Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.351 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Destruction schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:26:
[...]

Tot zover ook de objectieve media, geen enkel programma dat het aankaart. Behalve Leo de Haas, ooit.

[YouTube: Blik op de Weg OFFICIAL - Special Test: auto of motor in de spits; wie is sneller?]

Hoe het met dat programma (en het producerende bedrijf) is afgelopen echter... Dat weet iedereen.

[...]

Dat dus. Zodra files de overheid geld gaan kosten, zal er ingegrepen worden. Tot die tijd echter... :N Het is gewoon een extra bron van inkomsten door o.a extra verstookte BTW en accijns.
Ach ja, wij weten beter, toch? En ik doe mijn uiterste best om collega's consultants te wijzen op de voordelen van motorrijden, al zijn er weinig die zich laten bekeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:30

steveman

Comfortabel ten onder

Mja, ik geef ze groot gelijk hoor... Ik ga voor m'n werkgever absoluut niet elke dag tussen het verkeer door zitten wurmen. Geen haar op m'n hoofd. En ook moet ik er niet aan denken, no waiii.

Gewoon de banen- (en huizenmarkt) in de gaten houden zodat je vlakbij je huis werk kan vinden. Is mij ook gelukt, en ik kan ook niet toveren of zo.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:47:
[...]
"ik zou mezelf toch alleen maar dood rijden"
Als iemand dat zegt kijk ik altijd bezorgd en zeg iets in de trant van "Ik wist niet dat je zo'n slecht verkeersinzicht had"

Moet je dan eens kijken wat voor verbaasde blikken je krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:37
XLord schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:59:
Ik pak zelf ongeveer 1x per week de motor naar werk en alleen als het mooi weer is, voornamelijk doordat ik de motor pak voor de plezier en in slecht weer rijden noem ik niet echt plezierig. Daarnaast staat er op mijn woon-werk traject bijna nooit file dus het kost me meer tijd om met de motor te gaan dan dat het mij bespaard. (en kost me ook nog benzine geld doordat ik dan naast de lease auto/tankpas nog zelf benzine moet betalen O-) )

Voor ik mijn motorrijbewijs haalde zei ik ook, ik ga dat nooit doen want dan rij ik mijzelf dood. Maar zoals @HTT-Thalan zegt door motor rijden wordt ga je hele andere inzichten krijgen en wordt je een betere chauffeur. (zelfde als dat ik anders ben gaan fietsen toen ik ging auto rijden :P )
Hier hetzelfde, op dit moment begin ik vroeg en ben ik op tijd thuis waardoor ik geen files heb. Heb tevens een lease auto met tankpas, dus met de motor gaan bespaar ik geen tijd mee en kost me privé alleen maar geld.

Mocht ik geen lease auto hebben zou ik wel meer met de motor naar het werk willen gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Destruction schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:26:
[...]

Dat dus. Zodra files de overheid geld gaan kosten, zal er ingegrepen worden. Tot die tijd echter... :N Het is gewoon een extra bron van inkomsten door o.a extra verstookte BTW en accijns.
Het gaat de overheid geld kosten zodra er meer mensen op de motor(scooter) stappen. Want inmiddels zien ze het als standaard inkomstenbron. Af en toe hier en daar een snelweg verbreden (wat zeker helpt!) maar wat al snel weer vast gaat lopen.

En ik zeg ook niet dat men op de motor MOET stappen, maar het blijft frappant dat men het echt NOOIT aanhaalt als tips bij files. Maar weet je, mensen zijn niet dom, ze zien zelf ook wel dat ze zouden kunnen motorrijden. Willen ze dat niet, geen probleem, dan staan ze wat langer stil. Soms pak ik ook liever de auto dan de motor. Ik ga vaak op vakantie naar de VS en ik heb daar nog nooit een motor gehuurd. Wel mooie wegen gezien, maar het gemak van de auto is dan veel groter. Het gaat wel een keer gebeuren hoor, maar het merendeel zal altijd met een auto zijn. Ook in/om drukke steden. :)
Dryhte schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:34:
[...]

Ach ja, wij weten beter, toch? En ik doe mijn uiterste best om collega's consultants te wijzen op de voordelen van motorrijden, al zijn er weinig die zich laten bekeren.
Ik bekeer helemaal niemand om mij heen, mensen hebben zelf ogen en een stel hersens. En ze zien ze ongetwijfeld vaak langs rijden als ze zelf stil staan in de file.

Wat ik eigenlijk liever zie, is dat de overheid elke 10 jaar bij het vernieuwen van het rijbewijs een flyer mee geeft met nieuwe regels van de afgelopen jaren. Of nog beter; verplicht theorie-examen. Ik weet zeker dat ik ook niet alles meer weet... en over 10-20-30 jaar zal dat nog erger zijn. Dat zou het veiliger op de weg kunnen maken en levert extra werkgelegenheid op.

Op je 18e je rijbewijs halen en tot je 90e rijden met enkel en alleen vanaf je 75e een medische keuring die waarschijnlijk nergens op slaat en je weer 5 jaar laat sturen met je rijbewijs tot de volgende keuring.
Aan de andere kant; wat loop ik toch te zeiken, over 20 jaar zal er redelijk veel automatisch rijden en kan je gewoon lekker een tukje doen in de auto, net als die Tesla-rijder onlangs.

En ik vraag me af of de jeugd wel wil motorrijden. Uit onderzoek bij de snorscooters in Amsterdam van fietspad naar de weg, bleek toch dat men niet eens de snellere auto's als probleem zagen, maar het feit dat hun haar niet meer goed zou zitten met een helm op. Alles om het uiterlijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
[...]

Een hoop mensen geven als weerwoord "ik zou mezelf toch alleen maar dood rijden" en dat is ondertussen zo'n veelgehoorde dooddoener,
Doen ze het niet op de motor dan doen ze het wel op de fiets :'), vanochtend bijna 4 fietsers bij mij over de motorkap zien vliegen omdat ze door rood fietsen wat normaal is in amsterdam. Gelukkig hebben er 2 zichzelf onderuit geremd :D.

Maarja mensen hebben alleen ervaring op de fiets, scooter en auto waar ze altijd als bezetenen in rond rijden en op de motor kunnen ze niet bumperkleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
steveman schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:37:
Mja, ik geef ze groot gelijk hoor... Ik ga voor m'n werkgever absoluut niet elke dag tussen het verkeer door zitten wurmen. Geen haar op m'n hoofd. En ook moet ik er niet aan denken, no waiii.

Gewoon de banen- (en huizenmarkt) in de gaten houden zodat je vlakbij je huis werk kan vinden. Is mij ook gelukt, en ik kan ook niet toveren of zo.
Wij zoeken de file niet expres op natuurlijk. Ik mijd de files zo veel mogelijk door afspraak slim te plannen, thuis te werken en op handige tijden te vliegen. Maar als ik wel kans op file heb: -> motor. Of überhaupt werk verkeer in mijn geval want de vergoeding rendeert dan beter.

Heb je een lease auto snap ik dat de kosten niet in je voordeel zijn. Maar met de kilometers die ik maak (en vaak ook grote afstanden in 1 keer/dag) is file vaak onvermijdelijk. In Amsterdam vertrekken om half 4 is gegarandeerd file voor Breda tegen de tijd dat je daar aankomt. Dan is een auto vergoeding interessanter dan een lease auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
Het merendeel van mijn vriendengroep heeft op jonge leeftijd een motorrijbewijs gehaald. Daarvan hebben veel van in het begin woon-werk met de motor gedaan maar naarmate de jaren verstreken en de lonen hoger werden kiezen ze nu toch allemaal voor een auto voor het gemak. Ik snap hun ook wel, dikke bmws, audis, vws met dynamic cruise control, lane assist, stoelverwarming en koeling etc. Dat maakt een woon-werk ritje een stuk aangenamer dan op een motor, ook al ben je met de motor iets sneller thuis. Daarnaast beginnen de kids nu ook ongeveer te komen en dan is een auto wel handig om ze na werk op te halen bij de kinderopvang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK

JK

cyntax schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:56:
Het merendeel van mijn vriendengroep heeft op jonge leeftijd een motorrijbewijs gehaald. Daarvan hebben veel van in het begin woon-werk met de motor gedaan maar naarmate de jaren verstreken en de lonen hoger werden kiezen ze nu toch allemaal voor een auto voor het gemak. Ik snap hun ook wel, dikke bmws, audis, vws met dynamic cruise control, lane assist, stoelverwarming en koeling etc. Dat maakt een woon-werk ritje een stuk aangenamer dan op een motor, ook al ben je met de motor iets sneller thuis. Daarnaast beginnen de kids nu ook ongeveer te komen en dan is een auto wel handig om ze na werk op te halen bij de kinderopvang.
Bij mij is iedereen ook in de auto gestapt. Of ze mogen niet meer van de vrouw motorrijden of ze vinden het niet meer leuk oid. Ik zou er dan nog wat geinigs voor erbij kopen. Denk aan een Honda MSX 125 of een Honda Monkey.Leuk om op een mooie dag een klein rondje te doen en het niet helemaal te verleren.

Maar met kids etc. is een motor onhandig, tenzij je zijspan hebt. :+
Files worden wel schappelijker als je een automaat hebt. In elk geval niet dat geklooi met schakelen en koppelen de hele tijd. Enkel het voetje af en toe wat lichten van het rempedaal.

Maar goed, als de boel ouderwets goed vast staat is het heerlijk om er op de motor tussendoor te gaan.
Meest memorabel blijft voor mij de files tijdens de 9/11 aanslag in 2001. Ik was bij mijn vriendin (nu vrouw) die nog bij haar ouders woonde in Utrecht en ik moest 's avonds werken in Amersfoort. Rond een uur of 16u ging ik maar die kant op, want toen de torens waren geraakt en er al één of allebei waren ingestort wilde blijkbaar heel Nederland vroeg naar huis. Wat was ik blij dat ik toen mijn 25kW Suzuki GS500e bij me had. Het stond gewoon extreem vast van Utrecht tot Amersfoort. Uiteraard op tijd op het werk aangekomen, zelfs thuis nog even wat kunnen eten. :9 :Y) Maar als ik files kan vermijden, doe ik het ook hoor. Het is niet altijd zonder risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik heb zelf al ettelijke jaren een firmawagen, maar aangezien ik merkte dat ik de laatste jaren bijna exclusief met de motor ging werken (op 8 maanden 12500km met de motor, en op 12 maanden 5000km met de wagen) houd ik de wagen momenteel gewoon privé tot hij 'op' is (of tot hij de LEZ niet meer in mag, 2025) en de motor in de zaak. (uiteraard km vergoeding voor de met de wagen gereden km)

Vandaag ben ik voor 't eerst in maanden nog eens met de wagen naar 't werk (wegens, weinig filegevaar, regen én vanavond boodschappen te doen). Ik bedacht me tijdens het rijden wél dat ik 't met de motor eigenlijk fijner vind: beter zicht, betere houding (niet zo doorgezakt), betere acceleratie, betere banden (dat ligt aan de voorbanden die eigenlijk bijna op zijn én behoorlijk oud), kortom hoe meer ik met de wagen rijd, hoe minder ik met de wagen rijd ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 28-05-2019 13:43 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:07
Nou dames en heren, ik ga een @HTT-Thalannetje doen! :+
Samen met een vriend van me ga ik donderdag een ER-5 ophalen. Gekocht voor 300€ van een neef van hem. Is rijdend neergezet (iedere motor is dat :+) en hij zei dat waarschijnlijk alleen de carburateurs gecontrolleerd moeten worden. Eventueel remleidingen checken. Kilometerstand is nagenoeg onbekend, omdat de teller kapot is. Die moet dus ook vervangen worden :9.

Al met al leek het ons een leuk klusje om hem op te knappen en vooral om te leren hoe een motor in elkaar zit (vooral het blok). Iemand van hier weleens een ER-5 gehad toevallig? Wellicht wat tips van waar rekening mee te houden etc?

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Laatst online: 08:49
Leviathius schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:57:
Nou dames en heren, ik ga een @HTT-Thalannetje doen! :+
Samen met een vriend van me ga ik donderdag een ER-5 ophalen. Gekocht voor 300€ van een neef van hem. Is rijdend neergezet (iedere motor is dat :+) en hij zei dat waarschijnlijk alleen de carburateurs gecontrolleerd moeten worden. Eventueel remleidingen checken. Kilometerstand is nagenoeg onbekend, omdat de teller kapot is. Die moet dus ook vervangen worden :9.

Al met al leek het ons een leuk klusje om hem op te knappen en vooral om te leren hoe een motor in elkaar zit (vooral het blok). Iemand van hier weleens een ER-5 gehad toevallig? Wellicht wat tips van waar rekening mee te houden etc?
Matt van 'The Workshop' youtube kanaal heeft een lange series waar hij laat zien hoe hij een 8 jaar stilstaande er5 weer tot leven wekt. Het is ook eengrappige vent om naar te luisteren, komt altijd met ongegeneerd harde uitspraken over alles en iedereen, maar weet wel vrijwel altijd waar hij het over heeft. Linkje naar de series, misschien heb je er wat aan: YouTube: Kawasaki ER-500 - Backyard Bike Project - Intro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:18

Destruction

(ex-)Automonteur

Is dat een @HTT-Thalan'etje doen? :P

* Destruction wacht ondertussen op de volgende lading onderdelen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CofFYSUJzp5WTmYBIT99nr0u/full.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Destruction op 28-05-2019 14:04 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Imo62 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:04:
[...]

Matt van 'The Workshop' youtube kanaal heeft een lange series waar hij laat zien hoe hij een 8 jaar stilstaande er5 weer tot leven wekt. Het is ook eengrappige vent om naar te luisteren, komt altijd met ongegeneerd harde uitspraken over alles en iedereen, maar weet wel vrijwel altijd waar hij het over heeft. Linkje naar de series, misschien heb je er wat aan: YouTube: Kawasaki ER-500 - Backyard Bike Project - Intro
Heeel erg bedankt! _/-\o_

Ik wil het hele spektakel van opknappen ook gaan filmen voor op YouTube. Dus als we bepaalde problemen tegenkomen kunnen we mooi die serie kijken of hij het toevallig opgelost heeft. Dus nogmaals, thanks voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Leviathius schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:17:
[...]

Heeel erg bedankt! _/-\o_

Ik wil het hele spektakel van opknappen ook gaan filmen voor op YouTube. Dus als we bepaalde problemen tegenkomen kunnen we mooi die serie kijken of hij het toevallig opgelost heeft. Dus nogmaals, thanks voor de tip!
Ik heb ondertussen wat gereedschap verzameld wat je mag lenen indien nodig :Y o.a. bougiesleutelset, simpele schroefdraadset, voelerplaatjes, spuitfles met demiwater etc. Niet dat dit allemaal de wereld kost natuurlijk, en gewoon hulp in de vorm van handjes ben ik ook bereid te verstrekken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:31:
[...]

Ik heb ondertussen wat gereedschap verzameld wat je mag lenen indien nodig :Y o.a. bougiesleutelset, simpele schroefdraadset, voelerplaatjes, spuitfles met demiwater etc. Niet dat dit allemaal de wereld kost natuurlijk, en gewoon hulp in de vorm van handjes ben ik ook bereid te verstrekken :).
Thanks voor het aanbod. Vooral voelerplaatjes en schroefdraadset heb ik nog niet.

Mocht je hulp/kennis nodig zijn zul je zeker van mij horen. De motor zal in Dorst komen te staan, dus lekker dichtbij Breda ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Jeej, date met HK-suspension om de huidige veren op te meten zodat ze weten wat te bestellen :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Leviathius schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:57:
Ik heb er een gehad van bouwjaar 2005. Vijf jaar terug eens wat over geschreven, vlak voor ik 'm weg deed.
Dat was ook nog een test in oude stijl. :)

De remmen vond ik beroerd, maar dat kwam omdat ik altijd op nieuw spul reed.
Weggedaan voor een Yamaha MT-03 (660cc) met superremmen. Ik denk dat ik de ER-5 toch wel 3 jaar heb gehad. Nu een ER-6N, ook alweer 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
JK schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:10:
[...]

Ik heb er een gehad van bouwjaar 2005. Vijf jaar terug eens wat over geschreven, vlak voor ik 'm weg deed.
Dat was ook nog een test in oude stijl. :)

De remmen vond ik beroerd, maar dat kwam omdat ik altijd op nieuw spul reed.
Weggedaan voor een Yamaha MT-03 (660cc) met superremmen. Ik denk dat ik de ER-5 toch wel 3 jaar heb gehad. Nu een ER-6N, ook alweer 3 jaar.
Heb je nog specifieke dingetjes waar we op zouden kunnen letten bij de motor? Bepaalde electronica dingetjes die regelmatig faalden of luchtfilter die slecht is. Dat soort zaken zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Leviathius schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:37:
[...]

Heb je nog specifieke dingetjes waar we op zouden kunnen letten bij de motor? Bepaalde electronica dingetjes die regelmatig faalden of luchtfilter die slecht is. Dat soort zaken zeg maar.
Ik kan me geen echt bekende slechte punten meer bedenken en het ding heeft mij in die drie jaar ook nooit laten staan. De ER-5 is in de loop der jaren ook een aantal keer aangepast. Scroll ff door mijn testje heen, dan zie je wat er per jaar is aangepakt. Ik had ook het laatste model, waarbij het klepdeksel er ook pas elke 24k km af hoefde. Oudere modellen zitten op 12k.

De ER-5 is een simpele no-nonsense motor met blok wat je rustig kan rijden of er mee kan knallen zonder direct je rijbewijs kwijt te raken. Alleen die remmen... maar ik ben dus verpest met nieuw en dan is veel ouder spul gewoon k*t. :o Als je ook de assistclutch van Kawasaki voelt op bijv. de Z900 en dan even van een oude CBR900RR in de koppeling knijpt... daar heb ik wel een pijnlijke pols aan overgehouden, dat je gewoon geen zin meer had om die koppeling in te knijpen. Ik ben dus geen fan van zware koppelingen. Ja, ik ben een watje. oOo

Veel plezier met de wederopbouw! Ben wel benieuwd welk bouwjaar het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Thoit schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:48:
[...]

Kijk hier eens: https://www.rdae.nl/multistekkers/honda-connectors-28-mm/

Wellicht dat hij ook zaken kan bestellen die niet op de site vermeld staan.

Zou er komende donderdag en vrijdag nog een hotelletje last minute in de Eifel / Luxemburg te vinden zijn? Plannen zijn gewijzigd waardoor we donderdag / vrijdag of zaterdag / zondag zouden kunnen gaan.
Bedankt voor de tip, echter hij maakt het wel erg duidelijk in de klantenservice ;
Bel mij alstublieft niet voor onderdelen die niet in de webshop staan, ik kan ze vrijwel zeker niet leveren. Een bericht sturen kan wel maar reken er ook dan op dat de kans heel groot is dat het antwoord nee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
JK schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:49:
[...]

Ik kan me geen echt bekende slechte punten meer bedenken en het ding heeft mij in die drie jaar ook nooit laten staan. De ER-5 is in de loop der jaren ook een aantal keer aangepast. Scroll ff door mijn testje heen, dan zie je wat er per jaar is aangepakt. Ik had ook het laatste model, waarbij het klepdeksel er ook pas elke 24k km af hoefde. Oudere modellen zitten op 12k.

De ER-5 is een simpele no-nonsense motor met blok wat je rustig kan rijden of er mee kan knallen zonder direct je rijbewijs kwijt te raken. Alleen die remmen... maar ik ben dus verpest met nieuw en dan is veel ouder spul gewoon k*t. :o Als je ook de assistclutch van Kawasaki voelt op bijv. de Z900 en dan even van een oude CBR900RR in de koppeling knijpt... daar heb ik wel een pijnlijke pols aan overgehouden, dat je gewoon geen zin meer had om die koppeling in te knijpen. Ik ben dus geen fan van zware koppelingen. Ja, ik ben een watje. oOo

Thanks! Had je testverslagje al gelezen inderdaad.

Bouwjaar ben ik ook heel benieuwd naar haha. Ga de motor donderdag pas in het eggie zien :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Leviathius schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:15:
[...]

Thanks! Had je testverslagje al gelezen inderdaad.

Bouwjaar ben ik ook heel benieuwd naar haha. Ga de motor donderdag pas in het eggie zien :9.
Als ik mag raden denk ik het oude model (van voor 2001, dus) met de tankdop op de tank ipv geïntegreerd.
Wanneer krijgen we de eerste foto's te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:59

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

JK schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:49:
[...]

Heeft mijn Z900 een assist clutch? Ik dacht dat het gewoon nieuwigheid was vergeleken mijn R1 uit 2009 die wat zwaarder voelde 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Voorspellingen voor het weekend zien er goed uit. Vriendin gaat naar haar moeder (Limburg) en het word tijd dat ik ook maar weer eens mee ga. Dan wel op de motor en enkel om te slapen. Lekker de Eifel in :Y

Als iemand nog mooie routes heeft vanaf Aken en terug (max 250km) houd ik mij aanbevolen. Anders word het een rondje richting Kelberg en terug.

[ Voor 26% gewijzigd door R0y. op 28-05-2019 18:05 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• WielerManiak
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10-2021
Nou de eerste aanpassing aan de nieuwe bmw! Velg stickers in matchende kleurtjes, tussen de buien door erop gezet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KualnYY.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2gPzzmH.jpg

Ben zelf heel tevreden over het resultaat!

Na zijn eerste onderhoudsbeurt kijken voor handvat verwarming en een tail tidy. En even kijken of die reflectors bij de voor vork er mooi afgaat en niks achterlaat. En daarna langzaam zoeken naar wat frame sliders voor bij de voor en achter as. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

WielerManiak schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:08:
Nou de eerste aanpassing aan de nieuwe bmw! Velg stickers in matchende kleurtjes, tussen de buien door erop gezet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben zelf heel tevreden over het resultaat!

Na zijn eerste onderhoudsbeurt kijken voor handvat verwarming en een tail tidy. En even kijken of die reflectors bij de voor vork er mooi afgaat en niks achterlaat. En daarna langzaam zoeken naar wat frame sliders voor bij de voor en achter as. :P
Mooi ding. Undertail in wit met de kleurtjes erop zou hem ook goed staan.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:05
Zul je net zien, zondag de motor gepoetst, waarbij de tomtom ook wat spatten heeft opgelopen.
En nu het befaamde, of beter beruchte, condens achter het scherm. Ik heb een van de eerste riders uit deze serie, en nooit dit probleem gehad. (Bommes wel dacht ik)

Op tomtom zal ik vast niet hoeven rekenen, plus een werkende Navi zou donderdag wel fijn zijn. Dus: open gemaakt (ging verrassend makkelijk) en nu maar in de hetelucht oven gelegd om zo snel mogelijk te drogen. Voor de grapjassen: op 32 graden, en ja, mijn oven is betrouwbaar op die temperatuur. Zo wordt het ding hopelijk vlot droog geföhnd. De rest van de nacht en morgen nog in een bak rijst, en dan weer netjes dicht maken.

Wat ik wel vreemd vond: er zitten aan de zijkanten 2 metaalachtige stukjes. Achter beide stukjes zat een veercontactje. Wat hier het praktisch nut van is? Zouden die twee stukken deel uitmaken van de antenne of zo?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:35:
Wat ik wel vreemd vond: er zitten aan de zijkanten 2 metaalachtige stukjes. Achter beide stukjes zat een veercontactje. Wat hier het praktisch nut van is? Zouden die twee stukken deel uitmaken van de antenne of zo?
Dat zou heel goed kunnen. Op mijn HTC One X zat er ook een stukje metaal op de behuizing die verbonden werd met de antenne door 2 buigbare stukjes metaal. Kan ook koper of alu oid zijn geweest :+

Was een gesloten toestel die met wat moeite opengemaakt kon worden :9

@WielerManiak ziet er goed uit d:)b d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door timmie271 op 28-05-2019 18:53 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Tja, blijkbaar.

Nu zit het ding spontaan in een bootloop. Ik ben benieuwd of deze het straks weer netjes doet!

Stekkertje van de accu maar preventief los gemaakt. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door DrivinUCrazy op 28-05-2019 19:12 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Leviathius
JK schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:29:
[...]

Als ik mag raden denk ik het oude model (van voor 2001, dus) met de tankdop op de tank ipv geïntegreerd.
Wanneer krijgen we de eerste foto's te zien?
Tadaa (klik)
er5_1er5_2er5_2

Dit zijn foto's van vandaag. Ziet er toch nog iets erger uit dan ik had gezien in eerste instantie, maar alles valt te repareren, het is maar net de vraag tot hoe ver :9 Ik vermoed ook dat er of een mat zwarte wrap omheen zit of iets van plastidip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

ApC_IcE schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:53:
[...]
Heeft mijn Z900 een assist clutch? Ik dacht dat het gewoon nieuwigheid was vergeleken mijn R1 uit 2009 die wat zwaarder voelde 8)
Assist- & slipperclutch. Dat ding is nog lichter dan menig 125cc'er. ;)
Leviathius schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:38:
[...]

Tadaa (klik)
[Afbeelding: er5_1][Afbeelding: er5_2][Afbeelding: er5_2]

Dit zijn foto's van vandaag. Ziet er toch nog iets erger uit dan ik had gezien in eerste instantie, maar alles valt te repareren, het is maar net de vraag tot hoe ver :9 Ik vermoed ook dat er of een mat zwarte wrap omheen zit of iets van plastidip.
Toch van 2001 of later. :) Is dat ding rijdend weggezet? Ik wil niet weten hoe dat dan reed. :+
Die van mij zag er toch iets..... verzorgder uit. :D Maar goed, daar kunnen jullie nu leuk op los gaan om er een mooie motor van te maken!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:10
[...]
Een hoop mensen geven als weerwoord "ik zou mezelf toch alleen maar dood rijden" en dat is ondertussen zo'n veelgehoorde dooddoener, dat hoef ik in dit topic niet uit te leggen. If anything ben ik een betere en meer voorzichtige chauffeur geworden nu ik geen ABS en kreukelzone meer heb.
Ik vraag me dan altijd af of ze ook een lelijk wijf hebben, omdat ze anders bang zijn dat ze zich doodneuken...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
JK schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:44:
[...]

Toch van 2001 of later. :) Is dat ding rijdend weggezet? Ik wil niet weten hoe dat dan reed. :+
Die van mij zag er toch iets..... verzorgder uit. :D Maar goed, daar kunnen jullie nu leuk op los gaan om er een mooie motor van te maken!
Hij heeft meer dan 1 jaar stil gestaan, aldus de eigenaar. Ik denk dat in dat jaar hij niet veel binnen heeft gestaan of onder een zeiltje. Daarnast is het voorwiel spatbord gehalveerd om alvast een café racer look te creëeren denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Leviathius schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:18:
[...]

Hij heeft meer dan 1 jaar stil gestaan, aldus de eigenaar. Ik denk dat in dat jaar hij niet veel binnen heeft gestaan of onder een zeiltje. Daarnast is het voorwiel spatbord gehalveerd om alvast een café racer look te creëeren denk ik :+
Ik zou in dat geval beginnen met de bougies eruit draaien, een klein beetje olie via het bougiegat in de cilinders gooien. Dan de motor in de versnelling zetten (bij voorkeur in een hogere versnelling) en dan aan het achterwiel draaien, gaat het blok nog rond?

Vooral als een motor buiten gestaan heeft, is de kans vrij groot dat er water/vocht via de inlaat in het blok terecht is gekomen. Als dat ook echt zo is.. Next project ;)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Destruction schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:30:
[...]

Ik zou in dat geval beginnen met de bougies eruit draaien, een klein beetje olie via het bougiegat in de cilinders gooien. Dan de motor in de versnelling zetten (bij voorkeur in een hogere versnelling) en dan aan het achterwiel draaien, gaat het blok nog rond?

Vooral als een motor buiten gestaan heeft, is de kans vrij groot dat er water/vocht via de inlaat in het blok terecht is gekomen. Als dat ook echt zo is.. Next project ;)
Ah goeie tip, ga ik ook zeker doen. Dus jij zegt dat als het blok niet wilt draaien, dat er dan geen beginnen aan is? En wat is een 'beetje olie' :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Een dopje is voldoende, beetje meer en hij draait niet meer rond vanwege hydrolock :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Leviathius schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:33:
[...]

Ah goeie tip, ga ik ook zeker doen. Dus jij zegt dat als het blok niet wilt draaien, dat er dan geen beginnen aan is? En wat is een 'beetje olie' :P
Dat hoeft echt maar een heel klein beetje te zijn, zoals @Joopieboy al zegt.. Als je er teveel in gooit gaat 't blok ook niet meer rond :+ Opzich, als je de bougies eruit laat bij je 1e test kan het niet zo heel veel kwaad. Wat je er teveel in gegooid hebt kan er dan ook via het bougiegat weer uit :P Een beetje op gevoel, maar laten we zeggen dat 't dopje van bijv. een cola fles vullen genoeg is. Het gaat erom dat er wat olie op de zuigers ligt en de zuigerveren wat olie kunnen vangen voordat de boel "ineens" in beweging wordt gezet.

* Destruction heeft dit bij de Magna ook zo gedaan. Daarvan was bekend dat 't ding al lang niet meer had gelopen, voordat we onderdelen gingen bestellen en/of er verder tijd in zouden gaan steken wilden we eerst weten of er nog leven in 't blok zat. Toen-ie nog rond bleek te gaan (en dit mag ook niet te licht natuurlijk, want anders heeft-ie geen compressie) ben ik verder gegaan met de carbs eraf halen en schoonmaken. Toen dat klaar was heb ik een test accu aangesloten, de motor een paar keer rond laten gaan met uitgeschakelde ontsteking om de kans op beschadigingen zo klein mogelijk te maken. Maar als het ding dan voor het eerst weer tot leven komt.... 8)

* Destruction moet nog eens op zoek naar een goede (maar ook weer niet al te dure) camera, om het opknappen van de Magna en daarop volgende projecten vast te kunnen leggen. Heb nog wel 'n 10 jaar oude filmcamera liggen, maar dat ding filmt niet in HD dus dat lijkt me niet zo'n goed idee.

[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 28-05-2019 20:47 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 15:46
Nou, dat setje Indiase banden waar ik over twijfelde te vervangen is ook tot een abrupt einde gekomen. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wNEmvss.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die ga je niet meer redden nee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
[...]

Tadaa (klik)

Cool! Ga je de voortgang hier posten of op Youtube?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
R0y. schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:57:
[...]

Cool! Ga je de voortgang hier posten of op Youtube?
Natuurlijk zal ik de Tweakers motormannen als eerste op de hoogte houden, maar ik zal ook zeker een videoserie maken voor op YouTube. ChaseontwoWheels is ook weer een nieuwe Wrecked Bike Rebuild serie begonnen met een Panigale 959. Dus dan kan ik mooi meeliften op de zoekacties van mensen, maar dan met een wat ouder motortje :+

Verwacht niet een zelfde productiekwaliteit qua video's als bij Chase hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:44
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:35:
Zul je net zien, zondag de motor gepoetst, waarbij de tomtom ook wat spatten heeft opgelopen.
En nu het befaamde, of beter beruchte, condens achter het scherm. Ik heb een van de eerste riders uit deze serie, en nooit dit probleem gehad. (Bommes wel dacht ik)

Op tomtom zal ik vast niet hoeven rekenen, plus een werkende Navi zou donderdag wel fijn zijn. Dus: open gemaakt (ging verrassend makkelijk) en nu maar in de hetelucht oven gelegd om zo snel mogelijk te drogen. Voor de grapjassen: op 32 graden, en ja, mijn oven is betrouwbaar op die temperatuur. Zo wordt het ding hopelijk vlot droog geföhnd. De rest van de nacht en morgen nog in een bak rijst, en dan weer netjes dicht maken.

Couscous schijnt beter te werken dan rijst: is kleiner en heeft een grotere vochtopname dan rijst. Ik hoop voor je dat het lukt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 21:21
Raym09 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:46:
Nog meer goed nieuws!

De route voor de Tweakers rit van 22 juni is gereden, aangepast en gereed!

De route in GPX

De planning:
10:30 verzamelen bij de McDonald's bij Heteren aan de A50.
11:00 aanvangen met de route
+/-13:00 lunchstop bij de Goudreinet in Vuren
met een uurtje lunch zouden we rond 16:00 weer terug bij de McDonald's in Heteren zijn. (hou echter rekening uitloop door slome pozers zoals bijv. @Vrijdag :>

Tanken kan bij de BP achter de McDonalds en de Tango iets verderop, halverwege de route bij de lunchstop zit nog een BP waar zo nodig getankt kan worden.

Zorg voor een volle tank voor de start van de rit en voor frisse zin. Voor degene met hooikoorts neem je pillen in, we rijden een groot deel van een bloezemtocht.

Vooralsnog gaan we afhankelijk van het aantal personen dat opdaagt in zo'n 3 groepen rijden. Dit heeft vooral met het eerste deel van de route te maken, daar zitten een rits smalle weggetjes tussen. We zijn al met 3 voorrijders (@Grubeater @Joopieboy & ik.

Degene met navigatie en die als achtervang willen rijden zijn van harte welkom, evenals een 4e voorrijder als de daadwerkelijke groep groter word dan nu verwacht.

Tagtime:
@BartW
@charrel
@Destruction
@w4rguy
@SmurfLink *O*
@Pagman
@darkkingll
@Mitssz
@timmie271
@alexthegrat
@Bommes
@DateTime.Now
@etwintje
@iFrost
@InZane
@Melkunie
@NLDViane
@sypie
@wimmel_1
@noes
@Imo62
@WielerManiak
@caesar1000
@Grubeater
@Joopieboy
@Frans92
@Verwijderd (& Zn?)
@Maegrim

De misschientjes:
@Rick-Jan
@Patrock
@Mauritio

Ben er zeker 2 vergeten te taggen, dat krijg je ervan als je met je naam inschrijft en je nick niet vermeld :+

Ga je mee laat het even weten, ga je niet mee laat het ook even weten. Sta je er niet tussen en wil je mee > laat het weten.

Teaser van de rit van vandaag!
[Afbeelding]
Leuk, ik ben er bij! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Leviathius schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:59:
[...]

Verwacht niet een zelfde productiekwaliteit qua video's als bij Chase hoor ;)
Chase heeft de hele dag de tijd, die doet het full time op YouTube, die verdient er genoeg mee. Dus dan kan je ook wat langer pielen met je videoproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
R
[...]

Tadaa (klik)

Ziet er vooral erg stoffig uit. De hele tijd buiten gestaan en geen schoonmaakbeurt meer gehad. Als de techniek in orde is kan je hier nog wel iets leuks van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Woask and nothing of value was lost...

@DrivinUCrazy dat is wel maf.... Je zou toch zeggen dat zo'n ding tegen een beetje water moet kunnen. Welke Rider was dat? Mijn 400 heeft toch al aardig wat plensbuien overleefd zonder issues gelukkig.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik heb de Rider 40, zo'n beetje vanaf het eerste uur.
Het gekke is vooral dat ie echt wel ergere hoosbuien heeft meegemaakt dan deze paar spatjes.

Net bij thuiskomst eens even een blik in de oven (waar overigens ook een bakje zout in staat om het vocht op te nemen) geworpen, en het ziet er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vergis je niet dat er qua bouwwijze belachelijk weinig verschil zit met een Rider of een Go. :) En misschien dat rubbertje extra wat erin zit dat droogt ook uit door de jaren heen, dus ja kan gebeuren en shit happens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
@Woask dan valt die ene spijker bij mij wel mee :+

Hier zaterdagochtend de motor wegbrengen voor z'n megabeurt *O* Staat al bijna een week stil en kan hem pas de 8e weer ophalen met een leuk factuurtje -O-

Maar dan kan ie er wel weer tegenaan :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als ie net zo leuk wordt als bij mij zou ik je billetjes alvast maar invetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Joopieboy schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:48:
Als ie net zo leuk wordt als bij mij zou ik je billetjes alvast maar invetten :+
Ik verwacht iets minder dan 2/5e deel van jou rekening, maar hij zou mij nog bellen als het goed is over de prijs :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Net de tomtom in elkaar gezet en jawel: de condens lijkt vooralsnog weg te zijn. Wel komt ie nu soms weer in die bootloop terecht, alsof de aan/uit knop soms blijft hangen. (of daar zit nog water in, verklaart dan ook direct waar het lek zit.)
Nu eerst terug in de rijst, morgen nog een sessie in de oven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Woask schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:48:
Nou, dat setje Indiase banden waar ik over twijfelde te vervangen is ook tot een abrupt einde gekomen. 8)7
[Afbeelding]
Tijd voor een frisse band inderdaad! Lijkt het nou maar zou, of is die band nou ook een partij vierkant? Er lijkt profiel op de wang van de band te zitten.

Heb je al een merk en type band op t oog?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:53:
Net de tomtom in elkaar gezet en jawel: de condens lijkt vooralsnog weg te zijn. Wel komt ie nu soms weer in die bootloop terecht, alsof de aan/uit knop soms blijft hangen. (of daar zit nog water in, verklaart dan ook direct waar het lek zit.)
Die Tom-Tom toestellen voor op de motorfiets zijn toch waterdicht? Water wat er eenmaal ín zit gaat er normaliter nóóit meer uit.... 8)

Succes met het weer terug in elkaar zetten én hopend op een werkend toestel ná je actie's (y) (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:37
DateTime.Now schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:55:
[...]

Bedankt voor de tip, echter hij maakt het wel erg duidelijk in de klantenservice ;

[...]
Ah, nooit gezien. Tot nu toe had hij altijd wat ik zocht. Maar heb je eens bij een Officiele Honda dealer geprobeerd of CMSNL?

Vanavond maar wéér terug naar de monteur dit keer met het voorwiel. Had laatst nieuwe banden laten monteren, bij eerste rit glas in de achterband gereden. Band laten vervangen, en nu lekt het ventiel aan de voorkant. Heb hem maar gezegd dat ik niet wéér het wiel eruit ga halen en dat ik lekker met de motor kom. Het is maar een stukje rijden en neem voor de zekerheid een compressor mee.

Als het allemaal dicht is wat spulletjes bij elkaar rapen en hopelijk morgen en overmorgen in Luxemburg sturen met het vrouwtje. Alvast een oefening voor Noorwegen oOo

[ Voor 45% gewijzigd door Thoit op 29-05-2019 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Hmm, na zo'n 13k km begint de achterband van de Caponord ook wel wat aan het eind te raken. Jammer, ik had gehoopt dat die toch een wat langere levensduur zou hebben. Die stoplichtsprintjes tegen de Panigale hier na het werk helpen niet gok ik :+

Eens kijken of ik er gewoon weer een nieuwe Pilot Road 5 onder hang, of een andere ga proberen. Voor kan opzich nog wel even, maar zeker als het een ander merk word vervang ik ze toch liever tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Anders de PR4 nemen? Die schijnt een net iets langere levensduur te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:13
Dat idee heb ik ook. Mijn PR5 zijn een stuk sneller vierkant terwijl ik minder w/w heb gereden als in het verleden. Hoop er nog even mee te kunnen doen want heb er zeker nog geen 7k opstaan.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Snel vierkant worden vind ik dan weer redelijk meevallen. Al komt dat waarschijnlijk doordat ik erg veel vertrouwen heb gekregen in de randen van die band, waardoor ik nogal eens flink op het gas wil gaan in de bochten. Dat vreet die zachte compound snel op waardoor die alsnog niet veel langzamer slijt dan het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik vind ook dat die sneller vierkant wordt. Met het vertrouwen tot op de rand zit het inderdaad echt wel goed, maar ik heb er nu 4150 km onder zitten en laatst heb ik bewust een hele dag bochten extra schuin genomen om het vierkante weer wat weg te krijgen. Voorheen zou ik niet eens op het idee zijn gekomen om dat te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Ha dat ben ik inderdaad nu ook meer aan het proberen. Voor mijn gevoel is de band daardoor al iets minder vierkant als dattie was maar dat is geen zekerheid. Kwa rijgedrag veel vertrouwen in de band, maar met de PR4 met veel W/W werd die uiteindelijk ook wel vierkant maar niet zo snel als dat nu het geval is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Spannend ik ga morgen kijken bij een BMW R1150RS uit medio 2002 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:40
Ter voorbereiding voor de nieuwe trip ben ik opzoek naar saddle bags voor mijn V-strom (2005).
In de eerste instantie dacht ik dat Enduristan Monsoon 3 aan mijn eisen zal voldoen. Maar helaas past deze niet (komt volledig over de uitlaat).

Nu heb ik ter inspiratie op foto's gezocht met soft luggage V-strom maar de meeste hebben zo'n rack voor de uitlaat. Heeft iemand misschien nog tips hoe je zonder racks saddle bags op V-strom kan plaatsen? Of kom ik niet onderuit om de racks te installeren?

Alle tips zijn welkom.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:36

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:53:
Verwacht niet teveel van de rijst... Het vochtopnemend vermogen ervan valt erg tegen, maar op een of andere manier is het een soort grootmoederswijsheid geworden. Je zou er zelfs je mobieltje mee kunnen drogen (niet dus).

Warme lucht werkt prima (met mate, qua temperatuur uiteraard). Je zou een (paar) zakje(s) silicagel in de behuizing kunnen doen, als je daar ruimte voor hebt. Dat spul is specifiek bedoeld om vocht op te nemen. Is de Tomtom echt dicht, dan nemen ze het restantje vocht dat in de lucht zit, op en ben je ervan af. Zit er een klein lekje in, dan blijven ze absorberen totdat ze verzadigd zijn. Dan vervangenen je kunt er weer even tegenaan.

Je kunt ze online makkelijk vinden, ook op Ali stikt het van allerlei soorten en maten, voor weinig. Wel erg goed afgesloten bewaren.

[ Voor 5% gewijzigd door Joepla op 29-05-2019 12:20 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Xoxol schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:14:
Ter voorbereiding voor de nieuwe trip ben ik opzoek naar saddle bags voor mijn V-strom (2005).
In de eerste instantie dacht ik dat Enduristan Monsoon 3 aan mijn eisen zal voldoen. Maar helaas past deze niet (komt volledig over de uitlaat).

Nu heb ik ter inspiratie op foto's gezocht met soft luggage V-strom maar de meeste hebben zo'n rack voor de uitlaat. Heeft iemand misschien nog tips hoe je zonder racks saddle bags op V-strom kan plaatsen? Of kom ik niet onderuit om de racks te installeren?

Alle tips zijn welkom.
Ben je specifiek op zoek naar soft luggage die opzij hangt? Want ik gebruik zelf een Kriega US-20 op de buddy. Je kan de Kriega tassen uitbreiden door er andere aan te hangen, dus daarmee bekom je misschien het gewenste effect?
Ze hebben ook zijdelingse tassen, misschien moet je daar eens tussen kijken?
https://kriega.com/modern-classic

[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 29-05-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Afgelopen weekend met een vriend van me een weekeindje Limburg gedaan, was leuk sturen daar!

Op één ding na, wilde m'n motor op de bok zetten toen dit gebeurde
Boksteun afgebroken
met als resultaat dat de motor op zijn zij terecht kwam -O-

Gelukkig nauwelijk schade; kon 'm nog redelijk tegenhouden én de zijkoffers zaten erop, maar wel een licht gekneusde hand en spierpijn van mijn poging 'm nog overeind te houden :/

Stonden nog te kijken hoe we 'm weer overeind gingen krijgen toen iemand van het in de buurt liggende terras aan kwam lopen met de vraag of we hulp nodig hadden d:)b

Maar eens kijken of dit met een solide stuk staal in de holle buis nog gelast kan worden, of dat er compleet nieuwe middenbok onder moet :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

! :D

Dat is nog erger dan een manke Ducati :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Nou, dat was me een ochtendje wel.

Vanochtend begint er een file, ik rem af en met een gangetje of 40-50 kijk ik naar rechts om te kijken of ik kon gaan filefilteren.
Ik kijk weer voor me en de auto voor me staat stil. Het snelheidsverschil niet kunnen wegremmen helaas.
Schade aan mezelf: niets. Gelukkig maar. Op een motor loopt het al gauw verkeerd af natuurlijk.
Schade aan de auto voor me: bumpertje en een stekker.
Schade aan de motor: verbogen voorvork en een kapot voorspatbord.

Het lijkt wel alsof er een vloek rust op het vervangen van je uitlaatbochten van een Fazer, @noes

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
@Frans92 damn... goed dat je zelf ongedeerd bent. Die situatie (overgang normaal verkeer naar filefilteren) is eigenlijk de meest hachelijke die je toch dagelijks tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:09
Frans92 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:28:
Nou, dat was me een ochtendje wel.

Vanochtend begint er een file, ik rem af en met een gangetje of 40-50 kijk ik naar rechts om te kijken of ik kon gaan filefilteren.
Ik kijk weer voor me en de auto voor me staat stil. Het snelheidsverschil niet kunnen wegremmen helaas.
Schade aan mezelf: niets. Gelukkig maar. Op een motor loopt het al gauw verkeerd af natuurlijk.
Schade aan de auto voor me: bumpertje en een stekker.
Schade aan de motor: verbogen voorvork en een kapot voorspatbord.

Het lijkt wel alsof er een vloek rust op het vervangen van je uitlaatbochten van een Fazer, @noes
Da's zuur idd, gelukkig heb je zelf niets. Hopelijk is de schade nog schappelijk te verhelpen.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

@Dryhte Heb je helemaal gelijk in. Is ook echt een rotovergang van gewoon rijden naar filteren.
@mr_zippey Ik heb een beetje gezocht en als de schade tot de voorvork en spatbord beperkt is, dan zou ik voor €400 klaar kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Pff balen @TheRookie en @Frans92 !

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Frans92 dat is zuur, succes met het herstel! Is je balhoofd e.d. nog wel recht?

@TheRookie goed spul... Zo heb ik ook wel eens iemand zijn standaard zien uitklappen die spontaan op de grond donderde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Chakotay schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:41:

@TheRookie goed spul... Zo heb ik ook wel eens iemand zijn standaard zien uitklappen die spontaan op de grond donderde :+
Zolang 't maar alleen de standaard was die op de grond donderde :+

't is een motor uit 1996, die heeft vást al e.e.a. meegemaakt ;)
Te oordelen naar een breukvlak had ie in het verleden al eens een keer een klap gehad... ongeveer de helft van het breukvlak van de buis was 'vers', de andere helft verroest.

'M op de jiffy zetten na die breuk was inderdaad ook wel een spannend momentje :o

[ Voor 5% gewijzigd door TheRookie op 29-05-2019 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Chakotay schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:41:
@Frans92 dat is zuur, succes met het herstel! Is je balhoofd e.d. nog wel recht?

Dat weet ik niet, de sleepdienst heeft de motor naar mijn ouders gebracht. Daar in de garage gezet en echt goed de schade bekijken komt later wel.
Weet wel zeker dat mijn voorvork verbogen is en het spatbord verrot is. Voorwiel lijkt nog wel rond te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
Frans92 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:39:
@Dryhte Heb je helemaal gelijk in. Is ook echt een rotovergang van gewoon rijden naar filteren.
@mr_zippey Ik heb een beetje gezocht en als de schade tot de voorvork en spatbord beperkt is, dan zou ik voor €400 klaar kunnen zijn.
Dat lijkt mij wel schappelijk zie hier 150,- per poot compleet.. En inderdaad even goed kijken of je balhoofd/t-stuk geen schade heeft opgelopen..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 14:21
Joepla schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:18:
[...]

Verwacht niet teveel van de rijst... Het vochtopnemend vermogen ervan valt erg tegen, maar op een of andere manier is het een soort grootmoederswijsheid geworden. Je zou er zelfs je mobieltje mee kunnen drogen (niet dus).

Warme lucht werkt prima (met mate, qua temperatuur uiteraard). Je zou een (paar) zakje(s) silicagel in de behuizing kunnen doen, als je daar ruimte voor hebt. Dat spul is specifiek bedoeld om vocht op te nemen. Is de Tomtom echt dicht, dan nemen ze het restantje vocht dat in de lucht zit, op en ben je ervan af. Zit er een klein lekje in, dan blijven ze absorberen totdat ze verzadigd zijn. Dan vervangenen je kunt er weer even tegenaan.

Je kunt ze online makkelijk vinden, ook op Ali stikt het van allerlei soorten en maten, voor weinig. Wel erg goed afgesloten bewaren.
Volledig niet motor gerelateerd:
Heb er toch meerdere telefoons weer levend mee gekregen die het tot op de dag van vandaag weer doen. Toentertijd een Samsung Star in een glas water gemikt in mn slaap (van de rand van mn bed in het glas op de grond), heeft toch zeker 4 uur in het water gedobberd. Xperia Z zou waterdicht moeten zijn, was ie niet, na 3 dagen in de zon en rijst deed ie het weer en gebruik deze 6 jaar later nog als navigatietelefoon op de motor. Leverde overigens een leuk verhaal op bij de douane op Schiphol :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Deze natte tomtom is ook niet mijn eerste rodeo met elektronica. ;)
Natuurlijk weet ik dat silica beter werkt... Maar ik weet ook dat silica niet zo heel gezond is. En om dat nou in de oven te gooien die ik vanavond ook weer gebruik voor lasagne, lijkt mij nu ook weer geen strak plan.
Plus dat de kleinste vochtvreter die ik momenteel heb liggen een unit van 1,2 kg is. :P

:|
Nu heb ik zin in lasagne. En bedankt he! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aidanl
Het voelt als @Vrijdag vandaag... misschien een korte preview van het beeldmateriaal? :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Misschien toch eens MotorTrend checken...?

spoiler:
"Bridge to engine room"
_O-

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 29-05-2019 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:50:
Deze natte tomtom is ook niet mijn eerste rodeo met elektronica. ;)
Natuurlijk weet ik dat silica beter werkt... Maar ik weet ook dat silica niet zo heel gezond is. En om dat nou in de oven te gooien die ik vanavond ook weer gebruik voor lasagne, lijkt mij nu ook weer geen strak plan.
Plus dat de kleinste vochtvreter die ik momenteel heb liggen een unit van 1,2 kg is. :P

:|
Nu heb ik zin in lasagne. En bedankt he! :P
Je hoeft de silica ook niet in de oven te gooien. Gewoon in een afgesloten plastic bak met silica mikken.

Daarnaast, het is eigenlijk helemaal niet ongezond. Je kan het gewoon eten, komt er weer uit, maar er staat op die dingen do not eat omdat kleine kinderen erin kunnen stikken. ;) Niet dat die kunnen lezen, maarja, de ouders hopelijk wel.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
noes schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 23:07:
[...]
Tijd voor een frisse band inderdaad! Lijkt het nou maar zou, of is die band nou ook een partij vierkant? Er lijkt profiel op de wang van de band te zitten.

Heb je al een merk en type band op t oog?
Nee die band is alles behalve vierkant, de randen zijn ontzettend steil. Op de foto ziet het er ook een beetje raar uit, lijkt ook net alsof 'ie tot op z'n wear indicators is afgesleten.

Heb zojuist online een setje Michelin PP 2CT besteld, want bij de garage was ik pas 15 juni aan de beurt. Dat was mij een beetje te gek.

Ik heb al het benodigde gereedschap om motorbanden te wisselen, behalve een compressor. Zit te twijfelen om er een te kopen, maar wie zegt dat ik over 3 jaar nog steeds zelf banden wissel. Zo niet dan is het die investering in een compressor ook niet waard. Net een compressor besteld, setje banden + compressor = €350. Dat is hetzelfde als bij de dealer voor een bandenwissel. :9 Edit2: Na 10 bandjes gewisselt te hebben heb ik het er uit qua kosten, uitgaande van dat een bandenwissel €40 per band kost bij een dealer/garage.

[ Voor 12% gewijzigd door Woask op 29-05-2019 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Een compressor is altijd handig.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Xoxol schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:14:

Alle tips zijn welkom.
@Bommes is nu onderweg in Frankrijk met zijn Vstrom en zelfgemaakte tassenrekje.

Daar kun je wel wat inspiratie uit halen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Woask een compressor is voor veel meer dan banden wisselen handig lijkt me :) Simpelweg op spanning houden van banden, zooi wegblazen, luchtgereedschap kunnen gebruiken, etc... Hier is het juist andersom, ik heb wel een compressor maar niet de rest van het gereedschap om banden te wisselen :+

Vanwaar de oude Pilot Power 2CT ipv een nieuw model (Power 3 of RS bijvoorbeeld) overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
Chakotay schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:00:
Vanwaar de oude Pilot Power 2CT ipv een nieuw model (Power 3 of RS bijvoorbeeld) overigens?
Omdat ik geen gangbare maat achterband heb, een 150/60/17. Ik zag trouwens wel dat de Road 5 er nu in mijn maat is, de voorgaande versies niet. Ik denk dat ik die van de winter ga proberen, mijn vorige setje PP 2CT is ongeveer 11k km meegegaan, dus het setje wat ik nu besteld heb is wel aan vervanging toe voor de herfst/winter. Ik denk dat ik dan is een ander merk ga proberen. Niet dat ik nu ontevreden ben, maar misschien heb ik wel een veel beter gevoel bij een Pirelli/Dunlop/Bridgestone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

aidanl schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:02:
Het voelt als @Vrijdag vandaag... misschien een korte preview van het beeldmateriaal? :D
Patience comes to those who wait 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:08
Oh ok

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AC7FJauiwZoDr5oZ2WEEzvQz/medium.jpg

Ik heb het overleefd, het heeft 2 uur duwen en trekkenv gekost en best wel wat schade aan de motor en mij zelf. Lesje geleerd zeg maar.
Niet alleen de Parpallion op gaan en door de sneeuw willen rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wdvdw32y1NWfHSzT8ZltFS3j/medium.jpg

Meer verhalen volgen nog. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Bommes op 29-05-2019 21:45 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
SmurfLink schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:57:
[...]

Je hoeft de silica ook niet in de oven te gooien. Gewoon in een afgesloten plastic bak met silica mikken.

Daarnaast, het is eigenlijk helemaal niet ongezond. Je kan het gewoon eten, komt er weer uit, maar er staat op die dingen do not eat omdat kleine kinderen erin kunnen stikken. ;) Niet dat die kunnen lezen, maarja, de ouders hopelijk wel.
Na het weer in elkaar zetten ontstonden er weer vreemde effecten, dus nogmaals uit elkaar gehaald en nu met die 1,2 kg vochtvreter in een luchtdichte zak gestopt. Morgen vlak voor vertrek zet ik m wel weer in elkaar en dan werkt ie wel, óf ik ben 4 dagen lang geen voorrijder. Helaas. :)

@Bommes wtf. Dat zijn foto's die ik niet wil zien, maar ik ben wel blij met het teken van leven. Ik vroeg me al af waar de volgende post bleef.

[ Voor 8% gewijzigd door DrivinUCrazy op 29-05-2019 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Bommes schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:43:
Oh ok

[Afbeelding]

Ik heb het overleefd, het heeft 2 uur duwen en trekkenv gekost en best wel wat schade aan de motor en mij zelf. Lesje geleerd zeg maar.

[Afbeelding]

Ik zag het al op FB voorbij komen, gelukkig zelf niet al te veel problemen toch?

Ik ga vrijdag en zaterdag wat stukjes van de TET in Nederland en België rijden, wel met een goede vriend van mij.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
@DrivinUCrazy
Ik heb de route dagen zo "lang" gemaakt dat ik in de avond geen puf meer heb om een verslag te maken.

Vandaag was een tussen dag. Ik had me een dag vergist met de routes maken, 1 dag te veel zeg maar. Dus dacht ik er een rustig dagje van te maken, en naar het start punt van een dag later te rijden.

Tot ik langs deze pas reed, die heb ik 2 keer terug ook gedaan met de Vespa.
De V-strom moet dat ook kunnen.
Dat kan ie ook naar niet in de sneeuw..

Ik heb echt geluk gehad, het ding was niet terug omhoog het pad op te krijgen.
Dus naar beneden moest het.
Ik ben denk ik wel 10 gevallen waarvan 1 keer "helling af".
De motor maakte daarbij "slechts" 1 koprol. Ik een paar meer.

Maar goed, hij doet het nog, rijd nog perfect, en ik heb allen maar wat schrammen en blauwe plekken. Oh en een lesje geleerd, dit niet alleen doen.
Ik dacht echt ook moet dat ding daar achter laten en de 10km terug naar de "beschaving" lopen

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
De verslagen komen wel, het gaat meer om het teken van leven. Je bent tenslotte alleen op pad. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
DrivinUCrazy schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:55:
De verslagen komen wel, het gaat meer om het teken van leven. Je bent tenslotte alleen op pad. ;)
Ik zou zeggen: sluit bij me aan volgend jaar.
Is wel met tent enzo 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Woask schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 19:01:
[...]

[...]
Ik heb al het benodigde gereedschap om motorbanden te wisselen
[...]
Heb je zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/thphGE5.png

Of z'onding:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3XiLRrb.png
?

De eerste is namelijk gemaakt door Bihr... en die tweede door Satan's buitenechtelijke kind met Luciferette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
steveman schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 22:01:
[...]
De eerste is namelijk gemaakt door Bihr... en die tweede door Satan's buitenechtelijke kind met Luciferette.
>:) Geen van beide, gewoon 2 bandenlichters. ( https://www.conrad.nl/p/hazet-650k-20-bandenlichter-801335 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Laatst online: 08:49
Bommes schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:54:
@DrivinUCrazy
Ik heb de route dagen zo "lang" gemaakt dat ik in de avond geen puf meer heb om een verslag te maken.

Vandaag was een tussen dag. Ik had me een dag vergist met de routes maken, 1 dag te veel zeg maar. Dus dacht ik er een rustig dagje van te maken, en naar het start punt van een dag later te rijden.

Tot ik langs deze pas reed, die heb ik 2 keer terug ook gedaan met de Vespa.
De V-strom moet dat ook kunnen.
Dat kan ie ook naar niet in de sneeuw..

Ik heb echt geluk gehad, het ding was niet terug omhoog het pad op te krijgen.
Dus naar beneden moest het.
Ik ben denk ik wel 10 gevallen waarvan 1 keer "helling af".
De motor maakte daarbij "slechts" 1 koprol. Ik een paar meer.

Maar goed, hij doet het nog, rijd nog perfect, en ik heb allen maar wat schrammen en blauwe plekken. Oh en een lesje geleerd, dit niet alleen doen.
Ik dacht echt ook moet dat ding daar achter laten en de 10km terug naar de "beschaving" lopen
Schrikken zeg, fijn dat alles betrekkelijk goed is afgelopen nog. Dat ziet er niet uit als een goede omgeving om alleen te stranden. :o

Morgen ga ik ook die kant op. Motor op de trailer, paar dagen rondtoeren in de Ubaye omgeving. Heb je nog tips voor bepaalde plekjes of Cols? De bekende staan op het lijstje, Bonette, Alos, Vars, Izoard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Als het niet soepel gaat, stop voordat je de velg van z'n lak ontdoet ;)

Oh en de tip van Ari Grootader met z'n föhn is een hele goede : YouTube: How To Change & Balance Your Own Motorcycle Tires | MC GARAGE

Succes iig!

Trouwens, wat een rotberoep (bijbaan?) hebben die twee zeg...

[ Voor 18% gewijzigd door steveman op 29-05-2019 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:43:
Oh ok

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Holy shitballs Batman :X Dat is letterlijk in the middle of nowhere! Hopelijk wel alles goed verder?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
Pas geleden nog gedaan met een 10" scooterbandje, was wel even zwoegen hoor.. maarja grotere gaat makkelijker hé :P

ohja en omdat die aluvelgen snel beschadigen, had ik velgbeschermers gebruikt..
Afbeeldingslocatie: https://www.uitlaatstore.nl/shops/bolski/thumbs/722-03-46-velgenbeschermers-paar.jpg

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.