder geval! Gaan eerst even een voorraadje filmpjes/video's maken en dan komen ze langzaamaan online gedruppeld. Dus nog even geduld hebben helaas.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:22

Destruction

(ex-)Automonteur

Leviathius schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:42:
Even @Destruction pingen, want hij gaf de tip om te kijken of het blok van de ER-5 nog draaide en dat deed hij! Zelfs met de startknop (zonder benzine) draaide het blok, want er kwamen kleine plofjes uit de uitlaat.
Ehm.. Je hebt het toch wel getest zoals ik schreef?

Veel mensen dachten dat ik (zoals jij nu overkomt) maar gewoon op de startknop had gedrukt, en daarop kreeg ik nogal wat kritiek. Niet onterecht. Ware het niet dat ik in mijn geval de nodige voorzorgsmaatregelen had genomen ;)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Destruction schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 22:02:
[...]

Ehm.. Je hebt het toch wel getest zoals ik schreef?

Veel mensen dachten dat ik (zoals jij nu overkomt) maar gewoon op de startknop had gedrukt, en daarop kreeg ik nogal wat kritiek. Niet onterecht. Ware het niet dat ik in mijn geval de nodige voorzorgsmaatregelen had genomen ;)
Nou om eerlijk te zijn niet. Want ik zei 'nou dan gaan we maar eens even kijken of het blok wilt draaien. Ik pak even mijn bougiesleutel'. En toen ging de verkoper van: 'Oh die draait hoor! *hop drukt op de startknop*' 8)7 . Maar hebben maar 1 seconde dat gedaan en het blok was 1 of 2 keer rondgedraaid gok ik. Kwamen paar plofjes uit de uitlaat en dat was het. Verkoper is automonteur. Motor heeft voor de winter nog gedraaid zeitie. Dus vandaar dat hij vol vertrouwen even op t knoppie duwde gok ik. En anders is een nieuw blok 300€ van de sloop. Dus dat zijn de kosten niet. Al wil ik dat liever vermijden uiteraard :+.

[ Voor 7% gewijzigd door Leviathius op 30-05-2019 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:09
Tylen schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 07:08:
[...]

Zou je denken? Probeer eens een 22” autoband met de hand te doen ;)
Als de wangen maar niet te klein zijn.. ;)
Soms bij van die lage 18" autobanden met een bandenapparaat al flink aan het stoeien.. (hobby wel eens wat bij autogarage)
met dat apparaat binnenkort de voorband van de bandit 600 en de achterband van de 1200 maar eens vervangen..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Gisteren ook met de schik vrijgekomen. Langs de B500 (mooi, maar tegelijk ook overrated imho) stoppen bij een uitzichtspunt, gewoon een parkeerhaventje. De rest staat er al, en ik wil er rechts achter parkeren, sta ik bijna stil schuift de ondergrond onder me weg het dal in. Het voorwiel schoof dan ook naar rechts onder me vandaan. Ik kon hem net recht houden maar stond wel strak tegen de vangrail aan. (Zonder vangrail had ik beneden gelegen)

Een vriendelijke man (Nederlander die zei zelf een GS te rijden) in een auto achter ons zag het gebeuren. Die bedacht zich niet en trok me al mee eruit voordat het grootste deel van mijn vrienden er erg in had.
Mocht je meelezen, ontzettend bedankt!

Nog geen krasje aan de motor trouwens, ik stond gewoon bijzonder ongelukkig waar ik zonder hulp echt niet uit was gekomen.

[Edit]Het zal wel vermoeidheid zijn geweest, anders kan ik dat foutje niet verklaren.

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 31-05-2019 08:03 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@DrivinUCrazy dat verwacht je ook niet... Gewoon een (semi)verharde parkeerhaven die spontaan afbrokkelt? Duitse degelijkheid is ook niet wat het geweest is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

noes schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:16:
[...]

Balen man! Succes met opknappen! Heeft de automobilist veel schade? Als jij het vergoeden kan scheelt je dat terugval in schadevrije jaren, kan goedkoper zijn.
Thanks, gaat goed komen!

Ik heb al een rekensommetje gemaakt wat een terugval mij kost aan extra premie en ik vermoed dat de schade minder is dan extra premie van 5 jaar. Dus waarschijnlijk ga ik het zelf betalen.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:28

steveman

Comfortabel ten onder

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 08:02:
Gisteren ook met de schik vrijgekomen. Langs de B500 (mooi, maar tegelijk ook overrated imho) stoppen bij een uitzichtspunt, gewoon een parkeerhaventje. De rest staat er al, en ik wil er rechts achter parkeren, sta ik bijna stil schuift de ondergrond onder me weg het dal in. Het voorwiel schoof dan ook naar rechts onder me vandaan. Ik kon hem net recht houden maar stond wel strak tegen de vangrail aan. (Zonder vangrail had ik beneden gelegen)

Een vriendelijke man (Nederlander die zei zelf een GS te rijden) in een auto achter ons zag het gebeuren. Die bedacht zich niet en trok me al mee eruit voordat het grootste deel van mijn vrienden er erg in had.
Mocht je meelezen, ontzettend bedankt!

Nog geen krasje aan de motor trouwens, ik stond gewoon bijzonder ongelukkig waar ik zonder hulp echt niet uit was gekomen.

[Edit]Het zal wel vermoeidheid zijn geweest, anders kan ik dat foutje niet verklaren.
Mooi dat je geen schade hebt, lijkt me een heel lullig gevoel :o

De B500 is mooi voor lui die continu 180 rijden of zo. L92 heb ik meer lol op gehad :)

https://goo.gl/maps/onFMdVFDu8GQYQoHA

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@steveman dat raad ik op de B500 ook af, Polizei-concentratie is daar ook nogal hoog. Je kan daar inderdaad beter op de kleinere wegen rijden, meer dan genoeg aanbod daar wat een stuk leuker & rustiger is :)

[ Voor 41% gewijzigd door Chakotay op 31-05-2019 13:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Chakotay schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:07:
@steveman dat raad ik op de B500 ook af, Polizei-concentratie is daar ook nogal hoog. Je kan daar inderdaad beter op de kleinere wegen rijden, meer dan genoeg aanbod daar wat een stuk leuker & rustiger is :)
De B500 (Schwarzwalder Hochstrasse), waar 70Km/h tegenwoordig ook écht 70Km/h IS...... Die weg was een jaar of 15 geleden nog leuk "speelterrein" maar is (terecht!) sinds járen al een van de méést gecontroleerde wegen binnen de EU geworden.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 31-05-2019 13:24 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:23:
[...]

De B500 (Schwarzwalder Hochstrasse), waar 70Km/h tegenwoordig ook écht 70Km/h IS...... Die weg was een jaar of 15 geleden nog leuk "speelterrein" maar is (terecht!) sinds járen al een van de méést gecontroleerde wegen binnen de EU geworden.
Ja zelfde met de Ruhrsee 10-15 jaar geleden, hoef je nu ook niet meer te komen. :)
Eifel gaat er ook hard achteraan.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:30:
[...]

Ja zelfde met de Ruhrsee 10-15 jaar geleden, hoef je nu ook niet meer te komen. :)
Eifel gaat er ook hard achteraan.
De Eifel heeft (voor de lokale bewoners) één groot nadeel wat nú tevens het grote voordeel is: Er is voor de rest niet veel te doen / te beleven en de meeste inkomsten komen daar nú nog juist het motorisch georiënteerde verkeer vanuit de hele wereld. Als dat daar afgebouwd gaat worden dan blijft er niets / niet veel meer over buiten alles vol zetten met windmolens.... Óf koffie zetten voor de wandelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:45:
[...]

De Eifel heeft (voor de lokale bewoners) één groot nadeel wat nú tevens het grote voordeel is: Er is voor de rest niet veel te doen / te beleven en de meeste inkomsten komen daar nú nog juist het motorisch georiënteerde verkeer vanuit de hele wereld. Als dat daar afgebouwd gaat worden dan blijft er niets / niet veel meer over buiten alles vol zetten met windmolens.... Óf koffie zetten voor de wandelaars.
Haha ja dat is ook, maar gezien de controles, zure locals (logisch ook met de overlast), wegen afgesloten en andere ongein... :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:18

Vrijdag

De Zwarte

Holy shit dat weer aankomend weekend :o 30 graden zondag :|

* Vrijdag gaat doorwaaikleding en thermoshirt alvast klaarleggen en contant geld voor waterijsjes pakken...

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Eind Juni hoop ik mijn motor rijbewijs te halen.
Nu ben ik rustig aan het kijken om mijn eerste motor te gaan kopen.

Wat ik heb besloten is dat het kwa model een beetje een sportieve tourmotor moet zijn, waarschijnlijk een naked bike. En dat hij ABS moet hebben.

Ik ben hier bij de lokale motorzaak geweest en die komen met een BMW F800R als advies.
Ze hebben er een uit 2010 met 25k KM voor rond de 5300 euro.
Vind dit een hele mooie motor.

Echter zie ik dat je voor dit geld bijvoorbeeld veel nieuwere Kawasaki of Yamaha motoren hebt en voor bijvoorbeeld 7900 euro een gloednieuwe Kawasaki Z650.
Dit scheelt dan niet extreem veel in kosten als je kijkt dat de BMW al zo'n 9 jaar oud is.

Dit heb ik voorgelegd aan de verkoper van de BMW en die geeft aan dat zo'n BMW veel langer leuk blijft. Dat deze voor de wat meer ervaren rijder spannend blijft en de Kawasaki een stuk sneller saai wordt/ tekort komt en je dus eerder weer een andere motor zult kopen.

Is dat iets wat jullie kunnen beamen?

Hebben jullie wellicht nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Vrijdag ga je niet eens in je rode bikini op de motor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

detim schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:44:
Wat ik heb besloten is dat het kwa model een beetje een sportieve tourmotor moet zijn,
Een rode Hayabus...
waarschijnlijk een naked bike. En dat hij ABS moet hebben.
Ohw -O-
Ik ben hier bij de lokale motorzaak geweest en die komen met een BMW F800R als advies.

Echter zie ik dat je voor dit geld bijvoorbeeld veel nieuwere Kawasaki of Yamaha motoren hebt en voor bijvoorbeeld 7900 euro een gloednieuwe Kawasaki Z650.
Dit scheelt dan niet extreem veel in kosten als je kijkt dat de BMW al zo'n 9 jaar oud is.

Dit heb ik voorgelegd aan de verkoper van de BMW en die geeft aan dat zo'n BMW veel langer leuk blijft. Dat deze voor de wat meer ervaren rijder spannend blijft en de Kawasaki een stuk sneller saai wordt/ tekort komt en je dus eerder weer een andere motor zult kopen.

Ik zou voor de Kawa Z650 gaan. Dat is uitsluitend omdat ik die er leuker uit vind zien dan de BMW, heb met geen van beide ervaring. Dus daar heb je ook geen fuck aan :P

Een motor kopen is vooral heel veel gevoel/emotie. En testrijden. Ik zou zeggen: Kijk eerst welke motoren jij mooi vindt, ga dan op onderzoek naar ervaringen/ bekende kwaaltjes etc. en ga dan waar dat kan proefrijden. En kijk of er iemand mee kan die meer ervaring heeft (zowel in rijden als er aan werken). Mooiste is als die persoon de motor in kwestie helemaal niks vindt, want dan is die er vaak een stuk kritischer op.

Er zijn ook genoeg rijders die van een 1000cc, >150 pk SS teruggaan naar kleinere en lichtere motoren, gewoon omdat ze dat juist leuker vinden. Dat is echt puur persoonlijk en geen universele waarheid.

Heb je op dit moment nog meer punten die voor jou belangrijk zijn naast naked en ABS? Merk, soort motor (v-twin, parallel, twee-in-lijn etc.), kleur, design?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Na goed 6 maanden wachten zou ik morgen mijn nieuwe V4R kunnen ophalen. Daarbij had ik ook de officiele race Akrapovic pijp besteld die via de Ducati dealer besteld moet worden en op dit moment door de monteur geinstalleerd wordt. Of eigenlijk, zou moeten worden. Hebben die Italianen verkeerde producten in de doos geduwd. Dus ophangbeugeltjes, boutjes en moertjes zijn niet van de uitlaat maar van een rearset :F.

Mijn Aprilia's en Ducati's zijn tot dusver probleemloos geweest maar ik heb al een tijdje een voorgevoel dat ik met deze motor het nodige te stellen ga krijgen. Het begint in ieder geval goed, gelukkig dat de zomervakantie nog niet is begonnen in Italie dan had ik 6 weken moeten wachten op wat schroeven. Al komt het wel over dat ze er al aan toe zijn :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@xos Je weet ook dat 't daar al "bijna zomervakantie" is en dat de Italiaanse vrienden in die periode niet (héél) veel meer plegen te doen, hé?

Volgend jaar béter :9

Maatje van me reed jaren geleden de koppelingscilinder van z'n RSV Mille stuk in April en kreeg de vervangende onderdelen pas eind September geleverd. Sindsdien is het hier "Rijdt je schade in Mei, is je seizoen gewoon voorbij"....

[ Voor 45% gewijzigd door Will_M op 31-05-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
@detim ik zou zeker eens volgende motoren proefrijden:
- Suzuki SV650 voor de bakken koppel & cheapo prijs (gaat al eeuwen mee dus er zijn er genoeg tweedehands te vinden)
- Triumph Street Triple omdat 't algemeen een geweldige motor is (ook gemakkelijk tweedehands te vinden)
- Honda CB500F (of X) omdat 't een poeslieve motor is waar je toch ook uitstekend de snelweg mee op kunt (haalt probleemloos 170 mocht dat je ding zijn).

[ Voor 13% gewijzigd door Dryhte op 31-05-2019 15:10 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:50:
@Vrijdag ga je niet eens in je rode bikini op de motor?
Nou je het zegt, het is inderdaad vrijdag...

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-h5hUO5j7-X4/VbyBo0O6GnI/AAAAAAAAO5A/Zxb5q3PfL6k/s1600/Mercenary%2BGarage%2BDesign%2BDublin%2BIreland%2BCustom%2BMotorcycle%2BWorkshop%2BBlue%2BUral%2BSidecar%2BOutfit%2BRig%2BCombination%2BSalt%2BFlat%2BDesert%2BRed%2BBikini%2BGirl.jpg

Nuja, de bikini is rood... En een zijspan is altijd +1. Letterlijk :+

Afbeeldingslocatie: https://st3.depositphotos.com/3575849/15570/i/1600/depositphotos_155709330-stock-photo-untied-red-white-and-blue.jpg

De motor is rood. Verder niet zo bijzonder helaas.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/69/dd/ce/69ddce48f9771b7a20157d082c1e992e.jpg

Rood haar, check. Bikini, check, enorme.... achterband, check. Tats, mwoah -O-

Afbeeldingslocatie: https://pinimg.icu/wall/0x0/hot-girls-babes-bikes-biker-chick-biker-girl-lady-E0052abebc5acbbe7999691bebf2211e6.jpg

In Soviet Russia, bikes ride YOU!

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/80/ce/e6/80cee682417f809f2aab3ed1dca0bf9c.jpg

:9

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/d7/c4/03/d7c403d416065fb36b2147dea8a0dab7.jpg

Rij niet sneller dan dat jouw beschermengel kan vliegen. Maar dan anders.

Afbeeldingslocatie: https://st2.depositphotos.com/1006624/8656/i/950/depositphotos_86562920-stockafbeelding-sexy-vrouw-in-een-lederen.jpg

Bumpy road ahead...

Afbeeldingslocatie: https://data.whicdn.com/images/113875185/original.jpg

Gewoon awesome! En waar zijn die vrouwen eigenlijk in het echt?

Afbeeldingslocatie: https://i.dailymail.co.uk/i/newpix/2018/07/23/18/4E84C14800000578-0-image-a-17_1532367229549.jpg

Voor als je meer van de heren bent. * Vrijdag wil er ook zo stoer uitzien ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 14:21
@Vrijdag precies op tijd, nog even in de middagpauze loeren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Vrijdag Je kunt bijvoorbeeld zélf een motorclubje op gaan richten. De Naam Engeltjes uit de Hel schijnt in NL vrij te zijn inmiddels :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:18:
@Vrijdag Je kunt bijvoorbeeld zélf een motorclubje op gaan richten. De Naam Engeltjes uit de Hel schijnt in NL vrij te zijn inmiddels :P
Terror Biker Gnomes From Hell MC
-100% keyboardbikers!

Dat klinkt best stoer eigenlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:20
Vandaag (met vrije dag) maar eens even de DL650 aangepakt.
Als eerste maar eens het voortandwiel vervangen. Ik sta nu op 28k km met, nog steeds, de eerste kettingset. Wat het meeste slijt is het voortandwiel.
Deze heb ik dus vervangen vandaag. Best nog een klus. Wat komt er een vuil bij het voortandwiel vandaan :X
Overigens doet de E scottoiler prima zijn werk. Ik hoop nog 28k erbij te kunnen rijden met deze ketting set. We gaan het zien. 8)

Verder ben ik best teleurgesteld in de kwaliteit van de gebruikte onderdelen van meneer Suzuki.
Met name montage materiaal zoals boutjes / beugeltjes, maar ook ABS ringen.

Vandaar alles gedemonteerd aangepast en weer monteert
Zoek de verschillen :+

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/DL650-2017/IMG_20190531_155605_zpsiqhdm1kh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/DL650-2017/IMG_20190531_155623_zpsr54qhsu2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/DL650-2017/IMG_20190531_155642_zpskypc6yst.jpg

Marc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
@f2ride2001 De budget variant van 50 tinten grijs?

Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/big/5059882c76239a8e2d6ef654f149fb97.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
De rit is nog niet helemaal perfect, er zitten nog wat stukjes in die gecontroleerd moeten worden en de laatste 25km zijn volledig asfalt (soort cooldown :+), maar ik heb zojuist een eigen rit ontworpen als GPX bestand voor de TCN club. Van sprundel naar chaam (met mijn trainingsrondje erin verwerkt) en terug naar sprundel. Gegadigden kunnen me PM'en voor de route, maar wil hem niet random verspreiden om niet teveel verkeer te genereren op die achterweggetjes (met irritatie voor omwonenden als resultaat).

Morgen eerst even een motortje kopen en dan proefrijden *O*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:05:
@xos Je weet ook dat 't daar al "bijna zomervakantie" is en dat de Italiaanse vrienden in die periode niet (héél) veel meer plegen te doen, hé?

Volgend jaar béter :9

Maatje van me reed jaren geleden de koppelingscilinder van z'n RSV Mille stuk in April en kreeg de vervangende onderdelen pas eind September geleverd. Sindsdien is het hier "Rijdt je schade in Mei, is je seizoen gewoon voorbij"....
Schadeseizoen, wat is dat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
f2ride2001 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:45:
Vandaag (met vrije dag) maar eens even de DL650 aangepakt.
Als eerste maar eens het voortandwiel vervangen. Ik sta nu op 28k km met, nog steeds, de eerste kettingset. Wat het meeste slijt is het voortandwiel.
Deze heb ik dus vervangen vandaag. Best nog een klus. Wat komt er een vuil bij het voortandwiel vandaan :X
Overigens doet de E scottoiler prima zijn werk. Ik hoop nog 28k erbij te kunnen rijden met deze ketting set. We gaan het zien. 8)

Verder ben ik best teleurgesteld in de kwaliteit van de gebruikte onderdelen van meneer Suzuki.
Met name montage materiaal zoals boutjes / beugeltjes, maar ook ABS ringen.

Vandaar alles gedemonteerd aangepast en weer monteert
Zoek de verschillen :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Marc
De "vraagtekens" zijn (voor Safari) niet goed uit gelijnd?

Zoek de verschillen

Denk ik :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Chakotay schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:07:
Ben er 2x geweest in 2017 0,0 Polizei gesehen!

Ik ga overigens liever naar Luxemberg, minder ver en mooiere wegen. Of naar Catalonië... :+

Als voorbereiding op maandagavond even met de CBR aan het stoeien geweest. Eerst de vering eens afgesteld, toen op pad... Dat werd dus bijna m'n hele reguliere stukje rijden, best leuk eigenlijk een supersport op straat :+

En ik heb nu niet eens last van m'n rug :) De afgelopen 8 maanden fitnessen, met dingen als deadlifts en roman chair was dus toch nog ergens goed voor.

[ Voor 39% gewijzigd door steveman op 31-05-2019 17:56 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@steveman Je hebt toch een CBR 600F apparaat? een Supersport is nog way beyond zo'n machientje qua vering/demping én clip-ons.

Maar: Sowieso goed om te horen dat je LEKKER hebt kunnen rijden!!! (y)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 31-05-2019 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

tssk, dubbel-r jonge!

Al schijnt er met zo'n Goof ook lekker te kunnen scheuren :)

f2ride2001 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:45:
[...]
Als eerste maar eens het voortandwiel vervangen. Ik sta nu op 28k km met, nog steeds, de eerste kettingset. Wat het meeste slijt is het voortandwiel.[...]
Hmm, ik heb vernomen eigenlijk heb ik het me gewoon laten vertellen dat je een kettingset altijd als geheel moet vervangen. Dus kettingwielen voor, achter en de ketting.

[ Voor 133% gewijzigd door steveman op 31-05-2019 18:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Bommes GVD!!!!! Ik blader hier even terug én..... :'(

Hoe vaak moeten we je hier nog uitleggen dat je hier bést een paar foto's mag posten maar dat we eigenlijk gewoon liever niet willen hebben dat er een hoop "rommel" in beeld ligt op het moment dat je de foto maakt!!!

Ruim die zooi in dat dal / die vallei in 't vervolg even netjes op voordat je een foto maakt, LUMMEL!!! :9

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 31-05-2019 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

detim schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:44:

Wat ik heb besloten is dat het kwa model een beetje een sportieve tourmotor moet zijn, waarschijnlijk een naked bike. En dat hij ABS moet hebben.

Leuk! Wat @Vrijdag al zei: motor kopen is primair emotie. Je verstand moet je er ook bij betrekken, maar als je hart er niet sneller van kloppen gaat is het niet de juiste keuze (tenzij woonwerk voertuig).

BMW heeft een voordeel en nadeel: ze schrijven minder hard af. Dus ze zijn tweedehands wat prijziger, maar in jouw bezit blijven ze ook waardevaster. Kwalitatief goed spul, maar de Japanse merken leveren ook goede motoren af.

Daarmee komen we weer op punt 1: waar gaat je hart harder van kloppen? Is dat een f800r? Is dat een z650? Ga lekker proefrijden, proberen en genieten. Er zit vast iets tussen waar je van smult en betalen kan.

Zodra je een merk/type hebt uitgezocht, laat het vooral hier weten dan denken we mee qua zwakke plekken, onderhoudsbehoefte etc., zodat je een goede kan uitzoeken!

Have fun en welkom in dit topic :Y

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Chakotay
Landschapsfoto's verpesten was het thema hier tegenwoordig toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9l6BtF9Trmo7sJguewbEg8Dv/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ed (vaste monteur) gaat trots op me zijn. Het vierkante is weer van de band af. Het is dat de temperaturen nog niet zo hoog zijn, maar de slijtage valt me echt héél erg mee.
Geen rare akkefietjes vandaag, dus dat is al een hele grote plus. 375 km vandaag, en voor mijn gevoel bijna allemaal onder hellingshoek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

noes schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:01:
[...]

Leuk! Wat @Vrijdag al zei: motor kopen is primair emotie. Je verstand moet je er ook bij betrekken, maar als je hart er niet sneller van kloppen gaat is het niet de juiste keuze (tenzij woonwerk voertuig).

BMW heeft een voordeel en nadeel: ze schrijven minder hard af. Dus ze zijn tweedehands wat prijziger, maar in jouw bezit blijven ze ook waardevaster. Kwalitatief goed spul, maar de Japanse merken leveren ook goede motoren af.

Daarmee komen we weer op punt 1: waar gaat je hart harder van kloppen? Is dat een f800r? Is dat een z650? Ga lekker proefrijden, proberen en genieten. Er zit vast iets tussen waar je van smult en betalen kan.

Zodra je een merk/type hebt uitgezocht, laat het vooral hier weten dan denken we mee qua zwakke plekken, onderhoudsbehoefte etc., zodat je een goede kan uitzoeken!

Voordeel van mijn motor, geen afschrijving meer maar de emotie gaat gepaard met kosten :+

En idd, ook de grootste reden dat mijn 650F eruit ging, ik had geen grote glimlach als ik om keek. :)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hlaoDyf.jpg

vorig weekend de triumph volgebaggerd in zuid belgië/frankrijk/luxemburg, moest voor mijn doen best stevig poetsen om em weer netjes te krijgen :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6OFq5rr.jpg

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:34
Vandaag heerlijk weertje om te touren tussen de akkers. En als we dan toch met foto's bezig zijn :D
31-05-2019

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

*doet mee
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vjLEHtQ.png

Maar man man man, wat een vliegjes net. Vanmiddag:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ei72CT4.png

Zojuist:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rN03jIA.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gh97PE2.png

6x gestopt om vizier te poetsen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Maegrim schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:02:
[Afbeelding]

vorig weekend de triumph volgebaggerd in zuid belgië/frankrijk/luxemburg, moest voor mijn doen best stevig poetsen om em weer netjes te krijgen :P

[Afbeelding]
Zo hard gebaggerd dat er zelfs een paar letters van je kentekenplaat zijn gevallen :+ :P

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Doei:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GMtX3VH1Agdc1z5bRmLgMC95/full.jpg

Hoi:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FhqhI5B5kLC4VEmz9TJa9lfe/full.jpg

~175cc erbij, en het beste merk dat er is 8).

Er moet wat klein werk aan gebeuren zoals een missende spiegel, er komt nog een rekje op voor wat lichte bagage, sterker lampje voorin, maar vooralsnog doe ik er verder niks aan. Eerst maar eens morgen een paar zandpaadjes opzoeken. Als je denkt dat die WR poke had... mijn god wat een belachelijk koppel :X.

Het eerste uitleenrondje is voor @Leviathius, bij Chaam in het zand :7.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 31-05-2019 23:42 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• alexthegrat
  • Laatst online: 08-09 16:53
Portugal_2

Als we toch foto's aan het delen zijn, nog maar een plaatje vanuit Portugal :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:41:
Het eerste uitleenrondje is voor @Leviathius, bij Chaam in het zand :7.
Deal! Doe ik zeer graag, zonder geklaag >:)

De ER-5:
ER-5

Het uiteindelijke doel voor ogen:
Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-T9OKV6obCDs/VwYC4M8qs7I/AAAAAAABMx4/rbNbsYJzMfA4EVbEYOGpdkBOdJgm_-k4A/s1600/_DSC001.jpg De motor uiteraard. Vrouw is optioneel.

Stap 1: Schoonmaken en álles eraf halen :9

[ Voor 3% gewijzigd door Leviathius op 01-06-2019 01:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Van die vrouw? Ik bied me aan als vrijwilliger!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Leviathius schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 01:27:
[...]

Deal! Doe ik zeer graag, zonder geklaag >:)

De ER-5:
[Afbeelding: ER-5]

Het uiteindelijke doel voor ogen:
[Afbeelding] De motor uiteraard. Vrouw is optioneel.

Stap 1: Schoonmaken en álles eraf halen :9
Ik denk dat er genoeg vrouwen meelezen die jou precies kunnen zeggen waar je zo'n kostuum kan halen. O-)

Zonder gekheid, ik vind de banden van de onderste foto echt goed bij de motor passen!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Maegrim schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:02:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Natte doek over de voorkant leggen, weekt het zo los :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 14-09 22:18
* timmie271 mag ook weer een tripje maken, maar dat is richting de garage -O-

[ Voor 5% gewijzigd door timmie271 op 01-06-2019 08:23 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:24
Vanaf volgende week vrijdag staat er een R1150GS bij mij in de achtertuin. Mag ik mij dan ook mengen in dit draadje? O-) :Y)

Ik heb gisteren besloten om bij Sjaak (mensen uit de buurt van Hardinxveld-Giessendam zouden moeten weten wie dat is ;) ) maar mijn handtekening te zetten :*)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• lolgast
@Vuikie Zolang je niks zinnigs te melden hebt mag je je altijd mengen :D

Proficiat met de aanschaf!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Als we dan toch foto's aan het delen zijn:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/Uhaufpr.jpg

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Kijk, dikke fotospam, da's toch mooi :D

Heb donderdag het topkofferrek gemonteerd, alls zit erop. De wheelstriping heb ik even gelaten, het waaide echt kapot hard, dan ga ik niet met papier fröbelen.

Helaas weet ik werkelijk echt niet hoe de vorige eigenaar met z'n paddockstand die motor omhoog gekregen heeft... hebben het met 2 man geprobeerd, zelfs met 1 erop om de motor rechtop te houden... maar ik kwam echt niet om de kentekenplaathouder heen. :/ Toen m'n maatje niet oplette (en uiteraard als man 1 ding tegelijk kan en niet stopt als je keihard stop schreeuwt)... kentekenplaat zei krak. Zit een flinke scheur aan 1 kant, valt dat te ducttapen of loop ik dan risico dat m'n plaat eruit valt?

Nu maar proberen met dat dingetje van Louis waarmee ik m'n achterband erop rij en ik 'm zou moeten kunnen draaien. Wel jammer dat ik dan een stuk schuiner zit, de enige velg waar ik de striping opnieuw moet doen is linksachter :P Ah well..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

2 boutjes door kentekenplaat en houder.

Een 1-tje wil je niet!

Enne... strijken en tv-kijken is ook gëèn multitasken :P

[ Voor 32% gewijzigd door steveman op 01-06-2019 10:51 . Reden: alt-what? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik zit me af te vragen waarom je paddockstand over de kentekenplaat heen moet :? Die kun je er toch onderdoor manoeuvreren als de kentekenplaat in de weg zit.
En los daarvan, mijn kentekenplaat zit boven mijn achterwiel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
Die nieuwe brommerts hebben allemaal zo'n halve graafmachine achterop omdat je kenteken helemaal achteraan moet hangen tegenwoordig, en bij die Kawa's kom je er echt bijna niet omheen als je paddock een beetje krap staat. Tijd voor een tail tidy @SmurfLink

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:49
Als we dan toch plaatjes aan het posten zijn... :P

Col de Cayolle gisteren, het parkeerplaatsje was nog volledig bedolven onder een laag sneeuw van een meter dik en de marmotten liepen er nog vrolijk op rond. Magnefiek.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/Ugxsapi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@SmurfLink probeer eerst de de linkerkant om de haak te krijgen en ga dan aan de rechterkant staan en gelijdelijk de motor optillen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chakotay
* Chakotay geeft @SmurfLink een slijptol om die kentekenplaathouder helemaal in te korten.

Als het in de weg zit is het duidelijk te lang :+

Zonder zo'n gigantische taartschep als kentekenplaathouder ziet het er een stuk beter uit over het algemeen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ALkow8qPXDxc3ZleqDCMqWRe/full.jpg

@Frans92 jouw motor is juist een stukje te kort geworden zo te zien :/

@Imo62 mooi wit daar nog!

[ Voor 28% gewijzigd door Chakotay op 01-06-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Chakotay schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:28:
* Chakotay geeft @SmurfLink een slijptol om die kentekenplaathouder helemaal in te korten.

Als het in de weg zit is het duidelijk te lang :+

Zonder zo'n gigantische taartschep als kentekenplaathouder ziet het er een stuk beter uit over het algemeen:

[Afbeelding]

@Frans92 jouw motor is juist een stukje te kort geworden zo te zien :/

@Imo62 mooi wit daar nog!
Ja, klein ongelukje gehad van de week, had hier nog een verhaaltje gepost.

Gisteren even gekeken naar de schade. Zo te zien is echt alleen de voorvork krom en is de rest nog in goede staat. Eerst vork demonteren en kijken of er schade is in het frame (volgens mij is dat het balhoofd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Chakotay schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:28:

Geef mij de taartschep maar hoor :+ als ik met een kort geval ga rijden word m'n rug smerig in de regen :+

Motor weggebracht nu even een weekje geduld hebben wat ik niet heb met dit weer :$

Denk dat de accu bij de volgende beurt ook vervangen mag worden... moest gas bij geven om te starten vanmorgen na anderhalve week stilstand :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
steveman schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:08:
Maar man man man, wat een vliegjes net.
Teeeeeering, vorig jaar op de afsluitdijk scheen het ook zo'n vliegenfestijn te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
noes schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:01:
[...]

Bedankt voor jullie reacties! Ook voor de eerdere reacties die ik nu niet gequote heb.

Ik zal inderdaad mezelf eens goed in gaan lezen en als ik mijn rijbewijs heb denk ik wat gaan huren / proefrijden.

Heb het er ook nog even met een maatje van me over gehad die al wat langer z'n motorrijbewijs heeft, hij vond mij echt iemand voor een tourmotor omdat ik het liefst rustig wat ritten ga maken en niet zo een race persoon ben. Dusja eens even kijken wat uiteindelijk het fijnste is.

Kwam ondertussen ook een Triumph tiger 800 allroad tegen. Moet zeggen dat ik zoiets wel heel mooi vind en lijkt me ook vrij comfortabel.

Zou dit iets zijn voor een beginner denken jullie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Woask schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 12:04:
[...]

Teeeeeering, vorig jaar op de afsluitdijk scheen het ook zo'n vliegenfestijn te zijn.
Ja, met d'auto op de Markerwaarddijk was het helemaal een feest. Expres niet de ruitenwisser aan gedaan, anders zou je alleen maar een smurrie krijgen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
steveman schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 12:20:
[...]

Ja, met d'auto op de Markerwaarddijk was het helemaal een feest. Expres niet de ruitenwisser aan gedaan, anders zou je alleen maar een smurrie krijgen :D
Tijd voor het seizoen dat iedereen aan de kant van de weg staat ramen schoon te maken _O- _O-

Alhoewel dat strand bij Enkhuizen ook niet echt een pretje is met harde wind -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Frans92 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:23:
Als we dan toch foto's aan het delen zijn:

[Afbeelding]

:'(
Paar nieuwe (binnen) "pootjes" er in én gaan!!!

Ooit hebben die Right Side Up voorvorken nog wel eens een klein voordeel bóven een Up Side Down... Met een USD krijg je veel meer krachten op het balhoofd en het T-Stuk te verwerken met zo'n aanrijding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

NLDViane schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:53:
Die nieuwe brommerts hebben allemaal zo'n halve graafmachine achterop omdat je kenteken helemaal achteraan moet hangen tegenwoordig, en bij die Kawa's kom je er echt bijna niet omheen als je paddock een beetje krap staat. Tijd voor een tail tidy @SmurfLink
Die van mij niet, standaard een korte houder en plaat hangt netjes achter mn achterwiel en ook vlak boven de grond trouwens _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

detim schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 12:05:
[...]

Bedankt voor jullie reacties! Ook voor de eerdere reacties die ik nu niet gequote heb.

Ik zal inderdaad mezelf eens goed in gaan lezen en als ik mijn rijbewijs heb denk ik wat gaan huren / proefrijden.

Heb het er ook nog even met een maatje van me over gehad die al wat langer z'n motorrijbewijs heeft, hij vond mij echt iemand voor een tourmotor omdat ik het liefst rustig wat ritten ga maken en niet zo een race persoon ben. Dusja eens even kijken wat uiteindelijk het fijnste is.

Kwam ondertussen ook een Triumph tiger 800 allroad tegen. Moet zeggen dat ik zoiets wel heel mooi vind en lijkt me ook vrij comfortabel.

@Tankiej heeft een Triumph allroad dacht ik, alleen weet ik niet precies welk model dat is. Als je dat type motoren mooi vind kan je ook kijken naar een V-Strom, Varadero, Versys, KTM Adventure of Africa Twin. Afhankelijk van je budget natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
[...]

Tiger 800 d:)b

Ik heb de mijne nu 4 jaar, iets meer dan 30.000 km mee gereden. Rijdt super lekker!
Vermogenafgifte is lineair, erg voorspelbaar en makkelijk mee te rijden. Daarom is het sowieso een motor die geschikt zou zijn voor de onervaren bestuurder :)

Ik zit zelf wel al een tijdje te kijken naar iets anders. Maar dat is omdat ik gewoon weer eens iets anders wil, niet omdat ik de Tiger zat ben. Het heeft ook geen haast, vermaak me nog prima met de Tiger!

[ Voor 8% gewijzigd door Tankiej op 01-06-2019 13:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NLDViane
Zojuist een rode Busa mét topkoffer gespot, ze bestaan nog :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
@NLDViane had ie wel een verlengde achterbrug? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nou, zag er laatst een achterop een sleepwagen staan...

Iedereen mag z'n eigen keuzes maken in het leven. Maar dit was de verkeerde, en je DOET NIET MEER MEE!

Zo :+

Over ministerie van hayabusa gesproken, deze dude YouTube: Moonfleet41 is bezig om een cafe racer (origineel idee hö...) van 1 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Allroad en tourmotoren zijn vaak wat zwaarder. Met het rijden merk je er niks van, maar met langzaam manoeuvreren enz wel. Als je zelf wat groter/zwaarder/sterker bent kan je m dan prima opvangen (indien je foutje maakt oid). Maar als je de kindermaten nooit echt ontgroeid bent is dat eigenlijk onmogelijk. Ik weet niet wat jouw lengte en postuur is, dus die afweging kan je het beste zelf maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En ondanks ze wat logger zijn kun je er prima mee vegen heb ik gezien. Ik noem geen namen, he @DrivinUCrazy :+

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:24
Omdat jullie mij zoveel 'thumbs up' hebben gegeven waar ik bijna verlegen van word :D hier een pic van mijn motor to be 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2CXkxHPuP0rJPBUx7D46NR1S/medium.jpg
Hier is ie nog zonder buddy seat, deze wordt opnieuw bekleed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bYhiFlj8hNXAGlcOGFxbif2i/medium.jpg
Dit is de showroom foto *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:15
Frans92 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:32:
[...]

Ik heb de Kickstarter van deze navigatie gebacked. In juni verwacht in de mijne geleverd te krijgen. Als er behoefte aan is, zou ik wel een korte review kunnen schrijven. Verwacht geen dingen zoals Foritain dat doet hoor :)
Toevallig al binnen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NLDViane
Chakotay schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:54:
@NLDViane had ie wel een verlengde achterbrug? :+
Helaas niet, zou het plaatje wel compleet maken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ukMXZW1tGh4oZ4DQhzKK5u44/thumb.jpg
'T is ook maar een klein brommertje eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Geen plaatjes helaas, maar wat een heerlijk weer!
Vandaag ook lekker gereden, een R Nine T uitgeprobeerd en een S1000R met Akraprovic bij de lokale BMW dealer.. De R Nine was leuk, maar die S1000, Wat een beest! Ik dacht dat mijn Triumph snel was, maar dit.... _/-\o_

Hier viel het gelukkig enorm mee met de vliegjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Morgen ga ik voor het eerst naar de Eiffel en we stoppen bij de Biker Ranch (blijkbaar "hoort" dat :+ )

Maar met dit mooi weer denken blijkbaar meer mensen dat vandaag 8)
Goh..

Ik denk dat het morgen daar druk is op de weg

[ Voor 5% gewijzigd door streamnl op 01-06-2019 16:48 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Nou, ik heb de nieuwe moto maar gelijk de vuurdoop gegeven. De proefrit van de TCN Braborit morgen. Helaas moest ik op het einde toch constateren dat er een blokkade is waar ik omheen moet plannen (voor morgenochtend :')) maar alle andere stukken zijn prachtig mooi en allemaal toegankelijk. Ik kort de rit dus ook iets in vanwege de geplande hitte, dat gaat vooral uit de hardcore crosspaden uit het einde komen want dan zijn ze waarschijnlijk toch al uitgeput.

Man man wat is zo'n ding sterk :7. Kombochtjes, grind, zandpaden, je hoeft nauwelijks gas te geven en de achterkant begint opzij te komen, terwijl de voorkant veel vertrouwen geeft en goed in het terrein blijft bijten. Veerweg lang en comfortabel, strijkt alles echt heel goed plat. Puntje van aandacht is wel zo snel mogelijk stuurverhogers en verlaagde stepjes plaatsen, want dit is te kort bij elkaar voor mij.

Geen beelden gemaakt, daar had ik geen tijd voor. Neem maar van mij aan dat zo'n ding heel goed rijdt :7.
@wimmel_1 en ik heb mezelf niet eens ongelukkig gereden met die veel te krachtige fiets ;) (uiteraard naar mijn kunnen gereden en rekening gehouden met het feit dat het ding voor mij nieuw is).

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 19:01

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Gisteren de Tweakers route (voor 22 juni) alvast gereden, heerlijk weer en lekker rustig op de dijken!
Erg mooie route, dank aan de uitzetters! d:)b

Afbeeldingslocatie: https://o7siiw.bl.files.1drv.com/y4moQ09XkUnSMtYK47KsRvhvbazvSVPUQ5YSxq9rtDLM56kwJuHpdbbotgpHD427lx24Nyok2zjledaWLnmkIUq45WnwrLggHb5rZGI-elnaETJLxxxDz_7_G5qIc52ie-1Sm1SyoKEgJOu6lf-XO4TlY84Tx0AKrvitv3iaGwLx_lR8Oet77iDRzWV0blxlObCT0WnaJatpFVOfD4utj6FGg?width=660&height=495&cropmode=none

En vorig weekeind in Luxemburg (omgeving Clervaux), echt afzien al die trips. :P

Afbeeldingslocatie: https://ced96a.bl.files.1drv.com/y4m8bNzhcWdQattLkjdpvJSSSXCnx3XHt_I6c8Id95DsmZVuS0mWi1G3HwMJquvPUo2EI7i1noDrF5DGRtshdqfqtIv1jFPSH-i-msnBvzll4MuPUg2YTjVgfXAtDsXV1vT3A2WdIV0WFfSjV4_ze-VGIowNoOokWXGogDgT-4wdg8SnJv85ozswn3nQk14bOoGhKukOUJ9PtCoI7HNBt8hrA?width=660&height=495&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://aqa4uw.bl.files.1drv.com/y4mH75KbWuuEDIagDieRD2JoufJrIoAboDHPsHcGgqw_tiV2nTjZj4SObActNRRhM30XFK_c3Xtyr9z_v3kaw0cOwediCfXNrMxp0eRLGztrFsYsy6XusDxOG-PcS_T_fqk56agMSZ3PnI4A9N6hwd_ieydlYOvplp9sB1kisg6L6vtEE10LX90qDJiWTu5m1w1qemgEYPkDFHkzzdSwPncgw?width=660&height=495&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Hahaha wel het goede moment - op 1 juni - om dat te vragen ;)

De verwachte verzenddatum is ergens begin juli geworden. Tegen die tijd is ook mijn motor weer werkend, dus kan ik het testen en een kort verhaaltje maken.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:22

Destruction

(ex-)Automonteur

De eerste 750km zijn een feit, begin langzaam aan de CBR te wennen. Met name aan het feit dat deze motor wél bochten kan maken en dat ik met deze motor verder kan afschuinen (en dus mooiere bochten kan rijden) dan op het bankstel dat ik eerst had :)

Dus yup, blij met m'n keuze :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fEoEuqNzAZAot6TUAuTEPIT6/full.jpg

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
NLDViane schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:53:
Dan lag het dus toch niet aan mij. :P Lijkt me dan wellicht wel echt wenselijk, dit is echt zo'n flinke taartschep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Joopieboy schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:46:
En ondanks ze wat logger zijn kun je er prima mee vegen heb ik gezien. Ik noem geen namen, he @DrivinUCrazy :+
Dan had je me vandaag mogen zien. Ik heb die dame, je weet wel wie, de hele dag gevolgd. Ik heb _alles_ uit de super ten geperst wat er in zit. En het ging gewoon super!
De Road 5 houdt zich boven verwachting goed, rult wel wat, maar t valt me mee. Hij cupt nu wel, maar ik merk er niets van tijdens het rijden. En het is ze vergeven, ik heb ze echt op hun donder gegeven. Het is gewoon een goede sportband met een harder middenstuk en goed in de regen.

[ Voor 26% gewijzigd door DrivinUCrazy op 01-06-2019 19:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:20
Vandaag heerlijk toertochtje West-Brabant / Belgie / Zeeland gereden.
Allemaal kleine weggetjes (zonder flitskasten) met prachtige uitzichten.
Dikke 200 km gereden met een gemiddeld verbruik van 1:27.2 ;) ;)

Heerlijke fiets die DL650 toch _/-\o_

Als er nog liefhebbers voor de route in GPX zijn, laat het even weten.
Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.