Psst:Vrijdag schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 08:54:
[...]
Als overdrijven echt een vak was, was ik zzp'er geworden

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Psst:Vrijdag schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 08:54:
[...]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hey, niets mis met freelancers.Vrijdag schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 08:54:
[...]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Yep, iid. Wat een geld voor een stukje rubber....Streepje schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 07:35:
[...]
deze zoek jij denk ik,
http://webshop.motorcentr...edemper-tandwieldrag.html
Gewoon die van boonstra halen. Dat is het goedkoopst.BvZwolle schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 02:08:
MIsschien dat iemand mij kan helpen. Ik ben op zoek naar een nieuw rubber voor in mijn achterwiel ( https://www.boonstraparts...ubbers-2008&ID=B10002EYEQ )
Ik kan nergens vinden waar ik dat nieuw kan krijgen zonder dat ik €8,95 bestelkosten via Triumph moet betalen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Yep, alleen die zien er precies hetzelfde uit als die van mij en ik vraag me af of dat wijsheid is dan.Tylen schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:10:
[...]
Gewoon die van boonstra halen. Dat is het goedkoopst.
[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 25-05-2019 13:05 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Waarom geen stalen remleidingen??Joopieboy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:58:
Vandaag mijn vriendin weer wezen ophalenFrisse remmetjes, nieuwe linkerkuip:
[Afbeelding]
Dynamodeksel en wat boutjes enzo komen met de beurt wel eind Augustus
Maar goed, deze stapel:
[Afbeelding]
Samen met een setje zgan schijven, nieuwe remslangen, gereviseerde klauwen zitten er nu onder:
[Afbeelding]
Ik rij nooit met pekel, maar hier zie je toch wat 1,5 jaar met woon-werk verkeer voor aanslag is op je remmen:
[Afbeelding]
En achter ook alles nieuw en gereviseerd:
[Afbeelding]
Zie net dat het rubber van de beugel omlaag is gezakt, zo nog even terugzetten. Moet ook nog even de nieuwe schakelpook iets anders afstellen, en misschien de koppelingskabel even bijstellen. Die komt wat laat op.
Begonnen met inremmen, gevoel is direct anders, veel vaster en steviger, niet een punt waarop je kan remmen en dan door moet drukken, nu heel mooi geleidelijk. En warm, wat een feest!Alsof je een anker uitgooit zo hard.
Remmen blijft mooi knetterhard, worden niet wat zachter met aanleggen van de rem, nee ze blijven (eindelijk) volledig op druk en strak ook al zijn ze warm(er).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuk stukje binnendoor nog gereden, maar ik moet zeggen dat ik nog wel even wat vertrouwen terug moet krijgen. Ik ben niet direct meer vriendjes net zoals met de MT10 van @wimmel_1.Voorbandje kreeg ik met dit weer net niet helemaal lekker warm dus dat stapt ie wat snel opzij en dat gevoel irriteert mij steeds meer. Zodoende het doordrukken en werken in de bochten (ik heb geen stuur) en met name kortere bochtjes met draaien enzo dan moet ik toch nog even wat meer vertrouwen krijgen.
[Afbeelding]
En de cockpit:
[Afbeelding]
Maar die remmen, wat een genot.
Lees en kijk eens goed schat
That's one sexy beast
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Aardig krengetje, ze hapt af en toe naar de baas, en zuipt meer dan een dakloze achter het station, ze rochelt en rookt af en toe wat, maar ik ben er wel verliefd op.
Zie alleen remslangen staan.. niet of het staal is of rubber..
Dit zijn de welbekende HEL Stalen remleidingen idd:Secsytime schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:32:
[...]
Zie alleen remslangen staan.. niet of het staal is of rubber..
Maar het zijn dus wel stalen remleidingen? Met een coating dan ofzo?
[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 25-05-2019 13:55 ]
Joopieboy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:28:
[...]
Aardig krengetje, ze hapt af en toe naar de baas, en zuipt meer dan een dakloze achter het station, ze rochelt en rookt af en toe wat, maar ik ben er wel verliefd op.
Die markering op de achterbrug is totaal niet nauwkeurig. Daar zou je het achterwiel en de ketting ook niet op moeten verstellen. Als je het goed wilt doen dan zijn daar handige hulpmiddelen voor zoals:Donib schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:19:
Bij het spannen van de ketting middels de spanners achter. Ik veronderstel dat de markeringen gelijk moeten zijn aan beide kanten, echter krijg ik de rechter kan niet op spanning, het boutje zit dan nog beetje los en kan strakker gedraaid worden voordat deze echt aangrijpt. Als ik dit doe dan zijn de markeringen niet in een lijn.
Zit hier een tolerantie in of maakt het niet zo uit dat een van de bouten niet zo strak zit?
Was @lolgast toch boos dat je z'n standaard kwam jatten dat ie wraak genomen heeft?Chakotay schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:10:
@timmie271 de Ducati clubraces zijn gewoon een publiek evenementEr staat zelfs een groot spandoek van hier langs de N207 helemaal aan de andere kant van het land.
@Joopieboy mooi verslag!
@Bommes ha, ik kijk al uit naar het reisverslag
Ik heb een hoverbike nu:
[Afbeelding]
I have stability. The ability to stab.
Geldt dit standaard voor alle motoren? of valt het wel mee met de markeringen?cyntax schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:39:
[...]
Die markering op de achterbrug is totaal niet nauwkeurig. Daar zou je het achterwiel en de ketting ook niet op moeten verstellen. Als je het goed wilt doen dan zijn daar handige hulpmiddelen voor zoals:
laser uitlijning
uitlijn lineaal
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Heb het nu ook zo gedaan, markers grofweg gelijk en alles aangedraaid. Rijdt prima zoPatrock schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:57:
[...]
Geldt dit standaard voor alle motoren? of valt het wel mee met de markeringen?
Ik stel altijd af op de streepjes op de spanner, en geef een goede slinger aan het wiel om te kijken of er niet iets mega scheef loopt. Als het dan na een proefritje geen raar gedrag geeft kijk ik er verder ook niet meer naar om.
[ Voor 63% gewijzigd door steveman op 25-05-2019 19:32 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Tijger leathers ! 90 euries en een uurtje werk.Bommes schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:00:
[Afbeelding]
700km snelweg overleefd, nu in de buurt van Bourg en Bresse in Frankrijk.
Zadel van de V-strom is een heel stuk minder goed dan dat van de Fazer. En vergeleken met de Vespa mag het niet eens een zadel heten.
My but hurts..
ja klopt heb ik toen ook gedaan met mijn zadel ze zijn echt goed ....Dryhte schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:05:
[...]
Tijger leathers ! 90 euries en een uurtje werk.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik heb zelf recentelijk deze tecmate O-108 aangeschaft, beetje duur. Maar erg tevreden mee.sypie schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:39:
Net de Garmin van de motor afgehaald. Ding zat hopeloos voor het contactslot. Bovendien wil ik liever een telefoonhouder op de motor hebben, navigeren doe ik liever met een up-to-date apparaat die ik toch altijd bij me heb. Verder gebruik ik de navigatie niet veel, de meeste kilometers zijn woon-werkverkeer.
Er zat een RAM mount op, die blijft bij de Garmin. Zelf wil ik een heel nieuw systeem monteren. Om het geheel zo te maken dat het niet in de weg zit zat ik te denken aan deze:
[Afbeelding]
In combinatie met een RAM arm van 2.38" (de RAP-B-201-A). Daar bovenop zou een X-Grip RAM-HOL-UN10B moeten komen.
Dus: mount op het dashboard, arm en X-Grip.
Nu moet ik alleen nog een geschikte manier vinden om een USB-poort te fabriceren. Natuurlijk kan dat met een Neutrik chassis maar dat is wel een beetje lomp in een motor...Ik zag dat de kabels die RAM levert een aangegoten USB-A female deel hebben dat is alleen niet heel handig omdat die ergens vastgezet moet worden.
Iemand ideeën voor het laatste stukje?
Over de prijs van een USB-lader laat ik me niet uit, geen idee wat gangbaar is. Wat ik wél wil is dat het de accu van de motor niet leeg trekt.Lordsauron schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:35:
[...]
Ik heb zelf recentelijk deze tecmate O-108 aangeschaft, beetje duur. Maar erg tevreden mee.
Toevallig ben ik zelf aan het kijken naar een TomTom of Garmin omdat ik mijn telefoon toch net niet helemaal lekker vind werken, is de recentheid echt zo slecht?
Er zit een stop op, als de batterij onder een bepaald % komt stop hij met laden van de aangesloten apparaat.sypie schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:40:
[...]
Over de prijs van een USB-lader laat ik me niet uit, geen idee wat gangbaar is. Wat ik wél wil is dat het de accu van de motor niet leeg trekt.
Of mijn Garmin écht uit de tijd is durf ik niet te zeggen. Ik heb de motor nog maar 2-3 maandjes. In die tijd ben ik misschien 2 keer met de navigatie een ritje gaan maken. Wat ik me alleen zo voorstel is dat een telefoon die navigeert recenter blijft door continue verbinding met de kaartservers en verkeersinformatie.
Als dat die banden zijn waarmee ze uit de fabriek in India komen zou ik daar niet mee in de winter gaan rijden. @caesar1000 is met zijn Duke 125 eens goed onderuit gegaan met nat weer door die slechte banden. Die banden zijn vooral gemaakt om lang mee te gaan en het goed te doen met warm weer. Koud en nat weer zijn ze eigenlijk niet geschikt voor.Woask schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:27:
Nu is het alleen nog een beetje wennen aan de bandjes, ik was erg tevreden met mijn Michelin Pilot Power 2CT's, maar onder mijn nieuwe machine zitten nog de standaard banden.
PilatuS schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:30:
[...]
Als dat die banden zijn waarmee ze uit de fabriek in India komen zou ik daar niet mee in de winter gaan rijden. @caesar1000 is met zijn Duke 125 eens goed onderuit gegaan met nat weer door die slechte banden. Die banden zijn vooral gemaakt om lang mee te gaan en het goed te doen met warm weer. Koud en nat weer zijn ze eigenlijk niet geschikt voor.
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 25-05-2019 21:50 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
2CT heeft een aantal jaar geleden een vernieuwing gehad he, en dat zijn niet de banden die onder de Duke standaard zaten.PilatuS schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:30:
[...]
Als dat die banden zijn waarmee ze uit de fabriek in India komen zou ik daar niet mee in de winter gaan rijden. @caesar1000 is met zijn Duke 125 eens goed onderuit gegaan met nat weer door die slechte banden. Die banden zijn vooral gemaakt om lang mee te gaan en het goed te doen met warm weer. Koud en nat weer zijn ze eigenlijk niet geschikt voor.
Die 2CT's zijn prima, maar het gaat om die vanuit de fabriek meuk uit India die nu onder zijn fiets zitten. De oude fiets had 2CT's, maar nu mogelijk origineel spul uit India.Joopieboy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:59:
[...]
2CT heeft een aantal jaar geleden een vernieuwing gehad he, en dat zijn niet de banden die onder de Duke standaard zaten.Echt serieus goede banden, zeker voor het geld en beter dan de latere PP's. Met name ook qua slijtage... En in nat doen ze het uitstekend, stukken beter al helemaal dat een vergelijkbare BS band.
O zo idd, ja die hoekie toekie bandjes zijn leuk als je er wat warmte in krijgt van de zomer, anders is het zelfmoord. Een nieuw setje banden is goedkoper dan een nieuwe kuipenset.PilatuS schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:03:
[...]
Die 2CT's zijn prima, maar het gaat om die vanuit de fabriek meuk uit India die nu onder zijn fiets zitten. De oude fiets had 2CT's, maar nu mogelijk origineel spul uit India.
Nice! Van te voren even bellen voor een afspraak?Dryhte schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:05:
[...]
Tijger leathers ! 90 euries en een uurtje werk.
Ik ben eens gaan zoeken, maar ik kan niet eens een shop vinden die überhaupt MRF banden verkoopt, zegt al genoeg.PilatuS schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:30:
[...]
Goed om te horen dat je weer een nieuwe hebt gehaald ondanks de kostenWoask schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:27:
Sowieso was het echt weer een verademing om na 2 maanden weer te kunnen rijden. Binnenkort wil ik wel een ritje organiseren/doen met Tweakers uit Noord-Holland die daar zin in hebben.
Gamertag: timmie271
Dan zullen het dus wel die India banden zijn. Deze Duke verkoopt enorm goed in India waardoor ze ook daar worden gemaakt. De mensen daar willen een band die heel lang mee gaat dus is ie vrij hard. Een flink harde band geeft minder grip, laat staan bij 8 graden en regen. Heel verstandig om ze te vervangen, vallen door zoiets zou enorm zonde zijnWoask schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:19:
[...]
Ik ben eens gaan zoeken, maar ik kan niet eens een shop vinden die überhaupt MRF banden verkoop, zegt al genoeg.Ik ga ze snel vervangen, want ik houd wel van bochtjes pakken.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Vooral waarom ze dat soort rubber in NL eronder zettenChakotay schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:22:
Ik vind het toch wel erg jammer van een groot merk als KTM, dat ze bezuinigen op dat soort banden... Het mag dan wel een instapfiets zijn, goed rubber blijft erg belangrijk. Als ik zo'n ding nieuw zou kopen zou ik hem niet eens geleverd willen hebben op van die Currynentals, desnoods maar wat bijbetalen.
Die dingen worden daar en masse gemaakt en marge is erg klein. Een dealer draait dan zelf op voor de kosten want een importeur gaat de motor niet 300 euro duurder maken vanwege nieuwe bandjes.timmie271 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:24:
[...]
Vooral waarom ze dat soort rubber in NL eronder zetten![]()
In India is het vrij warm het hele jaar en dus minder spannend om het zo maar te zeggen...
Dat is ook zeker waar. Vooral als je bedenkt dat de nieuwprijs onder 4000 euro ligt.Joopieboy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:30:
[...]
Die dingen worden daar en masse gemaakt en marge is erg klein. Een dealer draait dan zelf op voor de kosten want een importeur gaat de motor niet 300 euro duurder maken vanwege nieuwe bandjes.
[ Voor 5% gewijzigd door timmie271 op 25-05-2019 22:34 ]
Erg jammer inderdaad en je kan het zelfs nog wel erger vinden dan dat. Opzich is het gewoon gevaarlijk mensen hier in dit land met onze temps en regen te laten rijden met dit spul. Het klinkt misschien wat overdreven, maar het is prima mogelijk dat er iemand dood door gaat. Het zou wel zo netjes zijn als KTM voor de EU wat beter rubber zou kiezen.Chakotay schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:22:
Ik vind het toch wel erg jammer van een groot merk als KTM, dat ze bezuinigen op dat soort banden... Het mag dan wel een instapfiets zijn, goed rubber blijft erg belangrijk. Als ik zo'n ding nieuw zou kopen zou ik hem niet eens geleverd willen hebben op van die Currynentals, desnoods maar wat bijbetalen.
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 25-05-2019 22:34 ]
Dat wel. Ik had weken op voorhand afgesproken zodra ik wist van mijn weekendje Den Haag, maar als je toch van die buurt bent ben je zelf natuurlijk wat flexibeler dan ik toen was.R0y. schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:10:
[...]
Nice! Van te voren even bellen voor een afspraak?
Als je naar Tiger Leathers gaat en ik ben thuis, kom gerust even langs voor een bakkie. Ik woon daar praktisch om de hoekR0y. schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:10:
[...]
Nice! Van te voren even bellen voor een afspraak?
Als ik ooit m'n volgende motor koop, passeer ik gegarandeerd ook nog 's, dus dan spreken we eens afVrijdag schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:08:
[...]
Als je naar Tiger Leathers gaat en ik ben thuis, kom gerust even langs voor een bakkie. Ik woon daar praktisch om de hoek
Dat is inderdaad een goede omschrijving! Gisteren opgehaald en gelijk een mooi stuk mee getoerd en wat een fijne fiets, ik ben enthousiast!BvZwolle schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 00:50:
[...]
Bedankt voor de vermelding. Leuk dat je het geprobeerd hebt! Heb de 1050 tiger 3 cilinder en wil eigenlijk ook niets anders. Het klinkt niet spannend, maar rijdt zo heerlijk soepel.
Ik heb toevallig een mooie Trophy op het oog in het buitenland. Mag ik een onchristelijke vraag stellen? Wat is de km stand, bouwjaar en wat heb je mogen betalen. Is het een SE uitvoering?
[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 26-05-2019 14:02 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik kijk nu naar oudere modellen waarvan ik (wij, Ad en ik) de techniek goed kennen en de onderdelen hebben liggen. Vooral enduro's tussen ~1983 en ~1995 dus. Die zullen ook 'goed gebruikt' zijn maar zijn wat minder 'high performance' dan modellen zoals de WR en dus ook minder 'high maintanance' is de gedachte.wimmel_1 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:24:
@HTT-Thalan Je moet het uiteraard helemaal zélf weten maar bij dat soort off-road / enduro motoren koop je, zeker in de prijsklasse waarin jij probeert te shoppen, eigenlijk altijd de ellende van een ander.
Die motoren zijn bedoeld om lomphard dóór en over het terrein (de 'crossbaan') te jagen en daar worden ze dan ook voor gebruikt door de eerste eigenaar(s)... Periodiek onderhoud aan het blok wil daarbij helaas wel eens een paar uur te laat uitgevoerd worden, zeker als er door de berijder toch al gekeken wordt naar een nieuwe vervanger. Latere eigenaars kijken vaak al helemáál niet meer zo spits qua uren als het op periodiek onderhoud aan komt. Ik denk persoonlijk dat je beter even een paar maanden de centen in je zak kunt houden + je budget daarna wat ophoogt ná sparen om dan vervolgens (eind van het jaar) voor een nieuwe YZ/WR-250 te kunnen gaan kijken óf voor een iets veiligere optie gaat en dan bijvoorbeeld naar een GOEDE tweedehands XT660 (X of Z) gaat kijken.
Maar: Het is en blijft natuurlijk ten alle tijden jouw feestje en keuze.....Iets met ezels en stenen gaat nú al niet helemaal meer op, geloof ik
![]()
Volgens mij sleutelt HTT-Thalan liever dan die rijdt.. niks mis mee natuurlijkwimmel_1 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:24:
@HTT-Thalan Je moet het uiteraard helemaal zélf weten maar bij dat soort off-road / enduro motoren koop je, zeker in de prijsklasse waarin jij probeert te shoppen, eigenlijk altijd de ellende van een ander.
Die motoren zijn bedoeld om lomphard dóór en over het terrein (de 'crossbaan') te jagen en daar worden ze dan ook voor gebruikt door de eerste eigenaar(s)... Periodiek onderhoud aan het blok wil daarbij helaas wel eens een paar uur te laat uitgevoerd worden, zeker als er door de berijder toch al gekeken wordt naar een nieuwe vervanger. Latere eigenaars kijken vaak al helemáál niet meer zo spits qua uren als het op periodiek onderhoud aan komt. Ik denk persoonlijk dat je beter even een paar maanden de centen in je zak kunt houden + je budget daarna wat ophoogt ná sparen om dan vervolgens (eind van het jaar) voor een nieuwe YZ/WR-250 te kunnen gaan kijken óf voor een iets veiligere optie gaat en dan bijvoorbeeld naar een GOEDE tweedehands XT660 (X of Z) gaat kijken.
Maar: Het is en blijft natuurlijk ten alle tijden jouw feestje en keuze.....Iets met ezels en stenen gaat nú al niet helemaal meer op, geloof ik
![]()
@Woask Ik ben zo vrij geweest om de gegevens aangaande jouw KTM in de OP even aan te passen...
Ik denk dat de tellerstand van de Alp dat tegenspreektSecsytime schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:38:
[...]
Volgens mij sleutelt HTT-Thalan liever dan die rijdt.. niks mis mee natuurlijk
Dan zou je dus over een jaar al ruim €5100,- aan vrij te besteden budget kunnen hebben áls je nu niet naar zomaar iets anders ging kijken....HTT-Thalan schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:46:
[...]
Ik denk dat de tellerstand van de Alp dat tegenspreekt. Het ding verdient maandelijks 300+ euro aan kilometers terúg.
De markeringen zijn inderdaad nooit helemaal accuraat. Ik gebruikte meestal een lange rij om hem af te stellen. Waarschijnlijk heb je het achterwiel niet eerst goed naar voren geduwd voordat je hem hebt gespannen. Omdat de rechterkant niet tegen de kettingspanning in opgesteld wordt beweegt hij daar wat makkelijker. Wat je kunt proberen is eerst een heel stuk naar voren stellen en dan pas naar achteren en links en rechts dan gelijk op stellen. Sowieso de as niet helemaal los draaien zodat je iets wrijving houdt. Dan weet je zeker dat de as echt tegen de spanner aanzit.Donib schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:19:
Bij het spannen van de ketting middels de spanners achter. Ik veronderstel dat de markeringen gelijk moeten zijn aan beide kanten, echter krijg ik de rechter kan niet op spanning, het boutje zit dan nog beetje los en kan strakker gedraaid worden voordat deze echt aangrijpt. Als ik dit doe dan zijn de markeringen niet in een lijn.
Zit hier een tolerantie in of maakt het niet zo uit dat een van de bouten niet zo strak zit?
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 26-05-2019 15:07 ]
Klopt, dat potten we ook op. Maar dat staat hier los van en gaat ook naar onderhoud van die twee 'werk' voertuigen (de Alp en de Toyota).wimmel_1 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:57:
[...]
Dan zou je dus over een jaar al ruim €5100,- aan vrij te besteden budget kunnen hebben áls je nu niet naar zomaar iets anders ging kijken....
[ Voor 22% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-05-2019 16:47 ]
Nee dat is niet echt in de buurt.BvZwolle schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:44:
@Bommes vanaf 30 mei tot 5 juni zit ik ook met 6 maten in Frankrijk. WIj gaan ri Alliat, geen idee of je in de buurt bent, maar wie weet tot ziens!
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
XXXVI
Ik denk ik zeg nog niks met wat ik zag staanwimmel_1 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:26:
[...]
Ben jij @SmurfLink daar nou aan @timmie271 aan het koppelen in de OP
Do { Ping } while ( LOL )
Oeps! Het was niet de bedoeling dat de kamerindeling al zou lekkenwimmel_1 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:26:
[...]
XXXVI
Dus @SniperGuy & @w4rguy zijn nu ook al een stelletjeephymerous schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:09:
[...]
Oeps! Het was niet de bedoeling dat de kamerindeling al zou lekken
Mooie omgeving! Is je mede reisgenoot op de scrambler? Komt ie makkelijk mee?charrel schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:30:
Heerlijk rondje vandaag gedaan door Oostenrijk, Italië en het bovenste natuurgebied in Slovenië.
Wat een mooi stukje wereld is dat Slovenië:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
280km gereden, energie was het laatste stuk wel wat minder. Meestal rij ik voorop om te navigeren, nu ervoor gekozen om als 2e te rijden. Hoef ik geen spoor te zoeken. Dat scheelt een hoop.
[ Voor 12% gewijzigd door A13X op 07-06-2019 17:13 ]
Awesome
Ik voel me aangesprokenRaym09 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:46:
Ben er zeker 2 vergeten te taggen, dat krijg je ervan als je met je naam inschrijft en de nick niet vermeld
[ Voor 21% gewijzigd door Imo62 op 26-05-2019 21:59 ]
Volgens mij heb jij ook een roomie.wimmel_1 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:26:
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door Grubeater op 26-05-2019 22:21 ]
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
LOL...Grubeater schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:21:
[...]
Volgens mij heb jij ook een roomie.
@Raym09 heeft de route genoeg veranderd dat ik hem nog wel een keer wil rijden.
Moet je @noes wel goed taggen hewimmel_1 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:30:
[...]
LOL...
@Noes Ik ben ooit bést lief, hoor.... Maar wie slaapt er in de badkuip?
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Dit was een bewussiewimmel_1 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:43:
[...]
![]()
Als @ephymerous z'n lijstje dadelijk (eindelijk) goed op orde heeft snapt niemand ooit nog waar het hier nú eigenlijk over ging
[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 26-05-2019 23:01 ]
XXXVI
Daar ga ik niet vanuit. We krijgen 13 juni de sleutel van ons nieuwe huis. Veel te doenRaym09 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:46:
De jullie komen hopelijk toch ook?
@Tankiej?
@Vrijdag?
@ephymerous?
XXXVI
Omdat er een tekort aan foto's is in dit topic.Raym09 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:46:
Nog meer goed nieuws!
De route voor de Tweakers rit van 22 juni is gereden, aangepast en gereed!
[...]
Teaser van de rit van vandaag!
[Afbeelding]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
And it goes BRAAAAAPP!
[ Voor 39% gewijzigd door Frans92 op 27-05-2019 08:03 ]
XBL: DonFrans
Ik haak af, dat weekend ga ik mijn oude keuken slopen en ik kom in juni al meer in Apeldoorn e.O. Dan dat ik thuis ben..Raym09 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:46:
Nog meer goed nieuws!
De route in GPX @Imo62 & @Pagman probeer nogeens?
De planning:
10:30 verzamelen bij de McDonald's bij Heteren aan de A50.
11:00 aanvangen met de route
+/-13:00 lunchstop bij de Goudreinet in Vuren
met een uurtje lunch zouden we rond 16:00 weer terug bij de McDonald's in Heteren zijn. (hou echter rekening uitloop door slome pozers zoals bijv. @Vrijdag![]()
Tanken kan bij de BP achter de McDonalds en de Tango iets verderop, halverwege de route bij de lunchstop zit nog een BP waar zo nodig getankt kan worden.
Zorg voor een volle tank voor de start van de rit en voor frisse zin. Voor degene met hooikoorts neem je pillen in, we rijden een groot deel van een bloezemtocht.
Vooralsnog gaan we afhankelijk van het aantal personen dat opdaagt in zo'n 3 groepen rijden. Dit heeft vooral met het eerste deel van de route te maken, daar zitten een rits smalle weggetjes tussen. We zijn al met 3 voorrijders (@Grubeater @Joopieboy & ik.
Degene met navigatie en die als achtervang willen rijden zijn van harte welkom, evenals een 4e voorrijder als de daadwerkelijke groep groter word dan nu verwacht.
Tagtime:
@BartW
@charrel
@Destruction
@w4rguy
@SmurfLink![]()
@Pagman
@darkkingll
@Mitssz
@Patrock
@timmie271
@alexthegrat
@Bommes
@DateTime.Now
@etwintje
@iFrost
@InZane
@Melkunie
@NLDViane
@sypie
@wimmel_1
@noes
@Imo62
@WielerManiak
@caesar1000
@Grubeater
@Joopieboy
De misschientjes:
@Rick-Jan
@Tankiej?
@Vrijdag?
@ephymerous?
Ben er zeker 2 vergeten te taggen, dat krijg je ervan als je met je naam inschrijft en je nick niet vermeld
Ga je mee laat het even weten, ga je niet mee laat het ook even weten. Sta je er niet tussen en wil je mee > laat het weten.
[Afbeelding]
Thanks, ik heb ze even aangepast.. tenminste die me opvielen.MichielK71 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 06:27:
@Bommes
Leuk verslag weer, zitten een paar foutjes in vanwege de autocorrectie.
Kan niet wachten op de rest van het verhaal. Geniet ervan en mooi weer en veilige
Km toegewenst.
Heb ik iets gemist?wimmel_1 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:26:
[...]
[ Voor 51% gewijzigd door SmurfLink op 27-05-2019 08:27 ]
Neuh
In principe heb je het navi niet nodig al kan het wel fijn zijn natuurlijk@Raym09 Ook het dagje staat in m'n agenda.Ik moet nog gaan experimenteren met navigatie op de motor dus rij het liefst in het midden ergens, gezien de 0 ervaring met een groepsrit. Mijn telefoon heeft de nare gewoonte heel snel te oververhitten met het scherm open en dan gaat 't scherm rare dingen doen, dus hoop dat rijwind 'm voldoende koelt zodat het niet met navigatie gebeurt. anders moet ik een oude kleinere telefoon met hotspot gaan gebruiken oid.
Die helderheid heb ik dus altijd op minimaal staan.timmie271 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:50:
[...]
Neuh
[...]
In principe heb je het navi niet nodig al kan het wel fijn zijn natuurlijk
Weet niet of de helderheid maximaal omhoog gaat, maar anders handmatig de helderheid instellen op je telefoon. Heb dat toen zelf ook gedaan om wat ingebrande pixels te voorkomen dankzij de boost stand op de samsung
En in de groep bij voorkeur zo ver mogelijk vooraan rijden. Reed zelf de vorige trip als 3e rijder omdat @NLDViane zo nodig voor mij moest rijden, maar dan heb je wel het minst last van het harmonica effect
De snelheid vooraan ligt gemiddeld ook wat lager dan achteraan
slecht nieuwsRaym09 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:46:
Nog meer goed nieuws!
De route in GPX @Imo62 & @Pagman probeer nogeens?
De planning:
10:30 verzamelen bij de McDonald's bij Heteren aan de A50.
11:00 aanvangen met de route
+/-13:00 lunchstop bij de Goudreinet in Vuren
met een uurtje lunch zouden we rond 16:00 weer terug bij de McDonald's in Heteren zijn. (hou echter rekening uitloop door slome pozers zoals bijv. @Vrijdag![]()
Tanken kan bij de BP achter de McDonalds en de Tango iets verderop, halverwege de route bij de lunchstop zit nog een BP waar zo nodig getankt kan worden.
Zorg voor een volle tank voor de start van de rit en voor frisse zin. Voor degene met hooikoorts neem je pillen in, we rijden een groot deel van een bloezemtocht.
Vooralsnog gaan we afhankelijk van het aantal personen dat opdaagt in zo'n 3 groepen rijden. Dit heeft vooral met het eerste deel van de route te maken, daar zitten een rits smalle weggetjes tussen. We zijn al met 3 voorrijders (@Grubeater @Joopieboy & ik.
Degene met navigatie en die als achtervang willen rijden zijn van harte welkom, evenals een 4e voorrijder als de daadwerkelijke groep groter word dan nu verwacht.
Tagtime:
@BartW
@charrel
@Destruction
@w4rguy
@SmurfLink![]()
@Pagman
@darkkingll
@Mitssz
@Patrock
@timmie271
@alexthegrat
@Bommes
@DateTime.Now
@etwintje
@iFrost
@InZane
@Melkunie
@NLDViane
@sypie
@wimmel_1
@noes
@Imo62
@WielerManiak
@caesar1000
@Grubeater
@Joopieboy
De misschientjes:
@Rick-Jan
@Tankiej?
@Vrijdag?
@ephymerous?
Ben er zeker 2 vergeten te taggen, dat krijg je ervan als je met je naam inschrijft en je nick niet vermeld
Ga je mee laat het even weten, ga je niet mee laat het ook even weten. Sta je er niet tussen en wil je mee > laat het weten.
[Afbeelding]
All-Round nerd | iRacing Profiel
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq