Hét grote motortopic - Deel 23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste
Acties:
  • 288.369 views

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22
Vrijdag schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 08:54:
[...]

Als overdrijven echt een vak was, was ik zzp'er geworden :+
Psst:

Afbeeldingslocatie: http://gallerydome.org/uploads/overdrijven_is_ook_een_vak_1240341413.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:58

Vrijdag

De Zwarte

:D _/-\o_

Krijg het heen en weer met kapitein Vrijdag 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 25-05-2019 09:24 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vrijdag schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 08:54:
[...]

Als overdrijven echt een vak was, was ik zzp'er geworden :+
Hey, niets mis met freelancers.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:52
Yep, iid. Wat een geld voor een stukje rubber....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

BvZwolle schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 02:08:
MIsschien dat iemand mij kan helpen. Ik ben op zoek naar een nieuw rubber voor in mijn achterwiel ( https://www.boonstraparts...ubbers-2008&ID=B10002EYEQ )
Ik kan nergens vinden waar ik dat nieuw kan krijgen zonder dat ik €8,95 bestelkosten via Triumph moet betalen.
Gewoon die van boonstra halen. Dat is het goedkoopst.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Tylen schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:10:
[...]

Gewoon die van boonstra halen. Dat is het goedkoopst.
Yep, alleen die zien er precies hetzelfde uit als die van mij en ik vraag me af of dat wijsheid is dan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag mijn vriendin weer wezen ophalen *O* Frisse remmetjes, nieuwe linkerkuip:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/05/2019-05-18-11.45.10-1-Medium.jpg
Dynamodeksel en wat boutjes enzo komen met de beurt wel eind Augustus :)

Maar goed, deze stapel:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/05/2019-05-11-10.32.56-Medium.jpg
Samen met een setje zgan schijven, nieuwe remslangen, gereviseerde klauwen zitten er nu onder:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/05/2019-05-25-10.17.11-Medium-e1558781523184.jpg
Ik rij nooit met pekel, maar hier zie je toch wat 1,5 jaar met woon-werk verkeer voor aanslag is op je remmen:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/05/2019-05-25-10.17.15-Medium-e1558781530945.jpg
En achter ook alles nieuw en gereviseerd:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/05/2019-05-25-10.17.01-Medium.jpg
Zie net dat het rubber van de beugel omlaag is gezakt, zo nog even terugzetten. Moet ook nog even de nieuwe schakelpook iets anders afstellen, en misschien de koppelingskabel even bijstellen. Die komt wat laat op. :)

Begonnen met inremmen, gevoel is direct anders, veel vaster en steviger, niet een punt waarop je kan remmen en dan door moet drukken, nu heel mooi geleidelijk. En warm, wat een feest! *O* Alsof je een anker uitgooit zo hard. O+ Remmen blijft mooi knetterhard, worden niet wat zachter met aanleggen van de rem, nee ze blijven (eindelijk) volledig op druk en strak ook al zijn ze warm(er).
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/05/2019-05-25-10.37.47-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/05/2019-05-25-10.37.52-Medium.jpg
Leuk stukje binnendoor nog gereden, maar ik moet zeggen dat ik nog wel even wat vertrouwen terug moet krijgen. Ik ben niet direct meer vriendjes net zoals met de MT10 van @wimmel_1. :P Voorbandje kreeg ik met dit weer net niet helemaal lekker warm dus dat stapt ie wat snel opzij en dat gevoel irriteert mij steeds meer. Zodoende het doordrukken en werken in de bochten (ik heb geen stuur) en met name kortere bochtjes met draaien enzo dan moet ik toch nog even wat meer vertrouwen krijgen. :)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/05/2019-05-25-10.38.01-Medium.jpg
En de cockpit:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/05/2019-05-25-10.42.57-Medium.jpg
Maar die remmen, wat een genot. O+

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 25-05-2019 13:05 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Staat er goed bij zo @Joopieboy, verse remmen zijn altijd fijn *O*

De 749 heeft vanochtend zijn nieuwe bandjes gekegen, nu alleen even laten staan tot het bestelde dopje 28 binnengekomen is zodat ik de boel ook weer daadwerkelijk vast kan zetten :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja dat ik van die dubbele trilling af ben is ook wel prettig. :+ Ze waren al wat dun maar vorig jaar de 250 -> 100 op de autobahn vonden ze niet zo grappig, en floatende schijven waren het ook al niet echt meer. :+

Ze zijn nu netjes allemaal nieuw, vers, klauwen in een badje geweest, alles nieuw, heerlijk. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:05

Secsytime

Automagisch

Joopieboy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:58:
Vandaag mijn vriendin weer wezen ophalen *O* Frisse remmetjes, nieuwe linkerkuip:
[Afbeelding]
Dynamodeksel en wat boutjes enzo komen met de beurt wel eind Augustus :)

Maar goed, deze stapel:
[Afbeelding]
Samen met een setje zgan schijven, nieuwe remslangen, gereviseerde klauwen zitten er nu onder:
[Afbeelding]
Ik rij nooit met pekel, maar hier zie je toch wat 1,5 jaar met woon-werk verkeer voor aanslag is op je remmen:
[Afbeelding]
En achter ook alles nieuw en gereviseerd:
[Afbeelding]
Zie net dat het rubber van de beugel omlaag is gezakt, zo nog even terugzetten. Moet ook nog even de nieuwe schakelpook iets anders afstellen, en misschien de koppelingskabel even bijstellen. Die komt wat laat op. :)

Begonnen met inremmen, gevoel is direct anders, veel vaster en steviger, niet een punt waarop je kan remmen en dan door moet drukken, nu heel mooi geleidelijk. En warm, wat een feest! *O* Alsof je een anker uitgooit zo hard. O+ Remmen blijft mooi knetterhard, worden niet wat zachter met aanleggen van de rem, nee ze blijven (eindelijk) volledig op druk en strak ook al zijn ze warm(er).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuk stukje binnendoor nog gereden, maar ik moet zeggen dat ik nog wel even wat vertrouwen terug moet krijgen. Ik ben niet direct meer vriendjes net zoals met de MT10 van @wimmel_1. :P Voorbandje kreeg ik met dit weer net niet helemaal lekker warm dus dat stapt ie wat snel opzij en dat gevoel irriteert mij steeds meer. Zodoende het doordrukken en werken in de bochten (ik heb geen stuur) en met name kortere bochtjes met draaien enzo dan moet ik toch nog even wat meer vertrouwen krijgen. :)
[Afbeelding]
En de cockpit:
[Afbeelding]
Maar die remmen, wat een genot. O+
Waarom geen stalen remleidingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Secsytime schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:18:
[...]

Waarom geen stalen remleidingen??
Lees en kijk eens goed schat ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:58:
Vandaag mijn vriendin weer wezen ophalen *O*
That's one sexy beast 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aardig krengetje, ze hapt af en toe naar de baas, en zuipt meer dan een dakloze achter het station, ze rochelt en rookt af en toe wat, maar ik ben er wel verliefd op. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Joopieboy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:27:
[...]

Lees en kijk eens goed schat ;)
Zie alleen remslangen staan.. niet of het staal is of rubber..

Maar het zijn dus wel stalen remleidingen? Met een coating dan ofzo? :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Secsytime schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:32:
[...]

Zie alleen remslangen staan.. niet of het staal is of rubber..

Maar het zijn dus wel stalen remleidingen? Met een coating dan ofzo? :o
Dit zijn de welbekende HEL Stalen remleidingen idd:
Afbeeldingslocatie: https://www.mymotor.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/700x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/g/o/goodridge-koppelingsleiding-motor.jpg
Ik heb bewust gekozen voor een zwarte huls erom en zwarte aansluiting, dit om het zoveel mogelijk OEM te laten lijken. :) En de O layout, met name qua remgevoel en alles was dit de keuze kennelijk.

Zie: http://nl.helperformance....r750-k4-k5-2004-2005-7429

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 25-05-2019 13:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:28:
[...]

Aardig krengetje, ze hapt af en toe naar de baas, en zuipt meer dan een dakloze achter het station, ze rochelt en rookt af en toe wat, maar ik ben er wel verliefd op. 8)
_O- Goed die ketting maar strak houden dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donib
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 11:10
Bij het spannen van de ketting middels de spanners achter. Ik veronderstel dat de markeringen gelijk moeten zijn aan beide kanten, echter krijg ik de rechter kan niet op spanning, het boutje zit dan nog beetje los en kan strakker gedraaid worden voordat deze echt aangrijpt. Als ik dit doe dan zijn de markeringen niet in een lijn.

Zit hier een tolerantie in of maakt het niet zo uit dat een van de bouten niet zo strak zit?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Daar is die dan, net opgehaald Moto Guzzi V50 nato uit 1984 B-) Rijd best goed heb er zelf ook een stukje opgereden
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eAADhiW.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:49
Donib schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:19:
Bij het spannen van de ketting middels de spanners achter. Ik veronderstel dat de markeringen gelijk moeten zijn aan beide kanten, echter krijg ik de rechter kan niet op spanning, het boutje zit dan nog beetje los en kan strakker gedraaid worden voordat deze echt aangrijpt. Als ik dit doe dan zijn de markeringen niet in een lijn.

Zit hier een tolerantie in of maakt het niet zo uit dat een van de bouten niet zo strak zit?
Die markering op de achterbrug is totaal niet nauwkeurig. Daar zou je het achterwiel en de ketting ook niet op moeten verstellen. Als je het goed wilt doen dan zijn daar handige hulpmiddelen voor zoals:

laser uitlijning
uitlijn lineaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:10:
@timmie271 de Ducati clubraces zijn gewoon een publiek evenement :) Er staat zelfs een groot spandoek van hier langs de N207 helemaal aan de andere kant van het land.

@Joopieboy mooi verslag!

@Bommes ha, ik kijk al uit naar het reisverslag *O*

Ik heb een hoverbike nu:

[Afbeelding]
Was @lolgast toch boos dat je z'n standaard kwam jatten dat ie wraak genomen heeft? :P

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:48

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

cyntax schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:39:
[...]

Die markering op de achterbrug is totaal niet nauwkeurig. Daar zou je het achterwiel en de ketting ook niet op moeten verstellen. Als je het goed wilt doen dan zijn daar handige hulpmiddelen voor zoals:

laser uitlijning
uitlijn lineaal
Geldt dit standaard voor alle motoren? of valt het wel mee met de markeringen?
Ik stel altijd af op de streepjes op de spanner, en geef een goede slinger aan het wiel om te kijken of er niet iets mega scheef loopt. Als het dan na een proefritje geen raar gedrag geeft kijk ik er verder ook niet meer naar om.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558799596-590-x-443px-IMG_20190525_173108675.jpg

700km snelweg overleefd, nu in de buurt van Bourg en Bresse in Frankrijk.
Zadel van de V-strom is een heel stuk minder goed dan dat van de Fazer. En vergeleken met de Vespa mag het niet eens een zadel heten.
My but hurts.. :X

Evengoed, het was rustig op de weg, om de 250 a 300 km gestopt om te tanken.
Laatste stuk wat rustiger gereden, ik was er moe van, toen was het 1op 17. Eerste stuk 1op 15.
Ook niet echt de moeite om het rustig aan te doen zeg maar.. >:)

Vandaag was het snelweg en niets dan dat.
Morgen curves en twisty's.
Meer volgt later, eerst eens wat te eten zoeken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donib
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 11:10
Patrock schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:57:
[...]

Geldt dit standaard voor alle motoren? of valt het wel mee met de markeringen?
Ik stel altijd af op de streepjes op de spanner, en geef een goede slinger aan het wiel om te kijken of er niet iets mega scheef loopt. Als het dan na een proefritje geen raar gedrag geeft kijk ik er verder ook niet meer naar om.
Heb het nu ook zo gedaan, markers grofweg gelijk en alles aangedraaid. Rijdt prima zo

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Oef, en dan ook nog kamreperen! Veel plezier met je butt en sterkte met de twisties (of andersom).

VRO bochten was weer leuk, gaat niet zo hard als normaal rondjes rijden maar ja. Het aantal dagen dat je er nog terecht kunt is genummerd...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ovNfri3.png

:+

En bij thuiskomst bleek de postbode te zijn langsgeweest met een inrijklem :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UFncfg2.png

[ Voor 63% gewijzigd door steveman op 25-05-2019 19:32 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
Ergens eind 2018 heeft mijn vriendin nieuwe banden laten leggen op haar er6n. Bochten waren een drama, ze had geen vertrouwen in het apparaat en wou bijna stoppen met rijden.

Vandaag voor het eerst weer eens een stukje samen gereden. En dat ging soepel! De vorige banden waren vierkant en je had het gevoel in de bocht te vallen. Dat is nu weg waardoor ze vertrouwen heeft en een stuk soepeler rond gaat.

Ze haalde zelfs een paar auto’s in waar het verboden was om in te halen (niet verder vertellen..) zodat ze wat door kon rijden(staat los van de bochten maar zegt wel iets over het vertrouwen in de motor).

Na het ritje vroeg ze.. waarom heb je dat niet eerder gezegd?

Ze klaagt altijd dat ik nooit luister maar nu was het toch echt eens andersom :9 eind goed al goed, ze heeft het weer te pakken *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Net de Garmin van de motor afgehaald. Ding zat hopeloos voor het contactslot. Bovendien wil ik liever een telefoonhouder op de motor hebben, navigeren doe ik liever met een up-to-date apparaat die ik toch altijd bij me heb. Verder gebruik ik de navigatie niet veel, de meeste kilometers zijn woon-werkverkeer.

Er zat een RAM mount op, die blijft bij de Garmin. Zelf wil ik een heel nieuw systeem monteren. Om het geheel zo te maken dat het niet in de weg zit zat ik te denken aan deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.gps.nl/motormontage/vlhonda_files/vlb_images1/st1300_02.jpg
In combinatie met een RAM arm van 2.38" (de RAP-B-201-A). Daar bovenop zou een X-Grip RAM-HOL-UN10B moeten komen.

Dus: mount op het dashboard, arm en X-Grip.

Nu moet ik alleen nog een geschikte manier vinden om een USB-poort te fabriceren. Natuurlijk kan dat met een Neutrik chassis maar dat is wel een beetje lomp in een motor...Ik zag dat de kabels die RAM levert een aangegoten USB-A female deel hebben dat is alleen niet heel handig omdat die ergens vastgezet moet worden.

Iemand ideeën voor het laatste stukje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Bommes schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:00:
[Afbeelding]

700km snelweg overleefd, nu in de buurt van Bourg en Bresse in Frankrijk.
Zadel van de V-strom is een heel stuk minder goed dan dat van de Fazer. En vergeleken met de Vespa mag het niet eens een zadel heten.
My but hurts.. :X
Tijger leathers ! 90 euries en een uurtje werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08
Dryhte schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:05:
[...]

ja klopt heb ik toen ook gedaan met mijn zadel ze zijn echt goed ....
was ook vaak anaal gefrustreerd door het zitten op een te zachte zadel , na even bij hun langs geredne te hebben in Den haag , nooit geen last meer gehad van het gevoel hebben na dat ik 3 dagen niet gereden had nog op dat ding te zitten
:9

een van mijn beste aanpassingen geweest die ik ooit heb gedaan , bij de nieuwe gaat het weer gebeuren _/-\o_

net zo als bandjes

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Eens, comfortzadel op de Gixxer, ik wil niet meer zonder. 8) Dan is het comfortzadel van de MT10 van Yamaha nog hard in vergelijking. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:44
sypie schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:39:
Net de Garmin van de motor afgehaald. Ding zat hopeloos voor het contactslot. Bovendien wil ik liever een telefoonhouder op de motor hebben, navigeren doe ik liever met een up-to-date apparaat die ik toch altijd bij me heb. Verder gebruik ik de navigatie niet veel, de meeste kilometers zijn woon-werkverkeer.

Er zat een RAM mount op, die blijft bij de Garmin. Zelf wil ik een heel nieuw systeem monteren. Om het geheel zo te maken dat het niet in de weg zit zat ik te denken aan deze:
[Afbeelding]
In combinatie met een RAM arm van 2.38" (de RAP-B-201-A). Daar bovenop zou een X-Grip RAM-HOL-UN10B moeten komen.

Dus: mount op het dashboard, arm en X-Grip.

Nu moet ik alleen nog een geschikte manier vinden om een USB-poort te fabriceren. Natuurlijk kan dat met een Neutrik chassis maar dat is wel een beetje lomp in een motor...Ik zag dat de kabels die RAM levert een aangegoten USB-A female deel hebben dat is alleen niet heel handig omdat die ergens vastgezet moet worden.

Iemand ideeën voor het laatste stukje?
Ik heb zelf recentelijk deze tecmate O-108 aangeschaft, beetje duur. Maar erg tevreden mee.

Toevallig ben ik zelf aan het kijken naar een TomTom of Garmin omdat ik mijn telefoon toch net niet helemaal lekker vind werken, is de recentheid echt zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lordsauron schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:35:
[...]

Ik heb zelf recentelijk deze tecmate O-108 aangeschaft, beetje duur. Maar erg tevreden mee.

Toevallig ben ik zelf aan het kijken naar een TomTom of Garmin omdat ik mijn telefoon toch net niet helemaal lekker vind werken, is de recentheid echt zo slecht?
Over de prijs van een USB-lader laat ik me niet uit, geen idee wat gangbaar is. Wat ik wél wil is dat het de accu van de motor niet leeg trekt.

Of mijn Garmin écht uit de tijd is durf ik niet te zeggen. Ik heb de motor nog maar 2-3 maandjes. In die tijd ben ik misschien 2 keer met de navigatie een ritje gaan maken. Wat ik me alleen zo voorstel is dat een telefoon die navigeert recenter blijft door continue verbinding met de kaartservers en verkeersinformatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
sypie schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:40:
[...]

Over de prijs van een USB-lader laat ik me niet uit, geen idee wat gangbaar is. Wat ik wél wil is dat het de accu van de motor niet leeg trekt.

Of mijn Garmin écht uit de tijd is durf ik niet te zeggen. Ik heb de motor nog maar 2-3 maandjes. In die tijd ben ik misschien 2 keer met de navigatie een ritje gaan maken. Wat ik me alleen zo voorstel is dat een telefoon die navigeert recenter blijft door continue verbinding met de kaartservers en verkeersinformatie.
Er zit een stop op, als de batterij onder een bepaald % komt stop hij met laden van de aangesloten apparaat.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 15:46
Ik ben vandaag wezen motorshoppen, aangezien mijn mini-Duke economisch total-loss was ivm geen compressie meer. De dag begon met doei zeggen tegen de machine die mij 1,5 jaar diepe dalen en hoge pieken heeft bezorgd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Sw2IzUo.jpg
Vervolgens ging ik naar de dealer waarmee ik een proefritje had afgesproken, machine reed eigenlijk precies hetzelfde als de vorige, ookal is ze 5 jaar jonger en heeft ze 25000km minder gelopen. Ik heb die Oostenrijkse dus maar meegenomen. :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FoxAH9Y.jpg
Nu is het alleen nog een beetje wennen aan de bandjes, ik was erg tevreden met mijn Michelin Pilot Power 2CT's, maar onder mijn nieuwe machine zitten nog de standaard banden. Ook zal het van de winter wel even wennen worden, omdat ik handkappen en handvatverwarming had. Op de nieuwe machine heb ik geen van beide.

Sowieso was het echt weer een verademing om na 2 maanden weer te kunnen rijden. Binnenkort wil ik wel een ritje organiseren/doen met Tweakers uit Noord-Holland die daar zin in hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Woask schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:27:
Nu is het alleen nog een beetje wennen aan de bandjes, ik was erg tevreden met mijn Michelin Pilot Power 2CT's, maar onder mijn nieuwe machine zitten nog de standaard banden.
Als dat die banden zijn waarmee ze uit de fabriek in India komen zou ik daar niet mee in de winter gaan rijden. @caesar1000 is met zijn Duke 125 eens goed onderuit gegaan met nat weer door die slechte banden. Die banden zijn vooral gemaakt om lang mee te gaan en het goed te doen met warm weer. Koud en nat weer zijn ze eigenlijk niet geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
@Bommes vanaf 30 mei tot 5 juni zit ik ook met 6 maten in Frankrijk. WIj gaan ri Alliat, geen idee of je in de buurt bent, maar wie weet tot ziens!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• alexthegrat
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 16:53
Kleine update vanaf hier: vanmorgen Portugal in gereden via een verlaten bergweggetje :D

Uitgebreid verslag volgt later, maar tot nu toe houdt de motor het prima uit (ondanks de bijna 150,000 km op de teller intussen)

Portugal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08
PilatuS schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:30:
[...]

Als dat die banden zijn waarmee ze uit de fabriek in India komen zou ik daar niet mee in de winter gaan rijden. @caesar1000 is met zijn Duke 125 eens goed onderuit gegaan met nat weer door die slechte banden. Die banden zijn vooral gemaakt om lang mee te gaan en het goed te doen met warm weer. Koud en nat weer zijn ze eigenlijk niet geschikt voor.
:X weet er alles van :X Ori banden , water met koud weer onder 5 graden is liggen :X
gelukkig maar met 10 Km per uur het schuivertje

maar het was wel even 2 maanden auw in de enkel :|
maar goed je bent geen echte en ervaren rijden als je niet ene keer op je plaat ben gegaan

daarbij waren het bij mij chineese banden , nylon :o

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 25-05-2019 21:50 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

2CT heeft een aantal jaar geleden een vernieuwing gehad he, en dat zijn niet de banden die onder de Duke standaard zaten. :) Echt serieus goede banden, zeker voor het geld en beter dan de latere PP's. Met name ook qua slijtage... En in nat doen ze het uitstekend, stukken beter al helemaal dat een vergelijkbare BS band. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:59:
[...]

2CT heeft een aantal jaar geleden een vernieuwing gehad he, en dat zijn niet de banden die onder de Duke standaard zaten. :) Echt serieus goede banden, zeker voor het geld en beter dan de latere PP's. Met name ook qua slijtage... En in nat doen ze het uitstekend, stukken beter al helemaal dat een vergelijkbare BS band. :X
Die 2CT's zijn prima, maar het gaat om die vanuit de fabriek meuk uit India die nu onder zijn fiets zitten. De oude fiets had 2CT's, maar nu mogelijk origineel spul uit India.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:03:
[...]

Die 2CT's zijn prima, maar het gaat om die vanuit de fabriek meuk uit India die nu onder zijn fiets zitten. De oude fiets had 2CT's, maar nu mogelijk origineel spul uit India.
O zo idd, ja die hoekie toekie bandjes zijn leuk als je er wat warmte in krijgt van de zomer, anders is het zelfmoord. Een nieuw setje banden is goedkoper dan een nieuwe kuipenset. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
Dryhte schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:05:
[...]

Nice! Van te voren even bellen voor een afspraak?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woask
  • Laatst online: 15-09 15:46
[...]

Ik ben eens gaan zoeken, maar ik kan niet eens een shop vinden die überhaupt MRF banden verkoopt, zegt al genoeg. 8)7 Ik ga ze snel vervangen, want ik houd wel van bochtjes pakken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
Woask schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:27:

Sowieso was het echt weer een verademing om na 2 maanden weer te kunnen rijden. Binnenkort wil ik wel een ritje organiseren/doen met Tweakers uit Noord-Holland die daar zin in hebben.
Goed om te horen dat je weer een nieuwe hebt gehaald ondanks de kosten *O* *O*

Enne als Flevolander wil ik ook best naar Noord-Holland komen :P kan altijd nog logeren bij m'n familie in West-Friesland O-)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Woask schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:19:
[...]

Ik ben eens gaan zoeken, maar ik kan niet eens een shop vinden die überhaupt MRF banden verkoop, zegt al genoeg. 8)7 Ik ga ze snel vervangen, want ik houd wel van bochtjes pakken. :P
Dan zullen het dus wel die India banden zijn. Deze Duke verkoopt enorm goed in India waardoor ze ook daar worden gemaakt. De mensen daar willen een band die heel lang mee gaat dus is ie vrij hard. Een flink harde band geeft minder grip, laat staan bij 8 graden en regen. Heel verstandig om ze te vervangen, vallen door zoiets zou enorm zonde zijn :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Ik vind het toch wel erg jammer van een groot merk als KTM, dat ze bezuinigen op dat soort banden... Het mag dan wel een instapfiets zijn, goed rubber blijft erg belangrijk. Als ik zo'n ding nieuw zou kopen zou ik hem niet eens geleverd willen hebben op van die Currynentals, desnoods maar wat bijbetalen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Chakotay schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:22:
Ik vind het toch wel erg jammer van een groot merk als KTM, dat ze bezuinigen op dat soort banden... Het mag dan wel een instapfiets zijn, goed rubber blijft erg belangrijk. Als ik zo'n ding nieuw zou kopen zou ik hem niet eens geleverd willen hebben op van die Currynentals, desnoods maar wat bijbetalen.
Vooral waarom ze dat soort rubber in NL eronder zetten 8)7

In India is het vrij warm het hele jaar en dus minder spannend om het zo maar te zeggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

timmie271 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:24:
[...]

Vooral waarom ze dat soort rubber in NL eronder zetten 8)7

In India is het vrij warm het hele jaar en dus minder spannend om het zo maar te zeggen...
Die dingen worden daar en masse gemaakt en marge is erg klein. Een dealer draait dan zelf op voor de kosten want een importeur gaat de motor niet 300 euro duurder maken vanwege nieuwe bandjes. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Joopieboy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:30:
[...]

Die dingen worden daar en masse gemaakt en marge is erg klein. Een dealer draait dan zelf op voor de kosten want een importeur gaat de motor niet 300 euro duurder maken vanwege nieuwe bandjes. :)
Dat is ook zeker waar. Vooral als je bedenkt dat de nieuwprijs onder 4000 euro ligt.

Bandjes kosten voor importeur maar een eurootje of 160 (voor mijn motor zijn ze ook zoiets namelijk). Zijn niet de banden die onder je gixxer gaan he _O- _O-
Al gaat dit alleen op voor de duke of andere motor met klein blok :P

[ Voor 5% gewijzigd door timmie271 op 25-05-2019 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:22:
Erg jammer inderdaad en je kan het zelfs nog wel erger vinden dan dat. Opzich is het gewoon gevaarlijk mensen hier in dit land met onze temps en regen te laten rijden met dit spul. Het klinkt misschien wat overdreven, maar het is prima mogelijk dat er iemand dood door gaat. Het zou wel zo netjes zijn als KTM voor de EU wat beter rubber zou kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 25-05-2019 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
R0y. schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:10:
[...]

Dat wel. Ik had weken op voorhand afgesproken zodra ik wist van mijn weekendje Den Haag, maar als je toch van die buurt bent ben je zelf natuurlijk wat flexibeler dan ik toen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:10:
[...]

Als je naar Tiger Leathers gaat en ik ben thuis, kom gerust even langs voor een bakkie. Ik woon daar praktisch om de hoek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Vrijdag schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:08:
[...]
Als je naar Tiger Leathers gaat en ik ben thuis, kom gerust even langs voor een bakkie. Ik woon daar praktisch om de hoek :)
Als ik ooit m'n volgende motor koop, passeer ik gegarandeerd ook nog 's, dus dan spreken we eens af ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Knoop doorgehakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GMtX3VH1Agdc1z5bRmLgMC95/full.jpg

verkocht. Ik heb nu cash voor wat anders, en het brand in mijn zak :*). Het moet iets vergelijkbaars zijn, dus:

- kenteken
- 400cc of meer
- zo licht mogelijk (150kg of minder)

Ik sta open voor offers tot een bedrag van ongeveer 1500 euro :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 21:21
BvZwolle schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 00:50:
[...]

Bedankt voor de vermelding. Leuk dat je het geprobeerd hebt! Heb de 1050 tiger 3 cilinder en wil eigenlijk ook niets anders. Het klinkt niet spannend, maar rijdt zo heerlijk soepel.
Ik heb toevallig een mooie Trophy op het oog in het buitenland. Mag ik een onchristelijke vraag stellen? Wat is de km stand, bouwjaar en wat heb je mogen betalen. Is het een SE uitvoering?
Dat is inderdaad een goede omschrijving! Gisteren opgehaald en gelijk een mooi stuk mee getoerd en wat een fijne fiets, ik ben enthousiast! _/-\o_ Ik denk dat ik hier wel een hoop fijne kilometers op ga maken. Nogmaals bedankt voor de tip!

Tuurlijk, er staat momenteel 11.000km op de klok en hij komt uit 2015, een van de laatste dus en met erg weinig kilometers, ook wel bewust voor gekozen aangezien ik hem waarschijnlijk helemaal op ga rijden. Het is inderdaad een SE uitvoering, met bijna alle opties behalve alarm, zadelkontgatverwarming en een topkoffer maar die laatste ben ik aan het zoeken. Ik vind de normale koffers voor dagelijks gebruik veel te lomp. Prijs stuur ik je in PB. Ik heb ook in het buitenland lopen zoeken, tot aan Engeland aan toe maar zo heel veel scheelde het niet meer als je de BPM meerekent, voor mij de moeite niet waard ook al heb ik het al meerdere keren gedaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@HTT-Thalan Je moet het uiteraard helemaal zélf weten maar bij dat soort off-road / enduro motoren koop je, zeker in de prijsklasse waarin jij probeert te shoppen, eigenlijk altijd de ellende van een ander.
Die motoren zijn bedoeld om lomphard dóór en over het terrein (de 'crossbaan') te jagen en daar worden ze dan ook voor gebruikt door de eerste eigenaar(s)... Periodiek onderhoud aan het blok wil daarbij helaas wel eens een paar uur te laat uitgevoerd worden, zeker als er door de berijder toch al gekeken wordt naar een nieuwe vervanger. Latere eigenaars kijken vaak al helemáál niet meer zo spits qua uren als het op periodiek onderhoud aan komt. Ik denk persoonlijk dat je beter even een paar maanden de centen in je zak kunt houden + je budget daarna wat ophoogt ná sparen om dan vervolgens (eind van het jaar) voor een nieuwe YZ/WR-250 te kunnen gaan kijken óf voor een iets veiligere optie gaat en dan bijvoorbeeld naar een GOEDE tweedehands XT660 (X of Z) gaat kijken.

Maar: Het is en blijft natuurlijk ten alle tijden jouw feestje en keuze..... :+ Iets met ezels en stenen gaat nú al niet helemaal meer op, geloof ik :*)

@Woask Ik ben zo vrij geweest om de gegevens aangaande jouw KTM in de OP even aan te passen... :9

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 26-05-2019 14:02 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:24:
@HTT-Thalan Je moet het uiteraard helemaal zélf weten maar bij dat soort off-road / enduro motoren koop je, zeker in de prijsklasse waarin jij probeert te shoppen, eigenlijk altijd de ellende van een ander.
Die motoren zijn bedoeld om lomphard dóór en over het terrein (de 'crossbaan') te jagen en daar worden ze dan ook voor gebruikt door de eerste eigenaar(s)... Periodiek onderhoud aan het blok wil daarbij helaas wel eens een paar uur te laat uitgevoerd worden, zeker als er door de berijder toch al gekeken wordt naar een nieuwe vervanger. Latere eigenaars kijken vaak al helemáál niet meer zo spits qua uren als het op periodiek onderhoud aan komt. Ik denk persoonlijk dat je beter even een paar maanden de centen in je zak kunt houden + je budget daarna wat ophoogt ná sparen om dan vervolgens (eind van het jaar) voor een nieuwe YZ/WR-250 te kunnen gaan kijken óf voor een iets veiligere optie gaat en dan bijvoorbeeld naar een GOEDE tweedehands XT660 (X of Z) gaat kijken.

Maar: Het is en blijft natuurlijk ten alle tijden jouw feestje en keuze..... :+ Iets met ezels en stenen gaat nú al niet helemaal meer op, geloof ik :*)
Ik kijk nu naar oudere modellen waarvan ik (wij, Ad en ik) de techniek goed kennen en de onderdelen hebben liggen. Vooral enduro's tussen ~1983 en ~1995 dus. Die zullen ook 'goed gebruikt' zijn maar zijn wat minder 'high performance' dan modellen zoals de WR en dus ook minder 'high maintanance' is de gedachte.

Vanmorgen begonnen met het scouten van de route voor een tourrit van de TCN begin volgende maand. Echt een paar práchtige bospaden gevonden tegen de grens met België, en het is maar goed dat ik ze met de Dacia heb proefgereden, die gebouwd is voor Oost-Europees wegdek. Met de Skoda zou ik de bodemplaat kwijt zijn geraakt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

wimmel_1 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:24:

@Woask Ik ben zo vrij geweest om de gegevens aangaande jouw KTM in de OP even aan te passen... :9
Volgens mij sleutelt HTT-Thalan liever dan die rijdt.. niks mis mee natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:38:
[...]

Volgens mij sleutelt HTT-Thalan liever dan die rijdt.. niks mis mee natuurlijk :+
Ik denk dat de tellerstand van de Alp dat tegenspreekt :P. Het ding verdient maandelijks 300+ euro aan kilometers terúg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:46:
[...]

Ik denk dat de tellerstand van de Alp dat tegenspreekt :P. Het ding verdient maandelijks 300+ euro aan kilometers terúg.
Dan zou je dus over een jaar al ruim €5100,- aan vrij te besteden budget kunnen hebben áls je nu niet naar zomaar iets anders ging kijken.... :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 21:21
Donib schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:19:

De markeringen zijn inderdaad nooit helemaal accuraat. Ik gebruikte meestal een lange rij om hem af te stellen. Waarschijnlijk heb je het achterwiel niet eerst goed naar voren geduwd voordat je hem hebt gespannen. Omdat de rechterkant niet tegen de kettingspanning in opgesteld wordt beweegt hij daar wat makkelijker. Wat je kunt proberen is eerst een heel stuk naar voren stellen en dan pas naar achteren en links en rechts dan gelijk op stellen. Sowieso de as niet helemaal los draaien zodat je iets wrijving houdt. Dan weet je zeker dat de as echt tegen de spanner aanzit.
En niet te strak zetten natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@etwintje Je kunt bij de meeste motoren ook vrij gemakkelijk de midden / rechtuit stand van je wiel bepalen door de afstand van de velgrand tot de achterbrug te meten, die afstand dient aan beide kanten gelijk te zijn :P

Enkelzijdige achterbrug =! Design over Function

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 26-05-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:57:
[...]

Dan zou je dus over een jaar al ruim €5100,- aan vrij te besteden budget kunnen hebben áls je nu niet naar zomaar iets anders ging kijken.... :o
Klopt, dat potten we ook op. Maar dat staat hier los van en gaat ook naar onderhoud van die twee 'werk' voertuigen (de Alp en de Toyota).

Ander idee wat ik net met Ad doorsprak...

We hebben nog een oude dakar-alp staan en een leeg frame. Met een andere brug (van een Twin), wat aangepaste vering, een plastic tank en wat creatief sleutelwerk kunnen we daar heel wat gewicht op sparen. Dertig kilo eraf is haalbaar. Dan kom ik een heel eind onder de 200 kilo en kunnen we ook nog een andere interessante ruil toepassen: Het blok van mijn huidige alp daarin, en een nieuw blok in de mijne - er staat namelijk nog een nieuw blok niks te doen bij hem in de garage.

Dan heb ik twee vliegen in één klap.... een alp voor de kilometers en eentje voor het zand die niet al dat gewicht meedraagt.

Even geinventariseerd...

andere brug is cheap: 50 tot 80 euro. Er komt nog wat ander klein werk bij kijken maar dat was het dan. De tank gaat wel centen kosten denk ik... 150 tot 200 euro wss. Kappenwerk is grotendeels afwezig in deze build, dus wat oud staal en laswerk. De motor is compleet maar er gaat wel een digitale CDI op á 200 euro en het blok gaan we opknappen.

Verder een hoop elbow grease, frame poedercoaten en de rest zelf spuiten. Dan kom ik ruim onder budget uit :). Ik denk aan een groen/zwarte kleurencombo, mat, en dan zonder stickers deze keer ;). Maar wel een coole paint job. "T-rex" 8).

[ Voor 22% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-05-2019 16:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
BvZwolle schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:44:
@Bommes vanaf 30 mei tot 5 juni zit ik ook met 6 maten in Frankrijk. WIj gaan ri Alliat, geen idee of je in de buurt bent, maar wie weet tot ziens!
Nee dat is niet echt in de buurt.
Ik ben nu in Die, in de buurt van Gap inde Drome.
Net aangekomen op de camping, tentje staat al weer. Denk dat ik zo nog ff een klein avond ritje ga maken.

Wat start problemen vandaag, zelfs het kreng en keer aangeduwd .. op een vlakke parkeerplaats. Dan is een 1000 vtwin wel een reden om te gaan zweten zeg maar.
Maar het lukte wel.
Daarna niet meer uit gezet tenzij op een helling naar beneden.
Net hier op de camping startte het ding weer gewoon.
Zal wel iets met het schakelaartje in de koppelingshendel zijn.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:26
En het topic voor het motorweekend is open! :)

XXXVI

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ben jij @SmurfLink daar nou aan @timmie271 aan het koppelen in de OP :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:26:
[...]

Ik denk ik zeg nog niks met wat ik zag staan _O- _O-

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001

charrel

Cortisol4life..

Heerlijk rondje vandaag gedaan door Oostenrijk, Italië en het bovenste natuurgebied in Slovenië.
Wat een mooi stukje wereld is dat Slovenië:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/42QZv9g/IMG-20190526-140007.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/y0M9xMG/IMG-20190526-144735.jpg

280km gereden, energie was het laatste stuk wel wat minder. Meestal rij ik voorop om te navigeren, nu ervoor gekozen om als 2e te rijden. Hoef ik geen spoor te zoeken. Dat scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 15:32

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

@charrel prachtige omgeving, mooie foto's en lekker ritje zo te zien :)

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
[...]

Oeps! Het was niet de bedoeling dat de kamerindeling al zou lekken :+

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
ephymerous schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:09:
[...]

Oeps! Het was niet de bedoeling dat de kamerindeling al zou lekken :+
Dus @SniperGuy & @w4rguy zijn nu ook al een stelletje _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
charrel schreef op zondag 26 mei 2019 @ 20:30:
Heerlijk rondje vandaag gedaan door Oostenrijk, Italië en het bovenste natuurgebied in Slovenië.
Wat een mooi stukje wereld is dat Slovenië:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

280km gereden, energie was het laatste stuk wel wat minder. Meestal rij ik voorop om te navigeren, nu ervoor gekozen om als 2e te rijden. Hoef ik geen spoor te zoeken. Dat scheelt een hoop.
Mooie omgeving! Is je mede reisgenoot op de scrambler? Komt ie makkelijk mee?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015

A13X

Dude

Nog meer goed nieuws!

De route voor de Tweakers rit van 22 juni is gereden, aangepast en gereed!

De route in GPX

De planning:
10:30 verzamelen bij de McDonald's bij Heteren aan de A50.
11:00 aanvangen met de route
+/-13:00 lunchstop bij de Goudreinet in Vuren
met een uurtje lunch zouden we rond 16:00 weer terug bij de McDonald's in Heteren zijn. (hou echter rekening uitloop door slome pozers zoals bijv. @Vrijdag :>

Tanken kan bij de BP achter de McDonalds en de Tango iets verderop, halverwege de route bij de lunchstop zit nog een BP waar zo nodig getankt kan worden.

Zorg voor een volle tank voor de start van de rit en voor frisse zin. Voor degene met hooikoorts neem je pillen in, we rijden een groot deel van een bloezemtocht.

Vooralsnog gaan we afhankelijk van het aantal personen dat opdaagt in zo'n 3 groepen rijden. Dit heeft vooral met het eerste deel van de route te maken, daar zitten een rits smalle weggetjes tussen. We zijn al met 3 voorrijders (@Grubeater @Joopieboy & ik.

Degene met navigatie en die als achtervang willen rijden zijn van harte welkom, evenals een 4e voorrijder als de daadwerkelijke groep groter word dan nu verwacht.

Tagtime:
@BartW
@charrel
@Destruction
@w4rguy
@SmurfLink *O*
@Pagman
@darkkingll
@Mitssz
@timmie271
@alexthegrat
@Bommes
@DateTime.Now
@etwintje
@iFrost
@InZane
@Melkunie
@NLDViane
@sypie
@wimmel_1
@noes
@Imo62
@WielerManiak
@caesar1000
@Grubeater
@Joopieboy
@Frans92
@Verwijderd (& Zn?)
@Maegrim

De misschientjes:
@Rick-Jan
@Patrock
@Mauritio
@HTT-Thalan jup ;)

Ben er zeker 2 vergeten te taggen, dat krijg je ervan als je met je naam inschrijft en je nick niet vermeld :+

Ga je mee laat het even weten, ga je niet mee laat het ook even weten. Sta je er niet tussen en wil je mee > laat het weten.

Teaser van de rit van vandaag!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uTVhhEnl.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door A13X op 07-06-2019 17:13 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:23
Raym09 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 21:46:
Ben er zeker 2 vergeten te taggen, dat krijg je ervan als je met je naam inschrijft en de nick niet vermeld :+
Ik voel me aangesproken :o

Ik doe wel graag mee though :+

Edit: Gpx route krijg ik niet werkend, als ik de link open krijg ik slechts mijn huidige locatie te zien. Thanks TomTom, ik weet dat ik in Amsterdam zit...

[ Voor 21% gewijzigd door Imo62 op 26-05-2019 21:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pagman
@Raym09 Kan je de GPX ook los delen, ik kom namelijk direct terug op mijn eigen mydrive zonder de route te zien in verschillende browsers. Voor de hooikoorts snuif ik wel wat meer uitlaatgassen in :P

Edit: @Imo62 is mij al voor. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Pagman op 26-05-2019 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
@Raym09 , ik moet me helaas alweer afmelden... Mevrouw Melkunie was vergeten een bruiloft in de agenda te zetten dus ik kan helemaal niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WielerManiak
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10-2021
@Raym09 Graag ga ik deze keer wel mee! Heb er ookal voor vrij gevraagd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 21:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

[...]

Volgens mij heb jij ook een roomie. :9

@Raym09 heeft de route genoeg veranderd dat ik hem nog wel een keer wil rijden. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Grubeater op 26-05-2019 22:21 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Grubeater schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:21:
[...]

Volgens mij heb jij ook een roomie. :9

@Raym09 heeft de route genoeg veranderd dat ik hem nog wel een keer wil rijden. :P
LOL... _O-

@Noes Ik ben ooit bést lief, hoor.... Maar wie slaapt er in de badkuip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:30:
[...]

LOL... _O-

@Noes Ik ben ooit bést lief, hoor.... Maar wie slaapt er in de badkuip?
Moet je @noes wel goed taggen he :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
timmie271 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:39:
[...]

Moet je @noes wel goed taggen he :+
:>

Als @ephymerous z'n lijstje dadelijk (eindelijk) goed op orde heeft snapt niemand ooit nog waar het hier nú eigenlijk over ging _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 22:43

Rick-Jan

always connected

@Raym09 zet mij er maar onder voorbehoud bij :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
@Raym09 De GPX werkt heb het netjes kunnen importeren in mydrive d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
wimmel_1 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:43:
[...]

:>

Als @ephymerous z'n lijstje dadelijk (eindelijk) goed op orde heeft snapt niemand ooit nog waar het hier nú eigenlijk over ging _O-
Dit was een bewussie :+ (met dank aan @Grubeater )

[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 26-05-2019 23:01 ]

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
Daar ga ik niet vanuit. We krijgen 13 juni de sleutel van ons nieuwe huis. Veel te doen :)

XXXVI

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Nog meer goed nieuws!

[...]

[Afbeelding]
Omdat er een tekort aan foto's is in dit topic. :+
Dezelfde locatie, maar een andere achtergrond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VSKMaCgvT9BlKlw3lhorfW8u/full.jpg

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Bommes
En weer een motortrip, nou ja weer.. de vorige was precies één jaar geleden.
Tijd om de bandjes weer eens te laten rollen dus.
Dit jaar zitten die bandjes om een Suzuki V-strom, die ik vorig jaar einde van het seizoen heb gekocht.
Voor vertrek is het ding nog bij Spierings in Heesch langs geweest voor een grote beurt en een nieuwe voorband. Dat was ook wel nodig want foppen in Leende had complete rommel afgeleverd

Maar goed dit is geen shopreview maar een reisverslag.
Ik wilde wat meer bagage mogelijkheden dan de roltas en topkoffer, dus heb ik bij xlmoto 2 zadeltassen gekocht, met wat knutselwerk hangen ze nu netjes aan de Suzuki. Thuis nog een rondje gereden om te testen:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558892577-600-x-338px-IMG_20190518_145844795.jpg

Alles zat netjes vast en ik merkte eigenlijk niets van de bagage.
Ik wil deze trip ook meteen mijn telefoon met Osmand+ als navigatie testen.
Ik heb met MRA alle routes als gpx naar mijn telefoon gekopieerd en deze allemaal als overlay op de kaart geprojecteerd.
Per dag stel ik de juiste track in om mee te navigeren.
Om zeker te zijn heb ik ook nog mijn TomTom Rider 400 op het dashboard zitten. Ook daar alle tracks in gezet, voordeel is dat deze via mijn telefoon de verkeersinformatie weer geeft.

Dag 1:
Overzichtje:
Kilometers gereden: 811 km
Vertrek: 8:00
Aankomst: 16:15
Overnachting: Camping l'Oiselon, Pont-d'Ain, Frankrijk

En Route
Veel snelweg, dat wordt een houten kont..
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558892578-600-x-450px-IMG_20190525_082339224.jpg

Eerste stop op 10 minuten van huis, niet voor het ontbijt maar om even te checken of alles nog vast zat. En om zowel mijn shirt als trui in mijn broek te doen.
Door de bagage en het hoge scherm slaat de wind precies achter mij onder mijn jas. Super irritant, een koude rug..
Evengoed, weer in het zadel de A2 op, volgende stop: eerste tankstation na Luik.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558892578-600-x-450px-IMG_20190525_094341965.jpg

Slechts een korte stop, tank vol en even plassen. De parkeerplaats staat vol met motoren, ik denk zeker een stuk of 20.
Allemaal van die oude mannen allroads.. oh wacht..:?

Weer in het zadel kijken hoe ver we nu weer komen.
Dat blijkt net na Metz te zijn, weer even naar de plee, wat drinken, benen strekken en weer door.

Volgende stop, ik weet niet echt meer waar dat was.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558892578-600-x-338px-IMG_20190525_141139086.jpg

Uiteindelijk volgen er nog een aantal, de lange zit doet mijn lijf geen goed. Mijn schouders doen pijn en mijn kont voelt als een schuurdeur.

De Suzuki draait de kilometers zonder morren. Met 140 op de klok loopt het verbruik op naar 1 op 15. Het laatste stuk rijd ik wat rustiger, ik ben er gaar van. Het verbruik zakt dan naar 1 op 17. Niet echt de moeite van het rustig aan doen zeg maar.

Om een uur of 4 draai ik de camping op.
Tijd voor een pintje en het opzetten van de tent.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558893341-600-x-450px-IMG_20190525_165251257.jpg

Dit is de eerste keer dat ik mijn nieuwe tentje uit zijn tasje haal. Een Coleman dingetje.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558893341-600-x-338px-IMG_20190525_173100575.jpg

Met een goede 10 minuten is het kamp opgebouwd.
Niet nadat ik trouwens bijna achter over val toen ik van mijn motor stapte.
De grond was te zacht voor de zijstandaard dus het ding een paar keer moeten verzetten. Uiteindelijk maar even op het pad gezet, op de middenbok. Je zou zeggen dan is het afstappen goed gegaan want anders krijg je het ding niet op de bok. Dat dus wel.
Echter als ik achteruit weg wil stappen blijft mijn motorbroek achter de linker voetensteun haken.. En hop daar ga ik, gelukkig was ik niet zo stom om de motor vast te houden anders had ik die ook nog op mijn buik gehad waarschijnlijk.
Het gras was gelukkig zacht dus de landing deed niet echt pijn.
En er was slechts 1 Duitser die het zag en die, zo bleek later, had ze niet allemaal op een rijtje. Wat een zever kwam daar uit zeg.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558894152-600-x-338px-IMG_20190525_182446248.jpg

De rest van de avond vul ik met een goed hete douche. Drink ik nog een pintje, eet een koude pizza en ga om half 9 in bed liggen om wat te lezen.
Om 5 uur wordt ik weer wakker.. Denk dat ik er moe van was.:Z
Ik draai me nog een paar keer om en uiteindelijk gaat de wekker om 6 uur.
Tijd voor dag 2..;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
@Bommes
Leuk verslag weer, zitten een paar foutjes in vanwege de autocorrectie.
Kan niet wachten op de rest van het verhaal. Geniet ervan en mooi weer en veilige
Km toegewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Jong en lui is er ergens een livestream oid van de IOM TT? Vziw kunnen we in nederland de tv uitzending niet krijgen maar enfin als iemand een idee heeft want ik moet volgende week thuis werken en derhalve moe er wel wat te kijken zijn. :)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

@Raym09 Mag ook een tagje voor de rit van 22 juni? Ik moet nog even overleggen of het wel kan, maar ik wil wel graag mee!

@R0y. Als jij een keer naar Tijger Leathers gaat, laat het even weten. Ik wil er ook nog een keer heen en misschien is het wel gezellig om samen te gaan.

[ Voor 39% gewijzigd door Frans92 op 27-05-2019 08:03 ]

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Nog meer goed nieuws!

De route in GPX @Imo62 & @Pagman probeer nogeens?

De planning:
met een uurtje lunch zouden we rond 16:00 weer terug bij de McDonald's in Heteren zijn. (hou echter rekening uitloop door slome pozers zoals bijv. @Vrijdag :>

Tanken kan bij de BP achter de McDonalds en de Tango iets verderop, halverwege de route bij de lunchstop zit nog een BP waar zo nodig getankt kan worden.

Zorg voor een volle tank voor de start van de rit en voor frisse zin. Voor degene met hooikoorts neem je pillen in, we rijden een groot deel van een bloezemtocht.

Vooralsnog gaan we afhankelijk van het aantal personen dat opdaagt in zo'n 3 groepen rijden. Dit heeft vooral met het eerste deel van de route te maken, daar zitten een rits smalle weggetjes tussen. We zijn al met 3 voorrijders (@Grubeater @Joopieboy & ik.

Degene met navigatie en die als achtervang willen rijden zijn van harte welkom, evenals een 4e voorrijder als de daadwerkelijke groep groter word dan nu verwacht.

Tagtime:
@BartW
@charrel
@Destruction
@w4rguy
@SmurfLink *O*
@Pagman
@darkkingll
@Mitssz
@Patrock
@timmie271
@alexthegrat
@Bommes
@DateTime.Now
@etwintje
@iFrost
@InZane
@Melkunie
@NLDViane
@sypie
@wimmel_1
@noes
@Imo62
@WielerManiak
@caesar1000
@Grubeater
@Joopieboy

De misschientjes:
@Rick-Jan

De jullie komen hopelijk toch ook?
@Tankiej?
@Vrijdag?
@ephymerous?

Ben er zeker 2 vergeten te taggen, dat krijg je ervan als je met je naam inschrijft en je nick niet vermeld :+

Ga je mee laat het even weten, ga je niet mee laat het ook even weten. Sta je er niet tussen en wil je mee > laat het weten.

[Afbeelding]
Ik haak af, dat weekend ga ik mijn oude keuken slopen en ik kom in juni al meer in Apeldoorn e.O. Dan dat ik thuis ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
MichielK71 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 06:27:
@Bommes
Leuk verslag weer, zitten een paar foutjes in vanwege de autocorrectie.
Kan niet wachten op de rest van het verhaal. Geniet ervan en mooi weer en veilige
Km toegewenst.
Thanks, ik heb ze even aangepast.. tenminste die me opvielen. ;)

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Bommes
En dag 2...

Om 6 uur de wekker, kwartiertje later er uit. De vakantie routine begint, stop uit het bed, slaapzak in de zak, enz enz.
Om 7 uur klim ik op de motor.
Gisteren na aankomst had ik mijn koelelementen bij de receptie afgegeven, en die is om 7 uur geopend.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558899703-600-x-450px-IMG_20190526_070214421.jpg

Ik had gisteren toen ik opzoek ging naar avondeten een bakker gezien die wel erg veel lekkers in de vitrine had liggen.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558899704-600-x-338px-IMG_20190526_072052090.jpg

Dus een stokbroodje voor onderweg en een eclair + espresso voor nu, 2de ronde was nog een espresso en een croissant.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558899703-600-x-338px-IMG_20190526_071127176.jpg

De espresso zakt zo de broek in en ik race terug naar de camping, daar kan ik tenminste fatsoenlijk naar de wc.
Okay te veel info maar ook dat hoort er bij als je onderweg bent :X

Ik selecteer de juiste track in mijn tomtom

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558900335-600-x-958px-IMG_20190526_065346598.jpg

En rijd het dorp uit.
Het eerste stuk is wat ,meer doorgaand, brede rechte provinciale wegen.
Het is nog vroeg, zondag en dus is de weg leeg. Ff het ding warm rijden }) :P

De weg/route volgt de rivier de Rhoné en ik spot een dam ding (er volgen er nog vele vandaag).

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558900336-600-x-338px-IMG_20190526_080513445.jpg

Aangezien alle lijken van gisteren nog op mijn vizier zitten ben ik al de hele tijd met mijn luie oog aan het kijken of ik ergens een kraantje of fontein zie.
n ja hoor het volgende dorp tref ik zo een oude was plaats aan.
Dus kan ik mijn helm een goed wassen.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558900336-600-x-338px-IMG_20190526_081514659.jpg

Nog wat dorpjes verder begint het er eindelijk op te lijken, de heuvels die ik in de verte had zien liggen en die ik al een tijdje op links aan het volgen was liggen ineens recht voor me en de eerste waarschuwing is daar:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558900336-600-x-338px-IMG_20190526_082217667.jpg

Dit lijkt er meer op, nog geen haarspeld bochtjes maar lekker glooiend door de heuvels, het zonnetje schijnt.
Dit mag zo wel heel de dag duren.
Ik spot een toffe brug en maak nog maar weer eens een foto.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558901574-600-x-828px-IMG_20190526_082737398.jpg

Eigenlijk schiet het zo niet echt op zeg maar. Ik blijf maar foto's maken en omdat dat niet echt goed gaat tijdens het rijden moet ik steeds stoppen.
Zo krijg ik die kilometers nooit weg gedraaid.

De route slingert lekker verder, de dalletjes worden smaller en de rotsen komen in beeld.
De zon verdwijnt helaas vaak achter de wolken maar het blijft tot nu toe nog droog.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558901036-600-x-338px-IMG_20190526_085822931.jpg

Ondertussen lust ik wel weer een bakkie dus ik zoek me zelf een leuk plekje uit.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558901036-600-x-450px-IMG_20190526_093714996.jpg

Zo goed als elk dorpje met 5 huizen heeft wel zo een was plaats.
Mijn van huis mee genomen Brabant Water is bijna op, dus ik denk wat we op de zaak kunnen kunnen ze hier ook vast wel en ik vul mijn drinkfles en koffie potje onder het "eeuwig" stromende kraantje.
Het kopje koffie smaakt er niet minder van ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558901037-600-x-338px-IMG_20190526_100315238.jpg

Wat kilometertjes verder spot ik een toffe brug dus parkeer ik de Suzuki er even op voor wat foto's en om de benen even te strekken.
En ja de koffie moet er uit, tijd voor een plasje dus.

De heuvels volgen elkaar snel op en ik spot de eerste "Balcony" echter heb ik net een beetje brutaal een auto ingehaald dus ik stop nu maar niet om een foto te maken.
De route is ineens afgesloten en in plaats daarvan moet ik een compleet donkere tunnel in, zodoende kom ik niet eens "over" de balkons heen.
De tunnel is echt totaal donker en mijn Suzuki is nou niet echt een helder lichtje dus ik vind het maar zo zo in die tunnel.
Groot ligt aan en uit automatisme ga ik met mijn hoofd naar beneden.. vreemd wat je lijf "van zelf" doet..B|

Maar goed aan de andere kant is er wel een tof uitzicht:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558905337-600-x-338px-IMG_20190526_110438139.jpg

Ondertussen is de tank zover leeg dat er nog maar 1 balkje brand op de benzine meter, het tanksymbooltje knippert.
Gisteren op de snelweg heb ik de 300km net gehaald op 1 tank, nu zit ik "pas" op de 250 dus ik moet vast nog wat verder kunnen.
Zal wel moeten want het wordt steeds smaller en de tomtom houd zich van de domme als het op tankstations weergeven aankomt |(

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558901575-600-x-338px-IMG_20190526_112334534.jpg

Wat bochten verder ligt er steeds meer grind op het midden van de steeds smaller wordende weg.
Ondertussen is de volgende waarschuwingsfase van de Suzuki ingetreden.
Het laatste balkje knippert nu ook, om en om met het tanksymbooltje.
Okay ze weten wel hoe ze iemand zenuwachtig moeten krijgen daar in Japan.
Ik rijd maar door, er zit immers niets anders op, maar ik begin (on)bewust wel wat vroeger op te schakelen en langzamer op te trekken.
En wanneer de weg begint te dalen trek ik de koppeling in en rol in in zijn "vrij" naar beneden.

Ik rijd weer ineens door van die balkons dus ik stop ff voor een paar foto's
En stuur mijn meisje weer een selfie, dat al nummer 4 deze trip en dit is pas dag 2..:$*O*

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558902151-600-x-450px-IMG_20190526_115253775.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558902152-600-x-338px-IMG_20190526_115434534.jpg

Ik klim weer op het ding.. maar nee hoor niks niet starten. ...:o :N
Een halve slag rond en dat was wel.. Gelukkig loopt het behoorlijk heuvel af daar dus koppeling in, een zetje en wat vaart maken.
Ondertussen naar zijn 3 tikken, koppeling op en het ding loopt.
Maar ik moet zo wel tanken.. dan laat ik het ding wel lopen denk ik even.
Echter de tankdop zit op slot, met mijn contactsleutel en die is wel belangrijk voor het "laten lopen" zeg maar.
Nu rol ik nog redelijk stijl naar beneden, dus koppeling in,
sleutel om, motor dus uit, sleutel uit contact, tankdop open,
sleutel terug in contact koppeling weer los en hoppa ..._O-

Terug in het dal laat ik google maps me een tankstation vinden en ik kom uit bij een gesloten zaak..|(
Gelukkig zag ik al zo een mega supermarkt aangeven staan, die hebben bijna altijd een tankstation.
Deze dus ook.
Met lopende motor gooi ik de tank vol, en bedenk me dan dat ik wel iets van een starthulp ding kan kopen bij die supermarkt.
Ik parkeer de Suzuki, zet hem uit, helm af, pet op en loop naar de ingang.
Die recht voor neus door de bewaker wordt gesloten, einde winkeltijd voor deze zondag :(
Heb ik weer.. deze parkeer plaats loopt nou niet echt stijl af zeg maar.
Hopelijk zit er weer genoeg jus in de accu en wil het ding nu wel weer aan.
Niet dus.
Dat wordt duwen ben ik bang voor, 1000cc v-twin.. ouch
Ik tik het ding in zijn 3, en begin te lopen, te rennen (met 250kg in mijn handen) en laat de koppeling los.
Hij slaat aan en weer af.
Poging 2.. weer rennen, hangen op het zadel en koppeling los, ja hoor het beest leeft.
Wat een kick.. Ik hijg ondertussen als een oude vent die zijn rollator de helling bij de ikea heeft opgeduwd. 8-)
Maar het beestje loopt weer.
Ik zet hem op de standaard, en trek alles wat stroom verbruikt los.
Telefoon lader er uit, stekkers van de beide koplampen er uit en dat was het wel, meer kan ik zo niet bij.
Ik stel de navi weer in op de juiste track en vervolg mijn weg.
Ondertussen bedenk ik me hoe ik dit kan fixen, misschien laad het ding niet meer bij. Dat wordt opzoek naar een motorgarage morgen.
Maar nu rijden en gewoon niet meer uitzetten, tenzij op een helling.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558902152-600-x-338px-IMG_20190526_131851156.jpg

Helling gevonden, met een lekker zonnetje.
Maar goed ook want ik begon honger te krijgen.
Ik smeer een stok met wat boursin en drink een juutje.
En kijk een beetje rond

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558902152-600-x-338px-IMG_20190526_131905066.jpg

Echt genieten is het niet, want ik baal van de Suzuki, waarom wil het ding nou niet starten/laden.
Ik wriemel nog wat aan wat draaden omdat ik de handvatverarming los wil trekken maar daar kom ik niet goed bij.
Het zal wel.
Ik spring er weer op, geef het ding een zet de helling af, tik hem in zijn 3 en denk ik zal eens proberen "normaal te starten".
En ja hoor, het start motortje gaat weer rond en de twin komt tot leven.
Met iets betere zin toer ik weer lekker verder.

Ik kan zelfs weer lachen, en maak dus maar weer een selfie..

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558903310-600-x-450px-IMG_20190526_132953127.jpg

De weggetjes zijn behoorlijk smal weer ineens, daar houd ik wel van.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558903310-600-x-338px-IMG_20190526_133003367.jpg

De Suzuki laat het zich wel vallen.
Ga ik aan het gas hangen dan zijn dit wel wat serieuzere stappen dan bij de Fazer, en de Vespa.. ja dat lijkt helemaal op een bromfiets in vergelijking met dit.
Nadeel heeft het ook vind ik. Doordat de stappen zo groot zijn rijd je heel vlug echt hard en daar houd ik niet zo van.
Ik wil ook wel wat zien en ik ben niet zo een echte hardrijder.. Misschien ben ik wel gewoon een mietje en vind ik het allemaal snel te snel gaan.
De korte bochtjes, hobbel weggetjes, halve grindpaden dat vind ik leuk.
Van die lange doordraaiers waar de snelheden makkelijk boven de 100 gaan heb ik niet zo graag.
Dan mis ik de Vespa, die gaat gewoon niet harder dus blijft het allemaal binnen mijn comfortzone.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558903310-600-x-338px-IMG_20190526_134621570.jpg

Wederom balcony's. Leuk stukje weg hier. Het was afgesloten, althans wat hekken op de weg,Route Barée er bij dat soort hints.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558903849-600-x-338px-IMG_20190526_135107948.jpg

Maar ja mijn navi zegt dat ik die kant op moet dus ik doe alsof ik gek ben en rijd door.
Na een paar honderd meter wat modder op de weg, wat grote keien en een graafmachine er bij.
Ah de reden tot sluiting, maar goed daar kan ik gewoon langs.
Aan de auto sporen in de modder te zien niet alleen ik trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558903311-600-x-338px-IMG_20190526_134828489.jpg

Ik rijd een bos in waar wel erg veel Maria en Jezus beeldjes staan, het is toch nog geen Hemelvaart..??

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558903849-600-x-450px-IMG_20190526_141039053.jpg

Ik stop voor een zegening en maar maar weer eens een selfie.
Dat moet ik vaker doen bedenk ik me, en ik moet ze ook eens wat vaker naar mijn vriendin sturen.
Die heeft toch vakantie, zit in Macedonië en heeft een data bundeltje.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558903849-600-x-338px-IMG_20190526_144132619.jpg

Ik slinger wat rustiger, niet omdat ik niet harder wil maar ik heb een plan.
Ik ga met een hand foto;s maken.
Dus ik rijd stapvoets en druk gewoon wat op de knop om foto's te nemen.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558903850-600-x-338px-IMG_20190526_150108694.jpg

Daar win ik niet echt een foto wedstrijd mee zeg maar. |(
Helaas is er ook behoorlijk wat bewolking bij gekomen en is het flink kouder ineens.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558904226-600-x-338px-IMG_20190526_150203770.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558904227-600-x-338px-IMG_20190526_150318847.jpg

Ineens rijd ik weer over balcony's en door tunnels.
Het is hier wel echt super mooi zeg.
Jammer van de kou maar dat mag de pret niet drukken dus....

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558904227-600-x-450px-IMG_20190526_150457884.jpg

Ik maak maar weer een selfie.
Misschien moet ik eens zo een selfie stick kopen, dat zou wel iets voor mij zijn.
Voor nu parkeer ik mijn motor (laat hem draaien omdat het vlak is hier)
En loop een stukje voor een beter overzicht.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558904227-600-x-338px-IMG_20190526_151037481.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558905183-600-x-465px-IMG_20190526_152531119.jpg

Deja vu naar vorig jaar, maar tot nu toe blijft het droog. In tegenstelling tot vorig jaar toen was ik al wel al 3 keer nat geregend op dag 2.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558904500-600-x-338px-IMG_20190526_154438148.jpg

Ik stop nog ff om mijn benen te strekken.
Hier is het wederom behoorlijk stijl dus dat durf ik wel aan.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558904500-600-x-338px-IMG_20190526_154943189.jpg

Na nog wat geslinger en gemopper op campers draai ik het dorp waar mijn bestemming van vandaag is in: Die, in de Dromé.
Ik zoek de municipal camping op en maak maar weer eens een selfie.
Die ik wel naar mijn vriendin stuur natuurlijk. Veilig aan gekomen voor vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/05/1558904500-600-x-450px-IMG_20190526_161905809.jpg

Hier boven het dorp helemaal boven op de heuvel/berg staat een kruis, dat van Justin. Daar kun je naar toe rijden.
Dus ik zet mijn tentje op en klim weer op de motor. Een avond ritje zeg maar.
Maar dat voeg ik later toe.
Ondertussen is het tijd om te gaan slapen.
Mijn lijft doet pijn en ik ben er moe van.
Het lijstje met cijfers, plaatsen en afstanden voeg ik morgen wel weer toe.
Maar nu loop ik tenminste niet weer een dag achter ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Heb ik iets gemist? :P

@Raym09 Ook het dagje staat in m'n agenda. :) Ik moet nog gaan experimenteren met navigatie op de motor dus rij het liefst in het midden ergens, gezien de 0 ervaring met een groepsrit. Mijn telefoon heeft de nare gewoonte heel snel te oververhitten met het scherm open en dan gaat 't scherm rare dingen doen, dus hoop dat rijwind 'm voldoende koelt zodat het niet met navigatie gebeurt. anders moet ik een oude kleinere telefoon met hotspot gaan gebruiken oid.

[ Voor 51% gewijzigd door SmurfLink op 27-05-2019 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:48

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Aargh @Raym09 , vond vrijdag een uitnodiging voor een bruiloftsfeest op de deurmat, je raad het al, voor de 22ste, even kijken of ik het nog red. Volgens mij was het alleen 's avonds dus ik hoop het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
@Raym09 ik ga passen wegens 220km enkel naar Heteren, veel plezier guys & gal(s?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Neuh :P
@Raym09 Ook het dagje staat in m'n agenda. :) Ik moet nog gaan experimenteren met navigatie op de motor dus rij het liefst in het midden ergens, gezien de 0 ervaring met een groepsrit. Mijn telefoon heeft de nare gewoonte heel snel te oververhitten met het scherm open en dan gaat 't scherm rare dingen doen, dus hoop dat rijwind 'm voldoende koelt zodat het niet met navigatie gebeurt. anders moet ik een oude kleinere telefoon met hotspot gaan gebruiken oid.
In principe heb je het navi niet nodig al kan het wel fijn zijn natuurlijk :)
Weet niet of de helderheid maximaal omhoog gaat, maar anders handmatig de helderheid instellen op je telefoon. Heb dat toen zelf ook gedaan om wat ingebrande pixels te voorkomen dankzij de boost stand op de samsung :+

En in de groep bij voorkeur zo ver mogelijk vooraan rijden. Reed zelf de vorige trip als 3e rijder omdat @NLDViane zo nodig voor mij moest rijden :+, maar dan heb je wel het minst last van het harmonica effect :Y De snelheid vooraan ligt gemiddeld ook wat lager dan achteraan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:50:
[...]

Neuh :P

[...]

In principe heb je het navi niet nodig al kan het wel fijn zijn natuurlijk :)
Weet niet of de helderheid maximaal omhoog gaat, maar anders handmatig de helderheid instellen op je telefoon. Heb dat toen zelf ook gedaan om wat ingebrande pixels te voorkomen dankzij de boost stand op de samsung :+

En in de groep bij voorkeur zo ver mogelijk vooraan rijden. Reed zelf de vorige trip als 3e rijder omdat @NLDViane zo nodig voor mij moest rijden :+, maar dan heb je wel het minst last van het harmonica effect :Y De snelheid vooraan ligt gemiddeld ook wat lager dan achteraan :)
Die helderheid heb ik dus altijd op minimaal staan. 8)7 Stomme ding heeft gewoon issues maar ik snap niet precies waarom. Wordt ook idioot warm.

Goeie tip, thanks. In de voorhoede it is. Maar wel achter Vrijdag ,dan rij ik een stuk zuiniger. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Nog meer goed nieuws!

De route in GPX @Imo62 & @Pagman probeer nogeens?

De planning:

Tagtime:
@BartW
@charrel
@Destruction
@w4rguy
@SmurfLink *O*
@Pagman
@darkkingll
@Mitssz
@Patrock
@timmie271
@alexthegrat
@Bommes
@DateTime.Now
@etwintje
@iFrost
@InZane
@Melkunie
@NLDViane
@sypie
@wimmel_1
@noes
@Imo62
@WielerManiak
@caesar1000
@Grubeater
@Joopieboy

De misschientjes:
@Rick-Jan

De jullie komen hopelijk toch ook?
@Tankiej?
@Vrijdag?
@ephymerous?

[Afbeelding]
slecht nieuws :( .. Ik heb niet goed gekeken en de 22e een afspraak staan waar ik niet onderuit kom. Tenzij die wordt afgezegd op het laatste moment moet ik afhaken.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Raym09 , na al heel lang dit (en voorgaande) topic(s) te volgen, denk ik dat ik ook de 22e mee ga. Even wat gezichten bij de namen proberen te koppelen. ovb van het halen van z'n A2 gaat mijn zoon ook mee (maar die moet eerst nog effe op Tweakers.net registreren voordat ie mee mag O-) ...).

Misschien dat we dan ook nog wel in September mee gaan als het bevalt ( dan kan nr2 ook mee op d'r A1 :Y )
Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.