timmie271 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 00:12:
Volgende keer moet ik even zwaaien als ik @Tylen tegenkom in z'n blauwe dreier
Maandag kwam ik hem in de middag tegen met de motor en vandaag in de avond met de fünfer

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Vrijdag schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:48:
Nieuw motortje voor @SmurfLink ?
[Afbeelding]
202pk op 165kg rijklaar![]()
https://lelimotive.nl/aan...nigale-r-racer-kopen-2-2/
I have stability. The ability to stab.
Je zou hier iedere dag maar op mogen rijdenVrijdag schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:09:
[...]
Velletje zat eerst op deze motor maar dacht "fuck it, ik wil ook off-road kunnen!"
[Afbeelding]
Daar issie weer, de 'Busa![]()
Maar ach, het is wel mooi afgewerkt allemaal

Prachtige

Do { Ping } while ( LOL )
Hoe is de spiegels aan de onder zijde mooier? Doet mij hier aan denkenBobbyDgtl schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:48:
Ik had mijn spiegels ook naar onder, toch snel van afgestapt. Je ziet niet minder, maar je moet veel meer moeite doen om iets te zien. En bij korte bochten (bv omdraaien in een straat) tikte ik soms mijn knie aan... op die manier wil ik mijn beestje zeker niet op de grond leggen :-)
Maar naar onder is zoveel mooier! Dilemma's
[Afbeelding: Duke]

Mooie fiets, jammer van de kleurApC_IcE schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:18:
[Afbeelding: Z900]
Heb hem al sinds januari, maar door lange vakantie nu pas 600km mee gereden.
Nog 400 te gaan voor we mogen
Die van mij is Grijs/Zwart met Groen frame
"Don't let your dreams be memes"
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dibs op die vespa rooieVrijdag schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:30:
Hier, pak aan allemaal
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(een Vespa mag ook @Bommes )
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oooo het is vrijdag... Even een biertje pakken.Vrijdag schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:30:
Hier, pak aan allemaal
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klik op de melding dat er een aantal nieuwe berichten zijn geplaatst, krijg deze post vol in mijn scherm en heb gelijk een aantal collega's achter mij staan.Vrijdag schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:30:
Hier, pak aan allemaal
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik wist dat ze op mijn scherm konden mee kijken, maar dat ze zo actief mee keken had ik niet verwacht
@XLord altijd oppassen hier op vrijdag
Die is ook mooi. Maar rooie gaan snellerWootlock schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:54:
[...]
Mooie fiets, jammer van de kleur![]()
Die van mij is Grijs/Zwart met Groen frame
Kickuh he. Ben echt ZO benieuwd.Chakotay schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:51:
@Tylen nice, veel plezier! Die wil ik ook zeker nog eens proberen
@XLord altijd oppassen hier op vrijdag
Toen ik het contact aanzette werd de spanning maar 11.73, toen ik de motor startte wel gewoon 14, met contact uit ergens tussen de 12,4 en de 13 schommelend.
Erg raar dat het zo laag werd bij het aanzetten van het contact, of is dat normaal?
Tank begon wel weer te knipperen, dus dat wordt woensdag voor het eerst tanken. Ik heb geen flauw benul welke benzine m'n voorganger erin mikte, gezien ie lang stilgestaan heeft en er een winter overheen is geweest, is het dan verstandig om van die premium zooi te tanken? Of gewoon euro95 en het is wel goed zo?
Benzine: gewoon 95 tanken. Als die het daarop doet, doet 'ie het. Na lange stilstand kun je er wel een injectiereiniger bij gooien, dat kan sowieso geen kwaad.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
De laatste dagen heb ik toch weer naar reviews van Zero zitten zoeken, zou ze wel eens willen proefrijden. Niet als enige motor te gebruiken wegens soms lange afstanden, maar voor sommige van mijn commutes zeer geschikt...
@Verwijderd zou jij 'm opnieuw kopen?
Kan Kevin toch niet met zijn pols?Tylen schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:27:
Aanstaande zondag gaat het eindelijk gebeuren. Ik mag een paar rondjes op een Energica rijden op Assen. Dit is voor een demo race tijdens de Ducati Club Races![]()
Ben er zondag trouwens ook, even kijken wat mensen zoal voor spul op hun Ducati racers zetten.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Die wil ik ook wel afraggenBommes schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:33:
@Vrijdag dat is geen Vespa..
[Afbeelding]
Dat is een Vespa![]()
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Allemaal?Vrijdag schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:30:
Hier, pak aan allemaal
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Anyway,

Dynamodeksel en nieuwe valdop komt wel met de beurt van de zomer/na de zomer. Even gek genoeg en ding lekt niet.

Morgen hoor ik precies wat de remmen gekost hebben, vanmiddag zijn ze ermee verder gegaan (achter) en niks gehoord. Geen bericht goed bericht...
[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 24-05-2019 16:57 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Kevin rijd ook. We zijn met groepje van 6.xos schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:33:
[...]
Kan Kevin toch niet met zijn pols?
Ben er zondag trouwens ook, even kijken wat mensen zoal voor spul op hun Ducati racers zetten.
Dan zie ik je zondag. 👍🏻👍🏻
[ Voor 6% gewijzigd door Tylen op 24-05-2019 17:03 ]
Sharing is caringJoopieboy schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:55:
[...]
Allemaal?Dan is ie schraal voordat ik halverwege ben
Anyway,rib
[Afbeelding]
Dynamodeksel en nieuwe valdop komt wel met de beurt van de zomer/na de zomer. Even gek genoeg en ding lekt niet.![]()
Morgen hoor ik precies wat de remmen gekost hebben, vanmiddag zijn ze ermee verder gegaan (achter) en niks gehoord. Geen bericht goed bericht...
Ai, hoop dat het niet al te veel in de papieren gaat lopen

Eerste verwachting zat rond de 2k met de remmen, remrevisie en schakelset en die dingen, nu nog die kuip die erg snel binnen was, dus morgen denk ik een 2,5k aftikken. Dan na de zomer een beurtje en nog wat zaken, zo ook rond de 1k zitten, eventueel nieuwe banden (+/- 400 euro een set) die erbij komen. Dan is die op de ketting na weer helemaal fris.Vrijdag schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:03:
[...]
Sharing is caring
Ai, hoop dat het niet al te veel in de papieren gaat lopen
Cochem ftw!DrivinUCrazy schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 07:54:
[...]
Afgelopen jaar ben ik zonder snelwegen naar de Moezel gereden, en de heenweg via Duitsland.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb het daar prima naar mijn zin gehad en een paar dozen lekker moezelwijn opgepiktDrivinUCrazy schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:25:
Cochem vind ik juist zwaar overrated. Het Valkenburg aan de Moezel wat mij betreft, en dat is géén compliment.
Je moet ook uit het "dorp" wég blijvenDrivinUCrazy schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:25:
Cochem vind ik juist zwaar overrated. Het Valkenburg aan de Moezel wat mij betreft, en dat is géén compliment.
Je kan daar heerlijk "van boven naar beneden en weer vice-versa" blijven rijden als je de Moezel blijft volgen. Meest briljante weggetjes daar.....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Zeker als het wat beter weer is dan is het daar gewoon file rijden.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik zou gewoon een nieuwe motor kopen voor dat geldJoopieboy schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:10:
[...]
Eerste verwachting zat rond de 2k met de remmen, remrevisie en schakelset en die dingen, nu nog die kuip die erg snel binnen was, dus morgen denk ik een 2,5k aftikken. Dan na de zomer een beurtje en nog wat zaken, zo ook rond de 1k zitten, eventueel nieuwe banden (+/- 400 euro een set) die erbij komen. Dan is die op de ketting na weer helemaal fris.

Wat voor een motor koop jij nieuw voor dat bedragVrijdag schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:36:
[...]
Ik zou gewoon een nieuwe motor kopen voor dat geld![]()
Je hebt financieel gezien gelijk hoor.... Die investering haal je nóóit meer terug (en dan dúrf ik nu niet eens meer te gaan kijken naar de handelsprijzen voor zo'n fiets).
Een ER6-N, SV-650, Z-750 ofzowimmel_1 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:41:
[...]
Wat voor een motor koop jij nieuw voor dat bedrag![]()
![]()
Je hebt financieel gezien gelijk hoor.... Die investering haal je nóóit meer terug (en dan dúrf ik nu niet eens meer te gaan kijken naar de handelsprijzen voor zo'n fiets).

Zodoende die zaterdagochtend mij af laten zetten bij hem om de MT10 op te laten halen. Na even een bak koffie en een korte uitleg over alle knopjes en instellingen bagage erop geknoopt (ideaal die zijkoffers!) de rit richting Limburg gestart.

De eerste start was indrukwekkend, met het omdraaien van de sleutel wordt je begroet door een prachtig en duidelijk LCD scherm, en met het indrukken van de startknop wordt je begroet door het luid stampen van het R1 blok onder je versterkt door een Akrapovic versterker. Met het met ferme kracht indrukken van de eerste versnelling is het duidelijk, dit is serieus speelgoed wat met overtuiging bereden moet worden.

Rustig de eerste meters, wennen aan alles, een gevoel krijgen met de motor. Houding is wennen, zeker omdat ik alweer wat jaren een supersport ben gewend. Eerst eens rustig naar Schijndel, een bakkie doen bij mijn motorzaak.
Al heel snel is duidelijk dat je deze motor niet rustig moet berijden en als je twijfelt of onzeker bent dan is ie onrustig. Hij heeft vertrouwen en zekerheid nodig, een rijder met overtuiging. Weinig gas, rustig rijden, onder de 4000 toeren is die rauw, nukking, heeft ie geen zin in en dat laat ie merken. Hij doet het allemaal netjes maar hij zit je dan al te kietelen van 'joh kom eens op'. Zodra je de knop omzet, het gas erop houdt, wat hoger in de toeren rijdt en actief rijdt dan transformeert ie.

Mooi dat Transformer neusje
Heel duidelijk te zien is ook dat echt alles gewoon een supersport is, het frame, de vering, de velgen, alleen dan zonder de R1 kuipen en met een lekker breed stuur.
En dan begon de route, eerst door wat dorpjes en wat 80 wegen, rustig aan waarbij je al snel erachter komt dat de eerste versnelling de tweede versnelling is bij mijn motor, de 4e is echt een overdrive en de 5 en 6 is een dure optie.
Langzamerhand komen we op de snellere wegen binnendoor richting Duitsland, met de daarbij horende snelheden. Rotondes gaan makkelijk heel hard, bochten gaan snaarstrak, je kijkt ergens heen en je zit er al. Beweeg je mee met de motor? Direct respons, super! Een heel stuk scherper insturend dat de Gixxer, waar die wat beheersder/gemoedelijker is en netjes zijn lijn volgt kun je met deze echt snaarstrak rijden. Al vrij snel kom ik er ook achter dat ik niet op een supersport rijd nadat de punt van mijn laars even het asfalt raakt, oja! Rotonde af in zijn 2, rustig opbouwend gas erop en met 3 kwart gas afgeschoten worden. Want ja, zo indrukwekkend, dat vol gas duurt nog wel even. Vanaf 10k rpm ergens begint er een lampje te knipperen en tik ik met overtuiging het pookje omhoog, de quickshifter schakelt feilloos en snel door naar de volgende versnelling en het afschieten gaat onverminderd door. In een kort moment komt mijn blik langs de teller en besluit ik rustig het gas te lossen en even op adem komen, waarop ik het voorwiel de grond weer voel raken.
Duidelijk dat dit niet je BFF gaat worden maar die ene vriend die je altijd uitlokt en gekke dingen laat doen, die je altijd in problemen brengt. Want ja, deze gaat je vroeg of laat een keer je rijbewijs kosten.

Dag 2, met een frisse kop beginnen we aan de dag, vroeg, want de middag voorspelt niet heel veel goeds qua weer. We ontwaken het beest uit Japan en vrolijk begint het R1 blok weer te stampen onder mij. Direct is het gevoel weer terug, we zijn vriendjes!
Rustig de wijk uit, ofja rustig, die Akarpovic maakt op zondagochtend 8 uur in Limburg toch best wel indruk. Maar goed, in zijn 1 rustig 4500 toeren zo tegen de 50 om niet gelijk de aso te zijn de wijk uit en Duitsland in, benzine! Want ja, dat lust ie wel. Hij drinkt meer dan een matroos op verlof. Eerste dag viel mee, 160km en 13 liter vond ik serieus netjes de reviews kennende.

Dus, warm gereden, vers hoog octaan sap erin, tevreden brommend komen we op de 100 wegen uit, beetje spelen, wat een genot. Paar mooie bochten, mouwen opstropen, ervoor gaan zitten. Hoe beter je je best doet hoe meer vertrouwen je krijgt en hoe leuker het wordt! Eindelijk het gevoel ik hem een beetje kan temmen en ermee kan spelen.

Er zijn zat motoren die best wel vlot of gewoon snel zijn, de Gixxer is ook niet echt tam, maar dit? Normaal kijk je een 10-20 meter voor je en wordt je op hogere toeren aardig afgeschoten, nu moet je echt 50 meter voor je kijken en vanaf 0 heb je een bak koppel ter beschikking.

Ik besluit een auto in te halen die zich voor mij opdoemt, een die met een gangetje van 70 voortsukkelt, ik geef in zijn 2 gas en voel het beest onder mij loskomen met een brul van genot. Het supersport DNA zit er ook duidelijk in, het bewegen onder je, met een voorwiel die ergens richting de horizon wijst en het voorover moeten gaan liggen een richting ophangend om hem binnen de lijntjes te houden. Holy mozes fuckballs! En een teller die al heel snel richting een andere dimensie gaat wijzen...
Dan is die rotonde even verderop toch ineens wel heel dichtbij gekomen... Even terugschakelen en dan de ankers ter hand nemen. Met een paar mooie ploffen uit de uitlaat als beloning, dat vind ie lekker.
Na nog heel veel mooie bochtjes en wegen dichter bij huis besluit ik dat het goed genoeg is geweest, even ergens gestopt om uit te rusten, bewolking komt rap opzetten, ik ga hem eens thuis brengen.

Wat een ervaring.
Met al die modellen zie ik @Joopieboy niet zomaar één, twéé, drie gaan rijden. Zo'n schade zoals 'ie nu had is gewoon AL-TIJD duur en de rest is 'normaal onderhoud' wat bij de leeftijd én kilometers van zo'n apparaat horen.Vrijdag schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:49:
[...]
Een ER6-N, SV-650, Z-750 ofzoDie zitten op de occasionmarkt zo rond de 4k-5k als ze er nog een beetje behoorlijk uitzien
Nieuw rijden klinkt ooit als "duur" maar dat valt vaak heel erg mee als je het volledige TCO model gaat bekijken.
Daarom, aanschaf was rond de 4-4,5k ergens 3 jaar geleden, onderhoud en onderdelen zijn gewoon duur. Heb vrij veel tegelijk en ik heb een tik dat ik alles of zoveel mogelijk oem of zo goed als of beter dan wil. Die schade, tsja er wordt serieus mee gereden en dat steek ik niet onder stoelen of banken, dit hoort er een beetje bij.wimmel_1 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:07:
[...]
Met al die modellen zie ik @Joopieboy niet zomaar één, twéé, drie gaan rijden. Zo'n schade zoals 'ie nu had is gewoon AL-TIJD duur en de rest is 'normaal onderhoud' wat bij de leeftijd én kilometers van zo'n apparaat horen.
Nieuw rijden klinkt ooit als "duur" maar dat valt vaak heel erg mee als je het volledige TCO model gaat bekijken.
Vergis je niet, 60dkm gereden inmiddels en uit 2004.
Plus, geen afschrijving, of in het ergste geval 1000 euro, over 3 jaar...
Handelswaarde zal 2k zijn vermoed ik? Mss 2,5?
Dat is het toch net niet, vergis je niet dat ik uit de 650F ook alles eruit haalde en ik over het kunnen van de motor heen ging. Plus vaak zijn ze allemaal te klein.Vrijdag schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:49:
[...]
Een ER6-N, SV-650, Z-750 ofzoDie zitten op de occasionmarkt zo rond de 4k-5k als ze er nog een beetje behoorlijk uitzien
[ Voor 30% gewijzigd door Joopieboy op 24-05-2019 18:16 ]
Nee, dat zijn ook meer motoren die meer in mijn straatje passen. En nog haalbaar zijn binnen nu en tien jaarwimmel_1 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:07:
[...]
Met al die modellen zie ik @Joopieboy niet zomaar één, twéé, drie gaan rijden. Zo'n schade zoals 'ie nu had is gewoon AL-TIJD duur en de rest is 'normaal onderhoud' wat bij de leeftijd én kilometers van zo'n apparaat horen.
Ach ik heb dat nu ook wel hoor, Gixxer is echt een (jongens)droommotor, maar even iets anders kopen wat 10-15k kost zit er ook niet in. Vandaar ook de gedachte om dat de auto er helemaal uit te doen, maar stiekem is het af en toe wel handig hoor. Motor is eigenlijk ook gewoon hobby.Vrijdag schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:15:
[...]
Nee, dat zijn ook meer motoren die meer in mijn straatje passen. En nog haalbaar zijn binnen nu en tien jaar
En iets anders ook rond de 5k gaat hem niet worden al vervanger, kan ik beter wat huren voor die 2-3x per jaar.
De velgen laten op de foto's nog zien dat je 'm mee kreeg nadat ik er een weekje eerder even 100% bewust mee aan het "off-roaden" ben geweest nadat iemand zei dat dát onmogelijk was met zo'n ding vanwege de ABS en ESP...... Ze blinken nú weer keurig blauw!!
[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 24-05-2019 18:33 ]
Auw... da's wel even pijnlijk zeg!Joopieboy schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:10:
[...]
Eerste verwachting zat rond de 2k met de remmen, remrevisie en schakelset en die dingen, nu nog die kuip die erg snel binnen was, dus morgen denk ik een 2,5k aftikken. Dan na de zomer een beurtje en nog wat zaken, zo ook rond de 1k zitten, eventueel nieuwe banden (+/- 400 euro een set) die erbij komen. Dan is die op de ketting na weer helemaal fris.
Nogmaals bedankt, was een mooi weekend zeg maarwimmel_1 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:30:
@Joopieboy Goed om te horen dat je voldoende plezier gehad hebt met het stukje speelgoed én nog bedankt voor het gewassen en gepoetst terug brengen![]()
De velgen laten op de foto's nog zien dat je 'm mee kreeg nadat ik er een weekje eerder even 100% bewust mee aan het "off-roaden" ben geweest nadat iemand zei dat dát onmogelijk was met zo'n ding vanwege de ABS en ESP...... Ze blinken nú weer keurig blauw!!![]()
En idd, zand zat overal hahaha
Mwow, vanuit onderen is er echt een belachelijk verschil, mijn 750 strekt zijn benen pas ergens vanaf 8k rpm, deze heeft vanaf 4k rpm vol koppel en ook net wat meer top end vermogen.xos schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:34:
Mooi verhaal @Joopieboy, zo rechtop zitten maakt alles net wat indrukwekkender. Jouw 750 is namelijk niet veel langzamer maar door de houding voelt zo'n naked wel snel aan. Je zegt er niet veel over in je stuk, maar is iets als een GSX-S750 dan niet een interessante optie voor volgend seizoen? Weet niet wat die nog kosten met de kop eraf maar 2.5k investeren in een 15j oude motor met zoveel kilometers op de teller geeft misschien wel de ruimte voor alternatieven. Als je je de gsxr verkoopt en dat geld met de 2.5k aan onderhoud/reparatie ben je mogelijk al een heel eind op weg.
GSX-S750 vind ik echt heel slecht afgewerkt moet ik zeggen, sowieso met de nieuwe V Strom vind ik dat ze het niet goed doen. Verouderde techniek, niet echt vernieuwing, etc. Nu heb ik ook echt geen last van de zithouding, dat hoort erbij en wilt prima, maar de lange reizen en rustig kunnen touren is wat een beetje jammer is.
Het pinnen wel, maar het plezier erna.
Zeker doen!SmurfLink schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:53:
Wel mooi verhaal verder, en prachtige machine die MT10! Mij beetje te veel van het goede, maar ik zou zeker nog wel een keer op een MT07/09 willen rijden. Ze zijn echt heel mooi!
Tof verslagje heb je geschreven thanks voor het delen
Ik vertrek morgen vroeg voor mijn trip.
Vanochtend mijn vriendin uitgezwaaid, die is met haar moeder een weekje naar Macedonië.
Net onze hond naar de kennel gebracht, dat vind hij niet tof, maar ja het is wat het is.
Vanavond nog ff naar een optreden van een bandje van een vriendin, snorscootertje staat al voor de deur te wachten.
Helaas kan mijn V-strom niet meer alle bagage er op door het gangetje naast mijn huis.
Dus kan ik nu nog niks er op vast maken, dat kan dus pas morgen vroeg net voor vertrek.
Volgend huis wordt toch iets met een garage of een meer toegankelijke achterom.
Als het me weer lukt zal een verslag van mijn trip bij houden en hier posten. Heb mijn surface ook maar ingepakt, schrijft wat makkelijker dan mijn telefoon.
Toch ruimte zat nu met die 2 zadeltassen.
Helaes dus nog met de standaard, te slappe, veren... Bel je HK op: "Ja, mail maar" en dan hoor je weer niks.
Ga er gewoon maar lineaire 9.5N/mm vorkveren in laten zetten volgende week vrijdag denk ik (heb dus geen idee wat voor veren er standaard in zitten
Leuk te lezen hoe je zo'n MT-10 ervaart @Joopieboy !
[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 24-05-2019 19:36 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Morgen de Triumph maar weer eens uitlaten, eens buurten bij de Triumph dealer in Groningen. (daar zijn demo-dagen, dus wil proberen een ritje op een Scrambler XE en Striple los te peuteren)
[ Voor 6% gewijzigd door darkkingll op 24-05-2019 19:41 ]
Nee, ik heb ze niet zelf op de teller gezet, dat is een bijkomstigheid van tweedehands motoren kopen.
Óp naar de tweede "ton" qua KM's dan maar!! Die BMW van je zou het gewoon moeten kunnen hebben met het juiste onderhoud.sypie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:52:
Morgen maar even een kort ritje maken om de magische 100.000 km grens op de foto te zetten
Nee, ik heb ze niet zelf op de teller gezet, dat is een bijkomstigheid van tweedehands motoren kopen.
Bommes: ik kijk al uit naar de stokbrood en Nutella foto's!
Stomme autocorrect. Mijn excuses heer van Bommes.
[ Voor 20% gewijzigd door DrivinUCrazy op 24-05-2019 20:20 ]
You know me wellDrivinUCrazy schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:13:
Bomme l s: ik kijk al uit naar de stokbrood en Nutella foto's!

Topkoffertje is al ingepakt
Ik mis nog twéé (van de drie) onderdelen uit het zinnetje aangaande die "Franse" smeerkaas met knoflookextract.....Bommes schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:18:
[...]
You know me well
[Afbeelding]
Topkoffertje is al ingepakt
Gamertag: timmie271
Ik kreeg destijds de sleutels redelijk hard in m'n handen geduwd voor een proefrit, dus dat mag geen probleem zijndarkkingll schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:40:
Tof verslag! en @Bommes Veel plezier!
Morgen de Triumph maar weer eens uitlaten, eens buurten bij de Triumph dealer in Groningen. (daar zijn demo-dagen, dus wil proberen een ritje op een Scrambler XE en Striple los te peuteren)
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Kort antwoord; jazeker. Het is het ideale vervoersmiddel met na aanschaf nauwelijks onderhoud of kosten, je komt overal tussendoor, het stuurt leuk en het is een factor twee goedkoper dan een beetje elektrische auto in aanschaf en running costs maar wel met een veel hogere funfactor.Dryhte schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:19:
@Tylen laat eens weten hoe het beviel.
De laatste dagen heb ik toch weer naar reviews van Zero zitten zoeken, zou ze wel eens willen proefrijden. Niet als enige motor te gebruiken wegens soms lange afstanden, maar voor sommige van mijn commutes zeer geschikt...
@Verwijderd zou jij 'm opnieuw kopen?
@Joopieboy mooi verslag!
@Bommes ha, ik kijk al uit naar het reisverslag

Ik heb een hoverbike nu:

[ Voor 17% gewijzigd door Chakotay op 24-05-2019 22:19 ]
Dat scheelt. Nu hopen dat ik mee mag liftenChakotay schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:10:
@timmie271 de Ducati clubraces zijn gewoon een publiek evenementEr staat zelfs een groot spandoek van hier langs de N207 helemaal aan de andere kant van het land.
Ja dat is ook wel zo en hobbies moeten geld kosten, anders zijn ze niet leuk. Jij zit ook nog met je lengte, ik kan makkelijker op kleinere motoren stappen. En ik kijk ook naar andere types natuurlijk. Niet dat die nou altijd goedkoop zijn, want de Z900RS en de Speed Twin zitten ook zo tussen de 14k en 16kJoopieboy schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:17:
[...]
Ach ik heb dat nu ook wel hoor, Gixxer is echt een (jongens)droommotor, maar even iets anders kopen wat 10-15k kost zit er ook niet in. Vandaar ook de gedachte om dat de auto er helemaal uit te doen, maar stiekem is het af en toe wel handig hoor. Motor is eigenlijk ook gewoon hobby.
En iets anders ook rond de 5k gaat hem niet worden al vervanger, kan ik beter wat huren voor die 2-3x per jaar.
Eerst de Hawk maar eens voorzien van nieuw rubber en goed afstellen. En een nieuwe helm. En op maat gemaakte oordopjes... crap. Duur

Van je banden beroofd door een bandiet met een supersoaker?
[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 24-05-2019 22:39 ]
Als de 749 klaar is wil ik ook weer eens het circuit op gaan, word wel weer eens tijd na een jaar of 6. Ik heb op het moment echter alleen maar kneesliders met stukjes titanium er in, nadat de orginele van mijn pak versleten waren. Ik neem aan dat die op het circuit ongewenst zijn? Dan bestel ik eerst even een normaal setje namelijk.
Zou je niet beter eerst gaan proberen je "749" heelhuids rond te kunnen gaan sturen gedurende een "x" aantal ronden voordat je ook maar gaat denken aan het raken van het asfalt met andere zaken dan het rubber van de banden?Chakotay schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:41:
@Tylen / @xos / andere circuitrijders:
Als de 749 klaar is wil ik ook weer eens het circuit op gaan, word wel weer eens tijd na een jaar of 6. Ik heb op het moment echter alleen maar kneesliders met stukjes titanium er in, nadat de orginele van mijn pak versleten waren. Ik neem aan dat die op het circuit ongewenst zijn? Dan bestel ik eerst even een normaal setje namelijk.
@Chakotay ja bijzonder vervelend (persoonlijke titel). Er wordt zover ik weet niet op gecontroleerd en weet eigenlijk niet of het echt verboden is tijdens een trackday. Maar het is bloedirritant en leidt enorm af voor degene die erachter zit wat de veiligheid zeker niet ten goede komt. Ervaren circuitrijders doen het ook nooit.
@xos dat vermoedde ik al inderdaad, dan gaan ze er af
[ Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 24-05-2019 22:57 ]
Dan ga je beter eerst zónder sliders (@all) aan het rijden, maar: Da's even mijn persoonlijke mening...Chakotay schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:56:
@wimmel_1 vanzelfsprekend, ik wil sowieso eerst maar eens in groep 2 (achter een voorrijder) gaan rijden ipv geheel vrij rijden in groep 3 wat ik de laatste paar keer gedaan heb. Het lijkt me alleen zinning om alvast geschikte spullen te hebben, of die knieën nou de grond gaan raken of niet

Laat maar weten hoe of wat. Als het makkelijker is via dm is dat ook prima
Op het moment dat je weet dat je die (schijn) "veiligheid" hebt gebruik je 't "spul" onbewust....... Met een "Jeans" houdt je jezelf in op een natuurlijke manier zonder.....Chakotay schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:04:
@wimmel_1 vanwaar dat? Die knie op de grond is een middel, geen doel. Ik ga niet rijden om kneedowns te maken, maar als ik ze eraf laat en tik toch perongeluk een keer de grond aan, dan is meteen het klittenband aan gort. Ook zo zondeDan heb ik er liever een vers setje op zitten, en als die aan het einde van de dag net zo glimmend zijn als het begin is dat ook prima.
Daarom ben ik ook niet van plan een knee down te doen. Dan slijt het spijkerstof ineens heel snelwimmel_1 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:10:
[...]
Op het moment dat je weet dat je die (schijn) "veiligheid" hebt gebruik je 't "spul" onbewust....... Met een "Jeans" houdt je jezelf in op een natuurlijke manier zonder.....

Die spijkerstof is waarschijnlijk ook 'gewoon' Kevlar in jouw gevaltimmie271 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:11:
[...]
Daarom ben ik ook niet van plan een knee down te doen. Dan slijt het spijkerstof ineens heel snel![]()

Eerst gaat de spijkerstoflaag eraan en dan pas de kevlarlaagwimmel_1 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:18:
[...]
Die spijkerstof is waarschijnlijk ook 'gewoon' Kevlar in jouw geval

Voelt alsof ik eerst een pyamabroek heb aangedaan voor ik een spijkbroek aandoe
Rij jij altijd met een dode koe achterop?Chakotay schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:20:
@wimmel_1 zit wat inIk hoop alleen niet dat je daadwerkelijk aanraadt om met motorjeans ipv dode koe/kangoeroe de baan op te gaan?
Je gaat toch gewoon een "gezellig" circuitdagje doen om de baan én je fiets te leren kennen en niet om te proberen een qualificatietijd weg te zetten zodat je daarmee een baanrecord weg kunt gaan zetten...Chakotay schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:20:
@wimmel_1 zit wat inIk hoop alleen niet dat je daadwerkelijk aanraadt om met motorjeans ipv dode koe/kangoeroe de baan op te gaan?
Damen heeft een winkeltje op het tt circuit mocht je daarheen gaan. Die hebben vaak goede. Standaard sliders of die dingen die je bij een motorzaak/webshop koopt zijn meestal heel licht en slijten zo weg. Damen heeft veel duurzamere tegen prijzen die niet veel afwijken van webwinkels. Ik kies altijd de zwaarste die ze hebben bij gebrek aan een beter referentiemiddel. Tenzij je wilt posen natuurlijk, dan moet je standaard dingen kopen, 1 keer ossebroeken en de patsfactor bij motorevenementen is verzekerdChakotay schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:56:
@wimmel_1 vanzelfsprekend, ik wil sowieso eerst maar eens in groep 2 (achter een voorrijder) gaan rijden ipv geheel vrij rijden in groep 3 wat ik de laatste paar keer gedaan heb. Het lijkt me alleen zinning om alvast geschikte spullen te hebben, of die knieën nou de grond gaan raken of niet
@xos dat vermoedde ik al inderdaad, dan gaan ze er af
Correct, maar ik vind bewust minder protectie aantrekken zodat je jezelf wat meer inhoud een wat riskante manier van denken. Er kan altijd iets mis gaan, dan heb ik toch echt liever gewoon mijn leer aan... Daarnaast kom je bij veel organisaties met textiel al niet eens de baan op, laat staan in jeanswimmel_1 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:24:
[...]
Je gaat toch gewoon een "gezellig" circuitdagje doen om de baan én je fiets te leren kennen en niet om te proberen een qualificatietijd weg te zetten zodat je daarmee een baanrecord weg kunt gaan zetten...
@xos leuk winkeltje inderdaad, dank voor de tip!
Nu al?Vrijdag schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:37:
[...]
Eerst de Hawk maar eens voorzien van nieuw rubber en goed afstellen.
Awesome
Er zitten een aantal dorpen bij waar je 30 moet rijden, maar ook enkele kilometers in het buiten gebied tussen Tricht en Beesd waar je 30 moet rijden. Daar zit ook een fietsstraat tussen.
Verder zitten er vrij smalle en redelijk onoverzichtelijke stukken bij. Nadat je bij Rijswijk het Amsterdam-Rijnkanaal over bent gestoken rij je een weggetje op met slecht wegdek. Die weggetje op de dijk is verzakt en er groeit gras door de scheuren heen. In Heteren rij je snel de Randwijkse Rijndijk op, dat is een leuk en snel stuk.
Dit is het eerste deel van de rit, woendag reed ik het tweede deel vanaf Leerdam naar Slijk-Ewijk. Eigenlijk kom je overal de Linge tegen. Bij Leerdam volg je de Linge een heel stuk, maar op het einde bij Heteren rij je weer langs de Linge.

Overal in de Betuwe rij je tussen de fruitbomen door en ik vond delen van vandaag op stukken van woensdag lijken.
Vooral het tweede deel vond ik erg smal en onoverzichtelijk door het hoge gras naast de wegen. @Raym09 had al voorgesteld om deze rit in kleinere groepen te rijden en dat lijkt mij een goed idee.
Vanavond ook naar mijn oliepeil gekeken, het was namelijk zo'n 800 km sinds mijn oliewissel van afgelopen weekend.
Er moest ongeveer 200 ml bij, de Alp lust wel wat olie. Voor de oliewissel was het ongeveer het 3 dubbele, dus misschien wat sneller wisselen.

Vorig weekend had ik Engine Fluch bij de oude olie gegooid en een additief met voornamelijk MoS2 bij de nieuwe olie. Dat lijkt te helpen is de eerste voorlopige conclusie.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Ik kan nergens vinden waar ik dat nieuw kan krijgen zonder dat ik €8,95 bestelkosten via Triumph moet betalen.
Partnummer opzoeken en vanuit daar verder zoeken ? Als ik iets nodig heb voor mijn fiets zoek ik altijd het partnummer op en vanuit daar kan je via Google verschillende opties vinden om het kopen.BvZwolle schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 02:08:
MIsschien dat iemand mij kan helpen. Ik ben op zoek naar een nieuw rubber voor in mijn achterwiel ( https://www.boonstraparts...ubbers-2008&ID=B10002EYEQ )
Ik kan nergens vinden waar ik dat nieuw kan krijgen zonder dat ik €8,95 bestelkosten via Triumph moet betalen.
Ik kan in de handleiding alleen Cush Drive Rubber vinden. Het part number heb ik nog niet kunnen vinden. We gaan gewoon door met zoeken.PilatuS schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 02:33:
[...]
Partnummer opzoeken en vanuit daar verder zoeken ? Als ik iets nodig heb voor mijn fiets zoek ik altijd het partnummer op en vanuit daar kan je via Google verschillende opties vinden om het kopen.
Voor mijn KTM is er de KTM partsfinder. Dan kan je gewoon ieder onderdeel van de motor kiezen en dan tot ieder schroefje het partnummer vinden. Zoiets moet er voor jouw merk toch ook zijn ?BvZwolle schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 02:38:
[...]
Ik kan in de handleiding alleen Cush Drive Rubber vinden. Het part number heb ik nog niet kunnen vinden. We gaan gewoon door met zoeken.
T2012223 ?BvZwolle schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 02:08:
MIsschien dat iemand mij kan helpen. Ik ben op zoek naar een nieuw rubber voor in mijn achterwiel ( https://www.boonstraparts...ubbers-2008&ID=B10002EYEQ )
https://www.bikebandit.co...-1050/o/m147300#sch570699
Ja het helpt ook niet echt dat je iets minder inkomsten hebt (op dit moment?), iedere maand een beetje opzij zetten en dan een voor een.Vrijdag schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:37:
[...]
Ja dat is ook wel zo en hobbies moeten geld kosten, anders zijn ze niet leuk. Jij zit ook nog met je lengte, ik kan makkelijker op kleinere motoren stappen. En ik kijk ook naar andere types natuurlijk. Niet dat die nou altijd goedkoop zijn, want de Z900RS en de Speed Twin zitten ook zo tussen de 14k en 16k![]()
Eerst de Hawk maar eens voorzien van nieuw rubber en goed afstellen. En een nieuwe helm. En op maat gemaakte oordopjes... crap. Duur
Dat afstellen, hoe lang roep je dat al?
deze zoek jij denk ik,BvZwolle schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 02:08:
http://webshop.motorcentr...edemper-tandwieldrag.html
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Als dat ruilblok (van een YZ) eronder komt (inclusief kabelboom) moet ik nog steeds wel de verlichting fixen maar dan doe ik alles gewoon van scratch dus vervang ik ook alle kapotte bouten etc en gaat de motor helemaal uit elkaar en spuit ik hem opnieuw (want daar heb ik dan al ervaring mee
Als hij weggaat ga ik mijn zinnen zetten op een XR600R, aangezien die techniek simpel is en alle recente CRF'jes die ik kan vinden zijn zonder kenteken.
Motorrijden is als goede wijn whiskey. Het wordt beter met de jaren en je moet het niet haasten
Het is qua liquide middelen op dit moment wel afzien inderdaadJoopieboy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 07:12:
[...]
Ja het helpt ook niet echt dat je iets minder inkomsten hebt (op dit moment?), iedere maand een beetje opzij zetten en dan een voor een.
Dat afstellen, hoe lang roep je dat al?
Al jaren, letterlijk
* Vrijdag is professioneel aanstalten maker
[ Voor 48% gewijzigd door Vrijdag op 25-05-2019 08:25 ]
Vrijdag schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 08:22:
[...]
![]()
Motorrijden is als goede wijn whiskey. Het wordt beter met de jaren en je moet het niet haasten
[...]
Het is qua liquide middelen op dit moment wel afzien inderdaad
Al jaren, letterlijk
* Vrijdag is professioneel aanstalten maker
Ik las eerst aanstellen
Maar goed, herkenbaar hoor, heb bij een vorige baas het ook een stuk ruimer gehad, met name als service/commissioning engineer en de bijbehorende uren was dat toch een poepie meer, dat is nu toch even wat anders.

Helemaal niksChakotay schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 08:37:
@Vrijdag @Joopieboy ik vermaak me ook al jaren prima op motoren van niet veel meer dan €3000, niets mis met oude meuk toch?
Maar dat ik modern spul ook enorm kan waarderen steek ik niet onder stoelen of banken.
Paar jaar geleden dacht ik er wel anders over, hoe duurder hoe beter leek het wel, maar echt gelukkig wordt je daar ook niet van.
Als overdrijven echt een vak was, was ik zzp'er gewordenJoopieboy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 08:31:
[...]
Ik las eerst aanstellen
Maar goed, herkenbaar hoor, heb bij een vorige baas het ook een stuk ruimer gehad, met name als service/commissioning engineer en de bijbehorende uren was dat toch een poepie meer, dat is nu toch even wat anders.
Dit topic is gesloten.